http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Dienstregelingquote:Op maandag 5 april 2010 12:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
een van jullie heeft vast de dienstregeling van de hele week van die vrijheidstrein
http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=388quote:Op maandag 5 april 2010 12:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
een van jullie heeft vast de dienstregeling van de hele week van die vrijheidstrein
Mja, werkzaamheden hequote:Op maandag 5 april 2010 12:47 schreef cherrycoke het volgende:
GOdverdomme er rijd niks meer vanaf eindhoven
quote:
Misschien kunnen ze er bij wijze van historisch verantwoorde versterking wat schuifwandwagens achter hangenquote:Op maandag 5 april 2010 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Dienstregeling![]()
Maar die gaat maar tot 6 april.. Rest hier; http://spoornieuws.nl/?page=nieuws&id=388
Sorry hoor, maar wat een faaltrein is het. Hij rijdt regelmatig als stoptrein tussen Rsd en Vs in de spits en dan is het niet handig dat ze driekwart van de zitplaatsen hebben verwijderd. Alsof iemand in de spits ook maar een ruk geeft om die exposities e.d.
Lekker gevarieerde dienstregeling ook hoor.. Vandaag weer vanaf 15:40 uur.. Rsd - Vs - Rsd - Vs - Rsd.
11. Nachttreinen Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraalquote:Op maandag 5 april 2010 12:45 schreef Duvel het volgende:
Hoi. Mijn laatste vraag was: waarom wordt de nachtnettrein tussen Utrecht en Rotterdam via Gouda vanaf *binnenkort* opgeheven in de nacht van donderdag op vrijdag?
Fles suggereerde dat ie te weinig opbrengt. Dat zou nogal een kutreden zijn, want het enige moment om dan naar mijn idee een complete reeks treinen te schrappen is in een nieuwe dienstregeling (dus in december). Iemand anders nog een idee? Geen ruimte in Utrecht of Rotterdam vanwege de verbouwingen van de stations aldaar of zo?
OK, helder, maar wel achterlijk om dat lopende het dienstregelingjaar uit te voeren. Ik zie het spoorboekje als een soort contractstuk: kijk klant dit bieden wij je aan. Ik, klant, denk: tof, doe mij maar een jaartrajectkaart. En vervolgens wordt een deel van het aanbod geschrapt...quote:Op maandag 5 april 2010 13:37 schreef bork het volgende:
[..]
11. Nachttreinen Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraal
Uit het lopende pilotproject is gebleken dat het in de nacht van donderdag op wijdag niet
rendabel is om nachttreinen te rijden tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal.
NS houdt derhalve per 12 april aanstaande op met het rijden van de nachttreinen op
genoemd traject in de nacht van donderdag op vrijdag.
uit: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:KRiciCm264IJ:www.locov.nl/Images/Locov%25202010-031%2520adviesaanvraag%2520info%2520en%2520drgl%25202010_tcm311-273515.pdf+nachttrein+tussen+Utrecht+en+Rotterdam+via+Gouda+stopt&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESicfx-WRF76q7KYBexMKWAOAY6ih5PbUfEurfhpjKY0tbbdk7YnbZ7V5aIYP5SHxlpFgyXdutg6GTQ-bAh1cAmMntzF-FOyHawxJAAdq5nTHxkVL4Uwbbq0ARiUar7ZeUI7VNbJ&sig=AHIEtbSVEKSvpHmf4s9bBwklBka8frC0pw
Besluit van NS reizigers dus, het levert te weinig op
Ja dat is ook debiel, maar blijkbaar is het aantal mensen dat in de nacht van Utrecht die kant op gaat niet voldoende om een trein rendabel te krijgen.quote:Op maandag 5 april 2010 14:21 schreef V2 het volgende:
Hmkay maar dat is dus alleen van do op vr, in het weekend rijdt ie nog wel. Raar dat er te weinig mensen gebruik van maken, ik heb het zelf altijd wel een gebrek gevonden dat je, als je vanaf Utrecht naar Delft terug wilde, je helemaal via A'dam/Leiden moest.
Dat is toch de intercity die niet bij Alexander stopt?quote:Op maandag 5 april 2010 13:37 schreef bork het volgende:
[..]
11. Nachttreinen Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraal
Uit het lopende pilotproject is gebleken dat het in de nacht van donderdag op wijdag niet
rendabel is om nachttreinen te rijden tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal.
NS houdt derhalve per 12 april aanstaande op met het rijden van de nachttreinen op
genoemd traject in de nacht van donderdag op vrijdag.
uit: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:KRiciCm264IJ:www.locov.nl/Images/Locov%25202010-031%2520adviesaanvraag%2520info%2520en%2520drgl%25202010_tcm311-273515.pdf+nachttrein+tussen+Utrecht+en+Rotterdam+via+Gouda+stopt&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESicfx-WRF76q7KYBexMKWAOAY6ih5PbUfEurfhpjKY0tbbdk7YnbZ7V5aIYP5SHxlpFgyXdutg6GTQ-bAh1cAmMntzF-FOyHawxJAAdq5nTHxkVL4Uwbbq0ARiUar7ZeUI7VNbJ&sig=AHIEtbSVEKSvpHmf4s9bBwklBka8frC0pw
Besluit van NS reizigers dus, het levert te weinig op
Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Wwquote:Op maandag 5 april 2010 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van wanneer? Afgelopen zomer ben ik 1 dag op en neer geweest vanuit Utrecht, kan gewoon hoorWas best een gave rit wel idd
Waar moet jij vandaan komen dan?
ik kijk zo wel ffquote:Op maandag 5 april 2010 15:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Treintopic 170 - waar ProRail records blijft breken op Ah-Ww
Treinentopic 116
En ik kom uit Breda
Rechtsrijdende treinen in Frankrijk!quote:Op maandag 5 april 2010 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik kijk zo wel ff
edit: Oh ja inderdaad die rit in 2008 was ik al zowat weer vergeten. Best leuk land toch wel, Frankrijk. Qua spoor dan. Komende zomervakantie ga ik een beetje door de Vogezen roeren![]()
Ongetwijfeld. Maja, kan niet alles hebben hequote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Spaanse treinen en bordjes zijn trouwens ook interessant.
Ik heb in Spanje zulke gekke dingen meegemaakt met treinen, stoelen die je een duw geeft en dan de rugzitting aan de andere kant hebben, een soort ICE die HSL speelt op een middeleeuws spoor, treinen die geen daglicht zagen door alle graffiti, beveiligd spoorovergangen die harder genegeerd worden dan het rookverbod (terecht overigens, de bomen gingen 10 min. van te voren naar beneden) en ik kom vast nog op een stuk meer.quote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Spaanse treinen en bordjes zijn trouwens ook interessant.
Na, und?quote:Op maandag 5 april 2010 20:55 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Can you say, Thalys PBKA? Lijkt er verdacht veel op imo.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:59 schreef Duvel het volgende:
"Mit Siemens, gutenmorgen"
- "Ola, RENFE. Trenas altas vitessas por favor?"
"Was? Eh, si."
"Ici Alstom, bonjour"
- "Ola, RENFE. Trenas altas vitessas por favor?"
"Quoi? Eh, si."
Tadaah!
Mijn Spaans is wat roestig, aan bovenstaande conversaties kunnen geen rechten worden ontleend.
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoorquote:Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik heb in Spanje zulke gekke dingen meegemaakt met treinen, stoelen die je een duw geeft en dan de rugzitting aan de andere kant hebben,
clever gedaanquote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoor![]()
Die lijkt er op ja, van binnen was die wel een beetje naar de klote en buiten ongelofelijk vies en schommelen, daar is een VIRM niks bij, maar het spoor was er dan ook eentje die er al lag toen de treinen nog op stoom reden.quote:
Ze zagen er wel stukken beter uit, zaten alleen wel minder. Ik zit zelden lekker in Spaanse treinen overigens, zo lang ben ik niet eens maar die Spanjaarden zijn veelal kleiner en de stoelen zullen dan ook meer berekend zijn op kleine mensen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoor![]()
DE oude trams van het Haags OV-museum heeft ook zulke bankjes in enkele trams, maar dan helemaal van houtquote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoor![]()
Volgens manlief hier zou de vrijheidstrein ook helemaal niet in de spits gaan rijden. In de ochtend doet 'ie dat ook inderdaad niet maar in de middag/avond spits dus wel, vonden wij ook al raar...quote:Op maandag 5 april 2010 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Dienstregeling![]()
Maar die gaat maar tot 6 april.. Rest hier; http://spoornieuws.nl/?page=nieuws&id=388
Sorry hoor, maar wat een faaltrein is het. Hij rijdt regelmatig als stoptrein tussen Rsd en Vs in de spits en dan is het niet handig dat ze driekwart van de zitplaatsen hebben verwijderd. Alsof iemand in de spits ook maar een ruk geeft om die exposities e.d.
Lekker gevarieerde dienstregeling ook hoor.. Vandaag weer vanaf 15:40 uur.. Rsd - Vs - Rsd - Vs - Rsd.
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaarquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:03 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier ook mensen die met de NVBS-excursie mee op pad gaan? Ik ga proberen om nog mee te kunnen, alhoewel de aanmeldingen gesloten zijn (via een kennis die bij nvbs werkt/actief is zeg maar).
In Op de Rails van februari en maart stond een hele reportage over de aanleg en uitbouw van het Spaanse hogesnelheidsnet.quote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Spaanse treinen en bordjes zijn trouwens ook interessant.
Wat een gaaf traject!quote:Op maandag 5 april 2010 21:56 schreef greavy het volgende:
Deze heb ik afgelopen vrijdag gemaakt tussen Deinum en Dronrijp
Je hoeft niet te sturen, het gaat toch allemaal rechtdoor.quote:
Oeps, vergeten te vermelden, het is die van koninginnedag (30 april)quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaar
Het gaat dus om de Koninginnedagrit voor de duidelijkheid.
Oh? Eerst gaan ze nog naar Rheinbraun in Garzweiler en de KBEF. Daar ben ik wel bij.quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaar
Het gaat dus om de Koninginnedagrit voor de duidelijkheid.
Alweer?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het is weer raak tussen Almelo en Hengelo, weer een zelfmoordenaar..al de 3e keer deze week![]()
Ik woon in Barcelona, dus zit bijna iedere week wel in een renfe trein. Het Spaanse treinensysteem werkt als volgt.quote:Op maandag 5 april 2010 21:28 schreef Kankerkachelsverkopert (en nog een paar anderen) onder andere het volgende:
Ze zagen er wel stukken beter uit, zaten alleen wel minder. Ik zit zelden lekker in Spaanse treinen overigens, zo lang ben ik niet eens maar die Spanjaarden zijn veelal kleiner en de stoelen zullen dan ook meer berekend zijn op kleine mensen.
De vuurtoren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:31 schreef greavy het volgende:
De oude watertoren (?) te Harlingen
wat is het?quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:32 schreef Oom_Agent het volgende:
ff mijn nieuwe aanwinst showen:
[ afbeelding ]
gekocht op een rommelmarkt in Duitsland voor 1 euro.
WTF. Is dat de huidige situatie? Over 2 maanden moet het spoor klaar zijn... Dat schiet lekker op dus, NOT!quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:31 schreef greavy het volgende:
Harlingen (Haven), Vrijdagavond 2 April 2010
In deze reportage zal ik een aantal foto's plaatsen van de spoorlijn tussen Harlingen en Harlingen Haven. Deze spoorlijn is momenteel buiten gebruik vanaf station Harlingen, wegens verandering van de keermuur en plaatsing van een nieuw station.
Alle onderstaande foto's zijn door mezelf genomen, tenzij anders vermeld.
Dit was me reportage. Have fun!
Yeps.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
WTF. Is dat de huidige situatie? Over 2 maanden moet het spoor klaar zijn... Dat schiet lekker op dus, NOT!
Yep, gooi wat kleten in de zaal en je bent zo een paar uur verder. Schrijfblok meenmen kan handig zijn bij zo'n informatiewatervalquote:
Graag gedaan, thx, nice enzoquote:Op maandag 5 april 2010 14:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
OK, helder, maar wel achterlijk om dat lopende het dienstregelingjaar uit te voeren. Ik zie het spoorboekje als een soort contractstuk: kijk klant dit bieden wij je aan. Ik, klant, denk: tof, doe mij maar een jaartrajectkaart. En vervolgens wordt een deel van het aanbod geschrapt...
Ik heb overigens nog nooit gebruik gemaakt van die trein, dus ik huil krokodilletranen. Ik vind het alleen vreemd.
quote:
Dan moet iemand m wakker maken hequote:Op woensdag 7 april 2010 15:32 schreef Peter het volgende:
Ik verwacht arcee hier nog eigelijk met stats over de reeks
In de categorie 'dingen die je jaren later pas begrepen hebt' begin ik nu pas te vermoeden dat zo'n = zoals ze vroeger bij een dubbel station gebruikten wel eens zou kunnen dienen om het verschil op dit soort routeborden duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 6 april 2010 20:32 schreef Oom_Agent het volgende:
ff mijn nieuwe aanwinst showen:
[ afbeelding ]
gekocht op een rommelmarkt in Duitsland voor 1 euro.
Je zou eventueel 0900-8844 kunnen bellenquote:Op woensdag 7 april 2010 22:57 schreef Mkr het volgende:
hmm.. de overweg naast mijn huis(station nijkerk) is al een kwartier dicht en geen trein te zien.. storing?
offtopic: is dit nog ergens te melden bij prorail ofzo?
Dan is het bekend jaquote:Op woensdag 7 april 2010 23:15 schreef Mkr het volgende:
nog steeds dicht, maar ik denk dat bellen niet meer nodig is. De treinen die nu langs komen rijden stapvoets en gebruiken geluidssignalen
quote:Sein+overwegstoring Amersfoort-Nijkerk
Tussen Amersfoort en Zwolle moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een sein- en overwegstoring.
Prognose:
* Einde tussen 0.30 en 1.30 uur
De NS is soms erg vreemd.. Als Prorail meldt dat 'het verholpen is' wordt het van de site gehaald.. Vast en zeker een faal bij Prorail, of de NS die denkt dat t verholpen is.quote:Op donderdag 8 april 2010 03:52 schreef Mkr het volgende:
Volgend ns is er geen storing maar maar ik hoor hem hier nog steeds en de overweg zit nog steeds dicht... Irritant!
Het zal niet de eeerste keer zijn dat de storing zit in het systeem wat de storingen moet meldenquote:Op woensdag 7 april 2010 23:10 schreef dennistd het volgende:
melden is niet nodig: als een overweg langer dan 5 minuten dicht ligt krijgt de treindienstleider een storingsmelding volgens mij
Geinig stukje... Ik denk wel dat NS gelijk heeft, en dat ze in deze markt wel moeten. Argumenten als "het is een staatsbedrijf" gaan niet echt op, aangezien SNCF en de DB net zo hard op de markt opereren. Ik zie het wel als een interessante kans, het risico dat je loopt is dat NS op een gegeven moment wordt overgenomen door DB of zo. Het is tenslotte een marktpartij, en marktpartijen kun je kopen.quote:
Wat is er mis met privatisering? In Engeland hebben ze het ontzettend verkloot, maar in Nederland is volgens mij iedereen er beter op geworden?quote:Op donderdag 8 april 2010 09:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
En als je het zou doen zoals mij het beste lijkt (maar dat gebeurt dus niet), dan draai je al dat achterlijke geprivatiseer terug.
Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.quote:Op donderdag 8 april 2010 09:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is er mis met privatisering? In Engeland hebben ze het ontzettend verkloot, maar in Nederland is volgens mij iedereen er beter op geworden?
quote:Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.
Vervang Veolia en Arriva door NS en Maaslijn door een willekeurig traject op het hoofdnet, en beide zinnen kloppen nog steeds. Waar tegenwoordig Veolia, Arriva, Conexxion of Syntus rijdt, rijden nu aanzienlijk meer treinen dan toen de NS er 1x per uur langsreed. De achterhoek is helemaal verliefd op Syntus, in het noorden en aan de Betuwelijn zijn mensen veel meer tevreden over Arriva dan destijds over de NS en in Barneveld en omgeving zul je ook weinig mensen horen klagen over Conexxion.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.
Die hebben we al, niets nieuws. Fervente reizigers buiten de spits betalen 40% minder voor hun reis dan reizigers in de spits.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Las ik laatst nou wat over spitsheffing bij de NS? Het moet toch niet gekker worden daar bij die tent
Zegt de term "Voordeelurenkaart" je iets?quote:
Hoe dan?quote:Op donderdag 8 april 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar korting overdag is toch wat anders dan extra heffing tijdens de spits.
M'n baas ziet me aankomen, als ik pas na 09:00 uur in de trein stapquote:Op donderdag 8 april 2010 14:20 schreef ReisT het volgende:
Dalurenkorting => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits
Spitsheffing => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits
Het is dus al jááren zo dat reizen buiten de spits voordeliger is. Heeft dat ervoor gezorgd dat men massaal buiten de spits is gaan reizen? Ik dacht het toch niet.
Reis jij dagelijks op een concessielijn?quote:Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.
Privatisering wordt gewoon veel te vaak verward met marktwerking. In het openbaar vervoer is geen marktwerking. Een reiziger moet van A naar B en is daarmee veroordeeld tot een bepaalde vervoerboer die toevallig BEWEERDE dat het goedkoopste te kunnen doen. Daarmee op ruime schaal de hand lichtende met onderhoud en veiligheidsvoorschriften, en zonder het beloofde product daadwerkelijk te leveren. Privatisering in het OV in Nederland is een fiasco met een grote F.
Heb ik het nog niet over de OV-Chipkaart, waarvan het gebruik er door die versnippering nou ook niet bepaald pretiger, duidelijker of minder kostbaar op geworden is. Al is dat niet de schuld van de privatisering zelf.
Ja en?quote:Op donderdag 8 april 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
Maar als je naar de wc moet kun je de pot op (nouja, eigenlijk niet dus....)
Leuk dat je bioscoop als vergelijking neemt. Volgens mij 1 van de weinige plekken waar de toiletten nog smeriger zijn dan in de treinquote:Op donderdag 8 april 2010 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
In een trein moet je gewoon fatsoenlijk kunnen pissen. In een bioscoop kun je ook pissen.
Beide treinen staan lang genoeg stil op station Gorinchem voor een toiletbezoek.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:42 schreef Socios het volgende:
Zo is dat. Of een treinmaatschappij moet kunnen garanderen dat een trein te allen tijde op een bepaald tijdstip op een station arriveert met fatsoenlijk toilet. Maar ja, dat kunnen ze niet of nauwelijks.
Ja, mag je vinden. Het is inderdaad een verbetering als er met een hogere frequentie gereden wordt. En dat JIJ het nou geen probleem vindt om op je spits-stukje van 20 minuten geen toilet bij de hand te hebben, soit. Genoeg mensen hebben daar al een probleem mee, en het is hoe dan ook een uitholling van service als je aanwezige voorzieningen verwijdert.quote:Op donderdag 8 april 2010 17:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Beide treinen staan lang genoeg stil op station Gorinchem voor een toiletbezoek.
@Flash: Maar is dit werkelijk voor jou de reden om concessielijnen te veroordelen?
Jij geeft met een hoop gezeur aan dat aanbestedingen niet goed zijn voor de reizigers. Vervolgens geven ik en andere users aan dat dat helemaal niet waar is daarna is het enige waar je over gaat zeuren, dat er geen toilet in de trein is. Nogmaals, wegen alle voordelen op tegen dit nadeel?
Ik ben overigens blij dat er hier uberhaupt nog een trein rijdt. Als er geen aanbesteding was gedaan reedt hier waarschijnlijk uberhaupt geen trein meer. En dan was het OV hier in een gigantische regio puur aangewezen op bussen en dat zat ik echt niet meer binnen 40 minuten in Rotterdam.
Welkom. De wereld is groter dan jouw traject.quote:Tevens heb ik nog nooit iemand op mijn traject horen klagen over WC's. Dus imo is dit negatieve punten aanhalen om het klagen.
Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:28 schreef Ascendancy het volgende:
De NS beheert alle kaarten nog. Dat kleine debacle met de zomertour en dergelijke is ook weer opgelost.
Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Dat is inderdaad ook slecht en ik hoop dat de politiek hier iets aan gaat doen. Maar het beeld wat Flash schetst is natuurlijk belachelijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 18:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.
Misschien enigszins overdreven. Maar dat maakt de zaak duidelijk. Wacht de aanbesteding van het hoofdrailnet maar afquote:Op donderdag 8 april 2010 18:45 schreef Ascendancy het volgende:
Maar het beeld wat Flash schetst is natuurlijk belachelijk.
Dat moment hoop ik niet mee te maken eigenlijk.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien enigszins overdreven. Maar dat maakt de zaak duidelijk. Wacht de aanbesteding van het hoofdrailnet maar af
Hier was dat.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:50 schreef Duvel het volgende:
Dat NS efficiënter kan werken: zeker. Ik las daarover laatst nog een lollig stukje (maar ik weet niet meer waar). Iets over goudgerande arbeidsvoorwaarden voor NS personeel...
Ik hoop niet dat de SNCF hier de boel over komt nemen... liever DB of ÖBB, als het toch moet. Maar eigenlijk mag NS van mij wel blijven, ze doen over het algemeen een goede zaak... tot het echt misgaat want dan weet niemand meer iets.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moment hoop ik niet mee te maken eigenlijk.
Dat stuk heb ik ook gelezen, en het rijdend personeel op OHIH ook. Ik kan me in hun positie wel indenken, dat ze bijvoorbeeld de pauze doorbetaald krijgen motiveert wel om ook door te werken, bijvoorbeeld. Als de pauzes niet meer betaald worden zal het best vaker voorkomen dat een trein ineens niet meer verderrijdt want 'er moet gepauzeerd worden'.quote:Dat NS efficiënter kan werken: zeker. Ik las daarover laatst nog een lollig stukje (maar ik weet niet meer waar). Iets over goudgerande arbeidsvoorwaarden voor NS personeel... Dat gaat natuurlijk sowieso op de schop bij een aanbesteding (let maar op!). En dat is dan wellicht ook het enige positieve punt.
Mooi station he Hoornquote:Op donderdag 8 april 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed nieuws trouwens: Vorige week dinsdag heeft de DE2 186 van de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek het Inzetcertificaat van IVW ontvangen. De inbouw van de ATB is succesvol verlopen en de trein is weer toegelaten op het Nederlandse spoorwegnetklik
[ afbeelding ]
Hier de 186 in Hoorn tijdens een donateursrit in 2007.
Wil je het weten? Net zo kut als Veenendaal West. Tamelijk kut dus.quote:
Ga weg gek, heel Nederland krijgt geen pauzes doorbetaald terwijl HC's een flink deel van de tijd in de 1e klas zitten te kleppen.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat de SNCF hier de boel over komt nemen... liever DB of ÖBB, als het toch moet. Maar eigenlijk mag NS van mij wel blijven, ze doen over het algemeen een goede zaak... tot het echt misgaat want dan weet niemand meer iets.
[..]
Dat stuk heb ik ook gelezen, en het rijdend personeel op OHIH ook. Ik kan me in hun positie wel indenken, dat ze bijvoorbeeld de pauze doorbetaald krijgen motiveert wel om ook door te werken, bijvoorbeeld. Als de pauzes niet meer betaald worden zal het best vaker voorkomen dat een trein ineens niet meer verderrijdt want 'er moet gepauzeerd worden'.
quote:Ik denk dat iedereen het er wel overeens kan zijn dat NS personeel net als ook gewoon recht heeft op een pauze. De vraag is nu of deze betaald of onbetaald genoten mag worden. Wat mij betreft is zoiets een zaak tussen werkgevers en werknemers en niet iets waar een Tweede Kamerlid uitspraken over hoort te doen. Ger Koopmans pakt de doorbetaalde pauzes er waarschijnlijk bij om zijn stelling kracht bij te zetten dat de arbeidsvoorwaarden bij de NS in zijn ogen wel erg riant zijn. Op mij komt zoiets over als symboolpolitiek. Als de politiek wil dat de NS goedkoper gaat werken dan kunnen ze ook de slikken of stikken aanpak van de Stadsregio Amsterdam met het GVB overnemen. Het is dan aan de NS zelf om te bepalen hoe ze deze kostenbesparing vervolgens realiseren.
How rude. We hebben nu weer een broodjestent (surinamer welliswaar) en het andere hokje is ook weer open zodat we niet in de kou hoeven te wachten. Het is niet te vergelijken met Veenendaal-West vriend.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wil je het weten? Net zo kut als Veenendaal West. Tamelijk kut dus.
Oftewel een soort van reizigertjes pesten.. NS is te gierig om de overige vervoerders er (meer) geld voor te geven, en dan krijg je deze verklootte acties..quote:Op donderdag 8 april 2010 18:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.
Wat is jouw favoriete station dan dokter?quote:Op donderdag 8 april 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn excuses voor het onderschatten van je mondaine OV-Terminal. Vriend.
De beste oplossing hiervoor is de HC waarschuwen dat je een overstap naar een Arriva lijn dreigt te missen. Een belletje naar de verkeersleiding doet namelijk vaak wonderen. De treindienstleider kan de betreffende trein(en) nog eventjes wat langer voor het rode sein laten staan.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar nu de Arriva het heft heeft overgenomen op deze nevenlijnen, is er een grote wijziging gekomen hierin, tot ongenoegen van een (groot) aantal Noorderlingen. Wanneer de trein uit de richting van Zwolle iets later is, vertrekt de trein gewoon. Er wordt geen minuutje meer gewacht 'want wij moeten ons aan de rijtijden houden' of 'anders daalt de punctualiteit'. Daar is iets in te komen, maar als je als vervoerder één of twee minuutjes kan wachten, en zo nog een aantal reizigers mee kan nemen, en die dus tevreden zijn, lijkt mij dat een strakke keuze. Maar nee, punctualiteit gaat voor op mensjes vervoeren lijkt het soms wel..
Het is de Harlingen-trein waarmee ze dat doen. In Leeuwarden willen de stoppers naar Sneek/Stavoren en die naar Groningen nog wel eens een paar minuten wachten om de aansluiting over te nemen. Naar Harlingen is uitgesloten, omdat het een vertragingsgevoelig traject is en ze zelfs met de GTW's de dienstregeling maar net kunnen halen. Dit komt omdat de trein van .33 nu ook op Deinum is komen te stoppen. Eén minuut langer wachten telkens kan in theorie de hele dienstregeling daar in de soep draaien, dus wachten ze niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:47 schreef greavy het volgende:
Zo heb je tegenwoordig ook een andere situatie, wat een aantal Noorderlingen (nog) niet kunnen begrijpen:
Voorheen reed Noordned op de Noorderlijke Nevenlijnen, en een situatie wat in Leeuwarden voor kwam, was wel eens dat de trein vanuit de richting Zwolle vertraging had, waardoor de overstap richting Sneek/Harlingen niet gehaald kon worden. De NoordNet wachtte dan nog een aantal minuutjes, als de vertraging niet te groot werd. 2 Minuten wachten, of zelf minder deed al wonderen. En dat werd ook gewaardeerd door de reizigers. In Harlingen Haven haalde je de boot meestal toch wel, als je er enkele minuutjes later aan kwam.
Maar nu de Arriva het heft heeft overgenomen op deze nevenlijnen, is er een grote wijziging gekomen hierin, tot ongenoegen van een (groot) aantal Noorderlingen. Wanneer de trein uit de richting van Zwolle iets later is, vertrekt de trein gewoon. Er wordt geen minuutje meer gewacht 'want wij moeten ons aan de rijtijden houden' of 'anders daalt de punctualiteit'. Daar is iets in te komen, maar als je als vervoerder één of twee minuutjes kan wachten, en zo nog een aantal reizigers mee kan nemen, en die dus tevreden zijn, lijkt mij dat een strakke keuze. Maar nee, punctualiteit gaat voor op mensjes vervoeren lijkt het soms wel..
Gebeurt bij mij nogal eens dat de HC omroept bij binnenkomst in Leeuwarden dat de trein naar Harlingen zal wachten op ons, en wanneer wij binnenrijden aan het perron je die trein weg ziet rijden.. Hoor je even later (niet altijd) nog een HC die omroept: "En de trein naar Harlingen is enkele seconden geleden net vertrokken"quote:Op donderdag 8 april 2010 23:24 schreef TrainGV het volgende:
[..]
De beste oplossing hiervoor is de HC waarschuwen dat je een overstap naar een Arriva lijn dreigt te missen. Een belletje naar de verkeersleiding doet namelijk vaak wonderen. De treindienstleider kan de betreffende trein(en) nog eventjes wat langer voor het rode sein laten staan.
Ik heb het al een aantal keren gedaan en dus eigenlijk altijd de overstap kunnen halen.
Vreemde ideeën daarquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Enkele jaren terug wouden ze in de toekomst de lijn Almelo - Marienberg uitbereiden naar Emmen. Vanochtend een stuk in de regionale krant dat ze hem willen doortrekken naar Hardenberg.![]()
En dan vervallen de stations Daarle en Geerdijk...er stappen daar volgens de tubantia rond de 50 mensen per dag op![]()
Ik neem aan dat de regelmatig vertraagde sneltrein uit Groningen hier niet onder valt?quote:Op vrijdag 9 april 2010 07:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Daar zijn afspraken over. We mogen/moeten de Harlinger laten wachten op een aansluiting. In een halfuursdienst twee minuten, in een uursdienst vier. Dat staat in onze WRT. Helaas houdt blijkbaar niet iedereen zich daaraan.
Nou, omdat ik ook regelmatig via een omreis route naar Dronrijp gaquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef Ascendancy het volgende:
Greavy waarom sta jij op zwolle dan. Je gaat toch via rotterdam? Dan hoef je alleen maar even op Utrecht van treinstel te wisselen en je bent klaar.
Ruzie met vrouw/vriendin/moeder?quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
En trouwens: waarom zou je een half uur later thuis willen zijn?
Waarom ga je voor je plezier de hele 3600 meequote:Op vrijdag 9 april 2010 10:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, omdat ik ook regelmatig via een omreis route naar Dronrijp ga![]()
Neem ook wel eens de 3600 vanuit Roosendaal naar Zwolle, maar ga ook wel Roosendaal - Den Bosch - Utrecht - Leeuwarden. Maar ook wel gewoon Zwijndrecht - Rotterdam - Leeuwarden of Zwijndrecht - Rotterdam - Leiden - Utrecht - Leeuwarden. Altijd zelfde traject wordt op het laatst saai toch![]()
En ja, in Utrecht heb ik er ook niet altijd zin in om te wachten op de echte IC..
Nou, niet iedereen denkt er zo over hequote:Op vrijdag 9 april 2010 11:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waarom ga je voor je plezier de hele 3600 mee![]()
Is dat een soort zelfkastijding?
Als ik eenmaal een traject een x heb gereisd wil ik daarna altijd de kortste reis hebben. Dan heb ik het namelijk wel gezien.
In VIRM is het godbloodymotherfucking hell.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, niet iedereen denkt er zo over heEn de 3600 is een mooie rit natuurlijk, zeker in ICRm
Het is dan ook mijn mening.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, niet iedereen denkt er zo over heEn de 3600 is een mooie rit natuurlijk, zeker in ICRm
Prachtig en snel traject imo.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:53 schreef greavy het volgende:
Amersfoort - Zwolle is ook een irritant lang stukje..
Ik ga morgen met een Uerdinger Schienenbus dwars door een bruinkoolmijn stuiteren. Voor de lol. En ik betaal er nog dik voor ook. Dus bekhouwequote:Op vrijdag 9 april 2010 11:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
In VIRM is het godbloodymotherfucking hell.
Dit is echt een mooi shot zegquote:Op donderdag 8 april 2010 17:35 schreef dennistd het volgende:
Als je deze foto zo ziet zou je niet denken dat het Nederland is:
[ afbeelding ]
Het is de Sloehaven, foto via Rolandrail.
Tussen Dordrecht en Roosendaal? Niet over de HSL vandaag?quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:15 schreef SingleCoil het volgende:
Thalys staat weer onverklaard stil in volle baan, ergens tussen dordt en rozendaal
Zo'n gezellig uitzicht heb je er ook.. SCHIETTERREIN LEVENSGEVAARLIJK .. SCHIETTERREIN LEVENSGEVAARLIJK .. SCHIETTERREIN LEVENSGEVAARLIJK .. SCHIETTERREIN LEVENSGEVAARLIJKquote:
Deze(SLT):quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:06 schreef Volvoman het volgende:
Vandaag in groningen, zo'n zeg maar Amsterdamsetype trein gezien. Een sprinter?
''Zo'n witte met blauw en geel''
quote:Sms van Woepje te Gn: onbekende SLT-IV GDST om 15.05.
jawel hoorquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tussen Dordrecht en Roosendaal? Niet over de HSL vandaag?
Is hetzelfde. Ik beweer toch niet dat die trein naar Rooossendael rijdt?quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:30 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan is het toch tussen Rotterdam en Breda, niet tussen Dordrecht en Rozen()daal..
Het was idd een SLeT. Heb het ding achterop het opstelterrein in Groningen zien staan. Vanuit een rijdende trein was het wel lastig te zienquote:Op vrijdag 9 april 2010 15:14 schreef greavy het volgende:
Editje: Het is een SLT:
Quote van Somda in het Opvallende Dingen topic:
[..]
Vet eind lopen vanaf het station ookquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat moet je daar, heeft toch maar 1500 inwoners ofzo en een kasteel?
Goed voor de gezondheidquote:Op vrijdag 9 april 2010 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet eind lopen vanaf het station ook
Dat zijn gemiddelde treinreizigers eigen. Ze volgen blindelings de adviezen van de stationsmedewerkers in plaats van eigen plannen te trekken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij stonden alle P-seinen tussen Den Dolder en Amersfoort op rood. Da's best een kutstoring.
Ik moet van Utrecht naar Groningen, mijn IC werd netjes via Hilversum omgeleid en ik was nauwelijks later thuis dan normaal. En nog met continu een zitplaats ook.
Je mag toch verwachten dat zo'n NS figuur op het station weet wat de beste mogelijkheid is? Dat ze op het perron en achter het loket vaak niet weten wat er zich afspeelt en zodoende de meest achterlijke adviezen geven, daar mag bij de NS wel wat meer aandacht aan besteed worden.. Maar als je de berichten over nieuwe informatievoorziening mag geloven, komt dat dus over een paar jaar helemaal in ordequote:Op zaterdag 10 april 2010 11:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zijn gemiddelde treinreizigers eigen. Ze volgen blindelings de adviezen van de stationsmedewerkers in plaats van eigen plannen te trekken.
Bij storing zou het handig zijn als er advies wordt gegeven met een kaart. Zoals nu te zien is er een stuk traject rood (niet reizen). Alternatieven groen kleuren die ook voldoende capaciteit bieden, geeft de reiziger al meer informatie.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je mag toch verwachten dat zo'n NS figuur op het station weet wat de beste mogelijkheid is? Dat ze op het perron en achter het loket vaak niet weten wat er zich afspeelt en zodoende de meest achterlijke adviezen geven, daar mag bij de NS wel wat meer aandacht aan besteed worden.. Maar als je de berichten over nieuwe informatievoorziening mag geloven, komt dat dus over een paar jaar helemaal in orde
Stroomstoring werd eerder dan verwacht verholpen, misschien toch nog treinverkeer op het traject Elst-Tiel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag busvervoer op het traject Kesteren-Tiel vanwege een seinstoring.
Deze situatie geldt tot einde dienstregeling, daar deze fout pas vannacht om 2:00 verholpen kan worden.
Had je niet eerder een kaartje kunnen boeken voor de Thalys?quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen van het hoge noorden naar brussel-zuid met de trein. En uiteraard moet er tussen Roosendaal & Essen het spoor er uit liggen (werkzaamheden ofzo). Crap zooiIk reis vaak alleen maar met het weekend en dan ligt vooral de treindienst er uit.
En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
Hmm..Het probleem is alleen dat het kaartje van Schiphol naar Brussel zuid duurder is dan mijn ticket van Groningen naar Londen (inclusief de Eurostar dus)quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Had je niet eerder een kaartje kunnen boeken voor de Thalys?
Moet je eerder boeken. Je kan Amsterdam - Parijs boeken voor ¤35 (enkeltje). Dit moet dan wel 3 maanden van te voren, en het gelde geldt voor het reisje Schiphol - Brussel Zuid.. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Hoe later je boekt, hoe duurder de tarieven doorgaans liggen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm..Het probleem is alleen dat het kaartje van Schiphol naar Brussel zuid duurder is dan mijn ticket van Groningen naar Londen (inclusief de Eurostar dus)
Ik zie namelijk 64,- voor een enkeltje voor de thalys!
Een viersporige overweg aan het vernieuwen (praktisch helemaal opnieuw aan het aanleggen). Als fietser die daar dagelijks overheen rijdt, vind ik het helemaal top; 'k had ondertussen wel genoeg slag in m'n banden.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaan we ook doen maar ik zit al meer dan 6 uur in de treinquote:Op zaterdag 10 april 2010 23:56 schreef dennistd het volgende:
Het beste kun je gewoon een uur eerder op reis gaan (als dat mogelijk is tenminste)
Dank voor de tip! Ik reis gemiddeld zo'n 25 keer per jaar tussen Londen - Noorden van het land waardoor ik ook altijd schiphol - brussel zuid meepak. Normaliter pak ik in de intercity maar wil voor dit soort gevallen nog wel eens de thalys pakken. Ik betaal voor zo'n retourtje Londen - elk station in Nederland grofweg 65/70 euro. Maar dan ben je dus afhankelijk van de treinen van de NS. En ik heb me toch bizarre reizen meegemaakt afgelopen jaar.quote:Op zondag 11 april 2010 00:00 schreef greavy het volgende:
Moet je eerder boeken. Je kan Amsterdam - Parijs boeken voor ¤35 (enkeltje). Dit moet dan wel 3 maanden van te voren, en het gelde geldt voor het reisje Schiphol - Brussel Zuid.. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Hoe later je boekt, hoe duurder de tarieven doorgaans liggen.
Dank! Ik vind het wat betreft treinen altijd wel even prettig om een idee te hebben waar ik terecht kom. Zoals gezegd. Vaak genoeg problemen gehad met de trein (NS) En ik neem sowieso een uur eerder de trein. Denk dat ik ook nog genoeg foto's maak. 7 uur lang treinen is immers geen grapjequote:Op zondag 11 april 2010 00:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.
quote:Op zondag 11 april 2010 00:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een viersporige overweg aan het vernieuwen (praktisch helemaal opnieuw aan het aanleggen). Als fietser die daar dagelijks overheen rijdt, vind ik het helemaal top; 'k had ondertussen wel genoeg slag in m'n banden.
'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.
Als je gewoon een uur eerder vertrekt zoals geadviseerd, zal het vast wel goed komen. Mochten er opeens geen bussen rijden, dan kun je altijd nog dat eindje naar Essen lopen.Het is in Roosendaal netjes geregeld. Vandaag ben ik daar geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Rotterdam in de "Benelux" gestapt, die door een VIRM gereden werd, en iedereen in Rotterdam Stadion uit die trein moest, omdat daar enkele minuten later een Benelux-stam (ICRm-Prio) aan kwam kachelen (met aan beide kanten een loc) om ons naar Roosendaal te brengen. Reizigers voor Amsterdam, die uit die trein kwamen, moesten in Stadion over naar de VIRM![]()
Ik weet niet of dat helemaal de planning was, want op Rotterdam was de omroep "dat er een rechtstreekse verbinding met Roosendaal is".
In Roosendaal werden we netjes op Sp 1 neergeet, nog achter de locatie waar de 3600 altijd staat. We stonden dus op de plek waar normaal de Stoptrein naar Antwerpen vertrekt (die uiteraard ook niet reed dit weekend als ik me niet vergis). Je kon dan je trein uitstappen, en zo doorlopen naar de bus zonder de tunnel door te hoeven![]()
De trein in Roosendaal stond echter wel van plusminus x.50 tot x.30 stil te staan, om dan terug richting Amsterdam te rijden (en misschien weer met overstap te Stadion?).
Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?quote:Op zondag 11 april 2010 00:23 schreef greavy het volgende:
[..]
In Roosendaal werden we netjes op Sp 1 neergeet, nog achter de locatie waar de 3600 altijd staat. We stonden dus op de plek waar normaal de Stoptrein naar Antwerpen vertrekt (die uiteraard ook niet reed dit weekend als ik me niet vergis). Je kon dan je trein uitstappen, en zo doorlopen naar de bus zonder de tunnel door te hoeven![]()
Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?quote:Op zondag 11 april 2010 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?
Zat er nog wel over te twijfelen om via Zwolle - Roosendaal (direct) of via zwolle - schiphol - roosendaal te gaan. Qua tijd zag ik dat het relatief weinig scheelt. En de reis van Zwolle naar Roosendaal direct is ong. 3 uur lang. Dat kan mn houterige kont niet aanMaar als er problemen zijn in rotterdam is dat geen probleem
![]()
Jep. Mijn kaartje is geldig vanaf elk station in Nederland naar Brussel zuid. Het is onderdeel van mijn Eurostar ticket. Ik zag net dat als ik via Maastricht ga. Ik een 25 minuten langer doe om in Brussel zuid terecht te komen in vergelijking met Groningen - zwolle - roosendaal - stopbus - brussel zuid. Maar ik weet niet of de berekening van de NS met de stopbus van Roosendaal naar Essen zo precies loopt zoals de website mij verteldquote:Op zondag 11 april 2010 00:46 schreef bork het volgende:
[..]
Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?
Dan kan je ook Maastricht/Brussel doen, ik weet alleen niet of dit past in jouw schema.
Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Klopt, tussen Keulen en Bonn neem ik aan.quote:Op zondag 11 april 2010 10:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.
Deze telt, Wesseling telt en Brühl-Vochem telt, want Köln Bonner EISENBAHN. de rest telt niet idd, heb ook nog wat trambordjes geschoten. Magoe later vanmiddag verslagje. Eerst maar eens uitpuzzelen hoeveel km het nou eigenlijk was.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Nice.quote:Op zondag 11 april 2010 12:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op zondag 11 april 2010 bracht de Vrijheidstrein, Plan T 520 van NSR, een bezoekje aan het op een-na-Noordelijkst gelegen geelektrificeerd station van Nederland, Leeuwarden. Met op de achtergrond rechts een deel van het stationsgebouw, gebouwd en geopend in 1863, is van het type SS 3e klasse. Ook de immense stationskap dateert uit de 19e eeuw. Links op de achtergrond staan enkele Arriva GTW´tjes van de verdiende weekendrust te genieten.
Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?quote:Op zondag 11 april 2010 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah hoelaat was jij daar?
Ik was er tussen 11:00 en 11:25, wachtend op zon. Na de klik meteen weer naar huis, rest van de zut op Lw geloof ik welquote:Op zondag 11 april 2010 13:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?![]()
(Wie was die spotter op de laatste foto met de Koplopers? Hij sprintte naar het eind van het perron met statief.)
Nicee!quote:Op zondag 11 april 2010 13:41 schreef Socios het volgende:
Een beetje spuit 11 na de foto van Zug-Chef, maar bij dezen:
Plan T 520 te Leeuwarden.
Wat wel geinig is. Om 17.02u vertrekt die trein als IC 28862 naar Nijmegen. Stopt alleen te Heerenveen, Zwolle, Deventer, Zutphen en Arnhem.Hierbij Heerenveen - Zwolle in 35 minuten (normaal 39 met stop te Steenwijk).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bonusfoto: Koplopershow.![]()
[ afbeelding ]
Dat dan weer niet, beetje jammer. Blijft 20 minuten in Zwolle staan ofzo, lol. Maar goed, wel vet inderdaad dat ´ie veel stations overslaat.quote:Op zondag 11 april 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
Zo ben je vast en zeker ook eerder in Deventer etc..
Ik gok dat de 2900 of wat leeg mat in de weg stonden?quote:Op zondag 11 april 2010 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nice.
Verrassend dat ie op 5b staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze m op 5a neer zouden zetten.
Oh dat is soep op die foto ! Ik dacht ff tijdens het scrollen dat je reisziek was gewordenquote:Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, was leuk iddNu op naar MEER MEER MEER
Dat weet je zelf dondersgoedquote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijnmorgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Hij moet in Duitsland een DB kortingskaartje kopen...dan mag hij met die trein meequote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijnmorgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Tussen Schiphol en Hengelo is de Internationale trein Schiphol-Berlijn toegankelijk tegen het NS-tarief, het antwoord: Ja.quote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijnmorgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Lekker omslachtig!quote:Op zondag 11 april 2010 22:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hij moet in Duitsland een DB kortingskaartje kopen...dan mag hij met die trein mee
Noorden van het land is bij mij alles voorbij Amersfoort....waarom reis je via Schiphol en niet via Utrecht/Rotterdam en stap je daar op Thalys/Benelux?quote:Op zondag 11 april 2010 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat gaan we ook doen maar ik zit al meer dan 6 uur in de trein![]()
Dat wordt geen pretje morgen. Maarja ik moet die trein in Brussel-Zuid halen.
[..]
Dank voor de tip! Ik reis gemiddeld zo'n 25 keer per jaar tussen Londen - Noorden van het land waardoor ik ook altijd schiphol - brussel zuid meepak. Normaliter pak ik in de intercity maar wil voor dit soort gevallen nog wel eens de thalys pakken. Ik betaal voor zo'n retourtje Londen - elk station in Nederland grofweg 65/70 euro. Maar dan ben je dus afhankelijk van de treinen van de NS. En ik heb me toch bizarre reizen meegemaakt afgelopen jaar.
Ik betaal grofweg een 65/70 euro voor een retourtje Londen - Elk station in Nederland. Dat is dus een treinkaartje van elk station in Nederland richting brussel zuid inclusief de eurostar van brussel zuid naar Londen. Een thalys is vrij prijzig voor een relatief kleine tijdswinst. Maar iemand zei dat het vrij goedkoop was mits je maanden van te voren boekt. Dat ga ik dus wel proberen voor komende keer.quote:Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Noorden van het land is bij mij alles voorbij Amersfoort....waarom reis je via Schiphol en niet via Utrecht/Rotterdam en stap je daar op Thalys/Benelux?
Ik zal het zeker overwegen want ik ga minstens een 20 keer per jaar op en neer. En het scheelt me wel een flinke slok op een borrel qua tijdquote:Op zondag 11 april 2010 23:55 schreef greavy het volgende:
Dan was het zeker een varkensneus die normaal de stoptrein Roosendaal - Antwerpen reed, of zie ik dit foutief? Die reed namelijk vanaf Essen naar Antwerpen.
En 3 maanden van te voren boeken is het goedkoopst bij de Thalys zoals ik al eerder vermeldde, Amsterdam - Brussel Zuid is dan ¤25 voor een enkeltje, en dus een retourtje ¤50 (2x enkeltje).
Let wel, deze kaarten zijn in beperkte mate verkrijgbaar en niet annuleerbaar
Voor ¤38 heb je dan wel een kaartje die annuleerbaar is.
Deze prijs is voor Rotterdam - Brussel Zuid gelijk bij het eerste kaartje (Superdiscount, Low Fixed) en het tweede genoemde kaartje waarbij je wel annuleren kan is dan in de Thalys vanaf Rotterdam naar Brussel Zuid ¤30.
Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?quote:Op zondag 11 april 2010 23:22 schreef sander89 het volgende:
Zijn nieuwe luchtfoto's genomen van de Hanzelijn, ligt zelfs al een stukje spoor.![]()
http://www.dejongluchtfot(...)0406_2808_large.html
Het al of niet gebruiken van een statief is een erg makkelijk, doch erg ongeldig argument om onderscheid te maken tussen privé en professionele foto's, aangezien iedere dooie lul tegenwoordig voor een paar tientjes een statief kan kopen. Gewoon klacht indienen, veel van die lui hebben nog weleens de neiging zichzerlf belangrijker te vinden dan ze zijn.quote:Particuliere opnamen
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Ze zijn in elk geval niet aangenomen op hun servicegerichtheid.quote:Op maandag 12 april 2010 10:25 schreef dennistd het volgende:
Mja, soms heb ik wel eens het idee dat dat S&V-volk zonder enige opleiding van een beveiligingsbedrijf is overgenomen...
In de buurt van Lelydorp Opstel ligt wel nieuw spoorquote:Op maandag 12 april 2010 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?
Ja, maar dat telde ik niet mee eigenlijk, dat valt meer onder aanpassing Flevolijn.quote:Op maandag 12 april 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de buurt van Lelydorp Opstel ligt wel nieuw spoor
quote:ROME (ANP) – In het noorden van Italië is een regionale trein ontspoord. Daarbij kwamen zes mensen om en raakten volgens het persbureau ANSA zeker twintig mensen gewond.
Het ongeval gebeurde bij Merano in de buurt van de Noord-Italiaanse stad Bolzano. Het ongeluk was het gevolg van een aardverschuiving, aldus reddingswerkers tegen het persbureau.
Mja, precies dat stukje is nieuw, omdat de lijn van Lelydorp naar het opstelterrein enkelsporig was.quote:Op maandag 12 april 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar dat telde ik niet mee eigenlijk, dat valt meer onder aanpassing Flevolijn.
Je hebt gelijk, op sommige foto's lijkt het spoor maar zijn gewoon rijplaten.quote:Op maandag 12 april 2010 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?
Burgerarrestaties mogen, dus hun mogen dat ook maar dat werkt niet als je knuppelt iemand neer en belt de politie. En in je bagage en je zakken hebben ze waarschijnlijk niks te zoeken.quote:Op maandag 12 april 2010 12:06 schreef SingleCoil het volgende:
Welke bevoegdheden heeft zo'n S&V-medewerker eigenlijk? Moet je überhaupt wel doen wat die mensen zeggen? Mogen ze je aanhouden? Mogen ze je bagage doorzoeken, of je fouilleren?
Ze mogen wel, mits je geen geweld gebruikt en iemand snel aan de politie overdraagtquote:
Wat dus geen arrestatie is. Verder mag zoiets uitsluitend bij heterdaad en niet bij een of ander vaag vermoeden.quote:Op maandag 12 april 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen wel, mits je geen geweld gebruikt en iemand snel aan de politie overdraagt
In zekere zin wel, alleen is het systeem hier veel minder vergaand dan in de VS waar bijvoorbeeld Bounty Hunters actief zijnquote:
uiteraardquote:Verder mag zoiets uitsluitend bij heterdaad en niet bij een of ander vaag vermoeden.
Dus heb je er ook niet zoveel aan, want dat is iets waar ik me tegen mag verdedigen.quote:Op maandag 12 april 2010 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
In zekere zin wel, alleen is het systeem hier veel minder vergaand dan in de VS waar bijvoorbeeld Bounty Hunters actief zijn
[..]
uiteraard
Tja, ze kunnen van alles in hun voorwaarden zetten, maar dat betekent niet dat ze dat dan mogen doen. Ze kunnen je in dat geval hooguit de trein uitzetten wanneer je weigert je aan die voorwaarden te conformeren - Behoudens die zaken waarin de wet voorziet.quote:Op maandag 12 april 2010 12:36 schreef NordicBlue het volgende:
Zal vast wel in de algemene voorwaarden van de NS staan, dat je er mee akkoord gaat dat NS personeel X en Y mag doen.
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoorquote:Op maandag 12 april 2010 10:25 schreef dennistd het volgende:
Mja, soms heb ik wel eens het idee dat dat S&V-volk zonder enige opleiding van een beveiligingsbedrijf is overgenomen...
Zelfde niveau ja.quote:Op maandag 12 april 2010 12:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoor
Zou jij niet chagrijnig worden als alles wat je gepresteerd hebt een halve parkeerwachter worden is?quote:Op maandag 12 april 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
Deze 4 S&V'ers, welke uiteraard ook een BOA-bevoegdheid hebben, kwamen wel erg chagrijnig over (zie ik veel voorkomen bij de S&V'ers).
Nee. Ik zou althans geen reden weten waarom een S&V'er dat zou mogen. Maar hij kan het natuurlijk wel altijd vragen, want dan is het geen beslag.quote:Een S&V medewerker mag, lijkt mij, ook niet zomaar zulke dingen 'in beslag nemen'?
Laat je 'm nog even door iemand nakijken, want een zinsnede als "hierbij stuur ik u schriftelijk me klachtenbrief" maakt je zaak niet sterker.quote:Op maandag 12 april 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
Ik ben nu bezig met een klachtenbrief te schrijven, welke ik schriftelijk ga versturen en waarschijnlijk ook aangetekend. Dan kunnen hun ook nooit zeggen dat het niet ontvangen is. Daarnaast gaat er sowieso een kopie naar het OV-Loket / ROVER.
Treinentopic #222.quote:Op maandag 12 april 2010 16:44 schreef SHERMAN het volgende:
Greavy, het kan zijn dat ik iets mis doordat ik nu met de mobiele layout dit topic lees, maar ik ik mis je verhaal volgens mij..?
Wat is er gebeurd?
FOK!sliver layout ftw.quote:Op maandag 12 april 2010 16:44 schreef SHERMAN het volgende:
mobiele layout
Thanks!quote:
Parkeergestapo bedoel je...quote:Op maandag 12 april 2010 12:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |