In de zomer reden ze vroeger wel eens met van die harmonica-bussen op dat traject. Het kon soms best druk zijn! Maar ik kwam er alleen op vrijdagmiddag en maandagochtend, dus dat schept een vertekend beeld. Vanaf Dokkum trouwens ook wel veel schoolgaande jeugd, maar die gingen er niet op 't station uit in Leeuwarden, maar eerder. Al met al lijkt 't me niet echt een rendabel treinlijntje.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:31 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mwah, zoveel volk zit er niet in lijn 50 naar Lauwersoog hoor. Ameland is drukker...
Mat'64 als intercity dat was nog is historisch besefquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is gebruikelijk tegenwoordig. Historisch besef: ZO doe je dat!.
"Jullie komen om naar oude treinen te kijken he? Nou, dit is hem dus NIET!"quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:34 schreef Ascendancy het volgende:
Het is inderdaad wel op z'n minst vreemd te noemen
Echt hč. Onbegrijpelijk dat er SLT ingezet wordt. De laatste keer dat ik met die museumpendel ging, werd Plan T ingezet; keurig.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Jullie komen om naar oude treinen te kijken he? Nou, dit is hem dus NIET!"
quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mat'54 als intercity dat was nog is historisch besef.
Terwijl ze geen museummat willen inzetten wegens "te storingsgevoelig"quote:Op maandag 2 augustus 2010 15:21 schreef greavy het volgende:
Er rijdt zo nu en dan eens 1 of 2x Plan V tussen als de SLeT het begeven heeft![]()
Zo had ik de laatste keer geluk. Mocht er met Plan V heen, terwijl de trein die aan kwam SLT was, maar weggerangeerd moest worden wegens een defect.
Leuk initiatief van ProRail om wekelijks verslag te doen van de werkzaamheden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:13 schreef KapiteinT het volgende:
Waarom iedere keer die hele lap tekst?quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Stoomrit naar de Sloelijn op 11 Juni 2011
Lang verhaal
Ja, waarom?quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:38 schreef greavy het volgende:
Stoomrit naar de Sloelijn op 11 Juni 2011
Op zaterdag 11 Juni 2011 zal er een stoomrit naar de Zeeuwse Sloelijn / Zeeuwse Sloehaven worden gereden.
De Stoomstichting Nederland, gevestigd te Rotterdam, zal de rit verzorgen.
De stoomloc 01 1075 zal u tegemoet komen rijden, en de trein naar de Sloehaven rijden.
Deze reis begint op Rotterdam Centraal, waar u in kunt stappen.
Vanaf Rotterdam Centraal voert de reis richting Dordrecht, Roosendaal en verder richting de Zeeuwse Lijn.
Ter hoogte van Lewedorp zal de stoomtrein de aftakking richting de Zeeuwse Sloelijn nemen.
Vrijwel direct zal er een fotostop worden georganiseerd, waarbij U de trein kunt verlaten, om vervolgens foto's te maken, te roken of dergelijke.
Na vertrek vanaf dit punt zullen er onderweg nog een aantal fotostops worden georganiseerd.
Bij aankomst op de Sloehaven zal er ook weer een fotostop plaats vinden.
Indien de mogelijkheid bestaat, zal er op de Sloehaven een line-up plaats vinden met een andere loc of diverse locs.
Hierover krijgt u binnenkort meer informatie.
De terugweg zal ons wederom over hetzelfde traject voeren, met opnieuw kans voor fotostops.
U zult nu wel denken, waarom worden er geen fotostops georganiseerd tussen Rotterdam Centraal en de aftakking naar de Zeeuwse Sloelijn?
Dit mag helaas niet van ProRail, in verband met de veiligheid. Op de goederenlijnen is dit weer wel toegestaan.
Tijdens deze reis kunt u ook genieten van een kopje koffie, of andere lekkernijen die te verkrijgen zijn in het Mitropa Restauratierijtuig.
Kosten
De kosten voor deze stoomrit bedragen ¤75,00 per persoon. Hierbij zit geen consumptie inbegrepen, en de voor- en nareis vanaf Rotterdam Centraal.
Kinderwagens, rolstoelen etc.
Wij attenderen u erop dat u reist in historische rijtuigen. Deze zijn slechts zeer
beperkt toegankelijk voor kinderwagens, rolstoelen etc. Wilt u hier iets van meenemen, vermeld dit bij uw reservering.
Annuleren
Bij onvoldoende belangstelling behouden wij ons het recht voor de rit te annuleren.
In dat geval krijgt u de volledige reissom gerestitueerd.
Indien u zelf van deelname afziet, vindt geen restitutie plaats.
Aanmelden
U kunt zich aanmelden door een E-mail te sturen naar het e-mailadres Sloelijnstoomrit@gmail.com.
In deze E-mail dient u de volgende gegevens te vermelden:
Naam:
Straat:
Postcode en Woonplaats:
Telefoonnummer:
Aantal deelnemers:
Opmerkingen:
De betaling van deze stoomrit zal over een aantal weken via E-mail verder worden afgehandeld.
Vragen
Voor vragen kunt u een E-mail sturen naar Sloelijnstoomrit@gmail.com.
Met vriendelijke groeten,
De organisatie.
Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:36 schreef James1988 het volgende:
11 juni 2011? Dat is nog 10,5 maand weg, zot!
Werk je op provisiebasis?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:56 schreef greavy het volgende:
Ik post het niet iedere topic, maar zo af en toe eens
En ja, het is nog 10 maanden, ja dat klopt. Maar hoe eerder wat deelnemers hoe beter
OKee, ik ben ook geen fan, maar het is beter dat alles volgens de laatste inzichten bij elkaar staat. Wat wil je dan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waarom iedere keer die hele lap tekst?
Daar leest iedereen overheen. Nog makkelijker dan over die lap tekst. Kijk maar.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Of post gewoon een linkje ipv de hele lap tekst. Wie geinteresseerd is, kan dan klikken.
Kan toch ook zo:quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Klik hier als je mee wil met een stoomtrein.
Nou? Hoeveel mensen bereik je daarmee? Nul.
en kan een wikipagina erbij maken met alle details en achteraf kan je daar dan ook evt een reisverslag/fotoverslag neerzetten.quote:Stoomrit naar bladiebla
De HIJSSNSRCNSTARTM organisieert op 31 december 2055 een rit met een antieke SLT uit 2009.
Klik voor meer info en schrijf je in.
De kosten bedragen ongeveer 750 euro per persoon.
Precies wat ik in gedachten had. Iedereen blij.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Kan toch ook zo:
[..]
en kan een wikipagina erbij maken met alle details en achteraf kan je daar dan ook evt een reisverslag/fotoverslag neerzetten.
quote:Anne, de wereld is niet mooi,
maar jij kan haar een beetje mooier kleuren
Nou waarom? Greavy opent een eigen topic. En als dat gesloten wordt roepen we wel een mod. Anne is wel een erg mooie naam trouwensquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |