Done!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:03 schreef EsseEi het volgende:
Mag m'n koe ook nog bij de foto's??
thnx voor de complimentjes trouwens ^^
Weet je wat grappig zou zijn, als je wat kruisjes en rondjes haakt, en dan kun je boter kaas en eieren op het kussentje spelenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:32 schreef bietel het volgende:
Mijn laatste creaties:
Een kant van een kussen hoes (weet nog niet wat ik als achterkant ga maken):
[ afbeelding ]
Foto is een beetje donker. De 'strepen' waar ik de blokken aan elkaar gehaakt heb, zijn paars en van erg pluizige wol.
Dat is ook wel een grappig idee, haha!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Weet je wat grappig zou zijn, als je wat kruisjes en rondjes haakt, en dan kun je boter kaas en eieren op het kussentje spelen
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef Mirjam het volgende:
die gewone 1 euro wol van de wibra, die is toch prima om een babydekentje en eventueel een mutsje mee te haken?
heb er al een paar gehaakt is goed te doen, maar ook 3 van de wol van zeeman, bolletje 79 ct dat was zachter.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:53 schreef Mirjam het volgende:
die gewone 1 euro wol van de wibra, die is toch prima om een babydekentje en eventueel een mutsje mee te haken?
Ach.. met een leuke film en wat mindless niets te doen hebben kom je een heel eind ;Dquote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wauw...die koe en krokodil zijn echt leuk![]()
En de granny stripe dekens zijn ook echt helemaal geweldig
Respect, zullen heel wat uren in gezeten hebben
Ik ben er ook één kwijt, en dat was er nog wel eentje die ik van m'n moeder geleend had, een bijna antiekequote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:16 schreef crochetwitch het volgende:
EN NOU BEN IK MIJN HAAKNAALD KWIJT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@#$![]()
Herkenbaarquote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:25 schreef crochetwitch het volgende:
Het is de naald waar ik de deken mee aan het haken ben! Een half uur geleden had ik 'm nog! Heb zojuist de hele bank uit elkaar gesloopt, kwam van alles tegen, misschien een keer stofzuigen, maar geen naald. (Vraagt zich nu af wat ze heeft gedaan.....)
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:31 schreef crochetwitch het volgende:
Hebbes, neergelegd op stomme plek omdat de telefoon ging......Net op tijd voor Flikken Gent, kan ik lekker doorhaken.
hier staat heel veelquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:29 schreef SunshineFlower het volgende:
Dat gelukspoppetje is leuk zeg!![]()
Weet iemand misschien een leuk patroon voor een knuffelbeer? Ik ben al sinds gisteren aan het zoeken en ik heb nog niet echt een leuke gevonden. Voor alle leuke die ik tegenkwam, moest je een boek kopen en eigenlijk wil ik er vandaag aan gaan beginnen. En als het een gratis patroon is zou het nog mooier zijn
Dank je! Er zitten inderdaad een paar leuke tussenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hier staat heel veel
https://picasaweb.google.com/mandarinavi
vind zelf deze heel leuk: https://picasaweb.google.com/mandarinavi/TediBear
en deze, als je schema's kan lezen: https://picasaweb.google.com/nokkoto/Amigurumi01
oh en deze ook: https://picasaweb.google.(...)osQueEncontreEnLaWeb
ja, de granny-sqaure-deken uit de OPquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:23 schreef annelotje het volgende:
Leuk Mirjam! Weet je al welk patroon je gaat gebruiken?
Lijn schattig gelukspoppetje
volgens mij haak je t niet strak genoegquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een leuk kussen en mooi gelukspoppetje!
Ik ben na die hele stapel bloemen begonnen aan een nieuw soort bloem. Het is van origine een boterbloem, maar ik houd me niet aan de kleuren. Toch ben ik niet helemaal tevreden. Kijk, dit is het plaatje:
[ afbeelding ]
En dit is wat ik gemaakt heb
[ afbeelding ]
Het is veel meer 'open'... Dat was met die andere bloem op zich ook wel, maar omdat deze kleiner zijn, valt het ook veel meer op, lijkt het. Doe ik iets verkeerd?
Voor wie zich trouwens afvraagt wat ik moet met al die bloemenik werk aan een kostuum voor de Elf Fantasy Fair.
Afgelopen keer liep ik daar, en ineens had ik een ingeving, ik ga een bloemenkostuum haken! Op dat moment kon ik helemaal niet haken, dus ik heb een haaknaald, wat garen en twee boeken gekocht, en ben aan de slag gegaan. En inmiddels heb ik dus een stapel van 44 nieskruid bloemen, en is het nu tijd voor een nieuw model bloem. Voor de variatie
Hm, ik ga het eens strakker proberen, volgens mij haak ik inderdaad vrij los...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
volgens mij haak je t niet strak genoeg
De wol op de plaatjes is inderdaad dikker. Althans, dat denk ik wel. Ik gebruik ook katoen en geen wol, dat zal ook wel schelen. Maar ik wil per se deze kleuren gebruiken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:26 schreef Bijou het volgende:
Mooi zeg, die gele bloemen Guppyfriend. Het lijkt alsof de wol van de andere dunner is?
Benieuwd naar het eindresultaat van je kostuum, wordt vast heel mooi!
Op z'n kop?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:28 schreef annelotje het volgende:
ik denk idd dat een kleinere haaknaald zal helpen. Maar het lijkt ook wel of ze op zn kop liggen of zie ik dat verkeerd?
ze liggen idd op de kop, zie ook t randje wat je ziet bij het rozequote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hm, ik ga het eens strakker proberen, volgens mij haak ik inderdaad vrij los...
[..]
De wol op de plaatjes is inderdaad dikker. Althans, dat denk ik wel. Ik gebruik ook katoen en geen wol, dat zal ook wel schelen. Maar ik wil per se deze kleuren gebruiken.
Misschien helpt het om eens een kleinere naald te pakken, dat ga ik straks ook eens proberen.
Nog eens proberen!
[..]
Op z'n kop?De draadjes komen bij mij aan de andere kant, dus ik was er eigenlijk een beetje van uitgegaan dat dit de voorkant was
een kleinere haaknaald wil ook wel helpenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hm, ik ga het eens strakker proberen, volgens mij haak ik inderdaad vrij los...
[..]
De wol op de plaatjes is inderdaad dikker. Althans, dat denk ik wel. Ik gebruik ook katoen en geen wol, dat zal ook wel schelen. Maar ik wil per se deze kleuren gebruiken.
Misschien helpt het om eens een kleinere naald te pakken, dat ga ik straks ook eens proberen.
Nog eens proberen!
[..]
Op z'n kop?De draadjes komen bij mij aan de andere kant, dus ik was er eigenlijk een beetje van uitgegaan dat dit de voorkant was
Het lijkt erop dat je alleen in het achterste lusje van de vorige ronde hebt gehaakt, terwijl op het plaatje de haaknaald in beide lusjes (de hele steek dus) is gestoken. Hoop dat je snapt wat ik bedoel, want ik heb géén idee hoe ik dit een beetje duidelijk kan uitleggen!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:24 schreef Guppyfriend het volgende:
En dit is wat ik gemaakt heb
[ afbeelding ]
Het is veel meer 'open'... Dat was met die andere bloem op zich ook wel, maar omdat deze kleiner zijn, valt het ook veel meer op, lijkt het. Doe ik iets verkeerd?
Crap, je hebt gelijk!! Vasten moeten natuurlijk door het hele lusjequote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:44 schreef KathyH. het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je alleen in het achterste lusje van de vorige ronde hebt gehaakt, terwijl op het plaatje de haaknaald in beide lusjes (de hele steek dus) is gestoken. Hoop dat je snapt wat ik bedoel, want ik heb géén idee hoe ik dit een beetje duidelijk kan uitleggen!
dit is ook een héél leuk bloemenpatroon: http://www.hakopdetak.com/2010/06/06/bloemen-haken-tutorial/quote:Op zaterdag 16 juli 2011 14:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Crap, je hebt gelijk!! Vasten moeten natuurlijk door het hele lusje*nog een keer proberen*
Jaaa veel mooier!!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:47 schreef Guppyfriend het volgende:
KathyH, je had gelijk! Het is al een stuk beter nukijk:
[ afbeelding ]
Nu nog even oefenen met wat strakker haken, en dan komt ie wel goed![]()
Die bloemen zijn ook leuk Mirjam! Ik zet m in m'n favorieten. Voorlopig ben ik met dit boek aan de gang: http://www.bol.com/nl/p/n(...)006829160/index.html
ik ben érg benieuwd!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:02 schreef annelotje het volgende:
ja veel beter zo!
Ik ben 36 fortune cookies in elkaar aan het zetten! Foto's volgen hopelijk snel haha
ah ik koop vaak wat meer oogjes en ook meerdere maten, dus dan is t samen wel goedkoper.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:24 schreef annelotje het volgende:
Da's grappig. Die 6 mm oogjes zijn uitgerekend bij de pipoos goedkoper. Bij die seller zijn ze namelijk 1,56 en dan moeten ze nog verzonden worden.
De wol is voor naald 3-4 en ik heb het met een 3 gedaan, misschien had een grotere handiger geweest, maar ik ga nu echt niet weer opnieuw beginnenquote:Op zondag 17 juli 2011 11:43 schreef trui het volgende:
mooi sunshine flower! hoe dik is die wol? en hoe groot moet je kleedje worden? als je zeker weet dat je er 10 nodig hebt zou ik juist wel de nodige bollen tegelijk inslaan, anders loop je het risico dat 't op is als jij je laatste bolletjes nog moet kopen. maar het is wel een heel bedrag, daar heb je gelijk in.
Probleem bij die zaak is wel dat ze hier altijd maar dan ook altijdquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:24 schreef annelotje het volgende:
Da's grappig. Die 6 mm oogjes zijn uitgerekend bij de pipoos goedkoper. Bij die seller zijn ze namelijk 1,56 en dan moeten ze nog verzonden worden.
oh wat vind ik deze leuk, iets meer haken dan de *normalen vierkantjes* pppfftttt eerst maar mijn deken afmakenquote:Op zondag 17 juli 2011 16:33 schreef mjk86 het volgende:
@ MissN: Misschien is het uiltje van deze webwinkel wel leuk om te haken?? Of heb je nu al bijna je gebreide uiltje af???Ook leuk om er zo'n muziekdoosje in te doen, die kan je ook wel ergens op internet scoren denk ik.
Ik ben toch ook maar eens begonnen aan iets granny-igs, wil er ook een dekentje van maken. Alleen ben ik niet zo fan van vierkante dekentjes, dus kon het geen square worden. En de granny stripe duurt me te lang tot het "af" is.
Dus heb ik een soort granny rechthoek gefröbeld.
Zal er even een foto van maken van wat ik tot nu toe heb, klein stukje nog maar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit een beetje te twijfelen of ik hem niet nog een clustertje langwerpiger zal maken of niet.. Misschien als deze groter wordt, dat ie dan niet meer rechthoekig lijkt ofzo...
Kan dit stukje nu nog gewoon dumpen en opnieuw beginnen. Wat vinden jullie? Zo laten, of een extra cluster ertussen??
Dank je, Leuke konijntjes, ooit ga ik eens aan een beestje haken werken, dat kleed heet toch een Granny nog wat, nou dat wordt het, haak stug door is meer voor de sier.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:44 schreef SunshineFlower het volgende:
Leuk kleedje toverheks!!
mjk86, ik vind hem wel erg leuk zo![]()
Net even 2 konijntjes gemaakt, omdat ik iets te doen wou hebben![]()
[ afbeelding ]
Heb je daar een patroontje vanquote:Op zondag 17 juli 2011 17:44 schreef SunshineFlower het volgende:
Leuk kleedje toverheks!!
mjk86, ik vind hem wel erg leuk zo![]()
Net even 2 konijntjes gemaakt, omdat ik iets te doen wou hebben![]()
[ afbeelding ]
Toch maar eens een account aangemaakt daar... Moet ik nu vrezen voor m'n vrije tijd?quote:Op zondag 17 juli 2011 19:39 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Hier heb ik hem vandaan: http://www.ravelry.com/pa(...)-marshmallow-bunnies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |