Socios | zaterdag 16 juli 2011 @ 17:39 | |||
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor ¤10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy [ Bericht 1% gewijzigd door Socios op 16-07-2011 18:21:03 ] | ||||
Cerbie | zaterdag 16 juli 2011 @ 17:42 | |||
Dat dacht ik dus ook, maar de laatste keer werd ons wel om de chipkaart gevraagd. Bedankt ![]() | ||||
DutchErrorist | zaterdag 16 juli 2011 @ 17:47 | |||
hihi hoi! | ||||
greavy | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:05 | |||
Je stapt dus in Arnhem in een ICE die niet in Emmerich stopt, maar je hebt een Superdiscountticket vanaf Emmerich naar Keulen? Of heb je een Superdiscountticket vanaf Arnhem? Als je vanaf Emmerich hebt, moet je sowieso een kaartje Arnhem -> Emmerich hebben. Maar de ICE stopt weer niet in Emmerich, dus of die SDT in de ICE geldig is, betwijfel ik. Als je SDT vanaf Arnhem is, hoef je vanaf Arnhem geen andere kaarten te gebruiken, tenzij je elders uit het land komt. | ||||
Ireyon | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:06 | |||
Ligt eraan. Heb je dikke tieten? Dan kom je er misschien mee weg. | ||||
Cerbie | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:12 | |||
Die tickets van nshispeed zijn altijd lekker onduidelijk. We hebben via nshispeed.nl geboekt, Arnhem --> Keulen. Dan krijg je een ticket waar bovenaan staat: Vertrek: EMMERICH(GR). Aankomst: KOELN SUPERDISCOUNT Reservering: ARNHEM -> KOELN HBF [plaatsnummers] Kun je berhaupt een kaartje Arnhem -> grens kopen? Of vragen ze nog steeds alleen om je chipkaart zonder hem daadwerkelijk te scannen? In dat geval hebben we natuurlijk allebei een 'weekendOV' ![]() | ||||
lyolyrc | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:15 | |||
@Socios: de links naar de tariefeenhedenkaarten van NS in de OP kloppen niet meer. De grote kaart is te vinden op:
De detailkaarten staan op:
Als je die aanpast in de OP, dan is die weer wat beter up to date. | ||||
Socios | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:16 | |||
Ohw, nu wordt het wat duidelijker! Bij het boeken heb je dus aangeven dat je OV/NS-reisrecht hebt in Nederland. Anders krijg je niet meerdere tickets. In dat geval heb je dus inderdaad wl je ov-studentenkaart nodig. Terecht dat je daar op aangesproken bent! | ||||
Cerbie | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:19 | |||
Ja! ![]() Maar tijdens het boeken had ik niet door dat we enkel 40% korting hebben ipv vrij reizen op de reisdatum, omdat we een week later hebben geboekt dan oorspronkelijk de bedoeling was (dom, niet opgelet). Kan ik dan alsnog een kaartje tot de grens ergens kopen? | ||||
Socios | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:21 | |||
Ik heb de URL's aangepast. | ||||
Dr_Flash | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:22 | |||
Moet. En ja, bij het loket ![]() | ||||
Cerbie | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:23 | |||
Maandag even regelen dan ![]() Kon niks hierover vinden op de NS(hispeed) site. | ||||
lyolyrc | zaterdag 16 juli 2011 @ 18:28 | |||
![]() | ||||
greavy | zaterdag 16 juli 2011 @ 19:36 | |||
Oja, de oud gediende Plan T 520 - ook wel bekend als de Vrijheidstrein - is inmiddels naar Amsterdam verkast. Ding staat op de Dijksgracht gereed om ook gesloopt te worden. Rob van Ee heeft een foto hiervan gemaakt te Utrecht: Plan V 880 zit achterop en dient als remtreinstel. | ||||
ZwartmetSuiker | zaterdag 16 juli 2011 @ 20:22 | |||
Tja die sloop was te verwachten. | ||||
ziggyziggyziggy | zaterdag 16 juli 2011 @ 21:04 | |||
Ik weet de slogan van 5 mei 2012 wel. "Vrijheid sloop je samen". ![]() | ||||
Watertornado | zaterdag 16 juli 2011 @ 22:03 | |||
Eindelijk dat ding weg uit Cartesiusweg. ![]() | ||||
greavy | zaterdag 16 juli 2011 @ 22:22 | |||
Moest met snijbranders worden losgemaakt van de rails, zolang staat hij er al ![]() | ||||
Dr_Flash | zaterdag 16 juli 2011 @ 22:38 | |||
Woon jij daar of zo? Dat je er zo'n last van had ![]() | ||||
greavy | zaterdag 16 juli 2011 @ 22:49 | |||
Vakantietrip 10 t/m 15 Juli 2011, een kort fotoverslag Op 10 Juli ging ik met een maat op vakantie naar Duitsland en Luxemburg, tot en met 15 juli. Vorig jaar ging ik alleen, en heb ik voor iedere dag een fotoreportage lopen maken. Dit jaar houd ik het kort, ik heb veel minder foto's geschoten. Ook niet alles staat online. Op zondag 10 Juli vertrokken wij al vroeg naar Amsterdam. Ik ging met de trein vanaf Dordrecht naar Amsterdam, mijn reisgenoot kwam mij versterken te Den Haag HS. De ICE-rit verliep zeer spoedig, kwamen met +3 aan in Keulen. Gelijk het hostel (Station Hostel for Backpackers) opgezocht. Deze zit circa 300 meter vanaf het station, en beter kan je een hostel haast niet wensen. Vervolgens gingen wij met de trams op pad. Eerst kwam lijn 16 naar Bonn Hbf aan bod. Dit deden wij met een 'TagesTicket 5 personen, preisstufe 4' van de Klner Verkehr Betrieb (KVB). Voor ons 2en was dit totaal maar 21,60. Per persoon dus maar 10,80. Eenmaal in Bonn ging de rit retour naar Keulen, ditmaal met tram 18. Deze rit eindigde te Slzgrtel, waar tram 13 ons naar de Neusser Strasse bracht, alwaar tram 12 aankwam om ons naar eindpunt Merkenich te vervoeren. Aldaar maakte ik mijn eerste plaatjes. Tram 12 ging na het eindpunt via de keerlus weer retour op deze lijn. Om de tijd zo goed mogelijk te besteden, hadden wij bij het loket ook al een Busnetplan gevraagd. Hier gingen wij met bus 12 richting Chorweiler: En vervolgens nog even wat rondgereden door Keulen, waar ik geen foto's van heb. Ik ben immers een treinhobbyist, geen bus- of tramhobbyist. Uiteindelijk aangekomen op Troisdorf reden via de 'binnensporen' de snellere treinen, onder andere deze IC: Na Troisdorf ging de rit retour Keulen, waarna deze prachtdag er al opzat Op Maandag hadden wij een imposanter plan: Keulen-Euskirchen-Bonn-Bus Bonn Beuel-Troisdorf-Siegen-Bus Olpe-Finnentrop-Letmathe-Iserlohn-Schwerte-Unna-Hagen Hbf-Bochum Hbf-Duisburg Hbf-Kln Hbf Een leuke rit. Waarom er 2x een bus inzit? Van Bonn naar Bonn Beuel met de trein is circa 1uur en 10 minuten. Met de tram doe je het in 10-15 minuten. Voor Siegen-Olpe met de bus is gekozen omdat er werkzaamheden waren op een bepaald traject, en wij vanaf Siegen een rechtstreekse Snelbus naar Olpe hadden. Konden wij dit lijntje ook eens bekijken. Afijn, de ochtend vertrokken wij met circa -35 met de RB naar Euskirchen, wat ons in Euskirchen al -30 gaf. Helaas 32 minuten overstap, maar hiervoor was ook gekozen omdat je de trein van 2 minuten niet kon halen. En onze NRW ticket was pas 9 uur geldig. Voor Keulen-Euskirchen hebben wij losse kaartjes gekocht. In Euskirchen: 294 670-5 te Euskirchen Vervolgens vertrok een zojuist afgekoppelde Talent richting Kall, maar bleef ergens wachten, om bij de eerstvolgende trein naar Keulen weer aangekoppeld te worden. Voorbij Euskirchen richting Kall is 3 stellen niet nodig, op Keulen-Euskirchen in de spits wel. Omdat het wat krap werd met de overstap op de tram naar Bonn Beuel, heb ik geen foto's van station Bonn. Maar wat ik erop heb, lijkt het toch wel een aardig mooi gebouwtje.. En eenmaal op Bonn Beuel ook een leuk gebouwtje: Waarna wij weer naar Troisdorf gingen, en een Dosto kregen. Mooi ding. Volgens mij n van de nieuwsten, op de loc na 111 079-0 met Dosto In Siegen viel mij deze loccenloods op. Een stoomloccenloods zo te zien. Iemand een idee van welke club dit is? Maar ook ndelige linten: En AbellioRail: Uiteindelijk te Iserlohn reden wij weer met een 1-delige Lint, 2 stellen ditmaal: Op Schwerte kwam nog een leuk loctransport langs: Waarna wij weer op naar Unna gingen, toen Hagen, en daar gegeten. Vervolgens Bochum en Duisburg overgeslagen, en rechtstreeks naar Keulen gegaan. In Keulen nog een paar tramlijntjes buiten de stadsgrens gedaan, zodat dinsdag ochtend een CityTicket voor alleen Keulen gekocht kon worden. Voor mijn reisgenoot de Niehl Sebastianstrasse weer bezocht:" Later hebben wij nog met N-wagens gereisd: En hadden wij uiteindelijk op Keulen Weiden West een overstap van 40 minuten van de S-bahn naar de bus richting Frechen, waar wij met tramlijn 7 weer retour naar Keulen gingen, en vervolgens het hostel opzochten... Vervolg komt nog | ||||
bork | zondag 17 juli 2011 @ 00:19 | |||
Nice Greavy, mooie plaatjes hoor!, eentje (Schwerte) had je misschien er uit kunnen laten. maar, Voor mijn reisgenoot de Niehl Sebastianstrasse weer bezocht:" dan word ik nieuwsgierig, wat is daar dan te zien? | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 00:22 | |||
Niks, die jongen heet gewoon Sebastiaan ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 00:41 | |||
Ik heb van die foto van Schwerte even het grootformaat bekeken, en zo te zien hebben ze daar inmiddels ook de armseinen vervangen door moderne? Ergens toch wel jammer, een paar jaar terug was het nog het enige station wat ik kende waar nog massa's ouderwetse armseinen stonden. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 00:43 | |||
Bad Harzburg staat er nog. ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 00:52 | |||
Dat ziet er wel mooi uit ja. ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 00:53 | |||
en onder Denkmalschutz ook geloof ik, dus dat gaat niet zomaar weg ![]() | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 09:41 | |||
Ik dacht dat er op Schwerte nog 1, hoogstens 2, armseinen stonden. Ben alleen niet helemaal zeker daarvan. Dankje. Zoals Fles al zegt, mijn reisgenoot heet Sebastiaan ![]() | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 10:55 | |||
Whut. Ik hoor net via-via een aantal lease- en koopprijzen van locomotieven: - Serie 1600/1800 E-locs: Koop 50.000 tot 300.000. Afhankelijk van de staat van de loc ed - Serie BR189 E-locs: Lease 60.000 per maand (onderhoud ed inbegrepen) - Plan V en DM90: Lease 16.000 per maand | ||||
Yreal | zondag 17 juli 2011 @ 12:06 | |||
heel somda een 10tje pp en dan lekker gaan cruissen met een vtje ![]() | ||||
DutchErrorist | zondag 17 juli 2011 @ 12:09 | |||
Wie speelt er hier wel eens treinspelletjes ![]() | ||||
ZwartmetSuiker | zondag 17 juli 2011 @ 12:11 | |||
Ik speelde een tijd geleden Trainz 2009. Alleen het zelf bouwen duurde te lang. | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 12:14 | |||
Microsoft train simulator Veel nederlands materieel en routes ![]() | ||||
Duvel | zondag 17 juli 2011 @ 12:26 | |||
Railworks 2, Locomotion, Arnhem NX 1965, etc. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 12:30 | |||
Echt, kan er niet eens een soort "comfort"-mode komen in HAFAS? Dat je niet van dit soort absurde adviezen krijgt: Utrecht Centraal 20:51 V Enschede 22:32 x 23:26 Mnster 0:44 x 1:13 Kln Hbf 3:09 x 3:20 Frankfurt Flughafen 4:41 x 5:39 Mnchen Hbf 9:16 A Dat is toch totale waanzin? ![]() Ik wil alleen zinvolle adviezen krijgen, namelijk de CityNightLine ![]() | ||||
ZwartmetSuiker | zondag 17 juli 2011 @ 12:35 | |||
Locomotion is een soort transport tycoon ofzo? | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 12:40 | |||
Misschien de optie 'Nur direktverbindungen mit Schlafwagen anzeigen' aanklikken bij de vervoersmiddelkeuze? | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 12:46 | |||
Nja, dat gaat dan ook weer wat ver, andere opties kunnen ook comfortabel zijn, maar niet op deze manier. Misschien iets als "geen overstaps tussen 00:00 en 06:00" erin. Bovendien is het idee dat dat ding mij adviseert, en niet andersom ![]() | ||||
Mr.Jorn. | zondag 17 juli 2011 @ 13:11 | |||
Railworks 3 komt ![]() | ||||
dennistd | zondag 17 juli 2011 @ 13:17 | |||
Op 24 en 25 september worden er een aantal slagen Mnster-Enschede en Mnster-Coesfeld met stoom en oude diesels gereden. Fahrplan op http://www.altenberge.de/2005/zvm_flyer.pdf | ||||
Ireyon | zondag 17 juli 2011 @ 13:30 | |||
Overpriced troep met die achterlijke hoeveelheid DLC's ![]() | ||||
Fixers | zondag 17 juli 2011 @ 13:37 | |||
In de lange registratiecodes op de zijkant van locs, daar in zijn de onderstreepte letters toch het land van herkomst? In dat geval stond er een duitse fyraloc in Breda. (grijs, met alleen het fyra logo in't rood) | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 13:45 | |||
Oh wacht, alle nachttreinen zitten al tot de rand toe volgeboekt voor komend weekend en het weekend daarop. En ook Frankfurt lukt niet anders dan OF voor astronomisch veel geld, OF het wordt een soort stop-and-go-penalty aldaar ![]() Maar gewoon een slagje Kln dan. Kijk ik daar wel verder. Meteen maar even een BahnCard sjeffen trouwens. Wel grappig: Een NS-jaarkaart is 3503 euro, ALS je hem ineens betaalt, anders 3649. Een BahnCard 100 is 3800 euro. Maar daar kan je dan ook wel _IETS_ meer mee ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door Dr_Flash op 17-07-2011 13:52:22 ] | ||||
Duvel | zondag 17 juli 2011 @ 13:56 | |||
Laatst was de DLC -75%, da's het moment om wat te kopen. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 14:00 | |||
27 en 28 augustus is er al stoom in de achterhoek ![]() http://www.ovm-doetinchem(...)oetinchem-stoomstad/ | ||||
bork | zondag 17 juli 2011 @ 14:03 | |||
Daarom boek ik die ook 92 dagen van te voren ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 14:05 | |||
Ja natuurlijk, maar ja, ik weet NU pas dat het nog 2 weken slecht weer wordt en ik wil dus NU naar ergens waar het leuk is ![]() | ||||
James1988 | zondag 17 juli 2011 @ 14:22 | |||
Dat klopt. Op de rode Fyra-locs staat NL-HSA, die locs zijn dus overgedragen aan HSA (die ze least van Alpha Trains). De grijze Fyra-locs zijn van D-CBR, dat is Cobra Rail. Die locs zijn slechts voor een korte tijd voor HSA, en zijn daarom niet overgedragen. | ||||
Lord_Brett_Sinclair | zondag 17 juli 2011 @ 15:38 | |||
Er vroeg laatst iemand waarom een 1700/1600 loc zo groot is. Toen was het al duidelijk door de apparatuur die nodig is. Ik vond dit plaatje nog:![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 15:51 | |||
Dat is dus precies ook mijn bezwaar tegen al die vroegboekkortingen. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 15:52 | |||
Mag ik van u een vent.mot.tr.mot.? Ruilen tegen een schak. stat. omzetter? ![]() Leuk plaatje wel, op zich ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 15:54 | |||
Ook grappig dat er een doos reserve-onderdelen aan boord is. Is misschien niet onzinnig, maar ik had het zelf niet echt verwacht. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 15:57 | |||
Ja nou ja, als je ziet hoeveel ruimte die inneemt dan kan daar nooit meer dan wat schroefjes en lampjes in zitten ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 16:00 | |||
Ik heb geen auto ![]() Maar goed, ik had gedacht dat ze bij treinen alle onderdelen die kapot kunnen gaan periodiek vervangen voordat het mis gaat - niet dat een locomotief ergens in een weiland tot stilstand komt en de machinist met een schroevendraaier aan de slag moet. Alhoewel, bij mijn laatste rit met een NS-trein met locomotief kwam die inderdaad in een weiland tot stilstand vanwege problemen met de loc. ![]() | ||||
TeringHenkie | zondag 17 juli 2011 @ 16:08 | |||
*kraak* Dames en heren, vanwege een technisch defect kunnen wij niet verder rijden. Zodra de meester de statische omzetter vervangen heeft, kunnen we de reis weer vervolgen *kraak* | ||||
Mr.Jorn. | zondag 17 juli 2011 @ 16:13 | |||
Betalen, wat is dat? | ||||
ZwartmetSuiker | zondag 17 juli 2011 @ 16:51 | |||
Maar is daar veel Nederlands spul voor dan, Railworks? | ||||
Ireyon | zondag 17 juli 2011 @ 17:10 | |||
Als je arm bent, is het een onbekend verschijnsel ja. | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 18:19 | |||
Ik wil donderdag een rondje NL doen, maar ik krijg me planning niet kloppend ![]() Start en eindpunt is Den Helder (zuid). Ik wil proberen om nieuweschans, maastricht en middelburg te pakken. Maar zit nogal krap kwa tijden daarmee. Ik kan op zijn vroegst om 5:57 op den helder zuid staan, en moet uiterlijk 23:31 daar weer terug zijn ivm bus ![]() Ik kwam zelf op:
Vooral dat laatste stukje vind ik eng, want die bus is de laatste mogelijkheid van de dag om vanaf friesland naar Den Helder te komen ![]() Iemand suggesties voor een alternatieve route? ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 18:20 | |||
Ga tot Venlo ipv Maastricht? | ||||
Ireyon | zondag 17 juli 2011 @ 18:26 | |||
Ik zou de IC van 6:48 uit Den Helder gelijk naar Maastricht pakken. De langst mogelijke zit die je in 't binnenland kunt hebben ![]() Ja dat scheelt ![]() | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 18:29 | |||
Dinsdag 12 Juli Vandaag staat er een rit van Keulen Hbf naar Luxembourg Gare, met IC136 op het programma. Maar omdat wij de hele ochtend nog hebben, hebben we nog wat door Keulen gecrossed met een CityTicket preisstufe 1B. Eerst gingen we een stuk met de tram, om lijn 5 af te maken naar Sparkasse Am Butzweilerhof, en daar met de bus (met overstap) naar Mengenich Ollenhauering voor lijn 3. Uiteindelijk hebben we vanaf de overstaphalte gelopen naar het beginpunt van lijn 3. Dit omdat wij circa 20 minuten op de bus hadden moeten wachten, en de bus er 2 minuten over doet. Lopend ben je sneller ![]() Hier zijn wij doorgegaan naar Kln Messe Deutz, alwaar wij met de trein verder gingen. Hadden nog een retourtje Kln Nippes met de Silberlingen gedaan, en vervolgens met de BR628 nog even naar Kln West. ![]() 928 519 / 628 519 by theknittur, on Flickr En op Kln West nog wat cargo: ![]() HGK DE73 met ketelwagons , Kln West by theknittur, on Flickr ![]() NMBS 2807, LLT by theknittur, on Flickr Waarna wij weer naar Hbf gingen, en onze koffers bij het bagagedepot opgehaald hebben. Hadden geen zin om met de koffers rond te sjouwen, en voor 5 euro kan je ze achterlaten voor een hele dag. 2,00 of 2,50 voor 2 uur. Vervolgens nog wat drinken & eten gehaald voor onderweg. Waarna wij het perron opzochten, en gelijk de beste plaats op het perron zochten, voor ons rijtuig. ![]() 101 047-9 met IC136 by theknittur, on Flickr Deze trein bracht ons naar Luxemburg. In Koblenz word er echter van locomotief gewisseld: Er komt dan een BR181 voor. ![]() 181 207-2 met IC136 by theknittur, on Flickr En er stonden Silberlingen: ![]() DB 143 905-8 met Silberlingen, Trier Hbf by theknittur, on Flickr Hierna vanaf Luxembourg Gare via Ettelbruck naar de camping gegaan. 's Avonds nog een rondje met de bus, en de volgende dag treinen. Woensdag 13 juli Dit viel ons op: Een Arriva-look-a-like OV-Chippaal. Echter, voor hun is het voor de E-go pas. ![]() Incheckpaal E-Go chipkaart te Luxemburg by theknittur, on Flickr Waarna wij uiteindelijk in Bettembourg terecht kwamen: ![]() CFL 2223, Bettembourg by theknittur, on Flickr ![]() CFL Dosto te Bettembourg by theknittur, on Flickr ![]() CFL 2014, Bettembourg by theknittur, on Flickr Na een retourtje richting Volmerange kwamen wij uiteindelijk op Esch-sur-Alzette terecht, waar nog wat cargo langs kwam: ![]() CFL 1331+13xx met containertrein te Esch/Alzette by theknittur, on Flickr ![]() CFL 1818 met goederentrein te Esch/Alzette by theknittur, on Flickr Wat ons via Audun-le-Tiche op Rodange bracht: ![]() CFL 3005 met keteltrein te Audun-Le-Tiche by theknittur, on Flickr ![]() CFL Dosto te Audun-Le-Tiche by theknittur, on Flickr Waar de Belgen ook komen: ![]() NMBS MW41 te Audun-Le-Tiche by theknittur, on Flickr Waarna wij via Petange weer naar Luxemburg gingen, en je ook de Belgen kunt vinden: ![]() NMBS MS96 te Luxemburg by theknittur, on Flickr Een retourtje Kleinbettingen bracht ons wederom in Luxemburg, waarna wij via Wasserbillig weer naar de camping gingen. In Wasserbillig wist ik nog een foto te maken van een BR628: ![]() BR628 te Wasserbillig by theknittur, on Flickr 's Avonds gingen wij nog een rondje met de bus. Met de auto (samen met STF) naar Berveaux (of hoe je dat schrijft). Daar gingen wij met een Setra met fietsaanhanger een stuk mee: ![]() Een Setra van vervoerder Simon te Berveaux by theknittur, on Flickr En te Diekirch nog een leuke foto weten te schieten: ![]() CFL 2004 bij avond te Diekirch by theknittur, on Flickr Van de volgende 2 dagen heb ik eigenlijk gn foto's uit het buitenland. Hebben weinig treinen gezien. En qua bussen weinig geplaat. De donderdag gingen wij een dagje rondrijden met de bus. En de vrijdag gingen wij via Luxemburg met de IR naar Luik, en vervolgens de MBE naar Maastricht, door naar Breda, en uit Breda de Fyra naar Rotterdam. Htm_Tram ging met de Randstadrail naar Voorburg, en ik nam de Sprinter naar Zwijndrecht. Ik had ondertussen al een taxi geregeld, die mooi op tijd gereed stond en mij weer thuis bracht ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 17-07-2011 18:51:25 ] | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 18:30 | |||
Hmm, dat scheelt wel aardig ja, tot Venlo
![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 18:39:47 ] | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 18:33 | |||
Scheelt 2 uur totaal. Dus kan Crasho zeker weten thuis komen ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 18:36 | |||
Ook de meest pijnlijke ![]() ![]() | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 18:37 | |||
Je kan er ook voor kiezen om niet in Amersfoort over te stappen, maar in Schiphol ofzo. Alhoewel je dat vast niet zoveel VIRM zal schelen... | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 18:39 | |||
BN de Stem JOEPIE. 7 Hele minuten sneller ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 18:44 | |||
godverdomme ik word doodziek van die hoerige Flickr links er allemaal bij ![]() geen quote derhalve. Maar komen er ook Belgen in Audun-le-Tiche ja? Bijzonder. Belgen op het Luxemburgse net, in Frankrijk ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 18:47 | |||
Mja, en dan kom ik weer op me uiterste tijd aan, dus ben ik de sjaak met een vertragingkje op dat stuk ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 18:47:58 ] | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 18:50 | |||
Oeps. Ik dacht dat het Audun-le-Tiche was, maar het is Rodange.. | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 18:54 | |||
Oja. Ik keek even een uur scheef. Dan is dit beter ja ![]() | ||||
Ireyon | zondag 17 juli 2011 @ 18:56 | |||
Hmm ja 'k zat met het idee dat Ehv - Venlo of Ehv - Maastricht ong. even lang zouden duren. En terug via Nijmegen scheelt natuurlijk ook een hoop. Dat is toch gevoelsmatig het verschil tussen 50 minuten of een uur onderweg zijn.. scheelt flink wat hoor. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 19:09 | |||
Oh okee, ik dacht al. Ben daar sinds 2008 niet meer geweest. | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 19:16 | |||
Audun-le-Tiche is een kopspoortje, en houdt verder niks meer in. Er staat wel iets van een stationsgebouw, maar daar houdt het bij op. Nog even iets: Wij werden regelmatig vreemd aangekeken als wij op het eindpunt bleven zitten.. Toen wij zeiden dat wij mee terug gingen, vroegen ze waarom.. Uitleggen dat wij een rondje deden. Vonden ze het wel goed. Er was 1 bij (op Audun-le-Tiche), die het zo geniaal vond, gelijk zijn collega erbij riep, en mochten wij het haar ook uitleggen. Op Esch-Sur-Alzette werden wij vriendelijk uitgezwaaid. In Luxemburg kunnen ze echter veel geld besparen. Minder treinpersoneel inzetten. Een los CFL 2000'tje (de oudste stoptreinen, komen ergens uit beginjaren 90) zitten 2 conducteuren op, en natuurlijk de Machinist. Ja, zoals ik zeg: Het oudste materieel wat Luxemburg heeft rijden, is net 21 jaar oud! | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 19:18 | |||
Ja, dat is dus het oude SNCF-gebouw, uit de tijd dat de Fransen er nog kwamen ![]() | ||||
placeholder | zondag 17 juli 2011 @ 19:20 | |||
Als genteresseerd treinreiziger en informaticagebruiker vroeg ik me af hoe het zit met het systeem waar de dienstregeling in staat. Ik weet niet precies hoe het heet maar de volgende twee namen zijn mij bij gebleven: HAFAS en HaCon Ingenieurgesellschaft. Op interrail naar Montenegro vorig jaar merkte ik dat ze ook in Tsjechi hetzelfde systeem gebruiken. Zitten alle landen nou op 1 groot systeem, of is het wel ieder voor zich? Het viel me op dat alle vertrek- en aankomststaten op de stations, vooral in het oostblok, vrijwel dezelfde opmaak hebben. Komen deze ook uit datzelfde systeem rollen? | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 19:23 | |||
In HAFAS staat bijna al het Openbaar Vervoer. Bus, tram, metro en veerboten e.d. inbegrepen. Veel vervoerders hebben een eigen HAFAS-database. Hierdoor kan het voorkomen dat je bij de DB iets anders ziet als bij de NMBS. De vervoerders moeten hun gegevens aan elkaar doorgeven. Een quote van het Nederlands Interrail Forum: HaCon heeft bijvoorbeeld voor Bahn.de de online planner gemaakt, maar ook de offline planner. En de mobiele applicatie. Net als bij de NMBS de internationale planner. Alles wat met HAFAS te maken heeft, komt van HaCon. Informatie over HaCon op: http://www.hacon.de/ | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 19:27 | |||
Jij begrijpt het, ja! Iedere extra stop voelt superlang. De reiziger zit daar niet te wachten. Stel dat de Intercity niet overal zou stoppen en alsnog zeven minuten langer deed over hetzelfde traject, dan was het veel minder erg geweest... Maar waarom niet gewoon n keer per uur een Intercity en n keer per uur een Intercity die overal stopt onderweg? | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 19:47 | |||
![]() Aldus de website van StadlerRail. De GTW voor de Achterhoek. Ik vind alleen die deuren zo tussen het rode een beetje vreemd. Die hadden - lijkt mij - gewoon rood kunnen blijven.. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 19:57 | |||
Niet weer die rood-witte krengen. Ben het nu al zat met dat kleurenschema. | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 19:59 | |||
BRENG word anders:![]() En de Achterhoek krijgt maar 1 soort CiCo. Kosten worden onderling verdeeld. Dus niet n voor Arriva n voor Breng concessie een CiCo. Zijn toch beide Arriva.. Ook al was de Breng concessie van Syntus, moest het alsnog 1 CiCo zijn. | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 20:01 | |||
Sowieso die lightraileenheidsworst op het spoor ineens. ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 17 juli 2011 @ 20:02 | |||
Mja, wel logisch dat rood met witte, want zo zijn de Arrivatreinen goed herkenbaar | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 20:03 | |||
Met rood-wit heb ik sowieso geen problemen. De kleuren van DB en ICE. ![]() (En AFC Ajax ![]() | ||||
ZwartmetSuiker | zondag 17 juli 2011 @ 20:05 | |||
Witte deuren contrasteren beter ten opzichte van het rood. | ||||
Peterselieman | zondag 17 juli 2011 @ 20:05 | |||
Behalve dat de kleuren bedacht zouden zijn door de voormalig gedeputeerde in Groningen Musschenga, tenminste dat zei hij destijds ![]() | ||||
Peter | zondag 17 juli 2011 @ 20:06 | |||
wtf is Cico? | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 20:06 | |||
CiCo? ![]() | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 20:07 | |||
CiCo is het apparaat waarmee je je chipkaart in- of uitcheckt | ||||
Peterselieman | zondag 17 juli 2011 @ 20:07 | |||
Check in Check out ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:10 | |||
Ja, want rood met wit is teneminste even groen met creme als hun bussen ![]() | ||||
Peter | zondag 17 juli 2011 @ 20:11 | |||
In- en uitcheckpaal dus. Schrijf dat dan gewoon ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 17 juli 2011 @ 20:11 | |||
Jij snapt het | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:11 | |||
EN totaal anders dan het rood met wit van Veolia natuurlijk. EN totaal anders dan het rood met wit van Connexxion in Twente. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:27 | |||
Ik heb een BahnCard 25 besteld ![]() Zat nog te denken over een 50 maar die geeft geen korting op Sparpreis-Angebote. Mja, dan wordt het toch een stuk minder interessant ineens ![]() | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 20:28 | |||
Ik wou eerst ook een BahnCard 50, maar die Sparpreis-Angebote maak ik veel gebruik van. Dus ik heb die BC-25 ook. | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 20:33 | |||
Precies. ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:34 | |||
Die Normalpreis-tarieven zijn echt van de gekke daar trouwens. Duisburg - Dsseldorf retour, 23 km x 2: 25,00 ![]() Vergelijk Utrecht Zuilen - Amersfoort, ook 23 km x 2: 8,60. En dat is NOG niet echt goedkoop, eigenlijk. | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 20:40 | |||
Mjah, maar dan reis je wel met een rechtstreekse ICE zonder tussenstops n met 200 km/u. ![]() Overigens kost het met IC/ EC 7,50 enkele reis. Met het RE/RB/S geen idee, maar zal goedkoper zijn? | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 20:46 | |||
Met Nahverkehr is het 4,70 enkele reis, dus 9,40 retour. [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 20:47:08 ] | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:48 | |||
Verbundtarif ![]() Overigens heb ik zowel een RE gevonden die het in 14 minuten doet, als een ICE die er 15 voor nodig heeft. Beide stoppen op Flughafen. Nja, wat boeit het dan ![]() Maar okee, ICE is juist voor de lange afstanden bedoeld. Ze hebben liever niet dat je daar kleine korte kutstukkies mee gaat rijden. | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 20:48 | |||
Dat valt alleszins mee dus. En veel Nahverkehr stopt onderweg alleen te Dsseldorf Flughafen. | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 20:50 | |||
Er zijn ook ICE's die er (zonder tussenstop) 11 minuten over doen. ![]() Dat is uiteraard de reden, ja. ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:50 | |||
Alleen de S-Bahn stopt vaker ja. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:55 | |||
10 zelfs zag ik ![]() | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 20:55 | |||
En niet zo'n beetje ook. Veel plezier. ![]() | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 20:56 | |||
Hey, inderdaad. Tof. ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:57 | |||
Ben al klaar daar hoor, dank je ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 20:59 | |||
Igen waar haal jij die verbundtarif-prijzen vandaan? ![]() | ||||
EddyAlbena | zondag 17 juli 2011 @ 21:00 | |||
Mag je met NS een kaartje kopen voor een intercity traject en dan de stoptrein gebruiken om op een tussenliggend station een vrij lange stop te houden? Ik kom vanuit het oosten, moet naar Hilversum Noord om te werken en aan het eind van de dag door naar A'dam Zuid. Een direct ticket is goedkoper, als ik twee tickets haal is het duurder. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 21:01 | |||
Ja, mag ![]() | ||||
Peterselieman | zondag 17 juli 2011 @ 21:01 | |||
Met de papieren kaartjes mag dat ja | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 21:03 | |||
Met een OV-Chipflipflop mag dat ook ![]() | ||||
EddyAlbena | zondag 17 juli 2011 @ 21:03 | |||
Ok gelukkig, dank! | ||||
Peterselieman | zondag 17 juli 2011 @ 21:05 | |||
officieus wel, officieel niet ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 21:10 | |||
Als ik smorgens vergeet uit te checken en ik bel de NS Klantenservice, dan krijg ik te horen "bent u vanmiddag weer op dat station? Dan kunt u dan gewoon uitchecken, 3 minuten wachten, en inchecken voor de terugweg" Ik weet niet hoe officieel jij het wilt hebben, of op welk moment ik controleerbaar in overtreding zou zijn dan ![]()
| ||||
Peterselieman | zondag 17 juli 2011 @ 21:13 | |||
Het is ook niet echt controleerbaar, maar dit is wat de regels stellen he ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 21:17 | |||
Een wassen neus dus. Ik vind het wel belangrijk om dat toch even op te merken, aangezien er in de ons omringende landen wel degelijk serieus met reisonderbrekingen gegooid wordt in allerlei tariefvoorwaarden. En daar is het ook echt controleerbaar, hetzij door Zugbindung, hetzij door de ongeveer drieduizend keer zo hoge trefkans HC in Belgi. Die hebben bovendien allemaal WEL hun tang op het correcte treinnummer staan ![]() | ||||
TeringHenkie | zondag 17 juli 2011 @ 21:23 | |||
Ik ben zelf al blij dat het in NL mag. Wat ik wel een echte wassen neus vind is de e-ticket. Ze kijken even naar je ID en dan knippen ze, zonder even het e-ticket te scannen ofzo. ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 21:41 | |||
Reisplanner op vrr.de, bij de zoekresultaten staat telkens de preisstufe en als je die aanklikt zie je de prijzen voor de verschillende kaartsoorten. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 21:42:10 ] | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 21:45 | |||
Ah ja logisch ook wel. Geldt die BahnCard daar ook? Neem aan van wel? ![]() | ||||
Fixers | zondag 17 juli 2011 @ 21:53 | |||
Was er een paar weken geleden niet sprake van vrijgave van de nederlandse database voor derde partijen? De ns planner voldoet prima, maar als je voor stadsvervoer 9292 gebruikt is het een drama. De engine achter dat apparaat lijkt ontworpen in de vroege jaren 80 en nooit met zijn tijd meegegaan. Als je de komma tussen plaats en straatnaam vergeet, of de exacte haltenaam niet goed hebt snapt 'ie er niets van. Van mij mogen ze dat over laten nemen door google. | ||||
ReisT | zondag 17 juli 2011 @ 21:56 | |||
Rare jongens die Belgen, gisteren werd mijn IC Breda-Brussel in Essen stilgezet om ingehaald te worden door de stoptrein uit Roosendaal... waarna die IC vervolgens een eindje rechts ging rijden om twee stations verder die stoptrein weer in te halen. Dat grapje kostte toch weer 12 minuten... | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 21:59 | |||
Nee. Waarom ook? Het is immers helemaal niet gezegd dat je met een Verbundkaartje met startpunt Dsseldorf berhaupt een trein gaat pakken. | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 22:03 | |||
Nou, we gaan het zien ![]() | ||||
#ANONIEM | zondag 17 juli 2011 @ 22:12 | |||
Niks ' ![]() http://www.zugprofi.de/bahntickets/verkehrsverbuende/index.html In het NRW-tarief geldt 'ie trouwens wel, in ieder geval voor losse ritten. Je kan dus nog proberen of een kaartje van het eerste station buiten het VRR-gebied (Leverkusen-Rheindorf) naar Duisburg en v.v. met NRW-tarief met BahnCard-korting goedkoper is dan een VRR-kaartje. ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2011 22:15:46 ] | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 22:29 | |||
Toch ben ik benieuwd welke prijs men voorgeschoteld krijgt als men op Duisburg Hbf in de DB-kaartautomaat een kaartje naar Dsseldorf Hbf wil kopen met BahnCard 25 "ohne ICE/IC/EC". | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 22:37 | |||
ik ga gewoon een treinkaartje kopen voor een ontbrekend stukje waar het NRW-ticket niet geldt. En dan wapper ik met die kaart. | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 22:39 | |||
Ook altijd mooi bij kaartcontrole in de trein: "Ihre BahnCard, bitte". ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 22:40 | |||
Die he'k dan toch ![]() ![]() | ||||
Socios | zondag 17 juli 2011 @ 22:46 | |||
Precies. Mooi toch dat je dan zo'n kaart kan showen. ![]() Ja! Goed dat je het zegt. Ik moet mijn Railplus via NS nog opzeggen voordat mijn Voordeelurenabonnement verlengd wordt. ![]() | ||||
bork | zondag 17 juli 2011 @ 22:59 | |||
Dat zijn er dus nu 4 hier met een bahncard 25, of nog meer? Bork Fles Greavy Socios (is op alfabetische volgorde, dus no offence). | ||||
James1988 | zondag 17 juli 2011 @ 23:22 | |||
Ik kom vrijwel nooit in Duitsland (jammergenoeg), aan een BC zou ik dus ook niet veel hebben denk ik | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 23:42 | |||
Gewoon vaker gaan ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 23:43 | |||
Vanuit Breda heeft het ook relatief weinig zin denk ik ![]() | ||||
James1988 | zondag 17 juli 2011 @ 23:45 | |||
Voordat ik ook maar in de buurt van Duitsland ben, is het al anderhalf uur verder (minstens) ![]() | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 23:46 | |||
Wat denk je van mij? Ik ben nog langer onderweg ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 23:46 | |||
Ja jammer dat die Buurlandtreinen niet meer rijden. Daar had ik nog wel profijt van toen ik in Breda op school zat ![]() | ||||
Dr_Flash | zondag 17 juli 2011 @ 23:47 | |||
Ja maar dat is anders. De meeste mensen hebben ook een normaal leven met school en werk en huis en slapen en eten en zo. Jij niet ![]() | ||||
James1988 | zondag 17 juli 2011 @ 23:48 | |||
Misschien komt er ooit weer eens een IC van Eindhoven naar Dsseldorf en Aachen. De wil is er (het Regions of Connected Knowledge (RoCK)-project). | ||||
greavy | zondag 17 juli 2011 @ 23:52 | |||
Ik heb een normaal leven ![]() - Ik ga naar school - Ik werk parttime als leidinggevende/systeembeheerder bij een pizzeria - Ik ben vrijwilliger bij een stichting (Stichting DE-3, waarschijnlijk binnenkort ook bij de SSN) .... Dat ik altijd zovaak op pad ben, komt omdat ik thuis niks beters te doen heb. Ja, voor de PC hangen... | ||||
Bitlord | maandag 18 juli 2011 @ 00:27 | |||
Zoek een vriendin en ga die verkennen ! | ||||
Yreal | maandag 18 juli 2011 @ 00:37 | |||
+1 | ||||
#ANONIEM | maandag 18 juli 2011 @ 00:51 | |||
Half uurtje ![]() | ||||
Stefanovic83 | maandag 18 juli 2011 @ 07:16 | |||
ritjes met je vriendin maken ![]() ![]() | ||||
Duvel | maandag 18 juli 2011 @ 08:11 | |||
Zie je het al voor je op zo'n datingsite?Zo bezien eigenlijk wel een wonder dat ik een vriendin heb... ![]() | ||||
Guppy | maandag 18 juli 2011 @ 08:19 | |||
![]() | ||||
Bitlord | maandag 18 juli 2011 @ 10:15 | |||
Die van mij vindt het prima, maar dat komt vooral omdat ik het er eigenlijk nooit over heb. Je moet mensen ook niet lastig vallen met dingen die ze niet interesseren. Als ik weer eens bij mijn ouders ben begint mn vader altijd over zn Egyptische oudheden, dat interesseer mij geen moer (en mn moeder en zus vinden het schijtirritant als ue er weer over begint). | ||||
greavy | maandag 18 juli 2011 @ 10:22 | |||
Lees meer | ||||
Bitlord | maandag 18 juli 2011 @ 10:31 | |||
Alleen bij die ritten kom je wel eens te vroeg, daar heb je bij het spoor gelukkig geen last van. | ||||
Bitlord | maandag 18 juli 2011 @ 13:19 | |||
Wauw, net in Lodz, Polen in een oude tram uit Mannheim gezeten die over een interlokale lijn reed. Anderhalf uur schommelen door de weilanden. Tramlijnen als deze waren er vroeger erg veel in Europa, nu zijn er nog maar een handvolmover. Prachtig! | ||||
bork | maandag 18 juli 2011 @ 14:07 | |||
![]() ![]() ![]() ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Silesian_Interurbans trams in Lodz is inderdaad ook indrukwekkend http://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_%C5%81odzi [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 18-07-2011 14:12:55 ] | ||||
Bitlord | maandag 18 juli 2011 @ 16:28 | |||
Ik ben in Katowice maar 1 uur geweest maar heb nu geen tijd meer om da wel te bezoeken. Het voordeel van Lodz is dat het in een dag is te zien. Katowice heb je misschien wel een midweek voor nodig, maar daar wil ik nog snel goed gaan kijken voordat het massaal wordt opgeheven. Dat verwacht ikmtrouwens ook van de 38 kilometer lange lijn 46 in Lodz. Schommelt 90% van de tijd met 30 km/h langs een provinciale weg waar ze 80 rijden. Het enige volk wat in die tramlijn zit zijn dan ook van die grijze oostblokse vrouwen die te oud zijn om nog een rijbewijste halen en jongeren, die geen geld of leeftijd hebben om auto te rijden. Nu eens kijken naar lijn 46 in het zuiden. | ||||
greavy | maandag 18 juli 2011 @ 16:36 | |||
Meer op nu.nl | ||||
Brembo | maandag 18 juli 2011 @ 16:58 | |||
Is ook maar twee keer zo veel als de toegestane hoeveelheid, maar het mag natuurlijk niet ![]() | ||||
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 juli 2011 @ 17:00 | |||
Zolang je maar niet twee keer te hard rijdt ![]() | ||||
Irritatie100 | maandag 18 juli 2011 @ 17:02 | |||
Moest vanmiddag van Assen naar Rotterdam. Volgens 9292ov, de reisplanner van ns.nl en de gele borden kan dat niet rechtstreeks (alleen naar Den Haag rechtstreeks en in de spits wel naar Rotterdam), volgens de CTA kan het wel rechtstreeks en in de praktijk gaat het ook rechtstreeks. Kan dat niet wat eenduidiger? ![]() | ||||
Frozen-assassin | maandag 18 juli 2011 @ 17:57 | |||
Volgens mij zou het op NS.nl gewoon moeten staan dat je rechtstreeks kan reizen naar Rotterdam... 9292ov is afschuwelijk slecht.. Daar moet je niet meer van gebruik maken.. | ||||
James1988 | maandag 18 juli 2011 @ 18:06 | |||
Hafas levert je een betere gebruikerservaring dan 9292ov, inderdaad. | ||||
Bitlord | maandag 18 juli 2011 @ 18:33 | |||
Wat overigens apart is, want OV9292 als Iphone Applicatie werkt Best fijn. Ik snap dan ook niet waarom men op de website niet de mogelijkheid hebt om vertrek- en eindbestemming via een kaart te kiezen. | ||||
Irritatie100 | maandag 18 juli 2011 @ 18:42 | |||
Ik kom voor m'n werk vaak in dorpen waar ik nog nooit van gehoord heb en dan weet ik eigenlijk weinig betere alternatieven ![]() | ||||
Scarlet_Dragonfly | maandag 18 juli 2011 @ 18:50 | |||
Ook de android-applicatie is best fijn en overzichtelijk. Alleen hun 'gewone' website is gewoon om te huilen ![]() | ||||
greavy | maandag 18 juli 2011 @ 19:11 | |||
De treinen tussen Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen worden onderweg gesplitst. Vanwege de norm qua treinlengte, zijn er een aantal treinen uit Groningen die 1 treinstel voor Rotterdam bij zich hebben. Dit zijn niet veel, maar toch. Er komt ook wel eens uit Leeuwarden dat naar Den Haag gaat. Dit is niet vaak op een dag, maar het heeft te maken om bepaalde treinstellen op een juiste plaats te krijgen. Dat is ook in de Dienstregeling opgenomen, en zou dus op ns.nl ook goed weergegeven moeten worden. Op 9292ov.nl kan je voor de trein beter niet kijken. Daar staan teveel fouten in. | ||||
Duvel | maandag 18 juli 2011 @ 19:29 | |||
De treinen in de NO-relatie zijn sinds de "vakantiedienstregeling" ( ![]() | ||||
greavy | maandag 18 juli 2011 @ 19:44 | |||
En ja, dit kan zelfs als je niet van te voren hebt opgegeven mee te doen hiermee ![]() | ||||
Dr_Flash | maandag 18 juli 2011 @ 20:19 | |||
Ja, totdat ik een keer wat updates binnenhaalde voor Android zelf. Toen was 9292 ineens niet meer thuis. Opflikkeren met die boel. | ||||
Dr_Flash | maandag 18 juli 2011 @ 20:20 | |||
Heb je dit ook gelezen?
| ||||
greavy | maandag 18 juli 2011 @ 20:26 | |||
Ik heb geen Voordeeluren abonnement ![]() Heb een Studenten OV ![]() Nieuwe OV-Chipkaart aangevraagd, en daar dit abonnement opzetten. 'Weekend Vrij' etc kan niet samen werken met een Studenten Reisproduct... | ||||
Ireyon | maandag 18 juli 2011 @ 21:22 | |||
Iemand gisteren TopGear gezien? Van auto's en caravans een trein maken, Clarkson in een Jaguar met een 'high-speed' (toch zo'n 80mph) SportsTrain en May en Hammond in een Audi met 4 caravans (een 1ste klas, 2de klas, tuig-klas en restauratierijtuig). Prachtig om te zien ![]() | ||||
Dr_Flash | maandag 18 juli 2011 @ 21:23 | |||
Top Gear op zondag?? ![]() | ||||
Ireyon | maandag 18 juli 2011 @ 21:24 | |||
De nieuwste afleveringen op BBC 2 ![]() ![]() | ||||
Dr_Flash | maandag 18 juli 2011 @ 21:33 | |||
![]() ![]() | ||||
greavy | maandag 18 juli 2011 @ 21:47 | |||
Ergens een 'Aflevering Gemist' van deze uitzending ? ![]() | ||||
Ireyon | maandag 18 juli 2011 @ 21:57 | |||
Iedereen weet onderhand toch wel een torrentboer te vinden ![]() | ||||
#ANONIEM | maandag 18 juli 2011 @ 22:00 | |||
Dat, het editten was trouwens wel erg belabbert ![]() Eerst rijdt hij links, 2sec later rechts, dan weer links, rechts, links, eh, whatever ![]() Hierr trouwens het eerste deel waar ze op het spoor zitten het stuk met de caravan's erachter kan ik nog niet in fatsoenlijke kwaliteit vinden op joeptjoep Maar voor de mensen die bagger beeld met mobieletelefoon geluid niet erg vinden, hier het stuk met de caravan trein ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2011 22:06:11 ] | ||||
Hugo__Boss | maandag 18 juli 2011 @ 22:55 | |||
Interessant! Zit nog een beetje te twijfelen wat ik zal doen. Heb waarschijnlijk t/m 31 augustus mijn studenten ov. Op dit moment geldt nog steeds de actie dat je daarna een jaar gratis voordeelurenabonnement mag hebben. Iemand die weet of dit gaat veranderen? Anders ga ik mooi meedoen aan deze actie ![]() | ||||
greavy | maandag 18 juli 2011 @ 23:04 | |||
Het Voordeelurenabonnement gaat verdwijnen. Die word niet meer verkocht. Ik gok dat je dus dat VDU niet kan krijgen. | ||||
Socios | maandag 18 juli 2011 @ 23:07 | |||
Ik blijf lekker met mijn gewone Voordeelurenkaart reizen, papieren treinkaartjes erbij. Wel jammer dat de nieuwe abonnementen niet geldig zijn op lijnen van andere vervoerders dan NS, dan was het wellicht een optie geweest. Maar ja, het verplichte gebruik van de OV-Chipkaart met die nieuwe abonnementen staat mij sowieso niet aan. | ||||
#ANONIEM | maandag 18 juli 2011 @ 23:17 | |||
En dit keer niet een mailtje er achteraan dat er iets fout is gegaan en je het bericht als niet verstuurd moet beschouwen, zoals laatst? ![]() | ||||
greavy | maandag 18 juli 2011 @ 23:22 | |||
Nee, die mail heb ik niet gehad ![]() | ||||
Brembo | dinsdag 19 juli 2011 @ 00:29 | |||
Heb toevallig nog net op tijd een oude VDU gekregen, na dit jaar zie ik het wel of ik nog verleng ![]() | ||||
James1988 | dinsdag 19 juli 2011 @ 01:23 | |||
Ik ga gewoon lekker mijn VDU aanhouden. Lekker 40% korting tijdens de avondspits houden... NS kan de boom in ![]() | ||||
Guppy | dinsdag 19 juli 2011 @ 07:19 | |||
Maar als je nu een VDU hebt, en die verloopt over een maand? Wordt die dan wel automatisch verlengd weer? Blijkbaar wel, mooi zo ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Guppy op 19-07-2011 07:40:52 ] | ||||
Lord_Brett_Sinclair | dinsdag 19 juli 2011 @ 11:10 | |||
Stopt met de vakantie dienst regeling een extra trein vanuit Steenwijk in Meppel. De trein van rond kwart over het hele uur moet volgens de reisplanner van de ns en ov9292 ook stoppen. Maar gebeurd dit ook echt? | ||||
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2011 @ 11:13 | |||
Ja, alleen is de reden niet de vakantiedienstregeling. De perroncapaciteit in Zwolle is minder dan gebruikelijk en daarom worden de treinen uit Leeuwarden en Groningen al in Meppel gekoppeld. Zo ontstaat er iets meer ruimte. Het splitsen gebeurt wel in Zwolle zelf. | ||||
Lord_Brett_Sinclair | dinsdag 19 juli 2011 @ 11:23 | |||
Da's handig te weten. Dan mogen ze de CTA bakken ook wel goed gebruiken. | ||||
#ANONIEM | dinsdag 19 juli 2011 @ 12:20 | |||
ja hoor het vrije reizen is nu voorbij. En gelijk controleurs in de trein almelo marienberg. Nog nooit gezien in de trein. | ||||
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2011 @ 12:20 | |||
Waren ze ook driftig aan het schrijven? | ||||
#ANONIEM | dinsdag 19 juli 2011 @ 12:31 | |||
ik zag ze op het perron richting de trein lopen, 3 man sterk. Allemaal boa's | ||||
Zyron | dinsdag 19 juli 2011 @ 12:52 | |||
Ik kwam ze zaterdag 9 juli ook al tegen.. toch ook wel een paar geschreven. | ||||
V2 | dinsdag 19 juli 2011 @ 13:04 | |||
![]() Hier de rest ![]() ![]() | ||||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 19 juli 2011 @ 13:46 | |||
Hmm, die raket zal wel enigszins buiten profiel zijn ![]() | ||||
TeringHenkie | dinsdag 19 juli 2011 @ 15:34 | |||
Stapte net op Driebergen-Zeist uit een SGMm, die als intercity naar Eindhoven reed ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door TeringHenkie op 19-07-2011 15:42:02 ] | ||||
lyolyrc | dinsdag 19 juli 2011 @ 15:50 | |||
Vorig jaar december met de materieelproblemen heb ik echt een keer SGMm als intercity van Amsterdam Zuid naar Eindhoven gehad. VIRM vind ik niet geweldig, maar het is nog altijd beter intercitymaterieel dan SGMm. ![]() | ||||
James1988 | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:05 | |||
SGMm heeft dan nog een toilet. Er is ook al wel eens een koppeltje SLT-IV verzeild geraakt in de IC Zwolle - Roosendaal. | ||||
lyolyrc | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:24 | |||
![]() Dat was vast niet met de stuifsneewproblemen vorig jaar december. ![]() | ||||
greavy | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:26 | |||
SGMm-II heeft geen toilet. De drietjes hebben dat wl. | ||||
James1988 | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:32 | |||
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje? Tijdens de winterproblemen had ik een los tweetje in de 13600, de koppeling van dat ding zat toen helemaal vol met sneeuw dus dat verklaart het wellicht. | ||||
lyolyrc | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:33 | |||
Ik heb geen idee of ik in een tweetje of drietje zat, ik kan me alleen herinneren dat ik de stoelen oncomfortabel vond. Eersteklas ICMm op de heenreis was dan wel een heel stuk beter. ![]() | ||||
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:34 | |||
In de stoptrein Almelo-Apeldoorn rijdt 's avonds laat nog best wel eens alleen een tweetje in z'n eentje (haha, 2 in 1 ![]() | ||||
greavy | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:36 | |||
Er rijden genoeg solo tweetjes, of 2x tweetje.. Denk bijvoorbeeld aan Gouda-Alphen, bijna altijd een tweetje. | ||||
greavy | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:38 | |||
Verklaart u nader. Driebergen-Zeist en Eindhoven ![]() Bedoel je niet de IC naar Nijmegen? | ||||
TeringHenkie | dinsdag 19 juli 2011 @ 16:48 | |||
Owja, oeps ![]() | ||||
Duvel | dinsdag 19 juli 2011 @ 18:29 | |||
Twee zelfs in de spits. | ||||
Dr_Flash | dinsdag 19 juli 2011 @ 19:20 | |||
Hoi ![]() | ||||
Guppy | dinsdag 19 juli 2011 @ 19:24 | |||
Ik had vanmorgen toevallig de ICE naar Utrecht. Instant vakantiegevoel krijg ik daarvan ![]() | ||||
greavy | dinsdag 19 juli 2011 @ 19:35 | |||
Ik vond wel een toffe site over de verstoringen: http://www.rijdendetreinen.nl/ Een leuke bij een verstoring, zoals die vandaag in de Schipholtunnel (Thalys die rookontwikkeling had): http://www.rijdendetreinen.nl/storing/1004 Of het plat liggen van Venlo-Kaldenkirchen: http://www.rijdendetreinen.nl/storing/1001 | ||||
Darkwing_Duck | dinsdag 19 juli 2011 @ 19:59 | |||
Zowel gisteren en vandaag een rondje gedaan in departement Seine et Marne ![]() Vooral gisteren een rondje vooronderzoek omdat Fles binnenkort deze kant op komt. ![]() Op Het Traject Paris - Provins word er al rijdende overgeschakeld tussen electriek en diesel, gaat erg soepel, maar je hoort het wel goed als je in de dieselmotorbakken zit ![]() Vroeeeeeem! ![]() Het is het enige traject ter wereld waar dat gebeurd, dat gebeurd nog ongeveer 4 kilometer voor het einde van de waslijn ![]() ![]() Materieel: http://nl.wikipedia.org/wiki/SNCF_B_82500 | ||||
Dr_Flash | dinsdag 19 juli 2011 @ 20:28 | |||
Ja vlakbij Gretz buigt die diesellijn af inderdaad. Maar voor die tijd stoptie toch ook nergens? Of wel? | ||||
greavy | dinsdag 19 juli 2011 @ 23:35 | |||
Piiep. In Veendam is de VVV gesloten die ook treinkaartjes verkocht. Op station Veendam kan je dus alleen nog maar een anonieme OV-Chipkaart kopen of je saldo opladen, bij de o-zo-kutte Arriva automaten... | ||||
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2011 @ 23:37 | |||
En wat nu als je geen chipkaart hebt? | ||||
James1988 | dinsdag 19 juli 2011 @ 23:44 | |||
| ||||
greavy | dinsdag 19 juli 2011 @ 23:46 | |||
OF van te voren een E-ticket kopen. | ||||
James1988 | dinsdag 19 juli 2011 @ 23:49 | |||
Of op locatie een e-ticket kopen met je netbook, USB-printer en mobiele internetverbinding. | ||||
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2011 @ 23:51 | |||
Wilt hebben dan ![]() | ||||
greavy | dinsdag 19 juli 2011 @ 23:52 | |||
Koop je een E-ticket. Maar wel slecht dat NS geen kaartautomaat op Veendam wil plaatsen.. | ||||
Peterselieman | dinsdag 19 juli 2011 @ 23:54 | |||
Arriva vindt een kaartautomaat te duur meende ik. Wel slecht dat je met een omweg aan een 'normaal' kaartje moet komen ... | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 00:01 | |||
![]() ICMm en GTW te Lw. ![]() Wv | ||||
Dr_Flash | woensdag 20 juli 2011 @ 00:01 | |||
Christus te Paard ![]() Wie wil er nou ever ooit in Veendam zijn? No further questions ![]() | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 00:02 | |||
SSOOOCC. Doe eens ff rap je foto's resizen. En schrijf die verkortingen eens vol uit .... | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 00:04 | |||
Oh. Ik vond deze foto op Twitter (@Blostrupmoen): Klikje Zoek de fout (die iedereen zo moet kunnen vinden.....)!!!..... | ||||
Dr_Flash | woensdag 20 juli 2011 @ 00:05 | |||
Och jezus er is ook een keer een foto 400 kb hoor ![]() En het gaat over wel TWEE foto's Heel wat anders dan die carddump van jou met 30 foto's @ 5 MB per stuk, en nog te belazerd om ze ook maar rechtop te zetten. | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 00:05 | |||
Foto's zijn allang geresized, hoor. Nog geen halve MB per foto. Heb hele reportage's van 20 van zulke foto's hier gepubliceerd in het verleden. | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 00:08 | |||
Bij mij deed 'ie hier in Fok! niet echt de foto goed laten zien. Na een simpele refresh wel...Ik resize ze niet. Ik zet ze op Flickr, die ze vervolgens zelf naar het juiste formaat omzet. Voorheen deed ik het naar 800x640 resizen. | ||||
Dr_Flash | woensdag 20 juli 2011 @ 00:13 | |||
Doe maar gewoon wel | ||||
James1988 | woensdag 20 juli 2011 @ 00:15 | |||
Lekker nuttig ook echt, die straps over grind heen. Sowieso, grind vervoeren met zo'n wagon? Gaat dat wel goed? | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 00:17 | |||
Flickr doet ze resizen voor mij... Ze zijn dan niet groter als die foto's van Socios hoor.. | ||||
TeringHenkie | woensdag 20 juli 2011 @ 00:42 | |||
*kuch* http://ns4ns.nl/downloads(...)hp?dir=Handboeken%2F *kuch* | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 02:28 | |||
Ik heb me route weer wat bijgeschaaft, het wordt vrijdag ipv donderdag en ik heb besloten om niet iedere uithoek van NL te pakken, maar gewoon wat rond te cruisen in zoveel mogelijk ICMm ![]() 't is zo ongeveer de hele NoordOost geworden ![]()
![]() Lekker laptoppen in de 1e klas ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 04:22:37 ] | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 07:24 | |||
Ja. Enschede - Apeldoorn bv. Op zoek naar een WC......kut [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 07:24:18 ] | ||||
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 10:21 | |||
Ik krijg een cadeautje van NSHispeed, als trouwe reiziger van de Beneluxtrein ![]() | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 10:22 | |||
Ik ook ![]() | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 10:35 | |||
Gister te Moordrecht een aantal omgeleide cargo's kunnen platen ivm Lage Zwaluwe: StruktonRail Unimat4 NMBS 2823 met een UnitCargo VolkerRail V100 203-3 met oa 2x Gottwald & verblijfswagen DB Schenker 189 052 met een UnitCargo DB Schenker 1611 met een UnitCargo Husa 1798 met de Blerick shuttle DB Schenker / Railion 6425 met containertrein StruktonRail Unimat9 | ||||
Guppy | woensdag 20 juli 2011 @ 13:07 | |||
Stel dat ik een foto maak van een NS trein, en dat ik die foto op een ansichtkaart laat drukken. Die zijn voor eigen gebruik en enkele verkoop ik op marktplaats om de kosten eruit te halen. Mag dat? | ||||
Duvel | woensdag 20 juli 2011 @ 13:18 | |||
NS is 100% in handen van de staat, het is dus ook jouw trein! | ||||
James1988 | woensdag 20 juli 2011 @ 13:23 | |||
Volgens mij mag dat niet omdat het dan geen privgebruik meer is. | ||||
Duvel | woensdag 20 juli 2011 @ 13:24 | |||
De bomen zijn van Staatsbosbeheer, de koeien van boer Koekkoek, de weg van de provincie. *klik* De foto is van jou. | ||||
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 14:09 | |||
Zorgen dat er geen logo´s op staan, dan kunnen ze je niet zoveel maken. | ||||
James1988 | woensdag 20 juli 2011 @ 14:10 | |||
Even wat anders:Kunnen we nog langer wachten tot Utrecht - Houten volledig viersporig is. ![]() Achterlijke NIMBY's ![]() | ||||
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 14:13 | |||
dat de rechter daar nog intrapt ![]() | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 14:20 | |||
Mag wel gok ik. Kijk maar hoeveel van die dingen op Marktplaats worden verkocht ![]() | ||||
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 14:22 | |||
want alles dat gebeurd op marktplaats mag? ![]() Het is de vraag of ze er moeilijk om gaan doen hoor, maar het logo is beschermd en daar kan je gedonder mee krijgen. Verder zal het wel los lopen omdat ze moeten bewijzen dat ze schade lijden. | ||||
James1988 | woensdag 20 juli 2011 @ 14:24 | |||
RTV Utrecht | ||||
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 14:26 | |||
Onvoldoende op mogelijk trillingen ![]() ![]() ![]() | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 15:34 | |||
![]() ![]() ==================================================================== "Sehr geehrter Herr Socios, wir bedanken uns fr Ihre Prmienbestellung und besttigen diese wie folgt: 1 x Upgrade in die 1.Klasse (einfache Fahrt) Ihre Prmienbestellung wird bearbeitet und Ihnen innerhalb der nchsten 10 Tage an die bei uns hinterlegte Adresse geschickt. Alle wichtigen Informationen zu Ihrer Prmie knnen Sie gleich hier im Internet nachlesen: www.bahn.de/praemienkatalog Falls Sie einen Prmiengutschein bestellt haben, finden Sie die Angaben zu dessen Einlsung auf dem Gutschein selbst. Sie knnen Ihren aktuellen Punktestand jederzeit im Internet einsehen: www.bahn.de/punkte Ihre Fragen beantwortet Ihnen auch gerne der bahn.bonus-Service unter Tel. 0180 5 34 00 35 (jeweils 14 ct/Min. aus dem Festnetz, Tarif bei Mobilfunk ggf. abweichend) oder per E-Mail unter bahn.bonus@bahn.de. Wir wnschen Ihnen viel Freude mit Ihrer Prmie und hoffen, Sie bald wieder in einem unserer Zge begren zu drfen. Ihr bahn.bonus-Service P.S. Verpassen Sie keine bahn.bonus Punkte - legen Sie bei jedem Fahrscheinkauf Ihre BahnCard vor. Kennen Sie schon die zustzlichen bahn.bonus-Sammelpartner? Weitere Informationen finden Sie im Internet unter www.bahn.de/bahnbonus." ================================================================== Zojuist een deel van mijn DB BahnCard spaarpunten verzilverd. ![]() | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 15:51 | |||
Sniegoenie.Bron en meer: De Stentor | ||||
Arnette | woensdag 20 juli 2011 @ 16:16 | |||
Ervaring van de afgelopen weken: Er staat vaak genoeg op het bord op het perron dat de trein naar en bepaald eindpunt gaat op deze lijn. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat het splitsen anders gaat en je opeens in een directe trein beland, die eerder niet direct zou zijn! | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 17:13 | |||
![]() NEDLOC 709 & 704 te Zwolle [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 17:13:40 ] | ||||
Guppy | woensdag 20 juli 2011 @ 17:36 | |||
Mwa, vraag me nog even af of ik zin heb om dat soort toeren uit te gaan halen... Er zien nog zoveel meer leuke ansichtkaartideeen | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:00 | |||
Voor het maken van leuke reisjes de komende maand: Vanaf a.s. zaterdag t/m 28 augustus a.s. rijdt Deutsche Bahn in samenwerking met NS Hispeed net als zomer vorig jaar weer met ICE-treinen op het traject Eindhoven - Utrecht Centraal - Amsterdam Centraal. Echter dit keer geheel terecht zonder stops te 's-Hertogenbosch (ICE 254 uitgezonderd). | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 19:02 | |||
Ah. Volgende week eens met de ICE dan Amsterdam-Eindhoven vv doen ![]() Morgen ga ik ook op pad. Ik heb nog 4 Hema dagkaarten die anders niet opraken, aangezien ik het Weekend Vrij abonnement zometeen ook heb.. Iemand geniale ideen? | ||||
James1988 | woensdag 20 juli 2011 @ 19:03 | |||
Reizigers die reizen met een OV-chipkaart hoeven geen toeslag te kopen, toch? | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:06 | |||
Om 04.16u de trein van Zwolle naar Deventer pakken. Deze stopt niet te Wijhe en Olst. | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 19:07 | |||
Volgens Eva:Een andere vraag: Dat mag dus duidelijk zijn ![]() | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 19:07 | |||
Nee. Ik kan pas om 5:40 weg uit Zwijndrecht, maar heb daar eigenlijk geen zin in. Ergens rond 8/9 uur vertrek denk ik. | ||||
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 19:09 | |||
Wat nu als je met je studentenOV-chipkaart in de kortingsperiode op saldo reist? | ||||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 20 juli 2011 @ 19:10 | |||
* Scarlet_Dragonfly denkt terug aan de goeie ouwe tijd dat die trein sowieso 1x per uur heel hard door reed langs Wijhe en Olst... | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:11 | |||
Echt h. Absurd dat dat nu niet meer zo is. | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:12 | |||
Geldt dus niet op het traject Eindhoven - Utrecht Centraal. ![]() | ||||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 20 juli 2011 @ 19:13 | |||
Alleen op zaterdag stopte die altijd. Laat nou precies die enige keer in m'n hele leven dat ik van Zwolle naar Wijhe moest dit op een zaterdag zijn, en de machinist vergat te stoppen ![]() En verder: zo absurd is het niet, het heeft niet zoveel nut, qua reistijd schiet het maar een paar minuutjes op, en je haalt er geen overstap minder door. Als je verder reist dan Zwolle heeft het totaal geen snelheidswinst. | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 19:13 | |||
Wat wil je dan? Een stoptrein Deventer <-> Zwolle ? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2011 19:13:49 ] | ||||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 20 juli 2011 @ 19:16 | |||
Ja! Extra station Zwolle-Zuid erbij graag. En dan een stoptrein Deventer - Zwolle - Dronten - Lelystad? ![]() | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:17 | |||
Ja, zo moeilijk is het allemaal niet. Of gewoon n keer per uur stoppen op die stationnetjes. Ging vroeger ook prima. | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 19:20 | |||
maar zoals het nu gaat, is het toch ook prima? Die paar minuten extra... | ||||
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 19:21 | |||
Langer onderweg zijn is nooit beter. Of het moet wel een erg gave trein zijn gevuld met blonde gewillige oostbloksnollen, een tap en een couchette. | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:21 | |||
Het scheelt minstens 5 minuten. Dat is heel wat op zo'n stukje. Toen ik een keer met IC Berlin omgeleid werd was het nog een aantal minuten extra sneller. Zo 7 of 8 minuten tijdwinst. Het kn dus wel. | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 19:22 | |||
Nou 5 minuten, als je daarmee 2 steden/dorpen een half uurs dienst kun geven prima toch? | ||||
Peterselieman | woensdag 20 juli 2011 @ 19:23 | |||
Gelukkig voor Socios wordt de IC tussen Roosendaal en Zwolle in de toekomst met ongeveer 20 minuten versneld tussen Roosendaal en Arnhem. | ||||
Scarlet_Dragonfly | woensdag 20 juli 2011 @ 19:25 | |||
Voor iedere Nederlander voor wie Zwolle niet het eindpunt van de reis is, maar die (bijvoorbeeld, puur hypothetisch) door wil reizen naar Leeuwarden scheelt het op de hele reis welgeteld 0 (nul) minuten. Je haalt er namelijk echt geen andere overstap mee! ![]() Enige wat je er mee wint is een extra 5 minuten staan wachten op het o zo gezellige station Zwolle... ![]() | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:26 | |||
Kijk, dat is nou nog eens mooi nieuws, ja. ![]() Edit: hoe wordt dat gerealiseerd eigenlijk? | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:27 | |||
Nee. | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 19:27 | |||
Kut voor je ![]() | ||||
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 19:28 | |||
Hoe dat dan ![]() Met die 5 minuten extra tijd kun je tenminste op je gemak overstappen op Zwolle, in plaats van nerveus moeten sprinten bij 1 minuut vertraging. | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 19:28 | |||
dan neem je een trein eerder? Het is onmogelijk om 7 richtingen een perfecte overstap te geven lijkt me | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 19:29 | |||
Terecht. WAAROM zou je een uursdienst daar doen? Je zit toch al met het enkelspoor, dus dit gaat PRIMA zo ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 20 juli 2011 @ 19:30 | |||
Ze willen de trein niet meer overal laten stoppen tussen Arnhem en Nijmegen en willen de stop in onder meer Etten-Leur schrappen. Zo kun je ongeveer 20 minuten winnen. Zou moeten ingaan op het moment dat vanwege de Hanzelijn ook de rest van de dienstregeling op de schop gaat. | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 19:30 | |||
En dan de Stoptrein uit Utrecht/Den Bosch zeker doortrekken naar Roosendaal? | ||||
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 19:31 | |||
Als dat gebeurt vergeef ik ze al het Beneluxtrein gekloot. | ||||
Peterselieman | woensdag 20 juli 2011 @ 19:32 | |||
Als het goed is wel ja | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:33 | |||
This is the spirit. Men begint het te snappen. ![]() | ||||
lyolyrc | woensdag 20 juli 2011 @ 19:33 | |||
VIRM- en SLT-haters moeten hun hart in Zwolle toch wel kunnen ophalen. Je treft er vooral ICMm, ICRm, plan-V en DDAR. | ||||
Socios | woensdag 20 juli 2011 @ 19:34 | |||
Sowieso `ownt´ Zwolle straks tantuhard als het station verbouwd is, de Hanzelijn in gebruikgenomen etc. | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 19:46 | |||
Ik ben vandaag ook weer in Zwolle geweest, wat een bouwput is het momenteel. Nu liggen de 1e 3 sporen eruit. | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 19:49 | |||
Oh. Weet iemand of er nou ICRm tussen Roosendaal en Zwolle rijdt, door deze werkzaamheden? Ik gok het niet, gezien de beperkte mogelijkheden om te keren.. Ik gok ook op korte keringen? | ||||
Peterselieman | woensdag 20 juli 2011 @ 19:51 | |||
Voor zover ik weet hebben ze idd het ICRm massaal aan de kant gezet om kort te kunnen keren op spoor 6. | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 19:51 | |||
Dat gaat niet passen volgens mij, laatste tijd alleen maar virm en koplopers gezien. | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 19:55 | |||
Jammer. Dan gaat mijn opgezette plannetje voorlopig niet lukken. Weer vanaf de 0 beginnen ![]() Dan maar iets van Zwijndrecht-Rotterdam-Utrecht/Amersfoort-Schiphol-Zwolle-Schiphol-Maastricht-Roermond-Weert-Tilburg-Geldermalsen-Dordrecht-Zwijndrecht | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 20:09 | |||
Het is me gelukkig gelukt..
Oja, als die van 20:32 VIRM is, en die van 21:02 ook, kan het ook zijn dat ik met de stoptrein naar Tilburg ga, en daar verder naar Breda tuf. Of uit Tilburg via Geldermalsen naar Dordrecht-Zwijndrecht. | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 20:13 | |||
Waarom ga je voor de fun naar maastricht? pokke end. | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 20:17 | |||
ICRm tussen Schiphol en Maastricht. ![]() En Plan V Maastricht-Roermond ![]() Als het ICRm daar niet rijdt, ga ik niet naar Maastricht toe. Ik ga niet met VIRM als het niet hoeft ![]() | ||||
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 20:18 | |||
Dat is dan deel van zijn hobby zeg maar, maar allejezus man koop eens een nieuw bed... Trouwens sta je in schiphol meer dan een uur stil en in maastricht maar een half uur. Ga dan eten op schiphol. De belgse friet tent daar is koning ![]() | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 20:20 | |||
Ik ga op Schiphol ook wel wat te eten halen. Maar op Maastricht weer dus. Bij welke tent moet ik voor die frieten zijn op Schiphol? | ||||
bork | woensdag 20 juli 2011 @ 20:22 | |||
Wij hebben er zo 1 vanaf Keulen begin augustus, doet er van daar wel af veel langer over dan de reguliere route. Wel goed nieuws voor onze smurf, deze maanden gratis ijs (door Langnese gesponsord) voor kinderen in de ICE. ![]() ![]() | ||||
Ireyon | woensdag 20 juli 2011 @ 20:22 | |||
De Vlaamse Friet tent. Bij de KLM giftshop (met dat onderstel van een vliegtuig). | ||||
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 20:23 | |||
Als je vanaf de treinen tussen de starbucks en de burgerking doorloopt heb je voor je de supermarkt daar ga je naar rechts. Daarna krijg je die klm tent en daarna een patatkraam. Dikke, goudbruine vlaamse frieten ![]() | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 20:24 | |||
Ik zal er morgen eens kijken! Goeie tip ![]() | ||||
Peterselieman | woensdag 20 juli 2011 @ 20:26 | |||
Ze gaan vanavond ook weer bezig met die stationshal op Rotterdam Centraal zo te zien, want een hulpkraan is nu bezig zich uit te vouwen. Echt immens groot wordt die hal zeg ... | ||||
greavy | woensdag 20 juli 2011 @ 20:26 | |||
Word het zeker ![]() | ||||
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 20:29 | |||
![]() ![]() ![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 20:29 | |||
![]() ![]() | ||||
Yreal | woensdag 20 juli 2011 @ 20:36 | |||
En het ergste was dus dat ik dagelijks een overstap had van een kwartier op schiphol.. Ik ben dus maar via duivendrecht -> Stoptrein naar Leiden gaan reizen omdat ik me helemaal arm en dik at daar. Echt dagelijks patatjes speciaal halen daar gaat je merken ![]() | ||||
#ANONIEM | woensdag 20 juli 2011 @ 20:39 | |||
held ![]() |