Nee. Dat zijn anderequote:Op zaterdag 11 september 2010 21:29 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug?
Ah okequote:
Reverse Engineeringquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton.
De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten.
Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?quote:
Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding?quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?
Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding?
Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.
Nou en of! Sla een tentje op op het grasveld voor de Reichstag en eis een onderhoud met Merkel!quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds,
Nee, elektrisch verschilt het niks, gebruikt de zelfde isolatoren en zo.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.
De Miljoenenlijn jaquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds, en dat het naderhand niet allemaal terug is opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid spoor die is weggehaald waardoor sommige spoorlijnen nu nog steeds enkelsporig zijn zoals de Miljoenenlijn.
Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Al is dat natuurlijk een kunstwerk. Waarvan ik niet weet of het ooit tweesporig geweest is en zo ja, of dat door de moffen opgebroken is.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.
Kratje wedden van wel?quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Ehm, nee. Dat is planmatig. Ma-vr rijdt de serie 5000 (Stoptrein Dordrecht - Leiden) met 3 of 4 omlopen Plan V, op zaterdag rijdt er dan ook nog een omloop Plan V in de 5100 (Stoptrein Den Haag CS - Dordrecht / Roosendaal).quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:49 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik zag afgelopen dinsdag een Plan V stoppen op Zwijndrecht. Tegenwoordig zijn het MDDm's en SLT's die de stopdiensten doen, maar zo af en toe komt er een veetje langs
Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Ik had het over Deventer - Olst.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.
ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Maar Deventer-Olst was nooit dubbelsporig, er lagen alleen 2 enkelsporige spoorlijnen naast elkaar.
De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hemquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Je trekt het aan, echt... Ik heb (bijna) nooit van dit soort gezeik in de trein...
Da's ook waar. Ik reis alleen doordeweeks op dat soort tijdstippen met de trein.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hem
Je kunt bij Deventer het eerste stukje het baanlichaam en de ongebruikte brugdelen nog zien, maar die waren voor de spoorlijn naar Raalte en Ommen, niet voor een dubbelsporig Olst-Deventer. Kun je ook nazoeken op sporenplan.nl.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.
Dat was het eerste wat me te binnen schoot.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Miljoenenlijn jaWho gives a FUCK
![]()
Mee eens, net als de brug bij Ravenstein inderdaad. Die moet gewoon verdubbeld worden, simpel.quote:Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Klopt ja, vandaag nog tussen Olst en Deventer met de trein gereisd.quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:32 schreef Igen het volgende:
bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc.
Emmen. Altijd een leuke plek als het regent.quote:Op zondag 12 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Ik ga zometeen richting Hengelo en dan naar Zutphen, 1 ritje Zutphen - Winterswijk met de 186 en dan door naar Emmen.
PZ3.quote:Op zondag 12 september 2010 10:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Verdwaald.
[ link | afbeelding ]
De 950 is een zogenaamde Super-Plan V, wat inhoudt dat het treinstel is aangepast met enkele technische modificaties,
Volgens mij heeft het wel te maken met de proef ja. Ze willen het vertrek van de treinen bespoedigen en daarom telt de klok af van 20 tot 0, waarbij bij 0 het sein op groen gaat en het vertreklicht gaat branden. De Hc kan de deuren dus eerder sluiten, zodat de mcn precies op tijd weg kan rijden.quote:Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Yup, is voor etmet.quote:Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Het is "patat".quote:Op zondag 12 september 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het al een woord geworden ja? Dan maak ik ervan: Fucking Raar Idee: Elke Tien Minuten Een Trein
Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaalquote:Op zondag 12 september 2010 12:42 schreef Duvel het volgende:
Hm, patat... Plan Alvast Tig Autobussen... en verder?
Ja maar dan wordt het PATATETMET,,,quote:Op zondag 12 september 2010 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaal
zoiets?
Dan halen we 2 letters weg:quote:Op zondag 12 september 2010 12:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar dan wordt het PATATETMET,,,
Zo is ie mooi ja.quote:Op zondag 12 september 2010 13:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan halen we 2 letters weg:
Plan Alvast Tig Autobussen Tegen Massale Elektrische Treinenuitval
Volgens mij is dat niet te vreten.quote:Op zondag 12 september 2010 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Met Elke Xenofoob In Chipkaart Aanbiddend Nederland Ontstaat Stemmingmakerij, Angst, Terreur. Eurlings, Snel Aftreden. U Stinkt.
Geen politicus die zich daar ooit om bekommerdequote:Op zondag 12 september 2010 13:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet te vreten.
Leuk! Jammer van die uitgebeten achtergrond, maar goed. Dat spoortje was daar voor de gelegenheid even neergeklatst zie ik?quote:
Ja, dat is de automatische belichting van de TZ10. Ik weet niet of een ander toestel het beter had gedaan, er was nogal een heftige schaduw omdat het treintje achter de Koepelkerk staat... Ze hadden inderdaad voor de gein een spoortje gelegd van Kaasmarkt naar Koemarkt, en daar reed het hele weekend een stoomtreintje op en neer.quote:Op zondag 12 september 2010 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk! Jammer van die uitgebeten achtergrond, maar goed. Dat spoortje was daar voor de gelegenheid even neergeklatst zie ik?
Klopt, ik ging voor het treintje, hoe de Kaasmarkt er uit ziet dat weet ik wel.quote:Op zondag 12 september 2010 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso zijn stoomlocs altijd lastig van dichtbij. Want heel donker. Helemaal als je dan ook nog zon <> schaduw hebt. Meer dan dit zat er gewoon niet in, anders wordt de voorgrond zwart, en dat was natuurlijk niet de bedoeling
Wat is er? Was je op de FOK!-meet in Wierden?quote:
Ja hoor, genoeg. Bij Driebergen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 12 september 2010 15:11 schreef Pikhoofd het volgende:
Bestaan er spoorwegovergangen waarbij je meer meer dan twee sporen oversteekt?
Nee, valt allemaal best mee.quote:Op zondag 12 september 2010 15:31 schreef Pikhoofd het volgende:
Dank u, ik had er zelf nog nooit een gezien... Die zijn dan praktisch altijd dicht zeker?
"De"?quote:Op zondag 12 september 2010 15:31 schreef Igen het volgende:
De spoorwegovergang in Groningen heeft er ook 3.
In Groningen zelf zijn het er idd 3. Peizerweg, Paterswoldseweg en de hieronder genoemde.quote:Op zondag 12 september 2010 16:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
"De"?We hebben wel meer dan één overweg. En zo uit mijn hoofd zijn dat er minstens drie met drie sporen.
Dat zijn er 2. De eerste ligt in Groningen zelf en de tweede iets ten zuiden van station Haren.quote:Tussen Groningen en Onnen zijn er nog een paar met drie.
quote:Op zondag 12 september 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
gaan we nou alle meer-dan-twee-sporige overwegen in het land opnoemen?
Die vlak links er van mag er ook zijnquote:Op zondag 12 september 2010 15:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, valt allemaal best mee.
Die draaischijf in Köln dan:
http://maps.google.nl/?ie(...)001357,0.004128&z=19
De Enige overgang bij Olstquote:Op zondag 12 september 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
gaan we nou alle meer-dan-twee-sporige overwegen in het land opnoemen?
69.9, 70.3, 71.9, 72.5. Allemaal driesporig tussen Gn en Onn.quote:Op zondag 12 september 2010 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zijn er 2. De eerste ligt in Groningen zelf en de tweede iets ten zuiden van station Haren.
Dat zijn er meer dan ik dacht. En dan heb je die overwegen voor de boeren ook nog.quote:Op zondag 12 september 2010 16:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
69.9, 70.3, 71.9, 72.5. Allemaal driesporig.
Maar het zijn wel Ahob's. Mij maakt het niet uit of er trekkers of Hummers overheen gaan.quote:Op zondag 12 september 2010 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan reken je de overpaden voor de boeren ook mee
Ten noordoosten van station Zutphen?quote:Op zondag 12 september 2010 16:12 schreef Socios het volgende:
Ik stel voor een spoorwegovergang die die bij Naarden-Bussum beat. Vroeger regelmatig voor staan wachten.
Lees anders dit stukkie eens: http://nl.wikipedia.org/w(...)ng_en_elektrificatiequote:Op zaterdag 11 september 2010 22:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kunt bij Deventer het eerste stukje het baanlichaam en de ongebruikte brugdelen nog zien, maar die waren voor de spoorlijn naar Raalte en Ommen, niet voor een dubbelsporig Olst-Deventer. Kun je ook nazoeken op sporenplan.nl.
En ik meen me te herinneren dat op OHIH iemand eens uitlegde dat ze later, na de oorlog, bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc., maar dat het er nooit van gekomen is om ook echt het tweede spoor neer te leggen.
Alleen van 1921 tot 1927 was het echt dubbelspoor, daarvoor en daarna was er geen verbinding tussen de twee lijnen: http://sporenplan.nl/html(...)ijssel/platvoet.htmlquote:Op zondag 12 september 2010 17:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Lees anders dit stukkie eens: http://nl.wikipedia.org/w(...)ng_en_elektrificatie
En daarmee hebben we alle EBO's in Nederland gehad: Zutphen, Naarden-Bussum en Roermond. Alle andere overwegen hebben minder sporen en mogen automatisch sluiten.quote:Op zondag 12 september 2010 17:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ten noordoosten van station Zutphen?
http://maps.google.com/ma(...)66,0.001448&t=h&z=19
Dat zijn 6 of 7 sporen ofzo!
Waarbij het belangrijkste verschil is dat een EBO door een overwegwachter of treindienstleider wordt bediend.quote:Op zondag 12 september 2010 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
EBO ; Elektrisch Bediende Overweg
AHOB: Automatische Halve Overweg Bomen
Minder dan 6/7 sporen bedoel je toch?quote:Op zondag 12 september 2010 17:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En daarmee hebben we alle EBO's in Nederland gehad: Zutphen, Naarden-Bussum en Roermond. Alle andere overwegen hebben minder sporen en mogen automatisch sluiten.
3 is de max voor AHOB's. Daarom ook dat afgekapte spoor 1 bij Baarn. Daarom ook dat de overweg in Groningen weg moet als ze het stuk van het hoofdstation tot de aftakking naar Hoogezand/Assen viersporig gaan maken.quote:Op zondag 12 september 2010 17:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Minder dan 6/7 sporen bedoel je toch?
Maar van zulke overwegen zijn er in NL toch wel meer dan 3quote:Op zondag 12 september 2010 17:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarbij het belangrijkste verschil is dat een EBO door een overwegwachter of treindienstleider wordt bediend.
Nee, niet dus. De rest is automatisch.quote:Op zondag 12 september 2010 18:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar van zulke overwegen zijn er in NL toch wel meer dan 3?
Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.quote:
Mja, dat kan ook zijn omdat er nog geen rijweg naar het station is ingesteld. Dit hoeft niet te betekenen dat de overweg ook echt door de TRDL bediend wordt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.
Misschien is het daar wel andersom. Een overweg die achter een bediend sein ligt, sluit pas als het sein bediend wordt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.
quote:Op zondag 12 september 2010 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Misschien is het daar wel andersom. Een overweg die achter een bediend sein ligt, sluit pas als het sein bediend wordt.
Is dat hetzelfde eigenlijk?quote:Op zondag 12 september 2010 18:21 schreef Igen het volgende:
spuit 11
Het kan natuurlijk ook nog stop/door-schakeling zijn.
Nee. Want een bediend sein staat op een emplacement, en stop-door-schakeling is iets van de vrije baan. Een essentieel verschil.quote:
Dat is dat een P-sein een paar minuten lang op rood wordt gezet als er een trein aankomt, zodat een overweg die direct na het station ligt niet onnodig lang dicht blijft als de trein toch stopt.quote:Op zondag 12 september 2010 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh. Dan weet ik dus nog steeds niet wat stop-door-schakeling is
Daar heb je er twee soorten in.quote:Op zondag 12 september 2010 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh. Dan weet ik dus nog steeds niet wat stop-door-schakeling is
Waar is dat dan goed voor? Kunnen ze dan niet gewoon de insteltijd van het sein aanpassen in het procesplan?quote:Op zondag 12 september 2010 19:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overigens komen stop/door-schakelingen ook voor bij bediende seinen. Bijvoorbeels sein 214 op Groningen Europapark (richting Groningen). Dan gaat het tijdrelais pas lopen als het sein bediend is én er een trein in de aankondiging staat.
De mensen in Wierden namen geen Duvel volgens mij... Tenminste niet op de foto...?quote:Op zondag 12 september 2010 19:40 schreef Crientj het volgende:
Die namen Duvel. En nee, ik was niet in Wierden.
In ieder geval de 6325.quote:Op zondag 12 september 2010 19:01 schreef trainfreak het volgende:
Ik zit ook met een vraag, zitten hier mensen die wat kennen van het ACTS materieel???
ACTS heeft van de NMBS zeker 6 62'ers overgenomen en die omgenummerd naar 6700.
Weet iemand welke nummers juist zijn overgekocht? Er zijn 2 soorten 62'ers geweest, beide prototypes. Ik vermoed dat een reeks daarvan verkocht is aan ACTS, maar dat waren er maar drie, dus moeten er nog zeker drie van de andere reeks tussenzitten.
Ok, nu de 5 andere nogquote:
Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten.quote:Op zondag 12 september 2010 19:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar is dat dan goed voor? Kunnen ze dan niet gewoon de insteltijd van het sein aanpassen in het procesplan?
Naah, eigenlijk vind ik algemene werkingsprincipes interessanter. Dus alhoewel ik wel een beetje nieuwsgierig ben, hoef je echt niet voor mij moeite te doen om de reden van zo'n uitzondering als dit uit te vinden.quote:Op zondag 12 september 2010 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten.
Wat waren dat voor prototypes dan?quote:Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ok, nu de 5 andere nog
Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325
Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393
De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.
Geen dank.quote:Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ok, nu de 5 andere nog
Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325
Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393
De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.
De 6391-6393 hadden Flexicoil draaistellen, de andere (6201-6203, waar later de gehele reeks (6201-6333) is uit voorgekomen) BN-draaistellenquote:Op zondag 12 september 2010 20:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren dat voor prototypes dan?
Goed gedaanquote:Op zondag 12 september 2010 21:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Koperdief geëlektrocuteerd bij Belgisch spoor
Darwin Award...![]()
Hoe bedoel je dit?quote:Op maandag 13 september 2010 08:45 schreef James1988 het volgende:
DB wil daar eigenlijk een ICE hebben, maar kan dat niet ivm de integratie in de Nederlandse dienstregeling.
Dat vraag ik mij ook af, ja.quote:
Gewoon weer ´loskoppelen´ daarvan dus. Is tientallen jaren goed gegaan. Geen ´overflowed´ "IC Berlin" dan of binnenlandse reizigers die ´het niet snappen´ en/ of op gereserveerde zitplaatsen gaan zitten.quote:Op maandag 13 september 2010 13:44 schreef dennistd het volgende:
Aangezien de trein nu in het binnenlandse IC-net zit
Dat is een hele andere situatie natuurlijk.quote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Eigenlijk wel, ja. Kan er prima naast. Wel toegankelijk voor binnenlandse reizen, hoor. Dat zeker.quote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal.quote:Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Ik snap ook niet dat 'ie maar 1 kant op rijdt. Die treinen moeten toch ook ooit terug?quote:Op maandag 13 september 2010 13:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal.
Overigens mag de pimpel rustig blijven rijden hoor, alleen een pendel Hengelo-Enschede zie ik wel graag terugkomen (in die richting heb je nu 11 minuten extra reistijd).
Daarom juist gewoon de ´reguliere´ Intercity´s blijven laten rijden. Duidelijkheid voor die ´meeste reizigers´.quote:Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef KapiteinT het volgende:
maar voor de meeste reizigers zal dat alleen maar onduidelijkheid opleveren,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |