abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80720532

* Welkom bij het topic voor recreatieve tennissers!

Pats hier met je ranking, deel je Federer-momenten of roddel over je tegenstanders: alles kan je kwijt in dit topic!

Om je een beetje op weg te helpen hier wat nuttige links:

• KNLTB
  • TennisDirect - Goedkope tennisspulletjes
  • TennisPro - Eveneens goedkope tennisspulletjes
  • TennisActueel.nl - Tennisnieuws van Nederland

De ranking wordt bijgehouden door TheArt, dus mocht je ook in de ranking willen komen dan kan je dat in dit topic aanvragen. Om in de toptennissers lijst te komen kun je je eigen avatar toevoegen aan de OP op Wiki.

| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |

De OP is hier te vinden!
  • pi_80720545
    Gisteren zes games gewonnen in drie wedstrijden, vamos !
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 26 april 2010 @ 10:39:57 #3
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80720577
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 10:38 schreef Chriz2k het volgende:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Goed bezig.....

Wij hebben een team in onze poule die de eerste wedstrijd 9 games haalden. Daarna 20 games en nu weer 9 games.
    En dan heb ik het over alle 6 de wedstrijden bij elkaar
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
    Shaun Farmer: "That's gnarly"
      maandag 26 april 2010 @ 10:45:41 #4
    27454 InTrePidIvity
    Looks like it's broken...
    pi_80720708
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 10:38 schreef Chriz2k het volgende:
    SPOILER
    Het was wel leuk tennis om te zien, sowieso werd er best aardig getennist daar (de herenteams die naast jullie stonden )!

Je hebt zeker niks gezien van de bekerfinale, toen wij weggingen (17:20) was de herendubbel net klaar... Hadden jullie trouwens een hond meegenomen?
    ...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
    [Tournament] Beste Remake
    pi_80720744
    Hoe voelde je buikschuiver eigenlijk uiteindelijk Chrizz? Doet dat nou pijn als je dat naakt doet?
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_80720857
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 10:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Goed bezig.....

Wij hebben een team in onze poule die de eerste wedstrijd 9 games haalden. Daarna 20 games en nu weer 9 games.
    En dan heb ik het over alle 6 de wedstrijden bij elkaar
    Hier een team in de competitie die 27 games heeft gehaald in 3 competitiedagen x 5 wedstrijden...
    pi_80721038
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 10:45 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Het was wel leuk tennis om te zien, sowieso werd er best aardig getennist daar (de herenteams die naast jullie stonden )!

Je hebt zeker niks gezien van de bekerfinale, toen wij weggingen (17:20) was de herendubbel net klaar... Hadden jullie trouwens een hond meegenomen?
    Ja, lief beest . Is van een teamgenote, die het erg kon waarderen toen hondlief in de baggersloot naast het park sprong !
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 10:46 schreef Norrage het volgende:
    Hoe voelde je buikschuiver eigenlijk uiteindelijk Chrizz? Doet dat nou pijn als je dat naakt doet?
    Ik heb contact opgenomen met mijn verzekering, maar eventuele schade aan uitwendige geslachtsorganen zou niet worden vergoed .
      maandag 26 april 2010 @ 11:03:25 #8
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80721243
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 10:50 schreef Drassss het volgende:

[..]

Hier een team in de competitie die 27 games heeft gehaald in 3 competitiedagen x 5 wedstrijden...
    Hmmm dat is ook niet echt veel....

Die lui in 18 wedstrijden in totaal 38 games. Dat is gemiddeld 2, 25 games per wedstrijd

Je vraagt je wel af hoe het kan dat zo'n team in deze klasse speelt. Ik bedoel, hier is voor ons niets aan (hoewel... 6 bijna gegarandeerde punten is op zich wel lekker ) en voor hun is het nog veel erger. Ze worden gewoon elke week keihard geveegd.
    Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
    pi_80721760
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 11:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm dat is ook niet echt veel....

Die lui in 18 wedstrijden in totaal 38 games. Dat is gemiddeld 2, 25 games per wedstrijd

Je vraagt je wel af hoe het kan dat zo'n team in deze klasse speelt. Ik bedoel, hier is voor ons niets aan (hoewel... 6 bijna gegarandeerde punten is op zich wel lekker ) en voor hun is het nog veel erger. Ze worden gewoon elke week keihard geveegd.
    We moeten as zaterdag tegen da team... dus 5-0 winst is het enige wat telt. Ik vrees alleen dat Koninginnedag roet in het eten gaat gooien...

Misschien na volgende week ( nieuwe maand ) een rating update doen? Per kwartaal ofzo zo'n update lijkt me wel oke.
    pi_80721992
    @TheArt: kun je mij opnemen in de OP in het rating-overzicht? Rating start seizoen: enkel 8.0769, dubbel 7.4338
    pi_80721999
    Nieuw topique

Hier een 4-2 overwinning meegepakt, zelf speelde ik weer tweede single en won weer vrij makkelijk, 6-2 6-1. Die jongen liet zo snel zijn kopje hangen dat het eigenlijk al halverwege 1e set klaar was. Die game die ik verloor in de 2e set kwam puur door 3 dubbele fouten en een domme miss hit .

Dubbeltje helaas verloren, hun eerste single was ook gewoon erg goed in de dubbel (won in de single met 6-1 6-0 van onze eerste), en als je dan zelf net je volleys allemaal op het frame/netband/uit slaat, tja dan verlies je gewoon , 6-3 7-5.

De nummer 2 won vandaag trouwens onverwachts met 6-0 van de nummer 1 in onze poule, dus nu weten we zeker wie er kampioen gaat worden. Helaas hadden wij ze al op de eerste dag (5-1 verlies toen).
    pi_80722084
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 11:20 schreef Drassss het volgende:

[..]

We moeten as zaterdag tegen da team... dus 5-0 winst is het enige wat telt. Ik vrees alleen dat Koninginnedag roet in het eten gaat gooien...

Misschien na volgende week ( nieuwe maand ) een rating update doen? Per kwartaal ofzo zo'n update lijkt me wel oke.
    Ik ben voor een rating update na volgende week, en dan ook een nieuwe rangschikking op basis van de actuele rating . Met pijltjes naar boven en naar beneden achter de mensen die gestegen en gezakt zijn, wat zijn vorige plaats was en wat zijn huidige plaats nu is. Dat mag jij allemaal maken voor ons Art .
      maandag 26 april 2010 @ 11:32:44 #13
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80722160
    single 6-0 6-0 verloren, leuk

dubbel 6-3 4-6 2-6 verloren
    Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
    Salamando is beter :@
    pi_80722401
    TerugVindPotje
    U MAD?
    pi_80722479
    Wij hebben gisteren ook weer kansloos verloren. 7-1 van één van de beste teams uit de poule, dat dan weer wel.

Zelf enorm bagger gespeeld, vooral mijn single. Die gast had ik het echt veel moeilijker moeten maken, maar miste totaal mijn vastheid en daardoor 6-2, 6-1 eraf. Dubbel met de omgekeerde cijfers, maar zij waren gewoon beter. Vooral op service. En dan gaat ook alles de verkeerde kant op. Alle deucegames naar de tegenstanders. Mixed vervolgens best aardig gespeeld, maar die tegenstanders gaven bijna niets weg en waren gewoon veel te degelijk: 6-2, 6-3.

Volgende week krijgen we de aller besten uit de poule en de week daarna nog een enorm goed team. Lekker allemaal achter elkaar De laatste twee dagen weer tegen wat minder teams, dus daar moeten punten gehaald worden.
    pi_80722782
    Hmm even men stats van dit seizoen geupdate Tja maandagochtend wat moet je dan...
    11 van de 25 wedstrijden gewonnen. 217 van de 450 games gewonnen. Langzaam begint het er op te lijken.

Vorig jaar zat ik op een totaal van 27 wedstrijden dus dit is nu al een ziekelijk seizoen
    pi_80722912
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 11:30 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Ik ben voor een rating update na volgende week, en dan ook een nieuwe rangschikking op basis van de actuele rating . Met pijltjes naar boven en naar beneden achter de mensen die gestegen en gezakt zijn, wat zijn vorige plaats was en wat zijn huidige plaats nu is. Dat mag jij allemaal maken voor ons Art .
    Dat worden bij mij 2 rode pijltjes dan
    ~Si vis amari, ama~
    pi_80723916
    Als team eerste zege behaald deze competitie: 4-2.

Persoonlijk nog geen wedstrijd verloren: alle 3 enkels en alle 3 dubbels gewonnen
    In enkel al 0,6 gestegen, in dubbel ongeveer 0,3, gaat lekker

A.s. zaterdag de laatste kunstgraswedstrijd in een reeks van 3... gelukkig ook de laatste van de hele competitie!
    Life is life
    pi_80724667
    gisteren competitie gespeeld (uit).... ik vind tennis leuk, maar als je 13u met een competitiedag bezig bent en 8 wedstrijden op 1 baan moet afwerken, pas ik er de volgende keer voor...
      maandag 26 april 2010 @ 13:03:02 #20
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80724759
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 11:49 schreef Drassss het volgende:
    Hmm even men stats van dit seizoen geupdate Tja maandagochtend wat moet je dan...
    11 van de 25 wedstrijden gewonnen. 217 van de 450 games gewonnen. Langzaam begint het er op te lijken.

Vorig jaar zat ik op een totaal van 27 wedstrijden dus dit is nu al een ziekelijk seizoen
    Hoe kun je de stats updaten?

Ik ben gestegen van 4.8508 naar 4,8084
    Wel achteruit in de dubbel van 4.3116 naar 4,3949

Grootse aanpassingen he
    pi_80724813
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 13:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoe kun je de stats updaten?

Ik ben gestegen van 4.8508 naar 4,8084
    Wel achteruit in de dubbel van 4.3116 naar 4,3949

Grootse aanpassingen he
    Mhaw dat is het stukje levensloos in mij. Gewoon excel en alles erin zetten Als je dat gewoon om de paar weken doet is het 2 min werk.
      maandag 26 april 2010 @ 13:07:49 #22
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80724887
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 13:04 schreef Drassss het volgende:

[..]

Mhaw dat is het stukje levensloos in mij. Gewoon excel en alles erin zetten Als je dat gewoon om de paar weken doet is het 2 min werk.
    Ik denk wel dat na 3 wedstrijden in de competitie wel een mooi moment is om te updaten. Of na volgende week. Ongeveer op de helft van de competitie
    pi_80725211
    Toch maar even mijn verhaal .
    Enkel tegen een ongeveer gelijkwaardige speler. 4-6, 4-6 verloren. Service ging de hele wedstrijd dramatisch, door alleen maar terugtikken mijn games gepakt en twee keer aan het einde van de set gechoked . In de dubbel sloeg ik echter de ene na de andere ace (waarom net niet dacht ik nog), maar onze tegenstanders waren veel beter op elkaar ingespeeld (2-6, 4-6).
    pi_80728070
    Ah ik heb jou natuurlijk zien spelen, niet bij stilgestaan Ik was zaterdag gaan kijken, lag daar ook in het gras bij baan 8 op een gegeven moment

En een update vind ik even niet belangrijk hoor, heb er door vorige week 4!!! tienden bij in mijn dubbelrating ofzo
    Gelukkig weer iets gecompenseerd gister. Ik speelde trouwens tegen een 5je (weet niet of ik al een update gaf in het vorige topic) wat heel goed ging, maar waarbij ik in het eind gewoon niet scherp meer was....snap nog steeds niet helemaal waar het aan lag maar goed...wedstrijdritme, heb nog niet een zo spannende single gespeeld dit jaar. Alleen af en toe een spannende 1e set....
    "Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
    last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
    pi_80728389
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 14:43 schreef Norrage het volgende:
    Ah ik heb jou natuurlijk zien spelen, niet bij stilgestaan Ik was zaterdag gaan kijken, lag daar ook in het gras bij baan 8 op een gegeven moment

En een update vind ik even niet belangrijk hoor, heb er door vorige week 4!!! tienden bij in mijn dubbelrating ofzo
    Gelukkig weer iets gecompenseerd gister. Ik speelde trouwens tegen een 5je (weet niet of ik al een update gaf in het vorige topic) wat heel goed ging, maar waarbij ik in het eind gewoon niet scherp meer was....snap nog steeds niet helemaal waar het aan lag maar goed...wedstrijdritme, heb nog niet een zo spannende single gespeeld dit jaar. Alleen af en toe een spannende 1e set....
    Zeg eens wat de volgende keer. Ik weet nl. niet hoe jij er uit ziet .
      maandag 26 april 2010 @ 15:18:35 #26
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80729226
    De update van mijn kant.

Het totale puntentotaal gelijk meer dan verdubbeld gisteren Het werd 5-3 voor de tegenstander. Zelf heb ik 2 punten binnengehaald voor ons team, namelijk mijn enkel en een mix gewonnen. Speelde wel 2e HE en 2e GD, dus klein voordeel van die kant.

Maar ik tref ze wel die onderhandsserveerders. Bij het inslaan al, begon die kerel heel serieus wat onderhandse services te oefenen. Eerst stond ik nog wat raar te kijken, maar dacht: Nou in de wedstrijd zal ie wel bovenhands beginnen. Maar nee dus en het ergste was ik sloeg de helft van returns ook nog fout Wat moet je met zulke spinballen? De oplossing was voor mij gewoon, bleek, de ballen rustig naar een hoek toeslaan en dan met een voordeel de rally beginnen. Eindstand na een stroeve start: 7-5 6-2.

Mix ging goed: 6-3 6-2. Eindtijd op de klokken: 20:30.
    Weisst
    pi_80729588
    kent iemand toevallig een goed én goedkoop adresje voor rackets bespannen, omg eindhoven of den bosch?
      maandag 26 april 2010 @ 15:31:12 #28
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80729665
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 15:28 schreef mutzenbacher het volgende:
    kent iemand toevallig een goed én goedkoop adresje voor rackets bespannen, omg eindhoven of den bosch?
    Iemand van je club die een bespanapparaat heeft? Dat is het goedkoopst meestal.
    Weisst
      maandag 26 april 2010 @ 15:53:55 #29
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80730387
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 15:18 schreef erkel het volgende:
    De update van mijn kant.

Het totale puntentotaal gelijk meer dan verdubbeld gisteren Het werd 5-3 voor de tegenstander. Zelf heb ik 2 punten binnengehaald voor ons team, namelijk mijn enkel en een mix gewonnen. Speelde wel 2e HE en 2e GD, dus klein voordeel van die kant.

Maar ik tref ze wel die onderhandsserveerders. Bij het inslaan al, begon die kerel heel serieus wat onderhandse services te oefenen. Eerst stond ik nog wat raar te kijken, maar dacht: Nou in de wedstrijd zal ie wel bovenhands beginnen. Maar nee dus en het ergste was ik sloeg de helft van returns ook nog fout Wat moet je met zulke spinballen? De oplossing was voor mij gewoon, bleek, de ballen rustig naar een hoek toeslaan en dan met een voordeel de rally beginnen. Eindstand na een stroeve start: 7-5 6-2.

Mix ging goed: 6-3 6-2. Eindtijd op de klokken: 20:30.
    Wtf, wat is dat dan voor niveau. Ik keek ff in het overzicht of je wel echt 4. zoveel was.

Ik deed het toen ik jong was altijd 1 of 2 keer in de wedstrijd. Gewoon om te kutten
    pi_80730447
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 15:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wtf, wat is dat dan voor niveau. Ik keek ff in het overzicht of je wel echt 4. zoveel was.

Ik deed het toen ik jong was altijd 1 of 2 keer in de wedstrijd. Gewoon om te kutten
    Toen ik junioren speelden deden wij dat ook wel eens.
    Een keer ging een moeder van de tegenstander naar iemand van de KNLTB bellen om te vragen of het wel mocht .
      maandag 26 april 2010 @ 16:01:27 #31
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80730657
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 15:55 schreef luckass het volgende:

[..]

Toen ik junioren speelden deden wij dat ook wel eens.
    Een keer ging een moeder van de tegenstander naar iemand van de KNLTB bellen om te vragen of het wel mocht .
    Haha geweldig
    En dan is niets zo frustrerend als ouders die zich er mee gaan bemoeien.

Gisteren hadden we ook weer zoiets. Er stond een jongensteam op de baan naast ons en toen stond er een single op de baan tussen 2 jochies en die waren echt boos op elkaar. 2 keer achter elkaar geeft een jongen een bal uit terwijl die andere jongen denkt dat hij in is. Allebei naar de plek kijken enzo.
    Op een gegeven moment moeder erbij die helemaal die plek gaat staan aanwijzen enzo. Echt te verschrikkelijk voor woorden. Laat ze het zelf uitzoeken.
    Ventjes lopen ook altijd gewoon naar de overkant om te kijken. Terwijl dat helemaal niet mag. Ik doe dan gewoon altijd ze er op wijzen en vragen of ze terug willen gaan. Als ze dan aan de andere kant van het net blijven kijken zeggen van "je mag wel even komen kijken hoor"

Die ballen die dat jochie uit gaf waren trouwens volgens mij ook uit.
    pi_80732754
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 14:52 schreef luckass het volgende:

[..]

Zeg eens wat de volgende keer. Ik weet nl. niet hoe jij er uit ziet .
    Ik praat heel veel en ik moedig ook veel aan, misschien heb je mijn aanmoedigingen naar mix 3 nog gehoord Maar jij stond op de baan. ik zal volgende keer wel "hup Luckass" gaan roepen!! ik had niet de associatie gemaakt dat ik naar heren 5 aan het kijken was daar, ik keek ook meer naar het gras en naar de pitcher bier
    pi_80732838
    quote:

[..]

haha wij hebben ook zo'n onderhandse dude rondlopen, onwijze koning. Hij slaat zelfs aces en zo, want af en toe doet hij er nare slice forehandservices bij en zo. En hij is 4
    pi_80732899
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 14:43 schreef Norrage het volgende:

Ook altijd leuk, geen enkele wedstrijd die meetelt omdat het verschil net te groot is. maar wel weer heerlijk achteruit gegaan van een enkel die ik had verloren door vreselijke kramp.
    En de rest van mijn team heeft nog een hogere rating waardoor bij de dubbel al helemaal nooit wat erbij komt.
    pi_80733396
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 16:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik praat heel veel en ik moedig ook veel aan, misschien heb je mijn aanmoedigingen naar mix 3 nog gehoord Maar jij stond op de baan. ik zal volgende keer wel "hup Luckass" gaan roepen!! ik had niet de associatie gemaakt dat ik naar heren 5 aan het kijken was daar, ik keek ook meer naar het gras en naar de pitcher bier
    Begrijpelijk . Doe dat maar dan.
      maandag 26 april 2010 @ 18:04:18 #36
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80734834
    onderhands serveren ook wel eens gedaan. Bij de senioren dan he
    Mijn tegenstander na afloop van de match klagen en mopperen zijn teamgenoten kwamen niet meer bij van het lachen en hebben hem de rest van de competitiedag er mee lopen jennen
    Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
    pi_80736704

Niet via aasports, klote website is dat

Met deze nieuwe schoenen moet ik echt gaan waarmaken as zaterdag.
    pi_80736810
    Single in de 3e set tiebreak verloren tegen een 5, dubbel was een makkie!
    pi_80748588
    Kan iemand mij in de op ook meenemen

begin rating enkel 6,2161
    begin rating dubbel 5,7222

rating nu enkel 6,1890
    rating nu dubbel 5,0364

afgelopen weekend met 7-1 gewonnen tegen de medekoploper(wij stonden zelf 5e)
    komend weekend tegen de andere koploper die alles nog redelijk dik heeft gewonnen(6-2 en beter)
    grappigste van afgelopen weekend was dat de tegenstander met de dames dubbel gewoon 4!! keer haar eigenlijk partner met een opslag tussen de schouderbladen sloeg
      dinsdag 27 april 2010 @ 00:40:27 #40
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80752516
    quote:

[..]

Die gast stond voor onze wedstrijd 'gewoon' een 4,2 Maar hij had last van zijn schouder zei hij. Maar zo trof ik 2 jaar geleden ook al zo'n gast en die staat nu gewoon in de 3 te tikken. Maar je verkijkt je echt op zijn onderhandse service. Je denkt: Ach die ballen tik ik zo ff weg, maar dat lukte mij gewoon niet. Ach, ik heb gewonnen, maakt allemaal niks meer uit
    Weisst
      dinsdag 27 april 2010 @ 00:47:50 #41
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80752643
    onder wedstrijd druk is mijn voetenwerk toch wat minder goed dan wanneer ik vrij speel. Wat daar aan te doen?
    pi_80752701
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 00:47 schreef Outlined het volgende:
    onder wedstrijd druk is mijn voetenwerk toch wat minder goed dan wanneer ik vrij speel. Wat daar aan te doen?
    Hoe bedoel je dat precies? Slagen kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar voetenwerk lijkt me toch goed controleerbaar.
      dinsdag 27 april 2010 @ 01:08:00 #43
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80752929
    Laatste tijd heb ik nog maar weinig last van, maar eerder bewoog ik door de zenuwen de eerste helft van de eerste set ook slecht. Daarna ging het allemaal weer wat soepeler en was ik wat beweeglijker.

Wat er aan te doen is weet ik eigenlijk niet. Zelf nooit iets op gevonden, behalve dan dat ik nu minder last heb van zenuwen.
    Weisst
      dinsdag 27 april 2010 @ 10:01:07 #44
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80757038
    quote:
    Misschien ben je meer bezig met wat de tegenstander aan het doen is waardoor je je voetenwerk vergeet. Dat klinkt misschien wat vreemd, maar ik heb het ook wel eens dat je gewoon op je hakken staat terwijl je op je voorvoet hoort te staan.
    pi_80757132
    quote:
    Het kan soms lastig zijn om je concentratie er 100% bij te houden. Persoonlijk ben ik altijd bezig met 1 punt en laad ik me altijd weer op voor het volgende punt. Ga ik klaarstaan en blijf ik gefocust tot de service erweer aan komt ( echt de starthouding voor een punt ).

Hierdoor merk ik dat de druk om echt een beslissend punt te maken voor een game/set wat verminderd. Het zal natuurlijk bij iedereen wat anders zijn, maar al scheelt het achter de komma iets kan het net je een game extra opleveren..
    pi_80783083
    vanavond heerlijk te staan spelen zo moet ik vaker spelen tijdens echte wedstrijden maa
    Maar ik heb af en toe ook met de westrijden.. meer focussen maar ook ontspannen blijven slaan en heb soms wel met diepe ballen dat ik ga staan kijken of die in valt :-/ in plaats van dat ik naar achtere loop.
    sudo is powerrrr
      dinsdag 27 april 2010 @ 22:32:05 #47
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80786476
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 21:31 schreef dekouwe het volgende:
    vanavond heerlijk te staan spelen zo moet ik vaker spelen tijdens echte wedstrijden maa
    Maar ik heb af en toe ook met de westrijden.. meer focussen maar ook ontspannen blijven slaan en heb soms wel met diepe ballen dat ik ga staan kijken of die in valt :-/ in plaats van dat ik naar achtere loop.
    Dat had ik afgelopen weekend heel erg. Gewoon dat ik dacht dat heel veel ballen uit zouden gaan die gewoon binnen vielen. Te frustrerend!
      dinsdag 27 april 2010 @ 22:38:54 #48
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80786857
    Wij staan trouwens gedeeld eerste deze week
    Volgende week tegen de minste in de poule. Dat wordt zo goed als zeker een 6-0
    Die lui hebben afgelopen weekend 9 games gemaakt over 6 wedstrijden.

De ploeg die samen met ons bovenaan staat heeft al een paar indrukwekkende resultaten behaald, maar heeft 3-3 gespeeld tegen een ploeg waar wij met 4-2 van gewonnen hebben
    Nu staan we allebei op 14 punten.
    Het mooiste is dat we elkaar de laatste competitie wedstrijd tegen komen. Bij ons thuis. Dus het zou zomaar kunnen dat dan de besissing valt
    pi_80786859
    Het weer is er niet echt beter op geworden voor dit weekend
    U MAD?
    pi_80786895
    quote:
    Op maandag 26 april 2010 19:00 schreef Drassss het volgende:
    [ afbeelding ]

Niet via aasports, klote website is dat

Met deze nieuwe schoenen moet ik echt gaan waarmaken as zaterdag.
    Vette schoenen!
    U MAD?
      dinsdag 27 april 2010 @ 22:46:46 #51
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80787315
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 22:38 schreef de_boswachter het volgende:
    Het weer is er niet echt beter op geworden voor dit weekend
    Komend weekend ben ik op vakantie en het weekend erna kom ik net terug dus doe ik ook niet mee. Als ze later moeten inhalen vind ik het prima
    pi_80788032
    Mooie schoenen idd! heb alleen zelf helaas vaak dat nike erg smal is.
    Maar nike air max is toch niet echt een gravel schoen? ik weet in ieder geval dat de beheerder het niet zo tof vind en je dan ook rustig van de baan af plukt
    sudo is powerrrr
    pi_80788230
    Heb ook Nikes aangehad en die waren mij te smal idd.
    Heb brede poten
    U MAD?
    pi_80790725
    Wat doen jullie bij dubieuze lijnbeslissingen?

Van de week stond ik te kijken naar een HD van ons team.
    De tegenpartij was aan serve. De ontvangende speler roept de bal uit.
    De netspeler van de tegenpartij meent dat hij in is en eist het punt op.
    Resultaat van dit gebakkelei: Let, 1e service.

Ik vond dit onterecht, want volgens mij heeft de tegenpartij helemaal niet het recht om de bal 'in' te claimen.
    De ontvangende partij heeft als enige het recht om een beslissing te nemen omdat het gaat om een beslissing aan hun kant van het net. Als de tegenstander het niet met deze beslissing eens is, kunnen ze beleefd vragen of de andere kant zeker is van hun beslissing, maar ze kunnen zeker niet het punt claimen of langs deze weg een let afdwingen.

Wat doen jullie in dit soort situaties?
      woensdag 28 april 2010 @ 00:26:17 #55
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80791098
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 00:13 schreef VadeRetro het volgende:
    Wat doen jullie bij dubieuze lijnbeslissingen?

Van de week stond ik te kijken naar een HD van ons team.
    De tegenpartij was aan serve. De ontvangende speler roept de bal uit.
    De netspeler van de tegenpartij meent dat hij in is en eist het punt op.
    Resultaat van dit gebakkelei: Let, 1e service.

Ik vond dit onterecht, want volgens mij heeft de tegenpartij helemaal niet het recht om de bal 'in' te claimen.
    De ontvangende partij heeft als enige het recht om een beslissing te nemen omdat het gaat om een beslissing aan hun kant van het net. Als de tegenstander het niet met deze beslissing eens is, kunnen ze beleefd vragen of de andere kant zeker is van hun beslissing, maar ze kunnen zeker niet het punt claimen of langs deze weg een let afdwingen.

Wat doen jullie in dit soort situaties?
    Een let spelen.
    De ontvangende partij heeft helemaal niet het recht een beslissing te nemen. Ze kunnen het alleen het beste zien en op het moment dat een bal uit is gaan ze hem natuurlijk niet in geven. Als jij het niet eens bent met die beslissing mag je daar op protesteren en ook een let aanvragen. Op gravel is het vrij makkelijk te voorkomen met balafdrukken, bij andere baansoorten is het wat moeilijker en moet je dus iets meer op elkaar vertrouwen.

Je neemt in ieder geval de beslissing samen. Uiteindelijk maak je voor je eigen kant de calls, maar dat wil niet zeggen dat de tegenpartij daar niet tegen mag protesteren. Trouwens, als je gewoon de balafdruk hebt, heeft die persoon geen poot om op te staan.

En wat doe ik verder? Er niet te veel tijd aan besteden. Als een bal uit is en ik denk dat hij in is ga ik vragen of hij het zeker weet en als ik zeker weet dat hij in is ga ik er tegen in. Niet dat ik ga lopen schreeuwen ofzo, maar ik zeg wel dat ik denk dat hij in is.
    Als hij dan niet een goede afdruk kan aanwijzen speel je een let. Simpel en het hoeft niet lang te duren.

Trouwens, als de ontvanger de bal uit geeft, maar hij is in, dat wordt naderhand geconstateerd, en hij speelt hem niet terug. Is het punt voor de serverende partij.
      woensdag 28 april 2010 @ 08:35:21 #56
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80793887
    Voor zover ik weet is de ontvangende partij altijd in het voordeel als er een discussie is over in of uit. Als ze geen let willen spelen mag de ontvangende partij beslissen wat de bal was heb ik gehoord
    pi_80794297
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 23:02 schreef dekouwe het volgende:
    Mooie schoenen idd! heb alleen zelf helaas vaak dat nike erg smal is.
    Maar nike air max is toch niet echt een gravel schoen? ik weet in ieder geval dat de beheerder het niet zo tof vind en je dan ook rustig van de baan af plukt
    Dank. Ze waren ook binnen 1 dag binnen, top service moet ik zeggen.

Ik heb zelf heel smalle voeten dus ze zijn echt perfect voor mij. Niet echt gravel schoenen? Hmmz ze zien er gewoon uit voor kunstgras en gravel. Ik merk het vanzelf!
    pi_80794383
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 08:35 schreef Salamando het volgende:
    Voor zover ik weet is de ontvangende partij altijd in het voordeel als er een discussie is over in of uit. Als ze geen let willen spelen mag de ontvangende partij beslissen wat de bal was heb ik gehoord
    Ik heb altijd het gevoel dat ik veels te netjes ben. Waar ik een bal op men eigen veld heel misschien uit zie ga ik gewoon door. Kan mij het verrekenen, zeker wanneer ik het niet met 100% zekerheid kan zeggen ( vooral op kunstgras een probleem ). Voor mijn gevoel neemt 95% van de mensen juist de regel in hun hoofd dat wanneer een bal voor hun gevoel uit is ze hem ook meteen uitcallen. Erg jammer vind ik dat en zeker wanneer je toch echt denkt dat hij iets van een lijn geraakt heeft... 8

Toeval altijd dat de dubieuze calls rond een beslissend punt in een set vallen
      woensdag 28 april 2010 @ 09:36:25 #59
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80795093
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 08:35 schreef Salamando het volgende:
    Vanaf de KNLTB site:
    http://www.knltb.nl/xu/do(...)17-8807-258E40B1A7C5
    quote:
    Als een partij wordt gespeeld zonder stoelscheidsrechter dienen de
    spelers zich aan de volgende uitgangspunten te houden:
    - Iedere speler is verantwoordelijk voor alle beslissingen aan zijn
    kant van het net.

- De speler moet onmiddellijk nadat de bal de grond buiten de lijn
    heeft geraakt ”uit” of ”fout” roepen, en wel zo luid dat de tegenstander
    het kan horen.
    - Bij twijfel moet de speler zijn tegenstander het voordeel van de
    twijfel geven. Dit betekent dat - op banen waarop geen balafdruk
    is te zien
    - elke bal die niet met zekerheid ”uit” kan worden gegeven,
    als ”goed” moet worden beschouwd en dat het spel dus
    doorgaat.
    - Als een speler ten onrechte een bal ”uit” geeft en zich dan realiseert
    dat de bal ”in” was, moet het punt de eerste keer worden
    overgespeeld, tenzij de bal voor hem onbereikbaar was (een
    ”scorend punt”), in welk geval het punt voor de tegenstander is.
    Bij elke volgende onterechte uit-call verliest de betrokken speler
    het punt.
    - De serveerder moet, hoorbaar voor de tegenstander, vóór iedere
    eerste opslag de stand afroepen.
    - Als een speler wil protesteren tegen het gedrag of de belissingen
    van zijn tegenstander dient hij bij een toernooi de wedstrijdleider
    (of een assistent) te verzoeken naar de baan te komen.

Voor partijen gespeeld op gravelbanen en op andere baansoorten,
    waarop balafdrukken zijn te zien (French Court en Canada Tenn),
    dienen de spelers zich, in aanvulling op het bovenstaande, te houden
    aan de volgende procedures:

- Alleen de balafdruk van de laatste slag van een slagenwisseling
    mag worden gecontroleerd. Controleren van een balafdruk mag
    ook als een speler het spel onderbreekt maar in een reflex de bal
    nog heeft teruggeslagen.
    - Als een speler twijfelt aan de juistheid van een beslissing van zijn
    tegenstander kan hij de tegenstander vragen de balafdruk aan te
    wijzen. Onder normale omstandigheden moet de tegenstander in
    staat zijn de balafdruk aan te wijzen.
    De speler mag dan naar de
    andere kant van het net gaan om die balafdruk te bekijken (dus
    niet om een andere balafdruk aan te wijzen!).
    - Als een speler de balafdruk uitveegt geeft hij daarmee aan dat het
    punt voor zijn tegenstander is.
    - Als spelers het niet eens worden over de interpretatie van een
    balafdruk kan aan de wedstrijdleider (of een assistent) worden
    gevraagd om hierover een beslissing te nemen.
    108
    - Als een speler ten onrechte een bal ”uit” geeft en zich dan realiseert
    dat de bal ”in” was, verliest de speler die ”uit” riep het punt.
    Tegen spelers die zich niet aan deze procedures houden kan
    worden opgetreden op basis van de tennisspelregels m.b.t.
    hinderen. Ook kunnen zij bestraft worden via het SPS wegens
    onsportief gedrag.
    109
    Kortom, een speler is verantwoordelijk voor zijn kant van zijn baan, echter!!! je bent niet in het voordeel. Je callt de ballen aan jouw kant van het net, maar je tegenstander mag wel protesteren en je dus vragen om de balafdruk te laten zien. Alleen op banen met balafdruk (gravel, french court, Canada Ten, etc)
    Op baansoorten zonder balafdruk kun je daar weinig aan doen dus moet je maar vertrouwen op de call van de tegenstander. Wat natuurlijk logisch is.

Ik dacht trouwens dat je niet naar de andere kant van het net mocht komen, maar blijkbaar mag dat wel...

Wat trouwens niet wil zeggen dat je een let mag spelen. Als je een foute call maakt, dus een bal uit geven die in is, verlies je gewoon het punt.

Nog een stukje uit Toelichting van de tennisregels van de KNLTB:
    http://www.knltb.nl/xu/do(...)17-8807-258E40B1A7C5

Een "servicelet":
    quote:
    De let tijdens een service
    De service is een let als:
    a. De geserveerde bal het net, de nettrekband of de netband raakt,
    en overigens goed is; of
    als de bal na het net, de nettrekband of
    de netband geraakt te hebben, de ontvanger of de partner van de
    ontvanger raakt, danwel iets dat zij dragen of vasthouden, voordat
    de bal de grond raakt;
    b. De bal wordt geserveerd terwijl de ontvanger niet klaar is.
    Gewone let:
    quote:
    Als een speler bij het spelen van het punt wordt gehinderd door een
    opzettelijke handeling van de tegenstander(s), dan wint de speler het
    punt.
    Het punt moet echter worden overgespeeld als een speler bij het spelen
    van een punt wordt gehinderd door ofwel een onopzettelijke handeling
    van de tegenstander(s) of door iets dat buiten de eigen controle van de
    speler valt (niet inbegrepen een vaste hindernis).
    En later:
    quote:
    Tot opzettelijk hinderen kan b.v. worden gerekend:
    - het slaken van een kreet vlak voor het moment dat de tegenspeler de
    bal wil slaan;
    - het - anders dan als (geoorloofde) schijnbeweging - onnodig bij het net
    heen en weer springen;
    - het trekken van grimassen of het maken van wilde bewegingen als de
    tegenpartij een bal gaat slaan;
    - het stampen op de grond als suggestie dat men oploopt;
    - het als partner van de ontvanger vlakbij of op de kruising van de twee
    servicevakken gaan staan én daar overdreven bewegingen maken
    vlak voor of op het moment dat de tegenpartij gaat serveren (Geval 5);
    - de tegenpartij op een of ander manier trachten te belemmeren de bal
    terug te slaan;
    - met opzet twee ballen opgooien voor de service ;
    - het voortdurend nodeloos terugslaan van duidelijk foute eerste
    services.
    In bovenstaande gevallen is dus sprake van verlies van het punt voor
    de speler die (opzettelijk) hindert.

Er zijn echter ook situaties waarbij een speler onopzettelijk hinder
    veroorzaakt.
    Van onopzettelijk hinderen door de tegenstander kan bijvoorbeeld
    sprake zijn wanneer tijdens het spel een bal uit de broekzak van een
    speler valt of wanneer een speler zijn hoofddeksel verliest.
    De scheidsrechter moet met een snelle blik naar de tegenstander
    beoordelen of deze hiervan hinder lijkt te hebben. Lijkt dit niet het geval,
    dan kan hij eventueel laten doorspelen. Heeft de tegenstander er
    zichtbaar hinder van - dat kan deze ook zelf laten merken door te
    protesteren - dan moet de scheidsrechter de eerste keer dat dit gebeurt
    een let geven, d.w.z. het punt laten overspelen. Bij elke volgende keer
    dat iets dergelijks gebeurt, verliest de betrokken speler het punt wegens
    “opzettelijk hinderen”. De scheidsrechter moet hem hierop bij de eerste
    keer attent maken.
    Let op: De speler die de hinder veroorzaakt heeft geen recht op een let,
    want het basisprincipe is dat een speler zichzelf niet kan hinderen.

Tenslotte kan hinder worden veroorzaakt door iets dat buiten de eigen
    controle van de spelers valt, dus door oorzaken van buitenaf.
    Indien een speler tijdens het spel of tijdens zijn servicebeweging wordt
    gehinderd door iets buiten zijn toedoen, zoals door een bal die van
    buiten de baan door komt rollen of een papiertje dat over de baan komt
    wapperen, moet een let worden gespeeld (Regel 23).
    N.B. Lawaai door het publiek, “uit” roepen door toeschouwers en
    soortgelijke verstoringen worden niet als hinder beschouwd en mogen
    niet tot het overspelen van het punt leiden.
    Heel verhaal, maar het leent de moeite om het te lezen denk ik

[ Bericht 33% gewijzigd door Komakie op 28-04-2010 09:51:09 ]
      woensdag 28 april 2010 @ 11:37:02 #60
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80798734
    om even hierbij stil te staan
    quote:
    - het slaken van een kreet vlak voor het moment dat de tegenspeler de
    bal wil slaan;
    - het - anders dan als (geoorloofde) schijnbeweging - onnodig bij het net
    heen en weer springen;

- het trekken van grimassen of het maken van wilde bewegingen als de
    tegenpartij een bal gaat slaan;
    - het stampen op de grond als suggestie dat men oploopt;
    - het als partner van de ontvanger vlakbij of op de kruising van de twee
    servicevakken gaan staan én daar overdreven bewegingen maken

vlak voor of op het moment dat de tegenpartij gaat serveren (Geval 5);
    - de tegenpartij op een of ander manier trachten te belemmeren de bal
    terug te slaan;
    - het voortdurend nodeloos terugslaan van duidelijk foute eerste
    services.

In bovenstaande gevallen is dus sprake van verlies van het punt voor
    de speler die (opzettelijk) hindert.
    wat is een anders dan geoorloofde schijnbeweging?
    stampen op de grond? ik mag toch zelf bepalen hoe mijn voetenwerk is? voor hetzelfde geld ben ik een olifant van 200 kilo!
    Als partner mag je toch gewoon bij die kruising gaan staan, als je tegen de partner aan serveert is het gewoon punt voor jou?
    Ik sla de bal altijd terug na een foute service, puur om mezelf tijd te besparen
    pi_80800229
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:37 schreef Salamando het volgende:
    [..]

stampen op de grond? ik mag toch zelf bepalen hoe mijn voetenwerk is? voor hetzelfde geld ben ik een olifant van 200 kilo!
    Als partner mag je toch gewoon bij die kruising gaan staan, als je tegen de partner aan serveert is het gewoon punt voor jou?
    Ik sla de bal altijd terug na een foute service, puur om mezelf tijd te besparen
    Er staat ook niet dat je niet bij die kruising mag staan, dat mag wel. Maar je snapt toch zelf wel dat er een verschil is tussen dribbelen en keihard op de grond stampen alsof je een wesp met de grond gelijk wilt maken
    ~Si vis amari, ama~
      woensdag 28 april 2010 @ 12:18:51 #62
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80800370
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 12:14 schreef FedExpress het volgende:

[..]

Er staat ook niet dat je niet bij die kruising mag staan, dat mag wel. Maar je snapt toch zelf wel dat er een verschil is tussen dribbelen en keihard op de grond stampen alsof je een wesp met de grond gelijk wilt maken
    ik zeg maar, het is natuurlijk vrij te interpreteren. Gelukkig nog nooit iemand tegengekomen die echt gaan huilen of zo
      woensdag 28 april 2010 @ 12:21:31 #63
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80800452
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 11:37 schreef Salamando het volgende:
    [..]

Er staat ook op de kruising staan en overdreven bewegingen maken.
    Dat terug slaan van de bal mag dus eigenlijk gewoon niet. Veel mensen die zonder scheidsrechter spelen proberen het zichzelf makkelijker te maken. Zolang de tegenstander er ook geen problemen mee heeft boeit het ook niet lijkt me.
    Trouwens ik laat hem altijd juist gaan zodat ik meer tijd tussen punten heb. Lekker tijd rekken

Sommige dingen zijn ook beetje vaag. Het gaat bij dat voetenwerk ook over op de grond stampen. Dat heeft niets met voetenwerk te maken. Ik zie het trouwens niet helemaal voor me hoe je dat doet maar goed
      woensdag 28 april 2010 @ 12:23:05 #64
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80800497
    dan blijft mijn punt: wanneer is een schijnbeweging ongeoorloofd?
      woensdag 28 april 2010 @ 12:50:18 #65
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80801384
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 12:23 schreef Salamando het volgende:
    Schijnbewegingen zijn dan denk ik niet geoorloofd

Je mag sowieso geen rare bewegingen maken bij services en hoe wil je een schijnbeweging maken tijdens het spel? Alleen als jij de persoon bent die de bal slaat kun je een soort van schijnbeweging maken door ver in te draaien en dan toch de andere kant op te spelen ofzo, maar verder zie ik het nog niet zo voor me....
      woensdag 28 april 2010 @ 13:00:17 #66
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80801683
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 12:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Schijnbewegingen zijn dan denk ik niet geoorloofd

Je mag sowieso geen rare bewegingen maken bij services en hoe wil je een schijnbeweging maken tijdens het spel? Alleen als jij de persoon bent die de bal slaat kun je een soort van schijnbeweging maken door ver in te draaien en dan toch de andere kant op te spelen ofzo, maar verder zie ik het nog niet zo voor me....
    als netspeler bij een dubbelspel kun je ook doen alsof je oversteekt en dan toch blijven staan (is een schijnbeweging)
    pi_80803200
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 12:23 schreef Salamando het volgende:
    Vorig jaar meegemaakt toen ik naar een DD aan het bekijken was. Service kwam en de voorste speler van de tegenstander was net voor de service met haar racket aan het bewegen alsof er een zwerm vliegen rond het service vak hingen... Bij elk punt weer.. Was een takkewijf van 65 jaar.. meteen neerschieten
      woensdag 28 april 2010 @ 13:51:51 #68
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80803424
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 13:00 schreef Salamando het volgende:

[..]

als netspeler bij een dubbelspel kun je ook doen alsof je oversteekt en dan toch blijven staan (is een schijnbeweging)
    Nou ik weet niet, maar het spelletje gaat echt te snel bij mij om een echte schijnbeweging te maken.
    Ik denk dat ze niet bedoelen even naar binnen stappen, maar echt lopen zwaaien met je racket enzo.
      woensdag 28 april 2010 @ 13:51:57 #69
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80803430
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 13:45 schreef Drassss het volgende:

[..]

Vorig jaar meegemaakt toen ik naar een DD aan het bekijken was. Service kwam en de voorste speler van de tegenstander was net voor de service met haar racket aan het bewegen alsof er een zwerm vliegen rond het service vak hingen... Bij elk punt weer.. Was een takkewijf van 65 jaar.. meteen neerschieten
    maar dat is geen schijnbeweging, dat is gewoon irritant wezen
      woensdag 28 april 2010 @ 14:05:21 #70
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80803842
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 13:45 schreef Drassss het volgende:

[..]

Misschien had ze wel echt last van een hele hardnekkige vlieg
    pi_80804574
    Ik heb het ook is een keer gehad... hoge bal komt een halve meter achter het net ik was ruim schoots op tijd maar kon niet smashen wou hem dus met forehand slaan komt de net speler in ene oversteken en rare bewegingen te maken en te roepen dus ik vang die bal en zag ja en dat mag dus niet. stond die toch raar te kijken geweldig
    sudo is powerrrr
    pi_80805325
    quote:
      woensdag 28 april 2010 @ 14:51:03 #73
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80805443
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 14:28 schreef dekouwe het volgende:
    Ik heb het ook is een keer gehad... hoge bal komt een halve meter achter het net ik was ruim schoots op tijd maar kon niet smashen wou hem dus met forehand slaan komt de net speler in ene oversteken en rare bewegingen te maken en te roepen dus ik vang die bal en zag ja en dat mag dus niet. stond die toch raar te kijken geweldig
    in een mental image zie ik iemand al als een bokito oversteken
    pi_80805564
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 13:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nou ik weet niet, maar het spelletje gaat echt te snel bij mij om een echte schijnbeweging te maken.
    Ik denk dat ze niet bedoelen even naar binnen stappen, maar echt lopen zwaaien met je racket enzo.
    Ik denk dat het even naar binnen stappen en weer terug juist wel een schijnbeweging is! Je doet alsof je gaat lopen maar doet dat niet. Te snel? Ik zie het in de 3 toch ook gebeuren
    Een schijnbeweging in de vorm van lomp springen ofzo zal dan wel onder niet geoorloofde schijnbewegingen vallen. Anders weet ik het ook niet
    ~Si vis amari, ama~
      woensdag 28 april 2010 @ 15:34:48 #75
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80807069
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 14:54 schreef FedExpress het volgende:

[..]

Ik denk dat het even naar binnen stappen en weer terug juist wel een schijnbeweging is! Je doet alsof je gaat lopen maar doet dat niet. Te snel? Ik zie het in de 3 toch ook gebeuren
    Een schijnbeweging in de vorm van lomp springen ofzo zal dan wel onder niet geoorloofde schijnbewegingen vallen. Anders weet ik het ook niet
    Nou ja ik bedoelde ook een beetje lomp springen. Als je eenmaal een goede stap naar binnen wil zetten, of al gezet hebt, ben je gewoon gezien als je een beetje een fatsoenlijke speler tegen je hebt.
    pi_80807212
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 15:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nou ja ik bedoelde ook een beetje lomp springen. Als je eenmaal een goede stap naar binnen wil zetten, of al gezet hebt, ben je gewoon gezien als je een beetje een fatsoenlijke speler tegen je hebt.
    Dat zeker ja! Of je moet het erg vroeg dan. maar ja, dan ben je al weer terug voordat de bal bij je tegenstander is en dan is het dus eigenlijk geen schijnbeweging meer
    ~Si vis amari, ama~
      woensdag 28 april 2010 @ 16:01:50 #77
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80808063
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 15:38 schreef FedExpress het volgende:

[..]

Dat zeker ja! Of je moet het erg vroeg dan. maar ja, dan ben je al weer terug voordat de bal bij je tegenstander is en dan is het dus eigenlijk geen schijnbeweging meer
    Een schijnbeweging maak je toch altijd voordat de bal bij de tegenstander is. Anders kan hij niet meer reageren op de beweging waarmee jij hem in de luren legt. Of snap ik het nou verkeerd
      woensdag 28 april 2010 @ 16:05:58 #78
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80808185
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een schijnbeweging maak je toch altijd voordat de bal bij de tegenstander is. Anders kan hij niet meer reageren op de beweging waarmee jij hem in de luren legt. Of snap ik het nou verkeerd
    vlak voordat je tegenstander de bal slaat, bepaal je als netspeler of je gaat of blijft staan, als je iets voor dat moment al doet alsof je gaat (stap naar binnen doet) en dan toch niet gaat, is dat een schijnbeweging ja
    pi_80808398
    Wij hadden laatst een discussie met de tegenstander, toen mijn dubbelpartner aan het net een hele mooie slice maakte. Die vervolgens weer terugstuiterde over het net, voordat de tegenstander er was. Denkt de tegenstander ook nog serieus dat het een punt voor hun is, omdat wij hem niet hadden geslagen
      woensdag 28 april 2010 @ 16:13:11 #80
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_80808432
    Draait de competitie bij iedereen zo slecht dat we het van dit soort technicalities moeten hebben of zo
    I don't trust books. They're all facts and no heart
    Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
    Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
      woensdag 28 april 2010 @ 16:15:07 #81
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80808533
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 16:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
    Draait de competitie bij iedereen zo slecht dat we het van dit soort technicalities moeten hebben of zo
    Competitie geeft in ieder geval altijd stof tot discussieren
      woensdag 28 april 2010 @ 16:31:09 #82
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80809116
    quote:
    dit breekt zo lekker de week
    pi_80809124
    quote:
    Mhaw nee, tijdens de thuispotten draait alles om het zuipen en ben ik een dag erna alles vergeten hoe goed/slecht ik balde.
    pi_80809439
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt, ik bedoelde al ver voordat de bal bij de tegenstander is
    ~Si vis amari, ama~
    pi_80829296
    quote:
    Tis een en al drama :-P gaat voor geen meter en gisteren heerlijk staan vrij spelen en nu heb ik een of andere rare bobbel op me pols :-/
    sudo is powerrrr
      donderdag 29 april 2010 @ 09:20:27 #86
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80832370
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 16:31 schreef Drassss het volgende:

[..]

Mhaw nee, tijdens de thuispotten draait alles om het zuipen en ben ik een dag erna alles vergeten hoe goed/slecht ik balde.
    Ik weet niet wat de precieze rekening was afgelopen zondag, maar ik weet wel dat de rekening bij de eerste thuiswedstrijd 300 euro was met 6 man
    pi_80836334
    Hhm eerste keer waren we met 6-en wouden we weg vroegen we de rekening.
    was nog maar 1 tegenstander over.. die kerel kijkt naar de rekening pakt een stapel geld uit ze broekzak en zegt .. ohh doe maar 10euro per persoon.

Hebben we uit eindelijk 15 euro van gemaakt omdat we het te weinig vonden hadden goed hard gedronken daar
    sudo is powerrrr
      vrijdag 30 april 2010 @ 10:41:23 #88
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80867101
    Even een vraag. Ik heb een tennisvriend met wie ik vier keer per week tennis. Hij is beter dan ik dus het is wel leerzaam. Het enige is dat hij heel veel ballen uit geeft die twijfelachtig zijn. Twijfel = uit lijkt zijn regel te zijn.

We beginnen altijd met wat setjes minispel (alleen backhands, alleen forehands, etc.) en ook daar geeft hij als we bijvoorbeeld cross spelen alles wat tegen de middenlijn aanzit uit. Het gaat me natuurlijk niet om die punten maar ik vind het wel storen dat hij het doet. Als ik er iets van zeg, zegt hij dat hij ze dik uitziet. Ik denk dat hij het niet expres doet maar dat het een soort wishful thinking van hem is.

Van de week zee ik tegen hem dat ik vind dat het een beetje scheef wordt, omdat hij ballen bij twijfel uit lijkt te geven en ik bij twijfel doorspeel.

Ik vind het maar lastig. Voor mijn gevoel moet ik elke keer dezelfde discussie aangaan. Ik kan het er natuurlijk ook bij laten zitten. Mar het irriteert me dan wel en ik span me ook minder in, omdat er best wel wat punten verloren gaan door zijn manier van 'callen'.

Ik neem aan dat hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Heeft iemand tips?
    [b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
    [b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
    pi_80867245
    Federer-fan, welkom in mijn wereld.

Zelf heb ik hier ook altijd last van. Ik geef bij twijfel altijd een in bal. Wanneer ik het 100% zeker weet dat hij uit is, call ik. Ik krijg ook het gevoel dat veel spelers bij twijfel sowieso uitroepen en dan graag een letje ballen als het in hun voordeel is. Wat ik hier tegen doe? Niks eigenlijk. Ik bal om te kunnen ballen en heb totaal geen zin om te discussiëren....

Als je echt wil dan lijkt het me juist verstandig om de druk bij je tegenstander te leggen bij zijn calls. Of je dit moet willen is natuurlijk een tweede, want een relpot is dan zeker niet uitgesloten

Ohja en vooral die gasten die voor de pot al zeggen: " Als we het niet weten, gewoon een letje he!!? " zijn de ergste in het algemeen
    pi_80867318
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 10:41 schreef Federer-fan het volgende:
    Even een vraag. Ik heb een tennisvriend met wie ik vier keer per week tennis. Hij is beter dan ik dus het is wel leerzaam. Het enige is dat hij heel veel ballen uit geeft die twijfelachtig zijn. Twijfel = uit lijkt zijn regel te zijn.

We beginnen altijd met wat setjes minispel (alleen backhands, alleen forehands, etc.) en ook daar geeft hij als we bijvoorbeeld cross spelen alles wat tegen de middenlijn aanzit uit. Het gaat me natuurlijk niet om die punten maar ik vind het wel storen dat hij het doet. Als ik er iets van zeg, zegt hij dat hij ze dik uitziet. Ik denk dat hij het niet expres doet maar dat het een soort wishful thinking van hem is.

Van de week zee ik tegen hem dat ik vind dat het een beetje scheef wordt, omdat hij ballen bij twijfel uit lijkt te geven en ik bij twijfel doorspeel.

Ik vind het maar lastig. Voor mijn gevoel moet ik elke keer dezelfde discussie aangaan. Ik kan het er natuurlijk ook bij laten zitten. Mar het irriteert me dan wel en ik span me ook minder in, omdat er best wel wat punten verloren gaan door zijn manier van 'callen'.

Ik neem aan dat hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Heeft iemand tips?
    Nieuwe tennisvriend zoeken !
      vrijdag 30 april 2010 @ 10:52:46 #91
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80867400
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 10:47 schreef Drassss het volgende:
    Federer-fan, welkom in mijn wereld.

Zelf heb ik hier ook altijd last van. Ik geef bij twijfel altijd een in bal. Wanneer ik het 100% zeker weet dat hij uit is, call ik. Ik krijg ook het gevoel dat veel spelers bij twijfel sowieso uitroepen en dan graag een letje ballen als het in hun voordeel is. Wat ik hier tegen doe? Niks eigenlijk. Ik bal om te kunnen ballen en heb totaal geen zin om te discussiëren....

Als je echt wil dan lijkt het me juist verstandig om de druk bij je tegenstander te leggen bij zijn calls. Of je dit moet willen is natuurlijk een tweede, want een relpot is dan zeker niet uitgesloten

[...]
    Het vervelende is: als ik een bal uitgeef, vraagt hij of ik het 100% zeker weet. Bij een bal die aansluit aan de lijn (dus dat er een mm ruimte is of juist niet) weet ik het niet 100% zeker. Hij geeft mij ook wel een let als ik erom vraag, maar als ik net een winner heb geslagen (althans, een bal die vanuit mijn perspectief voor de helft op de lijn kwam) vind ik dat bepaald geen goeie oplossing.

Wat er nog bij komt, hij kan een bal eigenlijk nooit aanwijzen. Soms zegt hij serieus "Het kan deze zijn en anders is het deze" en die ballen staan dan een meter uit elkaar. Hij vindt ook niet dat hij een bal hoeft te kunnen aanwijzen. Volgens mij is het een combinatie van het slecht zien en wishful thinking.
    [b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
    [b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
      vrijdag 30 april 2010 @ 10:54:29 #92
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80867446
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 10:50 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Nieuwe tennisvriend zoeken !
    Ja, denk ik ook weleens over. Brad Gilbert raadt dat wel aan in Winning Ugly. Het punt is, hij (die tennisvriend dus, niet Brad Gilbert, nja die ook) is op zichzelf beter dan ik, vooral doordat hij een hoger tempo heeft. Maar ik vind batik geen fair beeld krijg van hoe groot het verschil in sterkte is, want als me vijf punten door mijn neus worden geboord is dat best veel in een wedstrijd.
    pi_80867567
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 10:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, denk ik ook weleens over. Brad Gilbert raadt dat wel aan in Winning Ugly. Het punt is, hij (die tennisvriend dus, niet Brad Gilbert, nja die ook) is op zichzelf beter dan ik, vooral doordat hij een hoger tempo heeft. Maar ik vind batik geen fair beeld krijg van hoe groot het verschil in sterkte is, want als me vijf punten door mijn neus worden geboord is dat best veel in een wedstrijd.
    Welke speelsterkte heeft je tennisvriend Fed-Fan?
    pi_80867582
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 10:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het vervelende is: als ik een bal uitgeef, vraagt hij of ik het 100% zeker weet. Bij een bal die aansluit aan de lijn (dus dat er een mm ruimte is of juist niet) weet ik het niet 100% zeker. Hij geeft mij ook wel een let als ik erom vraag, maar als ik net een winner heb geslagen (althans, een bal die vanuit mijn perspectief voor de helft op de lijn kwam) vind ik dat bepaald geen goeie oplossing.

Wat er nog bij komt, hij kan een bal eigenlijk nooit aanwijzen. Soms zegt hij serieus "Het kan deze zijn en anders is het deze" en die ballen staan dan een meter uit elkaar. Hij vindt ook niet dat hij een bal hoeft te kunnen aanwijzen. Volgens mij is het een combinatie van het slecht zien en wishful thinking.
    Ja, ik ken dit probleem vaak tijdens wedstrijden. Mensen die mij het gevoel geven dat een bal die de lijn raakt gewoon uit is. Erg vervelend en niks tegen te beginnen. Je kan wel gaan rellen en de persoon steeds er nadrukkelijk op wijzen dat hij dubieus aan het callen is, maar of dat werkt is een 2de. Vertrouwen in elkaar hebben is daarom ook belangrijk en als dat niet lukt tot ergenis aan toe kan je erover nadenken om eens met iemand anders te gaan ballen?

Groot probleem denk ik in de tenniswereld, niet voor niets is dat hawk Eye gekomen natuurlijk.
    pi_80868124
    Wat een lekker weer wordt het zondag zeg
    pi_80868230
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 11:18 schreef Norrage het volgende:
    Wat een lekker weer wordt het zondag zeg
    Gelukkig morgen wel droog en 17 graden
    pi_80869290
    Windkracht 4, 60% kans op regen .
    pi_80870751
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 11:21 schreef Drassss het volgende:

[..]

Gelukkig morgen wel droog en 17 graden
    Uh nee?
    Limburg gaat het gieten als een dolle. Zal wel weer een dag worden vol onderbrekingen
    U MAD?
      vrijdag 30 april 2010 @ 13:03:15 #99
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80871463
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 10:58 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Welke speelsterkte heeft je tennisvriend Fed-Fan?
    Hij speelt geen toernooien of competitie maar hij heeft ongeveer niveau van een redelijke 5 of een hele goede zes. Ik ben denk ik een redelijke 6 of een goede 7.
      vrijdag 30 april 2010 @ 13:12:42 #100
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80871724
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 10:59 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ja, ik ken dit probleem vaak tijdens wedstrijden. Mensen die mij het gevoel geven dat een bal die de lijn raakt gewoon uit is. Erg vervelend en niks tegen te beginnen. Je kan wel gaan rellen en de persoon steeds er nadrukkelijk op wijzen dat hij dubieus aan het callen is, maar of dat werkt is een 2de. [...]
    Ja, kan ik doen. Het enige is dat het de sfeer niet echt verbetert.
    pi_80872091
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 13:03 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hij speelt geen toernooien of competitie maar hij heeft ongeveer niveau van een redelijke 5 of een hele goede zes. Ik ben denk ik een redelijke 6 of een goede 7.
    Dan zou ik toch echt eens een keer uitkijken naar iemand anders om mee te spelen. Vier keer per week tennissen !
      vrijdag 30 april 2010 @ 13:42:04 #102
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80872505
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 13:25 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Dan zou ik toch echt eens een keer uitkijken naar iemand anders om mee te spelen. Vier keer per week tennissen !
    Ik tennis weleens met anderen. Het voordeel van hem is dat hij bijna altijd kan. Ik speel altijd op zaterdag- en zondagochtend en nog een paar keer doordeweeks. Ik tennis alleen niet op vrijdag.
      vrijdag 30 april 2010 @ 16:48:10 #103
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80876592
    Kzal mij maar even voorstellen! TheHawk, zal derde jaartje competitief worden en het spel komt eindelijk mooi samen. Eigenlijk pas op late leeftijd begonnen maar kon wel een lekker balletje slaan, laatste twee jaar beetje ervaring opdoen en de slagen verbeteren.

Sinds laatste winter echt serieus gaan spelen en trainen, en dat komt nu op zijn hoogtepunt van rond de 4-6x per week spelen. Het gaat allemaal flink goed en mijn ranking is al wat beter geworden! Al wat winsten in de competitie, meetrainen met 6jes, echt een volledig spel enz. Doel voor dit jaar is lekker spelen en van 8/7 naar 7/7 of 6/7 te gaan!

Have fun on the court !
    One creates reality...
      vrijdag 30 april 2010 @ 16:54:00 #104
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80876720
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 13:42 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik tennis weleens met anderen. Het voordeel van hem is dat hij bijna altijd kan. Ik speel altijd op zaterdag- en zondagochtend en nog een paar keer doordeweeks. Ik tennis alleen niet op vrijdag.
    Als hij geen competitie/toernooien speelt (waarom eigenlijk niet? zonde), moet het bij het trainen niet zo erg zijn toch? Het kan irritant zijn maar ik zou het niet als reden aanvoeren om niet meer met een bepaald persoon te spelen, zeker als diegene je nog iets kan leren. (en gewoon, het spelen ofcourse)
    One creates reality...
      vrijdag 30 april 2010 @ 17:28:53 #105
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80877513
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 16:54 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Als hij geen competitie/toernooien speelt (waarom eigenlijk niet? zonde)
    Hij is liever bij zijn gezin. Bij een toernooi moet je vaan wachten en hij wil gewoon een paar uur spelen en dan naar huis
    quote:
    , moet het bij het trainen niet zo erg zijn toch? Het kan irritant zijn maar ik zou het niet als reden aanvoeren om niet meer met een bepaald persoon te spelen, zeker als diegene je nog iets kan leren. (en gewoon, het spelen ofcourse)
    Ja, het is alleen irritant. En wat ik zeg, hij doet het volgens mij niet bewust; het is meer wishful thinking. Maar ik speel bij twijfel door en hij geeft ballen bij twijfel uit volgens mij, dus kan ik het nooit winnen. Het is gewoon scheef en ik heb geen zin om ballen waarover ik twijfel opeens uit te gaan geven. Overigens geef ik ook wel ballen uit waarover ik twijfel; dan zit ik in een rally en komt een bal heel diep. Dan moet ik soms heel snel een beslissing nemen en ik zit er vast weleens naast. Maar bij hem gebeurt het gewoon vaak vind ik.
      vrijdag 30 april 2010 @ 22:39:13 #106
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80887684
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 17:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hij is liever bij zijn gezin. Bij een toernooi moet je vaan wachten en hij wil gewoon een paar uur spelen en dan naar huis
    [..]
    Haha das best scheef, wel 4x per week spelen maar niet af en toe competitie of een toernooitje, achja ieder zijn meug.
    quote:
    Ja, het is alleen irritant. En wat ik zeg, hij doet het volgens mij niet bewust; het is meer wishful thinking. Maar ik speel bij twijfel door en hij geeft ballen bij twijfel uit volgens mij, dus kan ik het nooit winnen. Het is gewoon scheef en ik heb geen zin om ballen waarover ik twijfel opeens uit te gaan geven. Overigens geef ik ook wel ballen uit waarover ik twijfel; dan zit ik in een rally en komt een bal heel diep. Dan moet ik soms heel snel een beslissing nemen en ik zit er vast weleens naast. Maar bij hem gebeurt het gewoon vaak vind ik.
    Ach, just keep in mind its practice. Als je dan heel geirriteerd raakt tot het punt dat je een andere tennismaat wilt zoeken kan je het hem eens vertellen en kijken naar zijn reactie. Werkt het, problem solved. Werkt het niet, zoeken maar!
    One creates reality...
      zaterdag 1 mei 2010 @ 01:29:43 #107
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80893295
    weet iemand of er speciale sportzonnebrand bestaat? Normale zonnebrand zweet ik altijd binnen een halve set van mijn hoofd
      zaterdag 1 mei 2010 @ 09:15:49 #108
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80895556
    Etos - No-Ad
    of
    Kruidvat heeft ook iets... Zelf nooit gebruikt maar! succes met zoeken hehe.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 09:21:28 #109
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80895615
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 22:39 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Haha das best scheef, wel 4x per week spelen maar niet af en toe competitie of een toernooitje, achja ieder zijn meug.
    Geldt ook voor mij. Ik speel vier keer per week maar gen toernooien of competitie. Ik hou niet van dat gehang tijdens zo'n competitiedag en van die meligheid. Toernooien vind ik ook niet leuk wegens het gewacht en gereis.
    quote:
    [..]

Ach, just keep in mind its practice. Als je dan heel geirriteerd raakt tot het punt dat je een andere tennismaat wilt zoeken kan je het hem eens vertellen en kijken naar zijn reactie. Werkt het, problem solved. Werkt het niet, zoeken maar!
    Ik heb het hem al diverse keren verteld. Maar hij staat helaas niet open voor kritiek. Hij legt alles bij mij neer. Heel erg irritant is dat.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 11:09:48 #110
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80897029
    Das jammer, dan houd het op .

Iemand heeft een vrij vette foto van me gemaakt tijdens een dubbeltje , was een winner cross court. Voetjes van de vloer, rotatie, en dat ding op de sweetspot meppen. Ben wss ook één van de weinige met een bladgrote van 90 (Wilson BLX six one tour 90) maar ik sla er heerlijk mee en schijnbaar is mijn techniek ook bovengemiddeld(?). Trouwens wel een heel vage (doch geconcentreerde) gezichtsuitdrukking

http://img98.imageshack.us/img98/9955/dsc030692.jpg
    One creates reality...
    pi_80897763
    @fed-fan

gast dit is geen forum voor relatieproblemen met je tennispartner zeg... Waar maak je je druk om?? :p
    pi_80898098
    Ik kijk warempel op tegen morgen, met dank aan de weersvooruitzichten
    pi_80899795
    Wij zijn nu ook aan het rondmailen of we wellicht maar meteen de inhaaldag willen raadplegen..echt superkut die weersverwachting zeg, veel erger kan niet...alleen de windkracht valt voorlopig mee.. :p
      zaterdag 1 mei 2010 @ 13:23:09 #114
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80900111
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:09 schreef TheHawk90 het volgende:
    Das jammer, dan houd het op .

Iemand heeft een vrij vette foto van me gemaakt tijdens een dubbeltje , was een winner cross court. Voetjes van de vloer, rotatie, en dat ding op de sweetspot meppen. Ben wss ook één van de weinige met een bladgrote van 90 (Wilson BLX six one tour 90) maar ik sla er heerlijk mee en schijnbaar is mijn techniek ook bovengemiddeld(?). Trouwens wel een heel vage (doch geconcentreerde) gezichtsuitdrukking

Meer inside-out toch? Maar ziet er goed uit, mooi in het midden van het blad.

11 graden voorspeld voor morgen hier in Groningen
    Weisst
      zaterdag 1 mei 2010 @ 14:27:12 #115
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80901604
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:46 schreef Norrage het volgende:
    @fed-fan

gast dit is geen forum voor relatieproblemen met je tennispartner zeg... Waar maak je je druk om?? :p
    Dit is een topic voor recreatief tennis. Ik zie niet in waarom ik dat hier niet zou kunnen posten.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 15:32:19 #116
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80903132
    Ach laten we het gezellig houden ! Was inderdaad inside-out ja .

Net 2 uurtjes op de baan gestaan en alles lekker beoefend en doorgenomen, het weer zou inderdaad eventueel nog een probleem kunnen worden morgen.
    One creates reality...
    pi_80905223
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:09 schreef TheHawk90 het volgende:
    ..

Ze hebben mij altijd geleerd om als netspeler niet achterom te kijken.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 18:01:01 #118
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80907568
    prima weer vandaag, echter morgen . ? . ? .
    pi_80907604
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 18:01 schreef Outlined het volgende:
    prima weer vandaag, echter morgen . ? . ? .
    Wat een drama wordt dat. Dat wordt of een enorm lange dag of een hele korte. Ik vrees voor het eerste.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 18:36:56 #120
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80908623
    5-0 winst.. tja in totaal vandaag 7 games verloren in 5 wedstrijden. Dan weet je wel genoeg?

Redelijk weer gehad vandaag. Af en toe een klein buitje, maar dat mocht de pret kucht niet drukken
    pi_80910465
    Oh god dat wordt wat morgen Drie partijen en ik heb de hele week niet getennist
    pi_80911128
    blij dat we morgen thuis op kunstgras mogen spelen
    pi_80911161
    kut zeg, stiekem weinig zin in morgen, lange koude regenachtige competitiedag in het vooruitzicht (zuid-oosten). Denk dat (zondag)competitie sowieso niet meer mijn ding is, het is vaak meer wachten en tennis kijken dan zelf op de baan staan. En dan hangt er veel af vd gezelligheid op club en de 'klik' met je team. Wellicht volgend jaar een herenteam of op zaterdag competitie spelen.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 20:31:42 #124
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80911996
    Natte plof cavia dag is het morgen, succes alle zondagspelers
    pi_80912084
    FFFFUUUUUUU.
    Had zowel in de enkel als dubbel een derde set er uit moeten slepen, maar twee keer net niet gelukt
    (HE 2-6, 4-6, HD 3-6, 6-7). Wel leuke, gelijkwaardige tegenstanders en dat is al heel wat in onze poule.
    Over twee weken tegen de grootste falers na ons, dus als we dan niet eens wat punten pakken weet ik het ook niet meer .
    pi_80914339
    FFFFUUUUUUUU

2-3 verloren als team en ik allebei de wedstrijden verloren

Mix 2-6 4-6
    HD 4-6 6-3 3-6

Volgende week vrij en ga eens een week niks doen.
    Heb het weer eens helemaal gehad met die kutsport
    U MAD?
      zaterdag 1 mei 2010 @ 22:05:19 #127
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80915063
    Jammer Bowa , tennis kan wat dat betreft wel een bitch zijn. Kom je in een hogere ranking en word je beter, kan je altijd nog van de baan gemept worden.

Keep on going, wel trainen deze week en volgende speeldag met een killer game en mentaliteit de baan op om het tij te doen keren ! Ik moet morgen aan de bak!
    One creates reality...
      zaterdag 1 mei 2010 @ 22:08:51 #128
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80915145
    Woensdag en zaterdag maar beetje rondtikken denk ik. En over 2 weken maar even ingeschreven voor een toernooitje in de enkel 5 & 6. Kijken hoe hard ik er vanaf geslagen wordt
    pi_80916481
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 22:05 schreef TheHawk90 het volgende:
    Jammer Bowa , tennis kan wat dat betreft wel een bitch zijn. Kom je in een hogere ranking en word je beter, kan je altijd nog van de baan gemept worden.

Keep on going, wel trainen deze week en volgende speeldag met een killer game en mentaliteit de baan op om het tij te doen keren ! Ik moet morgen aan de bak!
    Het lijkt wel alsof ik niet KAN en WIL winnen als ik een 6-je tegenover me heb staan. Al 4x verloren dit seizoen tegen een 6 en 2x heb ik dikke kans om te winnen.
    Zo ook vandaag in de HD...
    Veel te veel gepruts en wijven dinsdagmorgen tennis.
    Als je de geaardheid van een persoon zou kunnen afleiden aan de stijl van tennissen dan was ik homo... 110%

En nee ik ben er gene mochten jullie twijfelen
    U MAD?
    pi_80923034
    Regen aaaah... Laten we hopen dat het meevalt... Maar wij moeten op gravel...
      zondag 2 mei 2010 @ 09:39:39 #131
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80923436
    inhalen op hemelvaart, hopelijk is het dan wel goed
    pi_80923840
    wij kunnen de zaal in bij de tegenstander als het buiten niet kan (en daar ziet het nu wel naar uit), daar ligt tapijt, dus ik ben tevreden. ik ga nu weg, latertjesss!
      zondag 2 mei 2010 @ 10:32:18 #133
    27454 InTrePidIvity
    pi_80924204
    We hopen er maar het beste van
    Om een uur of 13:00 zal het wel droog worden, maar dan kunnen we nog maar 1½ uur op de baan staan!
      zondag 2 mei 2010 @ 10:57:43 #134
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80924826
    Ik draai me nog maar eens om op de bank
    pi_80924850
    Hupla, Hemelvaartsdag inhalen. Tegenstanders wilden bij ons ook niet binnen spelen, dus hebben we maar direct besloten om in te gaan halen.

Lekker dagje vrij
      zondag 2 mei 2010 @ 11:02:16 #136
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80924913
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 10:58 schreef TheArt het volgende:
    Hupla, Hemelvaartsdag inhalen. Tegenstanders wilden bij ons ook niet binnen spelen, dus hebben we maar direct besloten om in te gaan halen.

Lekker dagje vrij
    Echte tennisbazen gaan dan gewoon nog een balletje slaan gewoon omdat je zoveel zin had om te ballen kuch.
    pi_80925023
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 11:02 schreef Drassss het volgende:

[..]

Echte tennisbazen gaan dan gewoon nog een balletje slaan gewoon omdat je zoveel zin had om te ballen kuch.
    Ik had er vandaag toch al weinig zin in, dus kwam goed uit En dat binnen ballen deed ik vroeger ook nog wel eens.
      zondag 2 mei 2010 @ 11:10:05 #138
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80925077
    Hehe snap ik hoor Was meer om te dollen. Dit is echt graf weer. Na 1 setje ben je doorweekt. Vliegt je racket overal en nergens heen.. Nee niet echt mijn weer en binnen ballen ben ik zeker geen fan van als er geen gravel ligt waar ik niet kan glijden

Gelukkig is het vanaf woensdag weer beter weer dus maar hopen dat het volgende weekend weer prima is
    pi_80926444
    Jeej, wij hebben het uitgesteld....tyfus weer
    Nu aanstaande zaterdag, is er toch geen zaterdagcompetitie hier. Lekker vol competitieweekend met vrijdag ervoor Davis Cup
      zondag 2 mei 2010 @ 12:06:31 #140
    27454 InTrePidIvity
    pi_80926569
    Op naar Hemelvaartsdag
      zondag 2 mei 2010 @ 12:30:01 #141
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80927318
    Hier in Gieten (Drenthe) is het nog droog. We zijn vroeg begonnen en HD staat nu in te spelen. Verwachting is dat het ongeveer om 3 uur hier begint te regenen.

3-1 voor ons.
    Weisst
      zondag 2 mei 2010 @ 12:41:18 #142
    27454 InTrePidIvity
    pi_80927668
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 12:30 schreef erkel het volgende:
    Hier in Gieten (Drenthe) is het nog droog. We zijn vroeg begonnen en HD staat nu in te spelen. Verwachting is dat het ongeveer om 3 uur hier begint te regenen.

3-1 voor ons.
    Het zou een Federer-fan grap kunnen zijn
      zondag 2 mei 2010 @ 12:47:20 #143
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80927885
    Wel vrij ironisch idd.
    Weisst
    pi_80928025
    lol
    pi_80928079
    Gisteren met 4-2 gewonnen. Zelf heb ik alleen gedubbeld, en onze pot vrij makkelijk gewonnen!

Go Erkel
    pi_80932945
    Zijn wij dan het enige team wat wel in die verschrikkelijke schijtregen hebben gestaan?

Wel dik verloren, maar was in de enkel helemaal klaar met die regen en speelde zo'n beetje alles of niets ... werd dus niets
    Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
      zondag 2 mei 2010 @ 15:16:56 #147
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_80933241
    Bij ons ook afgelast.
    Gelukkig zit ik zelf in het buitenland dus hoef ik niets te missen.

Nog een goede reden om op gravel te tennissen. Dan heb je niet van die mafjoekels die zeggen dat je door moet spelen omdat de baan nog bespeelbaar is (zoals bij kunstgras enzo)

btw, op vakantie is het weer ook niet al te best, maar ach nu mis ik een wedstrijd minder
      zondag 2 mei 2010 @ 15:48:19 #148
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80934394
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 12:41 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Het zou een Federer-fan grap kunnen zijn
    Nou, niet echt, die gaan meer zo:
    SPOILER
    pi_80938542
    onze partijen gewoon kunnen spelen met droog weer (behalve de 2e set in de mix)
    voor de rest alles gauw klaar!

6-2 gewonnen van de koploper en nu nog maar 1 punt achterstand*O*
    pi_80938672
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 10:14 schreef Bak_Beest het volgende:
    wij kunnen de zaal in bij de tegenstander als het buiten niet kan (en daar ziet het nu wel naar uit), daar ligt tapijt, dus ik ben tevreden. ik ga nu weg, latertjesss!
    om hier even op terug te komen, wat een kutbanen zeg . verdomme twee 3setters gespeeld en beiden verloren. ik ga stoppen met tennis, wat een tyfussport.
    pi_80938839
    de dag had trouwens wel 1 lichtpuntje. martin verkerk liep ook op die club (nieuwe sloot in alphen a/d rijn) en was op een gegeven moment ook bij onze dubbel aan het kijken . maar dat kwam vooral omdat er naast ons meisjes speelden .

martin verkerk
      zondag 2 mei 2010 @ 17:29:45 #152
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80938881
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 17:24 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

om hier even op terug te komen, wat een kutbanen zeg . verdomme twee 3setters gespeeld en beiden verloren. ik ga stoppen met tennis, wat een tyfussport.
    Hehe ga eens met Bowa praten, misschien kunnen jullie elkaar toch nog ompraten
    pi_80940377
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 17:28 schreef Bak_Beest het volgende:
    de dag had trouwens wel 1 lichtpuntje. martin verkerk liep ook op die club (nieuwe sloot in alphen a/d rijn) en was op een gegeven moment ook bij onze dubbel aan het kijken . maar dat kwam vooral omdat er naast ons meisjes speelden .

martin verkerk
    Zat Hij de hele middag al aan het pils?
      zondag 2 mei 2010 @ 18:15:34 #154
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80940505
    quote:

martin verkerk
    Cool hoor.
    pi_80942944
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 17:24 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Wij speelden trouwens gisteren op dramatische gravelbanen.
    Echt, de kuilen zaten er na 2 games al overal in .
    pi_80943058
    quote:

martin verkerk
    Ik zou geen bal meer terug krijgen als Hij langs de kant staat.
    Wat een held is het ook .
      zondag 2 mei 2010 @ 19:46:45 #157
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80943817
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 12:53 schreef Nalbandian het volgende:
    Gisteren met 4-2 gewonnen. Zelf heb ik alleen gedubbeld, en onze pot vrij makkelijk gewonnen!

Go Erkel
    Thanks, het heeft geholpen. 6-2 gewonnen De tegenstander wilde het voor de 2 mixen nog op een akkoordje gooien. Ze wilden die beide potten verdelen, zodat de eindstand 5-3 zou worden. Ik twijfelde eigenlijk , maar mijn teamgenoten zeiden resoluut dat er gewoon gespeeld zou worden. Maar goed ook.

Zelf heerlijk gespeeld. In de enkel een 3'tje aan de kant gezet

En we hebben het de hele dag droog gehouden.
    Weisst
    pi_80943943
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 19:46 schreef erkel het volgende:

[..]

Thanks, het heeft geholpen. 6-2 gewonnen De tegenstander wilde het voor de 2 mixen nog op een akkoordje gooien. Ze wilden die beide potten verdelen, zodat de eindstand 5-3 zou worden. Ik twijfelde eigenlijk , maar mijn teamgenoten zeiden resoluut dat er gewoon gespeeld zou worden. Maar goed ook.

Zelf heerlijk gespeeld. In de enkel een 3'tje aan de kant gezet

En we hebben het de hele dag droog gehouden.
    Netjes !
      zondag 2 mei 2010 @ 20:44:02 #159
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80946099
  • |Nat, veel regen, smashcourt
  • Tiebreaks verloren, 3 wedstrijden verloren
  • Helft van de tegenstanders onsportief, andere helft zeer sportief. Kreeg geklap op onze unforced errors
  • Verzuurde benen
  • Wel heel blij zijn met de vooruitgang maar het even helemaal gehad hebben met tennis...training morgen . Hopelijk gaat er nog wat energie in zitten .
  • Over n uit, ik ga een film kijken
  • One creates reality...
      zondag 2 mei 2010 @ 20:46:52 #160
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80946212
    Geklap op je errors? Wat voor nsbérs waren dat wel niet ?

Dan was de volgende bal van mij iig richting hun neus dat weet ik wel en dan ga ik klappen ghehe.
    pi_80949189
    @Bak_Beest

Zin om eens onder het genot van een pilsje onze malaise te bespreken. Misschien helpt praten erover wel
    U MAD?
      zondag 2 mei 2010 @ 22:13:05 #162
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_80950332
    2-0 voor, single gewonnen. Dan 2-3 achter en ik moet mn dubbeltje van de week nog spelen
    pi_80951449
    waarom zijn er mensen die je na iedere eerste service die fout gaat, moeten informeren dat je de tweede service gaat slaan?
      zondag 2 mei 2010 @ 22:39:30 #164
    27454 InTrePidIvity
    pi_80951581
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 22:36 schreef mutzenbacher het volgende:
    waarom zijn er mensen die je na iedere eerste service die fout gaat, moeten informeren dat je de tweede service gaat slaan?
    Zeggen ze dat hardop? Ik denk het vaak wel in mezelf, maar om dat nou ook aan de tegenstander te melden...

Ik zal zo even kijken of ik nog wat met Excel kan doen aan een update van de ranking! Ik stel eerst even een overzicht samen van de rankings die al in dit topic staan en dan kunnen jullie daarna aanvullen.
      zondag 2 mei 2010 @ 22:39:39 #165
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_80951594
    quote:
    Wat voor niveau speel jij?
      zondag 2 mei 2010 @ 22:46:48 #166
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80951874
    quote:
    Tomme, eerst klappen na een fout en nu 2de serv roepen Wat krijgen we nog meer hehe.
      zondag 2 mei 2010 @ 22:47:40 #167
    27454 InTrePidIvity
    pi_80951916
    Als iedereen z'n huidige rating naar mij PM't, dan zal ik vandaag of morgen even een overzicht plaatsen (is het topic ook niet zo vol met nutteloze posts).

-edit-
    Wellicht handig om even te wachten tot morgen, na de update van de afgelopen speelronde.
    pi_80952109
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 22:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat voor niveau speel jij?
    6e klasse. ach ja, het zal wel te maken hebben gehad met de volwassenheid vd tegenstanders...
    pi_80953344
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 22:47 schreef InTrePidIvity het volgende:
    Als iedereen z'n huidige rating naar mij PM't, dan zal ik vandaag of morgen even een overzicht plaatsen (is het topic ook niet zo vol met nutteloze posts).

-edit-
    Wellicht handig om even te wachten tot morgen, na de update van de afgelopen speelronde.
    Is dit verplicht
    U MAD?
    pi_80953406
    quote:
    WTF

Dus je slaat bijv. in het net de eerste service en dan roept je tegenstander; 2e service ?

U MAD?
      zondag 2 mei 2010 @ 23:35:39 #171
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80953517
    ach, bij een netbal die uit is, al is het duidelijk uit, doe ik het ook wel
      zondag 2 mei 2010 @ 23:39:21 #172
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80953661
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 23:35 schreef Outlined het volgende:
    ach, bij een netbal die uit is, al is het duidelijk uit, doe ik het ook wel
    Ik roep alleen " Nee ", das duidelijk genoeg normaal gesproken en soms vinger naar buiten wijzen.
    pi_80954498
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 23:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

WTF

Dus je slaat bijv. in het net de eerste service en dan roept je tegenstander; 2e service ?

exacto, en dat de hele tijd! Heb er nu achteraf spijt van dat ik er niet wat van heb gezegd. Bij nader inzien is het zo debiel als wat.
      maandag 3 mei 2010 @ 08:55:35 #174
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80958475
    Update van mij: tegenstander was in zijn eentje ( ) en wist zelf ook niet zo goed wat te doen (blijkbaar was de rest van zijn team op vakantie / aan het strand ofzo). Uiteindelijk heeft hij 1 single gespeeld en de rest walkover gegeven. Makkelijke 6-0 dus
      maandag 3 mei 2010 @ 09:57:01 #175
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80959354
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 08:55 schreef Salamando het volgende:
    Update van mij: tegenstander was in zijn eentje ( ) en wist zelf ook niet zo goed wat te doen (blijkbaar was de rest van zijn team op vakantie / aan het strand ofzo). Uiteindelijk heeft hij 1 single gespeeld en de rest walkover gegeven. Makkelijke 6-0 dus
    Uh
    pi_80959492
    quote:
    Goedkope rekening aan de bar na afloop dus .
    pi_80959593
    quote:
    WTF!!!!!!? lol, dit is wel echt heel erg uniek....haha hoe kan dat echt
      maandag 3 mei 2010 @ 10:18:09 #178
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80959805
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 10:04 schreef luckass het volgende:

[..]

Goedkope rekening aan de bar na afloop dus .
    niet eens, we waren maar met zijn vieren gaan squashen om toch nog in beweging te zijn (en het was pleurisweer buiten)
      maandag 3 mei 2010 @ 11:25:44 #179
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80961733
    Haha dat die gast ook gewoon in zijn eentje komt opdagen Of wist hij het niet van de anderen?
    Weisst
    pi_80962600
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef erkel het volgende:
    Haha dat die gast ook gewoon in zijn eentje komt opdagen Of wist hij het niet van de anderen?
    Das duidelijk geen team die het "samen-uit samen-thuis principe" hanteert lijkt me
      maandag 3 mei 2010 @ 11:55:58 #181
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80962702
    Mijn vereniging staat in dat opzicht ook slecht bekend bij andere verenigingen. Toen ik met mijn team eens uit speelde kreeg ik opmerkingen te horen als "hé, jullie zijn compleet".
    pi_80964000
    5-3 gewonnen in totaal. Single verliep nogal vreemd. Eerste set gepakt met 6-0, vervolgens 3-0 achter en 6-3 winnen
    Dubbel dik eraf met 6-3 6-2, dramatische wedstrijd waarin met name mijn maatje geen bal raakte en hun wel goed speelden.
    Hopen op gunstige uitslag bij de concurrentie!
    ~Si vis amari, ama~
      maandag 3 mei 2010 @ 13:18:30 #183
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_80965827
    nooit de schuld geven aan je maatje he

[ Bericht 0% gewijzigd door Outlined op 03-05-2010 13:39:38 ]
    pi_80965869
    zou dan wel niet mogen maar soms kan je er niet om heen.
    sudo is powerrrr
    pi_80972674
    Precies En ik zei: 'met name'... Zei niet dat ik zelf de sterren van de hemel speelde, want dat was ook zeker niet zo. Maar hij liep al heel snel te klagen en met z'n racket te gooien, wat natuurlijk ook niet echt meehelpt
    ~Si vis amari, ama~
    pi_80972835
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 23:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

WTF

Dit was de XL-techniek om dubbele fouten van de tegenstander uit te lokken.
    pi_80973112
    waarschijnlijk heb je gewoon tegen XL gespeeld inderdaad!!!
      maandag 3 mei 2010 @ 21:12:33 #188
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80984105
    Ben ik de enige prutser die altijd maar 1 racket mee neemt naar zijn wedstrijden? + men plastic tas met ballen/handdoek en flesje drinken?
    pi_80984413
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 21:12 schreef Drassss het volgende:
    Ben ik de enige prutser die altijd maar 1 racket mee neemt naar zijn wedstrijden? + men plastic tas met ballen/handdoek en flesje drinken?
    SPOILER
    ~Si vis amari, ama~
      maandag 3 mei 2010 @ 21:34:23 #190
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80985026
    1 Racket is niet zo handig in verband met snaren breken . Had vroeger altijd twee verschillende rackets, nu tweedezelfde Wilsons (BLX Tour six one 90) gekocht en mijn derde (FXP Flexpoint Radical) behouden, vierde (FXP Instinct team) word verkocht .

Verder zit er in mijn tas altijd wel ballen, athl. tape, gelpleisters, nieuwe overgrippen (+schaar), evt wat kleding (lange broek/vest voor koude dagen).

Maargoed had na gister zoveel spierpijn/moeheid dat ik maar wat ben gaan slapen deze middag, recht door mijn tennistraining door ook . Achja, nog vrij spelen, teamtraining en een tweede tennistraining dus fit zijn we wel voor zondag. Moeders was iets minder blij met de zondagcompetitie! (moederdag)
    One creates reality...
      maandag 3 mei 2010 @ 21:36:19 #191
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_80985123
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 11:25 schreef erkel het volgende:
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 11:52 schreef mutzenbacher het volgende:

[..]

Das duidelijk geen team die het "samen-uit samen-thuis principe" hanteert lijkt me
    Het moet: ! Geweldig, en dat andere serviceverhaal ook . Achja, wij mensen zijn zo apart ook .
    One creates reality...
      maandag 3 mei 2010 @ 22:05:16 #192
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_80986578
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 21:12 schreef Drassss het volgende:
    Wat doe je dan als je snaar knapt?
    Weisst
      maandag 3 mei 2010 @ 22:06:49 #193
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_80986671
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 22:05 schreef erkel het volgende:

[..]

Wat doe je dan als je snaar knapt?
    Echte bazen winnen dan alsnog Uh dan kan ik gaan douchen... pas 1x gebeurd in 4 jaar en dan leen ik gewoon een racket. Ach heeft ook zijn charme vind ik dan
    pi_80993683
    Ik kan me herinneren dat ik echt jarenlang met 1 en het zelfde racket gespeeld heb.. nooit een grip vervangen (kan je vertellen dat dat bij rolstoeltennis *yeah you read that ok* niet echt werkt) xD

Nu tegenwoordig altijd min 2 rackets bij omdat het me ookal eens is overkomen is dat ik bij het inslaan gelijk bij de eerste bal men snaar brak so...

en tegenwoordig speel ik met leren grips dus die gaan een stuk langer mee.
      dinsdag 4 mei 2010 @ 06:53:27 #195
    27454 InTrePidIvity
    pi_80995629
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 01:01 schreef Liandri het volgende:
    Ik kan me herinneren dat ik echt jarenlang met 1 en het zelfde racket gespeeld heb.. nooit een grip vervangen (kan je vertellen dat dat bij rolstoeltennis *yeah you read that ok* niet echt werkt) xD
    "Gaaf" zeg! (niet dat je in een rolstoel zit, maar wel dat je rolstoeltennis speelt; vind het er altijd wel stoer uitzien).Op welke ondergrond speel je?
    pi_80996236
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 21:50 schreef de_boswachter het volgende:
    @Bak_Beest

Zin om eens onder het genot van een pilsje onze malaise te bespreken. Misschien helpt praten erover wel
    We kunnen een praatgroepje organiseren! Met pils, op zaterdagavond, in de kroeg, met mooie vrouwen... ehh
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 18:12 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zat Hij de hele middag al aan het pils?
    Volgens mij zat Hij keihard aan het pils maar wist Hij dat zo goed te verbloemen dat niemand het gemerkt heeft. Wat een Koning is het toch ook
      dinsdag 4 mei 2010 @ 08:35:14 #197
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_80996279
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 06:53 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

"Gaaf" zeg! (niet dat je in een rolstoel zit, maar wel dat je rolstoeltennis speelt; vind het er altijd wel stoer uitzien).Op welke ondergrond speel je?
    echte rolstoelbikkels spelen op gravel
      dinsdag 4 mei 2010 @ 11:41:01 #198
    26898 JT_RSD
    Jaja !!
    pi_81001228
    Afgelopen zaterdag tijdens ALLE wedstrijden regen gehad.
    We moesten (gelukkig voor de laatste keer dit jaar) op kunstgras en speelden dus gewoon door.

Enkel weer gewonnen (4 uit 4 ), dubbel helaas in 3-en verloren.
    Op het laatst was het echt dra-ma met de ballen, je moest keihard werken om de bal ook maar over het net te liften.

Ranking gaat wel lekker: begon het seizoen met 5,78 - 5,34 en sta nu 4,94 - 5,22
    Life is life
    pi_81003379
    3-3 gespeeld en toen gestaakt door de aannhoudende regen. Toen ben ik maar naar mn clubje toe gegaan. is altijd gezellig daar

ik verloor mijn enkel en de dubbel kansloos. een week in Athene geweest met school, nou je kan wel raden hoe je de avonden daar door kwam. kon nauwelijks meer rennen joh. De meisjes hadden weer is niks te doen. die verloren 3 games in 3 partijen. ik speel 5de klasse gemengd en ik ben nog steeds geen team tegen gekomen waar de meisjes beter zijn dan de jongens .
    pi_81005709
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 06:53 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Dit varieert, eigenlijk wordt op alle ondergronden wel gespeeld.
    Maar de 3 meest voorkomende zijn toch wel: Tapijt, Gravel en hardcourt.

heel soms ook nog wel op french court en kunstgras maar gelukkig niet te vaak
      dinsdag 4 mei 2010 @ 13:56:01 #201
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81006197
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 13:45 schreef Liandri het volgende:

[..]

Dit varieert, eigenlijk wordt op alle ondergronden wel gespeeld.
    Maar de 3 meest voorkomende zijn toch wel: Tapijt, Gravel en hardcourt.

heel soms ook nog wel op french court en kunstgras maar gelukkig niet te vaak
    Gravel? gaat dat wel? geen last van gaten / onregelmatigheden in de baan?
    pi_81007133
    Ja, dat zeker ook wel of lijnen die gewoon bijna op de baan liggen inplaats van er in..

Komt allemaal voor. Maar ja dat hoort er allemaal bij.
    En je leert er ook wel mee "omgaan" naarmate je er vaker mee te maken hebt. Of. als het extra zwaar is door regen ed.
    Maar dat maakt het ook wel weer leuk vind ik zelf. Gewoon niet weten wat je soms tegen komt
      dinsdag 4 mei 2010 @ 14:20:12 #203
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81007292
    Liandri heb je toevallig ook geheime snufjes op een rolstoel? Ik heb geen flauw idee hoe het allemaal precies werkt, want het enige wat je soms ziet is wanneer Esther Vergeer een prijs/toernooi wint.
      dinsdag 4 mei 2010 @ 14:51:39 #204
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81008514
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 14:20 schreef Drassss het volgende:
    Liandri heb je toevallig ook geheime snufjes op een rolstoel? Ik heb geen flauw idee hoe het allemaal precies werkt, want het enige wat je soms ziet is wanneer Esther Vergeer een prijs/toernooi wint.
    straalmotoren en zo
    pi_81008552
    Nou even een snel "lesje" rolstoeltennis dan maar

1 ALLE regels zijn gelijk wanneer het aankomt op het spel.
    - De enigste uitzondering is dat de bal 2x mag stuiten (dit mag zolang de eerste stuit maar binnen de voorgeschreven lijnen is)
    2 De afmetingen van het veld zijn de zelfde als die van een "normaal" court.
    3 Een voetfout bestaat bij ons ook alleen is het dan een wiel fout .
    4 Ook het net "hangt" op de zelfde hoogte

Tot zover de regels met betrekking tot het veld

Natuurlijk zijn er wat uitzonderingen die zal ik hierbij zo kort mogelijk maar wel duidelijk beschrijven

Andere uitzonderingen zijn::
    - Als de bal je stoel raakt voor dat deze de grond raakt je het punt kwijt bent
    - Je met je wiel over de lijn komt bij het serveren dit ene "voetfout" is
    - Je mag met 1 bil van je zitkussen komen (als wijze van een sprong) doe je dit volledige en "sta" je als het waren in je stoel ben je het punt kwijt
    - Kom je met 1 of beide voet(ten) tijdens de rally op de baan je het punt kwijt bent
    *Uitzondering op deze regel is dat als je handicap dus danig is dat je maar 1 arm kunt gebruiken om je stoel voort te bewegen. Dan is het toegestaan om 1 voet als je "2de arm" te gebruiken*
    - Mocht je een hand/vingers missen mag je je racket vast tapen om deze niet kwijt te raken

Verder:
    Mocht het gebeuren dat je onder de match een lekke band krijgt heb je 20 min om deze te fixen
    En nee, er zitten geen hulpmiddelen in en om de stoel gebouwd als het aan komt op het voort bewegen van de stoel anders dan je eigen lichamelijke kracht.
    *ook hier is een uitzondering op deze is te vinden in de Quad Divisie dit om dat hier mensen met een meerfoudige handicapt actief zijn*

Zo dat is het wel zo`n beetje in een notendop
    Mochten er nog meer vragen zijn. Plant ze maar en ik zal zien wat ik er van kan maken.
      dinsdag 4 mei 2010 @ 14:57:54 #206
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81008754
    "(dit mag zolang de eerste stuit maar binnen de voorgeschreven lijnen is)"

Welke lijn? Servicevak?

Ik had nog gehoopt dat je iets kon hebben zoals een handrem, zodat er een 360 in zou kunnen zitten Heb je trouwens nog speciale banden? Lijkt me wel zo handig op gravel bijvoorbeeld.
      dinsdag 4 mei 2010 @ 15:02:39 #207
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81008947
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 14:57 schreef Drassss het volgende:
    "(dit mag zolang de eerste stuit maar binnen de voorgeschreven lijnen is)"

Welke lijn? Servicevak?
    voorgeschreven lijn = lijn waar ie in hoort, bij de service dus het servicevak en bij een gewone rally dus gewoon binnen de lijnen denk ik

dus de service moet als eerste in het servicevak stuiteren, en dan mag ie er nog een keer buiten stuiteren voordat je hem hoeft te retouneren.
    pi_81009967
    Correct

As you can see: het zijn niet echt super speciale banden..
    ze zijn wel iets smaller als je normale fietsband maar geen foefjes of ander dingen die er bij betrokken zijn

gelijk de volgende vraag even stellen en beantwoorden
    Q: "Waarom staan de wielen scheef?"
    A: Dit is voor de balans en wendbaarheid van je stoel
    Balans zodat je niet om dondert op het moment dat je teveel naar links of recht gaat hangen of als je een snelle bocht gaat maken.
    Dit zorgt er ook voor dat je dus inderdaad je bochten sneller kunt maken, ook zorgt het er voor een deel voor dat je veel sneller bent dan in een normale ADL stoel (dit ook omdat deze stoelen over het algemeen lichter zijn)
      dinsdag 4 mei 2010 @ 16:09:08 #209
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81011367
    is de dropshot / lob combinatie niet heel dodelijk bij rolstoeltennis? een lob ben je toch niet snel genoeg bij denk ik dan?
      dinsdag 4 mei 2010 @ 16:13:08 #210
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81011510
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 16:09 schreef Salamando het volgende:
    is de dropshot / lob combinatie niet heel dodelijk bij rolstoeltennis? een lob ben je toch niet snel genoeg bij denk ik dan?
    Tevens al kan je erbij, ga je vol het net in als je niet een beetje oplet. Lijkt me ook niet heel relax.
    pi_81013077
    zult zeggen dat die combi dodelijk is.. en dat is ie ook.
    Maar, een drop shot moet natuurlijk wel heel goed zijn.
    Zoals eerder gezegd, de bal mag 2x stuiten.. Dus als deze niet goed is uitgevoerd, en de persoon die de bal moet ontvangen niet aan het slapen is.. Dan is deze bal natuurlijk nog best vaak zo te verwerken dat een kans op een lob best klein wordt. En ja als hij uitgevoerd wordt op een goeie manier kun je het 9/10 wel vergeten ja.

it is natuurlijk een beproefde tactiek bij iemand die niet super snel/wendbaar is in zijn stoel*

En ja, bij een dropshot is er een kans dat je het net inrijd. maar dat is ook weer inschatten en vooral zorgen dat je optijd bent zodat je ook oprijd kun afremmen..
    Dit zelfde geld natuurlijk voor een tennishal waar bij je op een baan speelt dicht bij een muur.
    Echter dit laatste overkomt mij geregeld maar ja, dat is dan iets wat er gewoon bij hoort.
    pi_81016415
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 14:52 schreef Liandri het volgende:
    ...

Mochten er nog meer vragen zijn. Plant ze maar en ik zal zien wat ik er van kan maken.
    Vraag: Moet je de stoel niet eerst blokkeren of zo voordat je slaat. Anders lijkt het me op het afschieten van een kanon in een roeiboot.
    Actie = Reactie
    De bal gaat de ene kant op en de rolstoel de andere kant op.

Valide tennissers leren dat gewichtsverplaatsing en het gebruik van je hele lichaam bij het slaan van de bal essentieel is.
    Als je alleen met je arm slaat, loop je een groot risico dat je last gaat krijgen van blessures (tenniselleboog) etc.

Hoe gaat dat bij rolstoeltennis?

VR
    pi_81026862
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 18:13 schreef VadeRetro het volgende:

[..]

Vraag: Moet je de stoel niet eerst blokkeren of zo voordat je slaat. Anders lijkt het me op het afschieten van een kanon in een roeiboot.
    Actie = Reactie
    De bal gaat de ene kant op en de rolstoel de andere kant op.

Valide tennissers leren dat gewichtsverplaatsing en het gebruik van je hele lichaam bij het slaan van de bal essentieel is.
    Als je alleen met je arm slaat, loop je een groot risico dat je last gaat krijgen van blessures (tenniselleboog) etc.

Hoe gaat dat bij rolstoeltennis?

VR
    Dit is inderdaad een helle goeie vraag. Ga men best doen het uit te leggen.

Inderdaad Actie is reactie. zoveel is beken.
    echter om het simpel uit te leggen. Op het moment dat ik mijn stoel tijdens een wedstrijd stil zou zetten. Zal zo`n wedstrijd best eens heel snel gespeeld kunnen zijn en dan niet in mijn voordeel.
    Dus voor ons is het van groot belang om de stoel hoe dan ook altijd (en dus ook tijdens een rally) in beweging te houden.

ik denk dat de beste uitleg gewoon is om het te laten zien

zoals in dit filmpje te zien is staat de stoel bijna nooit stil..
    afhankelijk van de handicapt zijn er spelers die ook gewoon nog hun boven lichaam stabiel en goed kunnen gebruiken om hier en daar wat te corrigeren

Hoop dat deze "uitleg" een beetje te begrijpen is het is namelijk niet een van de makkelijke dingen die je kunt uitleggen
      woensdag 5 mei 2010 @ 12:36:38 #214
    27454 InTrePidIvity
    pi_81045832
    Ik heb nog van lang niet iedereen een nieuwe ranking, daarom staat er dus een = Rankings mogen nog steeds via PM!

[ Bericht 2% gewijzigd door InTrePidIvity op 05-05-2010 15:11:35 ]
    pi_81045971
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 12:36 schreef InTrePidIvity het volgende:
    Ik heb nog van lang niet iedereen een nieuwe ranking, daarom staat er dus een = Rankings mogen nog steeds via PM!

[ afbeelding ]
    Nice! Alleen de dubbelrankings zijn niet aangepast
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81046252
    Ik zou die van mij ook zo niet weten eerlijk gezegd..
    Dit omdat wij de toernooien nog steeds spelen op C/B/A/OA princiep.
    En omdat ik al een klein jaar geen toernooi meer gespeeld heb (in Nederland zijn er geen competities voor rolstoeltennis)
    maar ik zal eens zien of ik die van mij nog ergens kan achterhalen..
      woensdag 5 mei 2010 @ 14:55:08 #217
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81050261
    Het rijtje van de dubbel 2009 is nog niet correct, voor de rest al een top update ITP.
    Edit het is al aangepast, top!

Zo vanmorgen een balletje geslagen en zaterdag ook nog even om toch het tennis niet te verleren Helaas is het weer WEER aan het inkakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Drassss op 05-05-2010 15:35:44 ]
    pi_81051340
    Mijn dubbelrating is verbeterd terwijl ik maar één wedstrijd heb gewonnen en er vier heb verloren .
    pi_81051351
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 21:24 schreef Liandri het volgende:

[..]

Hoop dat deze "uitleg" een beetje te begrijpen is het is namelijk niet een van de makkelijke dingen die je kunt uitleggen
    Ik denk dat het geheim inderdaad in de bewegende stoel zit.
    Vaak zie je dat vlak voor de slag de stoel in een soort draai wordt gebracht.
    De massa van de stoel en het lichaam zorgt hierdoor voor een gewichtsverplaatsing, waardoor niet alle kracht van de slag uit de arm hoeft te komen.

N.B. Je ziet bij de Serve wel dat door de dwarse plaatsing van de stoel, deze in feite vastgezet wordt, om het effect van het kanon in de roeiboot te vermijden.

Interessant!

Bedankt!
      woensdag 5 mei 2010 @ 15:41:54 #220
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81051578
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 15:32 schreef Chriz2k het volgende:
    Mijn dubbelrating is verbeterd terwijl ik maar één wedstrijd heb gewonnen en er vier heb verloren .
    Sneaky bastard ! Sloeg gister echt heel goed maar heeft iemand tips

- Waar op letten bij eenhandige backhand. Sloeg ze gister iets rustiger (minder racket head speed, denk dat het gewoon veel is bij mn forehand) en kon ze heel goed slaan, miste alleen wat spin. Wat lager beginnen holp ook niet echt bizar veel. Er zat gewoon heel weinig pit in. (Trouwens, eenhander is best versatile en een prachtig shot, maar af en toe mis ik de simpelheid van de 2hander )

- Drills/aandachtspunten voor het verbeteren van voetenwerk

Vandaag weer trainen
    One creates reality...
    pi_81051587
    Ik ben ziek.....ahh....de bof hoogstwaarschijnlijk.....en dit weekend moet ik 2x spelen, gvd hopeljk herstel ik een beetje ://
      woensdag 5 mei 2010 @ 15:48:26 #222
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81051734
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 15:41 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Sneaky bastard ! Sloeg gister echt heel goed maar heeft iemand tips

- Waar op letten bij eenhandige backhand. Sloeg ze gister iets rustiger (minder racket head speed, denk dat het gewoon veel is bij mn forehand) en kon ze heel goed slaan, miste alleen wat spin. Wat lager beginnen holp ook niet echt bizar veel. Er zat gewoon heel weinig pit in. (Trouwens, eenhander is best versatile en een prachtig shot, maar af en toe mis ik de simpelheid van de 2hander )

- Drills/aandachtspunten voor het verbeteren van voetenwerk

Vandaag weer trainen
    Backhand is gewoon drillen dat je vast raakpunt gaat krijgen net zoals je forehand. Voetenwerk vooraf zodat je goed bij de bal staat. Instappen wanneer je slaat, vroeg met de voorbereiding ( die is vaak rustig om de controle niet kwijt te raken ) en goed die uitzwaai maken, nawijzen. Dit gewoon blijven herhalen, ik ben er nu 3 jaar mee bezig en hij begint eindelijk vast te worden.

Tja trillen van het voetenwerk zit echt in je hoofd. Op je tenen blijven lopen en niet zoals platvoet met je hakken op de grond gaan staan. Probeer het maar eens een aantal games vol te houden dat je continu aan het bewegen bent. Ook tijdens de punten door, kost veel energie maar na verloop van tijd ga je merken dat het vanzelf gaat zonder na te denken.

Ik ben nu ook vanzelf voor het retourneren aan het bewegen om mijn concentratie 100% bij de bal te houden. Allemaal dingen die er langzaam maar zeker ingroeien

Edit: Beterschap Norrage!
    pi_81053161
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 15:42 schreef Norrage het volgende:
    Ik ben ziek.....ahh....de bof hoogstwaarschijnlijk.....en dit weekend moet ik 2x spelen, gvd hopeljk herstel ik een beetje ://
    Nu ga ik je binnenkort wel voorbij in ranking als je de komende 2 wedstrijden verliest !
    SPOILER
      woensdag 5 mei 2010 @ 17:19:56 #224
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_81054355
    Verdomme 3 singles gewonnen 1 verloren en 2 dubbels gewonnen en 2 verloren, maar alsnog in beide ratings achteruit gegaan
      woensdag 5 mei 2010 @ 19:41:05 #225
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81058662
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 16:53 schreef Liandri het volgende:
    zult zeggen dat die combi dodelijk is.. en dat is ie ook.
    Maar, een drop shot moet natuurlijk wel heel goed zijn.
    Zoals eerder gezegd, de bal mag 2x stuiten.. Dus als deze niet goed is uitgevoerd, en de persoon die de bal moet ontvangen niet aan het slapen is.. Dan is deze bal natuurlijk nog best vaak zo te verwerken dat een kans op een lob best klein wordt. En ja als hij uitgevoerd wordt op een goeie manier kun je het 9/10 wel vergeten ja.

it is natuurlijk een beproefde tactiek bij iemand die niet super snel/wendbaar is in zijn stoel*

En ja, bij een dropshot is er een kans dat je het net inrijd. maar dat is ook weer inschatten en vooral zorgen dat je optijd bent zodat je ook oprijd kun afremmen..
    Dit zelfde geld natuurlijk voor een tennishal waar bij je op een baan speelt dicht bij een muur.
    Echter dit laatste overkomt mij geregeld maar ja, dat is dan iets wat er gewoon bij hoort.
    Wij hebben een keer een clinic gehad met Esther Vergeer en dat was wel heel interessant. Gaaf dat ze gewoon kan meekomen met het niveau van de vrouwen niveau 5. Dat is best netjes

Ik heb trouwens ook een keer in zo'n rolstoel gezet en serieus respect. Een geoefende tennisser kan nog wel een bal slaan, maar dat gaat al serieus moeilijk omdat je raakpunt heel anders is. Daarnaast is het besturen van die rolstoel een kunst op zich. Zeker als je ook nog je racket vast moet houden...
    pi_81062221
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 19:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wij hebben een keer een clinic gehad met Esther Vergeer en dat was wel heel interessant. Gaaf dat ze gewoon kan meekomen met het niveau van de vrouwen niveau 5. Dat is best netjes

Ik heb trouwens ook een keer in zo'n rolstoel gezet en serieus respect. Een geoefende tennisser kan nog wel een bal slaan, maar dat gaat al serieus moeilijk omdat je raakpunt heel anders is. Daarnaast is het besturen van die rolstoel een kunst op zich. Zeker als je ook nog je racket vast moet houden...
    Ik moet altijd lachen wanneer mijn trainer dus een besluit om ook weer eens in de stoel plaats te nemen..
    Dit vooral omdat zodra de bal in de buurt van zijn racket blad komt hij de bal goed weet te verwerken.
    Echter zodra hij ook maar 1 a 2 meter zou moeten rollen dan kun je het wel vergeten omdat hij dus niet van zijn plek komt.

Dit valt altijd op wanneer mensen zeggen van "oh dat is zo simpel dat kan ik ook wel" (dit heb ik al zo vaak mee gemaakt) en als je ze dan in de stoel zet heeft men toch al snel iets van.. "uuuhhmm... nee dit is idd moeilijker als dat het lijkt."

En om even terug te komen op het serveren vanuit de stoel.. dit heeft iderdaad die werking maar het geeft daarnaast ook een betere en makkelijkere manier om de bal in het juiste vak te serveren.

zou je de stoel namelijk recht uit zetten is het veel lastiger om effect aan de bal mee te geven en het is dan ook nog lastiger om de bal daadwerkelijk in te serveren.
    pi_81062567
    Doet m
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 21:08 schreef Liandri het volgende:

[..]

Ik moet altijd lachen wanneer mijn trainer dus een besluit om ook weer eens in de stoel plaats te nemen..
    Dit vooral omdat zodra de bal in de buurt van zijn racket blad komt hij de bal goed weet te verwerken.
    Echter zodra hij ook maar 1 a 2 meter zou moeten rollen dan kun je het wel vergeten omdat hij dus niet van zijn plek komt.

Dit valt altijd op wanneer mensen zeggen van "oh dat is zo simpel dat kan ik ook wel" (dit heb ik al zo vaak mee gemaakt) en als je ze dan in de stoel zet heeft men toch al snel iets van.. "uuuhhmm... nee dit is idd moeilijker als dat het lijkt."

En om even terug te komen op het serveren vanuit de stoel.. dit heeft iderdaad die werking maar het geeft daarnaast ook een betere en makkelijkere manier om de bal in het juiste vak te serveren.

zou je de stoel namelijk recht uit zetten is het veel lastiger om effect aan de bal mee te geven en het is dan ook nog lastiger om de bal daadwerkelijk in te serveren.
    Doet me een beetje denken aan dat filmpje van Djokovic die op zijn knieeen zittend moet serveren van zijn trainer Echt verdomd moeilijk...Goede oefening denk ik om je zwaai goed te krijgen en zo denk ik wel!
    pi_81065574
    Ken het filmpje niet maar zou zeggen probeer het eens.
    Het is zeker een goeie manier voor je opgooi (om dat je dan moeilijk kunt corrigeren/en bij te weinig hoogte mis je de bal makkelijker)
    En ten 2de is het goed voor je uitzwaai (sla je namelijk te hard naar beneden hou je niet lang je racket heel )
    pi_81075165
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 12:36 schreef InTrePidIvity het volgende:

[ afbeelding ]
    Mooi overzichtje!

Maar m'n enkel-rating klopt helaas niet: 4,9442 moet het zijn.

Kan ook foutje van mij in de PM geweest zijn
    Life is life
    pi_81081605
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 17:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
    Verdomme 3 singles gewonnen 1 verloren en 2 dubbels gewonnen en 2 verloren, maar alsnog in beide ratings achteruit gegaan
    Ja hoe kut is dat . Ik was ook goed bezig, 1 single verloren 3 gewonnen, voordat ik zondag moest spelen. Stond 5,8, speel ik zondag zoooo slecht dankzij de ondergrond/ last van m'n arm, verlies ik van een 6,9 , hoppa 7,9 aan m'n broek en m'n rating weer naar 6,18 . Daar gaat m'n doelstelling van 5,5 .
      donderdag 6 mei 2010 @ 13:39:14 #231
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81085140
    verlies je in de dubbel tegen een 4.3 en 4.6, krijg je een 5.9 aan je broek
    pi_81085358
    Van die rankingspunten klopt echt geen fuck.
    U MAD?
    pi_81085804
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:39 schreef Salamando het volgende:
    verlies je in de dubbel tegen een 4.3 en 4.6, krijg je een 5.9 aan je broek
    speelde je met een 3tje ofzo?
      donderdag 6 mei 2010 @ 14:20:36 #234
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81086826
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

speelde je met een 3tje ofzo?
    hij staat 3.7 actueel ofzo, is 4 op zijn pasje

ohja, en geen rating krijgen van de walkover van afgelopen week
    pi_81091557
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 13:44 schreef de_boswachter het volgende:
    Van die rankingspunten klopt echt geen fuck.
    Nee precies, ik ging gewoon 0,1 achteruit van een winstpartij
    pi_81091864
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:10 schreef senswal het volgende:

[..]

Nee precies, ik ging gewoon 0,1 achteruit van een winstpartij
    Dat heeft denk ik te maken met het feit dat je met iets van 6 keer je eigen ranking begint.
    Dus stel dat je aan het einde van het seizoen 6.35 staat, dan begin je het volgende seizoen met 6 'gespeelde' wedstrijden ter waarde van 6.35. Als je dan een wedstrijd speelt, wordt er een 6.35 vervangen door de in de wedstrijd behaalde punten, bijvoorbeeld een 6.2. Maar als je in het begin 3x verliest daal je in ranking, bijvoorbeeld naar 6.7. Als je dan wint van een 7.6 krijg je er een 6.6 bij. Die 6.6 vervangt een 6.35 en dus ga je achteruit!

Snap je? Als het dat niet is weet ik het ook niet
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81095035
    ik heb wel het gevoel dat de ranking sneller verandert dan voorgaande jaren, kan dat kloppen?
    pi_81095556
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 14:20 schreef Salamando het volgende:

[..]

hij staat 3.7 actueel ofzo, is 4 op zijn pasje

ohja, en geen rating krijgen van de walkover van afgelopen week
    tsja dat verklaart het dan
    pi_81096462
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 16:16 schreef FedExpress het volgende:

[..]

Dat heeft denk ik te maken met het feit dat je met iets van 6 keer je eigen ranking begint.
    Dus stel dat je aan het einde van het seizoen 6.35 staat, dan begin je het volgende seizoen met 6 'gespeelde' wedstrijden ter waarde van 6.35. Als je dan een wedstrijd speelt, wordt er een 6.35 vervangen door de in de wedstrijd behaalde punten, bijvoorbeeld een 6.2. Maar als je in het begin 3x verliest daal je in ranking, bijvoorbeeld naar 6.7. Als je dan wint van een 7.6 krijg je er een 6.6 bij. Die 6.6 vervangt een 6.35 en dus ga je achteruit!

Snap je? Als het dat niet is weet ik het ook niet
    Ik weet niet of dat het is, want ik had voor die wedstrijd nog 3 andere winstpartijen, maar die telden blijkbaar niet mee.
      donderdag 6 mei 2010 @ 20:50:07 #240
    27454 InTrePidIvity
    pi_81103200
    Kleine update en wat foutjes er uitgehaald.

donderdag 6 mei 2010 @ 21:10:51 #241
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81104458
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 17:51 schreef Norrage het volgende:

[..]

tsja dat verklaart het dan
    ja joh dat snap ik toch allemaal niet, ik heb alleen altijd het gevoel dat ik teringveel verlies als ik verlies, en weinig win als ik win
    pi_81104917
    ohja de mijne, mag er ook nog bij
    Enkel rating 5,4194
    Dubbel rating 6,0651e
      donderdag 6 mei 2010 @ 21:40:51 #243
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81106099
    Mijnes mag ook

Vorig jaar:
    Eindejaarsrating enkel 2009 8,2313
    Eindejaarsrating dubbel 2009 7,4586

Actuele Rating enkel 7,9347
    Actuele Rating dubbel 7,3002

Hoop dit jaar 6 in beidden eruit te slepen
    One creates reality...
    pi_81178322
    pfoe, tegenstanders komen morgen maar met 1 heer... Rest kan niet, verzetten gaat niet.
    Dus we staan al met 3-0 voor, voordat we de baan opgaan. Helaas maar 1 wedstrijdje dus morgen
    ~Si vis amari, ama~
      zaterdag 8 mei 2010 @ 15:22:06 #245
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_81178341
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 15:21 schreef FedExpress het volgende:
    pfoe, tegenstanders komen morgen maar met 1 heer... Rest kan niet, verzetten gaat niet.
    Dus we staan al met 3-0 voor, voordat we de baan opgaan. Helaas maar 1 wedstrijdje dus morgen
    Alvast gefeliciteerd.
    pi_81178887
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 15:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Alvast gefeliciteerd.
    haha, thanks. wel jammer dat het zo moet, maar we kunnen de punten wel gebruiken ivm promotie.
    8-0 zou dus super zijn!
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81188872
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 15:21 schreef FedExpress het volgende:
    Kan die dan niet net zo goed direct thuis blijven?
    Ook maar vakantie vieren lijkt me?
    xD
    pi_81188982
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 20:17 schreef Liandri het volgende:

[..]

Kan die dan niet net zo goed direct thuis blijven?
    Ook maar vakantie vieren lijkt me?
    xD
    Nee, want er moeten nog 5 wedstrijden gespeeld worden. Is gemengd
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81193338
    lol, net weer gebeld, ze hebben toch een tweede man. Die zou eigenlijk op vakantie gaan, maar zijn vlucht is gecancelled vanwege de aswolk
    SPOILER
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81193732
    lol
      zaterdag 8 mei 2010 @ 22:17:10 #251
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81193809
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 22:04 schreef FedExpress het volgende:
    lol, net weer gebeld, ze hebben toch een tweede man. Die zou eigenlijk op vakantie gaan, maar zijn vlucht is gecancelled vanwege de aswolk
    SPOILER
    Wat een bofkont, niet op vakantie maar lekker kansloos ballen
    pi_81193989
    Elk nadeel heb een voordeel zeg je dan maar he

Mijn team heeft zonder mij vandaag met 5-3 gewonnen
    Morgen mogen ze weer zonder mij Wordt een mooie pot. Hopelijk winnen ze die ook
    pi_81194432
    Zoals het er nu naar uitziet kan ik morgen niet spelen, vanmiddag met mijn knie tegen een paal opgeknald en ik kan hem nog steeds niet buigen . Verrek van de pijn.
    pi_81195145
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 22:22 schreef Norrage het volgende:
    Elk nadeel heb een voordeel zeg je dan maar he

Mijn team heeft zonder mij vandaag met 5-3 gewonnen
    Morgen mogen ze weer zonder mij Wordt een mooie pot. Hopelijk winnen ze die ook
    elk nadeel hePPPP z'n voordeel he
    Hoezo zonder jou?
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 22:33 schreef Chriz2k het volgende:
    Zoals het er nu naar uitziet kan ik morgen niet spelen, vanmiddag met mijn knie tegen een paal opgeknald en ik kan hem nog steeds niet buigen . Verrek van de pijn.
    That sucks... hoop dat het snel over is
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81195236
    quote:
    Dat is mooi klote dan. Mag voor je hopen dat het snel beter is.

Morgen weer naar Amsterdam toe. 10 uur daar aanwezig zijn. Valt me nog mee.
    pi_81195435
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 22:52 schreef FedExpress het volgende:

[..]

elk nadeel hePPPP z'n voordeel he
    Hoezo zonder jou?
    [..]

That sucks... hoop dat het snel over is
    ja.....ziek ziek...de bof opgelopen
    pi_81195751
    quote:
    Op zaterdag 8 mei 2010 22:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

ja.....ziek ziek...de bof opgelopen
    beterschap!
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81197246
    quote:

Ik heb nog wel een stoel voor je die je zou kunnen lenen? xD
    Maar als nog das wel erg vervelend op zo`n moment..
    Ergens hopen dat het morgen dan of iig snel minder is zodat je snel weer ken laten zien hoe het wel moet

sterkte er mee
    pi_81222480
    Thanks iedereen, maar helaas heb ik vandaag niet kunnen spelen . M'n team heeft uiteindelijk 4-4 gespeeld, dus dat is een aardig resultaat.

Ach ja, de hele dag Corona's poppen heeft ook zo zijn charmes.
    pi_81223571
    Ik deed uiteraard niet mee maar 1-7 verloren!... Echt ongekend veel pech. 1 de met 7-6 3e set verloren, in de andere werden 6!!! Matchpoints gemist. Nog een mix in de supertiebreak verloren en een onnodige HE...heel zonde, en met mij was het denk ik niet beter geweest..
    Nu hopen dat ik volgende week weer kan!!! Tegen de #2.vNdaag de 3e plaats beetje verspeeld...

Gisteren wonnen ze wel trouwens!!!
    pi_81223655
    Ik solliciteer naar pechvogel van de dag.

In mijn single ging het halverwege de tweede set nogal mis. Ik wilde service-volley spelen, landde alleen op mijn linkerbeen, maar mijn enkel klapte dubbel en ik hoorde al iets knappen. En na een paar uur in het ziekenhuis bleek dat ik mijn enkelbanden volledig gescheurd heb en, wat nog vervelender is, dat er een heel klein breukje zit in mijn fibula. Kortom, ik lig nu met een gipsen poot op bed. Een week moet het gips eromheen, dan wordt gekeken of het echt wel gebroken is of dat het kleine breukje niets is, en dan als het gebroken blijkt, krijg ik 3 weken loopgips of als het niet gebroken is, wordt het ingetaped.

En dan lig ik hier
    pi_81223772
    ohmygod, ik dacht dat ik het erg had Dat is wel heel kut theArt hopen dat het meevalt!! hoe landt je dan? Schreeuwend van de pijn of ben jij een ware man??
      zondag 9 mei 2010 @ 19:59:19 #263
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81223852
    4-2 gewonnen als team

6-4 3-6 6-3 mijn single gewonnen
    6-3 5-7 6-4 dubbel gewonnen
    pi_81224067
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 19:55 schreef TheArt het volgende:

In mijn single ging het halverwege de tweede set nogal mis. Ik wilde service-volley spelen, landde alleen op mijn linkerbeen, maar mijn enkel klapte dubbel en ik hoorde al iets knappen. En na een paar uur in het ziekenhuis bleek dat ik mijn enkelbanden volledig gescheurd heb en, wat nog vervelender is, dat er een heel klein breukje zit in mijn fibula. Kortom, ik lig nu met een gipsen poot op bed. Een week moet het gips eromheen, dan wordt gekeken of het echt wel gebroken is of dat het kleine breukje niets is, en dan als het gebroken blijkt, krijg ik 3 weken loopgips of als het niet gebroken is, wordt het ingetaped.

En dan lig ik hier
    kut voor je! fibula?
    5-3 gewonnent trouwens
    pi_81224145
    ja wtf is een fibula

enne, al 5 competitiedagen voorbij EN ik heb er maar 3 gespeeld

Gelukkig hebben we ook toernooitjes!!
      zondag 9 mei 2010 @ 20:13:01 #266
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81224491
    quote:

En dan lig ik hier
    Pfff zuur man. Ook jij beterschap, zo houden we straks niemand meer over...
    pi_81224520
    quote:

En dan lig ik hier
    Hmmm, die prijs ga j e wel winnen denk ik

fibula = kuitbeen (volgens wikipedia iig )
    Beterschap!

vandaag single verloren met 6-1 6-4, ging niet best, hij speelde echt verschrikkelijk spelletje
    mix gewonnen met 6-2 7-5

totaal 7-1 winst!

Gunstige uitslag op ander park betekent dat we nu stevig op de tweede plaats staan met 7 punten voorsprong en nog zicht op hebben op het kampioenschap (3 punten achter)!

We lijken hoe dan ook te promoveren naar de 5e klasse (nummer 1 en 2 in de poule promoveren).
    ~Si vis amari, ama~
    pi_81225087
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 20:05 schreef Norrage het volgende:
    ja wtf is een fibula

enne, al 5 competitiedagen voorbij EN ik heb er maar 3 gespeeld

Gelukkig hebben we ook toernooitjes!!
    Fibula is je kuitbeen ja, maar omdat mijn vader fysio is, noemt ie dat standaard je fibula en ben ik die Latijnse namen gaan overnemen

En nee ik schreeuwde niet eens. Het grappige was dat eigenlijk niemand doorhad dat er wat aan de hand was, inclusief mijn tegenstander Ik viel ook niet op de grond. Ik sloeg die service net uit, enkel klapte dubbel en ik bleef wat doorhinken. Ik ga wel vaker door mijn enkel, maar nu wist ik gelijk dat het goed mis was. Er zat nu ook binnen een minuut een ei op ten grootte van een tennisbal, dus ja

Maar dank mensen!
      zondag 9 mei 2010 @ 20:41:35 #270
    138510 Federer-fan
    Heet eigenlijk Haainado
    pi_81226019
    Balen zeg. Beterschap, The Art! Ik hoop dat het allemaal meevalt.
    pi_81228715
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 20:37 schreef Nalbandian het volgende:
    Beterschap TheArt !
    quote:
    Op zondag 9 mei 2010 20:41 schreef Federer-fan het volgende:
    Balen zeg. Beterschap, The Art! Ik hoop dat het allemaal meevalt.
    Thnx
      zondag 9 mei 2010 @ 21:37:20 #272
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_81228900
    5-1, HATSA

Mn single en dubbel beide in 2 sets afgerond, en voor de verandering eens met goed tennis :'

We stevenen af op een keurige 3e plek in de competitie ...
      zondag 9 mei 2010 @ 22:49:40 #273
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_81232753
    Damn TheArt, dat klinkt niet best. Heel wat weken uitgeschakeld dus. Sterkte ermee.

Wij hebben vandaag onze 2e zege achter elkaar geboekt! Een 5-3 overwinning. Prolongatie in de 4e klasse moet nu goed mogelijk zijn. Ikzelf moest tegen een jongen spelen die wat te hoog speelt, dus dat was easy. In de mix kwam ik 'm nog eens tegen. Dit keer ging het wat moeilijker, 6-1 7-6.
    Weisst
    pi_81233077
    En ook wij hebben weer een winstpartij erbij ... 4-2

Ze hadden wat invallers mee die allebei 6-jes zijn (wij allemaal 7/8) ... in de dubbel gewonnen van ze (goed voor de ranking ) maar in de enkel ging het helaas niet ... het was weer ouderwets "zoveel mogelijk onnodige fouten op belangrijke momenten slaan ..."

Ach, we doen nog lekker mee om de 2e plaats
    pi_81233162
    TheArt > dat is behoorlijk balen! Hopelijk ben je weer op tijd hersteld voor de zomertoernooitjes
      zondag 9 mei 2010 @ 23:10:11 #276
    27454 InTrePidIvity
    pi_81233681
    Vandaag weer een stabiel 3-3 gelijkspel, alweer het tweede van deze competitie. Enkel beetje suf verloren, eigenlijk voornamelijk op conditie. Was al een beetje ziek de afgelopen week, maar toen ik in de derde set terecht kwam was het al helemaal op. Wel jammer, want ik had zeker kansen. Toch veel fouten, maar stond ze best lekker te raken...

De dubbel was eerst een 6-2 setwinst voor ons, daarna liepen we uit naar 4-2, maar werd het al gauw 5-5, mede door dramatisch serveren van mijn kant. Kon het op 5-4 al uitserveren, maar dat leek echt nergens op. Toen het 5-5 werd, was ik écht pissig en sloeg ik een bal de woonwijk in (doe ik normaal nooit, maar het hielp wel). Meteen break gepakt en m'n maatje kon het wel uitserveren... Gelukkig maar, want die derde set was me echt niet meer gelukt, ik zat er compleet doorheen Toch maar eens wat gaan doen aan die conditie, dit was om te janken...

Al met al dus wel weer een dubbeltje gewonnen, wat het doel van 5 weer bereikbaar maakt! Verder een beregezellig team, dus nu weer flink naar de klote. Als ik nog niet ziek was voor vandaag, dan ben ik het morgenochtend wel! Op dit moment valt het wel mee, maar daar zal ik morgenochtend de prijs wel weer voor moeten betalen
    pi_81234248
    quote:
    ~Si vis amari, ama~
      zondag 9 mei 2010 @ 23:25:02 #278
    202930 Salamando
    Altijd sarcastisch
    pi_81234487
    quote:
    Toch maar eens wat gaan doen aan die conditie, dit was om te janken...
    quote:
    Verder een beregezellig team, dus nu weer flink naar de klote.
      zondag 9 mei 2010 @ 23:38:58 #279
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81235244
    5-1 gewonnen.
    Aangezien ik vorige week op vakantie was heb ik niet mee gedaan. Dit was een belangrijke wedstrijd en zonder te trainen leek mij geen goed plan. Dat heeft dus goed uit gepakt.

Tegen een goede tegenstander trouwens. Alleen de eerste single verloren en de 1 dubbels in 3 sets gewonnen. Verder overtuigend.
    We gaan deze week punten scoren. Nu 5-1 gewonnen, donderdag inhalen tegen de ploeg die nog geen punt gehaald heeft en volgende week tegen de nummer 6. Dat moeten minimaal 16 punten erbij worden in een week tijd
      maandag 10 mei 2010 @ 08:30:48 #280
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81241562
    Echt overal spierpijn ! Moest drie wedstrijden, dubbeltje gewonnen 3 sets, dubbeltje verloren 3e set tiebreak, single gewonnen met 7-5 4-6 7-5. . Al met al een leuke dag maar ik heb nu zoveel spierpijn, je hebt geen idee !
    One creates reality...
      maandag 10 mei 2010 @ 08:55:42 #281
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81241929
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 08:30 schreef TheHawk90 het volgende:
    Echt overal spierpijn ! Moest drie wedstrijden, dubbeltje gewonnen 3 sets, dubbeltje verloren 3e set tiebreak, single gewonnen met 7-5 4-6 7-5. . Al met al een leuke dag maar ik heb nu zoveel spierpijn, je hebt geen idee !
    Niks gewend
    pi_81241937
    Één positief ding in ieder geval al. Ik werd net gebeld door het ziekenhuis dat ze de foto's hebben bekeken en dat ze toch geen breuk kunnen ontdekken. Kortom, volgende week mag het gips eraf en dan wordt ie ingetaped. Geen loopgips dus
      maandag 10 mei 2010 @ 08:59:21 #283
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81241987
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 08:56 schreef TheArt het volgende:
    Één positief ding in ieder geval al. Ik werd net gebeld door het ziekenhuis dat ze de foto's hebben bekeken en dat ze toch geen breuk kunnen ontdekken. Kortom, volgende week mag het gips eraf en dan wordt ie ingetaped. Geen loopgips dus
    Das wel mooi nieuws dan ! Even rustig aan doen en dan weer de baan op!

Ennuh..Drass dat valt wel mee hoor. Deze week dan ook 4x getraind maar als je dan 3x 3setters van elk ong 2-2.5 uur speelt en daarin een belangrijk factor (qua service, loopwerk (volley, forehand) speelt dan ben je wel ff zuur de komende morgen hoor.
    One creates reality...
      maandag 10 mei 2010 @ 09:19:32 #284
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81242427
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 08:59 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Das wel mooi nieuws dan ! Even rustig aan doen en dan weer de baan op!

Ennuh..Drass dat valt wel mee hoor. Deze week dan ook 4x getraind maar als je dan 3x 3setters van elk ong 2-2.5 uur speelt en daarin een belangrijk factor (qua service, loopwerk (volley, forehand) speelt dan ben je wel ff zuur de komende morgen hoor.
    Ik praat alleen voor mezelf en weet dat ik na 5x ballen(toernooien) in een week nergens last van heb Vaak train ik eigenlijk te lang ( uurtje of 4 ) dus ik ben gewend om veel uren op de baan te staan.
      maandag 10 mei 2010 @ 09:39:12 #285
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81242884
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 09:19 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik praat alleen voor mezelf en weet dat ik na 5x ballen(toernooien) in een week nergens last van heb Vaak train ik eigenlijk te lang ( uurtje of 4 ) dus ik ben gewend om veel uren op de baan te staan.
    5x in een week is nog wel anders dan 3 wedstrijden op een dag . Maargoed daarbij train ik zelf ook vrij lang, ben ook niet zo snel moe, maar ik ben nog wel te zwaar (mee bezig, fitter worden, gaat tot nu toe goed), en na 5 uur spelen krijg ik toch wel pijntjes. Na 7.5 uur ben ik echt gaar, zoals ik me nu voel
    One creates reality...
      maandag 10 mei 2010 @ 10:05:12 #286
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81243437
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 09:39 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

5x in een week is nog wel anders dan 3 wedstrijden op een dag . Maargoed daarbij train ik zelf ook vrij lang, ben ook niet zo snel moe, maar ik ben nog wel te zwaar (mee bezig, fitter worden, gaat tot nu toe goed), en na 5 uur spelen krijg ik toch wel pijntjes. Na 7.5 uur ben ik echt gaar, zoals ik me nu voel
    Het probleem wat ik alleen ondervindt bij competitie is dat je vanaf 12u tot 7u bezig bent. Niet altijd met tennis, maar ook met hangen/zuipen en kijken naar andere wedstrijden. Dat is nog veel vermoeiender dan het spelen zelf
      maandag 10 mei 2010 @ 10:13:24 #287
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81243628
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 10:05 schreef Drassss het volgende:

[..]

Het probleem wat ik alleen ondervindt bij competitie is dat je vanaf 12u tot 7u bezig bent. Niet altijd met tennis, maar ook met hangen/zuipen en kijken naar andere wedstrijden. Dat is nog veel vermoeiender dan het spelen zelf
    Persoonlijk, vooral als student, vind ik dat toch echt prachtig als je een leuk team hebt ! Lekker competitief spelen wanneer het nodig is, lekker fanatiek, maar dan buiten de baan heerlijk borrelen en hangen !
    One creates reality...
      maandag 10 mei 2010 @ 10:19:07 #288
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81243774
    quote:
    Op maandag 10 mei 2010 10:13 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Persoonlijk, vooral als student, vind ik dat toch echt prachtig als je een leuk team hebt ! Lekker competitief spelen wanneer het nodig is, lekker fanatiek, maar dan buiten de baan heerlijk borrelen en hangen !
    Ja zeker, ik doe ook niks anders en heb nu al zin in zaterdag waar het weer 1 grote bende gaat worden tot een uurtje of 11/12 savonds.

Na 6u gebald te hebben, daarna te koken voor een man of 10 om vervolgens te blijven tanken tot 11/12 savonds. Beter kan niet
      woensdag 12 mei 2010 @ 13:50:38 #289
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81338886
    Morgen inhalen. Wordt weel briljant weer zoals het er nu uit ziet

Wel tegen de nummer laatst die nog geen punt gehaald hebben. Sterker nog het dichtst dat ze bij een punt zijn geweest is een verlies in een single met 2-6 4-6. Kortom, eigenlijk wel erg treurig. Ze zijn gewoon echt veel te hoog geplaatst.
      donderdag 13 mei 2010 @ 09:42:33 #290
    27454 InTrePidIvity
    pi_81372356
    Ik heb al m'n singles verloren, maar ben toch 0,2 omhoog gegaan
    Het ziet er droog uit voor vandaag, dat scheelt! Die eerste single moet er toch maar eens van komen, ook omdat we vandaag tegen de nummer laatst spelen (staan zelf één plek erboven)...
      donderdag 13 mei 2010 @ 18:26:06 #291
    27454 InTrePidIvity
    pi_81388216
    Ik kick het topic zelf wel weer. Mijn god, wat heb ik dramatisch slecht gespeeld vandaag! In de single verloor ik de eerste set met 3-6, speelde in de tweede set briljant tennis (alle hoeken zijn aangedaan) wat resulteerde in 6-2, alvorens de derde set vrij kansloos met 2-6 te verliezen. Ik verlies het al een tijdje puur op conditie, sta te hijgen als een dood paard in zo'n derde set. En dat neem ik dan doorgaans ook mee de dubbel in, waar ik tot nu toe in élke wedstrijd wel ergens kramp heb gehad. Zo ook vandaag (de bovenbenen), waar ik eigenlijk vanaf game 5 al niet meer durfde aan te zetten om een krampaanval te voorkomen. De dubbel eindigde dan ook in 6-3 6-2, behoorlijk kansloos.

Het lijkt er op dat ik het tegenwoordig voornamelijk van de vijfde set moet hebben, want ik heb tot nu toe slechts twee dubbels gewonnen uit 5 singles en evenzoveel dubbels. Ik ben het racket niet waard! En ik sloeg ook m'n snaren nog eens kapot, wat een onzin! Ons team staat nu alsnog één na laatste, al is het doel toch lijfsbehoud en een eventuele zesde positie. Ja, dat klopt, onze ambities reiken tot in het oneindige!
      donderdag 13 mei 2010 @ 18:42:28 #292
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81388792
    Meerdere mensen hebben soms last van langdurige wedstrijden merk ik. Ik denk dat de lange winter ook wat verziekt heeft, zodat je laat pas een bal hebt kunnen slaan ( zelf nog wat binnen geprobeerd, maar das toch vaak ellende... ).

Tja gewoon veel ballen en soms eens expres een 4/5 setter gaan ballen met je maat ofzo?

Zaterdag moeten we winnen, 3-2, zoniet hebben we kans op degradatie
      vrijdag 14 mei 2010 @ 00:10:31 #293
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81402431
    Vandaag ging het echt nergens over.
    6-0 gewonnen. 7 van de 12 gespeelde sets eindigden in 6-0.

Zelf mijn single gewonnen met 6-0 6-4 en de dubbel met 6-0 6-0 (ja ja double bagel )
    Single was wel matig. Tenminste, de 2de set. Maar ja, ik was op vakantie geweest en je moet winnen dus toen liep de concentratie wat terug. Die jongen begon ook af en toe echt goede ballen te slaan. Maar uiteindelijk was de 6-4 ook echt wel duidelijk.

dubbel ging echt nergens over. Die jongens waren echt te slecht om tegenstand te bieden. Liepen echt binnen 45min weer de baan af. Inclusief inspelen.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 09:52:10 #294
    271872 Drassss
    Oklahoma!
    pi_81450010
    Nou vandaag weer een tennisdag. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw maar tis verrektes kouw...
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:10:16 #295
    296399 Outlined
    Renaissance Man
    pi_81456256
    hoeveel punten zijn voldoende om je in een poule van 8 (waar de onderste 2 degraderen) te handhaven?
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:11:17 #296
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81456274
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 09:52 schreef Drassss het volgende:
    Nou vandaag weer een tennisdag. Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw maar tis verrektes kouw...
    Valt wel mee toch?

Morgen wordt het warmer
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:13:41 #297
    20403 Komakie
    That's Gnarly!
    pi_81456327
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:10 schreef Outlined het volgende:
    hoeveel punten zijn voldoende om je in een poule van 8 (waar de onderste 2 degraderen) te handhaven?
    Wat voor competitie?

Dan nog is het redelijk afhankelijk van de tegenstanders. Wij hebben een ploeg die geen wedstrijd wint. Dat is positief aangezien je een concurrent minder hebt. Aan de andere kant betekent het dat nummer 7 gelijk al wat meer punten heeft.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 17:36:40 #298
    269066 TheHawk90
    Dare to dream
    pi_81461968
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

Valt wel mee toch?

Morgen wordt het warmer
    Zolang het maar niet regent of vriest vind ik alles goed in ons landje!
    Morgen zelf ook weer aan de bak, wel zin in
    One creates reality...
    pi_81462407
    Morgen hebben wij onze kampioenswedstrijd met T.V. Eemslag. We staan gelijk op 31 punten uit 5 wedstrijden. Gelukkig moeten we thuis tegen het Spieghel. Hopelijk winnen we en doen we afstand van het Spieghel.
    pi_81466408
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 17:49 schreef danusz1986 het volgende:
    Morgen hebben wij onze kampioenswedstrijd met T.V. Eemslag. We staan gelijk op 31 punten uit 5 wedstrijden. Gelukkig moeten we thuis tegen het Spieghel. Hopelijk winnen we en doen we afstand van het Spieghel.
    Zit jij bij TV Eemslag? Wat grappig. Dat toernooi speelt ik altijd in de zomer. Wat en welke klasse speel je in?
    pi_81467478
    4-1 gewonnen tegen een concurrent om plek 2/3

Alleen mijn single kansloos verloren omdat ik niet kon wennen aan die hoeretige kut ballen die die kerel speelde, 1-6 2-6.
    En omdat ik twee weken niks gedaan had

HD vrij easy gewonnen. Beste dubbel vh seizoen

Und jetzt SAUFE!
    U MAD?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')