abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80807212
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nou ja ik bedoelde ook een beetje lomp springen. Als je eenmaal een goede stap naar binnen wil zetten, of al gezet hebt, ben je gewoon gezien als je een beetje een fatsoenlijke speler tegen je hebt.
Dat zeker ja! Of je moet het erg vroeg dan. maar ja, dan ben je al weer terug voordat de bal bij je tegenstander is en dan is het dus eigenlijk geen schijnbeweging meer
~Si vis amari, ama~
  woensdag 28 april 2010 @ 16:01:50 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80808063
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:38 schreef FedExpress het volgende:

[..]

Dat zeker ja! Of je moet het erg vroeg dan. maar ja, dan ben je al weer terug voordat de bal bij je tegenstander is en dan is het dus eigenlijk geen schijnbeweging meer
Een schijnbeweging maak je toch altijd voordat de bal bij de tegenstander is. Anders kan hij niet meer reageren op de beweging waarmee jij hem in de luren legt. Of snap ik het nou verkeerd
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 28 april 2010 @ 16:05:58 #78
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_80808185
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een schijnbeweging maak je toch altijd voordat de bal bij de tegenstander is. Anders kan hij niet meer reageren op de beweging waarmee jij hem in de luren legt. Of snap ik het nou verkeerd
vlak voordat je tegenstander de bal slaat, bepaal je als netspeler of je gaat of blijft staan, als je iets voor dat moment al doet alsof je gaat (stap naar binnen doet) en dan toch niet gaat, is dat een schijnbeweging ja
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_80808398
Wij hadden laatst een discussie met de tegenstander, toen mijn dubbelpartner aan het net een hele mooie slice maakte. Die vervolgens weer terugstuiterde over het net, voordat de tegenstander er was. Denkt de tegenstander ook nog serieus dat het een punt voor hun is, omdat wij hem niet hadden geslagen
  woensdag 28 april 2010 @ 16:13:11 #80
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_80808432
Draait de competitie bij iedereen zo slecht dat we het van dit soort technicalities moeten hebben of zo
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 28 april 2010 @ 16:15:07 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80808533
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:13 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Draait de competitie bij iedereen zo slecht dat we het van dit soort technicalities moeten hebben of zo
Competitie geeft in ieder geval altijd stof tot discussieren
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 28 april 2010 @ 16:31:09 #82
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_80809116
quote:
dit breekt zo lekker de week
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_80809124
quote:
Mhaw nee, tijdens de thuispotten draait alles om het zuipen en ben ik een dag erna alles vergeten hoe goed/slecht ik balde.
pi_80809439
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt, ik bedoelde al ver voordat de bal bij de tegenstander is
~Si vis amari, ama~
pi_80829296
quote:
Tis een en al drama :-P gaat voor geen meter en gisteren heerlijk staan vrij spelen en nu heb ik een of andere rare bobbel op me pols :-/
sudo is powerrrr
  donderdag 29 april 2010 @ 09:20:27 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80832370
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:31 schreef Drassss het volgende:

[..]

Mhaw nee, tijdens de thuispotten draait alles om het zuipen en ben ik een dag erna alles vergeten hoe goed/slecht ik balde.
Ik weet niet wat de precieze rekening was afgelopen zondag, maar ik weet wel dat de rekening bij de eerste thuiswedstrijd 300 euro was met 6 man
pi_80836334
Hhm eerste keer waren we met 6-en wouden we weg vroegen we de rekening.
was nog maar 1 tegenstander over.. die kerel kijkt naar de rekening pakt een stapel geld uit ze broekzak en zegt .. ohh doe maar 10euro per persoon.

Hebben we uit eindelijk 15 euro van gemaakt omdat we het te weinig vonden hadden goed hard gedronken daar
sudo is powerrrr
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:41:23 #88
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80867101
Even een vraag. Ik heb een tennisvriend met wie ik vier keer per week tennis. Hij is beter dan ik dus het is wel leerzaam. Het enige is dat hij heel veel ballen uit geeft die twijfelachtig zijn. Twijfel = uit lijkt zijn regel te zijn.

We beginnen altijd met wat setjes minispel (alleen backhands, alleen forehands, etc.) en ook daar geeft hij als we bijvoorbeeld cross spelen alles wat tegen de middenlijn aanzit uit. Het gaat me natuurlijk niet om die punten maar ik vind het wel storen dat hij het doet. Als ik er iets van zeg, zegt hij dat hij ze dik uitziet. Ik denk dat hij het niet expres doet maar dat het een soort wishful thinking van hem is.

Van de week zee ik tegen hem dat ik vind dat het een beetje scheef wordt, omdat hij ballen bij twijfel uit lijkt te geven en ik bij twijfel doorspeel.

Ik vind het maar lastig. Voor mijn gevoel moet ik elke keer dezelfde discussie aangaan. Ik kan het er natuurlijk ook bij laten zitten. Mar het irriteert me dan wel en ik span me ook minder in, omdat er best wel wat punten verloren gaan door zijn manier van 'callen'.

Ik neem aan dat hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Heeft iemand tips?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_80867245
Federer-fan, welkom in mijn wereld.

Zelf heb ik hier ook altijd last van. Ik geef bij twijfel altijd een in bal. Wanneer ik het 100% zeker weet dat hij uit is, call ik. Ik krijg ook het gevoel dat veel spelers bij twijfel sowieso uitroepen en dan graag een letje ballen als het in hun voordeel is. Wat ik hier tegen doe? Niks eigenlijk. Ik bal om te kunnen ballen en heb totaal geen zin om te discussiëren....

Als je echt wil dan lijkt het me juist verstandig om de druk bij je tegenstander te leggen bij zijn calls. Of je dit moet willen is natuurlijk een tweede, want een relpot is dan zeker niet uitgesloten

Ohja en vooral die gasten die voor de pot al zeggen: " Als we het niet weten, gewoon een letje he!!? " zijn de ergste in het algemeen
pi_80867318
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:41 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraag. Ik heb een tennisvriend met wie ik vier keer per week tennis. Hij is beter dan ik dus het is wel leerzaam. Het enige is dat hij heel veel ballen uit geeft die twijfelachtig zijn. Twijfel = uit lijkt zijn regel te zijn.

We beginnen altijd met wat setjes minispel (alleen backhands, alleen forehands, etc.) en ook daar geeft hij als we bijvoorbeeld cross spelen alles wat tegen de middenlijn aanzit uit. Het gaat me natuurlijk niet om die punten maar ik vind het wel storen dat hij het doet. Als ik er iets van zeg, zegt hij dat hij ze dik uitziet. Ik denk dat hij het niet expres doet maar dat het een soort wishful thinking van hem is.

Van de week zee ik tegen hem dat ik vind dat het een beetje scheef wordt, omdat hij ballen bij twijfel uit lijkt te geven en ik bij twijfel doorspeel.

Ik vind het maar lastig. Voor mijn gevoel moet ik elke keer dezelfde discussie aangaan. Ik kan het er natuurlijk ook bij laten zitten. Mar het irriteert me dan wel en ik span me ook minder in, omdat er best wel wat punten verloren gaan door zijn manier van 'callen'.

Ik neem aan dat hier meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Heeft iemand tips?
Nieuwe tennisvriend zoeken !
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:52:46 #91
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80867400
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:47 schreef Drassss het volgende:
Federer-fan, welkom in mijn wereld.

Zelf heb ik hier ook altijd last van. Ik geef bij twijfel altijd een in bal. Wanneer ik het 100% zeker weet dat hij uit is, call ik. Ik krijg ook het gevoel dat veel spelers bij twijfel sowieso uitroepen en dan graag een letje ballen als het in hun voordeel is. Wat ik hier tegen doe? Niks eigenlijk. Ik bal om te kunnen ballen en heb totaal geen zin om te discussiëren....

Als je echt wil dan lijkt het me juist verstandig om de druk bij je tegenstander te leggen bij zijn calls. Of je dit moet willen is natuurlijk een tweede, want een relpot is dan zeker niet uitgesloten

[...]
Het vervelende is: als ik een bal uitgeef, vraagt hij of ik het 100% zeker weet. Bij een bal die aansluit aan de lijn (dus dat er een mm ruimte is of juist niet) weet ik het niet 100% zeker. Hij geeft mij ook wel een let als ik erom vraag, maar als ik net een winner heb geslagen (althans, een bal die vanuit mijn perspectief voor de helft op de lijn kwam) vind ik dat bepaald geen goeie oplossing.

Wat er nog bij komt, hij kan een bal eigenlijk nooit aanwijzen. Soms zegt hij serieus "Het kan deze zijn en anders is het deze" en die ballen staan dan een meter uit elkaar. Hij vindt ook niet dat hij een bal hoeft te kunnen aanwijzen. Volgens mij is het een combinatie van het slecht zien en wishful thinking.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:54:29 #92
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80867446
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:50 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Nieuwe tennisvriend zoeken !
Ja, denk ik ook weleens over. Brad Gilbert raadt dat wel aan in Winning Ugly. Het punt is, hij (die tennisvriend dus, niet Brad Gilbert, nja die ook) is op zichzelf beter dan ik, vooral doordat hij een hoger tempo heeft. Maar ik vind batik geen fair beeld krijg van hoe groot het verschil in sterkte is, want als me vijf punten door mijn neus worden geboord is dat best veel in een wedstrijd.
pi_80867567
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, denk ik ook weleens over. Brad Gilbert raadt dat wel aan in Winning Ugly. Het punt is, hij (die tennisvriend dus, niet Brad Gilbert, nja die ook) is op zichzelf beter dan ik, vooral doordat hij een hoger tempo heeft. Maar ik vind batik geen fair beeld krijg van hoe groot het verschil in sterkte is, want als me vijf punten door mijn neus worden geboord is dat best veel in een wedstrijd.
Welke speelsterkte heeft je tennisvriend Fed-Fan?
pi_80867582
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het vervelende is: als ik een bal uitgeef, vraagt hij of ik het 100% zeker weet. Bij een bal die aansluit aan de lijn (dus dat er een mm ruimte is of juist niet) weet ik het niet 100% zeker. Hij geeft mij ook wel een let als ik erom vraag, maar als ik net een winner heb geslagen (althans, een bal die vanuit mijn perspectief voor de helft op de lijn kwam) vind ik dat bepaald geen goeie oplossing.

Wat er nog bij komt, hij kan een bal eigenlijk nooit aanwijzen. Soms zegt hij serieus "Het kan deze zijn en anders is het deze" en die ballen staan dan een meter uit elkaar. Hij vindt ook niet dat hij een bal hoeft te kunnen aanwijzen. Volgens mij is het een combinatie van het slecht zien en wishful thinking.
Ja, ik ken dit probleem vaak tijdens wedstrijden. Mensen die mij het gevoel geven dat een bal die de lijn raakt gewoon uit is. Erg vervelend en niks tegen te beginnen. Je kan wel gaan rellen en de persoon steeds er nadrukkelijk op wijzen dat hij dubieus aan het callen is, maar of dat werkt is een 2de. Vertrouwen in elkaar hebben is daarom ook belangrijk en als dat niet lukt tot ergenis aan toe kan je erover nadenken om eens met iemand anders te gaan ballen?

Groot probleem denk ik in de tenniswereld, niet voor niets is dat hawk Eye gekomen natuurlijk.
pi_80868124
Wat een lekker weer wordt het zondag zeg
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_80868230
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:18 schreef Norrage het volgende:
Wat een lekker weer wordt het zondag zeg
Gelukkig morgen wel droog en 17 graden
pi_80869290
Windkracht 4, 60% kans op regen .
pi_80870751
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 11:21 schreef Drassss het volgende:

[..]

Gelukkig morgen wel droog en 17 graden
Uh nee?
Limburg gaat het gieten als een dolle. Zal wel weer een dag worden vol onderbrekingen
U MAD?
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:03:15 #99
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80871463
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:58 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Welke speelsterkte heeft je tennisvriend Fed-Fan?
Hij speelt geen toernooien of competitie maar hij heeft ongeveer niveau van een redelijke 5 of een hele goede zes. Ik ben denk ik een redelijke 6 of een goede 7.
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:12:42 #100
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_80871724
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:59 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ja, ik ken dit probleem vaak tijdens wedstrijden. Mensen die mij het gevoel geven dat een bal die de lijn raakt gewoon uit is. Erg vervelend en niks tegen te beginnen. Je kan wel gaan rellen en de persoon steeds er nadrukkelijk op wijzen dat hij dubieus aan het callen is, maar of dat werkt is een 2de. [...]
Ja, kan ik doen. Het enige is dat het de sfeer niet echt verbetert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')