Die rit heb ik weinig geslapen geloof ikquote:Op donderdag 9 september 2010 20:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat had ik na twee nachten Moskou - St Petersburg en St Petersburg - Moskou achter elkaar.
Het schommelt nogal, je ligt loodrecht op de rijrichting en het schiet niet op.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die rit heb ik weinig geslapen geloof ik![]()
Ligt? Nee hoor. je staat. Half in het gangpad. Tegen half vijf in een langzaam stijgend niveau van een onbestemde vloeistof. En wat voor conducteur aangenomen is verkoopt lauw bier uit de supermarkt voor 1 dollar. EN je vindt het geweldig, dat bovenalquote:Op donderdag 9 september 2010 20:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het schommelt nogal, je ligt loodrecht op de rijrichting en het schiet niet op.
Ik was 14, ik dronk alleen thee.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ligt? Nee hoor. je staat. Half in het gangpad. Tegen half vijf in een langzaam stijgend niveau van een onbestemde vloeistof. En wat voor conducteur aangenomen is verkoopt lauw bier uit de supermarkt voor 1 dollar. EN je vindt het geweldig, dat bovenal
Moet ik nou hard rennen en zeggen dat dat in Driebergen-Zeist is?quote:
18, colaquote:Op donderdag 9 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik was 14, ik dronk alleen thee.
Rtd - Amf is 77 km, geen 96.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:10 schreef greavy het volgende:
7:35:00 Rotterdam CS 20525 14b 95,7 ICM(m)
8:35:00 Amersfoort 2b
Het is een fotoquote:Op donderdag 9 september 2010 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet ik nou hard rennen en zeggen dat dat in Driebergen-Zeist is?
Nee dat is iemand die niet met excel kan omgaanquote:Op donderdag 9 september 2010 22:30 schreef greavy het volgende:
Dat is typisch iets van Excel, waar ik eerst de planning in typ. En ik heb niet de moeite gedaan om ze weg te halen.
Nee, maar ik heb wel geld verdiend door nutteloos op een bank te zitten terwijl er boven 2 kinderen sliepen.quote:Op donderdag 9 september 2010 18:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet jij niet werken Crient? Ik ga zo even snacken op Utrecht CS
Vast niet, anders zat je niet te Fok!ken, bedenk ik me niet![]()
Als jij greavy uitlacht omdat hij niet met Excel kan omgaan, waarom leer jij hem dan niet?quote:Op donderdag 9 september 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is iemand die niet met excel kan omgaan
Die zijn echt een aanwinst.quote:
Als ik in de SLT zit, moet ik meteen denken aan de RegioCitadis. Ik weet niet waarom...quote:Op donderdag 9 september 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:
SLT is een gaaf treintje ja, hopelijk kom ik 'm vaker tegen. Mooie geluiden maakt hij ook.
En:
[ afbeelding ]
Uitlachen? Nee.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Als jij greavy uitlacht omdat hij niet met Excel kan omgaan, waarom leer jij hem dan niet?
past precies zo te zienquote:Op donderdag 9 september 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:
SLT is een gaaf treintje ja, hopelijk kom ik 'm vaker tegen. Mooie geluiden maakt hij ook.
En:
[ afbeelding ]
Als ik mag vragen, wat doe je dan zoal tijdens zo'n reis?quote:Op donderdag 9 september 2010 22:10 schreef greavy het volgende:
Zo, reisje van zondag af. Minder speciaal als ik gehoopt had, maar ik zal een volgende keer uitgebreider op pad gaan.
Totale kilometers: 714,7
Een nadeel is hier dan bijvoorbeeld de uursdienst Zutphen - Winterswijk / Zutphen - Arnhem..
Geen huisdieren vervoeren zonder kaartje.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:06 schreef James1988 het volgende:
SLT is een gaaf treintje ja, hopelijk kom ik 'm vaker tegen. Mooie geluiden maakt hij ook.
En:
[ afbeelding ]
Uit het raam kijkenquote:Op donderdag 9 september 2010 23:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
Als ik mag vragen, wat doe je dan zoal tijdens zo'n reis?
Genieten van de verschillende treinen ed?
Zonder genot van een krant of een boek?quote:Op donderdag 9 september 2010 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uit het raam kijken![]()
En als ik onderweg ben is het op de heenweg slaap inhalen, tussen 10 en pakweg 17 uur keihard werken, en daarna afpilzen
Gewoon de trein als werkplek gebruiken?quote:Op donderdag 9 september 2010 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uit het raam kijken![]()
En als ik onderweg ben is het op de heenweg slaap inhalen, tussen 10 en pakweg 17 uur keihard werken, en daarna afpilzen
Etappe 1: Slapen. zonder krant of boekquote:Op donderdag 9 september 2010 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zonder genot van een krant of een boek?
Oh jij weet nog van niks. Okeequote:Op donderdag 9 september 2010 23:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Gewoon de trein als werkplek gebruiken?
Daar ben ik zeer bedreven in...quote:Op donderdag 9 september 2010 23:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Gewoon de trein als werkplek gebruiken?
Ik kan wel met Excel om gaan, zeer goed zelfs. Maar heb er gewoon niet de moeite voor genomenquote:Op donderdag 9 september 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is iemand die niet met excel kan omgaan
quote:Op vrijdag 10 september 2010 09:19 schreef Watertornado het volgende:
Iedereen wil natuurlijk wel eens een slet helemaal onderspuiten.
Omgquote:Op vrijdag 10 september 2010 09:19 schreef Watertornado het volgende:
Iedereen wil natuurlijk wel eens een slet helemaal onderspuiten.
Ook rond half 6? Misschien kom ik dan wel even langsquote:Op donderdag 9 september 2010 22:50 schreef Crientj het volgende:
A.S Maandag, Dinsdag & Woensdag mag ik weer. ;o
Jup. Maandag 15:00 / 19:00 Dinsdag 15:00 / 18:00 & Woensdag 12:00 / 19:00quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ook rond half 6? Misschien kom ik dan wel even langs
Heb ik Duitsland ook al wel eens gehad met die Baureihe 425 (waar de Slt ja van is afgeleid). Slechts twee-drie meter gereden vanaf beginpunt Essen Hbf, en *pats* de zekering eruit. Trein kapot. Dat was de kortste treinreis die ik ooit heb gemaakt, denk ik.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Het was vandaag een beetje een rommeltje. De Sprinter naar Rhenen kwam keurig om 10:43 binnen op spoor 14b. En bleef daar staan en staan en staan. Ondertussen werd er omgeroepen dat de sprinter naar Rhenen vanaf spoor 9a zou vertrekken. Kennelijk vallen die dingen zomaar van niks in storing tegenwoordigSlet 2627 trouwens. Zal wel een soaatje geweest zijn.
Waarom toch steeds die anglicismen? Wat is er mis met Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvoertuig?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb ik Duitsland ook al wel eens gehad met die Baureihe 425 (waar de Slt ja van is afgeleid). Slechts twee-drie meter gereden vanaf beginpunt Essen Hbf, en *pats* de zekering eruit. Trein kapot. Dat was de kortste treinreis die ik ooit heb gemaakt, denk ik.
O ja, is er voor de 'slet' ook al een plausibele hele naam bedacht? Ik pleit voor Sprinter Light Electric Train.
Aldus dr. Flitsquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom toch steeds die anglicismen? Wat is er mis met Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvoertuig?
Daar is mis mee, dat OV voor Openbaar Vervoer staat en het dus Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvervoersmiddel moet zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom toch steeds die anglicismen? Wat is er mis met Hoogwaardig Openbaar Elektrisch Railvoertuig?
Mag je op de boot zelf weten of je in de trein blijft zitten of niet?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:32 schreef ThePianoMan het volgende:
Hier wat PORNO voor jullie!![]()
[ afbeelding ]
Dat is heel vet ja, heb ik ook eens gedaan. Met een driebaks dieseltje wat als EuroCity reedquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik heb in de ICE gezeten van Kopenhagen naar Hamburg, daarbij ging de hele ICE in een ferry; zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Tot zover mijn bijdrage
Nee je moet eruit. Veiligheidsvoorschrift.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Mag je op de boot zelf weten of je in de trein blijft zitten of niet?
Wat is dan het nut ervan dat de trein op de boot mee gaat?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee je moet eruit. Veiligheidsvoorschrift.
de Denen zijn erg aardig, heb geen één keer moeten reserveren voor de ICE van DSB. De Italianen daarentegen.. wat een volk.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is heel vet ja, heb ik ook eens gedaan. Met een driebaks dieseltje wat als EuroCity reedaltijd propvol en natuurlijk reserveringsplichtig. Op de boot moet iedereen dan de trein uit, en kan je even een half uurtje wat gaan eten of zo. Breekt de rit wel lekker, want het is een smerig lang end
Hoe moeten we anders aan de overkant komen? In de dock uit de trein stappen en vervolgens er in lopen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is dan het nut ervan dat de trein op de boot mee gaat?
Kun je tussen die rijtuigen wisselen onderweg of zijn ze afgesloten?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:22 schreef bork het volgende:
Vanaf dit weekend gaat de heimwee express naar Maarn en niet meer naar Hilversum![]()
Als het goed is rijdt wel het onderstaande setje weer![]()
[ afbeelding ]
Sprinter Light Emission Train is/was sowieso de oorspronkelijke benaming.quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:22 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja, is er voor de 'slet' ook al een plausibele hele naam bedacht? Ik pleit voor Sprinter Light Electric Train.
Dat is precies het doel van de proef. Op papier past het allemaal precies, maar hoe gaat het allemaal in de praktijk. Als ze dus vertragingen hebben, dan weet je dat er knelpunten zijn. Deze kunnen dan gesignaleerd en waar mogelijk opgelost worden.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:44 schreef James1988 het volgende:
Handig, dat ETMET... maar er zijn wel veel (kleine) vertragingen, of ligt dat aan mij? +13, +7, +4... allemaal vertragingen die ik al voorbij heb zien komen.
Of afgeschoven op "ja maar werkzaamheden in Utrecht"quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is precies het doel van de proef. Op papier past het allemaal precies, maar hoe gaat het allemaal in de praktijk. Als ze dus vertragingen hebben, dan weet je dat er knelpunten zijn. Deze kunnen dan gesignaleerd en waar mogelijk opgelost worden.
Toen ik er mee reed kon het welquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je tussen die rijtuigen wisselen onderweg of zijn ze afgesloten?
1x een minimale kierquote:Op vrijdag 10 september 2010 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, technisch kan het wel dusOf moest je een stukje door de buitenlucht?
Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:06 schreef Socios het volgende:
Dat al die sletjes maar gauw afgeragd mogen worden.
Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.
Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)...
Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan...quote:Op vrijdag 10 september 2010 13:29 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik heb in de ICE gezeten van Kopenhagen naar Hamburg, daarbij ging de hele ICE in een ferry; zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Tot zover mijn bijdrage
Ook hetzelfde traject?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ietsje ruimer afgesteld allemaal. 144 km/h kan best de max zijn geweest. Heb ook al eens in een VIRM gezeten die 146 km/h ging. Het zit echt tegen de grens aan.
Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden.quote:
De Boxtelrace, altijd leukquote:Op vrijdag 10 september 2010 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, dat was Eindhoven - Boxtel toen we naast een 1900 reden.
Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter...quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Boxtelrace, altijd leukAlleen meestal verlies ik, zelfs die spaarzame keren dat ik in de 1900 zit
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Als je in de 1900 zit, is de kans dat je de Boxtelrace verliest inderdaad groter...
In 2020 als ik me niet vergis?quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geniet er maar van, de Fehmarnbrug komt eraan...
Yep.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
Bouwwerkzaamheden beginnen drie jaar eerder.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
In 2020 als ik me niet vergis?
Wel jammer trouwens, ik vind het de prettigste route naar Zweden, via Puttgarden en Helsingør...
daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat ie een snelheidsbeperking krijgt voor de bocht naar Tilburg toch?
Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar moet ie iets in de remmen ja. Daarnaast is het iets meer afstand, omdat de 1900 eerst iets afbuigt om daarna over de sporen naar Den Bosch heen te gaan.
Deze doet de Bijlmerboog totaal verbleken...quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat nog altijd de meest geniale fly-over in het land is.
Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 19:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had eentje die 144 km/h bereikte, tussen Breukelen en Abcoude.
Naar mijn weten is de baanvaksnelheid op Utrecht-Amsterdam nog steeds 140, viel me op dat de ATB niet reageerde (of tijdelijk een hogere snelheid had)...
De ronding? De omtrek bedoel je? Na een bezoek aan de kuilwielenbank zijn je wielen kleiner, dus moet je de boel opnieuw instellen, en als je 'm dan iets hoger instelt, vang je toekomstige slijtage weer op.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat schijnen meer materieelsoorten te hebben. Wanneer ze in de Kuilwielenbank komen, moet het opnieuw afgesteld worden, omdat er aan de ronding o.i.d. van de wielen iets veranderd.
En dan wordt het nogal eens te ruim afgesteld, maar die hogere snelheid neemt steeds af.
De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid.quote:Op vrijdag 10 september 2010 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat maakt een flyover meer of minder geniaal?
Mja, als je het zo bekijkt inderdaad wel vet jaquote:Op vrijdag 10 september 2010 20:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De combinatie van op volle snelheid rijden + over een andere trein op topsnelheid heen maakt die bij Boxtel zo geniaal. Bij andere flyovers 1) valt vaak niks boeiends te zien, als je überhaupt al boven de wanden kunt kijken en 2) rijdt de trein met aangepaste (en dus saaiere) snelheid.
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.pngquote:Op vrijdag 10 september 2010 21:39 schreef Duvel het volgende:
Hoe hard mag je over de fly-over bij Harmelen?
De fly-over ligt alleen in een boog, zou ook 80 kunnen zijn of zo... Ik weet 't niet...quote:Op vrijdag 10 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://upload.wikimedia.o(...)Baanvaksnelheden.png
130 denk ik dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |