abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84850396
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:37 schreef greavy het volgende:
Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
Precies, 2 euro is redelijk. Zou ook gewoon d.m.v. een treinkaartje aan het loket/ uit de automaat moeten kunnen en niet alleen via internet zoals nu al kan.
pi_84850423
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:02 schreef KapiteinT het volgende:
Heeft iedereen hier al die kaartjes van de Spoordeelweken gekregen? Ik nog niet, kan dat komen door de Nee/Ja sticker?
nee, dus daarom krijg ik ze niet }:| kun je ze wel aanvragen via de website oid?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 13:45:54 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84850532
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:43 schreef rubje het volgende:

[..]

nee, dus daarom krijg ik ze niet }:| kun je ze wel aanvragen via de website oid?
Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84850650
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:37 schreef greavy het volgende:

[..]

Of 2 euro toeslag of dergelijke. Dat lokt nog veel meer mensen..
Dat denk ik niet. Je hebt 2x zoveel handelingen nodig om dan dat kaartje te kopen. Hoeveel mensen kopen nu zo'n kaartje voor de ICE?
Veel treinreizigers snappen het niet, waarom er extra moet worden betaald voor gewoon een trein.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84850662
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Kijk op de site van de NS en je zult zien dat het antwoord ja is.
Er zitten toch alleen maar kaartjes in waar ik niks aan heb :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84850779
Vandaag lachen rondreiskaartje uit de automaat gehaald. Leeuwarden - Leeuwarden Camminghaburen - Harlingen - Leeuwarden.
pi_84851041
"lachen" is een werkwoord beste vriend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84851189
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
"lachen" is een werkwoord beste vriend.
Lol, aardig bezig de laatste dagen. Een lachwekkend treinkaartje dan maar. :+
  woensdag 4 augustus 2010 @ 17:19:20 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84859707
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
ik zit er aan het scenario te denken dat ze er geen rekening mee hebben willen houden
NS heeft in een wanhoopspoging een veel te hoog bod gedaan, omdat ze bang waren dat DB of SNCF het alleenrecht zou krijgen op de HSL, en dat die het zo goed zouden doen dat NS de hoofdrailnetconcessie na 2015 zou kwijtraken. Het hoge bod (meer dan 60 miljoen euro per jaar hoger dan de concurrenten) is o.a. hetgeen wat ze nu nekt, maar het is contractueel afgesproken dus er is geen ontkomen aan m.u.v. een faillissement.

Betekent dit dat de HSL kansloos is? Zeker niet. Alleen de huidige concessie is kansloos. De concessie is te beperkend omdat NS Hispeed niet in NSR-gebied mag komen en omgekeerd, daarom zal de 1900 (Venlo - Den Haag) niet snel via de HSL gaan rijden.

Als men 'normaal zou doen', zouden de werkelijke tariefeenheden met een toeslag van iets van ¤ 3,- worden gevraagd. Op zo'n manier is de HSL concurrerend met het binnenlandse net via de oude route.

Brainstorm: Eventueel zou men de route dan door kunnen trekken zodat een HSL-trein Amsterdam - Eindhoven mogelijk wordt, mits Breda - Eindhoven ook wordt opgewaardeerd.
pi_84860831
Wilden ze de 1900 HSL maken dan? Dan verlies je Dordrecht.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84860996
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef James1988 het volgende:
Brainstorm: Eventueel zou men de route dan door kunnen trekken zodat een HSL-trein Amsterdam - Eindhoven mogelijk wordt, mits Breda - Eindhoven ook wordt opgewaardeerd.
Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maar *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:24:41 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84861756
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:57 schreef Ascendancy het volgende:
Wilden ze de 1900 HSL maken dan? Dan verlies je Dordrecht.
ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht.

Als je op de vertrekstaat van Ddr kijkt zie je dat er zelfs midden op de dag best wel veel treinen naar Rotterdam en verder gaan, als je de 1900 hieruithaalt zijn er wel wat reizigers de dupe, maar profiteren er best wel een hoop randstadreizigers van een versnelling van een aantal minuten (minuut of 10, gok ik?)
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja precies. Asd - Ut is al 200-geschikt, Ut - Bd komt er ook aan binnenkort, doorkachelen maar *O*
Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest... :')
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:31:49 #138
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_84862019
quote:
Buffel nodig op de Maaslijn

De oude vertrouwde Buffel keert na de zomer tijdelijk terug op de Maaslijn, het spoor tussen Roermond en Nijmegen. Hiermee moet er tot eind dit jaar – de drukste reistijd van het jaar – 'voldoende capaciteit' zijn.


Dat leert navraag bij Veolia dat voor de treinenloop verantwoordelijk is op het spoor door het Land van Cuijk.

Een Veoliazegsvrouw: "Het is, al moeten contracten nog ondertekend worden, vrij zeker dat we bij de NS vanaf september een trein kunnen huren."

Reden voor de rentree van de Buffel is dat herstel van een kapot treinstel van Veolia in de fabriek in Zwitserland meer tijd in beslag neemt.

Jammer dat het tijdelijk is ik vind die Veolia GTW treintjes zo klein en krap.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_84862547
bah nog steeds geen boekje van NS gezien in de brievenbus :(
Komt deze via de post of via de huis-aan-huis-bezorgers?
pi_84862854
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:24 schreef James1988 het volgende:

Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest... :')
En die Fyra naar Ehv gaat eerder rijden denk je? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 18:56:18 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84862919
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:46 schreef Arnette het volgende:
bah nog steeds geen boekje van NS gezien in de brievenbus :(
Komt deze via de post of via de huis-aan-huis-bezorgers?
TNT, maar heb hem hier ook nog niet gehad (omgeving Enschede)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84863150
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

ROVER wil dat in ieder geval wel, en of de vervoersvraag vanuit Dordrecht richting Brabant nou zo groot is weet ik niet. Bovendien blijven er behoorlijk wat treinen richting de randstad over, zelfs al haal je de 1900 en de Benelux weg van Dordrecht.

Als je op de vertrekstaat van Ddr kijkt zie je dat er zelfs midden op de dag best wel veel treinen naar Rotterdam en verder gaan, als je de 1900 hieruithaalt zijn er wel wat reizigers de dupe, maar profiteren er best wel een hoop randstadreizigers van een versnelling van een aantal minuten (minuut of 10, gok ik?)
[..]

Define binnenkort... ik denk dat we minstens 15 jaar verder zijn voordat er een spoorlijn langs de A27 ligt. En nog wel een jaar of 3 verder voordat de eerste treinen er daadwerkelijk overheen zijn geweest... :')
Op dit moment is de 1900 de enige kwalitatieve verbinding richting Brabant die ook een normale dienstregeling rijdt.(de rest rijdt buiten de spits of sowieso maar 1x per uur.) Die kan je er niet zomaar uithalen. En perron 4 is in de vroege ochtendspits behoorlijk druk. Uiteraard, de IC's naar Rotterdam zitten voller, maar het is zeker niet zo dat er geen vraag naar is.
En de 1900 richting Rotterdam is ook vitaal. De enige directe verbinding met tempo naar Den Haag Centraal en Delft. Toch geen onbelangrijke stations. Net als Dordrecht. En aangezien er voor de rest al alleen nog maar sneltreinen gaan rijden naar Dordrecht, als de HSL er is, verpest je het dan helemaal voor de forens. Zoek maar eens op wat er allemaal verandert dan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport woensdag 4 augustus 2010 @ 19:04:37 #143
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_84863264
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_84863428
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
Wordt gezellig Btl - Ehv dan :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84863487
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:04 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is men sowieso al van plan op Den Haag-Eindhoven naar 4x per uur te brengen, dan kun je 2x daarvan wel via de HSL sturen.
Dat zou wel een goede beslissing zijn. Zeker in de spits. Maar past dat? 7IC's Rijswijk-Delft. Met 4 stoptreinen en 2 sneltreinen erbij? Dan zal je echt eerst 4-sporig moeten hebben.
Het verbaast mij wel altijd al dat Rotterdam-Den haag Centraal maar 2 IC's per uur kent, terwijl Schiphol, als kleiner station(relatief :P ) naar bijna elke uithoek 4 IC's per uur heeft.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84863872
Ik was even aan het bedenken hoe je slim meereiskaartjes kan gebruiken.. ik weet alleen niet of het opgaat...

Ik heb zelf een OV-studentenkaart, afhankelijk van de dag waarop ik reis heb ik een kaartje (met korting) nodig of niet. Nu wilde ik met mijn zusje een uitstapje maken naar Amsterdam, zij kan dan mee op een meereiskaartje (gratis). Nu leek het me zo dat er best nog een ander iemand mee kan met korting (ik verleen immers korting met mijn OV), maar kan er dan op dat betalende kaartje nog een meereizer mee?

Kortom 1 OV-kaart & 1 kortingskaartje & 2 meereiskaartjes, kan dit gewoon? Mij leek het wel, maar ik heb geen zin in gezeur van de NS!
pi_84864085
Wat staat er bij de voorwaarden van het meereiskaartje? Hoe is vervoersbewijs daar uitgelegd?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84864219
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:23 schreef Ascendancy het volgende:
Wat staat er bij de voorwaarden van het meereiskaartje? Hoe is vervoersbewijs daar uitgelegd?
Ik heb het bonnenboekje nog niet ontvangen, volgens mij is het normaal een geldig vervoersbewijs.
pi_84865106
Ja dat moet lukken.
Er staat namelijk dat er voor het meereiskaartje er een geldig vervoersbewijs nodig is. :)
pi_84865167
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:18 schreef Arnette het volgende:
Ik heb zelf een OV-studentenkaart, afhankelijk van de dag waarop ik reis heb ik een kaartje (met korting) nodig of niet. Nu wilde ik met mijn zusje een uitstapje maken naar Amsterdam, zij kan dan mee op een meereiskaartje (gratis). Nu leek het me zo dat er best nog een ander iemand mee kan met korting (ik verleen immers korting met mijn OV), maar kan er dan op dat betalende kaartje nog een meereizer mee?

Kortom 1 OV-kaart & 1 kortingskaartje & 2 meereiskaartjes, kan dit gewoon? Mij leek het wel, maar ik heb geen zin in gezeur van de NS!
Je kan met een OV-studentenkaart 3 personen met korting laten meereizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')