SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 26 april 2010 10:38 schreef Chriz2k het volgende:
Gisteren zes games gewonnen in drie wedstrijden, vamos!
Goed bezig.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben een team in onze poule die de eerste wedstrijd 9 games haalden. Daarna 20 games en nu weer 9 games.
En dan heb ik het over alle 6 de wedstrijden bij elkaar
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
quote:Op maandag 26 april 2010 10:38 schreef Chriz2k het volgende:
Gisteren zes games gewonnen in drie wedstrijden, vamos!
Het was wel leuk tennis om te zien, sowieso werd er best aardig getennist daar (de herenteams die naast jullie stondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)!
Je hebt zeker niks gezien van de bekerfinale, toen wij weggingen (17:20) was de herendubbel net klaar... Hadden jullie trouwens een hond meegenomen?![]()
Hier een team in de competitie die 27 games heeft gehaald in 3 competitiedagen x 5 wedstrijden...quote:Op maandag 26 april 2010 10:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
Goed bezig.....
Wij hebben een team in onze poule die de eerste wedstrijd 9 games haalden. Daarna 20 games en nu weer 9 games.
En dan heb ik het over alle 6 de wedstrijden bij elkaar
Ja, lief beestquote:Op maandag 26 april 2010 10:45 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het was wel leuk tennis om te zien, sowieso werd er best aardig getennist daar (de herenteams die naast jullie stonden)!
Je hebt zeker niks gezien van de bekerfinale, toen wij weggingen (17:20) was de herendubbel net klaar... Hadden jullie trouwens een hond meegenomen?
Ik heb contact opgenomen met mijn verzekering, maar eventuele schade aan uitwendige geslachtsorganen zou niet worden vergoedquote:Op maandag 26 april 2010 10:46 schreef Norrage het volgende:
Hoe voelde je buikschuiver eigenlijk uiteindelijk Chrizz? Doet dat nou pijn als je dat naakt doet?
Hmmm dat is ook niet echt veel....quote:Op maandag 26 april 2010 10:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hier een team in de competitie die 27 games heeft gehaald in 3 competitiedagen x 5 wedstrijden...
We moeten as zaterdag tegen da team... dus 5-0 winst is het enige wat telt. Ik vrees alleen dat Koninginnedag roet in het eten gaat gooien...quote:Op maandag 26 april 2010 11:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm dat is ook niet echt veel....
Die lui in 18 wedstrijden in totaal 38 games. Dat is gemiddeld 2, 25 games per wedstrijd
Je vraagt je wel af hoe het kan dat zo'n team in deze klasse speelt. Ik bedoel, hier is voor ons niets aan (hoewel... 6 bijna gegarandeerde punten is op zich wel lekker) en voor hun is het nog veel erger. Ze worden gewoon elke week keihard geveegd.
Ik ben voor een rating update na volgende week, en dan ook een nieuwe rangschikking op basis van de actuele ratingquote:Op maandag 26 april 2010 11:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
We moeten as zaterdag tegen da team... dus 5-0 winst is het enige wat telt. Ik vrees alleen dat Koninginnedag roet in het eten gaat gooien...
Misschien na volgende week ( nieuwe maand ) een rating update doen? Per kwartaal ofzo zo'n update lijkt me wel oke.
Dat worden bij mij 2 rode pijltjes danquote:Op maandag 26 april 2010 11:30 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Ik ben voor een rating update na volgende week, en dan ook een nieuwe rangschikking op basis van de actuele rating. Met pijltjes naar boven en naar beneden achter de mensen die gestegen en gezakt zijn, wat zijn vorige plaats was en wat zijn huidige plaats nu is. Dat mag jij allemaal maken voor ons Art
.
Hoe kun je de stats updaten?quote:Op maandag 26 april 2010 11:49 schreef Drassss het volgende:
Hmm even men stats van dit seizoen geupdateTja maandagochtend wat moet je dan...
11 van de 25 wedstrijden gewonnen. 217 van de 450 games gewonnen. Langzaam begint het er op te lijken.
Vorig jaar zat ik op een totaal van 27 wedstrijden dus dit is nu al een ziekelijk seizoen
Mhaw dat is het stukje levensloos in mij. Gewoon excel en alles erin zettenquote:Op maandag 26 april 2010 13:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoe kun je de stats updaten?
Ik ben gestegen van 4.8508 naar 4,8084
Wel achteruit in de dubbel van 4.3116 naar 4,3949
Grootse aanpassingen he
Ik denk wel dat na 3 wedstrijden in de competitie wel een mooi moment is om te updaten. Of na volgende week. Ongeveer op de helft van de competitiequote:Op maandag 26 april 2010 13:04 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw dat is het stukje levensloos in mij. Gewoon excel en alles erin zettenAls je dat gewoon om de paar weken doet is het 2 min werk.
Zeg eens wat de volgende keer. Ik weet nl. niet hoe jij er uit zietquote:Op maandag 26 april 2010 14:43 schreef Norrage het volgende:
Ah ik heb jou natuurlijk zien spelen, niet bij stilgestaanIk was zaterdag gaan kijken, lag daar ook in het gras bij baan 8 op een gegeven moment
En een update vind ik even niet belangrijk hoor, heb er door vorige week 4!!! tienden bij in mijn dubbelrating ofzo![]()
Gelukkig weer iets gecompenseerd gister. Ik speelde trouwens tegen een 5je (weet niet of ik al een update gaf in het vorige topic) wat heel goed ging, maar waarbij ik in het eind gewoon niet scherp meer was....snap nog steeds niet helemaal waar het aan lag maar goed...wedstrijdritme, heb nog niet een zo spannende single gespeeld dit jaar. Alleen af en toe een spannende 1e set....
Iemand van je club die een bespanapparaat heeft? Dat is het goedkoopst meestal.quote:Op maandag 26 april 2010 15:28 schreef mutzenbacher het volgende:
kent iemand toevallig een goed én goedkoop adresje voor rackets bespannen, omg eindhoven of den bosch?
Wtf, wat is dat dan voor niveau. Ik keek ff in het overzicht of je wel echt 4. zoveel was.quote:Op maandag 26 april 2010 15:18 schreef erkel het volgende:
De update van mijn kant.
Het totale puntentotaal gelijk meer dan verdubbeld gisteren![]()
Het werd 5-3 voor de tegenstander. Zelf heb ik 2 punten binnengehaald voor ons team, namelijk mijn enkel en een mix gewonnen. Speelde wel 2e HE en 2e GD, dus klein voordeel van die kant.
Maar ik tref ze wel die onderhandsserveerders. Bij het inslaan al, begon die kerel heel serieus wat onderhandse services te oefenen. Eerst stond ik nog wat raar te kijken, maar dacht: Nou in de wedstrijd zal ie wel bovenhands beginnen. Maar nee dus en het ergste was ik sloeg de helft van returns ook nog foutWat moet je met zulke spinballen? De oplossing was voor mij gewoon, bleek, de ballen rustig naar een hoek toeslaan en dan met een voordeel de rally beginnen. Eindstand na een stroeve start: 7-5 6-2.
Mix ging goed: 6-3 6-2. Eindtijd op de klokken: 20:30.
Toen ik junioren speelden deden wij dat ook wel eens.quote:Op maandag 26 april 2010 15:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wtf, wat is dat dan voor niveau. Ik keek ff in het overzicht of je wel echt 4. zoveel was.
Ik deed het toen ik jong was altijd 1 of 2 keer in de wedstrijd. Gewoon om te kutten
Haha geweldigquote:Op maandag 26 april 2010 15:55 schreef luckass het volgende:
[..]
Toen ik junioren speelden deden wij dat ook wel eens.
Een keer ging een moeder van de tegenstander naar iemand van de KNLTB bellen om te vragen of het wel mocht.
Ik praat heel veel en ik moedig ook veel aan, misschien heb je mijn aanmoedigingen naar mix 3 nog gehoordquote:Op maandag 26 april 2010 14:52 schreef luckass het volgende:
[..]
Zeg eens wat de volgende keer. Ik weet nl. niet hoe jij er uit ziet.
haha wij hebben ook zo'n onderhandse dude rondlopen, onwijze koning. Hij slaat zelfs aces en zo, want af en toe doet hij er nare slice forehandservices bij en zo. En hij is 4quote:Op maandag 26 april 2010 15:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wtf, wat is dat dan voor niveau. Ik keek ff in het overzicht of je wel echt 4. zoveel was.
Ik deed het toen ik jong was altijd 1 of 2 keer in de wedstrijd. Gewoon om te kutten
Ook altijd leuk, geen enkele wedstrijd die meetelt omdat het verschil net te groot is. maar wel weer heerlijk achteruit gegaan van een enkel die ik had verloren door vreselijke kramp.quote:Op maandag 26 april 2010 14:43 schreef Norrage het volgende:
En een update vind ik even niet belangrijk hoor, heb er door vorige week 4!!! tienden bij in mijn dubbelrating ofzo![]()
Begrijpelijkquote:Op maandag 26 april 2010 16:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik praat heel veel en ik moedig ook veel aan, misschien heb je mijn aanmoedigingen naar mix 3 nog gehoordMaar jij stond op de baan. ik zal volgende keer wel "hup Luckass" gaan roepen!! ik had niet de associatie gemaakt dat ik naar heren 5 aan het kijken was daar, ik keek ook meer naar het gras en naar de pitcher bier
Die gast stond voor onze wedstrijd 'gewoon' een 4,2quote:Op maandag 26 april 2010 15:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Slagen kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar voetenwerk lijkt me toch goed controleerbaar.quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:47 schreef Outlined het volgende:
onder wedstrijd druk is mijn voetenwerk toch wat minder goed dan wanneer ik vrij speel. Wat daar aan te doen?
Misschien ben je meer bezig met wat de tegenstander aan het doen is waardoor je je voetenwerk vergeet. Dat klinkt misschien wat vreemd, maar ik heb het ook wel eens dat je gewoon op je hakken staat terwijl je op je voorvoet hoort te staan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:47 schreef Outlined het volgende:
onder wedstrijd druk is mijn voetenwerk toch wat minder goed dan wanneer ik vrij speel. Wat daar aan te doen?
Het kan soms lastig zijn om je concentratie er 100% bij te houden. Persoonlijk ben ik altijd bezig met 1 punt en laad ik me altijd weer op voor het volgende punt. Ga ik klaarstaan en blijf ik gefocust tot de service erweer aan komt ( echt de starthouding voor een punt ).quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:47 schreef Outlined het volgende:
Dat had ik afgelopen weekend heel erg. Gewoon dat ik dacht dat heel veel ballen uit zouden gaan die gewoon binnen vielen. Te frustrerend!quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef dekouwe het volgende:
vanavond heerlijk te staan spelen zo moet ik vaker spelen tijdens echte wedstrijden maa
Maar ik heb af en toe ook met de westrijden.. meer focussen maar ook ontspannen blijven slaan en heb soms wel met diepe ballen dat ik ga staan kijken of die in valt :-/ in plaats van dat ik naar achtere loop.
Vette schoenen!quote:Op maandag 26 april 2010 19:00 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Niet via aasports, klote website is dat
Met deze nieuwe schoenen moet ik echt gaan waarmaken as zaterdag.
Komend weekend ben ik op vakantie en het weekend erna kom ik net terug dus doe ik ook niet mee. Als ze later moeten inhalen vind ik het primaquote:Op dinsdag 27 april 2010 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
Het weer is er niet echt beter op geworden voor dit weekend
Een let spelen.quote:Op woensdag 28 april 2010 00:13 schreef VadeRetro het volgende:
Wat doen jullie bij dubieuze lijnbeslissingen?
Van de week stond ik te kijken naar een HD van ons team.
De tegenpartij was aan serve. De ontvangende speler roept de bal uit.
De netspeler van de tegenpartij meent dat hij in is en eist het punt op.
Resultaat van dit gebakkelei: Let, 1e service.
Ik vond dit onterecht, want volgens mij heeft de tegenpartij helemaal niet het recht om de bal 'in' te claimen.
De ontvangende partij heeft als enige het recht om een beslissing te nemen omdat het gaat om een beslissing aan hun kant van het net. Als de tegenstander het niet met deze beslissing eens is, kunnen ze beleefd vragen of de andere kant zeker is van hun beslissing, maar ze kunnen zeker niet het punt claimen of langs deze weg een let afdwingen.
Wat doen jullie in dit soort situaties?
Dank. Ze waren ook binnen 1 dag binnen, top service moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:02 schreef dekouwe het volgende:
Mooie schoenen idd! heb alleen zelf helaas vaak dat nike erg smal is.
Maar nike air max is toch niet echt een gravel schoen? ik weet in ieder geval dat de beheerder het niet zo tof vind en je dan ook rustig van de baan af plukt
Ik heb altijd het gevoel dat ik veels te netjes ben. Waar ik een bal op men eigen veld heel misschien uit zie ga ik gewoon door. Kan mij het verrekenen, zeker wanneer ik het niet met 100% zekerheid kan zeggen ( vooral op kunstgras een probleem ). Voor mijn gevoel neemt 95% van de mensen juist de regel in hun hoofd dat wanneer een bal voor hun gevoel uit is ze hem ook meteen uitcallen. Erg jammer vind ik dat en zeker wanneer je toch echt denkt dat hij iets van een lijn geraakt heeft... 8quote:Op woensdag 28 april 2010 08:35 schreef Salamando het volgende:
Voor zover ik weet is de ontvangende partij altijd in het voordeel als er een discussie is over in of uit. Als ze geen let willen spelen mag de ontvangende partij beslissen wat de bal was heb ik gehoord
Vanaf de KNLTB site:quote:Op woensdag 28 april 2010 08:35 schreef Salamando het volgende:
Voor zover ik weet is de ontvangende partij altijd in het voordeel als er een discussie is over in of uit. Als ze geen let willen spelen mag de ontvangende partij beslissen wat de bal was heb ik gehoord
Kortom, een speler is verantwoordelijk voor zijn kant van zijn baan, echter!!! je bent niet in het voordeel. Je callt de ballen aan jouw kant van het net, maar je tegenstander mag wel protesteren en je dus vragen om de balafdruk te laten zien. Alleen op banen met balafdruk (gravel, french court, Canada Ten, etc)quote:Als een partij wordt gespeeld zonder stoelscheidsrechter dienen de
spelers zich aan de volgende uitgangspunten te houden:
- Iedere speler is verantwoordelijk voor alle beslissingen aan zijn
kant van het net.
- De speler moet onmiddellijk nadat de bal de grond buiten de lijn
heeft geraakt ”uit” of ”fout” roepen, en wel zo luid dat de tegenstander
het kan horen.
- Bij twijfel moet de speler zijn tegenstander het voordeel van de
twijfel geven. Dit betekent dat - op banen waarop geen balafdruk
is te zien - elke bal die niet met zekerheid ”uit” kan worden gegeven,
als ”goed” moet worden beschouwd en dat het spel dus
doorgaat.
- Als een speler ten onrechte een bal ”uit” geeft en zich dan realiseert
dat de bal ”in” was, moet het punt de eerste keer worden
overgespeeld, tenzij de bal voor hem onbereikbaar was (een
”scorend punt”), in welk geval het punt voor de tegenstander is.
Bij elke volgende onterechte uit-call verliest de betrokken speler
het punt.
- De serveerder moet, hoorbaar voor de tegenstander, vóór iedere
eerste opslag de stand afroepen.
- Als een speler wil protesteren tegen het gedrag of de belissingen
van zijn tegenstander dient hij bij een toernooi de wedstrijdleider
(of een assistent) te verzoeken naar de baan te komen.
Voor partijen gespeeld op gravelbanen en op andere baansoorten,
waarop balafdrukken zijn te zien (French Court en Canada Tenn),
dienen de spelers zich, in aanvulling op het bovenstaande, te houden
aan de volgende procedures:
- Alleen de balafdruk van de laatste slag van een slagenwisseling
mag worden gecontroleerd. Controleren van een balafdruk mag
ook als een speler het spel onderbreekt maar in een reflex de bal
nog heeft teruggeslagen.
- Als een speler twijfelt aan de juistheid van een beslissing van zijn
tegenstander kan hij de tegenstander vragen de balafdruk aan te
wijzen. Onder normale omstandigheden moet de tegenstander in
staat zijn de balafdruk aan te wijzen. De speler mag dan naar de
andere kant van het net gaan om die balafdruk te bekijken (dus
niet om een andere balafdruk aan te wijzen!).
- Als een speler de balafdruk uitveegt geeft hij daarmee aan dat het
punt voor zijn tegenstander is.
- Als spelers het niet eens worden over de interpretatie van een
balafdruk kan aan de wedstrijdleider (of een assistent) worden
gevraagd om hierover een beslissing te nemen.
108
- Als een speler ten onrechte een bal ”uit” geeft en zich dan realiseert
dat de bal ”in” was, verliest de speler die ”uit” riep het punt.
Tegen spelers die zich niet aan deze procedures houden kan
worden opgetreden op basis van de tennisspelregels m.b.t.
hinderen. Ook kunnen zij bestraft worden via het SPS wegens
onsportief gedrag.
109
Gewone let:quote:De let tijdens een service
De service is een let als:
a. De geserveerde bal het net, de nettrekband of de netband raakt,
en overigens goed is; of
als de bal na het net, de nettrekband of
de netband geraakt te hebben, de ontvanger of de partner van de
ontvanger raakt, danwel iets dat zij dragen of vasthouden, voordat
de bal de grond raakt;
b. De bal wordt geserveerd terwijl de ontvanger niet klaar is.
En later:quote:Als een speler bij het spelen van het punt wordt gehinderd door een
opzettelijke handeling van de tegenstander(s), dan wint de speler het
punt.
Het punt moet echter worden overgespeeld als een speler bij het spelen
van een punt wordt gehinderd door ofwel een onopzettelijke handeling
van de tegenstander(s) of door iets dat buiten de eigen controle van de
speler valt (niet inbegrepen een vaste hindernis).
Heel verhaal, maar het leent de moeite om het te lezen denk ikquote:Tot opzettelijk hinderen kan b.v. worden gerekend:
- het slaken van een kreet vlak voor het moment dat de tegenspeler de
bal wil slaan;
- het - anders dan als (geoorloofde) schijnbeweging - onnodig bij het net
heen en weer springen;
- het trekken van grimassen of het maken van wilde bewegingen als de
tegenpartij een bal gaat slaan;
- het stampen op de grond als suggestie dat men oploopt;
- het als partner van de ontvanger vlakbij of op de kruising van de twee
servicevakken gaan staan én daar overdreven bewegingen maken
vlak voor of op het moment dat de tegenpartij gaat serveren (Geval 5);
- de tegenpartij op een of ander manier trachten te belemmeren de bal
terug te slaan;
- met opzet twee ballen opgooien voor de service ;
- het voortdurend nodeloos terugslaan van duidelijk foute eerste
services.
In bovenstaande gevallen is dus sprake van verlies van het punt voor
de speler die (opzettelijk) hindert.
Er zijn echter ook situaties waarbij een speler onopzettelijk hinder
veroorzaakt.
Van onopzettelijk hinderen door de tegenstander kan bijvoorbeeld
sprake zijn wanneer tijdens het spel een bal uit de broekzak van een
speler valt of wanneer een speler zijn hoofddeksel verliest.
De scheidsrechter moet met een snelle blik naar de tegenstander
beoordelen of deze hiervan hinder lijkt te hebben. Lijkt dit niet het geval,
dan kan hij eventueel laten doorspelen. Heeft de tegenstander er
zichtbaar hinder van - dat kan deze ook zelf laten merken door te
protesteren - dan moet de scheidsrechter de eerste keer dat dit gebeurt
een let geven, d.w.z. het punt laten overspelen. Bij elke volgende keer
dat iets dergelijks gebeurt, verliest de betrokken speler het punt wegens
“opzettelijk hinderen”. De scheidsrechter moet hem hierop bij de eerste
keer attent maken.
Let op: De speler die de hinder veroorzaakt heeft geen recht op een let,
want het basisprincipe is dat een speler zichzelf niet kan hinderen.
Tenslotte kan hinder worden veroorzaakt door iets dat buiten de eigen
controle van de spelers valt, dus door oorzaken van buitenaf.
Indien een speler tijdens het spel of tijdens zijn servicebeweging wordt
gehinderd door iets buiten zijn toedoen, zoals door een bal die van
buiten de baan door komt rollen of een papiertje dat over de baan komt
wapperen, moet een let worden gespeeld (Regel 23).
N.B. Lawaai door het publiek, “uit” roepen door toeschouwers en
soortgelijke verstoringen worden niet als hinder beschouwd en mogen
niet tot het overspelen van het punt leiden.
wat is een anders dan geoorloofde schijnbeweging?quote:- het slaken van een kreet vlak voor het moment dat de tegenspeler de
bal wil slaan;
- het - anders dan als (geoorloofde) schijnbeweging - onnodig bij het net
heen en weer springen;
- het trekken van grimassen of het maken van wilde bewegingen als de
tegenpartij een bal gaat slaan;
- het stampen op de grond als suggestie dat men oploopt;
- het als partner van de ontvanger vlakbij of op de kruising van de twee
servicevakken gaan staan én daar overdreven bewegingen maken
vlak voor of op het moment dat de tegenpartij gaat serveren (Geval 5);
- de tegenpartij op een of ander manier trachten te belemmeren de bal
terug te slaan;
- met opzet twee ballen opgooien voor de service ;
- het voortdurend nodeloos terugslaan van duidelijk foute eerste
services.
In bovenstaande gevallen is dus sprake van verlies van het punt voor
de speler die (opzettelijk) hindert.
Er staat ook niet dat je niet bij die kruising mag staan, dat mag wel. Maar je snapt toch zelf wel dat er een verschil is tussen dribbelen en keihard op de grond stampen alsof je een wesp met de grond gelijk wilt makenquote:Op woensdag 28 april 2010 11:37 schreef Salamando het volgende:
om even hierbij stil te staan
[..]
wat is een anders dan geoorloofde schijnbeweging?
stampen op de grond? ik mag toch zelf bepalen hoe mijn voetenwerk is? voor hetzelfde geld ben ik een olifant van 200 kilo!
Als partner mag je toch gewoon bij die kruising gaan staan, als je tegen de partner aan serveert is het gewoon punt voor jou?
Ik sla de bal altijd terug na een foute service, puur om mezelf tijd te besparen
ik zeg maar, het is natuurlijk vrij te interpreteren. Gelukkig nog nooit iemand tegengekomen die echt gaan huilen of zoquote:Op woensdag 28 april 2010 12:14 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat je niet bij die kruising mag staan, dat mag wel. Maar je snapt toch zelf wel dat er een verschil is tussen dribbelen en keihard op de grond stampen alsof je een wesp met de grond gelijk wilt maken
Er staat ook op de kruising staan en overdreven bewegingen maken.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:37 schreef Salamando het volgende:
om even hierbij stil te staan
[..]
wat is een anders dan geoorloofde schijnbeweging?
stampen op de grond? ik mag toch zelf bepalen hoe mijn voetenwerk is? voor hetzelfde geld ben ik een olifant van 200 kilo!
Als partner mag je toch gewoon bij die kruising gaan staan, als je tegen de partner aan serveert is het gewoon punt voor jou?
Ik sla de bal altijd terug na een foute service, puur om mezelf tijd te besparen
Schijnbewegingen zijn dan denk ik niet geoorloofdquote:Op woensdag 28 april 2010 12:23 schreef Salamando het volgende:
dan blijft mijn punt: wanneer is een schijnbeweging ongeoorloofd?
als netspeler bij een dubbelspel kun je ook doen alsof je oversteekt en dan toch blijven staan (is een schijnbeweging)quote:Op woensdag 28 april 2010 12:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Schijnbewegingen zijn dan denk ik niet geoorloofd
Je mag sowieso geen rare bewegingen maken bij services en hoe wil je een schijnbeweging maken tijdens het spel? Alleen als jij de persoon bent die de bal slaat kun je een soort van schijnbeweging maken door ver in te draaien en dan toch de andere kant op te spelen ofzo, maar verder zie ik het nog niet zo voor me....
Vorig jaar meegemaakt toen ik naar een DD aan het bekijken was. Service kwam en de voorste speler van de tegenstander was net voor de service met haar racket aan het bewegen alsof er een zwerm vliegen rond het service vak hingen... Bij elk punt weer.. Was een takkewijf van 65 jaar.. meteen neerschietenquote:Op woensdag 28 april 2010 12:23 schreef Salamando het volgende:
dan blijft mijn punt: wanneer is een schijnbeweging ongeoorloofd?
Nou ik weet niet, maar het spelletje gaat echt te snel bij mij om een echte schijnbeweging te maken.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:00 schreef Salamando het volgende:
[..]
als netspeler bij een dubbelspel kun je ook doen alsof je oversteekt en dan toch blijven staan (is een schijnbeweging)
maar dat is geen schijnbeweging, dat is gewoon irritant wezenquote:Op woensdag 28 april 2010 13:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vorig jaar meegemaakt toen ik naar een DD aan het bekijken was. Service kwam en de voorste speler van de tegenstander was net voor de service met haar racket aan het bewegen alsof er een zwerm vliegen rond het service vak hingen... Bij elk punt weer.. Was een takkewijf van 65 jaar.. meteen neerschieten
Misschien had ze wel echt last van een hele hardnekkige vliegquote:Op woensdag 28 april 2010 13:45 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vorig jaar meegemaakt toen ik naar een DD aan het bekijken was. Service kwam en de voorste speler van de tegenstander was net voor de service met haar racket aan het bewegen alsof er een zwerm vliegen rond het service vak hingen... Bij elk punt weer.. Was een takkewijf van 65 jaar.. meteen neerschieten
in een mental image zie ik iemand al als een bokito overstekenquote:Op woensdag 28 april 2010 14:28 schreef dekouwe het volgende:
Ik heb het ook is een keer gehad... hoge bal komt een halve meter achter het net ik was ruim schoots op tijd maar kon niet smashen wou hem dus met forehand slaan komt de net speler in ene oversteken en rare bewegingen te maken en te roepen dus ik vang die bal en zag ja en dat mag dus niet. stond die toch raar te kijken geweldig
Ik denk dat het even naar binnen stappen en weer terug juist wel een schijnbeweging is! Je doet alsof je gaat lopen maar doet dat niet. Te snel? Ik zie het in de 3 toch ook gebeurenquote:Op woensdag 28 april 2010 13:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nou ik weet niet, maar het spelletje gaat echt te snel bij mij om een echte schijnbeweging te maken.
Ik denk dat ze niet bedoelen even naar binnen stappen, maar echt lopen zwaaien met je racket enzo.
Nou ja ik bedoelde ook een beetje lomp springen. Als je eenmaal een goede stap naar binnen wil zetten, of al gezet hebt, ben je gewoon gezien als je een beetje een fatsoenlijke speler tegen je hebt.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:54 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Ik denk dat het even naar binnen stappen en weer terug juist wel een schijnbeweging is! Je doet alsof je gaat lopen maar doet dat niet. Te snel? Ik zie het in de 3 toch ook gebeuren![]()
Een schijnbeweging in de vorm van lomp springen ofzo zal dan wel onder niet geoorloofde schijnbewegingen vallen. Anders weet ik het ook niet
Dat zeker ja! Of je moet het erg vroeg dan. maar ja, dan ben je al weer terug voordat de bal bij je tegenstander is en dan is het dus eigenlijk geen schijnbeweging meerquote:Op woensdag 28 april 2010 15:34 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoelde ook een beetje lomp springen. Als je eenmaal een goede stap naar binnen wil zetten, of al gezet hebt, ben je gewoon gezien als je een beetje een fatsoenlijke speler tegen je hebt.
Een schijnbeweging maak je toch altijd voordat de bal bij de tegenstander is. Anders kan hij niet meer reageren op de beweging waarmee jij hem in de luren legt. Of snap ik het nou verkeerdquote:Op woensdag 28 april 2010 15:38 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Dat zeker ja! Of je moet het erg vroeg dan. maar ja, dan ben je al weer terug voordat de bal bij je tegenstander is en dan is het dus eigenlijk geen schijnbeweging meer
vlak voordat je tegenstander de bal slaat, bepaal je als netspeler of je gaat of blijft staan, als je iets voor dat moment al doet alsof je gaat (stap naar binnen doet) en dan toch niet gaat, is dat een schijnbeweging jaquote:Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een schijnbeweging maak je toch altijd voordat de bal bij de tegenstander is. Anders kan hij niet meer reageren op de beweging waarmee jij hem in de luren legt. Of snap ik het nou verkeerd
Competitie geeft in ieder geval altijd stof tot discussierenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Draait de competitie bij iedereen zo slecht dat we het van dit soort technicalities moeten hebben of zo
dit breekt zo lekker de weekquote:Op woensdag 28 april 2010 16:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Draait de competitie bij iedereen zo slecht dat we het van dit soort technicalities moeten hebben of zo
Mhaw nee, tijdens de thuispotten draait alles om het zuipenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Klopt, ik bedoelde al ver voordat de bal bij de tegenstander isquote:Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Komakie het volgende:
[..]
Een schijnbeweging maak je toch altijd voordat de bal bij de tegenstander is. Anders kan hij niet meer reageren op de beweging waarmee jij hem in de luren legt. Of snap ik het nou verkeerd
Tis een en al drama :-P gaat voor geen meter en gisteren heerlijk staan vrij spelen en nu heb ik een of andere rare bobbel op me pols :-/quote:Op woensdag 28 april 2010 16:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik weet niet wat de precieze rekening was afgelopen zondag, maar ik weet wel dat de rekening bij de eerste thuiswedstrijd 300 euro was met 6 manquote:Op woensdag 28 april 2010 16:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw nee, tijdens de thuispotten draait alles om het zuipenen ben ik een dag erna alles vergeten hoe goed/slecht ik balde.
Nieuwe tennisvriend zoekenquote:Op vrijdag 30 april 2010 10:41 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraag. Ik heb een tennisvriend met wie ik vier keer per week tennis. Hij is beter dan ik dus het is wel leerzaam. Het enige is dat hij heel veel ballen uit geeft die twijfelachtig zijn. Twijfel = uit lijkt zijn regel te zijn.
We beginnen altijd met wat setjes minispel (alleen backhands, alleen forehands, etc.) en ook daar geeft hij als we bijvoorbeeld cross spelen alles wat tegen de middenlijn aanzit uit. Het gaat me natuurlijk niet om die punten maar ik vind het wel storen dat hij het doet. Als ik er iets van zeg, zegt hij dat hij ze dik uitziet. Ik denk dat hij het niet expres doet maar dat het een soort wishful thinking van hem is.
Van de week zee ik tegen hem dat ik vind dat het een beetje scheef wordt, omdat hij ballen bij twijfel uit lijkt te geven en ik bij twijfel doorspeel.
Ik vind het maar lastig. Voor mijn gevoel moet ik elke keer dezelfde discussie aangaan. Ik kan het er natuurlijk ook bij laten zitten. Mar het irriteert me dan wel en ik span me ook minder in, omdat er best wel wat punten verloren gaan door zijn manier van 'callen'.
Ik neem aan dat hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Heeft iemand tips?
Het vervelende is: als ik een bal uitgeef, vraagt hij of ik het 100% zeker weet. Bij een bal die aansluit aan de lijn (dus dat er een mm ruimte is of juist niet) weet ik het niet 100% zeker. Hij geeft mij ook wel een let als ik erom vraag, maar als ik net een winner heb geslagen (althans, een bal die vanuit mijn perspectief voor de helft op de lijn kwam) vind ik dat bepaald geen goeie oplossing.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:47 schreef Drassss het volgende:
Federer-fan, welkom in mijn wereld.
Zelf heb ik hier ook altijd last van. Ik geef bij twijfel altijd een in bal. Wanneer ik het 100% zeker weet dat hij uit is, call ik. Ik krijg ook het gevoel dat veel spelers bij twijfel sowieso uitroepen en dan graag een letje ballen als het in hun voordeel is. Wat ik hier tegen doe? Niks eigenlijk. Ik bal om te kunnen ballen en heb totaal geen zin om te discussiëren....
Als je echt wil dan lijkt het me juist verstandig om de druk bij je tegenstander te leggen bij zijn calls. Of je dit moet willen is natuurlijk een tweede, want een relpot is dan zeker niet uitgesloten
[...]
Ja, denk ik ook weleens over. Brad Gilbert raadt dat wel aan in Winning Ugly. Het punt is, hij (die tennisvriend dus, niet Brad Gilbert, nja die ook) is op zichzelf beter dan ik, vooral doordat hij een hoger tempo heeft. Maar ik vind batik geen fair beeld krijg van hoe groot het verschil in sterkte is, want als me vijf punten door mijn neus worden geboord is dat best veel in een wedstrijd.quote:
Welke speelsterkte heeft je tennisvriend Fed-Fan?quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, denk ik ook weleens over. Brad Gilbert raadt dat wel aan in Winning Ugly. Het punt is, hij (die tennisvriend dus, niet Brad Gilbert, nja die ook) is op zichzelf beter dan ik, vooral doordat hij een hoger tempo heeft. Maar ik vind batik geen fair beeld krijg van hoe groot het verschil in sterkte is, want als me vijf punten door mijn neus worden geboord is dat best veel in een wedstrijd.
Ja, ik ken dit probleem vaak tijdens wedstrijden. Mensen die mij het gevoel geven dat een bal die de lijn raakt gewoon uit is. Erg vervelend en niks tegen te beginnen. Je kan wel gaan rellen en de persoon steeds er nadrukkelijk op wijzen dat hij dubieus aan het callen is, maar of dat werkt is een 2de. Vertrouwen in elkaar hebben is daarom ook belangrijk en als dat niet lukt tot ergenis aan toe kan je erover nadenken om eens met iemand anders te gaan ballen?quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het vervelende is: als ik een bal uitgeef, vraagt hij of ik het 100% zeker weet. Bij een bal die aansluit aan de lijn (dus dat er een mm ruimte is of juist niet) weet ik het niet 100% zeker. Hij geeft mij ook wel een let als ik erom vraag, maar als ik net een winner heb geslagen (althans, een bal die vanuit mijn perspectief voor de helft op de lijn kwam) vind ik dat bepaald geen goeie oplossing.
Wat er nog bij komt, hij kan een bal eigenlijk nooit aanwijzen. Soms zegt hij serieus "Het kan deze zijn en anders is het deze" en die ballen staan dan een meter uit elkaar.Hij vindt ook niet dat hij een bal hoeft te kunnen aanwijzen. Volgens mij is het een combinatie van het slecht zien en wishful thinking.
Gelukkig morgen wel droog en 17 gradenquote:Op vrijdag 30 april 2010 11:18 schreef Norrage het volgende:
Wat een lekker weer wordt het zondag zeg![]()
Uh nee?quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:21 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gelukkig morgen wel droog en 17 graden
Hij speelt geen toernooien of competitie maar hij heeft ongeveer niveau van een redelijke 5 of een hele goede zes. Ik ben denk ik een redelijke 6 of een goede 7.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:58 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Welke speelsterkte heeft je tennisvriend Fed-Fan?
Ja, kan ik doen. Het enige is dat het de sfeer niet echt verbetert.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja, ik ken dit probleem vaak tijdens wedstrijden. Mensen die mij het gevoel geven dat een bal die de lijn raakt gewoon uit is. Erg vervelend en niks tegen te beginnen. Je kan wel gaan rellen en de persoon steeds er nadrukkelijk op wijzen dat hij dubieus aan het callen is, maar of dat werkt is een 2de. [...]
Dan zou ik toch echt eens een keer uitkijken naar iemand anders om mee te spelen. Vier keer per week tennissenquote:Op vrijdag 30 april 2010 13:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij speelt geen toernooien of competitie maar hij heeft ongeveer niveau van een redelijke 5 of een hele goede zes. Ik ben denk ik een redelijke 6 of een goede 7.
Ik tennis weleens met anderen. Het voordeel van hem is dat hij bijna altijd kan. Ik speel altijd op zaterdag- en zondagochtend en nog een paar keer doordeweeks. Ik tennis alleen niet op vrijdag.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:25 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Dan zou ik toch echt eens een keer uitkijken naar iemand anders om mee te spelen. Vier keer per week tennissen!
Als hij geen competitie/toernooien speelt (waarom eigenlijk niet? zonde), moet het bij het trainen niet zo erg zijn toch? Het kan irritant zijn maar ik zou het niet als reden aanvoeren om niet meer met een bepaald persoon te spelen, zeker als diegene je nog iets kan leren. (en gewoon, het spelen ofcourse)quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik tennis weleens met anderen. Het voordeel van hem is dat hij bijna altijd kan. Ik speel altijd op zaterdag- en zondagochtend en nog een paar keer doordeweeks. Ik tennis alleen niet op vrijdag.
Hij is liever bij zijn gezin. Bij een toernooi moet je vaan wachten en hij wil gewoon een paar uur spelen en dan naar huisquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:54 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Als hij geen competitie/toernooien speelt (waarom eigenlijk niet? zonde)
Ja, het is alleen irritant. En wat ik zeg, hij doet het volgens mij niet bewust; het is meer wishful thinking. Maar ik speel bij twijfel door en hij geeft ballen bij twijfel uit volgens mij, dus kan ik het nooit winnen. Het is gewoon scheef en ik heb geen zin om ballen waarover ik twijfel opeens uit te gaan geven. Overigens geef ik ook wel ballen uit waarover ik twijfel; dan zit ik in een rally en komt een bal heel diep. Dan moet ik soms heel snel een beslissing nemen en ik zit er vast weleens naast. Maar bij hem gebeurt het gewoon vaak vind ik.quote:, moet het bij het trainen niet zo erg zijn toch? Het kan irritant zijn maar ik zou het niet als reden aanvoeren om niet meer met een bepaald persoon te spelen, zeker als diegene je nog iets kan leren. (en gewoon, het spelen ofcourse)
Haha das best scheef, wel 4x per week spelen maar niet af en toe competitie of een toernooitje, achja ieder zijn meug.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij is liever bij zijn gezin. Bij een toernooi moet je vaan wachten en hij wil gewoon een paar uur spelen en dan naar huis
[..]
Ach, just keep in mind its practice. Als je dan heel geirriteerd raakt tot het punt dat je een andere tennismaat wilt zoeken kan je het hem eens vertellen en kijken naar zijn reactie. Werkt het, problem solved. Werkt het niet, zoeken maar!quote:Ja, het is alleen irritant. En wat ik zeg, hij doet het volgens mij niet bewust; het is meer wishful thinking. Maar ik speel bij twijfel door en hij geeft ballen bij twijfel uit volgens mij, dus kan ik het nooit winnen. Het is gewoon scheef en ik heb geen zin om ballen waarover ik twijfel opeens uit te gaan geven. Overigens geef ik ook wel ballen uit waarover ik twijfel; dan zit ik in een rally en komt een bal heel diep. Dan moet ik soms heel snel een beslissing nemen en ik zit er vast weleens naast. Maar bij hem gebeurt het gewoon vaak vind ik.
Geldt ook voor mij. Ik speel vier keer per week maar gen toernooien of competitie. Ik hou niet van dat gehang tijdens zo'n competitiedag en van die meligheid. Toernooien vind ik ook niet leuk wegens het gewacht en gereis.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:39 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Haha das best scheef, wel 4x per week spelen maar niet af en toe competitie of een toernooitje, achja ieder zijn meug.
Ik heb het hem al diverse keren verteld. Maar hij staat helaas niet open voor kritiek. Hij legt alles bij mij neer. Heel erg irritant is dat.quote:[..]
Ach, just keep in mind its practice. Als je dan heel geirriteerd raakt tot het punt dat je een andere tennismaat wilt zoeken kan je het hem eens vertellen en kijken naar zijn reactie. Werkt het, problem solved. Werkt het niet, zoeken maar!
Meer inside-out toch? Maar ziet er goed uit, mooi in het midden van het blad.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:09 schreef TheHawk90 het volgende:
Das jammer, dan houd het op.
Iemand heeft een vrij vette foto van me gemaakt tijdens een dubbeltje, was een winner cross court. Voetjes van de vloer, rotatie, en dat ding op de sweetspot meppen. Ben wss ook één van de weinige met een bladgrote van 90 (Wilson BLX six one tour 90) maar ik sla er heerlijk mee en schijnbaar is mijn techniek ook bovengemiddeld(?). Trouwens wel een heel vage (doch geconcentreerde) gezichtsuitdrukking
![]()
http://img98.imageshack.us/img98/9955/dsc030692.jpg
Dit is een topic voor recreatief tennis. Ik zie niet in waarom ik dat hier niet zou kunnen posten.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:46 schreef Norrage het volgende:
@fed-fan
gast dit is geen forum voor relatieproblemen met je tennispartner zeg... Waar maak je je druk om?? :p
Ze hebben mij altijd geleerd om als netspeler niet achterom te kijken.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:09 schreef TheHawk90 het volgende:
..
Iemand heeft een vrij vette foto van me gemaakt tijdens een dubbeltje, was een winner cross court. Voetjes van de vloer, rotatie, en dat ding op de sweetspot meppen. Ben wss ook één van de weinige met een bladgrote van 90 (Wilson BLX six one tour 90) maar ik sla er heerlijk mee en schijnbaar is mijn techniek ook bovengemiddeld(?). Trouwens wel een heel vage (doch geconcentreerde) gezichtsuitdrukking
![]()
http://img98.imageshack.us/img98/9955/dsc030692.jpg
Wat een drama wordt dat. Dat wordt of een enorm lange dag of een hele korte. Ik vrees voor het eerste.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:01 schreef Outlined het volgende:
prima weer vandaag, echter morgen . ? . ? .
Het lijkt wel alsof ik niet KAN en WIL winnen als ik een 6-je tegenover me heb staan. Al 4x verloren dit seizoen tegen een 6 en 2x heb ik dikke kans om te winnen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:05 schreef TheHawk90 het volgende:
Jammer Bowa, tennis kan wat dat betreft wel een bitch zijn. Kom je in een hogere ranking en word je beter, kan je altijd nog van de baan gemept worden.
![]()
Keep on going, wel trainen deze week en volgende speeldag met een killer game en mentaliteit de baan op om het tij te doen keren! Ik moet morgen aan de bak!
Echte tennisbazen gaan dan gewoon nog een balletje slaanquote:Op zondag 2 mei 2010 10:58 schreef TheArt het volgende:
Hupla, Hemelvaartsdag inhalen. Tegenstanders wilden bij ons ook niet binnen spelen, dus hebben we maar direct besloten om in te gaan halen.
Lekker dagje vrij
Ik had er vandaag toch al weinig zin in, dus kwam goed uitquote:Op zondag 2 mei 2010 11:02 schreef Drassss het volgende:
[..]
Echte tennisbazen gaan dan gewoon nog een balletje slaangewoon omdat je zoveel zin had om te ballen kuch.
Het zou een Federer-fan grap kunnen zijnquote:Op zondag 2 mei 2010 12:30 schreef erkel het volgende:
Hier in Gieten (Drenthe) is het nog droog. We zijn vroeg begonnen en HD staat nu in te spelen. Verwachting is dat het ongeveer om 3 uur hier begint te regenen.
3-1 voor ons.
Nou, niet echt, die gaan meer zo:quote:Op zondag 2 mei 2010 12:41 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het zou een Federer-fan grap kunnen zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
om hier even op terug te komen, wat een kutbanen zegquote:Op zondag 2 mei 2010 10:14 schreef Bak_Beest het volgende:
wij kunnen de zaal in bij de tegenstander als het buiten niet kan (en daar ziet het nu wel naar uit), daar ligt tapijt, dus ik ben tevreden. ik ga nu weg, latertjesss!
Hehe ga eens met Bowa praten, misschien kunnen jullie elkaar toch nog ompratenquote:Op zondag 2 mei 2010 17:24 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
om hier even op terug te komen, wat een kutbanen zeg. verdomme twee 3setters gespeeld en beiden verloren. ik ga stoppen met tennis, wat een tyfussport.
Zat Hij de hele middag al aan het pils?quote:Op zondag 2 mei 2010 17:28 schreef Bak_Beest het volgende:
de dag had trouwens wel 1 lichtpuntje. martin verkerk liep ook op die club (nieuwe sloot in alphen a/d rijn) en was op een gegeven moment ook bij onze dubbel aan het kijken. maar dat kwam vooral omdat er naast ons meisjes speelden
.
martin verkerk
Cool hoor.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:28 schreef Bak_Beest het volgende:
de dag had trouwens wel 1 lichtpuntje. martin verkerk liep ook op die club (nieuwe sloot in alphen a/d rijn) en was op een gegeven moment ook bij onze dubbel aan het kijken. maar dat kwam vooral omdat er naast ons meisjes speelden
.
martin verkerk
Wij speelden trouwens gisteren op dramatische gravelbanen.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:24 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
om hier even op terug te komen, wat een kutbanen zeg. verdomme twee 3setters gespeeld en beiden verloren. ik ga stoppen met tennis, wat een tyfussport.
Ik zou geen bal meer terug krijgen als Hij langs de kant staat.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:28 schreef Bak_Beest het volgende:
.
martin verkerk
Thanks, het heeft geholpen. 6-2 gewonnenquote:Op zondag 2 mei 2010 12:53 schreef Nalbandian het volgende:
Gisteren met 4-2 gewonnen. Zelf heb ik alleen gedubbeld, en onze pot vrij makkelijk gewonnen!
Go Erkel![]()
Netjesquote:Op zondag 2 mei 2010 19:46 schreef erkel het volgende:
[..]
Thanks, het heeft geholpen. 6-2 gewonnenDe tegenstander wilde het voor de 2 mixen nog op een akkoordje gooien. Ze wilden die beide potten verdelen, zodat de eindstand 5-3 zou worden. Ik twijfelde eigenlijk
, maar mijn teamgenoten zeiden resoluut dat er gewoon gespeeld zou worden. Maar goed ook.
Zelf heerlijk gespeeld. In de enkel een 3'tje aan de kant gezet
En we hebben het de hele dag droog gehouden.
Zeggen ze dat hardop?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:36 schreef mutzenbacher het volgende:
waarom zijn er mensen die je na iedere eerste service die fout gaat, moeten informeren dat je de tweede service gaat slaan?
Wat voor niveau speel jij?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:36 schreef mutzenbacher het volgende:
waarom zijn er mensen die je na iedere eerste service die fout gaat, moeten informeren dat je de tweede service gaat slaan?
Tomme, eerst klappen na een fout en nu 2de serv roepenquote:Op zondag 2 mei 2010 22:36 schreef mutzenbacher het volgende:
6e klasse. ach ja, het zal wel te maken hebben gehad met de volwassenheid vd tegenstanders...quote:
Is dit verplichtquote:Op zondag 2 mei 2010 22:47 schreef InTrePidIvity het volgende:
Als iedereen z'n huidige rating naar mij PM't, dan zal ik vandaag of morgen even een overzicht plaatsen (is het topic ook niet zo vol met nutteloze posts).
-edit-
Wellicht handig om even te wachten tot morgen, na de update van de afgelopen speelronde.
quote:Op zondag 2 mei 2010 22:36 schreef mutzenbacher het volgende:
Ik roep alleen " Nee ", das duidelijk genoeg normaal gesproken en soms vinger naar buiten wijzen.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:35 schreef Outlined het volgende:
ach, bij een netbal die uit is, al is het duidelijk uit, doe ik het ook wel
exacto, en dat de hele tijd! Heb er nu achteraf spijt van dat ik er niet wat van heb gezegd. Bij nader inzien is het zo debiel als wat.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]WTF
Dus je slaat bijv. in het net de eerste service en dan roept je tegenstander; 2e service ?
Uhquote:Op maandag 3 mei 2010 08:55 schreef Salamando het volgende:
Update van mij: tegenstander was in zijn eentje (![]()
![]()
) en wist zelf ook niet zo goed wat te doen (blijkbaar was de rest van zijn team op vakantie / aan het strand ofzo). Uiteindelijk heeft hij 1 single gespeeld en de rest walkover gegeven. Makkelijke 6-0 dus
Goedkope rekening aan de bar na afloop dusquote:Op maandag 3 mei 2010 08:55 schreef Salamando het volgende:
![]()
) en wist zelf ook niet zo goed wat te doen (blijkbaar was de rest van zijn team op vakantie / aan het strand ofzo). Uiteindelijk heeft hij 1 single gespeeld en de rest walkover gegeven. Makkelijke 6-0 dus
WTF!!!!!!? lol, dit is wel echt heel erg uniek....haha hoe kan dat echtquote:Op maandag 3 mei 2010 08:55 schreef Salamando het volgende:
![]()
niet eens, we waren maar met zijn vieren gaan squashen om toch nog in beweging te zijn (en het was pleurisweer buiten)quote:Op maandag 3 mei 2010 10:04 schreef luckass het volgende:
[..]
Goedkope rekening aan de bar na afloop dus.
Das duidelijk geen team die het "samen-uit samen-thuis principe" hanteert lijkt mequote:Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef erkel het volgende:
Haha dat die gast ook gewoon in zijn eentje komt opdagenOf wist hij het niet van de anderen?
Dit was de XL-techniek om dubbele fouten van de tegenstander uit te lokken.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:32 schreef de_boswachter het volgende:
[..]WTF
Dus je slaat bijv. in het net de eerste service en dan roept je tegenstander; 2e service ?
quote:Op maandag 3 mei 2010 21:12 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige prutser die altijd maar 1 racket mee neemt naar zijn wedstrijden?+ men plastic tas met ballen/handdoek en flesje drinken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Si vis amari, ama~
quote:Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef erkel het volgende:
Haha dat die gast ook gewoon in zijn eentje komt opdagenOf wist hij het niet van de anderen?
Het moet:quote:Op maandag 3 mei 2010 11:52 schreef mutzenbacher het volgende:
[..]
Das duidelijk geen team die het "samen-uit samen-thuis principe" hanteert lijkt me
Wat doe je dan als je snaar knapt?quote:Op maandag 3 mei 2010 21:12 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige prutser die altijd maar 1 racket mee neemt naar zijn wedstrijden?+ men plastic tas met ballen/handdoek en flesje drinken?
Echte bazen winnen dan alsnogquote:
"Gaaf" zeg! (niet dat je in een rolstoel zit, maar wel dat je rolstoeltennis speelt; vind het er altijd wel stoer uitzien).Op welke ondergrond speel je?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:01 schreef Liandri het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik echt jarenlang met 1 en het zelfde racket gespeeld heb.. nooit een grip vervangen (kan je vertellen dat dat bij rolstoeltennis *yeah you read that ok* niet echt werkt) xD
We kunnen een praatgroepje organiseren! Met pils, op zaterdagavond, in de kroeg, met mooie vrouwen... ehhquote:Op zondag 2 mei 2010 21:50 schreef de_boswachter het volgende:
@Bak_Beest
Zin om eens onder het genot van een pilsje onze malaise te bespreken. Misschien helpt praten erover wel![]()
Volgens mij zat Hij keihard aan het pils maar wist Hij dat zo goed te verbloemen dat niemand het gemerkt heeft. Wat een Koning is het toch ookquote:
echte rolstoelbikkels spelen op gravelquote:Op dinsdag 4 mei 2010 06:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
"Gaaf" zeg! (niet dat je in een rolstoel zit, maar wel dat je rolstoeltennis speelt; vind het er altijd wel stoer uitzien).Op welke ondergrond speel je?
Dit varieert, eigenlijk wordt op alle ondergronden wel gespeeld.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 06:53 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
"Gaaf" zeg! (niet dat je in een rolstoel zit, maar wel dat je rolstoeltennis speelt; vind het er altijd wel stoer uitzien).Op welke ondergrond speel je?
Gravel? gaat dat wel? geen last van gaten / onregelmatigheden in de baan?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:45 schreef Liandri het volgende:
[..]
Dit varieert, eigenlijk wordt op alle ondergronden wel gespeeld.
Maar de 3 meest voorkomende zijn toch wel: Tapijt, Gravel en hardcourt.
heel soms ook nog wel op french court en kunstgras maar gelukkig niet te vaak
straalmotoren en zoquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:20 schreef Drassss het volgende:
Liandri heb je toevallig ook geheime snufjes op een rolstoel? Ik heb geen flauw idee hoe het allemaal precies werkt, want het enige wat je soms ziet is wanneer Esther Vergeer een prijs/toernooi wint.
voorgeschreven lijn = lijn waar ie in hoort, bij de service dus het servicevak en bij een gewone rally dus gewoon binnen de lijnen denk ikquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:57 schreef Drassss het volgende:
"(dit mag zolang de eerste stuit maar binnen de voorgeschreven lijnen is)"
Welke lijn? Servicevak?
Tevens al kan je erbij, ga je vol het net in als je niet een beetje oplet. Lijkt me ook niet heel relax.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:09 schreef Salamando het volgende:
is de dropshot / lob combinatie niet heel dodelijk bij rolstoeltennis? een lob ben je toch niet snel genoeg bij denk ik dan?
Vraag: Moet je de stoel niet eerst blokkeren of zo voordat je slaat. Anders lijkt het me op het afschieten van een kanon in een roeiboot.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:52 schreef Liandri het volgende:
...
Mochten er nog meer vragen zijn. Plant ze maar en ik zal zien wat ik er van kan maken.
Dit is inderdaad een helle goeie vraag. Ga men best doen het uit te leggen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:13 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Vraag: Moet je de stoel niet eerst blokkeren of zo voordat je slaat. Anders lijkt het me op het afschieten van een kanon in een roeiboot.
Actie = Reactie
De bal gaat de ene kant op en de rolstoel de andere kant op.
Valide tennissers leren dat gewichtsverplaatsing en het gebruik van je hele lichaam bij het slaan van de bal essentieel is.
Als je alleen met je arm slaat, loop je een groot risico dat je last gaat krijgen van blessures (tenniselleboog) etc.
Hoe gaat dat bij rolstoeltennis?
VR
Nice! Alleen de dubbelrankings zijn niet aangepastquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:36 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb nog van lang niet iedereen een nieuwe ranking, daarom staat er dus een =Rankings mogen nog steeds via PM!
[ afbeelding ]
Ik denk dat het geheim inderdaad in de bewegende stoel zit.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:24 schreef Liandri het volgende:
[..]
Hoop dat deze "uitleg" een beetje te begrijpen is het is namelijk niet een van de makkelijke dingen die je kunt uitleggen
Sneaky bastardquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:32 schreef Chriz2k het volgende:
Mijn dubbelrating is verbeterd terwijl ik maar één wedstrijd heb gewonnen en er vier heb verloren.
Backhand is gewoon drillen dat je vast raakpunt gaat krijgen net zoals je forehand. Voetenwerk vooraf zodat je goed bij de bal staat. Instappen wanneer je slaat, vroeg met de voorbereiding ( die is vaak rustig om de controle niet kwijt te raken ) en goed die uitzwaai maken, nawijzen. Dit gewoon blijven herhalen, ik ben er nu 3 jaar mee bezig en hij begint eindelijk vast te worden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:41 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Sneaky bastard![]()
![]()
! Sloeg gister echt heel goed maar heeft iemand tips
- Waar op letten bij eenhandige backhand. Sloeg ze gister iets rustiger (minder racket head speed, denk dat het gewoon veel is bij mn forehand) en kon ze heel goed slaan, miste alleen wat spin. Wat lager beginnen holp ook niet echt bizar veel. Er zat gewoon heel weinig pit in. (Trouwens, eenhander is best versatile en een prachtig shot, maar af en toe mis ik de simpelheid van de 2hander)
- Drills/aandachtspunten voor het verbeteren van voetenwerk
Vandaag weer trainen
Nu ga ik je binnenkort wel voorbij in ranking als je de komende 2 wedstrijden verliestquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:42 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ziek.....ahh....de bof hoogstwaarschijnlijk.....en dit weekend moet ik 2x spelen, gvd![]()
hopeljk herstel ik een beetje ://
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben een keer een clinic gehad met Esther Vergeer en dat was wel heel interessant. Gaaf dat ze gewoon kan meekomen met het niveau van de vrouwen niveau 5. Dat is best netjesquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:53 schreef Liandri het volgende:
zult zeggen dat die combi dodelijk is.. en dat is ie ook.
Maar, een drop shot moet natuurlijk wel heel goed zijn.
Zoals eerder gezegd, de bal mag 2x stuiten.. Dus als deze niet goed is uitgevoerd, en de persoon die de bal moet ontvangen niet aan het slapen is.. Dan is deze bal natuurlijk nog best vaak zo te verwerken dat een kans op een lob best klein wordt. En ja als hij uitgevoerd wordt op een goeie manier kun je het 9/10 wel vergeten ja.it is natuurlijk een beproefde tactiek bij iemand die niet super snel/wendbaar is in zijn stoel*
En ja, bij een dropshot is er een kans dat je het net inrijd. maar dat is ook weer inschatten en vooral zorgen dat je optijd bent zodat je ook oprijd kun afremmen..
Dit zelfde geld natuurlijk voor een tennishal waar bij je op een baan speelt dicht bij een muur.
Echter dit laatste overkomt mij geregeld maar ja, dat is dan iets wat er gewoon bij hoort.
Ik moet altijd lachen wanneer mijn trainer dus een besluit om ook weer eens in de stoel plaats te nemen..quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wij hebben een keer een clinic gehad met Esther Vergeer en dat was wel heel interessant. Gaaf dat ze gewoon kan meekomen met het niveau van de vrouwen niveau 5. Dat is best netjes
Ik heb trouwens ook een keer in zo'n rolstoel gezet en serieus respect. Een geoefende tennisser kan nog wel een bal slaan, maar dat gaat al serieus moeilijk omdat je raakpunt heel anders is. Daarnaast is het besturen van die rolstoel een kunst op zich. Zeker als je ook nog je racket vast moet houden...
Doet me een beetje denken aan dat filmpje van Djokovic die op zijn knieeen zittend moet serveren van zijn trainerquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:08 schreef Liandri het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen wanneer mijn trainer dus een besluit om ook weer eens in de stoel plaats te nemen..
Dit vooral omdat zodra de bal in de buurt van zijn racket blad komt hij de bal goed weet te verwerken.
Echter zodra hij ook maar 1 a 2 meter zou moeten rollen dan kun je het wel vergeten omdat hij dus niet van zijn plek komt.
Dit valt altijd op wanneer mensen zeggen van "oh dat is zo simpel dat kan ik ook wel" (dit heb ik al zo vaak mee gemaakt) en als je ze dan in de stoel zet heeft men toch al snel iets van.. "uuuhhmm... nee dit is idd moeilijker als dat het lijkt."
En om even terug te komen op het serveren vanuit de stoel.. dit heeft iderdaad die werking maar het geeft daarnaast ook een betere en makkelijkere manier om de bal in het juiste vak te serveren.
zou je de stoel namelijk recht uit zetten is het veel lastiger om effect aan de bal mee te geven en het is dan ook nog lastiger om de bal daadwerkelijk in te serveren.
Mooi overzichtje!quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:36 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb nog van lang niet iedereen een nieuwe ranking, daarom staat er dus een =Rankings mogen nog steeds via PM!
[ afbeelding ]
Ja hoe kut is datquote:Op woensdag 5 mei 2010 17:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Verdomme 3 singles gewonnen 1 verloren en 2 dubbels gewonnen en 2 verloren, maar alsnog in beide ratings achteruit gegaan
speelde je met een 3tje ofzo?quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:39 schreef Salamando het volgende:
verlies je in de dubbel tegen een 4.3 en 4.6, krijg je een 5.9 aan je broek
hij staat 3.7 actueel ofzo, is 4 op zijn pasjequote:
Nee precies, ik ging gewoon 0,1 achteruit van een winstpartijquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:44 schreef de_boswachter het volgende:
Van die rankingspunten klopt echt geen fuck.
Dat heeft denk ik te maken met het feit dat je met iets van 6 keer je eigen ranking begint.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:10 schreef senswal het volgende:
[..]
Nee precies, ik ging gewoon 0,1 achteruit van een winstpartij
tsja dat verklaart het danquote:Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef Salamando het volgende:
[..]
hij staat 3.7 actueel ofzo, is 4 op zijn pasje
ohja, en geen rating krijgen van de walkover van afgelopen week
Ik weet niet of dat het is, want ik had voor die wedstrijd nog 3 andere winstpartijen, maar die telden blijkbaar niet mee.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:16 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik te maken met het feit dat je met iets van 6 keer je eigen ranking begint.
Dus stel dat je aan het einde van het seizoen 6.35 staat, dan begin je het volgende seizoen met 6 'gespeelde' wedstrijden ter waarde van 6.35. Als je dan een wedstrijd speelt, wordt er een 6.35 vervangen door de in de wedstrijd behaalde punten, bijvoorbeeld een 6.2. Maar als je in het begin 3x verliest daal je in ranking, bijvoorbeeld naar 6.7. Als je dan wint van een 7.6 krijg je er een 6.6 bij. Die 6.6 vervangt een 6.35 en dus ga je achteruit!
Snap je? Als het dat niet is weet ik het ook niet
ja joh dat snap ik toch allemaal niet, ik heb alleen altijd het gevoel dat ik teringveel verlies als ik verlies, en weinig win als ik winquote:
Alvast gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:21 schreef FedExpress het volgende:
pfoe, tegenstanders komen morgen maar met 1 heer... Rest kan niet, verzetten gaat niet.
Dus we staan al met 3-0 voor, voordat we de baan opgaan. Helaas maar 1 wedstrijdje dus morgen
haha, thanks. wel jammer dat het zo moet, maar we kunnen de punten wel gebruiken ivm promotie.quote:
Kan die dan niet net zo goed direct thuis blijven?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:21 schreef FedExpress het volgende:
pfoe, tegenstanders komen morgen maar met 1 heer... Rest kan niet, verzetten gaat niet.
Dus we staan al met 3-0 voor, voordat we de baan opgaan. Helaas maar 1 wedstrijdje dus morgen
Nee, want er moeten nog 5 wedstrijden gespeeld worden. Is gemengdquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:17 schreef Liandri het volgende:
[..]
Kan die dan niet net zo goed direct thuis blijven?
Ook maar vakantie vieren lijkt me?
xD
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~Si vis amari, ama~
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:04 schreef FedExpress het volgende:
lol, net weer gebeld, ze hebben toch een tweede man. Die zou eigenlijk op vakantie gaan, maar zijn vlucht is gecancelled vanwege de aswolk
Wat een bofkont, niet op vakantie maar lekker kansloos ballenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
elk nadeel hePPPP z'n voordeel hequote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:22 schreef Norrage het volgende:
Elk nadeel heb een voordeel zeg je dan maar he
Mijn team heeft zonder mij vandaag met 5-3 gewonnen
Morgen mogen ze weer zonder mijWordt een mooie pot. Hopelijk winnen ze die ook
That sucks... hoop dat het snel over isquote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:33 schreef Chriz2k het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet kan ik morgen niet spelen, vanmiddag met mijn knie tegen een paal opgeknald en ik kan hem nog steeds niet buigen. Verrek van de pijn.
Dat is mooi klote dan. Mag voor je hopen dat het snel beter is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:33 schreef Chriz2k het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet kan ik morgen niet spelen, vanmiddag met mijn knie tegen een paal opgeknald en ik kan hem nog steeds niet buigen. Verrek van de pijn.
ja.....ziek ziek...de bof opgelopenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:52 schreef FedExpress het volgende:
[..]
elk nadeel hePPPP z'n voordeel he![]()
Hoezo zonder jou?
[..]
That sucks... hoop dat het snel over is
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:33 schreef Chriz2k het volgende:
kut voor je! fibula?quote:Op zondag 9 mei 2010 19:55 schreef TheArt het volgende:
Ik solliciteer naar pechvogel van de dag.
In mijn single ging het halverwege de tweede set nogal mis. Ik wilde service-volley spelen, landde alleen op mijn linkerbeen, maar mijn enkel klapte dubbel en ik hoorde al iets knappen. En na een paar uur in het ziekenhuis bleek dat ik mijn enkelbanden volledig gescheurd heb en, wat nog vervelender is, dat er een heel klein breukje zit in mijn fibula. Kortom, ik lig nu met een gipsen poot op bed. Een week moet het gips eromheen, dan wordt gekeken of het echt wel gebroken is of dat het kleine breukje niets is, en dan als het gebroken blijkt, krijg ik 3 weken loopgips of als het niet gebroken is, wordt het ingetaped.
En dan lig ik hier
Pfff zuur man. Ook jij beterschap, zo houden we straks niemand meer over...quote:Op zondag 9 mei 2010 19:55 schreef TheArt het volgende:
In mijn single ging het halverwege de tweede set nogal mis. Ik wilde service-volley spelen, landde alleen op mijn linkerbeen, maar mijn enkel klapte dubbel en ik hoorde al iets knappen. En na een paar uur in het ziekenhuis bleek dat ik mijn enkelbanden volledig gescheurd heb en, wat nog vervelender is, dat er een heel klein breukje zit in mijn fibula. Kortom, ik lig nu met een gipsen poot op bed. Een week moet het gips eromheen, dan wordt gekeken of het echt wel gebroken is of dat het kleine breukje niets is, en dan als het gebroken blijkt, krijg ik 3 weken loopgips of als het niet gebroken is, wordt het ingetaped.
En dan lig ik hier
Hmmm, die prijs ga j e wel winnen denk ikquote:Op zondag 9 mei 2010 19:55 schreef TheArt het volgende:
En dan lig ik hier
Fibula is je kuitbeen ja, maar omdat mijn vader fysio is, noemt ie dat standaard je fibula en ben ik die Latijnse namen gaan overnemenquote:Op zondag 9 mei 2010 20:05 schreef Norrage het volgende:
ja wtf is een fibula
enne, al 5 competitiedagen voorbij![]()
EN ik heb er maar 3 gespeeld
Gelukkig hebben we ook toernooitjes!!
quote:
Thnxquote:Op zondag 9 mei 2010 20:41 schreef Federer-fan het volgende:
Balen zeg. Beterschap, The Art! Ik hoop dat het allemaal meevalt.
quote:Toch maar eens wat gaan doen aan die conditie, dit was om te janken...
quote:Verder een beregezellig team, dus nu weer flink naar de klote.
Niks gewendquote:Op maandag 10 mei 2010 08:30 schreef TheHawk90 het volgende:
Echt overal spierpijn! Moest drie wedstrijden, dubbeltje gewonnen 3 sets, dubbeltje verloren 3e set tiebreak, single gewonnen met 7-5 4-6 7-5.
. Al met al een leuke dag maar ik heb nu zoveel spierpijn, je hebt geen idee
!
Das wel mooi nieuws danquote:Op maandag 10 mei 2010 08:56 schreef TheArt het volgende:
Één positief ding in ieder geval al. Ik werd net gebeld door het ziekenhuis dat ze de foto's hebben bekeken en dat ze toch geen breuk kunnen ontdekken. Kortom, volgende week mag het gips eraf en dan wordt ie ingetaped. Geen loopgips dus
Ik praat alleen voor mezelf en weet dat ik na 5x ballen(toernooien) in een week nergens last van hebquote:Op maandag 10 mei 2010 08:59 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Das wel mooi nieuws dan! Even rustig aan doen en dan weer de baan op!
Ennuh..Drass dat valt wel mee hoor. Deze week dan ook 4x getraind maar als je dan 3x 3setters van elk ong 2-2.5 uur speelt en daarin een belangrijk factor (qua service, loopwerk (volley, forehand) speelt dan ben je wel ff zuur de komende morgen hoor.
5x in een week is nog wel anders dan 3 wedstrijden op een dagquote:Op maandag 10 mei 2010 09:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik praat alleen voor mezelf en weet dat ik na 5x ballen(toernooien) in een week nergens last van hebVaak train ik eigenlijk te lang ( uurtje of 4 ) dus ik ben gewend om veel uren op de baan te staan.
Het probleem wat ik alleen ondervindt bij competitie is dat je vanaf 12u tot 7u bezig bent. Niet altijd met tennis, maar ook met hangen/zuipen en kijken naar andere wedstrijden. Dat is nog veel vermoeiender dan het spelen zelfquote:Op maandag 10 mei 2010 09:39 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
5x in een week is nog wel anders dan 3 wedstrijden op een dag. Maargoed daarbij train ik zelf ook vrij lang, ben ook niet zo snel moe, maar ik ben nog wel te zwaar (mee bezig, fitter worden, gaat tot nu toe goed), en na 5 uur spelen krijg ik toch wel pijntjes. Na 7.5 uur ben ik echt gaar, zoals ik me nu voel
![]()
Persoonlijk, vooral als student, vind ik dat toch echt prachtig als je een leuk team hebtquote:Op maandag 10 mei 2010 10:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het probleem wat ik alleen ondervindt bij competitie is dat je vanaf 12u tot 7u bezig bent. Niet altijd met tennis, maar ook met hangen/zuipen en kijken naar andere wedstrijden. Dat is nog veel vermoeiender dan het spelen zelf
Ja zeker, ik doe ook niks anders en heb nu al zin in zaterdag waar het weer 1 grote bende gaat worden tot een uurtje of 11/12 savonds.quote:Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Persoonlijk, vooral als student, vind ik dat toch echt prachtig als je een leuk team hebt! Lekker competitief spelen wanneer het nodig is, lekker fanatiek, maar dan buiten de baan heerlijk borrelen en hangen
!
Valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:52 schreef Drassss het volgende:
Nou vandaag weer een tennisdag. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw maar tis verrektes kouw...
Wat voor competitie?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:10 schreef Outlined het volgende:
hoeveel punten zijn voldoende om je in een poule van 8 (waar de onderste 2 degraderen) te handhaven?
Zolang het maar niet regent of vriest vind ik alles goed in ons landje!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
Valt wel mee toch?
Morgen wordt het warmer
Zit jij bij TV Eemslag?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:49 schreef danusz1986 het volgende:
Morgen hebben wij onze kampioenswedstrijd met T.V. Eemslag. We staan gelijk op 31 punten uit 5 wedstrijden. Gelukkig moeten we thuis tegen het Spieghel. Hopelijk winnen we en doen we afstand van het Spieghel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |