1 2 3 4 5 | [url=http://forum.fok.nl/topic/1424694/4/50#79124868]Eerste klas door Nederland[/url] - [i]Greavy[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/6/50#79393836]Monaco[/url] - [i]KapiteinT[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/1/50#79195073]Koninklijke wachtkaners[/url] - [i]Bork[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1417111/2/50#78489169]Eerste klas richting het Noorden[/url] - [i]Greavy[/i] |
Ze staan er bijquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:03 schreef Ireyon het volgende:
Hmm blijkbaar heb ik bij het aanpassen van het Dagkaarten deel ook de nieuwste reportagelinks ongedaan gemaakt..![]()
Zou je de volgende urls er evt. nog bij willen zetten?
[ code verwijderd ]
Bron Algemeen Dagblad: Lees hier meerquote:Kleuter voor ogen moeder doodgereden door trein
PEAKIRK - Hij keek nog even naar zijn moeder en een fractie later werd hij opgeschept door een locomotief. Johnny Hall, een kleuter van twee was alleen een overweg opgelopen en toen zijn moeder riep dat hij van de sporen moest gaan, dacht hij dat zijn mama een spelletje aan het spelen was. Elizabeth Connors (28) zag met haar eigen ogen hoe haar oogappel doodgereden werd.
die laatse foto van jouw in het vorige topic was toch tegen half 4? Want die heb ik ook gezienquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:07 schreef Zug-Chef het volgende:
tieviepie
[ link | afbeelding ]
Tussen de stapelwolken door schijnt de zon, gelukkig ook tijdens het passeren van de zondagse containertrein 50049 uit Veendam naar de Maasvlakte West. Met op kop de 513-9 passeert de nagenoeg vol beladen en bont gekleurde trein de agglomeratie Hoogezand, met op de achtergrond het station Hoogezand-Sappemeer. Zondag 21 maart 2010
Die is voor mij ook onduidelijk, foto's die ik tot nu toe gevonden heb zie ik geen enkele treinquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:26 schreef Guppyfriend het volgende:
De ravage in Oslo... Maar waar de trein nu precies ligt...?
[ afbeelding ]
OK, 160 km/hquote:Op woensdag 24 maart 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
126 meter en 18 centimeter.
Wat dacht je van "een beetje vaart" in een getal uitdrukken?
Ik wil graag op een NS-station werken. Maar is lastig om baan als service-medewerker te vinden...quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
160km/h is zo'n 44 meter per seconde. Als je ervan uitgaat dat een trein afremt met een versnelling van 1m/s2, zou het afremmen 44 seconde duren en 968 meter aan afstand kosten. Ruwweg een kilometer dusquote:
Klopt wel aardig volgens mij. Wel allemaal afhankelijk van gewicht, belading, snelheid en conditie van het spoor natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
160km/h is zo'n 44 meter per seconde. Als je ervan uitgaat dat een trein afremt met een versnelling van 1m/s2, zou het afremmen 44 seconde duren en 968 meter aan afstand kosten. Ruwweg een kilometer dus
Onder andere. Bij noodremming moet je denk ik de 600m wel kunnen halen. Overigens is de remwerking niet over het hele bereik constant. Met railremmen, zoals onder Koplopers, VIRM en DD-AR haal je ook een goede vertraging.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt wel aardig volgens mij. Wel allemaal afhankelijk van gewicht, belading, snelheid en conditie van het spoor natuurlijk.
Van de NS geloof ik wel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:15 schreef James1988 het volgende:
Ze mochten dan wel de eersten op het Europese vasteland zijn, ze zijn zeker niet de beste. DB doet het volgens mij een stuk beter wbt. klantwaardering, en NS denk ik ook wel.
Hoe chill, lekker pendelen met ICEquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:44 schreef Igen het volgende:
Maar de DB? Ga eens een weekje pendelen Düsseldorf - Dortmund
Nou ten eerste: waarom zou je dat doen? En ten tweede, wat denk je allemaal voor wantoestanden tegen te komen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Van de NS geloof ik wel.
Maar de DB? Ga eens een weekje pendelen Düsseldorf - Dortmund, of Berlijn - B-Wannsee. Ben benieuwd of je er dan nog steeds zo over denkt.
Toch hopelijk wel ICRm danquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:52 schreef dennistd het volgende:
Geen ICL in de IC Den Haag-Venlo gezien vandaag
Nee, niet met de ICE, want daarin gelden de Jan-Modaal-pendelaars-abonnementen niet hè.quote:
Och gut, arme Calimero-socialistquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, niet met de ICE, want daarin gelden de Jan-Modaal-pendelaars-abonnementen niet hè.
Alleen met de sneltrein, zo vol dat de deuren nauwelijks nog dicht kunnen, en die vervolgens op Essen een kwartiertje aan de kant wordt gezet omdat er een vertraagde rijke-elite-ICE langs moet.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
die laatse foto van jouw in het vorige topic was toch tegen half 4? Want die heb ik ook gezien
Er stond een trein met ICL voor een rood sein in Utrecht om ongeveer 16.45u, loc voor, loc achter, te zien aan waar ie stond kwam ie uit de richting Woerden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:52 schreef dennistd het volgende:
Geen ICL in de IC Den Haag-Venlo gezien vandaag
Ha, ik ben niet de enige die zich verbaast.quote:Ohja, en welke &)*$&*)#@ bedenkt om de sprinter naar Veenendaal voor de vertraagde IC naar Nijmegen te zetten in Utrecht? De IC (van .53) was om .59 klaar voor vertrek, maar mocht wachten tot de sprinter van .01 weg weg en daar vervolgens achteraan boemelen tot De Haar aansluiting. Uiteindelijke vertraging in Arnhem +15....
Hmm, ik werk wel vlak bij het station. Maar een ah to go is niet echt bij het spoor te noemen denk ik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi.
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
Ik werk bij de bus- en treinvervoermaatschappij Connexxion, op kantoor.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi.
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
Jij bent zo'n deurenlapper in een rijdende trein of ben je forens?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:55 schreef SingleCoil het volgende:
ik werk wel een paar uur per week in de trein, telt dat ook?
Ik vroeg me al af wat ze daar aan het doen waren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In Hengelo zijn ze nu bezig om spoor 11 (zakspoor) gereed te maken voor de stopper Hengelo - Bad Bentheim denk ik
Wat doe jij dan bij het spoor?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi.
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
Wat voor softwareaanpassingen zijn er dan gedaan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:07 schreef KapiteinT het volgende:
De TRAXX E186 234 is één van de NMBS Cargo's locs die softwarematig is aangepast om te kunnen rijden in reizigersdienst.
Geen idee, dat had ik ook maar van Rolandrail.quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat voor softwareaanpassingen zijn er dan gedaan?
Vmax = 140 ipv 120 oid?quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat voor softwareaanpassingen zijn er dan gedaan?
Ik zal deze even aangrijpen als binnenkomerquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi.
Wat ik me afvroeg: ben ik de enige user die ook daadwerkelijk bij het spoor werkt?
Ik woon in Schiedam en werk 2 á 3 dagen per week in Brussel. Ik reis met de Thalys, ComfortClasse,met WiFi, en begin mijn werkdag dus in Rotterdamquote:Op woensdag 24 maart 2010 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij bent zo'n deurenlapper in een rijdende trein of ben je forens?
Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog nooit met de Thalys gereden
Is begonnen met Amersfoort, dat is ergens begin 21e eeuw verbouwd en dat heeft zich over heel Nederland verspreid. Toen is het onderscheid tussen kleine stations en de grote knooppunten (met die borden zoals Amsterdam) ook zoekgeraakt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
daar staan weer die oude naamborden op het perron he. Ooit moet het vrij plotseling omgezet zijn naar de nieuwe stijl, tussen 1997 en 2002. Maar wanneer precies? En waarom? Niets over te vinden
Kan die foto nog groter o.Oquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Ziek.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is begonnen met Amersfoort, dat is ergens begin 21e eeuw verbouwd en dat heeft zich over heel Nederland verspreid. Toen is het onderscheid tussen kleine stations en de grote knooppunten (met die borden zoals Amsterdam) ook zoekgeraakt.
Al een tijdje niet meer hoorquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Hangt die er nog? Ik meen dat ie weg is inmiddels.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Die is ondertussen al een jaartje geleden vervangen voor een normale bord..quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veel nostalgie is er niet meer te vinden, maar Almelo heeft voor spoortje 3 nog wel dat kenmerkende gele in de CTA hangen.
Ik heb m hier thuis hangenquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer. Welke klapjosti heeft dat nu weer gedaan?
Wachten op de tegentrein...quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehmm, dude? Wat DOE je daar?![]()
[ afbeelding ]
Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachtenquote:
Heb het aangepast, en ja, je hebt er een account voor nodig (en kennis van wiki)quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:32 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Denk dan ook aan de koninklijke wachtkamers, anders lijken ze zich zo vol te eten met wachten(en voor de wiki moet ik me aanmelden als ik het zou willen verbeteren? das te veel moeite
)
Die kans is zo'n beetje nul.quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:24 schreef Light het volgende:
[..]
Ah
Weinig kans dat je mijn kaartjes komt controleren dus
zoals het grootste deel van die ouwe meuk die hier langs komtquote:Op woensdag 24 maart 2010 22:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nix gemist. Krap, oud. Goed dat ze gerenoveerd worden.
Lachen, wat doe je daar voor werk?quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik werk bij de bus- en treinvervoermaatschappij Connexxion, op kantoor.
Als het pijn doet moet je ophouden hoor!quote:
Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.quote:
Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijdenquote:Op donderdag 25 maart 2010 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vervoersarchitect/Vervoerkundige. Ben verantwoordelijk voor de dienstregeling en lijnennet voor Friesland daar waar Connexxion rijdt.
quote:Meer intercitytreinen tussen Dordrecht en Roosendaal
24 maart 2010
Tussen Dordrecht en Roosendaal gaat elk uur een extra intercity rijden. Minister Eurlings heeft dat aangekondigd in de Tweede Kamer tijdens een debat over het treinvervoer.
Er zijn al een tijd klachten over de dienstregeling vanuit Dordrecht. Volgens de minister wordt de kwaliteit van de lijn straks beter.
Eurlings blijft zich zorgen maken over de Beneluxtrein vanuit Rotterdam. Het overleg met de Belgen over de verbinding tussen Amsterdam en Brussel gaat nog altijd moeizaam, zegt Eurlings.
De minister wil dat de Beneluxtrein blijft rijden als alternatief voor reizigers die het duurdere kaartje van de HSL niet kunnen betalen.
Bron
Mag niet van de provincie vanwege concurrentie met Arriva trein. En fietsen is gezond!quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Laat dan in ieder geval een bus naar station Dronrijp rijdenScheelt me zus dan weer 20 minuten fietsen
![]()
Naja, ze fietst nu ook wel goed, vind ik
wanneer een trein onttakeld is / word, worden er bruikbare onderdelen verwijderd, en opgeslagen in een magazijn van NedTrain (doet onderhoud aan NS materieel).quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ehm... stomme vraag, wat betekend onttakeld precies in het planT bestandje (overigens dank voor het bijhouden daarvan)
...maar iig minder erg dan de benelux-trein.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:16 schreef Yaku het volgende:
Nou, de Thalys is nou ook niet echt betrouwbaar. Moest vorige week vanuit Belgie naar Rotterdam, stond te wachten op het station en krijg ik 3 minuten voor vertrek te horen dat de trein 1 uur vertraging heeft.
Krijgen we te horen, 'wij danken u voor uw begrip'.
lulkoek.
de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiend. Er rijdt nu een TREIN.En daar gaat het hier over
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:19 schreef greavy het volgende:
[..]
de mogelijkheid om er met OV te komen is kut. Er ligt een treinstation zonder enige andere OV mogelijkheden. Naar het dichtbijzijnste dorp Dronrijp is plusminus 2 km.
@Zug-chef: dus als je met OV naar Dronrijp wilt, moet je dus met de bus van Leeuwarden naar Dronrijp, of vanaf het station een pokke eind lopen.. Arriva mag der zeker met de bus niet rijden?
En oja, de Opstapper heb je der wel, maar geen halte bij het station..
Herken ik. Het is bijna altijd raak. Zowel de beneluxtrein als de boemeltjes. Je kunt er niet betrouwbaar mee naar Brussel reizen, ik heb in Antwerpen geregeld de aansluiting gemist door vertraging.quote:Op donderdag 25 maart 2010 10:57 schreef SingleCoil het volgende:
De reden dat ik altijd met de thalys ga is dat de beneluxtrein echt onredelijk slecht rijdt. Hij valt vaak uit of heeftbizrre vertragingen, 2 uur ofzi. Ik heb er ook heel dwaze ervaringen mee, dat je bijv.op Brussel-Midi in de trein stapt, een uur zit te wachten tot je vertrekt, dan de trein weer uit moet om te wachten op een volgende, die vervolgens niet verder gaat dan Brussel-Centraal, zodat je daar eerst met trein naar toe moet, om dan weer te constateren dat die trein uitgevallen is...
Het systeem waarbij de bus klaar staat als de trein binnenkomt. Diezelfde bus heeft de instappers van de trein gebracht. Het systeem zoals Syntus hanteert, en dat werkt goed. Helaas zijn in Friesland bus en trein in verschillende handen. Zou m.i. geen belemmering moeten zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:47 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...
quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:47 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja ik zie ook niet in waarom Connexxion niet náár het station zou mogen rijden, dat lijkt mij alleen maar stimulering van de Arriva-dienst, geen concurrentie. Als er nou eens een pendelbusje (zoals deze ) Winsum-Dronrijp Station-Dronrijp Centrum-Menaldum zou rijden, dan wordt het verzorgingsgebied van 't station bediend...
Klopt. Het lijkt mij alleen maar een stimulering van het Openbaar Vervoer in het Noorden. Een groot deel van het Noorden is gewoon rot met het OV. Je bent lang onderweg, of je moet een heel eind naar een bushalte toe, voor degenen die op het platte land wonen (zoals me zus).quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:50 schreef SvMp het volgende:
[..]
Het systeem waarbij de bus klaar staat als de trein binnenkomt. Diezelfde bus heeft de instappers van de trein gebracht. Het systeem zoals Syntus hanteert, en dat werkt goed. Helaas zijn in Friesland bus en trein in verschillende handen. Zou m.i. geen belemmering moeten zijn.
Dan wordt het dus eindelijk niet meer 45 minuten wachten op roosendaal als je je trein hebt gemistquote:
Het probleem is niet zozeer het fietsen, maar een treinstation waar je komt, en je niet één vorm van overig vervoer hebt, ja, die van jezelf.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
@greavy, wat is er mis met 20 minuutjes fietsen? Daar ga je toch niet dood van.
En 2km buiten dronrijp. In dorpen/steden met 1 station liggen de buitenwijken nog een stuk verder van het station vandaan. En daar zijn echt geen goede vervangende busdiensten.
Wat?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:37 schreef greavy het volgende:
Me zus heeft de ervaring dat haar trein altijd overvol zit; De belangstelling is er wel voor.
Forensen tussen Dronrijp en Utrecht/ Amersfoort?!quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:03 schreef greavy het volgende:
Maar ook de forensen, die elke dag naar Utrecht, Amersfoort en dergelijke willen om te werken.
Precies... Alleen maar omdat het door een weiland is i.p.v. bebouwing lijkt het verder.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
En 2km buiten dronrijp. In dorpen/steden met 1 station liggen de buitenwijken nog een stuk verder van het station vandaan.
Klopt. Zoveel reizigers zijn er idd niet op dat traject.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat?_!
Die trein zit zelden vol. Alleen één drukke ochtend- en middagtrein. En dan met allemaal reizigers uit Harlingen en wat uit Franeker.
Haha, was wel vet. Toevallig vertrok ´ie net uit Köln Hbf. Het hele traject gekeken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk dan niet, verwend kind
Ik had vroeger diverse Nederlandse trajecten op VHS.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb hier nog wel wat cabineritten uit de achterruit hoorHeel Parijs - Frankfurt bijvoorbeeld
Lekker boeiend of het nou vooruit of achteruit gefilmd is
Sorry, je moet 30+ zijn om zo'n opmerking te kunnen maken. Kun je je post nog ff editten?quote:
Nog mazzel dat youtube het weer wat doet. Eerder vandaag was het kut met peren.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
bekijk die kutvideo nou maar, hij is tof. Ook zonder thumbnail.
Dus?quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:44 schreef ReisT het volgende:
Ook apart, komende zaterdagnacht:
De trein Tilburg-Eindhoven van 1:55 vertrekt 5 minuten later dan normaal, de trein Utrecht-Nijmegen van 1:53 vertrekt 7 minuten later dan normaal.
Beide treinen vertrekken nu dus om 3:00!
Ik kan op mijn werk baanvideo's van alle baanvakken bekijken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 18:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik had vroeger diverse Nederlandse trajecten op VHS.
Welk traject doe je eigenlijk?quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kan op mijn werk baanvideo's van alle baanvakken bekijken.
Dat zou maar zo met de tijd te maken kunnen hebben, het wordt namelijk weer zomertijd..quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:44 schreef ReisT het volgende:
Ook apart, komende zaterdagnacht:
De trein Tilburg-Eindhoven van 1:55 vertrekt 5 minuten later dan normaal, de trein Utrecht-Nijmegen van 1:53 vertrekt 7 minuten later dan normaal.
Beide treinen vertrekken nu dus om 3:00!
Beetje naar de toestand van de rails zitten turen zekerquote:Op donderdag 25 maart 2010 19:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kan op mijn werk baanvideo's van alle baanvakken bekijken.
De video's worden inderdaad met een videoschouwtrein ofzo gemaakt, maar voor ons is het vooral handig om de precieze plaats van seinen, aankondigingen van overwegen etc. te zien.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Beetje naar de toestand van de rails zitten turen zeker
Dat men het blijkbaar niet aandurft om treinen te laten rijden terwijl onderweg de klok teruggezet wordt.quote:
We mogen van geluk spreken dat de Belgen überhaupt niet op het idee komen op op dergelijk onzalige tijdstippen treinen te laten rijdenquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat men het blijkbaar niet aandurft om treinen te laten rijden terwijl onderweg de klok teruggezet wordt.
Die kende ik nog niet!quote:Op donderdag 25 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Effe nog een keertjeOmdat ie ZO vet is. Voor de mensen die hier nog niet zo lang meelopen
![]()
No shit sherlock!quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:11 schreef thats-me het volgende:
[..]
Dat zou maar zo met de tijd te maken kunnen hebben, het wordt namelijk weer zomertijd..
Dat ding klinkt meer als een brommer dan een treinquote:
bronquote:De Peerdsbostunnel van de HST zal volledig worden bedekt met zonnepanelen.
Dit is een oppervlakte van 17 m breed en 3,3 km lang.
Dat komt neer op een oppervlakte van 10 voetbalvelden.
Het project wordt gefinancierd door Infrabel, de gemeenten Schoten en Brasschaat en 2 privepartners uit Waregem.
Drukke baan heeft die manquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Effe nog een keertjeOmdat ie ZO vet is. Voor de mensen die hier nog niet zo lang meelopen
![]()
Dat zou alleen maar hoeven als je te stom bent om op tijd op het station te komen, qua overstappen zul je de treinen naar 't noorden echt niet missen hoor.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dan wordt het dus eindelijk niet meer 45 minuten wachten op roosendaal als je je trein hebt gemist
Hij kiest voor zijn gezin => laat door een vrouw zijn alles bepalen. Meer verklaring heb je niet nodig, wel?quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:58 schreef Ireyon het volgende:
Die Eurlings weet echt niet wat-ie wil.. Is er eindelijk besloten dat er een Belgische IC naar Rsd komt, gaat-ie weer opnieuw voor een blijvende Beneluxtrein pleiten.. 'k Vind het niet erg, maar blijf eens bij je standpunt kerel.
Hmm 't klinkt inderdaad heel logisch als je 't zo bekijkt..quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij kiest voor zijn gezin => laat door een vrouw zijn alles bepalen. Meer verklaring heb je niet nodig, wel?
Is dit serieusquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Effe nog een keertjeOmdat ie ZO vet is. Voor de mensen die hier nog niet zo lang meelopen
![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:06 schreef Ireyon het volgende:
Is dit serieus? Die kerel bewaakt fulltime een privé-overweg voor één huis, waar de eigenaar hooguit twee keer per dag overheen rijdt
?
Niet fulltime. Samen met nog 2 man fulltimequote:Laumann ist einer von drei Schrankenwärtern, die in Schichtdienst arbeiten. Bald kommt die Ablösung.
Eén huis ja, maar wel een huis waar twee gezinnen wonen. En ik heb niet de indruk dat er veel treinen voorbij komen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:06 schreef Ireyon het volgende:
Is dit serieus? Die kerel bewaakt fulltime een privé-overweg voor één huis, waar de eigenaar hooguit twee keer per dag overheen rijdt
?
Schichtdienst is ploegendienst. Best kans dus dat ze alle 3 gewoon fulltime werken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet fulltime. Samen met nog 2 man fulltime
Best kans dat die ouwe lullen ook nog wel een keertje moeten slapen en zo.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:22 schreef Light het volgende:
[..]
Schichtdienst is ploegendienst. Best kans dus dat ze alle 3 gewoon fulltime werken.
Zou maarzo kunnen natuurlijk. Dan nog kan het zijn dat er iedere dag 2 ploegen van 8 uur zijn, en na 4 dagen werken komen dan 2 dagen vrij. Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Best kans dat die ouwe lullen ook nog wel een keertje moeten slapen en zo.
quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Boys wat is er aan de klauw op de Maaslijn?? Iemand?
http://ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart# zegt "geen treinverkeer mogelijk" op heel Nijmegen - Venlo![]()
Ik moet daar morgenochtend langs.
De vingerververs doen het beter:quote:Storingen
Er is iets mis gegaan tijdens het ophalen van de Storingen. Probeer het later nog eens.
quote:Politie Nijmegen-Cuijk
Tussen Nijmegen en Cuijk moeten reizigers rekening houden met vertraging.
Door beperkingen op last van de politie rijden er tussen Nijmegen en Cuijk geen treinen.
Prognose:
* onbekend.
Ja, dat kan ook, maar dan hebben die mannetjes nooit weekend.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
zou me niet verbazen als er in duitsland gewoon 3 8-uurdiensten in een dag gaan? Ik weet niet hoe ze bij jou thuis tellen?
Ofwel, komt wel weer goed.quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo-Nijmegen
Oorzaak
Tussen Nijmegen en Cuijk rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Reisadvies
Nu dus bussen, en duurt de rest van de dag.. Lekker duidelijk dus.quote:Politie Nijmegen - Cuijk
Tussen Nijmegen en Cuijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door beperkingen op last van de politie rijden er tussen Nijmegen en Cuijk geen treinen maar bussen.
Prognose:it duurt de rest van de dag.
Valt mee. Het OV op het Drentse platteland is nog slechter.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:37 schreef greavy het volgende:
voor velen is Friesland weliswaar een 'achterlopende' provincie met veel dingen, maar als er ook geen actie ondernomen word, word het er niet beter op.
De Frysker is een grote faal. Het is inderdaad zo dat je beter met kleine busjes kan rijden, maar wel met comfort. En dat hebben die Fryskers niet. De Frysker is dé manier om mensen de auto in te jagen. Bovendien zetten ze die dingen in op drukke lijnen. Uitpuilende Fryskers en mensen die bij haltes niet meer mee kunnen. Een ramp.quote:Om een grote bus in te zetten, vooral in het begin, is overdreven. Een kleine bus (Frysker van CXX) is ideaal. Om een goede aansluiting op de trein te hebben, kan je dat natuurlijk goed inplannen. Om overstappen op andere bussen te hebben, moet natuurlijk ook goed bekeken worden, want slechte overstappen, betekent natuurlijk weer negativiteit, en waarschijnlijk minder gebruik.
Wat een held, ik zou mijn werk na 5 minuten al niet meer serieus kunnen nemenquote:Op donderdag 25 maart 2010 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Effe nog een keertjeOmdat ie ZO vet is. Voor de mensen die hier nog niet zo lang meelopen
![]()
Kaping dus. Al is niet zeker of NS HiSpeed zelf daar de hand in had.quote:Railtime.nl is een paar dagen na de bekendmaking van railtime.be geregistreerd door een particulier uit Capelle a/d IJssel. Wat het nut is, is mij niet duidelijk... waarschijnlijk geprobeerd om dat domein te claimen om er later een slaatje uit te kunnen slaan, maar heeft diegene uiteindelijk maar een redirect naar de Fyra-pagina op NSHispeed.nl eropgezet.
Niet geheel onwaarschijnlijk, het lijkt er namelijk op dat de persoon die het domein heeft geregistreerd ook werkt bij NS HiSpeed.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=109279#p109279
Is al een oud verhaal eigenlijk, maar ik werd er net op gewezen![]()
[..]
Kaping dus. Al is niet zeker of NS HiSpeed zelf daar de hand in had.
Even een snelle berekening zegt mij dat op jaarbasis een V'tje daar zo'n 10.000 uur op vol vermogen mee kan rijden. In de praktijk zal dat ietsje lager uitvallen i.v.m. verliezen..quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
bron
56.100 m² aan zonnepanelen, wat zou dat opleveren qua energie?
Even een snelle berekening zegt mij dat dat onmogelijk is, al was het alleen maar omdat er op jaarbasis maar 8760 uren in een jaar gaan. Maar wat voor cijfers horen er bij jouw snelle berekening?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:52 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Even een snelle berekening zegt mij dat op jaarbasis een V'tje daar zo'n 10.000 uur op vol vermogen mee kan rijden. In de praktijk zal dat ietsje lager uitvallen i.v.m. verliezen..
Zuchtquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even een snelle berekening zegt mij dat dat onmogelijk is, al was het alleen maar omdat er op jaarbasis maar 8760 uren in een jaar gaan. Maar wat voor cijfers horen er bij jouw snelle berekening?
Je hebt wel een foutje gemaakt, want ik denk dat jouw boek uitgaat van een niet-Nederlandse situatie. Een zonnepaneel van 100Wp levert in Nederland zo'n 75kWh aan energie opquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
ZuchtLaten het dan 10 V'tjes zijn die 1000 uur vol vermogen draaien in een jaar.
Toelichting:
Een gemiddelde zonnecel van 1m2 levert zo'n 100 Wattpiek, wat (afhankelijk van het jaar, plaatsing etc.) een opbrengst van 135 kWh heeft. Dit is maar een vuistregel.
Bron: Boek van de door mij gevolgde minor Duurzame Energievoorziening.
56.100 m²
Bron: James1988
135*56.100*135= 7.573.500 kWh
Bron: Mijn rekenmachine
Een Mat'64 type Plan V heeft een vermogen van 700 kW
Bron: Wikipedia
7.573.500 / 700 = 10820
Bron: Mijn rekenmachine
Volgens mij moet dit een aardige indicatie geven, of ik moet toch ergens een heel dom foutje gemaakt hebben.
Hehe klein foutje jaquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
en uit die 135 * 56.100 *135 moet nog een keertje "*135" weg![]()
Maar die vuistregel compenseert blijkbaar voor noorderbreedte, bewolkingsgraad, daglengte en dat soort shit allemaal?
OMGquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:44 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
My thought: Daar heb je Flipper, Flipper, hij is geweldig
[ link | afbeelding ]
Wtf?
Dat sowiesoquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:52 schreef TeringHenkie het volgende:
V250, Italiaanse troep is het.
Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.quote:Waarom kan dat ding nou niet gewoon 300km/h?
Gladde managers en te gunstige offertes.quote:Waarom gaat er überhaupt nog iemand met AnsaldoSappemeer in zee?
Er staat een groot bedrijf achter (de Finmeccanica-groep), en ze halen een hoop orders binnen. En ze stoppen gaten met gaten... die schadeclaim van 60 miljoen van NS zal vast wel weer opgevuld worden met een volgende klant.quote:Waarom is dat bedrijf nog niet failliet?
Compenseren voor daglengte lijkt me niet echt nodig. Een jaar telt 8760 uur, daarvan zijn er 4380 dag (tussen zonsopkomst en zonsondergang) en 4380 nacht (tussen zonsondergang en zonsopkomst). Daarbij maakt het niet uit of je op de evenaar, in Madrid, in Amsterdam, in Helsinki of op de noordpool staat.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
en uit die 135 * 56.100 *135 moet nog een keertje "*135" weg![]()
Maar die vuistregel compenseert blijkbaar voor noorderbreedte, bewolkingsgraad, daglengte en dat soort shit allemaal?
Ja klopt, in officieel onderoeksrapport was het verschil op Amsterdam-Antwerpen (en dus ook A'dam-Brussel, want dat is normaal spoor) 4 minuten geloof ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:09 schreef James1988 het volgende:
Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.
[..]
Nogmaals, compenseren bij de genoemde waarde is niet nodig, in een dergelijke (zeer complexe) "vuistregelberekening" wordt namelijk rekening gehouden met al dat soort factoren: klimaat, UV-kracht, aantal zonuren etc. En daaruit blijkt dat een 100 wattpiek paneel in Nederland 75kWh per jaar levert, en dat dat elders (meer naar het zuiden) 135kWh is, zoals volgens het boek van Nightshadow, is heel goed mogelijk, maar daar hebben we hier niets aan, want dat is hier gewoon niet zo. De vuistregel voor Nederland is dus anders dan de vuistregel voor Madrid, Helsinki of weet ik waar.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:35 schreef Light het volgende:
[..]
Compenseren voor daglengte lijkt me niet echt nodig. Een jaar telt 8760 uur, daarvan zijn er 4380 dag (tussen zonsopkomst en zonsondergang) en 4380 nacht (tussen zonsondergang en zonsopkomst). Daarbij maakt het niet uit of je op de evenaar, in Madrid, in Amsterdam, in Helsinki of op de noordpool staat.
Ik heb ook wel eens een (V)IRM gezien als stoptrein Almelo - Enschede, op een tijdstip waar ik een Buffel verwachtte.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:43 schreef TeringHenkie het volgende:
Vandaag zette de NS als Sprinter van Amsterdam naar Rotterdam een VIRM in![]()
NS heeft zeker het energieverbruik wel ruim gebudgetteerd dit jaar
Ik geloof er echt niks van dat een standaard catalogustrein die 300km/h gaat, ook maar een cent duurder is dan een trein die 250km/h gaat en nog volledig vanuit niks ontworpen moet worden. Dit is gewoon die typische NS-"Nee het moet uniek en dus apart en gecompliceerd zijn"-houding.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:09 schreef James1988 het volgende:
Dat is een overweging vanuit NS Hispeed: het verschil tussen 250 en 300 km/h is miljoenen euro's, terwijl je er op de beoogde afstand (Amsterdam - Brussel) hoogstens 3 minuten winst mee haalt ofzo.
Het lijkt me dat de aanbestedingseisen die NS had opgesteld niet toereikend waren... voor zover mij bekend moeten je eisen 'measurable' zijn, maar je kunt een eis als "Goede reputatie" wel meetbaar maken door success stories te vragen bijvoorbeeld. Hoewel AB ook zijn successen heeft (ETR500?) zijn er genoeg verhalen over, niet te vergeten het verhaal van de Denen, dat speelde toen al.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:36 schreef davidov2009 het volgende:
Overigens, door de Europese aanbestedingsregels was NS verplicht met AnsaldoBreda in zee te gaan omdat ze de goedkoopste offerte hadden die aan alle eisen van NS Hispeed voldeed: dat zijn nou eenmaal de regels, ik denk dat NSH ook liever wat materieel bij Alstom had besteld (zeker achteraf gezien, de paar extra miljoentjes voor materieel hadden ze makkelijk terugverdiend)
Jammer, want de NS heeft het tot nu toe altijd klaargespeeld heel gedurfde maar toch stijlvolle ontwerpen de baan op te sturen. De Koploper, VIRM of de Hondekop en alles wat daar uit voort kwam...typisch Nederlandsquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik geloof er echt niks van dat een standaard catalogustrein die 300km/h gaat, ook maar een cent duurder is dan een trein die 250km/h gaat en nog volledig vanuit niks ontworpen moet worden. Dit is gewoon die typische NS-"Nee het moet uniek en dus apart en gecompliceerd zijn"-houding.
Nee, de enige conclusie die je hieruit kan trekken, is dat nog niet iedereen op de hoogte is van de te volgen procedures bij een geblokkeerde kaart.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef greavy het volgende:
Conclusie: De chipkaart is een klote product, als het maar één keer faalt....!!!
Fout! Servicemedewerkers falen! Als iemand mij z'n autosleutels niet heeft, faalt dan ook zijn auto?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:52 schreef greavy het volgende:
[lap tekst]
Conclusie: De chipkaart is een klote product, als het maar één keer faalt....!!!
Mwah, 'k vind het op zich ook geen verkeerde houding. Maar het had in dit geval toch een hoop ellende bespaard.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:54 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Jammer, want de NS heeft het tot nu toe altijd klaargespeeld heel gedurfde maar toch stijlvolle ontwerpen de baan op te sturen. De Koploper, VIRM of de Hondekop en alles wat daar uit voort kwam...typisch Nederlands
Hoe kom je daar bij?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:13 schreef Christiaan het volgende:
Wellicht ten overvloede: Goede Vrijdag is dit jaar vrij reizen met Week-SOV!
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.aspquote:
quote:Weekabonnement
* gratis reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
* gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag)
* korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
* korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur
Weekendabonnement
* gratis reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
* gratis reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
* korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
* in tegenstelling tot wat in de folder Studentenreisproduct staat, kun je voorafgaand aan een feestdag niet gratis reizen met je weekendkaart.
Daar denkt de NS toch anders overquote:Op zaterdag 27 maart 2010 10:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp
[..]
Maar ik neem wel een IBG uitdraai mee in de trein danquote:Geldigheid Weekkaart
Vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur).
Korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur.
Korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag.
Korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.
Feestdagen in 2010
Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei), 25 december tot en met 1 januari 2011
Normaal vergeten mensen dat het niet mag. Nu mag het opeens wel. Da's dus raar.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt he, ieder jaar datzelfde gezanik. Net als met het verzetten van de tijd.
Geen idee, ik moest met de ic naar Maastricht voor de Ardennentocht van m'n middelbare school.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen had je zeker nog van die dikke Mitropa-Russinnen die rondkwamen met een ketel koffie en zo?
Om korting te krijgen ben je aangewezen op de rampensite van NShispeed, maar daar is het te kortdag voor goedkope kaartjes. Op de korte termijn is de ns automaat op het station vaak het goedkoopst.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:37 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen
op vrijdag 2 april (rond 12.00 uur) wil ik van Doetinchem naar Antwerpen Centraal om 4 april weer terug te keren. Nu wil ilk mijn treinkaartje bij de touchscreenautomaat halen. Ik heb een voordeelurenkaart. Wat kan ik nu het beste kopen en is voor mij het goedkoopst. De NS-demo op ns.nl biedt geen uitkomst m.b.t. de kosten en volgens mij moet ik dan ook het Nederlands gedeelte volle pond betalen. Ik heb overigens geen 25%-korting kaart op internationale reizen.
Alvast heel erg bedankt voor tips!
Ps. Hoe is het op dit moment met Flash?
Als ik op de NS Hispeed-website kijk, kom ik aan een prijs van ¤ 37,60, maar dit is een weekendretour. De voorwaarden vermelden hierover:quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:37 schreef ghizzer het volgende:
beste mensen
op vrijdag 2 april (rond 12.00 uur) wil ik van Doetinchem naar Antwerpen Centraal om 4 april weer terug te keren. Nu wil ilk mijn treinkaartje bij de touchscreenautomaat halen. Ik heb een voordeelurenkaart. Wat kan ik nu het beste kopen en is voor mij het goedkoopst. De NS-demo op ns.nl biedt geen uitkomst m.b.t. de kosten en volgens mij moet ik dan ook het Nederlands gedeelte volle pond betalen. Ik heb overigens geen 25%-korting kaart op internationale reizen.
De 'high flex'-optie is zo te zien 2 enkeltjes en kost ¤ 40,80. Ik heb de optie "Kortingskaart" aangevinkt, en aangegeven dat je een jongere bent. Op http://onlineboeken.nshispeed.nl/microtips/ kun je alle opties bekijken, en ook aangeven dat je een VDU hebt.quote:Reisvoorwaarden
De heenreis van het weekendretour België is mogelijk op vrijdag, zaterdag en zondag. De terugreis op zaterdag of zondag. Een homeprintticket is alleen geldig op de datum vermeld op het ticket. Onderbreken van de reis is toegestaan mits de eindbestemming op dezelfde dag wordt bereikt.
Het gaat de goeie kant op, dank jequote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:37 schreef ghizzer het volgende:
Ps. Hoe is het op dit moment met Flash?
Je kan bij de automaat gewoon aangeven dat je het Nederlandse traject met korting wil reizen!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:37 schreef ghizzer het volgende:
Nu wil ilk mijn treinkaartje bij de touchscreenautomaat halen. Ik heb een voordeelurenkaart. Wat kan ik nu het beste kopen en is voor mij het goedkoopst. De NS-demo op ns.nl biedt geen uitkomst m.b.t. de kosten en volgens mij moet ik dan ook het Nederlands gedeelte volle pond betalen.
Niet bij een weekendretour.. maar da's pas 8 keer verteld.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 17:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Je kan bij de automaat gewoon aangeven dat je het Nederlandse traject met korting wil reizen!
De meest recente (november '09) Weekendretour Rsd - Antwerpen die ik hier heb liggen kost ¤10,60. Een enkeltje Doetinchem - Rsd met korting kost ¤13,30. Dat zou in totaal dus ¤37,20 kosten, aangezien die eerste prijs ongetwijfeld zal zijn gestegen in die paar maanden, lijkt het boeken via NsHispeed me dus de goedkoopste en simpelste optiequote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:59 schreef James1988 het volgende:
Wellicht is het inderdaad goedkoper om je reis als 2 kaartjes te kopen, dat weet ik zo niet.
[ link | afbeelding ]
Ik heb dus 16,80 euro betaald voor een reis die mijn normaal 5,60 kost.quote:U heeft onlangs via onze internetsite een internationale treinreis besteld.
Van deze bestelling heeft u per e-mail een bevestiging ontvangen.
Volgens afspraak zouden de reisbescheiden worden afgehaald aan de afhaalautomaat van een door u aangegeven Servicebalie Internationale Verkoop.
Helaas is dat niet gebeurd. De bestelling is daarom na vertrekdatum door ons geannuleerd.
Zoals beschreven in uw bevestiging zijn aan deze annulering kosten verbonden.
Het totaal aan annuleringskosten bedraagt ¤5.60
Nieuws? Zie OdR 2010-2quote:Op zondag 28 maart 2010 07:13 schreef Ofyles2 het volgende:
HSL-nieuws uit Spanje:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ilia-tunnelbouw.html
We? Hoezo?quote:Op zondag 28 maart 2010 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan we volgende maand ook nog een meet organiseren?
Kan iedereen met die trein meereizen?quote:Op zondag 28 maart 2010 18:00 schreef dennistd het volgende:
De eerste twee dagen reisschema van de vrijheidstrein, de rest volgt zometeen: http://www.spoornieuws.nl/index?page=nieuws&id=388
Lijkt me wel aangezien hij gewoon in de normale dienstregeling zit..quote:
Mogen ze het schema wel aan gaan passen, want bij een .40 vertrek uit Zwolle loopt de Leeuwarder gegarandeerd voor de rooie, met de Groninger er achteraan.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:21 schreef dennistd het volgende:
Ja, behalve als het een LM-rit is (leeg mat)
De 288xx zijn allemaal extra treinen voor passagiers
En wat houdt REIZ in? 'k Zie dat op 6 april voor Rsd - Bd staan, da's geen verkeerde rit aangezien hij dan gunstiger op m'n aansluiting aansluitquote:Op zondag 28 maart 2010 18:21 schreef dennistd het volgende:
Ja, behalve als het een LM-rit is (leeg mat)
De 288xx zijn allemaal extra treinen voor passagiers
Reizigerstreinen met passagiers met een onbekend treinnummer.quote:Op zondag 28 maart 2010 18:45 schreef Ireyon het volgende:
En wat houdt REIZ in?
Hoelaat was jij dan wel niet in Zwijndrecht?quote:Op zondag 28 maart 2010 16:53 schreef dennistd het volgende:
Zo, even wat foto's van afgelopen woensdag:
[knip]
Ik was van plan om ICL mee te pakken op Den Haag-Eindhoven, maar dat reed niet en om nou zo weer naar huis te gaan vond ik ook niksquote:Op zondag 28 maart 2010 23:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Hoelaat was jij dan wel niet in Zwijndrecht?
Ik heb er woensdag ook gestaan (3 keer ongeveer een uur) en je niet gezien. Woon er maar 5 minuten vandaan. Gewoon voor je plezier die kant uit gegaan?
Nice Duvel, werkt zeker nu als een zonnetje die nu scan softwarequote:Op zondag 28 maart 2010 22:56 schreef Duvel het volgende:
Met de dienstregelingwijziging van mei 1996 kwam de Thalys in dienst tussen Amsterdam en Parijs. Daarvoor werd de dienst uitgevoerd door Corail rijtuigen, getrokken door een loc reeks 25.5 van de NMBS. Op een van de laatste dagen dat de oude treinen dienst deden, had de trein tussen Parijs en Amsterdam zo veel vertraging opgelopen dat besloten werd de loc al op Amsterdam CS om te laten lopen.
[ afbeelding ]
De trein uit Parijs is binnengekomen op spoor 7.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De loc gekoppeld aan de andere zijde van de trein, rangeerpit nog aan.
Een aantal dagen later was dit beeld voorbij, en was dit de nieuwe mores:
[ afbeelding ]
Bron: nu.nlquote:Aanslagen eisen tientallen levens in metro Moskou
MOSKOU - Ten minste 37 mensen zijn omgekomen door zelfmoordaanslagen in de metro van de Russische hoofdstad Moskou.
Een eerste aanslag vond plaats tegen acht uur (lokale tijd) in de ochtendspits in metrostation Lubjanka, waardoor ten minste 22 mensen om het leven zijn gekomen. Metrostation Lubjanka ligt dichtbij het hoofdkantoor van de Russische Binnenlandse veiligheidsdienst FSB.
Volgens de eerste onderzoeken zijn de aanslagen van maandag in de metro van Moskou uitgevoerd door twee vrouwen. Ze droegen ieder een bomgordel met 2 kilo van de explosieve stof TNT. Dat hebben de Russische autoriteiten bekendgemaakt.
Ochtendspits
Een vrouw blies zich tijdens de ochtendspits op in de tweede wagon van een metrotrein, toen deze stopte bij station Lubjanka in het centrum. Een tweede vrouw pleegde een aanslag in de derde wagon bij het nabijgelegen station Park Kulturi.
Er vielen in totaal zeker 37 doden en tientallen gewonden. De slachtoffers bevonden zich zowel in de opgeblazen wagons als op de perrons. De aanslagen zijn nog niet opgeëist, maar volgens de autoriteiten zitten Tsjetsjeense separatisten erachter.
Mobiele netwerk
Veiligheidsmaatregelen werden direct na de aanslagen aangescherpt. Politieagenten controleren koffers en tassen bij de vele ingangen van metrostations. Vanwege de aanslagen ligt het mobiele telefoonnetwerk in Moskou deels plat.
De tweede aanslag vond plaats iets na half negen in metrostation Park Kulturi, eveneens in het centrum van de miljoenenstad. Daardoor zijn zeker twaalf doden gevallen. In totaal raakten ten minste achttien mensen gewond, aldus de autoriteiten.
Derde explosie
Een aantal Russische media meldde een derde explosie in station Prospekt Mira, maar dat werd later door andere media weer tegengesproken.
De autoriteiten zijn een onderzoek gestart naar de explosies. De autoriteiten vermoeden dat rebellen uit de Noord-Kaukasus, waarschijnlijk uit de deelstaat Tsjetsjenië, achter de aanslagen zitten.
Rusland is onlangs een offensief begonnen tegen militanten in Tsjetsjenië, die vechten voor een onafhankelijke staat en banden zouden onderhouden met terreurnetwerk al-Qaeda.
Tijdens het offensief zou onder meer Abu Haled, een Arabische strijder die ongeveer dertien jaar geleden naar Tsjetsjenië kwam, zijn gedood. Hij zou leiding geven aan de contraspionage van de Tsjetsjeense rebellen en nieuwe strijders opleiden.
Niet iedereen gaat straks internetten in de trein, hoor.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:02 schreef Stefanovic83 het volgende:
ik las op OHIH dat het systeem berekend is op 55 gebruikende reizigers per treinstel. Lekker nuttig in de spits, dan zitten er al 55 per bak
Dat is wel hard van jequote:Op maandag 29 maart 2010 10:15 schreef dennistd het volgende:
Mja, erg kut voor die mensen maar het is geen trein... ()
klopt. zwijndrecht is wat dat betreft een druk station, met veel passerende treinen. Je kan er dan ook goede fotoos maken, vanwege het eilandperron, met een lange lengte.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik was van plan om ICL mee te pakken op Den Haag-Eindhoven, maar dat reed niet en om nou zo weer naar huis te gaan vond ik ook niks
Dus bedacht ik me welk station me wel mooie foto's op kon leveren en bedacht ik me dat ik wel eens mooi foto's op Zwijndrecht had gezien, dus ben ik daar maar heen gegaan.Ik kwam aan om 13.03 en ben om 13.40 weer weg gegaan. Als je alle treinen die daar langs komen wilt meepakken heb je echt nauwelijks een minuutjes rust
alsnog is het gemaakt voor niet veel mensen.. Ik had wel verwacht dat er meer op konden. Hoe meer erop, hoe langzamer zeker?quote:Op maandag 29 maart 2010 11:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat straks internetten in de trein, hoor._!
Netjesquote:
Leukquote:
Toen ik op HGBTF een foto postte vielen zowat de ogen uit de kassen bij die lui daarquote:Op maandag 29 maart 2010 18:37 schreef Yreal het volgende:
vandaag voor het eerst gezien, niet ingezeten, Maar wat zijn die Protos lelijk
Het grote blote tieten forumquote:Op maandag 29 maart 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen ik op HGBTF een foto postte vielen zowat de ogen uit de kassen bij die lui daar![]()
Ik vind de kleur erg mooi trouwens
Van totale verbijsteringquote:Op maandag 29 maart 2010 18:44 schreef Yreal het volgende:
Het grote blote tieten forum. Maar van afschuuw of van jaloezie?
Qua kleuren vind ik 't de mooiste trein die hier rondrijdt hoorquote:Op maandag 29 maart 2010 18:37 schreef Yreal het volgende:
vandaag voor het eerst gezien, niet ingezeten, Maar wat zijn die Protos lelijk
Ja daar noem je ook ziets.. Getrokken mat is sowieso mooier dan treinstellen imo. Sprinters, mat64 en koplopers vind ik zeker wel mooier dan deze gedrochtenquote:Op maandag 29 maart 2010 18:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Qua kleuren vind ik 't de mooiste trein die hier rondrijdt hoor
De vorm valt eigenlijk ook wel mee.. 't Is niet alsof VIRM of DD-AR zulke mooie koppen hebben![]()
quote:Op maandag 29 maart 2010 18:58 schreef Yreal het volgende:
Getrokken mat is sowieso mooier dan treinstellen imo.
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet noodzakelijk hoor
Mja, die besloten rit heeft ie wel gereden maar daarna is ie naar Utrecht ipv Hoofddorp Opstel gegaan, waardoor ie niet in trein 1677 belandde.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:51 schreef greavy het volgende:
Wat was er mis met dat gekke ding?
Die zou vandaag toch echt rijden, dacht ik? Als testrit nog wel, met reizigers..
Bij mij was het nog stommer. Ik miste m'n trein vanaf Hoofddorp.quote:Op maandag 29 maart 2010 23:49 schreef dennistd het volgende:
* dennistd wou ook weer eens een keer een afwijkende trein (ditmaal de internet-ICMm 4203) spotten...
prompt rijdt dat ding weer niet
dat heb ik nou altijd.....
Volgens de helppagina van de NS;quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Ynske het volgende:
Hi all! al op de hoogte van http://www.dampfspektakel.info/ ?
Ter gelegenheid van het 175 jarig bestaan van de Deutsche Bahn wordt onder andere een groots Stoomspektakel gehouden. Een onvergetelijke belevenis voor grote en kleine treinliefhebbers.
Treinen uit verschillende tijdperken rijden door een van de mooiste cultuurlandschappen van Europa rondom Eifel, Moezel en Saar.
Ik heb nog een vraagje.
vrijdag is t goede vrijdag, en maandag 2e paasdag. Ik wil een weekendretour kopen, kan ik daar dan vrijdag overdag en maandag de hele dag mee reizen?
dat had ik gevonden, maar hoe langer is langer geldigquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Volgens de helppagina van de NS;
Een Weekendretour is geldig van vrijdagavond 19.00 uur tot maandagochtend 04.00 uur. Is de vrijdag of maandag een officiële feestdag, dan is het Weekendretour nog langer geldig.
Weet iemand trouwens waarom de 7402 eerste klas (?) stoelen in de tweede klas heeft?
Zie
[ afbeelding ]
;o
Ik denk een dag.. maar weet het niet zeker.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat had ik gevonden, maar hoe langer is langer geldig
als je dat zou willen, heel graagquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:03 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik denk een dag.. maar weet het niet zeker.
edit;
Ik ben vanmiddag/vanavond wel op Utrecht Centraal te vinden, kan het daar wel aan het loket vragen als je wilt?
Dat hebben wel meer DD-AR rijtuigen. Was vroeger gewoon 1e klas, maar is ooit gedeclasseerd naar 2e klas.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand trouwens waarom de 7402 eerste klas (?) stoelen in de tweede klas heeft?
Zie
[ afbeelding ]
;o
Anders kan ik het vanmiddag ook wel doenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
*Opschrijft. Hoop dat ik het alsnog niet vergeet
Hmm oke, ze zaten wel lekker.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat hebben wel meer DD-AR rijtuigen. Was vroeger gewoon 1e klas, maar is ooit gedeclasseerd naar 2e klas.
Ja kan ook, ik moet toch werken. Dus ben toch wel in de stationshal te vinden vanmiddag.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:36 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Anders kan ik het vanmiddag ook wel doen
FOK! treinentopic meet!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:41 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hmm oke, ze zaten wel lekker.
[..]
Ja kan ook, ik moet toch werken. Dus ben toch wel in de stationshal te vinden vanmiddag.
Heb het iig opgeschreven.
Wel gezellig met zijn 2tjes.quote:
Haha. Ik weet niet of Ynske het antwoord heeft. Ze wilde weten vanaf wanneer.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:18 schreef SHERMAN het volgende:
*ding dong*
Volgens de dame van de NS in het mobiele info punt zijn zowel "NS Weekend Retour" als "weekend ov" vrijdag en maandag geldig.
Wat heb ik nu gewonnen crienj? Want ik was sneller
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Crientj op 30-03-2010 13:21:17 (AFSLUITEN.) ]
Als ze handig zijn leggen ze op de plaats waar nu alle troep ligt nog een spoortje aan. Ruimte zat om daar een lok neer te zetten in afwachting van de inzet voor de internationale treinen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:23 schreef dennistd het volgende:
Nouja, nog maar wat telefoonplaatjes van vanavond dan:
In Hengelo heeft men op spoor 11 (zakspoor) de bakstenen perronwand vervangen door een betonnen exemplaar, waarschijnlijk alvast voor de trein naar Bentheim die hier vanaf december gaat vertrekken.
[ afbeelding ]
Mja, die loc kun je ook rustig op spoor 5 of 6 neerzetten, je moet dan alleen wat sporen oversteken naar het perron.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ze handig zijn leggen ze op de plaats waar nu alle troep ligt nog een spoortje aan. Ruimte zat om daar een lok neer te zetten in afwachting van de inzet voor de internationale treinen.
Je moet geen onnodige kruisingen gaan creëren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Mja, die loc kun je ook rustig op spoor 5 of 6 neerzetten, je moet dan alleen wat sporen oversteken naar het perron.
NS erkent het als een officiële feestdag, en is dus al geldig. Maar of het de donderdagavond vanaf 19:00 geldig is, is niet te vinden.quote:tijdens de volgende feestdagen in 2010 de hele dag: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei)
Bron: Nu.nlquote:Ov-chipkaart gekraakt met cementlijm
AMSTERDAM - De ov-chipkaart is opnieuw gekraakt. Reizigersvereniging Rover kwam erachter dat als de kaart wordt ingesmeerd met cementlijm de poortjes van de metro wel opengaan maar geen geld wordt afgeschreven.
Al eerder was gebleken dat het mogelijk was om de kaart te kraken.
Rover weet niet hoe het kan dat door de lijm de poortjes wel openen, maar geen geld wordt afgeschreven.
Wel is het volgens de vereniging een nieuwe reden om de strippenkaart niet af te schaffen. "Dit maakt weer extra duidelijk dat de ov-chipkaart nog verre van perfect is."
Eerder wisten hackers en onderzoekers van de Radboud Universiteit in Nijmegen de kaart te kraken. In Amsterdam werd deze maand een aantal oplaadautomaten geskimd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |