quote:Die cookies hebben ze idd. niet bij de AH. Tropical dingen wel. Weet de exacte benaming ff niet, maar liggen iig naast de chococookiesOp vrijdag 22 oktober 2010 17:09 schreef Crientj het volgende:
Ze mogen die dingen ook wel bij een normale ah verkopen.Of binnenkort weer in de aanbieding gaan, dan haal ik dr ook weer eentje.
He verdorie, nu heb ik zin in een 714. (Plu code voor zo'n trip. choc cookie ;D)
quote:(uit hetzelfde topic op Somda)Ook deze is verre van af. Ook hier moet nog de nodige uurtjes aan gesleuteld worden voordat men er zelfstandig mee kan rijden. Meer zeg ik niet over dat treinstel.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 18:36 schreef Stokstaart het volgende:
Spelen jullie ook treinsimulators op de pc ?
quote:Aight een classic
quote:Wat is er mis met die FrecciaRossa? Ik vind de hogesnelheidstreinen in Italië echt prima!Op vrijdag 22 oktober 2010 18:52 schreef Ireyon het volgende:
Toch blijft het een raar verhaal hoor.. De FrecciaRossa treinen doen het voor zover ik weet prima. Goed, het onderstel is nog brakker dan dat van een ICRm rijtuig maar rijden met 300km/h doet-ie zonder moeite.
quote:Ja, hier Railworks via Steam. En vroeger veel Transport Tycoon, MSTS, Locomotion.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aight een classic
Maar geen Railsimulator 2 , Railworks of Trainz 2010 ?
quote:Dat zeg ik tochOp vrijdag 22 oktober 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat is er mis met die FrecciaRossa? Ik vind de hogesnelheidstreinen in Italië echt prima!
quote:Oh ja.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Alleen dat onderstel vond ik nogal lawaai maken, maar dat kan ook komen omdat we vooral door het 80km aan tunnels HSL-traject tussen Bologna en Firenze reden.
quote:Lievelieve schat. Het ging hier om Emmen. Emmen Centraal zo je wilOp vrijdag 22 oktober 2010 15:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Lastig? Alles maar zo makkelijk mogelijk.
Dr zit een wisselautomaat ergens op CS, zelfs een wisselkantoor. Maar wat doet iedereen, bij ons vragen of ze net dat 10tje kunnen wisselen in muntgeld. Euh nee, mogen wij niet.
Gaan ze vragen bij een collega, mag ik dit wisselen voor de koffieautomaat? Dat zijn wij verplicht, terwijl ze dan keihard naar buiten lopen.
quote:Een mod van OHIH die je mailt over je taalgebruik op FOK!?Op vrijdag 22 oktober 2010 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat een mod van OHIH mij mailt over het vogelbekdier en de stofhappers die wortel staan te schieten. Het gaat over het wanproduct van AnsaldoTilburg
quote:PSM post op OHIH WheheheheheOp vrijdag 22 oktober 2010 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een mod van OHIH die je mailt over je taalgebruik op FOK!?
quote:Neuh, heb daar voor het eerst sinds lange tijd eens gereageerdOp vrijdag 22 oktober 2010 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een mod van OHIH die je mailt over je taalgebruik op FOK!?
quote:Je reactie was: "Sterf, en ga er ook aan dood."?Op vrijdag 22 oktober 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen ik me voor het eerst sinds de stone age weer eens melldde had ik wel meteen een PM van "Leuk dat je weer meedoet. Maar we gaat het anders doen. Je moet je aan dit en dat en dat en dat houden en dat en dat willen we niet zie hier. Groetjes, Jablan"
Needless to say:
quote:Mijn reactie schitterde in afwezigheid jaOp vrijdag 22 oktober 2010 20:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je reactie was: "Sterf, en ga er ook aan dood."?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen ik me voor het eerst sinds de stone age weer eens melldde had ik wel meteen een PM van "Leuk dat je weer meedoet. Maar we gaat het anders doen. Je moet je aan dit en dat en dat en dat houden en dat en dat willen we niet zie hier. Groetjes, Jablan"
Needless to say:
quote:Laten we iedere gewagmaking van ook maar het bestaan van OHIH hier vanaf nu vermijden, okee?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]Wat is dat dan voor kansloosheid?
Ohja, op OHIH wordt het kennelijk ook niet op prijs gesteld als er gehoopt/gezinspeeld wordt op een faillissement van HSA.
quote:Ik had vandaag ook meer een boot- dan een treindagjeOp vrijdag 22 oktober 2010 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Moet binnenkort maar weer eens een treinreisje maken, want het echte kilometerknallen is voor mij helaas al weer enige tijd geleden.
quote:De bordjes houden vooralsnog niet echt over,maar als ik kijk wat ik gedaan heb mag k niet ontevreden zijn. Ik denk dat er wel een mooie reportage uit zal komen rollen uiteindelijkOp vrijdag 22 oktober 2010 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Ben trouwens benieuwd met wat voor fotoreportage je op de proppen komt Fles
quote:Ik zat in de "Pimpel" van 10.24u uit Amersfoort. Die ging gewoon naar Schiphol als enige (intercity)trein.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:02 schreef Peterselieman het volgende:
[Upd] Lijk gevonden in Schipholtunnel
En weer een grote vertraging op het spoor
quote:AbsoluutOp vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Daardoor heeft/had het wel een heerlijk rustige loop.
quote:Dat zijn tenminste echte treinen. Degelijk zwaar materieel.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
in kilogrammen per zitplaats het zwaarste railmat ooit gebouwd![]()
quote:*stilOp vrijdag 22 oktober 2010 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Absoluuten gecombineerd met het gejank van de motoren...
quote:Allemaal inferieur aan de mogelijkheden van transport tycoon. Je kan nu zelfs met open-source op windows 7, mac etc. multiplayen online. Zelfs enkele huidige pc's kunnen het spel soms niet aan. Zie ook Transport Tycoon / OpenTTD #33Op vrijdag 22 oktober 2010 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aight een classic
Maar geen Railsimulator 2 , Railworks of Trainz 2010 ?
quote:Wel als je een favoriet moet kiezenOp vrijdag 22 oktober 2010 23:53 schreef Duvel het volgende:
Je kunt Open TTD toch niet vergelijken met Railworks?
quote:Het ging over de *mogelijkheden*!Op zaterdag 23 oktober 2010 01:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Wel als je een favoriet moet kiezen
quote:Als je MSTS leuk vindt, kan ik zeker Railworks of Rail Simulator aanraden. Niet zoveel Nederlands, maar wel mooiere scenery.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik speel voornamelijk Locomotion, MSTS en de Post T-spellen.
quote:SLT is zwaarder, per strekkende meter, dan Plan VOp vrijdag 22 oktober 2010 22:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat zijn tenminste echte treinen. Degelijk zwaar materieel.
In schril contrast met SLT waar ik vandaag voor het eerst in heb gereisd. Een klein stukje van Duivendrecht naar Amsterdam Centraal.
quote:Maar lang niet zo robuust en betrouwbaar.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:22 schreef V2 het volgende:
SLT is zwaarder, per strekkende meter, dan Plan V
quote:MSTS is toch ook al vrij oud inmiddels? Tijdje niet meer geupdate, dacht ik.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je MSTS leuk vindt, kan ik zeker Railworks of Rail Simulator aanraden. Niet zoveel Nederlands, maar wel mooiere scenery.
quote:Wij zijn ook een reizigerskiosk, maar verkopen ook kaartjes. We zijn een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. De meest uitgebreide vorm die er is.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:49 schreef Zyron het volgende:
[..]
Wij in Emmen zijn reizigerskiosk, doen dus niets met kaartjes (dat doet een servicepunt iets verder op tijdens kantooruren en dus niet in het weekend). Al die lui bij ons janken om te wisselen, maar doen we niet. Kleingeld hebben we nodig voor de klanten.
quote:En in Almelo ;oOp zaterdag 23 oktober 2010 13:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Wij zijn ook een reizigerskiosk, maar verkopen ook kaartjes. We zijn een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. De meest uitgebreide vorm die er is.Voor zover ik weet zit zoiets alleen ook in Tiel.
Bij ons wordt ook veel gevraagd te wisselen, maar dan zeg ik dat ze een kaartje bij mij kunnen kopen. Alleen nu met de OV-chipkaart... Daar kunnen wij niks mee, dus moet iedereen daarvoor naar de kaartautomaat.
Laatst deed onze kaartjesprinter het niet en toen mochten we ook niet wisselen. Heel leuk... Maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon hun pinpas meenemen als ze met de trein gaan...
quote:Zutphen heeft toch een losse kaartverkoop en een Smullers? Almelo weet ik niet, want daar kom ik nooit.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En in Zutphen ook volgens mij!
quote:Apeldoorn ook.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En in Zutphen ook volgens mij!
quote:Gaat het ook nog om een specifieke bedrijfsnaam etc.?Op zaterdag 23 oktober 2010 17:38 schreef KapiteinT het volgende:
Ja kaartjes verkopen in een Kiosk is niet zo bijzonder. Ik heb het over een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. Dus uitgebreid assortiment (wenskaarten, bloemen, paraplu's, etc), de verkoop van snacks (kroketten e.d.) en daarbij dus kaartverkoop. Op de meeste stations is dit onderverdeeld in losse winkels.
quote:Foutje bij het intypen?Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi
Oorzaak
werk aan het spoor
Verwachting
zaterdag 23 en zondag 24 oktober
Reisadvies
Ga eerder op reis vanaf Schiphol
InterCity Brussel Amsterdam Centraal-Antwerpen Centraal-Brussel Zuid/Midi vertrekt enkele minuten eerder uit Amsterdam Centraal, rijdt via een andere route en stopt daardoor niet in Schiphol
bovendien komen de treinen uit Belgie naar Amsterdam ongeveer een kwartier later aan in Amsterdam Centraal
reizigers van/naar Schiphol reizen het beste via Amsterdam Centraal. Ga vanaf Schiphol tenminste drie kwartier eerder op reis
InterCity Brussel Amsterdam Centraal-Antwerpen Centraal-Brussel Zuid/Midi vertrekt enkele minuten eerder uit Amsterdam Centraal, rijdt via een andere route en stopt daardoor niet in Schiphol
bovendien komen de treinen uit Belgie naar Amsterdam ongeveer een kwartier later aan in Amsterdam Centraal
reizigers van/naar Schiphol reizen het beste via Amsterdam Centraal. Ga vanaf Schiphol tenminste drie kwartier eerder op reis
reis tussen Heerlen en Kerkrade Centrum met de Veolia-bus
quote:Nee, maar er staat boven het logo op de winkel wel 'Snack' en 'Tickets'.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Gaat het ook nog om een specifieke bedrijfsnaam etc.?
quote:http://www.b-rail.be/php/(...)view&catid=0&id=1475TREINVERKEER ONDERBROKEN OP NEDERLAND NET
23/10/2010
Door incidenten op buitenlandse netten, in het station van LEIDEN is het treinverkeer vertraagd. Vertrakkingen tot 30 minuten mogelijk.
Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen.
Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
quote:WTF is een "vertrakking"?Op zaterdag 23 oktober 2010 20:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.b-rail.be/php/(...)view&catid=0&id=1475
Toch lief dat Infrabel er alles aan doet om bij Station LEIDEN de treindienst te hervatten
quote:Google zegt: Did you mean: vertraging
quote:Die zijn rap met indexeren!Op zaterdag 23 oktober 2010 20:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Google zegt: Did you mean: vertraging
En dit topic komt gelijk naar voren als zoekresultaat.
quote:Is de Benelux-dienst die er last van heeft. Vandaar.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.b-rail.be/php/(...)view&catid=0&id=1475
Toch lief dat Infrabel er alles aan doet om bij Station LEIDEN de treindienst te hervatten
quote:Excuzelement, wij zijn NFK. - in de war -Op zaterdag 23 oktober 2010 13:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Wij zijn ook een reizigerskiosk, maar verkopen ook kaartjes. We zijn een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. De meest uitgebreide vorm die er is.Voor zover ik weet zit zoiets alleen ook in Tiel.
Bij ons wordt ook veel gevraagd te wisselen, maar dan zeg ik dat ze een kaartje bij mij kunnen kopen. Alleen nu met de OV-chipkaart... Daar kunnen wij niks mee, dus moet iedereen daarvoor naar de kaartautomaat.
Laatst deed onze kaartjesprinter het niet en toen mochten we ook niet wisselen. Heel leuk... Maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon hun pinpas meenemen als ze met de trein gaan...
quote:Een splitsing wordt hier wel eens een vertakking genoemd.
quote:Ja, vertakking is nog wel Nederlands.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:51 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Een splitsing wordt hier wel eens een vertakking genoemd.
Dus daar waar een lijn weggaat van een andere lijn zeggen we: de lijn takt af.
Oh damned, verkeerd gelezen.
Vertrakking, nee dat ken ik niet...
quote:Ja leuk was dat. Mijn ouders gingen vandaag (voor het eerst) met de trein op vakantie. Rijdt de Benelux niet en hebben ze de Eurostar vanaf Brussel-Zuid gemist. Uiteindelijk zijn ze bijna 4 uur te laat in Brussel aangekomen, maar ze hebben wel een eerste klas ticket gekregen als goedkoper.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:08 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Is de Benelux-dienst die er last van heeft. Vandaar.
quote:Omdat het merendeel van die automaten op hoofddorp je pinpas toch niet kunnen lezen.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:39 schreef KapiteinT het volgende:
Uit het vorige topic:
Laatst deed onze kaartjesprinter het niet en toen mochten we ook niet wisselen. Heel leuk... Maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon hun pinpas meenemen als ze met de trein gaan...
quote:Spelen niet, 't is mijn werk...Op vrijdag 22 oktober 2010 18:36 schreef Stokstaart het volgende:
Spelen jullie ook treinsimulators op de pc ?
quote:Snap dat dan. Gewoon een Bels woord voor vervangend vervoer.Op zaterdag 23 oktober 2010 22:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, vertakking is nog wel Nederlands.
Vertrakking is Waalse vertraging?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Heb het ff snel maar redelijk precies geteld: 344 stuks
Voorop 3 locomotieven en achterop 2
quote:Oy! Ff kijken als ik er zin in heb. Morgen of zo.Op zondag 24 oktober 2010 18:21 schreef James1988 het volgende:
Er is nu ook een NS-applicatie voor Android beschikbaar! De naam is Reisplanner Xtra, en is te vinden in Android Market. Net even geïnstalleerd en lijkt goed te werken.
quote:Ben benieuwd wat je na een maandje heavy usage aan die SMS-"diensten" kwijt bentOp zondag 24 oktober 2010 18:21 schreef James1988 het volgende:
Er is nu ook een NS-applicatie voor Android beschikbaar! De naam is Reisplanner Xtra, en is te vinden in Android Market. Net even geïnstalleerd en lijkt goed te werken.
quote:Daar betaal je dan die 50 cent voor of wat is hetOp zondag 24 oktober 2010 18:30 schreef Ireyon het volgende:
Die sms diensten slaan sowieso nergens op. Dan krijg je een sms'je met "Er is een verstoring in uw geplande reis. Open Reisplanner Xtra voor meer informatie" en dan blijkt je trein met +1 vertrakt te zijn.
quote:136 wagons + 5 locsOp zondag 24 oktober 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Heb het ff snel maar redelijk precies geteld: 344 stuks
Voorop 3 locomotieven en achterop 2
quote:Ik kom uit op 342 excl. gastanks.Op zondag 24 oktober 2010 18:20 schreef greavy het volgende:
Heb het ff snel maar redelijk precies geteld: 344 stuks
Voorop 3 locomotieven en achterop 2
quote:In Sittard is het 'loket'/verkooppunt achter door in de AhtoGo. Personeel van de AH verkoopt daar ook gewoon die treinkaartjes.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:38 schreef KapiteinT het volgende:
Ja kaartjes verkopen in een Kiosk is niet zo bijzonder. Ik heb het over een snack reizigerskiosk met kaartverkoop. Dus uitgebreid assortiment (wenskaarten, bloemen, paraplu's, etc), de verkoop van snacks (kroketten e.d.) en daarbij dus kaartverkoop. Op de meeste stations is dit onderverdeeld in losse winkels.
quote:Ik speel soms MSTS, vooral Duits (gekocht) materieel van German Railroads!Op vrijdag 22 oktober 2010 18:36 schreef Stokstaart het volgende:
Spelen jullie ook treinsimulators op de pc ?
quote:De helft van de foto is asfaltOp zondag 24 oktober 2010 19:50 schreef greavy het volgende:
Plan U Excursie 16 Oktober
Vervolgens rechtstreeks naar Almelo voor het lijntje naar Dollegoor:
[ afbeelding ]
quote:Zet die edit eens terug. Die geeft namelijk precies aan wat er verkeerd is aan fotostops tijdens zo'n rit.
quote:Wat is er met die mensen mis dan? Kwamen ze weer op plekken waar ze niet mogen komen?Op zondag 24 oktober 2010 20:08 schreef Duvel het volgende:
Nou ja, eigenlijk geeft het vooral aan wat er met de mensen mis is...
quote:Wij vertrokken exact 9:00 in Amersfoort met een gezelschap van plusminus 100-120 man, alwaar wij door naar Nunspeet gingen. Een fotostop van welgeteld 8 minuten. Om dit goed te kunnen organiseren, was er een goede planning: Bij stilstand de trein uit, 2 man in een hesje legden een stuk touw van 3 meter uit, waar je achter mocht staan. Foto gemaakt? Aan de kant, want dan kon de volgende. Niet bij elkaar voor de camera staan.Op zondag 24 oktober 2010 19:59 schreef Socios het volgende:
Leuke fotoreportage, hoor! Dan ben je ook echt de hele dag op weg met Plan U? Nog ergens een `lange´ pauze of hoe gaat zo een excursie?
quote:Zie bovenstaand bericht, heb het uitgebreid.Op zondag 24 oktober 2010 20:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zet die edit eens terug. Die geeft namelijk precies aan wat er verkeerd is aan fotostops tijdens zo'n rit.
Nou ja, eigenlijk geeft het vooral aan wat er met de mensen mis is...
quote:Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto.Op zondag 24 oktober 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is er met die mensen mis dan? Kwamen ze weer op plekken waar ze niet mogen komen?
quote:Langs de hoofdbaan kwamen wij op legale plaatsen. Op de goederenlijn bij Hengelo, Almelo en de VSM-lijn mochten wij in het ballastbed lopen. Eigen risico, organisatie niet verantwoordelijk.Op zondag 24 oktober 2010 20:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is er met die mensen mis dan? Kwamen ze weer op plekken waar ze niet mogen komen?
quote:Heb je ze gezien, ja? Ik zag het een keer toen ik `De Kameel´ ging spotten in Dronrijp. De trein maakte daar ook een korte fotostop. Was inderdaad wel vermakelijk om te zien hoe `paniekerig´ sommige `leden van het gezelschapsvervoer´ zich `manoeuvreerde´ in die paar minuten. Tot rennen door weilanden aantoe.Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef Duvel het volgende:
Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto.
quote:Juist niet. Alleen de organisatie gaf 'bevelen' om het in goede banen te leiden. En wie het eerst bij de fotolijn was, was als eerst. Ieder had genoeg tijd, we hadden qua foto's geen tijd tekort. Er werd niet geschreeuwd, gerend of gevaarlijk gedrag vertoond.Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto.
quote:Ik zou daar alleen onherkenbaar tussen willen staan.Op zondag 24 oktober 2010 20:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb je ze gezien, ja? Ik zag het een keer toen ik `De Kameel´ ging spotten in Dronrijp. De trein maakte daar ook een korte fotostop. Was inderdaad wel vermakelijk om te zien hoe `paniekerig´ sommige `leden van het gezelschapsvervoer´ zich `manoeuvreerde´ in die paar minuten. Tot rennen door weilanden aantoe.
quote:Dat zou nog wel een reden zijn om eens met een groepje mee te gaan idd. In je eentje moet je er gewoon niet aan beginnen. Wil je eens een leuke groothoek-opname maken als iedereen eindelijk bijna opgedonderd is, staat er zo'n zwakzinnige van een jaar of 50 met een veel te dure camera te schreeuwen "HEE GA WEG MAN JE KEN TOCH ZOOMEN!!Op zondag 24 oktober 2010 20:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geschreeuw, eigen foto eerst, onbehouwen gedrag. Het observeren van die lui is bijna leuker dan de foto.
quote:Welnee, is prima zo.Op zondag 24 oktober 2010 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh en 35 foto's vind ik toch wat overdreven hoor Greavy. De gouden regel zegt 10. Zeker als het allemaal foto's van dezelfde trein zijn.
quote:Wel mooie foto's BTW.Op zondag 24 oktober 2010 20:48 schreef trainfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is zo'n foto, zowel links en rechts van de 44 zit een tamelijk steile afgrond.
Je moet dan eerst nog uit de trein kruipen, tot op het ballastbed, dan moet je nog zorgen dat je niet naar beneden glijdt en naar de voorkant lopen. De foto is gemaakt op L132 (tussen Walcourt en Mariembourg), het plaatsje heeft de bijnaam 'Le Canyon'.
[ afbeelding ]
Nog zo eentje, hier moesten we uit de trein terwijl deze nog op de brug stond. Je moet weer uit de rijtuigen springen, zonder trapje..
De wagons staan al tamelijk hoog, reken daar dan nog eens de hoogte van het ballastbed en de rails bij.
[ afbeelding ]
...Zonder woorden...
quote:Whehe, da's nog jong vergeleken met het publiek bij het Railtheater waar ik laatst was.Op zondag 24 oktober 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke taferelen zie je in NL ook hoor TF. Alleen regelt de NVBS er dan wel meestal een huishoudtrapje bij. Overigens nog steeds halsbrekende toeren voor het gemiddeld 65+ jarige publiek, maar dat terzijde.
quote:Ja, ik was er niet. Oh, en ik had gezegd dat ik niet mee ging.Op zondag 24 oktober 2010 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
die poll waaar jij niet in gestemd hebt jeweetz
quote:Goed zo. Dan kunnen we nu onder de WEL boeiende mensen gaan vragen waar de ronde dan ongeveer heen zou moetenOp zondag 24 oktober 2010 21:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, ik was er niet. Oh, en ik had gezegd dat ik niet mee ging.
quote:Een rondje om de kerk?Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed zo. Dan kunnen we nu onder de WEL boeiende mensen gaan vragen waar de ronde dan ongeveer heen zou moeten
quote:Hoe veel nog?Op zondag 24 oktober 2010 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
kunnen we deze pagina even vol trappen? Ze vinden het steeds weer opnieuw laden van die 35 foto's niet zo tof hier
quote:Ja, vet verneukt is dat. Wel een beetje je eigen schuld, die aansluiting in Maastricht moet je NOOIT gokken. Gewoon een half uur eerder pakken. Heb je daar ook ff de tijd om de beentjes te strekken, lekker even te toiletteren en proviand in te slaan. Tussen 2 ritten van meer dan 2 uur in geen overbodige luxe (oh ja die overstap in luik tel ik dan even niet mee)Op zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Mooie foto's inderdaad. Bij ons was het dan iets beter geregeld, bij een brug werd er voorbij (of ervoor) gestopt om de mensen te lossen, en werd dan terug / vooruit gereden naar zijn plaats voor de foto.Op zondag 24 oktober 2010 20:48 schreef trainfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is zo'n foto, zowel links en rechts van de 44 zit een tamelijk steile afgrond.
Je moet dan eerst nog uit de trein kruipen, tot op het ballastbed, dan moet je nog zorgen dat je niet naar beneden glijdt en naar de voorkant lopen. De foto is gemaakt op L132 (tussen Walcourt en Mariembourg), het plaatsje heeft de bijnaam 'Le Canyon'.
[ afbeelding ]
Nog zo eentje, hier moesten we uit de trein terwijl deze nog op de brug stond. Je moet weer uit de rijtuigen springen, zonder trapje..
De wagons staan al tamelijk hoog, reken daar dan nog eens de hoogte van het ballastbed en de rails bij.
[ afbeelding ]
...Zonder woorden...
quote:En dat allemaal omdat treinen uit de randstad oh-zoveel belangrijker zijn dan treinen uit de provincie. Echt, het is niet op 2 handen te tellen hoe vaak ik in de IC naar Venlo moest wachten op de vertraagde IC naar Maastricht, waarna diezelfde IC naar Maastricht in Ehv niet even 5 minuten wacht op de IC naar Venlo, die nota bene dankzij de IC naar Maastricht 5 minuten vertraging heeft opgelopen. KutrandstadprioriteitenOp zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uitOp zondag 24 oktober 2010 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zulke taferelen zie je in NL ook hoor TF. Alleen regelt de NVBS er dan wel meestal een huishoudtrapje bij. Overigens nog steeds halsbrekende toeren voor het gemiddeld 65+ jarige publiek, maar dat terzijde.
quote:Gewoon twee uur wachten in Luxemburg zou ik doenOp zondag 24 oktober 2010 21:28 schreef V2 het volgende:
Zo, ik ben in Luxemburg aangekomen ... wat een drama. In Eindhoven miste ik net mijn aansluiting naar Maastricht, even wachten was wel fijn geweest. Toen zat ik dus al op +30, en vanaf Maastricht werd dat +60, omdat de trein naar Luik maar 1x per uur rijdt natuurlijk. In Luik kon ik dus ook niet de directe trein naar Luxemburg nemen, want die gaat maar 1x per twee uur, en om daar nou nog een uur voor te gaan wachten ... nee dankje. Dus ik op naar Namen, alwaar ik weer een aansluiting precies miste, dit keer dus de trein naar Luxemburg. Dus 1 uur mogen wachten op Namen, en ik zat op +120 ... had ik net zo goed in Luik kunnen wachten, en wél de leuke route kunnen rijdenMaar goed, ik ben wel aangekomen, uiteindelijk
quote:Overstap tussen serie 800 en 1900 blijven maximaal 2-3 minuten bij vertraging wachten, daarna niet meer. Anders komen ze in de knel verderop. Als je geluk hebt is het 5 minuten...Op zondag 24 oktober 2010 21:43 schreef V2 het volgende:
Mja ik dacht dat dit zo'n 'gegarandeerde' cross-platform-overstap was. Achteraf idd wel stom dat ik daar niet wat meer speling heb genomen. Ach, terug kan het nauwelijks mis lopen, dan stap ik namelijk in Luxemburg direct in de trein naar Luik.
quote:In de trein blijven levert soms ook leuke plaatjes op hoorOp zondag 24 oktober 2010 21:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Die hadden wij bijna niet, en waren zij er gingen zij er niet uit![]()
quote:"verderop"?Op zondag 24 oktober 2010 21:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Overstap tussen serie 800 en 1900 blijven maximaal 2-3 minuten bij vertraging wachten, daarna niet meer. Anders komen ze in de knel verderop. Als je geluk hebt is het 5 minuten...
quote:Zeker. Uitstappen heeft niet altijd zijn voordeel. Vooral niet als het een 'ikke-ikke-ikke eerst en dan mag jij later wel eens als wij al weg rijden'-instelling hebben. Daar heb ik een godverzegende bloedhekel aan. En dan staan ze vreemd te kijken dat ik HUN VERROT SCHELD als ze voor mijn camera gaan lopen. Achterlijke mensen soms ookOp zondag 24 oktober 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In de trein blijven levert soms ook leuke plaatjes op hoor![]()
[ afbeelding ]
quote:Ik hoor het al, het was een gezellige boelOp zondag 24 oktober 2010 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeker. Uitstappen heeft niet altijd zijn voordeel. Vooral niet als het een 'ikke-ikke-ikke eerst en dan mag jij later wel eens als wij al weg rijden'-instelling hebben. Daar heb ik een godverzegende bloedhekel aan. En dan staan ze vreemd te kijken dat ik HUN VERROT SCHELD als ze voor mijn camera gaan lopen. Achterlijke mensen soms ook
quote:De NS zegt dan dat je andere overstappen niet kunt halenOp zondag 24 oktober 2010 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"verderop"?
Plan dan wat ruimer tijd in voor het splitsen in SIttard en er is niets aan de hand. Het is in Venlo ook niet alsof er daar iets gigantisch mis gaat als die trein er niet BANG on time is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |