quote:Whehe, da's nog jong vergeleken met het publiek bij het Railtheater waar ik laatst was.Op zondag 24 oktober 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke taferelen zie je in NL ook hoor TF. Alleen regelt de NVBS er dan wel meestal een huishoudtrapje bij. Overigens nog steeds halsbrekende toeren voor het gemiddeld 65+ jarige publiek, maar dat terzijde.
quote:Ja, ik was er niet. Oh, en ik had gezegd dat ik niet mee ging.Op zondag 24 oktober 2010 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
die poll waaar jij niet in gestemd hebt jeweetz
quote:Goed zo. Dan kunnen we nu onder de WEL boeiende mensen gaan vragen waar de ronde dan ongeveer heen zou moetenOp zondag 24 oktober 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, ik was er niet. Oh, en ik had gezegd dat ik niet mee ging.
quote:Een rondje om de kerk?Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo. Dan kunnen we nu onder de WEL boeiende mensen gaan vragen waar de ronde dan ongeveer heen zou moeten
quote:Hoe veel nog?Op zondag 24 oktober 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen we deze pagina even vol trappen? Ze vinden het steeds weer opnieuw laden van die 35 foto's niet zo tof hier
quote:Ja, vet verneukt is dat. Wel een beetje je eigen schuld, die aansluiting in Maastricht moet je NOOIT gokken. Gewoon een half uur eerder pakken. Heb je daar ook ff de tijd om de beentjes te strekken, lekker even te toiletteren en proviand in te slaan. Tussen 2 ritten van meer dan 2 uur in geen overbodige luxe (oh ja die overstap in luik tel ik dan even niet mee)Op zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Mooie foto's inderdaad. Bij ons was het dan iets beter geregeld, bij een brug werd er voorbij (of ervoor) gestopt om de mensen te lossen, en werd dan terug / vooruit gereden naar zijn plaats voor de foto.Op zondag 24 oktober 2010 20:48 schreef trainfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is zo'n foto, zowel links en rechts van de 44 zit een tamelijk steile afgrond.
Je moet dan eerst nog uit de trein kruipen, tot op het ballastbed, dan moet je nog zorgen dat je niet naar beneden glijdt en naar de voorkant lopen. De foto is gemaakt op L132 (tussen Walcourt en Mariembourg), het plaatsje heeft de bijnaam 'Le Canyon'.
[ afbeelding ]
Nog zo eentje, hier moesten we uit de trein terwijl deze nog op de brug stond. Je moet weer uit de rijtuigen springen, zonder trapje..
De wagons staan al tamelijk hoog, reken daar dan nog eens de hoogte van het ballastbed en de rails bij.
[ afbeelding ]
...Zonder woorden...
quote:En dat allemaal omdat treinen uit de randstad oh-zoveel belangrijker zijn dan treinen uit de provincie. Echt, het is niet op 2 handen te tellen hoe vaak ik in de IC naar Venlo moest wachten op de vertraagde IC naar Maastricht, waarna diezelfde IC naar Maastricht in Ehv niet even 5 minuten wacht op de IC naar Venlo, die nota bene dankzij de IC naar Maastricht 5 minuten vertraging heeft opgelopen. KutrandstadprioriteitenOp zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uitOp zondag 24 oktober 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke taferelen zie je in NL ook hoor TF. Alleen regelt de NVBS er dan wel meestal een huishoudtrapje bij. Overigens nog steeds halsbrekende toeren voor het gemiddeld 65+ jarige publiek, maar dat terzijde.
quote:Gewoon twee uur wachten in Luxemburg zou ik doenOp zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Overstap tussen serie 800 en 1900 blijven maximaal 2-3 minuten bij vertraging wachten, daarna niet meer. Anders komen ze in de knel verderop. Als je geluk hebt is het 5 minuten...Op zondag 24 oktober 2010 21:43 schreef V2 het volgende:
Mja ik dacht dat dit zo'n 'gegarandeerde' cross-platform-overstap was. Achteraf idd wel stom dat ik daar niet wat meer speling heb genomen. Ach, terug kan het nauwelijks mis lopen, dan stap ik namelijk in Luxemburg direct in de trein naar Luik.
quote:In de trein blijven levert soms ook leuke plaatjes op hoorOp zondag 24 oktober 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uit![]()
quote:"verderop"?Op zondag 24 oktober 2010 21:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Overstap tussen serie 800 en 1900 blijven maximaal 2-3 minuten bij vertraging wachten, daarna niet meer. Anders komen ze in de knel verderop. Als je geluk hebt is het 5 minuten...
quote:Zeker. Uitstappen heeft niet altijd zijn voordeel. Vooral niet als het een 'ikke-ikke-ikke eerst en dan mag jij later wel eens als wij al weg rijden'-instelling hebben. Daar heb ik een godverzegende bloedhekel aan. En dan staan ze vreemd te kijken dat ik HUN VERROT SCHELD als ze voor mijn camera gaan lopen. Achterlijke mensen soms ookOp zondag 24 oktober 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de trein blijven levert soms ook leuke plaatjes op hoor![]()
[ afbeelding ]
quote:Ik hoor het al, het was een gezellige boelOp zondag 24 oktober 2010 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker. Uitstappen heeft niet altijd zijn voordeel. Vooral niet als het een 'ikke-ikke-ikke eerst en dan mag jij later wel eens als wij al weg rijden'-instelling hebben. Daar heb ik een godverzegende bloedhekel aan. En dan staan ze vreemd te kijken dat ik HUN VERROT SCHELD als ze voor mijn camera gaan lopen. Achterlijke mensen soms ook
quote:De NS zegt dan dat je andere overstappen niet kunt halenOp zondag 24 oktober 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"verderop"?
Plan dan wat ruimer tijd in voor het splitsen in SIttard en er is niets aan de hand. Het is in Venlo ook niet alsof er daar iets gigantisch mis gaat als die trein er niet BANG on time is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |