abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94307193
O ik heb hem wel! :)

10,530 % Salaris 1526,00

22 geworden deze maand. Dat scheelt even!:)

Over mijn overuren uiteraard nog oude uurloon. Volgende maand ga ik wel omhoog dus! :)
pi_94308437
Domme vraag waarschijnlijk, maar hoe kom je aan zo'n digitale loonstrook? Moet je je daar ergens voor aanmelden? :o
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94314529
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:48 schreef pussywillow het volgende:
Domme vraag waarschijnlijk, maar hoe kom je aan zo'n digitale loonstrook? Moet je je daar ergens voor aanmelden? :o
Internetbankieren, bij Rabobank heet het notabox
pi_94326502
Ah, ik zie het! Kan me alleen niet aanmelden, omdat ik een registernummer nodig heb en dat heb ik niet :') Dat staat op je salarisstrook. Hopelijk komt die dan volgende week met de post.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94329948
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:24 schreef pussywillow het volgende:
Ah, ik zie het! Kan me alleen niet aanmelden, omdat ik een registernummer nodig heb en dat heb ik niet :') Dat staat op je salarisstrook. Hopelijk komt die dan volgende week met de post.
Wordt dit je eerste loonstrook dan?
pi_94330681
Wat een lekker dagje zegje. Perfect weer!
pi_94330729
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:41 schreef rub3n het volgende:

[..]

Wordt dit je eerste loonstrook dan?
Ja. Ik werk al sinds december voor TNT, maar tot eind februari heb ik via het uitzendbureau gewerkt.

Volgens mijn eigen administratie heb ik de afgelopen 4 weken 60 uur gewerkt, maar ik heb een contract voor 40 uur (10 uur per week). Ben benieuwd of ze die meeruren dan gewoon uitbetalen, en of die uren überhaupt zijn blijven staan of dat ze misschien vinden dat ik te lang over de wijken heb gedaan en de extra tijd er gewoon weer afhalen (toen ik via het uitzendbureau werkte werden alle uren altijd gewoon goedgekeurd door de TC en uitbetaald). Ik vraag me eigenlijk ook af of ik überhaupt salaris ga krijgen, of dat er weer eens ergens iets fout is gegaan, daar zie ik ze ook nog voor aan :P Maar goed, we zullen wel zien.
pi_94334152
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 13:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat een lekker dagje zegje. Perfect weer!
Hier ook, heerlijk!

Had ook maar 4,5 zak post, dus was aardig snel klaar :D
pi_94338076
Vrijdag testen bij TNT allemaal makkelijk doorlopen, 94% van de vragen goed. Kan nu dus mooi alleen rijden :) Laat de zomer maar komen, super baantje dit :)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:10:50 #60
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_94342901
Hier was het ook een heerlijk dagje, en ik had zelf weinig post dus was vroeg klaar.
Maar ik zag int depot een briefje hangen met iets over winstuitkering,, alleen snapte ik het niet zo.
Klopt het nu dat ik (zaterdagwerker) in juni 1.5% van jaarbasis extra krijg?? zou wel leuk zijn :)
pi_94343267
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:10 schreef np101 het volgende:
Hier was het ook een heerlijk dagje, en ik had zelf weinig post dus was vroeg klaar.
Maar ik zag int depot een briefje hangen met iets over winstuitkering,, alleen snapte ik het niet zo.
Klopt het nu dat ik (zaterdagwerker) in juni 1.5% van jaarbasis extra krijg?? zou wel leuk zijn :)
Ja 1,5% over het jaarsalaris in 2010 (het bedrag zoals het op je jaaroverzicht staat). Houd niet echt over. Al word het bij mij dit jaar een stuk meer, verwacht zon 99 euro. Toch 70 euro meer.
Mei-Juni worden hier zowiezo erg leuk. Verwacht zo'n 700 euro vakantietoeslag, 550 van de belasting, die winstuitkering plus dan nog wat ik extra verdien in de zomervakantie.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:23:50 #62
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_94343444
Ow oke
Dankje voor de info. ;-)
pi_94343486
wat een rukdag! we hadden voor het eerst het huis aan huis samengevoegd gekregen. Om iedere bundel (die varieerden van 13 tot 19 stuks) zaten 2 van die witte plastic stroken, en voorop een pakbon. Superonhandig. Ik had ook nog superveel flats dus dat schoot echt totaal niet op zo.

Verder bleek er om half 2 ineens iemand ziek te zijn gemeld (neit goed doorgegeven) dus toen heb ik er nog een extra wijk bijgenomen. Was pas om 10 voor 6 klaar met bezorgen :r
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94344730
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 19:24 schreef sbientje het volgende:
wat een rukdag! we hadden voor het eerst het huis aan huis samengevoegd gekregen. Om iedere bundel (die varieerden van 13 tot 19 stuks) zaten 2 van die witte plastic stroken, en voorop een pakbon. Superonhandig. Ik had ook nog superveel flats dus dat schoot echt totaal niet op zo.
Met de stakingen hadden wij ook HAH van VSP uit Nieuwegein. Die pakbonnen zijn irritant ja, heb je een halve tas vol met oudpapier. Die plastic banden waren ook kut om los te trekken in de kou en veel te dunne bundeltjes.
pi_94352443
Wij krijgen de HAH altijd samengevoegd aangeleverd. Vind het wel handig; bundel HAH, 1 of 2 bundels post erop en lopen maar. Die bandjes zijn wel irritant ja, vooral als je al de hele dag in de regen hebt lopen bezorgen en je met je verkleumde handen al scheldend pogingen doet om ze los te trekken :P

Maar als je het niet samengevoegd krijgt aangeleverd is dat toch superonhandig? Dan moet je het eerst zelf samenvoegen ofzo? Of je moet met zo'n schoudertas gaan lopen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 maart 2011 @ 22:48:21 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_94352595
Er zijn nog steeds HAH-diensten op de kantoren. Werkt prima. 20 tot 25 folders en dan een elastiekje er om heen. Veel beter dan die bandjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_94353008
Och, als die bandjes het enige probleem zijn :P Je kunt natuurlijk ook zo'n mes meenemen vanaf het kantoor.

Wat ik trouwens las over die winstuitkering: die krijg je als je op 31 december 2010 langer dan 6 maanden in dienst was. Bij korter dan 1 jaar in dienst is de winstuitkering 1%, en bij langer dan 1 jaar in dienst is het 1.5%.
pi_94354346
Die bandjes trek ik altijd kapot met m'n fietssleutels *)
pi_94356007
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 22:56 schreef pussywillow het volgende:
Och, als die bandjes het enige probleem zijn :P Je kunt natuurlijk ook zo'n mes meenemen vanaf het kantoor.

Wat ik trouwens las over die winstuitkering: die krijg je als je op 31 december 2010 langer dan 6 maanden in dienst was. Bij korter dan 1 jaar in dienst is de winstuitkering 1%, en bij langer dan 1 jaar in dienst is het 1.5%.
Dat is de postbezorgers CAO.
quote:
Uitkering

Zoals gebruikelijk wordt de winstuitkering in juni uitgekeerd aan alle medewerkers die vallen onder de cao voor Mail Nederland, de cao Pakketservice en de cao voor zaterdagbestellers. Voor deze medewerkers is de winstuitkering 1,5% van het jaarsalaris.

Ook postbezorgers die op 31 december 2010 langer dan 6 maanden in dienst waren, krijgen over 2010 in juni een winstuitkering. De winstuitkering is 1% over het jaarsalaris als de postbezorger korter dan 1 jaar in dienst is op 31 december 2010 en 1,5% van het jaarsalaris als de postbezorger langer dan een jaar in dienst is op die datum.
Liever elastieken dan bandjes, al kan die machine beter vouwen dan sommige hier ;). Maar een mes zal wel binnenkort deel uitmaken van mijn standaarduitrusting.
pi_94409606
Vandaag payday!! :9
  maandag 21 maart 2011 @ 09:50:19 #71
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_94410222
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 09:18 schreef Think_Pad het volgende:
Vandaag payday!! :9
*O*
Nothing is what it seems
pi_94411656
heb ff mijn salarisstrook bekeken. Het valt me nog mee, 15 overuren gemaakt toch nog.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_94420214
Die plasticbundeldingen trek je zo los. Bundel omdraaien, bij die "aansluiting" die draai je ff om en die trek je zo los dan.

Ik heb me loon nog niet. Wel mijn zorg/huurtoeslag haha.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 maart 2011 @ 14:53:03 #74
Maffe Fries
pi_94420361
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:50 schreef rub3n het volgende:
Die plasticbundeldingen trek je zo los. Bundel omdraaien, bij die "aansluiting" die draai je ff om en die trek je zo los dan.
Als je bundels van 50 tot 100 folders hebt is het geen probleem, maar als het allerlei bundels van 20 zijn dan sta je om de haverklap stil ...

Ga het maar eens doen bij wijken van 500 adressen ...
  maandag 21 maart 2011 @ 15:31:53 #75
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94421958
Dat digitaal loonstrookje werkt hier niet eens, alles netjes ingevuld zoals aangegeven en ik ben 'geweigerd'. _O-
pi_94426146
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:50 schreef rub3n het volgende:

Ik heb me loon nog niet. Wel mijn zorg/huurtoeslag haha.
het openkrijgen is het probleem ook niet, maar idd wat PSM zegt. Plus er zit nog zo'n pakbon voorop die je dan weer ergens moet laten.. echt heel onhandig
pi_94426209
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:31 schreef Lastpost het volgende:
Dat digitaal loonstrookje werkt hier niet eens, alles netjes ingevuld zoals aangegeven en ik ben 'geweigerd'. _O-
Terecht. Een echte postbode wil een papieren loonstrook, bezorgd door een collega!

Iemand hier al zijn salaris gehad? Volgens het lijstje in de OP zou vandaag de overschrijving door de ING plaatsvinden. Ik zit nota bene bij de ING, maar ik heb nog niets :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_94426712
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Terecht. Een echte postbode wil een papieren loonstrook, bezorgd door een collega!

Iemand hier al zijn salaris gehad? Volgens het lijstje in de OP zou vandaag de overschrijving door de ING plaatsvinden. Ik zit nota bene bij de ING, maar ik heb nog niets :(
Ik krijg het altijd een dag later pas maarja ik zit bij de Rabobank.
pi_94426767
Ik heb ook nog niks, maar zit ook bij de Rabobank.

Wel een beetje een tegenvaller, trouwens. Ik ging ervan uit dat je, net zoals bij iedere normale werkgever, gewoon tegen het einde van de maand je salaris over die maand krijgt, maar volgens het lijstje in de OP krijg je bij TNT elke maand uitbetaald over de vorige maand :') Wat voor mij inhoudt dat ik alleen de laatste week van februari uitbetaald krijg, want toen is mijn contract ingegaan. Dat zet ook niet echt zoden aan de dijk ;(
pi_94427099
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:09 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb ook nog niks, maar zit ook bij de Rabobank.

Wel een beetje een tegenvaller, trouwens. Ik ging ervan uit dat je, net zoals bij iedere normale werkgever, gewoon tegen het einde van de maand je salaris over die maand krijgt, maar volgens het lijstje in de OP krijg je bij TNT elke maand uitbetaald over de vorige maand :') Wat voor mij inhoudt dat ik alleen de laatste week van februari uitbetaald krijg, want toen is mijn contract ingegaan. Dat zet ook niet echt zoden aan de dijk ;(
Nee, je krijgt je contracturen van deze maand plus je meeruren van vorige maand.
pi_94427692
Ah! Dat had ik niet uit het plaatje gehaald, maar ik had dan ook nog nooit van een emolument gehoord :P Dat is al iets minder vervelend, dan. Sterker nog, dat is natuurlijk de normale gang van zaken voor meeruren.

[ Bericht 13% gewijzigd door pussywillow op 21-03-2011 22:54:28 ]
pi_94448094
postbezorger bij ons krijgt na 3 keer tijdelijk contract dus geen vaste aanstelling. Ik vind dat toch zo gemeen. Die vrouw loopt al 3 jaar de poten onder haar lijf uit, 2 grote wijken per dag. En nu mag ze oprotten..
pi_94457951
Dat is wel kut :( Misschien mogen ze gewoon geen vaste contracten meer geven?

Er is salaris *O* Veel meer dan ik verwachtte. Nu heb ik wel bedacht dat mijn contracturen van februari er ook bij zitten (aangezien ik die toen niet heb gehad), maar dan nog is het veel. Ben wel benieuwd naar de salarisstrook.
pi_94461282
Hier ook salaris, wel minder dan ik verwachtte :{

Even wachten op de salarisstrook om te kijken wat ze gedaan hebben. Ik heb ook 2x in de week collectie erbij gedaan dus ik zou toch wel wat meer moeten hebben. Het is nu nog minder dan wat ik normaal met alleen postbezorgen heb.

Misschien dat ze die uren van collectie als overuren hebben geboekt, en dat ik ze pas later krijg uitbetaald. Wanneer zou dat dan zijn? Volgende maand zeker?
pi_94461533
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:50 schreef sbientje het volgende:
postbezorger bij ons krijgt na 3 keer tijdelijk contract dus geen vaste aanstelling. Ik vind dat toch zo gemeen. Die vrouw loopt al 3 jaar de poten onder haar lijf uit, 2 grote wijken per dag. En nu mag ze oprotten..
Maar ligt dat aan haar, of aan het beleid op jullie vestiging? Bij ons krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers in principe nog wel vaste contracten, als ze tenminste tevreden over je zijn. Als ze je te langzaam vinden of te lastig of als er heel veel klachten uit je wijk komen, dan wordt er vaak niet verlengd. En deeltijdwerkers (als in echte postbodes, itt bezorgers) worden hier sowieso niet voor vast aangenomen. Dat is beleid van hogerhand, omdat het juridisch erg lastig wordt om aan de ene kant postbodes te ontslaan, en aan de andere kant postbodes voor vast aan te nemen. In het geval van postbezorgers is dat kennelijk geen probleem }:| , omdat (volgens TNT) deze functies niet uitwisselbaar zijn.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 14:20:57 #86
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94466804
Wat heb ik toch een hekel aan dinsdagen met de Bijenkorf, H&M en 3 keer HAH.
Blij als deze middag erop zit, nog een halve wijk te gaan. }:| :D
pi_94466860
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 11:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar ligt dat aan haar, of aan het beleid op jullie vestiging? Bij ons krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers in principe nog wel vaste contracten, als ze tenminste tevreden over je zijn. Als ze je te langzaam vinden of te lastig of als er heel veel klachten uit je wijk komen, dan wordt er vaak niet verlengd. En deeltijdwerkers (als in echte postbodes, itt bezorgers) worden hier sowieso niet voor vast aangenomen. Dat is beleid van hogerhand, omdat het juridisch erg lastig wordt om aan de ene kant postbodes te ontslaan, en aan de andere kant postbodes voor vast aan te nemen. In het geval van postbezorgers is dat kennelijk geen probleem }:| , omdat (volgens TNT) deze functies niet uitwisselbaar zijn.
ik denk niet dat het aan haar ligt, nog nooit over een klacht gehoord. En ik hoor toch redelijk wat klachten langskomen :) Vind het wel idioot iig.
pi_94467899
Vind m'n salaris maar tegenvallen.
pi_94470031
bij mij ook iets minder dan gehoopt.
pi_94474060
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:20 schreef Lastpost het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan dinsdagen met de Bijenkorf, H&M en 3 keer HAH.
Blij als deze middag erop zit, nog een halve wijk te gaan. }:| :D
Ja, ik moet zeggen dat ik het ook wel aardig gehad heb voor vandaag :P Hele middag bezig geweest met drie wijken, vol met zware H&M gidsen en die belachelijke groene Bijenkorf-troep.

Nou ja, morgen beter 8-)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:39:01 #91
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_94476266
Heerlijk in de zon gelopen, met mijn eigen bodywarmer (Ik heb nog steeds geen fatsoenlijke jas of trui van TNT) wel positief commentaar gehad daarover, dus morgen weerzo! *O*
Leven en laten leven
pi_94512976
Na die drukke dag van gisteren was het vandaag wel ff relaxed! Morgen zal het wel weer druk worden, vooral in bepaalde wijken, ik zag nml al weer pallets vol Plus Magazine staan.

Hebben jullie ook zoveel brieven van Eredivisie Live voor niet bestaande straatnamen? Ik zag er vandaag tientallen voorbij komen!
pi_94514188
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na die drukke dag van gisteren was het vandaag wel ff relaxed! Morgen zal het wel weer druk worden, vooral in bepaalde wijken, ik zag nml al weer pallets vol Plus Magazine staan.

Hebben jullie ook zoveel brieven van Eredivisie Live voor niet bestaande straatnamen? Ik zag er vandaag tientallen voorbij komen!
Het erge is, dat de postcodes wel kloppen , maar de straatnamen niet. Die brieven moeten zijn bestemd voor de postcode en niet voor de straatnaam, dus eigenlijk kan je ze gewoon bezorgen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2011 @ 15:59:20 #94
Maffe Fries
pi_94514259
Of alles terugsturen en het bedrijf de opdracht geven het de volgende keer wel goed te doen :P
pi_94525715
Wij hadden een meerdere keren een prorail zending voor niet bestaande adressen, genoeg om een complete postzak vol retour te sturen. En ipv dat ze het bestand controleren, gebruiken ze dezelfde adressen gerust nog 4 keer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 maart 2011 @ 20:22:01 #96
Maffe Fries
pi_94525773
Ach ja, soms worden rekeningen ook naar lantaarnpalen gestuurd :P
pi_94526323
Heb dankzij TNT een nieuwe vriendin :@
Meisje van ander kantoor (komt post brengen naar ons kantoor) gaf me een keer een lift omdat het zo hard waaide en sindsdien is het best snel gegaan :@
pi_94563311
Hier ook een mini wijkje in de stad zelf. Waar heel veel huizen samengevoegd zijn. Heb je ook het zelfde probleem van massazendingen naar onbestaande adressen zelfs van de gemeente zelf! ;(

Morgen kom de heutetemeut van Optivo bij ons op de vestiging waarnemen. Yay \o/
pi_94563464
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 15:57 schreef TokenW het volgende:

[..]

Het erge is, dat de postcodes wel kloppen , maar de straatnamen niet. Die brieven moeten zijn bestemd voor de postcode en niet voor de straatnaam, dus eigenlijk kan je ze gewoon bezorgen.
oh die heb ik idd ook gezien. Verkeerde straat, maar goede naam en goede postcode. Dan bezorg ik ze gewoon hoor
pi_94579790
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 18:17 schreef loonytik het volgende:
Hier ook een mini wijkje in de stad zelf. Waar heel veel huizen samengevoegd zijn. Heb je ook het zelfde probleem van massazendingen naar onbestaande adressen zelfs van de gemeente zelf! ;(

Morgen kom de heutetemeut van Optivo bij ons op de vestiging waarnemen. Yay \o/
We werken hier nu al zowat een jaar met Optivo, maar ze blijven ons lastig vallen met die suffe audits. Dan zie je weer twee gewichtigdoenende heren met clipboards rondlopen die ons een beetje begluren, en dan is het weer zover. En zodra ze weg zijn is het weer business as usual. En volgens mij kunen we sowieso wel kappen met dat Optivo, want zelfs de leiding op de vestiging heeft kennelijk wel door dat het niet werkt. We vossen in een Carre en we hebben (soms) een postverdeler, maar dat is het dan ook. Er is veel tijd gestoken in het maken van verschillende draaiboeken voor de scenarios, maar die zijn nog nooit gebruikt. Dus met het ophangen van de briefjes waarop staat "vandaag is het maatwerk rustig" zijn ze ook al lang opgehouden, want het had toch geen consequenties. Aan de lijnen op de vloer heeft niemand een boodschap, je mag gewoon kletsen met elkaar, en ik draag al maanden geen zichtbaar legitimatiebewijs meer. En de teamcoach zou zogenaamd steeds op de werkvloer aanwezig moeten zijn, maar die verschuilt zich doorlopend in z'n kantoortje. Dus regelen we het meeste maar gewoon zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')