Ik weet het in Amsterdam niet, maar in Wormerveer zit wel de 'winkel' van de leukste taarten shop.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam van die Witlon icings (tubes) kan vinden?
Met de hand. Maar wel er achter gekomen dat ik toch echt liever marsepein gebruik om figuurtjes/bloemen te maken. Dit is gedaan met icing.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:08 schreef Nanook24 het volgende:
Mr-Z, Die bloem op de taart is die met de hand gemaakt of met zo'n malletje?
Mag ik het recept? Ik ben nog erg groen in bakken, maar wil het wel proberen.quote:
Geweldig, dank je wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Nanook24 het volgende:
Thunderbitch, Je kunt het kant en klaar kopen bij DLT shop. Maar toen ik daar de cursus deed maakten we icing volgens het volgende recept:
1 cup (200gr) crisco
1 theelepel glycerine
1 theelepel Wilton Flavor (de supermarkt smaakstoffen zijn minder geconcentreerd)
2 eetlepels water (melk kan ook maar dat maakt het minder lang houdbaar)
450 gr gezeefde suikerbakkerspoeder
1 eetlepel meringe poeder
Je begint met de bovenste 4 'vloeibare' ingredienten met elkaar te vermengen tot het vocht door de Crisco is opgenomen.
Daarna voeg je de meringe poeder en beetje bij beetje de gezeefde suikerbakkerspoeder toe. Rustig mixen en tegen het stuiven kun je een vochtige theedoek over je keukenmachine heen leggen.
Als alles gemengd is nog 5-8 minuten rustig doormixen (zodat je zo weinig mogelijk luchtbellen krijgt want het moet niet luchtig worden) en dan is de icing klaar en heb je 3 cups (600gr) stiff icing. Hiermee kun je bloemetjes e.d. maken.
Als je per 200gr 1 theelepel water toevoegd krijg je medium icing daarmee kun je o.a. de bloemetjes en wolkjes spuiten die ik op de regenboogtaart gemaakt heb. Maar je kunt er ook roosjes mee maken.
En als je per 200gr 2 theelepels water toevoegd krijg je thin icing en daarmee kun je een taart bekleden maar ook letters schrijven en takjes en blaadjes maken.
De icing wordt niet volledig hard maar er komt wel een soort van korstje op.
Nog even over de maatvoering.
1 cup = 200 gr
1 theelepel = 5 ml
1 eetlepel = 15 ml
Je hebt rol-fondant/ icing. Dat is hetzelfde en is uitrolbaar.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:36 schreef Nanook24 het volgende:
En Mr-Z, Bedoel je niet fondant? In mijn beleving kun je icing nl. alleen spuiten maar misschien zit ik er naast. Voor een hand gemaakte bloem is hij in elk geval ontzettend netjes geworden.
Aha, vandaar mijn verwarring over wat Mr-Z gebruikt had voor de roos.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Icing is niet per se hetzelfde als fondant, denk ik. Zeker in Amerika niet, waar icing meer een verzamelnaam is voor alles waarmee een taart bedekt kan worden. Met icing kan ook bijvoorbeeld royal icing of botercrème bedoeld worden.
Duikelman (Albert Cuyp) heeft een selectie Wilton artikelen, waaronder spuitmondjes.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam van die Witlon icings (tubes) kan vinden?
Mijn excuses daarvoor. Schijnbaar had ik het misquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:07 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Aha, vandaar mijn verwarring over wat Mr-Z gebruikt had voor de roos.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Zwaalie het volgende:
[..]
Duikelman (Albert Cuyp) heeft een selectie Wilton artikelen, waaronder spuitmondjes.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef lienelien het volgende:
Of heeft iemand een goed recept wat lijkt op wat er in de Wiltontubes zit?Voor op cupcakes. Botercrème word ik niet zo blij van..
omg, wat een afgrijselijke taart.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
K zag deze taart op regretsy.com, vond hem wel postwaardig![]()
[ afbeelding ]
My bad, ik ben al een poosje uit de running. Dacht dat je het over spuitmondjes had.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef lienelien het volgende:
[..]Maar die heb ik al.. Denk je/weet je of ze ook de tubes zelf hebben?
Erg rockabillyquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:01 schreef Franneh het volgende:
Leuk taartjesfee!
Mijn rockabilly taart voor een collega van me. Hij is nog niet helemaal netjes hoor! Moet toch nog erg veel oefenen.. merk wel dat ik vaak veel te moeilijk denk[ afbeelding ]
eerste opdracht? gaaaf!!quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:54 schreef Sistyria het volgende:
Ow wat een leuk idee!!
Net mn eerste opdrachtje gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:54 schreef Sistyria het volgende:
Ow wat een leuk idee!!
Net mn eerste opdrachtje gemaakt
[ afbeelding ]
Wat leuk! Vooral die bovenstequote:Op zondag 30 mei 2010 16:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Foto is niet mooi scherp, maar de taart is wel aardig duidelijk zo :-)
[ afbeelding ]
met
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Was een bestelling voor gisteren. Had er ook nog 12 cupcakes bij gemaakt, maar die waren nothing fancy..gewoon met een dikke toef creme en sprinkels
quote:Op zondag 30 mei 2010 19:55 schreef Nanook24 het volgende:
TF, Wat een mooie taarten heb je afgeleverd de afgelopen tijd.![]()
En Systeria verdient ook een eervolle vermelding. Heel mooi geworden je opdracht.Was de ontvanger er ook blij mee?
Hier staan 3 bruidstaart achtige taarten op het programma voor donderdag. Mijn collega is 25 jaar getrouwd en deelt ter ere daarvan uit op het werk dus ik ben de halve ochtend bezig geweest met roosjes en bloemen maken.
Ik weet wel dat het niet kan maar volgens mij zit het in het weer. Mijn biscuits wilden ook niet allemaal even goed lukken gisteren.quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:32 schreef Sistyria het volgende:
Vandaag was biscuit mislukt, ingestort![]()
Heb niks anders gedaan dan anders... De tweede is wel beter gelukt maar toch ook niet zoals het zou moeten.
Morgen ga ik hem bekleden!
Ik kijk er naar, mooie taarten en Buddy vind ik ook wel grappig, zeker als z'n zussen weer eens in de bakkerij komen. Maar wat ik me afvroeg, hij heeft het steeds over kneedbare chocolade. Hoe maak je chocola in vredesnaam kneedbaar?quote:Op woensdag 2 juni 2010 21:57 schreef LeNeHe het volgende:
Leuke taarten komen hier weer voorbij zeg!
Heb het de laatste tijd veel te druk om taarten te bakken (en mijn mix is over de datum)
Op Discovery heb je tegenwoordig de serie Cake Boss, erg leuk om te zien wat voor creaties zij daar maken. Alleen die eigenaar vind ik irritant, maar goed. Kijkt iemand er naar?
Dat dacht ik ook al....quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:35 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het niet kan maar volgens mij zit het in het weer. Mijn biscuits wilden ook niet allemaal even goed lukken gisteren.
Wat een werkquote:Op woensdag 2 juni 2010 19:13 schreef Lips het volgende:
Ik heb een stapel gedaan zonder workshop en dit kwam er uit:
[ afbeelding ]
Denk dus dat het jou ook wel moet lukken zonder workshop
Dat lieveheersbeestje is leuk,quote:Op zondag 30 mei 2010 16:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Foto is niet mooi scherp, maar de taart is wel aardig duidelijk zo :-)
[ afbeelding ]
met
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Was een bestelling voor gisteren. Had er ook nog 12 cupcakes bij gemaakt, maar die waren nothing fancy..gewoon met een dikke toef creme en sprinkels
Ah dankjewel! Duidelijke link,quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef Taartje het volgende:
ChipsZak, hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=81531 vind je info over hoe je zo'n boltaartje maakt
Heeft een van de dames uit Vhv heel misschien een bakvorm van 10 of 7,5 cm doorsnee? Het lijkt me zo leuk om eens een ministapeltje te maken. Maar aangezien m'n laatste bestelling van DLT nét binnen is, gaan die vormen even op het verlanglijstje voor een volgende keer
Dat zal er ook wel een beetje vanaf hangen bij wie je hem besteld. De één rekent 3,5 Euro of meer per persoon en de ander doet het voor minder.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:40 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh, en zo'n drielagen taart is zeker vrij duur om ergens te bestellen?
thanksquote:Op woensdag 2 juni 2010 22:22 schreef Lips het volgende:
@Franneh: het kroontje is fondant met tylose die ik om een glas heen (met bakpapier) heb laten drogen.
http://www.deleukstetaart(...)hocolate+leather%29/quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:37 schreef Charmian het volgende:
Maar wat ik me afvroeg, hij heeft het steeds over kneedbare chocolade. Hoe maak je chocola in vredesnaam kneedbaar?
Ik heb vandaag ook samen met de moeder van de jarige een taart versierd. Dit was de tweede keer dat ze me kwam helpen en het ging alweer een stukje beter dan de vorige keer. De foto volgt morgenavond want de letters moeten er nog op en de jarige mag de taart uiteraard als eerste bewonderen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:01 schreef Franneh het volgende:
thanks
Ik vecht nog altijd met de fondant uitrollen/van aanrecht of plaat afhalen. Misschien rol ik hem gewoon te dun uit.
Een workshop volgen wil ik ook wel, maar kost weer geld of ik kan er niet door sporten en dat moet wel met die taarten.![]()
Zo een taart vullen met roze slagroom en aardbeien en bekleden met roze fondant voor een meid van 8 die een taart wil versieren voor haar ouders hun trouwdag en dan zaterdag proberen om een pokertafel taart te maken..Zie in mijn fantasie al hoe het eruit komt te zien en dat voorspelt niets goeds.
thnx voor de tip! Misschien ga ik morgen wel even kijkenquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ladies! Ik was vandaag bij de Pipoos in Groningen, en ze hebben de taartspullen binnen.
Ze verkopen onder andere simpele uitstekers, voedselkleurstof, rolfondant (wel heel duur vond ik), suikerparels, taartvormen, cupcakestandaards etc.
Morgen is er van 11 tot 4 een demonstratie van cupcakes en taarten decoreren, dus wie weet leuk als je toch in de buurt bent!
Mijn kleinste is 12,5 cmquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:11 schreef Taartje het volgende:
ChipsZak, hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=81531 vind je info over hoe je zo'n boltaartje maakt
Heeft een van de dames uit Vhv heel misschien een bakvorm van 10 of 7,5 cm doorsnee? Het lijkt me zo leuk om eens een ministapeltje te maken. Maar aangezien m'n laatste bestelling van DLT nét binnen is, gaan die vormen even op het verlanglijstje voor een volgende keer
wat een lieve mooie taart! leuke kleur!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
Pffiew, het is gelukt! Gisteravond gebakken, bekleed en gestapeld. Naar bed gegaan, bij het naar beneden gaan even flink de adem in gehouden en: hij stond nog recht!M'n eerste stapeltje dus, een 15 cm op een 20 cm. Ben helemaal blij!
[ afbeelding ]
Wat prachtigquote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
Pffiew, het is gelukt! Gisteravond gebakken, bekleed en gestapeld. Naar bed gegaan, bij het naar beneden gaan even flink de adem in gehouden en: hij stond nog recht!M'n eerste stapeltje dus, een 15 cm op een 20 cm. Ben helemaal blij!
[ afbeelding ]
Waar woon je ongeveer Esje-lief?quote:Op zondag 6 juni 2010 16:18 schreef Esje-lief het volgende:
welke workshops zijn aanraders?
liefst marsepein of royal icing ofzo
Mooiquote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest even graven voor het linkje maar op deze site staan ook allerlei workshops verzameld:quote:Op zondag 6 juni 2010 19:30 schreef Esje-lief het volgende:
rotterdam, dordrecht...
heb al wat gevonden...
http://www.taartvoorgrootenklein.nl/
en natuurlijk planet cake.. maar daar heb ik op 1 of andere reden niet mijn eerste keus...
Dank je wel!! Erg lief van je!quote:Op zondag 6 juni 2010 20:27 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik moest even graven voor het linkje maar op deze site staan ook allerlei workshops verzameld:
http://www.infotaartje.nl/#Workshops
wauw!!!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtig!quote:Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |