quote:Euh. Oh god. Fijn. ;DOp maandag 25 oktober 2010 20:10 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Zwolle - 't Harde 29-30-31 Oktober
Er rijden geen treinen Zwolle-'t Harde op vrijdag na 23:00, zaterdag en zondag de gehele dag.
- intercity Groningen - Zwolle - Utrecht - Den Haag (500) rijdt niet tussen Zwolle-Amersfoort. Tussen Groningen-Zwolle rijdt de 690500.
- intercity Groningen - Zwolle - Amersfoort - Schiphol (700) rijdt niet tussen Zwolle-Amersfoort. Tussen Groningen-Zwolle rijdt de 690700.
- intercity Roosendaal <-> Nijmegen <-> Zwolle (3600) is opgeheven Zwolle-Arnhem. Tussen Arnhem-Zwolle rijdt de 693600.
- stoptrein Zwolle - Harderwijk - Den Dolder - Utrecht (5600) is opgeheven Zwolle-'t Harde en rijdt 't Harde-Utrecht.
intercity Leeuwarden - Rotterdam (12500, toegevoegde intercity Zwolle - Utrecht) is opgeheven Zwolle-Amersfoort en rijdt Amersfoort-Rotterdam.Tussen Leeuwarden-Zwolle rijdt de 692500.*
intercity Leeuwarden - Rotterdam (12700, toegevoegde intercity Zwolle - Utrecht) is opgeheven Zwolle-Amersfoort en rijdt Amersfoort-Rotterdam. Tussen Leeuwarden-Zwolle rijdt de 692700.*
577, 779, 5677, 780, 582 en 5682 zijn de laatste treinen.
*:De 10500 en 10700 rijden wel onder eigen nummers(!)
Extra ingelegd
-690500 Intercity Groningen-Zwolle, in het pad van de orginele 500, rijdt na Zwolle verder als 693600.
-690700 Intercity Groningen-Zwolle, in het pad van de orginele 700 en rijdt na Zwolle door als 693600.
-692500 Intercity Leeuwarden-Zwolle, in het pad van de orginele 12500.
-692700 Intercity Leeuwarden-Zwolle, in het pad van de orginele 12700.
-693600 Intercity Zwolle-Arnhem, in het pad van de orginele 3600 en rijdt na Zwolle door als 690500/690700.
Let wel: 3600 is geknipt in Arnhem.
Volgnummers overeenkomstig met opgeheven treinen.
Edit: Verkortingen voluit getypt
quote:Foto's mag je altijd postenOp maandag 25 oktober 2010 20:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben een tijd geleden op de Rail carrieredagen geweest in Amersfoort en heb daar een paar foto's gemaakt van hetgeen daar stond (ben ook een Plan U (volgens mij) in geweest). Behoefte aan?
quote:- intercity Roosendaal <-> Nijmegen <-> Zwolle (3600) is opgeheven Zwolle-Arnhem. Tussen Arnhem-Zwolle rijdt de 693600.
quote:Beetje raar om het dan te schrijven als "is opgeheven Zwolle-Arnhem", dan kan je beter "voor bestemmingen tussen Arnhem en Zwolle moet er in Arnhem worden overgestapt" schrijven.Let wel: 3600 is geknipt in Arnhem.
quote:Ik denk meer dat Groningen - Roosendaal wel heel erg lang zou worden.Op maandag 25 oktober 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:
Wordt er in Arnhem geknipt omdat de treinen Groningen-Zwolle v.v te lang Zwolle bezet houden?
quote:De voornamelijkste reden is dat er weinig perroncapaciteit beschikbaar is. Om dan nog de IC Zwolle-Roosendaal erbij te hebben, inclusief IC Zwolle-Groningen / Zwolle-Leeuwarden gaat enorm knellen.Op maandag 25 oktober 2010 21:19 schreef Ascendancy het volgende:
Wordt er in Arnhem geknipt omdat de treinen Groningen-Zwolle v.v te lang Zwolle bezet houden?
quote:Planning is spoor 7.Op maandag 25 oktober 2010 21:33 schreef Temlin het volgende:
Op spoor 9 kan hij in ieder geval niet binnen komen![]()
[afbeelding]
quote:Sowieso was het altijd knap waardeloos als iedereen in Zwolle moest overstappen. Twee groepen overstappers die elkaar halverwege het smalle voetgangerstunneltje ontmoeten, dat is geen goed recept om de aansluiting te halen.Op maandag 25 oktober 2010 21:35 schreef greavy het volgende:
[..]
De voornamelijkste reden is dat er weinig perroncapaciteit beschikbaar is. Om dan nog de IC Zwolle-Roosendaal erbij te hebben, inclusief IC Zwolle-Groningen / Zwolle-Leeuwarden gaat enorm knellen.
En het knippen in Arnhem levert [als het goed is] een Cross-platform op. Door deze aanpassing is de capaciteit zoveel mogelijk nuttig besteed, geen rangeerbewegingen ingepland en onnodig lange stilstand van treinen.
quote:Er hangt niet voor niets geen draad boven spoor 9.
quote:Ja, maar dan zou logisch zijn dat er in Zwolle geknipt wordt, niet in Arnhem. Maar Greavy legt dus al uit wat ik bedoelde.Op maandag 25 oktober 2010 21:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk meer dat Groningen - Roosendaal wel heel erg lang zou worden.
quote:Dat is natuurlijk onzin, want voor deze groep zou je een cross-platform op Zwolle kunnen zetten.Op maandag 25 oktober 2010 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Sowieso was het altijd knap waardeloos als iedereen in Zwolle moest overstappen. Twee groepen overstappers die elkaar halverwege het smalle voetgangerstunneltje ontmoeten, dat is geen goed recept om de aansluiting te halen.
quote:Ja natuurlijk moeten die via Deventer. Net als iedereen anders die Zwolle-Amersfoort wil doen. En in de praktijk ging dat tot nu toe altijd zo dat de trein uit Groningen op spoor 1b of 14 binnenkomt en de trein uit Deventer op spoor 5. Met alle gezeik van dien als iedereen van de ene naar de andere trein en omgekeerd moet. Daarom heb ik me al diverse keren afgevraagd of de trein van Groningen niet gewoon direct naar Deventer zou kunnen doorrijden. Nou, ja dus.Op maandag 25 oktober 2010 21:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, want voor deze groep zou je een cross-platform op Zwolle kunnen zetten.
Naast wat Greavy zegt is het ook nog dat je waarschijnlijk via Deventer naar Utrecht moet vanuit Zwolle.
quote:Reizigers tussen Amersfoort en Zwolle en verder worden geadviseerd via Deventer om te reizen.Op maandag 25 oktober 2010 21:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar dan zou logisch zijn dat er in Zwolle geknipt wordt, niet in Arnhem. Maar Greavy legt dus al uit wat ik bedoelde.
[..]
Dat is natuurlijk onzin, want voor deze groep zou je een cross-platform op Zwolle kunnen zetten.
Naast wat Greavy zegt is het ook nog dat je waarschijnlijk via Deventer naar Utrecht moet vanuit Zwolle.
quote:Dat zou wel om te gooien zijn lijkt mij.Op maandag 25 oktober 2010 21:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moeten die via Deventer. Net als iedereen anders die Zwolle-Amersfoort wil doen. En in de praktijk ging dat tot nu toe altijd zo dat de trein uit Groningen op spoor 1b of 14 binnenkomt en de trein uit Deventer op spoor 5. Met alle gezeik van dien als iedereen van de ene naar de andere trein en omgekeerd moet. Daarom heb ik me al diverse keren afgevraagd of de trein van Groningen niet gewoon direct naar Deventer zou kunnen doorrijden. Nou, ja dus.
Maar kan best dat ze ook andere redenen hebben.
quote:Deventer heeft momenteel toch drie perronsporen?Op maandag 25 oktober 2010 22:13 schreef greavy het volgende:
Deventer heeft niet genoeg capaciteit met 2 perronsporen om kerende treinen (serie 2800 keert er nu al 1x / uur) + 3600 + NoordOost kwijt te kunnen
quote:Excuseert u mij. Er is een "nood"perron, metalen constructie over een bestaand spoor gezet: Je ziet de rails eronder nog lopen, als je oplet.Op maandag 25 oktober 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Deventer heeft momenteel toch drie perronsporen?
quote:Je krijgt dan per uur 5 kopmakende treinen, plus nog 6 doorgaande. Dat past niet met maar 3 perronsporen.Op maandag 25 oktober 2010 22:13 schreef greavy het volgende:
Deventer heeft niet genoeg capaciteit met 2 perronsporen om kerende treinen (serie 2800 keert er nu al 1x / uur) + 3600 + NoordOost kwijt te kunnen
quote:Je moet je er niet uit proberen te draaien. Deventer heeft momenteel drie perronsporen. En wordt dat derde spoor niet standaard gebruikt voor de 2800?Op maandag 25 oktober 2010 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Excuseert u mij. Er is een "nood"perron, metalen constructie over een bestaand spoor gezet: Je ziet de rails eronder nog lopen, als je oplet.
Dat spoor wordt echter niet standaard gebruikt. Maar dan kom je alsnog in de knel.
quote:Da's een leuke puzzel. Kopmaken = 5 minuten, doorgaand = 2 minuten. Moet passen.Op maandag 25 oktober 2010 22:21 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Je krijgt dan per uur 5 kopmakende treinen, plus nog 6 doorgaande. Dat past niet met maar 3 perronsporen.
quote:Ik had het dan ook over de situatie als Zwolle-Amersfoort eruit ligt, en dus iedereen die tussen de Randstad en het Noorden reist, via Deventer moet omreizen. Alleen die situatie.Op maandag 25 oktober 2010 22:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat zou wel om te gooien zijn lijkt mij.
En dat de trein uit Groningen niet doorrijdt naar Deventer is natuurlijk omdat de randstad veel essentieler is.
Alleen Deventer kan natuurlijk niet omdat de capaciteit daar hoogstwaarschijnlijk te laag zou zijn voor 2 kerende treinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |