Naja het ging wel erg snel inderdaad, er waren ook een aantal mensen om me heen die vervolgens flauw vielen, gelukkig dat hij niet gewond was of zelfs dood...quote:Op zondag 2 januari 2011 00:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow lijkt mij best heftig. Gebeurde zeker allemaal in een paar seconden tijd?
Nee hoor, niet met papieren kaartjes tenminste. Vandaag betaalde ik maar ¤13,60 terwijl dat voorheen bijna 17 euro kostte. Een leuke nieuwjaarsverrassing.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:13 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet dus, alle kaartjes zijn duurder geworden. De jaarlijkse prijsverhoging voor enkeltjes is procentueel alleen wat kleiner dan voor retourtjes.
Het is niet verplicht, maar wel erg nuttig.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 22:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Moet jij ook wegleerritten meerijden om het te mogen bedienen?
Zonde van die mooie x2000quote:Op zondag 2 januari 2011 03:53 schreef James1988 het volgende:
Whoeps, in Malmö is een ongeluk gebeurd waarbij 1 gewonde is gevallen. Een X2000 is tegen een stootjuk geknald. De gewonde is de bestuurder van de trein.
[ afbeelding ]
Artikel
En dat klopt. Dat is gedaan om het verschil met de OV-Chipkaart te verkleinenquote:Op zondag 2 januari 2011 00:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, hoor. 31 december kostte een enkele reis van 26 tariefeenheden nog EUR 2,90. Vandaag EUR 2,80.
Wat heb je precies en waar denk je aan qua prijs?quote:Op zondag 2 januari 2011 12:57 schreef V2 het volgende:
Zijn er hier nog fans van Märklin-spul? Ik heb een hele verzameling hier, waar ik vanaf wilPaar treintjes, en een hoop M-rails in H0. Als er hier geen mensen geīnteresseerd zijn gaat 't op Marktplaats ofzo
Hoe bedoel je. Omdat er 8 treinen per uur gaan in de spits?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:32 schreef Yreal het volgende:
verdomme, vanaf morgen is houten -> utrecht ongeveer het drukste traject van het land![]()
alleen Sloterdijk -> Amsterdam CS en Gouda -> Utrecht hebben volgensmij meer treinen dan dit
Arnhem - Nijmegen is ook 8.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je. Omdat er 8 treinen per uur gaan in de spits?
Ja daarom. Schiedam centrum-Rotterdam is 12 per uur. En dan rijden er ook nog 5 ic's die niet stoppen in Schiedam.quote:
Oh was dat jouw account. Sorryquote:Op zondag 2 januari 2011 16:06 schreef Lemjur het volgende:
Gelukkig 2011 allemaal! Met heel veel kilometers en bier
Niets hosselen.quote:Op zondag 2 januari 2011 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Smatjes hosselen en treinen spotten, het kan tegelijkertijd!
Autist
Ik film geen goederentreinen... De laatste keer dat ik een goederentrein op de plaat gezet heb, was de `Leeuwarden-shuttle´ getrokken door de 1251 te Mp en Zl. Al ruime tijd geleden.quote:
Straattaal jeweets. Blijkbaar is de kloof tussen de hosselaars en de professioneel autisten nog erg grootquote:Op zondag 2 januari 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Smatjes hosselen. Juist ja. Ik denk dan meteen aan het binnenhalen van een groot net met een paar ton haring of zo
Maar doe je het dan ook beter met de vrouwtjes?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik film geen goederentreinen... De laatste keer dat ik een goederentrein op de plaat gezet heb, was de `Leeuwarden-shuttle´ getrokken door de 1251 te Mp en Zl. Al ruime tijd geleden.
Ook deze niet-treinspotter kende de term niet. Zal eerder een generatiekloof zijn.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:35 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Straattaal jeweets. Blijkbaar is de kloof tussen de hosselaars en de professioneel autisten nog erg groot
De uiteindelijke stellen die in 2 setjes van elk 2 gaan pendelen serie 2900 Stoptrein Leeuwarden-Wolvega Spits worden: 3445+3432+3431+3427 en zijn 31 december naar Leeuwarden gebracht.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 20:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik zag zojuist op het emplacement van Lw vier treinstellen staan, waaronder de 3427 meen ik.
Jeej, ik ben geen professioneel autist.quote:Op zondag 2 januari 2011 19:35 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Straattaal jeweets. Blijkbaar is de kloof tussen de hosselaars en de professioneel autisten nog erg groot
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die waren?quote:Op zondag 2 januari 2011 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag even de eerste treinmeters van 2011 gemaakt
Was met Arriva. Ging even bij mijn oma op bezoek. Retourtje was trouwens slechts 4 euroquote:
Moet lukken toch?quote:Ik ga morgen mijn 1e rondje waarschijnlijk doen. Ongepland, maar ik wil eigenlijk wel eens iets van veolia meepakken.
'k Wil geen spelbreker zijn, maar Fyra komt niet langs Utrecht hoorquote:Op zondag 2 januari 2011 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
Fyra pak ik wel een keer als ik in Utrecht ben, want de lijnen naar Utrecht kan ik inmiddels wel dromen.
Zou mooi zijn, dat NS product stond er voor 2011 zeker weten nog niet op. Zou wel mooi zijn, kunnen we eindelijk echt 1 kaart voor alles gebruikenquote:Op zondag 2 januari 2011 21:13 schreef greavy het volgende:
De geruchten zijn gaande, en worden bevestigd door medewerkers van NS die hier mee bezig waren/zijn. Nadere details ontbreken en zijn ook nog niet gegeven.
Ik las ergens 10 januari, maar waar en wat het waarheidsgehalte is weet ik nietquote:Op zondag 2 januari 2011 21:59 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, dat NS product stond er voor 2011 zeker weten nog niet op. Zou wel mooi zijn, kunnen we eindelijk echt 1 kaart voor alles gebruiken
Het rondje gaat weliswaar niet langs Groningen, maar jullie kunnen met een gerust hart op pad: ik ben vrij de 15e.quote:Op zondag 2 januari 2011 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het is de bedoeling wel. Dennistd had ergens in een vorig topic al een voorstelletje voor een rondje gedaan. Komende week maar eens kijken hoe het qua werkzaamheden uitkomt.
Dat snap ik, maar ik ga niet naar Rotterdam met een niet aansluitende trein op de fyraquote:Op zondag 2 januari 2011 21:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Wil geen spelbreker zijn, maar Fyra komt niet langs Utrecht hoor
Bij het praten met vrouwen proberen zolang mogelijk het onderwerp `treinen´ te mijden. Gewoon langzaam erover beginnen van dat ik `met de trein´ ben etc. De meeste vrouwen blijken het overigens totaal geen probleem te vinden.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:01 schreef Ascendancy het volgende:
Maar doe je het dan ook beter met de vrouwtjes?
Ik bedoel, ik neem aan dat je tijdens een etentje op gegeven moment over treinen begint
Er rijdt ook DDAR. Dagplan geeft aan dat er inderdaad setjes van 2, als het meezit 3 V'tjes rijden. Daarom dat de IC soms extra op Houten stopt.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:18 schreef Sandrvich het volgende:
Ik hoorde net van een vriend dat ze Breda-Utrecht blijkbaar ook weer vol hebben gegooid met V'tjes.:)
Daar kan ik kort over zijn: Nee.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:37 schreef italiaan1987 het volgende:
is het zoutkaartje ook geldig in het weekend?
Fluiten is de officiële term, maar onderhand wel wat archaīsch. Het ding heet een typhoon, dus typhoneren lijkt me best correct.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:53 schreef bork het volgende:
typhoneren?
mijn woordenboek kent dit werkwoord niet, zullen we het gewoon bij oudhollands toeteren of fluiten houden?
Vind je?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Fluiten is de officiële term, maar onderhand wel wat archaīsch. Het ding heet een typhoon, dus typhoneren lijkt me best correct.
Ik gok dat je toch een blok achter een andere trein zit en nu dus op geel (= 40) verder rijdt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef KapiteinT het volgende:
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
Dat dat een typhoon heet, kun je inderdaad over twisten. Maar als het dan toch een typhoon heet, dan lijkt typhoneren een logische afleiding.quote:Op maandag 3 januari 2011 13:52 schreef bork het volgende:
[..]
Vind je?
Dat zo'n ding een typhoon heet is niet zo goed bedacht van de naamgever imho.
typhoon is een chinees en/of japans woord hetgeen grote wind betekent, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven voor zo'n toetertje.
Fluiten is misschien oud maar dekt wel de lading
Remlucht? Wasda?quote:Op maandag 3 januari 2011 14:05 schreef KapiteinT het volgende:
En tot zover ging het goed. Vlak voordat we een tegenliggende trein tegen kwamen begonnen we te remmen. Ondanks dat we niet heel hard remde hangt er toch een remlucht. Na even stil te hebben gestaan rijden we weer langzaam verder. Whats happend? Neem niet aan dat we achter een goederentrein zitten...
Ja misschien een Thalys. Dat zou natuurlijk kunnen. Toch vreemd dat je bij rustig remmen al zo'n remlucht ruikt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik gok dat je toch een blok achter een andere trein zit en nu dus op geel (= 40) verder rijdt.
Als ik een lamp aan zet ben ik toch ook niet aan het lampeneren? Dan bedien ik de lamp of zet ik de lamp aan...quote:Op maandag 3 januari 2011 14:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat dat een typhoon heet, kun je inderdaad over twisten. Maar als het dan toch een typhoon heet, dan lijkt typhoneren een logische afleiding.
Spoortaal jeweets. De lucht van remblokken op (roestig) ijzer. Meneer de hosselaarquote:
Goed plan, ik doe meequote:Op maandag 3 januari 2011 14:47 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja misschien een Thalys. Dat zou natuurlijk kunnen. Toch vreemd dat je bij rustig remmen al zo'n remlucht ruikt.
De Fyra is trouwens de hele maand toeslagvrij. Dus het lijkt mij wel leuk om de 15e een Fyra mee te pakken.
Oh, zo. Wel een keertje meegemaakt dat een of andere mongol op het spoor liep, waardoor er een ICM in de ankers moest. Rook naar verbrand rubber/ijzerquote:Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoortaal jeweets. De lucht van remblokken op (roestig) ijzer. Meneer de hosselaar
Dan zet je die IC toch even stil bij Culemborg of Geldermalsen.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:30 schreef James1988 het volgende:
Slapende TRDL denk ik: ik zit in een trein naar Den Bosch die eigenlijk in Houten zou stoppen. Alleen gebeurde dat niet, de trein werd over de buitenste sporen bij Houten geleid, er werd omgeroepen dat mensen die er in Houten uit moesten helaas mee moeten reizen naar Den Bosch en daar de stoptrein terug moeten pakken.
Ook een stop bij Houten Castellum was niet mogelijk, dat "laten ze niet toe" aldus de omroepster.
Ik vind het met deze informatie eigenlijk wel een slechte zaak dat Klerk niet eerder opgestapt is. Zowel voor hemzelf als voor de rest van de wereld.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Klerk heeft de juiste beslissing genomen. Opstaan voordat de 'wijze dames en heren' uit Den Haag zijn stoelpoten compleet hadden doorgezaagd.
De opvolgster, Claudia Zuiderwijk, vind ik overigens geen verbetering. Deze ex-ziekenhuisdirectrice solliciteerde vorig jaar voor algemeen directeur bij GVB Amsterdam, trok zich terug omdat het bestuur haar looneis te gortig vond...
2006 TOT 2009 Heb ik wel voor je. Scheelt weer gesleep met de verhuizing.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
Oeh. Inmiddels in huis: 57 jaargangen "Op de Rails". Heb nu compleet: 1948-2005 en 2010. 2006-2009 binnenkort maar eens zien te krijgen.
En krijg deze week 17 materieelgidsen. Heb die dan ook bijna compleet
bron: powned.tvquote:Een internationale trein vanuit Duitsland is zojuist ontruimd in de buurt van Barneveld. Een passagier zou zich verdacht hebben gedragen.
In de trein, die op weg was naar Amsterdam, zaten zo'n driehonderd mensen. De Duitse autoriteiten alarmeerden de Nederlandse politie, omdat zij een tip hadden gekregen van een vrouwelijke passagier. Ze vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg. Of het loos alarm is, is nog onbekend.
Stom gesufkut ook altijd. Zal wel weer een moslim zijn geweest die zat te bidden ofzo..quote:gedrag passagier
Uitgegeven: 3 januari 2011 19:42
Laatst gewijzigd: 3 januari 2011 19:49
BARNEVELD - Een internationale trein afkomstig uit Duitsland is maandagavond in de buurt van station Barneveld ontruimd wegens verdacht gedrag van een passagier. Dat heeft het KLPD gemeld.
Š NU.nl
Er zaten driehonderd mensen in de trein, die onderweg was naar Amsterdam. De politie zette de trein stil na een melding door de Duitse autoriteiten.
Die waren ingeseind door een vrouwelijke passagier van de trein omdat zij vond dat een medepassagier zich verdacht gedroeg, aldus een woordvoerder van het KLPD. De man was al eerder uitgestapt.
De politie voert momenteel onderzoek uit in de trein. De passagiers worden met bussen naar hun bestemming gebracht.
Het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld ligt stil, meldt de NS.
Waarom wordt er juist op deze trajecten de drukte verwacht? En gaat het dan om intercity's of juist om stoptreinen.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:19 schreef greavy het volgende:
NS compenseert vaste klanten
UTRECHT - De NS gaat honderdduizenden abonnementhouders compenseren voor de overlast die de komende weken wordt verwacht. Komende woensdag maakt de NS-directie bekend op welke wijze de vaste klanten worden tegemoetgekomen.
De spoorwegen moeten het vanaf vandaag zeker nog enkele weken met minder en met kortere treinen doen. Vooral in de Randstad zullen de gevolgen daarvan volgens de NS merkbaar zijn.
Naast de extra hinder wordt ook extreme drukte verwacht op de lijnen Geldermalsen-Utrecht, Gouda-Utrecht, Zaandam-Amsterdam/Sloterdijk, Amersfoort-Zwolle en Rotterdam-Hoek van Holland. Als compensatie voor de overlast werd vorige week besloten deze maand het 'zoutkaartje' opnieuw in te voeren. Dat betekent dat reizigers buiten de spitsuren met 40 procent korting mogen reizen. Zo wordt de drukte beter gespreid.
Dagelijks hinder
De reizigersvereniging Rover heeft vorige week donderdag bij de NS-directie aangedrongen op een tegemoetkoming voor abonnementhouders, die vaak dagelijks hinder zullen ondervinden, ook doordat ze vaak genoodzaakt zijn in de spits te reizen. "De vaste klanten hebben niks aan zo'n zoutkaartje, maar ervaren wel de overlast", aldus woordvoerder Chris Vonk van Rover.
De NS heeft welwillend op het verzoek van Rover gereageerd. Volgens woordvoerder Eric Trinthamer moet nog even aan de compensatieregeling worden geschaafd en moet de directie de regeling goedkeuren. "Maar we willen hoe dan ook een gebaar maken naar onze vaste klanten", aldus Trinthamer. Van de dagelijkse 1,2 miljoen NS-passagiers reizen er 600.000 in de spits, velen met een abonnement.
Ga er maar vanuit dat het de stoppers zijn.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:21 schreef Mkr het volgende:
[..]
Waarom wordt er juist op deze trajecten de drukte verwacht? En gaat het dan om intercity's of juist om stoptreinen.
Je kan toch ook gewoon op de CTA kijken hoe laat 'ie vertrekt?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef Peter het volgende:
Als de NS op het perron aangeeft hoeveel minuten een trein blijft staan, dan weet men ook of er tijd is om buitenom te spreiden..
Toeristen zijn er anders ook heel goed in. De IC van Amsterdam naar Schiphol stopt met de voorkant bij de trap en zit daarom voorin altijd helemaal vol met mensen met koffers, terwijl je achterin alle ruimte hebt.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:51 schreef greavy het volgende:
Wat de Nederlanders ook hebben, stappen bij de eerste de beste deur in, en dat massaal...
Niet als de NS zelf voor informatievoorziening gaat zorgenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
Nee, dat is te ingewikkeld om dat continu up-to-date te kunnen houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |