abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90819278
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..

Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs :P
pi_90819594
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90819679
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies. Maar in Nederland is het ineens een soort rocket science 8)7
In Duitsland rijden dan ook eigenlijk alle treinen met een vaste samenstelling waarvan bijna nooit wordt afgeweken.

En daarnaast wordt het op de meeste stations alleen voor het Fernverkehr aangegeven op de CTA's, net zoals die 'Wagenstandanzeiger' meestal ook alleen treinen van het Fernverkehr bevatten. Slechts op een paar megagrote stations zoals Keulen Hbf wordt het ook voor regionale treinen op de CTA's aangegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2011 23:32:35 ]
pi_90820682
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:24 schreef Yreal het volgende:
Altijd jammer dat je veel mazel moet hebben om zo'n trein op een bijzonder station vast te kunnen leggen ..

Heb wel foto's van de pimpel op de utrecht boog en daarna op utrecht cs :P
Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?

quote:
11s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:30 schreef Temlin het volgende:
Zonder toeslag reizen in de ICE en Fyra deze week?
De rest van de maand zelfs. ^O^
pi_90820816
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Ook al is het traject geschikt voor 160 km/h, dat word er never nooit gereden met het huidige materieel. Niet de juiste beveiliging ;)
Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
pi_90820986
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:55 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Nu je het zegt, meen ik me ook zoiets te herinneren. Ik heb ook wel eens iets gelezen dat treinen boven een bepaalde snelheid uit de rails kunnen lopen door resonantie.
Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
pi_90821224
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
pi_90821637
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Waarom wordt er tussen Arnhem en Utrecht dan geen 160 km/h daar is de bodem niet te slap. De enige reden dat het niet kan is omdat de huidige ATB (nog) niet geschikt is.

quote:
Code 96 is een later toegevoegde code die niet in het oorspronkelijke Amerikaanse systeem voorkwam, en bedoeld is om een maximumsnelheid van 140 km/u aan te geven. Door de officiële definitie van de bijbehorende cabinesignalering 'groen', wat staat voor 'maximale voertuigsnelheid', is er regelmatig discussie over de vraag of Code 96 ook gebruikt mag worden voor een snelheid hoger dan 140 km/u. Deze discussie werd voor het eerst actueel met de komst van het Intercitymaterieel, dat 160 km/u kan rijden, en de introductie van de baanvaksnelheid 160 km/u op het proeftraject Helmond Brouwhuis-Deurne. Vanwege veiligheidsoverwegingen geldt code 96 echter nog steeds als 140 km/u. De enige uitzondering hierop is de Thalys-PBA; deze mag op basis van een speciale regeling Code 96 interpreteren als 160 km/u.

In het nieuwe treinbeīnvloedingssysteem ATB-NG kan Code 96 veilig 'opgeschakeld' worden tot 160 km/u met behulp van de functie ATBM+.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_90821647
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:52 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zien zien zien! Wat voor route heeft hij dan gereden?

[..]

De rest van de maand zelfs. ^O^
Zelfmoord in hilversum. Hij reedt Zuid -> bijlmer (geen stop) -> utrecht (extra stop) -> Amersfoort. Pics moet ik even zoeken
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:47:22 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90822556
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 23:59 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zal met 160km/h niet zo snel gebeuren. De treinen kunnen in Nederland niet harder dan 140, omdat het huidige beveiligingssysteem dat domweg niet toe staat.
Meerstadt moet Schultz onder de tafel onderhandelen.Het kan niet zo zijn dat zo'n goedzak tevreden is met de kliekjes die hij krijgt thuisbezorgd...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 00:59:37 #236
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90822800
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 07:59:31 #237
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90825140
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:04 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan het zo niet vinden, maar ik herinner me dat de ondergrond van belang was. Die slappe blubber in het westen van het land schijnt nogal ongunstig te zijn. Bij een betonnen ondergrond speelt dat probleem niet, vandaar dat de rails dan in een betonnen "bak" worden gelegd.
Zoiets noem je een hogesnelheidslijn. Dat is voor 160km/h een beetje overdreven. Bij Amsterdam-Utrecht is de onderbouw zelfs geschikt voor 200 en da's ook een normale spoorlijn.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 08:02:14 #238
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_90825161
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.

En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet :)
http://forum.trainsimdata(...)p?f=27&t=65&start=45 Onder aan :)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_90825948
Zowaar, ondanks extra stop in Houten mijn aansluiting gehaald. Als het ze maar niet op ideën gaat brengen. Dan kan de spoorverdubbeling in houten per gebruikte reizigerskilometer nog wel eens duurder uitvallen dan de HSL.

Niet vergeten een kleine ¤ 80,- aan GTbV op de post te doen. Die zijn dan alleen nog maar van de afgelopen 2 weken.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:37:59 #240
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90833944
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90834031
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 00:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kan Den Haag geen actieplannen organiseren om de drukste trajecten te renoveren?
Dat blijft lastig. Het lijntje van Woerden naar Gouda bijvoorbeeld loopt door een zeer drassig gebied. Wil je dat quasi-definitief oplossen dat moet je zon stevige en diepe fundering aanleggen dat je honderden miljoenen kwijt bent en een lijn hebt die er jaren uitligt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 13:42:02 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90834101
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Rangeerdeel door het juk in Leeuwarden.
Arriva?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:22:14 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90835629
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva?
Yup. Spoortje 42. Lijkt allemaal niet zo dramatisch te zijn afgelopen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:37:24 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90836100
NS cq Prorail maakte er een tyfusbende van tussen Dordrecht en Rotterdam..

Ik loop naar het station, onderweg de scanner aangezet om bij Prorail cq ns mee te kunnen luisteren op de portofoons. Ik hoorde al dat "het sein niet veilig kwam". Maar er werd even later toch vertrokken. Een Sneltrein naar Dordrecht.

Ondertussen hoorde ik de omroep al: Geen treinverkeer tussen Dordrecht en Rotterdam mogelijk ivm sein- en wisselstoring. Daarna word omgeroepen dat de stoptrein van 12:20 naar Rotterdam ev met +5 rijdt, en over enkele minuten vertrekt. Toen weer geen treinverkeer mogelijk.
Via de scanner hoorde ik al dat het complete treinverkeer gestaakt was.

Met de bus en metro maar naar Centraal, waar ik de scanner opnieuw aanzette. Stonden inmiddels 6 treinen zonder machinist, 2 SLT's defect. Kortom, een enorme chaos.
Ik heb het niet afgewacht, en wou 12:05 ri Utrecht, maar die had ook geen mcn volgens de porto.
Uiteindelijk is die om 12:26 vertrokken en de ic naar Amersfoort minimaal 10 minuten later.

Wat wel een voordeel is: Het Plan V geweld in de stoppers Utrecht-Tiel/Breda. Heerlijk rondje zo, Rotterdam-Utrecht-Tiel-Geldermalsen-Dordrecht-Zwijndrecht :)
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:43:32 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90836310
blablabla

Kijk mij eens een scanner hebben

blablabla
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 15:15:02 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90837513
Welke frequentie hangt die zooi op?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:02:56 #247
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90839261
Ik hoop toch wel dat je alleen de porto's kan afluisteren en niet het GSM-R-verkeer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 januari 2011 @ 16:04:04 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90839301
Lijkt me wel he, want het laatste wordt versleuteld verstuurd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 4 januari 2011 @ 16:05:00 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90839334
GSM-R kan je niet afluisteren, alleen de porto's.
De scanner die ik heb is al een oudje, maar werkt prima. Kan 10 kanalen opslaan en scant 5 kanalen per seconde. Hij kijkt dan of er actief radioverkeer is. Zo ja, blijft ie hangen, zo nee, gaat ie door :)
Ik had daardoor op Utrecht 5 actieve frequenties, die hij de hele tijd afwisselde, net waar er gesproken werd :) En dat is ideaal natuurlijk.

Frequenties staan in deze PDF: http://www.durkhoutsma.nl/spoorwegbedrijven.pdf
pi_90844457
Ze zijn weer lekker bezig daar op de PR afdeling van de NS...

quote:
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)uari?p=1160724828566

Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Het Zoutkaartje geeft reizigers vanaf maandag 3 januari tot en met maandag 31 januari 2011 doordeweeks 40% korting van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur met NS-treinen;
Vaste reizigers? Hoezo hebben die wat aan losse kaartjes!? :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')