abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90814276
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Ehm. 7:00 is de eerste in Eindhoven. Nachttreinen uitgezonderd.
Ja okee, voor Rotterdam en Utrecht is het net niet helemaal zo erg.

Maar dan vanuit Amsterdam, dan zijn dit de vroege reisopties:
V 3:47 Amsterdam Centraal, A 7:00 Eindhoven, reistijd 3:15
V 4:17 Amsterdam Centraal, A 7:11 Eindhoven, reistijd 2:54
V 6:08 Amsterdam Centraal, A 7:28 Eindhoven, reistijd 1:20

Wat is dat nou voor waardeloos. :{
pi_90814789
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen. :N
Bij Geldermalsen past ie prima achter de stoptrein naar utrecht.

Waarom heb ik overigens altijd het idee dat de 1900 sneller rijdt dan andere IC's. Vandaag in tig treinen gezeten, maar ze lijken allemaal maar een beetje traag te rijden.
Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:09:08 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90814916
Die geschilderde vlakken zijn leuk op een lijntje waar altijd hetzelfde materieel rijdt in dezelfde samenstelling. Op een station als 's-Hertogenbosch of Utrecht Centraal gaat dat je niet lukken. LED-strepen langs de perronranden die aangeven waar de trein stopt is een leuk iets, dit kun je ook nog mooi combineren met de CTA's die aangeven langs welke vakken een trein komt te staan.

Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:11:34 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90815047
quote:
2s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Misschien omdat een deel van het traject geschikt is voor het rijden van 160 km/h?
Voor mijn gevoel wordt er ook sneller gereden tussen Amersfoort en Zwolle dan tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, wat in ieder geval in overeenstemming is met de snelheden waarvoor de trajecten geschikt zijn.
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging ;)
pi_90815111
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
En daar kan ik je niet gelijk in geven Jeroen... Er zit ook regelmatig een losse zes in. Planmatig (sowieso in het weekend) zelfs een losse vier.
In de tijden dat dat van toepassing is , is het ook niet druk genoeg dat het daadwerkelijk uitmaakt :P
  maandag 3 januari 2011 @ 22:17:14 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90815396
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:09 schreef James1988 het volgende:Over baanvaksnelheid: Tilburg - Den Bosch - Utrecht is 130 km/h. Van Rotterdam tot aan Venlo is bijna alles 140 km/h (uitgezonderd Tilburg - Boxtel) of 160 km/h. Daarnaast heb je ook nog dat de ATB-installatie in treinen soms wel eens afwijkt waardoor een trein 145 op GPS rijdt terwijl 140 de maximum is die ATB toestaat.
Dan is het stel recent bij de KWB (KuilWielenBank) geweest. De ATB moet dan weer afgesteld worden. Vaak is dat in het begin iets hoger dan toegestaan, wat vanzelf wegslijt.
  maandag 3 januari 2011 @ 23:12:39 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90818689
quote:
Op maandag 3 januari 2011 21:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Standaard bij Deutsche Bahn. Zelfs op de flapjes-CTA's.
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 3 januari 2011 @ 23:20:48 #225
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_90819116
In de media spreken ze over de ICE uit Frankfurt die bij Barneveld stilstaat. :|W

De andere Berlijntrein is via Zwolle gereden en dat is best snel gedaan met maar 24 minuten vertraging.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_90819278
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..

Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs :P
pi_90819594
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90819679
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science 8)7
In Duitsland rijden dan ook eigenlijk alle treinen met een vaste samenstelling waarvan bijna nooit wordt afgeweken.

En daarnaast wordt het op de meeste stations alleen voor het Fernverkehr aangegeven op de CTA's, net zoals die 'Wagenstandanzeiger' meestal ook alleen treinen van het Fernverkehr bevatten. Slechts op een paar megagrote stations zoals Keulen Hbf wordt het ook voor regionale treinen op de CTA's aangegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2011 23:32:35 ]
pi_90820682
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:24 schreef Yreal het volgende:
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..

Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs :P
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?

quote:
11s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
De rest van de maand zelfs. ^O^
pi_90820816
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging ;)
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
pi_90820986
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
pi_90821224
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
pi_90821637
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Waarom wordt er tussen Arnhem en Utrecht dan geen 160 km/h daar is de bodem niet te slap. De enige reden dat het niet kan is omdat de huidige ATB (nog) niet geschikt is.

quote:
Code 96 is een later toegevoegde code die niet in het oorspronkelijke Amerikaanse systeem voorkwam, en bedoeld is om een maximumsnelheid van 140 km/u aan te geven. Door de officiële definitie van de bijbehorende cabinesignalering 'groen', wat staat voor 'maximale voertuigsnelheid', is er regelmatig discussie over de vraag of Code 96 ook gebruikt mag worden voor een snelheid hoger dan 140 km/u. Deze discussie werd voor het eerst actueel met de komst van het Intercitymaterieel, dat 160 km/u kan rijden, en de introductie van de baanvaksnelheid 160 km/u op het proeftraject Helmond Brouwhuis-Deurne. Vanwege veiligheidsoverwegingen geldt code 96 echter nog steeds als 140 km/u. De enige uitzondering hierop is de Thalys-PBA; deze mag op basis van een speciale regeling Code 96 interpreteren als 160 km/u.

In het nieuwe treinbeīnvloedingssysteem ATB-NG kan Code 96 veilig 'opgeschakeld' worden tot 160 km/u met behulp van de functie ATBM+.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90821647
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?

[..]

De rest van de maand zelfs. ^O^
Zelfmoord in hilversum. Hij reedt Zuid -> bijlmer (geen stop) -> utrecht (extra stop) -> Amersfoort. Pics moet ik even zoeken
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:47:22 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90822556
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Meerstadt moet Schultz onder de tafel onderhandelen.Het kan niet zo zijn dat zo'n goedzak tevreden is met de kliekjes die hij krijgt thuisbezorgd...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:59:37 #236
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90822800
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 07:59:31 #237
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90825140
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Zoiets noem je een hogesnelheidslijn. Dat is voor 160km/h een beetje overdreven. Bij Amsterdam-Utrecht is de onderbouw zelfs geschikt voor 200 en da's ook een normale spoorlijn.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 08:02:14 #238
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90825161
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.

En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet :)
http://forum.trainsimdata(...)p?f=27&t=65&start=45 Onder aan :)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_90825948
Zowaar, ondanks extra stop in Houten mijn aansluiting gehaald. Als het ze maar niet op ideën gaat brengen. Dan kan de spoorverdubbeling in houten per gebruikte reizigerskilometer nog wel eens duurder uitvallen dan de HSL.

Niet vergeten een kleine ¤ 80,- aan GTbV op de post te doen. Die zijn dan alleen nog maar van de afgelopen 2 weken.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:37:59 #240
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90833944
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90834031
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 00:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
Dat blijft lastig. Het lijntje van Woerden naar Gouda bijvoorbeeld loopt door een zeer drassig gebied. Wil je dat quasi-definitief oplossen dat moet je zon stevige en diepe fundering aanleggen dat je honderden miljoenen kwijt bent en een lijn hebt die er jaren uitligt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 13:42:02 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90834101
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Arriva?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:22:14 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90835629
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva?
Yup. Spoortje 42. Lijkt allemaal niet zo dramatisch te zijn afgelopen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:37:24 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90836100
NS cq Prorail maakte er een tyfusbende van tussen Dordrecht en Rotterdam..

Ik loop naar het station, onderweg de scanner aangezet om bij Prorail cq ns mee te kunnen luisteren op de portofoons. Ik hoorde al dat "het sein niet veilig kwam". Maar er werd even later toch vertrokken. Een Sneltrein naar Dordrecht.

Ondertussen hoorde ik de omroep al: Geen treinverkeer tussen Dordrecht en Rotterdam mogelijk ivm sein- en wisselstoring. Daarna word omgeroepen dat de stoptrein van 12:20 naar Rotterdam ev met +5 rijdt, en over enkele minuten vertrekt. Toen weer geen treinverkeer mogelijk.
Via de scanner hoorde ik al dat het complete treinverkeer gestaakt was.

Met de bus en metro maar naar Centraal, waar ik de scanner opnieuw aanzette. Stonden inmiddels 6 treinen zonder machinist, 2 SLT's defect. Kortom, een enorme chaos.
Ik heb het niet afgewacht, en wou 12:05 ri Utrecht, maar die had ook geen mcn volgens de porto.
Uiteindelijk is die om 12:26 vertrokken en de ic naar Amersfoort minimaal 10 minuten later.

Wat wel een voordeel is: Het Plan V geweld in de stoppers Utrecht-Tiel/Breda. Heerlijk rondje zo, Rotterdam-Utrecht-Tiel-Geldermalsen-Dordrecht-Zwijndrecht :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:43:32 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90836310
blablabla

Kijk mij eens een scanner hebben

blablabla
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 15:15:02 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90837513
Welke frequentie hangt die zooi op?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:02:56 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90839261
Ik hoop toch wel dat je alleen de porto's kan afluisteren en niet het GSM-R-verkeer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 16:04:04 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90839301
Lijkt me wel he, want het laatste wordt versleuteld verstuurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')