quote:De NS die zijn eigen intercities elkaar laat neuken omdat je anders een boemel van Veolia niet kunt halenOp zondag 24 oktober 2010 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
De NS zegt dan dat je andere overstappen niet kunt halenLaat mij niet lachen
quote:Jezus WTFOp zondag 24 oktober 2010 21:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Stonden wij op Mariënberg, staat er een man in het beeld die naar de Plan U keek. Hij wachtte op de stoptrein naar Emmen. Zegt zo'n gast bij ons: "GA UIT ONS BEELD VUILE KLOTELIJER OF VAL DOOD NEER BEELDVERPESTER OF MOET IK NAAR JE TOEKOME." De organisatie sprak die gast bij ons toen aan, en daarna hield ie zich verdacht rustig
quote:Op zondag 24 oktober 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jezus WTF![]()
Die mag wel gewoon de rest van de excursie de toegang tot de trein ontzegd worden ja.
[ afbeelding ]
quote:oh hmm
quote:uitputtingsslag of uitdaging?Op zondag 24 oktober 2010 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh hmm
dat gaat meteen al een uitputtingsslag worden. Ik neem aan dat er in ieder geval Groningen, Haarlem en Valkenburg in moeten?
quote:Kijk het moet wel een beetje te doen zijn. Je bent met een groepje, mensen moeten overal vandaan komen, en savonds ook nog naar huis kunnen.
quote:Samen met de 140/1600/1700 - 500/700 ja.Op zondag 24 oktober 2010 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, dat de 800 en de 1900 niet standaard op elkaar wachten. Is toch één van de meest gebruikte overstaps van het land zowat.
quote:Kerkrade-Vlissingen is al ruim 3u40 en je moet er 4x voor overstappen.Op zondag 24 oktober 2010 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk het moet wel een beetje te doen zijn. Je bent met een groepje, mensen moeten overal vandaan komen, en savonds ook nog naar huis kunnen.
Maar in principe is het mogelijk om Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den helder - Nieuweschans - Utrecht te doen binnen 1 dienstregelingsdag ja. Of je er blij van wordt is een ander verhaal, maar het zou kunnen
quote:ja en de 3600 x 800 @ htOp zondag 24 oktober 2010 22:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Samen met de 140/1600/1700 - 500/700 ja.
quote:Als je door de week gaat kan je naturlijk al om een uur of 6 weg uit Ut heOp zondag 24 oktober 2010 22:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Kerkrade-Vlissingen is al ruim 3u40 en je moet er 4x voor overstappen.
Als je 10:08 uit Utrecht ri. Kerkrade doet ben je pas om 16:08 in Vlissingen.
Het moet wat in de regio liggen, en niet om 6:50 uit Utrecht vertrekken (niet voor mij een probleem, maar voor de meesten wel denk ik)
quote:Ja, dat kan ook in het weekend volgens mij hoor. Maar ik denk dat velen dat qua tijd met hun eerste trein enzo ook niet redden. Ik kan om 6:41 op Utrecht zijn 's ochtends.Op zondag 24 oktober 2010 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je door de week gaat kan je naturlijk al om een uur of 6 weg uit Ut he
quote:vroegah altijd welOp zondag 24 oktober 2010 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Officieel gezien is dat niet eens een overstap
quote:Nu is het een knullig iets: Jij komt aan, aan de overzijde sluiten de deurenOp zondag 24 oktober 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vroegah altijd wel![]()
Toen er nog een 1200 met gehuurde M2 rijtuigen reed
quote:"ja maar volgens de planer is het geen overstap"Op zondag 24 oktober 2010 22:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Nu is het een knullig iets: Jij komt aan, aan de overzijde sluiten de deuren
quote:Oh ja, die dingen moeten echt lekker zijn. Nog nooit geprobeerd eigenlijk.Op zondag 24 oktober 2010 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ze staan hier in Zwitserland in de gietende regen trouwens op zondagochtend met een kraam vol, jawel, hete kastanjes bij het stationWTF moet dat om op te eten zijn??? Die kraampjes zien er wel uit alsof het gezellig is of zo
![]()
[ afbeelding ]
quote:Ja, dat is enorm klote. Daarom hoop ik dat de 800 +3 heeft zodat ik die aansluiting nog kan halen.
quote:Prorail is kutOp zondag 24 oktober 2010 22:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat is enorm klote. Daarom hoop ik dat de 800 +3 heeft zodat ik die aansluiting nog kan halen.
Helaas komt dat er in de praktijk vaak op neer dat de op tijd rijdende 3600 bij Vught vol in de ankers moet om voor een rood sein te wachten, zodat de vertraagde 800 Den Bosch binnen kan rijden. Vervolgens herhaalt het standaardpatroontje zich en zie je vanuit de 3600 alsnog de deuren van de 800 sluiten.
quote:Het niet halen van de overstap tussen de 3600 en 800 valt niet te verwijten aan een prorail verkeersleider of een NS conducteur. Er zit daar simpelweg een systeemfout in de dienstregeling die de NS/Prorail blijkbaar niet wenst op te lossen. Dat het personeel dan de achterlicht-aansluiting uitvoert zoals opgedragen door hogerhand, tsja.Op maandag 25 oktober 2010 00:01 schreef James1988 het volgende:
Meer specifiek: de verkeersleider die er op dat moment zit is een koekenbakker die niet goed doorheeft hoe hij het voor de reizigers beter kan maken.
quote:De laatste tijd hebben ze bij de TSP uitstappen ook zo'n trapladdertje mee.Op zondag 24 oktober 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uit![]()
De 114 is van het Spoorwegmuseum, je mag bijna verwachten dat die wel zo'n trappetje hebben. Uiteindelijk hebben ze bij de VSM in Beekbergen één leeg bierkrat geleend om de rest van de lijn wat makkelijker te maken. Alleen had dat bijna geen nut meer, iedereen kon er makkelijk inkomen na die uren 'oefening'
quote:Zo'n dingen hebben wij ook al eens gehad.Op zondag 24 oktober 2010 21:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Stonden wij op Mariënberg, staat er een man in het beeld die naar de Plan U keek. Hij wachtte op de stoptrein naar Emmen. Zegt zo'n gast bij ons: "GA UIT ONS BEELD VUILE KLOTELIJER OF VAL DOOD NEER BEELDVERPESTER OF MOET IK NAAR JE TOEKOME." De organisatie sprak die gast bij ons toen aan, en daarna hield ie zich verdacht rustig
quote:Ja, ik heb mee gedaan. Waar kan men de uitslag vinden? Op http://www.10jaarice.nl/ zie ik (nog) niets staan?Op maandag 25 oktober 2010 10:14 schreef Ireyon het volgende:
De uitslag van de 10 jaar ICE fotowedstrijd is ook bekend.. waren er hier nog mensen die meededen?
quote:Ik vermaak me ook kostelijk. En inderdaad wie maakt de volgende keer een videoverslag? Kunnen we daar dutchtrainman22 niet voor vragen. Mét zijn commentaar natuurlijk.Op maandag 25 oktober 2010 10:52 schreef von_Preussen het volgende:
Het is natuurlijk heel slecht van mij om te zeggen, maar stiekem amuseer ik mij kostelijk over die verhalen van de excursie's met een groep mensen die wat "apart" zijn.
Hang een paar camera's in die treinen en je hebt na Big Brother, de Gouden Kooi en Oh Oh Cherso het volgende kijkcijferkanon te pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |