Jazeker, ze staan hier al een week klaar.quote:Op zondag 12 december 2010 19:25 schreef karr-1 het volgende:
Komt er nog een kerstpakket dan na alle stakingen en bezuinigingen?
quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:55 schreef Lastpost het volgende:
Pakketinhoud:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over twee dagen ontvang ik m'n bedankkerstkaartje? (in ienieminieformaat uiteraard)quote:Op zondag 12 december 2010 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dank voor het openen van een nieuw topic
Moet ik eerst je adres hebbenquote:Op zondag 12 december 2010 22:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Over twee dagen ontvang ik m'n bedankkerstkaartje? (in ienieminieformaat uiteraard)
Het gaat toch om het gebaar.quote:Op zondag 12 december 2010 20:00 schreef fotostarter het volgende:
[..]
En daar moet je dan blij mee zijn?
Tss een echte postbode weet alle adressen in Nederland uit z'n hoofd met bijbehorende bewonersquote:Op zondag 12 december 2010 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet ik eerst je adres hebben
Ik ben slechts zaterdagwerker, dus een deel van Nederland ken ik (nog) nietquote:Op zondag 12 december 2010 22:32 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Tss een echte postbode weet alle adressen in Nederland uit z'n hoofd met bijbehorende bewoners
Zelfstudie ftwquote:Op zondag 12 december 2010 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben slechts zaterdagwerker, dus een deel van Nederland ken ik (nog) niet
Daar heb ik straks geen tijd meer voor, omdat ik andere dingen ga studerenquote:
Zijn er belangrijkere dingen dan?quote:Op zondag 12 december 2010 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar heb ik straks geen tijd meer voor, omdat ik andere dingen ga studeren
Ga vanaf ergens in januari mijn scriptie schrijven. En daar moet erg veel voor wijken. Mijn zaterdagsbaantje nog niet gelukkigquote:Op zondag 12 december 2010 22:45 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zijn er belangrijkere dingen dan?WO Stakingskunde is nu misschien wel handig
Gelukkig sta ik nooit voor de kast te vossen, heb altijd zo'n hekel aan die minikerstkaartjes.quote:Op zondag 12 december 2010 22:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Over twee dagen ontvang ik m'n bedankkerstkaartje? (in ienieminieformaat uiteraard)
Idd, TNT voor allus!quote:Op zondag 12 december 2010 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ga vanaf ergens in januari mijn scriptie schrijven. En daar moet erg veel voor wijken. Mijn zaterdagsbaantje nog niet gelukkig
Ik mag altijd kiezen, maar de keuze voor het carre is altijd snel gevallenquote:Op zondag 12 december 2010 23:03 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Gelukkig sta ik nooit voor de kast te vossen, heb altijd zo'n hekel aan die minikerstkaartjes.
Scriptie schrijven klinkt stomquote:Op zondag 12 december 2010 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Studie gaat toch echt voor straks
Waarom heb je eigenlijk nooit een overplaatsing naar je woonplaats geregeld?quote:Op zondag 12 december 2010 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Studie gaat toch echt voor straks
Vindt het in mijn huidige team veel te gezellig om over te stappenquote:Op zondag 12 december 2010 23:16 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Waarom heb je eigenlijk nooit een overplaatsing naar je woonplaats geregeld?
Meen je dat nou...vooral als er veel man zijn met vossen sta ik echt wel liever achter de kast, anders loop je de hele tijd tegen elkaar op in dat carrequote:Op zondag 12 december 2010 23:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik mag altijd kiezen, maar de keuze voor het carre is altijd snel gevallenVind het zelf vooral vervelend om een uur stil te staan op een plek.
Hmm, hier loop je met z'n tweeën in het carre en twee achter de voskasten. Prima te doen dusquote:Op zondag 12 december 2010 23:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Meen je dat nou...vooral als er veel man zijn met vossen sta ik echt wel liever achter de kast, anders loop je de hele tijd tegen elkaar op in dat carreAlleen hebben ze hier pas de teams veranderd, waardoor ik ongeveer de helft van de wijken in ons team niet meer ken. Voorheen wist ik van elke straat in ons team welke wijk/postcode het was, nu niet meer
En dat is zeker met die kerstkaartjes, waar vaak genoeg geen of de verkeerde postcode opstaat best wel vervelend. En de vakjes zijn nu open, dus als ik iets te hard gooi vliegt het er aan de andere kant weer uit
Heb ik ook wel een beetje. Zou bijvoorbeeld niet zomaar naar een heel groot kantoor willen, hier in ons kleine kantoortje is het veel te gezellig.quote:Op zondag 12 december 2010 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vindt het in mijn huidige team veel te gezellig om over te stappen
Wat is groot?quote:Op maandag 13 december 2010 10:18 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel een beetje. Zou bijvoorbeeld niet zomaar naar een heel groot kantoor willen, hier in ons kleine kantoortje is het veel te gezellig.
Bijvoorbeeld een sorteercentrum in Zwolle of Den Bosch. Een groot vbg - kantoor in een grote stad waar het verloop heel groot is en je elke week wel een nieuwe collega hebt lijkt me ook niet echt heel leuk...quote:
Als ik op maandag werk dan kom ik ook niet verder dan 3 bundels voor 3 wijken hoor. Het zijn dan wel meer dan 10 brieven per bundel trouwensquote:Op maandag 13 december 2010 15:03 schreef pussywillow het volgende:
Ik snap natuurlijk dat je op maandag niet 2 volle tassen hebt, maar 1 lullig bundeltje leek me dan weer erg weinigHet waren echt 10 brieven ofzo.
Dat is zooo totaal niet klachtwaardigquote:Op maandag 13 december 2010 15:03 schreef pussywillow het volgende:
Ik snap natuurlijk dat je op maandag niet 2 volle tassen hebt, maar 1 lullig bundeltje leek me dan weer erg weinigHet waren echt 10 brieven ofzo.
ik moest nog wat posten vandaag en de bus was inderdaad tjokvol!!quote:Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef rub3n het volgende:
Zooooooo net buslichting gedaan. Volgens mij had iedereen zijn post de afgelopen 5 dagen opgespaard voor vandaag!
Per bus bijna een hele buslichting zak vol.
8 SUPER volle buslichting zakken tegen 4 halven normaal (ik hou nie van zware zakken)
Gister met de zondagbuslichting had ik ook al veel post. 9 volle zakken voor alleen de stad, tegenover 4-5 zakken normaal.quote:Op maandag 13 december 2010 20:16 schreef rub3n het volgende:
Zooooooo net buslichting gedaan. Volgens mij had iedereen zijn post de afgelopen 5 dagen opgespaard voor vandaag!
Per bus bijna een hele buslichting zak vol.
8 SUPER volle buslichting zakken tegen 4 halven normaal (ik hou nie van zware zakken)
ik denk dat het nu nog een gewone maandag was omdat kerst pas op zaterdag is... en een troep is het toch al. Volgende maandag is wel een normale dag (dus geen maandagdienst). Mijn team is gelukkig helemaal bijquote:Op maandag 13 december 2010 21:02 schreef TokenW het volgende:
Normaal gesproken waren de 2 maandagen voor kerst gewoon normale dagen zoals de andere 5. ALs je ziet wat er nu naar achter wordt geschoven, dat is gewoon te gek voor woorden. 9 rode bakken vol alleen al voor mijn DVG, en aangezien ze de afgelopen weken al hele containers hebben doorgeschoven voor de aankomende 2 weken wordt dit gewoon een groot drama dit jaar, en vorig jaar was eigenlijk al te erg voor woorden. Als ik dit geweten had, dan had ik die 2 lullige bundeltjes ook niet bezorgd.
nou, dat zal wel lukken toch, je moet je alleen goed aankleden..quote:Op dinsdag 14 december 2010 01:56 schreef Saekerhett het volgende:
Morgenmiddag mooi een wijkje van 1,5 à 2 uur lopen in de sneeuw
Dan woensdag waarschijnlijk dus vrij i.v.m. staking, donderdag en vrijdag dezelfde wijk en dan zaterdag mijn normale zaterdagdienst wat een hele grote klapper gaat worden, ook door de vorst die voorspeld is. Ik vraag me af of het gezond is om 4,5 uur lang op straat rond te banjeren met -8 of zo
Jij woont duidelijk niet in het oosten van het landquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou, dat zal wel lukken toch, je moet je alleen goed aankleden..
ik heb een winter in noorwegen gewoond dus ik weet wel waar ik het over heb hoorquote:Op dinsdag 14 december 2010 09:59 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Jij woont duidelijk niet in het oosten van het land
Noorwegen is niks vergeleken met Twentequote:Op dinsdag 14 december 2010 10:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb een winter in noorwegen gewoond dus ik weet wel waar ik het over heb hoor
Wat is er gebeurd dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Wie gaat er eigenlijk op 31 december post bezorgen?
Ik durf echt niet meer sinds vorig jaar![]()
Lekker is dat ja, van die tokkies die een cobra 6 op vijf meter van je afsteken, terwijl jij dat niet in de gaten hebt omdat je naar de post aan het kijken bentquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:04 schreef sbientje het volgende:
ik bezorg ook hoor. VOrig jaar waren wij lekker op tijd klaar. Bezorg wel in een asowijk (bij vlagen) dus dat is dan wel lekker> Als het donker is, is het niet echt prettig meer...
ik heb geen idee wat een cobra isquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lekker is dat ja, van die tokkies die een cobra 6 op vijf meter van je afsteken, terwijl jij dat niet in de gaten hebt omdat je naar de post aan het kijken bent
quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:08 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb geen idee wat een cobra ismaar bij ons hadden ze vorig jaar zo'n brandstofton zeg maar... vuurtje in gestookt en dat vuurwerk erin geflikkerd... was echt knallen iedere keer ja
Ik moest in zo'n woonwijkje bezorgen waar ze enorm veel illegaal vuurwerk in een hofje aan het afsteken waren en gewoon niet stopten terwijl ik er vlak langs moest lopen om bij de huizen te komenquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd dan?
En nee, ik sla oudjaarsdag over.
goddamn die zijn hard.quote:
quote:Vierdaagse poststaking steeds waarschijnlijker (Volkskrant)
AMSTERDAM - De kans dat de postbodes van TNT volgende week vier dagen staken neemt zienderogen toe. Zowel Abvakabo FNV als het postbedrijf wacht op een uitnodiging van de ander om weer om de tafel te gaan zitten.
Dinsdag om 23.00 uur gaat een 24-uursstaking van start. Het is de zevende stakingsdag. Over een vierdaagse staking in de week voor Kerst is gesproken, zegt een woordvoerder van Abvakabo FNV. 'Het idee is om steeds op te schalen, zeker als TNT ook woensdag niet reageert.'
Bal bij de vakbonden
TNT zegt dat de bal bij de vakbonden ligt. Het bedrijf vroeg de bonden vorige week hun afwijzing van het bod van TNT te heroverwegen. 'Wij wachten op de uitkomst daarvan en zijn altijd bereid te praten', zegt een woordvoerder. 'Maar het is niet prettig, de kerstpost komt er weer aan.' Of het bedrijf naar de rechter stapt bij een nog langere staking is nog niet besloten.
Den Haag kleurt woensdag behoorlijk oranje. De TNT-medewerkers zijn opgeroepen naar Den Haag te komen, omdat Ruud Vreeman, die op verzoek van het kabinet de problemen op de postmarkt onderzocht, woensdag verslag uitbrengt. Woensdag vergadert ook een Kamercommissie over de problemen op de postmarkt. 'We richten ons ook tot de politiek om een einde aan de puinhoop op de postmarkt te maken.'
Actiebereidheid groot
Bij de FNV hebben zich duizend medewerkers aangemeld om hun stem te laten horen. 'Dat zijn er niet zo veel als op 16 november, maar de actiebereidheid is groot', aldus Abvakabo FNV. 'Ondertussen wachten we op een opening om in gesprek te gaan.'
Abvakabo FNV, CNV Publieke Zaak en FNV Bondgenoten stellen woensdag in een brief aan Minister van Sociale Zaken Henk Kamp (VVD) en staatssecretaris van Economische Zaken Henk Bleker (CDA) een ultimatum. De bonden eisen dat de politiek verantwoordelijkheid neemt voor de politieke keuze om de postmarkt te liberaliseren.
Race naar de bodem
Bij TNT Post worden duizenden werknemers met ontslag bedreigd, terwijl bij de nieuwe postbedrijven tienduizenden postbezorgers iedere rechtsbescherming ontberen, schrijven de bonden. Ze eisen dat de overheid een (tijdelijke) prijsmaatregel instelt, zodat 'de race naar de bodem' op de postmarkt wordt beëindigd.
Ook willen ze dat de bewindslieden de totstandkoming van een cao voor de nieuwe postbedrijven bevordert en dat iedereen in de postbranche het minimumloon krijgt, ook bezorgers die werken op basis van stukloon. Ook moeten de politici helpen voorkomen dat 'duizenden oudere TNT-werknemers langdurig in de WW terechtkomen'.
https://www.workwearweb.n(...)n%20&%20retouren.DOCquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:33 schreef gekkewiebel het volgende:
Nou wil ik een TNT regenpak terugsturen, maar ik kan nergens het antwoordnummer vinden... Heeft iemand het antwoordnummer van indiform nog ergens??
Thanks
Dankquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:58 schreef carboni het volgende:
[..]
https://www.workwearweb.n(...)n%20&%20retouren.DOC
Ja da's dus het probleem. Ik welquote:Op dinsdag 14 december 2010 12:06 schreef Cerbie het volgende:
Cobra 6 naar postbodes? Niet iedereen hier woont in de Randstad.
Daar heb ik toen zo'n Geschikt/Ongeschikt shirt voor gekochtquote:Op dinsdag 14 december 2010 15:45 schreef Ohrpolster. het volgende:
Vorig jaar op oudjaarsdag een half wijkje weggelopen op weg naar huis, zeer op tijd, om 12.00 uur ofzo al. De enige die ik tegenkwam was een glazenwasser die zei dat 'ie blij was dat 'ie niet de enige was die hoefde te werken
Maar rond oudjaarsdag ook wel eens in een volkswijk gelopen, word je niet vrolijk van nee...kinderen kijken echt niet uit waar ze vuurwerk heengooien, was blij toen ik klaar was die dag....
Als er trouwens nog iemand interesse heeft in een kortingscode voor de TNT Post Kadowinkel (15 euro), laat het even weten! Is nog geldig tot 1 januari en ik ga er niks mee doen... (is de beruchte kadobon voor het verspreiden van HAH op zaterdag ja)
Wij hebben nooit zo'n kortingscode gekregen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Daar heb ik toen zo'n Geschikt/Ongeschikt shirt voor gekochtNog nooit aangehad mja
Wij bezorgen gewoon veel beter HAHquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:42 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Wij hebben nooit zo'n kortingscode gekregen.
Wij kregen ieder twee van die stukjes omdat ze zo klein waren. Ze waren zo scheutig met stukjes dat een ander kantoor binnen ons VBG bijna helemaal niets kreegquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:50 schreef Viper86 het volgende:
De eerste keer dat we de poiesz / HAH op zaterdag moesten bezorgen kregen we alleen een ieniemienie stukje oranjekoek.Dan heb ik toch liever een kortingscode ter waarde van 15 euro.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wij kregen ieder twee van die stukjes omdat ze zo klein waren. Ze waren zo scheutig met stukjes dat een ander kantoor binnen ons VBG bijna helemaal niets kreeg
My thoughts exactly. Ik had juist gehoopt op lekker veel verdienen in deze dure tijd van het jaar, binnenkort weer een aanslag gemeentebelastingen en ik verwacht ook nog een behoorlijke doktersrekening die grotendeels uit eigen zak betaald moet worden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:40 schreef Saekerhett het volgende:
4 dagen? Godverdomme, daar gaan mijn mooie inkomsten
Begin januari moet ik eruit en ik dacht voor Kerst nog effe lekker wat te verdienen, maar dat schiet ook niet op op deze manier
Dat verschilt per sorteerlocatie denk ik. Hier vullen ze eerst de uren van de vaste medewerkers, daarna pas van de zaterdagmedewerkers.quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:24 schreef pussywillow het volgende:
Zal toch allemaal wel meevallen? Ik heb - als tijdelijke medewerker - vorige week tijdens die staking óók gewoon kunnen werken.
Iddquote:Op woensdag 15 december 2010 13:15 schreef Cerbie het volgende:
Dat vest![]()
![]()
Hebben ze überhaupt wel eens bekeken hoe een postbode bezorgt?
Als je er een beetje post in doet kan een wat minder slank persoon niet eens met zijn arm bij de brievenbusquote:Op woensdag 15 december 2010 13:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Idd
Ik hou met mijn linkerarm de bundel tegen mijn borst aan. Nou, dat gaat dus never nooit werken met zo'n bouwvakkersding om
quote:Op woensdag 15 december 2010 13:26 schreef carboni het volgende:
[..]
Als je er een beetje post in doet kan een wat minder slank persoon niet eens met zijn arm bij de brievenbus
En ik vind een schoudertas al onhandigquote:Op woensdag 15 december 2010 12:58 schreef carboni het volgende:
[ afbeelding ]
Hier dit is hoe het TNT management de toekomst zietHoe snel zullen de postbezorgers het opgeven en hoe vaak krijg je de post van de buren aangezien dit zo ontzettend kut moet werken. Zelfs die postbezorger met het hemd in de illustratie ziet er niet blij uit
Soms is ie onhandig, soms werkt ie prima. Het is jammer dat er nog maar weinig roden in omloop zijn. Daar kon altijd veel meer post in.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
En ik vind een schoudertas al onhandig(daarom heb ik die ook nog nooit gehad
)
idd, of als ik rondje loop en het is veel post duw ik er 2 bundels inquote:Op woensdag 15 december 2010 14:01 schreef Cerbie het volgende:
Ik gebruik de schoudertas altijd om de HAH in te doen.
Waar is bij het piekdagplaatje de hah gebleven? Ik heb begrepen dat als we alleen nog maar op di, do en za hah hebben, dat de limiet ook niet langer bij 3 soorten ligt. Loop je straks met 5 soorten hah. Ik heb nu al op dinsdag dat ik, om mijn rondjes te kunnen maken, een flinke stapel op mijn arm heb. De schoudertas gebruiik ik niet meer, daar kreeg ik schouderklachten van. Loop je straks met twee verschillende stapels post, en 5x hah!quote:Op woensdag 15 december 2010 12:58 schreef carboni het volgende:
[ afbeelding ]
Hier dit is hoe het TNT management de toekomst zietHoe snel zullen de postbezorgers het opgeven en hoe vaak krijg je de post van de buren aangezien dit zo ontzettend kut moet werken. Zelfs die postbezorger met het hemd in de illustratie ziet er niet blij uit
Ze reiken het gewoon uit samen met de cadeaubonquote:Op woensdag 15 december 2010 16:30 schreef Miepiekiekuut het volgende:
O nee he, dit gaat niet werken!![]()
Ze zullen dit toch niet in het kerstpakket doen....?
Ojaquote:Op woensdag 15 december 2010 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze reiken het gewoon uit samen met de cadeaubon
Makkelijk met het ophangen van de was.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze reiken het gewoon uit samen met de cadeaubon
quote:Op woensdag 15 december 2010 12:58 schreef carboni het volgende:
[ afbeelding ]
Met de huidige postbezorgers hebben ze al een groot probleem ivm verloop omdat mensen al na een week afhaken omdat ze het niet leuk vinden om in de regen post te bezorgen e.d.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:14 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Nou, er zullen best wel mensen zijn die juist dan extra wilen werken!![]()
Als het mij gevraagd wordt zou ik het wel op de zaterdagochtend erbij willen doen!
Ik heb nog steeds die zwarte schoudertas. Was dacht ik een eenmalige uitgave ivm een bepaalde gebeurtenis een paar jaar geleden. Is een stuk groter dan die standaardtas, lekker makkelijk als je een wijk hebt waarin je veel rondjes kunt lopen.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Soms is ie onhandig, soms werkt ie prima. Het is jammer dat er nog maar weinig roden in omloop zijn. Daar kon altijd veel meer post in.
Voor reclame heb ik de schoudertas ook wel eens gebruikt. Waren er van die kleine boekjes die je erg slecht achter de hand kon houden. Door die in de schoudertas te stoppen kon ik mooi opschieten
Ik had toch stellig de indruk dat je dat ding echt moest gebruiken, dit itt de schoudertas. Niet in de laatste plaats omdat dit ding volgens mij veel duurder is in aanschaf dan een schoudertas. Dus zelfs al gebruik ik dat ding niet, dan nog lijkt het me erg lastig om met twee stapels post en 1 stapel hah te zeulen.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:47 schreef Smeich het volgende:
Dat is toch niet verplicht, zon ...ding, dus waar maken jullie je druk omHet lijkt mij dat het een (onnozele) toevoeging is op de schoudertas die ik ook zelden gebruikt zag worden. Ik nam dat meestal wel mee omdat ik graag grote rondjes liep.
Die heb ik nooit gehad, dus ik weet niet hoe groot die zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:52 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds die zwarte schoudertas. Was dacht ik een eenmalige uitgave ivm een bepaalde gebeurtenis een paar jaar geleden. Is een stuk groter dan die standaardtas, lekker makkelijk als je een wijk hebt waarin je veel rondjes kunt lopen.
Dit zo ongeveer ja. Ik zie het ook bepaald niet zitten...quote:Op woensdag 15 december 2010 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar is bij het piekdagplaatje de hah gebleven? Ik heb begrepen dat als we alleen nog maar op di, do en za hah hebben, dat de limiet ook niet langer bij 3 soorten ligt. Loop je straks met 5 soorten hah. Ik heb nu al op dinsdag dat ik, om mijn rondjes te kunnen maken, een flinke stapel op mijn arm heb. De schoudertas gebruiik ik niet meer, daar kreeg ik schouderklachten van. Loop je straks met twee verschillende stapels post, en 5x hah!
Een boom van een besteller met kolenschoppen van handen zal hier wellicht niet zo'n moeite mee hebben, maar bij ons is de gemiddelde postbezorger een vrouw van 45 van 1.65 en een gewicht van 64 kg. Die klagen al als je de bundels te groot hebt gemaakt, laat staan als ze straks met zo'n vest moeten lopen. Lijkt me trouwens dat wanneer je een vrouw bent dat geval je borsten behoorlijk afklemt!
Die HAH zit er gewoon bij. Je loopt straks met 3 bundels: 24 uurs post, 48 uurs post en HAH.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar is bij het piekdagplaatje de hah gebleven? Ik heb begrepen dat als we alleen nog maar op di, do en za hah hebben, dat de limiet ook niet langer bij 3 soorten ligt. Loop je straks met 5 soorten hah. Ik heb nu al op dinsdag dat ik, om mijn rondjes te kunnen maken, een flinke stapel op mijn arm heb. De schoudertas gebruiik ik niet meer, daar kreeg ik schouderklachten van. Loop je straks met twee verschillende stapels post, en 5x hah!
Een boom van een besteller met kolenschoppen van handen zal hier wellicht niet zo'n moeite mee hebben, maar bij ons is de gemiddelde postbezorger een vrouw van 45 van 1.65 en een gewicht van 64 kg. Die klagen al als je de bundels te groot hebt gemaakt, laat staan als ze straks met zo'n vest moeten lopen. Lijkt me trouwens dat wanneer je een vrouw bent dat geval je borsten behoorlijk afklemt!
Krijgen we dan dat we het zelf moeten sorteren (thuis?) zoals de mensen die bij Sandd en Selektmail werken...?quote:Die HAH zit er gewoon bij. Je loopt straks met 3 bundels: 24 uurs post, 48 uurs post en HAH.
Je moet dus per huis 1 keer kijken of er 24 uurs post is, 1 keer kijken of er 48 uurs post is en 1 keer kijken of er HAH sticker is, oh ja en je moet het ook nog pakken. En de kwaliteit van de sortering zal er ook niet op vooruit gaan dus kun je ook weer de helft mee terugnemen
Nee, het wordt in een gebouw naast de sorteercentra voorbereid allemaal.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:45 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Krijgen we dan dat we het zelf moeten sorteren (thuis?) zoals de mensen die bij Sandd en Selektmail werken...?
Ik gok zomaar dat alle kerstkaarten op een dag bezorgd gaan worden, omdat veel sorteercentra nog achter lopen en ze anders de drukte niet aan kunnen.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:26 schreef sk888er het volgende:
Mn zusje komt net terug van uitzendwerk bij de TNT en ze moest de post met de kerstpostzegel scheiden van de post met de gewone postzegels? Waarom wordt dit dan gedaan?
Mn zusje werkt bij een uitzendbureau en die had dit aangeboden aan haar. Ze mag nu de komende 2 weken na de middag naar het sorteercentrum komen (samen met nog een paar andere). Ze vertelde dat hele zakken werden omgekieperd en dat ze deze vervolgens moet gaan scheiden.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:30 schreef carboni het volgende:
Kerstpost en buslichting is nu 72 uurs post, baliepost(grijs) 24 uurs. Bij supermarkten word het ook apart ingezameld. Werkt je zusje in een SCb ofzo? Wij gaan dus echt niet alle postzakken door om kerstzegels er uit te halen, alleen aparte kerstpost zakken uit de winkels
Ze kunnen dan beter de mankracht besteden aan het sorteren op adres ipv zegels
Haha wat een baan zeg, dan. Maar het is inderdaad zo dat kerstzegels er langer over mogen doen, daarom zijn ze ook goedkoperquote:Op woensdag 15 december 2010 21:45 schreef sk888er het volgende:
[..]
Mn zusje werkt bij een uitzendbureau en die had dit aangeboden aan haar. Ze mag nu de komende 2 weken na de middag naar het sorteercentrum komen (samen met nog een paar andere). Ze vertelde dat hele zakken werden omgekieperd en dat ze deze vervolgens moet gaan scheiden.
Dit lijkt mij nog het grootste probleem voor TNT...quote:Verder heeft TNT Post beloofd actie te ondernemen om de onvrede op het werk te verminderen.
doe ff normaal zeg... alsof je een pakketje uit china op de dag kan plannen, de pakketdienst staakt niet eens. Die kaarten komen nog wel hoor, en zijn dan echt niet minder gemeend... huiliequote:Op donderdag 16 december 2010 15:14 schreef CoExist het volgende:
Smerige pleuris stakers...
Gister was ik jarig... 30 jaar wat een feest!
Geen verjaardags kaart gehad!
Ook geen pakketje/cadeau van mijn vriendin die op dit moment al 4 maanden in China zit.
Bedankt mensen!
Tuulk kan ze dat plannen, ze werkt bij het Min. van Buitenlandse Zaken!quote:Op donderdag 16 december 2010 15:23 schreef sbientje het volgende:
[..]
doe ff normaal zeg... alsof je een pakketje uit china op de dag kan plannen, de pakketdienst staakt niet eens. Die kaarten komen nog wel hoor, en zijn dan echt niet minder gemeend... huilie
ik wist niet dat het ministerie van buitenlandse zaken pakketjes inplandequote:Op donderdag 16 december 2010 15:33 schreef CoExist het volgende:
[..]
Tuulk kan ze dat plannen, ze werkt bij het Min. van Buitenlandse Zaken!
Alleen jullie kunnen dat niet! :S
Jemig, niet eens een telefoontje? Geen visite, geen enkele felicitatie? Geen feestje?quote:Op donderdag 16 december 2010 15:14 schreef CoExist het volgende:
Ook geen pakketje/cadeau van mijn vriendin die op dit moment al 4 maanden in China zit.
Bedankt mensen!
HAHA Graag gedaan!quote:Op donderdag 16 december 2010 15:14 schreef CoExist het volgende:
Bedankt mensen!
Dit maakt zo'n verdomd koude, vervelende en barre werkdag dan toch wel weer goed.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:14 schreef CoExist het volgende:
Bedankt mensen!
Kneusjequote:Op donderdag 16 december 2010 15:14 schreef CoExist het volgende:
Bedankt mensen!
Ernstig tekort aan scheldwoorden dit bericht.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:23 schreef Saekerhett het volgende:
En inderdaad, wat een godvergeten teringzooi vandaag. 8 tassen van mijn wijk zijn blijven staan, omdat ik pas om 15:00 uur de straat op kon. Morgen en zaterdag weer dezelfde teringwijk
Als jij had gezien wat er bij ons allemaal voor post was en met dat weer van nu, dan had je hetzelfde gedaan. Op het kantoor bij ons ook de ene na de andere: "Teringzooi!" "Godverdomme!" "Fucking niet normaal man!"quote:Op donderdag 16 december 2010 17:31 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ernstig tekort aan scheldwoorden dit bericht.
Hahah dat is bij ons al als er één blauwe bak per wijk staatquote:Op donderdag 16 december 2010 17:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Als jij had gezien wat er bij ons allemaal voor post was en met dat weer van nu, dan had je hetzelfde gedaan. Op het kantoor bij ons ook de ene na de andere: "Teringzooi!" "Godverdomme!" "Fucking niet normaal man!"
Mijn wijk vandaag had 13 blauwe bakken, 4 rode bakken, 3 tassen HaH en 2 tassen pakjes. Eat thatquote:Op donderdag 16 december 2010 17:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hahah dat is bij ons al als er één blauwe bak per wijk staatExpres hard schelden zodat je geen extra werk krijgt
Volgens mij niet echt een minimumleeftijd, toen ik mijn rijbewijs 1 maandje had mocht ik ook al rijden voor TNTquote:Op donderdag 16 december 2010 17:39 schreef Think_Pad het volgende:
Hoi,
Ik heb me speciaal voor dit topic geregistreerd op Fok![]()
Ik ben op dit moment zaterdagbezorger, wat op zich wel leuk is, en wat ook wel aardig verdiend.
Wat mij alleen nog leuker zou lijken is Chauffeur Collectie. Mooi 's middags na schooltijd (m'n colleges duren meestal niet tot heel erg laat in de middag) post ophalen en rondrijden in een busje.
Wat ik mij alleen afvraag is hoe lang je in het bezit moet zijn van een rijbewijs? Ik heb mijn rijbewijs B namelijk gehaald in oktober, dus heb hem nu 2 maanden.
Ik zie hier: http://www.tntpost.nl/overtntpost/werkenbij/sc/chauffeur/ namelijk alleen staan dat je in het bezit moet zijn van een rijbewijs, maar niet hoelang.
Iemand enig idee?
En wat verdien je als Chauffeur Collectie? Want ik verdien nu 7,03 met mijn 19 jaar.
Wat voor een contract heb je? Zaterdagbezorger is alleen bezorgen en krijg slecht betaald, zaterdagwerker mag je alles doen plus meer geld krijgen.quote:Op donderdag 16 december 2010 17:39 schreef Think_Pad het volgende:
Hoi,
Ik heb me speciaal voor dit topic geregistreerd op Fok![]()
Ik ben op dit moment zaterdagbezorger, wat op zich wel leuk is, en wat ook wel aardig verdiend.
Wat mij alleen nog leuker zou lijken is Chauffeur Collectie. Mooi 's middags na schooltijd (m'n colleges duren meestal niet tot heel erg laat in de middag) post ophalen en rondrijden in een busje.
Wat ik mij alleen afvraag is hoe lang je in het bezit moet zijn van een rijbewijs? Ik heb mijn rijbewijs B namelijk gehaald in oktober, dus heb hem nu 2 maanden.
Ik zie hier: http://www.tntpost.nl/overtntpost/werkenbij/sc/chauffeur/ namelijk alleen staan dat je in het bezit moet zijn van een rijbewijs, maar niet hoelang.
Iemand enig idee?
En wat verdien je als Chauffeur Collectie? Want ik verdien nu 7,03 met mijn 19 jaar.
Die komt elke dag langs bij ons om de buspakjes te plannen, bij jullie niet?quote:Op donderdag 16 december 2010 15:37 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik wist niet dat het ministerie van buitenlandse zaken pakketjes inplande
Exit postbezorger?quote:Op donderdag 16 december 2010 19:04 schreef sk888er het volgende:
Altijd fijn die nieuwe postbezorgers die denken dat ze bij slecht weer maar thuis kunnen blijven!Wel weer lang dagje gemaakt omdat ik nog "ff" anderhalve wijk kon doen.
Mja, dit dus....quote:Op donderdag 16 december 2010 20:24 schreef carboni het volgende:
Eerlijk gezegd kan ik ze het ook niet kwalijk nemen, werkgever gaat precies net zo met hun om.
Alleen vraag je jezelf af waarom ze uberhaupt gesoliciteerd hebben aangezien je weet dat het gewoon kutweer kan zijn.
quote:Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef lololo het volgende:
[..]
Mja, dit dus....
Ik word er altijd goed chagrijnig van als er weer eens zo'n huismiepje begint te piepen over 'wind' en 'glad'. "Ik dacht dat we vandaag niet zouden bezorgen, dat kan toch niet met zo'n weer???". Uhuh
Een paar jaar terug mochten wij op zaterdag het kantoor niet in wegens instortingsgevaar door de sneeuw op het dak, dat was de enige keer dat we niet konden en mochten bezorgen door weersomstandigheden. Voor de rest maakt het ze geen fuck uit. Al is het op straat zo glad als een paling in een emmer snot, dan nog is het gewoon bezorgen.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:36 schreef carboni het volgende:
[..]ik kan me niet herinneren dat er geen post is bezorgd door het weer. Alleen afgelopen winter zijn er in een paar plaatsjes geen post bezorgd omdat er daar sneeuwduinen van een meter lagen. Beetje sneeuw, komop zeg. Maar sommige postbezorgers staan er echt bekend om om te zeuren ben blij dat ze nu nog maar nauwelijks naar de vestiging mogen komen. Kom maar eens 5 minuten later bij het depot met de post.
Hoelang ben je dan bezig geweest met die andere wijkquote:Op donderdag 16 december 2010 21:14 schreef pussywillow het volgende:
Wat een berg post vandaag.Twee rode en vijf blauwe bakken voor mijn wijk, uiteraard voor het grootste deel tot de nok toe gevuld met van die achterlijke minikerstkaartjes
En ook nog één of ander HAH frutsel. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik ergens tegen het einde van mijn wijk gewoon ben gestopt met dat ding bij te voegen; mijn handen waren dusdanig bevroren dat het nauwelijks nog lukte en door de regen, hagel en later sneeuw werd het toch pulp. Sue me
Huur maar een paar 15-jarigen in voor die reclamezooi. Ook zo jammer dat ze je dan in de ochtend eerst nog een (behoorlijk grote) andere wijk laten ingooien én zetten, zodat je uiteindelijk pas rond 14:00 klaar bent om je eigen wijk te gaan lopen. Maar goed, er was ook gewoon idioot veel post vandaag, zal morgen wel weer wat minder zijn.
Herkenbaar, tvgidsen die niet in plastic zitten kunnen absoluut niet tegen neerslag, blijft ie ook nog plakken aan de brievenbus en zit de klant dus met een kapotte tv gids + klacht.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:14 schreef pussywillow het volgende:
En ligt het aan mij of valt de Mikro Gids haast uit elkaar na blootgesteld te zijn aan 3 regendruppels?Ik bezorgde dat onding vroeger, toen ik als scholiertje wat bijverdiende bij Media Expresse, ook al en toen was het ook al troep. Maken ze dat ding van gerecycled wc-papier ofzo?
Niet zeuren, je had ook mijn wijk vandaag mogen doen. 13 blauwe bakken en 4 rode bakkenquote:Op donderdag 16 december 2010 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
2 rode en vijf blauwe bakken is vrij normaal voor één van mijn wijken, alleen zijn het dan meestal boekjes en veel minder losse post
makje. Moet morgen ook even aan het sorterenquote:Op donderdag 16 december 2010 22:21 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Niet zeuren, je had ook mijn wijk vandaag mogen doen. 13 blauwe bakken en 4 rode bakken
quote:Op donderdag 16 december 2010 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
makje. Moet morgen ook even aan het sorteren
Ik heb het laatste dorpje van m'n wijk met de binnenverlichting aan bezorgd. Deed het eigenlijk zodat ik morgen niet zoveel te doen heb.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:29 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar ik kon vandaag pas om 15:00 uur de straat op met die wijk. Dus kon hem nooit in zijn geheel meenemen. Ongeveer 2/5 deel gelopen, had een schatting gemaakt hoeveel ik kon meenemen voordat het donker werd en dat klopte wel aardig. De rest (8 grijze tassen) is blijven staan op het kantoor, dat deel brengt morgen iemand anders weg en ik mag opnieuw proberen om zoveel mogelijk post van vrijdag voor die wijk voor het donker te bestellen.
Wel lullig, want er zaten tv-gidsen bij, een berg pakjes en de VI die het overgrote deel van de wijk vandaag dus niet ontvangen heeft. Maar ja, niet mijn fout, moeten ze maar niet gaan staken. Ik ben verder ook maar een zaterdagmedewerker die wat extra werkt in de week
Idd absurd. En die tv-gidsen van deze week zijn ook dubbel zo dik, omdat je met de kerst altijd 2 weken hebt in een gids. Maar dat betekent wel dat we volgende week als het goed is geen/heel weinig tv-gidsen hebben.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:31 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb het laatste dorpje van m'n wijk met de binnenverlichting aan bezorgd. Deed het eigenlijk zodat ik morgen niet zoveel te doen heb.En er zaten bij mij dus gewoon tvgidsen van vorige week èn deze week bij. Wel absurd.
Oh, dat scheelt inderdaad wel ja.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Idd absurd. En die tv-gidsen van deze week zijn ook dubbel zo dik, omdat je met de kerst altijd 2 weken hebt in een gids. Maar dat betekent wel dat we volgende week als het goed is geen/heel weinig tv-gidsen hebben.
Oja, die ondingen:quote:Op donderdag 16 december 2010 22:39 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Oh, dat scheelt inderdaad wel ja.![]()
Ze waren best dik vandaag. Had daarnaast ook last van een heel zooitje grote onbuigbare enveloppen.En die passen natuurlijk nèt niet in van die langwerpige amerikaanse brievenbussen..
quote:Op donderdag 16 december 2010 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Heb meer een hekel aan bussen die wat breder zijn dan die Amerikaanse dingen en hun opening aan de voorzijde ipv aan de bovenzijde hebben.
Inderdaad.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Oja, die ondingen:
[ afbeelding ]
Daar sta je dan met je bol.com pakje
Ik word al boos als ik die brievenbus ziequote:Op donderdag 16 december 2010 22:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet exact wat je bedoelt
Dan vraag je je echt af welke verstandelijk beperkte ontwerper van Brabantia dit bedacht heeftquote:Op donderdag 16 december 2010 22:48 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik word al boos als ik die brievenbus zie
* carboni pakt uit reflex kennisgevingquote:Op donderdag 16 december 2010 22:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet exact wat je bedoelt
quote:Op donderdag 16 december 2010 23:08 schreef pussywillow het volgende:
Of van die ellendige kleppen die naar binnen toe open gaanEr zit altijd een hele fanatieke veer in dus moet je moeilijk doen en 'm met de hand waarmee je je bundel vasthoudt open duwen (tenzij er toevallig een dik tijdschrift o.i.d. bij zit, dan lukt het meestal nog wel).
Eigenlijk zijn er vrij weinig echt fijne brievenbussen
die is idd het bestequote:Op donderdag 16 december 2010 23:09 schreef carboni het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die linker (zonder slot)
Misschien wel 3 uur in totaalquote:Op donderdag 16 december 2010 21:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoelang ben je dan bezig geweest met die andere wijk
Ik heb zelfs een keer een verticale brievenbus, 10 cm van de grond, met een hele sterke veer en een te kleine opening gezienquote:Op donderdag 16 december 2010 23:10 schreef sbientje het volgende:
[..]
die is idd het bestemet slot gaat ook nog wel, als je geen bol.com pakket mee hebt dan..
ik vind ook die halve maat brievenbussen op kniehoogte of lager vreselijk irritant..
dat doe ik niet hoor tijdens de KNJ.. normaal doe ik nog wel moeite, maar als het druk is mik ik alles aan de kant.. dat zoeken ze bij 99054 maar uitquote:Op donderdag 16 december 2010 23:13 schreef pussywillow het volgende:
Ja, die halve maat-dingen zijn inderdaad ook gruwelijk. Sta je daar met een enorme reisgids in de stromende regen
[..]
Misschien wel 3 uur in totaalIk kende heel die wijk niet en dan gaat het ingooien van met name die irritante minuscule kaartjes niet zo heel erg snel
Om nog maar te zwijgen van de mensen die inderdaad de kaarten adresseren aan "Ed, Anita en de kids, Schoolstraat", huisnummers zijn immers maar overbodige luxe
Dan moet je dat ook weer uit gaan zoeken tijdens het zetten.
ik kan het bij mijn wijk wel opdreunen. Zelfs bij niet bestaande straatnamen kom ik er nog wel uitquote:Op donderdag 16 december 2010 23:18 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat doe ik niet hoor tijdens de KNJ.. normaal doe ik nog wel moeite, maar als het druk is mik ik alles aan de kant.. dat zoeken ze bij 99054 maar uit
ik heb veel flats, dat onthoudt toch minder makkelijkquote:Op donderdag 16 december 2010 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan het bij mijn wijk wel opdreunen. Zelfs bij niet bestaande straatnamen kom ik er nog wel uit
Ook wel slecht ja. Niet nadenken ook van de gemeente om straten zulke namen te geven... Hier in mijn wijk heb je de Toulonstraat en Toulousestraat, je wil niet weten hoe vaak de post daar gemixt is. Als het heel druk is, kijk je onbewust toch vaak naar de eerste paar letters van de straat en gooit hem in het vakje. Ook al weet je dat je extra moet opletten bij die twee, toch gaat het vaak fout, omdat je in een bepaalde flow zit met ingooienquote:Op donderdag 16 december 2010 23:27 schreef carboni het volgende:
In Lelystad heb je dus een ingewikkeld systeem met straatnummers, bijvoorbeeld "Horst 37" huisnummer 11. Het is zelfs een veelgestelde vraag op digid.nl. Je wil niet weten hoe vaak er dan dus gewoon post word verstuurd naar bijv. Horst 37, soms zelfs gewoon Horst (complete wijk). Met knj schrijf je soms stapels af
Je hebt hier een wijk zitten met alleen Oostzeestraat, Zwartezeestraat en Wittezeestraat, word je compleet gek van.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ook wel slecht ja. Niet nadenken ook van de gemeente om straten zulke namen te geven... Hier in mijn wijk heb je de Toulonstraat en Toulousestraat, je wil niet weten hoe vaak de post daar gemixt is. Als het heel druk is, kijk je onbewust toch vaak naar de eerste paar letters van de straat en gooit hem in het vakje. Ook al weet je dat je extra moet opletten bij die twee, toch gaat het vaak fout, omdat je in een bepaalde flow zit met ingooien
Dan heb je nog de Parijsstraat en de Patrijsstraat, maar die zitten gelukkig in een andere code
oh ja, die hebben wij ookquote:Op donderdag 16 december 2010 23:33 schreef carboni het volgende:
[..]
Je hebt hier een wijk zitten met alleen Oostzeestraat, Zwartezeestraat en Wittezeestraat, word je compleet gek van.
Wehehe, hier heb je ook een wijk met Belgische straatnamen, alleen daar valt het nog mee. Oostendestraat, Brusselstraat, Antwerpenstraat, Gentplein, Namenstraat en ook de Bastenakenstraatquote:Op donderdag 16 december 2010 23:40 schreef sbientje het volgende:
[..]
oh ja, die hebben wij ook
rode baan, blauwe baan, groene baan.. net de pelikanen![]()
de wijk waarin ik bezorg heeft allemaal namen van belgische dorpen... als er dan geen postcode opstaat is het zo moeilijk in welke wijk het hoort.. het klinkt allemaal hetzelfde.. blankeberghestraat, bastenakenstraat, tervurenstraat, tielrodestraat, kaprijkestraat, koekelarestraat, knesselarestraat. je wrodt er gek van
behalve het gentplein hebben we deze allemaal jaquote:Op donderdag 16 december 2010 23:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wehehe, hier heb je ook een wijk met Belgische straatnamen, alleen daar valt het nog mee. Oostendestraat, Brusselstraat, Antwerpenstraat, Gentplein, Namenstraat en ook de Bastenakenstraat
Haha die laatste staan in de telefoongids, hengeloquote:Op donderdag 16 december 2010 23:49 schreef Saekerhett het volgende:
Hier wonen veel Turken die Oral heten
Ik vraag me dan altijd af of hun achterburen Anal heten...
Ook familie Slettenhaar komt wel eens voor. Verder woont er een familie Adolfsen aan de Berlijnstraat
Jep, heb die wijk in het verleden vaak genoeg gelopen, de 59W. Dat soort dingen blijven hangenquote:Op donderdag 16 december 2010 23:51 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha die laatste staan in de telefoongids, hengelo
Deze is ook erg: Koen Anker:quote:Op donderdag 16 december 2010 23:54 schreef sbientje het volgende:
hier woont ergens een mevrouw lik-me-ma-wah, of iets in die trantverder hebben we mevrouw pannekoek, meneer koppijn en mevrouw monster
OMG daar zou je toch straal langsheen lopen als je niet wist dat het een brievenbus was?quote:Op donderdag 16 december 2010 23:55 schreef carboni het volgende:
Ik heb de beer gevonden op Google streetview, die bus in de deur zit dicht met een schroef.
[ afbeelding ]
Er zitten ook allemaal barsten in.
3 keer om precies te zijn. Der staat er nog een in de stad maar ben vergeten waar.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
OMG daar zou je toch straal langsheen lopen als je niet wist dat het een brievenbus was?
Ach die naam is algemeen bekend op FOK! Bovendien kun je alle achternamen wel in de telefoongids pleuren. Maar ik zal dat linkje effe weghalen dan.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:56 schreef carboni het volgende:
Denk niet dat het verstandig is om NAW gegevens op het internet te pleuren overigens.
En er passen al helemaal geen bol pakketten inquote:Op donderdag 16 december 2010 23:58 schreef sbientje het volgende:
wat een gruwelijk lelijke beer zeg
Ja dat is zeker een hoop, hier iets minder een rode minder:)quote:Op donderdag 16 december 2010 17:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mijn wijk vandaag had 13 blauwe bakken, 4 rode bakken, 3 tassen HaH en 2 tassen pakjes. Eat that
Kwartier langer blijven liggenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik zo bellen hoe laat ik morgen moet beginnen:
"6 uur"
"6 uur?!"
"Schrok je?"
"Ja een beetje"
"Oke kom dan maar om kwart over 6"Jeeej
Ohquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Pff normaal hoef ik pas om 6.30 te beginnen
En toen zei die:quote:Vast niet zo druk als vorige week zaterdag de eerste werkdag na de staking, of wel?
Maar gelukkig krijg ik hulpquote:Het wordt nog drukker dan vorige week zaterdag, dus maak je borst maar nat! Reken maar op 10 of meer tassen
Ik denk eerder dat er eentje de post van gisteren bestelde en de ander de post van vandaag. Dat gebeurde namelijk exact ook in mijn wijkquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:33 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik zag vandaag twee postbodes in één wijk lopen. Die zullen elkaar ook wel helpen dan.
Mijn wijk had er ook 5 vandaag, ook veel gemeenterotzooi er tussen. Gelukkig dat we hem met zijn drieën konden zetten, en dan alsnog een uur bezig geweestquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Klaagde er gister iemand over vier rode bakken? Ik moest een wijk zetten die had er 5! Ben tot 11:35 bezig geweest met zetten. Een collega had gelukkig de wijk die ik weg moest brengen al voorbereid.
Wtfquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
In ons VBG is het verzuip trouwens weggewerkt
Ik had vandaag ook 5 rode bakken, gister waren dat er nog maar 3. De KNJ begint nu echt op gang te komen heb ik het idee.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Klaagde er gister iemand over vier rode bakken? Ik moest een wijk zetten die had er 5! Ben tot 11:35 bezig geweest met zetten. Een collega had gelukkig de wijk die ik weg moest brengen al voorbereid.
Dus de organisatie is goed verlopen bij jullie.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de kerstkaarten na hebben we geen achterstand meer.
Wij hebben een mevrouw Liklama A Nijeholt.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:54 schreef sbientje het volgende:
hier woont ergens een mevrouw lik-me-ma-wah, of iets in die trantverder hebben we mevrouw pannekoek, meneer koppijn en mevrouw monster
Op ons kantoor nog lang niet.quote:
Die eerste naam komt hier ( in Friesland ) wel vaker voor. Volgens mij schrijf je het als Lycklama A Nijeholt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben een mevrouw Liklama A Nijeholt.
(als ik dat goed schrijf). En dhr Sperna (scheelt weinig).
Er is gewoon weinig gestaakt, omdat er veel lid waren van de BVPPquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:40 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dus de organisatie is goed verlopen bij jullie.
We zijn hier ook redelijk bij. Vandaag toen iedereen de straat op was met een paar man tot 4 uur alles staan vossen. Voornamelijk Kerstkaarten, maar er waren ook nog wat TV-gidsen blijven liggen en dikke Djoser-boeken, die gaan morgen mee. Vandaag was ook de Kerstborrel, op een gegeven moment kreeg ik tijdens het VOS (eigenlijk meer de LMS: Late Middag Sortering) een biertje in m'n handen gedrukt. Toen ben ik er maar mee gestopt, en heb het restant (nog iets van 3 rode bakken met kerstkaarten) voor morgen laten staan. Je mag immers niet drinken en werken tegelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de kerstkaarten na hebben we geen achterstand meer.
Die worden bij ons gewoon op een stapel gegooid en daar kijken wij verder niet naar. Het is wel goed... we zijn druk zat verder. Moet je maar niet als een mongool het adres op je kerstkaartje zetten.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Begin me wel steeds meer te ergeren aan niet dichtgeplakte enveloppen, ontbrekende huisnummers, niet bestaande of onherkenbaar verhaspelde straatnamen, etc. En zonder achternaam is het helemaal onbegonnen werk.
Dan moet je aan de HSM staan als er veel open envelopjes tussenzitten (zeker als je net na meer dan een jaar er plotseling moet invallen).quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Begin me wel steeds meer te ergeren aan niet dichtgeplakte enveloppen, ontbrekende huisnummers, niet bestaande of onherkenbaar verhaspelde straatnamen, etc. En zonder achternaam is het helemaal onbegonnen werk.
collega van mij vandaag, de zaadcellenstraat ipv de zelzatestraatquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben een mevrouw Liklama A Nijeholt.
(als ik dat goed schrijf). En dhr Sperna (scheelt weinig).
dat lijkt me zeker niet goed nee.. sowieso als je bijna een week op belangrijke post zit te wachten is ook niet echt jofelquote:Op vrijdag 17 december 2010 19:57 schreef Deezertje het volgende:
Zo, morgen nog één zaterdagje werken, de laatste van 2010.
Volgende 2 zijn namelijk feestdagen!
Morgen alleen C1000 als HAH toch?
het scheelt dat we die kerstfolder vorige week al hadden.....
Al ben ik bang voor een zooi post morgen, want de postbezorger die ze doordeweeks hebben vinden ze niet echt betrouwbaar, en dus wachten ze met belangrijke post totdat ik op zaterdag bezorg, zodat het wél aankomt.. maar dan heb ik dus megaveel.... Mag dit eigenlijk?lijkt mij dat je die onbetrouwbare medewerker gewoon ontslaat toch??
Bij ons wordt het alleen maar erger, er wordt zondag zelfs een extra besteldag ingelast.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
In ons VBG is het verzuip trouwens weggewerkt
rofl dat moet het toppunt zijn van epische TNT faal, hoop ik, natuurlijk mag dat niet. Zelfde geld voor zondag bezorgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:57 schreef Deezertje het volgende:
Zo, morgen nog één zaterdagje werken, de laatste van 2010.
Volgende 2 zijn namelijk feestdagen!
Morgen alleen C1000 als HAH toch?
het scheelt dat we die kerstfolder vorige week al hadden.....
Al ben ik bang voor een zooi post morgen, want de postbezorger die ze doordeweeks hebben vinden ze niet echt betrouwbaar, en dus wachten ze met belangrijke post totdat ik op zaterdag bezorg, zodat het wél aankomt.. maar dan heb ik dus megaveel.... Mag dit eigenlijk?lijkt mij dat je die onbetrouwbare medewerker gewoon ontslaat toch??
Wtf?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:35 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons wordt het alleen maar erger, er wordt zondag zelfs een extra besteldag ingelast.
Belasting,SVB, overheid etc.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:59 schreef carboni het volgende:
Geloof dat op zondag bezorgen hier nog steeds ontslag betekend. Zal wel lekker veel reactie's geven als je op zondag langs komt lopen, als is die +15% wel lekker.
Maar zit er dus serieus een sorteerder alle "belangrijke" post er uit te trekken? En wat is dan belangrijk? Dit moet wel een grap zijn
koeien in de wei, postbodes in de wijk.. wat een kutsloganquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/poststaking
Een paar fototjes van de demonstrerende collega's.
Jezus mina wat een dom beleid zeg, flikker die postbezorger eruit of laat hem alleen HAH bezorgen. Een OPTA klacht volledig waard. Blijft niet veel over van de post als je alles eruit trekt, vraag mij af of die rouwkaarten dan aankomen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Belasting,SVB, overheid etc.
Rouwkaarten nog net niet...
Nee ik vind het zelf ook niet echt kunnen maarja, tis sowieso een zooitje tegenwoordig.
Hoe vaak ik niet met kapotte posstukken (en dan ook écht kapot, half doormidden ofzo) met zo'n '' Sorry uw zending is beschadigd geraakt'' briefje in plastic eromheen.... en dan wordt IK aangesproken door de bewoners he die boos naar buiten komen van ''vindt je dit normaal?!!''. Maar ik maak ze niet kapot hoor, dat doet de machine ofzo....:(
M'n tc vond het niet zo leuk dat m'n kerstvakantie in Breda later valt dan hierquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:31 schreef sbientje het volgende:
ik baal dat ik deze week nog geen vakantie heb.. tussen kerst en oud en nieuw wel, dan zal er ook ngo wel wat te werken zijn denk ik
Rode pakketten zijn voor de servicepunten.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:46 schreef sk888er het volgende:
Zag trouwens dat er 2 verschillende pakketten waren? Ik heb die oranje gehad, maar zag ook rode staan (die tevens iets kleiner waren).
dat schiet echt niet op he, met al die kaartjesquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:40 schreef Viper86 het volgende:
Wat een drukte vandaag. Begon om 7:30 en was pas 17:50 klaar... Erg veel last gehad van gladde wegen. Echter is onze provincie alle sneeuwbuien van gisteravond bespaard gebleven, dus daar gelukkig geen problemen mee gehad.. Had niet eens zoveel blauwe bakken ( maar 5 ), maar door de telkens grotere hoeveelheden kerstkaartjes toch nog lang bezig geweest met voorbereiden.![]()
Jep, sterf HAHquote:Op zaterdag 18 december 2010 21:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik had voor het eerst in maanden niet echt iets te doen op de zaterdagmiddag en kon het dus een keer rustig aangedaan. Ging ook wel lekker eigenlijk. Zonnetje, geen wind, volledig witte wijk (erg rustig). Uiteindelijk een kleine vijf uur met mijn wijk bezig geweest. Het mij maar aan één ding geërgerd .... de laatste zaterdag voor kerst en dan nog loop je met meer folders dan post rond. Altijd maar 3HAH, die ook nog steeds dikker worden.
Wij hadden de C1000, AH en een 'prettige feestdagen wens' van OAD. Jullie dezelfde?quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:43 schreef Think_Pad het volgende:
Ik vond de HAH van vandaag wel chill, was wel lekker formaatje, en ook goed vast te pakken met handschoenen aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |