| Crientj | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:52 |
Welkom in alweer deel 261 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop. | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:52 |
| En een blocnote... | |
| Crientj | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:53 |
| En een linnen tasje waar het allemaal inpast. | |
| Duvel | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:53 |
| Jezus Crientj, die stomme smiley! | |
| Guppy | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:54 |
| o hai | |
| Peterselieman | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:56 |
| in before greavy en socios | |
| Guppy | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:58 |
| in after the ladies though | |
| V2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:58 |
| En een fietsje, om op 't station te komen ofzo? Of moet ik persé lopen? | |
| greavy | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:59 |
quote:Dat waren de plannen. Maar toen iemand er achter kwam dat een aantal graffiti hadden, hebben ze dat niet gedaan. Die gast bedacht vervolgens om een ander stel te kiezen. Die bleek ook onder graffiti te zitten, en een andere gast dacht vervolgens weer een ander stel. Als alles goed blijft gaan, zijn dit nu de stellen: 841, 843, 848, 850, 851, 853, 856, 858, 859, 864, 866 en 869. Een groot deel komt van de Dijksgracht en een enkele van de Bokkeduinen. Geplande stellen die eerder herindienst zouden kwamen o.a. uit Nijmegen. Tevens was er een andere gast die bedacht dat je ook met de data van revisie etc zit, en zijn de nummers ook nog eens aangepast. Er stonden voor 4 oktober terzijde stellingen van 8 Plan V's gepland in de nummers tussen 870-880. Dit gaat dus ook al niet meer door. | |
| Peterselieman | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:59 |
quote:Jullie gaan dan ook voor | |
| greavy | donderdag 7 oktober 2010 @ 19:59 |
quote:Ik was aan het typen | |
| Dr_Flash | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:02 |
| Crientj topic | |
| Crientj | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:03 |
quote:is dat zo belangrijk dan? xd | |
| Dr_Flash | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:05 |
| Belangrijk niet. Leuk wel | |
| Crientj | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:07 |
| Dan is het goed. Oke. Nu weer verder met mn portfolio. ;oBIJNA KLAAR.met de index.. | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:16 |
| http://fok.nl/408471 Goed bedacht, meneer Eurlings. Alleen jammer dat de Flevolijn dubbelsporig blijft... | |
| Crientj | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:17 |
| 14 treinen per uur? Wtf. | |
| Ireyon | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:24 |
| Wat een fantast | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:25 |
quote:Momenteel rijden er tussen Almere en Amsterdam 4 sprinters per uur en evenzoveel Intercity's. Ik ben benieuwd hoe Weesp die hoeveelheid treinen kan verwerken... | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:26 |
quote:Leidt me automatisch tot de volgende mop... Wat is de overeenkomst tussen Weesp en Hyves? SPOILER | |
| Peterselieman | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:27 |
quote:Zo gek is het aantal niet. 2x IC (verkapte stoptrein) naar Utrecht 2x sprinter richting Hoofddorp 4x IC richting Schiphol en verder 4x IC richting Amsterdam 2x sprinter richting Amsterdam is maar 2 treinen per uur meer dan wat er nu in de spits rijdt | |
| greavy | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:27 |
| Fyra kampt met materieelproblemen waardoor Fyra 1014, 913, 922 en 1021, 1034 en 933 sowieso zijn opgeheven vandaag. Regelmatig is de rijtuigvolgorde verkeerd om. Er zullen vast nog wel meer opgeheven zijn vandaag. | |
| Crientj | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:29 |
quote:Nou ja, zo lijkt het idd niet veel. | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:29 |
quote:Dat worden er straks 20 per uur. NS moet snel contact opnemen met de Japanse Spoorwegen... | |
| Dr_Flash | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:30 |
| Almere. Het best ontsloten ghetto ter wereld. | |
| James1988 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:30 |
quote: ![]() Verder: e320 <3 | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:30 |
quote:De TRAXXen zijn weer ongesteld? | |
| Ireyon | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:30 |
quote:Als ze nou gewoon, zoals het hoort, met 3 rijtuigen gaan rijden, 2de Klas - 1ste Klas - 2de Klas, dan heb je dat probleem niet meer. En ook eindelijk een bezettingsgraad van boven de 5% | |
| Duvel | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:42 |
quote:Kunnen ze net zo goed een Plan U huren van SHD. En die ICRm's weer in de normale dienst. | |
| Peterselieman | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:45 |
quote:Mja, een Plan U trekt op als een slak in behangplaksel, dus of dat nu zo'n goed idee is ... Hoewel ... Het is al NS Slowspeed, dus veel maakt het niet uit. | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:48 |
quote:En dat zal ook zo blijven, want dezelfde Eurlings is niet van plan de maximumsnelheid op Amsterdam-Utrecht te verhogen... | |
| Dr_Flash | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:51 |
quote:Sorry hoor, maar dan ben je wel een rasdebiel van het zuiverste water. Eerst voor god weet hoeveel geld heel die lijn 200-geschikt maken, en dan zeggen: " Nou, blijf maar lekker 140 rijden" | |
| KapiteinT | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:53 |
quote:Dit dus. | |
| Ireyon | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:56 |
| Ik snap sowieso niet waar die maximumsnelheid van 140km/h op gebaseerd is? Er zijn de laatste jaren zoveel kilometers spoor vervangen/aangepast, daar kan onderhand toch wel wat sneller overheen gereden worden? En dan trajecten als Amsterdam - Utrecht of Boxtel - Eindhoven aanpassen om 200km/h te kunnen rijden.. en het dan gewoon nooit gaan doen.. Ben ik nou zo slim, of .. [/vangaal] | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:56 |
quote:Inderdaad, weg met het geld... | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:58 |
quote:De verkeersministers in Nederland durven de Europese Unie niet tegen te spreken, wie weet wat docent Brussel doet als Nederland zich misdraagt... | |
| Ireyon | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:59 |
quote:Wat zegt de EU dan? Dat in elk ander land 160km/h gereden mag worden met hier en daar een 200km/h+ HSL-lijntje erbij, behalve in Nederland? | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:02 |
quote:Dat in ieder geval niet... | |
| Ireyon | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:06 |
| Maar wat dan wel? 'k Snap gewoon niet wat er zo moeilijk kan zijn aan een snelheidsverhoging en ben oprecht geďnteresseerd, mochten mijn posts laten lijken dat ik het niet zo serieus neem | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:09 |
quote:Baanvaktechnisch is er niet zoveel aan de hand, het is alleen NS dat niet zit te springen om enkele treinen naar ETCS-standaarden om te bouwen... | |
| De_Hertog | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:16 |
quote:Maar daar heeft toch niemand iets mee te maken, wat NS wil? Daarvoor was infra toch afgesplitst? Dat had toch nut? | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:22 |
quote:Klopt. Ik had NedTrain moeten zeggen... | |
| Duvel | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:29 |
quote:Bedenk je wel dat alle aanrijdtijden van de overwegen gebaseerd zijn op een bepaalde snelheid. Een overweg moet wel de tijd krijgen om te sluiten. En als je dat aan wilt passen, heb je hard-core seinwezenaanpassingen nodig (extra secties, duur duur duur), en misschien staat zelfs wel ergens in de wet dat als je 160 wilt rijden, dat alleen mag op een baanvak zonder overwegen. | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:31 |
quote:Met dezelfde inzichten kan de maximumsnelheid op de trajecten Schiphol-Den Haag en Amsterdam-Utrecht omhoog. Geen enkele overweg op dat traject. Bovendien moet ProRail zich niet steeds achter het financiële plaatje verstoppen, maar gewoon de maatregelen uitvoeren... | |
| Duvel | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:35 |
quote:Dan moet ATB er uit. Thalys rijdt op Shl - Gvm al 160. quote:WTF. | |
| James1988 | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:36 |
| In Nederland ligt het beveiligingssysteem ATB, en daarin zijn een aantal snelheidstrappen mogelijk. Zo is er eentje voor 40 km/h, eentje voor 60, eentje voor 80, eentje voor 130 km/h en eentje "maximale materieelsnelheid". In de systemen in de treinen is de laatste stap echter hard ingesteld op "140 kilometer per uur', ook al kan de trein harder. In verband met de Europese eenwording komt er ook een nieuw beveiligingssysteem zoals dit al op de Betuweroute en HSL-Zuid wordt gebruikt: ERTMS. Dit systeem is ook veel flexibeler dan het ATB-systeem, maar is nog jong. Om de invoering van ERTMS te bespoedigen heeft de EU alle bestaande verplichte beveiligingssystemen 'bevroren', er mag geen enkele wijziging meer aan de specificaties worden gedaan. Nieuwe baanbakken aanleggen mag wel, maar met dezelfde voorwaarden en bij voorkeur ook uitgerust met ERTMS (zoals Amsterdam - Utrecht en de Hanzelijn). Het gevolg hiervan is dat men de ATB-kast in de treinen niet meer mag aanpassen om de stand 'maximale materieelsnelheid' aan te passen naar 160 of 200 km/h. Er zijn hier wel plannen voor geweest (het gebruik van een nog onbenutte plek in de ATB) maar dit is afgeketst vanwege deze EU-bevriezing. Voor het inbouwen van ERTMS in de treinen heeft minister Eurlings meerdere malen een subsidie-aanbod gedaan aan NS, maar NS heeft dit steeds geweigerd. NS is hoe dan ook niet van plan om voor 2012 aanpassingen aan hun treinen te doen, waarom is mij niet bekend. Een bijkomend nadeel van die bevriezing is dat ook nieuwe systemen zoals ATB-Vv niet verplicht kunnen worden gesteld. Hoewel ProRail veel seinen van ATB-Vv aan het voorzien is en ook NS hun treinen van ATB-Vv-ontvangers laat voorzien hoeft een andere vervoerder dit dus niet te doen. ATB-Vv was bedoeld om het passeren van rode seinen onder 40 km/h tegen te gaan, maar dit is dus niet waterdicht omdat een niet-NS-trein nog steeds een rood sein kan passeren met 38 km/h. Ook in België speelt een soortgelijk probleem: na de ramp in Buizingen van begin dit jaar is de invoering van het TBL1+-beveiligingssysteem daar versneld, tegen 2013 moet het belangrijkste deel van het Belgische net zijn voorzien van TBL1+, net zoals de treinen. Ook dit systeem kan men echter niet verplichten, en goederenvervoerder Crossrail heeft inmiddels al aangegeven geen zin te hebben om geld te investeren in het installeren van TBL1+ wanneer men niet veel later wil gaan beginnen aan het installeren van ERTMS. Een voordeel van TBL1+ is dat de bakens die men installeert later kunnen worden hergebruikt voor ERTMS. Er hoeft dus straks niet nogmaals in hardware te worden geďnvesteerd. Belgen denken wel eens na quote:Klopt, tussen Schiphol en Den Haag Mariahoeve liggen namelijk ATB-NG-bakens. De ATBM+-functie van het ATB-NG-systeem zorgt ervoor dat de ATB-installatie in de Thalys (die de benodigde ontvanger heeft) weet dat de snelheid opgehoogd mag worden naar 160 km/h. Ook de ICE 3M-stellen hebben deze zaken aan boord, maar rijden niet op baanvakken waar deze ATB-NG-bakens liggen. | |
| Ireyon | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:40 |
quote:'k Heb eind vorig schooljaar een artikel proberen te schrijven over snelheidsverhoging op het spoor en daarbij kwam ik tegen dat er tot 160km/h nog overwegen in het traject aanwezig mogen zijn (zoals bijv. Helmond - Horst-Sevenum). Net als Hoofddorp - Leiden waar 160km/h gereden mag worden, maar waar dan weer ATB+ voor nodig is wat blijkbaar te duur is om in NS treinen te zetten. En wat ik ook had gevonden zijn prestigieuze uitspraken dat trajecten als Boxtel - Eindhoven (inclusief de spoortunnel) wel voor 200km/h geschikt zijn gemaakt. Waarom extra investeren in het traject zelf om vervolgens te claimen dat harder rijden te duur is, vraag ik me dan af. | |
| Peterselieman | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:40 |
quote:De reden zou wel eens kunnen liggen in het feit dat over enkele jaren de concessie voor het hoofdrailnet afloopt en deze nog niet verlengd is. | |
| James1988 | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:42 |
quote:Het aanleggen van een spoorbaan kost hoe dan ook bakken vol met geld, en men wil in de toekomst echt wel harder kunnen dan die 140 km/h. Het is echter niet alleen de baan die erop voorbereid moet zijn, maar ook de treinen. Wanneer ERTMS goedkoper wordt zal men dit gaan invoeren en zal er een omschakelingspunt komen. quote:Goed punt, dat kan er best iets mee te maken hebben. Vanuit economisch oogpunt van NS is dat ook geheel te begrijpen. | |
| Ofyles2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:44 |
quote:Doe jij iets met civiele techniek? | |
| Ireyon | donderdag 7 oktober 2010 @ 21:46 |
quote:Werktuigbouwkunde | |
| Socios | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:01 |
quote:Die je niet al te opvallend moet ´dragen´ op een station... | |
| Duvel | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:01 |
quote:ATB+ mag dus niet meer, dus dat valt af. En als je overwegen hebt, moet je je complete seinstelsel van het baanvak aanpassen: aanrijdtijden overwegen, seinafstanden, de hele mikmak. Da's echt heel veel geld, terwijl 160km/u voor de meeste stationsafstanden in Nederland een wassen neus is. Seinafstanden moeten trouwens ook als er geen overwegen zijn. | |
| James1988 | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:13 |
| Mee eens. Op Breda - Tilburg ga je met ATB+ geen nuttige tijdwinst halen. Op Den Bosch - Utrecht zou je een tijdwinst van een paar minuten kunnen halen, het is een afstand van 47,8 km die ongeveer 29 minuten duurt (volgens de reisplanner). Aan 160 km/h zou je dit in 25 minuten moeten kunnen doen. Op Utrecht - Amsterdam zou denk ik 2 minuten bespaard kunnen worden. | |
| Dr_Flash | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:32 |
| tijdwinst tijdwinst. Sinds wanneer boeit dat ineens wat? Utrecht - Arnhem ging in 1939 in 36 minuten per sneltrein. De Virmpjes van vandaag hebben er 37 minuten voor nodig. Vooruitgang? | |
| Peterselieman | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:34 |
quote:Hoeveel stops had die sneltrein onderweg? | |
| Socios | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:36 |
![]() Tegenwoordig is het weer 37 minuten. | |
| Dr_Flash | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:38 |
quote:Boeiend, dat maakt het verhaal alleen maar slechter. Minstens Ede-Wageningen. De ICE rijdt het in 35 minuten tegenwoordig. Per saldo is er NIET ÉÉN minuut winst gemaakt in de laatste 70 jaar. | |
| von_Preussen | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:39 |
| Regelmatig heb ik een laptoptas mee, een doodgewoon redelijk plat ding, en die hang dan naast mijn lichaam. Maar wat schets mijn verbazing, toch presteren mensen het nog om zo dicht langs me te lopen dat die laptop tegen hun lichaam knalt. Aangezien ie niet geheel licht is zullen ze dat best wel voelen, en gaan me dan boos aan lopen kijken. Ja sorry, kan ik er wat aan doen dat je op 15 centimeter afstand van me langs moet lopen. Tis niet zo dat we hutjemutje tegen elkaar staan, en er geen ruimte is. | |
| Peterselieman | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:40 |
quote:tsja, wat wil je ook met verschoven kruisingen en een veel robuustere dienstregeling ... | |
| Dr_Flash | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:40 |
quote:Ik word ook altijd zo doodmisselijk van die gruwelijke kuthoeren met hun pimpelroze schoudertasjes die ALLE ruimte ter wereld nodig hebben. Ik wil dat ze doodgaan. | |
| Crientj | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:55 |
quote:Kan je nagaan als je dus rondloopt met 3 tassen. Of in de trein mij boos aankijken omdat mijn tas in de weg zat op de trap richting het balkon. 2 tassen om mn lijf en nog een in mn hand. Dan kan je toch wel zien dat er snel langs glippen geen zin heeft. | |
| De_Hertog | donderdag 7 oktober 2010 @ 22:58 |
| Kortom, treinen zijn een leuke hobby, behalve al die irritante spoorbeheerders, spoorwegmaatschappijen, treinfabrikanten en reizigers. | |
| Brembo | donderdag 7 oktober 2010 @ 23:23 |
quote:Ja, vooruitgang 4x per uur vrij stabiel had je 70 jaar geleden moeten introduceren. Denk dat de gemiddelde mens, toen al bij de overweg zat was geworden Maar bijvoorbeeld Utrecht - Arnhem de winst zit juist in om niet met 40 km/h de wissels over te rijden voor het station maar juist met 80 tot 120 km/h. Zelfde als een goede logistiek op een station. Station Arnhem had in de nieuwe dienstregeling (2007) vaak genoeg problemen dat er IC's stonden te wachten op een plekje, IC uit Den Haag die dan 8 minuten staat te wachten.... Dus hogere snelheid om stations te benaderen en meer ruimte op het station, dit zal een grotere tijdswinst voor de reiziger opleveren. | |
| Dr_Flash | donderdag 7 oktober 2010 @ 23:25 |
quote:Ik haat mensen die dan pontificaal de hele breedte van de roltrap innemen met precies die air van jou nu. Ik haat ze. | |
| Peterselieman | donderdag 7 oktober 2010 @ 23:30 |
| op en rond de stations zijn idd de meeste minuten te halen. Ik had er eigenlijk niet zo over nagedacht totdat ik tussen Groningen en Leeuwarden een keer in een vertraagde stoptrein zat. Deze trein kreeg door een defecte trein 7 minuten vertraging in Zuidhorn maar was in Hurdegaryp nagenoeg weer op tijd. Bij sommige stations moet bijvoorbeeld al erg vroeg langzaam gereden worden, terwijl het beter is om de remcurve van het type trein af te laten hangen. Als je hier ook nog rekening houdt met een veilige marge dan zouden bij veel stations de treinstellen veel sneller langs het perron kunnen staan. | |
| Socios | donderdag 7 oktober 2010 @ 23:33 |
quote:Echt hč. Ik heb weleens de nettotijd opgenomen tussen Leeuwarden en Amersfoort. 50 minuten was de reistijd tussen Leeuwarden en Zwolle (incl. de stops te Heerenveen en Steenwijk) en 30 minuten tussen Zwolle en Amersfoort. De lange stop te Zwolle dus niet meegerekend. Net als het wachten voor Amersfoort voor een vrij spoor. Opgeteld 1 uur en 20 minuten. | |
| Boschkabouter | vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:03 |
| Wat is eigenlijk het nut van de 220Volt aansluitingen in VIRM? Tot nu toe komt er in 90% van de gevallen geen stroom uit. De rest van de tijd springt de stroom er zo nu en dan gewoon uit. Ik vind het wel matig, aangezien ik eerste klas (of naast de wand tussen de eerste en tweede klas) reis om mijn laptop op te laden. | |
| Ofyles2 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 01:35 |
quote:* Ofyles2 binnenkort zo'n progje moet schrijven waarbij je je vingers kunt aflikken... quote:Ik schuif die mensen gewoon aan de kant. Roltrappen zijn net snelwegen: linkerbaan vrijhouden! | |
| bork | vrijdag 8 oktober 2010 @ 02:32 |
D8 dat een topic was met treinen... etc.. en fotoos, dus daar gaan we maar weer![]() | |
| Bolkesteijn | vrijdag 8 oktober 2010 @ 03:27 |
quote:Dat hebben ze op station Amersfoort duidelijk aangegeven op de roltrappen van en naar het perron tussen spoor 1 en 2. | |
| Ireyon | vrijdag 8 oktober 2010 @ 06:25 |
quote:Gaat niet werken met die typisch Nederlandse schijt-aan-alles mentaliteit. Evenals stil zijn in de stiltecoupé, bij drukte uit eigen initiatief de stoel naast je vrijmaken, wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt en wachten met instappen totdat degenen die voor jou wachten zijn ingestapt. | |
| greavy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 06:27 |
quote:Ik heb er niet vaak last van. Zitten ze te kletsen zeg ik er iets van. Vaak is het dan ook wel stil of verplaatsen zij zich | |
| Guppy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:03 |
quote:Second that! Het is dat niet alles in het buitenland beter is, maar voor de mentaliteit in het OV zou ik wel verhuizen | |
| Tassiepassie | vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:06 |
| Guppy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:20 |
| Cool! Dat telt zeker | |
| Tassiepassie | vrijdag 8 oktober 2010 @ 07:26 |
quote:oke 1 dan ![]() Niet de meest charmante maargoed edit: bij deze was ik net in een verroeste trap geklommen (jaja in corset en string,lees: bijna blote kont dus) en ineens kwam er een trein aan. Station was idd verlaten maar een deel van de rails werd tot mijn/onze schrik nog gebruikt en Tassie kon geen kant op ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Tassiepassie op 08-10-2010 07:38:33 ] | |
| Duvel | vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:29 |
quote:Ik probeer soms om gewoon op de tas te gaan zitten... | |
| Duvel | vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:30 |
quote:Had zo uit de jaren '80 kunnen komen, behalve het bankje, het bordje in de verte en het dichte cabineraampje van de Plan V. Eigenlijk dus gewoon niet. | |
| Duvel | vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:32 |
quote:Wat een wrak! quote:Dat lijkt me niet heel comfortabel! Wat waren de beweegredenen om een shoot te doen in deze setting? Best apart...! | |
| von_Preussen | vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:41 |
quote:De beste manier om dat te voorkomen is om naast het gangpad te gaan zitten, en je spullen dan naast het venster te leggen. Op die manier kan er niemand gaan zitten zonder jou geld te betalen. | |
| Duvel | vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:47 |
quote:Moet jij eens opletten. | |
| Ascendancy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:57 |
quote:Ik vraag altijd aan iemand die zo in het gangpad zit, want als er iets asociaal is | |
| Peterselieman | vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:34 |
quote:Ga dat maar een proberen in Utrecht als 12 volle bakken VIRM leegstromen en er maar aan één zijde trappen beschikbaar zijn. | |
| Socios | vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:36 |
quote:Hey Tassiepassie. | |
| Ascendancy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:45 |
quote:Op heel Utrecht Centraal is het zo. Jaarbeurszijde, Busstation Noord, Busstation zuid en praktisch alle perrons. Heel frustreren. Waarom is de mentaliteit niet zoals in Londen. Hier ben je asociaal als je iemand aan de kant duwt, daar ben je asociaal als je aan de verkeerde kant staat en verdien je het omver gelopen te worden. | |
| Afhaalchinees | vrijdag 8 oktober 2010 @ 09:51 |
| tvp waarom is de stoptrein van den haag laan van NOI vaan den haag holland spoor altijd zo'n oud ding? Ik dacht dat die zouden verdwijnen? | |
| von_Preussen | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:06 |
| Waar ik me dan ook nog eens aan stoor zijn de mensen die recht voor de deur van de trein gaan staan, en als je dan blijft staan (omdat je er niet uit kan) gaan ze je raar staan aankijken. Zo raar is dat, alsof mensen als ze in een groep staan hun hersens uitschakelen en zich gedragen als een stel schapen. | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:07 |
quote:De foto's zijn gemaakt op het 'verlaten' station van Montzen.. Tassiepassie: die ene loods waar die 4609 staat is inderdaad verlaten, maar de sporen zijn zeker nog in dienst! Het is een belangrijke lijn naar Duitsland. Toen ik er was (treinfotografie...) waren er zelfs nog wandelaars in de buurt, je hebt dus wel geluk gehad! | |
| Socios | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:10 |
quote:Thanks. Ziet er interessant uit: ![]() Is het een volwaardig station dat totaal verlaten is? | |
| Duvel | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:14 |
quote:Ze zijn terug. Het is herfst. | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:17 |
quote:Ik weet niet wat de huidige toestand is. Maar er rondlopen kan wel geen kwaad denk ik. Ik heb daar al rondgelopen toen er nog mensen in het seinhuis zaten... Normaal zou er nu geen volk meer zitten omdat alle treinen rechtstreeks doorrijden. Tot enkele jaren terug was er een locwissel in Montzen omdat er nog geen bovenleiding hing. Naast de 4609 staan er aan de andere kant nog heel wat oude wagons, oa van het Rode Kruis dacht ik.. Ook generatorwagens. Er staan/stonden daar ook heel wat 51'ers, maar die zijn ze met mondjesmaat aan het weghalen om op te sturen naar Italië... Het station is vlot te bereiken per bus.. Als je toch in de buurt bent met de auto, dan kan je misschien ook even naar Hombourg gaan, daar staat ook nog wat afgesteld (vooral wagons) De wagons in Montzen zijn eigendom van een privé persoon (die volgens mij in het station van Hombourg woont). In het station kan je nog iets drinken ook | |
| Peterselieman | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:19 |
quote:Gewoon doorlopen is het devies. Tegen de tijd dat ze door hebben dat jij ze raakt ben je inmiddels al ver weg. | |
| Socios | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:26 |
| Hombourg ligt in Duitsland of Frankrijk? Of mis ik een Belgische plaats? | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:31 |
quote:Je mist inderdaad een Belgische plaats, het is slechts enkele kilometers van Montzen af. Hombourg ligt langs L38, je kunt de bedding mooi zien op Google Maps.. (vertrek in Montzen in Noordelijke richting, neem de aftakking net buiten het station naar links) | |
| von_Preussen | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:43 |
quote:Hier enkele foto's van het verlaten station in Montzen, ziet er spannend uit, als ik in de buurt ben ga ik zeker eens kijken. http://www.pixagogo.com/3100925193 http://www.google.nl/imag(...)ource=og&sa=N&tab=wi | |
| Duvel | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:47 |
| Gaaf daar! | |
| V2 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:48 |
| Montzen is welbekend bij de urbex-liefhebbers ja | |
| Socios | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:50 |
quote:Inderdaad, ja. Ongelofelijk dat zo een groot station er zo bij kan liggen. Zelfs zonder Tassiepassie erbij de moeite om naartoe te gaan. | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:54 |
| De foto's die je ziet op internet zijn eigenlijk maar van een vrij klein deel. Er is nog meer om te urbexen, maar dat staat in open lucht... De meeste foto's zijn gemaakt ineen kleine hangar waar vroeger de treinen binnenreden om pakjes uit te laden, en misschien zat de douane daar ook wel? Op de kaart is dit het meest rechtse gebouw. Houden we geen meet? | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:56 |
quote:Er zijn er nog enkele andere, onder andere Monceau, waar een hoop locs afgesteld staan/stonden (ik weet niet wat de huidige toestand is). In Duitsland is Hermeskeil ook wel een aanrader. Het staat daar vol met roeste stoomlocs! | |
| Socios | vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:26 |
| Ik vind het al vet om een ´verrot´ gedeelte van een station als Rheine te bekijken. Vanaf waar kom je het beste met de bus in Montzen? | |
| De_Hertog | vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:29 |
quote:Vanaf Welkenraedt gaat een bus naar Montzen. Dacht eerst van Visé ook,maar blijkbaar niet (meer). Zie http://www.infotec.be | |
| Afhaalchinees | vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:30 |
| socios, in welk deel van het land woon jij eigenlijk? | |
| Socios | vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:44 |
quote:Leeuwarden. Bewust vlak naast het treinstation gaan wonen. | |
| von_Preussen | vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:51 |
| Mag ik dan ook Mukran ter sprake brengen, daar staat ook veel spoorwegmateriaal "rond": http://www.google.nl/imag(...)i=&aql=&oq=&gs_rfai= | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:56 |
quote:Het beste is om inderdaad vanaf Welkenraedt te gaan. Het lijnnummer ken ik niet meer vanbuiten, maar als je interesse hebt om naar daar te gaan wil ik het wel opzoeken. | |
| Peterselieman | vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:57 |
quote:Dan zie je nu weinig rijden. Stroomstoring | |
| Socios | vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:04 |
quote:Echt hč. | |
| Socios | vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:06 |
quote:Mijn Frans is echt slecht. | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:31 |
quote:Lijn 710 stopt er zeker, er zijn er nog andere ook. Als ik ging spotten in Gemmenich (even voorbij Montzen) namen we altijd de IC-A, in Welkenraedt 10-15minuutjes wachten en dan de bus op.. | |
| Tassiepassie | vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:39 |
quote:Ja, dat weet ik nu Binnen werden overigens wel veel ruimtes gekraakt voor allerlei doeleinden. De rode wagon zou inmiddels verdwenen zijn en het is elke keer een verassing hoe je de locatie weer aantreft @Socios: jaaa hoiii ik in een treintopic, wie had dat gedacht he | |
| Dr_Flash | vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:45 |
| Hee, een nieuwe | |
| #ANONIEM | vrijdag 8 oktober 2010 @ 14:52 |
quote:Tsja, met de hand goederen omladen van goederenwagons naar vrachtauto's, zo gaat dat niet meer tegenwoordig. Hier nog een voorbeeldje van zo'n in onbruik geraakte hal: http://www.hallo-herne.de(...)erbsahnhof&Itemid=63 | |
| ReisT | vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:11 |
quote:Dat systeem werkt alleen bij de Thalys-PBKA (het nieuwe model). De oudere Thalys-PBA heeft géén ATB-NG. Daarbij is simpelweg in de ATB "140" vervangen door "160" en daarmee kan deze dus 160 rijden op iedere lijn met een baanvaksnelheid van 140 of 160. | |
| RubenK | vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:28 |
| rail away dvdbox binnen | |
| ziggyziggyziggy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:00 |
quote:Op mijn vrije dag, terwijl ik met de trein naar Leeuwarden was... | |
| Bolkesteijn | vrijdag 8 oktober 2010 @ 17:15 |
quote:Leuk om te zien dat de planten zich niks aantrekken van het beton dat de vloer vormt. | |
| Ireyon | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:04 |
| Die nieuwe materieelinzet tussen Rsd - Zwolle kan ik echt wel waarderen | |
| Ofyles2 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:11 |
quote:Ik heb er niets op aan te merken, maar de afdeling ICT mag OBIS wel bijschaven... | |
| Ireyon | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:15 |
quote:'k Was eigenlijk nog best onder de indruk dat het werkte. Gewoon je browser openen en tijden, sporen en aansluitingen zijn de vinden en nog juist ook Alleen jammer dat ze verder geen leuke dingen op die schermen zetten.. snelheid ofzo.. | |
| Dr_Flash | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:19 |
quote:Jij was het toch die MyTracks aanried voor Android? | |
| Ireyon | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:23 |
quote:MyTracks geeft soms uitschieters tot 145km/h aan, dat wil ik toch even kunnen controleren | |
| James1988 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:27 |
| 145 km/h is wel mogelijk hoor, na een bezoek aan de kuilwielenbank moet de ATB van een treinstel opnieuw worden gecalibreerd. Als dit niet zorgvuldig wordt gedaan is het mogelijk dat de ATB een iets hogere snelheid dan 140 km/h toestaat. | |
| Dr_Flash | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:32 |
quote:klopt ja, ik heb vandeweek zowel heen als terug op Ut - Klp 149,4 geklokt als top. Lijkt me stug. Ook tijdens loop-stukjes krijg ik soms een maximumsnelheid van 16 km/h en hoger. Dat kan natuurlijk nooit. Zou idd weleens leuk zijn om in een SLT wat momentane waardes naast elkaar te leggen om de boel een beetje te kunnen ijken. Heb het idee dat MyTracks wat moeite heeft met lage en-of veranderende snelheden. Gewoon eenparig hard rechtuit dat lukt wel. Maar als je even stil staat weetie plots niet meer zo goed waar hij is | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:12 |
| Ik ga morgen naar de SSN in Rotterdam. Maar ik zoek nog iets leuk in de buurt. Ik hoor op forums veel over Zwijndrecht en Barendrecht. Zijn daar mooie spotplaatsen? Komt daar veel (goederen)verkeer voorbij? Ook op een zaterdag? Edit: Railz heb ik vorig jaar reeds bezocht.. [ Bericht 5% gewijzigd door trainfreak op 08-10-2010 20:19:52 ] | |
| Dr_Flash | vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:17 |
quote:FYP | |
| Yreal | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:04 |
| De lul die in hilversum was gesprongen heeft wel wat mooie plaatjes moment verzoorgd, die ik vervolgens allemaal heb gemist | |
| Dr_Flash | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:10 |
quote:Sukkel | |
| Yreal | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:12 |
quote: | |
| Peterselieman | vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:29 |
quote:De treinen waren iig wel vol. Die van 14:04 uur uit Groningen vertrok met tussen de 250 en 300 man in de solo rijdende 10307. Dit stel was tevens de eerste die weer doorreed naar Leeuwarden. Ik was al lang bij. Bespaarde me een uur wachten op het busstation. | |
| greavy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 22:17 |
quote:Zwijndrecht is best een leuke stek. Komen redelijk wat cargo's langs. Lage Zwaluwe is ook een best mooie stek. Bij Zwijndrecht het middelste perron, cargo's gaan via de buitenste 2 sporen. Ook een aanrader is de Munnikensteeg, een weg over de sporen bij de Kijfhoek Zuid. Zie je ook best wat: http://maps.google.nl/map(...)0.01929&ie=UTF8&z=16 | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:09 |
quote:Hier zijn we wat mee, bedankt! Kijfhoek ken ik alleen van naam, ik ben eens benieuwd hoe groot het werkelijk is! | |
| Dr_Flash | vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:10 |
quote:Ongeveer net zo groot als Antwerpen Haven denk ik. Kilometer of 10 lang en een spoor of 40 breed. | |
| trainfreak | vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:15 |
quote:Je bedoeld Antwerpen Noord denk ik? Da's echt niet zo heel groot hoor.. Ik heb hier ergens een plan liggen, ik zal het morgen eens opzoeken en kijken op welke schaal die is | |
| Dr_Flash | vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:18 |
quote:Het hele complex daar ja. En dat is WEL groot. ![]() | |
| Ascendancy | vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:52 |
| Als ik op Google maps kijk dan vind ik Kijfhoek vrij mager in vergelijking met dat terrein in de haven van Antwerpen. En kijfhoek ziet er vanuit de trein al zo groot uit. | |
| Duvel | vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:57 |
quote:Maar de Rotterdamse haven heeft naast de Kijfhoek ook nog de Waalhaven, Botlek, Maasvlakte. Of telt dat niet mee? | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:15 |
quote:Dat ligt heul elders | |
| trainfreak | zaterdag 9 oktober 2010 @ 08:00 |
Als je het vergelijkt op Google Maps is Antwerpen inderdaad groter, maar Kijrhoek is ook geen 10km lang zoals Fles zei..quote: | |
| Fixers | zaterdag 9 oktober 2010 @ 08:40 |
| Mag ik even danken voor de DB Railnavigator tip. Voor de treinen werkt ie niet sneller dan de mobiele ns site. Maar wel betrouwbaarder en makkelijker. Jammer dat 'ie de stadsbussen niet kent. | |
| Brembo | zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:17 |
| http://img231.imageshack.us/my.php?image=chantal07border.jpg Ook op station Montzen :p. [ Bericht 33% gewijzigd door Brembo op 09-10-2010 19:06:02 ] | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:18 |
quote:Doet het niet. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:03 |
quote:Het is dan ook niet voor niks een RAIL navigator | |
| Ascendancy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:10 |
| Zeg, die nieuwe eurostar velaro's die gaan toch ook naar Nederland rijden. Betekend dit dat we binnenkort zowel met eurostar als met DB direct naar Londen kunnen? Dat zou wel gaaf zijn. Afgezien van de fyra(en zijn nare bijwerkingen op de oude lijn) begin ik die HSL steeds leuker te vinden. | |
| KapiteinT | zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:24 |
| Wie heeft er al zin in morgen? Zie net dat er nog maar 4 treinen per uur van Schiphol richting Amsterdam Zuid rijden in plaats van 12. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:24 |
quote: | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:25 |
quote:Ik | |
| Zug-Chef | zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:27 |
| Ik verwacht eigenlijk geen rare dingen. Maanden voorbereiding en het weer is prachtig morgen. Strak blauwe hemel, zonneschijn puur en 20 graden. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:29 |
quote:Je zou bijna zeggen "Als er NU nog wat misgaat.... | |
| Ascendancy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:52 |
quote:Ik bedoel binnen 3 jaar Als de maya's geen gelijk hebben. | |
| Ofyles2 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:13 |
quote:Het is slechts het einde van een pictum, niet de Maya-kalender... * Ofyles2 pessimisten niet serieus neemt die zich in zulke sektes verdiepen... | |
| bork | zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:16 |
quote:Nou lekker wij zouden naar Harderwijk gaan maar dat wordt 40 minuten langer per ritje dat is toch iets te gortig. | |
| Guppy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:18 |
| Ben blij dat ik morgen thuis kan blijven! | |
| Ascendancy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:26 |
| Zeg, sinds wanneer is alkmaar eigenlijk een spoorwegknooppunt? | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:42 |
quote:Sinds 18-nog wat. | |
| Ascendancy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:59 |
quote:Omdat er 1 veredelde stoptrein naar rechts gaat ergens boven Alkmaar? | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:01 |
quote:Jij vindt Amsterdam Centraal ook geen knooppunt omdat het maar 2 buurstations heeft? | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:02 |
| Ben weer thuis. Straxx een fotoreportage van werkplaats Shunter Waalhaven, en nog een paar foto's van cargo's op de waalhaven + blokkendozen. Er gingen vandaag blokkendozen van het NSM Utrecht-Amsterdam-Den Haag-Breda-Geldermalsen-Utrecht doen. In Amsterdam en Den Haag nog even de koninklijke wachtkamers bezoeken. Heb ze te Rotterdam Lombardijen op de foto | |
| Fixers | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:07 |
| Lekker dat ze even omroepen dat de CTA op hilversum de verkeerde info toont. Loop ik tegen een +30 op.... | |
| Ascendancy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:10 |
quote:Jawel, maar daar zijn wel iets meer richtingen. In principe heeft Alkmaar maar 1 IC richting. Die veredelde stoptrein maakt het nog geen echt spoorwegknooppunt. Het is een twistgeval. Net als dat je bij Dordrecht kan zeggen dat t 3 richtingen heeft, maar ook 4. Maar ik zie niet waarom elke trein daar geknipt wordt bij de nooddienstregeling, terwijl dat bij een intensief station als Gouda niet het geval is. En Deventer ook niet, en Tilburg, en Leiden. Het lijkt er een beetje op dat de NS niet een volledige vaste dienstregeling durft in te stellen. Als er veel sneeuwval is gaan bijvoorbeeld die 4 IC's en dan nog stoptreinen rond Gouda nooit lukken. Dan kan je beter een robuustere dienstregeling van 2 IC's inzetten die gewoon langer zijn. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:19 |
| Jezus, gaat het over die kutdienstregeling? Zal er wel mee te maken hebben dat de wissels in Gouda beter beheersbaar zijn of zo? Je kunt ook klote keren hier, in Alkmaar makkelijker. | |
| Fixers | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:27 |
| Graffitispuiters in amsterdam zijn scherp.... Ik zie een V250 waar in mooie letters het woord "Rush" op is gespoten. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:32 |
| Speciale spoorkaart voor morgen Ook Munchen Gladbach staat erop | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:34 |
| Waarom heet de spoorkaart "Tamara"? | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:34 |
| Zwolle - Emmen knippen in Gramsbergen? Waar zijn ze mee bezig daar joh | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:34 |
quote:Dat is waarschijnlijk de naam van het blondje wat de printopdracht verstuurd heeft. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:35 |
| Dat zal. Wel gratis koffie in Gouda morgen. Zou ik er een gratis koek bij krijgen als ik in winterjas, met dikke wanten en sjaal naar het station ga in verband met de test? | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:43 |
quote:Vergeet je erwtensoep niet | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:46 |
quote:Dan krijg je het pas echt warm... | |
| Ascendancy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:46 |
quote:Maar die wissels in Alkmaar zullen nog steeds allemaal omgezet moeten worden. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:47 |
quote:De rijwegen op Alkmaar zijn eenvoudiger dan in Gouda. BTW: leuk, die stroomtreinen morgen tijdens de winterdienstregeling. | |
| von_Preussen | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:51 |
| Waar rijden die stoomtreinen? | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:52 |
| Die stoomtreinen vallen tenminste niet uit door een defect aan de elektronica Ze rijden Rotterdam Noord Goederen - Gouda tbv Stoompendels voor de Stoomtreindagen van de SSN | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:52 |
quote:Rtng naar Gd Rtng Vertrek 10:47/12.47/14.47/16.17 Nwki Door 10:56/12.56/14.56/16.26 Gd Aankomst 11:03/13.03/15.03/16.33 Gd naar Rtng Gd Vertrek 11:30/13:30/15:30/17:00 Nwki Door 11:36/13:36/15:36/16:26 Rtng Aankomst 11:45/13:45/15:45/17:15 | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:53 |
quote:Ook geen last van sneeuw in de aandrijving. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:53 |
| ik heb een Herfsttoer gehomeprint (dat is 5 euro goedkoper, wist ik ook niet) voor morgen. Vanavond vroeg te bedde en morgen de misčre in | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:54 |
| Goede reis, lol. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:54 |
quote:Hee homoseksueel, staak eens dat gebruik van afkortingen, wil je? | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:54 |
Veel plezier met je HTC en dit topic! | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:55 |
quote:Heeft ie gedreigd je te pijpen? | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:55 |
quote:Pure onzin. Wordt verworpen. Rotterdam Noord Goederen Nieuwerkerk Ivo-wissels Gouda | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:57 |
| Ivo-wissels? Geen wissels morgen | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:57 |
quote:Misschien laat ik weleens wat weten als ik onderweg ben ja | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:02 |
quote:Ze gaan daar alleen maar rechtdoor, dan mag het. | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:02 |
quote:Ja, kopieer mijn tekst maar van Somda Even de verkortingen voluit: Rotterdam Noord Goederen naar Gouda Rotterdam Noord Goederen Vertrek 10:47/12.47/14.47/16.17 Nieuwekerk (Ivo-wissels) Door 10:56/12.56/14.56/16.26 Gouda Aankomst 11:03/13.03/15.03/16.33 Gouda naar Rotterdam Noord Goederen Gouda Vertrek 11:30/13:30/15:30/17:00 Nieuwekerk (Ivo-wissels) Door 11:36/13:36/15:36/16:26 Rotterdam Noord Goederen Aankomst 11:45/13:45/15:45/17:15 | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:03 |
quote:Heb jij dat op Somda ingevoerd? | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:04 |
| vragen naar dienstregelingen is Verboden op somda | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:05 |
quote:Ja, dat heb ik daar ingevoerd. Ik ben daar één van de Bijzondere DRGL's beheerders (TheKnitter) | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:05 |
| Kijk gewoon op www.stoomstichting.nl bij de evenementen. | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:06 |
quote:Maar het zelf posten is niet verboden tenzij: het om nucleair, militair, koninklijk of enig ander transport met een grote kans op dreigingen etc. gaat. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:06 |
quote:Och jee, en alleen dan | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:07 |
quote:Een ander mag het er ook posten, maar dan in het forum. Vervolgens zet een Bijzondere Ritten Beheerder het in een andere categorie bij de Bijzondere Ritten (DRGL's). Eigenlijk is dat wel een krom systeem natuurlijk. | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:09 |
| Nou ja, ik vind het wel handig dat al die Bijzondere ritten in één overzichtje wordt geplaatst, hoor. Op het forum zelf kom ik niet zo veel. Op reguliere basis alleen in "Reisplanningen en -verhalen" | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:09 |
| Ik vind de ic Gd - Ut rond half acht doordeweeks een bijzondere rit, omdat ik er in zit. Ik ga 'm gelijk invoeren. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:12 |
quote:Dan vraag ik even naar de dienstregeling Twee bans in één klap | |
| Yreal | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:26 |
quote:ik ook | |
| ziggyziggyziggy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:26 |
| Er worden morgen genoeg wissels omgegooid, hoor. En over die knooppunten: Leeuwarden en Groningen hebben ook maar één IC-richting. | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:30 |
| Syntus heeft een nieuwe 'huisstijl': http://railtrack.web-log.(...)c0133f4e4092c970b-pi | |
| von_Preussen | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:30 |
quote: | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:31 |
quote:Dat is graffiti. | |
| von_Preussen | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:32 |
| Volgens mij heb je de ironische ondertoon gemist. | |
| Ascendancy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:37 |
quote:Dat vraag ik al langer af. Ontbreekt jou gevoel voor sarcasme? | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:38 |
quote:Zo zo. Radicaal | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:38 |
quote:Geen poep Scheerslot | |
| Ofyles2 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:42 |
quote:Syntus heeft in ieder geval een nieuwe doelgroep aangeboord: seksverslaafden... | |
| Zyron | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:43 |
quote:Graag getwitterd! | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:53 |
| Ja, via je twitter kwam ik er idd. achter. (Ben Du_Knitter @ Twitter) | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:54 |
quote:hihi dat rijmt | |
| ReisT | zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:57 |
quote:Wel raar, maken ze een speciale kaart voor morgen, maar laten ze de lijntjes waar geen treinen rijden er gewoon opstaan? Gooiboog, Hemboog, Utrechtboog, Harmelen-Breukelen = allemaal treinloos morgen. En sinds wanneer is er een verbinding tussen Bunnik en Utrecht Overvecht om CS heen? | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:01 |
quote:Dat zal de Oosterspoorbaan wel zijn. Or well, dat zal ermee bedoeld worden. Maar er klopt idd wel meer niet aan die kaart | |
| Fixers | zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:13 |
quote:Wat een burocratie, het lijkt wel een opgesplitst en geprivatiseerd spoorbedrijf. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:19 |
| Ik zie trouwens dat er morgen wel een hoop treinen rijden onder de gebruikelijke treinnummers van de IC op de betreffende trajecten. Mogen we een vergelijkbare aanname doen voor het materieel? Of gaan we lekker met de sletjes en de darretjes door het land crossen? | |
| greavy | zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:51 |
| Veel materieelinzet per serie blijft wel hetzelfde. Er wordt alleen op kortere trajecten gereden, dus heb je 'vreemde' omlopen. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:30 |
| Mooi. IN een beetje ICM heeft het namelijk ook echt ZIN om eersteklas te reizen. | |
| Zyron | zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:50 |
| Whooo gratis koffie op Gramsbargn! | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:51 |
| Ben ook benieuwd hoe de CTA´s eruit gaan zien morgen. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:01 |
quote:"Let op omroepbericht" | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:02 |
quote:Dat zou wel extreme fail zijn. Zeker bij die digitalo's. Hebben ze godver een maand de tijd gehad om de boel in te regelen.... Ik zal er eens op letten morgen. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:08 |
quote:Ik vind dat een onderdeel van de proef ook moet zijn het juist informeren van de mensen op de perrons, dus de boel volkomen laten verkloten en op proberen te vervangen door fleurilclowns en omroepberichten. | |
| Ofyles2 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:08 |
quote:Stuur je ook foto's? Ik kan dit weekeinde niet weg... | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:09 |
quote:cool. En de bijbehorende agressie tegen personeel, daar moet ook rekening mee gehouden worden. Ik boks wel een paar van die servicetrutjes in elkaar | |
| trainfreak | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:12 |
| Ik ben vandaag die Olympische Koploper tegengekomen. Ik hoorde van Fles dat daar binnenin een speciale vloer lag. Ik ben ook een Koploper tegengekomen die bijna volledig in het oranje zat. Heeft die dan ook van die speciale vloeren? Foto: | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:12 |
quote:DUH natuurlijk | |
| Ofyles2 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:12 |
quote:Hun adviezen niet opvolgen vind ik meer dan genoeg. Fysiek geweld is zeer sneu en nutteloos... | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:13 |
quote:de bedoelde vloeren zijn de sportveld-prints die in (in ieder geval) de Olympische VIRMs liggen. Ik weet niet of dat in de Olympische koplopers ook zo is en ik heb er ook geen foto's van. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:14 |
quote:Net of ik dat echt zou doen Maar het is aan de andere kant wel iets wat gewoon wel gebeurt als het een giga puinhoop wordt. Daar moet je dan niet je ogen voor sluiten, denk ik | |
| ReisT | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:21 |
quote:Moet ook wel want ze hebben een overstap van 2 minuten ingepland, en er wordt natuurlijk niet gewacht bij vertraging want anders heeft het hele idee van pendeltreinen geen nut. Ik ga morgen ook een rondje maken lekker overal gratis koffie halen | |
| dennistd | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:21 |
quote:Driemaal de 4201 (die inmiddels helaas al gereviseerd is): ![]() ![]() ![]() | |
| Ofyles2 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:22 |
quote:Dat klopt. Er rijden nog twee Olympische Regiorunners, van één van die treinstellen zijn de vloeren ook speciaal belegd... | |
| Doc__Zenith | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:23 |
quote:Zowel het nieuwe InfoPlus als het ouwe gedoe (BEPAC en CSTIC) hebben apart aangemaakte plannen voor 10/10 die meegenomen zijn in de gesimuleerde testperiode, dus dat "zou moeten" kloppen... | |
| Ofyles2 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:23 |
quote:Ik hecht niet veel waarde aan de nooddienstregeling van morgen, omdat dit slechts een momentopname is... | |
| Zug-Chef | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:24 |
| Die bijna geheel oranje ICM is de 4241 en is van binnen gewoon normaal. De 4240 is nog wel van binnen en buiten 'olympisch' | |
| trainfreak | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:27 |
quote:Die heb ik ook gezien, 2x dacht ik zelfs, helaas geen foto van.. | |
| Zug-Chef | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:33 |
![]() In de spitstreinserie 2900 (Leeuwarden-Wolvega v.v.) zat op 28 augustus 2009 de Olympische koploper 4241. Met de naderende modernisering van alle koploper-4stellen zal dit treinstel uiteindelijk ook zijn afwijkende kleurstelling verliezen. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:34 |
| Spuit 11. | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:35 |
quote:Kunnen ze niet 1 of 2 treinstellen `voor de gein´ gewoon laten zoals ze zijn? Is toch leuk voor een ieder? Het hoeft allemaal niet zo precies hetzelfde. Er is ruimte voor `afwijkende´ treinstellen. | |
| Zug-Chef | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:36 |
| Voor de hobbyisten is het leuk ja. En voor de sponsor. Maar dat contract is al afgelopen, dus het lijkt mij niet dat ze iets bewaren. | |
| dennistd | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:43 |
| Nouja, één van de Olympische VIRM's is vorige maand nog gedeeltelijk opnieuw bestickerd tijdens de open dag in Onnen. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:48 |
quote:Nee met de revisie gaat alles eraf denk ik. Het zit er nu alleen nog maar op omdat eerder verwijderen meer geld kostte | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:51 |
| Het kost ook geld om al die treinstellen te reviseren. Een paar ongemoeid laten is goedkoper. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:51 |
| Whehehe Trainfreak wist niet wat "Spuit 11" betekent | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:54 |
quote:Heeft ie weer wat geleerd. Is blijkbaar 'n Nederlands iets. Wellicht hebben ze in Vlaanderen Spuit 12, en in Wallonië Pompier 13, in de Oostkantons Spritz 14 en dan in Brussel/Bruxelles iets er tussenin. Of misschien wel geen spuit, omdat ze eerst ruzie staan te maken over de naam terwijl de halve stad affikt. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:55 |
| Wat een generalisaties weer over het schone België... | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:56 |
| Zug-Chef | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:58 |
| oh, België. Daar was ik gisteren. Was een plezant dagske. Foto's volgen. | |
| trainfreak | zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:59 |
quote: Waar juist? | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:00 |
| Ik ga morgen naar België, geloof ik. | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:01 |
| Ik wil nog eens naar Barvaux (B) met de trein. Tien jaar geleden eens geweest met school (niet met de trein helaas). Vond toen al dat er zo een mooie spoorlijn lag. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:02 |
quote:Sodeju. Ik kom vaker op Saturnus dan jij in België, dus dat belooft wat | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:03 |
quote:Ik heb dat ooit eens gedaan toen het zwaar sneeuwde, op tweede paasdag. 2008 denk ik | |
| Zug-Chef | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:03 |
quote:d'Anvers. ![]() Om het personeel van en naar de Antwerpse havens te vervoeren rijdt de NMBS tweemaal per werkdag met twee zogenaamde Piekuurtreinen naar de halte Antwerpen Haven, gelegen bij het goederen- en vormingsstation (in het Nederlands: rangeerterrein) Antwerpen-Noord. Beide treinen rijden 's ochtends naar de haven en in de middag weer terug naar Aarschot en Sint Niklaas. De extra P-trein naar Aarschot wordt gereden door oudgediende 2365 van de NMBS met 4 M4-rijtuigen en is hier als P8280 onderweg naar de eerste stop te Antwerpen-Noorderdokken. De trein rijdt via typisch Belgische plaatsjes als Mortsel, Boechout, Lier, Berlaar, Melkouwen, Heist-op-den-Berg, Booischot en Begijnendijk. Hoe verzin je zo'n plaatsnaam, zou je je haast afvragen. | |
| trainfreak | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:04 |
quote:Hmmm, volgend weekend rijdt er een stoomtrein tussen Jemelle en Bomal. Als je nog niet weet wat te doen dan... | |
| Zug-Chef | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:05 |
En verder heel veel cargo uiteraard.![]() Op de zonnige vrijdag 8 oktober 2010 is voor het eerst een bezoek gebracht aan het Vlaamse goederengeweld rond Antwerpen. Na een lange treinreis vanuit het hoge noorden kwam ik iets na 10 uur aan bij het begin/eind van de Antwerpse Havenspoorlijn, die ter hoogte van Ekeren aan de hoofdspoorlijn door Antwerpen aantakt. Omdat de portalen in de bocht achterlijk dicht op elkaar staan, is het haast onmogelijk de lok vrij te krijgen van palen, zeker bij dubbeltractie. Ook het nog niet geoogste maisveld zorgde voor een kleine teleurstelling en het wegstrepen van een mogelijk fotostek. Zo rond de klok van half 11 passeerden de NMBS 7728 en 7736 met een sleep EVS Silo-wagens door de bocht van Ekeren en zullen weldra door het station van Antwerpen Noorderdokken rijden. Met enig pas en meetwerk kon het geheel net op de foto gezet worden. ![]() De op de reeks 23 na oudste loks nog in dienst van de Belgische spoorwegen zijn die van de Reeks 26. La Brugeoise et Nivelles, de voormalige Belgische treinproducent uit Brugge (Brugeoise) en Nijvel (Nivelles) heeft 35 stuks van dit type gemaakt in de jaren 60 van de vorige eeuw. Ondertussen is La Brugeoise et Nivelles onderdeel geworden van Bombardier-Alstom. Ze doen voor het overgrote deel alleen nog dienst in de goederendienst binnen België en hadden eigenlijk al vervangen moeten worden door de nieuwe Reeks 28, de bekende groene Traxx'en van Bombardier. Gelukkig is dat anno 2010 nog niet het geval en zo passeerden de 2621 en 2603, multiple geschakeld en met alle 4 de pantografen omhoog, met een containertrein in de bocht bij Ekeren in het alweer bijna laatste zonlicht van de dag. Meer op http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen/ | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:06 |
quote:Volgend weekend zit ik in Milaan. Jammer, want toffe lijn, moet prachtig zijn met stoom! | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:07 |
quote:Ik ben daar wel met de trein en met school geweest. Ardennentocht. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:08 |
| Gaat een wereld voor je open he Zug? | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:08 |
| Het is jammer dat de Ardennenexpress niet meer rijdt. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:11 |
quote:Ik had een keer een wandelvakantie gedaan in de Ardennen, vervolgens naar Luxemburg gegaan een paar dagen. En toen terug de Ardennenexpres gepland, dat leek me zo gaaf! Tot een of andere kutbelg een keteltrein liet ontsporen bij Visé. Toen reed ie niet, en kon ik met de bus van Visé naar Maastricht. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:11 |
quote:Mooie foto's! | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:14 |
quote:Balen! Ik ben in het een-na-laatste jaar dat ´ie reed naar Maastricht gegaan om de terugweg met de Ardennenexpress te gaan. Ik ging voornamelijk voor het non-stop tussen Maastricht en Eindhoven. Had men allemaal `extra stops´ ingelast op de `reguliere´ intercitystations. Helaas toen niet in ICR naar Luxemburg gegaan. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:15 |
quote:Uitermate. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:16 |
| Dat lijkt me best eens vet idd. Gewoon Utrecht Centraal - Clervaux zonder overstappen. | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:16 |
quote:Uitermate! | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:17 |
quote:Echt hč. Er zijn zoveel mooie internationale verbindingen mogelijk. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:18 |
quote:Nog steeds. Freiburg (Breisgau) Hbf kan ook in 1 zet. Nou ja, jou hoef ik niks te vertellen ook | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:20 |
quote:Misschien moet ik daar niet al te lang mee wachten, voordat dat ook verdwijnt? | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:20 |
quote:Amsterdam - Amersfoort - Ponlijn - Rhenen - Kesteren - Nijmegen - Groesbeek - Kranenburg - Kleve - Krefeld - Köln | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:24 |
quote:Boxtel - Wesel. | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:24 |
quote:Vroeger bestond er ook Amsterdam - Münster via Enschede. Amsterdam - Bremen via Groningen erbij. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:25 |
quote:dat moet EN de Maaslijn EN mijn route kruisen, ergens. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:25 |
quote:Via de Hanzelijn natuurlijk | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:25 |
quote:De Maaslijn bij Beugen, en jouw route is...? | |
| Socios | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:26 |
quote:Harlingen - Emmerich bestond ook. | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:26 |
quote:de lijn Kleve - Krefeld | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:28 |
quote:Plan nu nog maar eens iets tussen de buurstations Zevenaar en Emmerich. Zonder aankomst- of vertrekstation voorbij te rijden, want dat mag niet. Zv - Ah - Nm - Vl - Viersen - Krefeld - Duisburg - Oberhausen - Wesel - Emmerich. halve dag bezig. | |
| Duvel | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:28 |
quote:Die ontmoeten elkaar ergens achter Goch denk ik? | |
| Dr_Flash | zaterdag 9 oktober 2010 @ 23:52 |
| zoiets. Nu geen zin om een kaart te pakken | |
| Watertornado | zondag 10 oktober 2010 @ 00:34 |
| Mensen vanmiddag (of eigenlijk gistermiddag) nog naar NedTrain gegaan in Haarlem? | |
| greavy | zondag 10 oktober 2010 @ 08:54 |
quote:En wat was daar te doen Ik ging gister naar Shunter Waalhaven | |
| greavy | zondag 10 oktober 2010 @ 09:25 |
| Beetje over de materieelinzet: De pendel Eindhoven-Venlo rijdt met een setje van 3x Plan V en een setje van 2x Plan V. Pendel Rotterdam - Den Haag rijdt met 10 bakken VIRM Arnhem - Nijmegen rijdt 2x SGMm-III en een setje van 2x Plan V(met Emmer-V 950) | |
| Dr_Flash | zondag 10 oktober 2010 @ 09:30 |
| Ik ga de baan op | |
| Duvel | zondag 10 oktober 2010 @ 09:34 |
quote:Houdoe! Sterkte! | |
| greavy | zondag 10 oktober 2010 @ 09:34 |
quote:Succes met de kou Kleed je je wel warm? | |
| RubenK | zondag 10 oktober 2010 @ 09:35 |
| .....En de reisplanner doet het niet meer | |
| greavy | zondag 10 oktober 2010 @ 09:37 |
| Hij is op hol geslagen door de kou Maar ik ben er ook van door, vandaag alleen géén treinen voor mij. Vanavond een reportage van Shunter Waalhaven | |
| RubenK | zondag 10 oktober 2010 @ 09:38 |
| Ik moet nog naar almere en terug | |
| Watertornado | zondag 10 oktober 2010 @ 10:22 |
quote:D'r was een open dag. Ik heb er nog wat treinstickers gescoord, en uiteraard een broodtrommel. | |
| Oom_Agent | zondag 10 oktober 2010 @ 10:40 |
quote:Groningen - Braunschweig was er ook in het verleden. ![]() | |
| Dr_Flash | zondag 10 oktober 2010 @ 11:13 |
quote:ok dat ligt dus niet aan mij. Vanochtend bij de start al + 12 door gestoorde deuren bij 1 van de stellen. Die is in utrecht gebleven. Wel gratis koffie @ amf | |
| Irritatie100 | zondag 10 oktober 2010 @ 11:55 |
| Gelukkig zit ik vandaag lekker thuis jarig te zijn Morgen weer het spoor op, voor m'n werk dit keer. Utrecht - Houten - Utrecht - Rotterdam Centraal - Vlaardingen Oost. Lekker spannend dus (not Binnenkort denk ik maar weer eens een plezierrondje. Tegen die tijd maar eens kijken waar ik allemaal heen zal gaan | |
| Peter | zondag 10 oktober 2010 @ 12:40 |
quote:http://www.voorbeterov.nl/page7.php?topic=14 | |
| ziggyziggyziggy | zondag 10 oktober 2010 @ 12:46 |
| Overal gratis koffie volgens mij. Ik ben trouwens onderweg van Vathorst naar Groningen. Loopt allemaal gesmeerd. | |
| Crientj | zondag 10 oktober 2010 @ 12:47 |
| Jeuj, ben ik blij dat ik niet hoef te werken. Medelijden met de nachtploeg, die mochten 5.000 koeken afbakken en inpakken. Straks | |
| greavy | zondag 10 oktober 2010 @ 12:54 |
quote:Was dat niet Onnen een paar weken geleden | |
| Dr_Flash | zondag 10 oktober 2010 @ 13:28 |
| Gaat best goed so far. Veel servicepersoneel overal, en overal aansluitingen in de trein omgeroepen. Heb net bij toeval een advies uit de mobiele planner gekregen, maar nu issie weer dood. Geen last gehad van aanrijding amf - apd. Route: utrecht - amersfoort - deventer - zwolle - amersfoort en nu richting Amsterdam. | |
| ziggyziggyziggy | zondag 10 oktober 2010 @ 14:30 |
| Ik ben inmiddels aan het werk. Het is vooral een erg rustige zondag. Bij ons zijn gewoon de 500 en de 700 opgeheven en de 9100 rijdt op iets andere tijden dan normaal. Spannend is het allemaal niet. | |
| greavy | zondag 10 oktober 2010 @ 18:46 |
| Er schijnt een loc van een DDAR in de derde spoorbak van Amsterdam ontspoort te zijn. Ongevallenbestrijding is ter plekke op dit moment | |
| Dr_Flash | zondag 10 oktober 2010 @ 18:47 |
| Zo, ik ben weer thuis. Het ging best goed, alle aansluitingen waren redelijk strak en bij die paar kleine plusjes werd alles overgenomen. Meeste ritjes had ik een halve bak voor mezelf (als 1e klas reizende), dat viel wel op. Voorts was iedereen enorm vrolijk en hard zijn best aan het doen en zo Geloof dat alle conducteurs ook als servicemedewerkers ingezet waren, want ik heb alleen vanochtend bij Barneveld iemand gezien. Verder nooit meer | |
| Socios | zondag 10 oktober 2010 @ 18:47 |
quote: Op kantoor misschien, ja. Op station Groningen ontzettend drukke zondag. Uitpuilende treinen erbij! Geen gelul. De 16.16u, 16.46u en 17.16u van Groningen naar Zwolle waren OVERFLOWED. Zelfde gold voor de 16.04u en 17.04u van Groningen naar Leeuwarden. Was proppen, gangpaden stonden vol. Zelf toen nog maar een half uurtje gewacht en met de 17.34u van Groningen naar Leeuwarden gegaan. | |
| Ofyles2 | zondag 10 oktober 2010 @ 18:49 |
quote:Was dit onderdeel van de winterdienstregeling? |