abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86324646
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:29 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Die betonnen dingen staan toch ook op traject Dordrecht Zuid-Moerdijkbrug?
Nee. Dat zijn andere :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86324854
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn andere :)
Ah oke :P

ik heb een voordeelurenabonnement genomen en die gaat maandag in en ik hoop dat ik hem maandag ook heb.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:38:35 #154
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86324985
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:04 schreef Duvel het volgende:
Dus bedacht een slimme NS ingenieur bovenleidingportalen van beton.

De lol is dat ze sterker bleken te zijn de stalen portalen in die tijd. Daar kwam men achter toen de bezetters de koperen bovenleiding wegknipten.
Reverse Engineering _O_
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:40:43 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325076
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Reverse Engineering _O_
Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:44:32 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325223
Er zijn in Nederland bij mijn weten drie types betonnen portalen:
- boogjes (Blauwkapel - Hilversum);
- ronde palen (Brabant);
- betonnen vakwerkmasten (noord en oost Nederland).

Toch?

In staal was ooit ook meer variatie aanwezig: de oude zooi richting de Hembrug, de vlinderportalen tussen Amsterdam, Haarlem en Zandvoort, de driescharnierportalen op de Hoekse lijn en tussen Rotterdam en Dordrecht en wat DIN-spul in diverse diktes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86325228
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:40 schreef Duvel het volgende:

[..]


Leg eens uit waarom dat hier van toepassing zou zijn?
Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:46:02 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325281
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of waarom een verschil in sterkte tussen verschillende portalen zou blijken bij het losknippen van bovenleiding? :?
Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86325475
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:46 schreef Duvel het volgende:

[..]


Omdat bij het rücksichtslos (jawohl) wegknippen van de bovenleiding bleek dat de stalen portalen deze krachten niet aankonden en omknakten. De betonnen boogjes konden deze krachten wel aan. Je kunt niet zomaar een stuk bovenleiding (draagkabel) weghalen zonder rekening te houden met de dan optredende krachten.
Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:56:48 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86325716
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds, en dat het naderhand niet allemaal terug is opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid spoor die is weggehaald waardoor sommige spoorlijnen nu nog steeds enkelsporig zijn zoals de Miljoenenlijn.

Ook is het jammer dat bijvoorbeeld de spoorbrug bij Kesteren is vernield, waardoor Rhenen een kopstation werd (en nog steeds is). Was die brug er nog geweest, dan was een rechtstreekse dienst Nijmegen - Amersfoort via Kesteren / Veenendaal mogelijk geweest.

Maarja... c'est la vie.
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:57:50 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325754
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds,
Nou en of! Sla een tentje op op het grasveld voor de Reichstag en eis een onderhoud met Merkel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:58:09 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325764
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Granted. Dan gaat het niet om electrische krachten maar puur om spankrachten in de draden dus. Proceed.
Nee, elektrisch verschilt het niks, gebruikt de zelfde isolatoren en zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86325782
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:56 schreef James1988 het volgende:
Het is echt een schande dat er zoveel spoorwegdingen zijn weggehaald door de Duitsers destijds, en dat het naderhand niet allemaal terug is opgebouwd. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid spoor die is weggehaald waardoor sommige spoorlijnen nu nog steeds enkelsporig zijn zoals de Miljoenenlijn.
De Miljoenenlijn ja _O- Who gives a FUCK :')

Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:59:44 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86325831
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Miljoenenlijn ja _O- Who gives a FUCK :')

Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 11 september 2010 @ 22:01:37 #165
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86325883
Maar Deventer-Olst was nooit dubbelsporig, er lagen alleen 2 enkelsporige spoorlijnen naast elkaar. Net zoals de lijnen Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden- Stavoren gedeeltelijk naast elkaar liggen, maar zonder overloopwissels bij de splitsing.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86325885
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Miljoenenlijn ja _O- Who gives a FUCK :')

Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.

(Wat dennistd zegt dus.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 22:02:13 ]
pi_86325906
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:59 schreef Duvel het volgende:

[..]


Da's pas echt leip ja, dat dat nog enkelsporig is. Net als die brug bij Ravenstein.
Al is dat natuurlijk een kunstwerk. Waarvan ik niet weet of het ooit tweesporig geweest is en zo ja, of dat door de moffen opgebroken is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86325918
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Kratje wedden van wel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:03:05 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86325946
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:49 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik zag afgelopen dinsdag een Plan V stoppen op Zwijndrecht. Tegenwoordig zijn het MDDm's en SLT's die de stopdiensten doen, maar zo af en toe komt er een veetje langs :P
Ehm, nee. Dat is planmatig. Ma-vr rijdt de serie 5000 (Stoptrein Dordrecht - Leiden) met 3 of 4 omlopen Plan V, op zaterdag rijdt er dan ook nog een omloop Plan V in de 5100 (Stoptrein Den Haag CS - Dordrecht / Roosendaal).
  Redactie Sport zaterdag 11 september 2010 @ 22:04:57 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86326007
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat is dan weer niet de schuld van de Duitsers.
Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86326029
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gedeeltelijk indirect wel: de dubbelsporige brug op het gedeelte Landgraaf-Kerkrade over de lijn Landgraaf-Herzogenrath is voor de helft verplaatst naar een andere locatie (ik dacht Geldermalsen) waar de brug helemaal kapot was gemaakt. De brug bij Landgraaf was ook wel opgeblazen, maar was makkelijk te repareren.
Ik had het over Deventer - Olst. :)
pi_86326101
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Maar Deventer-Olst was nooit dubbelsporig, er lagen alleen 2 enkelsporige spoorlijnen naast elkaar.
ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86326256
Deventer - Olst is nooit dubbel geweest, en dat is ook nog nooit echt nodig geweest voor het aantal treinen dat van het traject gebruik maakt. Toegegeven, bij vertragingen de ene kant op levert het sneller ook een vertraging in de andere richting op.
Maar volgens mij zou dat het enige zinnige argument zijn om het spoor daar te gaan verdubbelen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:13:11 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86326261
Vandaag met de trein van Rotterdam naar Utrecht, vertrek 6:05 (trein 2421).
Denk je nog even lekker je oogjes te mogen sluiten, komt er controle. Niks mis mee, alleen maar goed. Ze waren zelf met 8 man sterk. Er werden stuk of 19 bonnen uitgeschreven in de Stiltecoupé, en er was één bij die helemaal begon te flippen...
Te Capelle Schollevaar werd extra gestopt om iets van 20-25 man de trein uit te zetten, die geen gledig ID-kaart en vervoersbewijs bij zich hadden, zo begreep ik. Ze kregen dan alleen een boete voor het zwartrijden.

Nu verder in de trein, een jongeman die pissig werd vanwege een boete..
Die jongeman gaf zijn Week-SOV zonder bijhorend los kaartje.. Zegt die HC dat het niet geldig is, begint hij te zeggen "ik ging gisteravond naar Rotterdam, en wil nu weer naar huis. daar heb ik mijn ovkaart toch voor?"
HC legt uit dat je 40% korting kaartje moest kopen, wat die jongeman dus niet zou begrijpen. Een boete vond hij overdreven, hij vond zich gediscrimineerd. Ongelijk behandeld enzovoorts.
Bijna bij Gouda werd hem een mogelijkheid gegeven: Ķf de boete accepteren, gegevens invullen en de trein uit mogen, ķf mee naar Utrecht en daar mee met de politie.
De jongeman vond dat het oneerlijk was en dergelijke. Hij begon zelfs wat te vloeken. HC vraagt geldig ID-kaart voor de zoveelste keer, die hij ķķk niet bij zich had.
De hele rit zette zich voort, en werd alleen maar een gesprek waarbij aardig wat woorden gewisseld werden. De jongeman begon te schelden, en gaf één van de 5 NS-medewerkers die zich er inmiddels ķķk mee bemoeiden een mep in het gezicht.

Politie werd vervolgens gebeld, te Utrecht werd deze beste meneer in de boeien geslagen en meegenomen.
Hij accepteerde zijn boete niet, want hij vond dat hij wel met zijn SOV naar huis mocht reizen...

Wat ik ook begreep van de gesprekken van die NS'ers was dat ze iets van 60 boetes hadden uitgedeeld :')
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:16:58 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86326385
Je trekt het aan, echt... Ik heb (bijna) nooit van dit soort gezeik in de trein... :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86326429
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:16 schreef Duvel het volgende:
Je trekt het aan, echt... Ik heb (bijna) nooit van dit soort gezeik in de trein... :{
De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hem ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:19:05 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86326457
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De vroege ochtenden op zaterdag en zondag zijn wel primetime voor dit soort acties, het ligt niet ALLEEN aan hem ;)
Da's ook waar. Ik reis alleen doordeweeks op dat soort tijdstippen met de trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86326903
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ALS dat al zo was (waarom zou dat zo zijn en waar blijkt dat uit?) dan was het inmiddels allang een deel van de dubbelsporige lijn Deventer - Zwolle geweest. Als het niet opgebroken was. Door de Duitsers.
Je kunt bij Deventer het eerste stukje het baanlichaam en de ongebruikte brugdelen nog zien, maar die waren voor de spoorlijn naar Raalte en Ommen, niet voor een dubbelsporig Olst-Deventer. Kun je ook nazoeken op sporenplan.nl.

En ik meen me te herinneren dat op OHIH iemand eens uitlegde dat ze later, na de oorlog, bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc., maar dat het er nooit van gekomen is om ook echt het tweede spoor neer te leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 22:32:48 ]
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:34:18 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86326955
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Miljoenenlijn ja _O- Who gives a FUCK :')
Dat was het eerste wat me te binnen schoot. :')
quote:
Deventer - Olst lijkt me ongeveer 10.000 keer belangrijker.
Mee eens, net als de brug bij Ravenstein inderdaad. Die moet gewoon verdubbeld worden, simpel.
pi_86329570
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:32 schreef Igen het volgende:
bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc.
Klopt ja, vandaag nog tussen Olst en Deventer met de trein gereisd. Heen met ICRm, terug met V-IRM.
pi_86332987
Och laat dat ritje met die 186 maar zitten ook, het wordt toch tiefesweer morgen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 06:24:20 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86334686
Ik ga zometeen richting Hengelo en dan naar Zutphen, 1 ritje Zutphen - Winterswijk met de 186 en dan door naar Emmen.
pi_86334756
Succes. Let niet op het weer, of zo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 09:27:30 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86335324
in de trein zit je toch droog, mag ik hopen. Zit nu in icmm 4026 met defecte airco... Gelukkig is t niet erg warm.
  zondag 12 september 2010 @ 10:16:55 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86335841
quote:
Op zondag 12 september 2010 06:24 schreef greavy het volgende:
Ik ga zometeen richting Hengelo en dan naar Zutphen, 1 ritje Zutphen - Winterswijk met de 186 en dan door naar Emmen.
Emmen. Altijd een leuke plek als het regent.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86335861
Kom op, wat maakt (een beetje) regen nou uit. :')
pi_86335933
Als je in een trein zit kan het je uitzicht verpesten. :(
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_86336288
Verdwaald.


NSR treinstel 950 met bestickering voor de Elephant Parade in Dierenpark Emmen is ver van huis als het op de regenachtige vrijdagmiddag van 10 september samen met stel 901 als stoptrein 5257 uit Tilburg vertrekt richting Eindhoven en Weert. De 950 is een zogenaamde Super-Plan V, wat inhoudt dat het treinstel is aangepast met enkele technische modificaties, waardoor op de lijn Zwolle-Emmen de krappe rijtijden beter gehaald kunnen worden, dit in verband met het veelal enkelsporige karakter van deze lijn. Vrijdag 10 september 2010
  zondag 12 september 2010 @ 10:46:48 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86336319
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Verdwaald.

[ link | afbeelding ]
De 950 is een zogenaamde Super-Plan V, wat inhoudt dat het treinstel is aangepast met enkele technische modificaties,
PZ3. ^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86336666
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 11:08:01 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86336733
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Volgens mij heeft het wel te maken met de proef ja. Ze willen het vertrek van de treinen bespoedigen en daarom telt de klok af van 20 tot 0, waarbij bij 0 het sein op groen gaat en het vertreklicht gaat branden. De Hc kan de deuren dus eerder sluiten, zodat de mcn precies op tijd weg kan rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 september 2010 @ 11:08:31 #192
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86336741
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:04 schreef Fixers het volgende:
Wat hangen er voor rare seintjes naast het vertrek sein op Geldermalsen. Is nu gedoofd, maar lijkt op iets wat twee cijfers kan weergeven. Iets te maken met de etmet-proef?
Yup, is voor etmet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86338897
Is het al een woord geworden ja? Dan maak ik ervan: Fucking Raar Idee: Elke Tien Minuten Een Trein 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 12:36:14 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86338941
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is het al een woord geworden ja? Dan maak ik ervan: Fucking Raar Idee: Elke Tien Minuten Een Trein 8)7
Het is "patat".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86338957
eet poep en sterf :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 12:42:11 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86339129
Hm, patat... Plan Alvast Tig Autobussen... en verder?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 12:48:15 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86339332
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:42 schreef Duvel het volgende:
Hm, patat... Plan Alvast Tig Autobussen... en verder?
Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaal

zoiets?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86339408
Kundige Rekenaars Oordelen: Kop Een Trein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 12:54:20 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86339519
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tegen Elke Tien Minuten Een Treinfaal

zoiets?
Ja maar dan wordt het PATATETMET,,,
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 12:54:46 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86339537
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 13:00:38 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86339756
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:54 schreef Duvel het volgende:

[..]


Ja maar dan wordt het PATATETMET,,,
Dan halen we 2 letters weg:

Plan Alvast Tig Autobussen Tegen Massale Elektrische Treinenuitval
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 september 2010 @ 13:07:11 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86339982
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dan halen we 2 letters weg:

Plan Alvast Tig Autobussen Tegen Massale Elektrische Treinenuitval
Zo is ie mooi ja. O+
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 13:07:17 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86339985
Fyra's Rijden Inderdaad Kansloos, Abominabel, Niet Dienstregelingvolgend En Leeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86340015
Fantastisch Relaxed Initiatief: Elke Twee Minuten Een Trein *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86340043
Nederlands Achterlijkste Spoorbedrijf: Iedere Bijna Afgevoerde Locomotief Moet Opeens Snel Tien Extra Ritten Doen :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 13:12:37 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86340128
:')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 13:17:56 #207
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86340295
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:12 schreef Duvel het volgende:
:')
Je haalt me de smiley uit de mond.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86340383
Met Elke Xenofoob In Chipkaart Aanbiddend Nederland Ontstaat Stemmingmakerij, Angst, Terreur. Eurlings, Snel Aftreden. U Stinkt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 13:21:59 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86340433
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Met Elke Xenofoob In Chipkaart Aanbiddend Nederland Ontstaat Stemmingmakerij, Angst, Terreur. Eurlings, Snel Aftreden. U Stinkt.
Volgens mij is dat niet te vreten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86340473
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:21 schreef Duvel het volgende:

[..]


Volgens mij is dat niet te vreten.
Geen politicus die zich daar ooit om bekommerde :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86341468
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:54 schreef Duvel het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk! Jammer van die uitgebeten achtergrond, maar goed. Dat spoortje was daar voor de gelegenheid even neergeklatst zie ik? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 14:20:25 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86342282
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk! Jammer van die uitgebeten achtergrond, maar goed. Dat spoortje was daar voor de gelegenheid even neergeklatst zie ik? :?
Ja, dat is de automatische belichting van de TZ10. Ik weet niet of een ander toestel het beter had gedaan, er was nogal een heftige schaduw omdat het treintje achter de Koepelkerk staat... Ze hadden inderdaad voor de gein een spoortje gelegd van Kaasmarkt naar Koemarkt, en daar reed het hele weekend een stoomtreintje op en neer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86342547
Sowieso zijn stoomlocs altijd lastig van dichtbij. Want heel donker. Helemaal als je dan ook nog zon <> schaduw hebt. Meer dan dit zat er gewoon niet in, anders wordt de voorgrond zwart, en dat was natuurlijk niet de bedoeling
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 14:47:10 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86343385
quote:
Op zondag 12 september 2010 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso zijn stoomlocs altijd lastig van dichtbij. Want heel donker. Helemaal als je dan ook nog zon <> schaduw hebt. Meer dan dit zat er gewoon niet in, anders wordt de voorgrond zwart, en dat was natuurlijk niet de bedoeling
Klopt, ik ging voor het treintje, hoe de Kaasmarkt er uit ziet dat weet ik wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86344055
:') Duuude.
pi_86344150
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:03 schreef Crientj het volgende:
:') Duuude.
City Rail Is Echt Niet Te Jofel :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 15:07:05 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86344181
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:03 schreef Crientj het volgende:
:') Duuude.
Wat is er? Was je op de FOK!-meet in Wierden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 15:11:33 #218
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_86344361
Bestaan er spoorwegovergangen waarbij je meer meer dan twee sporen oversteekt?
pi_86344692
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:11 schreef Pikhoofd het volgende:
Bestaan er spoorwegovergangen waarbij je meer meer dan twee sporen oversteekt?
Ja hoor, genoeg. Bij Driebergen bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 15:23:56 #220
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86344798
De EBO in Roermond heeft er zeven of negen ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86344817
Ten noorden van station Naarden-Bussum ligt een overweg waar je zes sporen oversteekt ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86344965
In Roosendaal ligt er ook eentje met 4 sporen. Tussen Den Bosch en Vught liggen twee overwegen met 3 sporen. Verder zou 'k het niet weten, maar zo bijzonder is het volgens mij niet :) .
pi_86344996
De openbare overweg bij Köln-Gremberg telt 13 sporen Zie hier en hier.
  zondag 12 september 2010 @ 15:30:54 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86345004
Baarn: 3.
Zutphen: 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 15:31:13 #225
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_86345016
Dank u, ik had er zelf nog nooit een gezien... Die zijn dan praktisch altijd dicht zeker?
pi_86345023
De spoorwegovergang in Groningen heeft er ook 3.
  zondag 12 september 2010 @ 15:32:32 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86345050
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:31 schreef Pikhoofd het volgende:
Dank u, ik had er zelf nog nooit een gezien... Die zijn dan praktisch altijd dicht zeker?
Nee, valt allemaal best mee.

Die draaischijf in Köln dan:
http://maps.google.nl/?ie(...)001357,0.004128&z=19
:o
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 15:38:12 #228
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_86345213
Oh, dat verbaast me, want als ik zie hoeveel treinen er over twee sporen kunnen en hoe vaak de spoorwegovergang dit weekend gesloten is. Vooral nu de schiphollijn dit weekend dicht is en al die treinen over de spoorlijn Leiden-Haarlem gaan is het echt niet normaal
pi_86345482
Nazomers Emmerich.


Dit open veldje tussen Praest en Vrasselt is een van de weinige open stukken langs het spoor tussen Emmerich en Wesel. In een heerlijk zonnetje passeert de 146 018 met 5 Dosto's als RE 11018 uit Koblenz Hbf en heeft over enkele kilometers de eindbestemming Emmerich bereikt.


Door werkzaamheden aan het spoor tussen Almelo en Hengelo werd op zaterdagmidag 11 september de ERS Melnik-shuttle trein 42374 omgeleid via de grensovergang bij Emmerich. Met aan kop de gelukkig bestickerde en daardoor herkenbare 189 098 van ERS Railways passeert met een matig maar wel fraai beladen trein zonder stop het station van Emmerich en zal via de Betuweroute naar de Rotterdamse Maasvlakte West. Ingaande de nieuwe dienstregeling in december 2010 zal deze trein naar verluidt definitief verhuizen naar de Betuweroute en Emmerich.


Op zaterdagochtend 11 september kwam HGK's DE61 naar Emmerich om daar de 1384 + de vertraagde containertrein 41731 van donderdagnacht op te halen. Na een korte controle vertrok de trein kort na 10:00 uit Emmerich en passeert in een gesluierd ochtendzonnetje het 4 kilometer oostelijker gelegen Praest. Vanwege de opgelopen vertraging (aangezien TDR aangeeft dat deze trein do@vr-nacht vanaf Kfh vertrekt), had de machinist duidelijk haast en is bij vertrek vergeten de cabinedeur te sluiten. Op de achtergrond naast een schone windmolen ook een oude stenen fabriekspijp.
pi_86345766
Almelo heeft ook 3 sporen op een overweg :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 16:01:28 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86345870
Nice Zug-Chef
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86345889
Goeie vangst Zug ^O^ Het was er ook een uitstekende dag voor gisteren :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 16:04:41 #233
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86345964
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:31 schreef Igen het volgende:
De spoorwegovergang in Groningen heeft er ook 3.
"De"? :') We hebben wel meer dan één overweg. En zo uit mijn hoofd zijn dat er minstens drie met drie sporen. Tussen Groningen en Onnen zijn er nog een paar met drie.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 16:08:27 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86346066
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

"De"? :') We hebben wel meer dan één overweg. En zo uit mijn hoofd zijn dat er minstens drie met drie sporen.
In Groningen zelf zijn het er idd 3. Peizerweg, Paterswoldseweg en de hieronder genoemde.
quote:
Tussen Groningen en Onnen zijn er nog een paar met drie.
Dat zijn er 2. De eerste ligt in Groningen zelf en de tweede iets ten zuiden van station Haren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86346117
gaan we nou alle meer-dan-twee-sporige overwegen in het land opnoemen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86346192
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
gaan we nou alle meer-dan-twee-sporige overwegen in het land opnoemen? :')
:Y
pi_86346205
Ik stel voor een spoorwegovergang die die bij Naarden-Bussum beat. Vroeger regelmatig voor staan wachten.
pi_86346251
quote:
Op zondag 12 september 2010 15:32 schreef Duvel het volgende:

[..]


Nee, valt allemaal best mee.

Die draaischijf in Köln dan:
http://maps.google.nl/?ie(...)001357,0.004128&z=19
:o
Die vlak links er van mag er ook zijn :Y.
dag
pi_86346285
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
gaan we nou alle meer-dan-twee-sporige overwegen in het land opnoemen? :')
De Enige overgang bij Olst :D
dag
  zondag 12 september 2010 @ 16:46:56 #240
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86347326
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zijn er 2. De eerste ligt in Groningen zelf en de tweede iets ten zuiden van station Haren.
69.9, 70.3, 71.9, 72.5. Allemaal driesporig tussen Gn en Onn.

[ Bericht 1% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 12-09-2010 16:54:20 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 16:54:27 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86347579
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

69.9, 70.3, 71.9, 72.5. Allemaal driesporig.
Dat zijn er meer dan ik dacht. En dan heb je die overwegen voor de boeren ook nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 september 2010 @ 16:55:58 #242
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86347639
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dan reken je de overpaden voor de boeren ook mee
Maar het zijn wel Ahob's. Mij maakt het niet uit of er trekkers of Hummers overheen gaan. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Sport zondag 12 september 2010 @ 16:59:48 #243
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86347759

In het kader van open monumentendag pendelt de DE-II 186 tussen Winterswijk en Zutphen, te Zutphen


Cabine van de DE-II 186


Close-up van het ATB-e-paneel van de DE-II 186
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86347924
Leuk Dennis :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 17:06:49 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86347999
Bij Gilze-Rijen ligt er ook eentje met 3 sporen. Meteen na de overgang ligt er een wissel van het rechtse (in de richting van Breda) spoor naar het middelste. Vroeger ging het rechter spoor verder naar Oosterhout, maar dat spoor is vorig jaar opgebroken en er staat nu een stootjuk.
pi_86348153
quote:
Op zondag 12 september 2010 16:12 schreef Socios het volgende:
Ik stel voor een spoorwegovergang die die bij Naarden-Bussum beat. Vroeger regelmatig voor staan wachten.
Ten noordoosten van station Zutphen?
http://maps.google.com/ma(...)66,0.001448&t=h&z=19

Dat zijn 6 of 7 sporen ofzo!
pi_86348159
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kunt bij Deventer het eerste stukje het baanlichaam en de ongebruikte brugdelen nog zien, maar die waren voor de spoorlijn naar Raalte en Ommen, niet voor een dubbelsporig Olst-Deventer. Kun je ook nazoeken op sporenplan.nl.

En ik meen me te herinneren dat op OHIH iemand eens uitlegde dat ze later, na de oorlog, bij de electrificatie alvast maar brede portalen hebben aangelegd en het spoorbed hebben verbreed etc., maar dat het er nooit van gekomen is om ook echt het tweede spoor neer te leggen.
Lees anders dit stukkie eens: http://nl.wikipedia.org/w(...)ng_en_elektrificatie
dag
  Redactie Sport zondag 12 september 2010 @ 17:19:36 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86348433
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Lees anders dit stukkie eens: http://nl.wikipedia.org/w(...)ng_en_elektrificatie
Alleen van 1921 tot 1927 was het echt dubbelspoor, daarvoor en daarna was er geen verbinding tussen de twee lijnen: http://sporenplan.nl/html(...)ijssel/platvoet.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 12 september 2010 @ 17:20:04 #249
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86348453
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ten noordoosten van station Zutphen?
http://maps.google.com/ma(...)66,0.001448&t=h&z=19

Dat zijn 6 of 7 sporen ofzo!
En daarmee hebben we alle EBO's in Nederland gehad: Zutphen, Naarden-Bussum en Roermond. Alle andere overwegen hebben minder sporen en mogen automatisch sluiten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86348713
en bij Hilversum is onlangs nog een EBO opgeruimd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86348765
Wat zijn EBO's en AHOB's?
pi_86348798
EBO ; Elektrisch Bediende Overweg
AHOB: Automatische Halve Overweg Bomen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 12 september 2010 @ 17:43:49 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_86349251
Vandaag met de trein naar Rotterdam geweest, naar Blijdorp en World Press Photo :) Overgangskaartjes zijn goed gebruikt :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 12 september 2010 @ 17:52:20 #254
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86349528
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
EBO ; Elektrisch Bediende Overweg
AHOB: Automatische Halve Overweg Bomen
Waarbij het belangrijkste verschil is dat een EBO door een overwegwachter of treindienstleider wordt bediend.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 12 september 2010 @ 17:56:40 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86349653
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En daarmee hebben we alle EBO's in Nederland gehad: Zutphen, Naarden-Bussum en Roermond. Alle andere overwegen hebben minder sporen en mogen automatisch sluiten.
Minder dan 6/7 sporen bedoel je toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86349763
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:56 schreef Duvel het volgende:

[..]


Minder dan 6/7 sporen bedoel je toch?
3 is de max voor AHOB's. Daarom ook dat afgekapte spoor 1 bij Baarn. Daarom ook dat de overweg in Groningen weg moet als ze het stuk van het hoofdstation tot de aftakking naar Hoogezand/Assen viersporig gaan maken.
pi_86349858
quote:
Op zondag 12 september 2010 17:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Waarbij het belangrijkste verschil is dat een EBO door een overwegwachter of treindienstleider wordt bediend.
Maar van zulke overwegen zijn er in NL toch wel meer dan 3 :? ?
  Redactie Sport zondag 12 september 2010 @ 18:12:31 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86350169
Nee hoor, waar dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 12 september 2010 @ 18:16:12 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86350288
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:03 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Maar van zulke overwegen zijn er in NL toch wel meer dan 3 :? ?
Nee, niet dus. De rest is automatisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86350364
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:12 schreef dennistd het volgende:
Nee hoor, waar dan?
Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 18:20:29 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86350461
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.
Mja, dat kan ook zijn omdat er nog geen rijweg naar het station is ingesteld. Dit hoeft niet te betekenen dat de overweg ook echt door de TRDL bediend wordt.

Soortgelijk geval is de Paterswoldseweg in Groningen. Hier staan soms ook treinen te wachten voordat ze het station binnen mogen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 12 september 2010 @ 18:20:57 #262
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86350483
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik heb me laten vertellen dat 2 overwegen hier in Roosendaal (een 4-sporige en gewoon 2-sporige) ook door de treindienstleider-achtig-iets worden bediend. Het komt bijv. regelmatig voor dat de trein uit Etten-Leur voor de overweg voor een rood sein staat, omdat de slagbomen nog volledig omhoog staan.
Misschien is het daar wel andersom. Een overweg die achter een bediend sein ligt, sluit pas als het sein bediend wordt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86350518
spuit 11

Het kan natuurlijk ook nog stop/door-schakeling zijn.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 18:22:14 ]
pi_86350552
Dat klinkt inderdaad een stuk logischer allemaal. Weer wat wijzer geworden, bedankt :P .
pi_86350572
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Misschien is het daar wel andersom. Een overweg die achter een bediend sein ligt, sluit pas als het sein bediend wordt.
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:21 schreef Igen het volgende:
spuit 11

Het kan natuurlijk ook nog stop/door-schakeling zijn.
Is dat hetzelfde eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86350594
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Is dat hetzelfde eigenlijk? :?
Nee. Want een bediend sein staat op een emplacement, en stop-door-schakeling is iets van de vrije baan. Een essentieel verschil.
pi_86350622
Oh. Dan weet ik dus nog steeds niet wat stop-door-schakeling is -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86350731
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh. Dan weet ik dus nog steeds niet wat stop-door-schakeling is -O-
Dat is dat een P-sein een paar minuten lang op rood wordt gezet als er een trein aankomt, zodat een overweg die direct na het station ligt niet onnodig lang dicht blijft als de trein toch stopt.

Dat is tenminste als je 'm op de stop-stand zet. In de door-stand blijft het P-sein natuurlijk gewoon groen zodat een IC gewoon door kan rijden.

Je kan dat bijvoorbeeld mooi zien op station Haren. Als daar de stoptrein naar Zwolle aan komt, dan springt het sein aan het eind van het perron ineens op rood als de trein nadert. En na korte tijd - de trein staat dan intussen langs het perron - dan gaan ineens de bomen dicht en het P-sein op groen zodat de trein kan vertrekken.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 18:31:36 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 september 2010 @ 18:29:28 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86350764
quote:
Op zondag 12 september 2010 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh. Dan weet ik dus nog steeds niet wat stop-door-schakeling is -O-
Daar heb je er twee soorten in.

De eerste vind je in het noorden en het oosten op de diesellijntjes. Daar liggen bij veel stations overwegen en voor vertrek wordt er met een laserpistool op een paaltje gemikt, zodat de kring weer rond wordt gemaakt, de overwegbomen gaan sluiten en het sein uit de stand stop komt.

De tweede is dat zodra een trein een bepaald punt voor een station passeert er een tijdklok gaat lopen, waarna de bomen gaan sluiten en de trein toestemming krijgt om te vertrekken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86350851
Oh okee, dank beiden ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 19:00:24 #271
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86351939
Overigens komen stop/door-schakelingen ook voor bij bediende seinen. Bijvoorbeels sein 214 op Groningen Europapark (richting Groningen). Dan gaat het tijdrelais pas lopen als het sein bediend is én er een trein in de aankondiging staat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86351972
Ik zit ook met een vraag, zitten hier mensen die wat kennen van het ACTS materieel???

ACTS heeft van de NMBS zeker 6 62'ers overgenomen en die omgenummerd naar 6700.
Weet iemand welke nummers juist zijn overgekocht? Er zijn 2 soorten 62'ers geweest, beide prototypes. Ik vermoed dat een reeks daarvan verkocht is aan ACTS, maar dat waren er maar drie, dus moeten er nog zeker drie van de andere reeks tussenzitten.
pi_86352066
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Overigens komen stop/door-schakelingen ook voor bij bediende seinen. Bijvoorbeels sein 214 op Groningen Europapark (richting Groningen). Dan gaat het tijdrelais pas lopen als het sein bediend is én er een trein in de aankondiging staat.
Waar is dat dan goed voor? Kunnen ze dan niet gewoon de insteltijd van het sein aanpassen in het procesplan?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2010 19:04:30 ]
pi_86353449
Die namen Duvel. En nee, ik was niet in Wierden.
  zondag 12 september 2010 @ 19:44:48 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86353589
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:40 schreef Crientj het volgende:
Die namen Duvel. En nee, ik was niet in Wierden.
De mensen in Wierden namen geen Duvel volgens mij... Tenminste niet op de foto...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 19:46:29 #276
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86353656
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:01 schreef trainfreak het volgende:
Ik zit ook met een vraag, zitten hier mensen die wat kennen van het ACTS materieel???

ACTS heeft van de NMBS zeker 6 62'ers overgenomen en die omgenummerd naar 6700.
Weet iemand welke nummers juist zijn overgekocht? Er zijn 2 soorten 62'ers geweest, beide prototypes. Ik vermoed dat een reeks daarvan verkocht is aan ACTS, maar dat waren er maar drie, dus moeten er nog zeker drie van de andere reeks tussenzitten.
In ieder geval de 6325.
pi_86353707
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

In ieder geval de 6325.
Ok, nu de 5 andere nog :P

Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325

Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393

De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door trainfreak op 12-09-2010 19:56:28 ]
  zondag 12 september 2010 @ 19:50:52 #278
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86353830
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar is dat dan goed voor? Kunnen ze dan niet gewoon de insteltijd van het sein aanpassen in het procesplan?
Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86354284
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat kan. Ik kan zo geen reden bedenken waarom ze voor deze oplossing hebben gekozen. Kan ik wel navragen, als je het graag wilt weten.
Naah, eigenlijk vind ik algemene werkingsprincipes interessanter. Dus alhoewel ik wel een beetje nieuwsgierig ben, hoef je echt niet voor mij moeite te doen om de reden van zo'n uitzondering als dit uit te vinden. :)
  zondag 12 september 2010 @ 20:01:59 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86354397
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ok, nu de 5 andere nog :P

Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325

Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393

De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.
Wat waren dat voor prototypes dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 20:04:37 #281
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86354521
quote:
Op zondag 12 september 2010 19:47 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ok, nu de 5 andere nog :P

Gevonden, bedankt Ofyles!
6701: 6321
6702: 6325

Maakten deel uit van de prototypes, dus of de nummer klopt ben ik niet 100% zeker:
6703: 6391
6704: 6392
6705: 6393

De 6290 werd aangekocht voor reserve onderdelen.
Geen dank.
pi_86355470
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:01 schreef Duvel het volgende:

[..]


Wat waren dat voor prototypes dan?
De 6391-6393 hadden Flexicoil draaistellen, de andere (6201-6203, waar later de gehele reeks (6201-6333) is uit voorgekomen) BN-draaistellen
  zondag 12 september 2010 @ 21:25:39 #283
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86359323
quote:
Goed gedaan ^O^ *O*

Gelukwensen aan de nabestaanden ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 12 september 2010 @ 21:46:15 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86360137
Dit gebeurt nog veel te weinig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 12 september 2010 @ 22:15:37 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86362184
Hopelijk gaat er een afschrikkende werking vanuit zodat anderen wel 2x nadenken voor ze overwegen om koper bij de spoorwegen te stelen.
pi_86362266
Nadenken. 2x. Belgen. Wat denk je zelf?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86363421
Sorry, you lost me at 'Na...' :P
pi_86372331
Even een vraagje. Jullie kennen de intercity Amsterdam Centraal - Berlin Ostbahnhof/Szczecin Glowny wel. Op Bad Bentheim wordt de Nederlandse loc ingeruild voor een Duitse. Waarom flikkeren ze er geen meerspanningsloc voor? Ik bedoel... dat zou een hoop tijd schelen.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  maandag 13 september 2010 @ 08:45:31 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86372432
Waarschijnlijk omdat er op dit moment geen meerspanningslocs in Nederland zijn toegelaten die 200 km/h kunnen halen en niemand zin heeft om daarin te investeren. DB wil daar eigenlijk een ICE hebben, maar kan dat niet ivm de integratie in de Nederlandse dienstregeling.

ETMET gaat lekker trouwens... de trein van Den Bosch naar Utrecht van .36 vertrok met +5, de trein van .46 staat eveneens met +5 +10 aangekondigd. :') reed niet, de trein van 8.55 vertrok rond 9.03. In de trein werd omgeroepen dat er bij Best iemand in de sporen liep.

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 13-09-2010 09:10:14 ]
  maandag 13 september 2010 @ 10:37:44 #291
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86374862
Persoon langs het spoor = aanwijzing Voorzichtig Rijden = vertragingen. Heeft dus niet veel met etmet te maken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 september 2010 @ 13:40:53 #292
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86380089
quote:
Op maandag 13 september 2010 08:45 schreef James1988 het volgende:
DB wil daar eigenlijk een ICE hebben, maar kan dat niet ivm de integratie in de Nederlandse dienstregeling.
Hoe bedoel je dit?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 13 september 2010 @ 13:44:59 #293
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86380200
Aangezien de trein nu in het binnenlandse IC-net zit (trein Enschede-Schiphol wordt erdoor vervangen) moet deze wel voldoende capaciteit hebben. Dat heeft een stam van negen rijtuigen op zich wel (in de spits wat krap bij Amersfoort), maar een ICE (slechts achter bakken waarin ook nog meer ruimte verloren gaat omdat het een treinstel is en geen rijtuigen zijn) redt dat niet. Ook zou er dan een ICE zonder toeslag gaan rijden, en dat past niet in het beleid.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86380211
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:40 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe bedoel je dit?
Dat vraag ik mij ook af, ja. :')

Komt puur omdat men te lui is om een beetje een creatieve dienstregeling op te zetten. Alles moet eenheidsworst zijn. Zelfs de "IC Berlin" moet maar op precies die tijden gaan rijden waar normaal een ´gewone´ Intercity rijdt. Vroeger kon dat er prima naast, minder stops erbij. Keertje van Amersfoort naar Hengelo non-stop etc. Keertje één stop in Deventer. Er is zoveel afwisseling mogelijk. Maar neen, dat wil men blijkbaar niet. :')
pi_86380246
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:44 schreef dennistd het volgende:
Aangezien de trein nu in het binnenlandse IC-net zit
Gewoon weer ´loskoppelen´ daarvan dus. Is tientallen jaren goed gegaan. Geen ´overflowed´ "IC Berlin" dan of binnenlandse reizigers die ´het niet snappen´ en/ of op gereserveerde zitplaatsen gaan zitten.
pi_86380484
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
pi_86380588
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Dat is een hele andere situatie natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86380591
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Eigenlijk wel, ja. Kan er prima naast. Wel toegankelijk voor binnenlandse reizen, hoor. Dat zeker.
  Redactie Sport maandag 13 september 2010 @ 13:59:52 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_86380662
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:53 schreef Igen het volgende:
Wat vinden jullie dan van de Beneluxtrein? Ook een slechte zaak dat die als normale IC in de dienstregeling zit?
Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal.

Overigens mag de pimpel rustig blijven rijden hoor, alleen een pendel Hengelo-Enschede zie ik wel graag terugkomen (in die richting heb je nu 11 minuten extra reistijd).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_86382100
quote:
Op maandag 13 september 2010 13:59 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat vind ik misschien nog wel een slechtere zaak: je krijgt zo een nogal onduidelijke dienstregeling naar Roosendaal.

Overigens mag de pimpel rustig blijven rijden hoor, alleen een pendel Hengelo-Enschede zie ik wel graag terugkomen (in die richting heb je nu 11 minuten extra reistijd).
Ik snap ook niet dat 'ie maar 1 kant op rijdt. Die treinen moeten toch ook ooit terug? 8)7

De dienstregeling rondom Roosendaal is inderdaad erg vreemd. In een uur 2 intercity's die vlak na elkaar rijden en ergens tussendoor nog een verdwaalde stoptrein.

Verder vind ik het nu wel prima geregeld met de Pimpel. Voor spoorhobbyisten is het natuurlijk wel leuker als ie een beetje onregelmatig rijdt, maar voor de meeste reizigers zal dat alleen maar onduidelijkheid opleveren,
pi_86382150
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:46 schreef KapiteinT het volgende:
maar voor de meeste reizigers zal dat alleen maar onduidelijkheid opleveren,
Daarom juist gewoon de ´reguliere´ Intercity´s blijven laten rijden. Duidelijkheid voor die ´meeste reizigers´.

Edit: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 254.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')