Watertornado | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:40 |
Welkom in alweer deel 265 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Crientj | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:44 |
Blub. | |
Duvel | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:45 |
![]() BTW: vanaf nu staat DDZ dus voor DD-Zeer-aan-de-ogen. | |
Watertornado | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:45 |
quote:Wanneer sta jij nu op Utrecht Centraal broodjes te verkopen bij de AH to go? Want ik was er gister en ik zag daar wel één vrouw bij de kassa met het hoogste kassanummer staan, maar ik had niet het idee dat jij het was. | |
Watertornado | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:46 |
quote:Ja, dit is nu al de derde keer vlak achter elkaar dat ik per ongeluk een topic sluit. Je moet toch wat bedenken? ![]() | |
Crientj | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:48 |
quote:Nou nee, ik had maandag kassa 6. Ook maar tot 19:00, morgen ben ik er van 07:00 / 14:00 uur weer. ![]() Zie fobo voor vergelijkingsmateriaall. Enige is dat mn haar in een staart zit, meer niet. ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:51 |
Deze foto lijkt beter dan de vorige, dat moet gezegd. | |
Crientj | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:53 |
quote:Die vorige is tig jaar oud. ![]() Huidige is vorige week gemaakt in de studio. | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:53 |
Wat zijn eigenlijk de eisen als je machinist wilt worden? Moet je daarvoor ook technisch zijn? Of krijg je een korte cursus en gaan met die banaan ![]() | |
Ireyon | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:54 |
't Begint echt een irritante reflex te worden om elke keer als er over Fobo's gesproken wordt automatisch bij vrouwen erop te klikken. | |
Watertornado | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:57 |
quote:Hm, ik was er denk ik rond 12 uur. Maargoed. De enige vrouw die ik zag heette geloof ik Annelies. Maargoed. Ik zal eens kijken of ik morgen langs kan komen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:04 |
Jaaaa 24.655 km dit jaar ![]() ![]() * Dr_Flash pilsje verdiend heeft ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:09 |
Waar-TT's. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:12 |
Boeiend die tt ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:12 |
![]() | |
Duvel | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:17 |
quote:Vroeger moest je technisch zijn, L/MTS of zo. Tegenwoordig is geloof ik VMBO genoeg. | |
Duvel | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:19 |
quote:Wat deed Watertornado dan in mijn fobo? ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:23 |
quote:Oke ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:31 |
quote:Twijfelen aan je mannelijkheid ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:37 |
quote:De Pimpel nemen dus? | |
James1988 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:53 |
Ik werd in 's-Hertogenbosch zojuist verrast met vervangend materieel naar Breda, er kwam namelijk een setje Plan V binnengereden op spoor 7. Oorspronkelijk stond er nog "Deurne" op de koersrol, maar dat wijzigde in Roosendaal. Eenmaal in de trein werd er nog omgeroepen dat het vervangend materieel is omdat de oorspronkelijke trein kapot is gegaan. Richting Deurne werd er een V'tje van het opstelterrein geplukt en geparkeerd op spoor 4b, iedereen die naar Deurne moet moest daarin gaan. Nostalgie. Dat wel. Heb al een jaar geen V'tje meer gezien... En terwijl mijn trein wegreed kwam op spoor 6 een ICMm-viertje binnen met 's-Bosch op het display. Ik denk dat dat de oorspronkelijke trein was. | |
James1988 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:14 |
quote:Zucht... pruts-Belgen. ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:22 |
Volgens treinreiziger.nl mogen de IC's in Nederland niet over de HSA. Dat klopt toch niet? | |
Ireyon | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:30 |
ICE via Roosendaal ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:32 |
quote:Dat waardeloze dwergstadje heeft al veel te veel treinen ![]() Het is maar goed dat de HSA dat belachelijke station maar eens goed op z'n plaats zet. | |
Peter | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:37 |
Dan kan de ICE ook via Den Haag blijven rijden ![]() Nieuwe int. verbinding ![]() Dahaag NS Hispeed ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:38 |
quote:Vanuit Weert? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:39 |
quote:Ik heb op het perron nog wel een eurocent gevonden ![]() En opgeraapt en meegenomen ![]() Want wie het kleine niet eert.... Juist DAAR kon ik niet anders, dat begrijp je ![]() | |
Ireyon | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:52 |
quote:Lol wat? 1x per uur een stoptrein in 2 verschillende richtingen en verder 2x per uur een IC naar Zwolle als hoogtepunt ![]() | |
James1988 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:55 |
Ohja, die kloteconcessie die HSA heeft. En die in het geniep nog snel even is gegund voordat dat door EU-regels verboden werd. Nouja, tegen 2013 is HSA waarschijnlijk toch failliet. Ze kunnen Amsterdam - Rotterdam niet eens fatsoenlijk bedienen met die bagger-Fyra. De Italiaanse treinen blijven ook alleen maar problemen geven en er zijn nog genoeg problemen rondom Breda. En hopelijk zorgt het nieuwe kabinet voor het laatste zetje richting de afgrond van zowel HSA als AnsaldoBreda. | |
Dr_Flash | dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:56 |
In de NS HiSPeed lounge kan je je toch gratis vol laten lopen? | |
Peterselieman | dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:16 |
quote:Als de trein maar ver genoeg omrijdt en je hem kunt stoppen wel | |
greavy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:38 |
quote:Ja, als het goed is wel ![]() | |
greavy | dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:40 |
quote:Morgen ben ik er denk ik ook. Even. Planning is om rond 6:40 aan te komen op Utrecht CS ![]() Weet nog niet wanneer ik rechtsomkeert maak naar Zwijndrecht, maar zal rond 1 á 2 uur worden. Moet ook ff Hoog Catharijne in. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 19-10-2010 21:51:09 ] | |
Crientj | dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:44 |
quote:Je hebt een mention. ;o | |
Dr_Flash | dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:33 |
quote:Praat ees nie zo raar ![]() | |
sander89 | woensdag 20 oktober 2010 @ 00:13 |
Hopelijk klopt het niet dat ICE als die naar Londen gaat rijden niet over de HSL Zuid mag: quote:Zal wel erg belachelijk zijn, maar wel erg tof dat in 2013 rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Londen zou kunnen gaan. Al zou het nog mooier geweest zijn als die al reedt tijdens de olympische Spelen van 2012 in Londen. ![]() Vanavond op Amersfoort Station was een uur lang chaos door een seinstoring, NS site melde de eerst 30 min er ook niks over. Gelukkig deed de wisselverwarming het wel, want het werd een beetje frisjes met 7 graden. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 00:14 |
Jullie met z'n allen om een wissel heen kleumen en zo ![]() SPOILER | |
bork | woensdag 20 oktober 2010 @ 01:57 |
![]() | |
Bitlord | woensdag 20 oktober 2010 @ 03:53 |
quote:Zolang DB geen reizigers vervoert die reizen tussen bijv. Asd en Rtd (dus binnenlands) is er geen probleem. | |
greavy | woensdag 20 oktober 2010 @ 04:17 |
Goedemorge! Over drie kwartier maar naar 't station/ Tis wel erg vroeg trouwens... | |
Crientj | woensdag 20 oktober 2010 @ 05:42 |
quote:En ik dacht vroeg wakker te zijn.. *gaapt | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:29 |
Whehe, PM van een mod op OHIH:quote: ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:32 |
quote:Wat gebeurt er als je terugschrijft dat ie een blinde mongool is? Ik vind het een achterlijke reactie. ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:34 |
Sowieso: SOMDA. Sowieso: OHIH. FOK! FTW! | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:37 |
FOK! en HGBTF ftw. Het Railways-forum op SkyScraperCity is soms ook nog wel leuk, al is het daar meer ontopic i.p.v. de slowchat die er hier soms is. 't is hier fantastiesch ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:42 |
quote:Voor lelijke mensen en autisten. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:55 |
quote:Skyscrapercity... Daar heb ik ook nog wel een account, meen ik. | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:56 |
quote:Ik ben niet lelijk en ook niet autistisch, tyvm ![]() ![]() Wat me trouwens wel opvalt op HGBTF is hoe bang men daar soms is voor veranderingen. Toegegeven, ik ben er ook niet altijd voorstander van, maar zelfs een relatief kleine verandering waar iedereen beter van wordt - denk aan een nieuwe vertrekprocedure waarbij men niet meer in de deuropening blijft wachten - wordt meteen afgefakkeld als niet nodig enzo ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:59 |
quote:Het eerste heb ik niet kunnen beoordelen, het tweede is objectief vast te stellen. quote:Dat zeg ik, autisten. | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:28 |
Lekker gefaal weer: ik zit in de trein van Den Bosch naar Utrecht van 9.08. Deze is stipt op tijd vertrokken uit Den Bosch en heeft tot aan Geldermalsen goed door kunnen rijden. Te Geldermalsen stopt hij ineens op een van de doorgaande sporen, blijft staan, en wordt er omgeroepen dat er moet worden gewacht op een trein die nog moet vertrekken naar Utrecht. Wat vertrekt er? Een Sprinter. Als de verkeersleiding de intercity eerst had laten gaan was er niks aan de hand geweest denk ik. Mijn trein op tijd, Sprinter hoogstens 3 minuten vertraging die nog ingelopen zou kunnen worden. Maar nee, eerst de sprinter, en daar de IC achteraan op een druk baanvak zonder inhaalmogelijkheden. ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:34 |
Domme trdl? | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:46 |
Dat denk ik wel ja. Ik zit nu tussen Houten en Utrecht Lunetten in, en het gaat met een slakkengangetje. Soms kan er doorgereden worden, maar bij Culemborg en Houten werd er rustig aan gedaan. Waarom is er geen prioriteit zoals in bijvoorbeeld Zwitserland? IC/IR gaat voor op stoptrein/S-Bahn/goederentrein. Waarom is dat in NL niet zo (vastgelegd in de spoorwegwet ofzo?) | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:48 |
quote:Tuurlijk is ie prioriteit er wel, maar ja: sukkels aan de knoppen...? ARI te dom? | |
Peterselieman | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:51 |
quote:Dat is wel erg triest zeg. Gelukkig is er hier wel de ruimte voor om het de naam te geven die je wilt ![]() | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 09:55 |
quote:"Dames en heren, zometeen komen we aan te Utrecht Centraal met een vertraging van ongeveer 15 minuten. Dit komt doordat we bij Geldermalsen voor een rood sein hebben gestaan en de treindienstleider besloot om de stoptrein naar Utrecht voor te laten gaan." Inmiddels staan we te wachten voor het inrijden van Utrecht Centraal, kennelijk geen spoor vrij. ![]() | |
Guppy | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:00 |
Ik heb een chococookie van Crientj ![]() | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:22 |
Ik ben op m'n werk ![]() ![]() Trein kwam binnen op spoor 15 in Utrecht, conducteur riep om dat hij net te horen had gekregen dat er eerder een wisselstoring is geweest tussen Utrecht en Amsterdam waar veel treinen nog last van hebben. Veel plusjes ook bij de actuele vertrektijden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:28 |
Utrecht centraal is 1 grote puinhoop. Dankzij 1 wisselstoring ergens richting asd. Heb nu de ic van 9.53 met +28 die van sp5 vertrok ipv 14. | |
Guppy | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:34 |
Ik was ook veels te laat ![]() ![]() | |
Ascendancy | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:36 |
Er wordt nu ook omgeleid via Hilversum. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:42 |
Ic van 10.10 naar den helder is opgeheven. Reizigers voor schiphol worden via asd gestuurd en dus idd via hilversum. Benieuwd of er vanmiddag weer normaal gedaan kan worden. Geen Crientj gezien trouwens ![]() | |
V2 | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:44 |
Ja het gaat weer lekker allemaal ![]() | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 10:44 |
Nee, ik ook niet! En ik was nog wel speciaal naar de AHToGo gelopen om appelsap te kopen. Sluit ik aan in de rij bij iemand waarvan ik dacht "Misschien is dat Crientj", staat er Janneke op d'r naamplaatje ![]() | |
TeringHenkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:38 |
quote:Ach, op Tweakers is het erger. Daar krijg je nog net geen 24hrs ban als je PrutsRail schrijft ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:45 |
quote:En als je het twee keer schrijft? Krijg je dan net geen 48 uurs ban? | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:51 |
Lekker belangrijk ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 11:55 |
quote:Krijg aids. Het halve godverdomme land ligt eruit en jullie komen aankakken met een metro naar de Bijlmer? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:01 |
quote:Voor zover ik weet niet hoor. Een goederentrein of stoptrein heeft immers ook voor z'n treinpad betaald, dus wie is ProRail om dan een IC voorrang te geven? ![]() Verder vraag ik me af wat er gisteren toch bij Den Bosch gebeurde. De trein richting Eindhoven waar ik in zat moest een kwartier wachten voor 'ie binnen kon rijden, zogenaamd omdat er geen spoor vrij was, maar bij binnenkomst waren alle zuidwaartse sporen vrij. ![]() Nou moet ik zeggen dat er wel zo'n V250 ergens geparkeerd stond, misschien dat die te veel negatieve energie uitstraalde ofzo? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:06 |
quote:Die prioriteit is er zeker wel. Dat begint met Koninklijk vervoer, dan supportersvervoer (die treinen moeten zo veel mogelijk blijven rijden), dan gevaarlijke stoffen, dan internationale treinen, zoiets. En stoptreinen komen als het goed is nog net voor leegmatjes dacht ik. Ziggy weet daar vast wel meer van ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:08 |
quote:Het is dan ook jammer dat de vogelbekdieren wegens incompetentie nog niet naar Italië teruggestuurd zijn. | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:13 |
quote:Dat was zeker rond 18.45? Dan kan het wel kloppen... op spoor 7 stond een intercity naar Roosendaal (vervangend materieel), op spoor 6 kwam de oorspronkelijke trein naar Roosendaal binnen (defect en eindigde daar) en de stoptrein naar Deurne werd binnengenomen op spoor 4b. Op 4a stond de IC naar Arnhem/Zwolle. Geen plek dus. quote:Mja, simpel: dat hele Fyra-project, wat gedoemd is te mislukken, moet hoe dan ook doorgezet worden ten koste van de reiziger. Ik denk dat NS Hispeed liever talloze proefritjes blijft rijden met die meuk in de hoop dat er soms een componentje wordt goedgekeurd, dan dat ze het retour afzender sturen en maar moeten hopen ooit hun geld nog eens terug te zien. Ik kan me voorstellen dat de zakken van NS Groep N.V. wel diep zijn, maar niet oneindig, en dat ze tegen HSA iets hebben gezegd als "Je regelt het maar, of we doeken de tent op" (niet dat dat gezegd is, maar het zou kunnen). | |
#ANONIEM | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:13 |
quote:O ja, ik zie het | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:14 |
quote:Kopieer maar even, voor de mensen die daar niet kunnen inloggen ![]() | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:19 |
quote:Grappig dat goederen hoger gerankt staat dan een Intercity. Enerzijds wel begrijpelijk (optrekken/afremmen duurt lang met die krengen) maar de reiziger in me voelt zich niet echt gewaardeerd zo ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:21 |
quote:Nee, het was de trein naar Maastricht die om 10:32 uit Eindhoven had moeten vertrekken. Maar gelukkig had ik wat speling genomen zodat ik nog steeds makkelijk de aansluiting in Venlo naar Duitsland haalde. Ik zag dat Eurobahn daar nu ook met van die moderne treinstellen totaan Venlo mag rijden, dus je hoeft niet meer in Kaldenkirchen over te stappen. Maar de omroep in de trein is echt slecht. Ten eerste wordt elk station twee keer omgeroepen. Ten tweede worden bij sommige stations voorvoegsels erbij bedacht (Nettetal-Breyell etc.) terwijl de stations simpelweg niet zo heten. En bij andere stations uit dezelfde fusiegemeente (Boisheim) dan weer niet. Maar dat brengt me bij het derde punt: verkeerde uitspraak. 'Boisheim' spreek je als 'Booshaim' uit. Niet als 'Boyshaim'. En ten vierde wordt er niet meer in het Nederlands omgeroepen, iets waartoe voorheen de machinist wel altijd een moedige poging waagde. Wat dat betreft doen ze het bijvoorbeeld op Dortmund-Enschede echt tien keer zo goed. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2010 12:23:41 ] | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:24 |
quote:Supporterstreinen vallen zeker onder goederen dan? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:26 |
quote:Welnee. Uitgaand internationaal, alleen stoppen de treinen altijd te vroeg ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 12:27 |
Dus ik op NS.nl nog even mijn ritje voor komende nacht checken, als nietsvermoedende reiziger die niet beter weet en zo ![]() ![]() quote: ![]() ![]() SPOILER | |
greavy | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:26 |
quote:Ik heb Crientj wel gezien ![]() Zij had mij alleen niet door in het begin ![]() En het was een teringbende op Utrecht vanmorgen: Defecte trein tussen Utrecht en Arnhem, geen treinverkeer mogelijk. Logistieke redenen Utrecht - Schiphol, 2x ipv 4x p/u een trein ri. Schiphol Wisselstoring Utrecht - Amsterdam, 2x ipv 4x p/u een trein ri. Amsterdam En roept de omroep om dat de trein (weet zo niet meer welke) omgeleid word via Hilversum, echter niet stopt te Hilversum. Reizigers voor Amsterdam Amstel stappen in Amsterdam Centraal over. En later was er ook nog een verstoring tussen Utrecht en Geldermalsen, gevolg: Minder treinen ![]() Vervolgens stond er een IRM defect op spoor 4, die daar een uur later nog stond ![]() De omroep meldde ook 'Wegens een onbekende verstoring is er momenteel beperkt treinverkeer tussen Utrecht en Amsterdam Centraal Station' Of: 'Wegens een defecte trein rijden er geen treinen richting Arnhem en Nijmegen', even later: 'De defecte trein rijdt weer, de eerstvolgende trein naar Arnhem en Nijmegen is de IC van .....' Vijf minuten later: 'De defecte trein tussen Utrecht en Ede-Wageningen is weer defect. Er is beperkt treinverkeer mogelijk richting Arnhem en Nijmegen' [ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 20-10-2010 15:50:08 ] | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:44 |
hoerezooi. En op ns.nl staat helemaal niks zowat ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:45 |
Er zal vast wel een lijstje met prioriteiten bestaan, maar dan niet in de regelgeving en handboeken van de treindienstleider. Ook in de opleiding wordt daar niets meer over gezegd. Je laat treinen gewoon op tijd rijden, ongeacht de soort, en gaat andere treinen niet vertragen vanwege een trein die niet op tijd rijdt. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 13:59 |
quote:Op papier is het leven eigenlijk best makkelijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:03 |
Op papier wel ja, maar in de praktijk kan blijken dat het toch handiger is om de licht vertraagde IC voorrang te geven om er zo voor te zorgen dat er elders geen opstoppingen ontstaan. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Of om een op tijd rijdende IC 10 minuten vast te houden om hem achter een vertraagde sprinter aan te gooien, zoals tussen Utrecht en De Haar wekelijks meerdere keren gebeurt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:08 |
http://ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart Dit is een mooie dag voor iedereen die eens het Rondje Nederland wil doen met uitsluitend vervangend busvervoer. | |
Socios | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:08 |
quote:Ook is die CNL op de tweede genoemde tijd niet in Köln Hbf maar in Bonn-Beuel. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:10 |
quote:Dan moeten ze betere algoritmes gaan gebruiken, zodat dat soort zaken constant doorgerekend wordt en optimaal van de infrastructuur gebruikgemaakt kan worden en er meer treinen op tijd kunnen rijden. Moet imo niet al te lastig zijn als er gebruik gemaakt van GPS en voor tunnels bakens. | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:10 |
Of een trein naar Schiphol vasthouden op Geldermalsen zodat die vertraagde Sprinter toch echt voor kan ![]() ![]() quote:Ik zie iedere dag wel zulke dingen voorbijkomen inmiddels... wat ís dat voor immens gefaal dan? Hoe kun je nu logistieke problemen krijgen op een lijn die een pendeldienstregeling rijdt?! quote:Terwijl ik op de lijn klik tussen Best en Boxtel ![]() | |
Socios | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:11 |
quote:De ICE zal wel over de HSL-Zuid gaan rijden. Anders haalt `ie nooit de genoemde reistijd van 4 uur over de gehele afstand. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:11 |
quote: ![]() Plus dat ik eigenlijk heel die 2 overstaps niet wil zien natuurlijk ![]() ik heb betaald voor een SLAAPplaats. En niet voor een uur koukleumen op Karls-what's-in-a-name-ruhe Hbf in het holst van de nacht. | |
greavy | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:17 |
quote:Komt vanwege een verstoring bij Hoofddorp die inmiddels verholpen is. En misschien je afkortingen voluit tikken? [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 20-10-2010 14:40:22 ] | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:28 |
dat geneuzel van "om logistieke redenen" komt gewoon over als "we vinden het te gênant om te vertellen wat er echt aan de hand is". Op mij tenminste. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:33 |
quote:qft. Dat betekent "Quoted for truth" ![]() | |
V2 | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:36 |
Of ze kunnen geen mcn vinden die dat ding wil rijden, da's ook een logistieke reden natuurlijk. | |
greavy | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:53 |
Organisaties pislink op NS 20 oktober 2010 Als de overheid en de NS geen toiletten in (nieuwe) sprinter treinen plaatsen, komen er na volgende week ludieke acties op perrons van patiëntenorganisaties, ns-personeel, de CG-Raad, reizigerorganisatie Rover en ouderenorganisaties. Met de bezuinigingsmaatregel wordt volgens deze organisaties een groep van 1,5 miljoen mensen gedupeerd, die ‘acuut naar de wc moet kunnen.’ Meer toiletten bij stations plaatsen, zoals NS en Verkeersminister Eurlings aangaven, is volgens hen geenszins een oplossing. "Het is een regelrechte ramp als treintoiletten verdwijnen. Ook op korte afstanden moet gebruikt gemaakt kunnen worden van toiletten", zegt Tineke Markus, directeur van Crohn en Colitis Ulcerosa, een patiëntenorganisatie voor mensen met een chronische darmziekte. "Onze patiëntengroep alleen al bestaat uit 55.000 tot 90.000 mensen. Zij moeten direct naar de wc kunnen. Datzelfde geldt voor ouderen met een stoma of een zwakke blaas, of treinpersoneel, dat twee of drie uur hun behoefte moet ophouden. Dan kan de NS wel zeggen: ‘Dan stap je maar uit, ga je naar de wc en neem je de volgende trein’, maar op sommige trajecten hebben stations niet eens wc’s." Volgens de directeur wordt evenmin rekening gehouden met kleine kinderen die ook snel een sanitaire mogelijkheid nodig hebben. Markus schreef samen met Wim Eilert, vakbondsbestuurder voor rijdend personeel (VVMC), en namens reizigers- en ouderenorganisaties gisteren een brandbrief naar de Tweede Kamer. Bron: Spits | |
#ANONIEM | woensdag 20 oktober 2010 @ 14:59 |
quote:Idd. In Duitsland is dat ook zo'n mooie: "Wegen verzögerungen im Betriebsablauf". Dat is vaak een eufemisme voor dat jouw trein uit z'n pad is gekickt omdat 'ie te weinig prioriteit heeft. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 15:15 |
Sowieso, "vertraging" opgeven als reden voor een vertraging is natuurlijk kletskoek. | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 15:32 |
quote:Zo heej, nu ben je wel stoer. En het toppunt: quote:Hoe dik kan die plaat voor je kanis zijn, echt! Dat uitgerekend jij dit durft te typen! ![]() | |
greavy | woensdag 20 oktober 2010 @ 15:49 |
Duvel toch, ik probeer mij er op aan te passen hoor. Voordat ik het post, pas ik meestal gelijk de verkortingen aan naar voluit. Alex kopieert het meestal schaamteloos van Twitter zonder enige bronvermelding | |
TeringHenkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 15:54 |
quote:Kreeg je een stijfje? ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:09 |
quote:"Huu." | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:10 |
quote:Ja, maar Shl en Asd kennen we hier wel. Hsbda zegt dan weer niemand iets. ![]() | |
Ireyon | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:15 |
Oh wat een omroeper daarnet in de IC Asd - Vs ![]() Het folgende steesjun is Wreausendael. Het feurste treinstel met nummâh 8701 gaat deur nâh Vlissingen, het achterste treinstel met nummâh negenenvijftig-vijfennegentig (9559 ![]() | |
Stefanovic83 | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:21 |
duidelijk toch? ![]() Wie is die rode chick van je plaatje eigenlijk? | |
greavy | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:28 |
quote: ![]() Dat is tenminste leuk om te horen. HC's kunnen soms ook wel knullig doen: 'Het volgende station is Amersfoort. U kunt hier overstappen voor de InterCity naar Enschede. Deze trein vertrekt aan de overzijde van het perron. Onee, de trein rijdt net weg. Als u naar buiten kijkt, ziet u hem wegrijden' ![]() Dat werd Zaterdag omgeroepen ![]() En nog één vandaag gehoord bij aankomst in Rotterdam: Dames en heren, jongens en meisjes, het volgende station is Rotterdam Centraal. Zoals u wellicht gemerkt heeft, hebben wij 7 minuten vertraging opgelopen, en dat zijn er 3 minder dan bij vertrek uit Utrecht Centraal. Het regens buiten helaas. Wilt u niet door de regen adviseer ik u door de tunnel te gaan. De loopbrug kan glad zijn. Hij nam vervolgens ALLE overstappen, zelf de stopper naar Den Haag en de IC naar Amsterdam.. En namens het personeel van de trein wensen wij u natuurlijk een fijne dag. En voor onze meester graag een applausje voor het goede sturen. Zegt er een kind: "Heeft een trein een stuur papa?" | |
Ireyon | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:29 |
quote:Susan Coffey | |
Crientj | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:31 |
![]() Kassa 3 James, niet 10. | |
Guppy | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:43 |
Ik had wel kassa 3, met de allerlangste rij ![]() | |
Crientj | woensdag 20 oktober 2010 @ 16:46 |
quote:Ja, maar damn. Die rij liep op een gegeven moment helemaal in een bochtje. ![]() Precies op het moment dat er mensen naar huis waren gestuurd omdat het zo rustig was. Al vond ik wel dat ik dr redelijk snel doorheen ging. ;o Met je toffe vest. ;D | |
Guppy | woensdag 20 oktober 2010 @ 17:22 |
quote:Ja, je ging snel ![]() Dit was eigenlijk m'n winterjas ![]() | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 17:26 |
quote:Zei hij serieus Vlissingen aan het einde? ![]() | |
Crientj | woensdag 20 oktober 2010 @ 17:27 |
quote:whut? :p Is dat niet veels te koud? Ik heb vandaag echt moeite met mijzelf warm te houden. *Kopje warm water drinkt. | |
Ireyon | woensdag 20 oktober 2010 @ 17:30 |
quote:Anders was dat laatste deel niet leuk genoeg om toe te voegen hè ![]() ![]() | |
Peter | woensdag 20 oktober 2010 @ 17:31 |
quote:Zoals je typte sprak ik het in gedachte uit als een Hagenees ![]() ![]() | |
Ireyon | woensdag 20 oktober 2010 @ 17:40 |
quote:'t Was volgens mij een Amerikaan.. althans, Wreausendael klonk precies zoals deze vent het uitspreekt: Sowieso prachtig om te zien wat die kerel allemaal geweldig vindt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 17:51 |
![]() Dat moet een broer van me zijn ![]() Koffieroom: ![]() ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door Dr_Flash op 20-10-2010 17:57:13 ] | |
Zug-Chef | woensdag 20 oktober 2010 @ 18:11 |
Leuk ja ![]() | |
KapiteinT | woensdag 20 oktober 2010 @ 18:37 |
Hahaha, die gast is echt geniaal. Ook z'n andere filmpjes. Een auto vrije zone in Groningen vind 'ie echt helemaal geweldig en ze hebben in Nederland ook nog van die ontzettend steile trappen! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 18:38 |
quote:Bij die fietsenstalling ook ![]() ![]() Mooi wel, zulke mensen ![]() | |
Ascendancy | woensdag 20 oktober 2010 @ 18:54 |
quote:Eigenlijk gewoon triest. In plaats van zoals in Amsterdam, alles met de fiets doen, heeft een stad van die grootte in Amerika minimaal 2 4-baansringen door de stad lopen om het verkeer aan te kunnen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 oktober 2010 @ 18:56 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 18:58 |
quote:Ja, zeker. Maar je moet het positief bekijken ![]() quote:En meer van dergelijks ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:34 |
quote:LOL! ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:34 |
quote:Hè? Was jij er nog om half vijf? | |
Crientj | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:38 |
quote:Nee, toen was ik net thuis. | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:39 |
quote:Ik stapte rond die tijd in de trein. | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:48 |
quote:Kon minder. Maar damn, uit 1990. ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:51 |
quote:Nou en, is legaal toch ![]() | |
Crientj | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:51 |
quote:Oh. Ik liet bijna 10 flessen met kiwisap vallen. | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:52 |
quote:Gast! ![]() Het is wel waar, maar way below mijn pedo-grens. | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:52 |
quote:Oh. Ik kocht twee maaltijdsalades met gegrillde groenten. | |
Peter | woensdag 20 oktober 2010 @ 19:59 |
Ik at net andijviestamppot, dat was fantastisch.. ontopic? trein? | |
Ireyon | woensdag 20 oktober 2010 @ 20:00 |
quote:Precies mijn leeftijd ![]() en ik voel me al oud nu ik geen tiener meer ben. 'k houd verder m'n mond maar.. | |
greavy | woensdag 20 oktober 2010 @ 20:05 |
Eerdere-verstoring Schiphol-Utrecht Tussen Schiphol en Utrecht Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Door een eerdere verstoring rijden er tussen Schiphol en Utrecht Centraal en tussen Utrecht Centraal en Nijmegen minder intercity's. Prognose: * Treindienst normaal om 21:30 uur. DIE PRUTSERS HEBBEN DIE FOCKING STORING AL SINDS 8:10. Wat vreten ze daar uit? Wordt er wel gewerkt ![]() ![]() Prognose wordt continu bijgesteld ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 20:23 |
quote:Ik heb er geen problemen mee om een oude lul te zijn. ![]() Hooguit met het feit dat dit soort mooie meisjes steeds meer met mij schelen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 20:50 |
De ic nijmegen schiphol is de rest van de dag opgeheven. Gaat altijd zo. Groetjes uit cnl 429 die net door vught kachelt. | |
James1988 | woensdag 20 oktober 2010 @ 20:58 |
Opgeheven? Waarom? ![]() | |
Brembo | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:00 |
quote:Maar dan nog zit ik mij wezenloos te verbazen over het feit dat een vertraagde IC een half uur achter een stoptrein dient te hangen. Veel meer stations moeten viersporig uitgevoerd worden en benut worden voor inhalen door IC's. Trouwens in Ah hebben ze het ook slim aangepakt met het busvervoer tussen Ah en Ahvp. De bus vertrekt eerst naar het busstation gaat al daar keren, en rijdt dan pas terug ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:01 |
quote:De Sonsbeekzijde is een bouwput. | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:01 |
quote:Incompetentie. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:15 |
quote: | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:16 |
Kanker htc ![]() | |
TeringHenkie | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:20 |
quote:Amsterdam is nou niet echt bepaald een hel als je met de auto bent, en kom op, met een auto over de veel te smalle grachtjes rijden heeft wel een bepaalde charme ![]() | |
Brembo | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:26 |
quote:Dan gaan ze maar aan de kant ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:32 |
okee dan. Met de laptop op schoot en via de HTC online. DIt gaat beter. Hoewel de power socket dood is ![]() | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:40 |
quote:Wat doe jij met al die apparaten? Voetballen? | |
Duvel | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:41 |
quote:Ze bouwen een nieuw station en gaan voor niemand aan de kant. ![]() | |
Ascendancy | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:41 |
quote:Ik bedoel dat het verkeer in de VS volledig op de auto gericht is. Openbaar vervoer is daar heel erg weinig. New York is de enige uitzondering. Kijk naar een stad als Houston. 4e stad van de VS, maar het heeft geen eens een praktische metro. Wat het wel heeft is 2 belachelijk brede ringen met alleen maar sterknooppunten en meerdere snelwegen midden door het centrum. Ik zou er ongelukkig van worden. En vind je het vreemd dat de VS een belachelijk hoog oliegebruik heeft. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:42 |
mijn internetverslaving bevredigen. En ritjes plannen. Sinds eoa helder licht bedacht heeft dat ik het maar zonder spoorboeje moet doen, zal ik wel moeten hmm. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:43 |
Houston 4e stad ja? Ik denk dat Chicago wel wat groter is, of Detroit. Na NY, SF en LA natuurlijk. | |
Ascendancy | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:45 |
quote:SF is kleiner dan Amsterdam. Als stad zelf. | |
Dr_Flash | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:48 |
oh okee. Wist ik niet ![]() ![]() | |
Ascendancy | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:54 |
quote:Het punt is ook dat Republikeinse steden veel erger zijn. Veel plezier met je reis. | |
Guppy | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:01 |
quote:Hij is echt veeeel warmer dan ie lijkt ![]() | |
Guppy | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:04 |
quote:Correctie, Arnhem is een bouwput | |
sander89 | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:26 |
Was vanavond weer is op Wiki wat aan het surfen over treinen en kwam een trein tegen die ik nog kende. Ben benieuwd of jullie dit type herkennen aan de hand van het interieur. ![]() ![]() | |
Bitlord | woensdag 20 oktober 2010 @ 22:47 |
quote:Wellicht die grijze Metropolitan-trek/duw stellen die een decennium terug in Duitsland reden? | |
#ANONIEM | woensdag 20 oktober 2010 @ 23:09 |
quote:Dat denk ik ook ja. Maar dat is toch geen decennium terug? Ik heb ze i.i.g. in 2004 of later nog wel in Bochum voorbij zien komen (non-stop natuurlijk) onder de Metropolitan-merknaam. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2010 23:09:30 ] | |
sander89 | woensdag 20 oktober 2010 @ 23:59 |
Klopt is de Metropolitan, ze rijden nog steeds nu als ICE tussen Hamburg en Berlijn. Ze zijn begin 2005 overgeschilderd in DB IC(E) stijl, het interieur is nog steeds het zelfde. Zijn aantal erg fanatiek geweest op Wikipedia, belachelijk veel info: http://de.wikipedia.org/wiki/Metropolitan | |
James1988 | donderdag 21 oktober 2010 @ 00:01 |
![]() 19 oktober 2010 Een week na aanvang van de testritten in de Kanaaltunnel kwam het hoogtepunt voor Deutsche Bahn: het presenteren van ICE 4685 op London St. Pancras, recht tegenover een Eurostar-trein. Er is momenteel volop controverse rondom niet-Alstom-treinen in de Kanaaltunnel. Bron beeld: www.deutschebahn.com | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 03:01 |
quote:Werkt ProRail nog steeds met een ouderwets algoritme waarmee treinseries moeilijker op te bouwen zijn dan af te breken? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 03:03 |
quote:Ik denk dat dit plaatje ook in augustus 2012 geschoten kan worden aangezien DB van plan is enkele ICE-treinen tussen Frankfurt en Londen te laten rijden. Ik ben benieuwd... | |
Duvel | donderdag 21 oktober 2010 @ 08:28 |
quote:Versleten klepveren misschien? | |
Socios | donderdag 21 oktober 2010 @ 11:40 |
quote:Erg geinig. In de CityNightLine bestaan ook 1e klas slaapwagens, de zogenaamde "1 Person im Deluxe Single Abteil". Iemand weleens in zo´n compartiment gereisd of kunnen kijken? Wat is het verschil met het compartiment getoond in dit YT-filmpje. WC en Douche erbij op de kamer? Zoals in een hotel? | |
Socios | donderdag 21 oktober 2010 @ 11:43 |
quote:De Sonsbeekzijde ligt in Arnhem. ![]() | |
Guppy | donderdag 21 oktober 2010 @ 12:31 |
quote:Ja, maar het is niet dat het alleen aan de Sonsbeekzijde een bende is ![]() | |
Peter | donderdag 21 oktober 2010 @ 12:52 |
quote:Bron en meer | |
greavy | donderdag 21 oktober 2010 @ 12:59 |
quote: ![]() ![]() Alhoewel dat vast niet zal gebeuren ![]() | |
Socios | donderdag 21 oktober 2010 @ 13:06 |
quote:Ik heb nog steeds goede hoop dat het Spoorboekje blijft, hoor. Zolang iets niet definitief besloten is... Het zou geweldig zijn als alle Spoorboekjehaters te vroeg gejuicht hebben. | |
V2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:04 |
Ik ga hopelijk binnenkort op en neer naar Luxemburg. Ik begrijp dat het de moeite is om via Maastricht te reizen, omdat het traject door de Ardennen erg mooi is, klopt dit? Of zijn de extra overstaps het niet waard? Dwz, ipv alleen op Brussel overstappen moet ik dan overstappen in Ehv, Maastricht, Luik en ms zelfs nog in Namen ![]() | |
greavy | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:41 |
quote:Ik zie dat je in Delft woont. Het stuk Liege-Guillemins - Luxembourg Gare is zeker de moeite waard. Als je uit Delft naar Maastricht gaat en vervolgens naar Luik. Daar kan je rechtstreeks naar Luxemburg overstappen. Deze rijdt elke 2 uur. Stap je over via Namur kan je net zo goed via Brussel, want je stapt over in Namur op de trein die uit Brussel komt. Luik - Namur is niet zo speciaal meende ik mij te herinneren. Luik - Luxemburg gaat via een andere route als Namur - Luxemburg. Beide routes zijn aan te bevelen. Misschien de terugweg via de andere kant? Foto's van de omgeving die ik tussen Luik en Luxemburg gemaakt heb: http://www.durkhoutsma.nl(...)um=Luxemburg+-+Luik/ Het stuk Brussel - Luxemburg: http://www.durkhoutsma.nl(...)Brussel+-+Luxemburg/ Tussen Luik en Luxemburg rijden deze Belgische rijtuigen: ![]() ![]() 2e klas: ![]() Tussen Brussel en Luxemburg rijdt dit: ![]() | |
V2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:45 |
Zo, hele bak info ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:50 |
Zolang de info maar nuttig is toch ![]() Als jij het zelf niet hoeft te betalen, zou ik op de terugweg via Brussel (of Namur - Luik) gaan. Het stuk Luxemburg - Namur is zeker de moeite waard. Een nadeel van beide trajecten is dat het best een grote afstand heeft. Je hebt geen catering in de trein, dus zelf etenswaren meenemen is zeker handig. Op Luxemburg kan ik je het restaurant aanraden in de hal. Vooraan heb je broodjes, maar doorlopend naar achteren een restaurantje. Heerlijk eten. Het station van binnen is machtig. Buiten staat er nog een oud armsein, en je ziet aan de achterkant ook 2 of 3 oude loccenloodsen. Qua materieel heb je ook redelijk wat wisseling, oude CFL 2000, maar ook TGV. Op het emplacement staan er geregeld vreemde combinaties, enkeldeks afgewisseld met dubbeldeksrijtuigen gekoppeld. Dit komt daar (in de spits) ook voor. Oja, de meesten daar willen Frans spreken. Maar met Duits redden ze zich ook nog wel. Engels wordt vaak vertikt, wat dus problemen kan opleveren. | |
V2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 14:53 |
Zeker nuttig ![]() | |
greavy | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:06 |
quote:Je kan wel online boeken en betalen bij HiSpeed. Wat het voordeligst is? Bij de automaat van NS een kaartje kopen (in Maastricht voor jou) naar Luxembourg Gare, NS-traject gratis. De terugweg kan je in Luxemburg bij het loket een kaartje kopen naar Roosendaal Grens, aangezien je NS-traject gratis hebt. Je zit namelijk niet aan treinen vast met reserveringen. | |
V2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:08 |
quote:Ah, die dingen komen gewoon uit de automaat, sjiek. Ik zat al te zoeken op die faalsite, maar je kan dus niet een via-station opgeven bij het boeken. Laat staan de heenreis wel via, en de terugreis niet ![]() | |
greavy | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:12 |
quote:Ja, dat kan via de automaat. Maar of je in de kaartautomaat Luxemburg kunt selecteren weet ik niet zeker. Het loket kan dat zeker. Je moet via 'Maastricht (Vise)' de grens over. Als een ander het goed weet, meldt het maar. Ik zal morgen wel kijken of de automaat Luxemburg aangeeft. (Edit: Vraag gesteld op OHIH) Ik denk dat je in Delft te zien krijgt via Roosendaal (Grens). [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 21-10-2010 15:18:56 ] | |
Stefanovic83 | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:14 |
Morgen maar eens omreizen (2 minuten, waarom kom ik hier nu pas achter ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:17 |
quote:Plan-V is alsnog het beste materieel. Ze mogen voor mij morgenochtend wel Plan V in Zwijndrecht klaarzetten om mij naar Leeuwarden te brengen ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:17 |
quote:Maar gelukkig weet je dat zo wel, want je hebt het even nagevraagd op OHIH. ![]() | |
greavy | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:18 |
quote:Inderdaad. De automaat geeft maar beperkt aantal buitenlandse bestemmingen.. Ik ga nu werken ![]() | |
trainfreak | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:31 |
Weet iemand hoe het zit met de staking in Frankrijk? Ik stond daarnet op de Oriënt Express te wachten die normaal moest doorkomen, maar veel te zien was er niet... Ik ben 40min blijven staan, daarna ben ik doorgegaan want ik kreeg honger ![]() | |
Ireyon | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:37 |
quote:Bij de NS automaten kun je 100% zeker Luxemburg kiezen ![]() En verdomme, die staking in België heeft heel de Benelux-materieelinzet om zeep geholpen lijkt 't wel.. Afgelopen week 2x net de I6/I10 stam gemist ![]() | |
Stefanovic83 | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:37 |
quote:Ik heb daar een 'iets' andere mening over. Oude krotten ![]() | |
KapiteinT | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:38 |
quote:Vragen is niet nodig. | |
KapiteinT | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:39 |
quote:QFT Kijk, nu ben ik ook hip! | |
KapiteinT | donderdag 21 oktober 2010 @ 15:41 |
quote:Faal nummero 825 ![]() | |
lezut | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:14 |
![]() De kraan in kwestie vond mat'64 ook niet zo lief ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:36 |
quote:Papieren kaartjes FTW ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 21 oktober 2010 @ 16:56 |
quote:En misschien wel interessanter: ook tussen Amsterdam en Londen! DB wil twee ICE-stellen gecombineerd van Londen naar Brussel laten rijden, daar splitsen in een deel naar Frankfurt en een deel via Rotterdam naar Amsterdam. | |
Duvel | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:08 |
quote:Het ging er toch over of ze geen bende ergens anders konden maken of zo? | |
James1988 | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:11 |
quote:Bron: GeenStijl. | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:18 |
Jammer van al dat gewouwel van GS, want hierdoor gaat de serieuze ondertoon van het stukje behoorlijk verloren. Daarom leest het stukje van De Pers een stuk beter: http://www.depers.nl/binn(...)-over-het-spoor.html | |
V2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:26 |
"Een ProRail-medewerker, die liever anoniem wil blijven, heeft het helemaal gehad met de nieuwe Sprinter" ... wat heeft ProRail er nou weer mee te maken ![]() | |
James1988 | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:29 |
Vrij veel... als zo'n SLT stilvalt midden in een druk baanvak (denk aan Arnhem naar Utrecht) dan is de treinenloop om zeep. | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:30 |
quote:Ze bezorgen door hun spontane storingen de treindienstleiders handenvol werk. Imo wel een goed iets, omdat een aantal dan eindelijk leren hoe ze de treinenloop beter kunnen regelen en dat ze niet altijd op ARI moeten vertrouwen. Voor de rest kan het materieel allerlei andere storingen veroorzaken waar ProRail dan weer een mannetje naar toe moet sturen om te kijken hoe de storing op te lossen is. Met de stellen zelf hebben ze niets van doen natuurlijk ![]() | |
James1988 | donderdag 21 oktober 2010 @ 17:40 |
Interessant stukje video van Alstom denk ik zo: het toelatingsproces voor treinen. Dit in de laatste uitgave van Alstom's videomagazine, 360. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:05 |
quote:GeenStijl. ![]() | |
greavy | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:24 |
quote:Je kan in Maastricht een kaartje kopen naar Luxemburg Stad. In Luxemburg koop je bij het loket een kaartje naar Roosendaal Grens Je kan ook via de HiSpeed website kopen, door bijv. Maastricht - Luxemburg in te tikken. Of naar het loket. Heenreis zou ik via de automaat doen. Scheelt je weer boekingskosten. In Luxembourg Gare wel naar het loket. [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 21-10-2010 18:32:02 ] | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:38 |
Ga er maar vanuit dat V'tje 941 terzijde wordt gesteld. Stelletje is na de aanrijding op de Emmerlijn behoorlijk beschadigd. http://www.destentor.nl/r(...)igt-ochtend-stil.ece | |
Guppy | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:51 |
quote:Oeps, dan heb ik dat even gemist... | |
Duvel | donderdag 21 oktober 2010 @ 18:59 |
quote:Geeft niet, ik was ook te lui om het op te zoeken! | |
Ascendancy | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:31 |
Waarom rijdt er plan V in de 1900? Heeft NShispeed die rijtuigen van de ICR nodig? | |
Yreal | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:35 |
quote:In de spits is dat vast spectaculair ![]() | |
V2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:39 |
quote:Jah okay, de trdls natuurlijk. Maar dat mannetje, dat is van NedTrain, niet van ProRail. Volgens mij heeft NedTrain daar veel meer ellende van ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:39 |
quote:Ik heb het voor de verandering over de consensus Bombardier-Siemens. Het lijkt erop dat er wafelijzerpolitiek bedreven wordt om de werkgelegenheid in Brugge te garanderen. Hetzelfde gaat ook op voor Desiro HL die voor NMBS wordt gebouwd... | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:41 |
quote:GeenStijl pretendeert inderdaad Hans Teeuwen, Theo Maassen en Youp van 't Hek te overschreeuwen, maar mislukt steeds in deze pogingen. Maar goed, laten we hopen dat de SLT niet zo'n snelle pijnlijke dood sterft als SM'90 (kinky naam overigens)... | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:43 |
quote:Klopt. Maar het probleem is dat NedTrain ook fan is van het 'Just In Time'-bedrijfsproces, waarbij onderdelen pas gehaald worden op het moment dat ze nodig zijn. Ik zou dat bedrijf willen aanraden een ruimere reserve aan te houden. Dat is minder efficiënt, maar op de lange termijn ben je sneller toegespeeld op calamiteiten... | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:48 |
Ze hebben in Zwitserland onlangs een aantal nieuwe stations geopend, waaronder twee langs de Bodensee-oever tussen Romanshorn en Rorschach. Daar moest ik dus even langs om bordjes op te vegen. En in elk geval bij de onooglijke halte Steinach (denk aan Gaanderen, Arkel, Passewaaij, dat soort onzin) hebben ze wel een HEEL merkwaardige manier van prioriteiten stellen. Behalve alles wat je er logischerwijs NIET kunt krijgen aan goederen en/of diensten, kun je er namelijk bijvoorbeeld WEL een zwangerschapstest uit de automaat trekken. Gewoon tussen de snickers en de gevulde koeken in bij wijze van spreken. WTF? ![]() | |
Yreal | donderdag 21 oktober 2010 @ 20:59 |
quote:Je moet iets doen als je op de trein wacht , blijf je wel warm ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:02 |
quote:Van pissen op een staafje? Of heb jij meer kinky doeleinden voor een Predictor? | |
V2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:03 |
quote:Haha ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:07 |
Overigens is er wel nagedacht over de indeling, alleen door iemand die van rechts naar links leest ![]() Hier zien we, te beginnen aan de rechterkant: Condooms, Zwangerschapstesten en Kinder chocola ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:09 |
Je zult als kind maar chocolade willen hebben en mis drukken ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:10 |
quote:Dat wordt wel afgedekt (hihi gedekt ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:11 |
quote:Dan zegt 'ie dat je niet genoeg geld hebt ingeworpen. ![]() spuit 11 [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2010 21:11:23 ] | |
V2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:12 |
Curieus assortiment ![]() | |
Peter | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:18 |
Tjs, als er geen drogisterij in het dorp is... handige oplossing ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:19 |
quote:Neem z.s.m. snel contact op met Servex! | |
Yreal | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:21 |
quote:Nee, je verveelt je dus je gaat effe lekker wippen ergens. kan je achteraf meteen kijken of je raak hebt geschoten ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:21 |
quote:Niet als je er voor drie repen geld in hebt gemikt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:24 |
quote:Het is gewoon voorbedachten rade. "Volgens Somda zit er op de volgende trein een bloedlekkere conductrice. I'll come prepared ![]() | |
Ireyon | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:26 |
quote:Je zou maar per ongeluk over die kinder bueno heen pissen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:27 |
![]() ![]() | |
Ascendancy | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:37 |
quote:Nou aangezien de trein om 3 uur uit Den Haag vertrok zit hij in de brede vrijdagspits in Brabant. @Flash: Wat heb je tegen station Arkel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:38 |
quote:Ach, op zich, een charmant iemand tegenkomen in de trein kan best. Zoals in een van de verhalen in deze uitzending: http://futureexpress.ncrv.nl/ncrvgemist/future-express-1 (sowieso wel een mooi TV-programma) Alhoewel in Zwitserland...? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2010 21:40:56 ] | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:43 |
quote:Lekkere chica's hier hoor ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:46 |
Station Arkel? Ik kan me nog herinneren toen ik daar een keer was dat er een chick instapte die echt bloedmooi was. Wat had ik destijds graag met haar gesproken. | |
Peter | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:53 |
quote:Zaten er geen condooms in? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:54 |
quote:Ja, er naast. Nee, andere kant ernaast ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:57 |
quote: ![]() Maar nee. Je kan een trein dan wel 'Flirt' noemen, maar zo'n steriel toestel dat tot op de seconde op tijd over de perfect onderhouden rails raast, daar vind ik weinig romantisch aan. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2010 22:04:52 ] | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 21:59 |
quote:Je vraagt je zowaar af waar ze die zwangerschapstesten eigenlijk voor nodig hebben he ![]() | |
Ascendancy | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:12 |
quote:Hoe zag ze er uit? Ik kom daar regelmatig ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:16 |
quote:Blond haar, iets over haar schouder. Ongeveer 1,70 meter lang. Volgens mij blauwe ogen en ze zal nu 22 à 23 jaar zijn schat ik. Kan me niet alle details meer herinneren trouwens ![]() | |
Ascendancy | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:18 |
Too old ![]() Ik weet wel een paar lekkere wijven die af en toe naar Arkel gaan, maar die zijn bezet. De rest van de stations is niets. Gorinchem ziet zwart, Hardinxveld en Sliedrecht zijn Christelijk. | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:19 |
Die leeftijd die ik noemde is voor mij prima ![]() | |
Ascendancy | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:20 |
quote:Als ik 40 ben denk ik er vast net zo over ![]() Kunnen we geen lijstje maken met stations waar lekkere wijven komen. Utrecht Centraal(want Crientj) Arkel ... | |
#ANONIEM | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:23 |
quote:Is ze lekker dan ![]() | |
Yreal | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:25 |
ja ![]() Overigens , den haag centraal, gouda en amsterdam bijlmer ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:29 |
Groningen natuurlijk Hoogeveen duidelijk niet | |
Ascendancy | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:31 |
quote:Geen idee, maar Flash zal r vast niet heengaan omdat ze lelijk is. En Greavy durfd niet tegen dr te praten, dus moet het wel een verlegenmakend meisje zijn | |
Yreal | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:32 |
Crientje is ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:38 |
quote:Ik wilde net Amsterdam Sloterdijk posten, maar die ene blonde schone die bij de AKO werkte is weer weggegaan helaas... ![]() | |
Guppy | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:48 |
Op Utrecht centraal werkt n leuke jongen bij de boterhamexpress ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:52 |
quote:Hij is toch geen lekker wijf ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:53 |
quote: ![]() quote:Leer een taal joh | |
Guppy | donderdag 21 oktober 2010 @ 22:59 |
quote:Ja, nee, maar wat heb ik nou aan lekkere wijven?! | |
KapiteinT | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:01 |
quote:en bezet ![]() | |
James1988 | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:02 |
quote:Wordt er dan SLT in Brugge gebouwd? Ik dacht dat dat allemaal in Kassel (Bombardier) en Wildenrath (Siemens zit daar afaik) wordt gebouwd? De Desiro ML's komen afaik ook allemaal uit Duitsland, Brugge bouwt dan inderdaad weer wel mee aan de M6'en. Maar dat is Bombardier. | |
Yreal | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:06 |
quote:Ja jongen, boeiend. Word een vrouw lelijk zodra ze een relatie heeft? ![]() | |
KapiteinT | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:09 |
quote:Hmm, good point. Misschien moet ik ik toch maar eens langs gaan daar in Utrecht. ![]() Ik moet morgen ook werken op het station, maar ik ben helaas geen lekker wijf. | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:14 |
quote:Dan heb jij gelijk op dat punt, ervan uitgaand dat ik hier niets van af weet. quote:Brugge bouwt ook mee aan de Desiro ML's. Dit was weer een eis van de vakbonden... | |
Irritatie100 | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:49 |
Dit is vreemd... Ik wilde van Leeuwarden naar Rotterdam Centraal. Ik nam in Lwd de IC van 17.05. Op de CTA stond als eindbestemming Rotterdam Centraal, op de trein zelf ook. Echter stond op de vertrekstaten Utrecht Centraal en op die schermen in de trein ook. Toen ik het aan de HC vroeg zei hij dat de trein door zou gaan naar Rotterdam. Echter stond op de CTA van Heerenveen weer Utrecht Centraal en in Zwolle stond er weer Rotterdam Centraal op. Uiteindelijk eindbestemming was Utrecht. Ook prima, maar kan dat niet wat duidelijker ofzo? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:50 |
Komt door de werkzaamheden in Utrecht dat de serie in de brede spits geknipt is. | |
Irritatie100 | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:51 |
Vind ik prima, maar zet dan overal Utrecht neer.... | |
Ofyles2 | donderdag 21 oktober 2010 @ 23:56 |
Linkdump: http://www.rtl.nl/%28/fin(...)d-liberalisering.xml | |
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:32 |
quote:Die van mij is er alleen maar mooier door geworden. ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:33 |
quote:Dit is wel... apart! | |
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:33 |
quote:Word lesbisch! Ik kan het aanraden! | |
XcUZ_Me | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:55 |
quote: ![]() | |
XcUZ_Me | vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:58 |
Ik zal ook nog even een ontopic post doen hier: Die vertragingen bij NS worden steeds erger! ![]() | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:29 |
quote:Oh? ![]() Nou bedankt enzo. ![]() Ontopic; Ik wil vaker naar nvd reizen via amf/almelo. DB treintjes ;D Harr. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:41 |
quote:Jij neemt wel erg makkelijk causaliteit aan he ![]() | |
Guppy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:46 |
quote:Nee man, je kunt echt beter homo worden ![]() ![]() | |
Ascendancy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:58 |
quote:Homo's zijn verwijfder dan vrouwen. | |
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:02 |
[Upd] Lijk gevonden in Schipholtunnel En weer een grote vertraging op het spoor | |
James1988 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:13 |
quote:Iedereen bi, iedereen blij? ![]() | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:18 |
quote:Oeh, allemaal rode cijfertjes. ;D | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:20 |
Gaat sowieso lekker vandaag. Er stond een defecte goederentrein bij Nunspeet, dus ik kreeg van alles met +30 binnen. | |
Guppy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:29 |
quote:Compromissen ![]() | |
JDude | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:30 |
Ik ben ook weer eens met de trein geweest en het ging zowaar goed ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:50 |
Leuk, ik moet zo werken op station Hoofddorp en er rijden geen treinen van en naar Schiphol. * KapiteinT bereidt zich voor op 324634 vragen. En het kutte is dat de reisinformatie in ons systeem nooit actueel is... We moeten het doen met faxen van de NS waar in staat welke treinen er wel en niet rijden. | |
Ascendancy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:00 |
Wat voor werk doe je dan? ![]() | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:12 |
quote:Awhh ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:18 |
quote:Ik werk in de Kiosk op station Hoofddorp, maar we zijn ook een tickets & servicepunt van de NS. We verkopen dus ook treinkaartjes en geven reisadvies. quote:Danku danku. | |
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:21 |
quote:Eh nee. | |
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:21 |
quote:Sterkte ja. | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:31 |
quote:Oh je zit in zo'n kiosk. Ben ik blij dat wij dat niet hebben ![]() ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:41 |
quote:Ik zit niet in zo'n klein ding op het perron hoor. Gewoon in een winkel onder het spoor. We hebben daar de VAR, de computer van de NS waarmee we onze treinkaartjes printen en reisinformatie mee zoeken. Helaas is deze reisinformatie nooit up-to-date. Ik weet nu ongeveer welke treinen er wel en niet rijden, dat moet ik maar even onthouden en verder op de omroepberichten letten. Ook hebben we achter een computer staan waar ik eventueel op zou kunnen kijken. | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:50 |
quote:Hmm kay ;o Ja, euh weet ik veel. ![]() ![]() Of zoals ze onder het persoon bij ons zeggen bij een storing van het een of ander; Vraag het Sjors, die weet toch alles? | |
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:53 |
of als je mobiel internet hebt gewoon m.ns.nl er bij pakken. Werkt ook prima | |
Peterselieman | vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:57 |
Ik hoop dat dit nieuws over het vogelbekdier/de stofzuiger waar is: quote:http://somda.nl/forum/3884/p297799/HSL+Materieel/ | |
Ascendancy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:02 |
quote:Ongelofelijk, dan bouw je een trein die 250km/u gaat en dan ben je niet eens in staat een goede ruitenwisser te ontwerpen. | |
KapiteinT | vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:06 |
quote:Oh dat is wel een goede. ![]() | |
greavy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:42 |
Een faal van NS te Zwolle: Trein 537 (Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen) komt binnen, waarbij de mcn van het Groningse deel niet aanwezig is, die kwam pas om 12:25.... Hierdoor uiteindelijk om 12:30 mogen vertrekken naar Leeuwarden. Aldaar ff een paar foto's maken, en dan 13:59 door naar Harlingen Haven voor wat foto's, en dan terug naar Dronrijp. Vanuit Dronrijp ga ik naar mijn pa en zus toe. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 22-10-2010 12:50:57 ] | |
Zyron | vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:49 |
quote:Wij in Emmen zijn reizigerskiosk, doen dus niets met kaartjes (dat doet een servicepunt iets verder op tijdens kantooruren en dus niet in het weekend). Al die lui bij ons janken om te wisselen, maar doen we niet. Kleingeld hebben we nodig voor de klanten. Wordt nu zometeen, morgen en zondag mooi, de treinen rijden hier om .28 en .58 ipv .34 en .09 door werkzaamheden. Alle bussen komen zo'n beetje aan om .30 en .00 =D Er zijn dan ook nog altijd mensen die denken dat de Kiosk het spoor onderhoudt en dat het dus onze schuld is. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:49 |
quote:Toch wel leuk als er dan een optie geboden wordt in de zin van een wisselautomaat. Of een kaartautomaat die papiergeld accepteert. Dat soort genialiteit. Maar ja, verzin zoiets maar eens ![]() Lastig volk, reizigers ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:51 |
quote:En wat als ze dan nog steeds geen toelating hebben? Een hele papierwinkel opnieuw doorlopen? | |
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:05 |
quote:Op een boot terug naar Ansaldo. | |
Peter | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:08 |
Degene die geen maximumtermijn of boetebedrag heeft opgenomen in dat contract, werkt die nog bij HiSpeed? Of hebben ze die geëxecuteerd? | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:15 |
quote:Lastig? Alles maar zo makkelijk mogelijk. Dr zit een wisselautomaat ergens op CS, zelfs een wisselkantoor. Maar wat doet iedereen, bij ons vragen of ze net dat 10tje kunnen wisselen in muntgeld. Euh nee, mogen wij niet. Gaan ze vragen bij een collega, mag ik dit wisselen voor de koffieautomaat? Dat zijn wij verplicht, terwijl ze dan keihard naar buiten lopen. ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:25 |
Mensen zijn dom, wen er maar aan. | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:33 |
quote:Je meent het. ![]() Ik zou eens van die dingen moeten opschrijven, dan is het nog leuk om terug te lezen. | |
Duvel | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:35 |
quote:Koop een dagboek. ![]() | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:36 |
Nou nee, kassa draaien & schrijven gaat niet zo gemakkelijk. Meeste van die troep ben ik toch vergeten als die blouse uit is, en ik in mn normale kleren richting de trein loop om naar huis te gaan. ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:58 |
22 oktober 2010 Na een relatief korte maar toch zeer succesvolle dag op het werk wacht dit triple chocolate cookie rustig op zijn naderende lot: door mij opgegeten worden. Ik heb het koekje gekocht in de AH To Go in Utrecht, maar heb geen Crientj gezien. Het koekje smaakte goed. | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:03 |
Whahahaha. ![]() | |
Guppy | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:06 |
quote:Ik las 'Chococookie' door AH gaat verdwijnen' ![]() | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:09 |
Ze mogen die dingen ook wel bij een normale ah verkopen. ![]() He verdorie, nu heb ik zin in een 714. (Plu code voor zo'n trip. choc cookie ;D) | |
Crientj | vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:09 |
Of in een 701. 293, 294, 136.... En zo ken ik dr nog wel een flink aantal. |