Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton.
De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten.
Nee. Dat zijn anderequote:Op zaterdag 11 september 2010 21:29 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug?
Ah okequote:
Reverse Engineeringquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton.
De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten.
Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?quote:
Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?
Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding?
Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.
Nou en of! Sla een tentje op op het grasveld voor de Reichstag en eis een onderhoud met Merkel!quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds,
Nee, elektrisch verschilt het niks, gebruikt de zelfde isolatoren en zo.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.
De Miljoenenlijn jaquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds, en dat het naderhand niet allemaal terug is opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid spoor die is weggehaald waardoor sommige spoorlijnen nu nog steeds enkelsporig zijn zoals de Miljoenenlijn.
Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Al is dat natuurlijk een kunstwerk. Waarvan ik niet weet of het ooit tweesporig geweest is en zo ja, of dat door de moffen opgebroken is.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.
Kratje wedden van wel?quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Ehm, nee. Dat is planmatig. Ma-vr rijdt de serie 5000 (Stoptrein Dordrecht - Leiden) met 3 of 4 omlopen Plan V, op zaterdag rijdt er dan ook nog een omloop Plan V in de 5100 (Stoptrein Den Haag CS - Dordrecht / Roosendaal).quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:49 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik zag afgelopen dinsdag een Plan V stoppen op Zwijndrecht. Tegenwoordig zijn het MDDm's en SLT's die de stopdiensten doen, maar zo af en toe komt er een veetje langs
Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Ik had het over Deventer - Olst.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.
ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Maar Deventer-Olst was nooit dubbelsporig, er lagen alleen 2 enkelsporige spoorlijnen naast elkaar.
De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hemquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Je trekt het aan, echt... Ik heb (bijna) nooit van dit soort gezeik in de trein...
Da's ook waar. Ik reis alleen doordeweeks op dat soort tijdstippen met de trein.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hem
Je kunt bij Deventer het eerste stukje het baanlichaam en de ongebruikte brugdelen nog zien, maar die waren voor de spoorlijn naar Raalte en Ommen, niet voor een dubbelsporig Olst-Deventer. Kun je ook nazoeken op sporenplan.nl.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.
Dat was het eerste wat me te binnen schoot.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Mee eens, net als de brug bij Ravenstein inderdaad. Die moet gewoon verdubbeld worden, simpel.quote:Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Klopt ja, vandaag nog tussen Olst en Deventer met de trein gereisd.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:32 schreef Igen het volgende:
bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc.
Emmen. Altijd een leuke plek als het regent.quote:Op zondag 12 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Ik ga zometeen richting Hengelo en dan naar Zutphen, 1 ritje Zutphen - Winterswijk met de 186 en dan door naar Emmen.
PZ3.quote:Op zondag 12 september 2010 10:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Verdwaald.
[ link | afbeelding ]
De 950 is een zogenaamde Super-Plan V, wat inhoudt dat het treinstel is aangepast met enkele technische modificaties,
Volgens mij heeft het wel te maken met de proef ja. Ze willen het vertrek van de treinen bespoedigen en daarom telt de klok af van 20 tot 0, waarbij bij 0 het sein op groen gaat en het vertreklicht gaat branden. De Hc kan de deuren dus eerder sluiten, zodat de mcn precies op tijd weg kan rijden.quote:Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Yup, is voor etmet.quote:Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Het is "patat".quote:Op zondag 12 september 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het al een woord geworden ja? Dan maak ik ervan: Fucking Raar Idee: Elke Tien Minuten Een Trein
Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaalquote:Op zondag 12 september 2010 12:42 schreef Duvel het volgende:
Hm, patat... Plan Alvast Tig Autobussen... en verder?
Ja maar dan wordt het PATATETMET,,,quote:Op zondag 12 september 2010 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaal
zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |