Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 18:41 |
Welkom in alweer deel 244 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Crientj | zondag 1 augustus 2010 @ 18:45 |
![]() | |
James1988 | zondag 1 augustus 2010 @ 19:20 |
* James1988 checkt ook maar in Morgen maar eens zo'n 2-1-dagkaart gebruiken van de Spoordeelweken ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 1 augustus 2010 @ 19:20 |
morgen maar eens het gratis eersteklas overgangsbewijs gebruiken. ![]() | |
greavy | zondag 1 augustus 2010 @ 19:36 |
Helleuw. Ben ik ook weer. Kom ik thuis vanuit Friesland (nu weer in Zwijndrecht) komen er gelijk 2 buren naar mij toe om die Spoordeelweken boekjes te geven ![]() Hebben er zelf ook 1 ontvangen, en verwacht er straks nog 1 van andere buren ![]() Word er dus goed gebruik van gaan maken ![]() | |
Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 19:40 |
Deze maand nog maar eens mijn overgangsbewijs 2e naar 1e klas gebruiken van de ´Winterweeractie´. | |
greavy | zondag 1 augustus 2010 @ 19:44 |
quote: ![]() ![]() Vb: Was ik vorige week vrijdag (23 juli) onderweg naar Leeuwarden, daar mijn zus opgehaald, en terug naar Zwijndrecht met haar. In Rotterdam heb ik een ander mijn kaartje gegeven (lekker wijf ![]() | |
bork | zondag 1 augustus 2010 @ 20:34 |
Nou lekker die overgangskaartjes, wij hadden vandaag een normaal 1e klas kaartje van Utrecht CS van 10.14 naar Den Haag CS, werkelijk er was geen 1 stoeltje onbezet in de eerste klas, 2e klas was rustiger (nb er reed maar 1 stel ICM ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 augustus 2010 @ 21:00 |
Was het niet zo dat die ene geopende spoorbrug van het Dokkumer Lokaaltsje in Leeuwarden weg staat te roesten? Een paar jaar geleden stond deze altijd open. Geen idee of het ding nog aanwezig is. | |
Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 21:10 |
quote:Zo is het ook te zien op de satellietfoto, weet alleen niet van wanneer die is. ![]() Ik denk dat ik morgen meteen even ter plekke ga kijken, haha. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 augustus 2010 @ 21:26 |
Dat spoor is in elk geval weg, ook de overweg in de Marshallweg is een paar jaar geleden opgeruimd. Die spoorbrug zou ook verdwijnen, meen ik, maar hoe dat nu precies zit weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat langs de spoorlijn naar Stiens een maand ofzo voor sluiting nog alle kilometreringsbordjes zijn vervangen door gloednieuwe exemplaren. ![]() | |
dan13lv | zondag 1 augustus 2010 @ 21:57 |
haha ik dacht dat het vliegveld helemaal was vervaagd, ik kan hem hier gewoon zien ( spoorlijntje loopt erlangs) mooie reportage: http://members.multimania.nl/treinpage/lwsts/lwsts7.htm ![]() [ Bericht 55% gewijzigd door dan13lv op 01-08-2010 22:04:39 ] | |
Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 22:02 |
quote:Dat sowieso ja. In die hele bocht daar ook geen spoor meer te bekennen. quote:Lol. ![]() | |
dan13lv | zondag 1 augustus 2010 @ 22:07 |
reportage hierboven is erg interessant, voor de DH1 op de foto ![]() | |
V2 | zondag 1 augustus 2010 @ 22:28 |
Wat een toeval, vandaag was ik in Dokkum, en hadden we nog een heel gesprek over hoe dat lijntje vroeger liep ![]() | |
Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 22:30 |
quote: ![]() Het had nooit opgebroken moeten worden. Er waren en/ of zijn nog plannen om het weer te gaan gebruiken. ![]() | |
dan13lv | zondag 1 augustus 2010 @ 22:31 |
het lijntje is toch niet helemaal opgebroken? hij is deels opgebroken maar niet helemaal toch?? ![]() | |
Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 22:33 |
quote:Deels inderdaad. Maar het vergt veel aanpassingen om er weer treinen over te kunnen laten rijden. ![]() | |
dan13lv | zondag 1 augustus 2010 @ 22:36 |
http://www.nom.nl/artikel(...)nzen_uit_auto_lokken dat zeggen ze oook van drachten - groningen ![]() | |
Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 22:37 |
quote:Is dat ´er nog niet doorheen´, nee? | |
dan13lv | zondag 1 augustus 2010 @ 22:44 |
nja over het algemeen is het gesteggel over spoorlijnen aanleggen/vernieuwen etc een tijdrovend klusje en duurt het jaren voordat het echt in bespreking komt: groningen leeuwarden, het stuk van grijpskerk naar groningen moet nog verdubbeld worden, dan ligt er overal dubbelspoor: http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=36442 http://www.regiotram.nl/achtergronden/ drachten groningen: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=16212492 etc ![]() dus ik denk dat het ook nog heel wat jaartjes gaat duren voordat leeuwarden stiens weer gaat rijden | |
Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 22:46 |
Gewoon aanleggen al die handel. Morgen spatel de grond in. | |
V2 | zondag 1 augustus 2010 @ 22:58 |
Arriva schijnt er in 2008 nog even naar gekeken te hebben. Maar ik vind het niet echt een logisch tracé, iig niet voor Leeuwarden-Dokkum. En wat je eigenlijk wilt is doortrekken naar Lauwersoog, maar dat wordt helemaal lastig met die sluizen... Dat lijkt me iig wel de slimste manier om het passagierstechnisch rendabel te maken. Voor mensen die van/naar de eilanden willen wel een behoorlijke verbetering als zoiets er zou liggen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 1 augustus 2010 @ 22:59 |
quote: Of toch liever een spade? | |
Socios | zondag 1 augustus 2010 @ 23:08 |
quote:Zelfs met een spatel gaat het allemaal sneller dan nu het geval is. ![]() Maar inderdaad, bedoelde natuurlijk spade. ![]() | |
TeringHenkie | maandag 2 augustus 2010 @ 01:34 |
Waarom ligt er plastic onder de ballast van het nieuwe spoor bij Arnhem? Zo loopt het water toch niet weg? | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 07:21 |
quote:Maar de lekkende dieselolie ook niet ![]() | |
dennistd | maandag 2 augustus 2010 @ 08:43 |
quote:Een quote van het NMLD-forum (topic over spoorvernieuwing bij de MBS): quote:En het antwoord daarop: quote:En nog een foto van daar: ![]() | |
Zug-Chef | maandag 2 augustus 2010 @ 09:31 |
quote:Mwah, zoveel volk zit er niet in lijn 50 naar Lauwersoog hoor. Ameland is drukker... | |
greavy | maandag 2 augustus 2010 @ 09:38 |
Stoomrit naar de Sloelijn op 11 Juni 2011 Op zaterdag 11 Juni 2011 zal er een stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn / Zeeuwse Sloehaven worden gereden. De Stoomstichting Nederland, gevestigd te Rotterdam, zal de rit verzorgen. De stoomloc 01 1075 zal u tegemoet komen rijden, en de trein naar de Sloehaven rijden. Deze reis begint op Rotterdam Centraal, waar u in kunt stappen. Vanaf Rotterdam Centraal voert de reis richting Dordrecht, Roosendaal en verder richting de Zeeuwse Lijn. Ter hoogte van Lewedorp zal de stoomtrein de aftakking richting de Zeeuwse Sloelijn nemen. Vrijwel direct zal er een fotostop worden georganiseerd, waarbij U de trein kunt verlaten, om vervolgens foto's te maken, te roken of dergelijke. Na vertrek vanaf dit punt zullen er onderweg nog een aantal fotostops worden georganiseerd. Bij aankomst op de Sloehaven zal er ook weer een fotostop plaats vinden. Indien de mogelijkheid bestaat, zal er op de Sloehaven een line-up plaats vinden met een andere loc of diverse locs. Hierover krijgt u binnenkort meer informatie. De terugweg zal ons wederom over hetzelfde traject voeren, met opnieuw kans voor fotostops. U zult nu wel denken, waarom worden er geen fotostops georganiseerd tussen Rotterdam Centraal en de aftakking naar de Zeeuwse Sloelijn? Dit mag helaas niet van ProRail, in verband met de veiligheid. Op de goederenlijnen is dit weer wel toegestaan. Tijdens deze reis kunt u ook genieten van een kopje koffie, of andere lekkernijen die te verkrijgen zijn in het Mitropa Restauratierijtuig. Kosten De kosten voor deze stoomrit bedragen ¤75,00 per persoon. Hierbij zit geen consumptie inbegrepen, en de voor- en nareis vanaf Rotterdam Centraal. Kinderwagens, rolstoelen etc. Wij attenderen u erop dat u reist in historische rijtuigen. Deze zijn slechts zeer beperkt toegankelijk voor kinderwagens, rolstoelen etc. Wilt u hier iets van meenemen, vermeld dit bij uw reservering. Annuleren Bij onvoldoende belangstelling behouden wij ons het recht voor de rit te annuleren. In dat geval krijgt u de volledige reissom gerestitueerd. Indien u zelf van deelname afziet, vindt geen restitutie plaats. Aanmelden U kunt zich aanmelden door een E-mail te sturen naar het e-mailadres Sloelijnstoomrit@gmail.com. In deze E-mail dient u de volgende gegevens te vermelden: Naam: Straat: Postcode en Woonplaats: Telefoonnummer: Aantal deelnemers: Opmerkingen: De betaling van deze stoomrit zal over een aantal weken via E-mail verder worden afgehandeld. Vragen Voor vragen kunt u een E-mail sturen naar Sloelijnstoomrit@gmail.com. Met vriendelijke groeten, De organisatie. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 02-08-2010 09:45:40 ] | |
greavy | maandag 2 augustus 2010 @ 09:38 |
Update: Op verzoek meerdere opstaplocaties Na een aantal vragen per e-mail is er besloten om meerdere opstaplocaties te plannen, indien er genoeg potentie ligt. De 2 extra mogelijkheden die komen kunnen, zijn Dordrecht en Roosendaal. Indien er te weinig deelnemers voor één van deze locaties zijn, of qua DRGL niet mogelijk is, zal die komen te vervallen. Wil je op een andere locatie opstappen dan Rotterdam Centraal? Vermeld dit bij uw aanmelding als opmerking. Dit wordt dan genoteerd, en vervolgens besproken. U hoort dan ter zijner tijd of deze opstaplocatie mogelijk is, of dat wij u een alternatief bieden. Aanmelden kan via sloelijnstoomrit@gmail.com Vragen kunt u ook stellen via sloelijnstoomrit@gmail.com Met vriendelijke groeten, Durk Houtsma Organisator van de stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn / Sloehaven. | |
V2 | maandag 2 augustus 2010 @ 09:39 |
quote:In de zomer reden ze vroeger wel eens met van die harmonica-bussen op dat traject. Het kon soms best druk zijn! Maar ik kwam er alleen op vrijdagmiddag en maandagochtend, dus dat schept een vertekend beeld. Vanaf Dokkum trouwens ook wel veel schoolgaande jeugd, maar die gingen er niet op 't station uit in Leeuwarden, maar eerder. Al met al lijkt 't me niet echt een rendabel treinlijntje. | |
bork | maandag 2 augustus 2010 @ 12:47 |
Vanmorgen (Maliebaan/Oorsprongpark) SLT als museumpendel.![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 12:52 |
Dat is gebruikelijk tegenwoordig. Historisch besef: ZO doe je dat!. ![]() | |
Ascendancy | maandag 2 augustus 2010 @ 13:34 |
Het is inderdaad wel op z'n minst vreemd te noemen ![]() | |
Brembo | maandag 2 augustus 2010 @ 13:59 |
quote:Mat'64 als intercity dat was nog is historisch besef ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 14:19 |
quote:"Jullie komen om naar oude treinen te kijken he? Nou, dit is hem dus NIET!" ![]() | |
Socios | maandag 2 augustus 2010 @ 15:10 |
quote:Echt hè. Onbegrijpelijk dat er SLT ingezet wordt. De laatste keer dat ik met die museumpendel ging, werd Plan T ingezet; keurig. | |
RealZeus | maandag 2 augustus 2010 @ 15:17 |
quote: ![]() | |
greavy | maandag 2 augustus 2010 @ 15:21 |
Er rijdt zo nu en dan eens 1 of 2x Plan V tussen als de SLeT het begeven heeft ![]() Zo had ik de laatste keer geluk. Mocht er met Plan V heen, terwijl de trein die aan kwam SLT was, maar weggerangeerd moest worden wegens een defect. | |
Fred | maandag 2 augustus 2010 @ 15:42 |
Wie weet komt er ooit een 1600+Bvk te rijden als de DDM0/1 na de modernisering van DDM2/3 niet meer ingezet wordt... Of nog beter, één 1600 en twee Bvk's. en dan om-en-om een Bvk onder spanning achterlaten op Maliebaan. | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 16:00 |
quote:Terwijl ze geen museummat willen inzetten wegens "te storingsgevoelig" ![]() | |
dennistd | maandag 2 augustus 2010 @ 17:06 |
Nouja, vanaf 6 september is het ma-vr mat'64, en alleen za-zo SLT | |
KapiteinT | maandag 2 augustus 2010 @ 17:13 |
Socios | maandag 2 augustus 2010 @ 17:17 |
quote:Leuk initiatief van ProRail om wekelijks verslag te doen van de werkzaamheden. | |
Fixers | maandag 2 augustus 2010 @ 20:16 |
quote:Waarom iedere keer die hele lap tekst? | |
Duvel | maandag 2 augustus 2010 @ 20:35 |
quote:Ja, waarom? | |
James1988 | maandag 2 augustus 2010 @ 20:36 |
11 juni 2011? Dat is nog 10,5 maand weg, zot! | |
Duvel | maandag 2 augustus 2010 @ 20:36 |
quote:Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn. | |
greavy | maandag 2 augustus 2010 @ 20:56 |
Ik post het niet iedere topic, maar zo af en toe eens ![]() En ja, het is nog 10 maanden, ja dat klopt. Maar hoe eerder wat deelnemers hoe beter ![]() | |
Duvel | maandag 2 augustus 2010 @ 21:13 |
quote:Werk je op provisiebasis? | |
greavy | maandag 2 augustus 2010 @ 21:19 |
quote:Nee ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 21:36 |
quote:OKee, ik ben ook geen fan, maar het is beter dat alles volgens de laatste inzichten bij elkaar staat. Wat wil je dan? Halve lap tekst vanuit topic 110 amendement in topic 116 amendement in topic 128 amendement in topic 163 amendement in topic 178 voorlopig definitieve versie in topic 203 amendement in topic 206 amendement in topic 212 nog een amendement in topic 212 helemaal definitieve versie in topic 218 toch weer een amendement in topic 221 nog een wijziging in topic 224 misschien extra opstapplaatsen in topic 226 oh wacht toch maar geen extra opstapplaatsen in topic 232 En knutsel zelf maar het complete verhaal bij elkaar. Dat gaat dus niet. Daarom dit. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 augustus 2010 @ 21:55 |
Of post gewoon een linkje ipv de hele lap tekst. Wie geinteresseerd is, kan dan klikken. | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 22:00 |
quote:Daar leest iedereen overheen. Nog makkelijker dan over die lap tekst. Kijk maar. Klik hier als je mee wil met een stoomtrein. Nou? Hoeveel mensen bereik je daarmee? Nul. | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 22:20 |
Het beste zou nog zijn om een apart topic te openen. Al wordt het dan waarschijnlijk meteen gesloten met verwijzing naar deze reeks. Dat zou een grote fout zijn natuurlijk, aangezien je over elk handschoenenvakje van elke Ford Fiesta wel een apart topic mag openen, en Trains in de titel van dit subforum bovendien VOOR Automobiles komen. Maar eigenlijk zou dat het beste zijn. | |
Fred | maandag 2 augustus 2010 @ 22:33 |
quote:Kan toch ook zo: quote:en kan een wikipagina erbij maken met alle details en achteraf kan je daar dan ook evt een reisverslag/fotoverslag neerzetten. | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 augustus 2010 @ 22:37 |
quote:Precies wat ik in gedachten had. Iedereen blij. (De één wat meer dan de ander, maar daar gaat het nu niet om.) | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 22:39 |
naja precies, maar dat zou het beste kunnen in een apart topic dus. En dan hier een linkje daarnaartoe. Waarom niet. | |
Duvel | maandag 2 augustus 2010 @ 22:43 |
We roepen een mod.quote: | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 22:47 |
quote:Nou waarom? Greavy opent een eigen topic. En als dat gesloten wordt roepen we wel een mod. Anne is wel een erg mooie naam trouwens ![]() | |
dennistd | maandag 2 augustus 2010 @ 22:51 |
Ja zeg, gaan we het nog over treintjes hebben of hoe zit dat? Om het goede voorbeeld maar te geven: ![]() Loc 140 018 met buizen door Bunde op 3 maart | |
Fred | maandag 2 augustus 2010 @ 22:52 |
Het is dat we geen tramtopic hebben... dus post ik het hier maar. Iemand nog interesse in een heuse tram? http://bva-auctions.com/privatesale/488/index edit, topic is er dus wel na wat speurwerk: [centraal] tram topic [ Bericht 23% gewijzigd door Fred op 02-08-2010 23:02:17 ] | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 22:56 |
quote:Zelf tramtopic openen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 23:01 |
quote:Bunde. Ik denk het niet. Dat ligt OF tussen Maastricht en Beek-Elsloo, OF, ooit, tussen Nieuweschans en Weener. Mogelijk bedoel je Bünde, die Zigarrenstadt ? | |
RealZeus | maandag 2 augustus 2010 @ 23:05 |
quote:Er was toch ooit een tramtopic? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 augustus 2010 @ 23:24 |
quote:Toen er nog paardentrams reden ja. | |
Peterselieman | dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:22 |
quote:Maak dat de kat wijs. Als je alleen dat stuk verdubbelt heb je er nog niets aan. | |
Socios | dinsdag 3 augustus 2010 @ 07:33 |
quote:Precies. Ik heb ook gewoon een topic over de Hogesnelheidstrein ICE geopend. Het is niet zo dat auto´s en vliegtuigen voor ieder wissewasje een topic mogen hebben en alles wat enigszins met treinen te maken heeft hier in dit topic gepropt moet worden. Anders zou PTA bestaat uit 3 topics. ![]() ![]() | |
AwesomeFace | dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:47 |
straks lekker zwart rijden ![]() SPOILER | |
James1988 | dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:31 |
![]() Een CityNightLine komt door 's-Hertogenbosch heen, eindbestemming Amsterdam Centraal. Aan de haak heeft deze loc 1615 onder andere rijtuigen uit München en andere plaatsen in Duitsland en Zwitserland. (klikbaar) | |
dennistd | dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:31 |
quote:Die bedoel ik ja, de de laatste puntjes die ik nog had heb ik gebruikt voor de dubbele punt, dus de umlaut ging helaas niet meer ![]() | |
dennistd | dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:59 |
NS Klantenservice heeft ook een nieuwe directeur. Of zou ie toch alleen zijn naam veranderd hebben, want de handtekening lijkt wel erg op die van de oude: http://www.facebook.com/p(...)a8e763&id=1413273792 (van OVL) | |
Dr_Flash | dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:02 |
![]() ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:31 |
quote:Ach, vrij standaard toch? Veel bedrijven gebruiken op de Klantenservice sowieso een fictieve naam waarmee ondertekend wordt. Omdat alle medewerkers de correspondentie oppakken en ´een zaak´ zelden door één persoon afgehandeld wordt. Blijft natuurlijk wel slordig om, als je dan de naam (onnodig) gaat wijzigen, de handtekening niet te veranderen. ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:16 |
![]() (klikbaar) Als de ICE naar Breukelen gaat, dan ben ik benieuwd wat er in de plaats van de ICE rijdt... Mat '64? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:17 |
Wat een bende daar nu ook in Arnhem ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:50 |
quote:Want? | |
Ascendancy | dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:51 |
Daar woont Remlof. | |
Socios | dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:28 |
quote: ![]() | |
ReisT | dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:35 |
quote:Is ook nog niet eens heel onrealistisch. Vanochtend hadden ze ook voor de variatie maar een keertje Mat '64 in de Intercity naar Alkmaar gestopt ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:42 |
Dat is eigenlijk wel tof. Alleen paste het niet volgens een collega van me... | |
greavy | dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:44 |
En die vier x Plan V rijden als het goed is nog steeds rond.. Zijn vanochtend in trein 822 ingezet vanaf Eindhoven, en dus nog aanwezig | |
ReisT | dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:51 |
quote:In Utrecht werd wel netjes omgeroepen dat de trein korter was dan gebruikelijk, met het verzoek achterin in te stappen en excuses voor het ongemak. En het viel me inderdaad mee met de drukte in het achterste stelletje. ![]() | |
Socios | dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:28 |
quote:Ik ben gisteren even op de locatie geweest. Het spoor wat op de satellietfoto nog te zien was, is inmiddels opgebroken. Wel is nog een stukje van de spoorbrug aanwezig: ![]() Het stuk water waar vroeger de spoorburg overheen ging. ![]() Het stukje spoorbrug dat nog aanwezig is. ![]() Het stukje spoor dat na de brug nog over de weg loopt. ![]() Het geheel opgebroken spoor in de groenstrook. | |
Peterselieman | dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:31 |
Bij die laatste foto lijkt het er op dat het spoor helemaal niet opgebroken is maar gewoon verscholen ligt onder het groen | |
Fred | dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:54 |
Volgens mij is het echt op gebroken. Of ze hebben er een paar kuub zand over heen gegooid, maar met de huidige milieuwetten zal dat vast niet het geval zijn. | |
V2 | dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:30 |
Socios: dit vraagt om nog een expeditie, met een schop ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:10 |
Ben je zo achter met een geologenhamer. Ros dat ding in de grond. Poef is opgebroken, kling is spoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:15 |
Deze foto wilde ik nog altijd een keertje maken. Het ziet er naar uit dat dat niet zo lang meer zal kunnen. Wanneer dit deel van de overkapping gesloopt gaat worden weet ik niet, maar eronder staan al een hoop bouwmaterialen klaar. ![]() | |
Socios | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:24 |
Ja, ik zal er nog een keer met m´n spatel ( ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:25 |
quote:Vette foto, ja. Vroeger hong dat boven iedere spoorwegovergang. | |
Peterselieman | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:36 |
hong ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:36 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:37 |
Hong ja. Hetzelfde bordje welke vroeger boven spoorwegovergangen hong. Of niet dan? ![]() | |
Socios | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:39 |
Haha, ja, sorry, ben opgegroeid in de buurt van Amsterdam en Hilversum. ´Hong´ is nog een stukje Hulluvusums. Net als ´tonk´, ´ben wezen looien´ etc. Zo klink ik ongeveer, hebben jullie enig idee. ![]() | |
Socios | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:39 |
quote:Een Utrechter die het snapt. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:45 |
quote:Die is wel epic idd ![]() ![]() ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:49 |
quote: ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:10 |
V250-nieuws! Hoewel het angstvallig stil blijft rondom de vogelbekdieren van onze Italiaanse pizzabakkers bij AnsaldoBreda, lekt er soms wel iets uit. Zo vond ik deze snippets wel interessant, afkomstig van een machinist die proefritten doet met de V250's:quote: quote:Toch best opvallende berichten... ik dacht dat de V250's die in het land zijn (m.u.v. de 4806) wel zo goed als klaar zouden zijn, maar kennelijk is dat dus niet het geval. Gaat de V250 hetzelfde krijgen als de eerste 3 generaties VIRM (ofwel: witte aircobakken die in de cabine hangen)? | |
KapiteinT | woensdag 4 augustus 2010 @ 00:02 |
Heeft iedereen hier al die kaartjes van de Spoordeelweken gekregen? Ik nog niet, kan dat komen door de Nee/Ja sticker? | |
Peterselieman | woensdag 4 augustus 2010 @ 00:03 |
quote:Klopt. Het is ongeadresseerd drukwerk. En als je een sticker hebt mogen we die niet bezorgen, tenzij je er zelf om vraagt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 00:08 |
ik heb geen spoordeelweken gezien ![]() Ben wel net op gesprek geweest bij eoa onderzoeksburo in een hotel hier in Ut. half uurtje van gedachten wisselen over de toekomst van de VDU. 30 euri vergoeding opgestreken ![]() ![]() | |
Fixers | woensdag 4 augustus 2010 @ 06:35 |
quote:D'r mag wel meer niet maar genoeg van die bezorgers die maling hebben aan die stickers. Ik vind regelmatig ongeadresseerde reclame troep in mijn bus. Naast die tweewekelijkse spam van de postcodeloterij. Als digitale spam verboden is, waarom papieren dan niet? Ik heb 't boekje van m'n schoonmoeder gekregen. goed uit, 'k moet vandaag naar Maastricht. Dat doen we dan lekker eerste klasse. | |
Fixers | woensdag 4 augustus 2010 @ 06:42 |
quote:Op nieuwe plaatsen waar die bordjes recentelijker zijn opgehangen gebruiken ze nog steeds die oude grammaticale versie van de genitief. Da's wel mooi. Al ben ik niet treurig dat die naamvallen nagenoeg in onbruik zijn. | |
Duvel | woensdag 4 augustus 2010 @ 08:15 |
quote:Ja, iets groter en in een frame zodat te hoge objecten de bovenleiding niet konden raken. Die foto van jou is op spoor 11/12? Daar mist ook al een stuk van de luifel, ontdekte ik laatst toen het regende. | |
Duvel | woensdag 4 augustus 2010 @ 08:17 |
quote:De eerste klasse is deze weken even totaal oninteressant, omdat allerlei volk dat er nooit zit, ineens luidruchtig luxe wil reizen. ![]() | |
Fixers | woensdag 4 augustus 2010 @ 08:43 |
quote:Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben. HC: "Dames en heren....... 55+ "Ow stil ze zijn aan het omroepen. Dat doen ze goed hoor, zelfs in het engels. Mijn kees die was laatst in de trein en die zei, ik zeg dat die conducteur het in twee talen omriep zei 'ie." HC: "....ov-chipka...." 55+: Ja die chipkaart dat is wel lastig hoor. Ik zei laatst tegen toos, je weet wel van achter om de hoek: ik zeg, het is wel lastig hoor met dat inchecken en gedoe en als je vergeet dna moet je extra betalen." HC; "...treinstel met nummer 9...." 55+ "Oh ja hij wordt in tweeën gedaan hier. Dan gaan ze verschillende kanten op. Zie he, dan kunnen er meer treinen rijden." HC: ".... wenst u een prettige dag. *klik*" 55+ "Waar zijn we nu? Zitten we goed? Wat is er aan de hand? Ik heb er niets van verstaan. Dat is zo slecht he. Dat je er niets van verstaat. Je weer nooit wat er aan de hand is." En die eerste klas is zo bijzonder nog niet. De breedte van de stoelen heb ik niet nodig. Het zitcomfort is niet weergaloos veel beter. Leeslampjes vind ik onder tl-balken toch al overbodig. En het stopcontact geeft geen stroom. (Ik heb het zekeringautomaatje al geprobeerd.) | |
greavy | woensdag 4 augustus 2010 @ 09:00 |
quote:ICMm, ICRm of IRM-IV hoog genummerde 95xx? Bij IRM kan het helpen als je aan de wisselspanning/gelijkspanning knop zit ![]() En nee, Eerste klas is zo bijzonder nog niet. Ik doe het bijna nooit. Alleen als ik echt een hele dag op pad ben ![]() | |
Duvel | woensdag 4 augustus 2010 @ 09:10 |
quote:Dit komt me erg bekend voor ja. ![]() quote:Ik vind de 1e klas wel prettig eigenlijk. Mits dus rust en zo. De breedte heb ik ook niet nodig, maar ik weet er wel raad mee, de stoelen zitten beter, en in ICM/Rm zitten naar mijn mening de beste lederen stoelen die NS kent. Ik gebruik ook geen elektriciteit, ik lees een boek. | |
V2 | woensdag 4 augustus 2010 @ 09:28 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 10:07 |
quote:Zo gaat het idd wel ja. Of van die zomertoer-tokkies met 4 kinderen die de godganse rit door de trein op en neer rennen ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 4 augustus 2010 @ 10:19 |
De Hogesnelheidslijn in de Polder. Aflevering 1: De Fyra Een verslagje van Radio 1 over de Fyra.. ![]() De Hogesnelheidslijn in de Polder. Aflevering 2: Waar zijn de treinen? Dit over waar de treinen blijven.. Luister dan bij beide naar de audio. | |
Peterselieman | woensdag 4 augustus 2010 @ 11:24 |
quote:Dan moet je dat melden ![]() quote:Daar heb ik een goede oplossing voor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 12:36 |
WTF is dat met die kering in Ede-Wageningen?? Als je VIER bakken bij je hebt hoef je niet door te rijden tot het bordje 12 ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 12:41 |
quote:En dat is pas het begin van de bodemloze fyra-put. Volgende stap is dat alle treinkaartjes 10-15 % duurder worden om die stinkfyra maar boven water te kunnen houden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 augustus 2010 @ 12:51 |
quote:Is goed voor de beweging, jeweets | |
James1988 | woensdag 4 augustus 2010 @ 12:55 |
62 miljoen euro verlies op Fyra, en ook nog eens 38 miljoen aan de staat. Dat is een flink bittere pil. En nu hebben ze nog een fikse korting op de exploitatiekosten, ik geloof iets van 75%. Dat loopt de komende jaren verder terug: 50% korting, 25% korting, 0% korting. NS had al rekening gehouden met het feit dat de Fyra de eerste jaren verlieslatend zou zijn, maar of ze hier op hadden gerekend? | |
Peterselieman | woensdag 4 augustus 2010 @ 12:57 |
ik zit er aan het scenario te denken dat ze er geen rekening mee hebben willen houden | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 12:57 |
quote:Hoe gaat dat onding dan ever ooit winstgevend zijn denk jij? Uitgaande van toeslagen van 70 + % en alle ritten stampvol of zo? Ja ja, dream on ![]() | |
Ascendancy | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:10 |
Ik denk dat de Fyra zonder toeslag en met 2x per uur rijden, maar de helft van dit verlies had gedraait | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:15 |
quote:Dan wordt het een reële optie, gewoon ![]() | |
Ascendancy | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:18 |
quote:De NS mikt teveel op de zakelijke reiziger met een goede baan, terwijl het gros van het volk in de treinen, student is, mileubewust of om andere redenen geen auto wil. Dat zie je ook aan de bezettingsgraad van de 1e klas. | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:23 |
Het is niet te geloven. Ik denk, kom, ik ga morgen eens even naar Brussel en ik trakteer mezelf op een ritje per Thalys. 114 euro goddamn 60 ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:37 |
quote:Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen.. | |
Socios | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:42 |
quote:Precies, 2 euro is redelijk. Zou ook gewoon d.m.v. een treinkaartje aan het loket/ uit de automaat moeten kunnen en niet alleen via internet zoals nu al kan. | |
rubje | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:43 |
quote:nee, dus daarom krijg ik ze niet ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:45 |
quote:Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is. | |
Ascendancy | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:48 |
quote:Dat denk ik niet. Je hebt 2x zoveel handelingen nodig om dan dat kaartje te kopen. Hoeveel mensen kopen nu zo'n kaartje voor de ICE? Veel treinreizigers snappen het niet, waarom er extra moet worden betaald voor gewoon een trein. | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:48 |
quote:Er zitten toch alleen maar kaartjes in waar ik niks aan heb ![]() | |
Socios | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:51 |
Vandaag lachen rondreiskaartje uit de automaat gehaald. Leeuwarden - Leeuwarden Camminghaburen - Harlingen - Leeuwarden. | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 13:57 |
"lachen" is een werkwoord beste vriend. | |
Socios | woensdag 4 augustus 2010 @ 14:00 |
quote:Lol, aardig bezig de laatste dagen. Een lachwekkend treinkaartje dan maar. ![]() | |
James1988 | woensdag 4 augustus 2010 @ 17:19 |
quote:NS heeft in een wanhoopspoging een veel te hoog bod gedaan, omdat ze bang waren dat DB of SNCF het alleenrecht zou krijgen op de HSL, en dat die het zo goed zouden doen dat NS de hoofdrailnetconcessie na 2015 zou kwijtraken. Het hoge bod (meer dan 60 miljoen euro per jaar hoger dan de concurrenten) is o.a. hetgeen wat ze nu nekt, maar het is contractueel afgesproken dus er is geen ontkomen aan m.u.v. een faillissement. Betekent dit dat de HSL kansloos is? Zeker niet. Alleen de huidige concessie is kansloos. De concessie is te beperkend omdat NS Hispeed niet in NSR-gebied mag komen en omgekeerd, daarom zal de 1900 (Venlo - Den Haag) niet snel via de HSL gaan rijden. Als men 'normaal zou doen', zouden de werkelijke tariefeenheden met een toeslag van iets van ¤ 3,- worden gevraagd. Op zo'n manier is de HSL concurrerend met het binnenlandse net via de oude route. Brainstorm: Eventueel zou men de route dan door kunnen trekken zodat een HSL-trein Amsterdam - Eindhoven mogelijk wordt, mits Breda - Eindhoven ook wordt opgewaardeerd. | |
Ascendancy | woensdag 4 augustus 2010 @ 17:57 |
Wilden ze de 1900 HSL maken dan? Dan verlies je Dordrecht. | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 18:03 |
quote:Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maar ![]() | |
James1988 | woensdag 4 augustus 2010 @ 18:24 |
quote:ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht. Als je op de vertrekstaat van Ddr kijkt zie je dat er zelfs midden op de dag best wel veel treinen naar Rotterdam en verder gaan, als je de 1900 hieruithaalt zijn er wel wat reizigers de dupe, maar profiteren er best wel een hoop randstadreizigers van een versnelling van een aantal minuten (minuut of 10, gok ik?) quote:Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest... ![]() | |
Oom_Agent | woensdag 4 augustus 2010 @ 18:31 |
quote:Jammer dat het tijdelijk is ik vind die Veolia GTW treintjes zo klein en krap. | |
Arnette | woensdag 4 augustus 2010 @ 18:46 |
bah nog steeds geen boekje van NS gezien in de brievenbus ![]() Komt deze via de post of via de huis-aan-huis-bezorgers? | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 18:54 |
quote:En die Fyra naar Ehv gaat eerder rijden denk je? ![]() | |
dennistd | woensdag 4 augustus 2010 @ 18:56 |
quote:TNT, maar heb hem hier ook nog niet gehad (omgeving Enschede) | |
Ascendancy | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:02 |
quote:Op dit moment is de 1900 de enige kwalitatieve verbinding richting Brabant die ook een normale dienstregeling rijdt.(de rest rijdt buiten de spits of sowieso maar 1x per uur.) Die kan je er niet zomaar uithalen. En perron 4 is in de vroege ochtendspits behoorlijk druk. Uiteraard, de IC's naar Rotterdam zitten voller, maar het is zeker niet zo dat er geen vraag naar is. En de 1900 richting Rotterdam is ook vitaal. De enige directe verbinding met tempo naar Den Haag Centraal en Delft. Toch geen onbelangrijke stations. Net als Dordrecht. En aangezien er voor de rest al alleen nog maar sneltreinen gaan rijden naar Dordrecht, als de HSL er is, verpest je het dan helemaal voor de forens. Zoek maar eens op wat er allemaal verandert dan. | |
dennistd | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:04 |
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen. | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:08 |
quote:Wordt gezellig Btl - Ehv dan ![]() | |
Ascendancy | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:09 |
quote:Dat zou wel een goede beslissing zijn. Zeker in de spits. Maar past dat? 7IC's Rijswijk-Delft. Met 4 stoptreinen en 2 sneltreinen erbij? Dan zal je echt eerst 4-sporig moeten hebben. Het verbaast mij wel altijd al dat Rotterdam-Den haag Centraal maar 2 IC's per uur kent, terwijl Schiphol, als kleiner station(relatief ![]() | |
Arnette | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:18 |
Ik was even aan het bedenken hoe je slim meereiskaartjes kan gebruiken.. ik weet alleen niet of het opgaat... Ik heb zelf een OV-studentenkaart, afhankelijk van de dag waarop ik reis heb ik een kaartje (met korting) nodig of niet. Nu wilde ik met mijn zusje een uitstapje maken naar Amsterdam, zij kan dan mee op een meereiskaartje (gratis). Nu leek het me zo dat er best nog een ander iemand mee kan met korting (ik verleen immers korting met mijn OV), maar kan er dan op dat betalende kaartje nog een meereizer mee? Kortom 1 OV-kaart & 1 kortingskaartje & 2 meereiskaartjes, kan dit gewoon? Mij leek het wel, maar ik heb geen zin in gezeur van de NS! | |
Ascendancy | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:23 |
Wat staat er bij de voorwaarden van het meereiskaartje? Hoe is vervoersbewijs daar uitgelegd? | |
Arnette | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:26 |
quote:Ik heb het bonnenboekje nog niet ontvangen, volgens mij is het normaal een geldig vervoersbewijs. | |
Crientj | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:46 |
Ja dat moet lukken. Er staat namelijk dat er voor het meereiskaartje er een geldig vervoersbewijs nodig is. ![]() | |
Socios | woensdag 4 augustus 2010 @ 19:48 |
quote:Je kan met een OV-studentenkaart 3 personen met korting laten meereizen. | |
Ireyon | woensdag 4 augustus 2010 @ 20:54 |
Nou, ik ben weer terug van m'n Interrailweekje. En wat een prachttreinen, steden, stations en trajecten gezien. ICE, Budapest Keleti, Railjet, Wenen-Innsbruck, Innsbruck-Verona, Eurostar Italia, Firenze, Eurocity Milano-Zurich.. stuk voor stuk een dikke ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 augustus 2010 @ 20:55 |
Schiet je wel een betje op met die foto's? ![]() | |
Ireyon | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:00 |
quote:'k Heb zelfs foto's van bordjes van elk station waar 'k ben uitgestapt ![]() ![]() | |
Arnette | woensdag 4 augustus 2010 @ 21:13 |
quote:Ik weet dat dat kan.. maar dat is duurder (kost je 3 kaartjes ipv 1-2). | |
greavy | woensdag 4 augustus 2010 @ 23:00 |
quote:Ja, dat kan. Jij hebt een geldig vervoersbewijs met iemand op een meereiskaartje, en die ander heeft ook een geldig vervoersbewijs waarop een meereiskaartje geldig is. Althans, zo zou ik dat interpreteren. Maar kan het mis hebben.. | |
greavy | donderdag 5 augustus 2010 @ 00:38 |
Werkzaamheden Dordrecht - Rotterdam CS van 9 Augustus tot en met 13 Augustus Hierbij worden (onder andere) wissels vervangen. Aanpassingen Dienstregeling - Beneluxtrein Amsterdam - Roosendaal - Brussel (9200) : Rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal. - sneltrein Breda / Dordrecht - Den Haag - Haarlem - Amsterdam (2200) : Opgeheven tussen Rotterdam Centraal en Breda. - stoptrein Vlissingen - Roosendaal (12100) : Volledig opgeheven (Vervanger IC 6921xx Amsterdam -Vlissingen) - stoptrein Roosendaal / Dordrecht - Rotterdam - Den Haag (5100) : Rijdt 1x per uur op aangepaste tijden onder nummers 25xxx tussen Rotterdam en Dordrecht. Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijdt serie 5100 wel, en tussen Rotterdam en Den Haag CS rijdt deze onder nummer 7051xx. - intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Rijdt Amsterdam - Vlissingen 2x per uur, en stopt tussen Roosendaal en Vlissingen op elk station. Rijdt onder nummer 6921xx. - intercity Venlo - Den Haag (1900) : Rijdt niet tussen Rotterdam CS en Dordrecht. Tussen Den Haag CS en Rotterdam CS rijdt de trein onder 7019xx, en tussen Dordrecht en Venlo onder het normale nummer. Adviezen door werkzaamheden! - Reizigers naar België * Vanuit Amsterdam CS en Schiphol reist u met Fyra naar Rotterdam CS, en stapt u over op de binnenlandse Intercity naar Roosendaal, om daar over te stappen naar de Benelux. Vanuit Amsterdam CS en Schiphol kunt u toeslagvrij gebruik maken van de FYRA indien u beschikt over een internationaal ticket. Dit geldt ook voor tegengestelde richting. * Vanuit Den Haag/Rotterdam en Dordrecht reist u met de binnenlandse Intercity naar Roosendaal, om aldaar over te stappen op de Benelux. - Binnenlandse reizigers * Reis tussen Den Haag/Leiden en Tilburg/Eindhoven/Venlo via Utrecht Centraal en Den Bosch. * reis tussen Utrecht Centraal en Roosendaal via 's-Hertogenbosch Extra reistijd is een half uur tot een uur ! Ga eerder op stap en plan de reis via http://www.ns.nl of http://m.ns.nl [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 05-08-2010 09:58:04 ] | |
-er1k | donderdag 5 augustus 2010 @ 02:35 |
Ik heb een vraagje voor mensen die iets meer verstand hebben van spoorboekjes uit het verleden dan ik. Als klein jongetje ging ik vaker vanuit Zuid-Limburg naar Arnhem (familiebezoekjes enzo...). Klopt het dat destijds (midden jaren 90) er een sneltrein reed tussen Roermond - Arnhem? Er staat mij in ieder geval iets vaag van bij... En zo ja; waarom is deze lijn geschrapt? | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 08:19 |
quote:De diesel van Roermond via Venlo naar Nijmegen reed vroeger door naar Arnhem, dus dat heb je goed onthouden. Maar er was toen bij mijn weten nog geen sneltrein: iederen trein stopte bij elke dikke boom onderweg. | |
Dr_Flash | donderdag 5 augustus 2010 @ 08:50 |
Dat was in de tijd dat er met Plan U gereden werd neem ik aan? | |
ReisT | donderdag 5 augustus 2010 @ 08:50 |
quote:Met 2x Amsterdam-Vlissingen, 2x Amsterdam-Eindhoven, 2x Den Haag-Venlo kom ik aan 6 IC's + de stoptreinen. Dus dat past best. | |
Fred | donderdag 5 augustus 2010 @ 08:53 |
quote: ![]() quote:Hoe bedoel je, we proberen zoveek mogelijk reizigers in de Fyra te krijgen... In Rotterdam heb je aansluiting van drie keer niks en kan je net zo goed direct vanuit Amsterdam de intercity naar Vlissingen/Roosendaal pakken. | |
James1988 | donderdag 5 augustus 2010 @ 09:07 |
Wat een gehannes gaat dat worden zeg, ffs. Het valt me mee dat ze nog niet hebben besloten om Dordrecht er Arnhem-style maar geheel uit te gooien en de treinen te laten keren te Lage Zwaluwe ofzo. ![]() Maargoed, het is maar een werkweekje. | |
V2 | donderdag 5 augustus 2010 @ 09:24 |
quote:Zo, ze mogen weer ![]() | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 09:42 |
quote:Ja. Toen was het nog tof. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 augustus 2010 @ 09:46 |
quote:Och, misschien is zo'n ongeluk wel leerzaam, en hebben we eigenlijk veel te lang een onwenselijke situatie gedoogd, zolang het goed ging. Daar wordt nu iets aan gedaan dus ![]() | |
greavy | donderdag 5 augustus 2010 @ 09:56 |
quote:Dat met toeslag vrij in Fyra geldt alleen voor de internationale reizigers, niet voor de binnenlandse reizigers. En dat de stoptrein Vlissingen - Roosendaal (12100) volledig opgeheven is, komt omdat de Intercity Amsterdam - Vlissingen nu 2x per uur doorrijdt naar Vlissingen. Anders rijdt hij maar 1x per uur door namelijk. En deze stopt op elk tussenstation na Roosendaal. Ik heb er overheen gelezen: Er rijdt een Sneltrein Dordrecht - Breda onder nummer 7022xx, die zoals nu 1x per uur rijdt. De 5100 rijdt wel tussen Dordrecht en Roosendaal (1x/uur). Tussen Rotterdam en Den Haag CS rijdt deze ook, op aangepaste tijden, onder nummer 7051xx (2x/uur). [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 05-08-2010 10:07:13 ] | |
Ireyon | donderdag 5 augustus 2010 @ 10:12 |
'k Heb nog een reisdag over op m'n Interrailticket, mag ik nu nog gewoon bijv. een dagje naar Duitsland reizen of is er een ongeschreven regel dat ik niet meer mag reizen nadat ik weer op m'n vertrekstation ben aangekomen? Zo'n toeslagvrije ICE tussen Brussel en Frankfurt beviel me eigenlijk wel ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 augustus 2010 @ 10:19 |
Mag gewoon, je moet alleen wel zelf een kaartje tot Essen / Vise / Herzogenrath / Kaldenkirchen etc kopen ![]() | |
Ascendancy | donderdag 5 augustus 2010 @ 10:35 |
quote:Net even in de krant gelezen. Er rijden 3 treinen per uur. Dus de 5100 1x pu en de 5000 helemaal niet. En 2 IC's naar vlissingen. Deze IC's reizen even snel over het traject Rotterdam-Dordrecht als normale IC's, maar halteren in zowel Dordrecht als Rotterdam 15 minuten ![]() Dit is om aansluiting te bieden vanuit andere richtingen. Op Rotterdam snap ik dit niet aangezien de enige andere richting Utrecht is en die rijdt ieder kwartier. En op Dordrecht zal dit neem ik aan gaan over de trein uit Geldermalsen, die normaal ook al een ruk aansluiting geeft ![]() Het geeft wel weer aan waar de prioriteiten van de NS liggen overigens. In plaats van het veel drukker bereden traject naar Breda een goede verbinding te geven, gaat de NS voor de internationale reiziger. | |
RubenK | donderdag 5 augustus 2010 @ 10:51 |
En net nu ik naar leiden moet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 augustus 2010 @ 11:47 |
Hmm, klopt het dat je met een Interrail Global Pass ook gewoon alle IC EC en ICE in mag? Allen die waarvoor reserveren verplicht is moet je dus reserveren? | |
Ascendancy | donderdag 5 augustus 2010 @ 11:49 |
quote:Ja, de TGV dus niet, en zoals de thalys, zit er zelfs nog een extra tarief op, maar de ICE is gratis. | |
Guppy | donderdag 5 augustus 2010 @ 11:50 |
Volgens mij wel. Je kunt reserveren, maar als het niet verplicht is, hoeft het niet. Ben je alleen niet verzekerd van een zitplaats. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 augustus 2010 @ 12:24 |
quote:Volgens mij gaat het om het overbrengen van de slijptrein, dat dat met een aparte loc gaat gebeuren, die bestuurd wordt door een Nederlandse mcn. De beruchte rit naar Stavoren was namelijk ook een overbrengingsrit, zonder te slijpen. De slijpwerkzaamheden zelf gebeuren nog steeds met de oude constructie van buitenlandse bestuurder met een Nederlandse werktreinbegeleider. | |
V2 | donderdag 5 augustus 2010 @ 12:32 |
quote:Jah, dat lijkt mij ook de logische oplossing dan, maar zo staat 't er niet. Nu trouwens weer een nieuw bericht, dat alle mcn's van SpoorFlex in de ban zijn voor vier weken, zowel bij ProRail als bij NS ![]() | |
Socios | donderdag 5 augustus 2010 @ 12:40 |
quote:Klopt, en later reed die Sneltrein nog tot Nijmegen tot in 2005 en 2006. Jammer dat die Sneltrein weg is. Maar men zag ruimte en/ of wilde 2 stoptreinen per uur laten rijden i.p.v. 1 sneltrein en wat ´losse stukkies´ stoptrein. Ooit was het plan om het hele traject de verdubbelen en te electrificeren. Doorgaande Intercity´s erbij tussen Noord en Zuid. Daar is helaas (nog) niets van gekomen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 5 augustus 2010 @ 12:40 |
quote: quote:http://www.cobouw.nl/nieu(...)den-weer-rijden.html | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 12:48 |
quote:En een werktrein mag volgens mij maar 40km/u, dan vervalt ook de ATB-eis... Slim opgelost. | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 12:48 |
quote:Dat was het plan in 1950 ja. Maar het is nu 2010, dus ik zou er niet meer op rekenen. | |
Ascendancy | donderdag 5 augustus 2010 @ 12:55 |
quote:Ze willen ook Zwolle Almelo opwaarderen, dus ik sta nergens van te kijken. | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 13:02 |
quote:Opwaarderen is iets anders dan elektrificeren natuurlijk. ![]() | |
ReisT | donderdag 5 augustus 2010 @ 13:04 |
quote:In dit geval heb je in Rotterdam een aansluiting van precies 10 minuten tussen de Fyra en de IC richting Roosendaal, dat lijkt me toch heel redelijk? Het alternatief (met de directe IC Amsterdam-Roosendaal) duurt een klein half uur langer. | |
Dr_Flash | donderdag 5 augustus 2010 @ 13:52 |
quote:Slijpen is ook al opwaarderen in zekere zin ![]() | |
Fred | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:02 |
quote:Het punt was dat je naar Brussel vanaf Amsterdam de Fyra in gedirigeerd wordt, maar dat je als reiziger alleen maar een extra overstap hebt, zonder tijdswinst. De tijdswinst die je met de Fyra maakt, raak je in Rotterdam weer kwijt met de overstap naar de intercity Amsterdam - Vlissingen, dus kan je net zo goed gelijk vanuit Amsterdam die intercity nemen. Maar blijkbaar probeert NS op deze manier mensen in de Fyra te krijgen. | |
Ascendancy | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:06 |
quote:Ik had het over verdubbelen en elektrificeren. Die plannen gaan namelijk op met de opening van de hanzelijn. | |
Fred | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:08 |
quote:Fyra: Vertrek 12.26 Amsterdam Aankomst 13.07 Rotterdam Vertrek 13.33 Rotterdam Aankomst 14.12 Roosendaal Gewone IC Vertrek 12.29 Amsterdam A/V 13.33 Rotterdam Aankomst 14.12 Roosendaal | |
dennistd | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:12 |
De IC van/naar Vlissingen staat 15 minuten stil in Rotterdam en Dordrecht door de werkzaamheden, vertrek is pas om .17/.47, waardoor je een overstap van 10 minuten hebt. Het wordt dus: Fyra: Vertrek 12.26 Amsterdam Aankomst 13.07 Rotterdam Vertrek 13.17 Rotterdam Aankomst 14.12 Roosendaal Gewone IC Vertrek 12.29 Amsterdam Aankomst 13.33 Rotterdam Vertrek 13.47 Rotterdam Aankomst 14.42 Roosendaal | |
greavy | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:14 |
quote:Ja, dat mag toeslagvrij & reserveringsvrij binnen de landgrenzen. Sowieso in Duitsland mag je met de ICE in Duitsland, de Thalys ook in Duitsland toeslagvrij en dergelijke. Heb ik met mijn Interrail Global Pass ook gedaan. Hoe het grensoverschrijdend is weet ik zo niet. | |
greavy | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:19 |
quote:Dat wordt het ja. Alleen de meest westelijke buis van de Willemstunnel is deze 5 dagen nog in gebruik, de andere buizen niet. Daar zijn dus 3 sporen buiten gebruik. Volgens mij reis ik straks sneller naar Rotterdam door met de brommer naar Dordrecht te gaan en dan de IC te nemen, dan 1x per uur een stoptrein op te zoeken.. quote:Door de vakantie dienstregeling rijdt de serie 5000 sowieso al niet tot en met 13 Augustus. Deze rijdt pas weer op 16 augustus. En laat de NS nou plannen hebben gehad om de serie 1900 om te leiden via Utrecht Centraal.. Waarom dit niet gebeurd is, weet ik niet. Het had veel handiger voor de verdere reizigers geweest richting Eindhoven/Venlo enzo.. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 05-08-2010 14:25:30 ] | |
dennistd | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:34 |
quote:In dat geval mis je de 1900 op Eindhoven-Tilburg-Breda-Dordrecht en op Rotterdam-Den Haag HS-Den Haag CS. Dat zou dus alleen voordeel gehad hebben voor reizigers Den Haag-Eindhoven en verder. Het nadeel voor de reizigers op de het stuk waar je de trein mist is vele malen groter. De aansluiting op de 1900 is makkelijk crossplatform te maken met de 692100 door richting Rotterdam de 692100 op 2 te zetten en de 1900 op 3. Gezien de lange kering die de 1900 gaat krijgen in Dordrecht kun je hem in een half uur via een van de sporen richting Zwijndrecht naar spoor 4 zetten, waarna je de 692100 op 5 neerzet. | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:40 |
Hallo. Zouden we dat gezeik met die treinnummers niet achterwege laten? | |
Dr_Flash | donderdag 5 augustus 2010 @ 14:41 |
Ja. | |
dennistd | donderdag 5 augustus 2010 @ 15:03 |
Sorry ![]() 1900 = IC Venlo-Den Haag (in dit geval Venlo-Dordrecht) 692100 = Vervangende IC Amsterdam-Vlissingen Om het goed te maken: ![]() | |
bork | donderdag 5 augustus 2010 @ 15:08 |
quote:Verkeerde forum? (skyscraper ofzo) of kwestie van kijk mijn zoom eens stuk zijn? ![]() | |
dennistd | donderdag 5 augustus 2010 @ 15:11 |
quote:Nee hoor, gewoon een foto vanuit de trein bij Rotterdam, maar dan wel een plek waar normaal gesproken geen reizigerstreinen rijden. Rara, waar is het? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 augustus 2010 @ 15:13 |
bij Blijdorp ![]() | |
dennistd | donderdag 5 augustus 2010 @ 15:18 |
quote:Helemaal juist, je wint een gratis spoordeelweken-pakket (aan te vragen op https://nsenquete.actiesite-2organize.com/spoordeelweken/ ) | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 15:35 |
quote:Boog Delfshavense Schiebruggen - Westelijke Splitsing. | |
bork | donderdag 5 augustus 2010 @ 16:33 |
quote:Ah, thx voor de toelichting was nodig in mijn geval ![]() | |
Ireyon | donderdag 5 augustus 2010 @ 22:29 |
![]() Tussen Nürnberg en Ingolstadt. In 't begin is het nog wel bijzonder, maar na een paar uur en 5 verschillende trajecten is het ook maar meh ![]() ![]() Aankomst in München. Sorry voor al die foto's met sluitseinen, maar die treinen waren al gekeerd voordat 'k überhaupt aan het begin van 't perron kon komen. ![]() De nachttrein richting Budapest, hier met loc van de ÖBB. ![]() En de volgende ochtend aankomst in Budapest met een andere loc, geen idee waarvan. ![]() Budapest Keleti pályaudvar. Past perfect in Budapest; op het eerste oog erg chaotisch en onoverzichtelijk, maar na een tijdje toch erg makkelijk en indrukwekkend. Van de buitenkant viel niet veel te fotograferen, heel het plein ervoor is een enorme bouwplaats. ![]() Railjet ![]() ![]() Keren in Wien-Westbahnhof. 'k Heb m'n reisgenoten zo ver gekregen om een kwartier te wachten, om te kunnen genieten van het geluid dat de loc maakt bij het accelereren. Zels zij vonden het de moeite waard ![]() ![]() Willekeurige trein. We hebben vrijwel alleen met luxe intercitytreinen gereisd dus dichter dan dit kwam ik niet bij die stinktreinen in de buurt. En hij stonk echt letterlijk. ![]() Innsbruck HBF ![]() Boemeltje vlak over de grens in Italië. Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit, maar liever 4 uur in een SLT dan nog een half uurtje op deze stoelen. ![]() De intercityrijtuigen waarmee we van Bolzano/Bozen naar Verona gingen. Dit was de voorkant van de trein, maar voordat ik op dit punt kon komen was de loc alweer weg en de trein gekeerd. ![]() Het smalle laatste stuk richting Venetië. ![]() Tussen Venetië en Florence met de Italiaanse hogesnelheidstrein, de FrecciaRossa. Met erg leuk uitzicht op het nieuwe HSL-traject tussen Bologna en Florence. 78.5km hogesnelheidsspoor, waarvan 73.8km aan tunnels. Van binnenuit heb ik niet veel meegekregen van de snelheid en lengte van de trein, maar op een willekeurig Youtube filmpje ziet het erg toch best indrukwekkend uit; ![]() Bij aankomst in Florence ![]() ![]() ![]() ![]() Uitzicht tussen Milano - Zürich. Echt een must-do voor treinliefhebbers, in heerlijke gloednieuwe kantelbaktreinstellen van Alstom op een prachtig bergtraject. ![]() Ja, dat is nou een trein ![]() ![]() En ik kon het niet laten.. 't zijn gave aandenkens zo ![]() Mochten er nog mensen zijn die denken; "Hmm ja heel leuk dat interrailen, maar 'k zou niet weten waar ik naartoe wil", speciaal voor jullie deze offtopic foto's: ![]() Budapest ![]() Innsbruck ![]() Firenze | |
Socios | donderdag 5 augustus 2010 @ 22:37 |
Leuk verslag mang! | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 22:59 |
Waanzinnig toffe reis! ![]() | |
Playyy | donderdag 5 augustus 2010 @ 23:00 |
![]() | |
KonnieKipke | donderdag 5 augustus 2010 @ 23:05 |
Ik weet niet of dit al is gezegd, maar op Nostalgie Net loopt deze hele maand een docu van 1 uur over treinen in Nederland door de jaren heen. Fantastisch over de intercity plus in 1978 met mobilofoon, waarbij je een taxi kon bestellen op de plaats van aankomst! ![]() | |
Duvel | donderdag 5 augustus 2010 @ 23:35 |
quote:Heb ik nog niet voorbij zien komen, bedankt! | |
Dr_Flash | donderdag 5 augustus 2010 @ 23:46 |
Mooi verhaal Ireyon, zitten wel wat dingetjes in waar ik ook nog wel wat mee kan. De Hungerburgbahn in Innsbruck is wel een tof idee bijvoorbeeld ![]() | |
Socios | donderdag 5 augustus 2010 @ 23:49 |
quote:Ergens online te zien? ![]() | |
greavy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:04 |
Hoezo, NS-site Fail:![]() Dat moet die van Deventer zijn ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:05 |
quote:Mooie foto's! Had je je hele reis van tevoren al gepland, of keek je ter plekke waar je heen ging? | |
greavy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:19 |
Ireyon, mooie foto's ! Wel vet, zo'n verre reis. Ik ga dat waarschijnlijk volgend jaar ook doen. | |
Saekerhett | vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:58 |
Op dat station in Florence ben ik ook geweest, geweldig mooi kopstation is dat, Santa Maria Novella ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 06:52 |
Mooi stootjuk. ![]() | |
Duvel | vrijdag 6 augustus 2010 @ 07:44 |
quote:Daar ben ik nog een keer door de politie van een postperron gejaagd... Ik was achterom gelopen en daar hingen geen bordjes met "verboden toegang" (in het Italiaans, duh). ![]() | |
Fixers | vrijdag 6 augustus 2010 @ 08:46 |
Grmbl... het wordt tijd dat ze in de utrechtse noordertunnel wat cta-schermen gaan ophangen. Dat had me 20 minuten wachten wegens een niet-omgeroepen spoorwijziging gescheeld. | |
Duvel | vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:11 |
quote:Je hebt helemaal gelijk. Dat ding is met de renovatie meer dan een jaar geleden weggehaald, en nog steeds niet teruggekeerd. Ondertussen hangen wel over de draden en draadeinden uit het plafond om eens wat fatsoenlijke reisinformatie op te hangen, maar het schijnt nog steeds moeilijk te zijn om er iets aan op te hangen. | |
Stefanovic83 | vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:14 |
In de midden-tunnel (zo heet ie niet maar je begrijpt vast wat ik bedoel) hangt ook nix, zwaaaar irritant ![]() | |
dennistd | vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:28 |
Uit de AV van Hengelo: 10:58 Berlin Ostbahnhof 2b Osnabrueck, Hannover, Berlin Hbf Intercity , Rijdt verder naar Enschede | |
Duvel | vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:39 |
quote:Ik geloof er geen bal van dat ie naar Es rijdt. | |
greavy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:48 |
quote:Die trein is ingelegd als (300)143.. Zal dus vervangend materieel zijn, verwacht ik. Edit: Op Somda wordt gemeld dat IC 143 niet rijdt, en in plaats daarvan rijdt IC 300143 met een DDAR naar Enschede. | |
ReisT | vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:52 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:00 |
Grappig ![]() | |
Duvel | vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:11 |
Idioot. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:13 |
idd idioot. Je zult maar enkele uren in een DD-AR moeten zitten. Sterkte. | |
Peterselieman | vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:14 |
Mooie platen Ireyon ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:14 |
Noh sorry hoor ![]() ![]() Maar ik vind een DDAR een echte trein ![]() Hier rijdt alleen maar dm90/sgmm/icmm daar ben je ook snel op uitgekeken ![]() | |
greavy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:19 |
De Deutsche Bahn (DB) heeft een vervangende IC vanaf Osnabrück ingezet, waardoor reizigers richting Duitsland uit Nederland een +120 sowieso krijgen.. NS heeft ook geen vervangende trein naar Bad Bentheim ingezet hierdoor. | |
Duvel | vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:05 |
quote:Veevervoer. Bankjes waar nog geen smurf in past. | |
Peterselieman | vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:08 |
Vergeet de houten plank niet en de brakke iets wat op arko moet lijken | |
von_Preussen | vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:28 |
quote:Dat kreng (DD-AR) gewoon achter een Br101 hangen en gaan naar Berlijn. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:30 |
quote:Liften naar Osnabrück dus? ![]() | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:32 |
quote:Gewoon via Enschede en Münster Hbf. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:49 |
quote:Ook een lekker vlotte optie idd ja ![]() | |
Ireyon | vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:51 |
Bedankt voor de reacties ![]() quote:Het was zo goed als volledig van tevoren gepland. 1x moeten improviseren omdat 'k een verkeerde nachttrein geboekt had, maar verder alle treinen ruim van tevoren gereserveerd. Vooral in de drukke hogesnelheidstreinen in Italië/naar Zürich was dat wel zo fijn ![]() | |
greavy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:06 |
quote:En die rekenen geen 20 euro toeslag zeker ![]() Kan NS HiSpeed wat van leren ![]() | |
Ireyon | vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:16 |
quote:Hehe nou eigenlijk doen ze dat wel ![]() | |
greavy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:26 |
quote:Daar is dan tenminste het geld het waard.. De Fyra daarentegen niet ![]() | |
greavy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:31 |
Rover klaagt over chipkaartreclame op trein NS (Novum) - Een reclame op de zijkant van een trein over de OV-chipkaart is misleidend en moet worden aangepast. Volgens Rover wordt met de tekst 'De OV-chipkaart brengt je nu door heel Nederland' ten onrechte gesuggereerd dat je overal met de kaart kan reizen. De reizigersorganisatie stapt naar de Reclame Code Commissie. Nog niet alle vervoerders ondersteunen de kaart. Zo wordt de OV-chipkaart in de treinen van Connexxion, Syntus en Veolia nog niet geaccepteerd. Ook zijn trams of bussen in sommige delen van het land nog niet zover. Een woordvoerder van Rover benadrukt dat reizigers door de misleiding van de NS op kosten gejaagd kunnen worden. "Als ik in de trein stap in Amsterdam en naar Enschede ga en daar niet kan uitchecken dan kost me dat twintig euro borg. Bovendien rij je met je OV-chipkaart zwart als je daar overstapt." Volgens de NS kunnen inmiddels zeshonderdduizend mensen hun treinreis met hun OV-chipkaart afrekenen. Het aantal in- en uitcheckpalen op stations wordt steeds verder uitgebreid, meldde het bedrijf woensdag. Trouw | |
#ANONIEM | vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:32 |
Tjonge tjonge wat een gezeur van rover ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:40 |
quote:Ik vraag me trouwens nog steeds af of je ook een dagkaart op dat ding kunt laden (ooit, in de toekomst) en of je dan ook bij elke overstap moet uit- en weer inchecken. SPOILER | |
ReisT | vrijdag 6 augustus 2010 @ 14:56 |
quote:Wel stom dat die woordvoerder niet eens een goed voorbeeld van het 'probleem' weet te noemen. En als je wel kan uitchecken kost je dat nog in dit voorbeeld nog altijd 19,65... dus dat maakt erg weinig uit! | |
greavy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 15:02 |
quote:Rover heeft Enschede nu aangepast naar Doetinchem ![]() " Als ik in de trein stap in Amsterdam en naar Doetinchem ga en daar niet kan uitchecken dan kost me dat twintig euro borg. Bovendien rij je met je OV-chipkaart zwart als je daar overstapt." | |
RealZeus | vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:00 |
quote:Zwolle - Roosendaal? | |
ReisT | vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:11 |
Langste reis zonder tussenbliepen = langste enkele reis zonder "via" met één vervoerder = Groningen-Vlissingen. | |
RealZeus | vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:20 |
quote:Oh je hoeft niet te bliepen als je overstapt? | |
dennistd | vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:21 |
quote:Helaas, Emmen-Maastricht duurt nog 17 minuten langer (4.39) ![]() edit: Emmen-Arnemuiden is nog een stuk langer: 4.57 | |
ReisT | vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:27 |
Ik had het over de langste afstand!![]() quote:Als je bij één vervoerder blijft en geen rare route volgt niet nee. | |
RubenK | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:16 |
quote:Ik denk eerlijk gezegd dat dagkaarten ook gaan verdwijnen. (weekendretours verdwijnen bij de volgende tariefswijziging) | |
Peterselieman | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:20 |
quote:Zo maak je het reizen voor de mensen zeer aantrekkelijk ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:21 |
quote:Doe dan meteen Emmen-Vlissingen. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:28 |
quote:Dan wordt het hier dus net zo kut als in België. Men wordt bedankt ![]() | |
Duvel | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:33 |
Ze kunnen de tering krijgen, ik ga wel met de auto. | |
Zug-Chef | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:33 |
Zat erin natuurlijk. Zulks gekut wil je niet met die chipkaart. Gewoon steeds enkeltjes dmv in- en uitchecken. Ik schat zo in dat de (standaard uit de automaat te halen) dagkaart helemaal niet zo veel gebruikt wordt. | |
Ireyon | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:39 |
quote:Nee want dan kun je met de intercity ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:45 |
quote:Was er niet heel lang geleden al eens geëist dat het huidige tariefsysteem integraal mee mooest naar die hoerenkaart? | |
Zug-Chef | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:48 |
Goed mogelijk. Daarom worden eerst diverse kaartsoorten overboord getieft, voordat het schip met de chipkaart alsnog zinkt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:55 |
Wat een tomeloze droefenis. Wat maken ze er toch een potje van hier ![]() | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:05 |
Sowieso OV-Chipkaart ![]() Lekker met gewone papieren treinkaartjes blijven reizen. ![]() Laatst nog een paar treinreizigers aangemoedigd dat ook te blijven doen. Zij moeten nu ook niets van de OV-Chipkaart hebben. Het draagvlak onder de reizigers voor de OV-Chipkaart is gelukkig ook gedaald de afgelopen periode. Het gaat de goede kant op. Nu nog regelen dat Weekendretours, Viakaartjes, Rondreizen, Dagkaarten etc. ook blijven bestaan. | |
James1988 | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:06 |
Simpelste oplossing? De vraag aan NS stellen (zojuist gedaan via Twitter). Ik denk niet dat de dagkaart gaat verdwijnen, voor bijvoorbeeld het GVB en de RET zijn die tenslotte ook nog vrij te verkrijgen sinds de overgang op de OV-chipkaart. quote:Waarom? Voor gewone simpele reizen werkt het systeem prima. Ik reis 3x per week Breda - Utrecht en terug, en dat zijn gewoon simpele reizen met een overstap. Onder de streep kost het niets extra's, maar is het voor mij als reiziger wel een heel stuk makkelijker omdat ik niet langer langs de kaartautomaat hoef te gaan. Het saldo laadt automatisch op, en op internet krijg ik keurig een lijst met alle reizen te zien. Eén druk op de knop, de lijst is afgedrukt en gaat zo naar mijn werkgever. quote:Wat is het voordeel van een weekendretour als de prijs gelijk is aan die van een enkele reis? [ Bericht 35% gewijzigd door James1988 op 06-08-2010 18:13:46 ] | |
RubenK | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:12 |
quote:Ja, maar bedenk wel wat voor cashcow die chipkaart zal zijn wanneer mensen er een hele dag mee naar verschillende plaatsen moeten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:16 |
quote:Goh, handig ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:18 |
Ik vind dat best wel handig ja. Een stuk handiger dan iedere zoveel dagen ergens in de rij moeten gaan staan om 5 retourkaartjes uit de automaat te trekken, waarna ik alsnog dezelfde hoeveelheid geld kwijt ben. Het is overigens maar ¤ 10 per keer, dus de hoeveelheid valt mee. Alleen staat er wel een shitload aan transacties van TLS op mijn bankrekeningoverzicht, maargoed. Daar kijk ik toch niet zo vaak. ![]() | |
RealZeus | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:22 |
quote:Dat inderdaad. Heel af en toe ga ik nog wel eens voor de lol met een dagkaart op stap. En dan wil ik dat gedonder met die kutchipkaart niet hebben. Dus mocht dat door gaan dan zien ze mij ook niet meer in de trein. | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:29 |
Nu ze bij Arnhem lekker aan het graven en timmeren zijn vroeg ik me af welk traject de ICE´s nu rijden ? Oftewel kan ik als inwoner van een klein plaatjes vlakbij Venlo daar nu ICE´s gaan kijken ? | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:31 |
quote:De ICE rijdt nu via Utrecht Centraal - Eindhoven - Venlo (geen stop) - Mönchengladbach Hbf - Köln Hbf en verder. | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:32 |
quote:tof, weet je ook tot wanneer ze dat traject rijden, kan ik mooi foto´s gaan maken ![]() | |
RubenK | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:32 |
quote:Ook met stop op Den Bosch ![]() | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:33 |
quote:Tot en met 22 augustus. En in oktober nog een week. | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:33 |
quote:Niet alle ICE´s stoppen in Den Bosch. | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:36 |
quote:super, wat een snelle antwoorden en info | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:40 |
quote:Graag gedaan. En veel plezier. ![]() | |
dennistd | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:40 |
quote:Dat duurt veel minder lang omdat je in de IC kan blijven, ipv een overstap van meer dan een half uur op de stoptrein in Roosendaal ![]() | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:41 |
quote:zal wel lukken, maar eens ff de accu´s van de camera opladen en vooral een dienstregeling op gaan zoeken ![]() | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:45 |
quote:Vergeet niet de foto´s t.z.t. ook hier te posten. ![]() | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:47 |
komt helemaal goed | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:48 |
quote:11 aug kun je om 8:15 de 235 platen. MET mij erin ![]() | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:49 |
ik heb trouwens vierdubbele mazzel, ik hou van fietsen (en dan kun je in DLD op mooie plekjes komen), mijn vriendin houdt ook van fietsen, we hebben vakantie en mijn vriendin vindt treintjes kijken ook een tof tijdverdrijf | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:49 |
quote:ik heb vakantie, da´s wel erg vroeg | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:50 |
quote:Vet, dan stop je niet in Mönchengladbach Hbf. Ik ben trouwens 20 augustus in de 234 te vinden. Aankomst in Eindhoven om 21.15u. | |
KapiteinT | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:51 |
Nu al boos worden op de OV Chipkaart, omdat de dagkaart gaat verdwijnen vind ik wel heel erg voorbarig... Ik ben het wel met jullie eens dat de OV Chipkaart niet veel goeds brengt voor het reizen met de trein. Het kan zoals James1988 al zegt wel handig zijn, maar de nadelen van het afschaffen van de losse treinkaartjes wegen wat mij betreft niet echt op tegen de voordelen van de OV Chipkaart. Wat mij betreft blijven beide systemen naast elkaar bestaan, maar dat zal wel weer te duur zijn... | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:53 |
quote:Oh dat is in Den Bosch trouwens. Dus ik rij zo'n beetje half tien door Venlo | |
Zug-Chef | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:54 |
Ik ben benieuwd of die werkzaamheden bij Arnhem klaar zijn op dinsdagavond 24 augustus. Aangezien ik dan met de EuroNight ri Berlijn vertrek. En niet verder, dus ben benieuwd hoe leuk het gaat worden om om 4:30 uit de trein gegooid te worden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:56 |
quote:Waarom wordt er meer dan 2 miljard euro uitgegeven aan een systeem wat niets doet wat het belooft? Het gaat het zwartrijden niet tegen, het reizen wordt niet eenvoudiger, de tarieven niet doorzichtiger. Het enige rechtvaardige doel van een vervoerbewijs is het voor de vervoerder mogelijk maken om te controleren of iemand betaald heeft voor de afgenomen dienst. Maar nee, er wordt de reet geveegd met de persoonlijke levenssfeer van half Nederland, en we gaan gewoon lekker van iedereen 7 jaar lang opslaan wie waar op welk moment was. Omdat het moet. Opdonderstralen met dat grafding ![]() | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:56 |
reken ik goed als ik bij de vertrektijd in Eindhoven ongeveer 40 minuten optel om in de buurt van Venlo uit te komen ? (volgens mij wel toch ![]() | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:57 |
quote:dat klinkt al meer als een vakantietijd ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:57 |
quote:Gokken dAt je een paar uurtjes oploopt vanwege een omleiding idd ![]() | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:01 |
quote:Volgens diverse spots op Somda klopt dat wel, ja. ![]() | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:02 |
quote:mooi, dank je wel, dan kan ik de tijden gebruiken die ik net in een pdf-je heb gevonden op de site van de NS | |
Socios | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:03 |
quote:Link naar PDF-file? ![]() | |
Klonk | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:05 |
http://www.nshispeed.nl/n(...)erdamkeulenfrankfurt http://www.nshispeed.nl/w(...)f1-8893-084532bab3cf de laatste link opent rechtstreeks naar de PDF | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:07 |
de 235 stopt ook in 's-Hertogenbosch ![]() | |
Ascendancy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:35 |
Waarom heeft station Almere een perronlengte van slechts 285 meter? Zo'n groot dorp moet toch gewoon door IC's bedient kunnen worden? | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:37 |
quote:Kunt u _IETS_ specifieker zijn? ![]() | |
Ireyon | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:48 |
quote:Dat wordt het toch ook? Verder is Almere een ongelofelijk kutdorp dus moet bediend kunnen worden vind ik ook nogal overdreven ![]() | |
Fixers | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:52 |
Voor de liefhebbers in de buurt. Op het parkeerspoortje ten oosten van breda (heeft dat een naam eigenlijk) staat een V250 lekker ondergekliederd te zijn. Zijn er weer testritten voor de Bredashuttle? | |
Peterselieman | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:52 |
quote:3 verschillende IC's toch? IC van/naar Utrecht, IC van/naar Schiphol/Hoofddorp en een IC van/naar Amsterdam? | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:52 |
quote:Vind ik ook. Doet me een beetje denken aan dat geouwehoer dat gaten als Velsen ineens Hoogwaardig OV "moesten" hebben van een paar jaar geleden. | |
Ascendancy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:53 |
quote:Centrum. Je zou toch verwachten dat de forenzenvervoersvraag daar in de spits zo groot is dat 12 bakken nodig zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:54 |
quote:Een doodlopend lijntje de kleipolder in ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:57 |
quote:Almere wordt in het algemeen aangedaan door DDAR (max 2x met loc, is 247 meter), DDM (niet gekoppeld, is 150 meter) en Plan V (max. 5 stellen, is 260 meter). Nergens voor nodig dus op dit moment. Wanneer de Hanzelijn klaar is moet het perron trouwens verlengd zijn tot 340 meter) | |
Ascendancy | vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:58 |
quote:Ontken ik dat? Ik heb het puur over forenzen, die eigenlijk in Amsterdam2 wonen, omdat 1 vol zit. Dat zijn er nogal wat in Almere. | |
Peterselieman | vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:01 |
quote:Je wilt er vanwege die gezellige buurtjeugd daar nog niet dood gevonden worden. |