Zo deed ik het de eerste keer anders ookquote:Op maandag 3 mei 2010 22:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat 'zo moet het niet'-filmpje uit de OP is trouwens echt hilarisch.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 03:17 schreef MissHobje het volgende:
Zo leuk dit altijd om te lezen, dat ik mezelf er ook aan ga wagen
Waar kopen jullie je spulletjes in? via internet? lokale bakker? enne via internet, hoe snel wordt geleverd? ben erg benieuwd.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Trouwens, hobbywinkel Pipoos begint met een proef om taartspulletjes te verkopen! Vooralsnog slechts in enkele filialen, waaronder... Groningen!.
Ook in breda?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Trouwens, hobbywinkel Pipoos begint met een proef om taartspulletjes te verkopen! Vooralsnog slechts in enkele filialen, waaronder... Groningen!.
Oh dan vraag ik het alvast!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, nu nog niet volgens mij hoor! Dat komt nog! Maar wanneer precies weet ik niet.
Ja ik ga ook aanstonds een poging wagen hehe, heb mijn zinnen erop gezet leek me wel leuk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:33 schreef het-is-mij het volgende:
@ Hobsel, gezellig jij ook hier.
Heb vorige week bij de leukstetaarten besteld, biscuitmix, marsepein startersset en uitstekers.
Laatst bij ikea al een blandalschaaltje gekocht en had nog wat springvormen.
Nou gister geprobeerd om wat kapsels te maken, ging goed, lekker luchtig en mooie kapsels.
Zelf botercreme gemaakt, ging ook goed, werd ook mooi maar hoe smeren jullie dat op een boltaartje?
Ik kreeg het er op zich wel goed op maar je zag iedere keer wat strepen van het afsmeren.
Doen jllie dat met een speciaal atribuut?
2e vraag: Ik had nog een mini springvorm (16 cm) staan maar die is laag dus ik had gelezen, verhogen met bakpapier.
Ik kan alleen niet goed vinden/lezen hoe je het verhoogd.
Als ik de springvorm in elkaar heb en dan bakpapier dan gaat het alle kanten op en laat het los zeg maar.
En als je het ertussen klemt tussen de onderplaat en het rondeding dan krijg je een geribbeld kapsel.
Iemand tips?
Beste tip zal denk ik zijn om professionele bakvormen te kopen maar wil eerst even oefenen.
Kreeg het marsepein er wel goed op, alleen jammer dat die 16 cm rond dus gebobbeld was en wat scheef.
Smaak was prima.
Niet zo gek doen hoor! ziet er heel erg mooi uit zonde om op te eten juistquote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:23 schreef Lips het volgende:
Ik weet niet of ik me meer schaam voor de afwerking van de taart of voor de kwaliteit van de foto.... maar hierbij het taartje wat ik gisteren en vandaag met tegenzin heb gemaakt
[ afbeelding ]
Oeh, wat leukquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor!!quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:47 schreef Berlioz het volgende:
@ Lips Sorry als ik verkeerde info doorgeef. Ik lees dit topic ook alleen maar omdat ik van jullie foto's hou.
Zelf nog nooit verder gekomen dan 2x cupcakes maken, waarbij 1x de topping was mislukt
Een vriendin van mij woont in Amersfoort, misschien wil zij het wel doen...quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Hè jammer! Nouja, kon 't proberenop zo'n forum binnenwalsen lijkt me ook niet heel geslaagd. Misschien dan zelf maar aan de knutsel, we trouwen toch in de vakantie en ik heb zeeën van tijd om het te leren..
Die vind ik gaafquote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:27 schreef Taartje het volgende:
Deze wilde ik jullie ook niet onthouden. Een goede vriend van me is vandaag jarig en is fan van de strip Dirk-Jan. Heerlijke taart om te maken!![]()
[ afbeelding ]
Oe dat zou ik niet zomaar durven, die verhouding botercreme. Ik vind zelf de 'afsmeer botercreme' niet echt lekker voor toeven, maar dat is mijn meningquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:54 schreef Taartje het volgende:
Dank jullie wel voor de complimenten![]()
Lips, ik heb het gespoten met botercrem (verhouding 150 gr. boter, 250 gr. poedersuiker) en met een grote spuitmond, ik geloof 1M of 2D, zo uit m;n hoofd.
als ik een taart wil weet ik dus bij wie ik moet zijnquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:08 schreef liessa het volgende:
Nanook, je woont gewoon bij mij om de hoek zowat! Ik woon in Hoogkarspel!
Waar heb je die spullen gekocht? Want dan wil ik daar ook wel eens gluren...
Ja klopt, dat is 1:1, maar ben bang dat ondanks de andere verhouding ik het toch niet lekker ga vinden voor een toefquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:54 schreef Taartje het volgende:
Lips, afsmeerbotercreme is toch 1 op 1? Dat is deze niet. Ik gebruik hem zelf inderdaad altijd voor toeven, vind hem lekker zoet. Heb nog nooit botercrememix gebruikt moet ik zeggen, misschien als ik die geproefd heb dat ik er heel anders over denk haha.
Je stuurt maar een pm als het nodig is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 08:24 schreef The_Hives het volgende:
als ik een taart wil weet ik dus bij wie ik moet zijn
Deze van DLT:quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:31 schreef Taartje het volgende:
Welk recept gebruik je daarvoor?
Niet alle hema's doen dat.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:39 schreef antartica het volgende:
Nog even een tip voor de taartdozen, misschien al es eerder genoemd in een vorig topic.
Maar bij de Hema kun je de taartdozen van de bakkerij ook gewoon kopen, de grootste kost 25 cent bij onze hema, dus goedkoper dan bij de webshopMaar er staat dan dus wel 'hema' op
het duurt nog even, maar zet dit in mn bookmarksquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:25 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Je stuurt maar een pm als het nodig is.
Ik heb hier de eerste twee taarten gevuld en bekleed in de koelkast staan. Vanavond versieren en dan morgen de laaste taart nog van voor naar achteren in elkaar zetten.
Ik blijf het toch moeilijk vinden hoor een taart voor een man. Hij is onze hoofd service monteur dus een overhemdtaart is ook niet echt toepasselijk. Ik heb besloten dat ik maar ga voor een taart met retro cirkels, een taart met ruitjes en een streepjestaart maar ik blijf het weinig origineel vinden van mezelf.
Hee dat is nog eens leuk nieuws!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aardbeien zijn op die leeftijd toch altijd wel goed? Hier gebruik ik een frisse vulling van half botercreme, half monchou vermengt met verse aardbeien en dat wordt bij kindertaarten wel erg op prijs gesteld.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:44 schreef Silmarwen het volgende:
Hebben jullie nog een leuk idee recept voor een taart voor een 2 jarige haar verjaardag? Gewone spongecake is prima, maar een lekkere vulling enzo?
Oh trouwens, hoelang is marsepein houdbaar? Ik heb nog wat in de koelkast staan namelijk, eentje van vorig jaar en 2 stukken van 500gr van december.Er staat geen datum op en volgens mij kan ik het nog gebruiken toch?
Iemand?quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:19 schreef justmattie het volgende:
Question!
Ik wil voor thuis wat wegwerpspuitzakken bestellen maar wil er ook gelijk een kartel spuitmondje bij bestellen voor slagroomrozetten en een gladde voor kleine soesjes. Ik zie allemaal maten staan op deze site maar heb geen idee welke maat ik moet hebben... Kan iemand mij op weg helpen?
hmmmmm..... ziet er prachtig uit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |