quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:40 schreef Socios het volgende:
Deze maand nog maar eens mijn overgangsbewijs 2e naar 1e klas gebruiken van de ´Winterweeractie´.
Zo is het ook te zien op de satellietfoto, weet alleen niet van wanneer die is.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Was het niet zo dat die ene geopende spoorbrug van het Dokkumer Lokaaltsje in Leeuwarden weg staat te roesten? Een paar jaar geleden stond deze altijd open. Geen idee of het ding nog aanwezig is.
Dat sowieso ja. In die hele bocht daar ook geen spoor meer te bekennen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
ook de overweg in de Marshallweg is een paar jaar geleden opgeruimd.
Lol.quote:Wat ik wel weet, is dat langs de spoorlijn naar Stiens een maand ofzo voor sluiting nog alle kilometreringsbordjes zijn vervangen door gloednieuwe exemplaren.
quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:28 schreef V2 het volgende:
Wat een toeval, vandaag was ik in Dokkum, en hadden we nog een heel gesprek over hoe dat lijntje vroeger liep
Deels inderdaad. Maar het vergt veel aanpassingen om er weer treinen over te kunnen laten rijden.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:31 schreef dan13lv het volgende:
het lijntje is toch niet helemaal opgebroken? hij is deels opgebroken maar niet helemaal toch??
Is dat ´er nog niet doorheen´, nee?quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:36 schreef dan13lv het volgende:
dat zeggen ze oook van drachten - groningenmaar daar komt ook niks van
quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:46 schreef Socios het volgende:
Gewoon aanleggen al die handel. Morgen spatel de grond in.
Zelfs met een spatel gaat het allemaal sneller dan nu het geval is.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
[ www.cookstore.be/nl/assortiment/p/detail/klein-keukengerief/houten-spatel-lift-it-30-cm-typhoon&t=1&usg=AFrqEzelZmscvMuo_wXBafLOPvK7KemSew]afbeelding ]
Of toch liever een spade?
Maar de lekkende dieselolie ook nietquote:Op maandag 2 augustus 2010 01:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom ligt er plastic onder de ballast van het nieuwe spoor bij Arnhem? Zo loopt het water toch niet weg?
Een quote van het NMLD-forum (topic over spoorvernieuwing bij de MBS):quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom ligt er plastic onder de ballast van het nieuwe spoor bij Arnhem? Zo loopt het water toch niet weg?
En het antwoord daarop:quote:Ing. H.F. Enter
Mooi werk hè een wissel bouwen.
Ik zie dat er een scheidingsdoek of folie onder de dwarsliggers gelegd is. Waarom is dat gedaan? Gaat een stopmachine er geen gaten in prikken bij het onderstoppen?
En nog een foto van daar:quote:Duck
Onder het wissel hebben we Tensar doek aangebracht. Dit is een scheidingsdoek met kunststof wapening (op de foto ook zichtbaar) en zorgt ervoor dat de druk op de ondergrond gelijkmatig verdeeld wordt. Door het doek wordt het ballastbed tevens gescheiden van de ondergrond waardoor het omhoog pompen van de kleiachtig grond voorkomen wordt en het ballastbed -van onderaf- niet vervuild raakt.
Als het ballastbed dik genoeg is, zal de stopmachine er geen gaten in prikken. In ons geval zal dat echter wel gebeuren, we bouwen -om kosten te besparen- namelijk met een minimaal ballastbed. Dat er op sommige plekken gaten in het doek geprikt worden is in onze situatie overigens niet echt spannend; de ondergrond is namelijk niet extreem slecht, we rijden met lichte aslasten en het aantal treinen dat er overheen gaat is betrekkelijk laag.
Dit doek wordt bij ProRail op plekken met een extreem slechte ondergrond ook toegepast. Zo heb ik bij VR op een project te Wijhe met dit spul een keer spoor gebouwd op de kleilaag dat nog steeds als een huis ligt.
Dit spul is dus ook bij jullie op de vrije baan in de zompige polder eventueel een goed alternatief.
Mwah, zoveel volk zit er niet in lijn 50 naar Lauwersoog hoor. Ameland is drukker...quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:58 schreef V2 het volgende:
Arriva schijnt er in 2008 nog even naar gekeken te hebben. Maar ik vind het niet echt een logisch tracé, iig niet voor Leeuwarden-Dokkum. En wat je eigenlijk wilt is doortrekken naar Lauwersoog, maar dat wordt helemaal lastig met die sluizen... Dat lijkt me iig wel de slimste manier om het passagierstechnisch rendabel te maken. Voor mensen die van/naar de eilanden willen wel een behoorlijke verbetering als zoiets er zou liggen.
In de zomer reden ze vroeger wel eens met van die harmonica-bussen op dat traject. Het kon soms best druk zijn! Maar ik kwam er alleen op vrijdagmiddag en maandagochtend, dus dat schept een vertekend beeld. Vanaf Dokkum trouwens ook wel veel schoolgaande jeugd, maar die gingen er niet op 't station uit in Leeuwarden, maar eerder. Al met al lijkt 't me niet echt een rendabel treinlijntje.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:31 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwah, zoveel volk zit er niet in lijn 50 naar Lauwersoog hoor. Ameland is drukker...
Mat'64 als intercity dat was nog is historisch besefquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is gebruikelijk tegenwoordig. Historisch besef: ZO doe je dat!.
"Jullie komen om naar oude treinen te kijken he? Nou, dit is hem dus NIET!"quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:34 schreef Ascendancy het volgende:
Het is inderdaad wel op z'n minst vreemd te noemen
Echt hè. Onbegrijpelijk dat er SLT ingezet wordt. De laatste keer dat ik met die museumpendel ging, werd Plan T ingezet; keurig.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Jullie komen om naar oude treinen te kijken he? Nou, dit is hem dus NIET!"
quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mat'54 als intercity dat was nog is historisch besef.
Terwijl ze geen museummat willen inzetten wegens "te storingsgevoelig"quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:21 schreef greavy het volgende:
Er rijdt zo nu en dan eens 1 of 2x Plan V tussen als de SLeT het begeven heeft![]()
Zo had ik de laatste keer geluk. Mocht er met Plan V heen, terwijl de trein die aan kwam SLT was, maar weggerangeerd moest worden wegens een defect.
Leuk initiatief van ProRail om wekelijks verslag te doen van de werkzaamheden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:13 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom iedere keer die hele lap tekst?quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Stoomrit naar de Sloelijn op 11 Juni 2011
Lang verhaal
Ja, waarom?quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Stoomrit naar de Sloelijn op 11 Juni 2011
Op zaterdag 11 Juni 2011 zal er een stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn / Zeeuwse Sloehaven worden gereden.
De Stoomstichting Nederland, gevestigd te Rotterdam, zal de rit verzorgen.
De stoomloc 01 1075 zal u tegemoet komen rijden, en de trein naar de Sloehaven rijden.
Deze reis begint op Rotterdam Centraal, waar u in kunt stappen.
Vanaf Rotterdam Centraal voert de reis richting Dordrecht, Roosendaal en verder richting de Zeeuwse Lijn.
Ter hoogte van Lewedorp zal de stoomtrein de aftakking richting de Zeeuwse Sloelijn nemen.
Vrijwel direct zal er een fotostop worden georganiseerd, waarbij U de trein kunt verlaten, om vervolgens foto's te maken, te roken of dergelijke.
Na vertrek vanaf dit punt zullen er onderweg nog een aantal fotostops worden georganiseerd.
Bij aankomst op de Sloehaven zal er ook weer een fotostop plaats vinden.
Indien de mogelijkheid bestaat, zal er op de Sloehaven een line-up plaats vinden met een andere loc of diverse locs.
Hierover krijgt u binnenkort meer informatie.
De terugweg zal ons wederom over hetzelfde traject voeren, met opnieuw kans voor fotostops.
U zult nu wel denken, waarom worden er geen fotostops georganiseerd tussen Rotterdam Centraal en de aftakking naar de Zeeuwse Sloelijn?
Dit mag helaas niet van ProRail, in verband met de veiligheid. Op de goederenlijnen is dit weer wel toegestaan.
Tijdens deze reis kunt u ook genieten van een kopje koffie, of andere lekkernijen die te verkrijgen zijn in het Mitropa Restauratierijtuig.
Kosten
De kosten voor deze stoomrit bedragen ¤75,00 per persoon. Hierbij zit geen consumptie inbegrepen, en de voor- en nareis vanaf Rotterdam Centraal.
Kinderwagens, rolstoelen etc.
Wij attenderen u erop dat u reist in historische rijtuigen. Deze zijn slechts zeer
beperkt toegankelijk voor kinderwagens, rolstoelen etc. Wilt u hier iets van meenemen, vermeld dit bij uw reservering.
Annuleren
Bij onvoldoende belangstelling behouden wij ons het recht voor de rit te annuleren.
In dat geval krijgt u de volledige reissom gerestitueerd.
Indien u zelf van deelname afziet, vindt geen restitutie plaats.
Aanmelden
U kunt zich aanmelden door een E-mail te sturen naar het e-mailadres Sloelijnstoomrit@gmail.com.
In deze E-mail dient u de volgende gegevens te vermelden:
Naam:
Straat:
Postcode en Woonplaats:
Telefoonnummer:
Aantal deelnemers:
Opmerkingen:
De betaling van deze stoomrit zal over een aantal weken via E-mail verder worden afgehandeld.
Vragen
Voor vragen kunt u een E-mail sturen naar Sloelijnstoomrit@gmail.com.
Met vriendelijke groeten,
De organisatie.
Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:36 schreef James1988 het volgende:
11 juni 2011? Dat is nog 10,5 maand weg, zot!
Werk je op provisiebasis?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:56 schreef greavy het volgende:
Ik post het niet iedere topic, maar zo af en toe eens
En ja, het is nog 10 maanden, ja dat klopt. Maar hoe eerder wat deelnemers hoe beter
OKee, ik ben ook geen fan, maar het is beter dat alles volgens de laatste inzichten bij elkaar staat. Wat wil je dan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waarom iedere keer die hele lap tekst?
Daar leest iedereen overheen. Nog makkelijker dan over die lap tekst. Kijk maar.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of post gewoon een linkje ipv de hele lap tekst. Wie geinteresseerd is, kan dan klikken.
Kan toch ook zo:quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Klik hier als je mee wil met een stoomtrein.
Nou? Hoeveel mensen bereik je daarmee? Nul.
en kan een wikipagina erbij maken met alle details en achteraf kan je daar dan ook evt een reisverslag/fotoverslag neerzetten.quote:Stoomrit naar bladiebla
De HIJSSNSRCNSTARTM organisieert op 31 december 2055 een rit met een antieke SLT uit 2009.
Klik voor meer info en schrijf je in.
De kosten bedragen ongeveer 750 euro per persoon.
Precies wat ik in gedachten had. Iedereen blij.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kan toch ook zo:
[..]
en kan een wikipagina erbij maken met alle details en achteraf kan je daar dan ook evt een reisverslag/fotoverslag neerzetten.
quote:Anne, de wereld is niet mooi,
maar jij kan haar een beetje mooier kleuren
Nou waarom? Greavy opent een eigen topic. En als dat gesloten wordt roepen we wel een mod. Anne is wel een erg mooie naam trouwensquote:
Zelf tramtopic openenquote:Op maandag 2 augustus 2010 22:52 schreef FredvZ het volgende:
Het is dat we geen tramtopic hebben... dus post ik het hier maar.
Iemand nog interesse in een heuse tram? http://bva-auctions.com/privatesale/488/index
Bunde. Ik denk het niet.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:51 schreef dennistd het volgende:
Ja zeg, gaan we het nog over treintjes hebben of hoe zit dat?
Om het goede voorbeeld maar te geven:
[ afbeelding ]
Loc 140 018 met buizen door Bunde op 3 maart
Er was toch ooit een tramtopic?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:52 schreef FredvZ het volgende:
Het is dat we geen tramtopic hebben... dus post ik het hier maar.
Iemand nog interesse in een heuse tram? http://bva-auctions.com/privatesale/488/index
edit, topic is er dus wel na wat speurwerk: [centraal] tram topic
Maak dat de kat wijs. Als je alleen dat stuk verdubbelt heb je er nog niets aan.quote:Op zondag 1 augustus 2010 22:44 schreef dan13lv het volgende:
nja over het algemeen is het gesteggel over spoorlijnen aanleggen/vernieuwen etc een tijdrovend klusje en duurt het jaren voordat het echt in bespreking komt:
groningen leeuwarden, het stuk van grijpskerk naar groningen moet nog verdubbeld worden, dan ligt er overal dubbelspoor:
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=36442
http://www.regiotram.nl/achtergronden/
Precies. Ik heb ook gewoon een topic over de Hogesnelheidstrein ICE geopend. Het is niet zo dat auto´s en vliegtuigen voor ieder wissewasje een topic mogen hebben en alles wat enigszins met treinen te maken heeft hier in dit topic gepropt moet worden. Anders zou PTA bestaat uit 3 topics.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Het beste zou nog zijn om een apart topic te openen.
Al wordt het dan waarschijnlijk meteen gesloten met verwijzing naar deze reeks. Dat zou een grote fout zijn natuurlijk, aangezien je over elk handschoenenvakje van elke Ford Fiesta wel een apart topic mag openen, en Trains in de titel van dit subforum bovendien VOOR Automobiles komen. Maar eigenlijk zou dat het beste zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lost my ipod :`(
Die bedoel ik ja, de de laatste puntjes die ik nog had heb ik gebruikt voor de dubbele punt, dus de umlaut ging helaas niet meerquote:Op maandag 2 augustus 2010 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bunde. Ik denk het niet.
Dat ligt OF tussen Maastricht en Beek-Elsloo, OF, ooit, tussen Nieuweschans en Weener. Mogelijk bedoel je Bünde, die Zigarrenstadt ?
Ach, vrij standaard toch?quote:
Want?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat een bende daar nu ook in Arnhem
Is ook nog niet eens heel onrealistisch. Vanochtend hadden ze ook voor de variatie maar een keertje Mat '64 in de Intercity naar Alkmaar gestoptquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:16 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
(klikbaar)
Als de ICE naar Breukelen gaat, dan ben ik benieuwd wat er in de plaats van de ICE rijdt... Mat '64?
In Utrecht werd wel netjes omgeroepen dat de trein korter was dan gebruikelijk, met het verzoek achterin in te stappen en excuses voor het ongemak. En het viel me inderdaad mee met de drukte in het achterste stelletje.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:42 schreef Duvel het volgende:
Dat is eigenlijk wel tof. Alleen paste het niet volgens een collega van me...
Ik ben gisteren even op de locatie geweest. Het spoor wat op de satellietfoto nog te zien was, is inmiddels opgebroken. Wel is nog een stukje van de spoorbrug aanwezig:quote:Op zondag 1 augustus 2010 21:10 schreef Socios het volgende:
Zo is het ook te zien op de satellietfoto, weet alleen niet van wanneer die is.Veel spoor ook nog te zien daarop.
Ik denk dat ik morgen meteen even ter plekke ga kijken, haha.
[ afbeelding ]
Vette foto, ja. Vroeger hong dat boven iedere spoorwegovergang.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze foto wilde ik nog altijd een keertje maken. Het ziet er naar uit dat dat niet zo lang meer zal kunnen. Wanneer dit deel van de overkapping gesloopt gaat worden weet ik niet, maar eronder staan al een hoop bouwmaterialen klaar.
[ afbeelding ]
Een Utrechter die het snapt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hong ja. Hetzelfde bordje welke vroeger boven spoorwegovergangen hong. Of niet dan?
Die is wel epic iddquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:39 schreef Socios het volgende:
Haha, ja, sorry, ben opgegroeid in de buurt van Amsterdam en Hilversum. ´Hong´ is nog een stukje Hulluvusums. Net als ´tonk´, ´ben wezen looien´ etc. Zo klink ik ongeveer, hebben jullie enig idee.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:39 schreef Socios het volgende:
Haha, ja, sorry, ben opgegroeid in de buurt van Amsterdam en Hilversum. ´Hong´ is nog een stukje Hulluvusums. Net als ´tonk´, ´ben wezen looien´ etc. Zo klink ik ongeveer, hebben jullie enig idee.
quote:...tenzij we in december nog aan het testen zijn. Alhoewel, ik vrees het ergste.. (bron)
Toch best opvallende berichten... ik dacht dat de V250's die in het land zijn (m.u.v. de 4806) wel zo goed als klaar zouden zijn, maar kennelijk is dat dus niet het geval. Gaat de V250 hetzelfde krijgen als de eerste 3 generaties VIRM (ofwel: witte aircobakken die in de cabine hangen)?quote:er zit nog geen airco in cabine V250 (bron)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |