abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juni 2010 @ 12:19:19 #203
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_82489285
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Oke, ik weet dat ik veel vragen stel en dit is misschien een stomme, maar;

hoe lang kan zo'n klein boltaartje (bv. zo'n lieveheersbeest taartje) buiten een koelkast? Ik kan zeker niet 2,5 uur reizen met zo'n ding in een taartdoos hm?
Ligt er aan waar je 'm mee gevuld hebt.
Kies voor een vulling die je buiten de koelkast kan bewaren en er is geen probleem.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 12:33:47 #204
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82489900
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 12:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je 'm mee gevuld hebt.
Kies voor een vulling die je buiten de koelkast kan bewaren en er is geen probleem.
Nouja, ik zou het dan volgens zo'n how-to ding doen (want ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring, op simpele cupcakes na, met taartjes maken) en die zegt:
quote:
Dit is de bedoeling. We nemen de slagroom, die verstevigd is, en een lekkere klodder room erin, en dan voorzichtig de room naar de buitenkanten toe, van beneden naar boven, van het midden naar boven uitsmeren.
Maar slagroom & room moeten zeker wel in de koelkast?

En het filmpje doet het al niet, dus ik vind het extra lastig,
http://www.teleac.nl/beeldbank/clip/t20091104_boltaart01
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82490136
Ah, de Petra van Achtien-manier. Volgens mij is het gemakkelijker om gewoon een kapsel te bakken in een bolvorm en die te vullen door 'm door te snijden. Als je dat dan niet met slagroom doet, kun je 'm prima een paar uur in de trein meenemen. Desnoods, mocht het een heel warme dag blijken, doe je de doos in een koeltas en leg je er wat koelelementen omheen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 12:45:29 #206
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82490418
Kapsel is gewoon dat biscuit?
Alleen daar dan de hele boltaart van maken, zegmaar? Of zeg ik nu iets stoms & bedoel je dat niet?
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82490649
Het kapsel is inderdaad dat biscuit. Je maakt beslag, van biscuitmix of from scratch, doet dat in de bolvorm en zet die in de oven. Eruit halen, omkeren, doorsnijden, vulling ertussen doen, afsmeren met botercrème, bekleden met marsepein of fondant.

Moet je alleen dus wel een bolvorm hebben die in de oven kan. Als je een Blanda koopt bij IKEA (rvs), dan zit je goed.
pi_82490766
Wat een rare manier! valt dat niet heel erg uit elkaar als je het gaat snijden ofzo?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 12:56:10 #209
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82490871
Ah, dat klinkt wel handig.

Nog een klein vraagje dan: de oven, op welke temperatuur moet die voorverwarmd (en hoe lang) en op wat voor temperatuur moet zo'n taartje? Want dat heb ik nog niet gezien in de dingetjes die ik heb bekeken.

En dat afsmeren met botercrème, wat smeer je precies af?
Als ik het goed heb moet er wel een paar cm tussen de lagen vulling zitten ofniet? Want ik kan hem toch wel 2 a 3 keer horizontaal doorsnijden op verschillende plekken?

Hmm.. nu ik dit zo typ snap ik het toch niet helemaal denk ik, want blijft die biscuit dan weer aan elkaar 'plakken' als je het afkleed?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:00:15 #210
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82491076
Ik bak zo`n klein bolletje biscuit 32 minutn op 18o graden.
Afsmeren betekent helemaal besmeren met een mengsel van 1:1 roomboter en poedersuiker.
Als j vult met jam en chocopasta kan dat gewoon mee in de trein
En 2 a 3 keer doorsnijden moet wel lukken ja
I`m not weird. I`m limited edition.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 13:02:18 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82491174
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik bak zo`n klein bolletje biscuit 32 minutn op 18o graden.
Afsmeren betekent helemaal besmeren met een mengsel van 1:1 roomboter en poedersuiker.
Als j vult met jam en chocopasta kan dat gewoon mee in de trein
En 2 a 3 keer doorsnijden moet wel lukken ja
Ahja! En er wordt niks voorverwarmd?
Chocopasta, . Gewoon chocopasta-chocopasta? En dan een mix van jam met dat?

Hmm.. ik ben bang dat het misschien toch niet zo makkelijk voor me is als het lijkt, .
pi_82491255
Recept, inclusief oventijden en -temperaturen:

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2/Basisbiscuit/

Een howto voor het bakken, vullen, afsmeren en bekleden (waarbij je het eerste gedeelte vervangt door het recept hierboven, en je in plaats van een ronde vorm een bolvorm gebruikt):

http://www.keetie.com/pageID_6812821.html

Als je dan nog vragen hebt, roep je maar! .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:04:38 #213
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82491298
laagje kersenjam, laagje witte chocopaste. Niks meer, niks minder.
En het is heel makkelijk, gewoon een kwestie van doen.
Wanneer wil je hem gaan maken? Ik heb toevallig een bolletje staan om te decoreren, kan wel stap voor stap foto`s maken eventueel? Wordt wel vanavond
pi_82491339
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=943002

Dit is misschien ook een goede link!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 13:07:35 #215
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82491447
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
laagje kersenjam, laagje witte chocopaste. Niks meer, niks minder.
En het is heel makkelijk, gewoon een kwestie van doen.
Wanneer wil je hem gaan maken? Ik heb toevallig een bolletje staan om te decoreren, kan wel stap voor stap foto`s maken eventueel? Wordt wel vanavond
Oh da's handig! Ik wilde het ergens halverwege juli/eind juli maken eigenlijk [ja, wel eerst even eentje oefenen enzo, natuurlijk!]

Dus als je dat zou willen doen! Heel graag!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 13:07:51 #216
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82491474
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 13:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=943002

Dit is misschien ook een goede link!
Bedankt! [Ook voor die andere link!]
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 13:10:46 #217
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82491606
Zo is het trouwens net een hamburger http://img505.imageshack.us/img505/4678/howto8ur1.jpg
Maar je kan d'r dus gewoon cakebeslag voor gebruiken? Ik dacht dat dat biscuit uit iets heel anders bestond .
pi_82494523
Je kunt gewoon cakebeslag gebruiken, of biscuit. Biscuit bevat geen boter en is daarom luchtiger. Het is hetzelfde spul als voor slagroomtaarten wordt gebruikt. En omdat je de taart vult en versiert, is het fijn dat het gebak van zichzelf wat minder zwaart valt
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_82495371
Dat zeker, het is veeel lichter waardoor je niet na 2 happen al vol zit van cake én marsepein én slagroom én jam enz.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 14:52:19 #220
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82496700
Dankjewel iedereen!
pi_82503156
Ben relatief nieuw hier, dus bij deze een kleine verzameling van een paar van mijn taartjes van het afgelopen jaar. Ze zijn allemaal voor vrienden of familie gemaakt, geen betaalde opdrachten dus.

FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 16:56:15 #222
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82503305
Oh, die derde .
pi_82503529
die laatste

geweldig
pi_82503839
Ik vind vooral die van Grolsch erg mooi geworden! Heb je die letters helemaal met de hand utigesneden?
pi_82505709
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:05 schreef Taartje het volgende:
Ik vind vooral die van Grolsch erg mooi geworden! Heb je die letters helemaal met de hand utigesneden?
Dank je wel Ik heb de letters uitgesneden door het logo over te tekenen op bakpapier, dit op het fondant te leggen en het zo uit te snijden. Er zijn vast makkelijkere manieren, maar ik heb verder nog nooit iets met figuurtjes of puzzels gedaan, dus ik kon het ff niet anders bedacht krijgen
pi_82537664
Hallo,

Weet iemand in Nijmegen een winkel waar je leuke caketoppers kan kopen? Bruidspaartjes, maar ook andere dingen? Ik ben zelf een taart aan het knutselen (niet eetbaar dus) en ik zoek een taarttopper. Via internet komen er nog verzendkosten bovenop en dat wordt me dan wat te duur.
pi_82537691
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 16:53 schreef Ilse86 het volgende:
Ben relatief nieuw hier, dus bij deze een kleine verzameling van een paar van mijn taartjes van het afgelopen jaar. Ze zijn allemaal voor vrienden of familie gemaakt, geen betaalde opdrachten dus.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ilse op Fok Wat toevallig dat ik je hier zie!
pi_82538706
Met wie heb ik de eer..?

Over je vraag: voor zover ik weet zijn er in Nijmegen/omstreken geen echte taartwinkels. Dichtsbijzijnde zit in Andelst, net voorbij de brug bij Ewijk..
pi_82540603
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 10:47 schreef Ilse86 het volgende:
Met wie heb ik de eer..?

Over je vraag: voor zover ik weet zijn er in Nijmegen/omstreken geen echte taartwinkels. Dichtsbijzijnde zit in Andelst, net voorbij de brug bij Ewijk..
M. 1 van de 5 meiden van je studie

-edit:
Dat is nog niet duidelijk, die zijn er 2 M.C. dan
pi_82543993

Wist niet dat je een taart aan het knutselen was, leuk
  woensdag 9 juni 2010 @ 14:29:12 #231
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82550009
Voor Angela die 6 werd, gevuld met zwitserse room een aardbeien

pi_82552460
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:29 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor Angela die 6 werd, gevuld met zwitserse room een aardbeien

[ afbeelding ]
dat ziet er niet alleen prachtig uit maar klinkt ook errug lekker
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_82553101
Als ik 6 was en zo'n taart had gekregen, had ik de maker ervan voor eeuwig aanbeden Ziet er echt mooi uit
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 juni 2010 @ 15:21:21 #234
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82553106
Oja, DaD!

Haal jij de kleur voor je marsepein/fondant ook van www.deleukstetaartenshop.nl of kun je het ook in Groningen kopen?
Want ik wil mijn taartje groen .
pi_82555551
Ik bestel alles daar ja! Het schijnt dat Pipoos tegenwoordig ook kleurstoffen heeft, maar dan wel duurder en ik ben er nog niet geweest dus ik weet niet wat ze precies hebben. Probeer in ieder geval niet aan de slag te gaan met kleurstoffen van de toko.
pi_82555710
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik bestel alles daar ja! Het schijnt dat Pipoos tegenwoordig ook kleurstoffen heeft, maar dan wel duurder en ik ben er nog niet geweest dus ik weet niet wat ze precies hebben. Probeer in ieder geval niet aan de slag te gaan met kleurstoffen van de toko.
Bij Pipoos zag ik flesjes kleurstof voor 2,60. Vond daar alles wel behoorlijk duur, vooral de uitsteekvormpjes.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:40:34 #237
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_82562317
Naja in ieder gemakkelijk als je snel iets kleins nodig hebt dan
‎"Do I get a bonus if I act like I care?"
pi_82562853
Mooi geworden taartjesfee! De combi van het felle roze en oranje is lekker meisjesachtig
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 juni 2010 @ 19:06:22 #239
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82563464
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 16:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oke, .
Maar aangezien ik maar 2 kleurstoffen nodig heb (groen en een klein beetje zwart maar, eigenlijk) en ik niet gelijk aan het bakken ga van 10 taartjes, is het dan niet handig dat ik het gewoon bij de Pipoos haal? Hmm. Ik kan ook wel bestellen, misschien en vind het wel 'eng' allemaal, . Straks lukt het me niet om de marsepein groen te maken en dan heb ik geen taartje .
pi_82563868
Welke groen wil je? Ik heb er ook een aantal. Je mag best wat kleurstoffen komen lenen, hoor. .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 juni 2010 @ 19:22:04 #241
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82564255
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welke groen wil je? Ik heb er ook een aantal. Je mag best wat kleurstoffen komen lenen, hoor. .
Oh!

Uhm, even kijken.

Zoiets? Of iets in die richting?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 juni 2010 @ 19:22:56 #242
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82564300
Als je wilt/het handiger vind kan ik je eventueel wel een PM sturen met mijn idee, want het is voor iemand die hier eventueel meeleest.
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:34:53 #243
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_82608072
Hmm ik ga vanmiddag op fiets stroop toch door de stad en ga de 1e baksel dingen scoren ( hoop ik) en dan ga ik mijn 1e experiment prutsen denk ik zo aangezien het toch minder prettig weer is en ik een dag vrij ben, lijkt het me een leuk uitprobeersel
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_82611326
Veel plezier MissHobje!
  donderdag 10 juni 2010 @ 12:44:34 #245
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_82611478
Ik had van afgelopen weekend nog wat Vanilla Cream Frosting over en ik had eergisteren bakdrang maar geen zin in gedoe
Ik heb van kant en klare mix voor kruidcake (huismerk van de Plus) cupcakes gemaakt en die versiert met de vanilla cream frosting.

DAT WAS LEKKER

Aanrader dus
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:23:50 #246
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_82619287
Echt zo veel respect weer voor jullie allemaal. Als ik hier naar kijk loopt het water mij altijd in de mond! Ik blijf lekker lurken!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_82648857
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:41 schreef Ilse86 het volgende:

[..]

Dank je wel Ik heb de letters uitgesneden door het logo over te tekenen op bakpapier, dit op het fondant te leggen en het zo uit te snijden. Er zijn vast makkelijkere manieren, maar ik heb verder nog nooit iets met figuurtjes of puzzels gedaan, dus ik kon het ff niet anders bedacht krijgen
Nou petje af hoor, voor je geduld en je hebt het fantastisch gedaan
Het is bijna zonde om die grolsch taart aan te snijden
pi_82657208
* Nanook24 heeft een taart gebakken voor een collega die over 2 weken zijn verjaardag pas viert.

Ik geloof dat hij mijn verhaal dat invriezen makkelijk kan niet zo geloofde want nu neemt een andere collega die zijn verjaardag wel dit weekend viert de taart mee.

Ik ben er eigenlijk wel een beetje chagarijnig over want invriezen kan makkelijk en nu moet ik dezelfde taart nog een keer maken en het plaatje was best nog wel even een gedoetje om te maken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:43:56 #249
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_82657631
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:34 schreef Nanook24 het volgende:
* Nanook24 heeft een taart gebakken voor een collega die over 2 weken zijn verjaardag pas viert.

Ik geloof dat hij mijn verhaal dat invriezen makkelijk kan niet zo geloofde want nu neemt een andere collega die zijn verjaardag wel dit weekend viert de taart mee.

Ik ben er eigenlijk wel een beetje chagarijnig over want invriezen kan makkelijk en nu moet ik dezelfde taart nog een keer maken en het plaatje was best nog wel even een gedoetje om te maken.
Kan het misschien zijn dat die collega geen ruimte genoeg heeft? Anders vind ik het wel een beetje ondankbaar.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_82660468
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:43 schreef ThunderBitch het volgende:
Kan het misschien zijn dat die collega geen ruimte genoeg heeft? Anders vind ik het wel een beetje ondankbaar.
Ik heb aangeboden hem bij mij thuis in de vriezer te zetten maar dat was schijnbaar geen goede optie.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:08:57 #251
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_82661537
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:45 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik heb aangeboden hem bij mij thuis in de vriezer te zetten maar dat was schijnbaar geen goede optie.
Hm.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 11 juni 2010 @ 14:01:23 #252
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82664056
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:45 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Dan zou ik toch laten weten dat je het niet zo kan waarderen. Wat geeft ie als reden op, dan?
pi_82664117
Oh, CZ, ik ga je direct een pm terugsturen! Sorry sorry sorry!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 11 juni 2010 @ 14:08:22 #254
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82664354
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, CZ, ik ga je direct een pm terugsturen! Sorry sorry sorry!
Oh, geeft niet hoor, .
pi_82664637
Had je wel met 'm afgesproken om de taart twee weken eerder te maken? Ik kan me best voorstellen dat je, als je verder niets weet van het soort taarten dat we maken, bang bent voor een niet-verse taart. Of ben ik nu advocaat van de duivel? .
pi_82665809
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Had je wel met 'm afgesproken om de taart twee weken eerder te maken? Ik kan me best voorstellen dat je, als je verder niets weet van het soort taarten dat we maken, bang bent voor een niet-verse taart. Of ben ik nu advocaat van de duivel? .
Nee hoor, je hebt ook wel gelijk...het was ook een vergissing.

Maar toch heb ik er een beetje een katerig gevoel bij dat iemand niet van me aanneemt dat invriezen best kan. (Maar mijn baas hier op kantoor vindt het ook maar raar dat ik dat zeg want volgens hem is ingevroren ook niet vers dus er zijn meer mensen die er zo over denken)

Van mijn collega krijg ik eigenlijk niet echt een duidelijke reden waarom niet, maar de taart is inmiddels met een beetje korting met een andere blije eigenaar mee dus vooruit maar weer. Anders had ik hem in de kantine gezet, dan was er in elk geval iemand blij mee.
pi_82670070
Om eerlijk te zijn kan ik me er wel iets bij voorstellen. Als jij een 'vers' brood koopt bij een bakker, wil je er toch ook niet eentje uit de diepvries?

Had je hem met fondant bekleed? Ik vind dat toch al snel minder mooi worden als een afgemaakte taart bevroren is geweest. Kapsel kan je wel goed invriezen trouwens.
pi_82670392
Ik wil voor mijn verjaardag cupcakes maken, maar ze moeten mee op reis. Ik heb ooit een doos gezien waar iets van 24 cupcakes in een soort vormpje konden zodat ze niet bewegen.

Weten jullie waar ik die kan halen?
pi_82671128
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:06 schreef Inu het volgende:
Ik wil voor mijn verjaardag cupcakes maken, maar ze moeten mee op reis. Ik heb ooit een doos gezien waar iets van 24 cupcakes in een soort vormpje konden zodat ze niet bewegen.

Weten jullie waar ik die kan halen?
Ik ken wel individuele muffinvormpjes, die haal je bij de xenos (e.d.) voor ongeveer 70 cent.
Of neem een grotere doos en zet de cupcakes gewoon in de muffinvorm in de doos, dan schuiven ze ook niet.
pi_82671707
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:21 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik ken wel individuele muffinvormpjes, die haal je bij de xenos (e.d.) voor ongeveer 70 cent.
Of neem een grotere doos en zet de cupcakes gewoon in de muffinvorm in de doos, dan schuiven ze ook niet.
Oh, dat is wel een goed idee ja! Ik heb een siliconen vorm, dus die weegt toch niks
pi_82674898
Kennen jullie homebaked.nl al ? Leuke webshop met goedkoper spul dan op deleukstetaartenshop (voor zover ik nu kan zien)!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:02:48 #262
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82683941
Ohaai! Ik heb gisteren mn eerste taart-bekleed-workshop gehad, van iemand die ik al een beetje kende, en het was gezellig en ik heb een puike taart gemaakt! Ik zal zo foto's uploaden!

Alleen jammer dat het op een gegeven moment een beetje laat werd, en ik te perfectionistisch aan het rommelen was (mn rups moest stippen! En ogen! ), dus toen had ik een taart met alleen twee lieveheersbeestjes, een rups en een bloem, met wat grasjes langs de rand Hij is wel gezellig geworden, en het marsepein zat er best strak op voor een eerste keer geloof ik.

Lekker issie ook
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2010 @ 21:27:19 #263
43556 miss_dynastie
pi_82685229
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 17:40 schreef Breathtaking het volgende:
Kennen jullie homebaked.nl al ? Leuke webshop met goedkoper spul dan op deleukstetaartenshop (voor zover ik nu kan zien)!
Ziet er leuk uit, maar... ik kan nergens contactgegevens vinden, alleen een 06? Dat zorgt er wel voor dat ik huiverig ben om te bestellen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 11 juni 2010 @ 21:30:10 #264
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82685388
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit, maar... ik kan nergens contactgegevens vinden, alleen een 06? Dat zorgt er wel voor dat ik huiverig ben om te bestellen
quote:
Ons adres is:
Zandkamp 86
3828 GE Hoogland
? bij 'contact'
  † In Memoriam † vrijdag 11 juni 2010 @ 21:32:15 #265
43556 miss_dynastie
pi_82685495
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:30 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

[..]

? bij 'contact'
Ah oke, je moet verder klikken. Schept wel meer vertrouwen ja, eens even rondneuzen
pi_82687255
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohaai! Ik heb gisteren mn eerste taart-bekleed-workshop gehad, van iemand die ik al een beetje kende, en het was gezellig en ik heb een puike taart gemaakt! Ik zal zo foto's uploaden!

Alleen jammer dat het op een gegeven moment een beetje laat werd, en ik te perfectionistisch aan het rommelen was (mn rups moest stippen! En ogen! ), dus toen had ik een taart met alleen twee lieveheersbeestjes, een rups en een bloem, met wat grasjes langs de rand Hij is wel gezellig geworden, en het marsepein zat er best strak op voor een eerste keer geloof ik.

Lekker issie ook
Ik zat al op je te wachten! Hup met die foto's!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:16:34 #267
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82690875
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik zat al op je te wachten! Hup met die foto's!
U vraagt, wij draaien

Ik heb zelf gisteravond geen goeie scherpe foto's kunnen maken Maar mn 'juf' heeft er ook een stel gemaakt, dus die krijg ik nog
Voor de duidelijkheid: twee lieveheersbeestjes, een dikneusrups, een bloemetje en grasjes rondom

Mooi groen is niet lelijk
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:20:41 #268
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82691058
Ik vind hem tof Maria!
pi_82691069
Dat snoetje van die rups! . . Erg netjes Maria!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:25:34 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82691271
OMG Maria!! How cute!!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:27:25 #271
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82691347
De rups kijkt erg intelligent ja! En hij heeft soort-van-wenkbrauwen, daar komt het vast door

Bedankt! Ik was ook best een beetje trots
pi_82691953
Ooo, ik vind hem ook heel leuk, Maria! Juist mooi, zo'n vrij lege/strakke taart, dat doet DAD ook altijd zo stijlvol. Mooi complementair contrast ook, die lieveheerstbeestjes met het groen
Die bloem had zelfs nog wel weggekund! Dan was hij nog beter Maar dan heb je vast één item om er als eerste vanaf te eten
pi_82692108
M'n taarten zijn als m'n huizen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:46:21 #274
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82692215
ChipsZak. ik was je nog niet vergeten hoor maar ik kwam er nog ff niet aan toe.

Stap voor stap een bolletje vullen en versieren

Bolletje 2 keer doorsnijden waarbij je het bolletje zo netjes mogelijk in 3 delen verdeelt

Open leggen

Vullen met wat je maar wil, zorg dat je een cm bij de randen vandaan blijft

Terug op elkaar stapelen

Afsmeren met een 1:1 mengsel van roomboter en poedersuiker. Zo glad mogelijk afstrijken

Marsepein of fondant uitrollen en ovr het bolletje draperen

Bovenaan beginnen en dan de marsepein over het bolletje vastwrijven (filmpje te vinden in de OP)

Overtollige marsepein wegsnijden. Als je geen rolmes hebt volstaat een aardappelschilmes ook wel :-)

Nu kun je versieren naar eigen inzicht
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:47:57 #275
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82692290
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mijne ook! Niet helemaal af, niet helemaal strak afgewerkt, met beestjes (al zijn die van mij niet van het insecten-soort ) en hier en daar ene misplaced item!

Lau: misschien ook wel! en graaazie bellaaa!
pi_82692812
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kejje nagaan wat voor een gedrocht een taart van mij zou worden

zoiets denk ik
pi_82694754
Duidelijke uitleg van het boltaartje Taartjesfee, ga ik ook eens proberen!
pi_82697846
Mooie uitleg heb je gemaakt Taartjesfee!

Mag ik nog een tip toevoegen? Wanneer je voor het in drieeen snijden in een rechte lijn drie sateprikkers in de te snijden lagen prikt, heb je én een duidelijk zichtbare verdeling bij het snijden, én je legt de lagen na het vullen precies zo terug als ze lagen. Is wel handig ivm eventuele deukjes of niet helemaal rond zijn.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 12 juni 2010 @ 08:25:37 #279
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82697895
Dankje voor de uitleg, !! Heb er zeker veel aan.
Je ging voor een WK-bolletje, ?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 09:37:00 #280
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82698446
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:12 schreef Taartje het volgende:
Mooie uitleg heb je gemaakt Taartjesfee!

Mag ik nog een tip toevoegen? Wanneer je voor het in drieeen snijden in een rechte lijn drie sateprikkers in de te snijden lagen prikt, heb je én een duidelijk zichtbare verdeling bij het snijden, én je legt de lagen na het vullen precies zo terug als ze lagen. Is wel handig ivm eventuele deukjes of niet helemaal rond zijn.
Kan als je daar behoefte aan hebt idd maar ik doe dat zelf nooit Vertrouw wel op mijn timmervrouwsoog
Chips het werd de jurk van barbie die ik als laatste postte
pi_82713642
Wat een schattige taart, Maria!
Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:52:25 #282
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82715324
Taartjesfee, leuk die foto's over het maken van een boltaartje! Dat wil ik ook nog eens doen, de mogelijkheden lijken me eindeloos (ik zie al een vissende Inuit op een iglo, en een dinosaurus, en een konijn, en en en )

En dank je wel, Mini!
Lau Lijkt me nog best een werk, zo'n taart, dus knap als het je lukt!
pi_82726280
Ik heb laatst met een stel vriendinnen een taart gedecoreerd. Het biscuit was perfect gelukt maar toen kwam het bekleden. 3 van de 6 hadden een workshop gevolgd en beweerden dat het fondant echt zo dun als papier moest zijn. Dus dat betekende uitrollen, scheuren, opnieuw kneden en weer rollen (en dat ging een uur zo door). En toen was mijn hele inspiratie weg! Dus het werd een roze beklede taart met 3 roosjes en 2 vlinders en 2 vogeltjes.

Maar als ik bijvoorbeeld de foto's van de Taartjesfee zie, hoeft het blijkbaar niet zo dun te zijn als papier?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:24:06 #284
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82726342
Zo dun als papier? Dat doe ik alleen als ik bijvoorbeeld vlinders maak van gumpaste of rozenblaadjes ofzo.
Marsepein om mee te bekleden laat ik liever wat dikker. Dan schijnen de lagen er niet doorheen namelijk
pi_82726495
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Zo dun als papier? Dat doe ik alleen als ik bijvoorbeeld vlinders maak van gumpaste of rozenblaadjes ofzo.
Marsepein om mee te bekleden laat ik liever wat dikker. Dan schijnen de lagen er niet doorheen namelijk
Ja het was echt ontzettend dun maar dan kwam er weer een scheur in en dan kon ik weer opnieuw beginnen. Frustrerend! Ik ga binnenkort wel weer een nieuwe taart maken want ik vond het leuk om te doen. En aangezien al die keukenprinsessen die wekelijks appeltaarten, carrot cakes en god weet wat niet allemaal meer bakken, ingezakte biscuits hadden en de mijne gewoon perfect was heb ik er misschien wel talent voor!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 12 juni 2010 @ 23:30:08 #286
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82726540
Gewoon een nieuwe maken inderdaad, en dan wat dikker uitrollen. Ben benieuwd wat je er van maakt
  zondag 13 juni 2010 @ 08:05:49 #287
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_82732853
behalve cake boss is er ook op discovery travel and living Cake-Off. En wedstrijd waarin 3 teams in 9 uur een fanatastische taart moeten maken.

Gister gezien, waarbij 1 taart volledig instortte. Dus mocht iemand hier dit kanaal hebben en geïnteresseerd zijn (vandaag weer om 13.55 en 20.10)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_82733696
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik heb daar een workshop gehad en ook al een keer besteld. Is wel betrouwbaar hoor, bestelling is alleen niet zo snel als via de leukstetaarten..
pi_82736404
Misschien een hele stomme vraag, maar het doorsnijden van de taart, eerst de taart af laten koelen of als hij nog warm is
  zondag 13 juni 2010 @ 12:55:30 #290
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82737599
Af laten koelen, dan kruimt hij minder
pi_82737862
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Af laten koelen, dan kruimt hij minder
dank je wel.

Ik wil binnenkort ook mijn eerste taart gaan maken. Ik hou zelf erg veel van bakken, muffins en cake doe ik altijd. En die vallen altijd in de smaak. Dus wil wel een stapje verder
  zondag 13 juni 2010 @ 18:42:33 #292
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_82752154
Zo.. Nu ik eindelijk weer een oven tot mijn beschikking heb, kan ik weer bakken.
Ik wil me graag wat verder verdiepen in de wereld van cupcakes en taarten..

Gister heb ik voor mijn verjaardag dit boek gekregen, zover als ik kon zien is het erg duidelijk en helder..
Goed om mee te beginnen dus ..

[ Bericht 12% gewijzigd door Rijstebuiltje op 13-06-2010 18:52:21 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 13 juni 2010 @ 19:37:43 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82754091
Ik krijg trek van dit topic .

En ik heb het 'zo moet het niet'-filmpje uit de OP bekeken, maar ik snap niet wat er niet goed aan is? .
Niet meer actief op Fok!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 13 juni 2010 @ 19:38:37 #294
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82754122
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:37 schreef Viking84 het volgende:
Ik krijg trek van dit topic .

En ik heb het 'zo moet het niet'-filmpje uit de OP bekeken, maar ik snap niet wat er niet goed aan is? .
Onder andere de fondant brokkelt/scheurt af als zij het naar beneden doet etc.
Daarnaast laat de afwerking zo te zien behoorlijk te wensen over en een mooie, strakke vorm heeft 'ie ook niet.
pi_82755484
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:42 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zo.. Nu ik eindelijk weer een oven tot mijn beschikking heb, kan ik weer bakken.
Ik wil me graag wat verder verdiepen in de wereld van cupcakes en taarten..

Gister heb ik voor mijn verjaardag dit boek gekregen, zover als ik kon zien is het erg duidelijk en helder..
Goed om mee te beginnen dus ..

[ afbeelding ]
Heej leuk! Dat boek heb ik ook, ik wilde de bbq-taart voor vaderdag gaan proberen. Voor de rest heb ik er nog niet veel uitgemaakt, zij doen alles met ganache ipv buttercream en er zijn wel meer dingetjes die ik zelf anders zou doen.
pi_82760360
kan je marsepein ook even in de magnetron doen om het soepeler te maken?
  zondag 13 juni 2010 @ 21:32:29 #297
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_82760793
Ik heb me vanavond ook ingeschreven voor een workshop CupCakes decoreren bij DeLeuksteTaarten!
K begin er al helemaal zin in te krijgen zo..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_82799699
Een dame uit Canada heeft voor haar frietverslaafde vriend een patatje speciaal gebakken:

De ingrediënten zijn getoaste cake, witte chocola en butterscotch saus.

bron
pi_82830850
Ik zag trouwens een hele leuke taartdoos bij de Xenos voor 14,99! Misschien een tip.
pi_82831213
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:12 schreef Breathtaking het volgende:
Ik zag trouwens een hele leuke taartdoos bij de Xenos voor 14,99! Misschien een tip.
Die heb ik ook gezien... Hij is idd erg leuk!
Be brave. Be kind.
pi_82831325
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:24 schreef dvr het volgende:
Een dame uit Canada heeft voor haar frietverslaafde vriend een patatje speciaal gebakken:

[ afbeelding ]

De ingrediënten zijn getoaste cake, witte chocola en butterscotch saus.

bron
dit is Poutine, een typisch Canadees snackgerecht
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')