Het is in veel meer bedrijven zo dat het management niet helemaal weet wat er precies op de werkvloer gebeurt. Dat zie je wel in die programma's waar de baas undercover gaatquote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moest 'ie janken? Dan toch zeker om zijn eigen laffe optreden aan het einde! Zo zie je maar, als ze geen door de persvoorlichters voorgebakken lulpraatje paraat hebben zijn ze in ene nergens meer!
Haha heb eindelijk het artikel terugvonden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is in veel meer bedrijven zo dat het management niet helemaal weet wat er precies op de werkvloer gebeurt. Dat zie je wel in die programma's waar de baas undercover gaat
Weer veel mooi gelul over Mobility en zn hobby WFP.quote:Dat zal toch niet mijn bedrijf zijn, dacht TNT-topman Peter Bakker toen hij naar het tv-programma Zembla keek. Ongelukkige postbodes vertelden over ruzies, roddel en achterklap op de werkvloer.
Het was eind oktober, duizenden banen stonden op de tocht bij TNT Post. Peter Bakker was voor velen niet meer die geinige, jonge topbestuurder die goede sier maakt met het bestrijden van honger in de wereld en die fan is van U2. Bono Bakker was de man die de oude trouwe postbodes ontsloeg.
Hij keek naar de uitzending met tranen in zijn ogen, zegt hij, terugblikkend aan de vergadertafel van het TNT-hoofdkantoor in Hoofddorp. Hij wist niet dat het zo erg was, dat de spanningen zo waren opgelopen in sommige van zijn postsorteercentra.
Of die Bakker is een leugenaar, of het is een ongelooflijk naieve man. Hij geeft toe dat hij geen idee heeft van wat er gebeurt op de werkvloer, en gaat er kennelijk van uit dat de lagere managers die aan hem rapporteren hem het hele verhaal vertellen. En het is volgens mij ook een enorme narcist die zich liever bezighoudt met zichzelf te profileren als de grote weldoener (met zijn held Bono als zijn grote voorbeeld) dan met het op een gedegen manier leiden van een bedrijf. Maar alles wat wij postbodes zeggen kan natuurlijk nooit waar zijn, anders had hij nooit de Trouw Duurzaamheidsprijs gewonnen. Yeah, right!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:54 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha heb eindelijk het artikel terugvonden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ille-saneerder.dhtml
[..]
Weer veel mooi gelul over Mobility en zn hobby WFP.
Maar waarschijnlijk weet hij echt gewoon niks. Er zitten minstens 10 lagen tussen de postbode en Peter Bakker, met elke laag die zo liefst mogelijk alleen de positieve dingen naar boven laat sijpelen.
Eigenlijk zouden de postbodes een soort Klantfocus award moeten maken maar dan voor de meest mongolische actie's van hogerhand die het bedrijf geld kosten.. Ik nomineer AREA Noord-Oost voor het perse moeten laten aannemen van 25 postbezorgers op deze vestiging terwijl veel voltijdwerkers minuren hebben die 1 april worden kwijtgescholden. Als tweede nomineer ik de nieuwe stellages in depots om de tassen op te zetten. En als derde de gouwe ouwe de "multikar"
inderdaad meteen een goed onderwerp.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:45 schreef Think_Pad het volgende:
Gister was een prima dagje! Helemaal niet koud, kreeg het op een gegeven moment zelfs zo warm dat ik m'n jas uit wou doen
Ik zag een tijd terug een collega fietsen met tnt-polo (korte mouwen) terwijl ik gewoon de dubbele jas aan had, I lol'd.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef sbientje het volgende:
ik loop zelfs in de winter in mijn buitenjas zonder voering met daaronder ene polo
Dubbele jas bedoel ik: die winddichte die jij ook hebt, inclusief de voering. Is niet bizar vreemd hoor. Misschien was het voor mij ietsje te warm, maar voor mijn collega dr outfit vond ik het wel iets té.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:34 schreef Think_Pad het volgende:
LOL dubbele jas?
Ik heb gewoon zo'n dun (winddicht) jasje, volgens mij kan er nog een voering in maar die heb ik niet gekregen? Maar jas was ook niet nieuw
Dat is ook het enige wat ik qua kleding heb trouwens, oja ook nog 2 (!!) regenjassen
Doe ik nu al 2 zaterdagen:)quote:Op maandag 14 maart 2011 16:33 schreef sbientje het volgende:
vandaag vor het eerst zonder jas bezorgd dit jaarWas goed te doen! Was wel met de auto hoor
Aha, dan heb ik een selectief gehoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:13 schreef Smeich het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat het merendeel van de aandeelhouders Amerikaans is.
ik hoorde het ja. Ik ga dus lekker niet werken donderdagquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:18 schreef Lastpost het volgende:
Ik loop op dagen als vandaag gewoon in die polo, als het te warm wordt gaat er gewoon een wat fijner zittend tshirt aan.
Alleen bij erge regen of extreme kou (onder vriespunt/gure wind) doe ik die jas aan trouwens, heb het niet zo snel koud.![]()
Donderdag weer fijn het prijzencircus van de V&D a 192 gram per boekje.
Die optie had ik liever ook gehad, misschien zet m'n griepje nog wel door.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:20 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik hoorde het ja. Ik ga dus lekker niet werken donderdag
zal ik even in je gezicht hoesten?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:23 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Die optie had ik liever ook gehad, misschien zet m'n griepje nog wel door.
Is dat een toets over hoe je met de handterminal om moet gaan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:36 schreef poiuytr het volgende:
Ik heb een soort van informatiepakket meegekregen wat ik door moet nemen, aan de hand hiervan wordt er een theorie toets afgenomen en deze moet je voldoende halen.
Nu is mijn vraag wat voor soort vragen kan ik in tijdens deze toets verwachten? En is het moeilijk?
Dat informatiepakket bestaat uit 200 bladzijdes wat ik natuurlijk niet allemaal door kan gaan lezen.
Ja geloof van wel, weet niet of ze daar nog meer toetsen hebben. Moet dus wel te doen als ik het lees. Heb al paar dagen met dat ding gewerkt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 00:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Is dat een toets over hoe je met de handterminal om moet gaan?
Destijds vond ik hem niet moeilijk, maar er waren wat chauffeurs die hem niet hadden gehaald.
Merendeels had hem in een keer gehaald.
Haha die hadden ze hier ook aan de zaterdagmedewerkers gegeven, vragen over SMO, SMK E-Sort, vossen enzo Ook een vraag waar je je bakje met elastieken moest neerzetten. Niemand die het haalde. Meeste vos'ten ook helemaal niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier werd ook een schriftelijke toets over Optivo gehouden toen ik een half jaartje vrijwel fulltime werkte. Ben er mooi onderuit gekomen door me die dag niet op te geven
6 keer meerijden?? Hahaha jullie vestiging heeft zeker geld over, hier doen ze al vrekkig over een uurtje meerijden met iemand die een route nog niet kent. Nieuwe medewerkers krijgen hier echt hooguit 3 keer meerijden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Think_Pad het volgende:
Grrrr net aan het werk geweest bij Collectie, kreeg ik weer een hele papierwinkel mee die ik moest invullen (contract, verklaring omtrent gedrag, en een belastingpapiertje).
Die 1e lijkt me logisch, geen probleem mee
Die 2e (VOG) heb ik in oktober 2010 al bij ze ingeleverd toen ik bij bezorgen ging werken, dus ik zei dat tegen m'n TC Collectie, hij ging ff bellen, en toen bleek dat ik het weer opnieuw moest aanvragen. Gelukkig krijg ik het vergoed, maar het is wel onhandig, moet ik weer afspraak maken op gemeentehuis enzo![]()
En die laatste heb ik toen in oktober ook al ingevuld, maarja zal wel komen omdat ik nu bij Collectie weer andere CAO krijg
En ik keek even op het rooster, en zag dat ik volgende week weer met iemand mee moest rijden tijdens CollectieIk heb nu al 6x met iemand meegereden / iemand meegehad, ik mag toch hopen dat ik binnenkort alleen mag
Volgende week is wel een andere route overigens.
Gaat een leuk bedragje worden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:06 schreef xxiessiexx het volgende:
Vakantiegeld wordt altijd in mei uitbetaald ja.
Mijn TC vertelde me onlangs dat dat VOG gedoe miv dit jaar was afgeschaft!quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Think_Pad het volgende:
Grrrr net aan het werk geweest bij Collectie, kreeg ik weer een hele papierwinkel mee die ik moest invullen (contract, verklaring omtrent gedrag, en een belastingpapiertje).
Die 1e lijkt me logisch, geen probleem mee
Die 2e (VOG) heb ik in oktober 2010 al bij ze ingeleverd toen ik bij bezorgen ging werken, dus ik zei dat tegen m'n TC Collectie, hij ging ff bellen, en toen bleek dat ik het weer opnieuw moest aanvragen. Gelukkig krijg ik het vergoed, maar het is wel onhandig, moet ik weer afspraak maken op gemeentehuis enzo![]()
En die laatste heb ik toen in oktober ook al ingevuld, maarja zal wel komen omdat ik nu bij Collectie weer andere CAO krijg
En ik keek even op het rooster, en zag dat ik volgende week weer met iemand mee moest rijden tijdens CollectieIk heb nu al 6x met iemand meegereden / iemand meegehad, ik mag toch hopen dat ik binnenkort alleen mag
Volgende week is wel een andere route overigens.
Is volgens mij nog een proef, maar een slechte zaak imo.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn TC vertelde me onlangs dat dat VOG gedoe miv dit jaar was afgeschaft!
Hier is het blijkbaar nog niet zoquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:04 schreef carboni het volgende:
[..]
Is volgens mij nog een proef, maar een slechte zaak imo.
Die test zou er bij ons ook komen, werd ook aangekondigt bij het Optivovergaderingspraatje, verder nooit meer wat van gehoord.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:14 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha die hadden ze hier ook aan de zaterdagmedewerkers gegeven, vragen over SMO, SMK E-Sort, vossen enzo Ook een vraag waar je je bakje met elastieken moest neerzetten. Niemand die het haalde. Meeste vos'ten ook helemaal niet.Ook nooit meer wat over gehoord.
Echt sneuheid tot infinity aangezien ze zoveel nieuwe mensen binnen halen en geen cent aan opleiding willen besteden.
Degene die de volgende dag die wijk loopt moet dat normaalgesproken bezorgen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:44 schreef Warren het volgende:
Wat gebeurt er trouwens als je tekort aan HAH hebt? Ik heb dat opgegeven op mijn raport, maar dat hoef ik toch niet zelf de volgende dag te bezorgen??
Afgeschaft? Nou, bij ons niet. Ik ben in februari in dienst getreden en moest er gewoon een aanvragen...quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn TC vertelde me onlangs dat dat VOG gedoe miv dit jaar was afgeschaft!
Internetbankieren, bij Rabobank heet het notaboxquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:48 schreef pussywillow het volgende:
Domme vraag waarschijnlijk, maar hoe kom je aan zo'n digitale loonstrook? Moet je je daar ergens voor aanmelden?
Wordt dit je eerste loonstrook dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:24 schreef pussywillow het volgende:
Ah, ik zie het! Kan me alleen niet aanmelden, omdat ik een registernummer nodig heb en dat heb ik nietDat staat op je salarisstrook. Hopelijk komt die dan volgende week met de post.
Ja. Ik werk al sinds december voor TNT, maar tot eind februari heb ik via het uitzendbureau gewerkt.quote:
Hier ook, heerlijk!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat een lekker dagje zegje. Perfect weer!
Ja 1,5% over het jaarsalaris in 2010 (het bedrag zoals het op je jaaroverzicht staat). Houd niet echt over. Al word het bij mij dit jaar een stuk meer, verwacht zon 99 euro. Toch 70 euro meer.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:10 schreef np101 het volgende:
Hier was het ook een heerlijk dagje, en ik had zelf weinig post dus was vroeg klaar.
Maar ik zag int depot een briefje hangen met iets over winstuitkering,, alleen snapte ik het niet zo.
Klopt het nu dat ik (zaterdagwerker) in juni 1.5% van jaarbasis extra krijg?? zou wel leuk zijn
Met de stakingen hadden wij ook HAH van VSP uit Nieuwegein. Die pakbonnen zijn irritant ja, heb je een halve tas vol met oudpapier. Die plastic banden waren ook kut om los te trekken in de kou en veel te dunne bundeltjes.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 19:24 schreef sbientje het volgende:
wat een rukdag! we hadden voor het eerst het huis aan huis samengevoegd gekregen. Om iedere bundel (die varieerden van 13 tot 19 stuks) zaten 2 van die witte plastic stroken, en voorop een pakbon. Superonhandig. Ik had ook nog superveel flats dus dat schoot echt totaal niet op zo.
Dat is de postbezorgers CAO.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:56 schreef pussywillow het volgende:
Och, als die bandjes het enige probleem zijnJe kunt natuurlijk ook zo'n mes meenemen vanaf het kantoor.
Wat ik trouwens las over die winstuitkering: die krijg je als je op 31 december 2010 langer dan 6 maanden in dienst was. Bij korter dan 1 jaar in dienst is de winstuitkering 1%, en bij langer dan 1 jaar in dienst is het 1.5%.
Liever elastieken dan bandjes, al kan die machine beter vouwen dan sommige hierquote:Uitkering
Zoals gebruikelijk wordt de winstuitkering in juni uitgekeerd aan alle medewerkers die vallen onder de cao voor Mail Nederland, de cao Pakketservice en de cao voor zaterdagbestellers. Voor deze medewerkers is de winstuitkering 1,5% van het jaarsalaris.
Ook postbezorgers die op 31 december 2010 langer dan 6 maanden in dienst waren, krijgen over 2010 in juni een winstuitkering. De winstuitkering is 1% over het jaarsalaris als de postbezorger korter dan 1 jaar in dienst is op 31 december 2010 en 1,5% van het jaarsalaris als de postbezorger langer dan een jaar in dienst is op die datum.
Als je bundels van 50 tot 100 folders hebt is het geen probleem, maar als het allerlei bundels van 20 zijn dan sta je om de haverklap stil ...quote:Op maandag 21 maart 2011 14:50 schreef rub3n het volgende:
Die plasticbundeldingen trek je zo los. Bundel omdraaien, bij die "aansluiting" die draai je ff om en die trek je zo los dan.
het openkrijgen is het probleem ook niet, maar idd wat PSM zegt. Plus er zit nog zo'n pakbon voorop die je dan weer ergens moet laten.. echt heel onhandigquote:Op maandag 21 maart 2011 14:50 schreef rub3n het volgende:
Die plasticbundeldingen trek je zo los. Bundel omdraaien, bij die "aansluiting" die draai je ff om en die trek je zo los dan.
Ik heb me loon nog niet. Wel mijn zorg/huurtoeslag haha.
Terecht. Een echte postbode wil een papieren loonstrook, bezorgd door een collega!quote:Op maandag 21 maart 2011 15:31 schreef Lastpost het volgende:
Dat digitaal loonstrookje werkt hier niet eens, alles netjes ingevuld zoals aangegeven en ik ben 'geweigerd'.
Ik krijg het altijd een dag later pas maarja ik zit bij de Rabobank.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Terecht. Een echte postbode wil een papieren loonstrook, bezorgd door een collega!
Iemand hier al zijn salaris gehad? Volgens het lijstje in de OP zou vandaag de overschrijving door de ING plaatsvinden. Ik zit nota bene bij de ING, maar ik heb nog niets
Nee, je krijgt je contracturen van deze maand plus je meeruren van vorige maand.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:09 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb ook nog niks, maar zit ook bij de Rabobank.
Wel een beetje een tegenvaller, trouwens. Ik ging ervan uit dat je, net zoals bij iedere normale werkgever, gewoon tegen het einde van de maand je salaris over die maand krijgt, maar volgens het lijstje in de OP krijg je bij TNT elke maand uitbetaald over de vorige maandWat voor mij inhoudt dat ik alleen de laatste week van februari uitbetaald krijg, want toen is mijn contract ingegaan. Dat zet ook niet echt zoden aan de dijk
Maar ligt dat aan haar, of aan het beleid op jullie vestiging? Bij ons krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers in principe nog wel vaste contracten, als ze tenminste tevreden over je zijn. Als ze je te langzaam vinden of te lastig of als er heel veel klachten uit je wijk komen, dan wordt er vaak niet verlengd. En deeltijdwerkers (als in echte postbodes, itt bezorgers) worden hier sowieso niet voor vast aangenomen. Dat is beleid van hogerhand, omdat het juridisch erg lastig wordt om aan de ene kant postbodes te ontslaan, en aan de andere kant postbodes voor vast aan te nemen. In het geval van postbezorgers is dat kennelijk geen probleemquote:Op maandag 21 maart 2011 22:50 schreef sbientje het volgende:
postbezorger bij ons krijgt na 3 keer tijdelijk contract dus geen vaste aanstelling. Ik vind dat toch zo gemeen. Die vrouw loopt al 3 jaar de poten onder haar lijf uit, 2 grote wijken per dag. En nu mag ze oprotten..
ik denk niet dat het aan haar ligt, nog nooit over een klacht gehoord. En ik hoor toch redelijk wat klachten langskomenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan haar, of aan het beleid op jullie vestiging? Bij ons krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers in principe nog wel vaste contracten, als ze tenminste tevreden over je zijn. Als ze je te langzaam vinden of te lastig of als er heel veel klachten uit je wijk komen, dan wordt er vaak niet verlengd. En deeltijdwerkers (als in echte postbodes, itt bezorgers) worden hier sowieso niet voor vast aangenomen. Dat is beleid van hogerhand, omdat het juridisch erg lastig wordt om aan de ene kant postbodes te ontslaan, en aan de andere kant postbodes voor vast aan te nemen. In het geval van postbezorgers is dat kennelijk geen probleem, omdat (volgens TNT) deze functies niet uitwisselbaar zijn.
Ja, ik moet zeggen dat ik het ook wel aardig gehad heb voor vandaagquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:20 schreef Lastpost het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan dinsdagen met de Bijenkorf, H&M en 3 keer HAH.
Blij als deze middag erop zit, nog een halve wijk te gaan.![]()
Het erge is, dat de postcodes wel kloppen , maar de straatnamen niet. Die brieven moeten zijn bestemd voor de postcode en niet voor de straatnaam, dus eigenlijk kan je ze gewoon bezorgen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na die drukke dag van gisteren was het vandaag wel ff relaxed! Morgen zal het wel weer druk worden, vooral in bepaalde wijken, ik zag nml al weer pallets vol Plus Magazine staan.
Hebben jullie ook zoveel brieven van Eredivisie Live voor niet bestaande straatnamen? Ik zag er vandaag tientallen voorbij komen!
oh die heb ik idd ook gezien. Verkeerde straat, maar goede naam en goede postcode. Dan bezorg ik ze gewoon hoorquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:57 schreef TokenW het volgende:
[..]
Het erge is, dat de postcodes wel kloppen , maar de straatnamen niet. Die brieven moeten zijn bestemd voor de postcode en niet voor de straatnaam, dus eigenlijk kan je ze gewoon bezorgen.
We werken hier nu al zowat een jaar met Optivo, maar ze blijven ons lastig vallen met die suffe audits. Dan zie je weer twee gewichtigdoenende heren met clipboards rondlopen die ons een beetje begluren, en dan is het weer zover. En zodra ze weg zijn is het weer business as usual. En volgens mij kunen we sowieso wel kappen met dat Optivo, want zelfs de leiding op de vestiging heeft kennelijk wel door dat het niet werkt. We vossen in een Carre en we hebben (soms) een postverdeler, maar dat is het dan ook. Er is veel tijd gestoken in het maken van verschillende draaiboeken voor de scenarios, maar die zijn nog nooit gebruikt. Dus met het ophangen van de briefjes waarop staat "vandaag is het maatwerk rustig" zijn ze ook al lang opgehouden, want het had toch geen consequenties. Aan de lijnen op de vloer heeft niemand een boodschap, je mag gewoon kletsen met elkaar, en ik draag al maanden geen zichtbaar legitimatiebewijs meer. En de teamcoach zou zogenaamd steeds op de werkvloer aanwezig moeten zijn, maar die verschuilt zich doorlopend in z'n kantoortje. Dus regelen we het meeste maar gewoon zelf.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:17 schreef loonytik het volgende:
Hier ook een mini wijkje in de stad zelf. Waar heel veel huizen samengevoegd zijn. Heb je ook het zelfde probleem van massazendingen naar onbestaande adressen zelfs van de gemeente zelf!![]()
Morgen kom de heutetemeut van Optivo bij ons op de vestiging waarnemen. Yay \o/
Haha cool.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:32 schreef sk888er het volgende:
Heb dankzij TNT een nieuwe vriendin
Meisje van ander kantoor (komt post brengen naar ons kantoor) gaf me een keer een lift omdat het zo hard waaide en sindsdien is het best snel gegaan
Haha hier zijn zelfs de lijnen al erg aan het slijten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
We werken hier nu al zowat een jaar met Optivo, maar ze blijven ons lastig vallen met die suffe audits. Dan zie je weer twee gewichtigdoenende heren met clipboards rondlopen die ons een beetje begluren, en dan is het weer zover. En zodra ze weg zijn is het weer business as usual. En volgens mij kunen we sowieso wel kappen met dat Optivo, want zelfs de leiding op de vestiging heeft kennelijk wel door dat het niet werkt. We vossen in een Carre en we hebben (soms) een postverdeler, maar dat is het dan ook. Er is veel tijd gestoken in het maken van verschillende draaiboeken voor de scenarios, maar die zijn nog nooit gebruikt. Dus met het ophangen van de briefjes waarop staat "vandaag is het maatwerk rustig" zijn ze ook al lang opgehouden, want het had toch geen consequenties. Aan de lijnen op de vloer heeft niemand een boodschap, je mag gewoon kletsen met elkaar, en ik draag al maanden geen zichtbaar legitimatiebewijs meer. En de teamcoach zou zogenaamd steeds op de werkvloer aanwezig moeten zijn, maar die verschuilt zich doorlopend in z'n kantoortje. Dus regelen we het meeste maar gewoon zelf.
is ook wel raar om op maandag normale maandagdienst te draaien als er zaterdag niet bezorgd is...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:17 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Haha cool.
Zo heb ik ook een tijdje gedate met een collega van de pakket variant die ik structureel tegenkwam onderweg.
Iemand trouwens enig idee of er op maandag 2 mei een aangepaste dienst is? Ze kwamen naar me toe met de termen 'Normale maandag' en of ik wilde werken op die dag, maar dat betekend over het algemeen weinig goeds als ze zo vroeg al aankomen met zoiets.![]()
Ik (postbezorger) heb ook geen pasje. Ik heb niet eens kleding, terwijl ik er al bijna 4 maanden werkquote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:35 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha hier zijn zelfs de lijnen al erg aan het slijten.
OPTIVO is gewoon bezigheidstherapie voor de enige echte TNT overcompleten: de VBG Changemanagers, die auditers en de procedureschrijvers.
Oh en de helft van de zaterdagwerkers, postbodes en THK'en hebben niet eens pasjes.
Ik gok dinsdag.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:02 schreef Deezertje het volgende:
Weet iemand als Pakketservice ook in het weekend pakketjes sorteert?
Gisteren (vrijdag) is namelijk een pakketje vanuit het buitenland verstuurd naar mij, en normaal gesproken heb ik hem dan 2 dagen later. (dus donderdag verstuurd, zaterdag in huis.)
Nu is hij dus vrijdag verstuurd, heb ik hem dan maandag in huis? Of pas dinsdag?
Hier viel het op zich mee vandaag, maar echt rustig was het ook niet. Degene die mijn wijken had voorbereid was zeker bang dat de verbruikte elastiekjes op zijn loon zouden worden ingehouden, want om elke bundel zat maar 1 elastiek (ook om grote bundels). En jammer van die kouwe kutregenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:43 schreef gelebeer het volgende:
Jezus zeg. Ik dacht geen makro = weinig post.
Nou mooi niet dus. 3x HAH en een mailing van het waterschap die ieder huis kreeg. Dan ook nog eens smerig weer en te horen krijgen dat je na dit jaar op mag rotten
Ik heb ook het liefst 2 elastieken om elke bundel heen zitten. 1 elastiek had iemand ook een keer bij me gedaan. Volgende dag gelijk diegene er op aangesproken en gemeld dat mijn voorkeur naar dubbele elastieken zou gaan. Daarna geen problemen meer gehadquote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het op zich mee vandaag, maar echt rustig was het ook niet. Degene die mijn wijken had voorbereid was zeker bang dat de verbruikte elastiekjes op zijn loon zouden worden ingehouden, want om elke bundel zat maar 1 elastiek (ook om grote bundels).
Welke regen trouwens?quote:En jammer van die kouwe kutregen
ja zeker.. kan liggen aan postcodegebied, maar bijv. ook aantal bejaarden/jongeren in een wijk...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kan HAH per wijk verschillen?![]()
Ik had in een wijk 1x HAH en in mijn laatste wijk 2x HAH.
ja, het kan per wijk verschillen. Heb met autoroutes wel gehad dat er vier verschillende combinaties ingepland stonden. Dit hebben we teruggebracht tot 2 verschillende combi'squote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kan HAH per wijk verschillen?![]()
Ik had in een wijk 1x HAH en in mijn laatste wijk 2x HAH.
een dorp met 14 adressen?quote:Op zondag 27 maart 2011 14:30 schreef Viper86 het volgende:
Had gister voor een dorpje met 14 adressen ook 2 folders, voor de overige 4 dorpen ( 350 adressen ) had ik maar 1.![]()
Is het ook.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
een dorp met 14 adressen?dat noemen wij gewoon een gat
Volgens mij staan daar zon beetje alle kantoren op (tegen absurd hoge prijzen btw:/)quote:Op maandag 28 maart 2011 19:30 schreef binnenzitster het volgende:
ik zag op internet dat het kantoor wordt verkocht waar ik werkte,ben vrijwillig weg gegaan maar dat doet toch wel wat met je zie website met nog een paar kantoren
http://realestate.tnt.com(...)ort/list.asp?dep=all
Die van ons ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:48 schreef sbientje het volgende:
Onze vorige vestiging heeft ook superlang te koop gestaan volgens mij.
Bij ons ook, maar toch hebben ze het er al over dat het begin 2012 dicht zal gaan, dus blijkbaar zegt dat niks.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:43 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons is 3 weken geleden Optivo ingevoerd, dus het zou wel een beetje vreemd zijn als ze ons kantoor zeer binnenkort gaan sluiten.![]()
Ja, dat vertelde een collega laatst ook, kwam ik ook pas achter na 10x keer VOSsen. Als er geen BG staat maar een wijk/loop kun je het er in een keer in mikken en ik maar heel nauwkeurig de hele bundel nakijkenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef Mirgeam het volgende:
Een tip voor je, bij de bundels tijdschriften staat boven of onder adres een regel code, zoals op de onderstaande foto bij het rode rondje.
[ afbeelding ]
Als daar BG staat, is de bundel voor verschillende wijken bestemd, maar als daar een postcode staat is de hele bundel voor die wijk bestemd
Soms is het bij bundels zonder BG, de gerichte post, het geval dat de bovenste "folder" niet bij de bundel zou moeten horen. Kijk dus altijd de eerste en de laatste folder na.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef Mirgeam het volgende:
Een tip voor je, bij de bundels tijdschriften staat boven of onder adres een regel code, zoals op de onderstaande foto bij het rode rondje.
[ afbeelding ]
Als daar BG staat, is de bundel voor verschillende wijken bestemd, maar als daar een postcode staat is de hele bundel voor die wijk bestemd
Op zich is het best wel leuk, maar je moet niet te traag zijn anders verpest je de koffiedrink plannen van je collega. Ook is het kutwerk als je het moet doen in een DVG dat je niet kent.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:56 schreef rub3n het volgende:
Oe dat zijn goede tips! Thanks! Ach, het eerste wat ik zeg morgen als ik binnenkom is: "Ik doe mijn best, maar heb het nog nooit gedaan!"
Vinden jullie het leuk werk? Leuker dan de wijken zelf voorbereiden?
Het is best leuk, maar niet als er heel veel post blijkt te zijn en ze daar geen rekening mee hebben gehouden qua hoeveel mensen ze inzetten.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:56 schreef rub3n het volgende:
Oe dat zijn goede tips! Thanks! Ach, het eerste wat ik zeg morgen als ik binnenkom is: "Ik doe mijn best, maar heb het nog nooit gedaan!"
Vinden jullie het leuk werk? Leuker dan de wijken zelf voorbereiden?
Jup dat is het eigenlijk gewoon. Het "moeilijke" eraan is dat je moet weten welke straat in welke wijk hoort (soms tot op het huisnummer) en soms moet je de postcode van een wijk weten omdat de straat niet (goed) staat aangegeven.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:28 schreef pussywillow het volgende:
Wat is dat vossen nu eigenlijk precies? Toch gewoon de post per wijk in blauwe bakken gooien, of is dat een heel erg versimpelde weergave van de werkelijkheid?
Kan in theorie erg leuk verdienen: 4,6 minut per agt. Collega had ook zoiets moois: 20 BML's (bankpasjes) voor 1 bedrijf, hij had er maar 1 kunnen uitreiken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:13 schreef rub3n het volgende:
Zo ik ben weer thuis.
Vossen ging prima, geruild met iemand, zodat ik aan het vossen stond in mijn eigen team. Is een stuk makkelijker daar heb je maar een paar postcodes waar inderdaad straten door elkaar zitten, maar die ken ik juist want die rij ik zelf.
Van 6:15-6:55 gevost.
Daarna 4 wijken voorbereid.
Ze vroegen of ik vrijdag mijn boerenwijk wilde doen. Prima. Leuk detail kwam ik later achter: ook 20 aangetekenden meenemen.
Er worden die dat 1700 aangetekenden verstuurt door 1 bedrijf. Er gaat iemand extra voor rijden met alleen aangetekenden. Plus alle chauffeurs nemen 20 aangetekenden voor hun eigen wijk mee.
4,5 minuut per agt in het buitengebied is misschien wel wat krapjes!quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef carboni het volgende:
[..]
Kan in theorie erg leuk verdienen: 4,6 minut per agt. Collega had ook zoiets moois: 20 BML's (bankpasjes) voor 1 bedrijf, hij had er maar 1 kunnen uitreiken.
13 in een uur en ze gaan in het buitengebied ervan uit dat je toch al op het adres komt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:31 schreef rub3n het volgende:
[..]
4,5 minuut per agt in het buitengebied is misschien wel wat krapjes!
Hij rijdt puur met agt, dus hij komt er niet al.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:14 schreef carboni het volgende:
[..]
13 in een uur en ze gaan in het buitengebied ervan uit dat je toch al op het adres komt.
Hier hebben ze voor die pure agt routes altijd al 13 in een uur, vind ik ook te weinig maar wat doe je eraan.quote:Op donderdag 31 maart 2011 10:58 schreef rub3n het volgende:
[..]
Hij rijdt puur met agt, dus hij komt er niet al.
Ik had vandaag een misser met het VOS-en, ik had blijkbaar wat bakken verkeerd gezet (post uit zwolle). Ik kan het me niet voorstellen dat ik zo blind ben dat ik het niet kan zien, maar ach het zal wel kloppen.
Ach als er gemiddeld per maand toch wel 2 wijken worden gevonden in bosjes of bij postbezorgers thuis en het management alleen maar meer postbezorgers moet aannemen, ga je vanzelf minder zorgen maken om kwaliteit.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:07 schreef Smeich het volgende:
Komt al te vaak voor dat die bakken verkeerd uit Zwolle (of was het Nieuwegein) komen..bovenste lagen wel goed, de rest van de bak niet. Wij contoleren (in mijn geval controleerden want ik werk er niet meer) altijd snel het onderste gedeelte van de bak ook. Dus maak je niet druk
Klachten voornamelijk. Vaak duurt het een week voordat ze het aantal klachten serieus kunnen nemen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier ook mensen die ontslagen zijn, omdat ze post thuis hadden.
Hoe komen ze daar eigenlijk achter?
Dmv klachten van niet aangekomen brieven oid??
Ik snap ook echt niet dat je brieven mee naar huis neemt
De extra gehuurde auto's staan er al. 2 Personenauto's, Opel Corsa'tjes spiksplinternieuw volgens mij. Duur 1 April-grapje. Haha!quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef lbeew het volgende:
Over al die aangetekenden, het is morgen wel 1 april? ;o
Mooie autootjesquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:46 schreef rub3n het volgende:
De extra gehuurde auto's staan er al. 2 Personenauto's, Opel Corsa'tjes spiksplinternieuw volgens mij. Duur 1 April-grapje. Haha!
[ afbeelding ]
Nee het gaat echt gebeuren.
Betaald feestvieren!quote:Op vrijdag 1 april 2011 16:46 schreef Dionysiou het volgende:
Trouwens, Koninginnedag?! Gewoon vrij denk?
Yeah, dan gaan de feestplannen door!quote:
Zo'n bord is zo kansloos dat die wel zo'n stomme grap verdiend.quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:13 schreef sbientje het volgende:
pff.. was weer een collega neit op komen dagen, waardoor we 3 wijken overhadden. Samen met een collega opgesplitst, ik zou er 1 doen en het loopstuk van een andere, en zij zou de flats van die andere doen, plus nog een flatwijkje.. Kom ik op depot, is die wijk er helemaal niet.. ik allerlei mensen gebeld maar neimand had een idee en de mensen die echt wat te zeggen hebben waren niet te bereiken. Zo vaak op zaterdagmiddag dat je gewoon niemand kan bereiken. Hoogst irritant.
Humor op de werkvloer (maar niet heus)
[ afbeelding ]
Gewoon inleveren bij je TC.quote:Op zondag 3 april 2011 16:59 schreef Think_Pad het volgende:
Weet iemand het adres waar je de VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) heen moet sturen? Ik had er ergens een papier van, maar die ben ik blijkbaar kwijt.
Bij mijn postcodegebied ook een pakketchauffeur die nauwelijks te verstaan was, gaat nu wat beter. Is een hele vriendelijke meneer hoor, maar het is wel handig als je te verstaan bent..quote:Op maandag 4 april 2011 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
O ja, herkenbaar.
Toen ik nog voor pakketservice werkte, moest ik voor sommige bezorgers de klachtenverklaring schrijven, omdat het anders onleesbaar was.
En die mensen moeten zelfs met klanten praten, dat heb je met post minder
Ach het hele bedrijf gaat naar de kloten, steeds sneller. Vanaf 20 juni hier de autounit dus dan rijden dezelfde soort mensen als de pakketchauffeurs de haalritten/brengritten, depots en agt. Ondertussen worden ze steeds wanhopig postbezorgers te zoeken.quote:Op maandag 4 april 2011 16:15 schreef tntster het volgende:
Bij ons is een bepaald postcodegebied overgegaan naar postbezorgers.
Moest ik iemand inwerken die zo goed als geen nederlands sprak en het maar half verstond.
Vrijwel alles dus ging/moest in het engels..dan denk ik, waar zijn we toch mee bezig![]()
Persoon zelf was heel aardig maar toch..vroeger moest je de nederlandse taal beheersen
awww..quote:
WTFquote:
Ik zou de dierenbescherming o.i.d. bellen...quote:Op maandag 4 april 2011 19:44 schreef pussywillow het volgende:
[..]
WTFSommige mensen... ik zou ze voor straf HAH geven.
"If its on paper, its the truth" -Mike "The Situation" Sorrentinoquote:Op maandag 4 april 2011 22:38 schreef sbientje het volgende:
haha zou het echt zijn? geloof ik niets van
quote:Leidenaar vindt berg niet bezorgde post
LEIDEN - Kratten vol niet bezorgde post haalde Leidenaar Ian Hutchings uit een papiercontainer op de hoek van de Lindestraat en de Pieter de la Courtstraat. Brieven van onder meer de Belastingdienst. Hij heeft geprobeerd het door de politie te laten ophalen, maar dat kwam hem op een paar uur cel te staan. ,,De politie zegt dat ik het maar weg moet gooien. Dat is toch crimineel?
Hutchings kan er nog steeds niet over uit. Twee weken terug wilde hij op zondag wat oude kranten in de container doen en vielen er een paar ongeopende enveloppen van de Belastingdienst uit. ,,De container was overvol; het viel zo in mijn handen. Post die door een bezorger van Sandd in december in de Leidse binnenstad rondgebracht had moeten worden.
Hij begon te graven en diepte zo een enorme stapel brieven op. Naast een zestigtal blauwe enveloppen vond hij stapels post van de ING, de Rabobank, de Sociale Verzekeringsbank, de Universiteit Leiden, het Zuid-Hollands Landschap. Behalve de brieven kwam er een krat vol tijdschriften uit de container. ,,En daar zitten erbij die 14,50 euro per stuk kosten.
Na zijn vondst belde Hutchings 112. ,,Omdat ik wist dat het gesprek dan geregistreerd zou worden. Hij werd doorverbonden met het bureau - aan de Vijf Meilaan volgens mij - en kreeg te horen dat hij de post maar weer moest weggooien. ,,Maar dat mag toch niet? Die bankafschriften, bijvoorbeeld, daar moeten mensen 2,50 voor betalen als ze hem kwijt zijn. Sandd, geschokt door het nieuws, geeft Hutchings volkomen gelijk.
De politie bevestigt dat Hutchings is aangehouden, maar heeft er een andere lezing bij. Hij meldde zich in het Plantsoen bij agenten die met iets anders bezig waren. Volgens de politie schreeuwde de Leidenaar alleen maar, beledigde hij agenten en weigerde hij weg te gaan. Daarom is hij opgepakt. Van zijn verhaal over post begreep de politie niets.
Bron: Leidsch Dagblad
http://www.tntpost-nieuwenaam.nl/quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:38 schreef Bloemhof het volgende:
Kreeg net een brief over de naamsverandering van TNT, maar nuttig was die brief ook weer niet
www.tntpost.nieuwenaam.nl
2 jaar? In Lelystad gaan op 20 juni de eerste 15 eruit, die zijn dan 20 juni 2012 officieel ontslagen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef tntster het volgende:
velen kunnen de nieuwe naam van hun bedrijf zien...hun bedrijf dat ze het liefst weg wil hebben en waar de meesten over 2 jaar niet meer werken...so sad
Of Bol.com die de verpakkingen iets kleiner maakt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:38 schreef carboni het volgende:
Wensenlijstje:
* tassen waar bol.com zonder kreuken in kan
(binnen)Tassen moeten groter, het is niet alleen bol.com. Ook ECI, de Slegte en nog vele anderen. Het is gewoon het exacte maximum wat verstuurd mag worden als brief.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of Bol.com die de verpakkingen iets kleiner maakt.
Truien en poloshirts met lange mouwen zijn wel ideaal, zeker bij dit weer
en zowel postnl.nl als het post.nl domeinnaam is in handen van een merkenregistratiebureau genaamd Matchmark B.V.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk de laatste. Postned is namelijk al een bestaand bedrijf.
Opvallend is dat de website: http://www.post.nl een vrijwel lege pagina laat zien, terwijl je zou verwachten dat de site door zou verwijzen naar TNT Post
En dit is het logoquote:Nice Classification: 9
List of goods and services Computer apparatus; computer network hardware and computer network software; computer programs; computer hardware and software, including for electronic and digital processing, dispatching, franking and payment with regard to post, packages and other commodity flows; apparatus for franking control; apparatus for data processing; video and sound recordings; electronic and digital publications, on data carriers or otherwise.
Nice Classification: 16
List of goods and services Paper, cardboard and goods made from these materials, not included in other classes; printed matter; postage and franking stamps; franking machines; office requisites (other than furniture); photographs; plastic materials for packaging (not included in other classes).
Nice Classification: 35
List of goods and services Dissemination of advertising matter and compilation of printed advertising material; direct mail; providing information relating to direct marketing; rental of advertising space; commercial information; opinion polls; office functions relating to post-room operations; business administration; office functions; personnel recruitment; personnel management consultation; mail order services; loyalty programs, namely the organization and supervision of promotional activities intended to promote sales; business mediation with regard to the purchase and sale of goods and providing of services; organization of fairs and exhibitions for commercial or advertising purposes; providing of information with regard to the aforesaid services.
Nice Classification: 36
List of goods and services Financial services; insurance; insurance of documents, goods and consignments of valuables; collection on delivery and payment to senders of money relating to returned consignments; collection of money, including transport costs; safekeeping of securities and valuables in safes; issue of postage and franking stamps and tokens of value; financial transactions in connection with e-commerce providing opportunities for saving as a way to boost sales; providing of information relating to the aforesaid services.
Nice Classification: 38
List of goods and services Telecommunications, including secure signal transmission and the transmission of messages and information via electronic or digital channels; electronic or digital transmission of documents and messages; digital and electronic transmission of sound, text and/or images providing of telecommunication networks, including for tracking and tracing of post, packages and other commodity flows (tracking and tracing), the exchange of messages with senders and consignees and electronic invoicing and payment; leasing access time to a computer database; providing of information relating to the aforesaid services.
Nice Classification: 39
List of goods and services Transport and storage; security transport; transport of valuables; packaging of goods; message delivery; courier services; courier services; dispatching, including collection, addressing, franking and processing of post and packages; tracking and tracing of post and packages and other commodity flows (tracking and tracing); mediation with regard to the rental and leasing of vehicles; providing of information relating to the aforesaid services.
Nice Classification: 42
List of goods and services Computer programming; computer software design; maintenance and updating of computer software; converting data from physical into electronic documents.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:38 schreef carboni het volgende:
Gezien het assortiment aan huidige bedrijfskleding (geen lange mouwen overhemden, geen truien) zal ik nog lang in TNT truien en overhemden lopen. Oh en als de nieuwe naam zoiets als E Post, superpost whatever is, dan in compleet TNT outfit.
PTT Post FTW
Wensenlijstje:
* tassen waar bol.com zonder kreuken in kan
* truien, lange mouwen
* geen kutnaam
* PTT Post
* geen blauw (vsp/sandd)
* geen geel (dhl)
Ik heb ze wel, maar ze zijn sinds een jaar niet meer te bestellen. Dus dikke kans dat bij nieuwe naam er geen truien te zijn bestellen in nieuwe huisstijlquote:Op woensdag 6 april 2011 11:09 schreef maikel112 het volgende:
[..]
Ik heb wel TNT truien als postbezorger, waarom jij niet??
3of2 letters met een permanent marker, bijna te makkelijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:36 schreef rub3n het volgende:
Ik zie de link niet tussen PostNL en PostaNaaL?
Eens, dat logo is nog tien keer erger (kan me haast niet voorstellen dat dat het logo wordt, zo'n inspiratieloos ding).quote:
Te lang en de waarheid is tegenwoordig "PostNL uw pakketten ergens in de voortuin want de bel deed het niet"quote:Op woensdag 6 april 2011 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
PostNL, uw post en pakketten van brievenbus tot bel
quote:Op woensdag 6 april 2011 14:16 schreef carboni het volgende:
[..]
Te lang en de waarheid is tegenwoordig "PostNL uw pakketten ergens in de voortuin want de bel deed het niet"
Onze salarisstrookjes zijn het koninklijke al kwijt en ik denk niet dat de koningin wil geassocieerd worden met die falers.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:29 schreef rub3n het volgende:
Ik geloof er niks van dat dat logo het wordt. Dat kroontje zal er namelijk ongetwijfeld weer in komen.
kan me niet schelen wat het voor moet stellenquote:Op woensdag 6 april 2011 14:30 schreef carboni het volgende:
[..]
Onze salarisstrookjes zijn het koninklijke al kwijt en ik denk niet dat de koningin wil geassocieerd worden met die falers.
Kan me herinneren dat bij TPG-->TNT die kroon al niet meer zeker was.
Dat logo moet geloof ik een zegelstempel voorstellen, zoiets:
[ afbeelding ]
+1, is mooi logo, mooie naam en veel mensen noemden TNT Post nog steeds PTT. Dan heb je meteen al een stuk bekendheid wat ook weer veel geld scheelt. Plus zijn er nog steeds veel dingen waar PTT of TPG opstaat zoals veel frankeerautomaatstempels, port betaald enveloppen, rolcontainers, smo bakken etc, zelfs het domein pttpost.nl hebben ze nog.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:54 schreef rub3n het volgende:
Ach het logo kan mij ook niet schelen. Ik denk ook niet dat we PostNL of PostNed, of MailNL ofzo gaan heten. Ik geloof er niet in.
Ik hoop dat we gewoon teruggaan naar PTT of TPG!
Hier niet meer sinds een maandquote:Op woensdag 6 april 2011 15:15 schreef pussywillow het volgende:
Ach ja, de meeste brievenbussen zijn toch nog roodWaarom niet. Maar dat zal wel veel te efficiënt zijn.
Dacht dat wij een van de laatsten waren met het vervangen van de rode brievenbussen.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:15 schreef pussywillow het volgende:
Ach ja, de meeste brievenbussen zijn toch nog roodWaarom niet. Maar dat zal wel veel te efficiënt zijn.
T5, Trafic ring omhoogduwen linksboven, Caddy: hele pook naar beneden rechtsondering, Kangoo Ring omhoog, rechtsonderin. Elke keer weer zoekenquote:Op woensdag 6 april 2011 21:52 schreef Think_Pad het volgende:
Ik moest vandaag een route rijden met een VW Transporter. Ik mocht deze keer rijden (had iemand mee die mij ging leren hoe de route moest). Ik de bus uit het parkeervak halen bij de vestiging, terwijl collega nog even wat rode bakken en buslichtingzakken ging pakken. Maar toen kon ik de achteruit versnelling niet vindenIk zat met de pook een beetje rechtsonderin te roeren, maar er gebeurde niks. En dat dopje zat ook niet op de pook, dus ik kon ook niet kijken. Bleek dat hij linksbovenin zat
Auto reed verder wel fijn trouwens
Maar het merk NPost is niet geregistreerd.Oh en het twitteraccount @postnl is al geregistreerd sinds 22/3, zie net dat iemand vanavond ook nog postanal en postanaal heeft geregistreerd.quote:Op woensdag 6 april 2011 22:43 schreef martinnutjuh het volgende:
Als de Belgen gevolgd worden (bpost tegenwoordig) dan kom je uit op iets als NPost.
Ligt wel in het verlengde van PostNL en PostNed.
En wat het logo betreft:
Op alle uitingen de cirkeltjes met de T oranje inkleuren en klaar!
Zowiets dus:
[ afbeelding ]
Complete invoering van een nieuwe naam kan dan uitgevoerd worden met een pakje viltstiften of een paar rolletjes van deze stickertjes:
[ afbeelding ]![]()
Het domein npost.nl is geregistreerd door een bedrijf wat in ieder geval TNT Express onlangs nog bij de referenties had staan...
Altijd service nodig die dingenquote:Op woensdag 6 april 2011 22:20 schreef carboni het volgende:
[..]
T5, Trafic ring omhoogduwen linksboven, Caddy: hele pook naar beneden rechtsondering, Kangoo Ring omhoog, rechtsonderin. Elke keer weer zoeken
Klinkt trouwens als een heel goed onderhouden T5'je
Had ie ook deze
[ afbeelding ]
Oh ja we hebben ook nog een sprinter en een Renault Master kleppenhuurauto, die is geloof ik ook omhoog/rechtsboven, nooit in gereden.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:28 schreef lbeew het volgende:
[..]
Altijd service nodig die dingen.
sprinter overigens linksonder en ring omhoogmaar staat altijd wel op de pook eigenlijk.
Meestal is dat andersom bij die Fiat'squote:Op woensdag 6 april 2011 23:41 schreef rub3n het volgende:
Fiat'jes: GEEN IDEE, IK WEIGER ERIN TE RIJDEN
Banden aan de binnenkant versleten, hmm, komt me bekend voor.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:44 schreef carboni het volgende:
[..]
Meestal is dat andersom bij die Fiat's.
VIM was ze zo zat, dat nadat bij alle twee de Fiat's de banden aan de binnenkant tot aan het metaal waren afgesleten dat ie ze onmiddellijk heeft laten vervangen voor huurauto's totdat er Kangoo's kwamen.
De ene Kangoo heeft een betere remkarakteristiek dan de andere. De lekkerste die ik meegehad heb kwam helaas niet van ons eigen kantoor mag van een ander kantoor in ons VBG. Heb daarmee een keer mijn dienst afgemaakt toen ik met een Fiat gestrand was. Die Kangoo ging als de brandweerquote:
Dat is juist het ergste van die Kangoo's, als ze nou allemaal als een natte krant remden. Om te voorkomen dat een normale uitrol bij een rotonde een noodstop word moet je van elke kangoo op de vestiging gaan leren hoe ie remt.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Banden aan de binnenkant versleten, hmm, komt me bekend voor.
[..]
De ene Kangoo heeft een betere remkarakteristiek dan de andere. De lekkerste die ik meegehad heb kwam helaas niet van ons eigen kantoor mag van een ander kantoor in ons VBG. Heb daarmee een keer mijn dienst afgemaakt toen ik met een Fiat gestrand was. Die Kangoo ging als de brandweer
Oh ik lees het nu ook pas echt goed, ze zijn er op dezelfde manier achter gekomen. LOL weet niet waarom Telegraaf het dan op de voorpagina zet, maar ze zullen wel wat contacten hebben die het hebben bevestigd.quote:Op donderdag 7 april 2011 11:36 schreef pussywillow het volgende:
De krant zegt ook maar wat, het is toch niet alsof TNT dat zelf wereldkundig heeft gemaakt?Hoe leuk het ook is om op TNT te kankeren, het moet wel terecht zijn.
Ik zeg altijd gewoon de postquote:Op donderdag 7 april 2011 12:11 schreef carboni het volgende:
Het probleem met deze naam is de herkenbaarheid wanneer je hem uitspreekt.
Sta je bij een hek van een bedrijf en zeg je TNT weten ze meteen wie het is. PostNL bekt gewoon niet. Post nnnn elllll, post in hellll, had het dan post.nl genoemd.
De auto ziet er wel mooi uit. beter dan de vorig met zn "Sure we Can" op de zijdeur.
dan worden we meer kpn-ig.. vind oranje primaquote:Op donderdag 7 april 2011 14:55 schreef ellenatmars het volgende:
He jammer, video is inmiddels prive. Was wel benieuwd.
Dus we blijven in het oranje, gelukkig. Alhoewel groen ook een goede keuze was geweest (wel lichtgroen dan) vind ik.
Toen had ik het logo nog niet gezienquote:Op donderdag 7 april 2011 15:03 schreef sbientje het volgende:
[..]
dan worden we meer kpn-ig.. vind oranje prima
haha het ziet er een beetje uit als zo'n elektromonteursbusje iddquote:Op donderdag 7 april 2011 16:31 schreef Think_Pad het volgende:
http://binnenland.nieuws.nl/636860/tnt_post_wordt_postnl
Die stickering
Die oranje driehoek die erin zit komt mij trouwens ergens bekend van voor, iets van een reclame op TV![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |