abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84744041

Welkom in alweer deel 244 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy
SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_84744133
:W
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:20:02 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84745294
* James1988 checkt ook maar in

Morgen maar eens zo'n 2-1-dagkaart gebruiken van de Spoordeelweken O+
pi_84745321
morgen maar eens het gratis eersteklas overgangsbewijs gebruiken. w/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:36:48 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84745793
Helleuw. Ben ik ook weer. Kom ik thuis vanuit Friesland (nu weer in Zwijndrecht) komen er gelijk 2 buren naar mij toe om die Spoordeelweken boekjes te geven :D
Hebben er zelf ook 1 ontvangen, en verwacht er straks nog 1 van andere buren ^O^

Word er dus goed gebruik van gaan maken *O*
pi_84745901
Deze maand nog maar eens mijn overgangsbewijs 2e naar 1e klas gebruiken van de ´Winterweeractie´.
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:44:06 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84746019
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:40 schreef Socios het volgende:
Deze maand nog maar eens mijn overgangsbewijs 2e naar 1e klas gebruiken van de ´Winterweeractie´.
_O- Ik heb tevens mijn 4 kaartjes voor 1e klas naar Leeuwarden ook nuttig besteed *O*

Vb: Was ik vorige week vrijdag (23 juli) onderweg naar Leeuwarden, daar mijn zus opgehaald, en terug naar Zwijndrecht met haar. In Rotterdam heb ik een ander mijn kaartje gegeven (lekker wijf :@ , kaartje waar geen stempel op stond van de HC). Zo kon die ook nog een keer gratis naar Leeuwarden (moest ze ook heen)
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:34:20 #8
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84747840
Nou lekker die overgangskaartjes, wij hadden vandaag een normaal 1e klas kaartje van Utrecht CS van 10.14 naar Den Haag CS, werkelijk er was geen 1 stoeltje onbezet in de eerste klas, 2e klas was rustiger (nb er reed maar 1 stel ICM :()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 augustus 2010 @ 21:00:52 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84749039
Was het niet zo dat die ene geopende spoorbrug van het Dokkumer Lokaaltsje in Leeuwarden weg staat te roesten? Een paar jaar geleden stond deze altijd open. Geen idee of het ding nog aanwezig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84749506
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
Was het niet zo dat die ene geopende spoorbrug van het Dokkumer Lokaaltsje in Leeuwarden weg staat te roesten? Een paar jaar geleden stond deze altijd open. Geen idee of het ding nog aanwezig is.
Zo is het ook te zien op de satellietfoto, weet alleen niet van wanneer die is. :P Veel spoor ook nog te zien daarop.

Ik denk dat ik morgen meteen even ter plekke ga kijken, haha.

  zondag 1 augustus 2010 @ 21:26:16 #11
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84750285
Dat spoor is in elk geval weg, ook de overweg in de Marshallweg is een paar jaar geleden opgeruimd. Die spoorbrug zou ook verdwijnen, meen ik, maar hoe dat nu precies zit weet ik niet.

Wat ik wel weet, is dat langs de spoorlijn naar Stiens een maand ofzo voor sluiting nog alle kilometreringsbordjes zijn vervangen door gloednieuwe exemplaren. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84751880
haha ik dacht dat het vliegveld helemaal was vervaagd, ik kan hem hier gewoon zien ( spoorlijntje loopt erlangs)

mooie reportage:

http://members.multimania.nl/treinpage/lwsts/lwsts7.htm :9~

[ Bericht 55% gewijzigd door dan13lv op 01-08-2010 22:04:39 ]
pi_84752053
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
ook de overweg in de Marshallweg is een paar jaar geleden opgeruimd.
Dat sowieso ja. In die hele bocht daar ook geen spoor meer te bekennen.
quote:
Wat ik wel weet, is dat langs de spoorlijn naar Stiens een maand ofzo voor sluiting nog alle kilometreringsbordjes zijn vervangen door gloednieuwe exemplaren. :')
Lol. :') In 1995 ofzo nog dus? Of bedoel je nog recenter voor het afbreken van het spoor zelf?
pi_84752270
reportage hierboven is erg interessant, voor de DH1 op de foto :Y)
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:28:08 #15
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84753100
Wat een toeval, vandaag was ik in Dokkum, en hadden we nog een heel gesprek over hoe dat lijntje vroeger liep :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84753200
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:28 schreef V2 het volgende:
Wat een toeval, vandaag was ik in Dokkum, en hadden we nog een heel gesprek over hoe dat lijntje vroeger liep :D
:D

Het had nooit opgebroken moeten worden. Er waren en/ of zijn nog plannen om het weer te gaan gebruiken. :+
pi_84753278
het lijntje is toch niet helemaal opgebroken? hij is deels opgebroken maar niet helemaal toch?? -O-
pi_84753368
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:31 schreef dan13lv het volgende:
het lijntje is toch niet helemaal opgebroken? hij is deels opgebroken maar niet helemaal toch?? -O-
Deels inderdaad. Maar het vergt veel aanpassingen om er weer treinen over te kunnen laten rijden. :+
pi_84753521
http://www.nom.nl/artikel(...)nzen_uit_auto_lokken

dat zeggen ze oook van drachten - groningen -O- maar daar komt ook niks van
pi_84753557
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:36 schreef dan13lv het volgende:
dat zeggen ze oook van drachten - groningen -O- maar daar komt ook niks van
Is dat ´er nog niet doorheen´, nee?
pi_84753812
nja over het algemeen is het gesteggel over spoorlijnen aanleggen/vernieuwen etc een tijdrovend klusje en duurt het jaren voordat het echt in bespreking komt:


groningen leeuwarden, het stuk van grijpskerk naar groningen moet nog verdubbeld worden, dan ligt er overal dubbelspoor:

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=36442
http://www.regiotram.nl/achtergronden/

drachten groningen:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=16212492

etc

O~)

dus ik denk dat het ook nog heel wat jaartjes gaat duren voordat leeuwarden stiens weer gaat rijden
pi_84753931
Gewoon aanleggen al die handel. Morgen spatel de grond in.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:58:10 #23
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84754406
Arriva schijnt er in 2008 nog even naar gekeken te hebben. Maar ik vind het niet echt een logisch tracé, iig niet voor Leeuwarden-Dokkum. En wat je eigenlijk wilt is doortrekken naar Lauwersoog, maar dat wordt helemaal lastig met die sluizen... Dat lijkt me iig wel de slimste manier om het passagierstechnisch rendabel te maken. Voor mensen die van/naar de eilanden willen wel een behoorlijke verbetering als zoiets er zou liggen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:59:27 #24
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84754459
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:46 schreef Socios het volgende:
Gewoon aanleggen al die handel. Morgen spatel de grond in.


Of toch liever een spade?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84754792
quote:
Zelfs met een spatel gaat het allemaal sneller dan nu het geval is. :+

Maar inderdaad, bedoelde natuurlijk spade. :P
pi_84759987
Waarom ligt er plastic onder de ballast van het nieuwe spoor bij Arnhem? Zo loopt het water toch niet weg?
pi_84761938
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 01:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom ligt er plastic onder de ballast van het nieuwe spoor bij Arnhem? Zo loopt het water toch niet weg?
Maar de lekkende dieselolie ook niet *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 2 augustus 2010 @ 08:43:43 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84762560
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 01:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom ligt er plastic onder de ballast van het nieuwe spoor bij Arnhem? Zo loopt het water toch niet weg?
Een quote van het NMLD-forum (topic over spoorvernieuwing bij de MBS):
quote:
Ing. H.F. Enter
Mooi werk hè een wissel bouwen.
Ik zie dat er een scheidingsdoek of folie onder de dwarsliggers gelegd is. Waarom is dat gedaan? Gaat een stopmachine er geen gaten in prikken bij het onderstoppen?
En het antwoord daarop:
quote:
Duck
Onder het wissel hebben we Tensar doek aangebracht. Dit is een scheidingsdoek met kunststof wapening (op de foto ook zichtbaar) en zorgt ervoor dat de druk op de ondergrond gelijkmatig verdeeld wordt. Door het doek wordt het ballastbed tevens gescheiden van de ondergrond waardoor het omhoog pompen van de kleiachtig grond voorkomen wordt en het ballastbed -van onderaf- niet vervuild raakt.

Als het ballastbed dik genoeg is, zal de stopmachine er geen gaten in prikken. In ons geval zal dat echter wel gebeuren, we bouwen -om kosten te besparen- namelijk met een minimaal ballastbed. Dat er op sommige plekken gaten in het doek geprikt worden is in onze situatie overigens niet echt spannend; de ondergrond is namelijk niet extreem slecht, we rijden met lichte aslasten en het aantal treinen dat er overheen gaat is betrekkelijk laag.

Dit doek wordt bij ProRail op plekken met een extreem slechte ondergrond ook toegepast. Zo heb ik bij VR op een project te Wijhe met dit spul een keer spoor gebouwd op de kleilaag dat nog steeds als een huis ligt.

Dit spul is dus ook bij jullie op de vrije baan in de zompige polder eventueel een goed alternatief.
En nog een foto van daar:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84763231
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:58 schreef V2 het volgende:
Arriva schijnt er in 2008 nog even naar gekeken te hebben. Maar ik vind het niet echt een logisch tracé, iig niet voor Leeuwarden-Dokkum. En wat je eigenlijk wilt is doortrekken naar Lauwersoog, maar dat wordt helemaal lastig met die sluizen... Dat lijkt me iig wel de slimste manier om het passagierstechnisch rendabel te maken. Voor mensen die van/naar de eilanden willen wel een behoorlijke verbetering als zoiets er zou liggen.
Mwah, zoveel volk zit er niet in lijn 50 naar Lauwersoog hoor. Ameland is drukker...
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:38:11 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84763335
Stoomrit naar de Sloelijn op 11 Juni 2011

Op zaterdag 11 Juni 2011 zal er een stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn / Zeeuwse Sloehaven worden gereden.
De Stoomstichting Nederland, gevestigd te Rotterdam, zal de rit verzorgen.
De stoomloc 01 1075 zal u tegemoet komen rijden, en de trein naar de Sloehaven rijden.

Deze reis begint op Rotterdam Centraal, waar u in kunt stappen.
Vanaf Rotterdam Centraal voert de reis richting Dordrecht, Roosendaal en verder richting de Zeeuwse Lijn.

Ter hoogte van Lewedorp zal de stoomtrein de aftakking richting de Zeeuwse Sloelijn nemen.
Vrijwel direct zal er een fotostop worden georganiseerd, waarbij U de trein kunt verlaten, om vervolgens foto's te maken, te roken of dergelijke.
Na vertrek vanaf dit punt zullen er onderweg nog een aantal fotostops worden georganiseerd.
Bij aankomst op de Sloehaven zal er ook weer een fotostop plaats vinden.

Indien de mogelijkheid bestaat, zal er op de Sloehaven een line-up plaats vinden met een andere loc of diverse locs.
Hierover krijgt u binnenkort meer informatie.

De terugweg zal ons wederom over hetzelfde traject voeren, met opnieuw kans voor fotostops.

U zult nu wel denken, waarom worden er geen fotostops georganiseerd tussen Rotterdam Centraal en de aftakking naar de Zeeuwse Sloelijn?
Dit mag helaas niet van ProRail, in verband met de veiligheid. Op de goederenlijnen is dit weer wel toegestaan.

Tijdens deze reis kunt u ook genieten van een kopje koffie, of andere lekkernijen die te verkrijgen zijn in het Mitropa Restauratierijtuig.

Kosten
De kosten voor deze stoomrit bedragen ¤75,00 per persoon. Hierbij zit geen consumptie inbegrepen, en de voor- en nareis vanaf Rotterdam Centraal.

Kinderwagens, rolstoelen etc.

Wij attenderen u erop dat u reist in historische rijtuigen. Deze zijn slechts zeer
beperkt toegankelijk voor kinderwagens, rolstoelen etc. Wilt u hier iets van meenemen, vermeld dit bij uw reservering.

Annuleren
Bij onvoldoende belangstelling behouden wij ons het recht voor de rit te annuleren.
In dat geval krijgt u de volledige reissom gerestitueerd.
Indien u zelf van deelname afziet, vindt geen restitutie plaats.

Aanmelden
U kunt zich aanmelden door een E-mail te sturen naar het e-mailadres Sloelijnstoomrit@gmail.com.
In deze E-mail dient u de volgende gegevens te vermelden:
Naam:
Straat:
Postcode en Woonplaats:
Telefoonnummer:
Aantal deelnemers:
Opmerkingen:

De betaling van deze stoomrit zal over een aantal weken via E-mail verder worden afgehandeld.
Vragen
Voor vragen kunt u een E-mail sturen naar Sloelijnstoomrit@gmail.com.


Met vriendelijke groeten,

De organisatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 02-08-2010 09:45:40 ]
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:38:26 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84763338
Update: Op verzoek meerdere opstaplocaties

Na een aantal vragen per e-mail is er besloten om meerdere opstaplocaties te plannen, indien er genoeg potentie ligt. De 2 extra mogelijkheden die komen kunnen, zijn Dordrecht en Roosendaal. Indien er te weinig deelnemers voor één van deze locaties zijn, of qua DRGL niet mogelijk is, zal die komen te vervallen.

Wil je op een andere locatie opstappen dan Rotterdam Centraal?
Vermeld dit bij uw aanmelding als opmerking. Dit wordt dan genoteerd, en vervolgens besproken.
U hoort dan ter zijner tijd of deze opstaplocatie mogelijk is, of dat wij u een alternatief bieden.

Aanmelden kan via sloelijnstoomrit@gmail.com
Vragen kunt u ook stellen via sloelijnstoomrit@gmail.com

Met vriendelijke groeten,

Durk Houtsma
Organisator van de stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn / Sloehaven.
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:39:39 #32
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84763358
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:31 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Mwah, zoveel volk zit er niet in lijn 50 naar Lauwersoog hoor. Ameland is drukker...
In de zomer reden ze vroeger wel eens met van die harmonica-bussen op dat traject. Het kon soms best druk zijn! Maar ik kwam er alleen op vrijdagmiddag en maandagochtend, dus dat schept een vertekend beeld. Vanaf Dokkum trouwens ook wel veel schoolgaande jeugd, maar die gingen er niet op 't station uit in Leeuwarden, maar eerder. Al met al lijkt 't me niet echt een rendabel treinlijntje.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:47:27 #33
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_84768580
Vanmorgen (Maliebaan/Oorsprongpark) SLT als museumpendel.



I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_84768712
Dat is gebruikelijk tegenwoordig. Historisch besef: ZO doe je dat!.

:N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84770111
Het is inderdaad wel op z'n minst vreemd te noemen :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84771050
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is gebruikelijk tegenwoordig. Historisch besef: ZO doe je dat!.

:N
Mat'64 als intercity dat was nog is historisch besef :).
pi_84771906
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:34 schreef Ascendancy het volgende:
Het is inderdaad wel op z'n minst vreemd te noemen :')
"Jullie komen om naar oude treinen te kijken he? Nou, dit is hem dus NIET!" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84774047
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Jullie komen om naar oude treinen te kijken he? Nou, dit is hem dus NIET!" :')
Echt hè. Onbegrijpelijk dat er SLT ingezet wordt. De laatste keer dat ik met die museumpendel ging, werd Plan T ingezet; keurig.
pi_84774260
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Mat'54 als intercity dat was nog is historisch besef :).
:Y)
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:21:17 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84774408
Er rijdt zo nu en dan eens 1 of 2x Plan V tussen als de SLeT het begeven heeft *O*
Zo had ik de laatste keer geluk. Mocht er met Plan V heen, terwijl de trein die aan kwam SLT was, maar weggerangeerd moest worden wegens een defect.
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:42:46 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84775153
Wie weet komt er ooit een 1600+Bvk te rijden als de DDM0/1 na de modernisering van DDM2/3 niet meer ingezet wordt...
Of nog beter, één 1600 en twee Bvk's. en dan om-en-om een Bvk onder spanning achterlaten op Maliebaan.
So we just called him Fred
pi_84775832
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 15:21 schreef greavy het volgende:
Er rijdt zo nu en dan eens 1 of 2x Plan V tussen als de SLeT het begeven heeft *O*
Zo had ik de laatste keer geluk. Mocht er met Plan V heen, terwijl de trein die aan kwam SLT was, maar weggerangeerd moest worden wegens een defect.
Terwijl ze geen museummat willen inzetten wegens "te storingsgevoelig" 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 2 augustus 2010 @ 17:06:46 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84778437
Nouja, vanaf 6 september is het ma-vr mat'64, en alleen za-zo SLT
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84778805
quote:
Leuk initiatief van ProRail om wekelijks verslag te doen van de werkzaamheden.
pi_84785532
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Stoomrit naar de Sloelijn op 11 Juni 2011
Lang verhaal


Waarom iedere keer die hele lap tekst?
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:35:40 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84786255
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Stoomrit naar de Sloelijn op 11 Juni 2011

Op zaterdag 11 Juni 2011 zal er een stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn / Zeeuwse Sloehaven worden gereden.
De Stoomstichting Nederland, gevestigd te Rotterdam, zal de rit verzorgen.
De stoomloc 01 1075 zal u tegemoet komen rijden, en de trein naar de Sloehaven rijden.

Deze reis begint op Rotterdam Centraal, waar u in kunt stappen.
Vanaf Rotterdam Centraal voert de reis richting Dordrecht, Roosendaal en verder richting de Zeeuwse Lijn.

Ter hoogte van Lewedorp zal de stoomtrein de aftakking richting de Zeeuwse Sloelijn nemen.
Vrijwel direct zal er een fotostop worden georganiseerd, waarbij U de trein kunt verlaten, om vervolgens foto's te maken, te roken of dergelijke.
Na vertrek vanaf dit punt zullen er onderweg nog een aantal fotostops worden georganiseerd.
Bij aankomst op de Sloehaven zal er ook weer een fotostop plaats vinden.

Indien de mogelijkheid bestaat, zal er op de Sloehaven een line-up plaats vinden met een andere loc of diverse locs.
Hierover krijgt u binnenkort meer informatie.

De terugweg zal ons wederom over hetzelfde traject voeren, met opnieuw kans voor fotostops.

U zult nu wel denken, waarom worden er geen fotostops georganiseerd tussen Rotterdam Centraal en de aftakking naar de Zeeuwse Sloelijn?
Dit mag helaas niet van ProRail, in verband met de veiligheid. Op de goederenlijnen is dit weer wel toegestaan.

Tijdens deze reis kunt u ook genieten van een kopje koffie, of andere lekkernijen die te verkrijgen zijn in het Mitropa Restauratierijtuig.

Kosten
De kosten voor deze stoomrit bedragen ¤75,00 per persoon. Hierbij zit geen consumptie inbegrepen, en de voor- en nareis vanaf Rotterdam Centraal.

Kinderwagens, rolstoelen etc.

Wij attenderen u erop dat u reist in historische rijtuigen. Deze zijn slechts zeer
beperkt toegankelijk voor kinderwagens, rolstoelen etc. Wilt u hier iets van meenemen, vermeld dit bij uw reservering.

Annuleren
Bij onvoldoende belangstelling behouden wij ons het recht voor de rit te annuleren.
In dat geval krijgt u de volledige reissom gerestitueerd.
Indien u zelf van deelname afziet, vindt geen restitutie plaats.

Aanmelden
U kunt zich aanmelden door een E-mail te sturen naar het e-mailadres Sloelijnstoomrit@gmail.com.
In deze E-mail dient u de volgende gegevens te vermelden:
Naam:
Straat:
Postcode en Woonplaats:
Telefoonnummer:
Aantal deelnemers:
Opmerkingen:

De betaling van deze stoomrit zal over een aantal weken via E-mail verder worden afgehandeld.
Vragen
Voor vragen kunt u een E-mail sturen naar Sloelijnstoomrit@gmail.com.


Met vriendelijke groeten,

De organisatie.
Ja, waarom?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:36:10 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84786272
11 juni 2011? Dat is nog 10,5 maand weg, zot!
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:36:42 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84786293
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:36 schreef James1988 het volgende:
11 juni 2011? Dat is nog 10,5 maand weg, zot!
Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:56:11 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84787165
Ik post het niet iedere topic, maar zo af en toe eens :P
En ja, het is nog 10 maanden, ja dat klopt. Maar hoe eerder wat deelnemers hoe beter ;)
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:13:33 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84788016
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:56 schreef greavy het volgende:
Ik post het niet iedere topic, maar zo af en toe eens :P
En ja, het is nog 10 maanden, ja dat klopt. Maar hoe eerder wat deelnemers hoe beter ;)
Werk je op provisiebasis?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:19:47 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84788367
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Werk je op provisiebasis?
Nee :? Ik heb deze rit zelf georganiseerd.. ^O^
pi_84789246
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waarom iedere keer die hele lap tekst?
OKee, ik ben ook geen fan, maar het is beter dat alles volgens de laatste inzichten bij elkaar staat. Wat wil je dan?

Halve lap tekst vanuit topic 110
amendement in topic 116
amendement in topic 128
amendement in topic 163
amendement in topic 178
voorlopig definitieve versie in topic 203
amendement in topic 206
amendement in topic 212
nog een amendement in topic 212
helemaal definitieve versie in topic 218
toch weer een amendement in topic 221
nog een wijziging in topic 224
misschien extra opstapplaatsen in topic 226
oh wacht toch maar geen extra opstapplaatsen in topic 232

En knutsel zelf maar het complete verhaal bij elkaar. Dat gaat dus niet. Daarom dit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:55:06 #54
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84790264
Of post gewoon een linkje ipv de hele lap tekst. Wie geinteresseerd is, kan dan klikken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84790549
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of post gewoon een linkje ipv de hele lap tekst. Wie geinteresseerd is, kan dan klikken.
Daar leest iedereen overheen. Nog makkelijker dan over die lap tekst. Kijk maar.

Klik hier als je mee wil met een stoomtrein.
Nou? Hoeveel mensen bereik je daarmee? Nul.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84791620
Het beste zou nog zijn om een apart topic te openen.

Al wordt het dan waarschijnlijk meteen gesloten met verwijzing naar deze reeks. Dat zou een grote fout zijn natuurlijk, aangezien je over elk handschoenenvakje van elke Ford Fiesta wel een apart topic mag openen, en Trains in de titel van dit subforum bovendien VOOR Automobiles komen. Maar eigenlijk zou dat het beste zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:33:02 #57
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84792249
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Klik hier als je mee wil met een stoomtrein.
Nou? Hoeveel mensen bereik je daarmee? Nul.
Kan toch ook zo:
quote:
Stoomrit naar bladiebla
De HIJSSNSRCNSTARTM organisieert op 31 december 2055 een rit met een antieke SLT uit 2009.
Klik voor meer info en schrijf je in.
De kosten bedragen ongeveer 750 euro per persoon.
en kan een wikipagina erbij maken met alle details en achteraf kan je daar dan ook evt een reisverslag/fotoverslag neerzetten.
So we just called him Fred
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:37:45 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84792447
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:33 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Kan toch ook zo:
[..]

en kan een wikipagina erbij maken met alle details en achteraf kan je daar dan ook evt een reisverslag/fotoverslag neerzetten.
Precies wat ik in gedachten had. Iedereen blij.
(De één wat meer dan de ander, maar daar gaat het nu niet om.)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_84792524
naja precies, maar dat zou het beste kunnen in een apart topic dus. En dan hier een linkje daarnaartoe. Waarom niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:43:52 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84792773
We roepen een mod.
quote:
Anne, de wereld is niet mooi,
maar jij kan haar een beetje mooier kleuren
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84792990
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:43 schreef Duvel het volgende:
We roepen een mod.
[..]


Nou waarom? Greavy opent een eigen topic. En als dat gesloten wordt roepen we wel een mod. Anne is wel een erg mooie naam trouwens O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 2 augustus 2010 @ 22:51:03 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84793196
Ja zeg, gaan we het nog over treintjes hebben of hoe zit dat?
Om het goede voorbeeld maar te geven:

Loc 140 018 met buizen door Bunde op 3 maart
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:52:48 #63
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84793310
Het is dat we geen tramtopic hebben... dus post ik het hier maar.
Iemand nog interesse in een heuse tram? http://bva-auctions.com/privatesale/488/index

edit, topic is er dus wel na wat speurwerk: [centraal] tram topic

[ Bericht 23% gewijzigd door Fred op 02-08-2010 23:02:17 ]
So we just called him Fred
pi_84793492
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:52 schreef FredvZ het volgende:
Het is dat we geen tramtopic hebben... dus post ik het hier maar.
Iemand nog interesse in een heuse tram? http://bva-auctions.com/privatesale/488/index
Zelf tramtopic openen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84793718
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:51 schreef dennistd het volgende:
Ja zeg, gaan we het nog over treintjes hebben of hoe zit dat?
Om het goede voorbeeld maar te geven:
[ afbeelding ]
Loc 140 018 met buizen door Bunde op 3 maart
Bunde. Ik denk het niet.

Dat ligt OF tussen Maastricht en Beek-Elsloo, OF, ooit, tussen Nieuweschans en Weener. Mogelijk bedoel je Bünde, die Zigarrenstadt ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84793957
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:52 schreef FredvZ het volgende:
Het is dat we geen tramtopic hebben... dus post ik het hier maar.
Iemand nog interesse in een heuse tram? http://bva-auctions.com/privatesale/488/index

edit, topic is er dus wel na wat speurwerk: [centraal] tram topic
Er was toch ooit een tramtopic? :?
pi_84794811
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Er was toch ooit een tramtopic? :?
Toen er nog paardentrams reden ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:22:15 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84797350
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:44 schreef dan13lv het volgende:
nja over het algemeen is het gesteggel over spoorlijnen aanleggen/vernieuwen etc een tijdrovend klusje en duurt het jaren voordat het echt in bespreking komt:


groningen leeuwarden, het stuk van grijpskerk naar groningen moet nog verdubbeld worden, dan ligt er overal dubbelspoor:

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=36442
http://www.regiotram.nl/achtergronden/

Maak dat de kat wijs. Als je alleen dat stuk verdubbelt heb je er nog niets aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84801843
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Het beste zou nog zijn om een apart topic te openen.

Al wordt het dan waarschijnlijk meteen gesloten met verwijzing naar deze reeks. Dat zou een grote fout zijn natuurlijk, aangezien je over elk handschoenenvakje van elke Ford Fiesta wel een apart topic mag openen, en Trains in de titel van dit subforum bovendien VOOR Automobiles komen. Maar eigenlijk zou dat het beste zijn.
Precies. Ik heb ook gewoon een topic over de Hogesnelheidstrein ICE geopend. Het is niet zo dat auto´s en vliegtuigen voor ieder wissewasje een topic mogen hebben en alles wat enigszins met treinen te maken heeft hier in dit topic gepropt moet worden. Anders zou PTA bestaat uit 3 topics. :+ Eén voor auto´s, een voor treinen en één voor vliegtuigen. :')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 08:47:17 #70
310366 AwesomeFace
Who Was Phone?
pi_84802529
straks lekker zwart rijden :W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lost my ipod :`(
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:31:19 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84803224


Een CityNightLine komt door 's-Hertogenbosch heen, eindbestemming Amsterdam Centraal. Aan de haak heeft deze loc 1615 onder andere rijtuigen uit München en andere plaatsen in Duitsland en Zwitserland. (klikbaar)
  Redactie Sport dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:31:56 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84803233
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bunde. Ik denk het niet.

Dat ligt OF tussen Maastricht en Beek-Elsloo, OF, ooit, tussen Nieuweschans en Weener. Mogelijk bedoel je Bünde, die Zigarrenstadt ?
Die bedoel ik ja, de de laatste puntjes die ik nog had heb ik gebruikt voor de dubbele punt, dus de umlaut ging helaas niet meer :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:59:54 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84803804
NS Klantenservice heeft ook een nieuwe directeur. Of zou ie toch alleen zijn naam veranderd hebben, want de handtekening lijkt wel erg op die van de oude: http://www.facebook.com/p(...)a8e763&id=1413273792
(van OVL)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84803850
_O- Wat een gefaaal :D :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84804550
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
_O- Wat een gefaaal :D :')
Ach, vrij standaard toch?

Veel bedrijven gebruiken op de Klantenservice sowieso een fictieve naam waarmee ondertekend wordt. Omdat alle medewerkers de correspondentie oppakken en ´een zaak´ zelden door één persoon afgehandeld wordt.

Blijft natuurlijk wel slordig om, als je dan de naam (onnodig) gaat wijzigen, de handtekening niet te veranderen. :+
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:16:57 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84805833

(klikbaar)

Als de ICE naar Breukelen gaat, dan ben ik benieuwd wat er in de plaats van de ICE rijdt... Mat '64? :+
pi_84805868
Wat een bende daar nu ook in Arnhem _O-
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:50:24 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84808619
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat een bende daar nu ook in Arnhem _O-
Want?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84808650
Daar woont Remlof.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84809880
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:51 schreef Ascendancy het volgende:
Daar woont Remlof.
:')
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:35:11 #81
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84810100
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:16 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
(klikbaar)

Als de ICE naar Breukelen gaat, dan ben ik benieuwd wat er in de plaats van de ICE rijdt... Mat '64? :+
Is ook nog niet eens heel onrealistisch. Vanochtend hadden ze ook voor de variatie maar een keertje Mat '64 in de Intercity naar Alkmaar gestopt :P
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:42:10 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84812823
Dat is eigenlijk wel tof. Alleen paste het niet volgens een collega van me...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 14:44:19 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84812906
En die vier x Plan V rijden als het goed is nog steeds rond.. Zijn vanochtend in trein 822 ingezet vanaf Eindhoven, en dus nog aanwezig
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:51:49 #84
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84815573
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:42 schreef Duvel het volgende:
Dat is eigenlijk wel tof. Alleen paste het niet volgens een collega van me...
In Utrecht werd wel netjes omgeroepen dat de trein korter was dan gebruikelijk, met het verzoek achterin in te stappen en excuses voor het ongemak. En het viel me inderdaad mee met de drukte in het achterste stelletje. :)
pi_84817240
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:10 schreef Socios het volgende:
Zo is het ook te zien op de satellietfoto, weet alleen niet van wanneer die is. :P Veel spoor ook nog te zien daarop.

Ik denk dat ik morgen meteen even ter plekke ga kijken, haha.

[ afbeelding ]
Ik ben gisteren even op de locatie geweest. Het spoor wat op de satellietfoto nog te zien was, is inmiddels opgebroken. Wel is nog een stukje van de spoorbrug aanwezig:


Het stuk water waar vroeger de spoorburg overheen ging.


Het stukje spoorbrug dat nog aanwezig is.


Het stukje spoor dat na de brug nog over de weg loopt.


Het geheel opgebroken spoor in de groenstrook.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:31:51 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84817400
Bij die laatste foto lijkt het er op dat het spoor helemaal niet opgebroken is maar gewoon verscholen ligt onder het groen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:54:25 #87
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84820732
Volgens mij is het echt op gebroken. Of ze hebben er een paar kuub zand over heen gegooid, maar met de huidige milieuwetten zal dat vast niet het geval zijn.
So we just called him Fred
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:30:20 #88
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84826438
Socios: dit vraagt om nog een expeditie, met een schop :Y kuilen graven in dat parkje, en wel fotos maken he! ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84831177
Ben je zo achter met een geologenhamer. Ros dat ding in de grond. Poef is opgebroken, kling is spoor *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84831437
Deze foto wilde ik nog altijd een keertje maken. Het ziet er naar uit dat dat niet zo lang meer zal kunnen. Wanneer dit deel van de overkapping gesloopt gaat worden weet ik niet, maar eronder staan al een hoop bouwmaterialen klaar.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84831892
Ja, ik zal er nog een keer met m´n spatel ( :') ) naartoe gaan. :+
pi_84831922
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze foto wilde ik nog altijd een keertje maken. Het ziet er naar uit dat dat niet zo lang meer zal kunnen. Wanneer dit deel van de overkapping gesloopt gaat worden weet ik niet, maar eronder staan al een hoop bouwmaterialen klaar.

[ afbeelding ]
Vette foto, ja. Vroeger hong dat boven iedere spoorwegovergang.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:36:26 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84832409
hong :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:36:43 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84832423
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:25 schreef Socios het volgende:
hong
:')
pi_84832470
Hong ja. Hetzelfde bordje welke vroeger boven spoorwegovergangen hong. Of niet dan? :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84832546
Haha, ja, sorry, ben opgegroeid in de buurt van Amsterdam en Hilversum. ´Hong´ is nog een stukje Hulluvusums. Net als ´tonk´, ´ben wezen looien´ etc. Zo klink ik ongeveer, hebben jullie enig idee. :P

pi_84832563
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hong ja. Hetzelfde bordje welke vroeger boven spoorwegovergangen hong. Of niet dan? :{w
Een Utrechter die het snapt. :+
pi_84832883
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:39 schreef Socios het volgende:
Haha, ja, sorry, ben opgegroeid in de buurt van Amsterdam en Hilversum. ´Hong´ is nog een stukje Hulluvusums. Net als ´tonk´, ´ben wezen looien´ etc. Zo klink ik ongeveer, hebben jullie enig idee. :P

Die is wel epic idd :D _O_ was je starnakel of wat? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84833159
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:39 schreef Socios het volgende:
Haha, ja, sorry, ben opgegroeid in de buurt van Amsterdam en Hilversum. ´Hong´ is nog een stukje Hulluvusums. Net als ´tonk´, ´ben wezen looien´ etc. Zo klink ik ongeveer, hebben jullie enig idee. :P

:')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 23:10:47 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84834359
V250-nieuws! Hoewel het angstvallig stil blijft rondom de vogelbekdieren van onze Italiaanse pizzabakkers bij AnsaldoBreda, lekt er soms wel iets uit. Zo vond ik deze snippets wel interessant, afkomstig van een machinist die proefritten doet met de V250's:

quote:
...tenzij we in december nog aan het testen zijn. Alhoewel, ik vrees het ergste.. (bron)
quote:
er zit nog geen airco in cabine V250 (bron)
Toch best opvallende berichten... ik dacht dat de V250's die in het land zijn (m.u.v. de 4806) wel zo goed als klaar zouden zijn, maar kennelijk is dat dus niet het geval. Gaat de V250 hetzelfde krijgen als de eerste 3 generaties VIRM (ofwel: witte aircobakken die in de cabine hangen)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')