abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juli 2006 @ 20:44:33 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39641062
Hier verder:

Morgen speel ik de eerste ronde van de nieuwe week en 's middags ook nog een dubbelfinale van afgelopen week. Sterke tegenstanders in de dubbel.
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:35 schreef erkel het volgende:

[..]

Zou best eens kunnen...alleen zonder naam zou ik het niet zo 1,2,3 weten.
Ik ga hier geen namen neerzetten, maar heb vaak de #sport IRC aanstaan. Als je het wil weten moet je daar eens een kijkje nemen. Als je geen IRC-client hebt (kan ik me goed voorstellen) dan kun je via www.fok.nl op het kopje chat klikken. Als naam voor het kanaal geef je dan #sport.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_39653878
Nog een weekje!!
Dan ga ik een toernooi spelen.... in damesenkel in de 8 en 7...
Week erna nóg een toernooitje.. damesenkel 8 en damesdubbel 8..
Kan niet wachten!

Moet alleen eerst nog een zware schoolweek doorploeteren.
  zondag 9 juli 2006 @ 13:02:28 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39656225
Ik heb een mentaal gravel-achten probleem. Ik kan mijn concentratie niet vasthouden als het spel me niet snel genoeg gaat en kan zelf de snelheid niet maken. Vorige keer al een 6-4, 3-1 (40-15) voorsprong omgebogen in een 6-4, 3-6, 0-6 nederlaag. Vandaag weer een kunststukje door een 5-3 (40-0) voorsprong om te buigen in 5-7, 1-6. Het was wel het laatste 8-toernooi waarvoor ik ingeschreven stond, de rest van het seizoen volgen er wat 7-toernooien.

Vanmiddag nog een 8-dubbelfinale, maar dubbel is een ander spelletje. Als ze daar ballen omhoog gaan brengen (want dat doen ze altijd tegen mij in de enkel) zit mijn maat er tussen. Het is natuurlijk goed van mijn tegenstander, maar wel wat wrang. Ik was tweede geplaatst op dit toernooi, ik vond mezelf altijd een gravelspeler..... ik wil echter dolgraag terug naar het kunstgras

Vandaag was ook wel een extra drama voor die gooi ze omhoogballen, want het gravel was lekker hard en we speelden met tretorn plus. Ik moest ze serieus boven schouderhoogte raken als ik op de baseline wilde staan. Ik ben gewoon niet goed genoeg om met positief rendement tempo te gaan maken op dat trage geneuzel. Dan ben ik vervolgens wel vastgenoeg om een voorsprong op te bouwen, maar na een uurtje lepelen vind ik het niet leuk meer en geef ik de partij weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 9 juli 2006 @ 18:53:11 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39665416
Oops geveegd in de finale... beetje jammer. 6-1, 6-1.
Ik serveerde niet goed, maar speelde prima. De wedstrijd duurde ook gewoon 2 uur. Je speelt met twee en je moet allebei scherp zijn, dat was niet altijd het geval. Mijn maat had er ook al een partij van dik 2 uur opzitten eerder in de middag. Beetje jammer is het wel, tenminste 1 van de tegenstanders was een bijzonder matige tennisser.
  zondag 9 juli 2006 @ 20:57:19 #5
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_39669336
quote:
Op zondag 9 juli 2006 13:02 schreef XL het volgende:
Vandaag was ook wel een extra drama voor die gooi ze omhoogballen, want het gravel was lekker hard en we speelden met tretorn plus. Ik moest ze serieus boven schouderhoogte raken als ik op de baseline wilde staan. Ik ben gewoon niet goed genoeg om met positief rendement tempo te gaan maken op dat trage geneuzel. Dan ben ik vervolgens wel vastgenoeg om een voorsprong op te bouwen, maar na een uurtje lepelen vind ik het niet leuk meer en geef ik de partij weg.
2 mogelijkheden:
- neem de ballen in de opstuit, dus voor je schouderhoogte
- laat ze uitzakken

Ballen op schouderhoogte nemen in de 8 is niet aan te bevelen. En waarom zou je perse altijd op de baseline willen staan? Als je iets beter wordt is dat pas een punt om aandacht aan te besteden.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:05:29 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39669638
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:57 schreef nickybol het volgende:

[..]

2 mogelijkheden:
- neem de ballen in de opstuit, dus voor je schouderhoogte
- laat ze uitzakken

Ballen op schouderhoogte nemen in de 8 is niet aan te bevelen. En waarom zou je perse altijd op de baseline willen staan? Als je iets beter wordt is dat pas een punt om aandacht aan te besteden.
Als ik wat naar achter ga en de bal laat uitzakken kan ik hem slechts terugbrengen. Geen tempo maken, dan krijg je die lepel partijen. Tegenstander lepelt met onnozel veel hoogte een bal over het net. Dan speel ik een vlotte bal naar 1 van de hoeken vanaf anderhalve meter achter de baseline. De bal gaat niet traag met wat topspin een metertje over het net, stuit ongeveer een meter tot anderhalve meter achter de servicelijn. Tegenstander kan er bij want hij heeft veel tijd, lepelt een nieuwe trage bal naar mijn kant. Voor de bal bij mij stuit staat hij weer in positie door zijn eigen trage bal en heb ik een nieuwe kans.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:09:29 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39669786
In de opstuit de bal nemen is erg moeilijk. Ik moet er op tijd bij zijn en moet goed staan ten opzichte van de bal. Dat zie ik niet altijd even goed. Eigenlijk kan ik alleen als de tegenstander zelf snelheid maakt de bal voor het hoogste punt raken. Tegenstanders raken echter maar een deel van de ballen zoals het bedoelen, waardoor er vaak een rare stuit in de bal zit. Veel frame en lelijke slice/zijspin ballen.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:11:24 #8
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_39669854
Zorgen dat je die ballen in de opstuit neemt zodat je veel druk kan zetten, en wissel af en toe een beetje af met wat slice. En vooral: zoek al in de warming-up het zwakke punt van je tegenstander, zodat je daar goed gebruik van maken maken! Kijk een beetje naar zijn kanten, meestal is de backhand zwakker, hoog, laag, slice, spin, etc. Na de warming-up moet je je spelplan klaar hebben.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:05:04 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39702194
Hmmm.. ik begin nu ietwat veel te verliezen....
HD7: 6-4, 2-6, 2-6

Wel twee sterke tegenstanders. Ik heb 2 sets bijzonder goed gespeeld.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:22:41 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39715645
Bij mensen die ballen hoog terug brengen moet je gewoon veel afwisselen (zoals Nicky al zei)
Dan wordt het moeilijk voor ze om de bal steeds goed terug te brengen. Als je tegen dat soort mensen speelt en ze krijgen elke keer dezelfde soort ballen kunnen ze die oneindig terug blijven slaan.
Btje afwisselen kan sowieso geen kwaad. Is voor veel mensen moeilijk om op te reageren

Btw, ik heb gisteren weer voor het eerst ff getennist. Of tenminste.... ff.... Eigenlijk gelijk alweer bijna 2h. Ging best ok met me enkel, maar shiiiiittttt(!!!!) wat was ik langzaam en wat voelden me slagen kut aan. 6 weken niet tennissen gaat je niet in je koude kleren zitten
Ik heb over iets minder dan 3 weken me eerste toernooi (er vanuit gaande dat ik van de fysio vrij snel weer voluit mag gaan...) en dus nog heel veel te doen.
Vanmiddag weer fysiotherapy. Misschien dat hij me wat oefeningen kan laten doen waarmee ik gelijk me explosiviteit kan trainen enzo. Dat zou al een heel stuk schelen

Ben verder wel weer blij natuurlijk dat ik op een tennisbaan kon staan. Het was weer heerlijk om mezelf een beetje moe te maken enzo
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:58:04 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39780283
Niemand meer met leuke resultaten???

Ik heb bij de fysio dinsdag op sprinten getraind en ging wel goed. Alleen werd me enkel naderhand wat dikker maar dat was normaal volgens hem. Vanmiddag gaan we verder
Ben blij dat er eindelijk wat schot in zit...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:00:44 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39780329
Zaterdag speel ik een halve finale in de dubbel. Mijn partner is een absolute beginner en we spelen tegen twee negens die gestopt zijn en nu opnieuw beginnen. In het enkelspel tikken ze beiden de favorieten eraf, in de dubbel wonnen ze minder overtuigend van een degelijk koppel. Ik ga dus het onderste uit de kan moeten halen om te voorkomen dat ik een 10 scoor.
pi_39782808
Volgende week heb ik een toernooitje!

Doe daaraan mee in de enkel in categorie 7 en 8! In de acht derde geplaatst (scheelt twee tiende met de eerst geplaatste en een paar honderdste met de tweede geplaatste!)..
Maak in de acht dus wel kans, denk ik, in de zeven weet ik niet. We spelen in de 7 in elk geval in een poule, en zaterdags moet ik spelen tegen een meisje van 11 , maar ze heeft wel al bondstraining enzo. (wist het zusje van een vriend van me te vertellen ) Ergens hoop ik dat ze mentaal dan niet zo sterk is, ofzo.

De week erna nog een toernooitje waar ik in de enkel en in de dubbel in de 8 mee doe. In de enkel 1 geplaatst! In de dubbel niet geplaatst, maar heb, vooral met competitie met ons slechte team, niet zo veel dubbels gewonnen nog. Ons doel is dan ook onze dubbelrating wat op te krikken.

Maar Komakie, ik heb verder dus nog geen resultaten... en ik ga NU weer verder met school!
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:44:25 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39783241
In de toernooien waar ik speel zit eigenlijk altijd wel een minimum leeftijd aan de categorie 6, 7 en 8.
Soms is dat 14, maar dat loopt op tot 21
pi_39783336
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:44 schreef XL het volgende:
In de toernooien waar ik speel zit eigenlijk altijd wel een minimum leeftijd aan de categorie 6, 7 en 8.
Soms is dat 14, maar dat loopt op tot 21
Ja, bij mij soms ook wel. Dat toernooi vanaf de 23e van juli is voor mensen van 17+.

Maar het toernooi van aanstaande week niet, daar is het wel zo dat er aparte categoriën zijn voor 35+.
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:45:54 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39787021
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Maar Komakie, ik heb verder dus nog geen resultaten... en ik ga NU weer verder met school!
Ach ja, ik denk "ik gooi het topic ff omhoog"

Anyway, toernooien met 14+ Ik ken ze wel dat ze 18+, 25+ of 35+ ofzo zijn. Maar 14+ heb ik nog nooit meegemaakt. Ach dat soort grut kom ik toch nooit tegen
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:25:50 #17
75556 erkel
back from Dagestan
pi_39800783
Van het weekend toernooitje, dus als alles meezit zit ik zondagavond helemaal uitgeteld op de bank, hoop ik
Weisst
  zaterdag 15 juli 2006 @ 04:12:12 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39842637
vanmiddag halve finale//// de voorbereiding is niet optimaaal
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:13:09 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39845389
Bij ons begint het open toernooi vandaag.
Wat betekent dat ik de hele week niet kan tennissen aangezien het toernooi 25+ is
Kortom, ik heb over 2 weken me eerste toernooi, waaraan ik hoop te kunnen mee doen als me enkel nog beter wordt, kan ik de hele week niet trainen.
ik moet overdag werken, s'avonds wordt er het toernooi gespeeld en mee doen kan dus ook niet (ik ben ook te hoog in speelsterkte trouwens want het toernooi gaat maar t/m de 5 )

anyway, ik moet gaan tennissen van de fysio maar dat schiet zo natuurlijk niet echt op
  zaterdag 15 juli 2006 @ 16:46:31 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_39853992
Nou die halve finale was knap waardeloos.
Een 10 gescoord

Twee negens, waren 3 jaar geleden beide 6 maar gestopt.
Mijn maat sloeg geen deuk in een pakje boter, stond stijf van de zenuwen en hoe meer hij miste hoe erger het werd. Was wat zenuwachtig voor het publiek. 6-0, 6-1
  zaterdag 15 juli 2006 @ 16:50:53 #21
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_39854070
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 16:46 schreef XL het volgende:
Nou die halve finale was knap waardeloos.
Een 10 gescoord

Twee negens, waren 3 jaar geleden beide 6 maar gestopt.
Mijn maat sloeg geen deuk in een pakje boter, stond stijf van de zenuwen en hoe meer hij miste hoe erger het werd. Was wat zenuwachtig voor het publiek. 6-0, 6-1
een 10 heb ik nog nooit gescoord
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_39871791
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 16:50 schreef Vector_SLD het volgende:

[..]

een 10 heb ik nog nooit gescoord
Ik ook nog niet, gelukkig, maarja als je ziet hoeveel negens er in een acht categorie mee doen... Het is mij gelukkig nog niet overkomen!

Woensdag eerste wedstrijd van m'n toernooitje!!!!
pi_39887961
Het was weer zweten... verloren met 6-1 6-2 tegen iemand die al een jaar of drie tennist... verlies lijkt dikker dan het was.. vrijwel elke game ging via deuce... alleen wel balen dat ik bijna elke game aan het kortste eind trok... zwak punt blijft mijn service... haal er nog lang niet voldoende uit... weinig dubbele fouten maar ook geen winnende opslagen..

Binnenkort een toernooi in mijn eigen speelsterkte... eens kijken of ik dan mijn eerste overwinning kan boeken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 17 juli 2006 @ 00:44:28 #24
75556 erkel
back from Dagestan
pi_39892528
Finale 5 bereikt en verloren helaas met 7-6 6-4. Moest tegen klein etterig jochie, wat ook in de heren 4 finale stond. Gaat volgende week toernooitje in Ierland spelen, zei hij. Ik zei: veel succes in de regen oh nee, toch niet

Maar in de tiebreak 1e set, laatste punt sla ik mijn bespanning eruit en ik heb nog steeds niet 2 dezelfde rackets. Tweede set ging daarom stukken minder en heeft iets duidelijk gemaakt: Volgende week schaf ik 2 nieuwe rackets aan
Weisst
pi_39904618
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:22 schreef TheVulture het volgende:
Het was weer zweten... verloren met 6-1 6-2 tegen iemand die al een jaar of drie tennist... verlies lijkt dikker dan het was.. vrijwel elke game ging via deuce... alleen wel balen dat ik bijna elke game aan het kortste eind trok... zwak punt blijft mijn service... haal er nog lang niet voldoende uit... weinig dubbele fouten maar ook geen winnende opslagen..

Binnenkort een toernooi in mijn eigen speelsterkte... eens kijken of ik dan mijn eerste overwinning kan boeken
In welke speelsterkte speelde je nu dan? En wat's jouw eigen speelsterkte?

@ Erkel.. Jammer.. Ik wil ook twee dezelfde rackets maar heb nog niet echt genoeg geld.. Hopen dat het goed gaat de komende weken twee toernooien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')