Gravel? gaat dat wel? geen last van gaten / onregelmatigheden in de baan?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:45 schreef Liandri het volgende:
[..]
Dit varieert, eigenlijk wordt op alle ondergronden wel gespeeld.
Maar de 3 meest voorkomende zijn toch wel: Tapijt, Gravel en hardcourt.
heel soms ook nog wel op french court en kunstgras maar gelukkig niet te vaak
straalmotoren en zoquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:20 schreef Drassss het volgende:
Liandri heb je toevallig ook geheime snufjes op een rolstoel? Ik heb geen flauw idee hoe het allemaal precies werkt, want het enige wat je soms ziet is wanneer Esther Vergeer een prijs/toernooi wint.
voorgeschreven lijn = lijn waar ie in hoort, bij de service dus het servicevak en bij een gewone rally dus gewoon binnen de lijnen denk ikquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:57 schreef Drassss het volgende:
"(dit mag zolang de eerste stuit maar binnen de voorgeschreven lijnen is)"
Welke lijn? Servicevak?
Tevens al kan je erbij, ga je vol het net in als je niet een beetje oplet. Lijkt me ook niet heel relax.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:09 schreef Salamando het volgende:
is de dropshot / lob combinatie niet heel dodelijk bij rolstoeltennis? een lob ben je toch niet snel genoeg bij denk ik dan?
Vraag: Moet je de stoel niet eerst blokkeren of zo voordat je slaat. Anders lijkt het me op het afschieten van een kanon in een roeiboot.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:52 schreef Liandri het volgende:
...
Mochten er nog meer vragen zijn. Plant ze maar en ik zal zien wat ik er van kan maken.
Dit is inderdaad een helle goeie vraag. Ga men best doen het uit te leggen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:13 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Vraag: Moet je de stoel niet eerst blokkeren of zo voordat je slaat. Anders lijkt het me op het afschieten van een kanon in een roeiboot.
Actie = Reactie
De bal gaat de ene kant op en de rolstoel de andere kant op.
Valide tennissers leren dat gewichtsverplaatsing en het gebruik van je hele lichaam bij het slaan van de bal essentieel is.
Als je alleen met je arm slaat, loop je een groot risico dat je last gaat krijgen van blessures (tenniselleboog) etc.
Hoe gaat dat bij rolstoeltennis?
VR
Nice! Alleen de dubbelrankings zijn niet aangepastquote:Op woensdag 5 mei 2010 12:36 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb nog van lang niet iedereen een nieuwe ranking, daarom staat er dus een =Rankings mogen nog steeds via PM!
[ afbeelding ]
Ik denk dat het geheim inderdaad in de bewegende stoel zit.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:24 schreef Liandri het volgende:
[..]
Hoop dat deze "uitleg" een beetje te begrijpen is het is namelijk niet een van de makkelijke dingen die je kunt uitleggen
Sneaky bastardquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:32 schreef Chriz2k het volgende:
Mijn dubbelrating is verbeterd terwijl ik maar één wedstrijd heb gewonnen en er vier heb verloren.
Backhand is gewoon drillen dat je vast raakpunt gaat krijgen net zoals je forehand. Voetenwerk vooraf zodat je goed bij de bal staat. Instappen wanneer je slaat, vroeg met de voorbereiding ( die is vaak rustig om de controle niet kwijt te raken ) en goed die uitzwaai maken, nawijzen. Dit gewoon blijven herhalen, ik ben er nu 3 jaar mee bezig en hij begint eindelijk vast te worden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:41 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Sneaky bastard![]()
![]()
! Sloeg gister echt heel goed maar heeft iemand tips
- Waar op letten bij eenhandige backhand. Sloeg ze gister iets rustiger (minder racket head speed, denk dat het gewoon veel is bij mn forehand) en kon ze heel goed slaan, miste alleen wat spin. Wat lager beginnen holp ook niet echt bizar veel. Er zat gewoon heel weinig pit in. (Trouwens, eenhander is best versatile en een prachtig shot, maar af en toe mis ik de simpelheid van de 2hander)
- Drills/aandachtspunten voor het verbeteren van voetenwerk
Vandaag weer trainen
Nu ga ik je binnenkort wel voorbij in ranking als je de komende 2 wedstrijden verliestquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:42 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ziek.....ahh....de bof hoogstwaarschijnlijk.....en dit weekend moet ik 2x spelen, gvd![]()
hopeljk herstel ik een beetje ://
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben een keer een clinic gehad met Esther Vergeer en dat was wel heel interessant. Gaaf dat ze gewoon kan meekomen met het niveau van de vrouwen niveau 5. Dat is best netjesquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:53 schreef Liandri het volgende:
zult zeggen dat die combi dodelijk is.. en dat is ie ook.
Maar, een drop shot moet natuurlijk wel heel goed zijn.
Zoals eerder gezegd, de bal mag 2x stuiten.. Dus als deze niet goed is uitgevoerd, en de persoon die de bal moet ontvangen niet aan het slapen is.. Dan is deze bal natuurlijk nog best vaak zo te verwerken dat een kans op een lob best klein wordt. En ja als hij uitgevoerd wordt op een goeie manier kun je het 9/10 wel vergeten ja.it is natuurlijk een beproefde tactiek bij iemand die niet super snel/wendbaar is in zijn stoel*
En ja, bij een dropshot is er een kans dat je het net inrijd. maar dat is ook weer inschatten en vooral zorgen dat je optijd bent zodat je ook oprijd kun afremmen..
Dit zelfde geld natuurlijk voor een tennishal waar bij je op een baan speelt dicht bij een muur.
Echter dit laatste overkomt mij geregeld maar ja, dat is dan iets wat er gewoon bij hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |