Rechtsrijdende treinen in Frankrijk!quote:Op maandag 5 april 2010 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik kijk zo wel ff
edit: Oh ja inderdaad die rit in 2008 was ik al zowat weer vergeten. Best leuk land toch wel, Frankrijk. Qua spoor dan. Komende zomervakantie ga ik een beetje door de Vogezen roeren![]()
Ongetwijfeld. Maja, kan niet alles hebben hequote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Spaanse treinen en bordjes zijn trouwens ook interessant.
Ik heb in Spanje zulke gekke dingen meegemaakt met treinen, stoelen die je een duw geeft en dan de rugzitting aan de andere kant hebben, een soort ICE die HSL speelt op een middeleeuws spoor, treinen die geen daglicht zagen door alle graffiti, beveiligd spoorovergangen die harder genegeerd worden dan het rookverbod (terecht overigens, de bomen gingen 10 min. van te voren naar beneden) en ik kom vast nog op een stuk meer.quote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Na, und?quote:Op maandag 5 april 2010 20:55 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Can you say, Thalys PBKA? Lijkt er verdacht veel op imo.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:59 schreef Duvel het volgende:
"Mit Siemens, gutenmorgen"
- "Ola, RENFE. Trenas altas vitessas por favor?"
"Was? Eh, si."
"Ici Alstom, bonjour"
- "Ola, RENFE. Trenas altas vitessas por favor?"
"Quoi? Eh, si."
Tadaah!
Mijn Spaans is wat roestig, aan bovenstaande conversaties kunnen geen rechten worden ontleend.
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoorquote:Op maandag 5 april 2010 20:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik heb in Spanje zulke gekke dingen meegemaakt met treinen, stoelen die je een duw geeft en dan de rugzitting aan de andere kant hebben,
clever gedaanquote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo wereldschokkend is dat anders niet hoor![]()
Die lijkt er op ja, van binnen was die wel een beetje naar de klote en buiten ongelofelijk vies en schommelen, daar is een VIRM niks bij, maar het spoor was er dan ook eentje die er al lag toen de treinen nog op stoom reden.quote:
Ze zagen er wel stukken beter uit, zaten alleen wel minder. Ik zit zelden lekker in Spaanse treinen overigens, zo lang ben ik niet eens maar die Spanjaarden zijn veelal kleiner en de stoelen zullen dan ook meer berekend zijn op kleine mensen.quote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DE oude trams van het Haags OV-museum heeft ook zulke bankjes in enkele trams, maar dan helemaal van houtquote:Op maandag 5 april 2010 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens manlief hier zou de vrijheidstrein ook helemaal niet in de spits gaan rijden. In de ochtend doet 'ie dat ook inderdaad niet maar in de middag/avond spits dus wel, vonden wij ook al raar...quote:Op maandag 5 april 2010 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
http://www.stilstaanbijvrijheid.nl/#/Dienstregeling![]()
Maar die gaat maar tot 6 april.. Rest hier; http://spoornieuws.nl/?page=nieuws&id=388
Sorry hoor, maar wat een faaltrein is het. Hij rijdt regelmatig als stoptrein tussen Rsd en Vs in de spits en dan is het niet handig dat ze driekwart van de zitplaatsen hebben verwijderd. Alsof iemand in de spits ook maar een ruk geeft om die exposities e.d.
Lekker gevarieerde dienstregeling ook hoor.. Vandaag weer vanaf 15:40 uur.. Rsd - Vs - Rsd - Vs - Rsd.
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaarquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:03 schreef greavy het volgende:
Zijn er hier ook mensen die met de NVBS-excursie mee op pad gaan? Ik ga proberen om nog mee te kunnen, alhoewel de aanmeldingen gesloten zijn (via een kennis die bij nvbs werkt/actief is zeg maar).
In Op de Rails van februari en maart stond een hele reportage over de aanleg en uitbouw van het Spaanse hogesnelheidsnet.quote:Op maandag 5 april 2010 20:22 schreef James1988 het volgende:
Wat een gaaf traject!quote:Op maandag 5 april 2010 21:56 schreef greavy het volgende:
Deze heb ik afgelopen vrijdag gemaakt tussen Deinum en Dronrijp
Je hoeft niet te sturen, het gaat toch allemaal rechtdoor.quote:
Oeps, vergeten te vermelden, het is die van koninginnedag (30 april)quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaar
Het gaat dus om de Koninginnedagrit voor de duidelijkheid.
Oh? Eerst gaan ze nog naar Rheinbraun in Garzweiler en de KBEF. Daar ben ik wel bij.quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:28 schreef MREn het volgende:
[..]
Dé NVBS-excursie? Het zijn er zo op het eerste oog 10 a 15 per jaar
Het gaat dus om de Koninginnedagrit voor de duidelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |