quote:Van MarkG: Ik heb ook een tijdje last gehad van pijn in mn bicep en/of tricep (lastig te localiseren) na een tijdje spelen. Dit kwam vooral voor nadat ik een aantal maal geserveerd had en hield aan tot misschien 15 minuten na het tennissen. Hierna was het compleet verdwenen en had er met andere bezigheden ook totaal geen last van.
Wat ik heb gedaan is gewichten gekocht en hier een aantal oefeningen mee gedaan voor vooral de biceps. Na een tijdje had ik helemaal geen last meer van mijn arm tijdens en na het tennissen. Nu wil het soms weer even opkomen maar gelukkig niet meer zo erg als laat zeggen een half jaar geleden.
Dus misschien zijn oefeningen met wat gewichten (halters) een oplossing?
Lijkt mij inderdaad wel het beste om te doen, maar op zich zou je denken dat als je veel tennist je de arm op die manier ook wel traint...(misschien is het over een maand ook wel weg hoor, natuurlijk niet superveel getennist in de winter)quote:Van mijzelf:ik probeer nu inderdaad een beetje mijn armen te trainen door gewoon wat gewichten te liften met mijn armen ja. Nog speciale 'lift-oefeningen' die extra geschikt zijn in dat geval? (ik ben een fitness-leek)
ff een korte inleving wat het syndroom van Asperger ongeveer is.quote:Omgangsvormen die voor anderen vanzelfsprekend zijn, zijn voor mensen met het syndroom van Asperger vaak wereldvreemd en het is soms moeilijk voor hen om uitingen van emoties op een correcte manier te interpreteren. Zo is het voor hen bijvoorbeeld soms (maar zeker niet altijd) moeilijk in te schatten of iemand iets als grap bedoelt of juist serieus. Het tonen van de eigen emoties gaat soms ook zeer moeizaam. Deze problemen dragen ertoe bij dat mensen die aan het syndroom van Asperger lijden vaak maar weinig vrienden hebben.
Misschien dat dat iets is. Duidelijker zijn in wat wel en niet magquote:Ook praten ze vaak door als iemand anders aan het woord is. Het komt niet bij hen op om te bedenken: 'Iemand anders is aan het praten, moet ik nu niet stoppen?'. De stelling 'Ik moet mijn verhaal afmaken' overheerst de vraag 'Moet ik stoppen met praten'. Vaak heeft dingen zeggen als 'Ik ben aan het woord', 'Mag ik even?' en 'Doe je dat thuis ook?' weinig zin. Wanneer je heel erg duidelijk maakt dat je wilt dat ze stoppen met praten, doen ze het pas.
de N core is idd een lichter dan de Dunlopquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef Norrage het volgende:
Ja, natuurlijk kan het ook door de forehand komen. Ik ontken dat ook niet. Vond het gewoon opvallend dat ze het niet echt over de forehand hadden. Naar een fysio gaan doe ik zeker maar gewoon nog geen tijd voor gehad.
En mouce, wat heb je in jouw geval gedaan met het racket? Een lichtere gekocht? Is op zich ook een optie natuurlijk. Ik kan me sowieso niet herinneren dat ik last had van iets elleboogachtigs met mijn vorige racket
Ik heb ook vaak pijn aan me schouder. Dat hij vast zit enzo.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:42 schreef Norrage het volgende:
Ben dus naar de fysio geweest nadat het zondag echt mis was gegaan. Ik gaf uit voorzorg op bij mijn single (waar ik eigenlijk nog best goed speelde) want de pijn werd echt teveel en ik wilde het absoluut niet forceren.
Gelukkig is het nog absoluut niet ernstig en ben ik er RUIM op tijd bij dus binnen een week/2 weken ben ik er (als alles goedgaat) weer vanaf. Heb wat geluidsgel massage achtige dingen gekregen waarmee mijn blessure hopelijk wordt verholpen, en moet de komende week een paar keer langskomen om behandeld te worden.
Tip aan iedereen die tennisarm symptonen begint te krijgen: Wees er op tijd bij en wacht niet met maatregelen nemen!!!
Zelf ben ik, zoals ik in mijn vorige post al zei, redelijk zeker van het feit dat het gedeeltelijk aan de grip van mijn racket ligt. Daarbij zit mijn schouder ook redelijk vast (ook al jaren af en toe last van gehad) en kan dit bijgedragen hebben aan een verkeerde beweging en dus de tennisarm.
Je moet duidelijk zijn. Sommige mensen met Asperger kunnen niet tussen de zinnen lezen en snappen bv sarcasme (hoewel dat niet relevant is) niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef nickybol het volgende:
Nog iets trouwens, ik weet niet of het hier helemaal op de goede plaats is. Ik ben trainer van een jongen waarvan ik sindskort weet dat hij het syndroom van Asperger heeft. Hij is 12 jaar oud. Hij speelt op redelijk niveau (top 50 t/m 12). Zijn tennis wordt heel erg gehinderderd door zijn mentale gebeuren. Hij wordt heel snel gefrustreerd als iets niet lukt en kan zich behoorlijk misdragen op de tennisbaan. Nou weet ik wel hoe ik hier bij gewone spelers mee om moet gaan, maar zijn er dingen waar ik bij hem extra op moet letten?
Mja ik bedoel opdrukkenquote:Op woensdag 26 april 2006 23:03 schreef Norrage het volgende:
Pushups=opdrukken neem ik aan? Ik heb heel vaak last van het feit dat mijn schouder vast zit. Op zich wel een idee om wat te gaan opdrukken, wilde dat sowieso al doen...Ga sowieso wat meer fitnessen/oefeningen doen de komende tijd. Heb naar mijn mening iets te vaak kleine kwaaltjes/blessuretjes...maar eerst even mijn elleboog helen.
Doet me ontzettend denken aan mijzelf. Kan ook al snel last hebben van mijn rug dus vind het inderdaad erg aantrekkelijk om gewoon meer workouts te doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja ik bedoel opdrukken
Ik weet niet of het heel goed voor je elleboog is, maar voor mij deed het wonderen bij me schouder. Ik had namelijk vaak hetzelfde als wat jij hebt. Ook als ik begon met spelen dat me arm echt helemaal vast zat.
Ik moet zeggen dat het ook goed is voor je borstspieren![]()
Daarnaast doe ik elke dag sit-ups voor me houding en me buikspieren. Voornamelijk omdat ik ook snel last van mijn rug heb.
Dat zijn eigenlijk de enige oefeningen die ik doe. Zijn ook de zwakke punten van mijn lichaam. Mijn benen en alles wat daar bij hoort heb ik eigenlijk nooit last van. Zijn goed ontwikkelt bij mij. Maar mijn bovenlichaam is wat aan de zwakke kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |