quote:Die cookies hebben ze idd. niet bij de AH. Tropical dingen wel. Weet de exacte benaming ff niet, maar liggen iig naast de chococookiesOp vrijdag 22 oktober 2010 17:09 schreef Crientj het volgende:
Ze mogen die dingen ook wel bij een normale ah verkopen.Of binnenkort weer in de aanbieding gaan, dan haal ik dr ook weer eentje.
He verdorie, nu heb ik zin in een 714. (Plu code voor zo'n trip. choc cookie ;D)
quote:(uit hetzelfde topic op Somda)Ook deze is verre van af. Ook hier moet nog de nodige uurtjes aan gesleuteld worden voordat men er zelfstandig mee kan rijden. Meer zeg ik niet over dat treinstel.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 18:36 schreef Stokstaart het volgende:
Spelen jullie ook treinsimulators op de pc ?
quote:Aight een classic
quote:Wat is er mis met die FrecciaRossa? Ik vind de hogesnelheidstreinen in Italië echt prima!Op vrijdag 22 oktober 2010 18:52 schreef Ireyon het volgende:
Toch blijft het een raar verhaal hoor.. De FrecciaRossa treinen doen het voor zover ik weet prima. Goed, het onderstel is nog brakker dan dat van een ICRm rijtuig maar rijden met 300km/h doet-ie zonder moeite.
quote:Ja, hier Railworks via Steam. En vroeger veel Transport Tycoon, MSTS, Locomotion.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aight een classic
Maar geen Railsimulator 2 , Railworks of Trainz 2010 ?
quote:Dat zeg ik tochOp vrijdag 22 oktober 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is er mis met die FrecciaRossa? Ik vind de hogesnelheidstreinen in Italië echt prima!
quote:Oh ja.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Alleen dat onderstel vond ik nogal lawaai maken, maar dat kan ook komen omdat we vooral door het 80km aan tunnels HSL-traject tussen Bologna en Firenze reden.
quote:Lievelieve schat. Het ging hier om Emmen. Emmen Centraal zo je wilOp vrijdag 22 oktober 2010 15:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Lastig? Alles maar zo makkelijk mogelijk.
Dr zit een wisselautomaat ergens op CS, zelfs een wisselkantoor. Maar wat doet iedereen, bij ons vragen of ze net dat 10tje kunnen wisselen in muntgeld. Euh nee, mogen wij niet.
Gaan ze vragen bij een collega, mag ik dit wisselen voor de koffieautomaat? Dat zijn wij verplicht, terwijl ze dan keihard naar buiten lopen.
quote:Een mod van OHIH die je mailt over je taalgebruik op FOK!?Op vrijdag 22 oktober 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat een mod van OHIH mij mailt over het vogelbekdier en de stofhappers die wortel staan te schieten. Het gaat over het wanproduct van AnsaldoTilburg
quote:PSM post op OHIH WheheheheheOp vrijdag 22 oktober 2010 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een mod van OHIH die je mailt over je taalgebruik op FOK!?
quote:Neuh, heb daar voor het eerst sinds lange tijd eens gereageerdOp vrijdag 22 oktober 2010 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een mod van OHIH die je mailt over je taalgebruik op FOK!?
quote:Je reactie was: "Sterf, en ga er ook aan dood."?Op vrijdag 22 oktober 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen ik me voor het eerst sinds de stone age weer eens melldde had ik wel meteen een PM van "Leuk dat je weer meedoet. Maar we gaat het anders doen. Je moet je aan dit en dat en dat en dat houden en dat en dat willen we niet zie hier. Groetjes, Jablan"
Needless to say:
quote:Mijn reactie schitterde in afwezigheid jaOp vrijdag 22 oktober 2010 20:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je reactie was: "Sterf, en ga er ook aan dood."?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen ik me voor het eerst sinds de stone age weer eens melldde had ik wel meteen een PM van "Leuk dat je weer meedoet. Maar we gaat het anders doen. Je moet je aan dit en dat en dat en dat houden en dat en dat willen we niet zie hier. Groetjes, Jablan"
Needless to say:
quote:Laten we iedere gewagmaking van ook maar het bestaan van OHIH hier vanaf nu vermijden, okee?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]Wat is dat dan voor kansloosheid?
Ohja, op OHIH wordt het kennelijk ook niet op prijs gesteld als er gehoopt/gezinspeeld wordt op een faillissement van HSA.
quote:Ik had vandaag ook meer een boot- dan een treindagjeOp vrijdag 22 oktober 2010 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Moet binnenkort maar weer eens een treinreisje maken, want het echte kilometerknallen is voor mij helaas al weer enige tijd geleden.
quote:De bordjes houden vooralsnog niet echt over,maar als ik kijk wat ik gedaan heb mag k niet ontevreden zijn. Ik denk dat er wel een mooie reportage uit zal komen rollen uiteindelijkOp vrijdag 22 oktober 2010 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ben trouwens benieuwd met wat voor fotoreportage je op de proppen komt Fles
quote:Ik zat in de "Pimpel" van 10.24u uit Amersfoort. Die ging gewoon naar Schiphol als enige (intercity)trein.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:02 schreef Peterselieman het volgende:
[Upd] Lijk gevonden in Schipholtunnel
En weer een grote vertraging op het spoor
quote:AbsoluutOp vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Daardoor heeft/had het wel een heerlijk rustige loop.
quote:Dat zijn tenminste echte treinen. Degelijk zwaar materieel.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
in kilogrammen per zitplaats het zwaarste railmat ooit gebouwd![]()
quote:*stilOp vrijdag 22 oktober 2010 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Absoluuten gecombineerd met het gejank van de motoren...
quote:Allemaal inferieur aan de mogelijkheden van transport tycoon. Je kan nu zelfs met open-source op windows 7, mac etc. multiplayen online. Zelfs enkele huidige pc's kunnen het spel soms niet aan. Zie ook Transport Tycoon / OpenTTD #33Op vrijdag 22 oktober 2010 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aight een classic
Maar geen Railsimulator 2 , Railworks of Trainz 2010 ?
quote:Wel als je een favoriet moet kiezenOp vrijdag 22 oktober 2010 23:53 schreef Duvel het volgende:
Je kunt Open TTD toch niet vergelijken met Railworks?
quote:Het ging over de *mogelijkheden*!Op zaterdag 23 oktober 2010 01:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Wel als je een favoriet moet kiezen
quote:Als je MSTS leuk vindt, kan ik zeker Railworks of Rail Simulator aanraden. Niet zoveel Nederlands, maar wel mooiere scenery.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik speel voornamelijk Locomotion, MSTS en de Post T-spellen.
quote:SLT is zwaarder, per strekkende meter, dan Plan VOp vrijdag 22 oktober 2010 22:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat zijn tenminste echte treinen. Degelijk zwaar materieel.
In schril contrast met SLT waar ik vandaag voor het eerst in heb gereisd. Een klein stukje van Duivendrecht naar Amsterdam Centraal.
quote:Maar lang niet zo robuust en betrouwbaar.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:22 schreef V2 het volgende:
SLT is zwaarder, per strekkende meter, dan Plan V
quote:MSTS is toch ook al vrij oud inmiddels? Tijdje niet meer geupdate, dacht ik.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je MSTS leuk vindt, kan ik zeker Railworks of Rail Simulator aanraden. Niet zoveel Nederlands, maar wel mooiere scenery.
quote:Wij zijn ook een reizigerskiosk, maar verkopen ook kaartjes. We zijn een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. De meest uitgebreide vorm die er is.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:49 schreef Zyron het volgende:
[..]
Wij in Emmen zijn reizigerskiosk, doen dus niets met kaartjes (dat doet een servicepunt iets verder op tijdens kantooruren en dus niet in het weekend). Al die lui bij ons janken om te wisselen, maar doen we niet. Kleingeld hebben we nodig voor de klanten.
quote:En in Almelo ;oOp zaterdag 23 oktober 2010 13:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Wij zijn ook een reizigerskiosk, maar verkopen ook kaartjes. We zijn een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. De meest uitgebreide vorm die er is.Voor zover ik weet zit zoiets alleen ook in Tiel.
Bij ons wordt ook veel gevraagd te wisselen, maar dan zeg ik dat ze een kaartje bij mij kunnen kopen. Alleen nu met de OV-chipkaart... Daar kunnen wij niks mee, dus moet iedereen daarvoor naar de kaartautomaat.
Laatst deed onze kaartjesprinter het niet en toen mochten we ook niet wisselen. Heel leuk... Maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon hun pinpas meenemen als ze met de trein gaan...
quote:Zutphen heeft toch een losse kaartverkoop en een Smullers? Almelo weet ik niet, want daar kom ik nooit.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En in Zutphen ook volgens mij!
quote:Apeldoorn ook.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En in Zutphen ook volgens mij!
quote:Gaat het ook nog om een specifieke bedrijfsnaam etc.?Op zaterdag 23 oktober 2010 17:38 schreef KapiteinT het volgende:
Ja kaartjes verkopen in een Kiosk is niet zo bijzonder. Ik heb het over een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. Dus uitgebreid assortiment (wenskaarten, bloemen, paraplu's, etc), de verkoop van snacks (kroketten e.d.) en daarbij dus kaartverkoop. Op de meeste stations is dit onderverdeeld in losse winkels.
quote:Foutje bij het intypen?Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi
Oorzaak
werk aan het spoor
Verwachting
zaterdag 23 en zondag 24 oktober
Reisadvies
Ga eerder op reis vanaf Schiphol
InterCity Brussel Amsterdam Centraal-Antwerpen Centraal-Brussel Zuid/Midi vertrekt enkele minuten eerder uit Amsterdam Centraal, rijdt via een andere route en stopt daardoor niet in Schiphol
bovendien komen de treinen uit Belgie naar Amsterdam ongeveer een kwartier later aan in Amsterdam Centraal
reizigers van/naar Schiphol reizen het beste via Amsterdam Centraal. Ga vanaf Schiphol tenminste drie kwartier eerder op reis
InterCity Brussel Amsterdam Centraal-Antwerpen Centraal-Brussel Zuid/Midi vertrekt enkele minuten eerder uit Amsterdam Centraal, rijdt via een andere route en stopt daardoor niet in Schiphol
bovendien komen de treinen uit Belgie naar Amsterdam ongeveer een kwartier later aan in Amsterdam Centraal
reizigers van/naar Schiphol reizen het beste via Amsterdam Centraal. Ga vanaf Schiphol tenminste drie kwartier eerder op reis
reis tussen Heerlen en Kerkrade Centrum met de Veolia-bus
quote:Nee, maar er staat boven het logo op de winkel wel 'Snack' en 'Tickets'.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Gaat het ook nog om een specifieke bedrijfsnaam etc.?
quote:http://www.b-rail.be/php/(...)view&catid=0&id=1475TREINVERKEER ONDERBROKEN OP NEDERLAND NET
23/10/2010
Door incidenten op buitenlandse netten, in het station van LEIDEN is het treinverkeer vertraagd. Vertrakkingen tot 30 minuten mogelijk.
Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen.
Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
quote:WTF is een "vertrakking"?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.b-rail.be/php/(...)view&catid=0&id=1475
Toch lief dat Infrabel er alles aan doet om bij Station LEIDEN de treindienst te hervatten
quote:Google zegt: Did you mean: vertraging
quote:Die zijn rap met indexeren!Op zaterdag 23 oktober 2010 20:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Google zegt: Did you mean: vertraging
En dit topic komt gelijk naar voren als zoekresultaat.
quote:Is de Benelux-dienst die er last van heeft. Vandaar.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.b-rail.be/php/(...)view&catid=0&id=1475
Toch lief dat Infrabel er alles aan doet om bij Station LEIDEN de treindienst te hervatten
quote:Excuzelement, wij zijn NFK. - in de war -Op zaterdag 23 oktober 2010 13:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Wij zijn ook een reizigerskiosk, maar verkopen ook kaartjes. We zijn een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. De meest uitgebreide vorm die er is.Voor zover ik weet zit zoiets alleen ook in Tiel.
Bij ons wordt ook veel gevraagd te wisselen, maar dan zeg ik dat ze een kaartje bij mij kunnen kopen. Alleen nu met de OV-chipkaart... Daar kunnen wij niks mee, dus moet iedereen daarvoor naar de kaartautomaat.
Laatst deed onze kaartjesprinter het niet en toen mochten we ook niet wisselen. Heel leuk... Maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon hun pinpas meenemen als ze met de trein gaan...
quote:Een splitsing wordt hier wel eens een vertakking genoemd.
quote:Ja, vertakking is nog wel Nederlands.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:51 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Een splitsing wordt hier wel eens een vertakking genoemd.
Dus daar waar een lijn weggaat van een andere lijn zeggen we: de lijn takt af.
Oh damned, verkeerd gelezen.
Vertrakking, nee dat ken ik niet...
quote:Ja leuk was dat. Mijn ouders gingen vandaag (voor het eerst) met de trein op vakantie. Rijdt de Benelux niet en hebben ze de Eurostar vanaf Brussel-Zuid gemist. Uiteindelijk zijn ze bijna 4 uur te laat in Brussel aangekomen, maar ze hebben wel een eerste klas ticket gekregen als goedkoper.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is de Benelux-dienst die er last van heeft. Vandaar.
quote:Omdat het merendeel van die automaten op hoofddorp je pinpas toch niet kunnen lezen.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
Laatst deed onze kaartjesprinter het niet en toen mochten we ook niet wisselen. Heel leuk... Maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon hun pinpas meenemen als ze met de trein gaan...
quote:Spelen niet, 't is mijn werk...Op vrijdag 22 oktober 2010 18:36 schreef Stokstaart het volgende:
Spelen jullie ook treinsimulators op de pc ?
quote:Snap dat dan. Gewoon een Bels woord voor vervangend vervoer.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, vertakking is nog wel Nederlands.
Vertrakking is Waalse vertraging?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Heb het ff snel maar redelijk precies geteld: 344 stuks
Voorop 3 locomotieven en achterop 2
quote:Oy! Ff kijken als ik er zin in heb. Morgen of zo.Op zondag 24 oktober 2010 18:21 schreef James1988 het volgende:
Er is nu ook een NS-applicatie voor Android beschikbaar! De naam is Reisplanner Xtra, en is te vinden in Android Market. Net even geïnstalleerd en lijkt goed te werken.
quote:Ben benieuwd wat je na een maandje heavy usage aan die SMS-"diensten" kwijt bentOp zondag 24 oktober 2010 18:21 schreef James1988 het volgende:
Er is nu ook een NS-applicatie voor Android beschikbaar! De naam is Reisplanner Xtra, en is te vinden in Android Market. Net even geïnstalleerd en lijkt goed te werken.
quote:Daar betaal je dan die 50 cent voor of wat is hetOp zondag 24 oktober 2010 18:30 schreef Ireyon het volgende:
Die sms diensten slaan sowieso nergens op. Dan krijg je een sms'je met "Er is een verstoring in uw geplande reis. Open Reisplanner Xtra voor meer informatie" en dan blijkt je trein met +1 vertrakt te zijn.
quote:136 wagons + 5 locsOp zondag 24 oktober 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Heb het ff snel maar redelijk precies geteld: 344 stuks
Voorop 3 locomotieven en achterop 2
quote:Ik kom uit op 342 excl. gastanks.Op zondag 24 oktober 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Heb het ff snel maar redelijk precies geteld: 344 stuks
Voorop 3 locomotieven en achterop 2
quote:In Sittard is het 'loket'/verkooppunt achter door in de AhtoGo. Personeel van de AH verkoopt daar ook gewoon die treinkaartjes.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:38 schreef KapiteinT het volgende:
Ja kaartjes verkopen in een Kiosk is niet zo bijzonder. Ik heb het over een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. Dus uitgebreid assortiment (wenskaarten, bloemen, paraplu's, etc), de verkoop van snacks (kroketten e.d.) en daarbij dus kaartverkoop. Op de meeste stations is dit onderverdeeld in losse winkels.
quote:Ik speel soms MSTS, vooral Duits (gekocht) materieel van German Railroads!Op vrijdag 22 oktober 2010 18:36 schreef Stokstaart het volgende:
Spelen jullie ook treinsimulators op de pc ?
quote:De helft van de foto is asfaltOp zondag 24 oktober 2010 19:50 schreef greavy het volgende:
Plan U Excursie 16 Oktober
Vervolgens rechtstreeks naar Almelo voor het lijntje naar Dollegoor:
[ afbeelding ]
quote:Zet die edit eens terug. Die geeft namelijk precies aan wat er verkeerd is aan fotostops tijdens zo'n rit.
quote:Wat is er met die mensen mis dan? Kwamen ze weer op plekken waar ze niet mogen komen?Op zondag 24 oktober 2010 20:08 schreef Duvel het volgende:
Nou ja, eigenlijk geeft het vooral aan wat er met de mensen mis is...
quote:Wij vertrokken exact 9:00 in Amersfoort met een gezelschap van plusminus 100-120 man, alwaar wij door naar Nunspeet gingen. Een fotostop van welgeteld 8 minuten. Om dit goed te kunnen organiseren, was er een goede planning: Bij stilstand de trein uit, 2 man in een hesje legden een stuk touw van 3 meter uit, waar je achter mocht staan. Foto gemaakt? Aan de kant, want dan kon de volgende. Niet bij elkaar voor de camera staan.Op zondag 24 oktober 2010 19:59 schreef Socios het volgende:
Leuke fotoreportage, hoor! Dan ben je ook echt de hele dag op weg met Plan U? Nog ergens een `lange´ pauze of hoe gaat zo een excursie?
quote:Zie bovenstaand bericht, heb het uitgebreid.Op zondag 24 oktober 2010 20:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet die edit eens terug. Die geeft namelijk precies aan wat er verkeerd is aan fotostops tijdens zo'n rit.
Nou ja, eigenlijk geeft het vooral aan wat er met de mensen mis is...
quote:Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto.Op zondag 24 oktober 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is er met die mensen mis dan? Kwamen ze weer op plekken waar ze niet mogen komen?
quote:Langs de hoofdbaan kwamen wij op legale plaatsen. Op de goederenlijn bij Hengelo, Almelo en de VSM-lijn mochten wij in het ballastbed lopen. Eigen risico, organisatie niet verantwoordelijk.Op zondag 24 oktober 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is er met die mensen mis dan? Kwamen ze weer op plekken waar ze niet mogen komen?
quote:Heb je ze gezien, ja? Ik zag het een keer toen ik `De Kameel´ ging spotten in Dronrijp. De trein maakte daar ook een korte fotostop. Was inderdaad wel vermakelijk om te zien hoe `paniekerig´ sommige `leden van het gezelschapsvervoer´ zich `manoeuvreerde´ in die paar minuten. Tot rennen door weilanden aantoe.Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef Duvel het volgende:
Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto.
quote:Juist niet. Alleen de organisatie gaf 'bevelen' om het in goede banen te leiden. En wie het eerst bij de fotolijn was, was als eerst. Ieder had genoeg tijd, we hadden qua foto's geen tijd tekort. Er werd niet geschreeuwd, gerend of gevaarlijk gedrag vertoond.Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto.
quote:Ik zou daar alleen onherkenbaar tussen willen staan.Op zondag 24 oktober 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb je ze gezien, ja? Ik zag het een keer toen ik `De Kameel´ ging spotten in Dronrijp. De trein maakte daar ook een korte fotostop. Was inderdaad wel vermakelijk om te zien hoe `paniekerig´ sommige `leden van het gezelschapsvervoer´ zich `manoeuvreerde´ in die paar minuten. Tot rennen door weilanden aantoe.
quote:Dat zou nog wel een reden zijn om eens met een groepje mee te gaan idd. In je eentje moet je er gewoon niet aan beginnen. Wil je eens een leuke groothoek-opname maken als iedereen eindelijk bijna opgedonderd is, staat er zo'n zwakzinnige van een jaar of 50 met een veel te dure camera te schreeuwen "HEE GA WEG MAN JE KEN TOCH ZOOMEN!!Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto.
quote:Welnee, is prima zo.Op zondag 24 oktober 2010 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh en 35 foto's vind ik toch wat overdreven hoor Greavy. De gouden regel zegt 10. Zeker als het allemaal foto's van dezelfde trein zijn.
quote:Wel mooie foto's BTW.Op zondag 24 oktober 2010 20:48 schreef trainfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is zo'n foto, zowel links en rechts van de 44 zit een tamelijk steile afgrond.
Je moet dan eerst nog uit de trein kruipen, tot op het ballastbed, dan moet je nog zorgen dat je niet naar beneden glijdt en naar de voorkant lopen. De foto is gemaakt op L132 (tussen Walcourt en Mariembourg), het plaatsje heeft de bijnaam 'Le Canyon'.
[ afbeelding ]
Nog zo eentje, hier moesten we uit de trein terwijl deze nog op de brug stond. Je moet weer uit de rijtuigen springen, zonder trapje..
De wagons staan al tamelijk hoog, reken daar dan nog eens de hoogte van het ballastbed en de rails bij.
[ afbeelding ]
...Zonder woorden...
quote:Whehe, da's nog jong vergeleken met het publiek bij het Railtheater waar ik laatst was.Op zondag 24 oktober 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke taferelen zie je in NL ook hoor TF. Alleen regelt de NVBS er dan wel meestal een huishoudtrapje bij. Overigens nog steeds halsbrekende toeren voor het gemiddeld 65+ jarige publiek, maar dat terzijde.
quote:Ja, ik was er niet. Oh, en ik had gezegd dat ik niet mee ging.Op zondag 24 oktober 2010 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
die poll waaar jij niet in gestemd hebt jeweetz
quote:Goed zo. Dan kunnen we nu onder de WEL boeiende mensen gaan vragen waar de ronde dan ongeveer heen zou moetenOp zondag 24 oktober 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, ik was er niet. Oh, en ik had gezegd dat ik niet mee ging.
quote:Een rondje om de kerk?Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo. Dan kunnen we nu onder de WEL boeiende mensen gaan vragen waar de ronde dan ongeveer heen zou moeten
quote:Hoe veel nog?Op zondag 24 oktober 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen we deze pagina even vol trappen? Ze vinden het steeds weer opnieuw laden van die 35 foto's niet zo tof hier
quote:Ja, vet verneukt is dat. Wel een beetje je eigen schuld, die aansluiting in Maastricht moet je NOOIT gokken. Gewoon een half uur eerder pakken. Heb je daar ook ff de tijd om de beentjes te strekken, lekker even te toiletteren en proviand in te slaan. Tussen 2 ritten van meer dan 2 uur in geen overbodige luxe (oh ja die overstap in luik tel ik dan even niet mee)Op zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Mooie foto's inderdaad. Bij ons was het dan iets beter geregeld, bij een brug werd er voorbij (of ervoor) gestopt om de mensen te lossen, en werd dan terug / vooruit gereden naar zijn plaats voor de foto.Op zondag 24 oktober 2010 20:48 schreef trainfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is zo'n foto, zowel links en rechts van de 44 zit een tamelijk steile afgrond.
Je moet dan eerst nog uit de trein kruipen, tot op het ballastbed, dan moet je nog zorgen dat je niet naar beneden glijdt en naar de voorkant lopen. De foto is gemaakt op L132 (tussen Walcourt en Mariembourg), het plaatsje heeft de bijnaam 'Le Canyon'.
[ afbeelding ]
Nog zo eentje, hier moesten we uit de trein terwijl deze nog op de brug stond. Je moet weer uit de rijtuigen springen, zonder trapje..
De wagons staan al tamelijk hoog, reken daar dan nog eens de hoogte van het ballastbed en de rails bij.
[ afbeelding ]
...Zonder woorden...
quote:En dat allemaal omdat treinen uit de randstad oh-zoveel belangrijker zijn dan treinen uit de provincie. Echt, het is niet op 2 handen te tellen hoe vaak ik in de IC naar Venlo moest wachten op de vertraagde IC naar Maastricht, waarna diezelfde IC naar Maastricht in Ehv niet even 5 minuten wacht op de IC naar Venlo, die nota bene dankzij de IC naar Maastricht 5 minuten vertraging heeft opgelopen. KutrandstadprioriteitenOp zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uitOp zondag 24 oktober 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke taferelen zie je in NL ook hoor TF. Alleen regelt de NVBS er dan wel meestal een huishoudtrapje bij. Overigens nog steeds halsbrekende toeren voor het gemiddeld 65+ jarige publiek, maar dat terzijde.
quote:Gewoon twee uur wachten in Luxemburg zou ik doenOp zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Overstap tussen serie 800 en 1900 blijven maximaal 2-3 minuten bij vertraging wachten, daarna niet meer. Anders komen ze in de knel verderop. Als je geluk hebt is het 5 minuten...Op zondag 24 oktober 2010 21:43 schreef V2 het volgende:
Mja ik dacht dat dit zo'n 'gegarandeerde' cross-platform-overstap was. Achteraf idd wel stom dat ik daar niet wat meer speling heb genomen. Ach, terug kan het nauwelijks mis lopen, dan stap ik namelijk in Luxemburg direct in de trein naar Luik.
quote:In de trein blijven levert soms ook leuke plaatjes op hoorOp zondag 24 oktober 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uit![]()
quote:"verderop"?Op zondag 24 oktober 2010 21:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Overstap tussen serie 800 en 1900 blijven maximaal 2-3 minuten bij vertraging wachten, daarna niet meer. Anders komen ze in de knel verderop. Als je geluk hebt is het 5 minuten...
quote:Zeker. Uitstappen heeft niet altijd zijn voordeel. Vooral niet als het een 'ikke-ikke-ikke eerst en dan mag jij later wel eens als wij al weg rijden'-instelling hebben. Daar heb ik een godverzegende bloedhekel aan. En dan staan ze vreemd te kijken dat ik HUN VERROT SCHELD als ze voor mijn camera gaan lopen. Achterlijke mensen soms ookOp zondag 24 oktober 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de trein blijven levert soms ook leuke plaatjes op hoor![]()
[ afbeelding ]
quote:Ik hoor het al, het was een gezellige boelOp zondag 24 oktober 2010 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker. Uitstappen heeft niet altijd zijn voordeel. Vooral niet als het een 'ikke-ikke-ikke eerst en dan mag jij later wel eens als wij al weg rijden'-instelling hebben. Daar heb ik een godverzegende bloedhekel aan. En dan staan ze vreemd te kijken dat ik HUN VERROT SCHELD als ze voor mijn camera gaan lopen. Achterlijke mensen soms ook
quote:De NS zegt dan dat je andere overstappen niet kunt halenOp zondag 24 oktober 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"verderop"?
Plan dan wat ruimer tijd in voor het splitsen in SIttard en er is niets aan de hand. Het is in Venlo ook niet alsof er daar iets gigantisch mis gaat als die trein er niet BANG on time is
quote:Gelukkig was dat niet bij de Plan U excursie. Zo'n goede organisatie heb ik niet eerder gehad bij zo'n excursie.Op zondag 24 oktober 2010 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor het al, het was een gezellige boel![]()
quote:Op zondag 24 oktober 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de trein blijven levert soms ook leuke plaatjes op hoor![]()
quote:Ach, wat noem je goede organisatieOp zondag 24 oktober 2010 21:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Gelukkig was dat niet bij de Plan U excursie. Zo'n goede organisatie heb ik niet eerder gehad bij zo'n excursie.
quote:Ja. Stonden wij op Mariënberg, staat er een man in het beeld die naar de Plan U keek. Hij wachtte op de stoptrein naar Emmen. Zegt zo'n gast bij ons: "GA UIT ONS BEELD VUILE KLOTELIJER OF VAL DOOD NEER BEELDVERPESTER OF MOET IK NAAR JE TOEKOME." De organisatie sprak die gast bij ons toen aan, en daarna hield ie zich verdacht rustigOp zondag 24 oktober 2010 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens ging het me meer om een goeie hoek op het bordje Dorinne-Durnal, en daarom bleef ik in de trein. Ik had er wel uit gekund voor een NOG beter plaatje, maar dan was ik vermoord door die blinde paarden op die brug jeweetz
quote:De NS die zijn eigen intercities elkaar laat neuken omdat je anders een boemel van Veolia niet kunt halenOp zondag 24 oktober 2010 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
De NS zegt dan dat je andere overstappen niet kunt halenLaat mij niet lachen
quote:Jezus WTFOp zondag 24 oktober 2010 21:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Stonden wij op Mariënberg, staat er een man in het beeld die naar de Plan U keek. Hij wachtte op de stoptrein naar Emmen. Zegt zo'n gast bij ons: "GA UIT ONS BEELD VUILE KLOTELIJER OF VAL DOOD NEER BEELDVERPESTER OF MOET IK NAAR JE TOEKOME." De organisatie sprak die gast bij ons toen aan, en daarna hield ie zich verdacht rustig
quote:Op zondag 24 oktober 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus WTF![]()
Die mag wel gewoon de rest van de excursie de toegang tot de trein ontzegd worden ja.
[ afbeelding ]
quote:oh hmm
quote:uitputtingsslag of uitdaging?Op zondag 24 oktober 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh hmm
dat gaat meteen al een uitputtingsslag worden. Ik neem aan dat er in ieder geval Groningen, Haarlem en Valkenburg in moeten?
quote:Kijk het moet wel een beetje te doen zijn. Je bent met een groepje, mensen moeten overal vandaan komen, en savonds ook nog naar huis kunnen.
quote:Samen met de 140/1600/1700 - 500/700 ja.Op zondag 24 oktober 2010 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, dat de 800 en de 1900 niet standaard op elkaar wachten. Is toch één van de meest gebruikte overstaps van het land zowat.
quote:Kerkrade-Vlissingen is al ruim 3u40 en je moet er 4x voor overstappen.Op zondag 24 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk het moet wel een beetje te doen zijn. Je bent met een groepje, mensen moeten overal vandaan komen, en savonds ook nog naar huis kunnen.
Maar in principe is het mogelijk om Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den helder - Nieuweschans - Utrecht te doen binnen 1 dienstregelingsdag ja. Of je er blij van wordt is een ander verhaal, maar het zou kunnen
quote:ja en de 3600 x 800 @ htOp zondag 24 oktober 2010 22:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Samen met de 140/1600/1700 - 500/700 ja.
quote:Als je door de week gaat kan je naturlijk al om een uur of 6 weg uit Ut heOp zondag 24 oktober 2010 22:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Kerkrade-Vlissingen is al ruim 3u40 en je moet er 4x voor overstappen.
Als je 10:08 uit Utrecht ri. Kerkrade doet ben je pas om 16:08 in Vlissingen.
Het moet wat in de regio liggen, en niet om 6:50 uit Utrecht vertrekken (niet voor mij een probleem, maar voor de meesten wel denk ik)
quote:Ja, dat kan ook in het weekend volgens mij hoor. Maar ik denk dat velen dat qua tijd met hun eerste trein enzo ook niet redden. Ik kan om 6:41 op Utrecht zijn 's ochtends.Op zondag 24 oktober 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je door de week gaat kan je naturlijk al om een uur of 6 weg uit Ut he
quote:vroegah altijd welOp zondag 24 oktober 2010 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Officieel gezien is dat niet eens een overstap
quote:Nu is het een knullig iets: Jij komt aan, aan de overzijde sluiten de deurenOp zondag 24 oktober 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vroegah altijd wel![]()
Toen er nog een 1200 met gehuurde M2 rijtuigen reed
quote:"ja maar volgens de planer is het geen overstap"Op zondag 24 oktober 2010 22:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Nu is het een knullig iets: Jij komt aan, aan de overzijde sluiten de deuren
quote:Oh ja, die dingen moeten echt lekker zijn. Nog nooit geprobeerd eigenlijk.Op zondag 24 oktober 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ze staan hier in Zwitserland in de gietende regen trouwens op zondagochtend met een kraam vol, jawel, hete kastanjes bij het stationWTF moet dat om op te eten zijn??? Die kraampjes zien er wel uit alsof het gezellig is of zo
![]()
[ afbeelding ]
quote:Ja, dat is enorm klote. Daarom hoop ik dat de 800 +3 heeft zodat ik die aansluiting nog kan halen.
quote:Prorail is kutOp zondag 24 oktober 2010 22:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat is enorm klote. Daarom hoop ik dat de 800 +3 heeft zodat ik die aansluiting nog kan halen.
Helaas komt dat er in de praktijk vaak op neer dat de op tijd rijdende 3600 bij Vught vol in de ankers moet om voor een rood sein te wachten, zodat de vertraagde 800 Den Bosch binnen kan rijden. Vervolgens herhaalt het standaardpatroontje zich en zie je vanuit de 3600 alsnog de deuren van de 800 sluiten.
quote:Het niet halen van de overstap tussen de 3600 en 800 valt niet te verwijten aan een prorail verkeersleider of een NS conducteur. Er zit daar simpelweg een systeemfout in de dienstregeling die de NS/Prorail blijkbaar niet wenst op te lossen. Dat het personeel dan de achterlicht-aansluiting uitvoert zoals opgedragen door hogerhand, tsja.Op maandag 25 oktober 2010 00:01 schreef James1988 het volgende:
Meer specifiek: de verkeersleider die er op dat moment zit is een koekenbakker die niet goed doorheeft hoe hij het voor de reizigers beter kan maken.
quote:De laatste tijd hebben ze bij de TSP uitstappen ook zo'n trapladdertje mee.Op zondag 24 oktober 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uit![]()
De 114 is van het Spoorwegmuseum, je mag bijna verwachten dat die wel zo'n trappetje hebben. Uiteindelijk hebben ze bij de VSM in Beekbergen één leeg bierkrat geleend om de rest van de lijn wat makkelijker te maken. Alleen had dat bijna geen nut meer, iedereen kon er makkelijk inkomen na die uren 'oefening'
quote:Zo'n dingen hebben wij ook al eens gehad.Op zondag 24 oktober 2010 21:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Stonden wij op Mariënberg, staat er een man in het beeld die naar de Plan U keek. Hij wachtte op de stoptrein naar Emmen. Zegt zo'n gast bij ons: "GA UIT ONS BEELD VUILE KLOTELIJER OF VAL DOOD NEER BEELDVERPESTER OF MOET IK NAAR JE TOEKOME." De organisatie sprak die gast bij ons toen aan, en daarna hield ie zich verdacht rustig
quote:Ja, ik heb mee gedaan. Waar kan men de uitslag vinden? Op http://www.10jaarice.nl/ zie ik (nog) niets staan?Op maandag 25 oktober 2010 10:14 schreef Ireyon het volgende:
De uitslag van de 10 jaar ICE fotowedstrijd is ook bekend.. waren er hier nog mensen die meededen?
quote:Ik vermaak me ook kostelijk. En inderdaad wie maakt de volgende keer een videoverslag? Kunnen we daar dutchtrainman22 niet voor vragen. Mét zijn commentaar natuurlijk.Op maandag 25 oktober 2010 10:52 schreef von_Preussen het volgende:
Het is natuurlijk heel slecht van mij om te zeggen, maar stiekem amuseer ik mij kostelijk over die verhalen van de excursie's met een groep mensen die wat "apart" zijn.
Hang een paar camera's in die treinen en je hebt na Big Brother, de Gouden Kooi en Oh Oh Cherso het volgende kijkcijferkanon te pakken.
quote:'k Heb een mailtje gehad..Op maandag 25 oktober 2010 11:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, ik heb mee gedaan. Waar kan men de uitslag vinden? Op http://www.10jaarice.nl/ zie ik (nog) niets staan?
quote:Moet jij niet naar school of zo?Op maandag 25 oktober 2010 13:14 schreef trolololo het volgende:
Zit nu voorin ICE naar Frankfurt. Wat een heerlijke trein toch
quote:Is nu herfstvakantie jaOp maandag 25 oktober 2010 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet jij niet naar school of zo?
Of is het daar nu herfstvakantie?
quote:
quote:Op maandag 25 oktober 2010 11:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik vermaak me ook kostelijk. En inderdaad wie maakt de volgende keer een videoverslag? Kunnen we daar dutchtrainman22 niet voor vragen. Mét zijn commentaar natuurlijk.
quote:Volgens mij kon hij de spots zo van hun voorhoofden aflezenOp maandag 25 oktober 2010 14:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Stond dat op hun voorhoofd geschreven?
quote:Ze zijn meestal niet zo moeilijk te herkennen.Op maandag 25 oktober 2010 14:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Stond dat op hun voorhoofd geschreven?
quote:En is het niet aan het uiterlijk, dan zijn ze wel te herkennen aan het gedrag.Op maandag 25 oktober 2010 14:56 schreef James1988 het volgende:
Statief, camera, linnen tasje, blocnote, potlood.
Toch, Socios?
quote:Ik gebruik alleen geen statief.Op maandag 25 oktober 2010 14:56 schreef James1988 het volgende:
Statief, camera, linnen tasje, blocnote, potlood.
Toch, Socios?
quote:Jij leest al een tijdje mee in dit topic, herkende jezelf in de omschrijving en wilde je nu registreren om ook te kunnen reageren?
quote:Welkom dan! Stond je vanmiddag om even na half 2 te spotten op Arnhem? Toen kwam betreffende user met de ICE door dat station.Op maandag 25 oktober 2010 16:44 schreef Temlin het volgende:
Ik las al een hele tijd mee, maar geen zin om te registreren.
quote:Heb ik ook heel lang gehad. En ik kan je vertellen: gewoon mee praten is veel leuker dan alleen lezen. Dus wees welkom!Op maandag 25 oktober 2010 16:44 schreef Temlin het volgende:
Ik las al een hele tijd mee, maar geen zin om te registreren.
quote:Een roltrapspotter dus. Die kom je niet vaak tegen.Op maandag 25 oktober 2010 16:46 schreef Temlin het volgende:
Nee 14:00 was ik op het station, maar ik fotografeerde alleen de nieuwe perronkap/ roltrappen.
quote:SCHNELLLL! Voer het in op somda!Op maandag 25 oktober 2010 17:39 schreef Mkr het volgende:
Vandaag zitten er minimaal 2 setjes mat '64 in de 5600(utrecht c - zwolle v.v.) Zag vanmorgen op station Nijkerk de stoptrein van 8.25 naar Zwolle met 2 stellen staan en ook de stoptrein van 8.29 naar Utrecht stond er met 3 stellen gereed.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 17:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een roltrapspotter dus. Die kom je niet vaak tegen.
quote:Staat een trein voor dus zagen ze je neit, waren dus drie spotters op station Arnhem
quote:Pak een willekeurige post van Fles en stel je voor dat dit de 1e dag is dat je met FOK! in aanraking komt en niet in een stad woont waar je ieder moment een mes in je rug kan krijgen.
quote:Ik vind sommige posts van greavy enger eigenlijk...Op maandag 25 oktober 2010 18:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Pak een willekeurige post van Fles en stel je voor dat dit de 1e dag is dat je met FOK! in aanraking komt en niet in een stad woont waar je ieder moment een mes in je rug kan krijgen.
quote:Dat is op een hele andere manier engOp maandag 25 oktober 2010 18:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind sommige posts van greavy enger eigenlijk...
quote:Op maandag 25 oktober 2010 18:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind sommige posts van greavy enger eigenlijk...
quote:Euh. Oh god. Fijn. ;DOp maandag 25 oktober 2010 20:10 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Zwolle - 't Harde 29-30-31 Oktober
Er rijden geen treinen Zwolle-'t Harde op vrijdag na 23:00, zaterdag en zondag de gehele dag.
- intercity Groningen - Zwolle - Utrecht - Den Haag (500) rijdt niet tussen Zwolle-Amersfoort. Tussen Groningen-Zwolle rijdt de 690500.
- intercity Groningen - Zwolle - Amersfoort - Schiphol (700) rijdt niet tussen Zwolle-Amersfoort. Tussen Groningen-Zwolle rijdt de 690700.
- intercity Roosendaal <-> Nijmegen <-> Zwolle (3600) is opgeheven Zwolle-Arnhem. Tussen Arnhem-Zwolle rijdt de 693600.
- stoptrein Zwolle - Harderwijk - Den Dolder - Utrecht (5600) is opgeheven Zwolle-'t Harde en rijdt 't Harde-Utrecht.
intercity Leeuwarden - Rotterdam (12500, toegevoegde intercity Zwolle - Utrecht) is opgeheven Zwolle-Amersfoort en rijdt Amersfoort-Rotterdam.Tussen Leeuwarden-Zwolle rijdt de 692500.*
intercity Leeuwarden - Rotterdam (12700, toegevoegde intercity Zwolle - Utrecht) is opgeheven Zwolle-Amersfoort en rijdt Amersfoort-Rotterdam. Tussen Leeuwarden-Zwolle rijdt de 692700.*
577, 779, 5677, 780, 582 en 5682 zijn de laatste treinen.
*:De 10500 en 10700 rijden wel onder eigen nummers(!)
Extra ingelegd
-690500 Intercity Groningen-Zwolle, in het pad van de orginele 500, rijdt na Zwolle verder als 693600.
-690700 Intercity Groningen-Zwolle, in het pad van de orginele 700 en rijdt na Zwolle door als 693600.
-692500 Intercity Leeuwarden-Zwolle, in het pad van de orginele 12500.
-692700 Intercity Leeuwarden-Zwolle, in het pad van de orginele 12700.
-693600 Intercity Zwolle-Arnhem, in het pad van de orginele 3600 en rijdt na Zwolle door als 690500/690700.
Let wel: 3600 is geknipt in Arnhem.
Volgnummers overeenkomstig met opgeheven treinen.
Edit: Verkortingen voluit getypt
quote:Foto's mag je altijd postenOp maandag 25 oktober 2010 20:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben een tijd geleden op de Rail carrieredagen geweest in Amersfoort en heb daar een paar foto's gemaakt van hetgeen daar stond (ben ook een Plan U (volgens mij) in geweest). Behoefte aan?
quote:- intercity Roosendaal <-> Nijmegen <-> Zwolle (3600) is opgeheven Zwolle-Arnhem. Tussen Arnhem-Zwolle rijdt de 693600.
quote:Beetje raar om het dan te schrijven als "is opgeheven Zwolle-Arnhem", dan kan je beter "voor bestemmingen tussen Arnhem en Zwolle moet er in Arnhem worden overgestapt" schrijven.Let wel: 3600 is geknipt in Arnhem.
quote:Ik denk meer dat Groningen - Roosendaal wel heel erg lang zou worden.Op maandag 25 oktober 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:
Wordt er in Arnhem geknipt omdat de treinen Groningen-Zwolle v.v te lang Zwolle bezet houden?
quote:De voornamelijkste reden is dat er weinig perroncapaciteit beschikbaar is. Om dan nog de IC Zwolle-Roosendaal erbij te hebben, inclusief IC Zwolle-Groningen / Zwolle-Leeuwarden gaat enorm knellen.Op maandag 25 oktober 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:
Wordt er in Arnhem geknipt omdat de treinen Groningen-Zwolle v.v te lang Zwolle bezet houden?
quote:Planning is spoor 7.Op maandag 25 oktober 2010 21:33 schreef Temlin het volgende:
Op spoor 9 kan hij in ieder geval niet binnen komen![]()
[afbeelding]
quote:Sowieso was het altijd knap waardeloos als iedereen in Zwolle moest overstappen. Twee groepen overstappers die elkaar halverwege het smalle voetgangerstunneltje ontmoeten, dat is geen goed recept om de aansluiting te halen.Op maandag 25 oktober 2010 21:35 schreef greavy het volgende:
[..]
De voornamelijkste reden is dat er weinig perroncapaciteit beschikbaar is. Om dan nog de IC Zwolle-Roosendaal erbij te hebben, inclusief IC Zwolle-Groningen / Zwolle-Leeuwarden gaat enorm knellen.
En het knippen in Arnhem levert [als het goed is] een Cross-platform op. Door deze aanpassing is de capaciteit zoveel mogelijk nuttig besteed, geen rangeerbewegingen ingepland en onnodig lange stilstand van treinen.
quote:Er hangt niet voor niets geen draad boven spoor 9.
quote:Ja, maar dan zou logisch zijn dat er in Zwolle geknipt wordt, niet in Arnhem. Maar Greavy legt dus al uit wat ik bedoelde.Op maandag 25 oktober 2010 21:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk meer dat Groningen - Roosendaal wel heel erg lang zou worden.
quote:Dat is natuurlijk onzin, want voor deze groep zou je een cross-platform op Zwolle kunnen zetten.Op maandag 25 oktober 2010 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Sowieso was het altijd knap waardeloos als iedereen in Zwolle moest overstappen. Twee groepen overstappers die elkaar halverwege het smalle voetgangerstunneltje ontmoeten, dat is geen goed recept om de aansluiting te halen.
quote:Ja natuurlijk moeten die via Deventer. Net als iedereen anders die Zwolle-Amersfoort wil doen. En in de praktijk ging dat tot nu toe altijd zo dat de trein uit Groningen op spoor 1b of 14 binnenkomt en de trein uit Deventer op spoor 5. Met alle gezeik van dien als iedereen van de ene naar de andere trein en omgekeerd moet. Daarom heb ik me al diverse keren afgevraagd of de trein van Groningen niet gewoon direct naar Deventer zou kunnen doorrijden. Nou, ja dus.Op maandag 25 oktober 2010 21:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, want voor deze groep zou je een cross-platform op Zwolle kunnen zetten.
Naast wat Greavy zegt is het ook nog dat je waarschijnlijk via Deventer naar Utrecht moet vanuit Zwolle.
quote:Reizigers tussen Amersfoort en Zwolle en verder worden geadviseerd via Deventer om te reizen.Op maandag 25 oktober 2010 21:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar dan zou logisch zijn dat er in Zwolle geknipt wordt, niet in Arnhem. Maar Greavy legt dus al uit wat ik bedoelde.
[..]
Dat is natuurlijk onzin, want voor deze groep zou je een cross-platform op Zwolle kunnen zetten.
Naast wat Greavy zegt is het ook nog dat je waarschijnlijk via Deventer naar Utrecht moet vanuit Zwolle.
quote:Dat zou wel om te gooien zijn lijkt mij.Op maandag 25 oktober 2010 21:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moeten die via Deventer. Net als iedereen anders die Zwolle-Amersfoort wil doen. En in de praktijk ging dat tot nu toe altijd zo dat de trein uit Groningen op spoor 1b of 14 binnenkomt en de trein uit Deventer op spoor 5. Met alle gezeik van dien als iedereen van de ene naar de andere trein en omgekeerd moet. Daarom heb ik me al diverse keren afgevraagd of de trein van Groningen niet gewoon direct naar Deventer zou kunnen doorrijden. Nou, ja dus.
Maar kan best dat ze ook andere redenen hebben.
quote:Deventer heeft momenteel toch drie perronsporen?Op maandag 25 oktober 2010 22:13 schreef greavy het volgende:
Deventer heeft niet genoeg capaciteit met 2 perronsporen om kerende treinen (serie 2800 keert er nu al 1x / uur) + 3600 + NoordOost kwijt te kunnen
quote:Excuseert u mij. Er is een "nood"perron, metalen constructie over een bestaand spoor gezet: Je ziet de rails eronder nog lopen, als je oplet.Op maandag 25 oktober 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Deventer heeft momenteel toch drie perronsporen?
quote:Je krijgt dan per uur 5 kopmakende treinen, plus nog 6 doorgaande. Dat past niet met maar 3 perronsporen.Op maandag 25 oktober 2010 22:13 schreef greavy het volgende:
Deventer heeft niet genoeg capaciteit met 2 perronsporen om kerende treinen (serie 2800 keert er nu al 1x / uur) + 3600 + NoordOost kwijt te kunnen
quote:Je moet je er niet uit proberen te draaien. Deventer heeft momenteel drie perronsporen. En wordt dat derde spoor niet standaard gebruikt voor de 2800?Op maandag 25 oktober 2010 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Excuseert u mij. Er is een "nood"perron, metalen constructie over een bestaand spoor gezet: Je ziet de rails eronder nog lopen, als je oplet.
Dat spoor wordt echter niet standaard gebruikt. Maar dan kom je alsnog in de knel.
quote:Da's een leuke puzzel. Kopmaken = 5 minuten, doorgaand = 2 minuten. Moet passen.Op maandag 25 oktober 2010 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je krijgt dan per uur 5 kopmakende treinen, plus nog 6 doorgaande. Dat past niet met maar 3 perronsporen.
quote:Ik had het dan ook over de situatie als Zwolle-Amersfoort eruit ligt, en dus iedereen die tussen de Randstad en het Noorden reist, via Deventer moet omreizen. Alleen die situatie.Op maandag 25 oktober 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat zou wel om te gooien zijn lijkt mij.
En dat de trein uit Groningen niet doorrijdt naar Deventer is natuurlijk omdat de randstad veel essentieler is.
Alleen Deventer kan natuurlijk niet omdat de capaciteit daar hoogstwaarschijnlijk te laag zou zijn voor 2 kerende treinen.
quote:Maar je zal een aansluiting willen op de IC naar Utrecht, de IC naar Roosendaal en je wilt ook de oost niet omgooien, dus die moet ook gewoon rond dezelfde tijd in Deventer zijn zoals nu het geval is.Op maandag 25 oktober 2010 22:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's een leuke puzzel. Kopmaken = 5 minuten, doorgaand = 2 minuten. Moet passen.
quote:Dat is enkel Arnhem-Groningen, dus evenveel treinen als normaal.Op maandag 25 oktober 2010 23:11 schreef von_Preussen het volgende:
Ik weet niet om hoeveel treinen het precies gaat, maar past het dan ook op het enkelspoor tussen Olst en Deventer?
quote:Bron: http://www.rtvnoord.nl/sport/sport.asp?pid=95751Binnen half jaar definitief besluit spoorlijn Veendam-Stadskanaal
Arriva wil haast maken met de spoorlijn Veendam - Stadskanaal; binnen een half jaar moet duidelijk zijn of er op het traject definitief een personentrein gaat rijden.
Het traject, dat eigendom is van museumspoorlijn Star, moet voor 60 miljoen worden aangepakt. Volgens een onderzoek dat maandag is aangeboden aan het Provinciebestuur is dat haalbaar.
Maar om de trein te laten rijden komt daar nog een bedrag van jaarlijks 4,5 miljoen euro bij. En dát is nog wel een probleem. Door samen met bouwbedrijf Ballast Nedam een consortium te vormen wil het vervoersbedrijf dat probleem zelf oplossen.
quote:Ik heb het wel gehad met dat gemaskeerd gebash t.o.v. Greavy.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:09 schreef CrashO het volgende:
De iBood van vandaag, 2 persoonsdagkaart voor 19,95. Helaas maar een maandje geldig, greavy?
quote:Whut?Op dinsdag 26 oktober 2010 00:27 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb het wel gehad met dat gemaskeerd gebash t.o.v. Greavy.
Hij doet niemand kwaad imho en past zich goed aan n.a.v. issues die personen hebben m.b.t. goed bedoelde informatie/posts/fotoos etc.
Ik heb geen idee hoe oud jullie zijn (is niet helemaal waar) maar gedraag je alsjeblieft een beetje volwassen en respecteer elkaar en geef een keer een complimentje als je nog weet wat dat is.
quote:Sorry, het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik lees nu een hele rits reacties achter elkaar, het is niet per se jouw bijdrage die er voor zorgt dat ik dit beweer maar een optelsom van allerlei reacties van verschillende forum-leden (die zelf wel weten of ze zich wel of niet aangesproken moeten voelen) van de afgelopen weken die bij mij de spreekwoordelijke druppel liet overlopen. Het heeft dus an sich niets met jouw opmerking te maken.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:30 schreef CrashO het volgende:
[..]
Whut?![]()
Dit was geen verkapte bash?![]()
Leek me alleen een mooie aanbieding voor de grootverbruiker van dagkaarten
quote:Besteld, is een stuk goedkoper dan normaal een reisje naar ouders met z'n tweeën..Op dinsdag 26 oktober 2010 00:09 schreef CrashO het volgende:
De iBood van vandaag, 2 persoonsdagkaart voor 19,95. Helaas maar een maandje geldig, greavy?
quote:Inderdaad, ja!Op maandag 25 oktober 2010 22:51 schreef Peter het volgende:
Jammer dat de 3600 niet Groningen-Roosendaal was. Of oldschool Leeuwarden-Arnhem (staatslijn A)
quote:Ik heb hier nog genoeg Kruidvatkaartjes liggen.Op dinsdag 26 oktober 2010 00:09 schreef CrashO het volgende:
De iBood van vandaag, 2 persoonsdagkaart voor 19,95. Helaas maar een maandje geldig, greavy?
quote:In een andere vorm als nu, maar we zullen zienOp dinsdag 26 oktober 2010 05:28 schreef Socios het volgende:
Goed nieuws!
Het Spoorboekje blijft bestaan!
[ afbeelding ]
Het maakt mij niet uit hoe hoog die vergoeding is. De eerste klant voor het geprinte Spoorboekje hebben ze.
quote:Ik ben blij voor jullie. Niet sarcastisch bedoeld, al heb ik zelf niet zoveel met dat ding.Op dinsdag 26 oktober 2010 05:28 schreef Socios het volgende:
Goed nieuws!
Het Spoorboekje blijft bestaan!
[ afbeelding ]
Het maakt mij niet uit hoe hoog die vergoeding is. De eerste klant voor het geprinte Spoorboekje hebben ze.
quote:Grappig, ik voel me aangesproken en realiseer me dat ik niet vriendelijk tegen greavy ben geweest. Maar: dat was niet gemaskeerd. Ik probeerde er voor te waken dat dit topic niet verzandt in hardcore Somda/OHIH en had gemerkt dat de zachte hand daar niet in werkt. Maar, volwassen als ik ben, neem ik ook andere meningen in ogenschouw. Dus: veel plezier allemaal!Op dinsdag 26 oktober 2010 00:35 schreef bork het volgende:
[..]
Sorry, het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik lees nu een hele rits reacties achter elkaar, het is niet per se jouw bijdrage die er voor zorgt dat ik dit beweer maar een optelsom van allerlei reacties van verschillende forum-leden (die zelf wel weten of ze zich wel of niet aangesproken moeten voelen) van de afgelopen weken die bij mij de spreekwoordelijke druppel liet overlopen.
quote:Je bent intelligent genoeg om te weten dat wat je nu zegt niet waar is. Als het je puur ging om Greavy's gedrag mbt het topic, dan had het echt niet zo gehoeven. Af en toe die posts tussendoor waren niet persé een probleem. Hij is ook maar 1 user. Echter, zelfs al ging het je alleen om de gedragsverandering, dan is er een groot verschil tussen harde kritiek en iemand op zijn gedrag volledig belachelijk maken, wat jij toch echt deed. Maar dat weet je zelf stiekem vast ook wel.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig, ik voel me aangesproken en realiseer me dat ik niet vriendelijk tegen greavy ben geweest. Maar: dat was niet gemaskeerd. Ik probeerde er voor te waken dat dit topic niet verzandt in hardcore Somda/OHIH en had gemerkt dat de zachte hand daar niet in werkt. Maar, volwassen als ik ben, neem ik ook andere meningen in ogenschouw. Dus: veel plezier allemaal!
quote:En als iedereen hier die insteek nou even overneemtOp dinsdag 26 oktober 2010 11:03 schreef James1988 het volgende:
* James1988 komt rondlopen met koffie, thee en koekjes in VIRM-vorm
En nu iedereen weer lief zijn, het is hier gezelliger dan op Somda en dat wil ik graag zo houden
quote:Ik zal vandaag en morgen wel iets gaan fabriceren. Verkortingen lijkt mij niet handig, dat is een te grote lijst (zie www.spoornieuws.nl bijvoorbeeld om de DRGLpunt te zoeken, en je weet gelijk waar het ligt). Maar een uitleg qua materieel en veel gebruikte termen kan wel handig zijn.Op dinsdag 26 oktober 2010 12:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een verklarende woordenlijst in de OP is wel een idee.
quote:Zet je hem in de Wiki?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zal vandaag en morgen wel iets gaan fabriceren. Verkortingen lijkt mij niet handig, dat is een te grote lijst (zie www.spoornieuws.nl bijvoorbeeld om de DRGLpunt te zoeken, en je weet gelijk waar het ligt). Maar een uitleg qua materieel en veel gebruikte termen kan wel handig zijn.
quote:Goed dat je er meteen bovenop zit.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:07 schreef Anne het volgende:
Verder nog iemand die er iets over kwijt wil?
quote:En daar heb ik mij ook op aangepast. Grotere selecties gemaakt, geen meerdere foto's op één plaats, maar meer wisselend. En bij een "foto excursie"(Bijvoorbeeld Foto excursie Plan U) heb je niet altijd de keuze uit 20 materieelsoorten (en al helemaal niet als je op een goederenspoor komt etc).Op dinsdag 26 oktober 2010 12:56 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zo postte hij gister weer een stuk of 50 foto's van eenzelfde trein, terwijl 5 ook prima was geweest.
quote:Je hebt inderdaad gelijk; het zijn er al een stuk minder dan eerst. Toch vind ik het nog vrij veel. Kan je niet de 5 mooiste hier plaatsen en iedereen die meer wilt zien doorverwijzen naar een fotoalbum?Op dinsdag 26 oktober 2010 13:00 schreef greavy het volgende:
[..]
En daar heb ik mij ook op aangepast. Grotere selecties gemaakt, geen meerdere foto's op één plaats, maar meer wisselend. En bij een "foto excursie"(Bijvoorbeeld Foto excursie Plan U) heb je niet altijd de keuze uit 20 materieelsoorten (en al helemaal niet als je op een goederenspoor komt etc).
En daarnaast vinden een aantal hier dat ook helemaal geen probleem, die vinden het juist leuk dat ik foto's post.
En daarnaast heb ik zelf voorgenomen op niet één pagina vol te spammen met foto's, maar als ik wat foto's post, dan weer een 30/40 berichten wacht om op zijn vroegst weer te posten, om de pagina load ook niet enorm langzaam te maken
quote:Zo is het allemaal begonnen, mensen. Foto's zijn meer dan welkom. Natuurlijk houd ik ook rekening met de hoeveelheid en voornamelijk het `resizen´, maar een foto niet posten zou nooit mogen omdat men denkt dat sommige users dat niet willen.Op dinsdag 11 februari 2003 16:22 schreef C3La het volgende:
Van bijzonder Nederlands materieel? Geen stoom, maar diesel of electrisch...
quote:We hebben het er al eens eerder over gehad inderdaad. Volgens mij is er toen voorgesteld om zo'n 10 foto's te plaatsen en de rest achter een linkje (of een verwijzing naar een foto-album is ook prima inderdaad).Op dinsdag 26 oktober 2010 12:56 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Goed dat je er meteen bovenop zit.
Verder stoor(de) ik mij er ook wel eens aan, maar er blijven dingen uhm... opvallend aan Greavy. Zo postte hij laatst weer 35 foto's, hoofdzakelijk van eenzelfde trein. Terwijl 5 foto's ook prima was geweest. Dit is al een aantal keer gezegd, maar hij lijkt hier weinig mee te doen. Maar om hem hiervoor nu meteen belachelijk te maken...
quote:Precies, het zijn mooie foto's en juist die Plan U-excursie is best speciaal.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:21 schreef Socios het volgende:
Over die foto's... Die zijn juist wel welkom. Zo is het zelfs ooit begonnen met het Het treinpics, -nieuws en -praattopic!
Ik quote de allereerste OP behorende bij de TT: "Wie heeft er mooie treinpics?"
[..]
Zo is het allemaal begonnen, mensen. Foto's zijn meer dan welkom. Natuurlijk houd ik ook rekening met de hoeveelheid en voornamelijk het `resizen´, maar een foto niet posten zou nooit mogen omdat men denkt dat sommige users dat niet willen.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 13:46 schreef greavy het volgende:
Welke tag gebruik je daar dan voor? Ik gebruik de IMG tag voor de plaatjes.
1 |
quote:Dan is het goed.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:53 schreef Anne het volgende:
Dat onderste plaatje doet het gewoon niet. Ligt niet aan de mobiele layout.
quote:Dat is expresOp dinsdag 26 oktober 2010 13:53 schreef Anne het volgende:
Dat onderste plaatje doet het gewoon niet. Ligt niet aan de mobiele layout.
quote:Zelf resize ik mijn plaatjes naar 1024x768. Ik zal dan die resize functie er ook wel bij gebruiken voor Fok!
quote:Hoezo? CNL niet echt Nahverkehr?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ik ben er weer. Vanochtend mijn persoonlijk record vertraging geëvenaard, hoe is het mogelijkVoor de tweede keer had ik precies +172. Deze keer werd de CNL uit Zürich waar ik in zat het slachtoffer van de aangekondigde stakingsacties in het regionalverkehr in Duitsland. Het kon me weinig deren eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |