abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86324534
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton.

De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten.
Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug?
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_86324646
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:29 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug?
Nee. Dat zijn andere :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86324854
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn andere :)
Ah oke :P

ik heb een voordeelurenabonnement genomen en die gaat maandag in en ik hoop dat ik hem maandag ook heb.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:38:35 #154
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86324985
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton.

De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten.
Reverse Engineering _O_
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:40:43 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325076
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Reverse Engineering _O_
Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:44:32 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325223
Er zijn in Nederland bij mijn weten drie types betonnen portalen:
- boogjes (Blauwkapel - Hilversum);
- ronde palen (Brabant);
- betonnen vakwerkmasten (noord en oost Nederland).

Toch?

In staal was ooit ook meer variatie aanwezig: de oude zooi richting de Hembrug, de vlinderportalen tussen Amsterdam, Haarlem en Zandvoort, de driescharnierportalen op de Hoekse lijn en tussen Rotterdam en Dordrecht en wat DIN-spul in diverse diktes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86325228
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:40 schreef Duvel het volgende:

[..]


Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?
Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:46:02 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325281
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding? :?
Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86325475
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]


Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.
Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:56:48 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86325716
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds, en dat het naderhand niet allemaal terug is opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid spoor die is weggehaald waardoor sommige spoorlijnen nu nog steeds enkelsporig zijn zoals de Miljoenenlijn.

Ook is het jammer dat bijvoorbeeld de spoorbrug bij Kesteren is vernield, waardoor Rhenen een kopstation werd (en nog steeds is). Was die brug er nog geweest, dan was een rechtstreekse dienst Nijmegen - Amersfoort via Kesteren / Veenendaal mogelijk geweest.

Maarja... c'est la vie.
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:57:50 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325754
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds,
Nou en of! Sla een tentje op op het grasveld voor de Reichstag en eis een onderhoud met Merkel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:58:09 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325764
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.
Nee, elektrisch verschilt het niks, gebruikt de zelfde isolatoren en zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86325782
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds, en dat het naderhand niet allemaal terug is opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid spoor die is weggehaald waardoor sommige spoorlijnen nu nog steeds enkelsporig zijn zoals de Miljoenenlijn.
De Miljoenenlijn ja _O- Who gives a FUCK :')

Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:59:44 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325831
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Miljoenenlijn ja _O- Who gives a FUCK :')

Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 11 september 2010 @ 22:01:37 #165
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86325883
Maar Deventer-Olst was nooit dubbelsporig, er lagen alleen 2 enkelsporige spoorlijnen naast elkaar. Net zoals de lijnen Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden- Stavoren gedeeltelijk naast elkaar liggen, maar zonder overloopwissels bij de splitsing.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86325885
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Miljoenenlijn ja _O- Who gives a FUCK :')

Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.

(Wat dennistd zegt dus.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 22:02:13 ]
pi_86325906
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:59 schreef Duvel het volgende:

[..]


Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.
Al is dat natuurlijk een kunstwerk. Waarvan ik niet weet of het ooit tweesporig geweest is en zo ja, of dat door de moffen opgebroken is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86325918
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Kratje wedden van wel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:03:05 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86325946
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:49 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik zag afgelopen dinsdag een Plan V stoppen op Zwijndrecht. Tegenwoordig zijn het MDDm's en SLT's die de stopdiensten doen, maar zo af en toe komt er een veetje langs :P
Ehm, nee. Dat is planmatig. Ma-vr rijdt de serie 5000 (Stoptrein Dordrecht - Leiden) met 3 of 4 omlopen Plan V, op zaterdag rijdt er dan ook nog een omloop Plan V in de 5100 (Stoptrein Den Haag CS - Dordrecht / Roosendaal).
  Redactie Sport zaterdag 11 september 2010 @ 22:04:57 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86326007
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86326029
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.
Ik had het over Deventer - Olst. :)
pi_86326101
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Maar Deventer-Olst was nooit dubbelsporig, er lagen alleen 2 enkelsporige spoorlijnen naast elkaar.
ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86326256
Deventer - Olst is nooit dubbel geweest, en dat is ook nog nooit echt nodig geweest voor het aantal treinen dat van het traject gebruik maakt. Toegegeven, bij vertragingen de ene kant op levert het sneller ook een vertraging in de andere richting op.
Maar volgens mij zou dat het enige zinnige argument zijn om het spoor daar te gaan verdubbelen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:13:11 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86326261
Vandaag met de trein van Rotterdam naar Utrecht, vertrek 6:05 (trein 2421).
Denk je nog even lekker je oogjes te mogen sluiten, komt er controle. Niks mis mee, alleen maar goed. Ze waren zelf met 8 man sterk. Er werden stuk of 19 bonnen uitgeschreven in de Stiltecoupé, en er was één bij die helemaal begon te flippen...
Te Capelle Schollevaar werd extra gestopt om iets van 20-25 man de trein uit te zetten, die geen gledig ID-kaart en vervoersbewijs bij zich hadden, zo begreep ik. Ze kregen dan alleen een boete voor het zwartrijden.

Nu verder in de trein, een jongeman die pissig werd vanwege een boete..
Die jongeman gaf zijn Week-SOV zonder bijhorend los kaartje.. Zegt die HC dat het niet geldig is, begint hij te zeggen "ik ging gisteravond naar Rotterdam, en wil nu weer naar huis. daar heb ik mijn ovkaart toch voor?"
HC legt uit dat je 40% korting kaartje moest kopen, wat die jongeman dus niet zou begrijpen. Een boete vond hij overdreven, hij vond zich gediscrimineerd. Ongelijk behandeld enzovoorts.
Bijna bij Gouda werd hem een mogelijkheid gegeven: Ķf de boete accepteren, gegevens invullen en de trein uit mogen, ķf mee naar Utrecht en daar mee met de politie.
De jongeman vond dat het oneerlijk was en dergelijke. Hij begon zelfs wat te vloeken. HC vraagt geldig ID-kaart voor de zoveelste keer, die hij ķķk niet bij zich had.
De hele rit zette zich voort, en werd alleen maar een gesprek waarbij aardig wat woorden gewisseld werden. De jongeman begon te schelden, en gaf één van de 5 NS-medewerkers die zich er inmiddels ķķk mee bemoeiden een mep in het gezicht.

Politie werd vervolgens gebeld, te Utrecht werd deze beste meneer in de boeien geslagen en meegenomen.
Hij accepteerde zijn boete niet, want hij vond dat hij wel met zijn SOV naar huis mocht reizen...

Wat ik ook begreep van de gesprekken van die NS'ers was dat ze iets van 60 boetes hadden uitgedeeld :')
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:16:58 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86326385
Je trekt het aan, echt... Ik heb (bijna) nooit van dit soort gezeik in de trein... :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86326429
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Je trekt het aan, echt... Ik heb (bijna) nooit van dit soort gezeik in de trein... :{
De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hem ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:19:05 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86326457
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hem ;)
Da's ook waar. Ik reis alleen doordeweeks op dat soort tijdstippen met de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86326903
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.
Je kunt bij Deventer het eerste stukje het baanlichaam en de ongebruikte brugdelen nog zien, maar die waren voor de spoorlijn naar Raalte en Ommen, niet voor een dubbelsporig Olst-Deventer. Kun je ook nazoeken op sporenplan.nl.

En ik meen me te herinneren dat op OHIH iemand eens uitlegde dat ze later, na de oorlog, bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc., maar dat het er nooit van gekomen is om ook echt het tweede spoor neer te leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 22:32:48 ]
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:34:18 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86326955
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Miljoenenlijn ja _O- Who gives a FUCK :')
Dat was het eerste wat me te binnen schoot. :')
quote:
Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Mee eens, net als de brug bij Ravenstein inderdaad. Die moet gewoon verdubbeld worden, simpel.
pi_86329570
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:32 schreef Igen het volgende:
bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc.
Klopt ja, vandaag nog tussen Olst en Deventer met de trein gereisd. Heen met ICRm, terug met V-IRM.
pi_86332987
Och laat dat ritje met die 186 maar zitten ook, het wordt toch tiefesweer morgen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 06:24:20 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86334686
Ik ga zometeen richting Hengelo en dan naar Zutphen, 1 ritje Zutphen - Winterswijk met de 186 en dan door naar Emmen.
pi_86334756
Succes. Let niet op het weer, of zo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 09:27:30 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86335324
in de trein zit je toch droog, mag ik hopen. Zit nu in icmm 4026 met defecte airco... Gelukkig is t niet erg warm.
  zondag 12 september 2010 @ 10:16:55 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86335841
quote:
Op zondag 12 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Ik ga zometeen richting Hengelo en dan naar Zutphen, 1 ritje Zutphen - Winterswijk met de 186 en dan door naar Emmen.
Emmen. Altijd een leuke plek als het regent.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86335861
Kom op, wat maakt (een beetje) regen nou uit. :')
pi_86335933
Als je in een trein zit kan het je uitzicht verpesten. :(
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_86336288
Verdwaald.


NSR treinstel 950 met bestickering voor de Elephant Parade in Dierenpark Emmen is ver van huis als het op de regenachtige vrijdagmiddag van 10 september samen met stel 901 als stoptrein 5257 uit Tilburg vertrekt richting Eindhoven en Weert. De 950 is een zogenaamde Super-Plan V, wat inhoudt dat het treinstel is aangepast met enkele technische modificaties, waardoor op de lijn Zwolle-Emmen de krappe rijtijden beter gehaald kunnen worden, dit in verband met het veelal enkelsporige karakter van deze lijn. Vrijdag 10 september 2010
  zondag 12 september 2010 @ 10:46:48 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86336319
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Verdwaald.

[ link | afbeelding ]
De 950 is een zogenaamde Super-Plan V, wat inhoudt dat het treinstel is aangepast met enkele technische modificaties,
PZ3. ^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86336666
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 11:08:01 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86336733
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Volgens mij heeft het wel te maken met de proef ja. Ze willen het vertrek van de treinen bespoedigen en daarom telt de klok af van 20 tot 0, waarbij bij 0 het sein op groen gaat en het vertreklicht gaat branden. De Hc kan de deuren dus eerder sluiten, zodat de mcn precies op tijd weg kan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 september 2010 @ 11:08:31 #192
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86336741
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Yup, is voor etmet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86338897
Is het al een woord geworden ja? Dan maak ik ervan: Fucking Raar Idee: Elke Tien Minuten Een Trein 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 12:36:14 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86338941
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het al een woord geworden ja? Dan maak ik ervan: Fucking Raar Idee: Elke Tien Minuten Een Trein 8)7
Het is "patat".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86338957
eet poep en sterf :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 12:42:11 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86339129
Hm, patat... Plan Alvast Tig Autobussen... en verder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 12:48:15 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86339332
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:42 schreef Duvel het volgende:
Hm, patat... Plan Alvast Tig Autobussen... en verder?
Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaal

zoiets?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86339408
Kundige Rekenaars Oordelen: Kop Een Trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 12:54:20 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86339519
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaal

zoiets?
Ja maar dan wordt het PATATETMET,,,
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 12:54:46 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86339537
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')