abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90811947
Laat ze eens wat doen voor hun geld dan :+
Moeilijk is niet onmogelijk.
dag
pi_90811975
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Niet als de NS zelf voor informatievoorziening gaat zorgen :). Medewerkers weten prima met welke trein ze vertrekken -> *poef* op alle CTA's te zien.
pi_90812081
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:09 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk zouden de nieuwe CTA's hier ook mooi voor gebruikt kunnen worden, door de vakken aan te geven waar de trein gaat stoppen en welke klasse daar stopt.
Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.
pi_90812112
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo.. :')
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
pi_90812158
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
Van Apeldoorn naar Amersfoort kom je erlangs, hè.
pi_90812165
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
IC Berlijn van Schiphol via Amersfoort, Apeldoorn, etc. naar Berlijn.
pi_90812242
Ja ok, zie de foto's is inderdaad de splitsing bij Barneveld noord. Hele P+R vol politie zo te zien. Dacht al, bij Barneveld Centrum ;)
  maandag 3 januari 2011 @ 21:27:06 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90812561
quote:
Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
En dat is weer moeilijk met de vele afwijkende materieelinzetten, andere indelingen van rijtuigen en noem maar op.
En hoe wil je dat voor elke trein aangeven? De ene trein is 6 bakken, de ander 8, de ander maar 3, en de ander hoort er bijvoorbeeld 10 te zijn en zijn er maar 6 ofzo.. Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Wel als iemand dat handmatig up to date moet houden ja. Maar met de technische mogelijkheden die er tegenwoordig zijn moet dat te doen zijn. NS heeft al een track en trace-systeem waarmee ze weten waar hun treinen zijn. Bovendien, DB kan het ook.
pi_90812742
Ik kan verdomme op vrijwel elk station zelf al gokken waar ik moet gaan staan omdat de trein tot daar komt. Dan moet de NS het ook kunnen aangeven hoor :{

Op schiphol bijvoorbeeld, de IC naar vlissingen. Je weet gewoon dat je minstens bij de 8 kan gaan staan. Het zijn toch altijd minstens 2 virm IV :)
pi_90812835
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen? :o

Discriminasie! :(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2011 21:33:48 ]
  maandag 3 januari 2011 @ 21:33:48 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90812926
En daar kan ik je niet gelijk in geven Jeroen... Er zit ook regelmatig een losse zes in. Planmatig (sowieso in het weekend) zelfs een losse vier.
pi_90812987
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen? :o

Discriminasie! :(
Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoeken :+ . 'k Kan vanuit Roosendaal gewoon om 06:27 in Ehv zijn :9 .
pi_90813239
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoeken :+ . 'k Kan vanuit Roosendaal gewoon om 06:27 in Ehv zijn :9 .
Het is niet eerlijk. :'(

Ik ga over een paar dagen met het vliegtuig, en nou moet ik dus extra een overnachting ergens ten zuiden van de grote rivieren regelen om er op tijd te kunnen zijn.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:40:22 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90813297
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen? :o

Discriminasie! :(
Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 21:40:37 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90813305
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kan verdomme op vrijwel elk station zelf al gokken waar ik moet gaan staan omdat de trein tot daar komt. Dan moet de NS het ook kunnen aangeven hoor :{

Op schiphol bijvoorbeeld, de IC naar vlissingen. Je weet gewoon dat je minstens bij de 8 kan gaan staan. Het zijn toch altijd minstens 2 virm IV :)
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90813591
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.
Ook niets nieuws. NS werkt daar al mee op de Emmerlijn.

http://www.emmerlijn.nl/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 januari 2011 @ 21:49:25 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90813779
Dat zijn geschilderde vlakken. Wat ik bedoel zijn echt lichtlijntjes van LED die aangeven hoe lang de trein is en waar deze ongeveer stopt. Zo kun je de verschillen tussen 2 bakken Plan V en 12 bakken VIRM prima aangeven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90814276
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.
Ja okee, voor Rotterdam en Utrecht is het net niet helemaal zo erg.

Maar dan vanuit Amsterdam, dan zijn dit de vroege reisopties:
V 3:47 Amsterdam Centraal, A 7:00 Eindhoven, reistijd 3:15
V 4:17 Amsterdam Centraal, A 7:11 Eindhoven, reistijd 2:54
V 6:08 Amsterdam Centraal, A 7:28 Eindhoven, reistijd 1:20

Wat is dat nou voor waardeloos. :{
pi_90814789
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen. :N
Bij Geldermalsen past ie prima achter de stoptrein naar utrecht.

Waarom heb ik overigens altijd het idee dat de 1900 sneller rijdt dan andere IC's. Vandaag in tig treinen gezeten, maar ze lijken allemaal maar een beetje traag te rijden.
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:09:08 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90814916
Die geschilderde vlakken zijn leuk op een lijntje waar altijd hetzelfde materieel rijdt in dezelfde samenstelling. Op een station als 's-Hertogenbosch of Utrecht Centraal gaat dat je niet lukken. LED-strepen langs de perronranden die aangeven waar de trein stopt is een leuk iets, dit kun je ook nog mooi combineren met de CTA's die aangeven langs welke vakken een trein komt te staan.

Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:11:34 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90815047
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging ;)
pi_90815111
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
En daar kan ik je niet gelijk in geven Jeroen... Er zit ook regelmatig een losse zes in. Planmatig (sowieso in het weekend) zelfs een losse vier.
In de tijden dat dat van toepassing is , is het ook niet druk genoeg dat het daadwerkelijk uitmaakt :P
  maandag 3 januari 2011 @ 22:17:14 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90815396
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:09 schreef James1988 het volgende:Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
Dan is het stel recent bij de KWB (KuilWielenBank) geweest. De ATB moet dan weer afgesteld worden. Vaak is dat in het begin iets hoger dan toegestaan, wat vanzelf wegslijt.
  maandag 3 januari 2011 @ 23:12:39 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90818689
quote:
Op maandag 3 januari 2011 21:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 januari 2011 @ 23:20:48 #225
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_90819116
In de media spreken ze over de ICE uit Frankfurt die bij Barneveld stilstaat. :|W

De andere Berlijntrein is via Zwolle gereden en dat is best snel gedaan met maar 24 minuten vertraging.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_90819278
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..

Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs :P
pi_90819594
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90819679
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science 8)7
In Duitsland rijden dan ook eigenlijk alle treinen met een vaste samenstelling waarvan bijna nooit wordt afgeweken.

En daarnaast wordt het op de meeste stations alleen voor het Fernverkehr aangegeven op de CTA's, net zoals die 'Wagenstandanzeiger' meestal ook alleen treinen van het Fernverkehr bevatten. Slechts op een paar megagrote stations zoals Keulen Hbf wordt het ook voor regionale treinen op de CTA's aangegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2011 23:32:35 ]
pi_90820682
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:24 schreef Yreal het volgende:
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..

Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs :P
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?

quote:
11s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
De rest van de maand zelfs. ^O^
pi_90820816
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging ;)
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
pi_90820986
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
pi_90821224
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
pi_90821637
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Waarom wordt er tussen Arnhem en Utrecht dan geen 160 km/h daar is de bodem niet te slap. De enige reden dat het niet kan is omdat de huidige ATB (nog) niet geschikt is.

quote:
Code 96 is een later toegevoegde code die niet in het oorspronkelijke Amerikaanse systeem voorkwam, en bedoeld is om een maximumsnelheid van 140 km/u aan te geven. Door de officiële definitie van de bijbehorende cabinesignalering 'groen', wat staat voor 'maximale voertuigsnelheid', is er regelmatig discussie over de vraag of Code 96 ook gebruikt mag worden voor een snelheid hoger dan 140 km/u. Deze discussie werd voor het eerst actueel met de komst van het Intercitymaterieel, dat 160 km/u kan rijden, en de introductie van de baanvaksnelheid 160 km/u op het proeftraject Helmond Brouwhuis-Deurne. Vanwege veiligheidsoverwegingen geldt code 96 echter nog steeds als 140 km/u. De enige uitzondering hierop is de Thalys-PBA; deze mag op basis van een speciale regeling Code 96 interpreteren als 160 km/u.

In het nieuwe treinbeïnvloedingssysteem ATB-NG kan Code 96 veilig 'opgeschakeld' worden tot 160 km/u met behulp van de functie ATBM+.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90821647
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?

[..]

De rest van de maand zelfs. ^O^
Zelfmoord in hilversum. Hij reedt Zuid -> bijlmer (geen stop) -> utrecht (extra stop) -> Amersfoort. Pics moet ik even zoeken
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:47:22 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90822556
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Meerstadt moet Schultz onder de tafel onderhandelen.Het kan niet zo zijn dat zo'n goedzak tevreden is met de kliekjes die hij krijgt thuisbezorgd...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:59:37 #236
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90822800
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 07:59:31 #237
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90825140
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Zoiets noem je een hogesnelheidslijn. Dat is voor 160km/h een beetje overdreven. Bij Amsterdam-Utrecht is de onderbouw zelfs geschikt voor 200 en da's ook een normale spoorlijn.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 08:02:14 #238
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90825161
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.

En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet :)
http://forum.trainsimdata(...)p?f=27&t=65&start=45 Onder aan :)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_90825948
Zowaar, ondanks extra stop in Houten mijn aansluiting gehaald. Als het ze maar niet op ideën gaat brengen. Dan kan de spoorverdubbeling in houten per gebruikte reizigerskilometer nog wel eens duurder uitvallen dan de HSL.

Niet vergeten een kleine ¤ 80,- aan GTbV op de post te doen. Die zijn dan alleen nog maar van de afgelopen 2 weken.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:37:59 #240
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90833944
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90834031
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 00:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
Dat blijft lastig. Het lijntje van Woerden naar Gouda bijvoorbeeld loopt door een zeer drassig gebied. Wil je dat quasi-definitief oplossen dat moet je zon stevige en diepe fundering aanleggen dat je honderden miljoenen kwijt bent en een lijn hebt die er jaren uitligt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 13:42:02 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90834101
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Arriva?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:22:14 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90835629
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva?
Yup. Spoortje 42. Lijkt allemaal niet zo dramatisch te zijn afgelopen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:37:24 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90836100
NS cq Prorail maakte er een tyfusbende van tussen Dordrecht en Rotterdam..

Ik loop naar het station, onderweg de scanner aangezet om bij Prorail cq ns mee te kunnen luisteren op de portofoons. Ik hoorde al dat "het sein niet veilig kwam". Maar er werd even later toch vertrokken. Een Sneltrein naar Dordrecht.

Ondertussen hoorde ik de omroep al: Geen treinverkeer tussen Dordrecht en Rotterdam mogelijk ivm sein- en wisselstoring. Daarna word omgeroepen dat de stoptrein van 12:20 naar Rotterdam ev met +5 rijdt, en over enkele minuten vertrekt. Toen weer geen treinverkeer mogelijk.
Via de scanner hoorde ik al dat het complete treinverkeer gestaakt was.

Met de bus en metro maar naar Centraal, waar ik de scanner opnieuw aanzette. Stonden inmiddels 6 treinen zonder machinist, 2 SLT's defect. Kortom, een enorme chaos.
Ik heb het niet afgewacht, en wou 12:05 ri Utrecht, maar die had ook geen mcn volgens de porto.
Uiteindelijk is die om 12:26 vertrokken en de ic naar Amersfoort minimaal 10 minuten later.

Wat wel een voordeel is: Het Plan V geweld in de stoppers Utrecht-Tiel/Breda. Heerlijk rondje zo, Rotterdam-Utrecht-Tiel-Geldermalsen-Dordrecht-Zwijndrecht :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:43:32 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90836310
blablabla

Kijk mij eens een scanner hebben

blablabla
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 15:15:02 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90837513
Welke frequentie hangt die zooi op?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:02:56 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90839261
Ik hoop toch wel dat je alleen de porto's kan afluisteren en niet het GSM-R-verkeer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 16:04:04 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90839301
Lijkt me wel he, want het laatste wordt versleuteld verstuurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:05:00 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90839334
GSM-R kan je niet afluisteren, alleen de porto's.
De scanner die ik heb is al een oudje, maar werkt prima. Kan 10 kanalen opslaan en scant 5 kanalen per seconde. Hij kijkt dan of er actief radioverkeer is. Zo ja, blijft ie hangen, zo nee, gaat ie door :)
Ik had daardoor op Utrecht 5 actieve frequenties, die hij de hele tijd afwisselde, net waar er gesproken werd :) En dat is ideaal natuurlijk.

Frequenties staan in deze PDF: http://www.durkhoutsma.nl/spoorwegbedrijven.pdf
pi_90844457
Ze zijn weer lekker bezig daar op de PR afdeling van de NS...

quote:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)uari?p=1160724828566

Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Het Zoutkaartje geeft reizigers vanaf maandag 3 januari tot en met maandag 31 januari 2011 doordeweeks 40% korting van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur met NS-treinen;
Vaste reizigers? Hoezo hebben die wat aan losse kaartjes!? :X
pi_90844572
Dat staat er niet. NS hoopt hiermee dat de niet-vaste reizigers de spits mijden, zodat de vaste (spits)reizigers meer zitplaats hebben. Of dat ook werkt is natuurlijk een tweede...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 18:26:42 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90845304
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:09 schreef KapiteinT het volgende:
Dat staat er niet. NS hoopt hiermee dat de niet-vaste reizigers de spits mijden, zodat de vaste (spits)reizigers meer zitplaats hebben.
Dan heb je idd wel een erg bijzondere kijk op de wereld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90845641
Daarom zei ik ook 'Of dat ook werkt is natuurlijk een tweede... '. Maar ach, ze doen natuurlijk niemand kwaad met het geven van korting. :P
pi_90845657
Die fyra rijdt toch wel erg lekker door moet ik zeggen. Een verademing in vergelijking met regulieren IC's , dat 160
pi_90845920
Dat zijn al 2 positieve berichten over Fyra de laatste 2 pagina's, wat krijgen we nou :{
pi_90845983
Ik vond het echt een prima trein hoor, alleen die toeslag... :N
pi_90846150
Als ze die toeslag nou eens 2.50 maken zit ie 100% vol ..

Verdienen ze veel meer doekoe w/
pi_90846256
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:47 schreef Yreal het volgende:
Als ze die toeslag nou eens 2.50 maken zit ie 100% vol ..

Verdienen ze veel meer doekoe w/
dezelfde als ice :Y
dag
pi_90846318
Das ook goed !

ICE-Toeslag veranderen in Hispeed toeslag :Y
pi_90846454
Dan zal ik wel gewoon een enorme pessimist zijn maar die toeslag is niet het enige wat kansloos is.

- Geen mobiele ontvangst in de tunnels, zo'n 20% van het traject dus.
- Standaard oude, lawaaiige rijtuigen.
- Railcatering die je in die paar minuten 2x komt vervelen.
- Treinmanager die je in die paar minuten 2x komt controleren.
- Regelmatig vertraging, uitval en omleidingen.
- 160km/h is te traag om comfortabel in je stoel te kunnen blijven zitten met verkanting voor 300 km/h in de bochten.

en de toeslag is te hoog, ook als het maar een euro zou zijn. Het is gewoon een doodgewone standaard trein die rijdt over een traject dat in het hoofdnet opgenomen had moeten worden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:02:20 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90846860
Hee hoe staat het inmiddels met het rondje van 15 januari? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 19:08:05 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90847162
Ik ben er zeker bij. Alleen is nog niet duidelijk waar we langs kunnen gaan, omdat de werkzaamheden nog niet bekend zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90847294
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Dat zijn al 2 positieve berichten over Fyra de laatste 2 pagina's, wat krijgen we nou :{
Altijd al gezegd dat de HSL-Zuid goed is.
pi_90847376
Ik ben een rondje aan het plannen. Alles zit er in: Fyra, ICE, Pimpel en misschien ook SLT (dat wordt hier tenslotte ook vaak besproken). Zal hem zo af maken, maar nu wacht er een bord met eten op mij. :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:12:18 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90847400
En toch had hij imo niet gebouwd moeten worden. De 7 miljard euro (of hoeveel was het?) die dat project gekost heeft had veel nuttiger gebruikt kunnen worden voor seinverdichting, snelheidsverhoging en ERTMS-invoering op de belangrijkste corridors die ons land rijk is (zegmaar de driehoek Amsterdam - Dordrecht - Eindhoven - Utrecht - Amsterdam).
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:15:39 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90847572
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:11 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben een rondje aan het plannen. Alles zit er in: Fyra, ICE, Pimpel en misschien ook SLT (dat wordt hier tenslotte ook vaak besproken). Zal hem zo af maken, maar nu wacht er een bord met eten op mij. :)
Ik ben benieuwd. Hoeft van mij niet heel ambitieus te zijn hoor, ik heb 's avonds nog verplichtingen. Sowieso moet iedereen eerst naar het startpunt komen en ook weer naar huis kunnen binnen redelijke tijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90849442
Daar is 'ie! *O*

Het leek mij handig om 10 uur af te spreken en om half 11 te vertrekken.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
10.32 Utrecht Centraal 8a (ICM)
11.10 Rotterdam Centraal 13

11.23 Rotterdam Centraal 11 (Fyra)
12.06 Amsterdam Centraal 14b

28 minuten lunch- en rondkijkpauze

12.34 Amsterdam Centraal 4b (ICE)
13.34 Arnhem 6b

13.40 Arnhem 3 (VIRM)
14.02 Zutphen 3b

14.06 Zupthen 2b (Lint)
14.44 Hengelo 3b

/// Optie 1: Sprintertjes pakken //
15.06 Hengelo 2a (Pimpel)
16.22 Amersfoort 7

16.36 Amersfoort  5a (SGMm)
16.44 Baarn 2

16.51 Baarn 4 (SLT)
17.24 Utrecht Centraal 1

/// Optie 2: Pimpelen tot het bittere einde ///
15.06 Hengelo 2a (Pimpel)
17.08 Schiphol 4

17.14 Schiphol 1-2 (VIRM, met Schipholboog voor de liefhebbers)
17.47 Utrecht Centraal  15

/// Optie 3: Ik wil naar huis! ///
15.06 Hengelo 2a (Pimpel)
16.22 Amersfoort 7

16.24 Amersfoort 6 (ICM)
16.39 Utrecht Centraal 8


[ Bericht 5% gewijzigd door KapiteinT op 04-01-2011 20:06:17 ]
pi_90849557
Pimpelen tot de dood :Y)
pi_90849572
En zijn we niet dood in schiphol, gaan we weer mee terug :Y)
pi_90850021
Ik heb beide rondjes (van DennisTD en van mij) in een bestandje gezet. Hierin wil ik ook bijhouden wie er komen. Dus als je komt, moet je het even melden. Als je het nodig vindt dat mensen je voornaam weten, moet je die ook even melden. Andere rondjes zijn natuurlijk ook welkom, dan zoeken we tegen de 15e wel uit welke we gaan doen.

Het bestand vind je hierrr.
pi_90851154
Ik heb er wel zin in, en mijn voornaam laat zich raden O-)
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 20:20:55 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90851280
Ik heb me al vier keer aangemeld geloof ik :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90851707
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb me al vier keer aangemeld geloof ik :P
Ja maar niemand heeft tot nu toe de moeite genomen het op te schrijven. Dus heb ik die taak maar op mij genomen. :)

Peter, ik zal je er bij zetten.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:38:02 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90852457
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb me al vier keer aangemeld geloof ik :P
Ik ook :D En ik heet Fles :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:38:20 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90852474
HARVEST TIME *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:46:40 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90852963
Ik zie tot 2 keer toe "Kapiteint T " in dat bestandje staan :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90860033
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:48 schreef KapiteinT het volgende:
Daar is 'ie! *O*

Het leek mij handig om 10 uur af te spreken en om half 11 te vertrekken.

[ code verwijderd ]

waar moet ik instappen ;(
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 4 januari 2011 @ 22:57:08 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90861015
Op het station :D
pi_90861062
schin op geil, vlissingen, den helder of delfzeil? :P
pi_90861106
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:57 schreef greavy het volgende:
Op het station :D
Welke?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90861140
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:58 schreef Temlin het volgende:

[..]

Welke?
Waar je woont, ei :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 22:59:41 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90861156
Wat staat bekend als het meest centrale station in Nederland?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90861416
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:59 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar je woont, ei :')
daar komt de route niet langs?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:07:08 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90861522
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:04 schreef Temlin het volgende:

[..]

daar komt de route niet langs?
Mij lijkt het sowieso logisch als je 's ochtends naar Utrecht gaat... En dan dus het hele rondje meegaat...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:10:01 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90861661
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:58 schreef KapiteinT het volgende:
Het bestand vind je hierrr.
Hmm. De tijden dat ik aan het reizen ben met het 24uurs rondje voor het goede doel lopen geen van de rondjes daar iets samen met die van mij :? :N
Maar dat zal vast komen omdat ik de Pimpel er niet in heb zitten (ik reis pas een half uur later vanaf Almelo)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:16:09 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90861947
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wat staat bekend als het meest centrale station in Nederland?
Lunteren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 23:30:51 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90862655
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lunteren
Je weet wel dat ik die plaats in dit geval niet bedoel :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:33:29 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90862764
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je weet wel dat ik die plaats in dit geval niet bedoel :+
Klopt ja :Y

Maar moet je iemand in een treinentopic aan zijn verstand gaan peuteren dat hij met de trein in Utrecht moet zien te komen? Of moet je hopen dat zulke nulpunten het startpunt niet eens halen? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90863939
Het zou wel komisch zijn dat sommige mensen niet eens utrecht cs halen oO<
pi_90865394
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie tot 2 keer toe "Kapiteint T " in dat bestandje staan :')
Oh... Oeps... 8)7

Heb het aangepast. Wie melden zich nog meer aan? *O*
  Redactie Sport woensdag 5 januari 2011 @ 04:10:43 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90867963
* dennistd :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90868515
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:59 schreef Yreal het volgende:
Het zou wel komisch zijn dat sommige mensen niet eens utrecht cs halen oO<
Met de NS weet je het nooit hè, zeg dat dus nu niet te hard. Ik heb er kort geleden ook meer dan een uur over gedaan om van Utrecht Lunetten tot Utrecht CS te komen, bij nader inzien had ik beter vanaf Lunetten gelopen.
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:23:40 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90870006
Hmm. Trein 9205 uit Brussel(7:18) en Roosendaal(8:30) ri Amsterdam reed vandaag met I6/I10. Echter zaten er 4 eerste klasse rijtuigen in en maar 3 tweede klasse rijtuigen..

Samenstelling:
2840 - 1e klas - 1e klas - 2e klas - 2e klas - 1e klas - 1e klas - 2e klas
Ik weet niet welke klapjostie dat verzonnen heeft, maar het is toch abnormaal.. De 2e klas zit altijd bom vol, en ineens 2 eerste klas rijtuigen minder.

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 05-01-2011 11:19:38 ]
pi_90872727
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef greavy het volgende:
Hmm. Trein 9205 uit Brussel(7:18) en Roosendaal(8:30) ri Amsterdam reed vandaag met I6/I10. Echter zaten er 4 eerste klasse rijtuigen in en maar 3 tweede klasse rijtuigen..

Samenstelling:
2840 - 1e klas - 1e klas - 2e klas - 2e klas - 1e klas - 1e klas - 2e klas
Ik weet niet welke klapjostie dat verzonnen heeft, maar het is toch abnormaal..
Fuck het klootjesvolk :{w
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:01:38 #295
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90873073
Dat dit kan in Nederland.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90874319
Het is dan ook waarschijnlijk gebeurd in België. O-)
  woensdag 5 januari 2011 @ 11:39:28 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90874449
Ik stel voor dat alle treinen die niet met het planmatige materieel gereden kunnen worden, afgeschaft worden. Lijkt me veel beter :Y ^O^

En als een 3keer plan V trein per ongeluk met 4 x plan V gereden wordt, ZEKER even de machinist vermanend toespreken. Anders leert men het nooit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90874506
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor dat alle treinen die niet met het planmatige materieel gereden kunnen worden, afgeschaft worden. Lijkt me veel beter :Y ^O^

En als een 3keer plan V trein per ongeluk met 4 x plan V gereden wordt, ZEKER even de machinist vermanend toespreken. Anders leert men het nooit.
Wel zo netjes tegenover de spotters
pi_90875339
quote:
15s.gif Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor dat alle treinen die niet met het planmatige materieel gereden kunnen worden, afgeschaft worden. Lijkt me veel beter :Y ^O^

En als een 3keer plan V trein per ongeluk met 4 x plan V gereden wordt, ZEKER even de machinist vermanend toespreken. Anders leert men het nooit.
Dat doet me denken aan die gozer op OHIH die de conducteur ging vertellen dat hij niet de juiste trein mee had :'( :D :'(
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90875706
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef greavy het volgende:
Hmm. Trein 9205 uit Brussel(7:18) en Roosendaal(8:30) ri Amsterdam reed vandaag met I6/I10. Echter zaten er 4 eerste klasse rijtuigen in en maar 3 tweede klasse rijtuigen..

Samenstelling:
2840 - 1e klas - 1e klas - 2e klas - 2e klas - 1e klas - 1e klas - 2e klas
Ik weet niet welke klapjostie dat verzonnen heeft, maar het is toch abnormaal.. De 2e klas zit altijd bom vol, en ineens 2 eerste klas rijtuigen minder.
Ik denk niet dat ze moeilijk hebben gedaan bij mensen die in de 1ste Klas zijn gaan zitten.. 't Zijn tenminste 7 rijtuigen, de rest van de stammetjes moet daar tot eind januari op wachten.

Oh en NSHispeed-twitter-kerel heeft bevestigd dat de "langere treinen" dus uit 7 rijtuigen zullen bestaan, wat altijd al te weinig was voordat het nog kortere treinen werden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')