abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37149254
Vervolg op Recreatief Tennistopic deel 4

Even een vraagje. Ik tennis nu weer zeer frequent, 4 tot 5 keer in de week maar wat ik al eerder ervaren heb (vorig jaar en daarvoor) en nu weer ervaar is dat ik last krijg van mijn elleboog, vooral na veel spelen achter elkaar.
Eerder dacht ik dat het door mijn servicebeweging kwam (ik maak de slag niet goed genoeg af en kreeg vaak juist wat meer last als ik harder dan normaal probeerde te serveren in wedstrijden) maar vandaag sloeg ik in de training geen enkle service en toch kreeg ik last...Wat mij deed denken dat het toch misschien aan iets anders zou liggen...
Meestal voel ik er na het spelen al na 10 minuten niks meer van (pas als ik weer opnieuw zou spelen weer wel) dus ervaar het niet zo zeer als ernstig of vervelend buiten het tennissen om. Toch maak ik me wel zorgen. Ik wil geen tenniselleboog krijgen of iets dergelijks en misschien is mijn arm gewoon niet goed genoeg getraind of zo. Ik heb in ieder geval geen zin om door lichte pijnen onder mijn kunnen te moeten spelen of me in te moeten houden

Nu was mijn vraag ten eerste of iemand dit herkent en me er wat over zou kunnen vertellen, en ten tweede wat misschien de beste manier was om het te voorkomen/of te verhelpen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 21 april 2006 @ 00:52:19 #2
75556 erkel
back from Dagestan
pi_37149537
Ik heb aantal jaar geleden ook veel last gehad van steken in mijn spieren tijdens veel en frequent tennis. Zelfs zo erg dat ik tijdens rustpauzes mijn drinkfles niet kon beethouden en naar mijn mond kon brengen, maar tijdens de rally's beet ik er doorheen en had er dan geen last van, wat op lange termijn natuurlijk ook niet echt voordelig was. Na de wedstrijden veel last ervan, ben op den duur gewoon pijnstillers gaan slikken voor wedstrijden

Maar nadat ik wat bezoekjes had gebracht aan de sportschool en toevallig een wat fysieker bijbaantje had, verdween de pijn als sneeuw voor de zon. Dus de krachttraining die al eerder was geopperd, lijkt mij ook een goed advies.
Weisst
pi_37149655
Ja. Daar ben ik ook inderdaad een beetje mee bezig...(Ik zal wel gewoon mijn vorige post copy-pasten, waar iedereen toch wel overheen leest omdat het de laatste was van de vorige topic)
quote:
Van MarkG: Ik heb ook een tijdje last gehad van pijn in mn bicep en/of tricep (lastig te localiseren) na een tijdje spelen. Dit kwam vooral voor nadat ik een aantal maal geserveerd had en hield aan tot misschien 15 minuten na het tennissen. Hierna was het compleet verdwenen en had er met andere bezigheden ook totaal geen last van.

Wat ik heb gedaan is gewichten gekocht en hier een aantal oefeningen mee gedaan voor vooral de biceps. Na een tijdje had ik helemaal geen last meer van mijn arm tijdens en na het tennissen. Nu wil het soms weer even opkomen maar gelukkig niet meer zo erg als laat zeggen een half jaar geleden.

Dus misschien zijn oefeningen met wat gewichten (halters) een oplossing?
quote:
Van mijzelf:ik probeer nu inderdaad een beetje mijn armen te trainen door gewoon wat gewichten te liften met mijn armen ja. Nog speciale 'lift-oefeningen' die extra geschikt zijn in dat geval? (ik ben een fitness-leek)
Lijkt mij inderdaad wel het beste om te doen, maar op zich zou je denken dat als je veel tennist je de arm op die manier ook wel traint...(misschien is het over een maand ook wel weg hoor, natuurlijk niet superveel getennist in de winter)
Ik zal er in ieder geval mee doorgaan, met mijn wijnflessen liften
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 21 april 2006 @ 01:49:05 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37150428
Probeer niet te veel te doen.
Je spieren sterker maken is natuurlijk nooit slecht. Heel goed zelfs. Ik doe pushups om mijn schouder sterker te maken omdat ik anders daar last van krijg met tennissen en het werkt. Vooral ook omdat de schouder dan ook niet vast komt te zitten enzo.

Maar last krijgen van je elleboog vind ik wel eng. Een maatje van mij had het vorig jaar en is naar de visio geweest. Toen bleek dat het helemaal geirriteerd was. Hij kon een maand of 2 niet tennissen (net na de competitie, dus seizoen weg...
Als hij eerder er naar had laten kijken was het waarschijnlijk een stuk minder erg geweest. Dus laat er anders ff iemand naar kijken als je echt bang bent ergens voor.
Of laat ff een trainer naar je slag kijken (voor het geval je geen training hebt) misschien doe je iets verkeerd met je slag.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 21 april 2006 @ 07:37:41 #5
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37151493
Met tennis train je maar weinig spieren, ze ontwikkelen zich alleen maar in een enorme disbalans, waardoor je juist sneller geblesseerd raakt.

Misschien heb je een tenniselleboog. Laat een trainer inderdaad eens naar je techniek kijken. Vaak komt een tennisarm door overcompensatie van de pols, meestal in de backhand. En ga alsjeblieft eens naar een fysiotherapeut! Als je te lang met een tennisarm blijft klooien kan het heel gevaarlijk worden, met operaties, etc. tot gevolg. Een fysio kan je ook helpen met een geschikt krachttrainingsprogramma.
pi_37155135
Nou...ik heb de connectie op zich nooit echt gelegd met een tenniselleboog...Daar is het te onregelmatig voor...Het is altijd tijdens het tennissen en daarna meteen over, en een week later totaal geen last meer van (nou...de dag erna eigenlijk al...mits ik dus weer zou tennissen)
Maarja, misschien zijn het dus de beginselen van...Dat hoop ik dus liever niet. Ik zal in ieder geval mijn spieren eens wat meer gaan trainen en de fysio eens om advies vragen.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:33:30 #7
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37157403
Ga nou niet zelf met gewichten aan de slag, maar ga eerst naar een goede sportfysio. Laat je adviseren over wat doen, eventueel armvriendelijke rackets, etc. Maar pak het serieus aan, want als je het te lang laat wachten zou je wel eens heel lang buitenspel kunnen staan.
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:41:59 #8
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37157652
Nog iets trouwens, ik weet niet of het hier helemaal op de goede plaats is. Ik ben trainer van een jongen waarvan ik sindskort weet dat hij het syndroom van Asperger heeft. Hij is 12 jaar oud. Hij speelt op redelijk niveau (top 50 t/m 12). Zijn tennis wordt heel erg gehinderderd door zijn mentale gebeuren. Hij wordt heel snel gefrustreerd als iets niet lukt en kan zich behoorlijk misdragen op de tennisbaan. Nou weet ik wel hoe ik hier bij gewone spelers mee om moet gaan, maar zijn er dingen waar ik bij hem extra op moet letten?
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:27:12 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37162330
Moeilijk geval denk ik
Dit kon ik vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Asperger
quote:
Omgangsvormen die voor anderen vanzelfsprekend zijn, zijn voor mensen met het syndroom van Asperger vaak wereldvreemd en het is soms moeilijk voor hen om uitingen van emoties op een correcte manier te interpreteren. Zo is het voor hen bijvoorbeeld soms (maar zeker niet altijd) moeilijk in te schatten of iemand iets als grap bedoelt of juist serieus. Het tonen van de eigen emoties gaat soms ook zeer moeizaam. Deze problemen dragen ertoe bij dat mensen die aan het syndroom van Asperger lijden vaak maar weinig vrienden hebben.
ff een korte inleving wat het syndroom van Asperger ongeveer is.

Op de pagina van de link staat het wat uitgebreider.
staat trouwens ook wel wat anders interresants in op:
quote:
Ook praten ze vaak door als iemand anders aan het woord is. Het komt niet bij hen op om te bedenken: 'Iemand anders is aan het praten, moet ik nu niet stoppen?'. De stelling 'Ik moet mijn verhaal afmaken' overheerst de vraag 'Moet ik stoppen met praten'. Vaak heeft dingen zeggen als 'Ik ben aan het woord', 'Mag ik even?' en 'Doe je dat thuis ook?' weinig zin. Wanneer je heel erg duidelijk maakt dat je wilt dat ze stoppen met praten, doen ze het pas.
Misschien dat dat iets is. Duidelijker zijn in wat wel en niet mag
Ik weet niet precies hoe je met hem om gaat natuurlijk, maar dat was wat ik er zo snel ff over kon vinden.

Ik ken wel een jongen die Autistisch en erg vervelend is. Hij tennist ook bij ons. Veel mensen zeggen dat het door zijn autisme is maar het heeft ook gewoon met zijn karakter te maken. Hij vertelt soms dingen die echt totaal niet kloppen. Zo heeft hij een keer (tegen allemaal mensen) op mijn eigen vereniging vertelt dat ik me tijdens een wedstrijd op een andere vereniging misdragen had. Iets wat helemaal niet waar is. Ik zeg wel eens wat en heel incidenteel stuiter ik met me racket op de grond, maar meer ook niet.
Toen heb ik hem heel erg hard duidelijk gemaakt dat hij dat soort dingen niet kan zeggen. Ik zei toen "luister, als je nog 1x zegt dat ik me misdragen heb, zal ik me eens echt misdragen"
Natuurlijk is dat ook niet helemaal goed, maar ik zou die jongen nooit slaan ofzo. Ik vecht sowieso nooit. Maar sindsdien heeft hij niets meer gezegd over mij.
Dus wat ik zei was misschien niet helemaal in de goeie context, maar je snapt de strekking van het verhaal denk ik wel.
Gewoon heel erg duidelijk maken dat bepaalde dingen niet kunnen werkt het beste denk ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_37168504
Nou ik heb eens opgezocht over tenniselleboog en zo...En de kans dat ik de eerste symptonen heb zijn vrij groot. Echt heel ernstig is het in ieder geval absoluut nog niet, en er stonden legio oefeningen op de site (www.tenniselleboog.nl als jullie ineens zien dat het totaal niet betrouwbaar is zeg het even ) die in ieder geval kunnen bijdragen aan het voorkomen van de blessure.
Ik hoop dat ik niet buitenspel zal geraken....Ben dit hele weekend aan het tennissen...(daarna 2 weken rust) dus ik hoop dat mijn arm/elleboog het gaat trekken....
Sowieso nog niet heel veel last van gehad trouwens hoor, maar ik begon weer wat te voelen na de uiterst intensieve training van gisteravond...

In ieder geval bedankt voor de adviezen. Fok.nl is toch een zeer goede hulp in een heleboel aspecten

En was opzich wel toevallig gisteren. De meeste oorzaken voor de symptonen zijn de backhand, de service en de volley, maar we hadden gister puur en alleen forehand drills dus heb vrijwel geen enkele andere slag gedaan...Dus hopelijk betekent dit iets, al is het waarschijnlijk maar van kleine betekenis ^^
pi_37171195
Maar mijn mening is dat niet zo raar dat je er last van krijgt met die slagen gezien je een Forhand beweging ook vaker maakt in het dagelijks leven(?) en dit is naar mijn mening minder vaak het geval bij de backhand en service.
Ik heb zelf ook een periode last gehad van mijn eleboog maar dit kwam alleen voor tijdens het tennis en dan voornamelijk tijdens het slaan van een backhand.
Ik heb nu een al voor een vrij lange periode een ander racet (Willson N Core) en nu heb ik er geen last van.
nu heb ik een tijdje terug voor de gein eens weer het oude racet gepakt (Dunlop 700G) en binnen no time kwam die pijn weer terug in de elleboog.

Dus misschien als de probleemen zich aan houden kun je misschien eens kijken wat er gebeurd als je een ander (misschien wat lichter) racet gebruikt.

Nu tennis is zelf pas 6 jaar (klinkt lang is het niet!) dus ik kan er ook ver naast zitten.
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:28:16 #12
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37172913
Een grote oorzaak van de tenniselleboog is overcompensatie met de pols. Dat kan ook met je forehand, maar dan zit de pijn wel aan de andere kant van de elleboog, weet zo even niet precies waar.

Maar ga nou eens naar een fysiotherapeut, sportarts, oid. Niet mee blijven klooien!
pi_37180096
Ja, natuurlijk kan het ook door de forehand komen. Ik ontken dat ook niet. Vond het gewoon opvallend dat ze het niet echt over de forehand hadden. Naar een fysio gaan doe ik zeker maar gewoon nog geen tijd voor gehad.

En mouce, wat heb je in jouw geval gedaan met het racket? Een lichtere gekocht? Is op zich ook een optie natuurlijk. Ik kan me sowieso niet herinneren dat ik last had van iets elleboogachtigs met mijn vorige racket
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:53:30 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37194941
Vandaag had ik het winnende punt binnen kunnen halen met mijn heren enkel. Zou onze eerste seizoensoverwinning geweest zijn. Tevens een overwinning op een topfavoriet. Helaas glipte de wedstrijd uit mijn handen door dramatisch serveren. Mijn service was de hele dag drama terwijl ik al weken goed stond te serveren. Gelukkig werd het wel erg gezellig achteraf. Dat had ik nodig na de 'ruzie' vorige week.

HE 4-6, 6-3, 6-4
HD 6-1, 6-1

Eindstand 3-2
Onze topvrouw is nog ongeslagen en haalde haar twee partijen binnen. In de heren dubbel waren we niet sterk genoeg. In de heren enkel gaf ik in de derde set een 2-0 en 4-2 voorsprong weg. Speelde vaak maar een huisvrouwenservice op de tweede service om in ieder geval rally's te krijgen. Ik sloeg 6x meer dubbele fouten dan Coria. Het was dramatisch, maar wel een sportieve en leuke partij. Lekker op gravel, het was echt leuk. Alleen die service. Tja, het was niet anders. Op een gegeven moment zit het ook in je hoofd. Dat ik nog zo lang kon blijven vechten was een wonder. Ik verloor de laatste game in mijn enkel (eigen service) op love. bah bah, wat was ik gefrustreerd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_37195392
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef Norrage het volgende:
Ja, natuurlijk kan het ook door de forehand komen. Ik ontken dat ook niet. Vond het gewoon opvallend dat ze het niet echt over de forehand hadden. Naar een fysio gaan doe ik zeker maar gewoon nog geen tijd voor gehad.

En mouce, wat heb je in jouw geval gedaan met het racket? Een lichtere gekocht? Is op zich ook een optie natuurlijk. Ik kan me sowieso niet herinneren dat ik last had van iets elleboogachtigs met mijn vorige racket
de N core is idd een lichter dan de Dunlop
je moet er namelijk ook rekening mee houden dat de ball een trinng veroorzaakt die door je arm heen gaat dat gaat dan samen met het gewicht van je racket en dat maakt "de klap" natuurlijk wel wat groter
hier heb je niet dierect last van maar naar herhaaldelijk gebruik van de slag en dus steeds weer het moeten op vangen van "de klap" veroorzaak natuurlijk ook vrijving tussen de spieren wat een ontsteking kan veroorzaken.
wat misschien ook het geval bij jou zou kunnen zijn
dus ik zou idd even naar een fysio of spesialist gaan

(ik bleek een ontsteeking te hebben in zowel mijn elleboog als schouder toen ik laatst een sport keuring moest ondergaan van de sport bond :S)

ps niet op de typos letten spellings controle doet het niet
pi_37195869
Vandaag dus weer getennist, en het ging niet goed ...Ik was permanent met mijn gedachten bij mijn elleboog en was heel conservatief aan het spelen....Kon achteraf in ieder geval perfect opmerken dat ik inderdaad de symptomen heb van een tenniselleboog. Gelukkig is het nog niet ernstig dus hopelijk kan ik het nog gaan voorkomen. Speel morgen nog wel competitie, en daarna ga ik hard achter een fysio aan etc.

Ik besefte me trouwens ook dat het ook best wel aan mijn grip kan liggen, misschien moet ik een dikkere grip. Men heeft het wel vaker tegen me gezegd dat ik wel een kleine grip heb van mijn racket, en zo iets schijnt nog best schadelijk te zijn voor je arm
Dus ik ga dat ook eens onderzoeken.
pi_37328347
Ben dus naar de fysio geweest nadat het zondag echt mis was gegaan. Ik gaf uit voorzorg op bij mijn single (waar ik eigenlijk nog best goed speelde) want de pijn werd echt teveel en ik wilde het absoluut niet forceren.
Gelukkig is het nog absoluut niet ernstig en ben ik er RUIM op tijd bij dus binnen een week/2 weken ben ik er (als alles goedgaat) weer vanaf. Heb wat geluidsgel massage achtige dingen gekregen waarmee mijn blessure hopelijk wordt verholpen, en moet de komende week een paar keer langskomen om behandeld te worden.

Tip aan iedereen die tennisarm symptonen begint te krijgen: Wees er op tijd bij en wacht niet met maatregelen nemen!!!

Zelf ben ik, zoals ik in mijn vorige post al zei, redelijk zeker van het feit dat het gedeeltelijk aan de grip van mijn racket ligt. Daarbij zit mijn schouder ook redelijk vast (ook al jaren af en toe last van gehad) en kan dit bijgedragen hebben aan een verkeerde beweging en dus de tennisarm.
  woensdag 26 april 2006 @ 22:59:17 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37329089
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:42 schreef Norrage het volgende:
Ben dus naar de fysio geweest nadat het zondag echt mis was gegaan. Ik gaf uit voorzorg op bij mijn single (waar ik eigenlijk nog best goed speelde) want de pijn werd echt teveel en ik wilde het absoluut niet forceren.
Gelukkig is het nog absoluut niet ernstig en ben ik er RUIM op tijd bij dus binnen een week/2 weken ben ik er (als alles goedgaat) weer vanaf. Heb wat geluidsgel massage achtige dingen gekregen waarmee mijn blessure hopelijk wordt verholpen, en moet de komende week een paar keer langskomen om behandeld te worden.

Tip aan iedereen die tennisarm symptonen begint te krijgen: Wees er op tijd bij en wacht niet met maatregelen nemen!!!

Zelf ben ik, zoals ik in mijn vorige post al zei, redelijk zeker van het feit dat het gedeeltelijk aan de grip van mijn racket ligt. Daarbij zit mijn schouder ook redelijk vast (ook al jaren af en toe last van gehad) en kan dit bijgedragen hebben aan een verkeerde beweging en dus de tennisarm.
Ik heb ook vaak pijn aan me schouder. Dat hij vast zit enzo.
Ik doe standaard push-ups elke dag (stuk of 60 per dag. 2x een setje van 30 in de avond) en dat werkt heel erg goed. Vooral ook omdat ik vaak pijn heb aan me schouder als ik veel en hard geserveerd heb, of dat ik er daarna spierpijn in heb en dat heb ik niet meer als ik push-ups doe
pi_37329244
Pushups=opdrukken neem ik aan? Ik heb heel vaak last van het feit dat mijn schouder vast zit. Op zich wel een idee om wat te gaan opdrukken, wilde dat sowieso al doen...Ga sowieso wat meer fitnessen/oefeningen doen de komende tijd. Heb naar mijn mening iets te vaak kleine kwaaltjes/blessuretjes...maar eerst even mijn elleboog helen.
pi_37331143
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef nickybol het volgende:
Nog iets trouwens, ik weet niet of het hier helemaal op de goede plaats is. Ik ben trainer van een jongen waarvan ik sindskort weet dat hij het syndroom van Asperger heeft. Hij is 12 jaar oud. Hij speelt op redelijk niveau (top 50 t/m 12). Zijn tennis wordt heel erg gehinderderd door zijn mentale gebeuren. Hij wordt heel snel gefrustreerd als iets niet lukt en kan zich behoorlijk misdragen op de tennisbaan. Nou weet ik wel hoe ik hier bij gewone spelers mee om moet gaan, maar zijn er dingen waar ik bij hem extra op moet letten?
Je moet duidelijk zijn. Sommige mensen met Asperger kunnen niet tussen de zinnen lezen en snappen bv sarcasme (hoewel dat niet relevant is) niet.
Let the season begin!
  donderdag 27 april 2006 @ 09:21:54 #21
32015 suus21
Andre rocks!
pi_37335989
ik ben nog steeds ongeslagen in de enkel dit jaar ondanks dat ik zondag ziek op de baan stond...
fijn!
  donderdag 27 april 2006 @ 13:44:17 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37343304
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:03 schreef Norrage het volgende:
Pushups=opdrukken neem ik aan? Ik heb heel vaak last van het feit dat mijn schouder vast zit. Op zich wel een idee om wat te gaan opdrukken, wilde dat sowieso al doen...Ga sowieso wat meer fitnessen/oefeningen doen de komende tijd. Heb naar mijn mening iets te vaak kleine kwaaltjes/blessuretjes...maar eerst even mijn elleboog helen.
Mja ik bedoel opdrukken
Ik weet niet of het heel goed voor je elleboog is, maar voor mij deed het wonderen bij me schouder. Ik had namelijk vaak hetzelfde als wat jij hebt. Ook als ik begon met spelen dat me arm echt helemaal vast zat.
Ik moet zeggen dat het ook goed is voor je borstspieren
Daarnaast doe ik elke dag sit-ups voor me houding en me buikspieren. Voornamelijk omdat ik ook snel last van mijn rug heb.

Dat zijn eigenlijk de enige oefeningen die ik doe. Zijn ook de zwakke punten van mij lichaam. Mijn benen en alles wat daar bij hoort heb ik eigenlijk nooit last van. Zijn goed ontwikkelt bij mij. Maar mijn bovenlichaam is wat aan de zwakke kant.
  donderdag 27 april 2006 @ 14:05:16 #23
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37343917
Het is sowieso dat als je meer krachttraining doet, je minder blessuregevoelig wordt. Je moet trainen voor je sport, niet door je sport.
pi_37346746
quote:
Op donderdag 27 april 2006 13:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja ik bedoel opdrukken
Ik weet niet of het heel goed voor je elleboog is, maar voor mij deed het wonderen bij me schouder. Ik had namelijk vaak hetzelfde als wat jij hebt. Ook als ik begon met spelen dat me arm echt helemaal vast zat.
Ik moet zeggen dat het ook goed is voor je borstspieren
Daarnaast doe ik elke dag sit-ups voor me houding en me buikspieren. Voornamelijk omdat ik ook snel last van mijn rug heb.

Dat zijn eigenlijk de enige oefeningen die ik doe. Zijn ook de zwakke punten van mijn lichaam. Mijn benen en alles wat daar bij hoort heb ik eigenlijk nooit last van. Zijn goed ontwikkelt bij mij. Maar mijn bovenlichaam is wat aan de zwakke kant.
Doet me ontzettend denken aan mijzelf. Kan ook al snel last hebben van mijn rug dus vind het inderdaad erg aantrekkelijk om gewoon meer workouts te doen.
En ik denk dat ik met pushups een beetje moet oppassen zolang ik mijn elleboog heb (alhoewel er wel een site was die dit juist adviseerde!)..maar wat oefeningen kunnen alleen maar bevordelijk gaan werken. Sowieso wil ik meer kracht gaan ontwikkelen.
  donderdag 27 april 2006 @ 16:26:57 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37348443
Aantrekkelijk zou ik het niet willen noemen.
Ik heb er namelijk echt een hekel aan. Ik vind sporten en mezelf afmatten heerlijk, maar wel op de tennisbaan en niet in een sportschool of met hardlopen ofzo. Dus ook niet met oefeningen doen thuis.

Maar ja, ik weet gewoon dat het veel beter is voor mijn lichaam dus ik doe het toch maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')