Klopt. Het is ongeadresseerd drukwerk. En als je een sticker hebt mogen we die niet bezorgen, tenzij je er zelf om vraagtquote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:02 schreef KapiteinT het volgende:
Heeft iedereen hier al die kaartjes van de Spoordeelweken gekregen? Ik nog niet, kan dat komen door de Nee Ja sticker?
D'r mag wel meer niet maar genoeg van die bezorgers die maling hebben aan die stickers. Ik vind regelmatig ongeadresseerde reclame troep in mijn bus. Naast die tweewekelijkse spam van de postcodeloterij. Als digitale spam verboden is, waarom papieren dan niet?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Het is ongeadresseerd drukwerk. En als je een sticker hebt mogen we die niet bezorgen, tenzij je er zelf om vraagt
Op nieuwe plaatsen waar die bordjes recentelijker zijn opgehangen gebruiken ze nog steeds die oude grammaticale versie van de genitief. Da's wel mooi. Al ben ik niet treurig dat die naamvallen nagenoeg in onbruik zijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze foto wilde ik nog altijd een keertje maken. Het ziet er naar uit dat dat niet zo lang meer zal kunnen. Wanneer dit deel van de overkapping gesloopt gaat worden weet ik niet, maar eronder staan al een hoop bouwmaterialen klaar.
[ afbeelding ]
Ja, iets groter en in een frame zodat te hoge objecten de bovenleiding niet konden raken. Die foto van jou is op spoor 11/12? Daar mist ook al een stuk van de luifel, ontdekte ik laatst toen het regende.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hong ja. Hetzelfde bordje welke vroeger boven spoorwegovergangen hong. Of niet dan?
De eerste klasse is deze weken even totaal oninteressant, omdat allerlei volk dat er nooit zit, ineens luidruchtig luxe wil reizen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 06:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb 't boekje van m'n schoonmoeder gekregen. goed uit, 'k moet vandaag naar Maastricht. Dat doen we dan lekker eerste klasse.
Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eerste klasse is deze weken even totaal oninteressant, omdat allerlei volk dat er nooit zit, ineens luidruchtig luxe wil reizen.
ICMm, ICRm of IRM-IV hoog genummerde 95xx?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:43 schreef Fixers het volgende:En het stopcontact geeft geen stroom. (Ik heb het zekeringautomaatje al geprobeerd.)
Dit komt me erg bekend voor ja.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben.
<knip hilarisch irrirante conversatie>
Ik vind de 1e klas wel prettig eigenlijk. Mits dus rust en zo. De breedte heb ik ook niet nodig, maar ik weet er wel raad mee, de stoelen zitten beter, en in ICM/Rm zitten naar mijn mening de beste lederen stoelen die NS kent. Ik gebruik ook geen elektriciteit, ik lees een boek.quote:En die eerste klas is zo bijzonder nog niet. De breedte van de stoelen heb ik niet nodig. Het zitcomfort is niet weergaloos veel beter. Leeslampjes vind ik onder tl-balken toch al overbodig. En het stopcontact geeft geen stroom. (Ik heb het zekeringautomaatje al geprobeerd.)
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben.
<gesprek>
En die eerste klas is zo bijzonder nog niet. De breedte van de stoelen heb ik niet nodig. Het zitcomfort is niet weergaloos veel beter. Leeslampjes vind ik onder tl-balken toch al overbodig. En het stopcontact geeft geen stroom. (Ik heb het zekeringautomaatje al geprobeerd.)
Zo gaat het idd wel ja. Of van die zomertoer-tokkies met 4 kinderen die de godganse rit door de trein op en neer rennenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben.
HC: "Dames en heren.......
55+ "Ow stil ze zijn aan het omroepen. Dat doen ze goed hoor, zelfs in het engels. Mijn kees die was laatst in de trein en die zei, ik zeg dat die conducteur het in twee talen omriep zei 'ie."
HC: "....ov-chipka...."
55+: Ja die chipkaart dat is wel lastig hoor. Ik zei laatst tegen toos, je weet wel van achter om de hoek: ik zeg, het is wel lastig hoor met dat inchecken en gedoe en als je vergeet dna moet je extra betalen."
HC; "...treinstel met nummer 9...."
55+ "Oh ja hij wordt in tweeën gedaan hier. Dan gaan ze verschillende kanten op. Zie he, dan kunnen er meer treinen rijden."
HC: ".... wenst u een prettige dag. *klik*"
55+ "Waar zijn we nu? Zitten we goed? Wat is er aan de hand? Ik heb er niets van verstaan. Dat is zo slecht he. Dat je er niets van verstaat. Je weer nooit wat er aan de hand is."
Dan moet je dat meldenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 06:35 schreef Fixers het volgende:
[..]
D'r mag wel meer niet maar genoeg van die bezorgers die maling hebben aan die stickers. Ik vind regelmatig ongeadresseerde reclame troep in mijn bus.
Daar heb ik een goede oplossing voorquote:Naast die tweewekelijkse spam van de postcodeloterij.
En dat is pas het begin van de bodemloze fyra-put. Volgende stap is dat alle treinkaartjes 10-15 % duurder worden om die stinkfyra maar boven water te kunnen houdenquote:De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een ''redelijk'' halfjaar achter de rug. Reizigers hadden last van het winterweer en de schoonmaakstaking, maar de klanten zijn inmiddels weer wat positiever over het bedrijf.
Het aantal reizigerskilometers daalde met 1,1 procent, volgens NS deels door de perikelen met het winterweer.
[..]
Hogesnelheidslijn Fyra kostte onder de streep alleen maar geld en leverde een verliespost op van 62 miljoen euro. Dit komt door lagere reizigersaantallen als gevolg van de crisis en de vertraging in de aflevering van treinen, aldus NS. Ook moest NS 38 miljoen euro afdragen aan de Staat voor het gebruik van de hogesnelheidslijn.
Is goed voor de beweging, jeweetsquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF is dat met die kering in Ede-Wageningen?? Als je VIER bakken bij je hebt hoef je niet door te rijden tot het bordje 12Je weet waar de trappen zijn. Onzinnigheid. Nou al de tweede keer in een week tijd.
Hoe gaat dat onding dan ever ooit winstgevend zijn denk jij? Uitgaande van toeslagen van 70 + % en alle ritten stampvol of zo? Ja ja, dream onquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:55 schreef James1988 het volgende:
62 miljoen euro verlies op Fyra, en ook nog eens 38 miljoen aan de staat. Dat is een flink bittere pil. En nu hebben ze nog een fikse korting op de exploitatiekosten, ik geloof iets van 75%. Dat loopt de komende jaren verder terug: 50% korting, 25% korting, 0% korting.
NS had al rekening gehouden met het feit dat de Fyra de eerste jaren verlieslatend zou zijn, maar of ze hier op hadden gerekend?
Dan wordt het een reële optie, gewoonquote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat de Fyra zonder toeslag en met 2x per uur rijden, maar de helft van dit verlies had gedraait
De NS mikt teveel op de zakelijke reiziger met een goede baan, terwijl het gros van het volk in de treinen, student is, mileubewust of om andere redenen geen auto wil. Dat zie je ook aan de bezettingsgraad van de 1e klas.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan wordt het een reële optie, gewoon
Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat de Fyra zonder toeslag en met 2x per uur rijden, maar de helft van dit verlies had gedraait
Precies, 2 euro is redelijk. Zou ook gewoon d.m.v. een treinkaartje aan het loket/ uit de automaat moeten kunnen en niet alleen via internet zoals nu al kan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
nee, dus daarom krijg ik ze nietquote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:02 schreef KapiteinT het volgende:
Heeft iedereen hier al die kaartjes van de Spoordeelweken gekregen? Ik nog niet, kan dat komen door de Nee/Ja sticker?
Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:43 schreef rubje het volgende:
[..]
nee, dus daarom krijg ik ze nietkun je ze wel aanvragen via de website oid?
Dat denk ik niet. Je hebt 2x zoveel handelingen nodig om dan dat kaartje te kopen. Hoeveel mensen kopen nu zo'n kaartje voor de ICE?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
Er zitten toch alleen maar kaartjes in waar ik niks aan hebquote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is.
Lol, aardig bezig de laatste dagen. Een lachwekkend treinkaartje dan maar.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"lachen" is een werkwoord beste vriend.
NS heeft in een wanhoopspoging een veel te hoog bod gedaan, omdat ze bang waren dat DB of SNCF het alleenrecht zou krijgen op de HSL, en dat die het zo goed zouden doen dat NS de hoofdrailnetconcessie na 2015 zou kwijtraken. Het hoge bod (meer dan 60 miljoen euro per jaar hoger dan de concurrenten) is o.a. hetgeen wat ze nu nekt, maar het is contractueel afgesproken dus er is geen ontkomen aan m.u.v. een faillissement.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
ik zit er aan het scenario te denken dat ze er geen rekening mee hebben willen houden
Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maarquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef James1988 het volgende:
Brainstorm: Eventueel zou men de route dan door kunnen trekken zodat een HSL-trein Amsterdam - Eindhoven mogelijk wordt, mits Breda - Eindhoven ook wordt opgewaardeerd.
ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Ascendancy het volgende:
Wilden ze de 1900 HSL maken dan? Dan verlies je Dordrecht.
Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maar
Jammer dat het tijdelijk is ik vind die Veolia GTW treintjes zo klein en krap.quote:Buffel nodig op de Maaslijn
De oude vertrouwde Buffel keert na de zomer tijdelijk terug op de Maaslijn, het spoor tussen Roermond en Nijmegen. Hiermee moet er tot eind dit jaar – de drukste reistijd van het jaar – 'voldoende capaciteit' zijn.
Dat leert navraag bij Veolia dat voor de treinenloop verantwoordelijk is op het spoor door het Land van Cuijk.
Een Veoliazegsvrouw: "Het is, al moeten contracten nog ondertekend worden, vrij zeker dat we bij de NS vanaf september een trein kunnen huren."
Reden voor de rentree van de Buffel is dat herstel van een kapot treinstel van Veolia in de fabriek in Zwitserland meer tijd in beslag neemt.![]()
En die Fyra naar Ehv gaat eerder rijden denk je?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:24 schreef James1988 het volgende:
Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest...
TNT, maar heb hem hier ook nog niet gehad (omgeving Enschede)quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:46 schreef Arnette het volgende:
bah nog steeds geen boekje van NS gezien in de brievenbus![]()
Komt deze via de post of via de huis-aan-huis-bezorgers?
Op dit moment is de 1900 de enige kwalitatieve verbinding richting Brabant die ook een normale dienstregeling rijdt.(de rest rijdt buiten de spits of sowieso maar 1x per uur.) Die kan je er niet zomaar uithalen. En perron 4 is in de vroege ochtendspits behoorlijk druk. Uiteraard, de IC's naar Rotterdam zitten voller, maar het is zeker niet zo dat er geen vraag naar is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht.
Als je op de vertrekstaat van Ddr kijkt zie je dat er zelfs midden op de dag best wel veel treinen naar Rotterdam en verder gaan, als je de 1900 hieruithaalt zijn er wel wat reizigers de dupe, maar profiteren er best wel een hoop randstadreizigers van een versnelling van een aantal minuten (minuut of 10, gok ik?)
[..]
Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest...
Wordt gezellig Btl - Ehv danquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
Dat zou wel een goede beslissing zijn. Zeker in de spits. Maar past dat? 7IC's Rijswijk-Delft. Met 4 stoptreinen en 2 sneltreinen erbij? Dan zal je echt eerst 4-sporig moeten hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
Ik heb het bonnenboekje nog niet ontvangen, volgens mij is het normaal een geldig vervoersbewijs.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:23 schreef Ascendancy het volgende:
Wat staat er bij de voorwaarden van het meereiskaartje? Hoe is vervoersbewijs daar uitgelegd?
Je kan met een OV-studentenkaart 3 personen met korting laten meereizen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:18 schreef Arnette het volgende:
Ik heb zelf een OV-studentenkaart, afhankelijk van de dag waarop ik reis heb ik een kaartje (met korting) nodig of niet. Nu wilde ik met mijn zusje een uitstapje maken naar Amsterdam, zij kan dan mee op een meereiskaartje (gratis). Nu leek het me zo dat er best nog een ander iemand mee kan met korting (ik verleen immers korting met mijn OV), maar kan er dan op dat betalende kaartje nog een meereizer mee?
Kortom 1 OV-kaart & 1 kortingskaartje & 2 meereiskaartjes, kan dit gewoon? Mij leek het wel, maar ik heb geen zin in gezeur van de NS!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |