abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84836437
Heeft iedereen hier al die kaartjes van de Spoordeelweken gekregen? Ik nog niet, kan dat komen door de Nee/Ja sticker?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 00:03:24 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84836473
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:02 schreef KapiteinT het volgende:
Heeft iedereen hier al die kaartjes van de Spoordeelweken gekregen? Ik nog niet, kan dat komen door de Nee Ja sticker?
Klopt. Het is ongeadresseerd drukwerk. En als je een sticker hebt mogen we die niet bezorgen, tenzij je er zelf om vraagt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84836677
ik heb geen spoordeelweken gezien :N

Ben wel net op gesprek geweest bij eoa onderzoeksburo in een hotel hier in Ut. half uurtje van gedachten wisselen over de toekomst van de VDU. 30 euri vergoeding opgestreken *) Mogen ze vaker doen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84841368
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Klopt. Het is ongeadresseerd drukwerk. En als je een sticker hebt mogen we die niet bezorgen, tenzij je er zelf om vraagt :P
D'r mag wel meer niet maar genoeg van die bezorgers die maling hebben aan die stickers. Ik vind regelmatig ongeadresseerde reclame troep in mijn bus. Naast die tweewekelijkse spam van de postcodeloterij. Als digitale spam verboden is, waarom papieren dan niet?

Ik heb 't boekje van m'n schoonmoeder gekregen. goed uit, 'k moet vandaag naar Maastricht. Dat doen we dan lekker eerste klasse.
pi_84841380
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze foto wilde ik nog altijd een keertje maken. Het ziet er naar uit dat dat niet zo lang meer zal kunnen. Wanneer dit deel van de overkapping gesloopt gaat worden weet ik niet, maar eronder staan al een hoop bouwmaterialen klaar.

[ afbeelding ]
Op nieuwe plaatsen waar die bordjes recentelijker zijn opgehangen gebruiken ze nog steeds die oude grammaticale versie van de genitief. Da's wel mooi. Al ben ik niet treurig dat die naamvallen nagenoeg in onbruik zijn.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:15:25 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84841817
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hong ja. Hetzelfde bordje welke vroeger boven spoorwegovergangen hong. Of niet dan? :{w
Ja, iets groter en in een frame zodat te hoge objecten de bovenleiding niet konden raken. Die foto van jou is op spoor 11/12? Daar mist ook al een stuk van de luifel, ontdekte ik laatst toen het regende.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:17:04 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84841833
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 06:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb 't boekje van m'n schoonmoeder gekregen. goed uit, 'k moet vandaag naar Maastricht. Dat doen we dan lekker eerste klasse.
De eerste klasse is deze weken even totaal oninteressant, omdat allerlei volk dat er nooit zit, ineens luidruchtig luxe wil reizen. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84842095
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

De eerste klasse is deze weken even totaal oninteressant, omdat allerlei volk dat er nooit zit, ineens luidruchtig luxe wil reizen. :{
Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben.

HC: "Dames en heren.......
55+ "Ow stil ze zijn aan het omroepen. Dat doen ze goed hoor, zelfs in het engels. Mijn kees die was laatst in de trein en die zei, ik zeg dat die conducteur het in twee talen omriep zei 'ie."
HC: "....ov-chipka...."
55+: Ja die chipkaart dat is wel lastig hoor. Ik zei laatst tegen toos, je weet wel van achter om de hoek: ik zeg, het is wel lastig hoor met dat inchecken en gedoe en als je vergeet dna moet je extra betalen."
HC; "...treinstel met nummer 9...."
55+ "Oh ja hij wordt in tweeën gedaan hier. Dan gaan ze verschillende kanten op. Zie he, dan kunnen er meer treinen rijden."
HC: ".... wenst u een prettige dag. *klik*"
55+ "Waar zijn we nu? Zitten we goed? Wat is er aan de hand? Ik heb er niets van verstaan. Dat is zo slecht he. Dat je er niets van verstaat. Je weer nooit wat er aan de hand is."

En die eerste klas is zo bijzonder nog niet. De breedte van de stoelen heb ik niet nodig. Het zitcomfort is niet weergaloos veel beter. Leeslampjes vind ik onder tl-balken toch al overbodig. En het stopcontact geeft geen stroom. (Ik heb het zekeringautomaatje al geprobeerd.)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:00:46 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84842337
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:43 schreef Fixers het volgende:En het stopcontact geeft geen stroom. (Ik heb het zekeringautomaatje al geprobeerd.)
ICMm, ICRm of IRM-IV hoog genummerde 95xx?
Bij IRM kan het helpen als je aan de wisselspanning/gelijkspanning knop zit :')

En nee, Eerste klas is zo bijzonder nog niet. Ik doe het bijna nooit. Alleen als ik echt een hele dag op pad ben :D
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:10:53 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84842471
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben.

<knip hilarisch irrirante conversatie>
Dit komt me erg bekend voor ja. :') Rot op met je vrij reizen, blijf gewoon thuis. Of neem de auto (op een moment dat ik in de trein zit.)

quote:
En die eerste klas is zo bijzonder nog niet. De breedte van de stoelen heb ik niet nodig. Het zitcomfort is niet weergaloos veel beter. Leeslampjes vind ik onder tl-balken toch al overbodig. En het stopcontact geeft geen stroom. (Ik heb het zekeringautomaatje al geprobeerd.)
Ik vind de 1e klas wel prettig eigenlijk. Mits dus rust en zo. De breedte heb ik ook niet nodig, maar ik weet er wel raad mee, de stoelen zitten beter, en in ICM/Rm zitten naar mijn mening de beste lederen stoelen die NS kent. Ik gebruik ook geen elektriciteit, ik lees een boek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:28:26 #111
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84842737
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben.

<gesprek>

En die eerste klas is zo bijzonder nog niet. De breedte van de stoelen heb ik niet nodig. Het zitcomfort is niet weergaloos veel beter. Leeslampjes vind ik onder tl-balken toch al overbodig. En het stopcontact geeft geen stroom. (Ik heb het zekeringautomaatje al geprobeerd.)
:D _O- briljant. En spot-on.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84843505
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:43 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik moet je helaas gelijk geven. Vooral luidruchtig pratende 55+ers. Die dan praten over dat ze iets aan het omroepen zijn en dan naderhand klagen dat ze het niet gehoord hebben.

HC: "Dames en heren.......
55+ "Ow stil ze zijn aan het omroepen. Dat doen ze goed hoor, zelfs in het engels. Mijn kees die was laatst in de trein en die zei, ik zeg dat die conducteur het in twee talen omriep zei 'ie."
HC: "....ov-chipka...."
55+: Ja die chipkaart dat is wel lastig hoor. Ik zei laatst tegen toos, je weet wel van achter om de hoek: ik zeg, het is wel lastig hoor met dat inchecken en gedoe en als je vergeet dna moet je extra betalen."
HC; "...treinstel met nummer 9...."
55+ "Oh ja hij wordt in tweeën gedaan hier. Dan gaan ze verschillende kanten op. Zie he, dan kunnen er meer treinen rijden."
HC: ".... wenst u een prettige dag. *klik*"
55+ "Waar zijn we nu? Zitten we goed? Wat is er aan de hand? Ik heb er niets van verstaan. Dat is zo slecht he. Dat je er niets van verstaat. Je weer nooit wat er aan de hand is."
Zo gaat het idd wel ja. Of van die zomertoer-tokkies met 4 kinderen die de godganse rit door de trein op en neer rennen 8)7 En met de schoenen op de banken gaan staan ("Mijn kind mag dat jah :{w ")
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 augustus 2010 @ 10:19:12 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84843785
De Hogesnelheidslijn in de Polder. Aflevering 1: De Fyra
Een verslagje van Radio 1 over de Fyra.. :)

De Hogesnelheidslijn in de Polder. Aflevering 2: Waar zijn de treinen?
Dit over waar de treinen blijven..

Luister dan bij beide naar de audio.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 11:24:42 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84845557
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 06:35 schreef Fixers het volgende:

[..]

D'r mag wel meer niet maar genoeg van die bezorgers die maling hebben aan die stickers. Ik vind regelmatig ongeadresseerde reclame troep in mijn bus.
Dan moet je dat melden :P
quote:
Naast die tweewekelijkse spam van de postcodeloterij.
Daar heb ik een goede oplossing voor *)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84847853
WTF is dat met die kering in Ede-Wageningen?? Als je VIER bakken bij je hebt hoef je niet door te rijden tot het bordje 12 :N Je weet waar de trappen zijn. Onzinnigheid. Nou al de tweede keer in een week tijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84848015
quote:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een ''redelijk'' halfjaar achter de rug. Reizigers hadden last van het winterweer en de schoonmaakstaking, maar de klanten zijn inmiddels weer wat positiever over het bedrijf.
Het aantal reizigerskilometers daalde met 1,1 procent, volgens NS deels door de perikelen met het winterweer.

[..]

Hogesnelheidslijn Fyra kostte onder de streep alleen maar geld en leverde een verliespost op van 62 miljoen euro. Dit komt door lagere reizigersaantallen als gevolg van de crisis en de vertraging in de aflevering van treinen, aldus NS. Ook moest NS 38 miljoen euro afdragen aan de Staat voor het gebruik van de hogesnelheidslijn.
En dat is pas het begin van de bodemloze fyra-put. Volgende stap is dat alle treinkaartjes 10-15 % duurder worden om die stinkfyra maar boven water te kunnen houden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 12:51:53 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84848405
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
WTF is dat met die kering in Ede-Wageningen?? Als je VIER bakken bij je hebt hoef je niet door te rijden tot het bordje 12 :N Je weet waar de trappen zijn. Onzinnigheid. Nou al de tweede keer in een week tijd.
Is goed voor de beweging, jeweets
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:55:49 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84848539
62 miljoen euro verlies op Fyra, en ook nog eens 38 miljoen aan de staat. Dat is een flink bittere pil. En nu hebben ze nog een fikse korting op de exploitatiekosten, ik geloof iets van 75%. Dat loopt de komende jaren verder terug: 50% korting, 25% korting, 0% korting.

NS had al rekening gehouden met het feit dat de Fyra de eerste jaren verlieslatend zou zijn, maar of ze hier op hadden gerekend?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 12:57:38 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84848608
ik zit er aan het scenario te denken dat ze er geen rekening mee hebben willen houden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84848619
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:55 schreef James1988 het volgende:
62 miljoen euro verlies op Fyra, en ook nog eens 38 miljoen aan de staat. Dat is een flink bittere pil. En nu hebben ze nog een fikse korting op de exploitatiekosten, ik geloof iets van 75%. Dat loopt de komende jaren verder terug: 50% korting, 25% korting, 0% korting.

NS had al rekening gehouden met het feit dat de Fyra de eerste jaren verlieslatend zou zijn, maar of ze hier op hadden gerekend?
Hoe gaat dat onding dan ever ooit winstgevend zijn denk jij? Uitgaande van toeslagen van 70 + % en alle ritten stampvol of zo? Ja ja, dream on :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84849046
Ik denk dat de Fyra zonder toeslag en met 2x per uur rijden, maar de helft van dit verlies had gedraait
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84849221
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat de Fyra zonder toeslag en met 2x per uur rijden, maar de helft van dit verlies had gedraait
Dan wordt het een reële optie, gewoon :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84849324
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan wordt het een reële optie, gewoon :)
De NS mikt teveel op de zakelijke reiziger met een goede baan, terwijl het gros van het volk in de treinen, student is, mileubewust of om andere redenen geen auto wil. Dat zie je ook aan de bezettingsgraad van de 1e klas.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84849510
Het is niet te geloven. Ik denk, kom, ik ga morgen eens even naar Brussel en ik trakteer mezelf op een ritje per Thalys. 114 euro goddamn 60 8)7 Terwijl je zonder thalys voor 48 euro op en neer bent. En het is soms nog langzamer dan de Benelux ook :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 augustus 2010 @ 13:37:58 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84850181
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
Ik denk dat de Fyra zonder toeslag en met 2x per uur rijden, maar de helft van dit verlies had gedraait
Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
pi_84850396
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
Precies, 2 euro is redelijk. Zou ook gewoon d.m.v. een treinkaartje aan het loket/ uit de automaat moeten kunnen en niet alleen via internet zoals nu al kan.
pi_84850423
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:02 schreef KapiteinT het volgende:
Heeft iedereen hier al die kaartjes van de Spoordeelweken gekregen? Ik nog niet, kan dat komen door de Nee/Ja sticker?
nee, dus daarom krijg ik ze niet }:| kun je ze wel aanvragen via de website oid?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 13:45:54 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84850532
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:43 schreef rubje het volgende:

[..]

nee, dus daarom krijg ik ze niet }:| kun je ze wel aanvragen via de website oid?
Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84850650
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:37 schreef greavy het volgende:

[..]

Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
Dat denk ik niet. Je hebt 2x zoveel handelingen nodig om dan dat kaartje te kopen. Hoeveel mensen kopen nu zo'n kaartje voor de ICE?
Veel treinreizigers snappen het niet, waarom er extra moet worden betaald voor gewoon een trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84850662
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is.
Er zitten toch alleen maar kaartjes in waar ik niks aan heb :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84850779
Vandaag lachen rondreiskaartje uit de automaat gehaald. Leeuwarden - Leeuwarden Camminghaburen - Harlingen - Leeuwarden.
pi_84851041
"lachen" is een werkwoord beste vriend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84851189
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"lachen" is een werkwoord beste vriend.
Lol, aardig bezig de laatste dagen. Een lachwekkend treinkaartje dan maar. :+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:19:20 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84859707
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
ik zit er aan het scenario te denken dat ze er geen rekening mee hebben willen houden
NS heeft in een wanhoopspoging een veel te hoog bod gedaan, omdat ze bang waren dat DB of SNCF het alleenrecht zou krijgen op de HSL, en dat die het zo goed zouden doen dat NS de hoofdrailnetconcessie na 2015 zou kwijtraken. Het hoge bod (meer dan 60 miljoen euro per jaar hoger dan de concurrenten) is o.a. hetgeen wat ze nu nekt, maar het is contractueel afgesproken dus er is geen ontkomen aan m.u.v. een faillissement.

Betekent dit dat de HSL kansloos is? Zeker niet. Alleen de huidige concessie is kansloos. De concessie is te beperkend omdat NS Hispeed niet in NSR-gebied mag komen en omgekeerd, daarom zal de 1900 (Venlo - Den Haag) niet snel via de HSL gaan rijden.

Als men 'normaal zou doen', zouden de werkelijke tariefeenheden met een toeslag van iets van ¤ 3,- worden gevraagd. Op zo'n manier is de HSL concurrerend met het binnenlandse net via de oude route.

Brainstorm: Eventueel zou men de route dan door kunnen trekken zodat een HSL-trein Amsterdam - Eindhoven mogelijk wordt, mits Breda - Eindhoven ook wordt opgewaardeerd.
pi_84860831
Wilden ze de 1900 HSL maken dan? Dan verlies je Dordrecht.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84860996
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef James1988 het volgende:
Brainstorm: Eventueel zou men de route dan door kunnen trekken zodat een HSL-trein Amsterdam - Eindhoven mogelijk wordt, mits Breda - Eindhoven ook wordt opgewaardeerd.
Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maar *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:24:41 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84861756
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Ascendancy het volgende:
Wilden ze de 1900 HSL maken dan? Dan verlies je Dordrecht.
ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht.

Als je op de vertrekstaat van Ddr kijkt zie je dat er zelfs midden op de dag best wel veel treinen naar Rotterdam en verder gaan, als je de 1900 hieruithaalt zijn er wel wat reizigers de dupe, maar profiteren er best wel een hoop randstadreizigers van een versnelling van een aantal minuten (minuut of 10, gok ik?)
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maar *O*
Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest... :')
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:31:49 #138
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_84862019
quote:
Buffel nodig op de Maaslijn

De oude vertrouwde Buffel keert na de zomer tijdelijk terug op de Maaslijn, het spoor tussen Roermond en Nijmegen. Hiermee moet er tot eind dit jaar – de drukste reistijd van het jaar – 'voldoende capaciteit' zijn.


Dat leert navraag bij Veolia dat voor de treinenloop verantwoordelijk is op het spoor door het Land van Cuijk.

Een Veoliazegsvrouw: "Het is, al moeten contracten nog ondertekend worden, vrij zeker dat we bij de NS vanaf september een trein kunnen huren."

Reden voor de rentree van de Buffel is dat herstel van een kapot treinstel van Veolia in de fabriek in Zwitserland meer tijd in beslag neemt.

Jammer dat het tijdelijk is ik vind die Veolia GTW treintjes zo klein en krap.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_84862547
bah nog steeds geen boekje van NS gezien in de brievenbus :(
Komt deze via de post of via de huis-aan-huis-bezorgers?
pi_84862854
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:24 schreef James1988 het volgende:

Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest... :')
En die Fyra naar Ehv gaat eerder rijden denk je? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 18:56:18 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84862919
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:46 schreef Arnette het volgende:
bah nog steeds geen boekje van NS gezien in de brievenbus :(
Komt deze via de post of via de huis-aan-huis-bezorgers?
TNT, maar heb hem hier ook nog niet gehad (omgeving Enschede)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84863150
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht.

Als je op de vertrekstaat van Ddr kijkt zie je dat er zelfs midden op de dag best wel veel treinen naar Rotterdam en verder gaan, als je de 1900 hieruithaalt zijn er wel wat reizigers de dupe, maar profiteren er best wel een hoop randstadreizigers van een versnelling van een aantal minuten (minuut of 10, gok ik?)
[..]

Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest... :')
Op dit moment is de 1900 de enige kwalitatieve verbinding richting Brabant die ook een normale dienstregeling rijdt.(de rest rijdt buiten de spits of sowieso maar 1x per uur.) Die kan je er niet zomaar uithalen. En perron 4 is in de vroege ochtendspits behoorlijk druk. Uiteraard, de IC's naar Rotterdam zitten voller, maar het is zeker niet zo dat er geen vraag naar is.
En de 1900 richting Rotterdam is ook vitaal. De enige directe verbinding met tempo naar Den Haag Centraal en Delft. Toch geen onbelangrijke stations. Net als Dordrecht. En aangezien er voor de rest al alleen nog maar sneltreinen gaan rijden naar Dordrecht, als de HSL er is, verpest je het dan helemaal voor de forens. Zoek maar eens op wat er allemaal verandert dan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 19:04:37 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84863264
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84863428
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
Wordt gezellig Btl - Ehv dan :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84863487
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
Dat zou wel een goede beslissing zijn. Zeker in de spits. Maar past dat? 7IC's Rijswijk-Delft. Met 4 stoptreinen en 2 sneltreinen erbij? Dan zal je echt eerst 4-sporig moeten hebben.
Het verbaast mij wel altijd al dat Rotterdam-Den haag Centraal maar 2 IC's per uur kent, terwijl Schiphol, als kleiner station(relatief :P ) naar bijna elke uithoek 4 IC's per uur heeft.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84863872
Ik was even aan het bedenken hoe je slim meereiskaartjes kan gebruiken.. ik weet alleen niet of het opgaat...

Ik heb zelf een OV-studentenkaart, afhankelijk van de dag waarop ik reis heb ik een kaartje (met korting) nodig of niet. Nu wilde ik met mijn zusje een uitstapje maken naar Amsterdam, zij kan dan mee op een meereiskaartje (gratis). Nu leek het me zo dat er best nog een ander iemand mee kan met korting (ik verleen immers korting met mijn OV), maar kan er dan op dat betalende kaartje nog een meereizer mee?

Kortom 1 OV-kaart & 1 kortingskaartje & 2 meereiskaartjes, kan dit gewoon? Mij leek het wel, maar ik heb geen zin in gezeur van de NS!
pi_84864085
Wat staat er bij de voorwaarden van het meereiskaartje? Hoe is vervoersbewijs daar uitgelegd?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84864219
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:23 schreef Ascendancy het volgende:
Wat staat er bij de voorwaarden van het meereiskaartje? Hoe is vervoersbewijs daar uitgelegd?
Ik heb het bonnenboekje nog niet ontvangen, volgens mij is het normaal een geldig vervoersbewijs.
pi_84865106
Ja dat moet lukken.
Er staat namelijk dat er voor het meereiskaartje er een geldig vervoersbewijs nodig is. :)
pi_84865167
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:18 schreef Arnette het volgende:
Ik heb zelf een OV-studentenkaart, afhankelijk van de dag waarop ik reis heb ik een kaartje (met korting) nodig of niet. Nu wilde ik met mijn zusje een uitstapje maken naar Amsterdam, zij kan dan mee op een meereiskaartje (gratis). Nu leek het me zo dat er best nog een ander iemand mee kan met korting (ik verleen immers korting met mijn OV), maar kan er dan op dat betalende kaartje nog een meereizer mee?

Kortom 1 OV-kaart & 1 kortingskaartje & 2 meereiskaartjes, kan dit gewoon? Mij leek het wel, maar ik heb geen zin in gezeur van de NS!
Je kan met een OV-studentenkaart 3 personen met korting laten meereizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')