Was er niet heel lang geleden al eens geëist dat het huidige tariefsysteem integraal mee mooest naar die hoerenkaart?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Zat erin natuurlijk. Zulks gekut wil je niet met die chipkaart. Gewoon steeds enkeltjes dmv in- en uitchecken. Ik schat zo in dat de (standaard uit de automaat te halen) dagkaart helemaal niet zo veel gebruikt wordt.
Waarom? Voor gewone simpele reizen werkt het systeem prima. Ik reis 3x per week Breda - Utrecht en terug, en dat zijn gewoon simpele reizen met een overstap. Onder de streep kost het niets extra's, maar is het voor mij als reiziger wel een heel stuk makkelijker omdat ik niet langer langs de kaartautomaat hoef te gaan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:05 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart![]()
Lekker met gewone papieren treinkaartjes blijven reizen.![]()
Wat is het voordeel van een weekendretour als de prijs gelijk is aan die van een enkele reis?quote:Laatst nog een paar treinreizigers aangemoedigd dat ook te blijven doen. Zij moeten nu ook niets van de OV-Chipkaart hebben. Het draagvlak onder de reizigers voor de OV-Chipkaart is gelukkig ook gedaald de afgelopen periode. Het gaat de goede kant op.
Nu nog regelen dat Weekendretours, Viakaartjes, Rondreizen, Dagkaarten etc. ook blijven bestaan.
Ja, maar bedenk wel wat voor cashcow die chipkaart zal zijn wanneer mensen er een hele dag mee naar verschillende plaatsen moetenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:06 schreef James1988 het volgende:
Simpelste oplossing? De vraag aan NS stellen (zojuist gedaan via Twitter).
Ik denk niet dat de dagkaart gaat verdwijnen, voor bijvoorbeeld het GVB en de RET zijn die tenslotte ook nog vrij te verkrijgen sinds de overgang op de OV-chipkaart.
Goh, handigquote:
Dat inderdaad. Heel af en toe ga ik nog wel eens voor de lol met een dagkaart op stap. En dan wil ik dat gedonder met die kutchipkaart niet hebben. Dus mocht dat door gaan dan zien ze mij ook niet meer in de trein.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:33 schreef Duvel het volgende:
Ze kunnen de tering krijgen, ik ga wel met de auto.
De ICE rijdt nu via Utrecht Centraal - Eindhoven - Venlo (geen stop) - Mönchengladbach Hbf - Köln Hbf en verder.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:29 schreef Klonk het volgende:
Nu ze bij Arnhem lekker aan het graven en timmeren zijn vroeg ik me af welk traject de ICE´s nu rijden ?
Oftewel kan ik als inwoner van een klein plaatjes vlakbij Venlo daar nu ICE´s gaan kijken ?
tof, weet je ook tot wanneer ze dat traject rijden, kan ik mooi foto´s gaan makenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:31 schreef Socios het volgende:
[..]
De ICE rijdt nu via Utrecht Centraal - Eindhoven - Venlo (geen stop) - Mönchengladbach Hbf - Köln Hbf en verder.
Ook met stop op Den Boschquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:31 schreef Socios het volgende:
[..]
De ICE rijdt nu via Utrecht Centraal - Eindhoven - Venlo (geen stop) - Mönchengladbach Hbf - Köln Hbf en verder.
Tot en met 22 augustus. En in oktober nog een week.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
tof, weet je ook tot wanneer ze dat traject rijden, kan ik mooi foto´s gaan maken
Niet alle ICE´s stoppen in Den Bosch.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:32 schreef RubenK het volgende:
Ook met stop op Den BoschAl meerdere malen ingestapt deze week
super, wat een snelle antwoorden en infoquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Tot en met 22 augustus. En in oktober nog een week.
Graag gedaan. En veel plezier.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
super, wat een snelle antwoorden en info
Dat duurt veel minder lang omdat je in de IC kan blijven, ipv een overstap van meer dan een half uur op de stoptrein in Roosendaalquote:
zal wel lukken, maar eens ff de accu´s van de camera opladen en vooral een dienstregeling op gaan zoekenquote:
Vergeet niet de foto´s t.z.t. ook hier te posten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:41 schreef Klonk het volgende:
zal wel lukken, maar eens ff de accu´s van de camera opladen en vooral een dienstregeling op gaan zoeken
11 aug kun je om 8:15 de 235 platen. MET mij erinquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
super, wat een snelle antwoorden en info
ik heb vakantie, da´s wel erg vroegquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
11 aug kun je om 8:15 de 235 platen. MET mij erin
Vet, dan stop je niet in Mönchengladbach Hbf.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
11 aug kun je om 8:15 de 235 platen. MET mij erin
Oh dat is in Den Bosch trouwens. Dus ik rij zo'n beetje half tien door Venloquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb vakantie, da´s wel erg vroeg
Waarom wordt er meer dan 2 miljard euro uitgegeven aan een systeem wat niets doet wat het belooft? Het gaat het zwartrijden niet tegen, het reizen wordt niet eenvoudiger, de tarieven niet doorzichtiger. Het enige rechtvaardige doel van een vervoerbewijs is het voor de vervoerder mogelijk maken om te controleren of iemand betaald heeft voor de afgenomen dienst.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:51 schreef KapiteinT het volgende:
Nu al boos worden op de OV Chipkaart, omdat de dagkaart gaat verdwijnen vind ik wel heel erg voorbarig... Ik ben het wel met jullie eens dat de OV Chipkaart niet veel goeds brengt voor het reizen met de trein. Het kan zoals James1988 al zegt wel handig zijn, maar de nadelen van het afschaffen van de losse treinkaartjes wegen wat mij betreft niet echt op tegen de voordelen van de OV Chipkaart. Wat mij betreft blijven beide systemen naast elkaar bestaan, maar dat zal wel weer te duur zijn...
dat klinkt al meer als een vakantietijdquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is in Den Bosch trouwens. Dus ik rij zo'n beetje half tien door Venlo
Gokken dAt je een paar uurtjes oploopt vanwege een omleiding iddquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ben benieuwd of die werkzaamheden bij Arnhem klaar zijn op dinsdagavond 24 augustus. Aangezien ik dan met de EuroNight ri Berlijn vertrek. En niet verder, dus ben benieuwd hoe leuk het gaat worden om om 4:30 uit de trein gegooid te worden
Volgens diverse spots op Somda klopt dat wel, ja.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:56 schreef Klonk het volgende:
reken ik goed als ik bij de vertrektijd in Eindhoven ongeveer 40 minuten optel om in de buurt van Venlo uit te komen ? (volgens mij wel toch)
mooi, dank je wel, dan kan ik de tijden gebruiken die ik net in een pdf-je heb gevonden op de site van de NSquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Volgens diverse spots op Somda klopt dat wel, ja.
Link naar PDF-file?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:02 schreef Klonk het volgende:
mooi, dank je wel, dan kan ik de tijden gebruiken die ik net in een pdf-je heb gevonden op de site van de NS
Dat wordt het toch ook? Verder is Almere een ongelofelijk kutdorp dus moet bediend kunnen worden vind ik ook nogal overdrevenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:35 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom heeft station Almere een perronlengte van slechts 285 meter? Zo'n groot dorp moet toch gewoon door IC's bedient kunnen worden?
3 verschillende IC's toch?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat wordt het toch ook? Verder is Almere een ongelofelijk kutdorp dus moet bediend kunnen worden vind ik ook nogal overdreven.
Vind ik ook. Doet me een beetje denken aan dat geouwehoer dat gaten als Velsen ineens Hoogwaardig OV "moesten" hebben van een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat wordt het toch ook? Verder is Almere een ongelofelijk kutdorp dus moet bediend kunnen worden vind ik ook nogal overdreven.
Centrum.quote:
Een doodlopend lijntje de kleipolder inquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Centrum.
Je zou toch verwachten dat de forenzenvervoersvraag daar in de spits zo groot is dat 12 bakken nodig zijn.
Almere wordt in het algemeen aangedaan door DDAR (max 2x met loc, is 247 meter), DDM (niet gekoppeld, is 150 meter) en Plan V (max. 5 stellen, is 260 meter). Nergens voor nodig dus op dit moment. Wanneer de Hanzelijn klaar is moet het perron trouwens verlengd zijn tot 340 meter)quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Centrum.
Je zou toch verwachten dat de forenzenvervoersvraag daar in de spits zo groot is dat 12 bakken nodig zijn.
Ontken ik dat?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een doodlopend lijntje de kleipolder in![]()
Je bent niet goed snik swa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |