Guppy | donderdag 9 september 2010 @ 20:40 |
Welkom in alweer deel ### van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Guppy | donderdag 9 september 2010 @ 20:40 |
![]() | |
Duvel | donderdag 9 september 2010 @ 20:41 |
quote:Bedankt voor de nieuwe. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 20:43 |
quote:Die rit heb ik weinig geslapen geloof ik ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 9 september 2010 @ 20:44 |
quote:Het schommelt nogal, je ligt loodrecht op de rijrichting en het schiet niet op. | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 20:46 |
quote:Ligt? Nee hoor. je staat. Half in het gangpad. Tegen half vijf in een langzaam stijgend niveau van een onbestemde vloeistof. En wat voor conducteur aangenomen is verkoopt lauw bier uit de supermarkt voor 1 dollar. EN je vindt het geweldig, dat bovenal ![]() | |
Andyy | donderdag 9 september 2010 @ 21:00 |
In before Socios ![]() | |
Andyy | donderdag 9 september 2010 @ 21:00 |
De nieuwe sprinters rijden hier ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 21:01 |
quote:sukkel | |
bork | donderdag 9 september 2010 @ 21:04 |
![]() | |
Duvel | donderdag 9 september 2010 @ 21:04 |
quote:Ik was 14, ik dronk alleen thee. | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 21:07 |
quote:Moet ik nou hard rennen en zeggen dat dat in Driebergen-Zeist is? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 21:17 |
quote:18, cola ![]() | |
Socios | donderdag 9 september 2010 @ 21:52 |
quote:Goeie. | |
Mkr | donderdag 9 september 2010 @ 21:59 |
quote:En waar is "hier' ? ![]() | |
Socios | donderdag 9 september 2010 @ 22:01 |
quote:Maarssen. Stoptrein Breukelen - Rhenen. | |
greavy | donderdag 9 september 2010 @ 22:10 |
Zo, reisje van zondag af. Minder speciaal als ik gehoopt had, maar ik zal een volgende keer uitgebreider op pad gaan. Tijd--- Station ----Treinnr. ----Spoor -----Aantal kilometer------ Materieel 7:10:00 Zwijndrecht 5116 2 17,8 SLT 7:30:00 Rotterdam CS 8 7:35:00 Rotterdam CS 20525 14b 77,9 ICM(m) 8:35:00 Amersfoort 2b 8:37:00 Amersfoort 1625 1b 106,5 ICM(m) 9:54:00 Hengelo 3b 10:16:00 Hengelo 31236 2a 45,3 Lint 10:53:00 Zutphen 2b 11:25:00 Zutphen 43,7 HSA (DE-II 186) 12:12:00 Winterswijk 12:51:00 Winterswijk 30846 1a 43,7 Lint 13:24:00 Zutphen 2b 13:34:00 Zutphen 3640 3b 16,4 VIRM 13:47:00 Deventer 4 13:49:00 Deventer 1743 3 38,9 ICM(m) 14:12:00 Almelo 2 14:22:00 Almelo 31043 3 19 Lint 14:44:00 Marienberg 2 14:51:00 Marienberg 8045 2 41,2 Plan V 15:28:00 Emmen 1 15:34:00 Emmen 8058 1 75,5 Plan V 16:35:00 Zwolle 15 16:49:00 Zwolle 8555 12 13,3 DM'90 16:59:00 Kampen 1 17:03:00 Kampen 8560 1 13,3 DM'90 17:13:00 Zwolle 12 17:46:00 Zwolle 562 1 144,4 ICM(m) 19:25:00 Rotterdam Centraal 13 19:32:00 Rotterdam Centraal 5173 4 17,8 SLT 19:50:00 Zwijndrecht 3 Totale kilometers: 714,7 Een nadeel is hier dan bijvoorbeeld de uursdienst Zutphen - Winterswijk / Zutphen - Arnhem.. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 09-09-2010 22:27:05 ] | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 22:17 |
quote:Rtd - Amf is 77 km, geen 96. | |
greavy | donderdag 9 september 2010 @ 22:24 |
Je hebt gelijk. Om exact te zijn 77,9 kilometer. | |
James1988 | donderdag 9 september 2010 @ 22:24 |
Ik voel treintje wiebelen ![]() | |
Socios | donderdag 9 september 2010 @ 22:26 |
Zaterdag rijdt er geen DE-II tussen Zutphen en Winterswijk. | |
greavy | donderdag 9 september 2010 @ 22:26 |
Ehm. Het reisje is zondag hoor ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 22:27 |
al die secondes staan er wel vet hip cool gaaf bij trouwens. Jammer dat ze geen enkele functie hebben. | |
greavy | donderdag 9 september 2010 @ 22:30 |
Dat is typisch iets van Excel, waar ik eerst de planning in typ. En ik heb niet de moeite gedaan om ze weg te halen. | |
bork | donderdag 9 september 2010 @ 22:30 |
quote:Het is een foto ![]() Rennen mag altijd, als je maar niet valt! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 22:31 |
quote:Nee dat is iemand die niet met excel kan omgaan ![]() | |
Crientj | donderdag 9 september 2010 @ 22:50 |
quote:Nee, maar ik heb wel geld verdiend door nutteloos op een bank te zitten terwijl er boven 2 kinderen sliepen. ![]() A.S Maandag, Dinsdag & Woensdag mag ik weer. ;o | |
Ofyles2 | donderdag 9 september 2010 @ 23:03 |
quote:Als jij greavy uitlacht omdat hij niet met Excel kan omgaan, waarom leer jij hem dan niet? quote:Die zijn echt een aanwinst. | |
James1988 | donderdag 9 september 2010 @ 23:06 |
SLT is een gaaf treintje ja, hopelijk kom ik 'm vaker tegen. Mooie geluiden maakt hij ook. ![]() En: ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 september 2010 @ 23:07 |
quote:Als ik in de SLT zit, moet ik meteen denken aan de RegioCitadis. Ik weet niet waarom... | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 23:11 |
quote:Uitlachen? Nee. Selecteren, rechtsklikken, Format Cells... ZO moeilijk is het allemaal niet. | |
Peterselieman | donderdag 9 september 2010 @ 23:29 |
quote:past precies zo te zien ![]() | |
Andyy | donderdag 9 september 2010 @ 23:34 |
quote:Als ik mag vragen, wat doe je dan zoal tijdens zo'n reis? ![]() Genieten van de verschillende treinen ed? | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 23:42 |
quote:Geen huisdieren vervoeren zonder kaartje. | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 23:46 |
quote:Uit het raam kijken ![]() En als ik onderweg ben is het op de heenweg slaap inhalen, tussen 10 en pakweg 17 uur keihard werken, en daarna afpilzen ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 9 september 2010 @ 23:54 |
quote:Zonder genot van een krant of een boek? | |
Andyy | donderdag 9 september 2010 @ 23:58 |
quote:Gewoon de trein als werkplek gebruiken? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 23:58 |
quote:Etappe 1: Slapen. zonder krant of boek Etappe 2: Topsport. zonder krant of boek Etappe 3: Afpilzen. zonder krant of boek. Dus ja. Zonder krant of boek ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 9 september 2010 @ 23:59 |
quote:Oh jij weet nog van niks. Okee ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 september 2010 @ 00:15 |
quote:Daar ben ik zeer bedreven in... | |
greavy | vrijdag 10 september 2010 @ 06:10 |
quote:Ik kan wel met Excel om gaan, zeer goed zelfs. Maar heb er gewoon niet de moeite voor genomen | |
Crientj | vrijdag 10 september 2010 @ 07:28 |
Het is niet leuk als je wat leuks probeert te tekenen en tig mensen kijken dan altijd over mn schouder mee." Weg inspiratie. ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 september 2010 @ 08:38 |
ProFail, de treinspecialist! *tringtring* Gooien die sjappies even een goederentrein voor de intercity... zodat de intercity die om 7.55 nog als "keurig op tijd" op NS.nl uiteindelijk met +6 vertrok. Gelukkig rijdt de machinist door. ![]() Edit: ligt het trouwens aan mij, of is het SLT heel erg aantrekkelijk voor mensen die het ongevraagd 'versieren'? Bijna iedere SLT die ik zie heeft wel een extra laagje verf ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door James1988 op 10-09-2010 08:50:10 ] | |
Watertornado | vrijdag 10 september 2010 @ 09:19 |
Ja, witte ondergrond hč. Iedereen wil natuurlijk wel eens een slet helemaal onderspuiten. Over het geluid ervan: het is net een ICE3 maar dan wat gematigder allemaal. ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 10 september 2010 @ 11:06 |
quote: ![]() | |
V2 | vrijdag 10 september 2010 @ 11:31 |
quote:Omg ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 12:16 |
Het was vandaag een beetje een rommeltje. De Sprinter naar Rhenen kwam keurig om 10:43 binnen op spoor 14b. En bleef daar staan en staan en staan. Ondertussen werd er omgeroepen dat de sprinter naar Rhenen vanaf spoor 9a zou vertrekken. Kennelijk vallen die dingen zomaar van niks in storing tegenwoordig ![]() Gevolg: IC naar Nijmegen van 10:53 gespoorwijzigd naar 15, en +5 bij vertrek, inmiddels oplopend naar +10 bij Ede-Wageningen. En lekker verwarrende omroep in drie talen over dat de ICE met vervangend materieel zou rijden en van spoor 14 zou vertrekken. Uiteindelijk reed er gewoon een Velaro, en 14 was al het planmatige spoor. Hou die omroep dan vrij voor NODIGE meldingen ![]() | |
Guppy | vrijdag 10 september 2010 @ 13:06 |
quote:Ook rond half 6? Misschien kom ik dan wel even langs ![]() | |
Crientj | vrijdag 10 september 2010 @ 13:17 |
quote:Jup. Maandag 15:00 / 19:00 Dinsdag 15:00 / 18:00 & Woensdag 12:00 / 19:00 ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 september 2010 @ 13:22 |
quote:Heb ik Duitsland ook al wel eens gehad met die Baureihe 425 (waar de Slt ja van is afgeleid). Slechts twee-drie meter gereden vanaf beginpunt Essen Hbf, en *pats* de zekering eruit. Trein kapot. Dat was de kortste treinreis die ik ooit heb gemaakt, denk ik. ![]() O ja, is er voor de 'slet' ook al een plausibele hele naam bedacht? Ik pleit voor Sprinter Light Electric Train. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2010 13:23:24 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 13:24 |
quote:Waarom toch steeds die anglicismen? Wat is er mis met Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvoertuig? ![]() | |
bork | vrijdag 10 september 2010 @ 13:28 |
quote:Aldus dr. Flits ![]() | |
ThePianoMan | vrijdag 10 september 2010 @ 13:29 |
Ik heb in de ICE gezeten van Kopenhagen naar Hamburg, daarbij ging de hele ICE in een ferry; zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Tot zover mijn bijdrage ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 september 2010 @ 13:30 |
quote:Daar is mis mee, dat OV voor Openbaar Vervoer staat en het dus Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvervoersmiddel moet zijn. ![]() | |
ThePianoMan | vrijdag 10 september 2010 @ 13:32 |
Hier wat PORNO voor jullie! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 september 2010 @ 13:36 |
quote:Mag je op de boot zelf weten of je in de trein blijft zitten of niet? | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 13:37 |
quote:Dat is heel vet ja, heb ik ook eens gedaan. Met een driebaks dieseltje wat als EuroCity reed ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 13:37 |
quote:Nee je moet eruit. Veiligheidsvoorschrift. | |
Guppy | vrijdag 10 september 2010 @ 13:38 |
Je mag ook niet in de auto blijven zitten ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 september 2010 @ 13:39 |
quote:Wat is dan het nut ervan dat de trein op de boot mee gaat? ![]() | |
ThePianoMan | vrijdag 10 september 2010 @ 13:40 |
quote:de Denen zijn erg aardig, heb geen één keer moeten reserveren voor de ICE van DSB. De Italianen daarentegen.. wat een volk. | |
ThePianoMan | vrijdag 10 september 2010 @ 13:41 |
quote:Hoe moeten we anders aan de overkant komen? In de dock uit de trein stappen en vervolgens er in lopen? | |
Socios | vrijdag 10 september 2010 @ 14:06 |
Dat al die sletjes maar gauw afgeragd mogen worden. | |
bork | vrijdag 10 september 2010 @ 15:22 |
Vanaf dit weekend gaat de heimwee express naar Maarn en niet meer naar Hilversum ![]() o, en dus het tweede weekend van de maand, ipv het laatste ![]() ![]() Als het goed is rijdt wel het onderstaande setje weer ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 10 september 2010 @ 15:55 |
Ik ben wel eens met de trein op de boot naar Sicilië geweest. Dat was best tof. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 16:58 |
quote:Kun je tussen die rijtuigen wisselen onderweg of zijn ze afgesloten? | |
Ireyon | vrijdag 10 september 2010 @ 17:03 |
quote:Sprinter Light Emission Train is/was sowieso de oorspronkelijke benaming. | |
James1988 | vrijdag 10 september 2010 @ 17:44 |
Handig, dat ETMET... maar er zijn wel veel (kleine) vertragingen, of ligt dat aan mij? +13, +7, +4... allemaal vertragingen die ik al voorbij heb zien komen. | |
Peterselieman | vrijdag 10 september 2010 @ 17:47 |
quote:Dat is precies het doel van de proef. Op papier past het allemaal precies, maar hoe gaat het allemaal in de praktijk. Als ze dus vertragingen hebben, dan weet je dat er knelpunten zijn. Deze kunnen dan gesignaleerd en waar mogelijk opgelost worden. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 17:54 |
quote:Of afgeschoven op "ja maar werkzaamheden in Utrecht" ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 18:11 |
Vanmiddag trouwens gedonder bij Veenendaal-De Klomp. Ik heb een half uur in Ede in de trein zitten wachten tot we konden wegrijden. Eerst waren het "problemen met reizigers", later "op last van de politie", toen weer "een stremming". En kennelijk had ook het verkeer naar Rhenen er last van. Wat er aan de hand was weet ik niet ![]() | |
bork | vrijdag 10 september 2010 @ 18:12 |
quote:Toen ik er mee reed kon het wel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 18:29 |
Oh okee, technisch kan het wel dus ![]() | |
bork | vrijdag 10 september 2010 @ 19:27 |
quote:1x een minimale kier ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 september 2010 @ 19:41 |
quote:Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude. Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)... | |
Peterselieman | vrijdag 10 september 2010 @ 19:42 |
quote:Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan. | |
Ofyles2 | vrijdag 10 september 2010 @ 19:43 |
quote:Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan... | |
Ofyles2 | vrijdag 10 september 2010 @ 19:44 |
quote:Ook hetzelfde traject? | |
Peterselieman | vrijdag 10 september 2010 @ 19:45 |
quote:Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 19:49 |
quote:De Boxtelrace, altijd leuk ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 10 september 2010 @ 19:53 |
quote:Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter... | |
Duvel | vrijdag 10 september 2010 @ 19:56 |
quote:Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch? | |
Duvel | vrijdag 10 september 2010 @ 19:56 |
quote:In 2020 als ik me niet vergis? Wel jammer trouwens, ik vind het de prettigste route naar Zweden, via Puttgarden en Helsingřr... | |
Ofyles2 | vrijdag 10 september 2010 @ 19:58 |
quote:Yep. quote:Bouwwerkzaamheden beginnen drie jaar eerder. | |
Peterselieman | vrijdag 10 september 2010 @ 19:59 |
quote:daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan. | |
Ireyon | vrijdag 10 september 2010 @ 20:06 |
quote:Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is. | |
Ofyles2 | vrijdag 10 september 2010 @ 20:09 |
quote:Deze doet de Bijlmerboog totaal verbleken... | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 20:15 |
Wat maakt een flyover meer of minder geniaal? | |
greavy | vrijdag 10 september 2010 @ 20:17 |
quote:Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd. En dan wordt het nogal eens te ruim afgesteld, maar die hogere snelheid neemt steeds af. | |
Duvel | vrijdag 10 september 2010 @ 20:36 |
quote:De ronding? De omtrek bedoel je? Na een bezoek aan de kuilwielenbank zijn je wielen kleiner, dus moet je de boel opnieuw instellen, en als je 'm dan iets hoger instelt, vang je toekomstige slijtage weer op. ![]() | |
Ireyon | vrijdag 10 september 2010 @ 20:43 |
quote:De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid. | |
Peterselieman | vrijdag 10 september 2010 @ 21:02 |
mja, Weesp - Almere heeft wat dat betreft ook wel iets. Alleen rijden ze daar vrij rustig. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 21:37 |
quote:Mja, als je het zo bekijkt inderdaad wel vet ja ![]() | |
Duvel | vrijdag 10 september 2010 @ 21:39 |
Hoe hard mag je over de fly-over bij Harmelen? | |
Dr_Flash | vrijdag 10 september 2010 @ 22:40 |
quote:http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png 130 denk ik dus? ![]() | |
Stefanovic83 | vrijdag 10 september 2010 @ 23:00 |
nah dat plaatje klopt volgens mij niet, Woerden-Utrecht is ook gewoon 140. (en uitermate geschikt voor 160 qua stations en bouwwerken, zal er alleen voorlopig nog wel niet van komen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 10:19 |
Ik heb eigenlijk ook wel zn om morgen even naar de 186 te gaan kijken in Zutphen ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 10:20 |
quote:De fly-over ligt alleen in een boog, zou ook 80 kunnen zijn of zo... Ik weet 't niet... | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 10:44 |
Ik kopieer even de tijden van de HSA, over de museumritjes met DE2 186 tussen Zutphen en Winterswijk morgen ![]() trein 1 heen: Ww - 10:18, Www - 10:21, Ltv - 10:32, Rl - 10:43, Vd - 10:52, Zp - 11:05 trein 2 terug: Zp - 11:25, Vd - 11:37, Rl - 11:46, Ltv - 12:01, Www - 12:10, Ww - 12:12 trein 3 heen: Ww - 14:18, Www - 14:21, Ltv - 14:32, Rl - 14:43, Vd - 14:52, Zp - 15:05 trein 4 terug: Zp - 15:25, Vd - 15:37, Rl - 15:46, Ltv - 16:01, Www - 16:10, Ww - 16:12 Misschien pak ik trein 3 dus. Als ik voorbij de Bermuda-driehoek kom tenminste. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 11 september 2010 @ 10:49 |
quote:Ik zal vanmiddag op mijn werk wel kijken wat de officiele tekeningen ervan maken. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 11:05 |
Er is nu een oefening gaande in Almelo Verdiept, word wel groot aangepakt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 11:12 |
quote:Foto's ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 11:15 |
Komen wel ![]() Er staat iig een dm'90 in de tunnelbak die gebruikt word. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 11:15:13 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 11:17 |
quote:En die staat in de fik of zo? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 11:20 |
quote:Zoiets denk ik, maar ik reed er net langs. Stuk of 8 ambulances en 4 brandweer wagens.. maar nog weinig actie gezien ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 11:25 |
Het treinverkeer is uiteraard wel stilgelegd neem ik aan? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 11:27 |
quote:weet je zeker dat het een oefening is? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 11:30 |
quote:Yes, omdat er werkzaamheden zijn hebben ze die oefening ingepland ![]() En die werkzaamheden zijn iig niet in Almelo. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 11:31:42 ] | |
Peterselieman | zaterdag 11 september 2010 @ 11:30 |
quote:Mja, ze kunnen prima in het ene deel van de bak aan het werk zijn terwijl in het andere deel een oefening gehouden wordt. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 11:31 |
Oh ja, natuurlijk ![]() | |
Ploertendoder | zaterdag 11 september 2010 @ 13:20 |
Ik meld me ook even ![]() | |
James1988 | zaterdag 11 september 2010 @ 13:51 |
Dordrecht richting Breda heeft ook een toffe fly-over, waar ook hard zat voorbij wordt geknald. ![]() | |
Brembo | zaterdag 11 september 2010 @ 13:55 |
quote:Arnhem heeft straks ene prachte dive-under , alleen moet ie nog uitgegraven worden door walloniers met de schep ![]() Gisteren trouwens DDAR in de 3600 , lekker fijn ![]() | |
Ploertendoder | zaterdag 11 september 2010 @ 13:57 |
quote:DDAR/MDDM wordt toch binnenkort vernieuwd? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 14:08 |
quote:Door Walen ja? ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 14:10 |
quote:Nee dat was alleen een van de keerwanden of ondergrondse constructies, die is op een speciale manier door Belgen gebouwd. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 14:12 |
Op een speciale manier nogaliefst. | |
James1988 | zaterdag 11 september 2010 @ 14:13 |
quote:Volgens mij gaan ze daar volgend jaar mee beginnen. Die DD-AR in de 3600 zal wel komen door een verstoorde omloop eerder die dag. Als een trein uit Roosendaal met +15 in Breda aankomt kun je er donder op zeggen dat er nog wel even problemen zijn. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 14:48 |
Foto's van de oefening![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 14:48:29 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 14:52 |
en wat hebben ze nou geoefend? Het fileparkeren met ambulances? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 14:54 |
quote:Er waren toch ook brandweerauto's? En dan is het nog best een zinvolle oefening. Denk bijvoorbeeld maar aan de Bouwkundefaculteit in Delft, die afbrandde omdat de brandweer er niet goed bij kon met de bluswagens. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 11 september 2010 @ 15:05 |
quote:Fly-over Harmelen is volgens mijn info 140. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 15:09 |
quote:whehe ![]() naja mocht er ooit wat gebeuren in de tunnelbak... | |
Brammie1 | zaterdag 11 september 2010 @ 16:17 |
quote:Ik zat gister in de DD-AR van Nijmegen naar Zutphen (3600), in Nijmegen stond aan de andere kant ICM/ICMm naar Roosendaal (3600). Das normaal nooit ![]() | |
Ireyon | zaterdag 11 september 2010 @ 16:19 |
quote:Hoe laat stond die ICM(m) daar ![]() | |
pgrferrari | zaterdag 11 september 2010 @ 16:20 |
Treinenliefhebbers die hier interesse in hebben? Oude electrische treinenset van Piko ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 11 september 2010 @ 16:37 |
quote: | |
pgrferrari | zaterdag 11 september 2010 @ 16:37 |
quote: ![]() ![]() | |
Brammie1 | zaterdag 11 september 2010 @ 17:19 |
quote:Vertrok om 12:18 richting Oss | |
Fixers | zaterdag 11 september 2010 @ 17:43 |
't Valt me net op dat ik al een maand rondrijd met een fout stamkaartnummer op mijn maandnetkaart. Ik heb er zelfs GTBV mee geclaimed en gekregen. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 17:59 |
quote:Ach, zo'n drama is dat meestal niet idd. Strikt genomen klopt het niet nee. Nou ja, ze zullen er niet zo gauw moeilijk over doen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 19:33 |
SLT 2627 komt keurig Utrecht Centraal binnenrijden. Een minuut later was hij ineens defect en moesten alle reizigers van 14b op een hol naar 9a ![]() Op de achtergrond een makeshift bovenleidingmast en de gescalpeerde has-been-overkapping van spoor 11-12 ![]() | |
James1988 | zaterdag 11 september 2010 @ 19:34 |
quote:Sinds 6 september zit er ook ICM(m) in de 3600-omlopen. Dit i.v.m. ETMET, volgens mij. quote:Bron: Somda | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 19:49 |
Ermm, nou en, eigenlijk? ![]() | |
Ireyon | zaterdag 11 september 2010 @ 19:49 |
Dat het in de 3615 rijdt klopt, in ieder geval afgelopen week, niet ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 19:50 |
http://www.tctubantia.nl/(...)te-spoor-in-orde.ece | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 19:50 |
quote:Bedankt voor het opzoeken! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 19:56 |
quote:Zalje net zien, hebben ze brandveiligheid getest, komt er wat anders. Een aanslag of een kaping of zo. | |
Ploertendoder | zaterdag 11 september 2010 @ 20:49 |
Ik zag afgelopen dinsdag een Plan V stoppen op Zwijndrecht. Tegenwoordig zijn het MDDm's en SLT's die de stopdiensten doen, maar zo af en toe komt er een veetje langs ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 20:50 |
quote:Ninja edit? ![]() | |
Guppy | zaterdag 11 september 2010 @ 20:50 |
Ik ben vandaag naar Naarden-Bussum geweest, wat een leuke bogen hebben ze daar boven het spoor ![]() | |
Ploertendoder | zaterdag 11 september 2010 @ 20:50 |
quote:Ja er stond teetje ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 20:50 |
quote:Tussen Blauwkapel en Hilversum bedoel je? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 20:50 |
quote:Daar? Of ergens anders, onderweg naar daar? ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 20:51 |
quote:CMTA. | |
Guppy | zaterdag 11 september 2010 @ 20:52 |
quote:Op dat traject, in ieder geval tussen Utrecht en Naarden-Bussum ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 20:53 |
quote:Dat zijn de Gooise Bogen, uniek in Nederland, en officieel monument. | |
Guppy | zaterdag 11 september 2010 @ 20:55 |
quote:Cool, ik vond ze leuk. En vandaar dat ik ze nog nooit gezien had | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 20:55 |
quote:Gebouwd in 1942, bij gebrek aan staal, wat nodig was voor de nazi war effort. | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 21:04 |
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton. De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten. | |
Ploertendoder | zaterdag 11 september 2010 @ 21:29 |
quote:Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 21:31 |
quote:Nee. Dat zijn andere ![]() | |
Ploertendoder | zaterdag 11 september 2010 @ 21:35 |
quote:Ah oke ![]() ik heb een voordeelurenabonnement genomen en die gaat maandag in en ik hoop dat ik hem maandag ook heb. | |
Ofyles2 | zaterdag 11 september 2010 @ 21:38 |
quote:Reverse Engineering ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 21:40 |
quote:Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn? | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 21:44 |
Er zijn in Nederland bij mijn weten drie types betonnen portalen: - boogjes (Blauwkapel - Hilversum); - ronde palen (Brabant); - betonnen vakwerkmasten (noord en oost Nederland). Toch? In staal was ooit ook meer variatie aanwezig: de oude zooi richting de Hembrug, de vlinderportalen tussen Amsterdam, Haarlem en Zandvoort, de driescharnierportalen op de Hoekse lijn en tussen Rotterdam en Dordrecht en wat DIN-spul in diverse diktes. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 21:44 |
quote:Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding? ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 21:46 |
quote:Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 21:50 |
quote:Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed. | |
James1988 | zaterdag 11 september 2010 @ 21:56 |
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds, en dat het naderhand niet allemaal terug is opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid spoor die is weggehaald waardoor sommige spoorlijnen nu nog steeds enkelsporig zijn zoals de Miljoenenlijn. Ook is het jammer dat bijvoorbeeld de spoorbrug bij Kesteren is vernield, waardoor Rhenen een kopstation werd (en nog steeds is). Was die brug er nog geweest, dan was een rechtstreekse dienst Nijmegen - Amersfoort via Kesteren / Veenendaal mogelijk geweest. Maarja... c'est la vie. | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 21:57 |
quote:Nou en of! Sla een tentje op op het grasveld voor de Reichstag en eis een onderhoud met Merkel! | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 21:58 |
quote:Nee, elektrisch verschilt het niks, gebruikt de zelfde isolatoren en zo. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 21:58 |
quote:De Miljoenenlijn ja ![]() ![]() Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker. | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 21:59 |
quote:Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein. | |
dennistd | zaterdag 11 september 2010 @ 22:01 |
Maar Deventer-Olst was nooit dubbelsporig, er lagen alleen 2 enkelsporige spoorlijnen naast elkaar. Net zoals de lijnen Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden- Stavoren gedeeltelijk naast elkaar liggen, maar zonder overloopwissels bij de splitsing. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 22:01 |
quote:Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers. (Wat dennistd zegt dus.) [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 22:02:13 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 22:02 |
quote:Al is dat natuurlijk een kunstwerk. Waarvan ik niet weet of het ooit tweesporig geweest is en zo ja, of dat door de moffen opgebroken is. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 22:02 |
quote:Kratje wedden van wel? | |
greavy | zaterdag 11 september 2010 @ 22:03 |
quote:Ehm, nee. Dat is planmatig. Ma-vr rijdt de serie 5000 (Stoptrein Dordrecht - Leiden) met 3 of 4 omlopen Plan V, op zaterdag rijdt er dan ook nog een omloop Plan V in de 5100 (Stoptrein Den Haag CS - Dordrecht / Roosendaal). | |
dennistd | zaterdag 11 september 2010 @ 22:04 |
quote:Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 22:05 |
quote:Ik had het over Deventer - Olst. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 22:08 |
quote:ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 11 september 2010 @ 22:12 |
Deventer - Olst is nooit dubbel geweest, en dat is ook nog nooit echt nodig geweest voor het aantal treinen dat van het traject gebruik maakt. Toegegeven, bij vertragingen de ene kant op levert het sneller ook een vertraging in de andere richting op. Maar volgens mij zou dat het enige zinnige argument zijn om het spoor daar te gaan verdubbelen. | |
greavy | zaterdag 11 september 2010 @ 22:13 |
Vandaag met de trein van Rotterdam naar Utrecht, vertrek 6:05 (trein 2421). Denk je nog even lekker je oogjes te mogen sluiten, komt er controle. Niks mis mee, alleen maar goed. Ze waren zelf met 8 man sterk. Er werden stuk of 19 bonnen uitgeschreven in de Stiltecoupé, en er was één bij die helemaal begon te flippen... Te Capelle Schollevaar werd extra gestopt om iets van 20-25 man de trein uit te zetten, die geen gledig ID-kaart en vervoersbewijs bij zich hadden, zo begreep ik. Ze kregen dan alleen een boete voor het zwartrijden. Nu verder in de trein, een jongeman die pissig werd vanwege een boete.. Die jongeman gaf zijn Week-SOV zonder bijhorend los kaartje.. Zegt die HC dat het niet geldig is, begint hij te zeggen "ik ging gisteravond naar Rotterdam, en wil nu weer naar huis. daar heb ik mijn ovkaart toch voor?" HC legt uit dat je 40% korting kaartje moest kopen, wat die jongeman dus niet zou begrijpen. Een boete vond hij overdreven, hij vond zich gediscrimineerd. Ongelijk behandeld enzovoorts. Bijna bij Gouda werd hem een mogelijkheid gegeven: Óf de boete accepteren, gegevens invullen en de trein uit mogen, óf mee naar Utrecht en daar mee met de politie. De jongeman vond dat het oneerlijk was en dergelijke. Hij begon zelfs wat te vloeken. HC vraagt geldig ID-kaart voor de zoveelste keer, die hij óók niet bij zich had. De hele rit zette zich voort, en werd alleen maar een gesprek waarbij aardig wat woorden gewisseld werden. De jongeman begon te schelden, en gaf één van de 5 NS-medewerkers die zich er inmiddels óók mee bemoeiden een mep in het gezicht. Politie werd vervolgens gebeld, te Utrecht werd deze beste meneer in de boeien geslagen en meegenomen. Hij accepteerde zijn boete niet, want hij vond dat hij wel met zijn SOV naar huis mocht reizen... Wat ik ook begreep van de gesprekken van die NS'ers was dat ze iets van 60 boetes hadden uitgedeeld ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 22:16 |
Je trekt het aan, echt... Ik heb (bijna) nooit van dit soort gezeik in de trein... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 september 2010 @ 22:18 |
quote:De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hem ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 september 2010 @ 22:19 |
quote:Da's ook waar. Ik reis alleen doordeweeks op dat soort tijdstippen met de trein. | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 22:32 |
quote:Je kunt bij Deventer het eerste stukje het baanlichaam en de ongebruikte brugdelen nog zien, maar die waren voor de spoorlijn naar Raalte en Ommen, niet voor een dubbelsporig Olst-Deventer. Kun je ook nazoeken op sporenplan.nl. En ik meen me te herinneren dat op OHIH iemand eens uitlegde dat ze later, na de oorlog, bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc., maar dat het er nooit van gekomen is om ook echt het tweede spoor neer te leggen. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 22:32:48 ] | |
James1988 | zaterdag 11 september 2010 @ 22:34 |
quote:Dat was het eerste wat me te binnen schoot. ![]() quote:Mee eens, net als de brug bij Ravenstein inderdaad. Die moet gewoon verdubbeld worden, simpel. | |
Socios | zaterdag 11 september 2010 @ 23:57 |
quote:Klopt ja, vandaag nog tussen Olst en Deventer met de trein gereisd. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 02:05 |
Och laat dat ritje met die 186 maar zitten ook, het wordt toch tiefesweer morgen ![]() | |
greavy | zondag 12 september 2010 @ 06:24 |
Ik ga zometeen richting Hengelo en dan naar Zutphen, 1 ritje Zutphen - Winterswijk met de 186 en dan door naar Emmen. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 07:18 |
Succes. Let niet op het weer, of zo ![]() | |
greavy | zondag 12 september 2010 @ 09:27 |
in de trein zit je toch droog, mag ik hopen. Zit nu in icmm 4026 met defecte airco... Gelukkig is t niet erg warm. | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 10:16 |
quote:Emmen. Altijd een leuke plek als het regent. | |
Socios | zondag 12 september 2010 @ 10:18 |
Kom op, wat maakt (een beetje) regen nou uit. ![]() | |
Watertornado | zondag 12 september 2010 @ 10:23 |
Als je in een trein zit kan het je uitzicht verpesten. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 12 september 2010 @ 10:45 |
Verdwaald.![]() NSR treinstel 950 met bestickering voor de Elephant Parade in Dierenpark Emmen is ver van huis als het op de regenachtige vrijdagmiddag van 10 september samen met stel 901 als stoptrein 5257 uit Tilburg vertrekt richting Eindhoven en Weert. De 950 is een zogenaamde Super-Plan V, wat inhoudt dat het treinstel is aangepast met enkele technische modificaties, waardoor op de lijn Zwolle-Emmen de krappe rijtijden beter gehaald kunnen worden, dit in verband met het veelal enkelsporige karakter van deze lijn. Vrijdag 10 september 2010 | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 10:46 |
quote:PZ3. ![]() | |
Fixers | zondag 12 september 2010 @ 11:04 |
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef? | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 11:08 |
quote:Volgens mij heeft het wel te maken met de proef ja. Ze willen het vertrek van de treinen bespoedigen en daarom telt de klok af van 20 tot 0, waarbij bij 0 het sein op groen gaat en het vertreklicht gaat branden. De Hc kan de deuren dus eerder sluiten, zodat de mcn precies op tijd weg kan rijden. | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 11:08 |
quote:Yup, is voor etmet. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 12:35 |
Is het al een woord geworden ja? Dan maak ik ervan: Fucking Raar Idee: Elke Tien Minuten Een Trein ![]() | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 12:36 |
quote:Het is "patat". | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 12:36 |
eet poep en sterf ![]() | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 12:42 |
Hm, patat... Plan Alvast Tig Autobussen... en verder? | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 12:48 |
quote:Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaal zoiets? | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 12:50 |
Kundige Rekenaars Oordelen: Kop Een Trein. | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 12:54 |
quote:Ja maar dan wordt het PATATETMET,,, | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 12:54 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 13:00 |
quote:Dan halen we 2 letters weg: Plan Alvast Tig Autobussen Tegen Massale Elektrische Treinenuitval | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 13:07 |
quote:Zo is ie mooi ja. ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 13:07 |
Fyra's Rijden Inderdaad Kansloos, Abominabel, Niet Dienstregelingvolgend En Leeg | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 13:08 |
Fantastisch Relaxed Initiatief: Elke Twee Minuten Een Trein ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 13:09 |
Nederlands Achterlijkste Spoorbedrijf: Iedere Bijna Afgevoerde Locomotief Moet Opeens Snel Tien Extra Ritten Doen ![]() | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 13:12 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 13:17 |
quote:Je haalt me de smiley uit de mond. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 13:20 |
Met Elke Xenofoob In Chipkaart Aanbiddend Nederland Ontstaat Stemmingmakerij, Angst, Terreur. Eurlings, Snel Aftreden. U Stinkt. | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 13:21 |
quote:Volgens mij is dat niet te vreten. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 13:23 |
quote:Geen politicus die zich daar ooit om bekommerde ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 13:56 |
quote:Leuk! Jammer van die uitgebeten achtergrond, maar goed. Dat spoortje was daar voor de gelegenheid even neergeklatst zie ik? ![]() | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 14:20 |
quote:Ja, dat is de automatische belichting van de TZ10. Ik weet niet of een ander toestel het beter had gedaan, er was nogal een heftige schaduw omdat het treintje achter de Koepelkerk staat... Ze hadden inderdaad voor de gein een spoortje gelegd van Kaasmarkt naar Koemarkt, en daar reed het hele weekend een stoomtreintje op en neer. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 14:26 |
Sowieso zijn stoomlocs altijd lastig van dichtbij. Want heel donker. Helemaal als je dan ook nog zon <> schaduw hebt. Meer dan dit zat er gewoon niet in, anders wordt de voorgrond zwart, en dat was natuurlijk niet de bedoeling | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 14:47 |
quote:Klopt, ik ging voor het treintje, hoe de Kaasmarkt er uit ziet dat weet ik wel. | |
Crientj | zondag 12 september 2010 @ 15:03 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 15:06 |
quote:City Rail Is Echt Niet Te Jofel ![]() | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 15:07 |
quote:Wat is er? Was je op de FOK!-meet in Wierden? | |
Pikhoofd | zondag 12 september 2010 @ 15:11 |
Bestaan er spoorwegovergangen waarbij je meer meer dan twee sporen oversteekt? | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 15:20 |
quote:Ja hoor, genoeg. Bij Driebergen bijvoorbeeld. | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 15:23 |
De EBO in Roermond heeft er zeven of negen ofzo. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 15:24 |
Ten noorden van station Naarden-Bussum ligt een overweg waar je zes sporen oversteekt ![]() | |
Ireyon | zondag 12 september 2010 @ 15:29 |
In Roosendaal ligt er ook eentje met 4 sporen. Tussen Den Bosch en Vught liggen twee overwegen met 3 sporen. Verder zou 'k het niet weten, maar zo bijzonder is het volgens mij niet ![]() | |
Zug-Chef | zondag 12 september 2010 @ 15:30 |
De openbare overweg bij Köln-Gremberg telt 13 sporen Zie hier en hier. | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 15:30 |
Baarn: 3. Zutphen: 3. | |
Pikhoofd | zondag 12 september 2010 @ 15:31 |
Dank u, ik had er zelf nog nooit een gezien... Die zijn dan praktisch altijd dicht zeker? | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 15:31 |
De spoorwegovergang in Groningen heeft er ook 3. | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 15:32 |
quote:Nee, valt allemaal best mee. Die draaischijf in Köln dan: http://maps.google.nl/?ie(...)001357,0.004128&z=19 ![]() | |
Pikhoofd | zondag 12 september 2010 @ 15:38 |
Oh, dat verbaast me, want als ik zie hoeveel treinen er over twee sporen kunnen en hoe vaak de spoorwegovergang dit weekend gesloten is. Vooral nu de schiphollijn dit weekend dicht is en al die treinen over de spoorlijn Leiden-Haarlem gaan is het echt niet normaal | |
Zug-Chef | zondag 12 september 2010 @ 15:47 |
Nazomers Emmerich.![]() Dit open veldje tussen Praest en Vrasselt is een van de weinige open stukken langs het spoor tussen Emmerich en Wesel. In een heerlijk zonnetje passeert de 146 018 met 5 Dosto's als RE 11018 uit Koblenz Hbf en heeft over enkele kilometers de eindbestemming Emmerich bereikt. ![]() Door werkzaamheden aan het spoor tussen Almelo en Hengelo werd op zaterdagmidag 11 september de ERS Melnik-shuttle trein 42374 omgeleid via de grensovergang bij Emmerich. Met aan kop de gelukkig bestickerde en daardoor herkenbare 189 098 van ERS Railways passeert met een matig maar wel fraai beladen trein zonder stop het station van Emmerich en zal via de Betuweroute naar de Rotterdamse Maasvlakte West. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december 2010 zal deze trein naar verluidt definitief verhuizen naar de Betuweroute en Emmerich. ![]() Op zaterdagochtend 11 september kwam HGK's DE61 naar Emmerich om daar de 1384 + de vertraagde containertrein 41731 van donderdagnacht op te halen. Na een korte controle vertrok de trein kort na 10:00 uit Emmerich en passeert in een gesluierd ochtendzonnetje het 4 kilometer oostelijker gelegen Praest. Vanwege de opgelopen vertraging (aangezien TDR aangeeft dat deze trein do@vr-nacht vanaf Kfh vertrekt), had de machinist duidelijk haast en is bij vertrek vergeten de cabinedeur te sluiten. Op de achtergrond naast een schone windmolen ook een oude stenen fabriekspijp. | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 15:57 |
Almelo heeft ook 3 sporen op een overweg ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 16:01 |
Nice Zug-Chef | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 16:02 |
Goeie vangst Zug ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 16:04 |
quote:"De"? ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 16:08 |
quote:In Groningen zelf zijn het er idd 3. Peizerweg, Paterswoldseweg en de hieronder genoemde. quote:Dat zijn er 2. De eerste ligt in Groningen zelf en de tweede iets ten zuiden van station Haren. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 16:10 |
gaan we nou alle meer-dan-twee-sporige overwegen in het land opnoemen? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 16:12 |
quote: ![]() | |
Socios | zondag 12 september 2010 @ 16:12 |
Ik stel voor een spoorwegovergang die die bij Naarden-Bussum beat. Vroeger regelmatig voor staan wachten. | |
Peter | zondag 12 september 2010 @ 16:15 |
quote:Die vlak links er van mag er ook zijn ![]() | |
Peter | zondag 12 september 2010 @ 16:15 |
quote:De Enige overgang bij Olst ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 16:46 |
quote:69.9, 70.3, 71.9, 72.5. Allemaal driesporig tussen Gn en Onn. [ Bericht 1% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 12-09-2010 16:54:20 ] | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 16:54 |
quote:Dat zijn er meer dan ik dacht. En dan heb je die overwegen voor de boeren ook nog. | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 16:55 |
quote:Maar het zijn wel Ahob's. Mij maakt het niet uit of er trekkers of Hummers overheen gaan. ![]() | |
dennistd | zondag 12 september 2010 @ 16:59 |
![]() In het kader van open monumentendag pendelt de DE-II 186 tussen Winterswijk en Zutphen, te Zutphen ![]() Cabine van de DE-II 186 ![]() Close-up van het ATB-e-paneel van de DE-II 186 | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 17:04 |
Leuk Dennis ![]() | |
James1988 | zondag 12 september 2010 @ 17:06 |
Bij Gilze-Rijen ligt er ook eentje met 3 sporen. Meteen na de overgang ligt er een wissel van het rechtse (in de richting van Breda) spoor naar het middelste. Vroeger ging het rechter spoor verder naar Oosterhout, maar dat spoor is vorig jaar opgebroken en er staat nu een stootjuk. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 12 september 2010 @ 17:11 |
quote:Ten noordoosten van station Zutphen? http://maps.google.com/ma(...)66,0.001448&t=h&z=19 Dat zijn 6 of 7 sporen ofzo! | |
Peter | zondag 12 september 2010 @ 17:11 |
quote:Lees anders dit stukkie eens: http://nl.wikipedia.org/w(...)ng_en_elektrificatie | |
dennistd | zondag 12 september 2010 @ 17:19 |
quote:Alleen van 1921 tot 1927 was het echt dubbelspoor, daarvoor en daarna was er geen verbinding tussen de twee lijnen: http://sporenplan.nl/html(...)ijssel/platvoet.html | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 17:20 |
quote:En daarmee hebben we alle EBO's in Nederland gehad: Zutphen, Naarden-Bussum en Roermond. Alle andere overwegen hebben minder sporen en mogen automatisch sluiten. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 17:27 |
en bij Hilversum is onlangs nog een EBO opgeruimd ![]() | |
Ireyon | zondag 12 september 2010 @ 17:29 |
Wat zijn EBO's en AHOB's? | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 17:30 |
EBO ; Elektrisch Bediende Overweg AHOB: Automatische Halve Overweg Bomen | |
Guppy | zondag 12 september 2010 @ 17:43 |
Vandaag met de trein naar Rotterdam geweest, naar Blijdorp en World Press Photo ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 17:52 |
quote:Waarbij het belangrijkste verschil is dat een EBO door een overwegwachter of treindienstleider wordt bediend. | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 17:56 |
quote:Minder dan 6/7 sporen bedoel je toch? | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 18:00 |
quote:3 is de max voor AHOB's. Daarom ook dat afgekapte spoor 1 bij Baarn. Daarom ook dat de overweg in Groningen weg moet als ze het stuk van het hoofdstation tot de aftakking naar Hoogezand/Assen viersporig gaan maken. | |
Ireyon | zondag 12 september 2010 @ 18:03 |
quote:Maar van zulke overwegen zijn er in NL toch wel meer dan 3 ![]() | |
dennistd | zondag 12 september 2010 @ 18:12 |
Nee hoor, waar dan? | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 18:16 |
quote:Nee, niet dus. De rest is automatisch. | |
Ireyon | zondag 12 september 2010 @ 18:18 |
quote:Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan. | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 18:20 |
quote:Mja, dat kan ook zijn omdat er nog geen rijweg naar het station is ingesteld. Dit hoeft niet te betekenen dat de overweg ook echt door de TRDL bediend wordt. Soortgelijk geval is de Paterswoldseweg in Groningen. Hier staan soms ook treinen te wachten voordat ze het station binnen mogen rijden. | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 18:20 |
quote:Misschien is het daar wel andersom. Een overweg die achter een bediend sein ligt, sluit pas als het sein bediend wordt. | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 18:21 |
spuit 11 Het kan natuurlijk ook nog stop/door-schakeling zijn. [ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 18:22:14 ] | |
Ireyon | zondag 12 september 2010 @ 18:23 |
Dat klinkt inderdaad een stuk logischer allemaal. Weer wat wijzer geworden, bedankt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 18:23 |
quote: quote:Is dat hetzelfde eigenlijk? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 18:24 |
quote:Nee. Want een bediend sein staat op een emplacement, en stop-door-schakeling is iets van de vrije baan. Een essentieel verschil. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 18:24 |
Oh. Dan weet ik dus nog steeds niet wat stop-door-schakeling is ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 18:28 |
quote:Dat is dat een P-sein een paar minuten lang op rood wordt gezet als er een trein aankomt, zodat een overweg die direct na het station ligt niet onnodig lang dicht blijft als de trein toch stopt. Dat is tenminste als je 'm op de stop-stand zet. In de door-stand blijft het P-sein natuurlijk gewoon groen zodat een IC gewoon door kan rijden. Je kan dat bijvoorbeeld mooi zien op station Haren. Als daar de stoptrein naar Zwolle aan komt, dan springt het sein aan het eind van het perron ineens op rood als de trein nadert. En na korte tijd - de trein staat dan intussen langs het perron - dan gaan ineens de bomen dicht en het P-sein op groen zodat de trein kan vertrekken. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 18:31:36 ] | |
Peterselieman | zondag 12 september 2010 @ 18:29 |
quote:Daar heb je er twee soorten in. De eerste vind je in het noorden en het oosten op de diesellijntjes. Daar liggen bij veel stations overwegen en voor vertrek wordt er met een laserpistool op een paaltje gemikt, zodat de kring weer rond wordt gemaakt, de overwegbomen gaan sluiten en het sein uit de stand stop komt. De tweede is dat zodra een trein een bepaald punt voor een station passeert er een tijdklok gaat lopen, waarna de bomen gaan sluiten en de trein toestemming krijgt om te vertrekken. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 18:32 |
Oh okee, dank beiden ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 19:00 |
Overigens komen stop/door-schakelingen ook voor bij bediende seinen. Bijvoorbeels sein 214 op Groningen Europapark (richting Groningen). Dan gaat het tijdrelais pas lopen als het sein bediend is én er een trein in de aankondiging staat. | |
trainfreak | zondag 12 september 2010 @ 19:01 |
Ik zit ook met een vraag, zitten hier mensen die wat kennen van het ACTS materieel??? ACTS heeft van de NMBS zeker 6 62'ers overgenomen en die omgenummerd naar 6700. Weet iemand welke nummers juist zijn overgekocht? Er zijn 2 soorten 62'ers geweest, beide prototypes. Ik vermoed dat een reeks daarvan verkocht is aan ACTS, maar dat waren er maar drie, dus moeten er nog zeker drie van de andere reeks tussenzitten. | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 19:04 |
quote:Waar is dat dan goed voor? Kunnen ze dan niet gewoon de insteltijd van het sein aanpassen in het procesplan? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 19:04:30 ] | |
Crientj | zondag 12 september 2010 @ 19:40 |
Die namen Duvel. En nee, ik was niet in Wierden. | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 19:44 |
quote:De mensen in Wierden namen geen Duvel volgens mij... Tenminste niet op de foto...? | |
Ofyles2 | zondag 12 september 2010 @ 19:46 |
quote:In ieder geval de 6325. | |
trainfreak | zondag 12 september 2010 @ 19:47 |
quote:Ok, nu de 5 andere nog ![]() Gevonden, bedankt Ofyles! 6701: 6321 6702: 6325 Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker: 6703: 6391 6704: 6392 6705: 6393 De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen. [ Bericht 12% gewijzigd door trainfreak op 12-09-2010 19:56:28 ] | |
ziggyziggyziggy | zondag 12 september 2010 @ 19:50 |
quote:Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten. | |
#ANONIEM | zondag 12 september 2010 @ 19:59 |
quote:Naah, eigenlijk vind ik algemene werkingsprincipes interessanter. Dus alhoewel ik wel een beetje nieuwsgierig ben, hoef je echt niet voor mij moeite te doen om de reden van zo'n uitzondering als dit uit te vinden. ![]() | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 20:01 |
quote:Wat waren dat voor prototypes dan? | |
Ofyles2 | zondag 12 september 2010 @ 20:04 |
quote:Geen dank. | |
trainfreak | zondag 12 september 2010 @ 20:26 |
quote:De 6391-6393 hadden Flexicoil draaistellen, de andere (6201-6203, waar later de gehele reeks (6201-6333) is uit voorgekomen) BN-draaistellen | |
Ofyles2 | zondag 12 september 2010 @ 21:25 |
Koperdief geëlektrocuteerd bij Belgisch spoor Darwin Award... ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 21:34 |
quote:Goed gedaan ![]() ![]() Gelukwensen aan de nabestaanden ook ![]() | |
Duvel | zondag 12 september 2010 @ 21:46 |
Dit gebeurt nog veel te weinig! | |
James1988 | zondag 12 september 2010 @ 22:15 |
Hopelijk gaat er een afschrikkende werking vanuit zodat anderen wel 2x nadenken voor ze overwegen om koper bij de spoorwegen te stelen. | |
Dr_Flash | zondag 12 september 2010 @ 22:16 |
Nadenken. 2x. Belgen. Wat denk je zelf? | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 12 september 2010 @ 22:33 |
Sorry, you lost me at 'Na...' ![]() | |
Ploertendoder | maandag 13 september 2010 @ 08:39 |
Even een vraagje. Jullie kennen de intercity Amsterdam Centraal - Berlin Ostbahnhof/Szczecin Glowny wel. Op Bad Bentheim wordt de Nederlandse loc ingeruild voor een Duitse. Waarom flikkeren ze er geen meerspanningsloc voor? Ik bedoel... dat zou een hoop tijd schelen. | |
James1988 | maandag 13 september 2010 @ 08:45 |
Waarschijnlijk omdat er op dit moment geen meerspanningslocs in Nederland zijn toegelaten die 200 km/h kunnen halen en niemand zin heeft om daarin te investeren. DB wil daar eigenlijk een ICE hebben, maar kan dat niet ivm de integratie in de Nederlandse dienstregeling. ETMET gaat lekker trouwens... de trein van Den Bosch naar Utrecht van .36 vertrok met +5, de trein van .46 ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 13-09-2010 09:10:14 ] | |
ziggyziggyziggy | maandag 13 september 2010 @ 10:37 |
Persoon langs het spoor = aanwijzing Voorzichtig Rijden = vertragingen. Heeft dus niet veel met etmet te maken. | |
De_Hertog | maandag 13 september 2010 @ 13:40 |
quote:Hoe bedoel je dit? | |
dennistd | maandag 13 september 2010 @ 13:44 |
Aangezien de trein nu in het binnenlandse IC-net zit (trein Enschede-Schiphol wordt erdoor vervangen) moet deze wel voldoende capaciteit hebben. Dat heeft een stam van negen rijtuigen op zich wel (in de spits wat krap bij Amersfoort), maar een ICE (slechts achter bakken waarin ook nog meer ruimte verloren gaat omdat het een treinstel is en geen rijtuigen zijn) redt dat niet. Ook zou er dan een ICE zonder toeslag gaan rijden, en dat past niet in het beleid. | |
Socios | maandag 13 september 2010 @ 13:45 |
quote:Dat vraag ik mij ook af, ja. ![]() Komt puur omdat men te lui is om een beetje een creatieve dienstregeling op te zetten. Alles moet eenheidsworst zijn. Zelfs de "IC Berlin" moet maar op precies die tijden gaan rijden waar normaal een ´gewone´ Intercity rijdt. Vroeger kon dat er prima naast, minder stops erbij. Keertje van Amersfoort naar Hengelo non-stop etc. Keertje één stop in Deventer. Er is zoveel afwisseling mogelijk. Maar neen, dat wil men blijkbaar niet. ![]() | |
Socios | maandag 13 september 2010 @ 13:46 |
quote:Gewoon weer ´loskoppelen´ daarvan dus. Is tientallen jaren goed gegaan. Geen ´overflowed´ "IC Berlin" dan of binnenlandse reizigers die ´het niet snappen´ en/ of op gereserveerde zitplaatsen gaan zitten. | |
#ANONIEM | maandag 13 september 2010 @ 13:53 |
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit? | |
Dr_Flash | maandag 13 september 2010 @ 13:57 |
quote:Dat is een hele andere situatie natuurlijk. | |
Socios | maandag 13 september 2010 @ 13:57 |
quote:Eigenlijk wel, ja. Kan er prima naast. Wel toegankelijk voor binnenlandse reizen, hoor. Dat zeker. | |
dennistd | maandag 13 september 2010 @ 13:59 |
quote:Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal. Overigens mag de pimpel rustig blijven rijden hoor, alleen een pendel Hengelo-Enschede zie ik wel graag terugkomen (in die richting heb je nu 11 minuten extra reistijd). | |
KapiteinT | maandag 13 september 2010 @ 14:46 |
quote:Ik snap ook niet dat 'ie maar 1 kant op rijdt. Die treinen moeten toch ook ooit terug? ![]() De dienstregeling rondom Roosendaal is inderdaad erg vreemd. In een uur 2 intercity's die vlak na elkaar rijden en ergens tussendoor nog een verdwaalde stoptrein. Verder vind ik het nu wel prima geregeld met de Pimpel. Voor spoorhobbyisten is het natuurlijk wel leuker als ie een beetje onregelmatig rijdt, maar voor de meeste reizigers zal dat alleen maar onduidelijkheid opleveren, | |
Socios | maandag 13 september 2010 @ 14:47 |
quote:Daarom juist gewoon de ´reguliere´ Intercity´s blijven laten rijden. Duidelijkheid voor die ´meeste reizigers´. Edit: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 254. |