Waarom toch steeds die anglicismen? Wat is er mis met Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvoertuig?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb ik Duitsland ook al wel eens gehad met die Baureihe 425 (waar de Slt ja van is afgeleid). Slechts twee-drie meter gereden vanaf beginpunt Essen Hbf, en *pats* de zekering eruit. Trein kapot. Dat was de kortste treinreis die ik ooit heb gemaakt, denk ik.
O ja, is er voor de 'slet' ook al een plausibele hele naam bedacht? Ik pleit voor Sprinter Light Electric Train.
Aldus dr. Flitsquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom toch steeds die anglicismen? Wat is er mis met Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvoertuig?
Daar is mis mee, dat OV voor Openbaar Vervoer staat en het dus Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvervoersmiddel moet zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom toch steeds die anglicismen? Wat is er mis met Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvoertuig?
Mag je op de boot zelf weten of je in de trein blijft zitten of niet?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:32 schreef ThePianoMan het volgende:
Hier wat PORNO voor jullie!![]()
[ afbeelding ]
Dat is heel vet ja, heb ik ook eens gedaan. Met een driebaks dieseltje wat als EuroCity reedquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik heb in de ICE gezeten van Kopenhagen naar Hamburg, daarbij ging de hele ICE in een ferry; zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Tot zover mijn bijdrage
Nee je moet eruit. Veiligheidsvoorschrift.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag je op de boot zelf weten of je in de trein blijft zitten of niet?
Wat is dan het nut ervan dat de trein op de boot mee gaat?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee je moet eruit. Veiligheidsvoorschrift.
de Denen zijn erg aardig, heb geen één keer moeten reserveren voor de ICE van DSB. De Italianen daarentegen.. wat een volk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is heel vet ja, heb ik ook eens gedaan. Met een driebaks dieseltje wat als EuroCity reedaltijd propvol en natuurlijk reserveringsplichtig. Op de boot moet iedereen dan de trein uit, en kan je even een half uurtje wat gaan eten of zo. Breekt de rit wel lekker, want het is een smerig lang end
Hoe moeten we anders aan de overkant komen? In de dock uit de trein stappen en vervolgens er in lopen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is dan het nut ervan dat de trein op de boot mee gaat?
Kun je tussen die rijtuigen wisselen onderweg of zijn ze afgesloten?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:22 schreef bork het volgende:
Vanaf dit weekend gaat de heimwee express naar Maarn en niet meer naar Hilversum![]()
Als het goed is rijdt wel het onderstaande setje weer![]()
[ afbeelding ]
Sprinter Light Emission Train is/was sowieso de oorspronkelijke benaming.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja, is er voor de 'slet' ook al een plausibele hele naam bedacht? Ik pleit voor Sprinter Light Electric Train.
Dat is precies het doel van de proef. Op papier past het allemaal precies, maar hoe gaat het allemaal in de praktijk. Als ze dus vertragingen hebben, dan weet je dat er knelpunten zijn. Deze kunnen dan gesignaleerd en waar mogelijk opgelost worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:44 schreef James1988 het volgende:
Handig, dat ETMET... maar er zijn wel veel (kleine) vertragingen, of ligt dat aan mij? +13, +7, +4... allemaal vertragingen die ik al voorbij heb zien komen.
Of afgeschoven op "ja maar werkzaamheden in Utrecht"quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is precies het doel van de proef. Op papier past het allemaal precies, maar hoe gaat het allemaal in de praktijk. Als ze dus vertragingen hebben, dan weet je dat er knelpunten zijn. Deze kunnen dan gesignaleerd en waar mogelijk opgelost worden.
Toen ik er mee reed kon het welquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je tussen die rijtuigen wisselen onderweg of zijn ze afgesloten?
1x een minimale kierquote:Op vrijdag 10 september 2010 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, technisch kan het wel dusOf moest je een stukje door de buitenlucht?
Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:06 schreef Socios het volgende:
Dat al die sletjes maar gauw afgeragd mogen worden.
Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.
Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)...
Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan...quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik heb in de ICE gezeten van Kopenhagen naar Hamburg, daarbij ging de hele ICE in een ferry; zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Tot zover mijn bijdrage
Ook hetzelfde traject?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan.
Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden.quote:
De Boxtelrace, altijd leukquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden.
Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter...quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Boxtelrace, altijd leukAlleen meestal verlies ik, zelfs die spaarzame keren dat ik in de 1900 zit
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter...
In 2020 als ik me niet vergis?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan...
Yep.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
Bouwwerkzaamheden beginnen drie jaar eerder.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
In 2020 als ik me niet vergis?
Wel jammer trouwens, ik vind het de prettigste route naar Zweden, via Puttgarden en Helsingør...
daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan.
Deze doet de Bijlmerboog totaal verbleken...quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is.
Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.
Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)...
De ronding? De omtrek bedoel je? Na een bezoek aan de kuilwielenbank zijn je wielen kleiner, dus moet je de boel opnieuw instellen, en als je 'm dan iets hoger instelt, vang je toekomstige slijtage weer op.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd.
En dan wordt het nogal eens te ruim afgesteld, maar die hogere snelheid neemt steeds af.
De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat maakt een flyover meer of minder geniaal?
Mja, als je het zo bekijkt inderdaad wel vet jaquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid.
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.pngquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Hoe hard mag je over de fly-over bij Harmelen?
De fly-over ligt alleen in een boog, zou ook 80 kunnen zijn of zo... Ik weet 't niet...quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png
130 denk ik dus?
Ik zal vanmiddag op mijn werk wel kijken wat de officiele tekeningen ervan maken.quote:Op zaterdag 11 september 2010 10:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
De fly-over ligt alleen in een boog, zou ook 80 kunnen zijn of zo... Ik weet 't niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |