Ik weet het in Amsterdam niet, maar in Wormerveer zit wel de 'winkel' van de leukste taarten shop.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam van die Witlon icings (tubes) kan vinden?
Met de hand. Maar wel er achter gekomen dat ik toch echt liever marsepein gebruik om figuurtjes/bloemen te maken. Dit is gedaan met icing.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 12:08 schreef Nanook24 het volgende:
Mr-Z, Die bloem op de taart is die met de hand gemaakt of met zo'n malletje?
Mag ik het recept? Ik ben nog erg groen in bakken, maar wil het wel proberen.quote:
Geweldig, dank je wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:32 schreef Nanook24 het volgende:
Thunderbitch, Je kunt het kant en klaar kopen bij DLT shop. Maar toen ik daar de cursus deed maakten we icing volgens het volgende recept:
1 cup (200gr) crisco
1 theelepel glycerine
1 theelepel Wilton Flavor (de supermarkt smaakstoffen zijn minder geconcentreerd)
2 eetlepels water (melk kan ook maar dat maakt het minder lang houdbaar)
450 gr gezeefde suikerbakkerspoeder
1 eetlepel meringe poeder
Je begint met de bovenste 4 'vloeibare' ingredienten met elkaar te vermengen tot het vocht door de Crisco is opgenomen.
Daarna voeg je de meringe poeder en beetje bij beetje de gezeefde suikerbakkerspoeder toe. Rustig mixen en tegen het stuiven kun je een vochtige theedoek over je keukenmachine heen leggen.
Als alles gemengd is nog 5-8 minuten rustig doormixen (zodat je zo weinig mogelijk luchtbellen krijgt want het moet niet luchtig worden) en dan is de icing klaar en heb je 3 cups (600gr) stiff icing. Hiermee kun je bloemetjes e.d. maken.
Als je per 200gr 1 theelepel water toevoegd krijg je medium icing daarmee kun je o.a. de bloemetjes en wolkjes spuiten die ik op de regenboogtaart gemaakt heb. Maar je kunt er ook roosjes mee maken.
En als je per 200gr 2 theelepels water toevoegd krijg je thin icing en daarmee kun je een taart bekleden maar ook letters schrijven en takjes en blaadjes maken.
De icing wordt niet volledig hard maar er komt wel een soort van korstje op.
Nog even over de maatvoering.
1 cup = 200 gr
1 theelepel = 5 ml
1 eetlepel = 15 ml
Je hebt rol-fondant/ icing. Dat is hetzelfde en is uitrolbaar.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:36 schreef Nanook24 het volgende:
En Mr-Z, Bedoel je niet fondant? In mijn beleving kun je icing nl. alleen spuiten maar misschien zit ik er naast. Voor een hand gemaakte bloem is hij in elk geval ontzettend netjes geworden.
Aha, vandaar mijn verwarring over wat Mr-Z gebruikt had voor de roos.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Icing is niet per se hetzelfde als fondant, denk ik. Zeker in Amerika niet, waar icing meer een verzamelnaam is voor alles waarmee een taart bedekt kan worden. Met icing kan ook bijvoorbeeld royal icing of botercrème bedoeld worden.
Duikelman (Albert Cuyp) heeft een selectie Wilton artikelen, waaronder spuitmondjes.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 14:31 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee waar ik in Amsterdam van die Witlon icings (tubes) kan vinden?
Mijn excuses daarvoor. Schijnbaar had ik het misquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:07 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Aha, vandaar mijn verwarring over wat Mr-Z gebruikt had voor de roos.
quote:Op vrijdag 21 mei 2010 23:08 schreef Zwaalie het volgende:
[..]
Duikelman (Albert Cuyp) heeft een selectie Wilton artikelen, waaronder spuitmondjes.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef lienelien het volgende:
Of heeft iemand een goed recept wat lijkt op wat er in de Wiltontubes zit?Voor op cupcakes. Botercrème word ik niet zo blij van..
omg, wat een afgrijselijke taart.quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
K zag deze taart op regretsy.com, vond hem wel postwaardig![]()
[ afbeelding ]
My bad, ik ben al een poosje uit de running. Dacht dat je het over spuitmondjes had.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:43 schreef lienelien het volgende:
[..]Maar die heb ik al.. Denk je/weet je of ze ook de tubes zelf hebben?
Erg rockabillyquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:01 schreef Franneh het volgende:
Leuk taartjesfee!
Mijn rockabilly taart voor een collega van me. Hij is nog niet helemaal netjes hoor! Moet toch nog erg veel oefenen.. merk wel dat ik vaak veel te moeilijk denk[ afbeelding ]
eerste opdracht? gaaaf!!quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:54 schreef Sistyria het volgende:
Ow wat een leuk idee!!
Net mn eerste opdrachtje gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:54 schreef Sistyria het volgende:
Ow wat een leuk idee!!
Net mn eerste opdrachtje gemaakt
[ afbeelding ]
Wat leuk! Vooral die bovenstequote:Op zondag 30 mei 2010 16:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Foto is niet mooi scherp, maar de taart is wel aardig duidelijk zo :-)
[ afbeelding ]
met
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Was een bestelling voor gisteren. Had er ook nog 12 cupcakes bij gemaakt, maar die waren nothing fancy..gewoon met een dikke toef creme en sprinkels
quote:Op zondag 30 mei 2010 19:55 schreef Nanook24 het volgende:
TF, Wat een mooie taarten heb je afgeleverd de afgelopen tijd.![]()
En Systeria verdient ook een eervolle vermelding. Heel mooi geworden je opdracht.Was de ontvanger er ook blij mee?
Hier staan 3 bruidstaart achtige taarten op het programma voor donderdag. Mijn collega is 25 jaar getrouwd en deelt ter ere daarvan uit op het werk dus ik ben de halve ochtend bezig geweest met roosjes en bloemen maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |