abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:38:40 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84879435
Werkzaamheden Dordrecht - Rotterdam CS van 9 Augustus tot en met 13 Augustus
Hierbij worden (onder andere) wissels vervangen.

Aanpassingen Dienstregeling

- Beneluxtrein Amsterdam - Roosendaal - Brussel (9200) : Rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Roosendaal.
- sneltrein Breda / Dordrecht - Den Haag - Haarlem - Amsterdam (2200) : Opgeheven tussen Rotterdam Centraal en Breda.
- stoptrein Vlissingen - Roosendaal (12100) : Volledig opgeheven (Vervanger IC 6921xx Amsterdam -Vlissingen)
- stoptrein Roosendaal / Dordrecht - Rotterdam - Den Haag (5100) : Rijdt 1x per uur op aangepaste tijden onder nummers 25xxx tussen Rotterdam en Dordrecht.
Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijdt serie 5100 wel, en tussen Rotterdam en Den Haag CS rijdt deze onder nummer 7051xx.
- intercity Vlissingen / Dordrecht - Den Haag - Schiphol - Amsterdam (2100) : Rijdt Amsterdam - Vlissingen 2x per uur, en stopt tussen Roosendaal en Vlissingen op elk station. Rijdt onder nummer 6921xx.
- intercity Venlo - Den Haag (1900) : Rijdt niet tussen Rotterdam CS en Dordrecht. Tussen Den Haag CS en Rotterdam CS rijdt de trein onder 7019xx, en tussen Dordrecht en Venlo onder het normale nummer.

Adviezen door werkzaamheden!
- Reizigers naar België
* Vanuit Amsterdam CS en Schiphol reist u met Fyra naar Rotterdam CS, en stapt u over op de binnenlandse Intercity naar Roosendaal, om daar over te stappen naar de Benelux.
Vanuit Amsterdam CS en Schiphol kunt u toeslagvrij gebruik maken van de FYRA indien u beschikt over een internationaal ticket. Dit geldt ook voor tegengestelde richting.
* Vanuit Den Haag/Rotterdam en Dordrecht reist u met de binnenlandse Intercity naar Roosendaal, om aldaar over te stappen op de Benelux.

- Binnenlandse reizigers
* Reis tussen Den Haag/Leiden en Tilburg/Eindhoven/Venlo via Utrecht Centraal en Den Bosch.
* reis tussen Utrecht Centraal en Roosendaal via 's-Hertogenbosch

Extra reistijd is een half uur tot een uur !

Ga eerder op stap en plan de reis via http://www.ns.nl of http://m.ns.nl

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 05-08-2010 09:58:04 ]
pi_84882337
Ik heb een vraagje voor mensen die iets meer verstand hebben van spoorboekjes uit het verleden dan ik.

Als klein jongetje ging ik vaker vanuit Zuid-Limburg naar Arnhem (familiebezoekjes enzo...). Klopt het dat destijds (midden jaren 90) er een sneltrein reed tussen Roermond - Arnhem? Er staat mij in ieder geval iets vaag van bij... En zo ja; waarom is deze lijn geschrapt?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:19:09 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84883713
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 02:35 schreef -er1k het volgende:
Ik heb een vraagje voor mensen die iets meer verstand hebben van spoorboekjes uit het verleden dan ik.

Als klein jongetje ging ik vaker vanuit Zuid-Limburg naar Arnhem (familiebezoekjes enzo...). Klopt het dat destijds (midden jaren 90) er een sneltrein reed tussen Roermond - Arnhem? Er staat mij in ieder geval iets vaag van bij... En zo ja; waarom is deze lijn geschrapt?
De diesel van Roermond via Venlo naar Nijmegen reed vroeger door naar Arnhem, dus dat heb je goed onthouden. Maar er was toen bij mijn weten nog geen sneltrein: iederen trein stopte bij elke dikke boom onderweg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84884064
Dat was in de tijd dat er met Plan U gereden werd neem ik aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:50:36 #160
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84884068
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:09 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dat zou wel een goede beslissing zijn. Zeker in de spits. Maar past dat? 7IC's Rijswijk-Delft. Met 4 stoptreinen en 2 sneltreinen erbij? Dan zal je echt eerst 4-sporig moeten hebben.
Met 2x Amsterdam-Vlissingen, 2x Amsterdam-Eindhoven, 2x Den Haag-Venlo kom ik aan 6 IC's + de stoptreinen. Dus dat past best.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:53:35 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84884106
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:38 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Dordrecht - Rotterdam CS van 9 Augustus tot en met 13 Augustus
Hierbij worden (onder andere) wissels vervangen.

Aanpassingen Dienstregeling

[...]
- stoptrein Vlissingen - Roosendaal (12100) : Volledig opgeheven (Vervanger IC 6921xx Amsterdam -Vlissingen)
:? Die logica ontgaat me even.
quote:
Adviezen door werkzaamheden!
- Reizigers naar België
* Vanuit Amsterdam CS en Schiphol reist u met Fyra naar Rotterdam CS, en stapt u over op de binnenlandse Intercity naar Roosendaal, om daar over te stappen naar de Benelux.
Vanuit Amsterdam CS en Schiphol kunt u toeslagvrij gebruik maken van de FYRA indien u beschikt over een internationaal ticket. Dit geldt ook voor tegengestelde richting.
Hoe bedoel je, we proberen zoveek mogelijk reizigers in de Fyra te krijgen... In Rotterdam heb je aansluiting van drie keer niks en kan je net zo goed direct vanuit Amsterdam de intercity naar Vlissingen/Roosendaal pakken.
So we just called him Fred
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:07:20 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_84884322
Wat een gehannes gaat dat worden zeg, ffs. Het valt me mee dat ze nog niet hebben besloten om Dordrecht er Arnhem-style maar geheel uit te gooien en de treinen te laten keren te Lage Zwaluwe ofzo. :')

Maargoed, het is maar een werkweekje.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:24:41 #163
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84884631
quote:
DEN HAAG - De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft BAM Rail toestemming gegeven om weer treinen van Speno in te zetten in Nederland.
[...]
Aan de toestemming zijn wel voorwaarden verbonden. Zo moet de machinist op de locomotief van de werktreinen Nederlands sprekend zijn en moet de loc voorzien zijn van het automatische remsysteem ATB.
Zo, ze mogen weer :) Ben benieuwd hoe ze aan Nederlands sprekende machinisten gaan komen, die ook weten hoe ze een slijptrein moeten bedienen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:42:49 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84884953
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was in de tijd dat er met Plan U gereden werd neem ik aan?
Ja. Toen was het nog tof. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84885022
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:24 schreef V2 het volgende:

[..]

Zo, ze mogen weer :) Ben benieuwd hoe ze aan Nederlands sprekende machinisten gaan komen, die ook weten hoe ze een slijptrein moeten bedienen.
Och, misschien is zo'n ongeluk wel leerzaam, en hebben we eigenlijk veel te lang een onwenselijke situatie gedoogd, zolang het goed ging. Daar wordt nu iets aan gedaan dus :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:56:40 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_84885271
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:? Die logica ontgaat me even.
[..]

Hoe bedoel je, we proberen zoveek mogelijk reizigers in de Fyra te krijgen... In Rotterdam heb je aansluiting van drie keer niks en kan je net zo goed direct vanuit Amsterdam de intercity naar Vlissingen/Roosendaal pakken.
Dat met toeslag vrij in Fyra geldt alleen voor de internationale reizigers, niet voor de binnenlandse reizigers.

En dat de stoptrein Vlissingen - Roosendaal (12100) volledig opgeheven is, komt omdat de Intercity Amsterdam - Vlissingen nu 2x per uur doorrijdt naar Vlissingen. Anders rijdt hij maar 1x per uur door namelijk. En deze stopt op elk tussenstation na Roosendaal.

Ik heb er overheen gelezen: Er rijdt een Sneltrein Dordrecht - Breda onder nummer 7022xx, die zoals nu 1x per uur rijdt. De 5100 rijdt wel tussen Dordrecht en Roosendaal (1x/uur). Tussen Rotterdam en Den Haag CS rijdt deze ook, op aangepaste tijden, onder nummer 7051xx (2x/uur).

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 05-08-2010 10:07:13 ]
pi_84885611
'k Heb nog een reisdag over op m'n Interrailticket, mag ik nu nog gewoon bijv. een dagje naar Duitsland reizen of is er een ongeschreven regel dat ik niet meer mag reizen nadat ik weer op m'n vertrekstation ben aangekomen? Zo'n toeslagvrije ICE tussen Brussel en Frankfurt beviel me eigenlijk wel :9~ .
pi_84885729
Mag gewoon, je moet alleen wel zelf een kaartje tot Essen / Vise / Herzogenrath / Kaldenkirchen etc kopen :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84886185
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 00:38 schreef greavy het volgende:
bla
Net even in de krant gelezen. Er rijden 3 treinen per uur. Dus de 5100 1x pu en de 5000 helemaal niet. En 2 IC's naar vlissingen. Deze IC's reizen even snel over het traject Rotterdam-Dordrecht als normale IC's, maar halteren in zowel Dordrecht als Rotterdam 15 minuten :') _!
Dit is om aansluiting te bieden vanuit andere richtingen. Op Rotterdam snap ik dit niet aangezien de enige andere richting Utrecht is en die rijdt ieder kwartier. En op Dordrecht zal dit neem ik aan gaan over de trein uit Geldermalsen, die normaal ook al een ruk aansluiting geeft :')

Het geeft wel weer aan waar de prioriteiten van de NS liggen overigens. In plaats van het veel drukker bereden traject naar Breda een goede verbinding te geven, gaat de NS voor de internationale reiziger.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_84886632
En net nu ik naar leiden moet :'(
pi_84888454
Hmm, klopt het dat je met een Interrail Global Pass ook gewoon alle IC EC en ICE in mag? Allen die waarvoor reserveren verplicht is moet je dus reserveren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_84888539
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm, klopt het dat je met een Interrail Global Pass ook gewoon alle IC EC en ICE in mag? Allen die waarvoor reserveren verplicht is moet je dus reserveren?
Ja, de TGV dus niet, en zoals de thalys, zit er zelfs nog een extra tarief op, maar de ICE is gratis.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Moderator donderdag 5 augustus 2010 @ 11:50:36 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_84888568
Volgens mij wel. Je kunt reserveren, maar als het niet verplicht is, hoeft het niet. Ben je alleen niet verzekerd van een zitplaats.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:24:09 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84889774
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:24 schreef V2 het volgende:

[..]

Zo, ze mogen weer :) Ben benieuwd hoe ze aan Nederlands sprekende machinisten gaan komen, die ook weten hoe ze een slijptrein moeten bedienen.
Volgens mij gaat het om het overbrengen van de slijptrein, dat dat met een aparte loc gaat gebeuren, die bestuurd wordt door een Nederlandse mcn. De beruchte rit naar Stavoren was namelijk ook een overbrengingsrit, zonder te slijpen.

De slijpwerkzaamheden zelf gebeuren nog steeds met de oude constructie van buitenlandse bestuurder met een Nederlandse werktreinbegeleider.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:32:28 #175
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_84890069
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om het overbrengen van de slijptrein, dat dat met een aparte loc gaat gebeuren, die bestuurd wordt door een Nederlandse mcn. De beruchte rit naar Stavoren was namelijk ook een overbrengingsrit, zonder te slijpen.

De slijpwerkzaamheden zelf gebeuren nog steeds met de oude constructie van buitenlandse bestuurder met een Nederlandse werktreinbegeleider.
Jah, dat lijkt mij ook de logische oplossing dan, maar zo staat 't er niet. Nu trouwens weer een nieuw bericht, dat alle mcn's van SpoorFlex in de ban zijn voor vier weken, zowel bij ProRail als bij NS :X
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_84890371
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 02:35 schreef -er1k het volgende:
Ik heb een vraagje voor mensen die iets meer verstand hebben van spoorboekjes uit het verleden dan ik.

Als klein jongetje ging ik vaker vanuit Zuid-Limburg naar Arnhem (familiebezoekjes enzo...). Klopt het dat destijds (midden jaren 90) er een sneltrein reed tussen Roermond - Arnhem? Er staat mij in ieder geval iets vaag van bij... En zo ja; waarom is deze lijn geschrapt?
Klopt, en later reed die Sneltrein nog tot Nijmegen tot in 2005 en 2006. Jammer dat die Sneltrein weg is. Maar men zag ruimte en/ of wilde 2 stoptreinen per uur laten rijden i.p.v. 1 sneltrein en wat ´losse stukkies´ stoptrein.

Ooit was het plan om het hele traject de verdubbelen en te electrificeren. Doorgaande Intercity´s erbij tussen Noord en Zuid. Daar is helaas (nog) niets van gekomen.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:40:13 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_84890377
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:32 schreef V2 het volgende:

[..]

Jah, dat lijkt mij ook de logische oplossing dan, maar zo staat 't er niet. Nu trouwens weer een nieuw bericht, dat alle mcn's van SpoorFlex in de ban zijn voor vier weken, zowel bij ProRail als bij NS :X
quote:
Ook mag de Speno-trein die normaliter wordt bediend door speciaal opgeleide buitenlandse machinisten niet meer op eigen kracht naar een andere werkplek rijden over in dienst gesteld spoor. In die situatie wordt zij als wagon getrokken door een locomotief met een Nederlandse machinist.
http://www.cobouw.nl/nieu(...)den-weer-rijden.html
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:48:14 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84890589
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De slijpwerkzaamheden zelf gebeuren nog steeds met de oude constructie van buitenlandse bestuurder met een Nederlandse werktreinbegeleider.
En een werktrein mag volgens mij maar 40km/u, dan vervalt ook de ATB-eis... Slim opgelost.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 augustus 2010 @ 12:48:57 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84890615
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Ooit was het plan om het hele traject de verdubbelen en te electrificeren. Doorgaande Intercity´s erbij tussen Noord en Zuid. Daar is helaas (nog) niets van gekomen.
Dat was het plan in 1950 ja. Maar het is nu 2010, dus ik zou er niet meer op rekenen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_84890803
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat was het plan in 1950 ja. Maar het is nu 2010, dus ik zou er niet meer op rekenen.
Ze willen ook Zwolle Almelo opwaarderen, dus ik sta nergens van te kijken.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:02:43 #181
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_84891021
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ze willen ook Zwolle Almelo opwaarderen, dus ik sta nergens van te kijken.
Opwaarderen is iets anders dan elektrificeren natuurlijk. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 augustus 2010 @ 13:04:03 #182
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_84891063
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef FredvZ het volgende:

Hoe bedoel je, we proberen zoveek mogelijk reizigers in de Fyra te krijgen... In Rotterdam heb je aansluiting van drie keer niks en kan je net zo goed direct vanuit Amsterdam de intercity naar Vlissingen/Roosendaal pakken.
In dit geval heb je in Rotterdam een aansluiting van precies 10 minuten tussen de Fyra en de IC richting Roosendaal, dat lijkt me toch heel redelijk? Het alternatief (met de directe IC Amsterdam-Roosendaal) duurt een klein half uur langer.
pi_84892720
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Opwaarderen is iets anders dan elektrificeren natuurlijk. :)
Slijpen is ook al opwaarderen in zekere zin :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:02:40 #184
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84893139
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 09:56 schreef greavy het volgende:
Dat met toeslag vrij in Fyra geldt alleen voor de internationale reizigers, niet voor de binnenlandse reizigers.
Het punt was dat je naar Brussel vanaf Amsterdam de Fyra in gedirigeerd wordt, maar dat je als reiziger alleen maar een extra overstap hebt, zonder tijdswinst. De tijdswinst die je met de Fyra maakt, raak je in Rotterdam weer kwijt met de overstap naar de intercity Amsterdam - Vlissingen, dus kan je net zo goed gelijk vanuit Amsterdam die intercity nemen. Maar blijkbaar probeert NS op deze manier mensen in de Fyra te krijgen.
So we just called him Fred
pi_84893306
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Opwaarderen is iets anders dan elektrificeren natuurlijk. :)
Ik had het over verdubbelen en elektrificeren. Die plannen gaan namelijk op met de opening van de hanzelijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 5 augustus 2010 @ 14:08:33 #186
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_84893399
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:04 schreef ReisT het volgende:
In dit geval heb je in Rotterdam een aansluiting van precies 10 minuten tussen de Fyra en de IC richting Roosendaal, dat lijkt me toch heel redelijk? Het alternatief (met de directe IC Amsterdam-Roosendaal) duurt een klein half uur langer.
Fyra:
Vertrek 12.26 Amsterdam
Aankomst 13.07 Rotterdam
Vertrek 13.33 Rotterdam
Aankomst 14.12 Roosendaal

Gewone IC
Vertrek 12.29 Amsterdam
A/V 13.33 Rotterdam
Aankomst 14.12 Roosendaal
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')