Misschien wel 3 uur in totaalquote:Op donderdag 16 december 2010 21:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoelang ben je dan bezig geweest met die andere wijk
Ik heb zelfs een keer een verticale brievenbus, 10 cm van de grond, met een hele sterke veer en een te kleine opening gezienquote:Op donderdag 16 december 2010 23:10 schreef sbientje het volgende:
[..]
die is idd het bestemet slot gaat ook nog wel, als je geen bol.com pakket mee hebt dan..
ik vind ook die halve maat brievenbussen op kniehoogte of lager vreselijk irritant..
dat doe ik niet hoor tijdens de KNJ.. normaal doe ik nog wel moeite, maar als het druk is mik ik alles aan de kant.. dat zoeken ze bij 99054 maar uitquote:Op donderdag 16 december 2010 23:13 schreef pussywillow het volgende:
Ja, die halve maat-dingen zijn inderdaad ook gruwelijk. Sta je daar met een enorme reisgids in de stromende regen
[..]
Misschien wel 3 uur in totaalIk kende heel die wijk niet en dan gaat het ingooien van met name die irritante minuscule kaartjes niet zo heel erg snel
Om nog maar te zwijgen van de mensen die inderdaad de kaarten adresseren aan "Ed, Anita en de kids, Schoolstraat", huisnummers zijn immers maar overbodige luxe
Dan moet je dat ook weer uit gaan zoeken tijdens het zetten.
ik kan het bij mijn wijk wel opdreunen. Zelfs bij niet bestaande straatnamen kom ik er nog wel uitquote:Op donderdag 16 december 2010 23:18 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat doe ik niet hoor tijdens de KNJ.. normaal doe ik nog wel moeite, maar als het druk is mik ik alles aan de kant.. dat zoeken ze bij 99054 maar uit
ik heb veel flats, dat onthoudt toch minder makkelijkquote:Op donderdag 16 december 2010 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan het bij mijn wijk wel opdreunen. Zelfs bij niet bestaande straatnamen kom ik er nog wel uit
Ook wel slecht ja. Niet nadenken ook van de gemeente om straten zulke namen te geven... Hier in mijn wijk heb je de Toulonstraat en Toulousestraat, je wil niet weten hoe vaak de post daar gemixt is. Als het heel druk is, kijk je onbewust toch vaak naar de eerste paar letters van de straat en gooit hem in het vakje. Ook al weet je dat je extra moet opletten bij die twee, toch gaat het vaak fout, omdat je in een bepaalde flow zit met ingooienquote:Op donderdag 16 december 2010 23:27 schreef carboni het volgende:
In Lelystad heb je dus een ingewikkeld systeem met straatnummers, bijvoorbeeld "Horst 37" huisnummer 11. Het is zelfs een veelgestelde vraag op digid.nl. Je wil niet weten hoe vaak er dan dus gewoon post word verstuurd naar bijv. Horst 37, soms zelfs gewoon Horst (complete wijk). Met knj schrijf je soms stapels af
Je hebt hier een wijk zitten met alleen Oostzeestraat, Zwartezeestraat en Wittezeestraat, word je compleet gek van.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ook wel slecht ja. Niet nadenken ook van de gemeente om straten zulke namen te geven... Hier in mijn wijk heb je de Toulonstraat en Toulousestraat, je wil niet weten hoe vaak de post daar gemixt is. Als het heel druk is, kijk je onbewust toch vaak naar de eerste paar letters van de straat en gooit hem in het vakje. Ook al weet je dat je extra moet opletten bij die twee, toch gaat het vaak fout, omdat je in een bepaalde flow zit met ingooien
Dan heb je nog de Parijsstraat en de Patrijsstraat, maar die zitten gelukkig in een andere code
oh ja, die hebben wij ookquote:Op donderdag 16 december 2010 23:33 schreef carboni het volgende:
[..]
Je hebt hier een wijk zitten met alleen Oostzeestraat, Zwartezeestraat en Wittezeestraat, word je compleet gek van.
Wehehe, hier heb je ook een wijk met Belgische straatnamen, alleen daar valt het nog mee. Oostendestraat, Brusselstraat, Antwerpenstraat, Gentplein, Namenstraat en ook de Bastenakenstraatquote:Op donderdag 16 december 2010 23:40 schreef sbientje het volgende:
[..]
oh ja, die hebben wij ook
rode baan, blauwe baan, groene baan.. net de pelikanen![]()
de wijk waarin ik bezorg heeft allemaal namen van belgische dorpen... als er dan geen postcode opstaat is het zo moeilijk in welke wijk het hoort.. het klinkt allemaal hetzelfde.. blankeberghestraat, bastenakenstraat, tervurenstraat, tielrodestraat, kaprijkestraat, koekelarestraat, knesselarestraat. je wrodt er gek van
behalve het gentplein hebben we deze allemaal jaquote:Op donderdag 16 december 2010 23:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wehehe, hier heb je ook een wijk met Belgische straatnamen, alleen daar valt het nog mee. Oostendestraat, Brusselstraat, Antwerpenstraat, Gentplein, Namenstraat en ook de Bastenakenstraat
Haha die laatste staan in de telefoongids, hengeloquote:Op donderdag 16 december 2010 23:49 schreef Saekerhett het volgende:
Hier wonen veel Turken die Oral heten
Ik vraag me dan altijd af of hun achterburen Anal heten...
Ook familie Slettenhaar komt wel eens voor. Verder woont er een familie Adolfsen aan de Berlijnstraat
Jep, heb die wijk in het verleden vaak genoeg gelopen, de 59W. Dat soort dingen blijven hangenquote:Op donderdag 16 december 2010 23:51 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha die laatste staan in de telefoongids, hengelo
Deze is ook erg: Koen Anker:quote:Op donderdag 16 december 2010 23:54 schreef sbientje het volgende:
hier woont ergens een mevrouw lik-me-ma-wah, of iets in die trantverder hebben we mevrouw pannekoek, meneer koppijn en mevrouw monster
OMG daar zou je toch straal langsheen lopen als je niet wist dat het een brievenbus was?quote:Op donderdag 16 december 2010 23:55 schreef carboni het volgende:
Ik heb de beer gevonden op Google streetview, die bus in de deur zit dicht met een schroef.
[ afbeelding ]
Er zitten ook allemaal barsten in.
3 keer om precies te zijn. Der staat er nog een in de stad maar ben vergeten waar.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
OMG daar zou je toch straal langsheen lopen als je niet wist dat het een brievenbus was?
Ach die naam is algemeen bekend op FOK! Bovendien kun je alle achternamen wel in de telefoongids pleuren. Maar ik zal dat linkje effe weghalen dan.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:56 schreef carboni het volgende:
Denk niet dat het verstandig is om NAW gegevens op het internet te pleuren overigens.
En er passen al helemaal geen bol pakketten inquote:Op donderdag 16 december 2010 23:58 schreef sbientje het volgende:
wat een gruwelijk lelijke beer zeg
Ja dat is zeker een hoop, hier iets minder een rode minder:)quote:Op donderdag 16 december 2010 17:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mijn wijk vandaag had 13 blauwe bakken, 4 rode bakken, 3 tassen HaH en 2 tassen pakjes. Eat that
Kwartier langer blijven liggenquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:10 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik zo bellen hoe laat ik morgen moet beginnen:
"6 uur"
"6 uur?!"
"Schrok je?"
"Ja een beetje"
"Oke kom dan maar om kwart over 6"Jeeej
Ohquote:Op vrijdag 17 december 2010 15:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Pff normaal hoef ik pas om 6.30 te beginnen
En toen zei die:quote:Vast niet zo druk als vorige week zaterdag de eerste werkdag na de staking, of wel?
Maar gelukkig krijg ik hulpquote:Het wordt nog drukker dan vorige week zaterdag, dus maak je borst maar nat! Reken maar op 10 of meer tassen
Ik denk eerder dat er eentje de post van gisteren bestelde en de ander de post van vandaag. Dat gebeurde namelijk exact ook in mijn wijkquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:33 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik zag vandaag twee postbodes in één wijk lopen. Die zullen elkaar ook wel helpen dan.
Mijn wijk had er ook 5 vandaag, ook veel gemeenterotzooi er tussen. Gelukkig dat we hem met zijn drieën konden zetten, en dan alsnog een uur bezig geweestquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Klaagde er gister iemand over vier rode bakken? Ik moest een wijk zetten die had er 5! Ben tot 11:35 bezig geweest met zetten. Een collega had gelukkig de wijk die ik weg moest brengen al voorbereid.
Wtfquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
In ons VBG is het verzuip trouwens weggewerkt
Ik had vandaag ook 5 rode bakken, gister waren dat er nog maar 3. De KNJ begint nu echt op gang te komen heb ik het idee.quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Klaagde er gister iemand over vier rode bakken? Ik moest een wijk zetten die had er 5! Ben tot 11:35 bezig geweest met zetten. Een collega had gelukkig de wijk die ik weg moest brengen al voorbereid.
Dus de organisatie is goed verlopen bij jullie.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de kerstkaarten na hebben we geen achterstand meer.
Wij hebben een mevrouw Liklama A Nijeholt.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:54 schreef sbientje het volgende:
hier woont ergens een mevrouw lik-me-ma-wah, of iets in die trantverder hebben we mevrouw pannekoek, meneer koppijn en mevrouw monster
Op ons kantoor nog lang niet.quote:
Die eerste naam komt hier ( in Friesland ) wel vaker voor. Volgens mij schrijf je het als Lycklama A Nijeholt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben een mevrouw Liklama A Nijeholt.
(als ik dat goed schrijf). En dhr Sperna (scheelt weinig).
Er is gewoon weinig gestaakt, omdat er veel lid waren van de BVPPquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:40 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dus de organisatie is goed verlopen bij jullie.
We zijn hier ook redelijk bij. Vandaag toen iedereen de straat op was met een paar man tot 4 uur alles staan vossen. Voornamelijk Kerstkaarten, maar er waren ook nog wat TV-gidsen blijven liggen en dikke Djoser-boeken, die gaan morgen mee. Vandaag was ook de Kerstborrel, op een gegeven moment kreeg ik tijdens het VOS (eigenlijk meer de LMS: Late Middag Sortering) een biertje in m'n handen gedrukt. Toen ben ik er maar mee gestopt, en heb het restant (nog iets van 3 rode bakken met kerstkaarten) voor morgen laten staan. Je mag immers niet drinken en werken tegelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op de kerstkaarten na hebben we geen achterstand meer.
Die worden bij ons gewoon op een stapel gegooid en daar kijken wij verder niet naar. Het is wel goed... we zijn druk zat verder. Moet je maar niet als een mongool het adres op je kerstkaartje zetten.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Begin me wel steeds meer te ergeren aan niet dichtgeplakte enveloppen, ontbrekende huisnummers, niet bestaande of onherkenbaar verhaspelde straatnamen, etc. En zonder achternaam is het helemaal onbegonnen werk.
Dan moet je aan de HSM staan als er veel open envelopjes tussenzitten (zeker als je net na meer dan een jaar er plotseling moet invallen).quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Begin me wel steeds meer te ergeren aan niet dichtgeplakte enveloppen, ontbrekende huisnummers, niet bestaande of onherkenbaar verhaspelde straatnamen, etc. En zonder achternaam is het helemaal onbegonnen werk.
collega van mij vandaag, de zaadcellenstraat ipv de zelzatestraatquote:Op vrijdag 17 december 2010 18:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben een mevrouw Liklama A Nijeholt.
(als ik dat goed schrijf). En dhr Sperna (scheelt weinig).
dat lijkt me zeker niet goed nee.. sowieso als je bijna een week op belangrijke post zit te wachten is ook niet echt jofelquote:Op vrijdag 17 december 2010 19:57 schreef Deezertje het volgende:
Zo, morgen nog één zaterdagje werken, de laatste van 2010.
Volgende 2 zijn namelijk feestdagen!
Morgen alleen C1000 als HAH toch?
het scheelt dat we die kerstfolder vorige week al hadden.....
Al ben ik bang voor een zooi post morgen, want de postbezorger die ze doordeweeks hebben vinden ze niet echt betrouwbaar, en dus wachten ze met belangrijke post totdat ik op zaterdag bezorg, zodat het wél aankomt.. maar dan heb ik dus megaveel.... Mag dit eigenlijk?lijkt mij dat je die onbetrouwbare medewerker gewoon ontslaat toch??
Bij ons wordt het alleen maar erger, er wordt zondag zelfs een extra besteldag ingelast.quote:Op vrijdag 17 december 2010 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
In ons VBG is het verzuip trouwens weggewerkt
rofl dat moet het toppunt zijn van epische TNT faal, hoop ik, natuurlijk mag dat niet. Zelfde geld voor zondag bezorgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:57 schreef Deezertje het volgende:
Zo, morgen nog één zaterdagje werken, de laatste van 2010.
Volgende 2 zijn namelijk feestdagen!
Morgen alleen C1000 als HAH toch?
het scheelt dat we die kerstfolder vorige week al hadden.....
Al ben ik bang voor een zooi post morgen, want de postbezorger die ze doordeweeks hebben vinden ze niet echt betrouwbaar, en dus wachten ze met belangrijke post totdat ik op zaterdag bezorg, zodat het wél aankomt.. maar dan heb ik dus megaveel.... Mag dit eigenlijk?lijkt mij dat je die onbetrouwbare medewerker gewoon ontslaat toch??
Wtf?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:35 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons wordt het alleen maar erger, er wordt zondag zelfs een extra besteldag ingelast.
Belasting,SVB, overheid etc.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:59 schreef carboni het volgende:
Geloof dat op zondag bezorgen hier nog steeds ontslag betekend. Zal wel lekker veel reactie's geven als je op zondag langs komt lopen, als is die +15% wel lekker.
Maar zit er dus serieus een sorteerder alle "belangrijke" post er uit te trekken? En wat is dan belangrijk? Dit moet wel een grap zijn
koeien in de wei, postbodes in de wijk.. wat een kutsloganquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/poststaking
Een paar fototjes van de demonstrerende collega's.
Jezus mina wat een dom beleid zeg, flikker die postbezorger eruit of laat hem alleen HAH bezorgen. Een OPTA klacht volledig waard. Blijft niet veel over van de post als je alles eruit trekt, vraag mij af of die rouwkaarten dan aankomen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Belasting,SVB, overheid etc.
Rouwkaarten nog net niet...
Nee ik vind het zelf ook niet echt kunnen maarja, tis sowieso een zooitje tegenwoordig.
Hoe vaak ik niet met kapotte posstukken (en dan ook écht kapot, half doormidden ofzo) met zo'n '' Sorry uw zending is beschadigd geraakt'' briefje in plastic eromheen.... en dan wordt IK aangesproken door de bewoners he die boos naar buiten komen van ''vindt je dit normaal?!!''. Maar ik maak ze niet kapot hoor, dat doet de machine ofzo....:(
M'n tc vond het niet zo leuk dat m'n kerstvakantie in Breda later valt dan hierquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:31 schreef sbientje het volgende:
ik baal dat ik deze week nog geen vakantie heb.. tussen kerst en oud en nieuw wel, dan zal er ook ngo wel wat te werken zijn denk ik
Rode pakketten zijn voor de servicepunten.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:46 schreef sk888er het volgende:
Zag trouwens dat er 2 verschillende pakketten waren? Ik heb die oranje gehad, maar zag ook rode staan (die tevens iets kleiner waren).
dat schiet echt niet op he, met al die kaartjesquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:40 schreef Viper86 het volgende:
Wat een drukte vandaag. Begon om 7:30 en was pas 17:50 klaar... Erg veel last gehad van gladde wegen. Echter is onze provincie alle sneeuwbuien van gisteravond bespaard gebleven, dus daar gelukkig geen problemen mee gehad.. Had niet eens zoveel blauwe bakken ( maar 5 ), maar door de telkens grotere hoeveelheden kerstkaartjes toch nog lang bezig geweest met voorbereiden.![]()
Jep, sterf HAHquote:Op zaterdag 18 december 2010 21:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik had voor het eerst in maanden niet echt iets te doen op de zaterdagmiddag en kon het dus een keer rustig aangedaan. Ging ook wel lekker eigenlijk. Zonnetje, geen wind, volledig witte wijk (erg rustig). Uiteindelijk een kleine vijf uur met mijn wijk bezig geweest. Het mij maar aan één ding geërgerd .... de laatste zaterdag voor kerst en dan nog loop je met meer folders dan post rond. Altijd maar 3HAH, die ook nog steeds dikker worden.
Wij hadden de C1000, AH en een 'prettige feestdagen wens' van OAD. Jullie dezelfde?quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:43 schreef Think_Pad het volgende:
Ik vond de HAH van vandaag wel chill, was wel lekker formaatje, en ook goed vast te pakken met handschoenen aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |