Heb ik nog niet voorbij zien komen, bedankt!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:05 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik weet niet of dit al is gezegd, maar op Nostalgie Net loopt deze hele maand een docu van 1 uur over treinen in Nederland door de jaren heen. Fantastisch over de intercity plus in 1978 met mobilofoon, waarbij je een taxi kon bestellen op de plaats van aankomst!
Ergens online te zien?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:05 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik weet niet of dit al is gezegd, maar op Nostalgie Net loopt deze hele maand een docu van 1 uur over treinen in Nederland door de jaren heen. Fantastisch over de intercity plus in 1978 met mobilofoon, waarbij je een taxi kon bestellen op de plaats van aankomst!
Mooie foto's! Had je je hele reis van tevoren al gepland, of keek je ter plekke waar je heen ging?quote:
Daar ben ik nog een keer door de politie van een postperron gejaagd... Ik was achterom gelopen en daar hingen geen bordjes met "verboden toegang" (in het Italiaans, duh).quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:58 schreef Saekerhett het volgende:
Op dat station in Florence ben ik ook geweest, geweldig mooi kopstation is dat, Santa Maria Novella
Je hebt helemaal gelijk. Dat ding is met de renovatie meer dan een jaar geleden weggehaald, en nog steeds niet teruggekeerd. Ondertussen hangen wel over de draden en draadeinden uit het plafond om eens wat fatsoenlijke reisinformatie op te hangen, maar het schijnt nog steeds moeilijk te zijn om er iets aan op te hangen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:46 schreef Fixers het volgende:
Grmbl... het wordt tijd dat ze in de utrechtse noordertunnel wat cta-schermen gaan ophangen. Dat had me 20 minuten wachten wegens een niet-omgeroepen spoorwijziging gescheeld.
Ik geloof er geen bal van dat ie naar Es rijdt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:28 schreef dennistd het volgende:
Uit de AV van Hengelo:
10:58 Berlin Ostbahnhof 2b Osnabrueck, Hannover, Berlin Hbf Intercity , Rijdt verder naar Enschede
Die trein is ingelegd als (300)143.. Zal dus vervangend materieel zijn, verwacht ik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:28 schreef dennistd het volgende:
Uit de AV van Hengelo:
10:58 Berlin Ostbahnhof 2b Osnabrueck, Hannover, Berlin Hbf Intercity , Rijdt verder naar Enschede
Veevervoer. Bankjes waar nog geen smurf in past.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar ik vind een DDAR een echte trein![]()
Dat kreng (DD-AR) gewoon achter een Br101 hangen en gaan naar Berlijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:19 schreef greavy het volgende:
De Deutsche Bahn (DB) heeft een vervangende IC vanaf Osnabrück ingezet, waardoor reizigers richting Duitsland uit Nederland een +120 sowieso krijgen.. NS heeft ook geen vervangende trein naar Bad Bentheim ingezet hierdoor.
Liften naar Osnabrück dus?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:19 schreef greavy het volgende:
De Deutsche Bahn (DB) heeft een vervangende IC vanaf Osnabrück ingezet, waardoor reizigers richting Duitsland uit Nederland een +120 sowieso krijgen.. NS heeft ook geen vervangende trein naar Bad Bentheim ingezet hierdoor.
Ook een lekker vlotte optie idd jaquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon via Enschede en Münster Hbf.
Het was zo goed als volledig van tevoren gepland. 1x moeten improviseren omdat 'k een verkeerde nachttrein geboekt had, maar verder alle treinen ruim van tevoren gereserveerd. Vooral in de drukke hogesnelheidstreinen in Italië/naar Zürich was dat wel zo fijnquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:05 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mooie foto's! Had je je hele reis van tevoren al gepland, of keek je ter plekke waar je heen ging?
En die rekenen geen 20 euro toeslag zekerquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:51 schreef Ireyon het volgende:
Vooral in de drukke hogesnelheidstreinen in Italië/naar Zürich was dat wel zo fijn.
Hehe nou eigenlijk doen ze dat welquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:06 schreef greavy het volgende:
[..]
En die rekenen geen 20 euro toeslag zeker
Kan NS HiSpeed wat van leren![]()
Daar is dan tenminste het geld het waard.. De Fyra daarentegen nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hehe nou eigenlijk doen ze dat wel¤10,- per trein. Maar in tegenstelling tot bij NSHispeed zit je dan wel in een extra-luxe trein (heerlijk zachte, verstelbare stoelen; stopcontacten; zonneschermen) die je met 300km/h van Firenze naar Bologna en Milano brengt. Na een paar treinen is 't misschien een flink bedrag, maar het comfort en de tijdwinst zijn het echt waard.
Ik vraag me trouwens nog steeds af of je ook een dagkaart op dat ding kunt laden (ooit, in de toekomst) en of je dan ook bij elke overstap moet uit- en weer inchecken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Tjonge tjonge wat een gezeur van rover
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wel stom dat die woordvoerder niet eens een goed voorbeeld van het 'probleem' weet te noemen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:31 schreef greavy het volgende:Een woordvoerder van Rover benadrukt dat reizigers door de misleiding van de NS op kosten gejaagd kunnen worden. "Als ik in de trein stap in Amsterdam en naar Enschede ga en daar niet kan uitchecken dan kost me dat twintig euro borg.
Rover heeft Enschede nu aangepast naar Doetinchemquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 14:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel stom dat die woordvoerder niet eens een goed voorbeeld van het 'probleem' weet te noemen.
En als je wel kan uitchecken kost je dat nog in dit voorbeeld nog altijd 19,65... dus dat maakt erg weinig uit!
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Zwolle - Roosendaal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh je hoeft niet te bliepen als je overstapt?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:11 schreef ReisT het volgende:
Langste reis zonder tussenbliepen = langste enkele reis zonder "via" met één vervoerder = Groningen-Vlissingen.
Helaas, Emmen-Maastricht duurt nog 17 minuten langer (4.39)quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:11 schreef ReisT het volgende:
Langste reis zonder tussenbliepen = langste enkele reis zonder "via" met één vervoerder = Groningen-Vlissingen.
Als je bij één vervoerder blijft en geen rare route volgt niet nee.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oh je hoeft niet te bliepen als je overstapt?
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens nog steeds af of je ook een dagkaart op dat ding kunt laden (ooit, in de toekomst) en of je dan ook bij elke overstap moet uit- en weer inchecken.Ik denk eerlijk gezegd dat dagkaarten ook gaan verdwijnen. (weekendretours verdwijnen bij de volgende tariefswijziging)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo maak je het reizen voor de mensen zeer aantrekkelijkquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:16 schreef RubenK het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dagkaarten ook gaan verdwijnen. (weekendretours verdwijnen bij de volgende tariefswijziging)
Doe dan meteen Emmen-Vlissingen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Helaas, Emmen-Maastricht duurt nog 17 minuten langer (4.39)
edit: Emmen-Arnemuiden is nog een stuk langer: 4.57
Dan wordt het hier dus net zo kut als in België. Men wordt bedanktquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 17:16 schreef RubenK het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat dagkaarten ook gaan verdwijnen. (weekendretours verdwijnen bij de volgende tariefswijziging)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |