Precies, 2 euro is redelijk. Zou ook gewoon d.m.v. een treinkaartje aan het loket/ uit de automaat moeten kunnen en niet alleen via internet zoals nu al kan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
nee, dus daarom krijg ik ze nietquote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:02 schreef KapiteinT het volgende:
Heeft iedereen hier al die kaartjes van de Spoordeelweken gekregen? Ik nog niet, kan dat komen door de Nee/Ja sticker?
Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:43 schreef rubje het volgende:
[..]
nee, dus daarom krijg ik ze nietkun je ze wel aanvragen via de website oid?
Dat denk ik niet. Je hebt 2x zoveel handelingen nodig om dan dat kaartje te kopen. Hoeveel mensen kopen nu zo'n kaartje voor de ICE?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
Er zitten toch alleen maar kaartjes in waar ik niks aan hebquote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is.
Lol, aardig bezig de laatste dagen. Een lachwekkend treinkaartje dan maar.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"lachen" is een werkwoord beste vriend.
NS heeft in een wanhoopspoging een veel te hoog bod gedaan, omdat ze bang waren dat DB of SNCF het alleenrecht zou krijgen op de HSL, en dat die het zo goed zouden doen dat NS de hoofdrailnetconcessie na 2015 zou kwijtraken. Het hoge bod (meer dan 60 miljoen euro per jaar hoger dan de concurrenten) is o.a. hetgeen wat ze nu nekt, maar het is contractueel afgesproken dus er is geen ontkomen aan m.u.v. een faillissement.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
ik zit er aan het scenario te denken dat ze er geen rekening mee hebben willen houden
Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maarquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef James1988 het volgende:
Brainstorm: Eventueel zou men de route dan door kunnen trekken zodat een HSL-trein Amsterdam - Eindhoven mogelijk wordt, mits Breda - Eindhoven ook wordt opgewaardeerd.
ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Ascendancy het volgende:
Wilden ze de 1900 HSL maken dan? Dan verlies je Dordrecht.
Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maar
Jammer dat het tijdelijk is ik vind die Veolia GTW treintjes zo klein en krap.quote:Buffel nodig op de Maaslijn
De oude vertrouwde Buffel keert na de zomer tijdelijk terug op de Maaslijn, het spoor tussen Roermond en Nijmegen. Hiermee moet er tot eind dit jaar – de drukste reistijd van het jaar – 'voldoende capaciteit' zijn.
Dat leert navraag bij Veolia dat voor de treinenloop verantwoordelijk is op het spoor door het Land van Cuijk.
Een Veoliazegsvrouw: "Het is, al moeten contracten nog ondertekend worden, vrij zeker dat we bij de NS vanaf september een trein kunnen huren."
Reden voor de rentree van de Buffel is dat herstel van een kapot treinstel van Veolia in de fabriek in Zwitserland meer tijd in beslag neemt.![]()
En die Fyra naar Ehv gaat eerder rijden denk je?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:24 schreef James1988 het volgende:
Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest...
TNT, maar heb hem hier ook nog niet gehad (omgeving Enschede)quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:46 schreef Arnette het volgende:
bah nog steeds geen boekje van NS gezien in de brievenbus![]()
Komt deze via de post of via de huis-aan-huis-bezorgers?
Op dit moment is de 1900 de enige kwalitatieve verbinding richting Brabant die ook een normale dienstregeling rijdt.(de rest rijdt buiten de spits of sowieso maar 1x per uur.) Die kan je er niet zomaar uithalen. En perron 4 is in de vroege ochtendspits behoorlijk druk. Uiteraard, de IC's naar Rotterdam zitten voller, maar het is zeker niet zo dat er geen vraag naar is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht.
Als je op de vertrekstaat van Ddr kijkt zie je dat er zelfs midden op de dag best wel veel treinen naar Rotterdam en verder gaan, als je de 1900 hieruithaalt zijn er wel wat reizigers de dupe, maar profiteren er best wel een hoop randstadreizigers van een versnelling van een aantal minuten (minuut of 10, gok ik?)
[..]
Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest...
Wordt gezellig Btl - Ehv danquote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
Dat zou wel een goede beslissing zijn. Zeker in de spits. Maar past dat? 7IC's Rijswijk-Delft. Met 4 stoptreinen en 2 sneltreinen erbij? Dan zal je echt eerst 4-sporig moeten hebben.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
Ik heb het bonnenboekje nog niet ontvangen, volgens mij is het normaal een geldig vervoersbewijs.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:23 schreef Ascendancy het volgende:
Wat staat er bij de voorwaarden van het meereiskaartje? Hoe is vervoersbewijs daar uitgelegd?
Je kan met een OV-studentenkaart 3 personen met korting laten meereizen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:18 schreef Arnette het volgende:
Ik heb zelf een OV-studentenkaart, afhankelijk van de dag waarop ik reis heb ik een kaartje (met korting) nodig of niet. Nu wilde ik met mijn zusje een uitstapje maken naar Amsterdam, zij kan dan mee op een meereiskaartje (gratis). Nu leek het me zo dat er best nog een ander iemand mee kan met korting (ik verleen immers korting met mijn OV), maar kan er dan op dat betalende kaartje nog een meereizer mee?
Kortom 1 OV-kaart & 1 kortingskaartje & 2 meereiskaartjes, kan dit gewoon? Mij leek het wel, maar ik heb geen zin in gezeur van de NS!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |