Niet als de NS zelf voor informatievoorziening gaat zorgenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:09 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk zouden de nieuwe CTA's hier ook mooi voor gebruikt kunnen worden, door de vakken aan te geven waar de trein gaat stoppen en welke klasse daar stopt.
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo..
Van Apeldoorn naar Amersfoort kom je erlangs, hè.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
IC Berlijn van Schiphol via Amersfoort, Apeldoorn, etc. naar Berlijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijden er internationale treinen door Barneveld?
Wel als iemand dat handmatig up to date moet houden ja. Maar met de technische mogelijkheden die er tegenwoordig zijn moet dat te doen zijn. NS heeft al een track en trace-systeem waarmee ze weten waar hun treinen zijn. Bovendien, DB kan het ook.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
En dat is weer moeilijk met de vele afwijkende materieelinzetten, andere indelingen van rijtuigen en noem maar op.
En hoe wil je dat voor elke trein aangeven? De ene trein is 6 bakken, de ander 8, de ander maar 3, en de ander hoort er bijvoorbeeld 10 te zijn en zijn er maar 6 ofzo.. Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoekenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen?
Discriminasie!
Het is niet eerlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mensen van boven de grote rivieren hebben nou eenmaal niks in Eindhoven te zoeken. 'k Kan vanuit Roosendaal gewoon om 06:27 in Ehv zijn
.
Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
Zie ik het nou goed dat je met de trein niet voor half acht in Eindhoven kan zijn, als je van boven de grote rivieren moet komen?
Discriminasie!
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:29 schreef Yreal het volgende:
Ik kan verdomme op vrijwel elk station zelf al gokken waar ik moet gaan staan omdat de trein tot daar komt. Dan moet de NS het ook kunnen aangeven hoor![]()
Op schiphol bijvoorbeeld, de IC naar vlissingen. Je weet gewoon dat je minstens bij de 8 kan gaan staan. Het zijn toch altijd minstens 2 virm IV
Ook niets nieuws. NS werkt daar al mee op de Emmerlijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Het al eerder hier voorgestelde lichtlijntje zou goed kunnen werken. Subtiel en tegelijkertijd toch ook opvallend.
Ja okee, voor Rotterdam en Utrecht is het net niet helemaal zo erg.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?quote:Op maandag 3 januari 2011 18:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen.![]()
Bij Geldermalsen past ie prima achter de stoptrein naar utrecht.
Waarom heb ik overigens altijd het idee dat de 1900 sneller rijdt dan andere IC's. Vandaag in tig treinen gezeten, maar ze lijken allemaal maar een beetje traag te rijden.
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiligingquote:Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
In de tijden dat dat van toepassing is , is het ook niet druk genoeg dat het daadwerkelijk uitmaaktquote:Op maandag 3 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
En daar kan ik je niet gelijk in geven Jeroen... Er zit ook regelmatig een losse zes in. Planmatig (sowieso in het weekend) zelfs een losse vier.
Dan is het stel recent bij de KWB (KuilWielenBank) geweest. De ATB moet dan weer afgesteld worden. Vaak is dat in het begin iets hoger dan toegestaan, wat vanzelf wegslijt.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:09 schreef James1988 het volgende:Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket sciencequote:Op maandag 3 januari 2011 21:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.
In Duitsland rijden dan ook eigenlijk alle treinen met een vaste samenstelling waarvan bijna nooit wordt afgeweken.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?quote:Op maandag 3 januari 2011 23:24 schreef Yreal het volgende:
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..
Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs
De rest van de maand zelfs.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Waarom wordt er tussen Arnhem en Utrecht dan geen 160 km/h daar is de bodem niet te slap. De enige reden dat het niet kan is omdat de huidige ATB (nog) niet geschikt is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
quote:Code 96 is een later toegevoegde code die niet in het oorspronkelijke Amerikaanse systeem voorkwam, en bedoeld is om een maximumsnelheid van 140 km/u aan te geven. Door de officiële definitie van de bijbehorende cabinesignalering 'groen', wat staat voor 'maximale voertuigsnelheid', is er regelmatig discussie over de vraag of Code 96 ook gebruikt mag worden voor een snelheid hoger dan 140 km/u. Deze discussie werd voor het eerst actueel met de komst van het Intercitymaterieel, dat 160 km/u kan rijden, en de introductie van de baanvaksnelheid 160 km/u op het proeftraject Helmond Brouwhuis-Deurne. Vanwege veiligheidsoverwegingen geldt code 96 echter nog steeds als 140 km/u. De enige uitzondering hierop is de Thalys-PBA; deze mag op basis van een speciale regeling Code 96 interpreteren als 160 km/u.
In het nieuwe treinbeïnvloedingssysteem ATB-NG kan Code 96 veilig 'opgeschakeld' worden tot 160 km/u met behulp van de functie ATBM+.
Zelfmoord in hilversum. Hij reedt Zuid -> bijlmer (geen stop) -> utrecht (extra stop) -> Amersfoort. Pics moet ik even zoekenquote:Op maandag 3 januari 2011 23:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?
[..]
De rest van de maand zelfs.
Meerstadt moet Schultz onder de tafel onderhandelen.Het kan niet zo zijn dat zo'n goedzak tevreden is met de kliekjes die hij krijgt thuisbezorgd...quote:Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Zoiets noem je een hogesnelheidslijn. Dat is voor 160km/h een beetje overdreven. Bij Amsterdam-Utrecht is de onderbouw zelfs geschikt voor 200 en da's ook een normale spoorlijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
http://forum.trainsimdata(...)p?f=27&t=65&start=45 Onder aanquote:Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.
En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet
Dat blijft lastig. Het lijntje van Woerden naar Gouda bijvoorbeeld loopt door een zeer drassig gebied. Wil je dat quasi-definitief oplossen dat moet je zon stevige en diepe fundering aanleggen dat je honderden miljoenen kwijt bent en een lijn hebt die er jaren uitligt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
Arriva?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Yup. Spoortje 42. Lijkt allemaal niet zo dramatisch te zijn afgelopen.quote:
Vaste reizigers? Hoezo hebben die wat aan losse kaartjes!?quote:http://www.ns.nl/cs/Satel(...)uari?p=1160724828566
Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Het Zoutkaartje geeft reizigers vanaf maandag 3 januari tot en met maandag 31 januari 2011 doordeweeks 40% korting van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur met NS-treinen;
Dan heb je idd wel een erg bijzondere kijk op de wereld.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:09 schreef KapiteinT het volgende:
Dat staat er niet. NS hoopt hiermee dat de niet-vaste reizigers de spits mijden, zodat de vaste (spits)reizigers meer zitplaats hebben.
dezelfde als icequote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:47 schreef Yreal het volgende:
Als ze die toeslag nou eens 2.50 maken zit ie 100% vol ..
Verdienen ze veel meer doekoe
Altijd al gezegd dat de HSL-Zuid goed is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:41 schreef Ireyon het volgende:
Dat zijn al 2 positieve berichten over Fyra de laatste 2 pagina's, wat krijgen we nou
Ik ben benieuwd. Hoeft van mij niet heel ambitieus te zijn hoor, ik heb 's avonds nog verplichtingen. Sowieso moet iedereen eerst naar het startpunt komen en ook weer naar huis kunnen binnen redelijke tijden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:11 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben een rondje aan het plannen. Alles zit er in: Fyra, ICE, Pimpel en misschien ook SLT (dat wordt hier tenslotte ook vaak besproken). Zal hem zo af maken, maar nu wacht er een bord met eten op mij.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 | 10.32 Utrecht Centraal 8a (ICM) 11.10 Rotterdam Centraal 13 11.23 Rotterdam Centraal 11 (Fyra) 12.06 Amsterdam Centraal 14b 28 minuten lunch- en rondkijkpauze 12.34 Amsterdam Centraal 4b (ICE) 13.34 Arnhem 6b 13.40 Arnhem 3 (VIRM) 14.02 Zutphen 3b 14.06 Zupthen 2b (Lint) 14.44 Hengelo 3b /// Optie 1: Sprintertjes pakken // 15.06 Hengelo 2a (Pimpel) 16.22 Amersfoort 7 16.36 Amersfoort 5a (SGMm) 16.44 Baarn 2 16.51 Baarn 4 (SLT) 17.24 Utrecht Centraal 1 /// Optie 2: Pimpelen tot het bittere einde /// 15.06 Hengelo 2a (Pimpel) 17.08 Schiphol 4 17.14 Schiphol 1-2 (VIRM, met Schipholboog voor de liefhebbers) 17.47 Utrecht Centraal 15 /// Optie 3: Ik wil naar huis! /// 15.06 Hengelo 2a (Pimpel) 16.22 Amersfoort 7 16.24 Amersfoort 6 (ICM) 16.39 Utrecht Centraal 8 |
Ja maar niemand heeft tot nu toe de moeite genomen het op te schrijven. Dus heb ik die taak maar op mij genomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb me al vier keer aangemeld geloof ik
Ik ookquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb me al vier keer aangemeld geloof ik
waar moet ik instappenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:48 schreef KapiteinT het volgende:
Daar is 'ie!![]()
Het leek mij handig om 10 uur af te spreken en om half 11 te vertrekken.
[ code verwijderd ]
Mij lijkt het sowieso logisch als je 's ochtends naar Utrecht gaat... En dan dus het hele rondje meegaat...quote:
Hmm. De tijden dat ik aan het reizen ben met het 24uurs rondje voor het goede doel lopen geen van de rondjes daar iets samen met die van mijquote:
Lunterenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
Wat staat bekend als het meest centrale station in Nederland?
Klopt jaquote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je weet wel dat ik die plaats in dit geval niet bedoel
Oh... Oeps...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie tot 2 keer toe "Kapiteint T " in dat bestandje staan
Met de NS weet je het nooit hè, zeg dat dus nu niet te hard. Ik heb er kort geleden ook meer dan een uur over gedaan om van Utrecht Lunetten tot Utrecht CS te komen, bij nader inzien had ik beter vanaf Lunetten gelopen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 23:59 schreef Yreal het volgende:
Het zou wel komisch zijn dat sommige mensen niet eens utrecht cs halen
Fuck het klootjesvolkquote:Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef greavy het volgende:
Hmm. Trein 9205 uit Brussel(7:18) en Roosendaal(8:30) ri Amsterdam reed vandaag met I6/I10. Echter zaten er 4 eerste klasse rijtuigen in en maar 3 tweede klasse rijtuigen..
Samenstelling:
2840 - 1e klas - 1e klas - 2e klas - 2e klas - 1e klas - 1e klas - 2e klas
Ik weet niet welke klapjostie dat verzonnen heeft, maar het is toch abnormaal..
Wel zo netjes tegenover de spottersquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor dat alle treinen die niet met het planmatige materieel gereden kunnen worden, afgeschaft worden. Lijkt me veel beter![]()
![]()
En als een 3keer plan V trein per ongeluk met 4 x plan V gereden wordt, ZEKER even de machinist vermanend toespreken. Anders leert men het nooit.
Dat doet me denken aan die gozer op OHIH die de conducteur ging vertellen dat hij niet de juiste trein mee hadquote:Op woensdag 5 januari 2011 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik stel voor dat alle treinen die niet met het planmatige materieel gereden kunnen worden, afgeschaft worden. Lijkt me veel beter![]()
![]()
En als een 3keer plan V trein per ongeluk met 4 x plan V gereden wordt, ZEKER even de machinist vermanend toespreken. Anders leert men het nooit.
Ik denk niet dat ze moeilijk hebben gedaan bij mensen die in de 1ste Klas zijn gaan zitten.. 't Zijn tenminste 7 rijtuigen, de rest van de stammetjes moet daar tot eind januari op wachten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 09:23 schreef greavy het volgende:
Hmm. Trein 9205 uit Brussel(7:18) en Roosendaal(8:30) ri Amsterdam reed vandaag met I6/I10. Echter zaten er 4 eerste klasse rijtuigen in en maar 3 tweede klasse rijtuigen..
Samenstelling:
2840 - 1e klas - 1e klas - 2e klas - 2e klas - 1e klas - 1e klas - 2e klas
Ik weet niet welke klapjostie dat verzonnen heeft, maar het is toch abnormaal.. De 2e klas zit altijd bom vol, en ineens 2 eerste klas rijtuigen minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |