abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 april 2010 @ 07:21:48 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80071304
quote:
Op donderdag 8 april 2010 03:52 schreef Mkr het volgende:
Volgend ns is er geen storing maar maar ik hoor hem hier nog steeds en de overweg zit nog steeds dicht... Irritant!
De NS is soms erg vreemd.. Als Prorail meldt dat 'het verholpen is' wordt het van de site gehaald.. Vast en zeker een faal bij Prorail, of de NS die denkt dat t verholpen is.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 08:25:44 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80071854
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:10 schreef dennistd het volgende:
melden is niet nodig: als een overweg langer dan 5 minuten dicht ligt krijgt de treindienstleider een storingsmelding volgens mij
Het zal niet de eeerste keer zijn dat de storing zit in het systeem wat de storingen moet melden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 april 2010 @ 09:26:05 #103
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80072986
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 april 2010 @ 09:36:55 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80073269
quote:
Geinig stukje... Ik denk wel dat NS gelijk heeft, en dat ze in deze markt wel moeten. Argumenten als "het is een staatsbedrijf" gaan niet echt op, aangezien SNCF en de DB net zo hard op de markt opereren. Ik zie het wel als een interessante kans, het risico dat je loopt is dat NS op een gegeven moment wordt overgenomen door DB of zo. Het is tenslotte een marktpartij, en marktpartijen kun je kopen.

Als je het echt zuiver zou doen, zou je overigens overnames als van Arriva door SNCF moeten verbieden zo lang SNCF nog een staatsbedrijf is. En als je het zou doen zoals mij het beste lijkt (maar dat gebeurt dus niet), dan draai je al dat achterlijke geprivatiseer terug.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80073619
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:36 schreef Duvel het volgende:

[..]
En als je het zou doen zoals mij het beste lijkt (maar dat gebeurt dus niet), dan draai je al dat achterlijke geprivatiseer terug.
Wat is er mis met privatisering? In Engeland hebben ze het ontzettend verkloot, maar in Nederland is volgens mij iedereen er beter op geworden?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 10:20:04 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80074256
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat is er mis met privatisering? In Engeland hebben ze het ontzettend verkloot, maar in Nederland is volgens mij iedereen er beter op geworden?
Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.

Privatisering wordt gewoon veel te vaak verward met marktwerking. In het openbaar vervoer is geen marktwerking. Een reiziger moet van A naar B en is daarmee veroordeeld tot een bepaalde vervoerboer die toevallig BEWEERDE dat het goedkoopste te kunnen doen. Daarmee op ruime schaal de hand lichtende met onderhoud en veiligheidsvoorschriften, en zonder het beloofde product daadwerkelijk te leveren. Privatisering in het OV in Nederland is een fiasco met een grote F.

Heb ik het nog niet over de OV-Chipkaart, waarvan het gebruik er door die versnippering nou ook niet bepaald pretiger, duidelijker of minder kostbaar op geworden is. Al is dat niet de schuld van de privatisering zelf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 april 2010 @ 10:26:18 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80074413
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:

Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.


Met de bussen zeg ik ja, maar qua treinen heeft Arriva het best redelijk voor elkaar hoor. Zoveel valt er helemaal niet uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80074914
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.
Vervang Veolia en Arriva door NS en Maaslijn door een willekeurig traject op het hoofdnet, en beide zinnen kloppen nog steeds. Waar tegenwoordig Veolia, Arriva, Conexxion of Syntus rijdt, rijden nu aanzienlijk meer treinen dan toen de NS er 1x per uur langsreed. De achterhoek is helemaal verliefd op Syntus, in het noorden en aan de Betuwelijn zijn mensen veel meer tevreden over Arriva dan destijds over de NS en in Barneveld en omgeving zul je ook weinig mensen horen klagen over Conexxion.

Als je reizigers tevreden wilt maken, dan moet je gewoon meer treinen laten rijden en dat is nu juist wat de NS niet doet en wat bij privatisering wel gebeurt.
pi_80075308
Waarom wil de NS naar het buitenland als het in Nederland zelf al niet eens goed geregeld is?

Las ik laatst nou wat over spitsheffing bij de NS? Het moet toch niet gekker worden daar bij die tent
Facts don't care about your feelings
pi_80075611
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Las ik laatst nou wat over spitsheffing bij de NS? Het moet toch niet gekker worden daar bij die tent
Die hebben we al, niets nieuws. Fervente reizigers buiten de spits betalen 40% minder voor hun reis dan reizigers in de spits.
pi_80079045
Huh hoe bedoel je?
Facts don't care about your feelings
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 12:51:59 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80079494
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh hoe bedoel je?
Zegt de term "Voordeelurenkaart" je iets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80080545
Oh ja dat is waar natuurlijk. Maar korting overdag is toch wat anders dan extra heffing tijdens de spits. Vooral als dit er nog eens bovenop komt.
Facts don't care about your feelings
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 13:26:11 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80080750
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar korting overdag is toch wat anders dan extra heffing tijdens de spits.
Hoe dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 april 2010 @ 14:20:14 #115
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80082869
Dalurenkorting => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits
Spitsheffing => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits

Het is dus al jááren zo dat reizen buiten de spits voordeliger is. Heeft dat ervoor gezorgd dat men massaal buiten de spits is gaan reizen? Ik dacht het toch niet.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 15:05:14 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_80084617
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:20 schreef ReisT het volgende:
Dalurenkorting => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits
Spitsheffing => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits

Het is dus al jááren zo dat reizen buiten de spits voordeliger is. Heeft dat ervoor gezorgd dat men massaal buiten de spits is gaan reizen? Ik dacht het toch niet.
M'n baas ziet me aankomen, als ik pas na 09:00 uur in de trein stap
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 april 2010 @ 15:07:26 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80084710
vroege vogel korting
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80085431
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
vroege vogel korting
Is alweer afgeschaft toch?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 april 2010 @ 15:27:56 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80085533
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Is alweer afgeschaft toch?
Klopt, maar het zou wel een idee zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80087132
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.

Privatisering wordt gewoon veel te vaak verward met marktwerking. In het openbaar vervoer is geen marktwerking. Een reiziger moet van A naar B en is daarmee veroordeeld tot een bepaalde vervoerboer die toevallig BEWEERDE dat het goedkoopste te kunnen doen. Daarmee op ruime schaal de hand lichtende met onderhoud en veiligheidsvoorschriften, en zonder het beloofde product daadwerkelijk te leveren. Privatisering in het OV in Nederland is een fiasco met een grote F.

Heb ik het nog niet over de OV-Chipkaart, waarvan het gebruik er door die versnippering nou ook niet bepaald pretiger, duidelijker of minder kostbaar op geworden is. Al is dat niet de schuld van de privatisering zelf.
Reis jij dagelijks op een concessielijn?
Vast niet.
Want sinds de arriva op de betuwelijn rijdt is het een stuk beter.
Het materiaal maakt veel minder herrie. De treinen zijn in het algemeen prettiger dan plan V.
Er zijn meer treinen gaan rijden. Door de snellere treinen gaan nieuwe stations geopend worden, wat mijn reistijd tot het station meer dan halveert en binnenkort krijgen we een kwartiersdienst.
Als het bij de NS was gebleven was dit nooit gerealiseerd.
Tevens is sinds arriva hier rijdt het aantal reizigers duidelijk toegenomen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport donderdag 8 april 2010 @ 16:11:59 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80087439
Maar als je naar de wc moet kun je de pot op (nouja, eigenlijk niet dus....)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80087541
Lijkt me dan een goede, snelle verbinding met hoge frequentie wel ff belangrijker is dan een toilet waar je misschien eens per 20 ritjes behoefte aan hebt (ik haal dat overigens niet eens. Ik bezoek het toilet voordat ik de deur uit ga)
  Redactie Sport donderdag 8 april 2010 @ 17:35:33 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80090857
Als je deze foto zo ziet zou je niet denken dat het Nederland is:

Het is de Sloehaven, foto via Rolandrail.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80090921
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
Maar als je naar de wc moet kun je de pot op (nouja, eigenlijk niet dus....)
Ja en?
Het aantal mensen wat over meer dan de helft van het traject reist is klein.
Vanaf hardinxveld-giessendam is via Dordrecht sneller naar den bosch en eindhoven te reizen en is de bus sneller naar Utrecht. Het aandeel naar Geldermalsen is en ander stoptreinstations in de regio is klein. Zelfs het aantal mensen richting Tiel is klein.

En weegt het enige nadeel, geen WC, op tegen alle voordelen? imo niet.
Bij de arriva is overigens tenminste ook altijd een conducteur, of 2, aanwezig, die ook controleren. En voor fietsen en rolstoelgebruikers is de trein een stuk prettiger.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 17:40:00 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80091035
In een trein moet je gewoon fatsoenlijk kunnen pissen. In een bioscoop kun je ook pissen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80091134
Zo is dat. Of een treinmaatschappij moet kunnen garanderen dat een trein te allen tijde op een bepaald tijdstip op een station arriveert met fatsoenlijk toilet. Maar ja, dat kunnen ze niet of nauwelijks.
pi_80091337
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
In een trein moet je gewoon fatsoenlijk kunnen pissen. In een bioscoop kun je ook pissen.
Leuk dat je bioscoop als vergelijking neemt. Volgens mij 1 van de weinige plekken waar de toiletten nog smeriger zijn dan in de trein
Facts don't care about your feelings
pi_80091355
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:42 schreef Socios het volgende:
Zo is dat. Of een treinmaatschappij moet kunnen garanderen dat een trein te allen tijde op een bepaald tijdstip op een station arriveert met fatsoenlijk toilet. Maar ja, dat kunnen ze niet of nauwelijks.
Beide treinen staan lang genoeg stil op station Gorinchem voor een toiletbezoek.

@Flash: Maar is dit werkelijk voor jou de reden om concessielijnen te veroordelen?
Jij geeft met een hoop gezeur aan dat aanbestedingen niet goed zijn voor de reizigers. Vervolgens geven ik en andere users aan dat dat helemaal niet waar is daarna is het enige waar je over gaat zeuren, dat er geen toilet in de trein is. Nogmaals, wegen alle voordelen op tegen dit nadeel?

Ik ben overigens blij dat er hier uberhaupt nog een trein rijdt. Als er geen aanbesteding was gedaan reedt hier waarschijnlijk uberhaupt geen trein meer. En dan was het OV hier in een gigantische regio puur aangewezen op bussen en dat zat ik echt niet meer binnen 40 minuten in Rotterdam.
Tevens heb ik nog nooit iemand op mijn traject horen klagen over WC's. Dus imo is dit negatieve punten aanhalen om het klagen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 18:04:09 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80091872
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:48 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Beide treinen staan lang genoeg stil op station Gorinchem voor een toiletbezoek.

@Flash: Maar is dit werkelijk voor jou de reden om concessielijnen te veroordelen?
Jij geeft met een hoop gezeur aan dat aanbestedingen niet goed zijn voor de reizigers. Vervolgens geven ik en andere users aan dat dat helemaal niet waar is daarna is het enige waar je over gaat zeuren, dat er geen toilet in de trein is. Nogmaals, wegen alle voordelen op tegen dit nadeel?

Ik ben overigens blij dat er hier uberhaupt nog een trein rijdt. Als er geen aanbesteding was gedaan reedt hier waarschijnlijk uberhaupt geen trein meer. En dan was het OV hier in een gigantische regio puur aangewezen op bussen en dat zat ik echt niet meer binnen 40 minuten in Rotterdam.
Ja, mag je vinden. Het is inderdaad een verbetering als er met een hogere frequentie gereden wordt. En dat JIJ het nou geen probleem vindt om op je spits-stukje van 20 minuten geen toilet bij de hand te hebben, soit. Genoeg mensen hebben daar al een probleem mee, en het is hoe dan ook een uitholling van service als je aanwezige voorzieningen verwijdert.

Voorts moet je de boel niet gaan lopen verdraaien: Ik "veroordeel geen concessielijnen". Ik veroordeel de privatisering als zodanig. Want wat je krijgt is dat iedereen voor zijn eigen clubje rijdt en dat overstaps tussen verschillende vervoerders dus de facto niet meer bestaan, aangezien er niet meer even gewacht wordt. Dat heeft niks te maken met concessielijntjes (ik vind het best fijn dat je ieder kwartier van Zevenaar naar Arnhem kunt) maar alles met privatisering. En die lieve heer mag verhoeden dat we op termijn weer teruggaan naar een situatie waarin zeshonderd maatschappijtjes allemaal anderhalf lijntje exploiteren, natuurlijk allemaal met hun eigen tariefsysteempjes, regeltjes, acties en uitzonderingetjes. 31 daarvan werken met de OV chipkaart, 173 werken gedeeltelijk met de OVchipkaart, 511 werken er niet met de OV-Chipkaart. En iedere maand stappen er een paar over naar de OVC, en een paar weer terug naar hun eigen kaartjes. Het wordt gewoon een puinzooi door heel die privatisering.

Dat heeft niks te maken met een toilet in de trein of niet.
quote:
Tevens heb ik nog nooit iemand op mijn traject horen klagen over WC's. Dus imo is dit negatieve punten aanhalen om het klagen.
Welkom. De wereld is groter dan jouw traject.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80092664
Maar voor die ene verdwenen voorziening krijg je een heleboel andere voorzieningen terug. De NS is op dit soort vlakken ook niet perfect, dus waarom wordt dit wel verwacht van concessie-lijnen. Ik vind het bijvoorbeeld ook matig dat de heuvellandlijn een 3-2 opstelling kent en dergelijke. Maar je moet niet doen alsof voor de concessie alles wel goed geregeld was, want dat is in alle gevallen niet zo.

De overstap is op mijn traject, waar ik dus ervaring mee heb en dus als referentie gebruik juist verbeterd,
Vroeger moet je als je vanuit Utrecht kwam soms een uur wachten, omdat de NS trein naar Dordrecht net vertrok en maar 1x per uur reed buiten de spits. Dit is nu verleden tijd. Zelfs als de NS te laat op Geldermalsen is wacht de arriva trein. Hetzelfde geldt voor de overstap van arriva op NS op Dordrecht. De IC Den haag Venlo heb ik meerdere malen iets later zien vertrekken, zodat reizigers vanuit Gorinchem ook gewoon mee konden. Deze vertraging haalde de trein simpelweg weer in tussen Dordrecht en Rotterdam.

Daarnaast is de wereld die jij beweert dat er gaat komen natuurlijk volkomen belachelijk.
De NS beheert alle kaarten nog. Dat kleine debacle met de zomertour en dergelijke is ook weer opgelost.
De OV chipkaart zal waarschijnlijk ik komende concessies als een vereiste in de concessie komen.
Tevens zijn op dit moment alleen lijnen aanbesteedt die anders niet meer rendabel waren. Waar je dus imo blij mag zijn dat er een trein rijdt. Zelfs voor staatsbedrijven kost het eigenlijk onevenredig veel geld om bijvoorbeeld een trein naar Stavoren te laten rijden. Ik vind het bijzonder en goed dat dat hier wel gebeurt.

De wereld is inderdaad groter dan mijn traject, maar zoals ik al zei, ik gebruik het als referentiepunt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport donderdag 8 april 2010 @ 18:35:35 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80092887
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:28 schreef Ascendancy het volgende:
De NS beheert alle kaarten nog. Dat kleine debacle met de zomertour en dergelijke is ook weer opgelost.
Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80093202
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.
Dat heb ik dan verkeerd begrepen. Dat is inderdaad ook slecht en ik hoop dat de politiek hier iets aan gaat doen. Maar het beeld wat Flash schetst is natuurlijk belachelijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 19:02:23 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80093799
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:45 schreef Ascendancy het volgende:
Maar het beeld wat Flash schetst is natuurlijk belachelijk.
Misschien enigszins overdreven. Maar dat maakt de zaak duidelijk. Wacht de aanbesteding van het hoofdrailnet maar af
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 april 2010 @ 20:50:01 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80098585
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien enigszins overdreven. Maar dat maakt de zaak duidelijk. Wacht de aanbesteding van het hoofdrailnet maar af
Dat moment hoop ik niet mee te maken eigenlijk.

Dat NS efficiënter kan werken: zeker. Ik las daarover laatst nog een lollig stukje (maar ik weet niet meer waar). Iets over goudgerande arbeidsvoorwaarden voor NS personeel... Dat gaat natuurlijk sowieso op de schop bij een aanbesteding (let maar op!). En dat is dan wellicht ook het enige positieve punt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 20:51:14 #135
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80098660
Goed nieuws trouwens: Vorige week dinsdag heeft de DE2 186 van de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek het Inzetcertificaat van IVW ontvangen. De inbouw van de ATB is succesvol verlopen en de trein is weer toegelaten op het Nederlandse spoorwegnet klik



Hier de 186 in Hoorn tijdens een donateursrit in 2007.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 20:52:43 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80098742
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:50 schreef Duvel het volgende:
Dat NS efficiënter kan werken: zeker. Ik las daarover laatst nog een lollig stukje (maar ik weet niet meer waar). Iets over goudgerande arbeidsvoorwaarden voor NS personeel...
Hier was dat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 april 2010 @ 20:54:24 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80098831
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat moment hoop ik niet mee te maken eigenlijk.
Ik hoop niet dat de SNCF hier de boel over komt nemen... liever DB of ÖBB, als het toch moet. Maar eigenlijk mag NS van mij wel blijven, ze doen over het algemeen een goede zaak... tot het echt misgaat want dan weet niemand meer iets.
quote:
Dat NS efficiënter kan werken: zeker. Ik las daarover laatst nog een lollig stukje (maar ik weet niet meer waar). Iets over goudgerande arbeidsvoorwaarden voor NS personeel... Dat gaat natuurlijk sowieso op de schop bij een aanbesteding (let maar op!). En dat is dan wellicht ook het enige positieve punt.
Dat stuk heb ik ook gelezen, en het rijdend personeel op OHIH ook. Ik kan me in hun positie wel indenken, dat ze bijvoorbeeld de pauze doorbetaald krijgen motiveert wel om ook door te werken, bijvoorbeeld. Als de pauzes niet meer betaald worden zal het best vaker voorkomen dat een trein ineens niet meer verderrijdt want 'er moet gepauzeerd worden'.

Zie deze thread.
pi_80098991
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed nieuws trouwens: Vorige week dinsdag heeft de DE2 186 van de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek het Inzetcertificaat van IVW ontvangen. De inbouw van de ATB is succesvol verlopen en de trein is weer toegelaten op het Nederlandse spoorwegnet klik

[ afbeelding ]

Hier de 186 in Hoorn tijdens een donateursrit in 2007.
Mooi station he Hoorn en wat vind je van Kersenboogerd?
Facts don't care about your feelings
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 21:15:42 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80099933
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
wat vind je van Kersenboogerd?
Wil je het weten? Net zo kut als Veenendaal West. Tamelijk kut dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 april 2010 @ 21:58:04 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80102330
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat de SNCF hier de boel over komt nemen... liever DB of ÖBB, als het toch moet. Maar eigenlijk mag NS van mij wel blijven, ze doen over het algemeen een goede zaak... tot het echt misgaat want dan weet niemand meer iets.
[..]

Dat stuk heb ik ook gelezen, en het rijdend personeel op OHIH ook. Ik kan me in hun positie wel indenken, dat ze bijvoorbeeld de pauze doorbetaald krijgen motiveert wel om ook door te werken, bijvoorbeeld. Als de pauzes niet meer betaald worden zal het best vaker voorkomen dat een trein ineens niet meer verderrijdt want 'er moet gepauzeerd worden'.
Ga weg gek, heel Nederland krijgt geen pauzes doorbetaald terwijl HC's een flink deel van de tijd in de 1e klas zitten te kleppen. Ze hebben daarnaast voor een habbekrats vrij vervoer, nagenoeg premievrij pensioen... Krijgt het kantoorpersoneel ook de pauzes doorbetaald?

Oh, ik lees meestal uit principe geen OHIH, maar wellicht dat ik nu een uitzondering maak voor wat andere standpunten.

Edit: gelezen. Dit is het beste argument:
quote:
Ik denk dat iedereen het er wel overeens kan zijn dat NS personeel net als ook gewoon recht heeft op een pauze. De vraag is nu of deze betaald of onbetaald genoten mag worden. Wat mij betreft is zoiets een zaak tussen werkgevers en werknemers en niet iets waar een Tweede Kamerlid uitspraken over hoort te doen. Ger Koopmans pakt de doorbetaalde pauzes er waarschijnlijk bij om zijn stelling kracht bij te zetten dat de arbeidsvoorwaarden bij de NS in zijn ogen wel erg riant zijn. Op mij komt zoiets over als symboolpolitiek. Als de politiek wil dat de NS goedkoper gaat werken dan kunnen ze ook de slikken of stikken aanpak van de Stadsregio Amsterdam met het GVB overnemen. Het is dan aan de NS zelf om te bepalen hoe ze deze kostenbesparing vervolgens realiseren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80103634
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wil je het weten? Net zo kut als Veenendaal West. Tamelijk kut dus.
How rude. We hebben nu weer een broodjestent (surinamer welliswaar) en het andere hokje is ook weer open zodat we niet in de kou hoeven te wachten. Het is niet te vergelijken met Veenendaal-West vriend.
Facts don't care about your feelings
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 8 april 2010 @ 22:24:59 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80103789
Mijn excuses voor het onderschatten van je mondaine OV-Terminal. Vriend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 april 2010 @ 22:31:50 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80104125
De Velios van Veolia hebben tenminste WC's, weliswaar maar één, waar ook rolstoelen in kunnen komen. Maar toch, en daar wordt nogal gebruik van gemaakt viel me de vorige keren op..

Alhoewel ikzelf in de trein eigenlijk nooit de WC opzoek, vindt ik dat ze er wel moeten zijn.. Zo hebben de SLT'tjes nu ook geen WC meer.. En dat is kut ja, want als je een zwakke blaas hebt, of je moet ineens nodig, zit jij daar goed gebakken.. Nee, geef de WC's maar weer gewoon terug zoals vanouds, want daar hebben we het meest aan, vies of niet vies.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:47:20 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80104864
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, de lentetour is nog steeds alleen geldig bij NS. Alleen voor het kruidvatkaartje is het opgelost, misschien omdat kruidvat een hogere prijs aan NS betaalt die daarvan weer de andere vervoerders extra betaald.
Oftewel een soort van reizigertjes pesten.. NS is te gierig om de overige vervoerders er (meer) geld voor te geven, en dan krijg je deze verklootte acties..
Gelukkig hebben ze bij de Kruidvat-kaartjes het rond gekregen dat je ze wél mag gebruiken bij de overige vervoerders, maar dat gaat maar om één soort kaartje..
Welke grafmongool bij de NS denkt nou een keer logisch na: Wanneer je ze ook bij overige vervoerders laat rijden, zal je zelf ook meer reizigers krijgen (lijkt mij..)
Nu zijn reizigers uit bijvoorbeeld Dronrijp, Harlingen, Stavoren, Cuijk, Kerkrade en noem al die plaatsen langs de concessielijnen maar op verplicht om een los kaartje te kopen, tot het NS-station, om daar met de lentetour te reizen. Maar het kan ook anders: Wanneer iemand via een NS-traject naar een plaats langs een concessielijn wil, moet deze dus gewoon vanaf het laatste NS-station, bij de overstap een los kaartje kopen. Hoe bedoel je: Reizigers pesten?

Privatisering in de spoorwereld mag van mij, maar het moet er beter op worden. Extra treinen op concessielijnen zijn goed, maar als een vervoerder het vertikt met een extra stel te rijden, omdat het 'te duur' is, is gewoon te zot voor woorden.

Zo heb je tegenwoordig ook een andere situatie, wat een aantal Noorderlingen (nog) niet kunnen begrijpen:
Voorheen reed Noordned op de Noorderlijke Nevenlijnen, en een situatie wat in Leeuwarden voor kwam, was wel eens dat de trein vanuit de richting Zwolle vertraging had, waardoor de overstap richting Sneek/Harlingen niet gehaald kon worden. De NoordNet wachtte dan nog een aantal minuutjes, als de vertraging niet te groot werd. 2 Minuten wachten, of zelf minder deed al wonderen. En dat werd ook gewaardeerd door de reizigers. In Harlingen Haven haalde je de boot meestal toch wel, als je er enkele minuutjes later aan kwam.

Maar nu de Arriva het heft heeft overgenomen op deze nevenlijnen, is er een grote wijziging gekomen hierin, tot ongenoegen van een (groot) aantal Noorderlingen. Wanneer de trein uit de richting van Zwolle iets later is, vertrekt de trein gewoon. Er wordt geen minuutje meer gewacht 'want wij moeten ons aan de rijtijden houden' of 'anders daalt de punctualiteit'. Daar is iets in te komen, maar als je als vervoerder één of twee minuutjes kan wachten, en zo nog een aantal reizigers mee kan nemen, en die dus tevreden zijn, lijkt mij dat een strakke keuze. Maar nee, punctualiteit gaat voor op mensjes vervoeren lijkt het soms wel..
pi_80105011
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn excuses voor het onderschatten van je mondaine OV-Terminal. Vriend.
Wat is jouw favoriete station dan dokter?
Facts don't care about your feelings
pi_80106375
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:47 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar nu de Arriva het heft heeft overgenomen op deze nevenlijnen, is er een grote wijziging gekomen hierin, tot ongenoegen van een (groot) aantal Noorderlingen. Wanneer de trein uit de richting van Zwolle iets later is, vertrekt de trein gewoon. Er wordt geen minuutje meer gewacht 'want wij moeten ons aan de rijtijden houden' of 'anders daalt de punctualiteit'. Daar is iets in te komen, maar als je als vervoerder één of twee minuutjes kan wachten, en zo nog een aantal reizigers mee kan nemen, en die dus tevreden zijn, lijkt mij dat een strakke keuze. Maar nee, punctualiteit gaat voor op mensjes vervoeren lijkt het soms wel..
De beste oplossing hiervoor is de HC waarschuwen dat je een overstap naar een Arriva lijn dreigt te missen. Een belletje naar de verkeersleiding doet namelijk vaak wonderen. De treindienstleider kan de betreffende trein(en) nog eventjes wat langer voor het rode sein laten staan.

Ik heb het al een aantal keren gedaan en dus eigenlijk altijd de overstap kunnen halen .
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 april 2010 @ 23:24:19 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80106379
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:47 schreef greavy het volgende:

Zo heb je tegenwoordig ook een andere situatie, wat een aantal Noorderlingen (nog) niet kunnen begrijpen:
Voorheen reed Noordned op de Noorderlijke Nevenlijnen, en een situatie wat in Leeuwarden voor kwam, was wel eens dat de trein vanuit de richting Zwolle vertraging had, waardoor de overstap richting Sneek/Harlingen niet gehaald kon worden. De NoordNet wachtte dan nog een aantal minuutjes, als de vertraging niet te groot werd. 2 Minuten wachten, of zelf minder deed al wonderen. En dat werd ook gewaardeerd door de reizigers. In Harlingen Haven haalde je de boot meestal toch wel, als je er enkele minuutjes later aan kwam.

Maar nu de Arriva het heft heeft overgenomen op deze nevenlijnen, is er een grote wijziging gekomen hierin, tot ongenoegen van een (groot) aantal Noorderlingen. Wanneer de trein uit de richting van Zwolle iets later is, vertrekt de trein gewoon. Er wordt geen minuutje meer gewacht 'want wij moeten ons aan de rijtijden houden' of 'anders daalt de punctualiteit'. Daar is iets in te komen, maar als je als vervoerder één of twee minuutjes kan wachten, en zo nog een aantal reizigers mee kan nemen, en die dus tevreden zijn, lijkt mij dat een strakke keuze. Maar nee, punctualiteit gaat voor op mensjes vervoeren lijkt het soms wel..
Het is de Harlingen-trein waarmee ze dat doen. In Leeuwarden willen de stoppers naar Sneek/Stavoren en die naar Groningen nog wel eens een paar minuten wachten om de aansluiting over te nemen. Naar Harlingen is uitgesloten, omdat het een vertragingsgevoelig traject is en ze zelfs met de GTW's de dienstregeling maar net kunnen halen. Dit komt omdat de trein van .33 nu ook op Deinum is komen te stoppen. Eén minuut langer wachten telkens kan in theorie de hele dienstregeling daar in de soep draaien, dus wachten ze niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 april 2010 @ 23:42:56 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80107252
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:24 schreef TrainGV het volgende:

[..]

De beste oplossing hiervoor is de HC waarschuwen dat je een overstap naar een Arriva lijn dreigt te missen. Een belletje naar de verkeersleiding doet namelijk vaak wonderen. De treindienstleider kan de betreffende trein(en) nog eventjes wat langer voor het rode sein laten staan.

Ik heb het al een aantal keren gedaan en dus eigenlijk altijd de overstap kunnen halen .
Gebeurt bij mij nogal eens dat de HC omroept bij binnenkomst in Leeuwarden dat de trein naar Harlingen zal wachten op ons, en wanneer wij binnenrijden aan het perron je die trein weg ziet rijden.. Hoor je even later (niet altijd) nog een HC die omroept: "En de trein naar Harlingen is enkele seconden geleden net vertrokken"

Het gebeurt gelukkig niet continu dat de overstap misloopt, maar het is wel regelmatig
  vrijdag 9 april 2010 @ 07:31:41 #149
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80111611
Daar zijn afspraken over. We mogen/moeten de Harlinger laten wachten op een aansluiting. In een halfuursdienst twee minuten, in een uursdienst vier. Dat staat in onze WRT. Helaas houdt blijkbaar niet iedereen zich daaraan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_80112784
Enkele jaren terug wouden ze in de toekomst de lijn Almelo - Marienberg uitbereiden naar Emmen. Vanochtend een stuk in de regionale krant dat ze hem willen doortrekken naar Hardenberg.

En dan vervallen de stations Daarle en Geerdijk...er stappen daar volgens de tubantia rond de 50 mensen per dag op

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2010 09:11:36 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')