abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 maart 2011 @ 22:40:46 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94021329

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over TNT Post<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 maart 2011 @ 22:42:00 #2
Maffe Fries
pi_94021394
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moest 'ie janken? Dan toch zeker om zijn eigen laffe optreden aan het einde! Zo zie je maar, als ze geen door de persvoorlichters voorgebakken lulpraatje paraat hebben zijn ze in ene nergens meer!
Het is in veel meer bedrijven zo dat het management niet helemaal weet wat er precies op de werkvloer gebeurt. Dat zie je wel in die programma's waar de baas undercover gaat
pi_94021426
Lente *O*

Wel een prima dagje weer. Lekker weer, op tijd klaar.

Bij mij is de HAH een zooitje overigens. De ene week wel genoeg en de andere wijk weer niet.
pi_94023980
mijn huis aan huis was vandaag heel krap. Had 3 en 5 over ofzo.. op zich prima, maar heb liever 10 stuks over,z eker als het zo'n dun ah-bladje is
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94024714
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is in veel meer bedrijven zo dat het management niet helemaal weet wat er precies op de werkvloer gebeurt. Dat zie je wel in die programma's waar de baas undercover gaat
Haha heb eindelijk het artikel terugvonden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ille-saneerder.dhtml
quote:
Dat zal toch niet mijn bedrijf zijn, dacht TNT-topman Peter Bakker toen hij naar het tv-programma Zembla keek. Ongelukkige postbodes vertelden over ruzies, roddel en achterklap op de werkvloer.

Het was eind oktober, duizenden banen stonden op de tocht bij TNT Post. Peter Bakker was voor velen niet meer die geinige, jonge topbestuurder die goede sier maakt met het bestrijden van honger in de wereld en die fan is van U2. Bono Bakker was de man die de oude trouwe postbodes ontsloeg.

Hij keek naar de uitzending met tranen in zijn ogen, zegt hij, terugblikkend aan de vergadertafel van het TNT-hoofdkantoor in Hoofddorp. Hij wist niet dat het zo erg was, dat de spanningen zo waren opgelopen in sommige van zijn postsorteercentra.
Weer veel mooi gelul over Mobility en zn hobby WFP.

Maar waarschijnlijk weet hij echt gewoon niks. Er zitten minstens 10 lagen tussen de postbode en Peter Bakker, met elke laag die zo liefst mogelijk alleen de positieve dingen naar boven laat sijpelen.
Eigenlijk zouden de postbodes een soort Klantfocus award moeten maken maar dan voor de meest mongolische actie's van hogerhand die het bedrijf geld kosten.. Ik nomineer AREA Noord-Oost voor het perse moeten laten aannemen van 25 postbezorgers op deze vestiging terwijl veel voltijdwerkers minuren hebben die 1 april worden kwijtgescholden. Als tweede nomineer ik de nieuwe stellages in depots om de tassen op te zetten. En als derde de gouwe ouwe de "multikar"

[ Bericht 7% gewijzigd door carboni op 13-03-2011 00:02:53 ]
pi_94037064
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 23:54 schreef carboni het volgende:

[..]

Haha heb eindelijk het artikel terugvonden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ille-saneerder.dhtml

[..]

Weer veel mooi gelul over Mobility en zn hobby WFP.

Maar waarschijnlijk weet hij echt gewoon niks. Er zitten minstens 10 lagen tussen de postbode en Peter Bakker, met elke laag die zo liefst mogelijk alleen de positieve dingen naar boven laat sijpelen.
Eigenlijk zouden de postbodes een soort Klantfocus award moeten maken maar dan voor de meest mongolische actie's van hogerhand die het bedrijf geld kosten.. Ik nomineer AREA Noord-Oost voor het perse moeten laten aannemen van 25 postbezorgers op deze vestiging terwijl veel voltijdwerkers minuren hebben die 1 april worden kwijtgescholden. Als tweede nomineer ik de nieuwe stellages in depots om de tassen op te zetten. En als derde de gouwe ouwe de "multikar"
Of die Bakker is een leugenaar, of het is een ongelooflijk naieve man. Hij geeft toe dat hij geen idee heeft van wat er gebeurt op de werkvloer, en gaat er kennelijk van uit dat de lagere managers die aan hem rapporteren hem het hele verhaal vertellen. En het is volgens mij ook een enorme narcist die zich liever bezighoudt met zichzelf te profileren als de grote weldoener (met zijn held Bono als zijn grote voorbeeld) dan met het op een gedegen manier leiden van een bedrijf. Maar alles wat wij postbodes zeggen kan natuurlijk nooit waar zijn, anders had hij nooit de Trouw Duurzaamheidsprijs gewonnen. Yeah, right!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_94037456
Gister was een prima dagje! Helemaal niet koud, kreeg het op een gegeven moment zelfs zo warm dat ik m'n jas uit wou doen, maarja dan loop ik in een trui over straat en dat ziet er zo raar uit :P

Had ook maar weinig post, 4 zakken. Normaal is het 6 a 7, en met extreme drukte (KNJ) 10 - 12

HAH was ook goed vast te houden, had 3 HAH.

Nu nog maar 2x lopen en dan ben ik weg als zaterdagbezorger, en rijd ik alleen nog maar doordeweeks collectie *O*
pi_94050913
tvp
  zondag 13 maart 2011 @ 20:39:14 #9
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_94063779
Zo het was een mooie dag in de Efteling
TNT post familiedag 2011, is wat mij betreft geslaagd!
pi_94069245
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:45 schreef Think_Pad het volgende:
Gister was een prima dagje! Helemaal niet koud, kreeg het op een gegeven moment zelfs zo warm dat ik m'n jas uit wou doen
inderdaad meteen een goed onderwerp.

Ik loop nu nog met de dubbele jas, daaronder een tshirt of tnt polo. Uiteraard op een dag zoals gisteren veel te warm. Het weer is soms erg wisselvallig, en weet daardoor niet wat ik aan moet trekken. Binnenkort sowieso de jassen uit elkaar halen, en dan denk ik over op de buitenjas zonder de voering), met daaronder iets wat warmer is dan een tshirt/polo.
pi_94069291
ik loop zelfs in de winter in mijn buitenjas zonder voering met daaronder ene polo :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94071262
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:49 schreef sbientje het volgende:
ik loop zelfs in de winter in mijn buitenjas zonder voering met daaronder ene polo :D
Ik zag een tijd terug een collega fietsen met tnt-polo (korte mouwen) terwijl ik gewoon de dubbele jas aan had, I lol'd.
pi_94096007
LOL dubbele jas?

Ik heb gewoon zo'n dun (winddicht) jasje, volgens mij kan er nog een voering in maar die heb ik niet gekregen :X ? Maar jas was ook niet nieuw :P

Dat is ook het enige wat ik qua kleding heb trouwens, oja ook nog 2 (!!) regenjassen :')
pi_94098825
vandaag vor het eerst zonder jas bezorgd dit jaar :) Was goed te doen! Was wel met de auto hoor :)
pi_94108247
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:34 schreef Think_Pad het volgende:
LOL dubbele jas?

Ik heb gewoon zo'n dun (winddicht) jasje, volgens mij kan er nog een voering in maar die heb ik niet gekregen :X ? Maar jas was ook niet nieuw :P

Dat is ook het enige wat ik qua kleding heb trouwens, oja ook nog 2 (!!) regenjassen :')
Dubbele jas bedoel ik: die winddichte die jij ook hebt, inclusief de voering. Is niet bizar vreemd hoor. Misschien was het voor mij ietsje te warm, maar voor mijn collega dr outfit vond ik het wel iets té.
pi_94120716
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:33 schreef sbientje het volgende:
vandaag vor het eerst zonder jas bezorgd dit jaar :) Was goed te doen! Was wel met de auto hoor :)
Doe ik nu al 2 zaterdagen:)
pi_94135955
haha nu op de frontpage, TNT werkt samen met Italiaanse maffia
pi_94136681
Ik heb altijd gedacht dat TNT een Amerikaans bedrijf was, maar het blijkt gewoon Nederlands te zijn.
Waar ik dat dan weer vandaan haal :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_94137275
Van wiki: Het Nederlandse bedrijf is ontstaan in 1998 toen het afgesplitst werd van KPN, dat in 1996 het oorspronkelijk Australische TNT (Thomas Nationwide Transport, opgericht door Ken Thomas in 1946) had overgenomen.

Wat ik begrepen heb is dat het merendeel van de aandeelhouders Amerikaans is.
pi_94137457
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:13 schreef Smeich het volgende:

Wat ik begrepen heb is dat het merendeel van de aandeelhouders Amerikaans is.
Aha, dan heb ik een selectief gehoor. :P
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_94141447
Ik begin binnenkort weer bij tnt. Nu heb ik een nieuw personeelsnummer gekregen en begin ik weer in schaaljaar 0. Klopt dat wel? Ik moest er 3 maanden en een dag uit, maar zou het toch wel vreemd vinden als ik dan ineens weer in schaaljaar 0 moet beginnen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:18:20 #22
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94141909
Ik loop op dagen als vandaag gewoon in die polo, als het te warm wordt gaat er gewoon een wat fijner zittend tshirt aan.
Alleen bij erge regen of extreme kou (onder vriespunt/gure wind) doe ik die jas aan trouwens, heb het niet zo snel koud. :+

Donderdag weer fijn het prijzencircus van de V&D a 192 gram per boekje. ;(
pi_94142000
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:18 schreef Lastpost het volgende:
Ik loop op dagen als vandaag gewoon in die polo, als het te warm wordt gaat er gewoon een wat fijner zittend tshirt aan.
Alleen bij erge regen of extreme kou (onder vriespunt/gure wind) doe ik die jas aan trouwens, heb het niet zo snel koud. :+

Donderdag weer fijn het prijzencircus van de V&D a 192 gram per boekje. ;(
ik hoorde het ja. Ik ga dus lekker niet werken donderdag :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:23:45 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94142135
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:20 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik hoorde het ja. Ik ga dus lekker niet werken donderdag :D
Die optie had ik liever ook gehad, misschien zet m'n griepje nog wel door. :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 maart 2011 @ 14:25:17 #25
Maffe Fries
pi_94142192
Alvast sterkte gewenst
pi_94142739
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:23 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Die optie had ik liever ook gehad, misschien zet m'n griepje nog wel door. :+
zal ik even in je gezicht hoesten? ;)
pi_94144429
Ach "Nederlands" bedrijf. TNT Post is redelijk Nederlands, TNT Express is zeer internationaal met een hoofdkantoor in Hoofddorp
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:28:41 #28
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94147227
Aanstaande zaterdag voor de eerste keer met optivo werken, ben benieuwd. Krijg er sowieso een uurtje bij met m'n vaste dienst vanwege extra voorbereidingswerkzaamheden, waar ik wel blij mee ben. :P
Nothing is what it seems
pi_94152615
Achter in de week moet ik mee met een TNT pakket-medewerker omdat ik gesolliciteerd heb op een parttime baan (ongeveer 16 uur in de week) als pakket-medewerker.
Ik heb een soort van informatiepakket meegekregen wat ik door moet nemen, aan de hand hiervan wordt er een theorie toets afgenomen en deze moet je voldoende halen.

Nu is mijn vraag wat voor soort vragen kan ik in tijdens deze toets verwachten? En is het moeilijk?

Dat informatiepakket bestaat uit 200 bladzijdes wat ik natuurlijk niet allemaal door kan gaan lezen.

Wat verdien je al 22jarige eigenlijk? Heb me laten vertellen dat ik onder de CAO transport val, kan alleen nergens vinden wat het uurloon is?

het minimum uurloon voor een 22 jarige weet ik wel!
pi_94176521
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 18:36 schreef poiuytr het volgende:

Ik heb een soort van informatiepakket meegekregen wat ik door moet nemen, aan de hand hiervan wordt er een theorie toets afgenomen en deze moet je voldoende halen.

Nu is mijn vraag wat voor soort vragen kan ik in tijdens deze toets verwachten? En is het moeilijk?

Dat informatiepakket bestaat uit 200 bladzijdes wat ik natuurlijk niet allemaal door kan gaan lezen.

Is dat een toets over hoe je met de handterminal om moet gaan?

Destijds vond ik hem niet moeilijk, maar er waren wat chauffeurs die hem niet hadden gehaald.
Merendeels had hem in een keer gehaald.
pi_94176798
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 00:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Is dat een toets over hoe je met de handterminal om moet gaan?

Destijds vond ik hem niet moeilijk, maar er waren wat chauffeurs die hem niet hadden gehaald.
Merendeels had hem in een keer gehaald.
Ja geloof van wel, weet niet of ze daar nog meer toetsen hebben. Moet dus wel te doen als ik het lees. Heb al paar dagen met dat ding gewerkt.
pi_94179718
Hier werd ook een schriftelijke toets over Optivo gehouden toen ik een half jaartje vrijwel fulltime werkte. Ben er mooi onderuit gekomen door me die dag niet op te geven :P
pi_94201669
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 07:35 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier werd ook een schriftelijke toets over Optivo gehouden toen ik een half jaartje vrijwel fulltime werkte. Ben er mooi onderuit gekomen door me die dag niet op te geven :P
Haha die hadden ze hier ook aan de zaterdagmedewerkers gegeven, vragen over SMO, SMK E-Sort, vossen enzo Ook een vraag waar je je bakje met elastieken moest neerzetten. Niemand die het haalde. Meeste vos'ten ook helemaal niet. :') Ook nooit meer wat over gehoord.
Echt sneuheid tot infinity aangezien ze zoveel nieuwe mensen binnen halen en geen cent aan opleiding willen besteden.
pi_94204913
Grrrr net aan het werk geweest bij Collectie, kreeg ik weer een hele papierwinkel mee die ik moest invullen (contract, verklaring omtrent gedrag, en een belastingpapiertje).

Die 1e lijkt me logisch, geen probleem mee
Die 2e (VOG) heb ik in oktober 2010 al bij ze ingeleverd toen ik bij bezorgen ging werken, dus ik zei dat tegen m'n TC Collectie, hij ging ff bellen, en toen bleek dat ik het weer opnieuw moest aanvragen. Gelukkig krijg ik het vergoed, maar het is wel onhandig, moet ik weer afspraak maken op gemeentehuis enzo :O

En die laatste heb ik toen in oktober ook al ingevuld, maarja zal wel komen omdat ik nu bij Collectie weer andere CAO krijg

En ik keek even op het rooster, en zag dat ik volgende week weer met iemand mee moest rijden tijdens Collectie :'( Ik heb nu al 6x met iemand meegereden / iemand meegehad, ik mag toch hopen dat ik binnenkort alleen mag ;( Volgende week is wel een andere route overigens.
pi_94210029
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Think_Pad het volgende:
Grrrr net aan het werk geweest bij Collectie, kreeg ik weer een hele papierwinkel mee die ik moest invullen (contract, verklaring omtrent gedrag, en een belastingpapiertje).

Die 2e (VOG) heb ik in oktober 2010 al bij ze ingeleverd toen ik bij bezorgen ging werken, dus ik zei dat tegen m'n TC Collectie, hij ging ff bellen, en toen bleek dat ik het weer opnieuw moest aanvragen. Gelukkig krijg ik het vergoed, maar het is wel onhandig, moet ik weer afspraak maken op gemeentehuis enzo :O

En die laatste heb ik toen in oktober ook al ingevuld, maarja zal wel komen omdat ik nu bij Collectie weer andere CAO krijg

En ik keek even op het rooster, en zag dat ik volgende week weer met iemand mee moest rijden tijdens Collectie :'( Ik heb nu al 6x met iemand meegereden / iemand meegehad, ik mag toch hopen dat ik binnenkort alleen mag ;( Volgende week is wel een andere route overigens.
6 keer meerijden?? Hahaha jullie vestiging heeft zeker geld over, hier doen ze al vrekkig over een uurtje meerijden met iemand die een route nog niet kent. Nieuwe medewerkers krijgen hier echt hooguit 3 keer meerijden.
pi_94239032
Ik heb begin februari voor het laatst bij TNT gewerkt. Weten jullie wanneer mijn opgebouwde vakantiegeld betaald wordt? Is dat gewoon volgende week, samen met mijn laatste salaris?
pi_94240340
Eind mei lijkt me
pi_94242346
Vakantiegeld wordt altijd in mei uitbetaald ja.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:51:22 #39
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94244664
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:06 schreef xxiessiexx het volgende:
Vakantiegeld wordt altijd in mei uitbetaald ja.
Gaat een leuk bedragje worden. :9
Nothing is what it seems
pi_94245260
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:18 schreef Think_Pad het volgende:

Mijn TC vertelde me onlangs dat dat VOG gedoe miv dit jaar was afgeschaft!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_94245330
Potverdrie, dat was een pittig dagje vandaag met dat prijzencircus. Ik had vandaag twee wijken, met in totaal 12 tassen! :(
pi_94247537
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is volgens mij nog een proef, maar een slechte zaak imo.
pi_94248798
Gisteren pakketje laten versturen naar postbus van ons. Aangezien ik moest werken vandaag en ik niet thuis zou zijn denk ik, na het werk effe pakketje mee naar huis nemen. Dus ff postbus legen en daar zat kennisgeving in. Ik naar de balie met die kennisgeving, nee hoor pakketje is er niet hier.

Kan toch wel heel erg moe worden van dit bedrijf waar ik voor werk. -O-
lama
pi_94249683
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:04 schreef carboni het volgende:

[..]

Is volgens mij nog een proef, maar een slechte zaak imo.
Hier is het blijkbaar nog niet zo :')

Moest vandaag trouwens alleen rijden :D Jongen met wie ik mee zou rijden was gister al was grieperig en had zich vandaag ziekgemeld. Ging prima :) Alleen vergeten de productlocatie barcode te scannen in de vestiging zelf haha O-) _O-
pi_94251065
Over opleiding en routes:

Ik heb een keer een route zelf moeten rijden en pas de week erop opleiding ervoor gekregen. hehe
lama
pi_94260224
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:14 schreef carboni het volgende:

[..]

Haha die hadden ze hier ook aan de zaterdagmedewerkers gegeven, vragen over SMO, SMK E-Sort, vossen enzo Ook een vraag waar je je bakje met elastieken moest neerzetten. Niemand die het haalde. Meeste vos'ten ook helemaal niet. :') Ook nooit meer wat over gehoord.
Echt sneuheid tot infinity aangezien ze zoveel nieuwe mensen binnen halen en geen cent aan opleiding willen besteden.
Die test zou er bij ons ook komen, werd ook aangekondigt bij het Optivovergaderingspraatje, verder nooit meer wat van gehoord.
pi_94284072
Wat gebeurt er trouwens als je tekort aan HAH hebt? Ik heb dat opgegeven op mijn raport, maar dat hoef ik toch niet zelf de volgende dag te bezorgen??
pi_94285166
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:44 schreef Warren het volgende:
Wat gebeurt er trouwens als je tekort aan HAH hebt? Ik heb dat opgegeven op mijn raport, maar dat hoef ik toch niet zelf de volgende dag te bezorgen??
Degene die de volgende dag die wijk loopt moet dat normaalgesproken bezorgen.
pi_94304424
Pff, ik ben gesloopt. Drie wijken, 15 tassen met post. Er was HAH van de gemeente (dus overal bezorgen, ook bij mensen met een sticker), een of andere gids á 190 gram per stuk, en veel dikker dan de Prijzencircusfolder. Ben van 11:00 tot 18:00 bezig geweest (ja, ik weet dat je officieel maar tot 17:00 "mag" bezorgen, maar niemand wordt er blij van als ik een halve wijk op het steunpunt laat staan, ik zelf ook niet :P), terwijl je die wijken normaal in een uur of vier echt wel af hebt. En dan ook nog de hele middag regen. :(

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Afgeschaft? Nou, bij ons niet. Ik ben in februari in dienst getreden en moest er gewoon een aanvragen...

[ Bericht 9% gewijzigd door pussywillow op 18-03-2011 19:50:03 ]
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94306966
Iemand de digitale loonstrook al?
pi_94307193
O ik heb hem wel! :)

10,530 % Salaris 1526,00

22 geworden deze maand. Dat scheelt even!:)

Over mijn overuren uiteraard nog oude uurloon. Volgende maand ga ik wel omhoog dus! :)
pi_94308437
Domme vraag waarschijnlijk, maar hoe kom je aan zo'n digitale loonstrook? Moet je je daar ergens voor aanmelden? :o
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94314529
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:48 schreef pussywillow het volgende:
Domme vraag waarschijnlijk, maar hoe kom je aan zo'n digitale loonstrook? Moet je je daar ergens voor aanmelden? :o
Internetbankieren, bij Rabobank heet het notabox
pi_94326502
Ah, ik zie het! Kan me alleen niet aanmelden, omdat ik een registernummer nodig heb en dat heb ik niet :') Dat staat op je salarisstrook. Hopelijk komt die dan volgende week met de post.
pi_94329948
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:24 schreef pussywillow het volgende:
Ah, ik zie het! Kan me alleen niet aanmelden, omdat ik een registernummer nodig heb en dat heb ik niet :') Dat staat op je salarisstrook. Hopelijk komt die dan volgende week met de post.
Wordt dit je eerste loonstrook dan?
pi_94330681
Wat een lekker dagje zegje. Perfect weer!
pi_94330729
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:41 schreef rub3n het volgende:

[..]

Wordt dit je eerste loonstrook dan?
Ja. Ik werk al sinds december voor TNT, maar tot eind februari heb ik via het uitzendbureau gewerkt.

Volgens mijn eigen administratie heb ik de afgelopen 4 weken 60 uur gewerkt, maar ik heb een contract voor 40 uur (10 uur per week). Ben benieuwd of ze die meeruren dan gewoon uitbetalen, en of die uren überhaupt zijn blijven staan of dat ze misschien vinden dat ik te lang over de wijken heb gedaan en de extra tijd er gewoon weer afhalen (toen ik via het uitzendbureau werkte werden alle uren altijd gewoon goedgekeurd door de TC en uitbetaald). Ik vraag me eigenlijk ook af of ik überhaupt salaris ga krijgen, of dat er weer eens ergens iets fout is gegaan, daar zie ik ze ook nog voor aan :P Maar goed, we zullen wel zien.
pi_94334152
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat een lekker dagje zegje. Perfect weer!
Hier ook, heerlijk!

Had ook maar 4,5 zak post, dus was aardig snel klaar :D
pi_94338076
Vrijdag testen bij TNT allemaal makkelijk doorlopen, 94% van de vragen goed. Kan nu dus mooi alleen rijden :) Laat de zomer maar komen, super baantje dit :)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:10:50 #60
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_94342901
Hier was het ook een heerlijk dagje, en ik had zelf weinig post dus was vroeg klaar.
Maar ik zag int depot een briefje hangen met iets over winstuitkering,, alleen snapte ik het niet zo.
Klopt het nu dat ik (zaterdagwerker) in juni 1.5% van jaarbasis extra krijg?? zou wel leuk zijn :)
pi_94343267
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:10 schreef np101 het volgende:
Hier was het ook een heerlijk dagje, en ik had zelf weinig post dus was vroeg klaar.
Maar ik zag int depot een briefje hangen met iets over winstuitkering,, alleen snapte ik het niet zo.
Klopt het nu dat ik (zaterdagwerker) in juni 1.5% van jaarbasis extra krijg?? zou wel leuk zijn :)
Ja 1,5% over het jaarsalaris in 2010 (het bedrag zoals het op je jaaroverzicht staat). Houd niet echt over. Al word het bij mij dit jaar een stuk meer, verwacht zon 99 euro. Toch 70 euro meer.
Mei-Juni worden hier zowiezo erg leuk. Verwacht zo'n 700 euro vakantietoeslag, 550 van de belasting, die winstuitkering plus dan nog wat ik extra verdien in de zomervakantie.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:23:50 #62
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_94343444
Ow oke
Dankje voor de info. ;-)
pi_94343486
wat een rukdag! we hadden voor het eerst het huis aan huis samengevoegd gekregen. Om iedere bundel (die varieerden van 13 tot 19 stuks) zaten 2 van die witte plastic stroken, en voorop een pakbon. Superonhandig. Ik had ook nog superveel flats dus dat schoot echt totaal niet op zo.

Verder bleek er om half 2 ineens iemand ziek te zijn gemeld (neit goed doorgegeven) dus toen heb ik er nog een extra wijk bijgenomen. Was pas om 10 voor 6 klaar met bezorgen :r
pi_94344730
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:24 schreef sbientje het volgende:
wat een rukdag! we hadden voor het eerst het huis aan huis samengevoegd gekregen. Om iedere bundel (die varieerden van 13 tot 19 stuks) zaten 2 van die witte plastic stroken, en voorop een pakbon. Superonhandig. Ik had ook nog superveel flats dus dat schoot echt totaal niet op zo.
Met de stakingen hadden wij ook HAH van VSP uit Nieuwegein. Die pakbonnen zijn irritant ja, heb je een halve tas vol met oudpapier. Die plastic banden waren ook kut om los te trekken in de kou en veel te dunne bundeltjes.
pi_94352443
Wij krijgen de HAH altijd samengevoegd aangeleverd. Vind het wel handig; bundel HAH, 1 of 2 bundels post erop en lopen maar. Die bandjes zijn wel irritant ja, vooral als je al de hele dag in de regen hebt lopen bezorgen en je met je verkleumde handen al scheldend pogingen doet om ze los te trekken :P

Maar als je het niet samengevoegd krijgt aangeleverd is dat toch superonhandig? Dan moet je het eerst zelf samenvoegen ofzo? Of je moet met zo'n schoudertas gaan lopen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 maart 2011 @ 22:48:21 #66
Maffe Fries
pi_94352595
Er zijn nog steeds HAH-diensten op de kantoren. Werkt prima. 20 tot 25 folders en dan een elastiekje er om heen. Veel beter dan die bandjes
pi_94353008
Och, als die bandjes het enige probleem zijn :P Je kunt natuurlijk ook zo'n mes meenemen vanaf het kantoor.

Wat ik trouwens las over die winstuitkering: die krijg je als je op 31 december 2010 langer dan 6 maanden in dienst was. Bij korter dan 1 jaar in dienst is de winstuitkering 1%, en bij langer dan 1 jaar in dienst is het 1.5%.
pi_94354346
Die bandjes trek ik altijd kapot met m'n fietssleutels *)
pi_94356007
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:56 schreef pussywillow het volgende:
Och, als die bandjes het enige probleem zijn :P Je kunt natuurlijk ook zo'n mes meenemen vanaf het kantoor.

Wat ik trouwens las over die winstuitkering: die krijg je als je op 31 december 2010 langer dan 6 maanden in dienst was. Bij korter dan 1 jaar in dienst is de winstuitkering 1%, en bij langer dan 1 jaar in dienst is het 1.5%.
Dat is de postbezorgers CAO.
quote:
Uitkering

Zoals gebruikelijk wordt de winstuitkering in juni uitgekeerd aan alle medewerkers die vallen onder de cao voor Mail Nederland, de cao Pakketservice en de cao voor zaterdagbestellers. Voor deze medewerkers is de winstuitkering 1,5% van het jaarsalaris.

Ook postbezorgers die op 31 december 2010 langer dan 6 maanden in dienst waren, krijgen over 2010 in juni een winstuitkering. De winstuitkering is 1% over het jaarsalaris als de postbezorger korter dan 1 jaar in dienst is op 31 december 2010 en 1,5% van het jaarsalaris als de postbezorger langer dan een jaar in dienst is op die datum.
Liever elastieken dan bandjes, al kan die machine beter vouwen dan sommige hier ;). Maar een mes zal wel binnenkort deel uitmaken van mijn standaarduitrusting.
pi_94409606
Vandaag payday!! :9
  maandag 21 maart 2011 @ 09:50:19 #71
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94410222
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:18 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag payday!! :9
*O*
Nothing is what it seems
pi_94411656
heb ff mijn salarisstrook bekeken. Het valt me nog mee, 15 overuren gemaakt toch nog.
pi_94420214
Die plasticbundeldingen trek je zo los. Bundel omdraaien, bij die "aansluiting" die draai je ff om en die trek je zo los dan.

Ik heb me loon nog niet. Wel mijn zorg/huurtoeslag haha.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2011 @ 14:53:03 #74
Maffe Fries
pi_94420361
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:50 schreef rub3n het volgende:
Die plasticbundeldingen trek je zo los. Bundel omdraaien, bij die "aansluiting" die draai je ff om en die trek je zo los dan.
Als je bundels van 50 tot 100 folders hebt is het geen probleem, maar als het allerlei bundels van 20 zijn dan sta je om de haverklap stil ...

Ga het maar eens doen bij wijken van 500 adressen ...
  maandag 21 maart 2011 @ 15:31:53 #75
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94421958
Dat digitaal loonstrookje werkt hier niet eens, alles netjes ingevuld zoals aangegeven en ik ben 'geweigerd'. _O-
pi_94426146
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:50 schreef rub3n het volgende:

Ik heb me loon nog niet. Wel mijn zorg/huurtoeslag haha.
het openkrijgen is het probleem ook niet, maar idd wat PSM zegt. Plus er zit nog zo'n pakbon voorop die je dan weer ergens moet laten.. echt heel onhandig
pi_94426209
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:31 schreef Lastpost het volgende:
Dat digitaal loonstrookje werkt hier niet eens, alles netjes ingevuld zoals aangegeven en ik ben 'geweigerd'. _O-
Terecht. Een echte postbode wil een papieren loonstrook, bezorgd door een collega!

Iemand hier al zijn salaris gehad? Volgens het lijstje in de OP zou vandaag de overschrijving door de ING plaatsvinden. Ik zit nota bene bij de ING, maar ik heb nog niets :(
pi_94426712
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Terecht. Een echte postbode wil een papieren loonstrook, bezorgd door een collega!

Iemand hier al zijn salaris gehad? Volgens het lijstje in de OP zou vandaag de overschrijving door de ING plaatsvinden. Ik zit nota bene bij de ING, maar ik heb nog niets :(
Ik krijg het altijd een dag later pas maarja ik zit bij de Rabobank.
pi_94426767
Ik heb ook nog niks, maar zit ook bij de Rabobank.

Wel een beetje een tegenvaller, trouwens. Ik ging ervan uit dat je, net zoals bij iedere normale werkgever, gewoon tegen het einde van de maand je salaris over die maand krijgt, maar volgens het lijstje in de OP krijg je bij TNT elke maand uitbetaald over de vorige maand :') Wat voor mij inhoudt dat ik alleen de laatste week van februari uitbetaald krijg, want toen is mijn contract ingegaan. Dat zet ook niet echt zoden aan de dijk ;(
pi_94427099
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:09 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb ook nog niks, maar zit ook bij de Rabobank.

Wel een beetje een tegenvaller, trouwens. Ik ging ervan uit dat je, net zoals bij iedere normale werkgever, gewoon tegen het einde van de maand je salaris over die maand krijgt, maar volgens het lijstje in de OP krijg je bij TNT elke maand uitbetaald over de vorige maand :') Wat voor mij inhoudt dat ik alleen de laatste week van februari uitbetaald krijg, want toen is mijn contract ingegaan. Dat zet ook niet echt zoden aan de dijk ;(
Nee, je krijgt je contracturen van deze maand plus je meeruren van vorige maand.
pi_94427692
Ah! Dat had ik niet uit het plaatje gehaald, maar ik had dan ook nog nooit van een emolument gehoord :P Dat is al iets minder vervelend, dan. Sterker nog, dat is natuurlijk de normale gang van zaken voor meeruren.

[ Bericht 13% gewijzigd door pussywillow op 21-03-2011 22:54:28 ]
pi_94448094
postbezorger bij ons krijgt na 3 keer tijdelijk contract dus geen vaste aanstelling. Ik vind dat toch zo gemeen. Die vrouw loopt al 3 jaar de poten onder haar lijf uit, 2 grote wijken per dag. En nu mag ze oprotten..
pi_94457951
Dat is wel kut :( Misschien mogen ze gewoon geen vaste contracten meer geven?

Er is salaris *O* Veel meer dan ik verwachtte. Nu heb ik wel bedacht dat mijn contracturen van februari er ook bij zitten (aangezien ik die toen niet heb gehad), maar dan nog is het veel. Ben wel benieuwd naar de salarisstrook.
pi_94461282
Hier ook salaris, wel minder dan ik verwachtte :{

Even wachten op de salarisstrook om te kijken wat ze gedaan hebben. Ik heb ook 2x in de week collectie erbij gedaan dus ik zou toch wel wat meer moeten hebben. Het is nu nog minder dan wat ik normaal met alleen postbezorgen heb.

Misschien dat ze die uren van collectie als overuren hebben geboekt, en dat ik ze pas later krijg uitbetaald. Wanneer zou dat dan zijn? Volgende maand zeker?
pi_94461533
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:50 schreef sbientje het volgende:
postbezorger bij ons krijgt na 3 keer tijdelijk contract dus geen vaste aanstelling. Ik vind dat toch zo gemeen. Die vrouw loopt al 3 jaar de poten onder haar lijf uit, 2 grote wijken per dag. En nu mag ze oprotten..
Maar ligt dat aan haar, of aan het beleid op jullie vestiging? Bij ons krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers in principe nog wel vaste contracten, als ze tenminste tevreden over je zijn. Als ze je te langzaam vinden of te lastig of als er heel veel klachten uit je wijk komen, dan wordt er vaak niet verlengd. En deeltijdwerkers (als in echte postbodes, itt bezorgers) worden hier sowieso niet voor vast aangenomen. Dat is beleid van hogerhand, omdat het juridisch erg lastig wordt om aan de ene kant postbodes te ontslaan, en aan de andere kant postbodes voor vast aan te nemen. In het geval van postbezorgers is dat kennelijk geen probleem }:| , omdat (volgens TNT) deze functies niet uitwisselbaar zijn.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:20:57 #86
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94466804
Wat heb ik toch een hekel aan dinsdagen met de Bijenkorf, H&M en 3 keer HAH.
Blij als deze middag erop zit, nog een halve wijk te gaan. }:| :D
pi_94466860
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar ligt dat aan haar, of aan het beleid op jullie vestiging? Bij ons krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers in principe nog wel vaste contracten, als ze tenminste tevreden over je zijn. Als ze je te langzaam vinden of te lastig of als er heel veel klachten uit je wijk komen, dan wordt er vaak niet verlengd. En deeltijdwerkers (als in echte postbodes, itt bezorgers) worden hier sowieso niet voor vast aangenomen. Dat is beleid van hogerhand, omdat het juridisch erg lastig wordt om aan de ene kant postbodes te ontslaan, en aan de andere kant postbodes voor vast aan te nemen. In het geval van postbezorgers is dat kennelijk geen probleem }:| , omdat (volgens TNT) deze functies niet uitwisselbaar zijn.
ik denk niet dat het aan haar ligt, nog nooit over een klacht gehoord. En ik hoor toch redelijk wat klachten langskomen :) Vind het wel idioot iig.
pi_94467899
Vind m'n salaris maar tegenvallen.
pi_94470031
bij mij ook iets minder dan gehoopt.
pi_94474060
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:20 schreef Lastpost het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan dinsdagen met de Bijenkorf, H&M en 3 keer HAH.
Blij als deze middag erop zit, nog een halve wijk te gaan. }:| :D
Ja, ik moet zeggen dat ik het ook wel aardig gehad heb voor vandaag :P Hele middag bezig geweest met drie wijken, vol met zware H&M gidsen en die belachelijke groene Bijenkorf-troep.

Nou ja, morgen beter 8-)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:39:01 #91
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_94476266
Heerlijk in de zon gelopen, met mijn eigen bodywarmer (Ik heb nog steeds geen fatsoenlijke jas of trui van TNT) wel positief commentaar gehad daarover, dus morgen weerzo! *O*
Leven en laten leven
pi_94512976
Na die drukke dag van gisteren was het vandaag wel ff relaxed! Morgen zal het wel weer druk worden, vooral in bepaalde wijken, ik zag nml al weer pallets vol Plus Magazine staan.

Hebben jullie ook zoveel brieven van Eredivisie Live voor niet bestaande straatnamen? Ik zag er vandaag tientallen voorbij komen!
pi_94514188
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na die drukke dag van gisteren was het vandaag wel ff relaxed! Morgen zal het wel weer druk worden, vooral in bepaalde wijken, ik zag nml al weer pallets vol Plus Magazine staan.

Hebben jullie ook zoveel brieven van Eredivisie Live voor niet bestaande straatnamen? Ik zag er vandaag tientallen voorbij komen!
Het erge is, dat de postcodes wel kloppen , maar de straatnamen niet. Die brieven moeten zijn bestemd voor de postcode en niet voor de straatnaam, dus eigenlijk kan je ze gewoon bezorgen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2011 @ 15:59:20 #94
Maffe Fries
pi_94514259
Of alles terugsturen en het bedrijf de opdracht geven het de volgende keer wel goed te doen :P
pi_94525715
Wij hadden een meerdere keren een prorail zending voor niet bestaande adressen, genoeg om een complete postzak vol retour te sturen. En ipv dat ze het bestand controleren, gebruiken ze dezelfde adressen gerust nog 4 keer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2011 @ 20:22:01 #96
Maffe Fries
pi_94525773
Ach ja, soms worden rekeningen ook naar lantaarnpalen gestuurd :P
pi_94526323
Heb dankzij TNT een nieuwe vriendin :@
Meisje van ander kantoor (komt post brengen naar ons kantoor) gaf me een keer een lift omdat het zo hard waaide en sindsdien is het best snel gegaan :@
pi_94563311
Hier ook een mini wijkje in de stad zelf. Waar heel veel huizen samengevoegd zijn. Heb je ook het zelfde probleem van massazendingen naar onbestaande adressen zelfs van de gemeente zelf! ;(

Morgen kom de heutetemeut van Optivo bij ons op de vestiging waarnemen. Yay \o/
pi_94563464
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:57 schreef TokenW het volgende:

[..]

Het erge is, dat de postcodes wel kloppen , maar de straatnamen niet. Die brieven moeten zijn bestemd voor de postcode en niet voor de straatnaam, dus eigenlijk kan je ze gewoon bezorgen.
oh die heb ik idd ook gezien. Verkeerde straat, maar goede naam en goede postcode. Dan bezorg ik ze gewoon hoor
pi_94579790
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:17 schreef loonytik het volgende:
Hier ook een mini wijkje in de stad zelf. Waar heel veel huizen samengevoegd zijn. Heb je ook het zelfde probleem van massazendingen naar onbestaande adressen zelfs van de gemeente zelf! ;(

Morgen kom de heutetemeut van Optivo bij ons op de vestiging waarnemen. Yay \o/
We werken hier nu al zowat een jaar met Optivo, maar ze blijven ons lastig vallen met die suffe audits. Dan zie je weer twee gewichtigdoenende heren met clipboards rondlopen die ons een beetje begluren, en dan is het weer zover. En zodra ze weg zijn is het weer business as usual. En volgens mij kunen we sowieso wel kappen met dat Optivo, want zelfs de leiding op de vestiging heeft kennelijk wel door dat het niet werkt. We vossen in een Carre en we hebben (soms) een postverdeler, maar dat is het dan ook. Er is veel tijd gestoken in het maken van verschillende draaiboeken voor de scenarios, maar die zijn nog nooit gebruikt. Dus met het ophangen van de briefjes waarop staat "vandaag is het maatwerk rustig" zijn ze ook al lang opgehouden, want het had toch geen consequenties. Aan de lijnen op de vloer heeft niemand een boodschap, je mag gewoon kletsen met elkaar, en ik draag al maanden geen zichtbaar legitimatiebewijs meer. En de teamcoach zou zogenaamd steeds op de werkvloer aanwezig moeten zijn, maar die verschuilt zich doorlopend in z'n kantoortje. Dus regelen we het meeste maar gewoon zelf.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:17:02 #101
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94587952
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:32 schreef sk888er het volgende:
Heb dankzij TNT een nieuwe vriendin :@
Meisje van ander kantoor (komt post brengen naar ons kantoor) gaf me een keer een lift omdat het zo hard waaide en sindsdien is het best snel gegaan :@
Haha cool.
Zo heb ik ook een tijdje gedate met een collega van de pakket variant die ik structureel tegenkwam onderweg. :7

Iemand trouwens enig idee of er op maandag 2 mei een aangepaste dienst is? Ze kwamen naar me toe met de termen 'Normale maandag' en of ik wilde werken op die dag, maar dat betekend over het algemeen weinig goeds als ze zo vroeg al aankomen met zoiets. :+
pi_94590248
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 23:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

We werken hier nu al zowat een jaar met Optivo, maar ze blijven ons lastig vallen met die suffe audits. Dan zie je weer twee gewichtigdoenende heren met clipboards rondlopen die ons een beetje begluren, en dan is het weer zover. En zodra ze weg zijn is het weer business as usual. En volgens mij kunen we sowieso wel kappen met dat Optivo, want zelfs de leiding op de vestiging heeft kennelijk wel door dat het niet werkt. We vossen in een Carre en we hebben (soms) een postverdeler, maar dat is het dan ook. Er is veel tijd gestoken in het maken van verschillende draaiboeken voor de scenarios, maar die zijn nog nooit gebruikt. Dus met het ophangen van de briefjes waarop staat "vandaag is het maatwerk rustig" zijn ze ook al lang opgehouden, want het had toch geen consequenties. Aan de lijnen op de vloer heeft niemand een boodschap, je mag gewoon kletsen met elkaar, en ik draag al maanden geen zichtbaar legitimatiebewijs meer. En de teamcoach zou zogenaamd steeds op de werkvloer aanwezig moeten zijn, maar die verschuilt zich doorlopend in z'n kantoortje. Dus regelen we het meeste maar gewoon zelf.
Haha hier zijn zelfs de lijnen al erg aan het slijten.
OPTIVO is gewoon bezigheidstherapie voor de enige echte TNT overcompleten: de VBG Changemanagers, die auditers en de procedureschrijvers.
Oh en de helft van de zaterdagwerkers, postbodes en THK'en hebben niet eens pasjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door carboni op 25-03-2011 11:21:53 ]
pi_94591971
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 09:17 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Haha cool.
Zo heb ik ook een tijdje gedate met een collega van de pakket variant die ik structureel tegenkwam onderweg. :7

Iemand trouwens enig idee of er op maandag 2 mei een aangepaste dienst is? Ze kwamen naar me toe met de termen 'Normale maandag' en of ik wilde werken op die dag, maar dat betekend over het algemeen weinig goeds als ze zo vroeg al aankomen met zoiets. :+
is ook wel raar om op maandag normale maandagdienst te draaien als er zaterdag niet bezorgd is...
pi_94599196
Maandag 2 mei is inderdaad een normale bezorgdag, aangezien de post van zaterdag dan moet worden weggewerkt. Mij hebben ze er ook al voor gestrikt :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:35 schreef carboni het volgende:

[..]

Haha hier zijn zelfs de lijnen al erg aan het slijten.
OPTIVO is gewoon bezigheidstherapie voor de enige echte TNT overcompleten: de VBG Changemanagers, die auditers en de procedureschrijvers.
Oh en de helft van de zaterdagwerkers, postbodes en THK'en hebben niet eens pasjes.
Ik (postbezorger) heb ook geen pasje. Ik heb niet eens kleding, terwijl ik er al bijna 4 maanden werk :') Wel een tijdje terug mijn maten doorgegeven via één of andere website, dus misschien komt het ooit nog.
pi_94620749
Precies voor morgen regen voorspeld. Leuk ;(
pi_94622704
Volgens mij wordt het vooral grijs, niet zozeer regenachtig. Maar wel sneu voor de zaterdagwerkers, ja :P Vandaag was het heerlijk! Niet zo achterlijk veel post, geen HAH, en niet te warm en niet te koud. Ik heb mijn twee wijken van vandaag zelfs makkelijk binnen de tijd gelopen die ervoor staat :o

Ik zou morgen eigenlijk ook een wijk lopen, maar het ging niet door. Ook niet erg, want ik heb al de hele week gewerkt en een paar dagen zonder post zal me vast goed doen.
pi_94630079
Weet iemand als Pakketservice ook in het weekend pakketjes sorteert?

Gisteren (vrijdag) is namelijk een pakketje vanuit het buitenland verstuurd naar mij, en normaal gesproken heb ik hem dan 2 dagen later. (dus donderdag verstuurd, zaterdag in huis.)

Nu is hij dus vrijdag verstuurd, heb ik hem dan maandag in huis? Of pas dinsdag?
pi_94630219
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 08:02 schreef Deezertje het volgende:
Weet iemand als Pakketservice ook in het weekend pakketjes sorteert?

Gisteren (vrijdag) is namelijk een pakketje vanuit het buitenland verstuurd naar mij, en normaal gesproken heb ik hem dan 2 dagen later. (dus donderdag verstuurd, zaterdag in huis.)

Nu is hij dus vrijdag verstuurd, heb ik hem dan maandag in huis? Of pas dinsdag?
Ik gok dinsdag.
Maandag brengen ze weg wat er zaterdag is achtergebleven, want er is geen aanvoer.
pi_94637487
veel post en mailings ineens zeg ..
pi_94637531
Jezus zeg. Ik dacht geen makro = weinig post.

Nou mooi niet dus. 3x HAH en een mailing van het waterschap die ieder huis kreeg. Dan ook nog eens smerig weer en te horen krijgen dat je na dit jaar op mag rotten :r
Out for my own, to live my own way...
pi_94638429
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:43 schreef gelebeer het volgende:
Jezus zeg. Ik dacht geen makro = weinig post.

Nou mooi niet dus. 3x HAH en een mailing van het waterschap die ieder huis kreeg. Dan ook nog eens smerig weer en te horen krijgen dat je na dit jaar op mag rotten :r
Hier viel het op zich mee vandaag, maar echt rustig was het ook niet. Degene die mijn wijken had voorbereid was zeker bang dat de verbruikte elastiekjes op zijn loon zouden worden ingehouden, want om elke bundel zat maar 1 elastiek (ook om grote bundels). En jammer van die kouwe kutregen :(
pi_94638902
Hier ook regen, maar qua post prima te doen. Wel 2xHAH (V&D en C1000) helaas.

Ben ook nog lekker onderuit gegaan met m'n brommer :{ Moest op een tuindersweggetje uitwijken voor een auto, alleen op het stuk weg waar ik op uitweek lag olie. Nou dan is er natuurlijk geen houden aan. Gelukkig hielp de automobiliste me weer met alle post oprapen en m'n tassen aan m'n brommer hangen. Alleen een blauwe plek op m'n knie aan overgehouden maar me wel doodgeërgerd aan m'n handen die een hele tijd bleven trillen :')
Blijf je de hele winter met al dat rotweer overeind, gebeurt er dit :') _O-
pi_94639957
Bwaaaaaaah!!!

Wat een baggerdag! Qua weer niks te klagen, maar de werkzaamheden .... :N

Ik moest een wijk lopen die ik al 1 keer eerder had meegelopen. Opzich wist ik alles wel te vinden, maar het was gewoon ZO veel, had 7 volle tassen ;(

10:20 begonnen en om 14:27 pas klaar :r }:| en tot overmaat van ramp had ik ook nog te weinig HAH (denk 3 bundels te weinig). Wel op het bezorgrapport aangegeven dus we horen het wel hoe het is afgelopen.

Postbezorgen is niks mis mee, maar die megawijken zijn niet mijn favoriet, ben helemaal kapot. Gelukkig hierna nog maar 1x en daarna ben ik over naar Collectie _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door Think_Pad op 26-03-2011 15:12:52 ]
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:13:24 #114
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_94640349
Vandaag mijn contract verlengt met nog een jaar :)
Wel jammer van het weer, anders was het voor mij een prima dagje, gewerkt van 10 tot 14
Nu maar van me weekend genieten ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 maart 2011 @ 16:11:15 #115
Maffe Fries
pi_94642007
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier viel het op zich mee vandaag, maar echt rustig was het ook niet. Degene die mijn wijken had voorbereid was zeker bang dat de verbruikte elastiekjes op zijn loon zouden worden ingehouden, want om elke bundel zat maar 1 elastiek (ook om grote bundels).
Ik heb ook het liefst 2 elastieken om elke bundel heen zitten. 1 elastiek had iemand ook een keer bij me gedaan. Volgende dag gelijk diegene er op aangesproken en gemeld dat mijn voorkeur naar dubbele elastieken zou gaan. Daarna geen problemen meer gehad :P
quote:
En jammer van die kouwe kutregen :(
Welke regen trouwens?
pi_94642953
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Welke regen trouwens?
:')
Totaal niet verkapte "zie mijn dag lekker regenloos verlopen zijn"-post.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 17:04:26 #117
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94643658
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]

Welke regen trouwens?
Nothing is what it seems
pi_94649564
Ik was anders blij dat ik mijn regenjas aan had. :')
pi_94651494
hier ook regen, maar geen harde regen. Gewoon van die miezer. De machines waren weer stilgevallen hier door de waterschapsmailing dus post kwam pas om 10 uur.. Uiteindelijk toch iedereen rond kwart over 1 de straat op..

Ik ben echt niet blij met dat nieuwe huis aan huis zeg, met die stomme strips. Bleh!

Volgende week geen HAH zei onze TC... Yay!
pi_94651632
Kan HAH per wijk verschillen? :')

Ik had in een wijk 1x HAH en in mijn laatste wijk 2x HAH. :?
pi_94651930
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

ja zeker.. kan liggen aan postcodegebied, maar bijv. ook aantal bejaarden/jongeren in een wijk...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 maart 2011 @ 20:42:24 #122
Maffe Fries
pi_94651965
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

ja, het kan per wijk verschillen. Heb met autoroutes wel gehad dat er vier verschillende combinaties ingepland stonden. Dit hebben we teruggebracht tot 2 verschillende combi's
  zondag 27 maart 2011 @ 14:30:19 #123
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94673118
Had gister voor een dorpje met 14 adressen ook 2 folders, voor de overige 4 dorpen ( 350 adressen ) had ik maar 1. :P :')
Nothing is what it seems
pi_94673184
Oh gelukkig, ik was bang dat ik de helft was vergeten. :P
pi_94673680
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:30 schreef Viper86 het volgende:
Had gister voor een dorpje met 14 adressen ook 2 folders, voor de overige 4 dorpen ( 350 adressen ) had ik maar 1. :P :')
een dorp met 14 adressen? :D dat noemen wij gewoon een gat _O-
  zondag 27 maart 2011 @ 14:51:38 #126
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94673860
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:47 schreef sbientje het volgende:

[..]

een dorp met 14 adressen? :D dat noemen wij gewoon een gat _O-
Is het ook. :') _O-
Maar omdat er een kerkje staat is het officieel een "dorp". :')

We hebben overigens in ons gebied ook een postcode met maar één adres. :P
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 maart 2011 @ 14:51:49 #127
Maffe Fries
pi_94673869
Ik heb er zelfs een gehucht tussen zitten met maar 8 adressen, waarvan eentje 1,5 kilometer buiten de bebouwde kom van dat plaatsje ligt. Een kerkje staat er trouwens wel.
pi_94727486
ik zag op internet dat het kantoor wordt verkocht waar ik werkte,ben vrijwillig weg gegaan maar dat doet toch wel wat met je zie website met nog een paar kantoren
http://realestate.tnt.com(...)ort/list.asp?dep=all
haast niet meer de straat op
pi_94736973
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:30 schreef binnenzitster het volgende:
ik zag op internet dat het kantoor wordt verkocht waar ik werkte,ben vrijwillig weg gegaan maar dat doet toch wel wat met je zie website met nog een paar kantoren
http://realestate.tnt.com(...)ort/list.asp?dep=all
Volgens mij staan daar zon beetje alle kantoren op (tegen absurd hoge prijzen btw:/)

Edit: ow het is een beetje veranderd, vroeger stonden daar gewoon zo'n beetje alle kantoren op, het valt nu wel mee
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 maart 2011 @ 21:56:11 #130
Maffe Fries
pi_94737414
Ze hebben verschillende categorieën ;)
pi_94738140
Het kantoor waar ik werk staat nergens tussen ... is het de bedoeling dat alles verdwijnt?
pi_94738971
Het is veel belangrijker dat ze nog steeds op zoek zijn naar 25.000 m2 in Zwolle, Nieuwegein, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Den Bosch ( al deze misschien fout is), voor de CVL's
pi_94743891
Kampen, Bolwerk 12 staat er ook tussen. Maar ach dat zegt weinig. Woonhuizen staan soms al 2 jaar te koop, kan dit ook wel ff duren.
pi_94744432
Onze vorige vestiging heeft ook superlang te koop gestaan volgens mij.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:05:38 #135
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94750564
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:48 schreef sbientje het volgende:
Onze vorige vestiging heeft ook superlang te koop gestaan volgens mij.
Die van ons ook.
Heb begrepen dat we komende maand beetje bij beetje (postbezorgers) naar een depot in de buurt moeten om daar onze post te halen en dat het over enkele maanden standaard wordt en we dus helemaal geen leidinggevende of andere collega's aantreffen.

Benieuwd of ik een telefoontje van de zaak kan krijgen, want er gaat nu met al dat personeel op de vloer al genoeg mis, laat staan zonder en ik verdom het om m'n belbundel te legen voor m'n werk. :P
pi_94753228
Die van ons ook, alleen zitten ze daar nog een paar jaar in en dan ben ik daarna wellicht weg.
pi_94763091
maar deze vestiging gaat al a.s. november dicht exit ca. 50 postbodes (inclusief zaterdagwerkers)
pi_94763909
Hmmm ik heb zondagmiddag al gemailed dat ik morgenmiddag (woensdag) niet kan werken, maar heb er nog niks van gehoord.

Beetje vervelend dit. Gelukkig hoef ik zelf niet een route te rijden, ik moet mee ter opleiding dus het is niet zo'n probleem, maar toch irritant dat ze niet reageren, nu weet ik niet of m'n mail is gelezen of niet.

Ik heb verder ook geen telefoonnummers ofzo die ik kan bellen, beetje onhandig.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:43:22 #139
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94763979
Bij ons is 3 weken geleden Optivo ingevoerd, dus het zou wel een beetje vreemd zijn als ze ons kantoor zeer binnenkort gaan sluiten. :P :')
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 maart 2011 @ 15:50:35 #140
Maffe Fries
pi_94764295
Mijn kantoor zal ook dit jaar nog dicht gaan, al weet je het maar nooit, want het pand is nog steeds niet verkocht.
pi_94764554
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:43 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons is 3 weken geleden Optivo ingevoerd, dus het zou wel een beetje vreemd zijn als ze ons kantoor zeer binnenkort gaan sluiten. :P :')
Bij ons ook, maar toch hebben ze het er al over dat het begin 2012 dicht zal gaan, dus blijkbaar zegt dat niks.
pi_94765182
Net even een pasfoto (lees: hyves-foto) uitgeprint op fotopapier en uitgeknipt haha. Mijn chef kwam gisteren in 1x naar mij toe met: "Ruben, het wordt tijd dat je je tijdelijke pas na 1 jaar gebruik eens inlevert en een eigen aanvraagt. Neem morgen even een pasfoto mee"

Dus maar hopen dat deze goed is. Mijn knip-skills zijn niet zo goed.
pi_94765331
op onze kantoor draaien wij al vanaf juni 2009 optivo en ik ben in februari 2010 uit dienst gegaan
maar hoe dan ook eerst alles veranderen op kantoor en nu op korte termijn dicht gaan;geld verspilling noem ik dat.en onze gebouw is nog maar 10 jaar oud,daarvoor zaten we elders en we hadden er dan net zo goed in kunnen blijven.
pi_94773405
Morgen voor 't eerst VOS-en voor iemand invallen. Terwijl ik dat nog nooit heb gedaan. En in een team waar ik normaal niet werk. Dat wordt wat...
pi_94775621
Een tip voor je, bij de bundels tijdschriften staat boven of onder adres een regel code, zoals op de onderstaande foto bij het rode rondje.

Als daar BG staat, is de bundel voor verschillende wijken bestemd, maar als daar een postcode staat is de hele bundel voor die wijk bestemd :)
pi_94775780
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef Mirgeam het volgende:
Een tip voor je, bij de bundels tijdschriften staat boven of onder adres een regel code, zoals op de onderstaande foto bij het rode rondje.

[ afbeelding ]
Als daar BG staat, is de bundel voor verschillende wijken bestemd, maar als daar een postcode staat is de hele bundel voor die wijk bestemd :)
Ja, dat vertelde een collega laatst ook, kwam ik ook pas achter na 10x keer VOSsen. Als er geen BG staat maar een wijk/loop kun je het er in een keer in mikken en ik maar heel nauwkeurig de hele bundel nakijken :').
Vossen is best makkelijk, eerst E-SORT van pallet, dan de bundels uit die grijze SMO karren met tent, dan blauwe bakken van de karren uit Zwolle op de juiste wijk zetten, tot slot de post uit de VOS kast en dan de rode bakken. Tenslotte nog de 1ste wijken bij de kast zetten.
pi_94778040
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef Mirgeam het volgende:

[ afbeelding ]
Soms is het bij bundels zonder BG, de gerichte post, het geval dat de bovenste "folder" niet bij de bundel zou moeten horen. Kijk dus altijd de eerste en de laatste folder na.
pi_94778432
En soms zijn de Makro bundels complete onzin, gecodeerd en toch door elkaar :+
pi_94778810
Oe dat zijn goede tips! Thanks! Ach, het eerste wat ik zeg morgen als ik binnenkom is: "Ik doe mijn best, maar heb het nog nooit gedaan!"

Vinden jullie het leuk werk? Leuker dan de wijken zelf voorbereiden?
pi_94780576
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:56 schreef rub3n het volgende:
Oe dat zijn goede tips! Thanks! Ach, het eerste wat ik zeg morgen als ik binnenkom is: "Ik doe mijn best, maar heb het nog nooit gedaan!"

Op zich is het best wel leuk, maar je moet niet te traag zijn anders verpest je de koffiedrink plannen van je collega. Ook is het kutwerk als je het moet doen in een DVG dat je niet kent.
pi_94781055
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:56 schreef rub3n het volgende:

Het is best leuk, maar niet als er heel veel post blijkt te zijn en ze daar geen rekening mee hebben gehouden qua hoeveel mensen ze inzetten.
Dan heb je meteen te maken met superchagrijnige collega's omdat het vossen nog niet klaar is als zij komen en ze dus nog niet kunnen beginnen
pi_94781146
VOS-sen vind ik niet zo leuk. Ik kan het wel in mijn eigen team, maar ik doe liever wat anders.
pi_94782578
Vossen is wel leuk, maar niet voor langer dan een uur.
pi_94789244
Wat is dat vossen nu eigenlijk precies? Toch gewoon de post per wijk in blauwe bakken gooien, of is dat een heel erg versimpelde weergave van de werkelijkheid? :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 maart 2011 @ 23:30:53 #155
Maffe Fries
pi_94789351
Mja, daar komt het wel op neer ja. Het gaat om de grove post en de kaartjes die via de handsortering moeten.
pi_94798362
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 23:28 schreef pussywillow het volgende:
Wat is dat vossen nu eigenlijk precies? Toch gewoon de post per wijk in blauwe bakken gooien, of is dat een heel erg versimpelde weergave van de werkelijkheid? :P
Jup dat is het eigenlijk gewoon. Het "moeilijke" eraan is dat je moet weten welke straat in welke wijk hoort (soms tot op het huisnummer) en soms moet je de postcode van een wijk weten omdat de straat niet (goed) staat aangegeven.
pi_94799230
bij ons zijn de wijken gelukkig eigenlijk allemaal gewoon op postcode.. dat is wel prettiger dan zo'n team waarin 23AT-AX bij 25P horen zeg maar :')
pi_94800325
Bij ons zijn niet alle wijken op postcode, je hebt bijv. de 54X waar ook allemaal straten met een postcode met een B bijhoren. En sommige straten zijn ook over meerdere wijken verdeeld. Nu zijn (of waren) wij geloof ik een pilot-vestiging voor Geo, dus misschien heeft het daar iets mee te maken :P

Over post gesproken, misschien moet ik eens naar mijn werk gaan :') Er staan 3 wijken op me te wachten.
pi_94801187
Zo ik ben weer thuis.

Vossen ging prima, geruild met iemand, zodat ik aan het vossen stond in mijn eigen team. Is een stuk makkelijker daar heb je maar een paar postcodes waar inderdaad straten door elkaar zitten, maar die ken ik juist want die rij ik zelf.
Van 6:15-6:55 gevost.

Daarna 4 wijken voorbereid.

Ze vroegen of ik vrijdag mijn boerenwijk wilde doen. Prima. Leuk detail kwam ik later achter: ook 20 aangetekenden meenemen.

Er worden die dat 1700 aangetekenden verstuurt door 1 bedrijf. Er gaat iemand extra voor rijden met alleen aangetekenden. Plus alle chauffeurs nemen 20 aangetekenden voor hun eigen wijk mee.
pi_94806040
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:13 schreef rub3n het volgende:
Zo ik ben weer thuis.

Vossen ging prima, geruild met iemand, zodat ik aan het vossen stond in mijn eigen team. Is een stuk makkelijker daar heb je maar een paar postcodes waar inderdaad straten door elkaar zitten, maar die ken ik juist want die rij ik zelf.
Van 6:15-6:55 gevost.

Daarna 4 wijken voorbereid.

Ze vroegen of ik vrijdag mijn boerenwijk wilde doen. Prima. Leuk detail kwam ik later achter: ook 20 aangetekenden meenemen.

Er worden die dat 1700 aangetekenden verstuurt door 1 bedrijf. Er gaat iemand extra voor rijden met alleen aangetekenden. Plus alle chauffeurs nemen 20 aangetekenden voor hun eigen wijk mee.
Kan in theorie erg leuk verdienen: 4,6 minut per agt. Collega had ook zoiets moois: 20 BML's (bankpasjes) voor 1 bedrijf, hij had er maar 1 kunnen uitreiken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 13:30:21 #161
Maffe Fries
pi_94806125
Stapels briefjes meenemen dus :P
pi_94806316
bij ons verwachtten ze vrijdag ook zo'n 2200 agt-en..kunnen we onze lol op :-)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2011 @ 13:38:47 #163
Maffe Fries
pi_94806484
Welk bedrijf verstuurt zoveel aangetekenden?
pi_94810931
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef carboni het volgende:

[..]

Kan in theorie erg leuk verdienen: 4,6 minut per agt. Collega had ook zoiets moois: 20 BML's (bankpasjes) voor 1 bedrijf, hij had er maar 1 kunnen uitreiken.
4,5 minuut per agt in het buitengebied is misschien wel wat krapjes! :)
pi_94820639
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:31 schreef rub3n het volgende:

[..]

4,5 minuut per agt in het buitengebied is misschien wel wat krapjes! :)
13 in een uur en ze gaan in het buitengebied ervan uit dat je toch al op het adres komt.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:36:46 #166
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94822090
Dan is 4.5 minuut nog best netjes inderdaad. :)
Nothing is what it seems
pi_94846313
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:14 schreef carboni het volgende:

[..]

13 in een uur en ze gaan in het buitengebied ervan uit dat je toch al op het adres komt.
Hij rijdt puur met agt, dus hij komt er niet al.

Ik had vandaag een misser met het VOS-en, ik had blijkbaar wat bakken verkeerd gezet (post uit zwolle). Ik kan het me niet voorstellen dat ik zo blind ben dat ik het niet kan zien, maar ach het zal wel kloppen.
pi_94847019
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:58 schreef rub3n het volgende:

[..]

Hij rijdt puur met agt, dus hij komt er niet al.

Ik had vandaag een misser met het VOS-en, ik had blijkbaar wat bakken verkeerd gezet (post uit zwolle). Ik kan het me niet voorstellen dat ik zo blind ben dat ik het niet kan zien, maar ach het zal wel kloppen.
Hier hebben ze voor die pure agt routes altijd al 13 in een uur, vind ik ook te weinig maar wat doe je eraan.
Die blauwe bakken verkeerd gebeurd hier ook wel eens, nooit te achterhalen of een collega ze fout neer heeft gezet of dat toevallig de bovenste brieven uit de goede wijk kwamen.
pi_94848830
Komt al te vaak voor dat die bakken verkeerd uit Zwolle (of was het Nieuwegein) komen..bovenste lagen wel goed, de rest van de bak niet. Wij contoleren (in mijn geval controleerden want ik werk er niet meer) altijd snel het onderste gedeelte van de bak ook. Dus maak je niet druk ;)
pi_94849918
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:07 schreef Smeich het volgende:
Komt al te vaak voor dat die bakken verkeerd uit Zwolle (of was het Nieuwegein) komen..bovenste lagen wel goed, de rest van de bak niet. Wij contoleren (in mijn geval controleerden want ik werk er niet meer) altijd snel het onderste gedeelte van de bak ook. Dus maak je niet druk ;)
Ach als er gemiddeld per maand toch wel 2 wijken worden gevonden in bosjes of bij postbezorgers thuis en het management alleen maar meer postbezorgers moet aannemen, ga je vanzelf minder zorgen maken om kwaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door carboni op 31-03-2011 13:05:35 ]
pi_94850026
Precies :) helaas zelf ook maar al te vaak meegemaakt ja
pi_94862503
Hier hadden we een tijdje terug ook een postbezorger die de post thuis in de schuur zette i.p.v. het te bezorgen :') Snap niet echt waarom je dat zou doen want het komt uiteindelijk toch wel uit, maar ja. Het was ook een bijzonder vreemd figuur :P

Wat een snertdag vandaag, trouwens :P Hele ochtend en de halve middag regen en niet zo'n beetje ook, keiharde wind en waardeloze dunne Peugeot-folders als HAH :r Gelukkig heb ik nu lekker weekend!
pi_94862698
Hier ook mensen die ontslagen zijn, omdat ze post thuis hadden.
Hoe komen ze daar eigenlijk achter?
Dmv klachten van niet aangekomen brieven oid??

Ik snap ook echt niet dat je brieven mee naar huis neemt :')
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:54:55 #174
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_94863100
Ik ben al 2x aangesproken dat er post is aangekomen bij nieuwe bewoners en niks is gedaan met de attentie kaarten. Lekker wijken laten uitbesteden omdat je het zelf druk hebt. :P
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_94863126
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier ook mensen die ontslagen zijn, omdat ze post thuis hadden.
Hoe komen ze daar eigenlijk achter?
Dmv klachten van niet aangekomen brieven oid??

Ik snap ook echt niet dat je brieven mee naar huis neemt :')
Klachten voornamelijk. Vaak duurt het een week voordat ze het aantal klachten serieus kunnen nemen.
Al weet ik niet precies hoe ze er dan achter komen dat het bij die persoon thuis ligt maar weet wel dat er een postbezorger was waar de TC op bezoek ging en in de gang de tassen al zag liggen.
Overigens als er veel klachten komen moet je een gesprek hebben met de bedrijfsrecherche en dan zal zo'n iemand het ook snel opbiechten. Beter om te zeggen dat de post in het schuurtje staat dan ergens in het bos :')
Snap die personen overigens totaal niet, je kan toch ook gewoon ontslag nemen. Nu hebben ze een strafblad + notatie in database verwijtbaar ontslag vervoersbedrijven
pi_94866163
Over al die aangetekenden, het is morgen wel 1 april? ;o
lama
pi_94868982
haha inderdaad :-)
pi_94869702
Hmmm meevallertje waarschijnlijk voor mij.

M'n contract loopt af op 9 april, en ik had aangegeven het niet te willen verlengen. Kreeg ik bevestiging per post dat het per 10 april ontbonden was o.i.d. Laat 9 april nou op een zaterdag zijn, dus ik dacht: Oh dat is dus de laatste keer, ze drukken die dag er nog net even bij :Z

Maar dat is dus niet zo, heb net het rooster bekeken en daar stond ik niet meer op. Kan natuurlijk nog veranderen dat ik nog gebeld word, maar denk het haast niet. Dan hoef ik vanaf nu dus niet meer te fietsen (had dit weekend vrij gevraagd ivm weekendje weg)

Binnenkort even nieuw contract tekenen bij Collectie (waar ik nu ook al werk :P )

*O*
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:26:00 #179
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94869853
Pff ik heb m'n fiets net 2 weken geleden gehaald bij de fietsenmaker en ja hoor, wil ik wegrijden bij m'n depot en pstt band leeg. _O-
pi_94873601
weet iemand hier toevallig of je als zaterdagmedewerker ook recht heb op een verhuisdag?
pi_94875130
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef lbeew het volgende:
Over al die aangetekenden, het is morgen wel 1 april? ;o
De extra gehuurde auto's staan er al. 2 Personenauto's, Opel Corsa'tjes spiksplinternieuw volgens mij. Duur 1 April-grapje. Haha!

Nee het gaat echt gebeuren.

Die 1700 die ik eerder noemde waren overdreven hoorde ik achteraf.

Normaal zo'n 150-200 AGT, daar komen er nu 630 bovenop.
Ik moet er 20 extra meenemen (boven de normale). Dat wordt nog wat morgen want ik heb een late dienst aansluitend aan mijn boerenwijk. Normaal (maatwerk rustig) heb je dan 45 minuten over ongeveer, maar in 45 minuten kan ik die extra 20 AGT niet goedmaken. Dus morgen maar half uurtje eerder gaan. Hopen dat mijn kast vrij is. En kijken of er misschien een wijkje uit mijn voorbereiding kan.
pi_94878818
Toch benieuwd welk bedrijf zoveel agt verstuurd en het perse in 1 dag moet. Zal wel ING zijn.
pi_94882649
Of een auto terugroep actie.
lama
pi_94895171
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:46 schreef rub3n het volgende:

De extra gehuurde auto's staan er al. 2 Personenauto's, Opel Corsa'tjes spiksplinternieuw volgens mij. Duur 1 April-grapje. Haha!
[ afbeelding ]
Nee het gaat echt gebeuren.

Mooie autootjes :@
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 april 2011 @ 11:18:41 #185
Maffe Fries
pi_94895264
Ze rijden ook wel prima. maar voor het bestelwerk zijn ze ongeschikt. Ze hebben namelijk een veel te lage instap :P
pi_94900682
Had er 7 van de Interpolis, was dat em?
pi_94900912
Denk 't wel, hier ook interpolis.
lama
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 april 2011 @ 13:55:15 #188
Maffe Fries
pi_94900936
Rabobank dus

(Is namelijk 37% eigenaar van de groep waar Interpolis toe behoort)
pi_94901587
jep bij ons liep alles uit vanmorgen doordat de agt niet op tijd klaar waren..en ze wistten het nog vantevoren |:(
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:46:24 #190
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_94907588
Trouwens, Koninginnedag?! Gewoon vrij denk?
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_94907812
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:46 schreef Dionysiou het volgende:
Trouwens, Koninginnedag?! Gewoon vrij denk?
Betaald feestvieren! :Y ^O^ w/
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  vrijdag 1 april 2011 @ 17:07:16 #192
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_94908375
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 16:52 schreef Taneli het volgende:

[..]

Betaald feestvieren! :Y ^O^ w/
Yeah, dan gaan de feestplannen door! O+
pi_94912119
Is wel mooi ja, kerst en Koninginnedag beide op zaterdag = gratis geld.
pi_94940333
veel post (gemeente + postcodeloterij) ... niet zo erg met dit weer echter :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 april 2011 @ 16:35:06 #195
Maffe Fries
pi_94944349
Hier was het juist redelijk rustig
pi_94945946
Extreem rustig hier, eerlijk gezegd nog nooit zo rustig gezien.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 april 2011 @ 17:47:00 #197
Maffe Fries
pi_94946350
Had bij 1 wijk trouwens maar één rood bakje, terwijl het er altijd twee of meer zijn.
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:51:15 #198
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94946493
Bij ons ook vrij rustig. :) Samen met deze zomerse temperaturen was het best te doen vandaag. 8-)
Nothing is what it seems
pi_94947168
pff.. was weer een collega neit op komen dagen, waardoor we 3 wijken overhadden. Samen met een collega opgesplitst, ik zou er 1 doen en het loopstuk van een andere, en zij zou de flats van die andere doen, plus nog een flatwijkje.. Kom ik op depot, is die wijk er helemaal niet.. ik allerlei mensen gebeld maar neimand had een idee en de mensen die echt wat te zeggen hebben waren niet te bereiken. Zo vaak op zaterdagmiddag dat je gewoon niemand kan bereiken. Hoogst irritant.

Humor op de werkvloer (maar niet heus)
pi_94948382
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:13 schreef sbientje het volgende:
pff.. was weer een collega neit op komen dagen, waardoor we 3 wijken overhadden. Samen met een collega opgesplitst, ik zou er 1 doen en het loopstuk van een andere, en zij zou de flats van die andere doen, plus nog een flatwijkje.. Kom ik op depot, is die wijk er helemaal niet.. ik allerlei mensen gebeld maar neimand had een idee en de mensen die echt wat te zeggen hebben waren niet te bereiken. Zo vaak op zaterdagmiddag dat je gewoon niemand kan bereiken. Hoogst irritant.

Humor op de werkvloer (maar niet heus)
[ afbeelding ]
Zo'n bord is zo kansloos dat die wel zo'n stomme grap verdiend.
Oh ja en TC'en zijn hier ook niet te bereiken na 14:00, al moet TC'en vanaf volgende week in enkelvoud. Van de 4 teamcoaches die we ooit hadden gaan we nu naar 1, vraag je toch af waarom er zoveel geld is uitgegeven aan TC's.
pi_94975533
Ik kreeg vrijdag 20 AGT mee. Het ging om Interpolis. De asbestverzekering wordt opgeheven. En daar moesten alle boeren natuurlijk van op de hoogte gesteld worden.
Ik heb er uiteindelijk een uurtje extra over gedaan.
Ik vind het wel leuk hoor. Soms kom je niemand tegen tijdens een boerenbestelling, met 20 AGT, dan leuk mensen spreken. Prima! :)

Gisteren was het ook lekker werken. Na mijn voorbereiding kwam een collega (ook goede vriend) naar me toe en hebben nog even een kop koffie gedaan. Dat werd uiteindelijk ruim 45 minuten haha. Dus ik was pas om 16:10 terug. Dikke prima! :) Heerlijk weer wel. Mijn linker arm is alweer tintje bruiner dan de rechter.

En maandag heerlijk mijn boerenbestelling. Dat vind ik zo heerlijk op maandag. Lekker scheuren, af en toe een brieffie.
pi_94983736
Weet iemand het adres waar je de VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) heen moet sturen? Ik had er ergens een papier van, maar die ben ik blijkbaar kwijt.
  zondag 3 april 2011 @ 17:00:55 #203
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94983790
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 16:59 schreef Think_Pad het volgende:
Weet iemand het adres waar je de VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) heen moet sturen? Ik had er ergens een papier van, maar die ben ik blijkbaar kwijt.
Gewoon inleveren bij je TC.
pi_94987936
Had gister iemand mee in opleiding die slechthorend was (echt slechthorend, ik moest duidelijk articuleren en hem aankijken zodat hij lip kon lezen), niet optimaal in een buitenwijk met het geluid van twee scooters erdoorheen. Maar hij was wel erg fanatiek en werkte lekker snel, dus vroeg klaar :)
pi_95026871
Bij ons is een bepaald postcodegebied overgegaan naar postbezorgers.
Moest ik iemand inwerken die zo goed als geen nederlands sprak en het maar half verstond.
Vrijwel alles dus ging/moest in het engels..dan denk ik, waar zijn we toch mee bezig |:( |:( Persoon zelf was heel aardig maar toch..vroeger moest je de nederlandse taal beheersen :)
pi_95027141
O ja, herkenbaar.
Toen ik nog voor pakketservice werkte, moest ik voor sommige bezorgers de klachtenverklaring schrijven, omdat het anders onleesbaar was.
En die mensen moeten zelfs met klanten praten, dat heb je met post minder :')
pi_95032937
pi_95034972
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
O ja, herkenbaar.
Toen ik nog voor pakketservice werkte, moest ik voor sommige bezorgers de klachtenverklaring schrijven, omdat het anders onleesbaar was.
En die mensen moeten zelfs met klanten praten, dat heb je met post minder :')
Bij mijn postcodegebied ook een pakketchauffeur die nauwelijks te verstaan was, gaat nu wat beter. Is een hele vriendelijke meneer hoor, maar het is wel handig als je te verstaan bent..
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 16:15 schreef tntster het volgende:
Bij ons is een bepaald postcodegebied overgegaan naar postbezorgers.
Moest ik iemand inwerken die zo goed als geen nederlands sprak en het maar half verstond.
Vrijwel alles dus ging/moest in het engels..dan denk ik, waar zijn we toch mee bezig |:( |:( Persoon zelf was heel aardig maar toch..vroeger moest je de nederlandse taal beheersen :)
Ach het hele bedrijf gaat naar de kloten, steeds sneller. Vanaf 20 juni hier de autounit dus dan rijden dezelfde soort mensen als de pakketchauffeurs de haalritten/brengritten, depots en agt. Ondertussen worden ze steeds wanhopig postbezorgers te zoeken.
Het trieste dat iedereen er armer van word, de enige die er profijt van hebben zijn die verschrikkelijke mobility/headhunting huppelkutjes, de idiote "change"managers en "bouwers"
pi_95036551
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:32 schreef santiagojwz het volgende:
[ afbeelding ]
awww.. :D

De verloren wijk van zaterdag was overigens terecht. Mijn collega had m toch bezorgd uit medelijden met mij. Blijbkaar had ze een briefje op depot gelegd. Dat heb ik niet zien liggen (waars. omdat ik er ook niet naar gekeken had :D)
  maandag 4 april 2011 @ 19:44:23 #210
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_95037324
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 18:32 schreef santiagojwz het volgende:
[ afbeelding ]
WTF :D Sommige mensen... ik zou ze voor straf HAH geven.
  maandag 4 april 2011 @ 22:36:14 #211
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_95049669
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:44 schreef pussywillow het volgende:

[..]

WTF :D Sommige mensen... ik zou ze voor straf HAH geven.
Ik zou de dierenbescherming o.i.d. bellen... :N
pi_95049818
haha zou het echt zijn? geloof ik niets van
pi_95050330
Het lijkt mij een grap :')
pi_95050335
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:38 schreef sbientje het volgende:
haha zou het echt zijn? geloof ik niets van
"If its on paper, its the truth" -Mike "The Situation" Sorrentino
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:37:32 #215
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_95060976
quote:
Leidenaar vindt berg niet bezorgde post

LEIDEN - Kratten vol niet bezorgde post haalde Leidenaar Ian Hutchings uit een papiercontainer op de hoek van de Lindestraat en de Pieter de la Courtstraat. Brieven van onder meer de Belastingdienst. Hij heeft geprobeerd het door de politie te laten ophalen, maar dat kwam hem op een paar uur cel te staan. ,,De politie zegt dat ik het maar weg moet gooien. Dat is toch crimineel?

Hutchings kan er nog steeds niet over uit. Twee weken terug wilde hij op zondag wat oude kranten in de container doen en vielen er een paar ongeopende enveloppen van de Belastingdienst uit. ,,De container was overvol; het viel zo in mijn handen. Post die door een bezorger van Sandd in december in de Leidse binnenstad rondgebracht had moeten worden.

Hij begon te graven en diepte zo een enorme stapel brieven op. Naast een zestigtal blauwe enveloppen vond hij stapels post van de ING, de Rabobank, de Sociale Verzekeringsbank, de Universiteit Leiden, het Zuid-Hollands Landschap. Behalve de brieven kwam er een krat vol tijdschriften uit de container. ,,En daar zitten erbij die 14,50 euro per stuk kosten.

Na zijn vondst belde Hutchings 112. ,,Omdat ik wist dat het gesprek dan geregistreerd zou worden. Hij werd doorverbonden met het bureau - aan de Vijf Meilaan volgens mij - en kreeg te horen dat hij de post maar weer moest weggooien. ,,Maar dat mag toch niet? Die bankafschriften, bijvoorbeeld, daar moeten mensen 2,50 voor betalen als ze hem kwijt zijn. Sandd, geschokt door het nieuws, geeft Hutchings volkomen gelijk.

De politie bevestigt dat Hutchings is aangehouden, maar heeft er een andere lezing bij. Hij meldde zich in het Plantsoen bij agenten die met iets anders bezig waren. Volgens de politie schreeuwde de Leidenaar alleen maar, beledigde hij agenten en weigerde hij weg te gaan. Daarom is hij opgepakt. Van zijn verhaal over post begreep de politie niets.

Bron: Leidsch Dagblad
pi_95061216
gelukkig, Sandd.. pfew, komen die ook eens negatief in het nieuws :D
pi_95061288
is niet echt die foto! Foto is ook al heel oud!
  dinsdag 5 april 2011 @ 15:38:42 #218
277849 Bloemhof
Hasselter
pi_95072946
Kreeg net een brief over de naamsverandering van TNT, maar nuttig was die brief ook weer niet :')
www.tntpost.nieuwenaam.nl
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_95073310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:38 schreef Bloemhof het volgende:
Kreeg net een brief over de naamsverandering van TNT, maar nuttig was die brief ook weer niet :')
www.tntpost.nieuwenaam.nl
http://www.tntpost-nieuwenaam.nl/

kleine correctie, onthulling nieuwe naam op donderdag 7 april ;)
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:51:54 #220
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95076395
Weer nieuwe kleding dus en nieuwe tassen? _O-
  dinsdag 5 april 2011 @ 16:52:38 #221
277849 Bloemhof
Hasselter
pi_95076436
Oh ja, dat natuurlijk ook. Ben wel benieuwd naar de nieuwe naam.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_95077040
dat duurt vast ook wel weer een paar jaar 8-)
pi_95084031
Gezien het assortiment aan huidige bedrijfskleding (geen lange mouwen overhemden, geen truien) zal ik nog lang in TNT truien en overhemden lopen. Oh en als de nieuwe naam zoiets als E Post, superpost whatever is, dan in compleet TNT outfit.
PTT Post FTW

Wensenlijstje:

* tassen waar bol.com zonder kreuken in kan
* truien, lange mouwen
* geen kutnaam
* PTT Post
* geen blauw (vsp/sandd)
* geen geel (dhl)
pi_95084432
velen kunnen de nieuwe naam van hun bedrijf zien...hun bedrijf dat ze het liefst weg wil hebben en waar de meesten over 2 jaar niet meer werken...so sad -O-
pi_95085021
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:44 schreef tntster het volgende:
velen kunnen de nieuwe naam van hun bedrijf zien...hun bedrijf dat ze het liefst weg wil hebben en waar de meesten over 2 jaar niet meer werken...so sad -O-
2 jaar? In Lelystad gaan op 20 juni de eerste 15 eruit, die zijn dan 20 juni 2012 officieel ontslagen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 april 2011 @ 20:22:19 #226
Maffe Fries
pi_95086817
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:38 schreef carboni het volgende:
Wensenlijstje:

Of Bol.com die de verpakkingen iets kleiner maakt.

Truien en poloshirts met lange mouwen zijn wel ideaal, zeker bij dit weer
pi_95086939
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Of Bol.com die de verpakkingen iets kleiner maakt.

Truien en poloshirts met lange mouwen zijn wel ideaal, zeker bij dit weer
(binnen)Tassen moeten groter, het is niet alleen bol.com. Ook ECI, de Slegte en nog vele anderen. Het is gewoon het exacte maximum wat verstuurd mag worden als brief.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 april 2011 @ 20:26:47 #228
Maffe Fries
pi_95087152
Als ik de autoroute heb en het wordt dankzij de pakketjes te krap in de tassen dan wil ik ook nog wel eens ze zelf bezorgen. Kost niet heel erg veel extra tijd :P
pi_95110319
Nieuwe naam schijnt Postned of PostNL te worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2011 @ 10:35:12 #230
Maffe Fries
pi_95110458
Ik denk de laatste. Postned is namelijk al een bestaand bedrijf.

Opvallend is dat de website: http://www.post.nl een vrijwel lege pagina laat zien, terwijl je zou verwachten dat de site door zou verwijzen naar TNT Post
pi_95111615
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk de laatste. Postned is namelijk al een bestaand bedrijf.

Opvallend is dat de website: http://www.post.nl een vrijwel lege pagina laat zien, terwijl je zou verwachten dat de site door zou verwijzen naar TNT Post
en zowel postnl.nl als het post.nl domeinnaam is in handen van een merkenregistratiebureau genaamd Matchmark B.V.
Het merk postned en postnl is geregistreerd bij boip.int sinds 10-03-2011
quote:
Nice Classification: 9
List of goods and services Computer apparatus; computer network hardware and computer network software; computer programs; computer hardware and software, including for electronic and digital processing, dispatching, franking and payment with regard to post, packages and other commodity flows; apparatus for franking control; apparatus for data processing; video and sound recordings; electronic and digital publications, on data carriers or otherwise.

Nice Classification: 16
List of goods and services Paper, cardboard and goods made from these materials, not included in other classes; printed matter; postage and franking stamps; franking machines; office requisites (other than furniture); photographs; plastic materials for packaging (not included in other classes).

Nice Classification: 35
List of goods and services Dissemination of advertising matter and compilation of printed advertising material; direct mail; providing information relating to direct marketing; rental of advertising space; commercial information; opinion polls; office functions relating to post-room operations; business administration; office functions; personnel recruitment; personnel management consultation; mail order services; loyalty programs, namely the organization and supervision of promotional activities intended to promote sales; business mediation with regard to the purchase and sale of goods and providing of services; organization of fairs and exhibitions for commercial or advertising purposes; providing of information with regard to the aforesaid services.

Nice Classification: 36
List of goods and services Financial services; insurance; insurance of documents, goods and consignments of valuables; collection on delivery and payment to senders of money relating to returned consignments; collection of money, including transport costs; safekeeping of securities and valuables in safes; issue of postage and franking stamps and tokens of value; financial transactions in connection with e-commerce providing opportunities for saving as a way to boost sales; providing of information relating to the aforesaid services.

Nice Classification: 38
List of goods and services Telecommunications, including secure signal transmission and the transmission of messages and information via electronic or digital channels; electronic or digital transmission of documents and messages; digital and electronic transmission of sound, text and/or images providing of telecommunication networks, including for tracking and tracing of post, packages and other commodity flows (tracking and tracing), the exchange of messages with senders and consignees and electronic invoicing and payment; leasing access time to a computer database; providing of information relating to the aforesaid services.

Nice Classification: 39
List of goods and services Transport and storage; security transport; transport of valuables; packaging of goods; message delivery; courier services; courier services; dispatching, including collection, addressing, franking and processing of post and packages; tracking and tracing of post and packages and other commodity flows (tracking and tracing); mediation with regard to the rental and leasing of vehicles; providing of information relating to the aforesaid services.

Nice Classification: 42
List of goods and services Computer programming; computer software design; maintenance and updating of computer software; converting data from physical into electronic documents.
En dit is het logo :')
  woensdag 6 april 2011 @ 11:09:40 #232
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_95111695
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 19:38 schreef carboni het volgende:
Gezien het assortiment aan huidige bedrijfskleding (geen lange mouwen overhemden, geen truien) zal ik nog lang in TNT truien en overhemden lopen. Oh en als de nieuwe naam zoiets als E Post, superpost whatever is, dan in compleet TNT outfit.
PTT Post FTW

Wensenlijstje:

* truien, lange mouwen
* geen kutnaam
* PTT Post
* geen blauw (vsp/sandd)
* geen geel (dhl)
Helemaal mee eens
  woensdag 6 april 2011 @ 11:10:26 #233
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_95111723
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:09 schreef maikel112 het volgende:

[..]

helemaal mee eens
pi_95111760
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:09 schreef maikel112 het volgende:

[..]

Ik heb wel TNT truien als postbezorger, waarom jij niet??
Ik heb ze wel, maar ze zijn sinds een jaar niet meer te bestellen. Dus dikke kans dat bij nieuwe naam er geen truien te zijn bestellen in nieuwe huisstijl
pi_95112276
PostNL zal al snel worden verbasterd in PostaNaaL :')
pi_95114891
Ik zie de link niet tussen PostNL en PostaNaaL?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2011 @ 12:39:48 #237
Maffe Fries
pi_95115000
Als je het met en hete aardappel in de keel uitspreekt komt het in de buurt ;)
pi_95115197
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:36 schreef rub3n het volgende:
Ik zie de link niet tussen PostNL en PostaNaaL?
3of2 letters met een permanent marker, bijna te makkelijk.
pi_95118202
wat een kutnaam, postNL
pi_95118333
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:59 schreef sbientje het volgende:
wat een kutnaam, postNL
Eens, dat logo is nog tien keer erger (kan me haast niet voorstellen dat dat het logo wordt, zo'n inspiratieloos ding).
pi_95118791
dat logo kan idd ook echt niet nee.. nou ja, we wachten af :D
pi_95118824
Was te verwachten dat het een kutnaam + logo zou worden. Elke naamsveranding was een verslechtering. Niks is beter dan het tijdloze PTT Post logo

Maar de slogan zal nog wel erger worden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2011 @ 14:15:16 #243
Maffe Fries
pi_95118945
PostNL, uw post en pakketten van brievenbus tot bel
pi_95118985
quote:
12s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
PostNL, uw post en pakketten van brievenbus tot bel
Te lang en de waarheid is tegenwoordig "PostNL uw pakketten ergens in de voortuin want de bel deed het niet"
pi_95119102
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:16 schreef carboni het volgende:

[..]

Te lang en de waarheid is tegenwoordig "PostNL uw pakketten ergens in de voortuin want de bel deed het niet"
_O- :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2011 @ 14:20:49 #246
Maffe Fries
pi_95119157
Dan moeten er andere leuke suggesties komen :P
pi_95119420
Nah, ik ben er redelijk van overtuigd dat het PostNL gaat worden, met bijbehorend logo.
Al hoop ik nog een beetje op PostNed, is beter imo

Dit bureau heeft recentelijk MailNL, PostNL, NedPost, NLPost geregistreerd en is ook een best groot bedrijf met klanten als Essent, Inshared.

Nog wat slogans:

PostNL, Sure we Nee.
PostNL, Samen in de knel
PostNL, Dat doen we wel.
pi_95119509
Ik geloof er niks van dat dat logo het wordt. Dat kroontje zal er namelijk ongetwijfeld weer in komen.
pi_95119558
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:29 schreef rub3n het volgende:
Ik geloof er niks van dat dat logo het wordt. Dat kroontje zal er namelijk ongetwijfeld weer in komen.
Onze salarisstrookjes zijn het koninklijke al kwijt en ik denk niet dat de koningin wil geassocieerd worden met die falers.
Kan me herinneren dat bij TPG-->TNT die kroon al niet meer zeker was.

Dat logo moet geloof ik een zegelstempel voorstellen, zoiets:
pi_95119678
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:30 schreef carboni het volgende:

[..]

Onze salarisstrookjes zijn het koninklijke al kwijt en ik denk niet dat de koningin wil geassocieerd worden met die falers.
Kan me herinneren dat bij TPG-->TNT die kroon al niet meer zeker was.

Dat logo moet geloof ik een zegelstempel voorstellen, zoiets:
[ afbeelding ]
kan me niet schelen wat het voor moet stellen :P het ziet er gewoon niet uit

vind overigens het TNT logo neit zo heel slecht
pi_95120564
Ach het logo kan mij ook niet schelen. Ik denk ook niet dat we PostNL of PostNed, of MailNL ofzo gaan heten. Ik geloof er niet in.

Ik hoop dat we gewoon teruggaan naar PTT of TPG!
pi_95120692
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:54 schreef rub3n het volgende:
Ach het logo kan mij ook niet schelen. Ik denk ook niet dat we PostNL of PostNed, of MailNL ofzo gaan heten. Ik geloof er niet in.

Ik hoop dat we gewoon teruggaan naar PTT of TPG!
+1, is mooi logo, mooie naam en veel mensen noemden TNT Post nog steeds PTT. Dan heb je meteen al een stuk bekendheid wat ook weer veel geld scheelt. Plus zijn er nog steeds veel dingen waar PTT of TPG opstaat zoals veel frankeerautomaatstempels, port betaald enveloppen, rolcontainers, smo bakken etc, zelfs het domein pttpost.nl hebben ze nog.
Maar de managers durven het waarschijnlijk niet toe te geven dat ze onzettend veel tijd en geld hebben verspild en kiezen liever een nieuwe naam.
pi_95121440
Ach ja, de meeste brievenbussen zijn toch nog rood :') Waarom niet. Maar dat zal wel veel te efficiënt zijn.
pi_95121630
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:15 schreef pussywillow het volgende:
Ach ja, de meeste brievenbussen zijn toch nog rood :') Waarom niet. Maar dat zal wel veel te efficiënt zijn.
Hier niet meer sinds een maand :') Al zijn ze nog steeds niet helemaal klaar want ze waren er een paar vergeten :') :')
  woensdag 6 april 2011 @ 16:50:20 #255
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95125406
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:15 schreef pussywillow het volgende:
Dacht dat wij een van de laatsten waren met het vervangen van de rode brievenbussen. _O-

Volgende week zondag mee in opleiding voor een nieuwe zondagbuslichtingsroute ( leuk woord voor scrabble :') ) Had het na 3 jaar dezelfde route gereden te hebben wel een beetje gehad met m'n oude route. :P
Nothing is what it seems
pi_95141272
Ik moest vandaag een route rijden met een VW Transporter. Ik mocht deze keer rijden (had iemand mee die mij ging leren hoe de route moest). Ik de bus uit het parkeervak halen bij de vestiging, terwijl collega nog even wat rode bakken en buslichtingzakken ging pakken. Maar toen kon ik de achteruit versnelling niet vinden :') Ik zat met de pook een beetje rechtsonderin te roeren, maar er gebeurde niks. En dat dopje zat ook niet op de pook, dus ik kon ook niet kijken. Bleek dat hij linksbovenin zat :')

Auto reed verder wel fijn trouwens :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2011 @ 22:14:53 #257
Maffe Fries
pi_95142914
VW is altijd een veer waar je doorheen moet duwen en idd altijd linksboven.

Anderen hebben de achteruit rechtsonder zitten, waarbij sommige merken ook nog op de pook een hendeltje hebben dat je even omhoog moet halen.
pi_95143310
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:52 schreef Think_Pad het volgende:
Ik moest vandaag een route rijden met een VW Transporter. Ik mocht deze keer rijden (had iemand mee die mij ging leren hoe de route moest). Ik de bus uit het parkeervak halen bij de vestiging, terwijl collega nog even wat rode bakken en buslichtingzakken ging pakken. Maar toen kon ik de achteruit versnelling niet vinden :') Ik zat met de pook een beetje rechtsonderin te roeren, maar er gebeurde niks. En dat dopje zat ook niet op de pook, dus ik kon ook niet kijken. Bleek dat hij linksbovenin zat :')

Auto reed verder wel fijn trouwens :)
T5, Trafic ring omhoogduwen linksboven, Caddy: hele pook naar beneden rechtsondering, Kangoo Ring omhoog, rechtsonderin. Elke keer weer zoeken :(
Klinkt trouwens als een heel goed onderhouden T5'je
Had ie ook deze
pi_95143663
Jep, ook die "Service jetzt" haha :+

Had 53k gelopen
pi_95145031
Als de Belgen gevolgd worden (bpost tegenwoordig) dan kom je uit op iets als NPost.
Ligt wel in het verlengde van PostNL en PostNed.

En wat het logo betreft:
Op alle uitingen de cirkeltjes met de T oranje inkleuren en klaar!

Zowiets dus:

Complete invoering van een nieuwe naam kan dan uitgevoerd worden met een pakje viltstiften of een paar rolletjes van deze stickertjes:

*)

Het domein npost.nl is geregistreerd door een bedrijf wat in ieder geval TNT Express onlangs nog bij de referenties had staan...

[ Bericht 10% gewijzigd door martinnutjuh op 06-04-2011 23:03:42 ]
pi_95147882
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:43 schreef martinnutjuh het volgende:
Als de Belgen gevolgd worden (bpost tegenwoordig) dan kom je uit op iets als NPost.
Ligt wel in het verlengde van PostNL en PostNed.

En wat het logo betreft:
Op alle uitingen de cirkeltjes met de T oranje inkleuren en klaar!

Zowiets dus:
[ afbeelding ]

Complete invoering van een nieuwe naam kan dan uitgevoerd worden met een pakje viltstiften of een paar rolletjes van deze stickertjes:

[ afbeelding ]

*)

Het domein npost.nl is geregistreerd door een bedrijf wat in ieder geval TNT Express onlangs nog bij de referenties had staan...

Maar het merk NPost is niet geregistreerd.Oh en het twitteraccount @postnl is al geregistreerd sinds 22/3, zie net dat iemand vanavond ook nog postanal en postanaal heeft geregistreerd.
pi_95147999
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:20 schreef carboni het volgende:

[..]

T5, Trafic ring omhoogduwen linksboven, Caddy: hele pook naar beneden rechtsondering, Kangoo Ring omhoog, rechtsonderin. Elke keer weer zoeken :(
Klinkt trouwens als een heel goed onderhouden T5'je
Had ie ook deze
[ afbeelding ]
Altijd service nodig die dingen :P.

sprinter overigens linksonder en ring omhoog :) maar staat altijd wel op de pook eigenlijk.
lama
pi_95148066
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:28 schreef lbeew het volgende:

[..]

Altijd service nodig die dingen :P.

sprinter overigens linksonder en ring omhoog :) maar staat altijd wel op de pook eigenlijk.
Oh ja we hebben ook nog een sprinter en een Renault Master kleppenhuurauto, die is geloof ik ook omhoog/rechtsboven, nooit in gereden.

"Service jetzt" hebben echt alle T5'jes.

Ik hoop echt dat het geen PostNL word, het klinkt voor geen meter en het doet me denken aan goedkope kutbedrijven. Nog liever PostNED of VSP Post.

[ Bericht 5% gewijzigd door carboni op 06-04-2011 23:35:30 ]
pi_95148810
Wij hebben:

VW T5: linksboven, ring omhoogtrekken
VW Caddy: linksboven, pook indouwen
Renault Kangoo: rechtsonder
Fiat'jes: GEEN IDEE, IK WEIGER ERIN TE RIJDEN

Ik werd gebeld om morgen mijn boerenwijk te rijden. Dikke prima!:) 9:00-18:15 werken dus!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2011 @ 23:42:58 #265
Maffe Fries
pi_95148907
Fiat is rechtsonder.

Voorwaarde voor het goed rijden van die Fiat is dat je m laat rollen. Pas bij 1800 toeren ofzo begint het motortje te trekken.
pi_95148990
Ik hou nie van rollen! Ook geen reden om in de Fiat te rijden. De Kangoo's vind ik echt heerlijk rijden. En we hebben allemaal nieuwen hier, althans een stuk of 6 nog onder de 15.000 denk ik zo ongeveer.
pi_95149023
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:41 schreef rub3n het volgende:
Fiat'jes: GEEN IDEE, IK WEIGER ERIN TE RIJDEN
Meestal is dat andersom bij die Fiat's :')
VIM was ze zo zat dat ie ze onmiddellijk heeft laten vervangen voor huurauto's totdat er Kangoo's kwamen. Druppel was dat bij beide Ducato's de banden aan de binnenkant tot aan het metaal waren afgesleten terwijl ze, zonder echt goede inspectie, prima uitzagen.
  woensdag 6 april 2011 @ 23:45:16 #268
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95149039
De kangoo's rijden inderdaad als de brandweer. 8-)
Nothing is what it seems
pi_95149064
Remmen doet de kangoo als een bejaarde.
  woensdag 6 april 2011 @ 23:47:37 #270
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95149172
Ach, heb tot nu toe nog nooit in de sloot gelegen. :P
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2011 @ 23:48:27 #271
Maffe Fries
pi_95149210
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:44 schreef carboni het volgende:

[..]

Meestal is dat andersom bij die Fiat's.
VIM was ze zo zat, dat nadat bij alle twee de Fiat's de banden aan de binnenkant tot aan het metaal waren afgesleten dat ie ze onmiddellijk heeft laten vervangen voor huurauto's totdat er Kangoo's kwamen.
Banden aan de binnenkant versleten, hmm, komt me bekend voor.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:45 schreef carboni het volgende:
Remmen doet de kangoo als een bejaarde.
De ene Kangoo heeft een betere remkarakteristiek dan de andere. De lekkerste die ik meegehad heb kwam helaas niet van ons eigen kantoor mag van een ander kantoor in ons VBG. Heb daarmee een keer mijn dienst afgemaakt toen ik met een Fiat gestrand was. Die Kangoo ging als de brandweer :P
pi_95149457
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2011 23:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Banden aan de binnenkant versleten, hmm, komt me bekend voor.

[..]

De ene Kangoo heeft een betere remkarakteristiek dan de andere. De lekkerste die ik meegehad heb kwam helaas niet van ons eigen kantoor mag van een ander kantoor in ons VBG. Heb daarmee een keer mijn dienst afgemaakt toen ik met een Fiat gestrand was. Die Kangoo ging als de brandweer :P
Dat is juist het ergste van die Kangoo's, als ze nou allemaal als een natte krant remden. Om te voorkomen dat een normale uitrol bij een rotonde een noodstop word moet je van elke kangoo op de vestiging gaan leren hoe ie remt.
  woensdag 6 april 2011 @ 23:54:19 #273
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95149553
Ze mogen wel gratis remcursussen gaan geven bij de TNT. :P
Nothing is what it seems
pi_95149791
Haha op reddepostbode.nl heeft iemand al een betere suggestie. Post iN heL

Oh en iemand moet NOS vertellen wat een postbezorger is en wat een postbode is.
http://nos.nl/audio/23106(...)eelcentrum.html.html
http://nos.nl/audio/23107(...)en-aan-de-buren.html
Gaan ze zeker de piepers uitzetten van de kleppenwagens.

[ Bericht 44% gewijzigd door carboni op 07-04-2011 00:04:01 ]
  donderdag 7 april 2011 @ 00:05:04 #275
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_95150117
_O- :P
Nothing is what it seems
pi_95151414
Alsof ze een half uur lang achteruit rijden...
lama
pi_95156114
Ik kan me goed voorstellen dat er overlast is. Wildplassende collega's heb ik nog niet waargenomen, maar ik kan me best indenken dat mensen last hebben van die af- en aanrijdende klepperwagens, hoewel het me sterkt lijkt dat de 1e al om 4 uur 's nachts komt, zoals die man op de radio beweerde. Bij ons komt de eerste pas rond elf uur. Ook veroorzaken veel bezorgers schade, doordat ze hun fiets overal tegenaan pleuren. Vooral als de gebruikte garagebox er een is uit een rijtje, moeten de omliggende deuren het ontgelden: die zitten vaak onder de deuken en de krassen. En het is niet alleen een afhaalpunt, het is ook een punt waar je op je post staat te wachten (soms lang), waar je kletst met je collega's en waar je snel ff een peukje doet of je brood opeet. Het is dus eigenlijk ook een kantine (wel en hele armoedige).
pi_95156963
TNT Post gaat PostNL heten

Over een kleine twee maanden zal de naam TNT Post niet meer bestaan. Vanaf eind mei zal het bedrijf namelijk verder opereren onder de naam Postnl. Dat zou onder meer blijken uit het deponeren van die naam bij het merkenbureau voor de Benelux.

Dat meldt het AD.

De reden is dat TNT zich binnenkort splitst in twee aparte beursgenoteerde bedrijven. Het postbedrijf is daarom toe aan een nieuwe naam. Naar verluidt verandert de kleur van de brievenbussen voorlopig niet en heeft ook het logo van Postnl een oranje kleur.

:{ :'( ;( LELIJKE NAAM! :( :( :(
pi_95158185
;(

Las het idd al op de voorpagina van de Telegraaf...
pi_95160731
:( :( kut Kunz eerst alle medewerkers een brief sturen dat wij exclusief als eerste de naam zouden horen, staat het al in de krant, zegt alles over hoe het bedrijf omgaat met zijn personeel. Haden we toch een primeurtje op Fok
pi_95160917
De krant zegt ook maar wat, het is toch niet alsof TNT dat zelf wereldkundig heeft gemaakt? :? Hoe leuk het ook is om op TNT te kankeren, het moet wel terecht zijn.
pi_95161023
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:36 schreef pussywillow het volgende:
De krant zegt ook maar wat, het is toch niet alsof TNT dat zelf wereldkundig heeft gemaakt? :? Hoe leuk het ook is om op TNT te kankeren, het moet wel terecht zijn.
Oh ik lees het nu ook pas echt goed, ze zijn er op dezelfde manier achter gekomen. LOL weet niet waarom Telegraaf het dan op de voorpagina zet, maar ze zullen wel wat contacten hebben die het hebben bevestigd.
Net van twitter, eerste reclame. Gelukkig is het logo wat minder lelijk maar wel een directe ripoff van KPN.
Zie ook eerste auto bestickering. Die ziet er wel ok uit en als die definitief is, weten we ook waarom die nieuwe auto's wit waren.
pi_95161903
Dat logo vind ik best mooi! Beter dan die rare inktvlek die hier eerder gepost werd :P Verstandig ook om het oranje te behouden. Mensen zijn eraan gewend, je hoeft niet alles direct wéér te vervangen en het is natuurlijk erg Nederlands.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 april 2011 @ 12:07:19 #284
Maffe Fries
pi_95162017
Die inktvlek kon uiteraard ook niet het logo zijn. Het is meer om even iets te hebben.
pi_95162142
logo ziet er wel goed uit.. aan de naam moet ik even wennen, maar ach..
pi_95162197
Het probleem met deze naam is de herkenbaarheid wanneer je hem uitspreekt.
Sta je bij een hek van een bedrijf en zeg je TNT weten ze meteen wie het is. PostNL bekt gewoon niet. Post nnnn elllll, post in hellll, had het dan post.nl genoemd.
De auto ziet er wel mooi uit. beter dan de vorig met zn "Sure we Can" op de zijdeur.
pi_95162530
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:11 schreef carboni het volgende:
Het probleem met deze naam is de herkenbaarheid wanneer je hem uitspreekt.
Sta je bij een hek van een bedrijf en zeg je TNT weten ze meteen wie het is. PostNL bekt gewoon niet. Post nnnn elllll, post in hellll, had het dan post.nl genoemd.
De auto ziet er wel mooi uit. beter dan de vorig met zn "Sure we Can" op de zijdeur.
Ik zeg altijd gewoon de post :)
lama
pi_95162561
Ja, een drieletterige naam bekt wel beter. Misschien hadden ze het PST moeten noemen :P Maar je kunt inderdaad ook gewoon zeggen "Hoi, de postbode hier!"

Die website voor die nieuwe naam is trouwens wel supergaar. Moet je je naam invullen, maar als ik mezelf Piet Piraat noem kom ik er ook in :')
pi_95162628
ik zeg ook altijd: de postbode! Vind het zo gek om te zeggen: TNT post..
pi_95162732
Ik vul in op die website
ADRES
ONBEKEND
2500NA

TNT Post werkt altijd prima op de intercoms, maar bij PostNL zal het wel postbode worden. Niet dat het er toe doet want hier hebben we maar 3 weken met de nieuwe naam voordat de autounit start en we nauwelijks nog klantcontact zullen hebben.
pi_95168846
He jammer, video is inmiddels prive. Was wel benieuwd.
Dus we blijven in het oranje, gelukkig. Alhoewel groen ook een goede keuze was geweest (wel lichtgroen dan) vind ik.
pi_95169214
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:55 schreef ellenatmars het volgende:
He jammer, video is inmiddels prive. Was wel benieuwd.
Dus we blijven in het oranje, gelukkig. Alhoewel groen ook een goede keuze was geweest (wel lichtgroen dan) vind ik.
dan worden we meer kpn-ig.. vind oranje prima :)
pi_95169324
PostNL klinkt meer als een van onze goedkope concurrenten dan als de Nederlandse marktleider..

VSP Post was nog een betere naam geweest.
pi_95169336
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:03 schreef sbientje het volgende:

[..]

dan worden we meer kpn-ig.. vind oranje prima :)
Toen had ik het logo nog niet gezien O-) Lijkt inderdaad op KPN, maar verder niet slecht.
pi_95169910
PostNL dus nu definitief? Die nieuwenaam site ligt plat geloof ik.
Baggernaam trouwens 18.gif
pi_95171693
Nu kunnen we alleen nog maar hopen dat de aandeelhouders het net zo'n baggernaam vinden :')
pi_95173275
http://binnenland.nieuws.nl/636860/tnt_post_wordt_postnl

Die stickering :r

Die oranje driehoek die erin zit komt mij trouwens ergens bekend van voor, iets van een reclame op TV :?
pi_95174664
Wat dacht je van de driehoek van KPN? Die heeft 3 van die driehoeken in elkaar
  donderdag 7 april 2011 @ 17:09:09 #299
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_95174859
PTT Post en TNT Post vond ik zo mooi. PostNL :')
pi_95175139
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 16:31 schreef Think_Pad het volgende:
http://binnenland.nieuws.nl/636860/tnt_post_wordt_postnl

Die stickering :r

Die oranje driehoek die erin zit komt mij trouwens ergens bekend van voor, iets van een reclame op TV :?
haha het ziet er een beetje uit als zo'n elektromonteursbusje idd :D
pi_95176181
TNT Post bekt inderdaad een stuk lekkerder!

Leuk trouwens dat die busjes nu wit worden van de voorkant. Af en toe heb ik al eens naar wildvreemden in een oranje busje mijn hand opgestoken omdat ik dacht dat het collega`s waren. Zal wat worden met het aantal witte busjes dat rondrijden. :o
Tok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')