abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82378713
Ik denk dat de juf er heel blij mee gaat zijn Taartje, hij is echt heel leuk geworden.

Ik mocht vandaag deze taart afleveren bij het vriendinnetje van mijn dochter. En zoals ik gisteren al zei, het puzzelplaatje is gemaakt door haar moeder:

"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_82383102
Mooi geworden Nanook! En leuk, zo'n samenwerking met de bestelster
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_82383476
Leuke taart Nanook

(Pff warmte en kneden gaat niet samen.. )
pi_82383977
Leuke taarten!
Ik ben vandaag bij pipoos geweest en demonstratie met fondant gezien. Moet zeggen dat ik het niet heel bijzonder vond smaken, maar dat kon ook aan de beetje droge cake liggen. Zou het wel eens willen vergelijken met marsepein, wat nu het best smaakt van die twee. Het assortiment vond ik wel prima om mee te beginnen, maar ook erg duur. Heb hetzelfde online al gezien voor veel minder.
pi_82392889
Pffiew, het is gelukt! Gisteravond gebakken, bekleed en gestapeld. Naar bed gegaan, bij het naar beneden gaan even flink de adem in gehouden en: hij stond nog recht! M'n eerste stapeltje dus, een 15 cm op een 20 cm. Ben helemaal blij!

pi_82392967
quote:
Op zondag 6 juni 2010 13:50 schreef Taartje het volgende:
Pffiew, het is gelukt! Gisteravond gebakken, bekleed en gestapeld. Naar bed gegaan, bij het naar beneden gaan even flink de adem in gehouden en: hij stond nog recht! M'n eerste stapeltje dus, een 15 cm op een 20 cm. Ben helemaal blij!

[ afbeelding ]
wat een lieve mooie taart! leuke kleur!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_82397439
Hij is echt weer heel mooi strak geworden Taartje.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_82397693
Hoe krijgen jullie ze toch zo mooi strak?
  zondag 6 juni 2010 @ 15:58:56 #184
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_82398688
Oeh ik heb zojuist een Kenwood Chef besteld, die krijg ik binnen 1-2 weken thuis. Ik kan niet wachten om hem uit te proberen

Zitten mooie taarten bij trouwens!

Als iemand nog een deeghaak en een multimolen over heeft voor mijn nieuwe machine hou ik me aanbevolen

[ Bericht 0% gewijzigd door Saisai op 06-06-2010 16:29:16 ]
O+
pi_82399746
welke workshops zijn aanraders?
liefst marsepein of royal icing ofzo
Be brave. Be kind.
  zondag 6 juni 2010 @ 18:46:22 #186
299023 Voici
Ça me plaît
pi_82406664
quote:

[ afbeelding ]
Wat prachtig
pi_82407109
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:18 schreef Esje-lief het volgende:
welke workshops zijn aanraders?
liefst marsepein of royal icing ofzo
Waar woon je ongeveer Esje-lief?

En hoe de taarten zo mooi strak worden? Vooral veel oefenen.
pi_82408575
rotterdam, dordrecht...

heb al wat gevonden...
http://www.taartvoorgrootenklein.nl/

en natuurlijk planet cake.. maar daar heb ik op 1 of andere reden niet mijn eerste keus...
Be brave. Be kind.
pi_82409581
quote:

[ afbeelding ]
Mooi
pi_82411606
quote:
Op zondag 6 juni 2010 19:30 schreef Esje-lief het volgende:
rotterdam, dordrecht...

heb al wat gevonden...
http://www.taartvoorgrootenklein.nl/

en natuurlijk planet cake.. maar daar heb ik op 1 of andere reden niet mijn eerste keus...
Ik moest even graven voor het linkje maar op deze site staan ook allerlei workshops verzameld:
http://www.infotaartje.nl/#Workshops
pi_82412347
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:27 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik moest even graven voor het linkje maar op deze site staan ook allerlei workshops verzameld:
http://www.infotaartje.nl/#Workshops
Dank je wel!! Erg lief van je!
Be brave. Be kind.
pi_82424134
quote:

[ afbeelding ]
wauw!!!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  zondag 6 juni 2010 @ 23:41:36 #193
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_82424656
quote:

[ afbeelding ]
Prachtig!
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_82430615
Bedankt voor alle posieve reacties!
pi_82431659
Wow Taartje, hij is echt mooi geworden! Heb je nou de houten stokjes gebruikt?

(Sorry dat ik niet eerder gereageerd had op je vraag over de bakvorm, niet op tijd bijgelezen. Gelukkig is het allemaal gelukt )
pi_82448847
Ik ga een taart bakken voor mijn zus, die is over 2 weken jarig
Maar aangezien het mijn 2e is, denk ik niet dat haar opdracht gaat lukken
Ze wil dit:

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
pi_82449937
Met een spuitzak en een heeeele vaste hand, denk ik zo!
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_82450174
Loki, het ziet eruit alsof het 'kantje' gespoten is met icing met verschillende diktes spuitmondjes.

De bloemen kun je maken met deze uitstekers: http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=35_24&products_id=960 als je de uiteinden dan een beetje plat rolt met een saté prikker met de puntige kant naar het midden van de bloem dan krijg je dit effect. En als je ze van fondant maakt dan kun je ze in een eierbakje te drogen leggen zodat ze rond blijven staan. Het vastplakken op de taart kun je ook weer met icing doen.

Ik denk dat vooral het 'kantje' de grootste uitdaging gaat worden omdat je die uit de losse hand moet spuiten. De bloemen zijn wel te doen.
pi_82450260
Daar was ik al bang voor
ik denk dat ik eerst maar eens goed ga oefenen voor ik zeg dat het kan!
pi_82466796
Weet er iemand toevallig of ze bij de Hanos of Sligro Patidess aardbei verkopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')