abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 07:21:48 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80071304
quote:
Op donderdag 8 april 2010 03:52 schreef Mkr het volgende:
Volgend ns is er geen storing maar maar ik hoor hem hier nog steeds en de overweg zit nog steeds dicht... Irritant!
De NS is soms erg vreemd.. Als Prorail meldt dat 'het verholpen is' wordt het van de site gehaald.. Vast en zeker een faal bij Prorail, of de NS die denkt dat t verholpen is.
  donderdag 8 april 2010 @ 08:25:44 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80071854
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:10 schreef dennistd het volgende:
melden is niet nodig: als een overweg langer dan 5 minuten dicht ligt krijgt de treindienstleider een storingsmelding volgens mij
Het zal niet de eeerste keer zijn dat de storing zit in het systeem wat de storingen moet melden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 april 2010 @ 09:26:05 #103
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80072986
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 april 2010 @ 09:36:55 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80073269
quote:
Geinig stukje... Ik denk wel dat NS gelijk heeft, en dat ze in deze markt wel moeten. Argumenten als "het is een staatsbedrijf" gaan niet echt op, aangezien SNCF en de DB net zo hard op de markt opereren. Ik zie het wel als een interessante kans, het risico dat je loopt is dat NS op een gegeven moment wordt overgenomen door DB of zo. Het is tenslotte een marktpartij, en marktpartijen kun je kopen.

Als je het echt zuiver zou doen, zou je overigens overnames als van Arriva door SNCF moeten verbieden zo lang SNCF nog een staatsbedrijf is. En als je het zou doen zoals mij het beste lijkt (maar dat gebeurt dus niet), dan draai je al dat achterlijke geprivatiseer terug.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80073619
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:36 schreef Duvel het volgende:

[..]
En als je het zou doen zoals mij het beste lijkt (maar dat gebeurt dus niet), dan draai je al dat achterlijke geprivatiseer terug.
Wat is er mis met privatisering? In Engeland hebben ze het ontzettend verkloot, maar in Nederland is volgens mij iedereen er beter op geworden?
  donderdag 8 april 2010 @ 10:20:04 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80074256
quote:
Op donderdag 8 april 2010 09:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wat is er mis met privatisering? In Engeland hebben ze het ontzettend verkloot, maar in Nederland is volgens mij iedereen er beter op geworden?
Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.

Privatisering wordt gewoon veel te vaak verward met marktwerking. In het openbaar vervoer is geen marktwerking. Een reiziger moet van A naar B en is daarmee veroordeeld tot een bepaalde vervoerboer die toevallig BEWEERDE dat het goedkoopste te kunnen doen. Daarmee op ruime schaal de hand lichtende met onderhoud en veiligheidsvoorschriften, en zonder het beloofde product daadwerkelijk te leveren. Privatisering in het OV in Nederland is een fiasco met een grote F.

Heb ik het nog niet over de OV-Chipkaart, waarvan het gebruik er door die versnippering nou ook niet bepaald pretiger, duidelijker of minder kostbaar op geworden is. Al is dat niet de schuld van de privatisering zelf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 april 2010 @ 10:26:18 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80074413
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:

Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.


Met de bussen zeg ik ja, maar qua treinen heeft Arriva het best redelijk voor elkaar hoor. Zoveel valt er helemaal niet uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80074914
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.
Vervang Veolia en Arriva door NS en Maaslijn door een willekeurig traject op het hoofdnet, en beide zinnen kloppen nog steeds. Waar tegenwoordig Veolia, Arriva, Conexxion of Syntus rijdt, rijden nu aanzienlijk meer treinen dan toen de NS er 1x per uur langsreed. De achterhoek is helemaal verliefd op Syntus, in het noorden en aan de Betuwelijn zijn mensen veel meer tevreden over Arriva dan destijds over de NS en in Barneveld en omgeving zul je ook weinig mensen horen klagen over Conexxion.

Als je reizigers tevreden wilt maken, dan moet je gewoon meer treinen laten rijden en dat is nu juist wat de NS niet doet en wat bij privatisering wel gebeurt.
pi_80075308
Waarom wil de NS naar het buitenland als het in Nederland zelf al niet eens goed geregeld is?

Las ik laatst nou wat over spitsheffing bij de NS? Het moet toch niet gekker worden daar bij die tent
Facts don't care about your feelings
pi_80075611
quote:
Op donderdag 8 april 2010 11:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Las ik laatst nou wat over spitsheffing bij de NS? Het moet toch niet gekker worden daar bij die tent
Die hebben we al, niets nieuws. Fervente reizigers buiten de spits betalen 40% minder voor hun reis dan reizigers in de spits.
pi_80079045
Huh hoe bedoel je?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 april 2010 @ 12:51:59 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80079494
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Huh hoe bedoel je?
Zegt de term "Voordeelurenkaart" je iets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80080545
Oh ja dat is waar natuurlijk. Maar korting overdag is toch wat anders dan extra heffing tijdens de spits. Vooral als dit er nog eens bovenop komt.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 8 april 2010 @ 13:26:11 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80080750
quote:
Op donderdag 8 april 2010 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar korting overdag is toch wat anders dan extra heffing tijdens de spits.
Hoe dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 april 2010 @ 14:20:14 #115
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80082869
Dalurenkorting => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits
Spitsheffing => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits

Het is dus al jááren zo dat reizen buiten de spits voordeliger is. Heeft dat ervoor gezorgd dat men massaal buiten de spits is gaan reizen? Ik dacht het toch niet.
  Moderator donderdag 8 april 2010 @ 15:05:14 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_80084617
quote:
Op donderdag 8 april 2010 14:20 schreef ReisT het volgende:
Dalurenkorting => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits
Spitsheffing => reizen in de spits is duurder dan buiten de spits

Het is dus al jááren zo dat reizen buiten de spits voordeliger is. Heeft dat ervoor gezorgd dat men massaal buiten de spits is gaan reizen? Ik dacht het toch niet.
M'n baas ziet me aankomen, als ik pas na 09:00 uur in de trein stap
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 april 2010 @ 15:07:26 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80084710
vroege vogel korting
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80085431
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
vroege vogel korting
Is alweer afgeschaft toch?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 april 2010 @ 15:27:56 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80085533
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Is alweer afgeschaft toch?
Klopt, maar het zou wel een idee zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80087132
quote:
Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Word eens wakker, figuur. Veolia laat aan de Maaslijn mensen staan omdat ze het inzetten van voldoende materieel te duur vinden. Rotzooi van Arriva staat constant langs de kant met allerhande gebreken.

Privatisering wordt gewoon veel te vaak verward met marktwerking. In het openbaar vervoer is geen marktwerking. Een reiziger moet van A naar B en is daarmee veroordeeld tot een bepaalde vervoerboer die toevallig BEWEERDE dat het goedkoopste te kunnen doen. Daarmee op ruime schaal de hand lichtende met onderhoud en veiligheidsvoorschriften, en zonder het beloofde product daadwerkelijk te leveren. Privatisering in het OV in Nederland is een fiasco met een grote F.

Heb ik het nog niet over de OV-Chipkaart, waarvan het gebruik er door die versnippering nou ook niet bepaald pretiger, duidelijker of minder kostbaar op geworden is. Al is dat niet de schuld van de privatisering zelf.
Reis jij dagelijks op een concessielijn?
Vast niet.
Want sinds de arriva op de betuwelijn rijdt is het een stuk beter.
Het materiaal maakt veel minder herrie. De treinen zijn in het algemeen prettiger dan plan V.
Er zijn meer treinen gaan rijden. Door de snellere treinen gaan nieuwe stations geopend worden, wat mijn reistijd tot het station meer dan halveert en binnenkort krijgen we een kwartiersdienst.
Als het bij de NS was gebleven was dit nooit gerealiseerd.
Tevens is sinds arriva hier rijdt het aantal reizigers duidelijk toegenomen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport donderdag 8 april 2010 @ 16:11:59 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80087439
Maar als je naar de wc moet kun je de pot op (nouja, eigenlijk niet dus....)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80087541
Lijkt me dan een goede, snelle verbinding met hoge frequentie wel ff belangrijker is dan een toilet waar je misschien eens per 20 ritjes behoefte aan hebt (ik haal dat overigens niet eens. Ik bezoek het toilet voordat ik de deur uit ga)
  Redactie Sport donderdag 8 april 2010 @ 17:35:33 #123
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80090857
Als je deze foto zo ziet zou je niet denken dat het Nederland is:

Het is de Sloehaven, foto via Rolandrail.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80090921
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
Maar als je naar de wc moet kun je de pot op (nouja, eigenlijk niet dus....)
Ja en?
Het aantal mensen wat over meer dan de helft van het traject reist is klein.
Vanaf hardinxveld-giessendam is via Dordrecht sneller naar den bosch en eindhoven te reizen en is de bus sneller naar Utrecht. Het aandeel naar Geldermalsen is en ander stoptreinstations in de regio is klein. Zelfs het aantal mensen richting Tiel is klein.

En weegt het enige nadeel, geen WC, op tegen alle voordelen? imo niet.
Bij de arriva is overigens tenminste ook altijd een conducteur, of 2, aanwezig, die ook controleren. En voor fietsen en rolstoelgebruikers is de trein een stuk prettiger.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 8 april 2010 @ 17:40:00 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80091035
In een trein moet je gewoon fatsoenlijk kunnen pissen. In een bioscoop kun je ook pissen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')