'k Heb zelfs foto's van bordjes van elk station waar 'k ben uitgestaptquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Schiet je wel een betje op met die foto's?
Ik weet dat dat kan.. maar dat is duurder (kost je 3 kaartjes ipv 1-2).quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:48 schreef Socios het volgende:
[..]
Je kan met een OV-studentenkaart 3 personen met korting laten meereizen.
Ja, dat kan. Jij hebt een geldig vervoersbewijs met iemand op een meereiskaartje, en die ander heeft ook een geldig vervoersbewijs waarop een meereiskaartje geldig is. Althans, zo zou ik dat interpreteren. Maar kan het mis hebben..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:18 schreef Arnette het volgende:
Ik was even aan het bedenken hoe je slim meereiskaartjes kan gebruiken.. ik weet alleen niet of het opgaat...
Ik heb zelf een OV-studentenkaart, afhankelijk van de dag waarop ik reis heb ik een kaartje (met korting) nodig of niet. Nu wilde ik met mijn zusje een uitstapje maken naar Amsterdam, zij kan dan mee op een meereiskaartje (gratis). Nu leek het me zo dat er best nog een ander iemand mee kan met korting (ik verleen immers korting met mijn OV), maar kan er dan op dat betalende kaartje nog een meereizer mee?
Kortom 1 OV-kaart & 1 kortingskaartje & 2 meereiskaartjes, kan dit gewoon? Mij leek het wel, maar ik heb geen zin in gezeur van de NS!
De diesel van Roermond via Venlo naar Nijmegen reed vroeger door naar Arnhem, dus dat heb je goed onthouden. Maar er was toen bij mijn weten nog geen sneltrein: iederen trein stopte bij elke dikke boom onderweg.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 02:35 schreef -er1k het volgende:
Ik heb een vraagje voor mensen die iets meer verstand hebben van spoorboekjes uit het verleden dan ik.
Als klein jongetje ging ik vaker vanuit Zuid-Limburg naar Arnhem (familiebezoekjes enzo...). Klopt het dat destijds (midden jaren 90) er een sneltrein reed tussen Roermond - Arnhem? Er staat mij in ieder geval iets vaag van bij... En zo ja; waarom is deze lijn geschrapt?
Met 2x Amsterdam-Vlissingen, 2x Amsterdam-Eindhoven, 2x Den Haag-Venlo kom ik aan 6 IC's + de stoptreinen. Dus dat past best.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat zou wel een goede beslissing zijn. Zeker in de spits. Maar past dat? 7IC's Rijswijk-Delft. Met 4 stoptreinen en 2 sneltreinen erbij? Dan zal je echt eerst 4-sporig moeten hebben.
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:38 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Dordrecht - Rotterdam CS van 9 Augustus tot en met 13 Augustus
Hierbij worden (onder andere) wissels vervangen.
Aanpassingen Dienstregeling
[...]
- stoptrein Vlissingen - Roosendaal (12100) : Volledig opgeheven (Vervanger IC 6921xx Amsterdam -Vlissingen)
Hoe bedoel je, we proberen zoveek mogelijk reizigers in de Fyra te krijgen... In Rotterdam heb je aansluiting van drie keer niks en kan je net zo goed direct vanuit Amsterdam de intercity naar Vlissingen/Roosendaal pakken.quote:Adviezen door werkzaamheden!
- Reizigers naar België
* Vanuit Amsterdam CS en Schiphol reist u met Fyra naar Rotterdam CS, en stapt u over op de binnenlandse Intercity naar Roosendaal, om daar over te stappen naar de Benelux.
Vanuit Amsterdam CS en Schiphol kunt u toeslagvrij gebruik maken van de FYRA indien u beschikt over een internationaal ticket. Dit geldt ook voor tegengestelde richting.
Zo, ze mogen weerquote:DEN HAAG - De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft BAM Rail toestemming gegeven om weer treinen van Speno in te zetten in Nederland.
[...]
Aan de toestemming zijn wel voorwaarden verbonden. Zo moet de machinist op de locomotief van de werktreinen Nederlands sprekend zijn en moet de loc voorzien zijn van het automatische remsysteem ATB.
Ja. Toen was het nog tof.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was in de tijd dat er met Plan U gereden werd neem ik aan?
Och, misschien is zo'n ongeluk wel leerzaam, en hebben we eigenlijk veel te lang een onwenselijke situatie gedoogd, zolang het goed ging. Daar wordt nu iets aan gedaan dusquote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:24 schreef V2 het volgende:
[..]
Zo, ze mogen weerBen benieuwd hoe ze aan Nederlands sprekende machinisten gaan komen, die ook weten hoe ze een slijptrein moeten bedienen.
Dat met toeslag vrij in Fyra geldt alleen voor de internationale reizigers, niet voor de binnenlandse reizigers.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]Die logica ontgaat me even.
[..]
Hoe bedoel je, we proberen zoveek mogelijk reizigers in de Fyra te krijgen... In Rotterdam heb je aansluiting van drie keer niks en kan je net zo goed direct vanuit Amsterdam de intercity naar Vlissingen/Roosendaal pakken.
Net even in de krant gelezen. Er rijden 3 treinen per uur. Dus de 5100 1x pu en de 5000 helemaal niet. En 2 IC's naar vlissingen. Deze IC's reizen even snel over het traject Rotterdam-Dordrecht als normale IC's, maar halteren in zowel Dordrecht als Rotterdam 15 minutenquote:
Ja, de TGV dus niet, en zoals de thalys, zit er zelfs nog een extra tarief op, maar de ICE is gratis.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm, klopt het dat je met een Interrail Global Pass ook gewoon alle IC EC en ICE in mag? Allen die waarvoor reserveren verplicht is moet je dus reserveren?
Volgens mij gaat het om het overbrengen van de slijptrein, dat dat met een aparte loc gaat gebeuren, die bestuurd wordt door een Nederlandse mcn. De beruchte rit naar Stavoren was namelijk ook een overbrengingsrit, zonder te slijpen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:24 schreef V2 het volgende:
[..]
Zo, ze mogen weerBen benieuwd hoe ze aan Nederlands sprekende machinisten gaan komen, die ook weten hoe ze een slijptrein moeten bedienen.
Jah, dat lijkt mij ook de logische oplossing dan, maar zo staat 't er niet. Nu trouwens weer een nieuw bericht, dat alle mcn's van SpoorFlex in de ban zijn voor vier weken, zowel bij ProRail als bij NSquote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om het overbrengen van de slijptrein, dat dat met een aparte loc gaat gebeuren, die bestuurd wordt door een Nederlandse mcn. De beruchte rit naar Stavoren was namelijk ook een overbrengingsrit, zonder te slijpen.
De slijpwerkzaamheden zelf gebeuren nog steeds met de oude constructie van buitenlandse bestuurder met een Nederlandse werktreinbegeleider.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |