het openkrijgen is het probleem ook niet, maar idd wat PSM zegt. Plus er zit nog zo'n pakbon voorop die je dan weer ergens moet laten.. echt heel onhandigquote:Op maandag 21 maart 2011 14:50 schreef rub3n het volgende:
Die plasticbundeldingen trek je zo los. Bundel omdraaien, bij die "aansluiting" die draai je ff om en die trek je zo los dan.
Ik heb me loon nog niet. Wel mijn zorg/huurtoeslag haha.
Terecht. Een echte postbode wil een papieren loonstrook, bezorgd door een collega!quote:Op maandag 21 maart 2011 15:31 schreef Lastpost het volgende:
Dat digitaal loonstrookje werkt hier niet eens, alles netjes ingevuld zoals aangegeven en ik ben 'geweigerd'.
Ik krijg het altijd een dag later pas maarja ik zit bij de Rabobank.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Terecht. Een echte postbode wil een papieren loonstrook, bezorgd door een collega!
Iemand hier al zijn salaris gehad? Volgens het lijstje in de OP zou vandaag de overschrijving door de ING plaatsvinden. Ik zit nota bene bij de ING, maar ik heb nog niets
Nee, je krijgt je contracturen van deze maand plus je meeruren van vorige maand.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:09 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb ook nog niks, maar zit ook bij de Rabobank.
Wel een beetje een tegenvaller, trouwens. Ik ging ervan uit dat je, net zoals bij iedere normale werkgever, gewoon tegen het einde van de maand je salaris over die maand krijgt, maar volgens het lijstje in de OP krijg je bij TNT elke maand uitbetaald over de vorige maandWat voor mij inhoudt dat ik alleen de laatste week van februari uitbetaald krijg, want toen is mijn contract ingegaan. Dat zet ook niet echt zoden aan de dijk
Maar ligt dat aan haar, of aan het beleid op jullie vestiging? Bij ons krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers in principe nog wel vaste contracten, als ze tenminste tevreden over je zijn. Als ze je te langzaam vinden of te lastig of als er heel veel klachten uit je wijk komen, dan wordt er vaak niet verlengd. En deeltijdwerkers (als in echte postbodes, itt bezorgers) worden hier sowieso niet voor vast aangenomen. Dat is beleid van hogerhand, omdat het juridisch erg lastig wordt om aan de ene kant postbodes te ontslaan, en aan de andere kant postbodes voor vast aan te nemen. In het geval van postbezorgers is dat kennelijk geen probleemquote:Op maandag 21 maart 2011 22:50 schreef sbientje het volgende:
postbezorger bij ons krijgt na 3 keer tijdelijk contract dus geen vaste aanstelling. Ik vind dat toch zo gemeen. Die vrouw loopt al 3 jaar de poten onder haar lijf uit, 2 grote wijken per dag. En nu mag ze oprotten..
ik denk niet dat het aan haar ligt, nog nooit over een klacht gehoord. En ik hoor toch redelijk wat klachten langskomenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan haar, of aan het beleid op jullie vestiging? Bij ons krijgen postbezorgers en zaterdagbestellers in principe nog wel vaste contracten, als ze tenminste tevreden over je zijn. Als ze je te langzaam vinden of te lastig of als er heel veel klachten uit je wijk komen, dan wordt er vaak niet verlengd. En deeltijdwerkers (als in echte postbodes, itt bezorgers) worden hier sowieso niet voor vast aangenomen. Dat is beleid van hogerhand, omdat het juridisch erg lastig wordt om aan de ene kant postbodes te ontslaan, en aan de andere kant postbodes voor vast aan te nemen. In het geval van postbezorgers is dat kennelijk geen probleem, omdat (volgens TNT) deze functies niet uitwisselbaar zijn.
Ja, ik moet zeggen dat ik het ook wel aardig gehad heb voor vandaagquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:20 schreef Lastpost het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan dinsdagen met de Bijenkorf, H&M en 3 keer HAH.
Blij als deze middag erop zit, nog een halve wijk te gaan.![]()
Het erge is, dat de postcodes wel kloppen , maar de straatnamen niet. Die brieven moeten zijn bestemd voor de postcode en niet voor de straatnaam, dus eigenlijk kan je ze gewoon bezorgen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Na die drukke dag van gisteren was het vandaag wel ff relaxed! Morgen zal het wel weer druk worden, vooral in bepaalde wijken, ik zag nml al weer pallets vol Plus Magazine staan.
Hebben jullie ook zoveel brieven van Eredivisie Live voor niet bestaande straatnamen? Ik zag er vandaag tientallen voorbij komen!
oh die heb ik idd ook gezien. Verkeerde straat, maar goede naam en goede postcode. Dan bezorg ik ze gewoon hoorquote:Op woensdag 23 maart 2011 15:57 schreef TokenW het volgende:
[..]
Het erge is, dat de postcodes wel kloppen , maar de straatnamen niet. Die brieven moeten zijn bestemd voor de postcode en niet voor de straatnaam, dus eigenlijk kan je ze gewoon bezorgen.
We werken hier nu al zowat een jaar met Optivo, maar ze blijven ons lastig vallen met die suffe audits. Dan zie je weer twee gewichtigdoenende heren met clipboards rondlopen die ons een beetje begluren, en dan is het weer zover. En zodra ze weg zijn is het weer business as usual. En volgens mij kunen we sowieso wel kappen met dat Optivo, want zelfs de leiding op de vestiging heeft kennelijk wel door dat het niet werkt. We vossen in een Carre en we hebben (soms) een postverdeler, maar dat is het dan ook. Er is veel tijd gestoken in het maken van verschillende draaiboeken voor de scenarios, maar die zijn nog nooit gebruikt. Dus met het ophangen van de briefjes waarop staat "vandaag is het maatwerk rustig" zijn ze ook al lang opgehouden, want het had toch geen consequenties. Aan de lijnen op de vloer heeft niemand een boodschap, je mag gewoon kletsen met elkaar, en ik draag al maanden geen zichtbaar legitimatiebewijs meer. En de teamcoach zou zogenaamd steeds op de werkvloer aanwezig moeten zijn, maar die verschuilt zich doorlopend in z'n kantoortje. Dus regelen we het meeste maar gewoon zelf.quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:17 schreef loonytik het volgende:
Hier ook een mini wijkje in de stad zelf. Waar heel veel huizen samengevoegd zijn. Heb je ook het zelfde probleem van massazendingen naar onbestaande adressen zelfs van de gemeente zelf!![]()
Morgen kom de heutetemeut van Optivo bij ons op de vestiging waarnemen. Yay \o/
Haha cool.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:32 schreef sk888er het volgende:
Heb dankzij TNT een nieuwe vriendin
Meisje van ander kantoor (komt post brengen naar ons kantoor) gaf me een keer een lift omdat het zo hard waaide en sindsdien is het best snel gegaan
Haha hier zijn zelfs de lijnen al erg aan het slijten.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
We werken hier nu al zowat een jaar met Optivo, maar ze blijven ons lastig vallen met die suffe audits. Dan zie je weer twee gewichtigdoenende heren met clipboards rondlopen die ons een beetje begluren, en dan is het weer zover. En zodra ze weg zijn is het weer business as usual. En volgens mij kunen we sowieso wel kappen met dat Optivo, want zelfs de leiding op de vestiging heeft kennelijk wel door dat het niet werkt. We vossen in een Carre en we hebben (soms) een postverdeler, maar dat is het dan ook. Er is veel tijd gestoken in het maken van verschillende draaiboeken voor de scenarios, maar die zijn nog nooit gebruikt. Dus met het ophangen van de briefjes waarop staat "vandaag is het maatwerk rustig" zijn ze ook al lang opgehouden, want het had toch geen consequenties. Aan de lijnen op de vloer heeft niemand een boodschap, je mag gewoon kletsen met elkaar, en ik draag al maanden geen zichtbaar legitimatiebewijs meer. En de teamcoach zou zogenaamd steeds op de werkvloer aanwezig moeten zijn, maar die verschuilt zich doorlopend in z'n kantoortje. Dus regelen we het meeste maar gewoon zelf.
is ook wel raar om op maandag normale maandagdienst te draaien als er zaterdag niet bezorgd is...quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:17 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Haha cool.
Zo heb ik ook een tijdje gedate met een collega van de pakket variant die ik structureel tegenkwam onderweg.
Iemand trouwens enig idee of er op maandag 2 mei een aangepaste dienst is? Ze kwamen naar me toe met de termen 'Normale maandag' en of ik wilde werken op die dag, maar dat betekend over het algemeen weinig goeds als ze zo vroeg al aankomen met zoiets.![]()
Ik (postbezorger) heb ook geen pasje. Ik heb niet eens kleding, terwijl ik er al bijna 4 maanden werkquote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:35 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha hier zijn zelfs de lijnen al erg aan het slijten.
OPTIVO is gewoon bezigheidstherapie voor de enige echte TNT overcompleten: de VBG Changemanagers, die auditers en de procedureschrijvers.
Oh en de helft van de zaterdagwerkers, postbodes en THK'en hebben niet eens pasjes.
Ik gok dinsdag.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 08:02 schreef Deezertje het volgende:
Weet iemand als Pakketservice ook in het weekend pakketjes sorteert?
Gisteren (vrijdag) is namelijk een pakketje vanuit het buitenland verstuurd naar mij, en normaal gesproken heb ik hem dan 2 dagen later. (dus donderdag verstuurd, zaterdag in huis.)
Nu is hij dus vrijdag verstuurd, heb ik hem dan maandag in huis? Of pas dinsdag?
Hier viel het op zich mee vandaag, maar echt rustig was het ook niet. Degene die mijn wijken had voorbereid was zeker bang dat de verbruikte elastiekjes op zijn loon zouden worden ingehouden, want om elke bundel zat maar 1 elastiek (ook om grote bundels). En jammer van die kouwe kutregenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:43 schreef gelebeer het volgende:
Jezus zeg. Ik dacht geen makro = weinig post.
Nou mooi niet dus. 3x HAH en een mailing van het waterschap die ieder huis kreeg. Dan ook nog eens smerig weer en te horen krijgen dat je na dit jaar op mag rotten
Ik heb ook het liefst 2 elastieken om elke bundel heen zitten. 1 elastiek had iemand ook een keer bij me gedaan. Volgende dag gelijk diegene er op aangesproken en gemeld dat mijn voorkeur naar dubbele elastieken zou gaan. Daarna geen problemen meer gehadquote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier viel het op zich mee vandaag, maar echt rustig was het ook niet. Degene die mijn wijken had voorbereid was zeker bang dat de verbruikte elastiekjes op zijn loon zouden worden ingehouden, want om elke bundel zat maar 1 elastiek (ook om grote bundels).
Welke regen trouwens?quote:En jammer van die kouwe kutregen
ja zeker.. kan liggen aan postcodegebied, maar bijv. ook aantal bejaarden/jongeren in een wijk...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kan HAH per wijk verschillen?![]()
Ik had in een wijk 1x HAH en in mijn laatste wijk 2x HAH.
ja, het kan per wijk verschillen. Heb met autoroutes wel gehad dat er vier verschillende combinaties ingepland stonden. Dit hebben we teruggebracht tot 2 verschillende combi'squote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Kan HAH per wijk verschillen?![]()
Ik had in een wijk 1x HAH en in mijn laatste wijk 2x HAH.
een dorp met 14 adressen?quote:Op zondag 27 maart 2011 14:30 schreef Viper86 het volgende:
Had gister voor een dorpje met 14 adressen ook 2 folders, voor de overige 4 dorpen ( 350 adressen ) had ik maar 1.![]()
Is het ook.quote:Op zondag 27 maart 2011 14:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
een dorp met 14 adressen?dat noemen wij gewoon een gat
Volgens mij staan daar zon beetje alle kantoren op (tegen absurd hoge prijzen btw:/)quote:Op maandag 28 maart 2011 19:30 schreef binnenzitster het volgende:
ik zag op internet dat het kantoor wordt verkocht waar ik werkte,ben vrijwillig weg gegaan maar dat doet toch wel wat met je zie website met nog een paar kantoren
http://realestate.tnt.com(...)ort/list.asp?dep=all
Die van ons ook.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:48 schreef sbientje het volgende:
Onze vorige vestiging heeft ook superlang te koop gestaan volgens mij.
Bij ons ook, maar toch hebben ze het er al over dat het begin 2012 dicht zal gaan, dus blijkbaar zegt dat niks.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:43 schreef Viper86 het volgende:
Bij ons is 3 weken geleden Optivo ingevoerd, dus het zou wel een beetje vreemd zijn als ze ons kantoor zeer binnenkort gaan sluiten.![]()
Ja, dat vertelde een collega laatst ook, kwam ik ook pas achter na 10x keer VOSsen. Als er geen BG staat maar een wijk/loop kun je het er in een keer in mikken en ik maar heel nauwkeurig de hele bundel nakijkenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef Mirgeam het volgende:
Een tip voor je, bij de bundels tijdschriften staat boven of onder adres een regel code, zoals op de onderstaande foto bij het rode rondje.
[ afbeelding ]
Als daar BG staat, is de bundel voor verschillende wijken bestemd, maar als daar een postcode staat is de hele bundel voor die wijk bestemd
Soms is het bij bundels zonder BG, de gerichte post, het geval dat de bovenste "folder" niet bij de bundel zou moeten horen. Kijk dus altijd de eerste en de laatste folder na.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:05 schreef Mirgeam het volgende:
Een tip voor je, bij de bundels tijdschriften staat boven of onder adres een regel code, zoals op de onderstaande foto bij het rode rondje.
[ afbeelding ]
Als daar BG staat, is de bundel voor verschillende wijken bestemd, maar als daar een postcode staat is de hele bundel voor die wijk bestemd
Op zich is het best wel leuk, maar je moet niet te traag zijn anders verpest je de koffiedrink plannen van je collega. Ook is het kutwerk als je het moet doen in een DVG dat je niet kent.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:56 schreef rub3n het volgende:
Oe dat zijn goede tips! Thanks! Ach, het eerste wat ik zeg morgen als ik binnenkom is: "Ik doe mijn best, maar heb het nog nooit gedaan!"
Vinden jullie het leuk werk? Leuker dan de wijken zelf voorbereiden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |