abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81719825
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam van die Witlon icings (tubes) kan vinden?
pi_81719937
Nanook, dat is Electric green van Americolor.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_81720684
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef lienelien het volgende:
Ik weet het in Amsterdam niet, maar in Wormerveer zit wel de 'winkel' van de leukste taarten shop.

* Nanook24 Electric green op het nog te kopen lijstje schrijven gaat.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:10:35 #105
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_81721649
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:08 schreef Nanook24 het volgende:

Mr-Z, Die bloem op de taart is die met de hand gemaakt of met zo'n malletje?
Met de hand. Maar wel er achter gekomen dat ik toch echt liever marsepein gebruik om figuurtjes/bloemen te maken. Dit is gedaan met icing.

Verder bedankt voor de complimenten
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:26:02 #106
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81722399
quote:
Op maandag 17 mei 2010 06:53 schreef Mr-Z het volgende:
Zie hier onze creatie:
[ afbeelding ]

Mag ik het recept? Ik ben nog erg groen in bakken, maar wil het wel proberen.
Hoe maak je die icing? las dat je dat gebruikt had. Vind ik lekkerder (volgens mij) dan marsepein.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_81725487
Thunderbitch, Je kunt het kant en klaar kopen bij DLT shop. Maar toen ik daar de cursus deed maakten we icing volgens het volgende recept:

1 cup (200gr) crisco
1 theelepel glycerine
1 theelepel Wilton Flavor (de supermarkt smaakstoffen zijn minder geconcentreerd)
2 eetlepels water (melk kan ook maar dat maakt het minder lang houdbaar)
450 gr gezeefde suikerbakkerspoeder
1 eetlepel meringe poeder

Je begint met de bovenste 4 'vloeibare' ingredienten met elkaar te vermengen tot het vocht door de Crisco is opgenomen.
Daarna voeg je de meringe poeder en beetje bij beetje de gezeefde suikerbakkerspoeder toe. Rustig mixen en tegen het stuiven kun je een vochtige theedoek over je keukenmachine heen leggen.
Als alles gemengd is nog 5-8 minuten rustig doormixen (zodat je zo weinig mogelijk luchtbellen krijgt want het moet niet luchtig worden) en dan is de icing klaar en heb je 3 cups (600gr) stiff icing. Hiermee kun je bloemetjes e.d. maken.

Als je per 200gr 1 theelepel water toevoegd krijg je medium icing daarmee kun je o.a. de bloemetjes en wolkjes spuiten die ik op de regenboogtaart gemaakt heb. Maar je kunt er ook roosjes mee maken.
En als je per 200gr 2 theelepels water toevoegd krijg je thin icing en daarmee kun je een taart bekleden maar ook letters schrijven en takjes en blaadjes maken.

De icing wordt niet volledig hard maar er komt wel een soort van korstje op.

Nog even over de maatvoering.
1 cup = 200 gr
1 theelepel = 5 ml
1 eetlepel = 15 ml
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_81725675
Oeps, ik heb het recept geknipt en geplakt uit een vorig topic maar het geeft in elk geval een idee wat je met de verschillende diktes icing kan maken.

En Mr-Z, Bedoel je niet fondant? In mijn beleving kun je icing nl. alleen spuiten maar misschien zit ik er naast. Voor een hand gemaakte bloem is hij in elk geval ontzettend netjes geworden.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:05:50 #109
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81727167
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Nanook24 het volgende:
Thunderbitch, Je kunt het kant en klaar kopen bij DLT shop. Maar toen ik daar de cursus deed maakten we icing volgens het volgende recept:

1 cup (200gr) crisco
1 theelepel glycerine
1 theelepel Wilton Flavor (de supermarkt smaakstoffen zijn minder geconcentreerd)
2 eetlepels water (melk kan ook maar dat maakt het minder lang houdbaar)
450 gr gezeefde suikerbakkerspoeder
1 eetlepel meringe poeder

Je begint met de bovenste 4 'vloeibare' ingredienten met elkaar te vermengen tot het vocht door de Crisco is opgenomen.
Daarna voeg je de meringe poeder en beetje bij beetje de gezeefde suikerbakkerspoeder toe. Rustig mixen en tegen het stuiven kun je een vochtige theedoek over je keukenmachine heen leggen.
Als alles gemengd is nog 5-8 minuten rustig doormixen (zodat je zo weinig mogelijk luchtbellen krijgt want het moet niet luchtig worden) en dan is de icing klaar en heb je 3 cups (600gr) stiff icing. Hiermee kun je bloemetjes e.d. maken.

Als je per 200gr 1 theelepel water toevoegd krijg je medium icing daarmee kun je o.a. de bloemetjes en wolkjes spuiten die ik op de regenboogtaart gemaakt heb. Maar je kunt er ook roosjes mee maken.
En als je per 200gr 2 theelepels water toevoegd krijg je thin icing en daarmee kun je een taart bekleden maar ook letters schrijven en takjes en blaadjes maken.

De icing wordt niet volledig hard maar er komt wel een soort van korstje op.

Nog even over de maatvoering.
1 cup = 200 gr
1 theelepel = 5 ml
1 eetlepel = 15 ml
Geweldig, dank je wel.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:46:35 #110
54403 Mr-Z
pi_81736446
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:36 schreef Nanook24 het volgende:
En Mr-Z, Bedoel je niet fondant? In mijn beleving kun je icing nl. alleen spuiten maar misschien zit ik er naast. Voor een hand gemaakte bloem is hij in elk geval ontzettend netjes geworden.
Je hebt rol-fondant/ icing. Dat is hetzelfde en is uitrolbaar.
Ook heb je gewone fondant zoals bv voor tompoucen. Deze verwarm je tot lichaams temp. en is dan vloeibaar.

Toch ben ik niet tevreden over de bloem maar misschien ben ik te kritisch

Icing gekocht bij een bakker voor 10 euro per kg. Best prijzig vond ik.
pi_81737222
Icing is niet per se hetzelfde als fondant, denk ik. Zeker in Amerika niet, waar icing meer een verzamelnaam is voor alles waarmee een taart bedekt kan worden. Met icing kan ook bijvoorbeeld royal icing of botercrème bedoeld worden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_81737737
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Icing is niet per se hetzelfde als fondant, denk ik. Zeker in Amerika niet, waar icing meer een verzamelnaam is voor alles waarmee een taart bedekt kan worden. Met icing kan ook bijvoorbeeld royal icing of botercrème bedoeld worden.
Aha, vandaar mijn verwarring over wat Mr-Z gebruikt had voor de roos.
pi_81744297
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef lienelien het volgende:
Duikelman (Albert Cuyp) heeft een selectie Wilton artikelen, waaronder spuitmondjes.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 10:07:10 #114
54403 Mr-Z
pi_81753663
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:07 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Aha, vandaar mijn verwarring over wat Mr-Z gebruikt had voor de roos.
Mijn excuses daarvoor. Schijnbaar had ik het mis
pi_81755877
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Zwaalie het volgende:

[..]

Duikelman (Albert Cuyp) heeft een selectie Wilton artikelen, waaronder spuitmondjes.

Maar die heb ik al.. Denk je/weet je of ze ook de tubes zelf hebben?
Of heeft iemand een goed recept wat lijkt op wat er in de Wiltontubes zit? Voor op cupcakes. Botercrème word ik niet zo blij van..
pi_81764688
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef lienelien het volgende:
Of heeft iemand een goed recept wat lijkt op wat er in de Wiltontubes zit? Voor op cupcakes. Botercrème word ik niet zo blij van..
Net gisteren nog gepost.

Zie mijn bericht van 16.32 uur dat is het recept van de Wilton icing cursus. Ik zou voor toeven medium icing gebruiken.

Ik bedenk me trouwens nog dat in de tubes dikke icing zit dus dat die eigenlijk niet zo geschikt is om rechtstreeks op cupcakes te spuiten voor toeven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nanook24 op 22-05-2010 17:27:59 ]
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:39:19 #117
180137 liessa
*geschift*
pi_81770855
Ok, ik heb ook al gepost op het leukste taarten forum, maar wil hier toch mijn eerste creaties even laten zien. Er valt nog een hoop aan te verbeteren, maar voor de eerste keer vond ik het niet slecht:
1e taartje

2e taartje

1e keer cupcakes

Heb zowiezo veel lol gehad met maken, dus gaan we vrolijk verder! Alleen is ebay voor mij echt te gevaarlijk, heb zo'n schattige mold gezien voor vormpjes voor babytaarten...
liessaslunch.blogspot.com
pi_81775725
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 20:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
K zag deze taart op regretsy.com, vond hem wel postwaardig
[ afbeelding ]
omg, wat een afgrijselijke taart.
pi_81778925
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef lienelien het volgende:

[..]Maar die heb ik al.. Denk je/weet je of ze ook de tubes zelf hebben?
My bad, ik ben al een poosje uit de running. Dacht dat je het over spuitmondjes had.
Misschien even bellen of mailen (020-671.22.30/info@duikelman.nl). Volgens mij zit er in de buurt ook nog een kinderfeestwinkel met een (ienie-)minie selectie aan taart decoreer spullen.

Maar is royal icing niet net zo makkelijk?
  maandag 24 mei 2010 @ 21:41:08 #120
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81847457
Paardjes in de stal, voor een 8-jarige paardenfanaat.
Ben er zelf helemaal niet zo tevreden over, maar de persoon voor wie hij was was laaiend enthousiast
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81848364
Waarom ben je er zelf niet zo tevreden over? Ik vind 'm erg leuk! En ik kan me zo voorstellen dat een klein meisje dat dol is op paarden 'm zowaar nóg leuker vindt!
  maandag 24 mei 2010 @ 21:56:55 #122
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81848596
Omdat de dakpannen verkeerd liggen en omdat de paardenhoofden naar mijn mening te groot en dus uit verhouding zijn. En omdat ik er nog een wit hek omheen had willen maken maar ik was er eigenlijk ook wel klaar mee
pi_81848967
Ja, zelf vind je waarschijnlijk altijd nog wel een punt van verbetering. Gelukkig zien anderen dat meestal niet. Ik vind die paardenhoofdjes overigens echt supercute. Juíst de grote hoofdjes. Doen me denken aan Japanse animatiefiguurtjes.
pi_81855086
De_Taartjesfee wat een geweldige taart
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 25 mei 2010 @ 08:56:19 #125
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81858883
Ik vind 'm prachtig TF!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_81881599
Wat een lieve paardjes!
pi_81902760
Leuk taartjesfee!
Mijn rockabilly taart voor een collega van me. Hij is nog niet helemaal netjes hoor! Moet toch nog erg veel oefenen.. merk wel dat ik vaak veel te moeilijk denk
pi_81906565
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:01 schreef Franneh het volgende:
Leuk taartjesfee!
Mijn rockabilly taart voor een collega van me. Hij is nog niet helemaal netjes hoor! Moet toch nog erg veel oefenen.. merk wel dat ik vaak veel te moeilijk denk [ afbeelding ]
Erg rockabilly wat een leuke taart!
  woensdag 26 mei 2010 @ 15:54:37 #129
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_81924442
Ow wat een leuk idee!!

Net mn eerste opdrachtje gemaakt

‎"Do I get a bonus if I act like I care?"
pi_81925534
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:54 schreef Sistyria het volgende:
Ow wat een leuk idee!!

[ afbeelding ]
eerste opdracht? gaaaf!!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 30 mei 2010 @ 16:27:55 #131
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82104754
Foto is niet mooi scherp, maar de taart is wel aardig duidelijk zo :-)

met

en

Was een bestelling voor gisteren. Had er ook nog 12 cupcakes bij gemaakt, maar die waren nothing fancy..gewoon met een dikke toef creme en sprinkels
pi_82104796
Wauw, die bovenste!
pi_82105860
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:54 schreef Sistyria het volgende:
Ow wat een leuk idee!!

[ afbeelding ]
wat goed!
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]

met

[ afbeelding ]

en
[ afbeelding ]

Was een bestelling voor gisteren. Had er ook nog 12 cupcakes bij gemaakt, maar die waren nothing fancy..gewoon met een dikke toef creme en sprinkels
Wat leuk! Vooral die bovenste
pi_82106434
erg leuk weer allemaal!
Be brave. Be kind.
pi_82111889
Als ik cc maak, zijn ze al heel snel 'droog' van binnen. Wat kan ik hier tegen doen?
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_82113102
TF, Wat een mooie taarten heb je afgeleverd de afgelopen tijd.

En Systeria verdient ook een eervolle vermelding. Heel mooi geworden je opdracht. Was de ontvanger er ook blij mee?

Hier staan 3 bruidstaart achtige taarten op het programma voor donderdag. Mijn collega is 25 jaar getrouwd en deelt ter ere daarvan uit op het werk dus ik ben de halve ochtend bezig geweest met roosjes en bloemen maken.
  zondag 30 mei 2010 @ 21:06:07 #137
180137 liessa
*geschift*
pi_82116942
@Eigenmijsje: wat voor recept gebruik je? Ik heb zelf dit weekend het recept van Nigella Lawson gebruikt, en die zijn echt geweldig. Ik had ze gevuld door een gat te maken met een appelboor, dan is het allerbinnenste dus eruit.
Het recept staat hier: http://www.nigella.com/recipe/recipe_detail.aspx?rid=226
liessaslunch.blogspot.com
pi_82118223
Het 'standaard' cupcake-recept dat je overal vindt zeg maar.
Bedankt voor de tip, ga die eens proberen!
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_82186120
Ik hou van taarten, wat mooi zeg!
pi_82247862
Taartjesfee, wat een geweldige creaties zeg! Super mooi geworden Gelijk een vraag, voor jou of voor anderen die kunnen helpen:

Ik zou op 13 juni een workshop gaan volgen, maar nu is ivm afmeldingen niet zeker of deze doorgaat. En nu moet ik op 17 juni m'n eerste stapel op bestelling maken, dus dat is niet zo handig... Dus mijn vraag: is zo'n stapel (drielaags) ook te doen als ik gewoon in m'n eigen keukentje ga oefenen met behulp van alle online tips? Of is een workshop toch echt wel een must? Dan moet ik nog even gaan zoeken of heel hard duimen dat de workshop doorgaat
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 2 juni 2010 @ 19:13:12 #141
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_82248343
Ik heb een stapel gedaan zonder workshop en dit kwam er uit:

Denk dus dat het jou ook wel moet lukken zonder workshop
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_82251648
Mooie taart Lips! Stond hij ook goed stevig? De taart moet namelijk ook nog een stuk vervoerd worden per auto, en ik wil zeker weten dat het goed gaat En wat heb je gebruikt om te stapelen? Ik heb nu van die houten stokjes besteld bij DLT.
pi_82252122
Ik denk dat het met jouw ervaring ook wel moet lukken hoor Taartje! Een vriendin van me heeft ook een keer zo'n workshop gevolgd en gaf aan dat ze daar geen dingen heeft geleerd die ze zelf niet had kunnen bedenken. Ze had trouwens wel de tip om van die chocoladestokjes te gebruiken ipv houten stokjes zodat mensen ze gewoon kunnen eten.

Succes en als je iets nodig hebt dan laat maar weten
pi_82252812
Misschien moet ik daar dan toch maar op gokken! Scheelt me natuurlijk wel een hoop workshopkosten. Ga ik deze week gewoon goed oefenen (en wat mensen blij maken met taart ) zodat ik zeker van m'n zaak ben als het in opdracht moet
pi_82254635
Wow wat een leuke taart lips!
Het kroontje is ook erg leuk, hoe blijft hij zo mooi recht?
Ik ben bloemetjes gaan oefenen van icing, maar het lijkt eerder op een koeien vlaai dan een bloem
pi_82256911
Taartje, Als je de taart nog moet vervoeren zou ik ze in losse dozen meenemen en ter plekke opbouwen.

Je kunt heel makkelijk aan degene die de taart meeneemt laten zien hoe dat moet. Ik heb mijn 2 laags stapel een poosje terug ook zo vervoerd en omdat hij gestapeld niet bij mijn vriendin in de koelkast paste heb ik hem om te laten zien hoe het werkte toen ook ter plekke op en afgebouwd.

Ik heb net de taarten voor mijn collega afgemaakt en dit is het resultaat:

Zoek de verschillen :

En nog één:

En dan morgen gewoon weer verder aan de volgende opdracht. Een Hello Kitty taart voor de verjaardag van het vriendinnetje van mijn dochter zaterdag.
pi_82257343
Leuke taarten komen hier weer voorbij zeg!
Heb het de laatste tijd veel te druk om taarten te bakken (en mijn mix is over de datum )

Op Discovery heb je tegenwoordig de serie Cake Boss, erg leuk om te zien wat voor creaties zij daar maken. Alleen die eigenaar vind ik irritant, maar goed. Kijkt iemand er naar?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_82257743
Ja heb de afleveringen op mijn pc.. ik vind Buddy juist wel grappig. En wat een taarten maken ze daar.. vooral de brandweer taart waar rook uit kwam en de taart met vuurwerk vond ik echt super.
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:22:22 #149
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_82258758
Ik had gestud met lange nekken, van die chocoladekoekjes
Hij was wel stevig maar je moet natuurlijk extreem voorzichtig autorijden. Je zou ter extra versteviging 1 lange stok door alle taarten kunnen doen.
Nadeel van ter plaatse stapelen vind ik dat je niks meer kan wegmoffelen of je moet al je spullen mee gaan nemen. Achteraf stapelen gaat ook niet als je, zoals ik, een randje roosjes hebt.

@Franneh: het kroontje is fondant met tylose die ik om een glas heen (met bakpapier) heb laten drogen.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:32:35 #150
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_82259500
quote:
Op zondag 30 mei 2010 19:55 schreef Nanook24 het volgende:
TF, Wat een mooie taarten heb je afgeleverd de afgelopen tijd.

En Systeria verdient ook een eervolle vermelding. Heel mooi geworden je opdracht. Was de ontvanger er ook blij mee?

Hier staan 3 bruidstaart achtige taarten op het programma voor donderdag. Mijn collega is 25 jaar getrouwd en deelt ter ere daarvan uit op het werk dus ik ben de halve ochtend bezig geweest met roosjes en bloemen maken.

Thnx

Ja hij was echt superblij ermee!

Vandaag was biscuit mislukt, ingestort
Heb niks anders gedaan dan anders... De tweede is wel beter gelukt maar toch ook niet zoals het zou moeten.

Morgen ga ik hem bekleden!
pi_82259682
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:32 schreef Sistyria het volgende:

Vandaag was biscuit mislukt, ingestort
Heb niks anders gedaan dan anders... De tweede is wel beter gelukt maar toch ook niet zoals het zou moeten.

Morgen ga ik hem bekleden!
Ik weet wel dat het niet kan maar volgens mij zit het in het weer. Mijn biscuits wilden ook niet allemaal even goed lukken gisteren.
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:37:40 #152
111260 Charmian
a little joy
pi_82259828
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 21:57 schreef LeNeHe het volgende:
Leuke taarten komen hier weer voorbij zeg!
Heb het de laatste tijd veel te druk om taarten te bakken (en mijn mix is over de datum )

Op Discovery heb je tegenwoordig de serie Cake Boss, erg leuk om te zien wat voor creaties zij daar maken. Alleen die eigenaar vind ik irritant, maar goed. Kijkt iemand er naar?
Ik kijk er naar, mooie taarten en Buddy vind ik ook wel grappig, zeker als z'n zussen weer eens in de bakkerij komen. Maar wat ik me afvroeg, hij heeft het steeds over kneedbare chocolade. Hoe maak je chocola in vredesnaam kneedbaar?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  woensdag 2 juni 2010 @ 22:40:49 #153
268410 Sistyria
Bleed like me
pi_82260012
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:35 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het niet kan maar volgens mij zit het in het weer. Mijn biscuits wilden ook niet allemaal even goed lukken gisteren.
Dat dacht ik ook al....
Ze zijn veel compacter nu, wilden niet rijzen....
pi_82264002
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 19:13 schreef Lips het volgende:
Ik heb een stapel gedaan zonder workshop en dit kwam er uit:

[ afbeelding ]

Denk dus dat het jou ook wel moet lukken zonder workshop
Wat een werk
Die bijtjes zijn echt geweldig
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:15:02 #155
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82265575
Ik heb ook nooit een workshop gedaan, gewoon jezelf goed inlezen en dan maar gewoon beginnen
Mooie stapel Lips!
Strakke taarten Nanook
  donderdag 3 juni 2010 @ 08:44:44 #156
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_82269932
Die taart was wel een enorm werk ja Maar voor de 50e verjaardag van je moeder doe je zoiets gewoon natuurlijk!!!
Miauw
pi_82286778
Ik heb net m'n eerste workshop gedaan. Het was ontzettend gezellig, maar we begonnen heeeeeel langzaam (snijden, vullen, bekleden), en toen hadden we opeens nog maar een half uurtje voor decoratie. De hele workshop duurde 3 uur. En van elke uitsteker had ze maar 1 exemplaar dus moest ook nog eens iedereen op elkaar wachten. Het is dus uiteindelijk een haastklus geworden, omdat we niet echt tijd hadden om die taart mooi te versieren. We moesten de decoraties er snel op smijten had ik het gevoel.

En... we gebruikten fondant. Ik moet zeggen dat ik dat niet zo lekker vind. Taarten met marsepein en fondant zien er vaak geweldig uit, maar ik vind de smaak altijd tegenvallen. Ik heb ooit eentje besteld bij een bekende taartbakster van het DLT forum. En de taart zag er g-e-w-e-l-d-i-g uit, en hij was niet vies, maar echt lekker ook niet. Dat is jammer, want bij een mooie taart verwacht je toch ook dat ie heel lekker is, en niet gewoon simpel biscuitgebak gevuld met jam en een mierzoet laagje erover.

Door de workshop weet ik wel dat ik taarten maken heeel leuk vind, maar ze opeten hoeft van mij niet.
  donderdag 3 juni 2010 @ 17:39:52 #158
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_82291313
Je kunt er ook citroenvulling oid in doen he..is een stuk minder zoet
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 4 juni 2010 @ 09:16:00 #159
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82316529
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[ afbeelding ]

met

[ afbeelding ]

en
[ afbeelding ]

Dat lieveheersbeestje is leuk, !
Is daar ook een how-to van, ? Oke, ik heb nog nooit zoiets gemaakt, maargoed, .

[ Bericht 11% gewijzigd door ChipsZak. op 04-06-2010 09:36:01 ]
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_82322821
ChipsZak, hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=81531 vind je info over hoe je zo'n boltaartje maakt

Heeft een van de dames uit Vhv heel misschien een bakvorm van 10 of 7,5 cm doorsnee? Het lijkt me zo leuk om eens een ministapeltje te maken. Maar aangezien m'n laatste bestelling van DLT nét binnen is, gaan die vormen even op het verlanglijstje voor een volgende keer
pi_82329965
Zou je voor zoiets niet bij de Blokker terecht kunnen Taartje? Ik weet dat ze bij ons wel mini cakevormpjes hebben.

Of anders misschien iets van een ovenvast glazen ding van die afmeting? Of iets groter bakken en dan met iets ronds uitsteken?
pi_82332904
De Hema heeft een hele kleine springvorm, weet niet exact hoeveel cm, denk 12 trouwens..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 4 juni 2010 @ 16:33:03 #163
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82334155
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef Taartje het volgende:
ChipsZak, hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=81531 vind je info over hoe je zo'n boltaartje maakt

Heeft een van de dames uit Vhv heel misschien een bakvorm van 10 of 7,5 cm doorsnee? Het lijkt me zo leuk om eens een ministapeltje te maken. Maar aangezien m'n laatste bestelling van DLT nét binnen is, gaan die vormen even op het verlanglijstje voor een volgende keer
Ah dankjewel! Duidelijke link, .

Het lijkt me zo leuk om een keer ook zo'n workshop te volgen, haha.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 4 juni 2010 @ 16:40:43 #164
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82334505
Oh, en zo'n drielagen taart is zeker vrij duur om ergens te bestellen ?
pi_82337371
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 16:40 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh, en zo'n drielagen taart is zeker vrij duur om ergens te bestellen ?
Dat zal er ook wel een beetje vanaf hangen bij wie je hem besteld. De één rekent 3,5 Euro of meer per persoon en de ander doet het voor minder.
pi_82338534
Ladies! Ik was vandaag bij de Pipoos in Groningen, en ze hebben de taartspullen binnen.

Ze verkopen onder andere simpele uitstekers, voedselkleurstof, rolfondant (wel heel duur vond ik), suikerparels, taartvormen, cupcakestandaards etc.

Morgen is er van 11 tot 4 een demonstratie van cupcakes en taarten decoreren, dus wie weet leuk als je toch in de buurt bent!
pi_82338882
Oh, dat uitsteken uit een groter biscuit is een goed idee!
pi_82339608
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:22 schreef Lips het volgende:
@Franneh: het kroontje is fondant met tylose die ik om een glas heen (met bakpapier) heb laten drogen.
thanks

Ik vecht nog altijd met de fondant uitrollen/van aanrecht of plaat afhalen. Misschien rol ik hem gewoon te dun uit.
Een workshop volgen wil ik ook wel, maar kost weer geld of ik kan er niet door sporten en dat moet wel met die taarten.
Zo een taart vullen met roze slagroom en aardbeien en bekleden met roze fondant voor een meid van 8 die een taart wil versieren voor haar ouders hun trouwdag en dan zaterdag proberen om een pokertafel taart te maken.. Zie in mijn fantasie al hoe het eruit komt te zien en dat voorspelt niets goeds.
pi_82343776
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:37 schreef Charmian het volgende:
Maar wat ik me afvroeg, hij heeft het steeds over kneedbare chocolade. Hoe maak je chocola in vredesnaam kneedbaar?
http://www.deleukstetaart(...)hocolate+leather%29/
pi_82351141
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:01 schreef Franneh het volgende:

thanks

Ik vecht nog altijd met de fondant uitrollen/van aanrecht of plaat afhalen. Misschien rol ik hem gewoon te dun uit.
Een workshop volgen wil ik ook wel, maar kost weer geld of ik kan er niet door sporten en dat moet wel met die taarten.
Zo een taart vullen met roze slagroom en aardbeien en bekleden met roze fondant voor een meid van 8 die een taart wil versieren voor haar ouders hun trouwdag en dan zaterdag proberen om een pokertafel taart te maken.. Zie in mijn fantasie al hoe het eruit komt te zien en dat voorspelt niets goeds.
Ik heb vandaag ook samen met de moeder van de jarige een taart versierd. Dit was de tweede keer dat ze me kwam helpen en het ging alweer een stukje beter dan de vorige keer. De foto volgt morgenavond want de letters moeten er nog op en de jarige mag de taart uiteraard als eerste bewonderen.
pi_82352596
Tvp! Ik wil dit al een tijdje proberen, t ziet er altijd zo mooi uit
pi_82352635
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 18:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ladies! Ik was vandaag bij de Pipoos in Groningen, en ze hebben de taartspullen binnen.

Ze verkopen onder andere simpele uitstekers, voedselkleurstof, rolfondant (wel heel duur vond ik), suikerparels, taartvormen, cupcakestandaards etc.

Morgen is er van 11 tot 4 een demonstratie van cupcakes en taarten decoreren, dus wie weet leuk als je toch in de buurt bent!
thnx voor de tip! Misschien ga ik morgen wel even kijken
  zaterdag 5 juni 2010 @ 02:11:13 #173
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_82355924
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef Taartje het volgende:

Mijn kleinste is 12,5 cm
Miauw
pi_82363979
Ik kom weer even een taartje showen Voor een basisschooljuf. Bestelster wist niet veel van de juf, dus op de gok dit maar gemaakt. Ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden. Het is iig weer iets heel anders dan wat ik meestal maak!

pi_82367404
Wow ik vind hem echt super leuk! De kleuren zijn lekker vrolijk en die roosjes aan de binnenkant in een ronde vorm maken het af.
pi_82378713
Ik denk dat de juf er heel blij mee gaat zijn Taartje, hij is echt heel leuk geworden.

Ik mocht vandaag deze taart afleveren bij het vriendinnetje van mijn dochter. En zoals ik gisteren al zei, het puzzelplaatje is gemaakt door haar moeder:

pi_82383102
Mooi geworden Nanook! En leuk, zo'n samenwerking met de bestelster
pi_82383476
Leuke taart Nanook

(Pff warmte en kneden gaat niet samen.. )
pi_82383977
Leuke taarten!
Ik ben vandaag bij pipoos geweest en demonstratie met fondant gezien. Moet zeggen dat ik het niet heel bijzonder vond smaken, maar dat kon ook aan de beetje droge cake liggen. Zou het wel eens willen vergelijken met marsepein, wat nu het best smaakt van die twee. Het assortiment vond ik wel prima om mee te beginnen, maar ook erg duur. Heb hetzelfde online al gezien voor veel minder.
pi_82392889
Pffiew, het is gelukt! Gisteravond gebakken, bekleed en gestapeld. Naar bed gegaan, bij het naar beneden gaan even flink de adem in gehouden en: hij stond nog recht! M'n eerste stapeltje dus, een 15 cm op een 20 cm. Ben helemaal blij!

pi_82392967
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
Pffiew, het is gelukt! Gisteravond gebakken, bekleed en gestapeld. Naar bed gegaan, bij het naar beneden gaan even flink de adem in gehouden en: hij stond nog recht! M'n eerste stapeltje dus, een 15 cm op een 20 cm. Ben helemaal blij!

[ afbeelding ]
wat een lieve mooie taart! leuke kleur!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_82397439
Hij is echt weer heel mooi strak geworden Taartje.
pi_82397693
Hoe krijgen jullie ze toch zo mooi strak?
  zondag 6 juni 2010 @ 15:58:56 #184
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_82398688
Oeh ik heb zojuist een Kenwood Chef besteld, die krijg ik binnen 1-2 weken thuis. Ik kan niet wachten om hem uit te proberen

Zitten mooie taarten bij trouwens!

Als iemand nog een deeghaak en een multimolen over heeft voor mijn nieuwe machine hou ik me aanbevolen

[ Bericht 0% gewijzigd door Saisai op 06-06-2010 16:29:16 ]
O+
pi_82399746
welke workshops zijn aanraders?
liefst marsepein of royal icing ofzo
Be brave. Be kind.
  zondag 6 juni 2010 @ 18:46:22 #186
299023 Voici
Ça me plaît
pi_82406664
quote:

[ afbeelding ]
Wat prachtig
pi_82407109
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:18 schreef Esje-lief het volgende:
welke workshops zijn aanraders?
liefst marsepein of royal icing ofzo
Waar woon je ongeveer Esje-lief?

En hoe de taarten zo mooi strak worden? Vooral veel oefenen.
pi_82408575
rotterdam, dordrecht...

heb al wat gevonden...
http://www.taartvoorgrootenklein.nl/

en natuurlijk planet cake.. maar daar heb ik op 1 of andere reden niet mijn eerste keus...
Be brave. Be kind.
pi_82409581
quote:

[ afbeelding ]
Mooi
pi_82411606
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:30 schreef Esje-lief het volgende:
rotterdam, dordrecht...

heb al wat gevonden...
http://www.taartvoorgrootenklein.nl/

en natuurlijk planet cake.. maar daar heb ik op 1 of andere reden niet mijn eerste keus...
Ik moest even graven voor het linkje maar op deze site staan ook allerlei workshops verzameld:
http://www.infotaartje.nl/#Workshops
pi_82412347
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:27 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik moest even graven voor het linkje maar op deze site staan ook allerlei workshops verzameld:
http://www.infotaartje.nl/#Workshops
Dank je wel!! Erg lief van je!
Be brave. Be kind.
pi_82424134
quote:

[ afbeelding ]
wauw!!!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  zondag 6 juni 2010 @ 23:41:36 #193
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_82424656
quote:

[ afbeelding ]
Prachtig!
pi_82430615
Bedankt voor alle posieve reacties!
pi_82431659
Wow Taartje, hij is echt mooi geworden! Heb je nou de houten stokjes gebruikt?

(Sorry dat ik niet eerder gereageerd had op je vraag over de bakvorm, niet op tijd bijgelezen. Gelukkig is het allemaal gelukt )
pi_82448847
Ik ga een taart bakken voor mijn zus, die is over 2 weken jarig
Maar aangezien het mijn 2e is, denk ik niet dat haar opdracht gaat lukken
Ze wil dit:

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
pi_82449937
Met een spuitzak en een heeeele vaste hand, denk ik zo!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_82450174
Loki, het ziet eruit alsof het 'kantje' gespoten is met icing met verschillende diktes spuitmondjes.

De bloemen kun je maken met deze uitstekers: http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=35_24&products_id=960 als je de uiteinden dan een beetje plat rolt met een saté prikker met de puntige kant naar het midden van de bloem dan krijg je dit effect. En als je ze van fondant maakt dan kun je ze in een eierbakje te drogen leggen zodat ze rond blijven staan. Het vastplakken op de taart kun je ook weer met icing doen.

Ik denk dat vooral het 'kantje' de grootste uitdaging gaat worden omdat je die uit de losse hand moet spuiten. De bloemen zijn wel te doen.
pi_82450260
Daar was ik al bang voor
ik denk dat ik eerst maar eens goed ga oefenen voor ik zeg dat het kan!
pi_82466796
Weet er iemand toevallig of ze bij de Hanos of Sligro Patidess aardbei verkopen?
pi_82488959
Laat maar zitten, het lijstje van dingen die ik online zou willen bestellen was alweer zo gegroeid, dat ik dat maar heb gedaan...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 8 juni 2010 @ 12:18:16 #202
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_82489237
Oke, ik weet dat ik veel vragen stel en dit is misschien een stomme, maar;

hoe lang kan zo'n klein boltaartje (bv. zo'n lieveheersbeest taartje) buiten een koelkast? Ik kan zeker niet 2,5 uur reizen met zo'n ding in een taartdoos hm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')