Hou zelf lekker je klabakkes. Ik reageerde op een bericht van de treinen die op Houten stoppen. Je kan de treinen óók in de Reisplanner opzoeken (je muis op de Intercity (NS) tekst houden weergeeft ook het treinnummer.quote:Op donderdag 30 december 2010 17:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg kut-autist, luister eens naar de forumleden hier. Loop toch niet zo te geilen op al je onboeiende info. Je voelt je echt de man maar je bent gewoon een loosah.
Ehrm, ik geil niet op die nummertjes..quote:Op donderdag 30 december 2010 17:56 schreef weps het volgende:
Waarom ga je zelf niet naar somda met je nummer gegeil?
quote:Op donderdag 30 december 2010 17:58 schreef Socios het volgende:
Gewoon al dat soort info blijven posten, hoor, greavy. Ik vind het wel interessant en begrijp de nummers wel (al is het wel wat moeilijker zonder Spoorboekje). Mensen verwijzen ook onterecht naar Somda. Ik heb helemaal geen zin om alles op Somda te lezen. Greavy post hier een mooie relevante selectie van wat op Somda te vinden is.
greavy voor gedetailleerde trein(nummer)info, Zug-Chef voor de prachtige treinenfoto's. Voor iedereen wat wils. Indien men iets niet interessant vindt, leest men er maar overheen. Ik vind beide interessant.
fijnquote:Op donderdag 30 december 2010 18:03 schreef greavy het volgende:
Ik zal er de volgende keer wel iets meer moeite voor doen om het duidelijker te maken
Het is allemaal de schuld van de Nederlandse Spoorwegen. Het is ronduit absurd dat het Spoorboekje (waar alle treinnummers keurig boven de tabellen staan) niet meer verkocht wordt.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:00 schreef James1988 het volgende:
niemand geeft hier een zak om al die nummertjes en wil al helemaal niet de moeite doen om in de reisplanner te gaan zoeken in de hoop precies dat nummertje te vinden (je moet sowieso maar net weten dat de 800 de IC Alkmaar - Maastricht/Heerlen is en de 3500 Eindhoven - Schiphol),
hier hebben we niet zo'n interesse in nummertjes. De informatie zelf vinden we wel interessant hoor, daar niet van, alleen de manier waarop het gepresenteerd wordt niet.
Dan heb ik voor jou de ultieme TIP:quote:Op donderdag 30 december 2010 18:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van de Nederlandse Spoorwegen. Het is ronduit absurd dat het Spoorboekje (waar alle treinnummers keurig boven de tabellen staan) niet meer verkocht wordt.
En aan zo'n `online reisplanner´ dat louter uitgekauwde reisadviezen uitspuugt heeft niemand wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Behalve de reizigers dan. Maar die zijn natuurlijk niet belangrijk.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:05 schreef Socios het volgende:
[..]
En aan zo'n `online reisplanner´ dat louter uitgekauwde reisadviezen uitspuugt heeft niemand wat.
Nee, sinds wanneer laat de NS treinen rijden om reizigers te vervoeren dan?quote:Op donderdag 30 december 2010 18:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Behalve de reizigers dan. Maar die zijn natuurlijk niet belangrijk.
Zijn dat ook de correcte tijden? Dan kan ik er donder op zeggen dat ik iedere dag een kwartier te laat op mijn werk kom of een half uur eerder weg moet.quote:Op donderdag 30 december 2010 18:00 schreef James1988 het volgende:
Schrijf dan iets als: "De volgende IC-treinen zullen een extra stop maken in Houten.
Vertrek Den Bosch: 8.08, 8.23, 8.38, 8.53
Vertrek Utrecht CS: 8.22, 8.38, 8.52, 9.08"
Dat is voor ons veel begrijpelijker.
Dat zeggikquote:Op donderdag 30 december 2010 19:38 schreef greavy het volgende:
PSM zit best goed in de richting. Het is bij de Hendrik Algrawei / Van Harinxmakanaal.
Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)quote:Op donderdag 30 december 2010 20:54 schreef James1988 het volgende:
Dat zijn volgens mij sectieverdelers. Ofwel, "na dit bordje begint sectie LD".
Kan het zijn dat er na die bordjes (een stukje verderop) overwegen lagen? Dan is het misschien handig bij de communicatie tussen machinist en treindienstleider om een gestoorde overweg o.i.d. door te geven.
Volgens mij liggen deze op het Oosterbaantraject, in het NSM.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
het verdiend idd niet de schoonheidsprijs haha..quote:Op donderdag 30 december 2010 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
Wie wil er nou een foto van een totaal verneukt station.
Als het goed is, liggen die nu overal bij alle overwegen en -paden. Heeft niets met secties te maken, maar geeft inderdaad gewoon de naam van het spoor aan zoals dat bij de trdl op het scherm staat.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ze liggen ook wel in het algemeen bij overwegen, aangezien aannemers daar het spoor vaak in gaan en op die manier aan het juiste spoor gaan werken (zeker van belang als het andere spoor nog in dienst is)
Volgens Sporenplan is spoor LN en LD het spoor bij de Maliebaan, tussen Maliebaan en Blauwkapel voor de splitsing.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:30 schreef bork het volgende:
[..]
Volgens mij liggen deze op het Oosterbaantraject, in het NSM.
quote:Oosterspoorbaan bouwweg tijdens uitvoeringsfase
Om de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Houten mogelijk te maken, moet de komende jaren materieel en materiaal worden aan- en afgevoerd richting de spoorlijnen naar Utrecht Centraal. Ook vanaf het Oude Houtensepad moet er een toegang tot het spoor komen. Omdat de Oosterspoorbaan weinig meer gebruikt wordt, kan het zuidelijke deel (vanaf de Koningsweg) gedurende de uitvoeringsfase ingericht worden als bouwweg. Zo wordt voorkomen dat reguliere wegen extra worden belast met bouwverkeer. Medio 2012 wordt dit deel van de Oosterspoorbaan ingericht als bouwweg. Om de verkeersveiligheid te garanderen wordt op de kruising met de Koningsweg de overweg weggehaald en worden er verkeerslichten geplaatst. Ook wordt nog gekeken naar aanvullende maatregelen. Vanaf eind 2012 tot en met 2015 wordt de bouwweg in gebruik genomen. De bouwweg over de Oosterspoorbaan wordt tijdens de uitvoering gebruikt door aannemers voor de spoorverdubbeling, de aanleg van de HOV-baan en diverse onderaannemers.
In principe zal de Oosterspoorbaan aan het eind van het project worden herbouwd. Momenteel wordt onderzocht of het zuidelijke deel van de Oosterspoorbaan definitief kan worden opgeheven. In opdracht van de gemeente Utrecht onderzoekt ProRail de mogelijkheden hiertoe. In de loop van 2011 moet hierover meer duidelijkheid zijn.
Bron: ProRail
Andersom ook natuurlijk: als je een krappe aansluiting hebt op de trein naar Geldermalsen (als de IC uit Amsterdam weer eens te laat is bijvoorbeeld) heb je geen tijd meer op naar het voorste deel van de trein te lopen. Dus propt iedereen zich in het achterste stel.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.
Maar de ochtendspits is tot 11 uur ook behoorlijk druk en daar eindig je juist op Centraal en kom je voor de rest redelijk midden op het perron aan.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
Het probleem met de overvolle stopper Geldermalsen - Utrecht is niet zo zeer te veel reizigers. Het probleem is perron 18b/19b waar dat ding in Utrecht aankomt. Als ze die trein langer maken helpt dat nauwelijks: iedereen staat bij de voorste 2-3 deuren om dichter bij de stationshal uit te stappen.
Voor 18b/19b is het heel erg jammer dat de Rabobrug geen directe aansluitingen naar de perrons krijgt, dat zou dat perron een stuk minder onaangenaam hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 08:15 schreef Fixers het volgende:
De uithoek die perron 18b/19b heet is haast op de lokatie van het vroegere postperron. Achteraan uitstapppen is een garantie voor gemiste aansluitingen om dat je té ver en bij slecht weer té langzaam moet lopen. Door gebrek aan overkapping is de stationshal bij slechtweer juist in dat hoekje spiegelglad. Stevig doorstappen naar je aansluiting is af te raden.
Het gras is echt niet groener bij de DB, stond hier laatst geen artikel dat DB vergeleken met de SNCF nog erg langzame en relatief veel problemen met de ICE hadquote:Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn![]()
- Meer variatie op het spoor.
o Variatie leuk voor de spotter; de reiziger wil betrouwbaarheid en snelheid.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
o Waar wou je nog meer IC verbindingen neerleggen zonder uitbreiding van het spoor? Geen congestie op stations te krijgen.
- Meer internationaal treinverkeer
o Internationaal treinverkeer is erg kostbaar en blijft vaak lastig uit te voeren ivm bovenleidingsspanning, beveiliging etc.
- Gereserveerde zitplaatsen
o Weinig nut, kan ik met ov-studentenchipkaart ook reserveren? Reserveren is leuk voor Groningen - Maastricht in een trein maar Arnhem - Utrecht te veel moeite.
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
o Actiekaarten bestaan ook bij de NS
- Restauratiewagen terug in de treinen
o Vrij onzinnig, langste reizen duren maximaal een uur. Daarbij een bak extra meeslepen is erg omslachtig en kost zitplaatsen.
- Betere informatievoorziening
o Kan, maar vergt nodige aanpassingen aan het huidige systeem. Zijn ze in Duitsland al bezig met internet in de trein en systemen als onboard reisinformatie?
- Uitstekend opgeleid personeel
o Verhoging van de kosten voor het treinkaarjte
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
o Verhoging van de kosten voor het treinkaartje
- Etc. Etc.
Deutsche Bahn
Ik ben blij dat hier geen prijsdifferentiatie is. Net als de meeste reizigers wil ik flexibel kunnen reizen. Leuk dat jij je reisje dan 3 maanden van tevoren bedenkt. Als ik zondag opeens naar Amsterdam moet ben ik blij dat ik niet 3x zoveel betaal dan wanneer ik het een maand eerder al wist.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Socios het volgende:
Deutsche Bahn![]()
- Meer variatie op het spoor.
- Meer ICE en andere leuke Intercityverbindingen
- Meer internationaal treinverkeer
- Gereserveerde zitplaatsen
- Prijsdifferentiatie d.m.v. de Sparpreise
- Ook buiten de voordeeluren met BahnCard met 25% of 50% korting reizen.
- Restauratiewagen terug in de treinen
- Betere informatievoorziening
- Uitstekend opgeleid personeel
- Juist meer werkgelegenheid door terugkeer van de door NS wegbezuinigde arbeidsplaatsen
- Etc. Etc.
Deutsche Bahn
Dat zou een beetje overdreven zijn voor een stoptreinstation waar geen IC's horen te stoppen. Het perron is gewoon volgens de norm 10 bakken lang gemaakt zodat de langste stoptreinen er passen. En ja er is rekening mee gehouden dat Houten nog groeit, daar is die viersporigheid juist voor: zorgen dat er straks meer stoptreinen kunnen gaan rijden.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:53 schreef Ascendancy het volgende:
Ook een faal trouwens dat als je dan een heel nieuw station bouwt voor een groeikern, dat je de perrons niet in ieder geval voor de zekerheid vast 12bakken lang maakt
Ik denk dat je er op dat traject ook rekening mee zou moeten houden dat er 12 bakken stoptrein gaat rijden als Houten verder groeit.quote:Op vrijdag 31 december 2010 14:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat zou een beetje overdreven zijn voor een stoptreinstation waar geen IC's horen te stoppen. Het perron is gewoon volgens de norm 10 bakken lang gemaakt zodat de langste stoptreinen er passen. En ja er is rekening mee gehouden dat Houten nog groeit, daar is die viersporigheid juist voor: zorgen dat er straks meer stoptreinen kunnen gaan rijden.
Toevoegend dat Houten ook in het zeskeer per uur model van de overheid zit. Als er zes keer per uur 10 bakken stoppen en nog niet iedereen kan mee vind ik dat erg knap!quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik denk dat je er op dat traject ook rekening mee zou moeten houden dat er 12 bakken stoptrein gaat rijden als Houten verder groeit.
Dat hele etmet is een gigantische faal. Ieder kwartier kan je met meer materiaal ook hogere capaciteit bieden. Met ETMET heb je daarnaast ook nog extra personeel en aanpassingen aan het spoor nodig. Wat is er dan bedrijfstechnisch een betere keuze?quote:Op vrijdag 31 december 2010 15:06 schreef Brembo het volgende:
[..]
Toevoegend dat Houten ook in het zeskeer per uur model van de overheid zit. Als er zes keer per uur 10 bakken stoppen en nog niet iedereen kan mee vind ik dat erg knap!
Arriva?quote:Op vrijdag 31 december 2010 17:08 schreef Temlin het volgende:
Gelukkig blijft NS, Stel je voor de Arriva won dan hadden ze zowat al het spoor in handen gekregen.
quote:
quote:Concurrent Arriva (Deutsche Bahn) ziet de steun voor de NS op het Binnenhof met lede ogen aan. Arriva-topman Anne Hettinga noemt het gunnen van de concessie aan de NS een 'historische blunder'. "Je verlengt toch geen contract met een bedrijf dat slecht presteert? Dan haal je alle prikkels weg om beter te functioneren."
Mja, SNCF boert ook niet zo best. Het TGV-net doet het goed, maar de rest is zwaar verouderd.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:35 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het gras is echt niet groener bij de DB, stond hier laatst geen artikel dat DB vergeleken met de SNCF nog erg langzame en relatief veel problemen met de ICE had. Het treinproduct is sinds eind jaren 80 geen hobbyproduct maar dient meer zakelijk bekeken te worden.
Het is jammer voor de spotter dat hij geen harde plasser meer krijgt van een bonte combinatie van rijtuigen maar meer eenheidsworst krijgt.
Ik ga straks nog met een trein die na 19.30u vertrekt.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:32 schreef Fixers het volgende:
Daar zit je dan oudejaarsavond in een trein ergens in een weiland bij gouda. Wachtend achter een gestrande trein.
Ik heb ze één keer zien rijden toen ik zelf in een andere Beneluxtrein zat (ICRm-prio-stam).quote:Op zaterdag 1 januari 2011 01:59 schreef Igen het volgende:
Moet trouwens maar gauw die kans grijpen - vorige keer dat die dingen reden heb ik er niet een keet in gezeten.
De eerste trein moet bij wijze van spreken nog rijden en er is al een aanrijding geweest. Wel mooi kut dat ik juist nu in Elst zit en zometeen de trein naar Breda wil nemen. AV geeft aan dat de IC van 8.04 niet rijdt, IC 8.34 rijdt wel. Vooralsnog.niet.quote:Arnhem-Nijmegen/Tiel
Message zaterdag 1 januari 2011, 07:11 :
Reason: aanrijding met een persoon
Tussen Arnhem en Lent/Zetten-Andelst rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Arnhem en 's-Hertogenbosch/Tiel reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Zwolle reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Deventer reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Nijmegen en Utrecht Centraal reizen via 's-Hertogenbosch.
Nog maar een keer. Geen enkele reactie?quote:Op vrijdag 31 december 2010 03:31 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Plan V te Leeuwarden
[ afbeelding ]
Plan V te Wolvega
De ad zal wel zijn getriggerd door het woord 'Stationsweg'.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 09:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Handige reclame op nu.nl.
[ afbeelding ]
Laat door deze brand juist het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer stilgelegd zijn...
Daar heb je gelijk in, maar volgens mij zaten ze er twee weken terug ofzo ook al in (dacht ik tenminste gelezen te hebben, maar ik kan me best vergissenquote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Nog maar een keer. Geen enkele reactie?
Dit zijn geen `gewone´ foto's. Plan V in Friesland is zeer zeldzaam!
Jep. Toen stond er een duo in Leeuwarden te niksen.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar volgens mij zaten ze er twee weken terug ofzo ook al in (dacht ik tenminste gelezen te hebben, maar ik kan me best vergissen) Binnenkort heb je Buffeltjes in Leeuwarden (in de stopper naar Wolvega)
Al was het (tot de vorige?) dienstregeling heel normaal dat er op vrijdagavond een spitstrein reed vanuit de randstad met plan Vquote:Op zaterdag 1 januari 2011 15:19 schreef Socios het volgende:
Dit zijn geen `gewone´ foto's. Plan V in Friesland is zeer zeldzaam!
Klopt. 3 V'tjes vertrokken dan om 15.30 uit Rotterdam om zich om 18.13 uur in Leeuwarden te melden. Ik meen dat ze dan om 22.17 uur zich weer richting westen begaven.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:29 schreef Lord_Brett_Sinclair het volgende:
[..]
Al was het (tot de vorige?) dienstregeling heel normaal dat er op vrijdagavond een spitstrein reed vanuit de randstad met plan V
Die trein ((10)557) wordt tegenwoordig gereden met V-IRM.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt. 3 V'tjes vertrokken dan om 15.30 uit Rotterdam om zich om 18.13 uur in Leeuwarden te melden.
Maar de enkeltjes zijn toch goedkoper geworden?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:44 schreef ReisT het volgende:
Het nieuwe jaar brengt natuurlijk ook prijsverhogingen met zich mee. Vanaf vandaag zijn retourtjes en via-kaartjes de facto afgeschaft. Ja je kan ze nog steeds kopen maar het voordeel ten opzichte van losse kaartjes is 0...
De cabine van ICM is ook tof tegen 140 km/h. En ik heb vorige week nog twee uur in cabine's van Spurts doorgebracht, ook wel leuk.quote:
Moet jij ook wegleerritten meerijden om het te mogen bedienen?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De cabine van ICM is ook tof tegen 140 km/h. En ik heb vorige week nog twee uur in cabine's van Spurts doorgebracht, ook wel leuk.
Niet dus, alle kaartjes zijn duurder geworden. De jaarlijkse prijsverhoging voor enkeltjes is procentueel alleen wat kleiner dan voor retourtjes.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar de enkeltjes zijn toch goedkoper geworden?
Woow lijkt mij best heftig. Gebeurde zeker allemaal in een paar seconden tijd?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:14 schreef braddofiel het volgende:
Pfff wat een gedoe zeg gister, op Station Amersfoort.
Rond 18:20 moest ik daar overstappen, ik zat te wachten op perron 7 op mijn Intercity richting Amsterdam.
Een paar gozers hadden ruzie en op het gegeven moment wankelt eentje achteruit (hij was ook dronken) en die belandde vervolgens op het spoor...
De trein kwam echter net aangereden, toeteren dat ding deed, en gelijk op de noodrem natuurlijk.
Uiteindelijk was die man al opgestaan, en toen stond hij daar letterlijk ingeklemd tussen het perron en de Intercity![]()
Die man had zo ongelofelijk veel geluk dat hij ongedeerd bleef...
En uiteindelijk mocht deze trein niet meer verder rijden
Dus moesten we met z'n allen in een overvolle Sprinter![]()
![]()
![]()
Nee, hoor. 31 december kostte een enkele reis van 26 tariefeenheden nog EUR 2,90. Vandaag EUR 2,80.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:13 schreef ReisT het volgende:
Niet dus, alle kaartjes zijn duurder geworden. De jaarlijkse prijsverhoging voor enkeltjes is procentueel alleen wat kleiner dan voor retourtjes.
Naja het ging wel erg snel inderdaad, er waren ook een aantal mensen om me heen die vervolgens flauw vielen, gelukkig dat hij niet gewond was of zelfs dood...quote:Op zondag 2 januari 2011 00:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow lijkt mij best heftig. Gebeurde zeker allemaal in een paar seconden tijd?
Nee hoor, niet met papieren kaartjes tenminste. Vandaag betaalde ik maar ¤13,60 terwijl dat voorheen bijna 17 euro kostte. Een leuke nieuwjaarsverrassing.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet dus, alle kaartjes zijn duurder geworden. De jaarlijkse prijsverhoging voor enkeltjes is procentueel alleen wat kleiner dan voor retourtjes.
Het is niet verplicht, maar wel erg nuttig.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Moet jij ook wegleerritten meerijden om het te mogen bedienen?
Zonde van die mooie x2000quote:Op zondag 2 januari 2011 03:53 schreef James1988 het volgende:
Whoeps, in Malmö is een ongeluk gebeurd waarbij 1 gewonde is gevallen. Een X2000 is tegen een stootjuk geknald. De gewonde is de bestuurder van de trein.
[ afbeelding ]
Artikel
En dat klopt. Dat is gedaan om het verschil met de OV-Chipkaart te verkleinenquote:Op zondag 2 januari 2011 00:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, hoor. 31 december kostte een enkele reis van 26 tariefeenheden nog EUR 2,90. Vandaag EUR 2,80.
Wat heb je precies en waar denk je aan qua prijs?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:57 schreef V2 het volgende:
Zijn er hier nog fans van Märklin-spul? Ik heb een hele verzameling hier, waar ik vanaf wilPaar treintjes, en een hoop M-rails in H0. Als er hier geen mensen geïnteresseerd zijn gaat 't op Marktplaats ofzo
Hoe bedoel je. Omdat er 8 treinen per uur gaan in de spits?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:32 schreef Yreal het volgende:
verdomme, vanaf morgen is houten -> utrecht ongeveer het drukste traject van het land![]()
alleen Sloterdijk -> Amsterdam CS en Gouda -> Utrecht hebben volgensmij meer treinen dan dit
Arnhem - Nijmegen is ook 8.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je. Omdat er 8 treinen per uur gaan in de spits?
Ja daarom. Schiedam centrum-Rotterdam is 12 per uur. En dan rijden er ook nog 5 ic's die niet stoppen in Schiedam.quote:
Oh was dat jouw account. Sorryquote:Op zondag 2 januari 2011 16:06 schreef Lemjur het volgende:
Gelukkig 2011 allemaal! Met heel veel kilometers en bier
Niets hosselen.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Smatjes hosselen en treinen spotten, het kan tegelijkertijd!
Autist
Ik film geen goederentreinen... De laatste keer dat ik een goederentrein op de plaat gezet heb, was de `Leeuwarden-shuttle´ getrokken door de 1251 te Mp en Zl. Al ruime tijd geleden.quote:
Straattaal jeweets. Blijkbaar is de kloof tussen de hosselaars en de professioneel autisten nog erg grootquote:Op zondag 2 januari 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Smatjes hosselen. Juist ja. Ik denk dan meteen aan het binnenhalen van een groot net met een paar ton haring of zo
Maar doe je het dan ook beter met de vrouwtjes?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik film geen goederentreinen... De laatste keer dat ik een goederentrein op de plaat gezet heb, was de `Leeuwarden-shuttle´ getrokken door de 1251 te Mp en Zl. Al ruime tijd geleden.
Ook deze niet-treinspotter kende de term niet. Zal eerder een generatiekloof zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:35 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Straattaal jeweets. Blijkbaar is de kloof tussen de hosselaars en de professioneel autisten nog erg groot
De uiteindelijke stellen die in 2 setjes van elk 2 gaan pendelen serie 2900 Stoptrein Leeuwarden-Wolvega Spits worden: 3445+3432+3431+3427 en zijn 31 december naar Leeuwarden gebracht.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik zag zojuist op het emplacement van Lw vier treinstellen staan, waaronder de 3427 meen ik.
Jeej, ik ben geen professioneel autist.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:35 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Straattaal jeweets. Blijkbaar is de kloof tussen de hosselaars en de professioneel autisten nog erg groot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die waren?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag even de eerste treinmeters van 2011 gemaakt
Was met Arriva. Ging even bij mijn oma op bezoek. Retourtje was trouwens slechts 4 euroquote:
Moet lukken toch?quote:Ik ga morgen mijn 1e rondje waarschijnlijk doen. Ongepland, maar ik wil eigenlijk wel eens iets van veolia meepakken.
'k Wil geen spelbreker zijn, maar Fyra komt niet langs Utrecht hoorquote:Op zondag 2 januari 2011 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
Fyra pak ik wel een keer als ik in Utrecht ben, want de lijnen naar Utrecht kan ik inmiddels wel dromen.
Zou mooi zijn, dat NS product stond er voor 2011 zeker weten nog niet op. Zou wel mooi zijn, kunnen we eindelijk echt 1 kaart voor alles gebruikenquote:Op zondag 2 januari 2011 21:13 schreef greavy het volgende:
De geruchten zijn gaande, en worden bevestigd door medewerkers van NS die hier mee bezig waren/zijn. Nadere details ontbreken en zijn ook nog niet gegeven.
Ik las ergens 10 januari, maar waar en wat het waarheidsgehalte is weet ik nietquote:Op zondag 2 januari 2011 21:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, dat NS product stond er voor 2011 zeker weten nog niet op. Zou wel mooi zijn, kunnen we eindelijk echt 1 kaart voor alles gebruiken
Het rondje gaat weliswaar niet langs Groningen, maar jullie kunnen met een gerust hart op pad: ik ben vrij de 15e.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het is de bedoeling wel. Dennistd had ergens in een vorig topic al een voorstelletje voor een rondje gedaan. Komende week maar eens kijken hoe het qua werkzaamheden uitkomt.
Dat snap ik, maar ik ga niet naar Rotterdam met een niet aansluitende trein op de fyraquote:Op zondag 2 januari 2011 21:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Wil geen spelbreker zijn, maar Fyra komt niet langs Utrecht hoor
Bij het praten met vrouwen proberen zolang mogelijk het onderwerp `treinen´ te mijden. Gewoon langzaam erover beginnen van dat ik `met de trein´ ben etc. De meeste vrouwen blijken het overigens totaal geen probleem te vinden.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:01 schreef Ascendancy het volgende:
Maar doe je het dan ook beter met de vrouwtjes?
Ik bedoel, ik neem aan dat je tijdens een etentje op gegeven moment over treinen begint
Er rijdt ook DDAR. Dagplan geeft aan dat er inderdaad setjes van 2, als het meezit 3 V'tjes rijden. Daarom dat de IC soms extra op Houten stopt.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:18 schreef Sandrvich het volgende:
Ik hoorde net van een vriend dat ze Breda-Utrecht blijkbaar ook weer vol hebben gegooid met V'tjes.:)
Daar kan ik kort over zijn: Nee.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:37 schreef italiaan1987 het volgende:
is het zoutkaartje ook geldig in het weekend?
Fluiten is de officiële term, maar onderhand wel wat archaïsch. Het ding heet een typhoon, dus typhoneren lijkt me best correct.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:53 schreef bork het volgende:
typhoneren?
mijn woordenboek kent dit werkwoord niet, zullen we het gewoon bij oudhollands toeteren of fluiten houden?
Vind je?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Fluiten is de officiële term, maar onderhand wel wat archaïsch. Het ding heet een typhoon, dus typhoneren lijkt me best correct.
Ik gok dat je toch een blok achter een andere trein zit en nu dus op geel (= 40) verder rijdt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef KapiteinT het volgende:
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
Dat dat een typhoon heet, kun je inderdaad over twisten. Maar als het dan toch een typhoon heet, dan lijkt typhoneren een logische afleiding.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:52 schreef bork het volgende:
[..]
Vind je?
Dat zo'n ding een typhoon heet is niet zo goed bedacht van de naamgever imho.
typhoon is een chinees en/of japans woord hetgeen grote wind betekent, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven voor zo'n toetertje.
Fluiten is misschien oud maar dekt wel de lading
Remlucht? Wasda?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef KapiteinT het volgende:
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
Ja misschien een Thalys. Dat zou natuurlijk kunnen. Toch vreemd dat je bij rustig remmen al zo'n remlucht ruikt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat je toch een blok achter een andere trein zit en nu dus op geel (= 40) verder rijdt.
Als ik een lamp aan zet ben ik toch ook niet aan het lampeneren? Dan bedien ik de lamp of zet ik de lamp aan...quote:Op maandag 3 januari 2011 14:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat dat een typhoon heet, kun je inderdaad over twisten. Maar als het dan toch een typhoon heet, dan lijkt typhoneren een logische afleiding.
Spoortaal jeweets. De lucht van remblokken op (roestig) ijzer. Meneer de hosselaarquote:
Goed plan, ik doe meequote:Op maandag 3 januari 2011 14:47 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja misschien een Thalys. Dat zou natuurlijk kunnen. Toch vreemd dat je bij rustig remmen al zo'n remlucht ruikt.
De Fyra is trouwens de hele maand toeslagvrij. Dus het lijkt mij wel leuk om de 15e een Fyra mee te pakken.
Oh, zo. Wel een keertje meegemaakt dat een of andere mongol op het spoor liep, waardoor er een ICM in de ankers moest. Rook naar verbrand rubber/ijzerquote:Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoortaal jeweets. De lucht van remblokken op (roestig) ijzer. Meneer de hosselaar
Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:30 schreef James1988 het volgende:
Slapende TRDL denk ik: ik zit in een trein naar Den Bosch die eigenlijk in Houten zou stoppen. Alleen gebeurde dat niet, de trein werd over de buitenste sporen bij Houten geleid, er werd omgeroepen dat mensen die er in Houten uit moesten helaas mee moeten reizen naar Den Bosch en daar de stoptrein terug moeten pakken.
Ook een stop bij Houten Castellum was niet mogelijk, dat "laten ze niet toe" aldus de omroepster.
Ik vind het met deze informatie eigenlijk wel een slechte zaak dat Klerk niet eerder opgestapt is. Zowel voor hemzelf als voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Klerk heeft de juiste beslissing genomen. Opstaan voordat de 'wijze dames en heren' uit Den Haag zijn stoelpoten compleet hadden doorgezaagd.
De opvolgster, Claudia Zuiderwijk, vind ik overigens geen verbetering. Deze ex-ziekenhuisdirectrice solliciteerde vorig jaar voor algemeen directeur bij GVB Amsterdam, trok zich terug omdat het bestuur haar looneis te gortig vond...
2006 TOT 2009 Heb ik wel voor je. Scheelt weer gesleep met de verhuizing.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.
En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet
bron: powned.tvquote:Een internationale trein vanuit Duitsland is zojuist ontruimd in de buurt van Barneveld. Een passagier zou zich verdacht hebben gedragen.
In de trein, die op weg was naar Amsterdam, zaten zo'n driehonderd mensen. De Duitse autoriteiten alarmeerden de Nederlandse politie, omdat zij een tip hadden gekregen van een vrouwelijke passagier. Ze vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg. Of het loos alarm is, is nog onbekend.
Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo..quote:gedrag passagier
Uitgegeven: 3 januari 2011 19:42
Laatst gewijzigd: 3 januari 2011 19:49
BARNEVELD - Een internationale trein afkomstig uit Duitsland is maandagavond in de buurt van station Barneveld ontruimd wegens verdacht gedrag van een passagier. Dat heeft het KLPD gemeld.
© NU.nl
Er zaten driehonderd mensen in de trein, die onderweg was naar Amsterdam. De politie zette de trein stil na een melding door de Duitse autoriteiten.
Die waren ingeseind door een vrouwelijke passagier van de trein omdat zij vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg, aldus een woordvoerder van het KLPD. De man was al eerder uitgestapt.
De politie voert momenteel onderzoek uit in de trein. De passagiers worden met bussen naar hun bestemming gebracht.
Het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld ligt stil, meldt de NS.
Waarom wordt er juist op deze trajecten de drukte verwacht? En gaat het dan om intercity's of juist om stoptreinen.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:19 schreef greavy het volgende:
NS compenseert vaste klanten
UTRECHT - De NS gaat honderdduizenden abonnementhouders compenseren voor de overlast die de komende weken wordt verwacht. Komende woensdag maakt de NS-directie bekend op welke wijze de vaste klanten worden tegemoetgekomen.
De spoorwegen moeten het vanaf vandaag zeker nog enkele weken met minder en met kortere treinen doen. Vooral in de Randstad zullen de gevolgen daarvan volgens de NS merkbaar zijn.
Naast de extra hinder wordt ook extreme drukte verwacht op de lijnen Geldermalsen-Utrecht, Gouda-Utrecht, Zaandam-Amsterdam/Sloterdijk, Amersfoort-Zwolle en Rotterdam-Hoek van Holland. Als compensatie voor de overlast werd vorige week besloten deze maand het 'zoutkaartje' opnieuw in te voeren. Dat betekent dat reizigers buiten de spitsuren met 40 procent korting mogen reizen. Zo wordt de drukte beter gespreid.
Dagelijks hinder
De reizigersvereniging Rover heeft vorige week donderdag bij de NS-directie aangedrongen op een tegemoetkoming voor abonnementhouders, die vaak dagelijks hinder zullen ondervinden, ook doordat ze vaak genoodzaakt zijn in de spits te reizen. "De vaste klanten hebben niks aan zo'n zoutkaartje, maar ervaren wel de overlast", aldus woordvoerder Chris Vonk van Rover.
De NS heeft welwillend op het verzoek van Rover gereageerd. Volgens woordvoerder Eric Trinthamer moet nog even aan de compensatieregeling worden geschaafd en moet de directie de regeling goedkeuren. "Maar we willen hoe dan ook een gebaar maken naar onze vaste klanten", aldus Trinthamer. Van de dagelijkse 1,2 miljoen NS-passagiers reizen er 600.000 in de spits, velen met een abonnement.
Ga er maar vanuit dat het de stoppers zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:21 schreef Mkr het volgende:
[..]
Waarom wordt er juist op deze trajecten de drukte verwacht? En gaat het dan om intercity's of juist om stoptreinen.
Je kan toch ook gewoon op de CTA kijken hoe laat 'ie vertrekt?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef Peter het volgende:
Als de NS op het perron aangeeft hoeveel minuten een trein blijft staan, dan weet men ook of er tijd is om buitenom te spreiden..
Toeristen zijn er anders ook heel goed in. De IC van Amsterdam naar Schiphol stopt met de voorkant bij de trap en zit daarom voorin altijd helemaal vol met mensen met koffers, terwijl je achterin alle ruimte hebt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
Wat de Nederlanders ook hebben, stappen bij de eerste de beste deur in, en dat massaal...
Niet als de NS zelf voor informatievoorziening gaat zorgenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:09 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk zouden de nieuwe CTA's hier ook mooi voor gebruikt kunnen worden, door de vakken aan te geven waar de trein gaat stoppen en welke klasse daar stopt.
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo..
Van Apeldoorn naar Amersfoort kom je erlangs, hè.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
IC Berlijn van Schiphol via Amersfoort, Apeldoorn, etc. naar Berlijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
Wel als iemand dat handmatig up to date moet houden ja. Maar met de technische mogelijkheden die er tegenwoordig zijn moet dat te doen zijn. NS heeft al een track en trace-systeem waarmee ze weten waar hun treinen zijn. Bovendien, DB kan het ook.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
En dat is weer moeilijk met de vele afwijkende materieelinzetten, andere indelingen van rijtuigen en noem maar op.
En hoe wil je dat voor elke trein aangeven? De ene trein is 6 bakken, de ander 8, de ander maar 3, en de ander hoort er bijvoorbeeld 10 te zijn en zijn er maar 6 ofzo.. Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoekenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen?
Discriminasie!
Het is niet eerlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoeken. 'k Kan vanuit Roosendaal gewoon om 06:27 in Ehv zijn
.
Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen?
Discriminasie!
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kan verdomme op vrijwel elk station zelf al gokken waar ik moet gaan staan omdat de trein tot daar komt. Dan moet de NS het ook kunnen aangeven hoor![]()
Op schiphol bijvoorbeeld, de IC naar vlissingen. Je weet gewoon dat je minstens bij de 8 kan gaan staan. Het zijn toch altijd minstens 2 virm IV
Ook niets nieuws. NS werkt daar al mee op de Emmerlijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.
Ja okee, voor Rotterdam en Utrecht is het net niet helemaal zo erg.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen.![]()
Bij Geldermalsen past ie prima achter de stoptrein naar utrecht.
Waarom heb ik overigens altijd het idee dat de 1900 sneller rijdt dan andere IC's. Vandaag in tig treinen gezeten, maar ze lijken allemaal maar een beetje traag te rijden.
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiligingquote:Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
In de tijden dat dat van toepassing is , is het ook niet druk genoeg dat het daadwerkelijk uitmaaktquote:Op maandag 3 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
En daar kan ik je niet gelijk in geven Jeroen... Er zit ook regelmatig een losse zes in. Planmatig (sowieso in het weekend) zelfs een losse vier.
Dan is het stel recent bij de KWB (KuilWielenBank) geweest. De ATB moet dan weer afgesteld worden. Vaak is dat in het begin iets hoger dan toegestaan, wat vanzelf wegslijt.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:09 schreef James1988 het volgende:Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket sciencequote:Op maandag 3 januari 2011 21:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.
In Duitsland rijden dan ook eigenlijk alle treinen met een vaste samenstelling waarvan bijna nooit wordt afgeweken.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?quote:Op maandag 3 januari 2011 23:24 schreef Yreal het volgende:
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..
Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs
De rest van de maand zelfs.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Waarom wordt er tussen Arnhem en Utrecht dan geen 160 km/h daar is de bodem niet te slap. De enige reden dat het niet kan is omdat de huidige ATB (nog) niet geschikt is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
quote:Code 96 is een later toegevoegde code die niet in het oorspronkelijke Amerikaanse systeem voorkwam, en bedoeld is om een maximumsnelheid van 140 km/u aan te geven. Door de officiële definitie van de bijbehorende cabinesignalering 'groen', wat staat voor 'maximale voertuigsnelheid', is er regelmatig discussie over de vraag of Code 96 ook gebruikt mag worden voor een snelheid hoger dan 140 km/u. Deze discussie werd voor het eerst actueel met de komst van het Intercitymaterieel, dat 160 km/u kan rijden, en de introductie van de baanvaksnelheid 160 km/u op het proeftraject Helmond Brouwhuis-Deurne. Vanwege veiligheidsoverwegingen geldt code 96 echter nog steeds als 140 km/u. De enige uitzondering hierop is de Thalys-PBA; deze mag op basis van een speciale regeling Code 96 interpreteren als 160 km/u.
In het nieuwe treinbeïnvloedingssysteem ATB-NG kan Code 96 veilig 'opgeschakeld' worden tot 160 km/u met behulp van de functie ATBM+.
Zelfmoord in hilversum. Hij reedt Zuid -> bijlmer (geen stop) -> utrecht (extra stop) -> Amersfoort. Pics moet ik even zoekenquote:Op maandag 3 januari 2011 23:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?
[..]
De rest van de maand zelfs.
Meerstadt moet Schultz onder de tafel onderhandelen.Het kan niet zo zijn dat zo'n goedzak tevreden is met de kliekjes die hij krijgt thuisbezorgd...quote:Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Zoiets noem je een hogesnelheidslijn. Dat is voor 160km/h een beetje overdreven. Bij Amsterdam-Utrecht is de onderbouw zelfs geschikt voor 200 en da's ook een normale spoorlijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
http://forum.trainsimdata(...)p?f=27&t=65&start=45 Onder aanquote:Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.
En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet
Dat blijft lastig. Het lijntje van Woerden naar Gouda bijvoorbeeld loopt door een zeer drassig gebied. Wil je dat quasi-definitief oplossen dat moet je zon stevige en diepe fundering aanleggen dat je honderden miljoenen kwijt bent en een lijn hebt die er jaren uitligt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
Arriva?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Yup. Spoortje 42. Lijkt allemaal niet zo dramatisch te zijn afgelopen.quote:
Vaste reizigers? Hoezo hebben die wat aan losse kaartjes!?quote:http://www.ns.nl/cs/Satel(...)uari?p=1160724828566
Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Het Zoutkaartje geeft reizigers vanaf maandag 3 januari tot en met maandag 31 januari 2011 doordeweeks 40% korting van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur met NS-treinen;
Dan heb je idd wel een erg bijzondere kijk op de wereld.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:09 schreef KapiteinT het volgende:
Dat staat er niet. NS hoopt hiermee dat de niet-vaste reizigers de spits mijden, zodat de vaste (spits)reizigers meer zitplaats hebben.
dezelfde als icequote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:47 schreef Yreal het volgende:
Als ze die toeslag nou eens 2.50 maken zit ie 100% vol ..
Verdienen ze veel meer doekoe
Altijd al gezegd dat de HSL-Zuid goed is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Dat zijn al 2 positieve berichten over Fyra de laatste 2 pagina's, wat krijgen we nou
Ik ben benieuwd. Hoeft van mij niet heel ambitieus te zijn hoor, ik heb 's avonds nog verplichtingen. Sowieso moet iedereen eerst naar het startpunt komen en ook weer naar huis kunnen binnen redelijke tijden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:11 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben een rondje aan het plannen. Alles zit er in: Fyra, ICE, Pimpel en misschien ook SLT (dat wordt hier tenslotte ook vaak besproken). Zal hem zo af maken, maar nu wacht er een bord met eten op mij.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | 10.32 Utrecht Centraal 8a (ICM) 11.10 Rotterdam Centraal 13 11.23 Rotterdam Centraal 11 (Fyra) 12.06 Amsterdam Centraal 14b 28 minuten lunch- en rondkijkpauze 12.34 Amsterdam Centraal 4b (ICE) 13.34 Arnhem 6b 13.40 Arnhem 3 (VIRM) 14.02 Zutphen 3b 14.06 Zupthen 2b (Lint) 14.44 Hengelo 3b /// Optie 1: Sprintertjes pakken // 15.06 Hengelo 2a (Pimpel) 16.22 Amersfoort 7 16.36 Amersfoort 5a (SGMm) 16.44 Baarn 2 16.51 Baarn 4 (SLT) 17.24 Utrecht Centraal 1 /// Optie 2: Pimpelen tot het bittere einde /// 15.06 Hengelo 2a (Pimpel) 17.08 Schiphol 4 17.14 Schiphol 1-2 (VIRM, met Schipholboog voor de liefhebbers) 17.47 Utrecht Centraal 15 /// Optie 3: Ik wil naar huis! /// 15.06 Hengelo 2a (Pimpel) 16.22 Amersfoort 7 16.24 Amersfoort 6 (ICM) 16.39 Utrecht Centraal 8 |
Ja maar niemand heeft tot nu toe de moeite genomen het op te schrijven. Dus heb ik die taak maar op mij genomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb me al vier keer aangemeld geloof ik
Ik ookquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb me al vier keer aangemeld geloof ik
waar moet ik instappenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:48 schreef KapiteinT het volgende:
Daar is 'ie!![]()
Het leek mij handig om 10 uur af te spreken en om half 11 te vertrekken.
[ code verwijderd ]
Mij lijkt het sowieso logisch als je 's ochtends naar Utrecht gaat... En dan dus het hele rondje meegaat...quote:
Hmm. De tijden dat ik aan het reizen ben met het 24uurs rondje voor het goede doel lopen geen van de rondjes daar iets samen met die van mijquote:
Lunterenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wat staat bekend als het meest centrale station in Nederland?
Klopt jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je weet wel dat ik die plaats in dit geval niet bedoel
Oh... Oeps...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie tot 2 keer toe "Kapiteint T " in dat bestandje staan
Met de NS weet je het nooit hè, zeg dat dus nu niet te hard. Ik heb er kort geleden ook meer dan een uur over gedaan om van Utrecht Lunetten tot Utrecht CS te komen, bij nader inzien had ik beter vanaf Lunetten gelopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:59 schreef Yreal het volgende:
Het zou wel komisch zijn dat sommige mensen niet eens utrecht cs halen
Fuck het klootjesvolkquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef greavy het volgende:
Hmm. Trein 9205 uit Brussel(7:18) en Roosendaal(8:30) ri Amsterdam reed vandaag met I6/I10. Echter zaten er 4 eerste klasse rijtuigen in en maar 3 tweede klasse rijtuigen..
Samenstelling:
2840 - 1e klas - 1e klas - 2e klas - 2e klas - 1e klas - 1e klas - 2e klas
Ik weet niet welke klapjostie dat verzonnen heeft, maar het is toch abnormaal..
Wel zo netjes tegenover de spottersquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor dat alle treinen die niet met het planmatige materieel gereden kunnen worden, afgeschaft worden. Lijkt me veel beter![]()
![]()
En als een 3keer plan V trein per ongeluk met 4 x plan V gereden wordt, ZEKER even de machinist vermanend toespreken. Anders leert men het nooit.
Dat doet me denken aan die gozer op OHIH die de conducteur ging vertellen dat hij niet de juiste trein mee hadquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor dat alle treinen die niet met het planmatige materieel gereden kunnen worden, afgeschaft worden. Lijkt me veel beter![]()
![]()
En als een 3keer plan V trein per ongeluk met 4 x plan V gereden wordt, ZEKER even de machinist vermanend toespreken. Anders leert men het nooit.
Ik denk niet dat ze moeilijk hebben gedaan bij mensen die in de 1ste Klas zijn gaan zitten.. 't Zijn tenminste 7 rijtuigen, de rest van de stammetjes moet daar tot eind januari op wachten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef greavy het volgende:
Hmm. Trein 9205 uit Brussel(7:18) en Roosendaal(8:30) ri Amsterdam reed vandaag met I6/I10. Echter zaten er 4 eerste klasse rijtuigen in en maar 3 tweede klasse rijtuigen..
Samenstelling:
2840 - 1e klas - 1e klas - 2e klas - 2e klas - 1e klas - 1e klas - 2e klas
Ik weet niet welke klapjostie dat verzonnen heeft, maar het is toch abnormaal.. De 2e klas zit altijd bom vol, en ineens 2 eerste klas rijtuigen minder.
Dat was inderdaad triest. Je moet juist blij zijn dat het ijzer rijdtquote:Op woensdag 5 januari 2011 12:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die gozer op OHIH die de conducteur ging vertellen dat hij niet de juiste trein mee had![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |