Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 11:31 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d • Scorpie, E87, 118i (in bestelling) 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • TommyGun E46 318i • Maharbal, E46 325i • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d • Moody, E92 335i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d • HFdude, E61 535d • Rizkant, E39 528i 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Meer onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Alicey op 12-04-2011 18:30:04 (E36 SingleCoil verwijderd) ] | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 11:31 |
Was helemaal niet mijn bedoeling om het topic uit te blazen. ![]() | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 11:33 |
Het viel me vorig jaar ook erg mee met mijn E34. Nu scheelt het wel dat ik normaal gesproken vooral in de stad rijd. Plankgas over de autobahn verbruikt nog steeds een stuk minder dan in de stad rijden. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 11:37 |
Dan heb je al niets meer te vrezen, binnen drie maanden moet voor snelheidsovertredingen volgens de Duitse wet de bestuurder geïdentificeerd zijn, willen ze verder kunnen vervolgen. Dat heb ik gemerkt ja ![]() | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 11:48 |
Dat wist ik dus niet, maar is wel fijn. ![]() ![]() Ik had ongeveer 1:11 (wat beter is dan de 1:9 ~ 1:10 die ik normaal doe). ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 11:52 |
M'n broertje was ook eens een paar keer geflitst in Frankrijk, maar na een jaar nog niets van gehoord. Neem aan dat die ook niet meer komen. | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 12:01 |
Maar da's Frankrijk. Duitsland lijkt me dan toch wel beter georganiseerd. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 12:09 |
Uit Frankrijk heb je sowieso weinig te vrezen. Daar moet je alleen uitkijken voor laserguns die je direct moet afrekenen. Flitsboetes krijg je nooit binnen. Zelf vorig jaar nog op de plaat gegaan met zo'n 130@90, maar daar hoor je niets van. Dat is wel lekker ja ![]() ![]() | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 12:15 |
Laseren moet je altijd voor oppassen. Vooral op zondagen. ![]() Waarschijnlijk wel, maar ik rijd niet in een BMW omdat het zo'n goedkope zuinige auto is. ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 12 april 2011 @ 12:15 |
Hier zijn jullie dus gebleven ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 12:19 |
So true. Maar vaak pakken ze daarmee alleen de excessen, dus zolang je onder de +30 blijft, valt het meestal wel mee. Ook absoluut waar ![]() ![]() | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 12:21 |
Laat ik daar nu best vaak overheen zitten. ![]() Over 10 jaar rijdt je auto zelf en hoef je alleen nog maar je bestemming in te voeren. ![]() | |
TommyGun | dinsdag 12 april 2011 @ 12:23 |
Maar wat zijn nou mooie velgen? | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 12:25 |
Da's rijbewijstechnisch ook niet echt heel slim ![]() ![]() Dat is vooral ![]() | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 12:29 |
Op de snelweg +41, bovendien dat nog gecorrigeerd. Maar veel marge is er inderdaad niet meer. Of misschien weer niet.. Als zoiets heel efficiënt gaat en ik hoef er verder helemaal niets meer aan te doen vind ik het best voordelig. Dan ga ik gewoon intussen iets anders doen. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 12:33 |
True. Dus altijd de cruise op 160 dan. Nadeel is wel, toevallig laatst even opgezocht, dat de boete voor 160@120 tegenwoordig alweer 338 euro is ![]() Dat is wel handig ja, maar het plezier van autorijden is dan wel weg... | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 12:37 |
Ik werd een tijdje terug gelasered op 82, na correctie 79 (waar je 50 mocht). Scheelde gelukkig, anders had ik een punt op m'n rijbewijs (boehoe ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 12:40 |
Daarom Vmax+30 (of +40) op de snelweg, dan blijf je hooguit Muldertjes scoren. Kost ook geld genoeg, maar geen gevaar voor rijontzeggingen enzulks ![]() | |
Tarado | dinsdag 12 april 2011 @ 12:40 |
Style 32 blijf ik mooi vinden ook op nieuwere BMW's ![]() ![]() | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 12:43 |
338 euro? Da's bijna 1000 gulden. ![]() ![]() Je kunt dan altijd nog een weekje Afrika doen en daar zelf rijden. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 12:47 |
Je lijkt m'n moeder wel... terugrekenen naar gulden ![]() ![]() | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 12:54 |
![]() Meestal is het niet aardig bedoeld althans, als ik met iemands moeder word vergeleken. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 12:56 |
Ooooh ze is best aardig hoor ![]() ![]() | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 13:03 |
Maar het gaat er juist om of jij aardig doet. ![]() | |
Rizkant | dinsdag 12 april 2011 @ 13:35 |
BBS RS/RM BBS RX2 BBS (BMW) styling 5 Oem styling 42/65/32/101 zal er nog wel meer kunnen noemen.. BMW ten (styling??) BMW throwingstars (styling 21?) Rondell's OZ opera OZ Breyton OZ Futuras OZ Mito Ac Schnitzer type 1,2 of 3 Rennsport of niet! Racing Dynamics Hartge classic Wel op de BBS RS/RM na liefst in grotere maten (17"/18"/19") naar gelang het model auto ze onder zouden moeten! | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 13:39 |
^ The man got taste ^ | |
tha_rizzo | dinsdag 12 april 2011 @ 14:07 |
Ik heb 15" onder m'n 5je liggen nu. BBS kruisspaak, maar wil eigenlijk m'n BMW radiaal weer terug (die 14" velg die op de foto staat) | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 14:13 |
Onder een oude BMW horen 15" alpina's ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 april 2011 @ 14:18 |
Op de Z4: styling 108. ![]() ![]() | |
Rizkant | dinsdag 12 april 2011 @ 14:54 |
Ja, Alpina's zijn mooi.. Maar 16" zou mooier staan.. Jammere van Alpina's : ze staan op elke serie goed... Beetje veilige/ te makkelijke keuze dus... En dan haak ik af! Die styling 108 zijn ook heerlijk, evenals Borbet À en B [ Bericht 5% gewijzigd door Rizkant op 12-04-2011 14:59:12 (Toevoeging) ] | |
tha_rizzo | dinsdag 12 april 2011 @ 14:56 |
1. 16" is al snel te groot onder een oude auto 2. Je weet dat op die foto een 3-serie staat hè? Dat is een e21 | |
Rizkant | dinsdag 12 april 2011 @ 15:04 |
Maar 1: das jou mening.. 16" is zeker zo mooi.. Een enkele uitzondering daar gelaten! Had 16" Borbet A's onder mijn E30... Dat was echt smullen... En 2: Jij bent sneller dan ik kon bewerken ! ![]() Was ook gedeeltelijk door de post van Jou dat ik verkeerd zat te typen... | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 15:27 |
Op een E30 kan 16" nog net, maar onder een E21 is 15" echt genoeg hoor... Dit vind jij zeker mooi: ![]() | |
Rizkant | dinsdag 12 april 2011 @ 15:43 |
Als dit een originele Alpina is mogen er wel weer Alpina's onder... Die spiegels zijn ook niet mooi! Maar anders is het met die BBS echt een mooie combi! Dit is 16"? Mijn velgen keuze ligt ook echt aan wat voor auto gaan/zitten ze onder.. En daarbij... Verlaging is absoluut een pre.. I am a wheel gap hater Een E28 mag je max 17" onder leggen.. Een E39 moet gewoon minimaal 18" of 19" max... Etc. Etc. Nou ben ik pauper zeker?! ![]() | |
HFdude | dinsdag 12 april 2011 @ 16:10 |
Kan de OP nog aangepast worden?? Ben inmiddels geswitched van E61 naar E64.... ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 17:49 |
Die spoiler is treurig en past helemaal niet bij de auto. En dan heb ik het niet eens over de spiegels ![]() ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 18:24 |
Ben ook niet echt fan van spoilers eerlijk gezegd... maar ben bang als ik dat eraf haal dat de lak er niet meer uitziet eronder. Maar wat is er mis met de spiegels? Dat zijn gewoon de originele... | |
Alicey | dinsdag 12 april 2011 @ 18:29 |
Nog wel steeds een 535d? | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 18:29 |
Neuh onder een E39 kunnen best grote velgen daar ben ik het wel mee eens. En verlagen vind ik ook een pre, maar niet zo overdreven laag dan is het wel pauper. | |
piekartz87 | dinsdag 12 april 2011 @ 19:05 |
oei een "wat is pauper" discussie in een bmw topic ![]() leve de oudewetsere autosloop waar je zelf stuff van auto's af kan schroeven. nieuwe aanjager voor mn e30 voor €15. nja.. nieuw... een werkende ^^ | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 19:14 |
Doe het zelf sloperijen zijn inderdaad echt heerlijk ![]() | |
Tarado | dinsdag 12 april 2011 @ 20:00 |
E64 is een 6..., diesel zou kunnen | |
Rizkant | dinsdag 12 april 2011 @ 20:52 |
Zijn dit originele spiegels? Lijken mij op DTM spiegels... Lip(spoiler) is wel origineel... | |
Maharbal | dinsdag 12 april 2011 @ 20:57 |
O, hier gaat 't verder! Kdenk dat ik toch misschien last heb van een wiellager die aan het overlijden is. | |
Rizkant | dinsdag 12 april 2011 @ 21:19 |
![]() ![]() ![]() Dit is dik! OEM+ = origineel+ verlaging+ chique velgen = WIN! [ Bericht 27% gewijzigd door Rizkant op 12-04-2011 21:28:31 (Foto's toegevoegd) ] | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 21:42 |
Ben het helemaal met je eens, maar op die E30 vind ik de velgen net iets TE groot om eerlijk te zijn, past niet zo onder een wat oudere auto. | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 21:47 |
Die E39 ![]() Heel vervelend trouwens. Ik ben heel erg tevreden met de auto die ik nu heb, maar stiekem blijf ik toch rondkijken naar een dikke 330d of een 530d ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 21:48 |
Volgens mij doet iedereen dat Mikkie ![]() Ik zit ook heel vaak naar 5 series te kijken uit jaren '90, terwijl ik helemaal geen BMW wil waarschijnlijk ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 april 2011 @ 21:54 |
Ik vind het gewoon irritant. Net alsof ik nu niet tevreden ben, terwijl ik niks heb om over te mopperen. Moet blij zijn dat ik dit heb en kan betalen, genoeg mensen die krom liggen om een Swift of een Micra te kunnen rijden. En tsja... als ik dan 405 euro aan mrb per kwartaal zie, terwijl m'n huidige 320 euro per kwartaal al pijn doet, dan ben ik weer even terug op aarde. Maar toch, dan zie je zo'n loaded 330d touring of 530d sedan voorbij komen, liefst met M-pakket en 18" eronder, dan ben ik toch telkens weer geneigd m'n rekeningsaldo te bekijken, m'n inkomsten extra florissant af te schilderen en m'n studieschuld even te vergeten ![]() Overigens heb ik hetzelfde bij een A4 Avant of A6 Avant met die lekkere 2.5TDI voorin ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Mikkie op 12-04-2011 22:45:48 ] | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 22:03 |
Haha, ja pff echt mooi wagens ja, maar zoals je zegt is er ook meer als de aanschafprijs, en die vergeet ik nogal snel als ik op marktplaats kijk bijvoorbeeld ![]() | |
MadMarky | dinsdag 12 april 2011 @ 22:53 |
Ja joh en als het effe kan moet die uitstekende velgrand net tegen je wielkast aanlopen, dan is het precies goed ![]() En om verder nog even op de velgranden terug te komen: Gooi ze anders even allemaal op een hoop, daar had ik het helemaal niet over ![]() Die klassieke BBSen zijn mooi, ook met een gouden hart, maar dan in 15 of 16" onder een E30. Niet in 19" en ook niet onder een nieuwer model BMW. Ik had ook originele 18" 2-delige BBS velgen onder de Z3 toen ik hem kocht maar die heb ik vlot weggedaan omdat het gewoon niet bij auto stond: ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 12 april 2011 @ 23:03 |
Sommige mensen hebben echt weinig smaak ![]() Maakt niet uit, zo komen de echt mooie auto's beter naar voren ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 12 april 2011 @ 23:13 |
Die foto's ![]() | |
Rizkant | woensdag 13 april 2011 @ 03:42 |
compliment of belediging? Die Styling 5 op die E30 hadden een maatje kleiner gekund indd. ![]() maar onder deze wagen liggen geen velgen langer dan een maand of 3... En max 17" Hartge's / E34 throwing stars / BBS RC / Ac Schnitzer type 2 / BBS RS 2x / Hamman 's / Ronal aero's... Wat betreft het altijd verder kijken dan je portemonnee diep is heb ik ook hoor... Op 1 of andere manier zie ik altijd dingen/mods/auto's die boven mijn budget liggen... Helaas! | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 08:04 |
Das een belediging Rizkant ![]() Ken je Turq zn E36 niet? Die goud met wit en zwart? | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 08:08 |
Turq liet ook altijd BMW's zien die over de grond heen schraapten ![]() | |
Maharbal | woensdag 13 april 2011 @ 08:28 |
Daarom worden wielkastranden vaak gerold, om dat te voorkomen. @ Mikkie: dat doen toch veel mensen? Ik loer nog steeds naar een E46 M3, omdat die er toch 's moet komen ![]() Maar wat let je om zelf een m-pakket op je E46 te zetten? Dat wil ik eigenlijk ook wel. Eerst sparen voor een motor, daarna verder met de E46 ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 08:44 |
Ik zit eerlijk gezegd te kijken naar een E39 M5 die zijn best betaalbaar. Hmm maar maandelijks toch vrij fors, misschien is de 540i een betere keus, maar M5 is zoveel cooler ![]() | |
Maharbal | woensdag 13 april 2011 @ 08:47 |
Wat doet een E39 M5 tegenwoordig nog? | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 08:54 |
Als je een beetje rond kijkt dan zie je ze tussen de 10k en 20k. Iets goedkoper gemiddeld dan de E46 M3, maar wat me opvalt is dat er wel vaker meer kilometers zijn gereden. Logisch ook, zo'n M5 kan je best als daily gebruiken. Bij een M3 doe je dat toch minder snel. | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 08:59 |
Zo'n E39 M5 lijkt me echt een heerlijke wagen overigens, Heeft ook net wat meer uitstraling als die E46. | |
Maharbal | woensdag 13 april 2011 @ 09:06 |
Dat is best goedkoop eigenlijk. Een beetje fatsoenlijke E46 M3 doet nog steeds rond de 30.000. Persoonlijk ben ik meer van de E46 M3, juist vanwege de sportievere uitstraling. Dat ding schreeuwt in alles dat het een sportwagen is, terwijl de E39 zegt "hoi, ik ben een luxe sedan met veel vermogen' | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 10:52 |
Dat vind ik zo mooi van die E39 juist, als ik een sportwagen wil dan koop ik geen BMW hoor ![]() | |
Maharbal | woensdag 13 april 2011 @ 11:11 |
Ik vind de E46 nou net een iets brutere uitstraling hebben, dat spreekt me wel aan. En waarom geen BMW als je een sportwagen wil? Een willekeurige M doet voor weinig auto's onder in dezelfde prijsklasse (zegmaar nagenoeg geen). Leuke is dat je met je M3/M5 ook nog mooi boodschappen kunt doen, terwijl je dat niet echt (praktisch) kan in een 'rasechte' sportwagen. Maar er zijn inderdaad een hoop leuke 'rasechte' (sportwagens). Toch heeft BMW iets voor mij persoonlijk. De wegligging, het geluid, de uitstraling, het rij-gedrag, ik vind 't allemaal fantastisch. Vooral in de snellere modellen. Uiteindelijk is het ultieme natuurlijk om een M te hebben, en daarnaast nog een 'rasechte' sportwagen! | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 11:35 |
Ja, maar toch is het anders, zijn wel multitaskers natuurlijk. Maar als ik echt een sportwagen zou kopen zou ik eerder neigen naar een Honda S2000, Porsche 944 en dat soort type wagens. (om maar even bij een normaal budget te blijven) Die geven je toch een andere belevenis als een BMW M3 of M5. | |
Maharbal | woensdag 13 april 2011 @ 11:37 |
Een honda S2000 kan ik inderdaad ook wel waarderen ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 12:09 |
Klopt een E46 is natuurlijk veel sportiever, maar ik merk dat ik toch vaak rustig rijdt eigenlijk (wel hard) dus is een 5-serie wat comfortabelere en heeft een iets "saaier" maar wel netter, uiterlijk ![]() | |
Maharbal | woensdag 13 april 2011 @ 12:13 |
Het rustiger rijden is volgens mij echt verbonden aan het vermogen van je auto. Als je weet dat je die reserves hebt...spreek je ze echt vaker aan (en nee, ik jakker niet overal 200 km/u, juist op de snelweg staat de cruise vaak rond 125 km/u) ![]() En een E46 M3 koop je idd niet voor het nette uiterlijk haha | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 12:45 |
Jaaaa, maar 5-serie is toch wat meer een ouwe lullen auto. 3-serie past meer bij ons ![]() ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 13:05 |
Dat vind ik nou juist het mooie van de E39, je ziet het niet zo snel aan het uiterlijk dat tie zo snel kan zijn! En als je dan een keer snel wilt zijn, dan is tie dat uiteraard ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 13:24 |
Inderdaad, 300 pk'tjes ![]() | |
Rizkant | woensdag 13 april 2011 @ 14:52 |
Hmm... Die ken ik niet... Ben nog niet zolang actief hier hey... Maar foto van mijn wagen zegt hopelijk genoeg! E39 M5 vs. E46 M3... Moeilijk... Maar keuze zou echt bij de M5 komen.. Heb een gezin... Jochie van 1,5jaar, geef mij die 2 extra deuren maar.. Daarintegen is de M5 een stuk minder schreeuwerig .. Let the engine do the talking! ![]() | |
Maharbal | woensdag 13 april 2011 @ 14:58 |
3.2L 343pk ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 14:59 |
Ja uiteraard maakte ik een typfout, 400 pk natuurlijk ![]() | |
Rizkant | woensdag 13 april 2011 @ 15:22 |
Zo maar ff over M3 gesproken.. Had vandaag een rit Luxemburg... Kom ik bij Bastogne word ik ineens ingehaald door een E92 M3! Mat oranje ge-wrapt.. Met mat zwart dak En dito velgen... Over schreeuwend gesproken... Maar als ik hem zou krijgen.... ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 15:41 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door YoshiBignose op 13-04-2011 15:42:04 ] | |
Mikkie | woensdag 13 april 2011 @ 16:14 |
Als ik het allebei kon betalen, ging ik eerder voor de M5 denk ik. De M3 is wat sportiever, maar ik hou wel van wat meer gedistingeerd. Een E39 M5 is gewoon power in stijl, terwijl de M3 wat gepronceerder is. Ik hou wel van die anonimiteit (scheelt aandacht van de politie) en bovendien heb je geen massa's wannabe's die vier uitlaten onder hun 318 schroeven in de hoop op jou te lijken ![]() Ik zou een M3 ook niet afslaan hoor, maar ik hoef niet zo'n stuiterbak. Strak sturen en sportiviteit is prima, maar je moet het niet overdrijven ![]() Een M-pakket heb ik wel naar zitten kijken, maar M-tech II in kleur gespoten loopt toch weer aardig in de papieren. Bovendien moeten er dan ook grotere velgen bij, vind ik (heb nu 16"). Dat kostenplaatje loopt me echt veel te ver op. Ik heb juist laatst besloten de komende tijd niets meer aan de auto te doen behalve het normale onderhoud. De centen zijn even op en de auto heeft ook wel genoeg gekost de laatste tijd. De Dynavin die ik misschien zou gaan kopen is ook van de baan; het is wel even prima zo. Mrb, verzekering en brandstof is even voldoende. Kijken of ik maandelijks wat centjes kan overhouden vanaf nu ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 13 april 2011 @ 16:58 |
Als je een M wilt voor 10 à 20k, neem dan de Z3M. Met name de M Coupé is een vrij unieke auto. ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 17:25 |
Dat zijn dus BMW's waarin ik niet dood gevonden wil worden, zeker die coupe niet ![]() Zal allemaal best snel en goed rijden, maar het uiterlijk is zo niet wat ik van BMW verwacht. | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 17:35 |
Z3 vind ik ook niks, die nieuwe Z4 is wel mooi ![]() | |
Tarado | woensdag 13 april 2011 @ 17:44 |
Mee eens Z3 is een dames model | |
Mikkie | woensdag 13 april 2011 @ 18:17 |
Die is te klein. Ik heb in een Z3 cabrio gezeten. Niet eens als bestuurder, maar als passagier paste het al niet ![]() | |
Rizkant | woensdag 13 april 2011 @ 18:18 |
Dames model wil ik niet zeggen.. Maar mijn smaak is het ook niet... | |
TommyGun | woensdag 13 april 2011 @ 18:41 |
Zojuist de LMM vervangen (door eenzelfde, nieuwe, originele Bosch) en de auto trekt weer super! | |
MadMarky | woensdag 13 april 2011 @ 19:59 |
Was dat niet toevallig een M3 GTS? ![]() Zeg maak het effe ![]() Zeker een Z3 Coupe is een gevalletje love it or hate it. Ik vind een Z4 weer een stuk minder. Lijkt net of ie overgewicht heeft, veel te breed en smooth. Het design van een Z3 is veel strakker en tijdlozer. | |
Rizkant | woensdag 13 april 2011 @ 20:09 |
Ja... Qua looks wel... Maar dan met matte wrap! | |
#ANONIEM | woensdag 13 april 2011 @ 20:14 |
Da's dus dikke onzin. Ik ken meerdere lange mensen die er prima inpassen. Misschien moet je je stoel eens leren instellen. ![]() Sowieso altijd liever een Z dan een of andere kamper- / turkenbak. En elke BMW sedan, touring en coupé is na een paar een turken- / kamperbak. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2011 20:15:11 ] | |
FalleNk810i | woensdag 13 april 2011 @ 20:42 |
Ach, mening he! BMW kan heel snel een turken bak zijn ja. Verschil tussen een turken BMW en een nette BMW is meestal toch dit: Turken bak: ![]() Nette bak: ![]() Vind de Z8 en Z4 wel tof, Z3 is het net niet ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 13 april 2011 @ 21:03 |
Ik rij anders nog altijd liever in een kamperbak dan in zo'n nichtenbak ![]() | |
Mikkie | woensdag 13 april 2011 @ 22:28 |
Misschien zijn niet alle mensen gelijk? Ik heb dat ding in de onderste stand gehad, helemaal naar achteren en het paste niet... zat met m'n hoofd tegen het dak en knieën zo ongeveer in het dashboard. Dat jij dan toevallig een paar mensen kent die er wel prima in passen (nota bene een ander model, coupé ipv cabrio), zegt niets over wat ik er van vind. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, dat is gewoon mijn ervaring. | |
#ANONIEM | woensdag 13 april 2011 @ 22:42 |
Ja hoor eens; ik had het al meteen over de coupé. Dan kom jij met het argument dat je er niet inpast, omdat je ooit in een cabrio gezeten hebt en vervolgens ga je mij verwijten dat ik het over een ander model had? Het moet niet veel gekker worden. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2011 22:43:20 ] | |
Mikkie | woensdag 13 april 2011 @ 22:48 |
Wat niet wegneemt dat de binnenruimte in beide modellen geheid hetzelfde is. Misschien dat het qua dak wat tegenvalt, maar aangezien de wagenlengte in beide gevallen identiek is, zal dat voor de beenruimte ook gelden. Dus ik weet niet wat jij prettig vindt zitten, maar ik wil graag een beetje ruimte hebben in een auto. Het zijn vast fijne karretjes hoor, maar lekker rijden doen ze niet als je lang bent. Maar dat geldt voor veel van zulke auto's. Ik heb ook in een Audi TT gereden, maar ook daar zit ik met de stoel naar achteren de rugleuning plat niet lekker in. Het stuur is niet fatsoenlijk in één beweging te ronden. Leuke scheurbak voor af en toe hoor, maar als daily drive niet prettig genoeg. | |
MadMarky | donderdag 14 april 2011 @ 00:31 |
Ik kan met 1,85m nog prima zitten in de coupe, maar als ik op het circuit een helm op heb moet het dakraam wel open ![]() Ik denk dat je zeker tot 1,90/1,95 geen problemen hebt met zitten. Het interieur is zeker niet ruim met de lage zit en de hoge middentunnel maar de zitpositie zelf is prima. Als je dat al niet trekt moet je gewoon nooit iets kleiners dan een 5-serie kopen ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 14 april 2011 @ 00:43 |
Ik ben 1,98.. en pas prima in een Suzuki Alto ![]() Dus tja, maar goed roadsters he. Je kan niet alles hebben.. | |
TommyGun | donderdag 14 april 2011 @ 08:00 |
Cabrio's ![]() Dameskapper-auto's ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 14 april 2011 @ 08:58 |
Kansloos ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 14 april 2011 @ 09:12 |
Je compact ja ![]() | |
Mikkie | donderdag 14 april 2011 @ 09:59 |
Ik wilde eigenlijk ook een 5-serie E39 kopen ipv deze E46, maar ben afgehaakt op de running costs die nog een slag hoger waren dan de E46, niet meer grappig gewoon. Maar dikke kans dat, als ik het kan veroorloven, m'n volgende auto inderdaad een Fünfer wordt ![]() | |
minispilie | donderdag 14 april 2011 @ 10:21 |
Ik rij een Z3 en vind het gewoon een heerlijk autootje en voor lange mensen is er bij de z3 nog wel een aanpassing te doen zodat ze er wel goed inpassen ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 april 2011 @ 10:22 |
![]() | |
rival | donderdag 14 april 2011 @ 11:30 |
we zijn toch allemaal kansloos, kapper, homo, turk of tokkie? ![]() Yoshi, misschien vraag jij je af waarom ik niet op pm reageer, dit komt omdat jouw pmbox vol zit... ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 april 2011 @ 11:32 |
Oke nu niet meer... denk ik. ![]() | |
rival | donderdag 14 april 2011 @ 11:47 |
nog wel, je moet ze definitief verwijderen uit de map verwijderde berichten | |
YoshiBignose | donderdag 14 april 2011 @ 11:48 |
Ow hehe wat een gezeik. Nu dan ![]() | |
rival | donderdag 14 april 2011 @ 11:51 |
BMW komt overigens zelf met gekleurde velgen met gepolijste rand. standaard. OEM. dus...... | |
FalleNk810i | donderdag 14 april 2011 @ 12:45 |
Link werkt niet mits je geregistreerd bent daar. | |
tha_rizzo | donderdag 14 april 2011 @ 12:48 |
| |
rival | donderdag 14 april 2011 @ 13:08 |
![]() ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 14 april 2011 @ 13:31 |
Vind de Mercedes kroonkurk velgen mooier eigenlijk! | |
MadMarky | donderdag 14 april 2011 @ 19:37 |
*zucht* Verder nog iets? | |
Maharbal | vrijdag 15 april 2011 @ 08:42 |
God wat zijn jullie een stel wijven af en toe ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 15 april 2011 @ 08:47 |
Vind het niet raar, ging al een tijdje over de Z serie.. | |
Maharbal | vrijdag 15 april 2011 @ 08:49 |
![]() Ik moest lachen ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 15 april 2011 @ 09:29 |
Ik moest ook wel even grinniken ![]() | |
Alicey | vrijdag 15 april 2011 @ 09:51 |
Zo erg is de Z-serie toch ook weer niet? ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 15 april 2011 @ 09:55 |
Maar jij bent een wijf ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 15 april 2011 @ 09:57 |
![]() | |
Alicey | vrijdag 15 april 2011 @ 09:58 |
Dat wel. ![]() ![]() ![]() | |
HFdude | vrijdag 15 april 2011 @ 10:05 |
Zou de Z8 zeker geen wijvenauto durven noemen.... De Z3 ook niet... daar beledig je het vrouwelijke geslacht mee.... Wel erg geschikt voor visagisten en kappers ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 15 april 2011 @ 10:23 |
Ja is ook zo... vrouwen horen in Mini's ![]() | |
rival | vrijdag 15 april 2011 @ 10:25 |
Z!![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2011 @ 11:50 |
Ach, dat mensen die in een of andere aftandse sedan rijden de Z niks vinden, is feitelijk juist een aanbeveling voor de Z. Je wilt als Z-rijder überhaupt niet geassocieerd worden met Sjonnies in oude 3-series. Van die figuren die wel graag een BMW willen, maar zich niks anders kunnen veroorloven dan een turkenbak van 10 jaar oud. | |
Maharbal | vrijdag 15 april 2011 @ 11:55 |
| |
FalleNk810i | vrijdag 15 april 2011 @ 11:56 |
Haten op sedans met als argument ''turkenbak'' en ''sjonnie'' | |
HFdude | vrijdag 15 april 2011 @ 11:58 |
Ik rij niet in een afstandse sedan, maar Z blijft voor mensen die op hun eigen geslacht vallen... | |
Maharbal | vrijdag 15 april 2011 @ 11:58 |
God, wat voelt iedereen zich weer aangevallen. Stelletje kleuters ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 15 april 2011 @ 11:58 |
Ik niet, heb geen eens een sedan of BMW ![]() | |
Maharbal | vrijdag 15 april 2011 @ 12:02 |
Ik rijd een coupé van 9 jaar oud! | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2011 @ 12:10 |
Doe 'ns een cursus PI's interpreteren ofzo. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 april 2011 @ 12:11 |
Nee, de 6-serie heeft een lekker imago. ![]() ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 15 april 2011 @ 12:18 |
Dit dus.. | |
HFdude | vrijdag 15 april 2011 @ 12:49 |
Ja best wel goed eigenlijk, heb ik tot mn grote verbazing gemerkt ![]() | |
Tarado | vrijdag 15 april 2011 @ 12:52 |
Het topic begint een beetje te lijken op elkaars Bimmer afkraken, maar smaken verschillen, als jij die Z3 mooi vindt is het toch prima, ik vind eerlijk gezegd alleen de Z1 mooi omdat het een origineel model is wat op zichzelf staat, de Z3-Z8 zijn toch een beetje "retro" auto's die ik wat minder geslaagd vind, maar zo zijn er nog wel meer modellen waarbij BMW de plank mis slaat, het rijgenot is daarentegen altijd goed ![]() | |
TommyGun | vrijdag 15 april 2011 @ 14:29 |
Wellicht komt het volgende van pas voor iemand met eenzelfde probleem: De achterruitverwarming van mijn E46 deed niks (spiegels werden wel warm overigens). De zekering (30 ampère) was in orde en ik zag geen gebroken lijntjes of iets dergelijks in de ruit. Dus maar de c-stijl linksachter open gemaakt, maar daar was vrij weinig te zien (kabels van de antenneversterker zaten goed). Vervolgens rechtsachter ook open gemaakt en daar de + gemeten (klein zwart kastje); was allemaal in orde. De massa was ook goed (dat loopt dan weer via de antenneversterker). De lijntjes echter werden niet warm, en ook daar was geen spanning te meten (randen evenmin). Dus nog verder gekeken en het bleek dat de relais in de kofferbak (rechts, een groen blokje bij de tilt-sensor in de buurt) niet meer in orde was. Deze klikte nog wel, en zag er goed uit (de spoel, contactpuntjes), maar was blijkbaar niet sterk genoeg meer om de achterruit van spanning te voorzien. Die dus vervangen en vervolgens werkte het weer perfect! De nieuwe klikt ook veel harder... Een dergelijke relais vinden bij de automaterialenzaken is overigens zeer lastig (was althans mijn ervaring). BMW heeft namelijk een massa en pluspunt omgewisseld op de relais, waardoor een standaard 5-poot niet past... Gelukkig had mijn monteur nog eenzelfde liggen. Hoe dan ook, ik ben zeer blij dat de ruit in orde bleek, want dat was anders een prijzige reparatie geweest... [ Bericht 3% gewijzigd door TommyGun op 15-04-2011 14:39:40 ] | |
YoshiBignose | vrijdag 15 april 2011 @ 15:41 |
Pff en wanneer is je auto eindelijk helemaal in orde? ![]() | |
Maharbal | vrijdag 15 april 2011 @ 15:45 |
on a BMW related note: morgen ff langs de VIP ruimte/lounge/garage van BMW @ WK Superbikes in Assen ![]() Kijken/kwijlen naar/over het leuke speelgoed! | |
rival | vrijdag 15 april 2011 @ 16:46 |
mijn onbetaalbare klassieker een aftandse turkenbak noemen ![]() ![]() | |
TommyGun | vrijdag 15 april 2011 @ 16:56 |
Hij is klaar ![]() ![]() | |
Mikkie | vrijdag 15 april 2011 @ 18:24 |
Er gaat binnenkort vast wel weer iets kapot ![]() | |
MadMarky | vrijdag 15 april 2011 @ 19:26 |
Alicey, je mag wel een linkje naar m'n wijvenbak toevoegen aan de OP ![]() Het is een E36/8 Z3 3.0 coupe | |
Moody | vrijdag 15 april 2011 @ 22:41 |
Ben ook benieuwd hoeveel jaar ik mijn E92 kan houden voordat er petjes in gaan rijden. Daar heb ik geen bakken met geld voor uitgegeven he ![]() | |
TommyGun | vrijdag 15 april 2011 @ 22:41 |
Ongetwijfeld ![]() | |
Mikkie | zaterdag 16 april 2011 @ 00:52 |
Mja, het is altijd zo dubbel. Enerzijds heb ik ook wel eens gedacht 'ja maar, imago'...maar uiteindelijk is het maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ik heb me er bij neergelegd dat mensen nou eenmaal vooroordelen hebben en eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Ja, soms loop ik ook te trappen en knal ik mensen voorbij, waarmee ik het BMW-stigma alleen maar versterk. Vaak genoeg ben ik ook de heer in het verkeer, maar dat valt mensen dan weer niet op. Kortom: het interesseert me niet en de vooroordelen die mensen hebben neem ik er wel bij. Dan maar een Sjonnie of petjesimago. Soms is het wel 'handig', dan kijken mensen niet zo verbaasd als je een keer echt haast hebt. En de rest van de tijd... lekker belangrijk. Als ik maar tevreden ben. Ik vind immers ook van alles van al die kleine koektrommel-Aygo's op wielen, die lelijke Dacia's en gare Japanners die stiekem niet altijd meer zo betrouwbaar zijn als iedereen denkt... het interesseert die mensen vast ook niet wat ik denk ![]() Jep. Hoe heerlijk de auto ook is, hij staat helaas niet bekend als het meest betrouwbare model en heeft wel wat kinderziektes ![]() ![]() Ach ja, zo blijf je klussen en blijft het een uitdaging voor een vriendelijke prijs je auto toch in prima conditie te houden ![]() | |
Alicey | zaterdag 16 april 2011 @ 15:46 |
Ik zou het graag doen, maar ik mag mijn OP niet meer aanpassen. ![]() | |
Bowny | maandag 18 april 2011 @ 04:29 |
![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Bowny op 18-04-2011 04:41:35 ] | |
Maharbal | maandag 18 april 2011 @ 08:36 |
Daar is 'ie weer ![]() | |
YoshiBignose | maandag 18 april 2011 @ 09:02 |
Haha en is dat weer dezelfde toren als vorige keer? | |
Tarado | maandag 18 april 2011 @ 09:06 |
Is zeker dezelfde toren, die reclame hangt er al een eeuwigheid maar had Bowney de vorige foto ook gemaakt of was het iemand anders? | |
YoshiBignose | maandag 18 april 2011 @ 09:22 |
Ah oke.... het is altijd Bowny natuurlijk ![]() | |
Bowny | maandag 18 april 2011 @ 09:54 |
Uiteraard dezelfde toren, Bayoke Sky Hotel ![]() Zal de volgende keer een andere zijde pakken, maar het is echt te heet om even een blokkie om te lopen voor die rooie 1-serie ![]() Oh en ik hoor jullie al denken waarom ik zo vaak in Thailand zit....NEE, ik zit hier niet voor de hoeren-industrie ![]() | |
Mikkie | maandag 18 april 2011 @ 10:10 |
Baas Bowny ![]() | |
Tarado | woensdag 20 april 2011 @ 08:46 |
Is er nog wat anders dan? ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 20 april 2011 @ 08:54 |
As. zaterdag ga ik aan mijn 'mini-projekt' beginnen.. Ik heb in februari een e28 524TD vanuit duitsland naar NL gehaald, en deze word in juni belastingvrij. Wel is hier het nodige werk aan, de auto staat al enkele jaren stil, uitlaat ed zijn verroest. Ben benieuwd wat we tegen gaan komen! ![]() | |
Tarado | woensdag 20 april 2011 @ 08:56 |
Vind ik een mooi model, is dat één van de eerste BMW diesels of waren die er al veel eerder? | |
Herr.Flick | woensdag 20 april 2011 @ 08:59 |
Dit zijn idd een van de 1e diesels, de M21 motor heeft (meen ik) zijn introductie gehad in 1983 | |
YoshiBignose | woensdag 20 april 2011 @ 10:06 |
E28 ![]() | |
rival | woensdag 20 april 2011 @ 11:25 |
Tof ![]() succes ermee ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 20 april 2011 @ 13:21 |
Nog een e28 rijder ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 20 april 2011 @ 13:23 |
En een K40, die rijden we ook nog! ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 20 april 2011 @ 14:43 |
Fietsjes ![]() Wellicht is dit forum ook handig voor je als e28-rijder ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 20 april 2011 @ 15:45 |
Eerst maar eens een kenteken zien te krijgen incl verse APK, daarna gaat de auto waarschijnlijk op vakantie naar Polen waar deze opnieuw gespoten zal gaan worden, althans.. dat is de bedoeling! ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 april 2011 @ 15:58 |
Leuke bak hoor, maar voor erbij. Gewoon, als opknappertje. Al zou ik dan toch voor een cabrio gaan ![]() | |
Maharbal | woensdag 20 april 2011 @ 16:02 |
Fietjes inderdaad ![]() Ik rijd de afgelopen dagen (met dit heerlijke weer! ![]() ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 20 april 2011 @ 16:23 |
Cabriootje staat nu ook met de kap open voor de deur, alleen is dat maar een renault 19, maar ook dat kan de pret niet drukken! ![]() Waarschijnlijk gaat de K as zondag en maandag richting eifel/moesel, rijden in NL doe ik echt nooit omdat ik er geen fluit meer aan vind. ![]() | |
Mikkie | woensdag 20 april 2011 @ 16:25 |
Er zijn leukere cabrio's te verzinnen, maar ik ben alleen al omdat het een cabrio is, gewoon jaloers!! | |
Herr.Flick | woensdag 20 april 2011 @ 16:29 |
Ik heb dat dingetje hier op fok gekocht zo'n anderhalf jaar geleden, met toen 120.000km (incl nap), leer en een werkende airco mag ik niet mopperen, het autootje is echt heerlijk, en mijn 2 kleine koters vinden het samen met de zijspan toch wel het leukste vervoersmiddel wat we hebben. Maarja.. boodschappen doen is een hel, je kunt bijna niks meenemen, vandaar dat we nu eens een e28 gaan proberen (had tot maandag een mondeo wagon tdci '02) | |
tha_rizzo | woensdag 20 april 2011 @ 17:01 |
Er kunnen makkelijk vijf volle tassen in, het probleem is wel laden en lossen. Tevens moet je niet de tas te hoog proberen te vullen, want dan past 't al snel niet meer. @ Haarbal: ik heb m'n rijbewijs voor fiets nog niet, maar ben al wel aan 't kwijlen boven een Moto Guzzi Griso ![]() | |
TommyGun | donderdag 21 april 2011 @ 08:09 |
*KUCH* Part #5 (ook weer een bekende kwaal blijkbaar). ![]() Maar een nieuw (herzien, 61319119052) exemplaar besteld ![]() ![]() *KUCH* | |
YoshiBignose | donderdag 21 april 2011 @ 09:22 |
Idd, in de E28 van een vriend (met LPG) schrik je nog hoe breed die kofferbak is. Maar eigenlijk er kan idd qua hoogte en diepte niet verbazingwekkend veel heen. Maar tenzij je 10 kinderen hebt moet het wel lukken met de boodschappen ![]() | |
Mikkie | donderdag 21 april 2011 @ 09:51 |
![]() | |
TommyGun | donderdag 21 april 2011 @ 10:37 |
Indien je Alarm Klasse 3 hebt dan: ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 21 april 2011 @ 10:47 |
Oh die is bij mij nooit stuk gegaan gelukkig ![]() ![]() | |
piekartz87 | donderdag 21 april 2011 @ 10:55 |
de 13de theorieexamen voor de fiets ![]() | |
Mikkie | donderdag 21 april 2011 @ 11:08 |
Ah kijk, nooit naar gekeken eigenlijk. | |
Maharbal | vrijdag 22 april 2011 @ 13:18 |
Succes Als de gesmeerde bliksem halen dan. Er gaat weinig boven motorrijden met dit weer... Ik ga maar weer een stukje ![]() | |
YoshiBignose | zondag 24 april 2011 @ 17:07 |
Wat is het stil hier? Net even foto gemaakt van de oude BMW's in de familie, wat een pareltjes ![]() ![]() | |
Gokhan03 | zondag 24 april 2011 @ 18:06 |
Die 6 serie domineert | |
YoshiBignose | zondag 24 april 2011 @ 18:51 |
Ik zie anders helemaal geen 6-serie ![]() | |
Rizkant | zondag 24 april 2011 @ 19:20 |
Ik ook niet echt... | |
Mikkie | zondag 24 april 2011 @ 20:11 |
![]() Die E21 roeleert wel over de E30's inderdaad, dat moet ik ook toegeven. Ziet er veel gaver uit. | |
YoshiBignose | zondag 24 april 2011 @ 20:35 |
![]() | |
Gokhan03 | zondag 24 april 2011 @ 21:15 |
Haha shit ik zie het nu pas. E21 lijkt veel op de oude 6 serie ![]() | |
Mikkie | zondag 24 april 2011 @ 21:20 |
Dat is waar, al is zo'n 6 natuurlijk nog veel meer een bazenbak dan een 3. | |
#ANONIEM | zondag 24 april 2011 @ 21:29 |
Cabriorijden... Hoef je niet zo'n moordend warm pak aan, merk je alles om je heen en zit je lekker met je bolletje in de zon. ![]() ![]() | |
Fer | zondag 24 april 2011 @ 22:04 |
Waarom kijkt die middelste zo boos? | |
YoshiBignose | zondag 24 april 2011 @ 22:45 |
Omdat die de lelijkste is ![]() | |
gebrokenglas | maandag 25 april 2011 @ 11:13 |
Kijk, dat is voor mij nou echt de BMW. Zo zie ik ze het liefst, met die schuin naar voren oplopende grille. Mooi dreigend, imposant! | |
gebrokenglas | maandag 25 april 2011 @ 11:33 |
't zal ongetwiijfeld al wel eerder aan de orde geweest zijn, maar wat ik graag wil weten: hoeveel toeren mag een koude diesel draaien? Als 'ie wat warmer is trek ik altijd op naar rond 2200rpm, en schakel altijd zo dat de volgende versnelling boven de 1500rpm zit. Dus het gaat zoiets: 1e: tot 1700rpm (20km/u), dan op naar de 2e: begint bij 1200, op naar de 2200 (40km/u) 3e: begint dan bij 1500, dan naar 2200 (60km/u) 4e: begint bij 1500, dan naar 80km/u: 5e: dan zit 'ie op 1700rpm ergens, door naar 115km/u (2400rpm), en dan hop naar de 6 waar hij met 1800 rpm in valt. En als het op snelweg allemaal wat afremt schakel ik al terug naar 5 als hij onder de 1500rpm valt. Ik ben niet zo van de hoge toeren. Ik zit echt nooit boven de 2500rpm. En ik probeer altijd zo schokloos mogelijk te schakelen, dus dat 'ie echt perfect pakt. Beetje een sport. | |
YoshiBignose | maandag 25 april 2011 @ 11:46 |
Tja mag? Mag van wie? Het is algemeen bekend dat je een koude motor niet in de hoge toeren moet jagen, maar je sloopt heus niet direct iets als je toch een keer tot de 3000 gaat. Jij rijdt nergens boven de 2500, dat is toch goed? Of wil je nog lager ofzo ![]() Ik neem aan dat je geen BMW hebt, want op de manier hoe jij rijdt kan je beter een Lupo 3L nemen. | |
Mikkie | maandag 25 april 2011 @ 11:52 |
Meer dan 3k bij een diesel is sowieso niet echt rendabel over het algemeen. Het ligt bij mij nogal aan de modus waar ik in zit. Ik probeer wel te voorkomen om te vroeg te schakelen: trekken goed in de toeren, cruisen laag in de toeren. Als je gaat trekken vanaf 1.300 toeren heeft je koppeling het erg zwaar. Als ie warm is, sleur ik vaak zo snel mogelijk richting de snelheid die ik wil, en gooi ik dan de cruise erop. Ben dus bijna altijd als eerste weg ![]() | |
gebrokenglas | maandag 25 april 2011 @ 13:49 |
Wat is er mis met een rustige rijstijl? Ik ben gewoon zuinig op me auto, dat is toch goed? Die hobby is al duur genoeg. Als ik echt even wil jakkeren en jagen nam ik wel een Impreza en ga ff naar de TT in Assen. Maar als ik me diesel als ie koud is altijd direct tot 2500 toeren opjaag dan is dat dus helemaal prima en kan geen kwaad? | |
Fer | maandag 25 april 2011 @ 14:01 |
Op werk rijdt een Ibiza 14% 3-cylinder, die wordt gewoon richten de 5000rpm getrapt. Anders komt dus echt niet voorruit. Maar ja het is leasebak en VAG blok erin, dan kan dat allemaal, schijt aan de pool die er daarna ooit mee wil gaan rijden. Maar ontopic: Net de kleppen van me 320i gesteld en die liep lauw als een tierelier naar de 6200rpm. Die is prive, maar ik had het warm genoeg. Of zoals Yoshi zou zeggen, het is toch maar een M20B20, die moeten altijd getrapt worden. | |
gebrokenglas | maandag 25 april 2011 @ 14:17 |
Die kleppen stellen zich toch zelf? | |
Maharbal | maandag 25 april 2011 @ 15:04 |
Cabriorijden is ook fijn inderdaad! Persoonlijk zit ik liever op de motor, nog meer dat gevoel van vrijheid. En over het algemeen hebben cabriorijders het warmer dan ik, omdat je minder meekrijgt v/d rijwind. Ik heb het op de motor eigenlijk helemaal niet warm, tenzij ik stilsta haha. | |
YoshiBignose | maandag 25 april 2011 @ 15:40 |
Zuinig zijn op je auto betekent niet dat je geen gas mag geven... BMW's zijn daar gewoon voor gemaakt hoor ![]() Zo is het maar net ![]() | |
Mikkie | maandag 25 april 2011 @ 17:46 |
Precies. Ik ben ook wel zuinig op m'n auto hoor... jakker er niet op de grens mee door bochten en rij 'm altijd goed warm. Maar als ie warm is, mag ie wel gewoon werken, dat kan ook makkelijk. | |
Rizkant | dinsdag 26 april 2011 @ 07:14 |
+1... | |
FalleNk810i | dinsdag 26 april 2011 @ 08:46 |
3 cilinders zouden verboden moeten worden ja, veel te weinig voor het gewicht wat tie moet voortbewegen | |
tha_rizzo | dinsdag 26 april 2011 @ 09:47 |
Ik rij de laatste tijd weer heel vaak een drie-pitter, omdat m'n zes-pitter stilstaat. Ik ben blij dat ik 't autootje mag lenen en het geeft me wel wat vrijheid, maar zodra ik wat moet klimmen moet ik terugschakelen. Ik mis echt koppel en vermogen. | |
YoshiBignose | dinsdag 26 april 2011 @ 10:13 |
Gaat je E28 het nou ooit weer doen? Wat is nu eigenlijk het probleem nog...? | |
tha_rizzo | dinsdag 26 april 2011 @ 11:15 |
Hij gaat 't ooit weer doen ja ![]() Ik moet een dure reparatie laten uitvoeren nu, en heb geld nodig voor andere zaken. Dat is de reden waarom de auto al een tijdje stilstaat. En er zijn nog voldoende problemen om op te lossen, er is nog steeds heel veel aan mis. | |
Herr.Flick | woensdag 27 april 2011 @ 11:36 |
Afgelopen zaterdag maar eens de 1e werkzaamheden verricht aan de 5.. Uitlaat lag er na 3 schroeven losdraaien kompleet eronder uit, totaal verrot en al diverse keren gelast. Nieuwe voorpijp zat nog bij de auto, en deze is dus al gemonteerd, ook komt de rest van de uitlaat vandaag binnen (nieuw) Remklauw links achter, zat zo vast dat de blokken totaal geen voering meer hadden, maar ook de remmen waren los meegeleverd! ![]() Na demontage en montage heeft de 5 dus zgan remmen achter die mooi soepel gaan, vlug alles ontlucht.. wiel erop..uh.. WIEL ERRROP..GVD past niet! ![]() Wat blijkt nu.. de remmen die er bij zitten zijn waarschijnlijk van een E34 ipv E28, en deze hebben dus een iets grotere schijf, en de kleine 14" velgen bieden te weinig ruimte voor deze schijven. Waarschijnlijk komen er andere velgen op, omdat ik anders een nieuwe klauw moet kopen, nieuwe schijven en blokken, en deze velgen ook nog maar 'mooi' moet zien te krijgen. Op een paar kleine gaatjes bij de kriksteunen is de 5 mooi hard (chassis), alleen kwam ik een rotte (onderste) veerschotel tegen aan de rechterzijde, dit schijnt echt een kwaal te zijn van de e28. Op MP staat een setje te koop voor 250 euro, en dat vind ik een hoop geld voor een stukje oud ijzer. Na wat onderzoek kwam ik snel op een site waar ze losse schotels verkopen, en daar heb ik er dus meteen 1 besteld, deze moet ik dan wel er aan vast lassen, maar dat is het probleem niet, Ook het portierscharnier aan de rechterzijde vraagt wat aandacht, hier ook wat roest, maar gelukkig geen gaten in de A stijl. Automaatfilter besteld, deze worden nl vaak vergeten.. Binnenkort weer verder! ![]() | |
rival | woensdag 27 april 2011 @ 12:05 |
Ik heb nog van die standaard E34 wielen. honingraat bbsjes liggen.![]() incl banden met voldoende profiel..... PM maar bij interesse ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 27 april 2011 @ 12:50 |
PM!![]() | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 12:59 |
Zo, jij bent lekker bezig geweest ![]() Heb je ook foto's? | |
Herr.Flick | woensdag 27 april 2011 @ 13:15 |
Nee, heb eerlijk gezegd geen foto's gemaakt.. Vuile handen en een schone camera gaan niet goed samen! ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 13:44 |
Ik ken het, vergeet t ook altijd of heb er geen zin in ![]() | |
Rizkant | woensdag 27 april 2011 @ 22:43 |
Haha hier idem... Heb al meerdere pogingen gedaan om DIY 's te maken ... Of ik vergeet foto's te maken of mijn handen zijn veel te smerig om mijn EOS op te pakken... | |
Rizkant | donderdag 28 april 2011 @ 07:25 |
![]() Mocht je zondag niks te doen hebben... | |
Mikkie | donderdag 28 april 2011 @ 09:27 |
Lijkt me best geinig om een keer zoiets mee te doen, maar zondag zit al volgeboekt ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 28 april 2011 @ 09:57 |
Nah.. filerijden is niet echt mijn bezigheid! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 28 april 2011 @ 10:33 |
Niet echt OSM bij R2, geloof ik. Ik hou het wel bij ritjes met mijn Z3/Z4-matties. En volgende week zaterdag een rit voor gehandicapte kinderen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2011 10:34:09 ] | |
rival | donderdag 28 april 2011 @ 10:52 |
Zondag DNRT ![]() | |
Mikkie | donderdag 28 april 2011 @ 12:10 |
Het is de kunst om een mooie route te zoeken. Geen snelwegen, mooie binnenwegen enzo ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 28 april 2011 @ 12:52 |
Kappersvereniging?
| |
#ANONIEM | donderdag 28 april 2011 @ 12:57 |
Ach, wat aandoenlijk. Een jochie in een klein boodschappenautootje Polo maakt een afgezaagd grapje. ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 28 april 2011 @ 13:00 |
Inderdaad, zelfde idee als de Z3 alleen dan met dak en minder vermogen | |
#ANONIEM | donderdag 28 april 2011 @ 13:02 |
Ja, bijna hetzelfde. Het zijn immers allebei auto's. ![]() Overigens heb ik geen Z3. | |
Mikkie | donderdag 28 april 2011 @ 13:03 |
![]() | |
FalleNk810i | donderdag 28 april 2011 @ 13:08 |
Dat zeg ik, naja Z4 dan, voor de gevorderde kapper ![]() Nee grapje, Z4 is wel tof ![]() | |
stinow | donderdag 28 april 2011 @ 13:13 |
Even een TVP voor: * de Z8 * Alle pré 1975 bmw's! Hoppaaaaaaaa | |
Catch22- | donderdag 28 april 2011 @ 14:37 |
Hallo ![]() Turquaz is verdwenen? Was mijn nr 1 reden om hier niet meer te posten namelijk. en @Rival : PM gemacht [ Bericht 15% gewijzigd door Catch22- op 28-04-2011 14:43:52 ] | |
Maharbal | donderdag 28 april 2011 @ 17:58 |
Ik heb Turq ook al een tijd niet gezien inderdaad. | |
YoshiBignose | donderdag 28 april 2011 @ 18:10 |
Ik miste turq meer dan catch22 eigenlijk ![]() | |
Catch22- | donderdag 28 april 2011 @ 18:55 |
Loveyoutoo | |
Herr.Flick | donderdag 28 april 2011 @ 21:35 |
Ik heb velgen gevonden, alleen nog effe kijken of ze ook passen.. 18" M velgen, originele bmw wielen, (ongeveer?) deze: ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 28 april 2011 @ 21:46 |
![]() | |
Catch22- | donderdag 28 april 2011 @ 21:55 |
![]() Voor in de op. Met de oude velgen. | |
tha_rizzo | donderdag 28 april 2011 @ 21:59 |
Die gaan toch niet onder je e28 diesel hè? Want dat staat echt voor geen meter. | |
YoshiBignose | donderdag 28 april 2011 @ 22:04 |
Haha idd, dat moet je echt niet onder een E28 doen hoor ![]() Maar als je toch dikke velgen eronder wil, doe dan die van de E34 M5, dat staat nog wel oke ![]() | |
Catch22- | donderdag 28 april 2011 @ 22:26 |
Volgens mij ook niet. Hb je een goede foto van die auto? Dan soep ik ze er morgen wel even onder voor het idee | |
Tarado | donderdag 28 april 2011 @ 22:34 |
Altijd beter inderdaad om wielen uit de tijd van de auto eronder te doen, 16" was toch wel zo'n beetje het maximum toen voor de E28 denk ik | |
honkhonk | donderdag 28 april 2011 @ 22:47 |
Dag BMW fanboys, Ik ben deze week geslaagd voor m'n rijbewijs, en ik zit nu al een beetje te kijken voor een eerste auto. Het liefst wil ik er eentje die wegenbelastingvrij is (bouwjaar <1986 dus) zodat de kosten als ik er niet mee rijd beperkt blijven. M'n budget is 4000, maar ik zou hier natuurlijk het liefst zoveel mogelijk van overhouden voor de kosten die nou eenmaal bij een (oudere) auto horen. Ik zag op internet dat er redelijk wat oude BMW e30's voor <2000 euro worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld deze http://bit.ly/jNM649 ) .. en ik vind die er echt geweldig uitzien. Het verschilt natuurlijk allemaal erg per auto, maar heb je nou over het algemeen aan zo'n oude e30 veel meer onderhoudskosten dan, zeg, een Golfje uit die tijd? Als ik echt op zeker wil spelen moet ik natuurlijk een Japans autotje nemen, maar ik vertik het om in zo'n koekblik te gaan rijden. Dus, oude BMW als eerste auto.. te doen? M'n pa houdt me voor dat ik duizenden euros per jaar kwijt zal zijn aan onderhoud, maar dat lijkt me toch wel erg overdreven? | |
Catch22- | donderdag 28 april 2011 @ 22:49 |
Dat dus. Daarbij vind ik grotere velgen wel eea aan nadelen hebben. .. Meer verbruik .. Vaak spoorvorming .. Verminderde acceleratie .. Duurdere banden .. Je zit sneller in je wielkasten bij hobbels Maar t ziet er wel fijn uit ![]() Heb zelf vrij brede 15" nu, maar ik zit wat vaker in mijn wielkasten. Lijkt wel mooier though Nieuw: ![]() Oud ![]() Toch mooier ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 28 april 2011 @ 22:57 |
Meh, beetje nette E30 kost geen drol. Gaat ook niet heel veel stuk, natuurlijk beetje standaard onderhoud is vereist maar geen 1000en per jaar. Het scheelt wel als je zelf beetje kan knutselen of iemand kent. Veel onderdelen zijn op de sloop of marktplaats te vinden. Naar mijn mening is een E30 316 ![]() ![]() Oldtimer heb je vrij weinig aan behalve dat je geen wegenbelasting hebt, want verzekeren moet toch gewoon normaal (tenzij op je vader's naam). Vaak zijn deze ook duurder qua aankoopprijs. Met een budget van 4000 kan je gegarandeerd wel slagen voor een nette E30 en een paar jaar aan onderhoud ![]() | |
honkhonk | donderdag 28 april 2011 @ 23:08 |
Ik wist wel dat m'n pa zat te overdrijven ![]() Zelf handig.. niet echt maar m'n neef wel en het lijkt me eigenlijk best leuk om het een en ander over autotechniek te weten te komen. Qua techniek zit zo'n oude E30 redelijk simpel in elkaar begreep ik, dus misschien een goede auto om de komende jaren te leren sleutelen. Zouden jullie wat kosten kunnen noemen m.b.t. tot E30 onderdelen? En dan natuurlijk het liefst van onderdelen die toch wel om de paar jaar vervangen moeten worden. | |
Mikkie | donderdag 28 april 2011 @ 23:18 |
Leuke auto om mee te beginnen hoor, zo'n E30. Wel zonde als je er je eerste deuk in rijdt, though ![]() Vooral belangrijk is dat je er niet te veel van afhankelijk bent, want vooral bij een oudere auto kan er natuurlijk wel eens wat stuk gaan. Da's voor mij de reden om een nieuwere diesel te rijden. Nu heeft de E46 ook wel wat kwaaltjes, maar eigenlijk kun je met alles wel even doorrijden voordat je het repareert (behalve de brandstofpomp ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 28 april 2011 @ 23:18 |
Waarom niet? en waarom verlagen wel? Ook op een e28 geeft een plattere band een strakkere wegligging ipv een hogere band, Hoe dan ook.. ik zal zsm van die 14" af moeten, anders passen mijn velgen niet meer ivm de remschijven, en dit is (voor mij een relatieve) goedkope oplossing. | |
honkhonk | donderdag 28 april 2011 @ 23:23 |
Nee, stiekem heb ik de auto ook niet per se nodig (immers gewoon Student OV) .. maar ja ik heb het geld er voor en ik vind autorijden gewoon heel erg leuk. Een E30 is qua onderhoud dus prima te doen, blij dat te horen ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 28 april 2011 @ 23:35 |
Merk je eigenlijk alleen bij het inparkeren, afhankelijk van de breedte van je band. Een E30 rijdt perfect hoor, maar je moet niet teveel gaan knallen als je net je rijbewijs hebt ![]() Ik moet je bekennen dat ik het wel een klein beetje een krappe auto vind, ook achter het stuur. Heb met de stoel naar achteren toch altijd het gevoel een beetje opgevouwen te zitten (ben 1.88). Maar misschien is dat meer gevoelsmatig, in de E21 heb ik dat gevoel minder. Ik zit liever relaxed naar achter maar ja dat zul je zelf wel merken als je een keer proefritje maakt toch ![]() Welke regio zit je? Hier heb je een checklist die wel redelijk wat belangrijke punten aangeeft van de E30: http://www.bmwe28.nl/frames/informatie/aankooptips.htm [ Bericht 6% gewijzigd door YoshiBignose op 28-04-2011 23:41:51 ] | |
Herr.Flick | donderdag 28 april 2011 @ 23:41 |
Ik vond de E30 goed passen met mijn 1.97, alleen als je een schuifkanteldak hebt word ie dan wel wat laag. Beenruimte voor genoeg, achter is een volkomen ander verhaal! ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 28 april 2011 @ 23:43 |
Ik vind een sedan 4 deuren ook nutteloos bij die auto's. Werkt misschien als iedereen 1.60 is... of kinderzitjes achterin. Verder wil je niet daarin zitten met 4 man. | |
Mikkie | donderdag 28 april 2011 @ 23:54 |
Maar dat is met een e46 ook al zo. Je kunt wel vier man meenemen en dat gaat vrij aardig, als de bestuurder geen 1.90+ is. Dat ben ik helaas wel, én ik heb een schuifdak, wat betekent dat degene achter mij vrij krap zit (prima als hij/zij klein is), of dat ik wat moet inschikken wil je een fatsoenlijke rit hebben. | |
honkhonk | donderdag 28 april 2011 @ 23:56 |
Thanks voor die link! Het liefst zou ik hem in de regio zeeland (bergen op zoom kan ook nog wel) halen, waar m'n ouders ook wonen, maar eventueel in Leiden e.o. kan ook. Krappe achterbank, ach, m'n vrienden hebben het er maar mee te doen.. als ik zelf maar goed zit ![]() | |
Mikkie | vrijdag 29 april 2011 @ 00:02 |
Helemaal gelijk in. Je koopt een auto voor jezelf, niet voor je vrienden. En het is mooi meegenomen als ze mee kunnen, maar dat is niet je primaire doel. | |
FalleNk810i | vrijdag 29 april 2011 @ 00:07 |
Denk dat een BMW over t algemeen wel duurder uitvalt in de onderhoudskosten als een Golfje. Maar een BMW heeft ook meer in zich als een golfje. Als je alleen motorisch al gaat kijken.. | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 00:18 |
Met dien verstande dat bmw wel erg degelijk is en je niet per se meer of duurder onderhoud hebt. Oudere autos en al helemaal pre 86 hebben wel vaak last van roest, als je hem niet droog kan stallen helemaal. Voordeel is wel dat je een klassiekerverzekering kan nemen, dat is heel goedkoop. Ik hebn een youngtimerverzekering voor mijn 89er e30 en dat kost me 160 eu per jaar. | |
honkhonk | vrijdag 29 april 2011 @ 00:24 |
Aan zo'n old/newtimerverzekering zit wel een maximaal aantal kilometers per jaar verbonden toch? Ik denk dat ik er sowieso wel onder ga zitten, ik zal hem niet eens dagelijks gebruiken en ben dit jaar niet van plan er mee op vakantie te gaan. Sowieso minder dan 1000 kilometer per maand denk ik. En ja een Golfje zal uiteraard wel wat goedkoper zijn... maar dan rijd je wel in een Golf. En alhoewel ik die oude Golfjes wel iets vind hebben ze toch gewoon een ongehoord lelijke achterkant hebben. [ Bericht 11% gewijzigd door honkhonk op 29-04-2011 00:29:42 ] | |
FalleNk810i | vrijdag 29 april 2011 @ 00:27 |
E30 vind ik dan niet zo geweldig, maar een Golf 1 ook niet super. Zou liever een 5 serie hebben, oldtimer! Maar 1800 lijkt me niet veel voor een E30? Als je ziet waar die golfjes voor weggaan... | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 00:27 |
8000 bij mijne inderdaad. Knappe jongen als je 600km per maand, dus 200 per week, rijdt als je dat in t weekend doet ![]() Let er wel op dat deze autos voor beginnende bestuurders wat tricky kan zij. Ivm achterwielaandrijving. Is met gladheid en regen zelfs met ervaring erg tricky. Prijzen zijn erg lastig. De autos die klassieker zijn of worden zijn best duur. Ik kocht mijne voor 400 eu... Je moet wel net 1 treffen die nog goed is. Als je echt serieus bent, check dan e30/bmw fora als e30fansite e.d. Daar komt regelmatig leuk aanbod langs. | |
honkhonk | vrijdag 29 april 2011 @ 00:34 |
M'n ma zal hem ook gebruiken, dus vandaar dat ik heel erg ruim reken ![]() En 400 euro voor een auto duur ![]() Die E28 van jou ziet er trouwens nice uit, oude BMW's hebben echt uitstraling (alhoewel ik die uit de jaren 90 vaak een hoog mocro gehalte vind hebben). [ Bericht 5% gewijzigd door honkhonk op 29-04-2011 00:40:28 ] | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 00:43 |
Ik heb een e30 die geen klassieker wordt. Ik probeerde aan te geven dat alleen dat feit al scheelt. heb zelf wel het idee dat de type2 e30 de tand des tijds beter doorstaan dan de type1s. Vaak ook nieuwere techniek (de eerste e30s hadden een carbarateur bijv) en dat is wel prettig imo (elec spiegels, stuurbekrachtiging e.d.) Die 30 eu wegenbelasting in de maand heb ik wel over voor de voordelen van een nieuwere e30. | |
honkhonk | vrijdag 29 april 2011 @ 00:50 |
Ah zo. Tjah, 30euro wegenbelasting in de maand is natuurlijk niet bijzonder veel.. zeker niet als ik uiteindelijk duurder uit zou zijn met allerlei reparaties (die ik bij een nieuwer model niet zou hebben). Moeilijk, moeilijk. Maar wel leuk om gewoon relaxt allerlei auto's te bekijken nu ik ook echt m'n rijbewijs heb. Van het weekend eens naar een kennis van m'n ouders die een groot tweedehands autobedrijf heeft, kijken of hij misschien een leuke oude BMW heeft / weet waar het komende jaar weinig groot onderhoud aan gepleegd moet worden. Hopen dat ik over een maandje hier mee kan posten als BMW bezitter ![]() | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 00:58 |
Het rijdt, zeker voor die tijd, echt heerlijk. Ik heb wel eens in een golf van 97 gereden, maar dan zit ik tien keer liever in een tien jaar oudere bmw. Ga eens op fora zoeken. Een E30 vereist wel wat vooronderzoek. Er zijn een hoop slechte/rotte/kapotgetunede autos te koop. Ondanks de goede techniek hebben ze wel onderhoud nodig en zonder dat komt t niet goed. Dan kan je voor nare verrassingen komen te staan. En voor jouw info: ik ben in anderhalf jaar 800 euro kwijt geweest aan onderhoud. Dat is met een distributieriem (en olie, koelvloeistof, remmen voor, fuseekogel, dynamorevisie) erbij (wel door een hobbyist laten doen). Dus dat valt wel mee ![]() (ik post meestal via de iPad, vandaar de typos en de verdwaalde punten ![]() | |
honkhonk | vrijdag 29 april 2011 @ 01:04 |
Oeh oeh, als ik dit soort auto's http://bit.ly/kWu6dT (E28) op marktplaats ziet zou ik ze het liefst gelijk ophalen. Stuurbekrachtiging, wordt nog wegenbelastingvrij, mooie kleur.. Maja, dan lees je zoiets in de advertentie: natuurlijk kan u misschien iets vinden maar dat mag ook want voor deze prijs mag u ook geen nieuwe auto verwachten En dan ben ik gelijk een stuk minder enthousiast ![]() En typos.. boeiend ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 29 april 2011 @ 07:39 |
Ja, maar waar jij minder enthousiast van wordt; daar kom jij niet onderuit bij een oldtimer, tenzij die gerestaureerd is.. en dan nog is het maar de vraag of dat goed is gedaan. | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 07:42 |
Precies. Was deze auto namelijk helemaal perfect, betaalde je 7-8k ipv 3. | |
tha_rizzo | vrijdag 29 april 2011 @ 08:31 |
Niet voor een 520, die zijn redelijk 'goedkoop'. Als je dat bedrag voor een 528i/(m)535i zou moeten neerleggen zou ik het niet vertrouwen nee, want die gaan meestal voor minimaal 6k weg. De auto's met een big six (M30) zijn gewoon veel meer in trek dan de kleine zes (M20). | |
YoshiBignose | vrijdag 29 april 2011 @ 09:07 |
Zoek je nou een E28 of een E30? ![]() ![]() | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 09:23 |
Hoe graag ik het ook zou willen, ik zou niet zo snel een e28/e30 type 1 nemen als ik hem niet droog kan stallen. Het is namelijk best zonde als je 3k uitgeeft aan een auto die wegrot... | |
YoshiBignose | vrijdag 29 april 2011 @ 09:25 |
Elk jaar lassen ![]() | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 09:26 |
Sja, dat loopt ook aardig in de papieren. Iemand hier ervaring met het inlassen van een nieuwe spatbordrand achter en het laten bijspuiten? Op wat voor kosten moet je dan rekenen? | |
tha_rizzo | vrijdag 29 april 2011 @ 09:28 |
Als je een harde auto hebt en je tactileert de onderkant is er niet veel om te roesten hoor. | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 09:52 |
plaatwerk e.d. ook niet? | |
YoshiBignose | vrijdag 29 april 2011 @ 10:21 |
Dan moet ie in eerste instantie al hard zijn. Mijn E21 is ook getectyleerd maar volgens mij gaat dat nog roesten uiteindelijk. Plaatwerk weet ik niet eigenlijk, ik dacht dat tectyleren alleen voor de onderkant was maar dat weet ik niet zeker ![]() | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 10:46 |
dat klopt ![]() | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 19:27 |
Heb mijn auto net opgehaald en hij is definitief goedgekeurd. Fuseekogel en nieuwe schijven en blokken voor. Joy! | |
YoshiBignose | vrijdag 29 april 2011 @ 19:32 |
Hoe lang niet in gereden dan? | |
Catch22- | vrijdag 29 april 2011 @ 20:43 |
Apk bijna een jaar verlopen. Drie maanden stil gestaan.... | |
YoshiBignose | vrijdag 29 april 2011 @ 20:56 |
Idioot ![]() | |
Mikkie | vrijdag 29 april 2011 @ 23:36 |
Onzin. Je bent altijd gewoon verzekerd. Alleen wanneer je een aanrijding krijgt die voorkomen had kunnen worden of minder ernstig had kunnen zijn, welke het gevolg is van een gebrek dat bij de APK aan het licht was gekomen en tot afkeur had geleid, kan de verzekeraar het bedrag verhalen op de verzekerde. | |
YoshiBignose | vrijdag 29 april 2011 @ 23:38 |
Ok, maar hoe weet je dat gebrek als de auto nooit APK gekeurd is? | |
Mikkie | vrijdag 29 april 2011 @ 23:53 |
Als het ongeluk ernstig genoeg is, wordt technisch onderzoek verricht door de afdeling VOA van de politie. Of later door de expert van de verzekering. Daar rolt vanzelf een rapport uit. Het is dus absoluut niet zeker dat het aan het licht komt, maar het kan wel. Het is de vraag of je dat risico wil nemen. | |
YoshiBignose | zaterdag 30 april 2011 @ 09:24 |
Oooh oke ![]() | |
Tarado | zaterdag 30 april 2011 @ 10:57 |
misschien al eens voorbij geweest maar vond deze op de M3 gebaseerde variatie wel leuk, vooral het geluid![]() ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 30 april 2011 @ 22:33 |
Zo vandaag maar weer eens een dagje gesleuteld aan de 5.. Interieur verwijderd ivm laswerkzaamheden die gedaan moeten worden, oa bij de kriksteun voor. Automaatbak olie afgetapt, carterpan verwijderd en schoongemaakt, nieuwe zeef geplaatst en boel weer dicht gemaakt, alles netjes voorzien van verse olie. Daarna wilde ik de kleppen gaan stellen, maar na demontage van het kleppendeksel kwam ik een oude bekende tegen, nl een ingesleten nokkenas. Deze is zover versleten dat ie wat mij betreft kan vertrekken, dus zal ik ook nog even een nieuwe/andere nokkenas moeten zoeken. De uitlaat was ook binnen, maar helaas was de middendemper niet juist geleverd, hier ontbraken nl de ophangpunten van en stukje pijp. Maandag gaan ze dus achter een andere aan, en hopelijk kan dus as week de uitlaat ook gemonteerd worden. Remklauwen voor worden ook vervangen voor grotere, alleen braken hier aan alle 2 de kanten de ontluchtingsnippels af, 1 hebben we er alweer uitgeboord, bij de 2e brak de extractorset af in de nippel. Hier gaat mijn maatje dus op het werk mee aan de gang, hij zal dit dus eruit gaan frezen op de cnc bank. De 18" wielen heb ik ook hier, maar deze gaan retour, 3 van de 4 wielen zijn beschadigd, en ze hebben alle 4 een ander profiel/merk, waarvan 2 banden slecht zijn. Ik ga dus weer op zoek naar een ander setje.. ![]() | |
Mikkie | zaterdag 30 april 2011 @ 22:55 |
Marktplaats zeker, met die banden? | |
Herr.Flick | zaterdag 30 april 2011 @ 23:13 |
Nee, een maatje van me heeft een autohandel, en daar weer een kennis van had die wielen. Er zouden goede banden op zitten, setje kostte me 400,- euro, maar als er al 2 banden (bijna) afkeur zijn, en de velgen hebben veel geleden, dan vind ik ze te duur. | |
Rizkant | zondag 1 mei 2011 @ 00:24 |
Paar crappy foto's van mijn opnieuw opgemaakte velgen... Wish i was a better photographer... ![]() | |
YoshiBignose | zondag 1 mei 2011 @ 09:51 |
Wat... 400 euro voor die 18 inch velgen? Is toch niet duur... maar idd als ze erg beschadigd zijn is het wel wat minder. Leg er nou gewoon 16 inch onder man, dat past toch ook wel met de schijven? En waarom koopt iedereen hier E28 wrakken ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 1 mei 2011 @ 09:57 |
Ben geen fan van de goudkleurige velgen, maar verder blijft het een strakke auto hoor! ![]() | |
Herr.Flick | zondag 1 mei 2011 @ 10:06 |
400 euro was idd niet duur, en mij was verteld dat er 4 goede banden onder zaten en de velgen een beetje stoeprand schade hadden. Nu ik de velgen hier heb en zie dat er 4 verschillende banden onder zitten waarvan ik er 2 al niet kan gebruiken, en de velgen in slechtere staat zijn dan de gebruikelijke 'stoeprand schade', vind ik 400 euro ineens te duur. Een leuke 16" set mag uiteraard ook, sterker nog.. heeft zelfs voorkeur, maar die 18" was gewoon aantrekkelijk, althans.. zo leek het! ') Maar wat is er mis met een e28? Voor mij een ideale auto, ik heb een gezin, rij graag diesel, een automaat, en vind het modelletje mooi. Waarom dan geen e28? Waarom wel een e28? De m21 motor rijd lekker vlot en zuinig, onderdelen van dit blok zijn vol op verkrijgbaar, betrouwbaar!!, relatief ruime auto, GEEN elektronica !! ![]() Voordeel e28: goedkoop in gebruik, ruim, en bruikbare auto. Nadeel e28: de roestduivel, die vooral je deuren opvreet, maar ook andere delen.. ![]() | |
gebrokenglas | zondag 1 mei 2011 @ 10:32 |
Waar zou je je auto 'veilig kunnen opbergen' als je een paar weken op vakantie gaat? Dus voorkomen dat 'ie een paar weken verstoffend en overleverd aan de voetballende straatjeugd aan de straat staat. Even afgezien van familie enzo? | |
Tarado | zondag 1 mei 2011 @ 10:41 |
BBS is wel mooi ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 1 mei 2011 @ 11:58 |
In een beveiligde parkeergarage, maar da's wel een duur alternatief. Of bijvoorbeeld op een afgesloten parkeerterrein bij je werkgever? | |
Tarado | zondag 1 mei 2011 @ 12:00 |
Of bij de garage waar je je auto in onderhoud hebt (als je niet alles zelf doet) | |
Catch22- | zondag 1 mei 2011 @ 12:08 |
Heb je geen familie of vrienden in een 'nette' wijk? | |
Mikkie | zondag 1 mei 2011 @ 12:23 |
Ook een prima idee. Ik weet zeker dat het bij mijn garage geen probleem zou zijn, heeft toch een flink parkeerterrein achter de werkplaats. | |
FalleNk810i | zondag 1 mei 2011 @ 12:54 |
Godver ![]() Netjes man! Volgens mij de mooiste bmw uit dit topic..( vind ik dan! ) ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 13:09 |
Serieus? ![]() Ik kan zo gauw geen opmerking over die velgen bedenken die niet beledigend is. ![]() | |
FalleNk810i | zondag 1 mei 2011 @ 14:06 |
Mwoah, beledigend zal wel meevallen. Jouw smaak (gebrek ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 14:15 |
Ach, het botert vaak niet zo tussen de roadster-rijders en de mensen met de gepimpte oude sedans. Het is een totaal ander publiek. ![]() Op 8 mei is er ook een meeting in Zeist, waar vooral van die oude meuk op af komt. De organisator had het vuige lef om de uitnodiging daarvoor ook op het Z-forum te plaatsen. Laten we zeggen dat het niet storm liep met de aanmeldingen... ![]() | |
FalleNk810i | zondag 1 mei 2011 @ 14:29 |
Ghehe, is altijd wel mooi ja dat soort dingen. Op het volksforum durven die gasten van Automaxx ![]() ![]() ![]() Plasticracers.. | |
Herr.Flick | zondag 1 mei 2011 @ 15:12 |
Met een beetje mazzel heb ik eindelijk 16" velgen (en banden). Styling 134 wielen, i know.. niet de 16" M5 wielen die men hier wil zien, maar wel passend onder mijn e28, niet te duur, 4 fatsoenlijke banden zodat ik straks naar het rdw kan voor een kenteken + apk. | |
Rizkant | zondag 1 mei 2011 @ 18:09 |
Dislikers gonna dislike... | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 18:28 |
Wat ben je snel terug. Was het niet gezellig? ![]() | |
Rizkant | zondag 1 mei 2011 @ 18:34 |
| |
Rizkant | zondag 1 mei 2011 @ 18:36 |
Haha tour rit was super gezellig... Als je dat bedoeld... Kwamen rijders uit het hele land... Kan je dan niet maken om het te laat te maken... | |
Hoogheid | zondag 1 mei 2011 @ 18:57 |
Ah man, de laatste dagen ben ik volop aan het kwijlen over de M3 E46.. wát een bak ![]() ![]() ![]() Ze zijn trouwens (nog steeds) behoorlijk duur vergeleken met andere snelle wagens. Maar die zijn niet echt hiermee te vergelijken natuurlijk. € 20,000 voor zo'n M3 met +/- 100.000 op de teller. Hmmmm. | |
Catch22- | zondag 1 mei 2011 @ 20:03 |
Imo moeten er onder een e28 gewoon honingraatvelgen oid. Velgen onder een auto moeten wel passen bij de tijdsgeest. Voor the time being is het natuurlijk prima. Van de week een garage gemailed voor t richten van een velg, iemand een idee wat dat kost? | |
Catch22- | zondag 1 mei 2011 @ 20:12 |
En dicht Ik kan geen nieuwe aanmaken op de mobiele layout ![]() |