Zo deed ik het de eerste keer anders ookquote:Op maandag 3 mei 2010 22:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat 'zo moet het niet'-filmpje uit de OP is trouwens echt hilarisch.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 03:17 schreef MissHobje het volgende:
Zo leuk dit altijd om te lezen, dat ik mezelf er ook aan ga wagen
Waar kopen jullie je spulletjes in? via internet? lokale bakker? enne via internet, hoe snel wordt geleverd? ben erg benieuwd.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Trouwens, hobbywinkel Pipoos begint met een proef om taartspulletjes te verkopen! Vooralsnog slechts in enkele filialen, waaronder... Groningen!.
Ook in breda?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Trouwens, hobbywinkel Pipoos begint met een proef om taartspulletjes te verkopen! Vooralsnog slechts in enkele filialen, waaronder... Groningen!.
Oh dan vraag ik het alvast!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, nu nog niet volgens mij hoor! Dat komt nog! Maar wanneer precies weet ik niet.
Ja ik ga ook aanstonds een poging wagen hehe, heb mijn zinnen erop gezet leek me wel leuk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:33 schreef het-is-mij het volgende:
@ Hobsel, gezellig jij ook hier.
Heb vorige week bij de leukstetaarten besteld, biscuitmix, marsepein startersset en uitstekers.
Laatst bij ikea al een blandalschaaltje gekocht en had nog wat springvormen.
Nou gister geprobeerd om wat kapsels te maken, ging goed, lekker luchtig en mooie kapsels.
Zelf botercreme gemaakt, ging ook goed, werd ook mooi maar hoe smeren jullie dat op een boltaartje?
Ik kreeg het er op zich wel goed op maar je zag iedere keer wat strepen van het afsmeren.
Doen jllie dat met een speciaal atribuut?
2e vraag: Ik had nog een mini springvorm (16 cm) staan maar die is laag dus ik had gelezen, verhogen met bakpapier.
Ik kan alleen niet goed vinden/lezen hoe je het verhoogd.
Als ik de springvorm in elkaar heb en dan bakpapier dan gaat het alle kanten op en laat het los zeg maar.
En als je het ertussen klemt tussen de onderplaat en het rondeding dan krijg je een geribbeld kapsel.
Iemand tips?
Beste tip zal denk ik zijn om professionele bakvormen te kopen maar wil eerst even oefenen.
Kreeg het marsepein er wel goed op, alleen jammer dat die 16 cm rond dus gebobbeld was en wat scheef.
Smaak was prima.
Niet zo gek doen hoor! ziet er heel erg mooi uit zonde om op te eten juistquote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:23 schreef Lips het volgende:
Ik weet niet of ik me meer schaam voor de afwerking van de taart of voor de kwaliteit van de foto.... maar hierbij het taartje wat ik gisteren en vandaag met tegenzin heb gemaakt
[ afbeelding ]
Oeh, wat leukquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor!!quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:47 schreef Berlioz het volgende:
@ Lips Sorry als ik verkeerde info doorgeef. Ik lees dit topic ook alleen maar omdat ik van jullie foto's hou.
Zelf nog nooit verder gekomen dan 2x cupcakes maken, waarbij 1x de topping was mislukt
Een vriendin van mij woont in Amersfoort, misschien wil zij het wel doen...quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Hè jammer! Nouja, kon 't proberenop zo'n forum binnenwalsen lijkt me ook niet heel geslaagd. Misschien dan zelf maar aan de knutsel, we trouwen toch in de vakantie en ik heb zeeën van tijd om het te leren..
Die vind ik gaafquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:27 schreef Taartje het volgende:
Deze wilde ik jullie ook niet onthouden. Een goede vriend van me is vandaag jarig en is fan van de strip Dirk-Jan. Heerlijke taart om te maken!![]()
[ afbeelding ]
Oe dat zou ik niet zomaar durven, die verhouding botercreme. Ik vind zelf de 'afsmeer botercreme' niet echt lekker voor toeven, maar dat is mijn meningquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:54 schreef Taartje het volgende:
Dank jullie wel voor de complimenten![]()
Lips, ik heb het gespoten met botercrem (verhouding 150 gr. boter, 250 gr. poedersuiker) en met een grote spuitmond, ik geloof 1M of 2D, zo uit m;n hoofd.
als ik een taart wil weet ik dus bij wie ik moet zijnquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:08 schreef liessa het volgende:
Nanook, je woont gewoon bij mij om de hoek zowat! Ik woon in Hoogkarspel!
Waar heb je die spullen gekocht? Want dan wil ik daar ook wel eens gluren...
Ja klopt, dat is 1:1, maar ben bang dat ondanks de andere verhouding ik het toch niet lekker ga vinden voor een toefquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:54 schreef Taartje het volgende:
Lips, afsmeerbotercreme is toch 1 op 1? Dat is deze niet. Ik gebruik hem zelf inderdaad altijd voor toeven, vind hem lekker zoet. Heb nog nooit botercrememix gebruikt moet ik zeggen, misschien als ik die geproefd heb dat ik er heel anders over denk haha.
Je stuurt maar een pm als het nodig is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 08:24 schreef The_Hives het volgende:
als ik een taart wil weet ik dus bij wie ik moet zijn
Deze van DLT:quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:31 schreef Taartje het volgende:
Welk recept gebruik je daarvoor?
Niet alle hema's doen dat.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:39 schreef antartica het volgende:
Nog even een tip voor de taartdozen, misschien al es eerder genoemd in een vorig topic.
Maar bij de Hema kun je de taartdozen van de bakkerij ook gewoon kopen, de grootste kost 25 cent bij onze hema, dus goedkoper dan bij de webshopMaar er staat dan dus wel 'hema' op
het duurt nog even, maar zet dit in mn bookmarksquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:25 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Je stuurt maar een pm als het nodig is.
Ik heb hier de eerste twee taarten gevuld en bekleed in de koelkast staan. Vanavond versieren en dan morgen de laaste taart nog van voor naar achteren in elkaar zetten.
Ik blijf het toch moeilijk vinden hoor een taart voor een man. Hij is onze hoofd service monteur dus een overhemdtaart is ook niet echt toepasselijk. Ik heb besloten dat ik maar ga voor een taart met retro cirkels, een taart met ruitjes en een streepjestaart maar ik blijf het weinig origineel vinden van mezelf.
Hee dat is nog eens leuk nieuws!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aardbeien zijn op die leeftijd toch altijd wel goed? Hier gebruik ik een frisse vulling van half botercreme, half monchou vermengt met verse aardbeien en dat wordt bij kindertaarten wel erg op prijs gesteld.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:44 schreef Silmarwen het volgende:
Hebben jullie nog een leuk idee recept voor een taart voor een 2 jarige haar verjaardag? Gewone spongecake is prima, maar een lekkere vulling enzo?
Oh trouwens, hoelang is marsepein houdbaar? Ik heb nog wat in de koelkast staan namelijk, eentje van vorig jaar en 2 stukken van 500gr van december.Er staat geen datum op en volgens mij kan ik het nog gebruiken toch?
Iemand?quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:19 schreef justmattie het volgende:
Question!
Ik wil voor thuis wat wegwerpspuitzakken bestellen maar wil er ook gelijk een kartel spuitmondje bij bestellen voor slagroomrozetten en een gladde voor kleine soesjes. Ik zie allemaal maten staan op deze site maar heb geen idee welke maat ik moet hebben... Kan iemand mij op weg helpen?
hmmmmm..... ziet er prachtig uit.quote:
Ik weet het in Amsterdam niet, maar in Wormerveer zit wel de 'winkel' van de leukste taarten shop.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam van die Witlon icings (tubes) kan vinden?
Met de hand. Maar wel er achter gekomen dat ik toch echt liever marsepein gebruik om figuurtjes/bloemen te maken. Dit is gedaan met icing.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:08 schreef Nanook24 het volgende:
Mr-Z, Die bloem op de taart is die met de hand gemaakt of met zo'n malletje?
Mag ik het recept? Ik ben nog erg groen in bakken, maar wil het wel proberen.quote:
Geweldig, dank je wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Nanook24 het volgende:
Thunderbitch, Je kunt het kant en klaar kopen bij DLT shop. Maar toen ik daar de cursus deed maakten we icing volgens het volgende recept:
1 cup (200gr) crisco
1 theelepel glycerine
1 theelepel Wilton Flavor (de supermarkt smaakstoffen zijn minder geconcentreerd)
2 eetlepels water (melk kan ook maar dat maakt het minder lang houdbaar)
450 gr gezeefde suikerbakkerspoeder
1 eetlepel meringe poeder
Je begint met de bovenste 4 'vloeibare' ingredienten met elkaar te vermengen tot het vocht door de Crisco is opgenomen.
Daarna voeg je de meringe poeder en beetje bij beetje de gezeefde suikerbakkerspoeder toe. Rustig mixen en tegen het stuiven kun je een vochtige theedoek over je keukenmachine heen leggen.
Als alles gemengd is nog 5-8 minuten rustig doormixen (zodat je zo weinig mogelijk luchtbellen krijgt want het moet niet luchtig worden) en dan is de icing klaar en heb je 3 cups (600gr) stiff icing. Hiermee kun je bloemetjes e.d. maken.
Als je per 200gr 1 theelepel water toevoegd krijg je medium icing daarmee kun je o.a. de bloemetjes en wolkjes spuiten die ik op de regenboogtaart gemaakt heb. Maar je kunt er ook roosjes mee maken.
En als je per 200gr 2 theelepels water toevoegd krijg je thin icing en daarmee kun je een taart bekleden maar ook letters schrijven en takjes en blaadjes maken.
De icing wordt niet volledig hard maar er komt wel een soort van korstje op.
Nog even over de maatvoering.
1 cup = 200 gr
1 theelepel = 5 ml
1 eetlepel = 15 ml
Je hebt rol-fondant/ icing. Dat is hetzelfde en is uitrolbaar.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:36 schreef Nanook24 het volgende:
En Mr-Z, Bedoel je niet fondant? In mijn beleving kun je icing nl. alleen spuiten maar misschien zit ik er naast. Voor een hand gemaakte bloem is hij in elk geval ontzettend netjes geworden.
Aha, vandaar mijn verwarring over wat Mr-Z gebruikt had voor de roos.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Icing is niet per se hetzelfde als fondant, denk ik. Zeker in Amerika niet, waar icing meer een verzamelnaam is voor alles waarmee een taart bedekt kan worden. Met icing kan ook bijvoorbeeld royal icing of botercrème bedoeld worden.
Duikelman (Albert Cuyp) heeft een selectie Wilton artikelen, waaronder spuitmondjes.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam van die Witlon icings (tubes) kan vinden?
Mijn excuses daarvoor. Schijnbaar had ik het misquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:07 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Aha, vandaar mijn verwarring over wat Mr-Z gebruikt had voor de roos.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Zwaalie het volgende:
[..]
Duikelman (Albert Cuyp) heeft een selectie Wilton artikelen, waaronder spuitmondjes.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef lienelien het volgende:
Of heeft iemand een goed recept wat lijkt op wat er in de Wiltontubes zit?Voor op cupcakes. Botercrème word ik niet zo blij van..
omg, wat een afgrijselijke taart.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
K zag deze taart op regretsy.com, vond hem wel postwaardig![]()
[ afbeelding ]
My bad, ik ben al een poosje uit de running. Dacht dat je het over spuitmondjes had.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef lienelien het volgende:
[..]Maar die heb ik al.. Denk je/weet je of ze ook de tubes zelf hebben?
Erg rockabillyquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:01 schreef Franneh het volgende:
Leuk taartjesfee!
Mijn rockabilly taart voor een collega van me. Hij is nog niet helemaal netjes hoor! Moet toch nog erg veel oefenen.. merk wel dat ik vaak veel te moeilijk denk[ afbeelding ]
eerste opdracht? gaaaf!!quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:54 schreef Sistyria het volgende:
Ow wat een leuk idee!!
Net mn eerste opdrachtje gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:54 schreef Sistyria het volgende:
Ow wat een leuk idee!!
Net mn eerste opdrachtje gemaakt
[ afbeelding ]
Wat leuk! Vooral die bovenstequote:Op zondag 30 mei 2010 16:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Foto is niet mooi scherp, maar de taart is wel aardig duidelijk zo :-)
[ afbeelding ]
met
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Was een bestelling voor gisteren. Had er ook nog 12 cupcakes bij gemaakt, maar die waren nothing fancy..gewoon met een dikke toef creme en sprinkels
quote:Op zondag 30 mei 2010 19:55 schreef Nanook24 het volgende:
TF, Wat een mooie taarten heb je afgeleverd de afgelopen tijd.![]()
En Systeria verdient ook een eervolle vermelding. Heel mooi geworden je opdracht.Was de ontvanger er ook blij mee?
Hier staan 3 bruidstaart achtige taarten op het programma voor donderdag. Mijn collega is 25 jaar getrouwd en deelt ter ere daarvan uit op het werk dus ik ben de halve ochtend bezig geweest met roosjes en bloemen maken.
Ik weet wel dat het niet kan maar volgens mij zit het in het weer. Mijn biscuits wilden ook niet allemaal even goed lukken gisteren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:32 schreef Sistyria het volgende:
Vandaag was biscuit mislukt, ingestort![]()
Heb niks anders gedaan dan anders... De tweede is wel beter gelukt maar toch ook niet zoals het zou moeten.
Morgen ga ik hem bekleden!
Ik kijk er naar, mooie taarten en Buddy vind ik ook wel grappig, zeker als z'n zussen weer eens in de bakkerij komen. Maar wat ik me afvroeg, hij heeft het steeds over kneedbare chocolade. Hoe maak je chocola in vredesnaam kneedbaar?quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:57 schreef LeNeHe het volgende:
Leuke taarten komen hier weer voorbij zeg!
Heb het de laatste tijd veel te druk om taarten te bakken (en mijn mix is over de datum)
Op Discovery heb je tegenwoordig de serie Cake Boss, erg leuk om te zien wat voor creaties zij daar maken. Alleen die eigenaar vind ik irritant, maar goed. Kijkt iemand er naar?
Dat dacht ik ook al....quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:35 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het niet kan maar volgens mij zit het in het weer. Mijn biscuits wilden ook niet allemaal even goed lukken gisteren.
Wat een werkquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:13 schreef Lips het volgende:
Ik heb een stapel gedaan zonder workshop en dit kwam er uit:
[ afbeelding ]
Denk dus dat het jou ook wel moet lukken zonder workshop
Dat lieveheersbeestje is leuk,quote:Op zondag 30 mei 2010 16:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Foto is niet mooi scherp, maar de taart is wel aardig duidelijk zo :-)
[ afbeelding ]
met
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Was een bestelling voor gisteren. Had er ook nog 12 cupcakes bij gemaakt, maar die waren nothing fancy..gewoon met een dikke toef creme en sprinkels
Ah dankjewel! Duidelijke link,quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef Taartje het volgende:
ChipsZak, hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=81531 vind je info over hoe je zo'n boltaartje maakt
Heeft een van de dames uit Vhv heel misschien een bakvorm van 10 of 7,5 cm doorsnee? Het lijkt me zo leuk om eens een ministapeltje te maken. Maar aangezien m'n laatste bestelling van DLT nét binnen is, gaan die vormen even op het verlanglijstje voor een volgende keer
Dat zal er ook wel een beetje vanaf hangen bij wie je hem besteld. De één rekent 3,5 Euro of meer per persoon en de ander doet het voor minder.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:40 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh, en zo'n drielagen taart is zeker vrij duur om ergens te bestellen?
thanksquote:Op woensdag 2 juni 2010 22:22 schreef Lips het volgende:
@Franneh: het kroontje is fondant met tylose die ik om een glas heen (met bakpapier) heb laten drogen.
http://www.deleukstetaart(...)hocolate+leather%29/quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:37 schreef Charmian het volgende:
Maar wat ik me afvroeg, hij heeft het steeds over kneedbare chocolade. Hoe maak je chocola in vredesnaam kneedbaar?
Ik heb vandaag ook samen met de moeder van de jarige een taart versierd. Dit was de tweede keer dat ze me kwam helpen en het ging alweer een stukje beter dan de vorige keer. De foto volgt morgenavond want de letters moeten er nog op en de jarige mag de taart uiteraard als eerste bewonderen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:01 schreef Franneh het volgende:
thanks
Ik vecht nog altijd met de fondant uitrollen/van aanrecht of plaat afhalen. Misschien rol ik hem gewoon te dun uit.
Een workshop volgen wil ik ook wel, maar kost weer geld of ik kan er niet door sporten en dat moet wel met die taarten.![]()
Zo een taart vullen met roze slagroom en aardbeien en bekleden met roze fondant voor een meid van 8 die een taart wil versieren voor haar ouders hun trouwdag en dan zaterdag proberen om een pokertafel taart te maken..Zie in mijn fantasie al hoe het eruit komt te zien en dat voorspelt niets goeds.
thnx voor de tip! Misschien ga ik morgen wel even kijkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ladies! Ik was vandaag bij de Pipoos in Groningen, en ze hebben de taartspullen binnen.
Ze verkopen onder andere simpele uitstekers, voedselkleurstof, rolfondant (wel heel duur vond ik), suikerparels, taartvormen, cupcakestandaards etc.
Morgen is er van 11 tot 4 een demonstratie van cupcakes en taarten decoreren, dus wie weet leuk als je toch in de buurt bent!
Mijn kleinste is 12,5 cmquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef Taartje het volgende:
ChipsZak, hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=81531 vind je info over hoe je zo'n boltaartje maakt
Heeft een van de dames uit Vhv heel misschien een bakvorm van 10 of 7,5 cm doorsnee? Het lijkt me zo leuk om eens een ministapeltje te maken. Maar aangezien m'n laatste bestelling van DLT nét binnen is, gaan die vormen even op het verlanglijstje voor een volgende keer
wat een lieve mooie taart! leuke kleur!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
Pffiew, het is gelukt! Gisteravond gebakken, bekleed en gestapeld. Naar bed gegaan, bij het naar beneden gaan even flink de adem in gehouden en: hij stond nog recht!M'n eerste stapeltje dus, een 15 cm op een 20 cm. Ben helemaal blij!
[ afbeelding ]
Wat prachtigquote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
Pffiew, het is gelukt! Gisteravond gebakken, bekleed en gestapeld. Naar bed gegaan, bij het naar beneden gaan even flink de adem in gehouden en: hij stond nog recht!M'n eerste stapeltje dus, een 15 cm op een 20 cm. Ben helemaal blij!
[ afbeelding ]
Waar woon je ongeveer Esje-lief?quote:Op zondag 6 juni 2010 16:18 schreef Esje-lief het volgende:
welke workshops zijn aanraders?
liefst marsepein of royal icing ofzo
Mooiquote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest even graven voor het linkje maar op deze site staan ook allerlei workshops verzameld:quote:Op zondag 6 juni 2010 19:30 schreef Esje-lief het volgende:
rotterdam, dordrecht...
heb al wat gevonden...
http://www.taartvoorgrootenklein.nl/
en natuurlijk planet cake.. maar daar heb ik op 1 of andere reden niet mijn eerste keus...
Dank je wel!! Erg lief van je!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:27 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik moest even graven voor het linkje maar op deze site staan ook allerlei workshops verzameld:
http://www.infotaartje.nl/#Workshops
wauw!!!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
Ligt er aan waar je 'm mee gevuld hebt.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Oke, ik weet dat ik veel vragen stelen dit is misschien een stomme,
maar;
hoe lang kan zo'n klein boltaartje (bv. zo'n lieveheersbeest taartje) buiten een koelkast? Ik kan zeker niet 2,5 uur reizen met zo'n ding in een taartdoos hm?
Nouja, ik zou het dan volgens zo'n how-to ding doen (want ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring, op simpele cupcakes na, met taartjes maken) en die zegt:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 12:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je 'm mee gevuld hebt.
Kies voor een vulling die je buiten de koelkast kan bewaren en er is geen probleem.
Maar slagroom & room moeten zeker wel in de koelkast?quote:Dit is de bedoeling. We nemen de slagroom, die verstevigd is, en een lekkere klodder room erin, en dan voorzichtig de room naar de buitenkanten toe, van beneden naar boven, van het midden naar boven uitsmeren.
Ahja! En er wordt niks voorverwarmd?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik bak zo`n klein bolletje biscuit 32 minutn op 18o graden.
Afsmeren betekent helemaal besmeren met een mengsel van 1:1 roomboter en poedersuiker.
Als j vult met jam en chocopasta kan dat gewoon mee in de trein
En 2 a 3 keer doorsnijden moet wel lukken ja
Oh da's handig! Ik wilde het ergens halverwege juli/eind juli maken eigenlijkquote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
laagje kersenjam, laagje witte chocopaste. Niks meer, niks minder.
En het is heel makkelijk, gewoon een kwestie van doen.
Wanneer wil je hem gaan maken? Ik heb toevallig een bolletje staan om te decoreren, kan wel stap voor stap foto`s maken eventueel? Wordt wel vanavond
Bedankt! [Ook voor die andere link!]quote:Op dinsdag 8 juni 2010 13:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=943002
Dit is misschien ook een goede link!
Dank je welquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:05 schreef Taartje het volgende:
Ik vind vooral die van Grolsch erg mooi geworden!Heb je die letters helemaal met de hand utigesneden?
Ilse op Fokquote:Op dinsdag 8 juni 2010 16:53 schreef Ilse86 het volgende:
Ben relatief nieuw hier, dus bij deze een kleine verzameling van een paar van mijn taartjes van het afgelopen jaar. Ze zijn allemaal voor vrienden of familie gemaakt, geen betaalde opdrachten dus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M. 1 van de 5 meiden van je studiequote:Op woensdag 9 juni 2010 10:47 schreef Ilse86 het volgende:
Met wie heb ik de eer..?
![]()
Over je vraag: voor zover ik weet zijn er in Nijmegen/omstreken geen echte taartwinkels. Dichtsbijzijnde zit in Andelst, net voorbij de brug bij Ewijk..
dat ziet er niet alleen prachtig uit maar klinkt ook errug lekkerquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:29 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor Angela die 6 werd, gevuld met zwitserse room een aardbeien
[ afbeelding ]
Bij Pipoos zag ik flesjes kleurstof voor 2,60. Vond daar alles wel behoorlijk duur, vooral de uitsteekvormpjes.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik bestel alles daar ja! Het schijnt dat Pipoos tegenwoordig ook kleurstoffen heeft, maar dan wel duurder en ik ben er nog niet geweest dus ik weet niet wat ze precies hebben. Probeer in ieder geval niet aan de slag te gaan met kleurstoffen van de toko.
Oke,quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik bestel alles daar ja! Het schijnt dat Pipoos tegenwoordig ook kleurstoffen heeft, maar dan wel duurder en ik ben er nog niet geweest dus ik weet niet wat ze precies hebben. Probeer in ieder geval niet aan de slag te gaan met kleurstoffen van de toko.
Oh!quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welke groen wil je? Ik heb er ook een aantal. Je mag best wat kleurstoffen komen lenen, hoor..
Nou petje af hoor, voor je geduld en je hebt het fantastisch gedaanquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:41 schreef Ilse86 het volgende:
[..]
Dank je welIk heb de letters uitgesneden door het logo over te tekenen op bakpapier, dit op het fondant te leggen en het zo uit te snijden. Er zijn vast makkelijkere manieren, maar ik heb verder nog nooit iets met figuurtjes of puzzels gedaan, dus ik kon het ff niet anders bedacht krijgen
Kan het misschien zijn dat die collega geen ruimte genoeg heeft? Anders vind ik het wel een beetje ondankbaar.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:34 schreef Nanook24 het volgende:
* Nanook24 heeft een taart gebakken voor een collega die over 2 weken zijn verjaardag pas viert.![]()
Ik geloof dat hij mijn verhaal dat invriezen makkelijk kan niet zo geloofde want nu neemt een andere collega die zijn verjaardag wel dit weekend viert de taart mee.
Ik ben er eigenlijk wel een beetje chagarijnig over want invriezen kan makkelijk en nu moet ik dezelfde taart nog een keer maken en het plaatje was best nog wel even een gedoetje om te maken.
Ik heb aangeboden hem bij mij thuis in de vriezer te zetten maar dat was schijnbaar geen goede optie.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:43 schreef ThunderBitch het volgende:
Kan het misschien zijn dat die collega geen ruimte genoeg heeft? Anders vind ik het wel een beetje ondankbaar.
Hm.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:45 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik heb aangeboden hem bij mij thuis in de vriezer te zetten maar dat was schijnbaar geen goede optie.
Dan zou ik toch laten weten dat je het niet zo kan waarderen. Wat geeft ie als reden op, dan?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:45 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik heb aangeboden hem bij mij thuis in de vriezer te zetten maar dat was schijnbaar geen goede optie.
Oh, geeft niet hoor,quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, CZ, ik ga je direct een pm terugsturen! Sorry sorry sorry!
Nee hoor, je hebt ook wel gelijk...het was ook een vergissing.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Had je wel met 'm afgesproken om de taart twee weken eerder te maken? Ik kan me best voorstellen dat je, als je verder niets weet van het soort taarten dat we maken, bang bent voor een niet-verse taart. Of ben ik nu advocaat van de duivel?.
Ik ken wel individuele muffinvormpjes, die haal je bij de xenos (e.d.) voor ongeveer 70 cent.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:06 schreef Inu het volgende:
Ik wil voor mijn verjaardag cupcakes maken, maar ze moeten mee op reis. Ik heb ooit een doos gezien waar iets van 24 cupcakes in een soort vormpje konden zodat ze niet bewegen.
Weten jullie waar ik die kan halen?
Oh, dat is wel een goed idee ja! Ik heb een siliconen vorm, dus die weegt toch niksquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:21 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik ken wel individuele muffinvormpjes, die haal je bij de xenos (e.d.) voor ongeveer 70 cent.
Of neem een grotere doos en zet de cupcakes gewoon in de muffinvorm in de doos, dan schuiven ze ook niet.
Ziet er leuk uit, maar... ik kan nergens contactgegevens vinden, alleen een 06? Dat zorgt er wel voor dat ik huiverig ben om te bestellenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:40 schreef Breathtaking het volgende:
Kennen jullie homebaked.nl al? Leuke webshop met goedkoper spul dan op deleukstetaartenshop (voor zover ik nu kan zien)!
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar... ik kan nergens contactgegevens vinden, alleen een 06? Dat zorgt er wel voor dat ik huiverig ben om te bestellen
?quote:Ons adres is:
Zandkamp 86
3828 GE Hoogland
Ik zat al op je te wachten! Hup met die foto's!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohaai! Ik heb gisteren mn eerste taart-bekleed-workshop gehad, van iemand die ik al een beetje kende, en het was gezellig en ik heb een puike taart gemaakt! Ik zal zo foto's uploaden!
Alleen jammer dat het op een gegeven moment een beetje laat werd, en ik te perfectionistisch aan het rommelen was (mn rups moest stippen! En ogen!), dus toen had ik een taart met alleen twee lieveheersbeestjes, een rups en een bloem, met wat grasjes langs de rand
Hij is wel gezellig geworden, en het marsepein zat er best strak op voor een eerste keer geloof ik.
Lekker issie ook
U vraagt, wij draaienquote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik zat al op je te wachten! Hup met die foto's!
Mijne ook! Niet helemaal af, niet helemaal strak afgewerkt, met beestjes (al zijn die van mij niet van het insecten-soortquote:
Kan als je daar behoefte aan hebt idd maar ik doe dat zelf nooitquote:Op zaterdag 12 juni 2010 08:12 schreef Taartje het volgende:
Mooie uitleg heb je gemaakt Taartjesfee!
Mag ik nog een tip toevoegen? Wanneer je voor het in drieeen snijden in een rechte lijn drie sateprikkers in de te snijden lagen prikt, heb je én een duidelijk zichtbare verdeling bij het snijden, én je legt de lagen na het vullen precies zo terug als ze lagen. Is wel handig ivm eventuele deukjes of niet helemaal rond zijn.
Ja het was echt ontzettend dun maar dan kwam er weer een scheur in en dan kon ik weer opnieuw beginnen. Frustrerend! Ik ga binnenkort wel weer een nieuwe taart maken want ik vond het leuk om te doen. En aangezien al die keukenprinsessen die wekelijks appeltaarten, carrot cakes en god weet wat niet allemaal meer bakken, ingezakte biscuits hadden en de mijne gewoon perfect was heb ik er misschien wel talent voor!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zo dun als papier? Dat doe ik alleen als ik bijvoorbeeld vlinders maak van gumpaste of rozenblaadjes ofzo.
Marsepein om mee te bekleden laat ik liever wat dikker. Dan schijnen de lagen er niet doorheen namelijk
Ik heb daar een workshop gehad en ook al een keer besteld. Is wel betrouwbaar hoor, bestelling is alleen niet zo snel als via de leukstetaarten..quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit, maar... ik kan nergens contactgegevens vinden, alleen een 06? Dat zorgt er wel voor dat ik huiverig ben om te bestellen
dank je wel.quote:Op zondag 13 juni 2010 12:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Af laten koelen, dan kruimt hij minder
Onder andere de fondant brokkelt/scheurt af als zij het naar beneden doet etc.quote:Op zondag 13 juni 2010 19:37 schreef Viking84 het volgende:
Ik krijg trek van dit topic.
En ik heb het 'zo moet het niet'-filmpje uit de OP bekeken, maar ik snap niet wat er niet goed aan is?.
Heej leuk! Dat boek heb ik ook, ik wilde de bbq-taart voor vaderdag gaan proberen.quote:Op zondag 13 juni 2010 18:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zo.. Nu ik eindelijk weer een oven tot mijn beschikking heb, kan ik weer bakken.
Ik wil me graag wat verder verdiepen in de wereld van cupcakes en taarten..
Gister heb ik voor mijn verjaardag dit boek gekregen, zover als ik kon zien is het erg duidelijk en helder..
Goed om mee te beginnen dus ..
[ afbeelding ]
Die heb ik ook gezien... Hij is idd erg leuk!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:12 schreef Breathtaking het volgende:
Ik zag trouwens een hele leuke taartdoos bij de Xenos voor 14,99! Misschien een tip.
dit is Poutine, een typisch Canadees snackgerechtquote:Op maandag 14 juni 2010 19:24 schreef dvr het volgende:
Een dame uit Canada heeft voor haar frietverslaafde vriend een patatje speciaal gebakken:
[ afbeelding ]
De ingrediënten zijn getoaste cake, witte chocola en butterscotch saus.
bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |