In Duitsland rijden dan ook eigenlijk alle treinen met een vaste samenstelling waarvan bijna nooit wordt afgeweken.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?quote:Op maandag 3 januari 2011 23:24 schreef Yreal het volgende:
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..
Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs
De rest van de maand zelfs.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:55 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.quote:Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Waarom wordt er tussen Arnhem en Utrecht dan geen 160 km/h daar is de bodem niet te slap. De enige reden dat het niet kan is omdat de huidige ATB (nog) niet geschikt is.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
quote:Code 96 is een later toegevoegde code die niet in het oorspronkelijke Amerikaanse systeem voorkwam, en bedoeld is om een maximumsnelheid van 140 km/u aan te geven. Door de officiële definitie van de bijbehorende cabinesignalering 'groen', wat staat voor 'maximale voertuigsnelheid', is er regelmatig discussie over de vraag of Code 96 ook gebruikt mag worden voor een snelheid hoger dan 140 km/u. Deze discussie werd voor het eerst actueel met de komst van het Intercitymaterieel, dat 160 km/u kan rijden, en de introductie van de baanvaksnelheid 160 km/u op het proeftraject Helmond Brouwhuis-Deurne. Vanwege veiligheidsoverwegingen geldt code 96 echter nog steeds als 140 km/u. De enige uitzondering hierop is de Thalys-PBA; deze mag op basis van een speciale regeling Code 96 interpreteren als 160 km/u.
In het nieuwe treinbeīnvloedingssysteem ATB-NG kan Code 96 veilig 'opgeschakeld' worden tot 160 km/u met behulp van de functie ATBM+.
Zelfmoord in hilversum. Hij reedt Zuid -> bijlmer (geen stop) -> utrecht (extra stop) -> Amersfoort. Pics moet ik even zoekenquote:Op maandag 3 januari 2011 23:52 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?
[..]
De rest van de maand zelfs.
Meerstadt moet Schultz onder de tafel onderhandelen.Het kan niet zo zijn dat zo'n goedzak tevreden is met de kliekjes die hij krijgt thuisbezorgd...quote:Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Zoiets noem je een hogesnelheidslijn. Dat is voor 160km/h een beetje overdreven. Bij Amsterdam-Utrecht is de onderbouw zelfs geschikt voor 200 en da's ook een normale spoorlijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
http://forum.trainsimdata(...)p?f=27&t=65&start=45 Onder aanquote:Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.
En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet
Dat blijft lastig. Het lijntje van Woerden naar Gouda bijvoorbeeld loopt door een zeer drassig gebied. Wil je dat quasi-definitief oplossen dat moet je zon stevige en diepe fundering aanleggen dat je honderden miljoenen kwijt bent en een lijn hebt die er jaren uitligt.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
Arriva?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Yup. Spoortje 42. Lijkt allemaal niet zo dramatisch te zijn afgelopen.quote:
Vaste reizigers? Hoezo hebben die wat aan losse kaartjes!?quote:http://www.ns.nl/cs/Satel(...)uari?p=1160724828566
Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Het Zoutkaartje geeft reizigers vanaf maandag 3 januari tot en met maandag 31 januari 2011 doordeweeks 40% korting van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur met NS-treinen;
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |